3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı1. Ünite Bulmaca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64
Matematiği eğlenceli hale getirmek için hazırlanan “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 64 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin oyun ve etkinliklerle öğrenmesini desteklemektedir. Bu sayfadaki içerikler, bilgiyi sadece işlem yoluyla değil aynı zamanda eğlenceli yollarla pekiştirme fırsatı sunar. “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler, hem ödevlerini daha kolay yapar hem de öğretmenlerinin verdiği etkinlikleri kontrol ederek öğrenme sürecinde daha bilinçli adımlar atarlar.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 64 Sayfa Cevapları”
Ayrıca “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Bulmaca Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin dikkat ve düşünme becerilerini geliştirirken matematiği sevdirir. Bunun yanında “3. Sınıf Matematik Kitabı 64 Sayfa Cevapları”, özellikle bulmaca etkinlikleri üzerinden öğrencilere konuyu tekrar etme imkânı verir. Bu cevaplar hem öğrenciler hem de veliler için yol gösterici olup matematik dersine olan ilgiyi artırıcı niteliktedir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Bulmaca Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 64
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları
Cevap:
Tarihte Romalıların kullandığı, günümüzde de yüzyıl adları vb. yerlerde kullanılan rakamların adı. = Romen rakamları
On birimden, on parçadan oluşan. = Onluk
Yüz birimden, yüz parçadan oluşan. = Yüzlük
Aynı miktarda olan sayı ve nesneleri göstermek için kullanılan işaret. = Eşittir (=)
Sayıları birbirine ekleyip bulma işlemi. = Toplama
Doğal sayılarda her bir basamakta bulunan rakamın aldığı değer. = Basamak değeri
İki ve daha fazla olan sayıdan büyük olanı göstermek için kullanılan işaret. = Büyüktür (>)
Matematikte toplama işareti. = Artı (+)
İki ve daha fazla sayıdan küçük olanı göstermek için kullanılan işaret. = Küçüktür (<)
Bir sayıdan başka bir sayıyı eksiltme işlemi. = Çıkarma
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı1. Ünite Değerlendirme Soruları Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63
Öğrencilerin matematik bilgisini ölçmeleri ve tekrar etmeleri için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 59-60-61-62-63 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, ünite boyunca öğrendikleri bilgileri test ederek eksiklerini görebilir. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin anlattıklarını pekiştirerek öğrenmeyi daha kolay ve kalıcı hale getirir. Bu sayede öğrenciler, ödevlerini yaparken ve sınavlara hazırlanırken daha başarılı olabilir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 59-60-61-62-63 Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konu tekrarlarını yapmaları ve öğrendiklerini pekiştirmeleri için önemli bir kaynaktır. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 59, 60, 61, 62, 63 Sayfa Cevapları”, kitaptaki değerlendirme sorularının doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi cevaplarını kontrol etmelerine imkân tanır. Bu kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecinde güvenilir bir destek sağlar.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 59-60-61-62-63
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
1. Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
571 : Beş yüz yetmiş bir
642 : Altı yüz kırk iki
453 : Dört yüz elli üç
909 : Dokuz yüz dokuz
856 : Sekiz yüz elli altı
123 : Yüz yirmi üç
2. Aşağıdaki okunuşları verilen sayıları yazınız.
Cevap:
yüz on dört : 114
beş yüz on yedi : 517
altı yüz beş : 605
yüz yetmiş dokuz : 179
iki yüz kırk : 240
yedi yüz altı : 706
3. Aşağıdaki sayıların basamak adlarını yazınız.
Cevap:
979 → 9 → Yüzler 7 → Onlar 9 → Birler
736 → 7 → Yüzler 3 → Onlar 6 → Birler
4. Aşağıdaki sayıların basamak değerlerini yazınız.
Cevap:
925 → 9 → 900 2 → 20 5 → 5
840 → 8 → 800 4 → 40 0 → 0
5. Aşağıdaki ileriye ritmik saymalarda bulunan boşluklara uygun sayıları yazınız.
Cevap:
456, 457, 458, 459, … , 461, … , 463
718, 728, 738, 748, 758, … , 778, …
275, … , 475, 575, … , 775, … , 975
Cevapları dolduralım:
