4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 SDR İpekyolu Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 11


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitabı, öğrencilerin dini ve ahlaki kavramları anlamalarına yardımcı olan bir rehberdir. Bu kitap sayesinde, çocuklar İslam’ın temel değerlerini öğrenirken aynı zamanda hayatlarına yön verecek bilgileri de edinirler. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanıyoruz Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere ünite boyunca karşılaşacakları temel kavramlar hakkında bilgi verir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 SDR İpekyolu Yayıncılık”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 11 Cevapları, bu ünite kapsamında yer alan etkinliklerin çözümünü içermektedir ve öğrencilerin derse daha fazla odaklanmalarına olanak tanır. Bu sayfada işlenen etkinlikler, çocukların öğrendikleri bilgileri pekiştirmeleri açısından önemlidir. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 SDR İpekyolu Yayıncılık ile öğrenciler, din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde işledikleri konuları somut örneklerle kavrayabilirler.

Son olarak, 4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı SDR İpekyolu Yayıncılık, hem öğretmenler hem de öğrenciler için rehber niteliğinde hazırlanmıştır. Öğrencilerin İslam kültürüne dair bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olan bu kitap, sınıf içi ve dışı çalışmalar için önemli bir kaynak oluşturur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11


1. Dua, hamt, şükür ve tekbir kavramlarının anlamlarını araştırıp defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

  • Dua: Allah’tan yardım ve dilek istemek.
  • Hamt: Allah’a övgüde bulunmak.
  • Şükür: Allah’a nimetleri için teşekkür etmek.
  • Tekbir: “Allah-u Ekber” diyerek Allah’ın yüceliğini ifade etmek.

Uzun Cevap :

  • Dua, bir insanın içtenlikle Allah’a yönelip ondan dileklerini sunması ve yardım istemesidir. İslam’da dua, ibadetin özü sayılır ve kulun Allah’a yakınlaşma yollarından biridir.
  • Hamt, Allah’ı övmek ve ona olan minnettarlığımızı ifade etmek anlamına gelir. Bu, Allah’ın yarattığı her şey için, verdiği nimetler ve güzellikler için duyulan şükranın bir ifadesidir.
  • Şükür, Allah’a verdiği nimetler için teşekkür etmek ve minnettar olmaktır. İslam’da, maddi ve manevi her türlü iyiliğe karşılık Allah’a şükretmek önemlidir.
  • Tekbir, “Allah-u Ekber” diyerek Allah’ın her şeyden büyük olduğunu ifade etmek anlamına gelir. Tekbir, Allah’ın yüceliğini ve kudretini dile getirir ve namazlarda, bayramlarda ve ibadetlerde sıkça kullanılır.

2. Salavat getirmek ne demektir? Aile büyüklerinize sorup öğreniniz.


Kısa Cevap :

Salavat getirmek, Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e (sav) selam ve dua etmek anlamına gelir.

Uzun Cevap :

Salavat getirmek, Müslümanların Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e (sav) sevgi, hürmet ve dua ifade eden bir davranışıdır. Salavat, “Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed” şeklinde söylenir. Bu dua, Peygamberimize Allah’ın rahmet ve selamını göndermeyi içerir. Müslümanlar, Peygamberimizi anarken veya onun adı geçtiğinde salavat getirirler, bu da sevap kazanmaya vesiledir. Ayrıca, Cuma günlerinde ve dualarda salavat getirmek çokça tavsiye edilmiştir.


3. Aile büyüklerinizden de yardım alarak defterinize günlük hayatta kullanılan üç dua cümlesi yazınız.


Kısa Cevap :

  • Elhamdülillah (Allah’a şükürler olsun).
  • Bismillahirrahmanirrahim (Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla).
  • İnşallah (Allah dilerse).

Uzun Cevap :

Günlük hayatta sıkça kullandığımız dualar, Allah’a olan inancımızı ve teslimiyetimizi gösterir.

  1. Elhamdülillah: Bu dua, Allah’a şükretmek anlamına gelir ve bir nimet elde ettiğimizde, bir sorundan kurtulduğumuzda veya memnuniyetimizi ifade etmek istediğimizde kullanılır.
  2. Bismillahirrahmanirrahim: Bu dua, her işe başlarken Allah’ın adını anarak başlamayı ifade eder. Allah’ın yardımını ve bereketini dilemek için kullanılır.
  3. İnşallah: Gelecekte bir şeyin olmasını dilerken veya bir şeyi yapmayı planladığımızda, bu dua ile Allah’ın takdirine işaret ederiz. İnşallah, Allah dilerse anlamına gelir ve her işte Allah’ın iradesine bağlı olduğumuzu hatırlatır.

4. Allah (cc)(*) ne gibi özelliklere sahiptir? Bu konuda aile büyüklerinizle konuşunuz.


Kısa Cevap :

Allah (cc), her şeyi bilen, her şeye gücü yeten, merhametli ve adildir.

Uzun Cevap :

Allah (cc), İslam inancına göre birçok güzel ve yüce özelliğe sahiptir. Bu özellikler, Allah’ın kâinatı nasıl yönettiğini ve insanlarla nasıl bir ilişki içinde olduğunu anlamamıza yardımcı olur. Allah’ın en belirgin özelliklerinden bazıları şunlardır:

  • Alîm: Her şeyi bilen.
  • Kadir: Her şeye gücü yeten.
  • Rahman ve Rahim: Sonsuz merhamet sahibi.
  • Adl: Mutlak adalet sahibi. Bu özellikler, Allah’ın evreni yaratmadaki kudretini, insanlara karşı olan merhametini ve adaletini gösterir. Allah, her şeyi en iyi şekilde bilen ve en doğru hükmü veren varlıktır.

