4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Ailesi Cevapları Sayfa 81, 82, 83


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Ailesi Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83 MEB Yayınları”

Soru : Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesinden kimleri biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesinden kimleri biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Babasının adı: Abdullah

Annesinin adı: Âmine

Dedesinin adı (Babasının babası): Abdulmuttalip

Babaannesinin adı: Fâtıma bint-i Ömer el-Mahzûmiyye

Dedesinin adı (Annesinin babası): Vehb

Anneannesinin adı: Berre

Amcaları: Zübeyr (Ebû Tâhir), Ebû Tâlib, Abbâs, Dırâr, Hamza, Mukavvim, Hacl, Hâris, Ebû Leheb, Gaydak, Abdülkâbe, Kusem.

Halaları: Ümmü Hakîm el-Beydâ, Âtike, Ümeyme, Ervâ, Berre, Safiyye.

Teyzeleri: Ferîda ve Fahita

Dayıları: Abdyağûs, Ubeydyağûs.

Hanımlarının isimleri:

Hatîce bint-i Huveylid, Sevde bint-i Zem‘a, Âişe bint-i Ebû Bekir, Hafsa bint-i Ömer, Zeyneb bint-i Huzeyme, Ümmü Seleme (Hind bint-i Huzeyfe), Zeyneb bint-i Cahş, Cüveyriye bint-i Hâris, Safiyye bint-i Huyey, Ümmü Habîbe (Remle bint-i Ebû Süfyan), Meymûne bint-i Hâris, Mâriye bint-i Şem‘ûn.

Çocuklarının isimleri:

Erkekler: Kâsım, Abdullah (Tayyib ve Tâhir), İbrahim.

Kızlar: Zeyneb, Rukıye, Ümmü Gülsüm, Fâtıma.

Torunlarının adları:

Erkekler: Ali, Abdullah, Hasan, Hüseyin, Muhsin.

Kızlar: Ümâme, Ümmü Gülsüm, Zeyneb.

Damatlarının İsimleri: Hz. Ali (r.a), Hz. Osman (r.a) ve Ebü’l-As İbni Rebî

Ebesinin adı: Şifâ bint-i Avf (Ümmü Abdurrahmân)

Dadısının adı: Ümmü Eymen

Süt Anneleri: Süveybe el-Eslemiyye (Ebû Leheb’in âzâtlı câriyesi), Halîme bint-i Ebî Züeyb es-Sa’diyye.

Süt Kardeşlerinin isimleri:

Süveybe’den: Abdullah bin Cahş, Hamza bin Abdülmuttalib, Ebû Seleme bin Abdülesed, Mesrûh bin Süveybe.

Halîme’den: Halîme’nin kocası Hâris’in çocukları Abdullah, Üneyse, Huzâfe (Şeymâ).


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Aşağıdaki boşluklara, verilen kelimelerden uygun olanları yazınız.


(Kureyş – Hz. İsmail (a.s.) – Haşimoğulları – Hz. İbrahim (a.s.))


Cevap :

Hz. Muhammed’in (s.a.v.) soyu Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’e dayanır. Hz.Peygamber Kureyş kabilesinden, Haşimoğulları sülalesindendir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 81-82-83 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre Cevapları Sayfa 78, 79, 80


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 MEB Yayınları”

Soru : Mekke şehri ve Kâbe ile ilgili neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Mekke şehri ve Kâbe ile ilgili neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Müslümanlar için Mekke ve Kabe’nin değeri çok büyüktür.

Mekke Peygamber efendimizin doğup büyüdüğü şehir olması hasebiyle ve içerisinde Kabe’nin de bulunması orayı çok değerli kılmaktadır.

Kabe İbrahim aleyhisselam’dan beri bütün Müslümanların ziyaret ettiği ve çok değer verdiği kutsal bir mekandır.

Bütün Müslümanların Hac ve umre vazifelerini orada yapmaları ve İslamiyet’te buna çok değer verildiği için çok değerlidir.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


BİLİYOR MUSUNUZ?


Allah’a (c.c.) ortak koşmak, O’ndan başka varlıkları tanrı kabul etmek ve onlara tapmak İslam dininde “şirk” olarak adlandırılır ve en büyük günah sayılır. Çünkü tek bir Allah (c.c.) vardır. O’na şirk koşmak insanın büyük bir hatanın içine düşmesine neden olur. Allah’a (c.c.) ortak koşanlara Kur’an-ı Kerim’de “müşrik” adı verilir. İslam dinine göre bir Müslümanın şirkten uzak durması gerekir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 78-79-80 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Cevapları Sayfa 112, 113


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113 MEB Yayınları”

Soru : “Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : ““Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Aslan yattığı yerden belli olur. ” Atasözü temizlikle ilgili atasözlerimizden bir tanesidir.

İnsanlar evlerinde kendi odalarında veya toplu paylaştıkları mutfak tuvalet gibi alanlarda veya okul gibi belirli sürelerde kaldıkları alanlarda temiz olup olmadıkları ortaya çıkar.

İster evimizde ister okulda isterse de bir park alanı gibi bir yerde olsun temizliğe dikkat etmek kişisel görevimizdir.

Bizlerin kirli alanlardan rahatsız olduğu gibi başkalarını da temiz alanlar görmesi için bulunmuş olduğumuz yerleri temiz bırakmalıyız.

“Aslan yattığı yerden belli olur” atasözünden anladığım da yukarıda ifade ettiğim gibi insanların temiz olup olmadığının anlaşılması için yaşadıkları veya belirli bir süre kaldıkları yere bakılması gerektiğidir.

Bir insan dışarıda ne kadar temiz görünürse görünsün eğer kendi evini , odasını, ayrılmış olduğu piknik alanını, okuldaki sırasını veya parkta yemiş olduğu yiyecekleri toplarken bile ne kadar dikkat etmemesinden temizliği anlaşılır.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


Soru : Dağınık bir çalışma odasında yaşanacak zorluklar nelerdir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Dağınık bir çalışma odasında yaşanacak zorluklar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dağınık bir çalışma odası aslında çalışmak için uygun bir alan değildir. Dağınık bir alanda çalıştığımız zaman hem konsantrasyonumuz bozulur hem de aradığımız şeyleri bulamayız.