456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463
718, 728, 738, 748, 758, 768, 778, 788
275, 375, 475, 575, 675, 775, 875, 975
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları
6. Aşağıdaki sayıları en yakın onluğa yuvarlayınız.
Cevap:
474 → 470
258 → 260
612 → 610
789 → 790
7. Aşağıdaki sayıları en yakın yüzlüğe yuvarlayınız.
Cevap:
555 → 600
429 → 400
309 → 300
171 → 200
8. Aşağıdaki sayıları karşılaştırınız ve sıralayınız.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları KitabıZihinden Çıkarma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58
Matematikte çıkarma işlemini öğrenmek isteyen öğrenciler için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 56-57-58 Sayfa Cevapları” oldukça yararlıdır. Bu sayfa cevapları, öğrencilerin ödevlerini yaparken doğru çözümleri bulmalarına ve derslerde işlenen konuları pekiştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin anlattıklarını destekleyerek öğrenme sürecini daha verimli ve kolay hale getirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 56-57-58 Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Zihinden Çıkarma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin çıkarma işlemlerini kavramalarını sağlar ve işlemleri doğru yapmalarına yardımcı olur. Bunun yanı sıra “3. Sınıf Matematik Kitabı 56, 57, 58 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kitapta yer alan etkinlikleri kontrol etmelerine ve kendi eksiklerini görmelerine imkân tanır. Bu kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecinde güvenilir bir rehberdir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çıkarma İşlemi Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-57-58
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
Ayhan, bir oyuncak dükkânında gördüğü 54 TL değerindeki oyuncak arabayı almak ister. Ancak Ayhan’ın 30 TL’si vardır.
Soru : Buna göre Ayhan’ın oyuncak arabayı alabilmesi için kaç TL’ye ihtiyacı vardır? Zihinden nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
54’ten 30’u çıkarırsak kaç TL’ye ihtiyacı olduğunu öğrenebiliriz.
54 – 30 = 24 TL’ye ihtiyacı vardır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
Soru : Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapalım. İşlemleri yaparken kullandığımız yöntemleri noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 57 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
Soru : Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapalım. İşlemleri yaparken kullandığımız yöntemleri noktalı yerlere yazalım.
Cevap:
1. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
5 1 8 – 205 = 313
62 9 – 420 = 209
748 – 5 2 5 = 223
963 – 441 = 522
82 7 – 306 = 521
2. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız.
Cevap:
348 – 165 = 183
826 – 345 = 481
908 – 129 = 779
563 – 295 = 268
875 – 389 = 486
3. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini yapınız ve sonuçları ile eşleştiriniz.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı 56-57-58. Sayfa Cevapları”
4. Aşağıdaki çıkarma işlemlerini zihinden yapınız. İşlemleri yaparken kullandığınız yöntemleri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı 56-57-58. Sayfa Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları KitabıÇıkarma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55
Matematik dersinde çıkarma işlemini öğrenmek isteyen öğrenciler için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 53-54-55-56 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu içerikler sayesinde öğrenciler, ödevlerini yaparken doğru çözümleri görüp konuyu daha iyi kavrayabilirler. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, derslerde anlatılan bilgilerin pekişmesine yardımcı olarak öğrenmeyi kolaylaştırır ve öğrencilerin matematikte daha başarılı olmalarını sağlar.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 53-54-55-56 Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Çıkarma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları”, çıkarma işleminin mantığını anlamak isteyen öğrenciler için oldukça önemlidir. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 53, 54, 55, 56 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmelerine fırsat verir. Bu kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecini destekleyen değerli bir yardımcıdır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Çıkarma İşlemi Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 53-54-55-56
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Taner’in doğum günü kutlamasında hatıra fotoğraflarının çekileceği bir köşe hazırlanır. Bunun için 183 balon kullanılır. Kutlama devam ederken balonlardan 12 tanesi patlar.
Soru : Geriye kaç tane sağlam balon kaldığını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap: Toplamda var olan balon sayısından, patlatılan balon sayısının çıkarılarak bulunabilir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları KitabıToplananların Yer Değiştirmesi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52
Matematikte toplama işlemini daha iyi kavramak isteyen öğrenciler için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 51-52 Sayfa Cevapları” oldukça faydalı bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, ödevlerini yaparken doğru çözümleri görerek kendi bilgilerini pekiştirebilir. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, derslerde işlenen konuları destekleyerek öğrencilerin daha hızlı ve kalıcı öğrenmelerine yardımcı olur.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 51-52 Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Toplananların Yer Değiştirmesi Metni Etkinlik Cevapları”, toplama işleminin temel kurallarından birini kavratmada öğrencilere yol gösterir. Bunun yanında “3. Sınıf Matematik Kitabı 51, 52 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmesine imkân tanır. Bu kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecinde güvenilir bir destek sağlar.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Toplananların Yer Değiştirmesi Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51-52
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları
Öğretmen, Yasemin ve Berkay’ı toplama işlemi yarışması için tahtaya kaldırır. İkisine de aynı sayıları verir. Toplayacakları sayıları küçük kâğıtlara yazıp kâğıtları katlar. Öğretmenin “Başla!” demesiyle çocuklar kâğıtları hızla açarlar. Sayıları tahtaya yazıp toplamaya başlarlar. İkisi de işlemi doğru yapar.