5. Peygamberlerden beş tanesinin ismini öğrenip defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

  1. Hz. Adem
  2. Hz. Nuh
  3. Hz. İbrahim
  4. Hz. Musa
  5. Hz. İsa

Uzun Cevap :

İslam inancına göre Allah, insanlara doğru yolu göstermek için birçok peygamber göndermiştir. Bu peygamberlerden beşi şunlardır:

  1. Hz. Adem: İlk insan ve ilk peygamberdir.
  2. Hz. Nuh: Kavmini Allah’a iman etmeye davet eden peygamberdir ve Nuh Tufanı ile bilinir.
  3. Hz. İbrahim: İslam’da peygamberlerin atası olarak kabul edilir ve Allah’a olan derin imanı ile bilinir.
  4. Hz. Musa: Tevrat’ın indirildiği peygamberdir ve İsrailoğulları’nı esaretten kurtaran peygamberdir.
  5. Hz. İsa: İncil’in kendisine vahyedildiği peygamberdir ve doğumu mucizevi bir şekilde gerçekleşmiştir.

6. Sübhaneke duasını ve bu duanın anlamını defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

Sübhaneke duası, Allah’ın yüceliğini ve kusursuzluğunu ifade eden bir duadır.

Uzun Cevap :

“Sübhaneke Allahümme ve bi hamdik ve tebârekesmük ve teâlâ ceddük ve lâ ilâhe ğayrük.”

Anlamı: “Seni eksikliklerden tenzih ederim Allah’ım, hamd sana mahsustur. Senin ismin mübarektir, şanın yücedir. Senden başka ilah yoktur.”

Bu dua, Allah’ın yüceliğini ve ona olan bağlılığımızı ifade eder. Özellikle namazların başında okunan bu dua, Allah’a olan teslimiyetimizi ve onu yücelttiğimizi belirtir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, çocukların ünite boyunca öğrendiklerini sınamalarını sağlar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, ünite sonunda etkinlik soruları ile öğrencilere rehberlik eder ve onların bilgilerini pekiştirmeye yönelik etkinlikler sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 120, 121, 122, 123 Cevapları, öğrencilerin değerlendirme yaparak eksiklerini görmelerine ve bilgilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin İslam dinine dair temel bilgileri öğrenirken ahlaki değerleri benimsemelerini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123 MEB Yayınları, bu değerlere dayanarak öğrencilerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunur ve onların İslam ahlakını daha derinlemesine kavramalarına yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 120-121-122-123


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Namaza başlamadan önce abdest almak gerekir.
  2. (Doğru) Saçlarımızı taramak manevi temizliktir.
  3. (Yanlış) Bahçedeki su birikintilerini arkadaşımızın üzerine sıçratmalıyız.
  4. (Yanlış) Evin temizliğini sadece aile büyükleri yapmalıdır.
  5. (Doğru) Temizliğin diğer adı taharettir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Bazı ibadet ve amellerin yerine getirilmesinden önce yapılan dinî temizliğe abdest denir.
  2. Bedenin, elbisenin ve namaz kılınacak yerin, gözle görülür kirli ve pis şeylerden arındırılmasına maddi temizlik denir.
  3. Beden temizliği, vücudun belirli aralıklarla koku ve kirden arındırılmasıdır.
  4. Evreni ve canlıları olumsuz yönde etkileyen zararlı maddelerin hava, su ve toprağa yoğun bir şekilde karışmasıyla çevre kirliliği oluşur.
  5. Yüce Allah’ın rızasını kazanmak için yapılan her güzel iş ve davranışa salih amel denir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. Namazdan önce maddi ve manevi temizlik açısından aşağıdakilerden hangisinin yapılmasına gerek yoktur?


A) Ütülü elbise giymek
B) Namaz kılınan yeri temiz tutmak
C) Abdest almak
D) Kalbi, kötü düşüncelerden arındırmak

Cevap : A) Ütülü elbise giymek
Namazdan önce ütülü elbise giymek, bir gereklilik değildir. Temizlik esas olarak abdest almak, namaz kılınacak yerin temiz olması ve kalbin manevi temizlik içinde olması gereklidir.


2. I. Dişlerimi düzenli fırçalarım.
II. Arkadaşıma karşı dürüst davranırım.
III. Yemekten önce ve sonra ellerimi yıkarım.
IV. İhtiyaç duyduklarında insanlara yardım ederim.

Yukarıdakilerden hangisi manevi temizlikle ilgilidir?


A) I. ve II.
B) II. ve III.
C) II. ve IV.
D) III. ve IV.

Cevap : C) II. ve IV.
Manevi temizlik, kişinin içsel temizliğiyle ilgilidir. Dürüst olmak ve başkalarına yardım etmek, manevi temizlikle ilgilidir.


3. İslam dininde temizlik – – – – kavramı ile ifade edilir. – – – – sözlükte; “temizlik, temizlenme ve temiz olmak” anlamlarına gelmektedir.

Yukarıdaki cümlede noktalı yerlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Niyet
B) Rahmet
C) Fetanet
D) Taharet

Cevap : D) Taharet
İslam dininde temizlik “taharet” kavramı ile ifade edilir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122 Cevapları


4. Ayşe, arkadaşlarına abdestin alınış sırasını göstermek için sırasıyla şunları yapmıştır:

1. Abdest almaya niyet ediyoruz.
2. Ellerimizi yıkıyoruz.
3. Ağzımızı su ile iyice çalkalıyoruz.
4. Burnumuza su alıp burnumuzu temizliyoruz.
5. Yüzümüzü yıkıyoruz.
6. Başımızın dörtte birini mesh ediyoruz.
7. Kollarımızı dirseğimizle birlikte yıkıyoruz.
8. Ellerimizi ıslatarak kulaklarımızı ve kulaklarımızın arkasını temizliyoruz.
9. Boynumuzu mesh ediyoruz.
10. Ayaklarımızı topuklarımızla birlikte yıkıyoruz.