İnsanlar kalabalık ve dağınık ortamları her ne kadar toplamaktan hoşlanmasalar da dağınık alanlar insanı huzursuz eder. Düzenli ve temiz yerlerde insanların daha mutlu ve huzurlu oldukları gözlemlenmiş bilimsel bir gerçektir.

Bizlerin çalışma odamızı toplu tutmamız da bizlere ders çalışmak için gerekli konsantrasyonunu sağlayacaktır.

Ayrıca dağınık bir odada gerekli olan materyalleri ve eşyaları bulmakta ya zor ya da imkansız olacaktır. Tam derse odaklanmışken kaybolan bir eşyamızı aramak veya bununla vakit geçirmek, zaman kaybetmek çok can sıkıcıdır.

Bunun için çalışma odamızı kullanırken çok fazla dağıtmamaya özen göstermek, aldığımız yerimize yerine koymak, minik çöp kutusu gibi çöplerimizi toparlayacak, küçük kutular gibi eşyalarımızı düzene sokacak eşyalarla odamızın toplu durmasını kolaylaştırabiliriz.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 112-113 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Cevapları Sayfa 110, 111, 112


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112 MEB Yayınları”

Soru : Uzun süre yıkanmadığımızda insanlarla ilişkilerimizde ne gibi sorunlar yaşarız?


Kısa Cevap : “Uzun süre yıkanmadığımızda insanlarla ilişkilerimizde ne gibi sorunlar yaşarız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar hava sıcaklığı uğraşmış olduğu işlere göre sık sık kirlenir ve yıkanma ihtiyacı hissederler.

Yıkanmak ve temiz olmak hem insanı iyi hissettirir hem de çevredeki insanların rahatsız olmasını engeller.

Özellikle sıcak havalarda insanlar belirli bir zaman yıkamadıkları zaman vücutları ter kokusundan dolayı kötü kokmaya başlar. Ayrıca uzun süre yıkanmadığımız zaman saçlarımız iyice kirlenir ve diğer organlarımız da çirkin görünmeye başlar.

Bu şekilde kötü kokan, saçları ve diğer vücudu kötü görünen bir insan çevredeki insanlara rahatsızlık verir. Böyle bir insandan en sevdiği arkadaşları bile rahatsızlık duyar ve ondan uzaklaşır. Böyle bir kişiyle kolay kolay hiç kimse arkadaşlık yapmak istemez ve yalnız kalırız.

Ayrıca insanlar bizden rahatsızlık duyduğu için aramızda sorunlar çıkabilir ve kalbimiz kırılabilir.

Ayrıca temizliğin olmadığı yerde mikroplar ve hastalıklar da baş göstereceği için hastalanma riskimiz kat kat artacaktır.

Bu yüzden bu kadar kirlenmeyi beklemeden ihtiyaç duydukça banyo yapmalı ve temiz olmaya özen göstermeliyiz.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


OKUYALIM


Sınıf Başkanı olan Ahmet Selim’in temizlik konusunda arkadaşlarına yaptığı konuşmayı okuyunuz.


Sevgili Sınıf Arkadaşlarım,

Bugün sizlerle beden ve elbise temizliği üzerine konuşmak istiyorum. Havalar ısındıkça bu konuda gerekli özeni göstermediğimizi düşünmeye başladım. Öncelikle unutmayın ki “Temizlik imanın yarısıdır.”

Allah (c.c.) bizim mutluluğumuz ve sağlığımız için temiz olmamızı istemiştir. Temiz olmazsak hastalanabilir ve çevremizdeki insanları rahatsız edebiliriz. Bu yüzden temizliğe öncelikle kendi bedenimizden başlamalıyız. Sabahları uyandığımızda ilk iş olarak ellerimizi ve yüzümüzü yıkamalıyız. Hz. Muhammed (s.a.v.), yemekten önce ve sonra ellerin yıkanmasını tavsiye etmiştir. Hatta bir hadisinde “Yemeğin bereketi yemekten önce ve sonra elleri yıkamaktır.”7 buyurmuştur. Ayrıca Hz. Muhammed (s.a.v.), ağız ve diş temizliğine de büyük önem vermiştir. Diş temizliğini misvakla yapmış ve Müslümanlara da “Misvak kullanın, çünkü misvak hem ağzı temizler hem de Rabbin rızasını kazandırır…”8 sözleriyle diş temizliğini tavsiye etmiştir.

Bu yüzden mutlaka dişlerimizin temizliğine de dikkat etmeliyiz. Evden çıkarken okul kıyafetlerimiz temiz ve düzenli olmalıdır. Saçlarımızı taramalı ve tırnaklarımızı düzenli olarak kesmeliyiz. Bu durum hem bizim sağlıklı olmamızı sağlayacaktır hem de çevremizin bize bakışını olumlu anlamda değiştirecektir. Hz. Muhammed (s.a.v.) de tertip ve düzene önem vermiş ve “… Kıyafetlerinizi düzeltin! … Çünkü Allah (c.c.) çirkin görünümü ve çirkin söz ve davranışları sevmez.”9 buyurarak bu konuda Müslümanları uyarmıştır.