Soru : Tahtadaki işlemleri inceleyelim. İşlemlerin benzerlik ve farklılıkları ile ilgili ne söyleyebiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Toplama işleminde toplanan değerlerin yeri değişse de işle sonucu değişmez. Yapılan işlemde sadece toplanan değerlerin yerleri değişmiştir.
Soru : Aşağıdaki toplama ikililerini inceleyelim. Noktalı yerlere uygun sayıları yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 51 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları
BÖLÜM DEĞERLENDİRME
1. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
206 + 143 = 349
523 +241 = 764
814 + 145 = 959
570 + 204 = 774
902 + 96 = 998
2. Aşağıdaki eldeli toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
235 + 149 = 384
342 + 149 = 491
572 + 228 = 800
416 + 365 = 781
711 + 197 = 908
3. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapınız.
Cevap:
363 + 215 + 301 = 879
513 + 200 + 171 = 884
344 + 265 + 213 = 822
249 + 108 + 275 = 632
195 + 260 + 288 = 743
4. Aşağıdaki toplama işlemlerinde eksik olan yerlere uygun sayıları yazınız.
5. Aşağıdaki toplama ikililerini inceleyiniz. Noktalı yerlere uygun sayıları yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51-52 Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları KitabıEldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50
Matematik dersinde toplama işlemlerini öğrenmek isteyen öğrenciler için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 48-49-50 Sayfa Cevapları” oldukça yararlıdır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, ödevlerini yaparken doğru çözümleri görüp konuları daha iyi pekiştirebilir. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin derslerde işlediği konuları destekleyerek öğrenmeyi daha kolay ve anlaşılır hale getirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 48-49-50 Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Eldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin toplama işlemlerini adım adım öğrenmelerine yardımcı olur. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 48, 49, 50 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi çalışmalarını kontrol etmelerini sağlar. Bu kaynaklar, hem öğrencilerin hem de velilerin öğrenme sürecini daha verimli hale getirmektedir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Eldesiz ve Eldeli Toplama İşlemi Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 48-49-50
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
Okul müdürü, 3. sınıflara geri dönüşüm malzemesi toplama görevi verir. Sınıflar topladıkları geri dönüşüm malzemelerini getirir. 3/A sınıfı 215 kilogram, 3/B sınıfı ise 183 kilogram geri dönüşüm malzemesi getirir.
Soru : Toplam kaç kilogram geri dönüşüm malzemesi topladıklarını nasıl bulabiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Toplama yaparak bulabiliriz.
215 + 183 = 398 geri dönüşüm malzemesi getirilmiştir.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
Soru : Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 48-49-50 MEB Yayınları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları KitabıRomen Rakamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47
Öğrencilerin matematik derslerini daha iyi anlamaları için hazırlanan “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları” oldukça faydalı bir kaynaktır. Bu cevaplar, öğrencilerin ödevlerini yaparken ve konuları tekrar ederken doğru sonuçlara ulaşmalarını sağlar. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin derslerde işledikleri konuları pekiştirerek öğrencilerin başarılarını artırmalarına yardımcı olur.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Romen Rakamları Metni Etkinlik Cevapları”, farklı sayı sistemlerini öğrenmek isteyen öğrenciler için oldukça önemlidir. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 42, 43, 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin adım adım doğru şekilde çözümlerini sunarak öğrencilerin kendi bilgilerini kontrol etmelerine fırsat verir. Bu kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecinde güvenilir bir destek niteliği taşır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Romen Rakamları Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46-47
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
ETKİNLİK
Araç Gereç: Renkli A4 kâğıtları, makas, yapıştırıcı
• Öğretmeninizle birlikte renkli A4 kâğıtlarına 1’den 20’ye kadar Romen rakamlarını yazınız. Rakamları farklı renkte kâğıtlardan kesip yapıştırabilirsiniz.
• Her bir rakamı aranızda rastgele paylaşınız.