Buna göre Ayşe’nin abdesti doğru alması için hangilerinin yerini değiştirmesi gerekir?


A) 2. ve 6.
B) 6. ve 7.
C) 7. ve 8.
D) 8. ve 9.

Cevap : B) 6. ve 7.
Abdest alırken sırasıyla baş, yüz, eller, kollar, ayaklar yıkanmalıdır. Ayşe’nin sırasındaki 6. ve 7. maddeler yer değiştirmelidir. Başın meshi, ellerin yıkanmasından önce yapılmaz.


5. I. Kâğıt ve cam atıkları geri dönüşüm kutularına atmak
II. Günde iki kez dişleri fırçalamak
III. Yemekten sonra elleri yıkamak
IV. Yerlere çöp atmamak

Yukarıdakilerden hangisi çevre temizliği ile ilgili değildir?


A) I. ve II.
B) I. ve IV.
C) II. ve III.
D) II. ve IV.

Cevap : C) II. ve III.
Günde iki kez diş fırçalamak ve yemek sonrası elleri yıkamak, kişisel temizlikle ilgilidir, çevre temizliği ile değil.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : “Allah temizdir, temizliği ve temiz olanları sever.” (Tirmizi, Edeb, 41) hadisini, İslam’ın temizliğe verdiği önem açısından değerlendiriniz.


Cevap : Bu hadis, İslam dininin temizliğe verdiği büyük önemi vurgulamaktadır. İslam, hem bedensel hem de manevi temizlik konularına önem verir. Allah’ın temizliği ve temiz olanları sevmesi, insanlara temizlik ve hijyenin ne kadar önemli olduğunu hatırlatır. Bu, yalnızca fiziksel temizlikle sınırlı olmayıp, kalp ve ruhsal temizlik için de geçerlidir. Müslümanların temizlikte titiz olmaları, Allah’a yaklaşmalarının bir yolu olarak görülür.


Soru : İbadet ile temizlik arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.


Cevap : İbadet ve temizlik arasında derin bir ilişki vardır çünkü birçok ibadet, temizlikle başlar. Namaz gibi ibadetlerin yerine getirilebilmesi için abdest alınması, temizlik koşuluna bağlıdır. Temizlik, hem bedensel hem de manevi olarak kişinin Allah’a ibadetini doğru bir şekilde yerine getirmesini sağlar. Temiz bir vücut ve temiz bir kalp, ibadetlerin kabul olmasına da zemin hazırlar. İslam, temizliği ibadetlerin bir parçası kabul eder ve temizlik, Allah’a yakınlaşmanın bir yoludur.


Soru : Sınıfımızı temiz tutmak için nelere dikkat etmeliyiz? Yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Sınıfımızı temiz tutmak için şu noktalara dikkat etmeliyiz:

  • Sınıfta her şeyin düzenli olması için malzemeleri yerli yerine koymalıyız.
  • Çöpleri zamanında atmalı ve sınıfı kirletmemeliyiz.
  • Her gün sınıfın genel temizliğini yapmalı ve temiz tutmak için çaba sarf etmeliyiz.
  • Sınıfın pencerelerini açarak havalandırmalı ve sağlıklı bir ortam oluşturmalıyız.
  • Arkadaşlarımıza sınıfın temizliği konusunda sorumluluklar vermeliyiz.

Soru : Çevremizi temiz tutmak için neler yapmalıyız? Açıklayınız.


Cevap :

Madde Madde Çevremizi temiz tutmak için şunları yapmalıyız:

  • Çöpleri uygun yerlere atmalı ve geri dönüşüm kutularını kullanmalıyız.
  • Doğaya zarar vermemek için plastik atıklar yerine doğa dostu malzemeler kullanmalıyız.
  • Çevremizdeki doğal alanları kirletmemek için doğa yürüyüşlerinde dikkatli olmalı, çöpleri toplayarak temizlemeliyiz.
  • Sokaklarımıza ve parklara zarar vermemek için çevreye duyarlı olmalıyız.
  • Temizlik konusunda çevremizdekilere örnek olmalı ve bu alışkanlıkları yaymalıyız.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 117, 118, 119


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin çevre temizliği konusunda bilinçlenmelerini hedefler. 4. Sınıf Din Kültürü Çevremi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara çevreyi korumanın ve temiz tutmanın önemi üzerine etkinlikler sunar. Bu etkinlikler, öğrencilerin çevreye zarar vermeden yaşamanın yollarını öğrenmelerini sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 117, 118, 119 Cevapları, bu süreçte öğrencilere rehberlik eder ve çevre temizliğinin günlük hayatlarına nasıl entegre edileceğini gösterir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, çevre temizliği ile ilgili olarak İslam’ın öğretilerine vurgu yapar ve bu bilinçle hareket etmenin manevi boyutlarını ele alır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119 MEB Yayınları, öğrencilerin temiz bir çevre oluşturma sorumluluğunu kavramalarına yardımcı olur ve onların bu konuda duyarlı bireyler olmalarını sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 117-118-119


Soru : Yaşadığınız çevrenin temiz kalması için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Yaşadığım çevrenin temiz kalması için çöpleri düzenli olarak atıyorum, sokakları kirletmemeye özen gösteriyorum ve geri dönüşümü destekliyorum. Ayrıca çevremdeki insanlara da bu konuda hatırlatmalarda bulunuyorum.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


Verilen görselleri inceleyiniz. Aşağıdaki soruların cevaplarını noktalı yerlere yazınız. 