Okuldan veya dışarıdan eve geldiğimizde ellerimizi, yüzümüzü, ayaklarımızı yıkamalı ve elbiselerimizi değiştirmeliyiz. Hatta çok terlediysek yıkanmalıyız. Özellikle sıcak havalarda sık sık yıkanmamız gerekebilir. Hz. Muhammed (s.a.v.) haftada en az bir kere bütün bedenimizi yıkamamızı öğütlemiştir.10 Temizliğe dikkat ettiğimizde Allah’ın (c.c.) sevgisini kazandığımız gibi çevremizdeki insanların da sevgisini kazanırız. Toplumda iyi bir şekilde karşılanır ve saygı görürüz. Böylece hem Allah’ın (c.c.) emrini yerine getirmiş oluruz hem de toplumda huzurlu, mutlu bir şekilde yaşamımızı sürdürürüz.
Hepinize sağlıklı ve temiz günler dilerim…


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


Soru : Beden ve giysi temizliği için neler yapılması gerektiğini şemada boş bırakılan yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Beden ve giysi temizliği için neler yapılması gerektiğini şemada boş bırakılan yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  1. Tırnaklarımızı haftada bir kesmeliyiz.
  2. Tırnaklarımızın arasına kil girmesi durumunda onları gerekli aparatlarla temizlemeliyiz.
  3. Ellerimizi yemekten önce ve sonra yıkamalıyız.
  4. Dışarıdan eve girdiğimiz zaman ellerimizi yüzümüzü ve ayaklarımızı sabunla güzelce yıkamalıyız.
  5. Saçlarımızı her gün taramalıyız.
  6. Kirli ellerimizle saçlarımıza veya vücudumuzdaki herhangi bir yere dokunmamalıyız.
  7. Kıyafetlerimiz ter koktuğu zaman mutlaka onları değiştirmeliyiz.
  8. Dişlerimizi en az günde bir kere fırçalamalı ve temizliğine dikkat etmeliyiz.
  9. Özellikle okul gibi toplu alanlara gittiğimiz zaman kokulu şeyler yemekten sakınmalıyız.

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 110-111-112 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı İslam Dini ve Temizlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109 MEB Yayınları”

Soru : Temiz olmak için gün içerisinde neler yapıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Temiz olmak için gün içerisinde neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Temizlik insanın hem psikolojik hem de mikroplardan korunup bedensel sağlığını koruması için de olmazsa olmazdır.

Gün içerisinde gerekli olan temizliklere uyanır uyanmaz ellerimi ve yüzümü yıkamakla başlıyorum.

Kahvaltı mı yapıp bir şeyler yedikten sonra da ve gün içerisinde mutlaka ellerimi yıkıyor veya siliyorum. Dişlerimi günde bir veya iki defa mutlaka fırçalıyor ve bir şeyler yedikten sonra da ağzında kırıntı kalıp kalmadığına dikkat ediyorum.

Yediğim yemekler eğer ağzımda koku bıraktıysa nane veya sakız çiğnemek gibi bir şeyler yaparak bu kokuyu azaltmaya çalışıyorum.

Okuldan veya dışarıdan geldikten sonra özellikle Park gibi alanlarda üzerim kirlendi ise kirli kıyafetlerimle içeriye oturmuyor, hemen üzerimi değiştiriyorum.

Evde beyaz gittiğim yerlerde dağıtım ve kirlettiğim yerleri elimden geldiğince temizlemeye çalışıyor ve çöpleri mutlaka çöp kutusuna atarak çevremin de temiz olmasını sağlıyorum.

Akşam yatmadan önce mutlaka uyku pijamalarımı giyiyor gün içerisinde kullanmış olduğum kıyafetleri ile uyumamaya özen gösteriyorum.

Eğer tırnak kesme veya banyo yapma gibi temizlenme ihtiyaçlarımız zamanı geldiyse bunları ihmal etmeden hemen yapıyorum.

Bu sayede her zaman pratik bir şekilde temiz kalmayı başarıyorum.


Soru : Manevi temizliğin tanımını ve bu temizlikle ilgili aklınıza gelen güzel ahlaki davranışları yazınız.


Kısa Cevap : “Manevi temizliğin tanımını ve bu temizlikle ilgili aklınıza gelen güzel ahlaki davranışları yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Manevi temizlik; insanın kendisini kötü ahlaklardan temizleyerek kalbini ve ruhunu kötülüklerden kurtarmasıdır.

Manevi temizlik denildiği zaman aklıma gelen güzel ahlaki davranışlar;

  1. Söz verdiği zaman sözünde durmak
  2. İnsanları aşağılayacak sözlerden uzak durmak ve kibar davranmak
  3. Sinirlendiği zaman bile öfkesini kontrol ederek hakaretten sakınmak
  4. Zorda kalan insanlara yardımda bulunmak
  5. Sevdiklerinin iyi ve kötü günlerinde yanlarında olmak
  6. Çocuklara sevgi ile büyüklere saygıyla yaklaşmak

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


Soru : Abdestin doğru alınışını takip ederek doğru çıkışı bulunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109”

BOYAYALIM


Mâide suresi, 6. ayette “Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedip topuklara kadar ayaklarınızı da yıkayın…” buyurulmaktadır.

Soru : Bu ayete göre abdestin farzlarını bulunuz ve görselde bu kısımları boyayınız.


Cevap :

Bu ayete göre abdestin farzları 4 tanedir

  1. Yüzü yıkamak
  2. Desteklere kadar elleri yıkamak
  3. Başı mesh etmek
  4. Ayakları topuklarla beraber yıkamak

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


Tamuda olmazdı kullara ceza
Olsa temiz ahlak ve hüsn-i rıza
Hiç şüphe girmezdi gönüle göze
İşte hile, sözde yalan olmasa
Yalancılar belki kızar bu işe
Yalan ayaktadır çıkamaz başa
Kemlik düşünür mü kardeş kardeşe
İşte hile, sözde yalan olmasa
Âşık Veysel

Soru : Yandaki Âşık Veysel’in şiirini manevi temizlikle ilişkilendirerek yorumlayınız.


Cevap :

Buradaki aşık Veysel’in şiiri manevi temizlik ile yakından ilişkilidir. Bu şehirde bir insanda temiz ahlak olsaydı Allah’ın rızasını kazanacağı, insanların sözlerinde yalan olmasaydı herkesin herkese güveneceğini, yalan ve hile olmasa kimsenin kimse hakkında kötü düşünmeyeceğini anlatmaktadır.