• Rakamların bulunduğu kâğıtları göğüs hizanızda tutunuz.
• Rakamların yazılı olduğu tarafın size dönük olmasına dikkat ediniz. Sizdeki rakamı arkadaşlarınızın görmemesini sağlayınız.
Şimdi:
• Başlarken öğretmeniniz herhangi bir sayının kimde olduğunu sorsun. O sayıya sahip olan öğrenci kâğıdı gösterip “Bende.” desin.
• O sayıya sahip olan bu kez başka bir sayı için “Kimde?” diye sorsun.
• Bu şekilde tüm sayılar söylenene kadar devam edebilirsiniz. Kâğıtları değiştirip tekrar tekrar oynayabilirsiniz.
Cevap:
Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte öğretmeniniz eşliğinde yapmanız gerekmektedir.
1. Aşağıdaki kutularda verilen Romen rakamlarının sayı değerlerini yazalım. Sayı olarak verilenlerin de Romen rakamı karşılığını yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı 42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları”
2. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların kutularını boyayalım.
Cevap:
7 = VII
X = 10
IX = 19
5 = V
13 = XII
XVIII = 18
15 = XV
XIV = 16
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
1. Aşağıdaki taban bloklarıyla verilen modelleri inceleyiniz. Modellerin ifade ettiği yüzlükleri, onlukları, birlikleri ve bunların ifade ettiği sayıyı yazınız.
Cevap:
1 yüzlük + 0 onluk + 6 birlik
Sayı = 106
2. Aşağıdaki sayıların okunuşlarını yazınız. Okunuşları verilen sayıları da rakamlarla yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı 42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları”
3. Aşağıdaki tabloda 578 sayısı ile ilgili istenenleri boş bırakılan yerlere yazınız.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik Kitabı 42-43-44-45-46-47. Sayfa Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları
4. 124’ten başlayıp birer ileriye ritmik sayınız. Uygun sayıları aşağıdaki boşluklara yazınız.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları KitabıTek ve Çift Sayıların Toplamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40 ,41, 42
Öğrencilerin matematik dersinde daha başarılı olmaları için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 40-41-42 Sayfa Cevapları” oldukça faydalı bir kaynaktır. Bu cevaplar sayesinde öğrenciler, hem ödevlerini daha kolay yapabilir hem de konuları pekiştirerek sınavlara hazırlanabilir. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin derslerde anlattıklarını destekleyerek öğrenmeyi daha verimli hale getirir.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 40-41-42 Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Tek ve Çift Sayıların Toplamları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin toplama işlemlerinde tek ve çift sayıların özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 40, 41, 42 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kitap üzerinde çözdükleri soruları kontrol etmelerine imkân tanır. Bu tür kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecinde güvenilir bir rehber niteliği taşır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Sayıların Toplamları Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları
3/A ve 3/B sınıfı öğrencileri pencerelerini renkli kâğıtlarla süslerler. Pencerelerin her iki tarafına da renkli dörder kâğıt asarlar. Fakat daha sonra 3/B sınıfının astığı renkli kâğıtlardan biri düşer. Bu durumda:
Soru : • Hangi sınıfın penceresinde bulunan toplam renkli kâğıt sayısı çifttir? Düşünelim.
Cevap:
3/A sınıfının renkli kağıtları çifttir.
Soru : • Hangi sınıfın penceresinde bulunan toplam renkli kâğıt sayısı tektir? Düşünelim.
Cevap:
3/B sınıfının renkli kağıtları tektir.
ETKİNLİK
Araç Gereç: 2 adet askı, 3 adet mandal, 3 adet A4 kâğıdı, makas, yapıştırıcı
• A4 kâğıdınızın birinden 10 adet kare parça kesiniz.
• Kestiğiniz kare parçaların her birine 0’dan 10’a kadar rakamlar yazınız.
• Yazdığınız rakamların her birinin arkasına tek mi çift mi olduklarını yazınız.
• Diğer A4 kâğıdınızdan da 10 adet kare parça kesiniz.
• Üçüncü A4 kâğıdınızdan iki küçük parça keserek birine “Toplananlar” diğerine de “Toplam” yazınız ve askılara yapıştırınız.
• “Toplananlar” askısına aralıklı olacak şekilde 2 adet mandal, “Toplam” askısına ise 1 adet mandal takınız.
• Yazdığınız rakamları karıştırınız ve içlerinden iki tanesini seçiniz.
• Seçtiğiniz rakamları “Toplananlar” askısına mandallar ile tutturunuz.