1. Bu iki görsel arasındaki temel farklar nelerdir?


Cevap : İlk görselde deniz ve sahil çok kirli, çevrede dağınık çöpler bulunuyor. İkinci görselde ise deniz temiz ve doğal haliyle dikkat çekiyor, sahilde hiç çöp yok.


2. İki görsel arasındaki farkları ortadan kaldırmak için neler yapılmalıdır?


Cevap : Çevreyi temiz tutmak için çöpler doğru yerlere atılmalı, geri dönüşüm uygulanmalı ve denizlerin kirlenmesini önlemek için toplumda farkındalık oluşturulmalıdır. Ayrıca, çevre temizliği konusunda kampanyalar düzenlenerek insanlara sorumluluk kazandırılabilir.


3. Bu görsellere isim verilmesi gerekse siz nasıl bir isim tercih ederdiniz?


Cevap : İlk görsel için “Kirli Sahil”, ikinci görsel için ise “Doğal ve Temiz Deniz” isimlerini tercih ederdim.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


GRUP ÇALIŞMASI YAPALIM


Soru : • Sınıfta dört gruba ayrılınız ve dört farklı atık türü belirleyiniz.

• Her atık grubu için belirlenmiş çöp poşetlerini paylaşınız.
• Teneffüslerde gruplar hâlinde koridorları, sınıfları ve bahçeyi dolaşarak gördüğünüz atıkları, türüne göre uygun poşetlerde toplayınız.
• Tüm atıkları topladıktan sonra gruplar hâlinde fotoğraf çekiliniz.
• Çekilen fotoğrafları sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap : Bu  etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116-117 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115, 116, 117


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, temizlik bilincini öğrencilere aşılamak amacıyla birçok etkinlik içerir. Özellikle, 4. Sınıf Din Kültürü Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin evde ve okulda temizliği nasıl sağlamaları gerektiğini öğretir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 115, 116, 117 Cevapları, bu konuyla ilgili sorulara rehberlik eder ve pratik bilgiler sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116-117 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, temizlik ve düzenin İslam’daki önemini vurgulayarak, çocukların temiz bir çevre oluşturma bilinci kazanmalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116-117 MEB Yayınları, ev ve okul temizliğinin manevi ve sosyal boyutlarını anlatarak, öğrencilerin sorumluluk sahibi bireyler olmasına katkıda bulunur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115-116-117


Soru : Yaşadığınız çevrenin temiz kalması için neler yapıyorsunuz?


Cevap : Yaşadığım çevrenin temiz kalması için, doğaya zarar vermemek adına atıkları doğru bir şekilde ayırırım ve geri dönüşüm yaparım. Ayrıca, evimin dışını düzenli olarak temizler ve ortak alanlarda temizlik yapmaya özen gösteririm. Çevremdeki insanlarla birlikte çevreyi koruma ve temiz tutma konusunda sorumluluk alır, gerekirse temizlik kampanyalarına katılırım.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


Soru : Aşağıda belirtilenleri ne kadar sıklıkla yapıyorsunuz? Uygun kutucuğu ( ) ile işaretleyiniz.


Cevap : Verilen bilgileri kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 115


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin günlük yaşamda hijyen ve bakım alışkanlıklarını geliştirir. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu etkinliklerle öğrencilerin İslam’ın temizlik konusundaki öğretilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 115 Cevapları, beden ve giysi temizliği ile ilgili bilgileri pekiştirici etkinlikler sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilere temizlik konusunda rehberlik eder ve İslam’ın bu konudaki öğretilerini açıklar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 MEB Yayınları, öğrencilerin hem kişisel hem de toplumsal temizlik bilincini kazanmalarını hedefler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 Cevapları


Soru : Beden temizliği ve temiz giyinmek neden önemlidir?


Cevap : Beden temizliği, ruhsal ve fiziksel sağlık açısından gereklidir. Temiz bir vücut, mikroplardan korunmayı sağlar ve vücutta kötü kokuların oluşmasını engeller. Temiz giyinmek de kişinin dış görünüşünü iyileştirir ve özgüvenini artırır. Ayrıca, başkalarına saygı göstermek ve toplum kurallarına uygun olmak açısından önemlidir. Hem kişisel sağlık hem de toplum içinde iyi ilişkiler kurmak için beden temizliğine özen gösterilmelidir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü İslam Dini ve Temizlik Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere İslam dininde temizlik kavramının ne kadar önemli olduğunu açıklar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu etkinliklerle öğrencilerin hem bireysel hem de çevresel temizlik alışkanlıklarını dini açıdan destekler. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114 Cevapları, öğrencilerin bu konuda bilinç kazanmasına yardımcı olur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları‘nda yer alan bu bilgiler, temizlik ve hijyenin sadece sağlık açısından değil, dini inançlar çerçevesinde de ne kadar önemli olduğunu gösterir. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114 MEB Yayınları, temizlik alışkanlıklarının geliştirilmesine yönelik etkinlikler sunar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 108-109-110-111-112-113-114


Soru : Temizliğin kişiye faydaları nelerdir?