Gerçekten de durum böyledir. Eğer insanların kalbinde yalan, hırs ve kötülük olmasaydı insanlar birbirine çok daha rahat güvenir ve çok mutlu bir hayat yaşarlardı.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106-107-108-109 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 103 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 103


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 103 Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 103 MEB Yayınları”

1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) temizliğe verdiği önemle ilgili üç örnek bularak defterinize not ediniz.


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) temizliğe verdiği önemle ilgili üç örnek bularak not ediniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

  1. Peygamber Efendimiz daima abdest üzeri olurdu ki bu da onun her zaman temiz olmasını sağlardı.
  2. Peygamber Efendimiz mescit gibi alanlara gittiği zaman güzel koku kullanarak kokuya da önem gösterildi.
  3. Peygamber Efendimiz elbisesinde bir kir olması durumunda hemen onu temizler, kıyafetinin temizliğine oldukça önem gösterildi.
  4. Peygamber Efendimiz tırnaklarını uzatmadan keser ve tırnak temizliğine de önem gösterildi.
  5. Elleri yemekten önce ve yemek yedikten sonra yıkamanın sünnet olması da bu temizliğin bir göstergesidir.
  6. Peygamber Efendimiz sabah uyandığın zaman ellerini yıkamadan bir su kabına daldırmazdı.
  7. Peygamber Efendimiz bir şey yemese bile her namazdan evvel dişlerini misvaklayarak temiz olmayı öğütlemiştir.
  8. Peygamber Efendimiz kendi evi gibi mescitlerin de daima temiz ve düzenli olmasına önem göstermiştir.

2. Temizliğine dikkat etmeyen bir kimse hangi sorunlarla karşılaşır? Araştırınız.


Kısa Cevap : “Temizliğine dikkat etmeyen bir kimse hangi sorunlarla karşılaşır? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar temizliklerine birçok yönden dikkat etmelidir.

Temiz olmak hem insanı psikolojik açıdan mutlu ve huzurlu eder hem de fizyolojik açıdan hastalıkları gelmesini engellediği için bağışıklığını kuvvetlendirir.

Kirli bir insan mikroplara davetiye çıkardığı için hastalanması da kaçınılmazdır. Enfeksiyon hastalıkları gibi birçok hastalıklara davetiye çıkarır.

Oldukça şekeri olan bir insanla diğer insanlar beraber olmak istemezler. Kötü kokan veya çok kirli görünen bir insandan diğer insanlar tiksinti duyar ve onunla beraber olmaktan rahatsız olurlar.

Bu sevdiklerimizin bile  bizden uzak durmasına sebep olur ya da bize kırıcı şeyler söylenmesine sebep olabilir.


3. Evde, okulda, parkta ve sokakta uymamız gereken temizlik kuralları nelerdir? Büyüklerinizle konuşunuz.


Kısa Cevap : “Evde, okulda, parkta ve sokakta uymamız gereken temizlik kuralları nelerdir? Büyüklerinizle konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her insanın evde, okulda, parkta veya başka alanlarda uyması gereken birçok temizlik kuralı vardır. Büyüklerimiz bizleri bu konuda öğütler ve uyarılar.

İster evde ister okulda ister Park gibi alanlarda tuvalet ihtiyacımız geldiği zaman yani tuvaletleri kullandığımız zaman mutlaka arkamıza su dökmeli ve orayı temiz bırakmalıyız.

Yemek yeme veya tuvalet ihtiyacı gibi ihtiyaçlarımızı giderdiğimiz zaman ellerimizi mutlaka yıkamalı ve temizlemeliyiz.

Yemek yedikten sonra dişlerimizi fırçalamalı veya ağzımızı yıkamalıyız.

Yemiş olduğumuz yiyeceklerin veya kullanmış olduğumuz eşyaların çöplerini asla yerlere atmamalı çöp kutusunu atmalı veya bir poşet gibi bir şey biriktirip çöp kutusu buluncaya kadar taşımalıyız.

Üzerimizin çok kirleneceği çamur bataklık gibi alanlardan uzak durmalı daha temiz alanları oyun için kullanmalıyız.


4. Çevrenizde abdest alan bir kimseyi gözlemleyiniz ve neler yaptığını not ediniz.


Kısa Cevap : “Çevrenizde abdest alan bir kimseyi gözlemleyiniz ve neler yaptığını not ediniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Babamı abdest alırken gözlemledim.

Babam ilk önce besmele çekerek abdest almaya niyet etti. Daha sonra suyu açtı ve ellerini hilalleme dediği şekilde 3 kere yıkadı.

Ağzına ve burnuna 3 kere su verdikten sonra yüzünü de 3 kere yıkadı.

Başını ve başını mesh ettiği su ile kulaklarını ve boynunda meshetti.

Ayaklarını da 3 kere yıkadı. Bunların hepsini yaparken abdest dualarını okudu. Yüzünü havluyla kuruladı ve daha sonra namaz kılmaya gitti.


5. “Temiz kalpli olmak” deyiminin ne anlama geldiğini büyüklerinizden öğreniniz.


Kısa Cevap : ““Temiz kalpli olmak” deyiminin ne anlama geldiğini büyüklerinizden öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

” Temiz kalpli olmak “deyimi büyüklerimin ifade ettiği kadarıyla iyi bir insan olmak ve bütün kötülüklerden uzak durmaya çalışarak iyi bir insan olmak demekmiş.

Büyüklerim temiz kalpli insanların iyilik yapmaya hevesi insanlar olduğunu ve bu yüzden insanların bu insanları sevdiğini söylediler.

Herkes temiz kalpli olmayan dikkat ederse toplumda büyük bir huzur ve mutluluğun hakim olacağını da ifade ettiler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 103 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119-120 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 118, 119, 120


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119-120


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119-120 MEB Yayınları”

A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. İslam dini temizliğe neden önem vermektedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “İslam dini temizliğe neden önem vermektedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İslamiyet temizliğe çok önem vermiş gerek ayeti kerimelerde gerekse de hadis-i şeriflerde temizlikle ilgili birçok emir ve mükafat bulunmaktadır.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem kendisi haberleri tarafından anlatıldığı zaman ve gerekse de hadis-i şeriflerinde ne kadar temiz olduğu ve temizliğe ne kadar önem gösterdiği görülmektedir.

Peygamber Efendimiz gerek beden gerek kıyafet temizliğine çok önem vermiş sık sık dişlerini misvaklayarak temizliği ve sağlığını korumuştur.

Temiz olan bir insan diğer insanları tarafından sevilmekte, kirli olan bir insan ise tiksinti uyandırdığı için insanların uzaklaşmasına sebebiyet vermektedir.

  1. İslamiyet Allahü Teala’nın emretmiş olduğu din olup insanları celb edecek ve hoşuna gidecek bir temizlikte lmalı ve insanlara bunu emretmeli ki insanlar Müslümanları gördüğü zaman tiksintileri uyanmaları yerine büyük bir hayranlık ve ferahlık içinde olmalılardır ki İslam dinini tercih etsinler.

İslamiyet’in temizliği bu kadar önem vermesinin sebeplerinden biri bu olabilir.

2. Temizlenmek ve güzel kıyafetler giyinmek bir hürmet ifadesi olup allahü Teala hürmetlerin en büyüğünü hak ettiğinden ona karşı her zaman temiz olmak ve daima huzurunda olduğu bilinciyle temizliği muhafaza etmek de bir hürmet ifadesidir .

3. İnsanın sağlıklı olması, gerek iç organlarının gerek diş gibi vücutsal organlarının temiz olması ve diğer mikroplardan arınmış olması sağlıklı olmasına sebep olacaktır. Mikroplardan uzak durmak sağlıklı bir hayata celbedecektir. Müslüman da sağlıklı olmalı ki ibadetlerini yerine rahatlıkla getirebilirsin. İslamiyet’in temizliği bu kadar teşvik etmesinin sebeplerinden biri bu da olabilir.


2. Bedenimizi temiz tutmak için nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Kısa Cevap : “Bedenimizi temiz tutmak için nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanın bedeni kendisini dünyada tutan ve yapmış ve yapacak olduğu işlerde kendisine yardımcı olan aracı gibidir.

Beden temizliği insanların sağlıklı olması için çok önemlidir.

Beden temizliğimizi sağlamak için kolay ama sık sık yapılması gereken bazı işlem ve temizlikler vardır.

Beden temizliğimizi sağlamak için gün içerisinde en sık yapmamız gereken şey ellerimizi yıkamaya özen göstermektir. Yemek yemeden önce ve yemek yedikten sonra veya ellerimizi kirletecek herhangi bir işte bulunduktan sonra veya dışarıdan geldikten sonra bile ellerimizi su ve sabunla güzelce yıkamaya dikkat etmeliyiz.

Özellikle yemek yedikten sonra gün içerisinde en az bir veya iki kere dişlerimizi temizlemeli ağzımızı su ile çalkalamalıyız.

Sıcak havalarda daha sık olma şartı ile sık sık banyo yapmalı ve vücut temizliğimize de dikkat etmeliyiz.

Sabah uyandığımız zaman ellerimizi ve yüzümüzü güzelce yıkamalı böylece gözümüze çapaklanma gibi durumlar varsa bunları gidermeliyiz.

Tırnaklarımızı haftada bir kesmeli ve tırnak altı temizliğine çok dikkat etmeliyiz.

Bunlar sık sık yapıldığı zaman çok uzun sürmeyen ancak insanı düzenli yapıldığında çok temiz tutan eylemlerdir ve bütün insanların uyması gereklidir.


3. Manevi yönden temiz olan bir kimse hangi özellikleri taşır? Yazınız.


Kısa Cevap : “Manevi yönden temiz olan bir kimse hangi özellikleri taşır? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddi yönden temizlik her ne kadar su ve sabunla kolay olsa da manevi yönden tam bir temizliğin olması insanın çabalamasına ve sürekli bir dikkat halinde olmasına bağlıdır.

İslamiyet sadece maddi temizliğe önem vermeyip manevi temizliğe de önem vermiştir ki bu da güzel ahlak denen şeydir.

Hepimiz zaman zaman sinirlenir veya zor günler yaşarız. Önemli olan bu zor zamanlarda da ahlakımızı korumak ve güzel davranışlarda bulunmaya devam etmektir.

Bence manevi yönden temiz olmayı başarmış olan bir kimse; dürüst, iyilik ve yardımsever dayanışma içerisinde hareket eden, üzerine almış olduğu işleri yerine hakkı ile getiren, adil, affedici, merhametli ve güzel zanda bulunma özelliklerini taşır.


B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. Aşağıdakilerden hangisi manevi temizliğe örnek bir davranıştır?


A) Elleri yıkamak
B) Yıkanmak
C) Dürüst olmak
D) Dişleri fırçalamak


2. Aşağıdaki ibadetlerin hangisinde ön hazırlık olarak maddi temizlik şartı vardır?


A) Namaz kılmak
B) Dua etmek
C) Oruç tutmak
D) Kurban kesmek


3. Aşağıdakilerden hangisi çevre temizliği ile ilgili kurallardan biri değildir?


A) Kuru yemişlerin kabuklarını yere atmamak
B) Sokaklara, piknik ve park alanlarına çöp atmamak
C) Sebze ve meyveleri yıkadıktan sonra yemek
D) Cam şişeleri, plastikleri ve kâğıtları geri dönüşüme atmak


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


4. Tarık ödevlerini bitirdi ve kitaplarını toplayıp sokağa çıktı. (I) Sokaktan gelir gelmez akşam yemeği için sofraya oturdu. (II) Yemeğini yedikten sonra ellerini yıkadı ve tabağını kaldırdı. (III) Uyumadan önce dişlerini fırçaladı ve pijamalarını giydi. (IV)

Verilen paragrafa göre, Tarık numaralandırılmış cümlelerin hangisinde temizlikle ilgili eksik bir davranışta bulunmuştur?


A) I B) II C) III D) IV


5. Aşağıdakilerden hangisi temizliğin kişiye olan faydalarından değildir?


A) Sağlıklı olmasını sağlar.
B) Allah’ın (c.c.) sevgisini kazanır.
C) Diğer insanlardan saygı görür.
D) Zengin olmasını sağlar.


6. Aşağıdakilerden hangisi maddi temizlikle ilgili değildir?


A) Yatarken dişlerimizi fırçalamak
B) Yemekten sonra ellerimizi yıkamak
C) Kılık kıyafet temizliğimize özen göstermek
D) Başkasının arkasından olumsuz konuşmak


7. Niyet ettikten sonra üç kere ellerimi yıkadım. Ağzıma ve burnuma üç kere su verip güzelce yıkadım. Kollarımı dirseklerle birlikte üç kere yıkadım. Başımın dörtte birini mesh ettim. Ardından kulaklarımı yıkayıp boynumu mesh ettim. Son olarak da ayaklarımı topuklarla birlikte üç kere yıkadım. Ömer abdestini alırken yıkaması gereken bir yerini unutmuştur.

Ömer aşağıdaki azalarından hangisini yıkarsa abdestini tamamlamış olur?


A) Başını B) Yüzünü C) Dişlerini D) Bacaklarını


C. Aşağıdaki cümleler doğruysa başına (D), yanlışsa (Y) yazınız.


  1. ( Doğru ) Allah (c.c.) temiz olanları sever.
  2. ( Doğru ) Bazı ibadetler için temiz olma şartı vardır.
  3. ( Yanlış ) Beden ve elbise temizliği sağlığımızı korumak için zorunlu değildir.
  4. ( Yanlış ) Sözünde durmak, dürüst ve güvenilir olmak maddi temizlikle ilgilidir.
  5. ( Doğru ) Manevi temizlik kötü duygu ve düşüncelerden arındırır.
  6. ( Yanlış ) Güzel iş ve davranışlar diğer insanların takdirini kazanmak için yapılır.

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Bulmacayı çözünüz ve taralı alandaki şifreyi bulunuz.


  1. Bedenimizin belli başlı yerlerini yıkayarak yaptığımız ibadetin adı.
  2. Bütün canlıların yaşadığı ve kullandığı ortak alan.
  3. Bedenin, elbiselerin ve çevrenin temiz olmasıyla ilgili olan temizlik türü.
  4. “Temizlik ____ ın yarısıdır.” (Müslim, Tahâret, 1.) hadisinde boşluğa gelecek kelime.
  5. Kirli, lekeli olmayan.
  6. Giysi.
  7. Kalbini kötü duygu ve düşüncelerden arındırmayla ilgili olan temizlik türü.
  8. Peygamberimizin diş temizliği için kullandığı eşya.
  9. İbadet ve iyilikleri gösterişten ve çıkar kaygılarından arındırıp sadece Allah (c.c.) için yapmak.
  10. Hastalıklara yol açan bir hücreli canlı.
  11. Ellerimizi yıkamak için kullandığımız temizlik maddesi.
  12. Tüm bedenin yıkanması.
  13. Vücut.
  14. İnsanı iyi veya kötü olarak vasıflandıran manevi nitelikleri, huyları.
  15. Doğru olmayan söz.
  16. Atıkların yeniden değerlendirilmesi.
  17. Hasta olmayan kişi.
  18. Temizliğin diğer ismi.

“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı Sayfa 118-119-120”

Bulmaca Şifresi Cevabı TEMİZLİK İMANDANDIR.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119-120 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları


Yeni eğitim yılında siz değerli öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB Yayınları Cevapları” konusu sizler için değerli öğretmenlerimiz tarafından hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü  Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşmak amacıyla aşağıda yer alan mavi renkli metin isimlerini ya da yeşil renkli sayfa sayılarına tıklayarak cevaplara ulaşabilirsiniz. “4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB Yayınları Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan tüm soruları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB Yayınları ile ilgili tüm cevaplara ulaşabilirsiniz.


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB Yayınları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30. Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE GÜNLÜK HAYATTAKİ DİNÎ İFADELER


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 11


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Cevapları Sayfa 24, 25


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı  Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 26


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50. Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE İSLAM’I TANIYALIM 


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 31


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40 ,41


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Âmentü Duası ve Anlamı  Metni Cevapları Sayfa 47


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 48, 49, 50


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76. Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE GÜZEL AHLAK 


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 51


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Cevapları Sayfa 52, 53, 54


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fâtiha Suresi ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 72, 73


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 74, 75, 76


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB  Yayınları Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102. Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE HZ. MUHAMMED’İ TANIYALIM


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 77


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğduğu Çevre Metni Cevapları Sayfa 78, 79, 80


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Ailesi Metni Cevapları Sayfa 81, 82, 83


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları. Metni Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Cevapları Sayfa 97, 98, 99


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 100, 101, 102


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı MEB Yayınları Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120. Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE DİN VE TEMİZLİK


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 103


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 110, 111, 112


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 112, 113


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 118, 119, 120


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117 MEB Yayınları”

Soru : Yanınızdan geçen birinin yere çöp atması veya tükürmesi size ne hissettirir?


Kısa Cevap : “Yanınızdan geçen birinin yere çöp atması veya tükürmesi size ne hissettirir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Her insan temiz bir çevrede yaşamak ister ve bu onun en doğal hakkıdır.

Sokakta yere tükürülmesi her insan için tiksinti uyandırıcı bir eylemdir. Ne yazık ki insanlar buna dikkat etmese de bu insanları rahatsız edici haksız bir davranıştır.

Yere çöp atılması diğer canlıların hakkına girmektir ki bu insanların sakınması gereken bir davranıştır.

Ben de yanımdan geçen insanların yere çöp attığını veya yere tükürdüğünü görünce bundan büyük bir rahatsızlık ve tiksinti duyuyorum.

Çöp atılmasına üzülüyorum ve çevremin kirlendiğini görünce o caddede geçerken kokudan ve görüntüden rahatsızlık duyuyorum.

Ayrıca oraya tükürüldüğünü bilmek bile çok rahatsız edici bir durum. İnsanların bu hassasiyeti kazanması ve yere çöp atmak veya tükürmek gibi diğer insanların kullanmış olduğu ortak alanlarda bunları terk etmeleri çok önemli bir davranış.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


Soru : Yukarıdaki şemayı evrendeki doğal dengenin bozulması açısından yorumlayınız.


Cevap :

Evrende yaratılmış olan doğal bir denge vardır. Ancak bu dengenin bozulması yani küresel ısınma, teknolojinin bilinçsizce kullanılıp yanlış yerlerde kullanılması, kutuplardaki buzulların erimesi, kutupların sular altında kalarak o hayvanların neslinin Yok olmasına sebep olur ki bu da belli bir döngü içerisinde hareket eden evrene büyük zararlar verir .

Bunlar için her bireye düşen görevler vardır ki bunlara dikkat edilmesi gereklidir.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Soru : Çevremizde, evimizde ve okulumuzda kullanmadığımız eşyaları geri dönüşüme nasıl kazandırırız? Bu atıklar ile neler yapabiliriz? Nasıl tekrar kullanabiliriz? Düşüncelerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Çevremizde, evimizde ve okulumuzda kullanmadığımız eşyaları geri dönüşüme nasıl kazandırırız? Bu atıklar ile neler yapabiliriz? Nasıl tekrar kullanabiliriz? Düşüncelerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsan olarak her ne kadar üretim  yapsak da hepimiz günlük hayat içerisinde sürekli bir tüketim halindeyiz.

Çevremizde, evimizde ve okulumuzda kullanmadığımız eşyaları eğer geri dönüşüm videoları izleyerek başka kullanabileceğimiz eşyalara dönüştürebiliyorsak bunu yapmalı eğer bunu yapamıyorsak kağıt, plastik ve cam şeklinde ayırarak bunların toplanmış olduğu kutulara bu eşyaları ulaştırmalıyız.

Kullanmadığımız eşyaları eğer başkası kullanabilecek durumdaysa ona vermeli ve böylece israfın önüne geçmeliyiz. Kullanmadığımız veya üzerimize olmayan eşyaları başkalarına vermek hem başkalarının ihtiyacını giderilmesinde hem de bizlerin fazla olan yüklerden kurtulmasına sebep olacaktır.

Bu ufak püf noktalarına dikkat etmek çevremizi temiz tutma açısından bizleri büyük kolaylık sağlayacaktır.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


ÇİZELİM


Soru : Piknik yapmak için gittiğiniz bir yerin nasıl olmasını istersiniz? Çiziniz.


Kısa Cevap : “Piknik yapmak için gittiğiniz bir yerin nasıl olmasını istersiniz? Çiziniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Piknik yapmak ve sakin, insanların doğayla buluştuğu alanlara gitmek her insanın sevdiği bir şeydir.

İnsanlar günlük hayatın koşuşturmasından yoruldukları zaman sakin bir yerlere gitmek, mangal yapmak veya çeşitli yiyecekler götürerek bir gün içerisinde eğlenmek isterler.

Piknik yerleri bazen sulak yerler olduğu gibi sulak olmasa bile yemyeşil alanların bulunduğu yerlerde insanlar için ilgi çekici ve rahatlatıcıdır.

Ancak piknik alanlarına çok sayıda kişinin rağbet etmesi sonucunda bu alanlar sıklıkla kirlenmekte ve eski güzel görüntüsünü kaybedebilmektedir.

Her insan temiz ve yemyeşil alanlara gitmek istediği için bu alanları tercih etmekte ancak çoğu zaman temizliğine dikkat etmemektedir.

Temiz veya yeşil bir alanı istediğimiz gibi bizler de bu piknik alanlarını kullandıktan sonra bu alanları temiz bırakmalı ve bir dahakine hem biz geldiğimizde hem de başka insanlar geldiğinde huzur içerisinde bu alanlarda bulunabilmelidir.

Bu her insanın üzerine düşen bir görevdir. Yapması gereken ise eğlenceli vakit geçirdikten sonra çöplerini toparlayıp çöp kutusuna atmaktır.


Soru : Pikniğe giden her insan doğada bir çöpünü bırakmış olsa burası nasıl bir yere dönüşür? Çiziniz.


Kısa Cevap : “Pikniğe giden her insan doğada bir çöpünü bırakmış olsa burası nasıl bir yere dönüşür? Çiziniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar piknik alanlarını sever ve bu alanlarda vakit geçirmekten hoşnut olurlar.

Ancak ne yazık ki bu yerlerde eğlenildikten ve bir şeyler yenildikten sonra insanlar çöplerini toplamaya çok riayet etmez ve sadece bir çöpünü bile önemsemeyecek olurlarsa milyonlarca insanın geldiğini düşünürsek bu milyonlarca çöpün oraya birikmesi demek olacaktır.

Bazen sadece bir çöpümüzün kalmasını önemsemezsek veya bütün çöpümüzü topladıktan sonra sadece bir pet şişenin bile orada bulunması diğer insanların da aynı şekilde davranması sonucunda orada yüz insanın geleceğini varsayarsak 100 tane pet şişe bulunması demektir.

Bunun için piknik eğlencemizi yerine getirdikten sonra bir çöpümüzü bile bırakmamaya özen göstermeli ve böylece diğer insanların da hassasiyeti ile tertemiz bir ortamda tekrar buluşmanın mümkün olabileceği ortamlar sağlanmalıdır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 93, 94


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınevi Kitabı Sayfa 93-94


A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hazreti Muhammed (sav) in Doğduğu çevrede her ne kadar güzel ahlaklı İnsanlar olsa da genel olarak kötü bir ahlak hakimdi. Güçlünün zayıfı ezdi, zayıf olan kişilerin aş alandı ve haksızlığın had safada olduğu bir ortam vardı. Kadınların ve çocukların neredeyse hiç değer görmediği bir ortam hakimdi. Doğru söylemek, emanete riayet etmek gibi ahlaki ilkeler neredeyse yoktu.


2. Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine saygı ve sevgi ile yaklaşırdı. Büyükleri onun bu saygılı davranışlarını çok sever ve ileride büyük bir insan olacağını bilirlerdi.

Diğer çocuklarda görülen küfür, hakaret , küsme gibi çocuksal davranışlar onda gözlemlenmemiştir. Büyükleri gelmeden sofraya oturmaz , onlar yemek yemeden yemeğe başlamazdı. Bunun içindir ki ona bakan gerek süt annesi gerek dedesi gerekse de amcası ona karşı büyük bir sevgi duymuştur.


3. Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber Efendimiz eğer haksızlık ve hakaret kendine yapılırsa sabırla karşılardı. Ancak bu hakaret bir mazluma veya bir başkasına yapıldığı zaman adil ve dikkatliydi.

Gençliğinde adaleti sağlamak ve haksızlığa uğrayanların yanında olmak için Hılful Fudul (Erdemliler İttifakı) denen toplulukta bulunmuştur. Vermiş olduğu kararlar çok adildi ve kimseye zenginliği ve tanınmışlığı için haksız bir kararda bulunmazdı. Daima yetimi ve düşkünü gözetirdi.


4. Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.


Kısa Cevap : “Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber Efendimiz’ e ilk vahyin gelişi şu şekilde olmuştur;

Cebrâîl (a.s.) geldi ve Hazret-i Peygamber’e:

“–Oku!” dedi. Peygamber Efendimiz:

“–Ben okuma bilmem!” karşılığını verdi. Bunun üzerine melek, Hazret-i Peygamber’i tâkati kesi­linceye kadar sıktı. Sonra yine:

“–Oku!” dedi. Efendimiz yine:

“–Ben okuma bilmem!” cevâbını verdi. Cebrâîl (a.s.) ikinci kez O’nu tâkati kesilinceye kadar sıktı. Sonra tekrar:

“–Oku!” dedi. Hazret-i Peygamber yine:

“–Ben okuma bilmem! (Ne okuyayım?)” dedi. Cebrâîl (a.s.) Hazret-i Peygamber’i üçüncü defâ da sıkıp bıraktı. Ardından vahy-i ilâhîyi kendisine şöyle bildirdi:

“Yaratan Rabbinin adıyla oku! O, insanı bir aleka’dan yarattı. Oku, Rabbin nihâyetsiz kerem sâhibidir. O, kalemle yazmayı öğretti. İnsana bilmediği şeyleri öğretti.” (el-Alak, 1-5)


5. Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken ilk önce Müslümanları ikişer gruplar halinde birbirlerine kardeş etmiştir. Böylece bir Müslümanı gözetmek zor olmadan herkes kendi kardeşine sahip çıkmış ve onu sahiplenmiştir.

Hemen mescit inşasına ve ilim öğrenme faaliyetlerine başlanmıştır. Peygamber Efendimiz insanların ihtiyaçlarını görmüş ve Medine ‘ de bulunan iki büyük kavgalı kabilenin arasını düzeltmiştir. Böylece Müslümanların arasındaki kavga ve soğukluk olması giderilmiştir.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) çocukluk dönemine ait bir olaydır?


A) Kâbe’nin tamiri sırasında hakem olması
B) Ficar savaşlarına katılması
C) Sütanneye verilmesi
D) Hılfu’l-Fudûl cemiyetine katılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed (s.a.v.) için söylenemez?


A) Haksızlıklar kendisini ilgilendirmiyorsa sessiz kalırdı.
B) Emanetleri koruma konusunda titiz davranırdı.
C) Aile büyüklerini sever ve sayardı.
D) Her zaman doğruyu söylerdi.


3. Aşağıdakilerden hangisi, Peygamberimizin (s.a.v.) bakımını üstlenen amcasıdır?


A) Zübeyir (r.a.) B) Hamza (r.a.)a.)
C) Abbas (r.a.)a.) D) Ebu Talip


4. Kâbe’yle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Kâbe, Medine şehrindedir.
B) Kâbe, Müslümanlarca kutsal sayılır.
C) Ebrehe, Kâbe’yi yıkmak istemişti.
D) Kâbe, Cahiliye Dönemi’nde putlarla doldurulmuştu.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. Aşağıdaki tarih-olay eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?


A) 610-İlk vahyin gelişi
B) 622-Medine’ye hicret
C) 628-Mekke’nin Fethi
D) 632-Peygamberimizin (s.a.v.) vefatı


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere “Halime, ehl-i beyt (iki kez kullanılacaktır), Abdülmuttalip, Mekke’de, Medine’de, 20 Nisan 571, Veda Hutbesi, övülmesini” ifadelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Peygamberimiz (s.a.v.), miladi takvime göre 20 Nisan 571 tarihinde Mekke’ de dünyaya gelmiştir.
  2. Peygamberimiz (s.a.v.), doğumundan kısa süre sonra Halime adında bir sütanneye verilmiştir.
  3. Peygamberimiz (s.a.v.) doğunca dedesi Abdülmüttalip ona “Muhammed” ismini koymuş, bu ismi niçin koyduğunu soranlara da “Onun gökte ve yerde övülmesini istedim.” demiştir.
  4. Peygamberimizin (s.a.v.), vefatından kısa süre önce hac esnasında kalabalık bir Müslüman topluluğuna yaptığı konuşmaya Veda Hutbesi  denir.
  5. Ehli Beyt kavramı, sözlükte “ev halkı” anlamına gelir. İslami bir kavram olarak  ise ehli beyt Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertleri demektir.

Ç. Hz. Muhammed’le (s.a.v.) ilgili aşağıdaki olayları ve bu olayların meydana geldiği zamanları uygun şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 93-94”


 

Our Score
error: Content is protected !!