• “Toplananlar” askısındaki sayıları toplayınız. Toplamı boş kâğıtlarınızdan birine yazınız. Kâğıdın arkasına toplamın tek mi çift mi olduğunu belirtiniz. Kâğıdı “Toplam” askısına mandal ile tutturunuz.
• Şimdi askılarınızı ters çeviriniz. Toplananların tek mi çift mi olduklarına dikkat ediniz. Toplam tek mi oldu, çift mi oldu?
• Aynı işlemleri yeni sayılar çekerek tekrarlayınız.
Cevap:
Aşağıda etkinliği yapmanız için kısa açıklama ve 3 örnek uygulama (çekilen iki sayı, tek/çift durumu, toplam ve toplamın tek/çift olması) verilmiştir. Öğrenciler bu adımları takip edip kendi sonuçlarını yazabilirler.
Yapılacaklar (kısa):
0–10 arası rakamların yazılı olduğu kare parçaları hazırlayın ve her parçanın arkasına “tek” veya “çift” yazın.
“Toplananlar” askısına iki mandal, “Toplam” askısına bir mandal takın.
Rakamları karıştırıp rastgele iki tane çekin. Çektiğiniz her rakamın arkasındaki “tek/çift” bilgisine bakın.
İki sayıyı toplayın, sonucu boş kâğıda yazın ve arkasına toplamın tek mi çift mi olduğunu yazın. Bu kâğıdı “Toplam” askısına asın.
Askıları ters çevirip (yani “Toplananlar” ve “Toplam” yer değiştirince) toplanan sayıların tek/çift durumunu ve toplamın tek/çift olmasını kontrol edin.
Yeni sayılarla işlemi tekrarlayın.
Kısa kural (3. sınıf düzeyinde):
İki “çift” sayının toplamı çift olur.
İki “tek” sayının toplamı çift olur.
Bir “tek” ile bir “çift” sayının toplamı tek olur.
Örnek uygulamalar:
Örnek 1
Çekilen sayılar: 4 ve 6
4 → çift, 6 → çift
Toplam: 4 + 6 = 10
Toplamın durumu: çift (Not: iki çiftin toplamı çift çıktı.)
Örnek 2
Çekilen sayılar: 3 ve 7
3 → tek, 7 → tek
Toplam: 3 + 7 = 10
Toplamın durumu: çift (Not: iki tek sayının toplamı da çift çıktı.)
Örnek 3
Çekilen sayılar: 5 ve 8
5 → tek, 8 → çift
Toplam: 5 + 8 = 13
Toplamın durumu: tek (Not: tek + çift = tek.)
Etkinliğin sonunda cevapların yazılı hâli (örneğin sınıf defterine) şöyle olabilir:
Çektiğimiz sayılar: 5 ve 8 — Toplam = 13 — Toplam tek.
Çektiğimiz sayılar: 4 ve 6 — Toplam = 10 — Toplam çift.
Çektiğimiz sayılar: 3 ve 7 — Toplam = 10 — Toplam çift.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
1. Aşağıdaki işlemleri yaparak sonuçları kutulara yazalım. Kutunun içindeki sayı tek ise kutuyu kırmızıya, çift ise maviye boyayalım.
Cevap:
62 + 13 = 75
19 + 17 = 36
24 + 18 = 42
25 + 14 = 39
45 + 25 = 70
68 + 5 = 73
2. Aşağıdaki toplama işlemlerini yapalım. İşlem sonuçlarının tek mi çift mi olduğunu bularak örnekteki gibi yazalım.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları KitabıTek ve Çift Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39
Öğrencilerin matematik konularını kolayca öğrenmeleri için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 38-39 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu sayfa cevapları, öğrencilerin ödevlerini yaparken ve konuları tekrar ederken doğru çözümlere ulaşmalarını sağlar. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, derslerde anlatılan bilgileri pekiştirerek öğrenme sürecini destekler ve öğrencilerin matematikte kendilerine güvenmelerine yardımcı olur.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 38-39 Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Tek ve Çift Sayılar Metni Etkinlik Cevapları”, tek ve çift sayıları anlamak isteyen öğrenciler için büyük kolaylık sağlar. Bununla birlikte “3. Sınıf Matematik Kitabı 38, 39 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru şekilde çözülmesine imkân tanır. Bu tür kaynaklar, öğrencilerin derslerde daha başarılı olmasını sağlarken, velilerin de çocuklarının öğrenme sürecini yakından takip etmesine olanak tanır.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Tek ve Çift Sayılar Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-39
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
Soru : Dondurma külahlarındaki topların sayıları ile ilgili ne söyleyebiliriz? Düşünelim.