Cevap :

Maddeler Halinde Temizliğin Kişiye Faydaları:

  1. Sağlık: Temizlik, hijyenin korunmasına yardımcı olur, enfeksiyonlardan korunmayı sağlar ve sağlıklı bir yaşam sürdürmeye yardımcı olur.
  2. Ruhsal Huzur: Temiz bir ortamda yaşamak, ruhsal dinginlik sağlar ve kişiyi daha huzurlu kılar.
  3. Toplumsal İtibar: Temiz olmak, başkalarına saygı gösterdiğini ve sorumluluk taşıdığını gösterir, bu da kişinin toplumsal saygınlığını artırır.
  4. Fiziksel Güç ve Enerji: Düzenli temizlik, kişiyi daha enerjik hissettirir, fiziksel olarak rahatlamasına yardımcı olur.
  5. Kişisel Özsaygı: Kendi temizlik ve düzenine özen göstermek, kişinin özsaygısını artırır.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru : Verilen ayetlerde vurgulanan davranışları listeleyiniz.


Cevap :

Verilen Ayetlerde Vurgulanan Davranışlar:

  1. “… Rabbim! Gireceğim yere dürüstlükle girmemi sağla, çıkacağım yerden de dürüstlükle çıkmamı sağla…” (İsra suresi, 80. ayet.)
    • Dürüstlük: Kişinin her durumda dürüst olması gerektiği vurgulanıyor. Hem başlangıçta hem de çıkışta dürüst olmak gereklidir.
  2. “Şüphesiz Allah; adaleti, iyilik yapmayı, yakınlara yardım etmeyi emreder. Hayâsızlığı, fenalığı da yasaklar…” (Nahl suresi, 90. ayet.)
    • Adalet: İnsanlar arasında adil olmak.
    • İyilik yapmak: Yardımsever ve başkalarına faydalı olmak.
    • Yakınlara yardım etmek: Aile ve çevremizdeki insanlara yardım etmek.
    • Hayâsızlık ve fenalıktan sakınmak: Kötü ve ahlaka aykırı davranışlardan kaçınmak.

Soru : Manevi temizliğe örnek olabilecek güzel davranışları bularak yuvarlak içine alınız.


Cevap :

Manevi temizliğe örnek olabilecek güzel davranışlar şunlardır:

  • Dürüst
  • Güler yüzlü
  • Yardımsever
  • Samimi
  • Adil
  • Güvenilir

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


Soru : Aşağıdaki örnekleri maddi ve manevi temizliğe göre sınıflandırınız.


Cevap :

Maddi Temizlik:

  1. Namaz kılınan yeri temizlerim.
  2. Odamı ve eşyalarımı düzenli tutarım.
  3. Dişlerimi fırçalarım.
  4. Ellerimi ve yüzümü yıkarım.

Manevi Temizlik:

  1. Canlılara merhametli davranırım.
  2. Dürüst ve güvenilir olurum.
  3. Hata yaptığımda özür dilerim.

Maddi temizlik, fiziksel temizlik ve düzenle ilgilidir, manevi temizlik ise kişinin ahlaki ve duygusal değerlerine dayanır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 107


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin yeni ünitede karşılaşacakları konulara hazırlıklı olmalarını sağlar. Bu bölüm, üniteye giriş yaparken temel dini bilgileri tekrar etme fırsatı sunar. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilere doğru yönlendirmeler yaparak, etkinliklerde başarıya ulaşmalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 107 Cevapları ile üniteye hazırlık süreci daha etkili hale gelir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kaynak, öğrencilerin dini bilgilerini geliştirirken, üniteyi daha iyi anlamalarına olanak tanır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 MEB Yayınları, öğrencilere rehberlik ederek, onların etkin bir şekilde öğrenmelerini sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 Cevapları


Soru : İslam dininin temizliğe verdiği önemi vurgulayan ayet ve hadis örnekleri
bulup defterinize yazınız.


Cevap :

Ayet: Bakara Suresi, 222. Ayet: “Şüphesiz, Allah tevbe edenleri ve temizlenenleri sever.”

Bu ayet, temizliğin İslam’daki önemli yerini vurgulamaktadır. Allah, temizlik yapanları sevdiğini bildiriyor.

Hadis: Hz. Muhammed (sav) şöyle buyurmuştur: “Temizlik imanın yarısıdır.” (Sahih Müslim)

Bu hadis, temizlik ile iman arasında bir bağlantı kurar ve temizliğin ne kadar önemli olduğunu ifade eder.


Soru : “Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünden ne anlıyorsunuz? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu atasözünden, bir kişinin ya da bir şeyin değerinin, duruşunun ve tavırlarının çevresine yansıdığı anlamı çıkmaktadır. Aslan, güçlü ve saygın bir hayvandır, bu yüzden yattığı yerden bile onun gücü anlaşılabilir. İnsanlar da tıpkı bu şekilde, karakterleri, davranışları ve tutumlarıyla kim olduklarını ortaya koyarlar. Yani, insanın içindeki değerler ve karakter, dışarıya yansıyan davranışlarıyla anlaşılır.


Soru : Temiz olmayan bir evde ne gibi sorunlar yaşanabilir? Büyüklerinizle konuşunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde Temiz olmayan bir evde şu sorunlar yaşanabilir:

  1. Sağlık Sorunları: Kirli ortamlar, bakteriler ve mikroplar için uygun bir yer olabilir. Bu da hastalıkların yayılmasına neden olabilir.
  2. Zihinsel Yorgunluk: Dağınık ve kirli bir ortam, insanın psikolojik olarak rahatlamasına engel olabilir, stres ve huzursuzluk yaratabilir.
  3. Düşük Verimlilik: Temiz olmayan bir ortamda çalışmak veya ders çalışmak daha zor olabilir, bu da verimliliği azaltır.
  4. Aile İçindeki Anlaşmazlıklar: Evdeki temizlik sorunları aile üyeleri arasında tartışmalara yol açabilir.

Soru : Sınıfınızı temiz tutmak için neler yapabilirsiniz? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


  Cevap :

Sınıfımızı temiz tutmak için şu adımları izleyebiliriz:

  1. Atıkları Çöp Kutusuna Atmak: Herkesin, sınıf içinde bulunan çöpleri çöp kutusuna atması gerektiğini hatırlatabiliriz.
  2. Sınıfı Düzenli Olarak Toplamak: Her gün sınıfın düzenini sağlamak için küçük temizlik işleri yapabiliriz. Masalar düzenlenmeli, yerler süpürülmelidir.
  3. Sınıf Kurallarına Uymak: Temizlikle ilgili sınıf kuralları belirleyebiliriz ve bu kurallara uymaya özen göstermeliyiz.
  4. Dışarıdan Kirli Eşyalar Getirmemek: Temizliği bozan dışarıdan getirilen yiyecek ve içeceklerden kaçınmak gerekir.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmeleri için etkinliklerle doludur. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin 4. ünite boyunca kazandıkları bilgileri değerlendirmelerine yardımcı olur. Bu etkinlikler, öğrenme sürecini daha etkili hale getirir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 102, 103, 104, 105 Cevapları, doğru cevaplar aracılığıyla öğrencilere ders tekrarı yapma imkanı sunar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları tarafından sunulan bu etkinlikler, çocukların İslam’ın temel konularını anlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105 MEB Yayınları, etkinliklerle desteklenen bir öğrenme yolculuğu sunarak, öğrencilerin bilgilerini pekiştirmesini sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103-104-105


A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  1. (Yanlış) Cahiliye Dönemi’nde kız ve erkek çocukları arasında adaletli davranılmamıştır. Kız çocukları genellikle hor görülüp, hatta bazen öldürülmüştür.
  2. (Doğru) Hüzün Yılı adı verilen dönemde Hz. Peygamber, eşi Hz. Hatice ve amcası Ebu Talib’i kaybetmiştir. Bu yıl, Hz. Peygamber için büyük bir üzüntü yılı olmuştur.
  3. (Doğru) Mescid-i Nebevi, Hz. Peygamber’in Medine’ye hicret ettikten sonra inşa ettiği bir mescittir. Medine’de inşa edilen bu mescit, İslam’ın önemli merkezlerinden biridir.
  4. (Yanlış) Ensar, Mekke’den Medine’ye hicret eden Müslümanlara denir. Ensar, Medine halkı olup, Mekke’den gelen muhacirlere yardım etmiştir.
  5. (Doğru) Salavat duası, Müslümanların Hz. Peygamber’e olan saygı ve sevgisinin bir ifadesidir. Salavat, Peygamberimize (sav) dua etmek ve ona rahmet dilemek anlamına gelir.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Habeşistan, Müslümanların Mekke’de uğradıkları şiddet ve zulümden kurtulmak için ilk göç ettikleri yerdir.
  2. Kâbe, Hz. İbrahim ve oğlu tarafından Mekke şehrinde inşa edilmiştir.
  3. Hz. Muhammed’e (sav) duyulan sevgi ve saygıyı göstermek için kullanılan ifadelere salavat adı verilir.
  4. Hz. Peygamber’in Mekke’den Medine’ye göç etmesine hicret denir.
  5. Hacerülesved, Hz. Peygamber’in Kâbe hakemliği yaptığı esnada yerine yerleştirilmesine yardımcı olduğu siyah taştır.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz. 


1. Aşağıdakilerden hangisi İslam öncesi Mekke’nin dinî özellikleriyle ilgilidir?


A) Şiir sanatı
B) Hitabet yeteneği
C) Putperestlik
D) Panayırların kurulması

Cevap : C) Putperestlik

  • İslam öncesi Mekke’de, özellikle Kâbe çevresinde putlara tapılmaktaydı.

2. Öğretmen; öğrencilere Hz. Muhammed (sav) ile ilgili neler bildiklerini sormuş, öğrenciler de şu şekilde cevap vermiştir:

Zeynep: Mekke’de dünyaya gelmiştir.
Hasan: Son peygamberdir.
Fatma: Medine’de vefat etmiştir.
Emir: Yirmi beş yaşında ilk vahyi almıştır.

Buna göre hangi öğrencinin verdiği bilgi yanlıştır?


A) Zeynep
B) Hasan
C) Fatma
D) Emir

Cevap : D) Emir

  • Emir’in verdiği bilgi yanlıştır. Hz. Peygamber (sav), yirmi beş yaşında ilk vahyi almadı; o zamanlar 40 yaşındaydı.

3. Aşağıdaki ifadelerden hangisi Salli ve Barik dualarının son cümlesidir?


A) Ve alâ âli-Muḥammed
B) Ve alâ âli-İbrâhîm
C) Kemâ salleyte Alâ İbrâhîme
D) İnneke ḥamîdümmecîd

Cevap : A) Ve alâ âli-Muḥammed

  • Salli ve Barik dualarının son cümlesidir.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


4. I. Habeşistan’a hicret edilmesi
II. Medine Sözleşmesi’nin imzalanması
III. Ensar ve Muhacir Kardeşliği’nin sağlanması

Yukarıda verilenlerden hangisi/hangileri Hz. Peygamber’in, Medine’de toplumsal birlik ve beraberliğin sağlanması için yaptığı uygulamalardandır?


A) Yalnız I.
B) I. ve II.
C) II. ve III.
D) I. II. ve III.

Cevap : D) I. II. ve III.

  • I. Habeşistan’a hicret edilmesi, II. Medine Sözleşmesi’nin imzalanması ve III. Ensar ve Muhacir Kardeşliği’nin sağlanması, Medine’de toplumsal birlik ve beraberliği sağlamak için Hz. Peygamber’in uygulamalarıdır.

5. Hz. Peygamber, Mekke’nin Fethi esnasında orada bulunan halka “Ey Mekkeliler! Benim size şimdi nasıl muamele edeceğimi düşünüyorsunuz?” diye sordu. Mekkeliler, hep bir ağızdan “Senden hayır bekliyoruz.” diye cevap verdiler. Bunun üzerine Hz. Peygamber, daha önce kendisine her türlü eziyet ve düşmanlığı yapan insanlara şöyle seslendi: “Bugün size geçmişte yaptıklarınızdan dolayı bir ceza yok, haydi gidiniz, hepiniz serbestsiniz.” buyurdu.

Bu metinde Hz. Peygamber’in hangi özelliği vurgulanmıştır?


A) Merhameti
B) Yardımseverliği
C) Çalışkanlığı
D) Güvenilirliği

Cevap : A) Merhameti

  • Mekkelilere olan affı ve onları serbest bırakması, Hz. Peygamber’in merhametini göstermektedir.

6. Aşağıdakilerden hangisi Ensar-Muhacir Kardeşliği’nin amaçları arasında yer almaz?


A) Birlik ve beraberliği desteklemek
B) Yeni şehirlerin keşfedilmesini sağlamak
C) Maddi ve manevi yardımlaşmayı sağlamak
D) Din kardeşliğinin önemini vurgulamak

Cevap : B) Yeni şehirlerin keşfedilmesini sağlamak

  • Ensar-Muhacir Kardeşliği’nin amacı, birlik, beraberlik ve yardımlaşmayı desteklemek ve din kardeşliğini vurgulamaktır. Yeni şehirlerin keşfedilmesi amacı bulunmamaktadır.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


Soru : Kâbe’nin Müslümanlar açısından önemi nedir? Maddeler hâlinde yazınız


Cevap :

Kâbe’nin Müslümanlar açısından önemi Maddeler hâlinde

  1. Kutsallığı: Kâbe, İslam’ın en kutsal mekanıdır ve Müslümanlar, Kâbe’yi yönelerek namaz kılarlar.
  2. Hac ve Umre’nin Merkezi: Müslümanlar her yıl Hac ibadetini yerine getirmek için Kâbe’yi ziyaret ederler.
  3. Birlik ve Dayanışma: Kâbe, tüm Müslümanların bir araya gelmesini ve kardeşlik duygularını pekiştirmesini sağlar.
  4. İbrahimî Gelenek: Kâbe, Hz. İbrahim ve oğlu Hz. İsmail tarafından inşa edilmiştir, bu nedenle İslam’da tarihi bir öneme sahiptir.
  5. Yön: Namaz kılarken Müslümanlar, Kâbe’ye doğru yönelirler, bu da onları manevi olarak birleştirir.

Soru : Cahiliye Dönemi nedir? Hangi uygulamalar nedeniyle bu döneme cahiliye adı verilmiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Cahiliye Dönemi, İslam öncesi Arap Yarımadası’nda, özellikle Mekke ve çevresinde İslamiyet’in getirdiği ahlaki ve dini değerlerden uzak bir yaşam biçiminin hakim olduğu döneme denir. Bu dönemdeki bazı uygulamalar şunlardır:

  1. Putperestlik: İnsanlar, Allah’a inanmak yerine taşlardan ve diğer putlardan medet umarlardı.
  2. Kadınlara Düşmanlık: Kız çocukları gereksiz ve utanç verici olarak kabul edilip, bazen öldürülürdü.
  3. Sosyal Adaletsizlik: Toplumda güçlüler ve zenginler, zayıf ve fakirleri ezerek onların haklarını gasp ederlerdi.
  4. İçki ve Kumar: Sosyal hayat, alkol tüketimi ve kumar gibi kötü alışkanlıklarla şekillenmişti.

Bu dönemdeki bu olumsuz davranışlar, insanların “bilgisizlik” ve “cehalet” içinde olmalarından dolayı “Cahiliye Dönemi” olarak adlandırılmıştır.


Soru : Hz. Muhammed (sav), hangi davranışları nedeniyle el-Emin olarak anılmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Hz. Muhammed (sav), “el-Emin” (Güvenilir) olarak anılmasının birkaç önemli nedeni vardır:

  1. Doğruluk: Her zaman doğruyu söylemesi ve doğru sözlülüğü ile tanınırdı.
  2. Emanetleri Saklama: İnsanlar, ona her türlü değerli eşyayı ve emanetlerini güvenle verirlerdi, çünkü O, asla emanete hıyanet etmezdi.
  3. İhtiyaç sahiplerine yardım etme: Fakir, muhtaç ve zor durumda olanlara yardım ederdi, bu da onun güvenilirliğini pekiştirirdi.
  4. Adaletli Tutum: O, her zaman adaletli ve hakkaniyetli bir şekilde hareket ederdi, bu da ona duyulan güveni artıran bir özelliğiydi.

Soru : Ehlibeyt sevgisi ne anlama gelmektedir? Yorumlayınız.


Cevap :

Ehlibeyt, Hz. Muhammed (sav) ve onun yakın ailesini ifade eder. Ehlibeyt sevgisi, bu değerli kişilerin İslam’daki önemini kabul edip onları saygı ve sevgiyle anmaktır.

Ehlibeyt sevgisinin anlamı şunları içerir:

  1. Saygı ve Takdir: Hz. Peygamber’in eşlerine (Hz. Hatice, Hz. Aişe gibi), kızlarına (Hz. Fatıma gibi) ve kuzenlerine (Hz. Ali gibi) duyulan büyük saygıdır.
  2. İslam’a ve Peygamber’e Saygı: Ehlibeyt, İslam’ın temel değerlerinin temsilcileridir, bu nedenle onların sevgi ve saygıya layık görülmesi, İslam’a olan bağlılığın bir göstergesidir.
  3. Toplumsal Barış ve Birlik: Ehlibeyt sevgisi, Müslümanlar arasında birlik, beraberlik ve kardeşlik duygularının pekişmesini sağlar.
  4. İslami Örnek Olma: Ehlibeyt üyeleri, İslam’ın ilk kuşağı olarak, Müslümanlar için örnek bir yaşam biçimi sunmuşlardır. Onların sevgisi, bu yaşam biçimlerini takip etmeye olan isteği ifade eder.


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 99, 100, 101


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Bir Dua Tanıyorum: Salli ve Barik Duaları ve Anlamları Metni Etkinlik Cevapları, duaların nasıl okunacağını ve anlamlarını öğrenme açısından önemli bir kaynaktır. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin dualarla ilgili etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 99, 100, 101 Cevapları, duaların hem anlamını hem de nasıl okunacağını öğretir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, öğrencilerin İslam’ın temel dualarını öğrenmelerini ve uygulamalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 MEB Yayınları‘na ait etkinlik cevapları, duaların öğrenilmesine ve anlamının kavranmasına katkıda bulunur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101


Soru : Salavat duası hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Salavat duası, Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed’e (sav) sevgi ve saygı göstermek amacıyla okunan bir duadır. Müslümanlar, namazlarda ve diğer zamanlarda salavat getirerek, Allah’tan Peygamberimize (sav) salat ve selam göndermesini isterler. Salavat, aynı zamanda Allah’ın rahmet ve bereketinin Peygamberimize (sav) ulaşmasını sağlamanın bir yoludur. En yaygın salavat örneklerinden biri, “Allahümme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammed” şeklindedir.


Soru : Ehlibeyt kavramı kimlerden oluşmaktadır? Verilen diyagramda boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap : Ehlibeyt, Hz. Muhammed’in (sav) yakın akrabalarını ifade eden bir kavramdır. İslam’da Ehlibeyt, genellikle Peygamberimizin kızları, damatları ve torunlarıyla sınırlıdır. En bilinen Ehlibeyt üyeleri arasında, Hz. Ali (Peygamberimizin kuzeni ve damadı), Hz. Fatıma (Peygamberimizin kızı), Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin (Peygamberimizin torunları) yer alır. Ehlibeyt, İslam’da özel bir sevgi ve saygıya sahiptir, çünkü onlar, Peygamberimizin soyundan gelen ve İslam’ın öğretilerini en iyi şekilde taşıyan kişilerdir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Salli ve Barik dualarının okunuşları ayrı tablolarda karışık olarak verilmiştir. Her
bir duanın okunuş sırasının nasıl olduğunu belirtmek için tablonun altındaki kutucukları uygun harflerle doldurunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99-100-101 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Hz. Muhammed’in (sav) Mekke ve Medine Yılları Metni Etkinlik Cevapları, Peygamberimizin bu iki önemli dönemdeki hayatını detaylandırarak öğrencilerin öğrenme sürecine katkıda bulunur. İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, bu etkinliklerin doğru yanıtlarını sunarak öğrencilerin konuyu daha iyi kavramasına yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 94, 95, 96, 97, 98 Cevapları, bu sayfalardaki bilgileri pekiştiren önemli sorular ve cevaplarla doludur.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları‘nın sunduğu bu etkinlikler, öğrencilerin Hz. Muhammed’in Mekke’de İslam’ı yayma çabalarını ve Medine’ye hicretini derinlemesine anlamalarını sağlar. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 MEB Yayınları‘na ait içerikler, ders kitaplarında yer alan önemli bilgileri pekiştirerek öğrencilere İslam tarihini öğretir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) peygamberlik dönemiyle ilgili neler biliyorsunuz?


Cevap : Hz. Muhammed (sav) peygamberlik görevine başladıktan sonra, ilk yıllarda yalnızca Mekke’deki yakın çevresine İslam’ı tebliğ etti. Zamanla, Mekke’deki müşriklerin zulmü artınca, Müslümanlar Medine’ye hicret etti. Medine’de, İslam toplumu oluşturulmuş ve burada birçok önemli olay yaşanmıştır, bunlardan en önemlileri Uhud Savaşı, Hendek Savaşı ve Mekke’nin Fethi’dir. Peygamberimiz, 23 yıl süren peygamberlik dönemi boyunca, insanlara doğru yolu göstermek, adalet, barış ve ahlaki değerleri öğretmek için birçok fedakarlık yapmıştır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Soru : Aşağıdaki olayları Mekke ve Medine Dönemi’ne göre sınıflandırınız.


Cevap :

İşte olayların Mekke ve Medine dönemine göre sınıflandırılması:

MEKKE DÖNEMİ:

  • İlk vahyin gelişi
  • Taif yolculuğu
  • Hz. Hatice’nin vefatı
  • Habeşistan’a Hicret
  • İsra ve Miraç mucizesi

MEDİNE DÖNEMİ:

  • Mekke’nin Fethi
  • Mescid-i Nebevi’nin inşası
  • Veda Haccı
  • Hz. Peygamber’in vefatı


 

Our Score
error: Content is protected !!