Cevap:
Bir tanesinde çift sayı olan dondurma diğerde ise tek sayı olan 3 adet top dondurma var.
ETKİNLİK
Araç Gereç: Boya kalemleri
• Aşağıdaki 1, 2 ve 3. tabloda bulunan kutular örnek olarak boyanmıştır. Siz de diğer tablolarda bulunan kutuları örneklerdeki gibi sırayla üzerinde yazan sayı kadar boyayınız.
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”
• Sayıların altlarındaki boyadığınız kutuları kendi içlerinde ikişerli eşleştiriniz.
• Eşleştirme sonucunda eşleştirilemeyen boyalı kutusu kalmış sayılar hangileridir? Bunun sebebi ne olabilir?
Cevap: 1’er olarak ritmik bir sayma örüntüsü vardır.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
1. Yandaki saatte bulunan çift sayıları kırmızı kalemle yuvarlak içine alalım.
2. Aşağıdaki sayılardan tek olanları pembeye, çift olanları yeşile boyayalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38-39 Cevapları”
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları KitabıSayı Örüntüleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37
Matematik konularını pekiştirmek isteyen öğrenciler için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 36-37 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu içerikler, öğrencilerin derslerde öğrendikleri bilgileri tekrar etmelerine ve ödevlerini doğru şekilde yapmalarına yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğretmenlerin anlattıklarını destekleyerek öğrenmeyi kolaylaştırır ve öğrencilerin konuları daha iyi kavramalarına katkı sağlar.
“3. Sınıf Matematik Kitabı 36-37. Sayfa Cevapları”
Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Sayı Örüntüleri Metni Etkinlik Cevapları”, sayıların düzenli artış ve azalışlarını anlamada öğrencilere yol gösterir. Bunun yanında “3. Sınıf Matematik Kitabı 36, 37 Sayfa Cevapları”, kitapta yer alan etkinliklerin doğru şekilde çözülmesine imkân tanır. Böylece öğrenciler hem öğrendiklerini pekiştirir hem de matematiğe olan ilgilerini artırır. Bu kaynaklar, hem öğrenciler hem de veliler için öğrenme sürecinde değerli bir destek sağlar.
“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayı Örüntüleri Metni”
3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 36-37
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Soru : Yandaki balığı inceleyelim. Balığın pullarının dizilişi ile ilgili dikkatinizi çeken bir şey var mı? Düşünelim.
Cevap:
1 – 3 – 5 – 7 olarak 2’şer ritmik bir örüntü vardır.
ETKİNLİK
Araç Gereç: Oyun hamuru, 5 adet ince pipet, yüzük makarna
• Oyun hamurunuzdan ceviz büyüklüğünde 5 adet top oluşturunuz.
• Bu topların her birine bir adet pipet batırarak pipetlerin dik durmasını sağlayınız.
• Birinci pipete 4 adet yüzük makarna diziniz.
• Sonraki pipetlere makarnaları dörder arttırarak dizmeye devam ediniz. Bu şekilde sayı örüntünüzü tamamlayınız.
• Farklı makarna sayıları ile buna benzer sayı dizilimleri oluşturunuz.
• Dizilimlerdeki makarna sayılarını defterinize not etmeyi unutmayınız.
• Dizdiğiniz makarna sayıları ile ilgili ne söyleyebilirsiniz?
Cevap:
4 – 8 – 12 – 16 – 20 – 24 olarak bir ritmik örüntü meydana gelir.
Bu etkinlikte diğer sayılarla arkadaşlarınızla ritmik örüntü oluşturabilirsiniz.
3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
1. Aşağıdaki sayı örüntülerini kuralına göre genişletelim.
Cevap:
2 – 6 – 10 – 14 – 18 – 22 – 26
34 – 37 – 40 – 43 – 46 – 49 – 52
187 – 185 – 183 – 181 – 179 – 177 – 175
2. Aşağıdaki sayı örüntüsünün modellemesini inceleyelim. Modellemeyi örüntüye uygun şekilde genişletelim.
3. Aşağıdaki örüntüde boş bırakılan yerlere kuralına uygun şekilde sayılar yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları”
4. Kuralını belirleyerek bir sayı örüntüsü oluşturalım. Bu örüntüyü modelle göstererek defterimize çizelim.
Cevap:
“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları”