4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddenin katı, sıvı ve gaz hâllerini öğrenmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda maddelerin hâllerine dair örnekler vererek öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları olayları fen bilgisiyle ilişkilendirmesini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 134-135-136-137-138. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 3. BÖLÜM: MADDENİN HÂLLERİ : Maddenin Hâlleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, hâl değişimlerini gözlemleyerek ısı ve madde arasındaki ilişkiyi kavrar. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 134, 135, 136, 137, 138 Cevapları ise öğrencilerin gözlem, karşılaştırma ve çıkarım becerilerini geliştirmesine katkıda bulunur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Maddenin Hâlleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138


Soru : Yukarıdaki görselde yer alan ailenin içtiği içecekleri dikkatlice gözlemleyelim. Anne ve babanın çayının üzerinden çıkan nedir? Çocuğun içeceğinin içinde ne olabilir?


Cevap : Anne ve babanın çayından çıkan şey buhardır. Çay sıcak olduğu için içindeki suyun bir bölümü gaz hâline dönüşerek buhar olarak yükselir. Çocuğun içeceğinde ise soğuk tutmak amacıyla konulmuş buz parçaları vardır. Bu buzlar, suyun katı hâlidir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 135 Cevapları


MADDENİN HÂLLERİ 

Kullanılacak Malzemeler
■ Su ■ Buz ■ Balon ■ Kurşun kalem ■ Süt ■ Kalemlik ■ Meyve suyu ■ Pipet ■ Bardak
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Balonu şişiriniz. Balonun ağzını yüzünüze tutarak hafifçe açınız.
▲ Bardağın içerisine su doldurunuz. Pipeti bardaktaki suyun içine daldırarak pipete hafifçe üfleyiniz. Bardaktaki suda oluşan kabarcıkları gözlemleyiniz.
▲ Bardağın içindeki suyu boşaltınız ve buz koyunuz. Bardağı sınıfta sıcak bir ortama koyarak buzdaki değişimi gözlemleyiniz.

Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikteki maddeleri katı, sıvı ve gaz oluşlarına göre sınıflandırarak tabloyu doldurunuz.


Cevap :

Maddenin Hâlleri Maddeler
Katı Buz, kurşun kalem, kalemlik, pipet, bardak
Sıvı Su, süt, meyve suyu
Gaz Hava

● Balonun içinden çıkan hava hangi hâldedir?


Cevap : Balonun içinden çıkan hava, gaz hâlindedir.


● Pipetle bardakta bulunan suya üflediğinizde suda oluşan kabarcıklar maddenin hangi hâlidir?


Cevap : Pipetle bardaktaki suya üflediğimizde suda oluşan kabarcıklar da gaz hâlindedir, çünkü içindeki hava sudan geçerken kabarcıklar oluşturur.


● Bardaktaki buzda zaman içinde nasıl bir hâl değişimi gözlemlediniz?


Cevap : Bardaktaki buz, zamanla eriyerek sıvı hâline (suya) dönüşür. Yani katıdan sıvıya hâl değişimi olur.


● Hangi maddeler katı, hangi maddeler sıvı, hangi maddeler gaz hâlindedir?


Cevap :

Katı maddeler: Buz, kurşun kalem, kalemlik, pipet, bardak
Sıvı maddeler: Su, süt, meyve suyu
Gaz maddeler: Hava


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 136 Cevapları


Soru : Siz de katı maddelere örnekler veriniz.


Cevap : Taş, kitap, kalem, masa, sandalye, çanta, telefon, oyuncak araba, bilgisayar, defter, silgi, kapı, demir çubuk, ayakkabı, tabak


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 137 Cevapları


Soru : Siz de sıvı maddelere örnekler veriniz.


Cevap :  Su, süt, meyve suyu, çorba, yağ, zeytinyağı, limonata, çay, kahve, kola, ayran, bal, sirke, deterjan, şurup


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 138 Cevapları


Soru : Siz de gaz maddelere örnekler veriniz.


Cevap :  Hava, oksijen, karbondioksit, azot, helyum, hidrojen, su buharı, lpg (tüp gaz), doğalgaz, klor gazı, ozon, metan, duman, nefesimizden çıkan karbondioksit, sprey g



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 133. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 133


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 133. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kütle ve hacim kavramlarını tekrar ederek pekiştirmelerine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfada ölçülebilir özelliklerle ilgili etkinlikler sunarak öğrencilerin öğrendiklerini günlük yaşamla ilişkilendirmesini sağlar. Böylece öğrenciler, maddelerin farklı özelliklerini daha iyi kavrar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 133. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, verilen örnekler üzerinden ölçüm ve karşılaştırma yapar. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 133 Cevapları ise onların gözlem, sınıflandırma ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirmesine katkıda bulunur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 133


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 133 Cevapları


1. Aşağıda verilen görsellerdeki varlıkların kütlelerini tahmin ediniz. Tahmininize en yakın olan değeri işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 133 Cevapları”

2. Aşağıdaki sıvıların hacimlerini karşılaştırınız. Sıvıları büyükten küçüğe doğru sıralayarak aşağıdaki noktalı alana yazınız.


Cevap : Su Şişesi > Kola Şişesi > Süt şişesi > Ayran Sıvıları büyükten küçüğe doğru sıralayabiliriz. 



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 129-130-131-132. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Hacim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 129, 130, 131, 132


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 129-130-131-132. Sayfa Cevapları, öğrencilerin hacim kavramını anlamalarına yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda katı ve sıvı maddelerin kapladıkları alanın nasıl ölçüldüğünü örneklerle açıklar. Öğrenciler, ölçme araçlarını kullanarak hacim kavramını günlük yaşamla ilişkilendirme fırsatı bulur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 129-130-131-132. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Hacim Metni Etkinlik Cevapları kısmında öğrenciler, hacim ölçüm etkinlikleri yaparak bilgilerini pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 129, 130, 131, 132 Cevapları ise öğrencilerin deney yapma, gözlemleme ve çıkarım becerilerini geliştirmesine katkı sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hacim Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 129-130-131-132


Soru : Peki süt, su veya meyve suyu gibi sıvı bir madde satın alacağımız zaman ürünleri bu maddelerin kütlesine göre mi satın alırız? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Hayır, sıvı maddeleri kütlelerine göre değil hacimlerine göre satın alırız. Örneğin süt, su ya da meyve suyu litre veya mililitre ölçüsüyle satılır. Marketten bir şişe süt alırken üzerinde “1 litre” ya da “500 mililitre” yazdığını görürüz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 130 Cevapları


Soru : . Peki miktarını bilmediğimiz sıvı bir maddenin hacmini nasıl ölçebiliriz? Şimdi sıvıların hacmini nasıl ölçebileceğimizi keşfetmeye çalışalım.


Cevap :  Miktarını bilmediğimiz bir sıvının hacmini ölçmek için dereceli silindir, ölçü kabı ya da sürahi gibi üzerinde ölçek bulunan kaplar kullanırız. Sıvıyı bu kaba doldurduğumuzda, üzerindeki rakamlar bize sıvının kaç mililitre veya litre olduğunu gösterir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 132 Cevapları


HACİMLERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR 

Kullanılacak Malzemeler
■ Dereceli silindir ■ Kap (farklı büyüklükte iki adet) ■ Su (bir miktar) ■ Süt ■ Sıvı yağ (bir miktar) ■ Taş ■ Silgi ■ Meyve suyu (bir miktar)
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın hacimlerini dereceli silindir ile ölçünüz.
▲ Kaplardan küçük olanı büyük kabın içine koyunuz. Küçük kabı ağzına kadar su ile doldurunuz ve kabın içine silgiyi atınız. Silgiyi atınca büyük kap içine taşan su miktarını dereceli silindir ile ölçünüz. Aynı işlemi taş için de uygulayınız.

Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.


Cevap :

Maddeler Hacim (ml)
Su 100 ml
Süt 100 ml
Sıvı yağ 80 ml
Meyve suyu 120 ml
Silgi 40 ml
Taş 60 ml

● Hacmi en fazla olan madde hangisidir?


Cevap : Hacmi en fazla olan madde: Meyve suyu (120 ml)


● Hacmi en az olan madde hangisidir?


Cevap : Hacmi en az olan madde: Silgi (40 ml)


● Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.


Cevap : Silginin ve taşın hacmini nasıl hesapladınız: Silgiyi ve taşı su dolu kaba attığımızda taşan su miktarını dereceli silindirle ölçtük. Taşan suyun hacmi, cismin hacmini verir.


● Etkinlikte kullandığınız su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi kaç mililitredir?


Cevap : Su, süt, meyve suyu ve sıvı yağın toplam hacmi: 100 ml + 100 ml + 120 ml + 80 ml = 400 ml



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Kütle Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 124, 125, 126, 127, 128


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları, öğrencilerin kütle kavramını öğrenmelerini sağlar. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda farklı maddelerin kütlelerini karşılaştırmaya yönelik etkinliklerle öğrencilerin ölçme becerisini geliştirmeyi amaçlar. Böylece öğrenciler, kütlenin madde miktarı ile ilgili bir özellik olduğunu kavrarlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 124-125-126-127-128. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 2. BÖLÜM: MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ : Kütle Metni Etkinlik Cevapları bölümünde, öğrenciler tartı aletleriyle ölçüm yaparak bilgi pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 124, 125, 126, 127, 128 Cevapları ise öğrencilerin deney yapma, gözlemleme ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirerek fen bilimlerini günlük hayatla ilişkilendirmelerine katkı sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kütle Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 124-125-126-127-128


Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Sizce süt ile domatesin miktarını aynı ölçme aracı ile mi ölçüyoruz? Örnek vererek açıklayınız.


Cevap : Hayır, süt ve domates aynı ölçme aracıyla ölçülmez. Çünkü süt sıvı bir madde, domates ise katı bir maddedir. Sıvı olan süt, genellikle litre veya mililitre cinsinden ölçülür ve ölçü kabı ya da şişe kullanılır. Domates ise katı olduğundan kilogramla tartılır ve bunun için terazi kullanılır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 126 Cevapları


Soru : Siz kütlenizin kaç kilogram olduğunu biliyor musunuz?


Cevap : Evet, kütlemizi kilogram cinsinden öğrenebiliriz. Bunun için bir basküle ya da tartıya çıkarız. Tartının gösterdiği değer bizim kütlemizi kilogram olarak belirtir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 128 Cevapları


KÜTLELERİNİ ÖLÇ, KARŞILAŞTIR 

Kullanılacak Malzemeler
■ Eşit kollu terazi ■ Tartım takımı ■ Beherglas ■ Bir kutu süt (1 litre) ■ Domates (1 adet) ■ Patates (1 adet) ■ Kitap (1 adet) ■ Defter (1 adet) ■ Taş (1 adet)
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Domates, patates, kitap, defter ve taşın kütlelerini eşit kollu terazi ile ölçünüz.
▲ Beherglasın kütlesini boşken ölçerek darasını alınız.
▲ Beherglasa bir miktar süt koyarak eşit kollu terazi ile süt dolu beherglasın kütlesini ölçünüz. Sütün kütlesini hesaplayınız.

Soru : Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikte elde ettiğiniz ölçüm sonuçlarına göre tabloyu doldurunuz.


Cevap :

Maddeler Kütlesi (Gram)
Domates 150 g
Patates 200 g
Kitap 400 g
Defter 250 g
Taş 300 g
Beherglas (Boş) 100 g
Beherglas (Sütle dolu) 1100 g
Süt 1000 g

● Kütlesi en fazla olan madde hangisidir?


Cevap : Kütlesi en fazla olan madde: Süt (1000 gram)


● Kütlesi en az olan madde hangisidir?


Cevap : Kütlesi en az olan madde: Beherglas (boş) (100 gram)


● Sütün kütlesini nasıl hesapladınız? Açıklayınız.


Cevap : Sütün kütlesini nasıl hesapladınız: Süt dolu beherglasın kütlesinden boş beherglasın kütlesini çıkardım.  1100 g – 100 g = 1000 g


● Kitap ile defterin toplam kütlesi taşın kütlesinden kaç gram fazladır?


Cevap :

Kitap ile defterin toplam kütlesi taşın kütlesinden kaç gram fazladır:

  • Kitap (400 g) + Defter (250 g) = 650 g
  • Taş (300 g)
  • 650 g – 300 g = 350 gram fazladır.


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 121-122-123. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 121, 122, 123


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 121-122-123. Sayfa Cevapları, öğrencilerin maddelerin niteliklerini tanıyıp ayırt etmesine yardımcı olur. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda renk, tat, koku, sertlik ve esneklik gibi özelliklerin örneklerle açıklanmasını sağlar. Böylece öğrenciler, çevrelerindeki maddeleri gözlemleyerek sınıflandırma becerisi kazanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 121-122-123. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları kısmında, öğrenciler öğrendikleri bilgileri etkinliklerle pekiştirir. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 121, 122, 123 Cevapları ise öğrencilere gözlem yapma, karşılaştırma ve fen bilimlerini günlük yaşamla ilişkilendirme becerisi kazandırır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 121-122-123


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 121 Cevapları


Soru : Siz de suyu emen ve emmeyen maddelere örnekler veriniz.


Cevap :

Suyu emen maddeler: Kâğıt havlu, sünger, bez parçası, pamuk, tahta, karton, toprak, kumaş, ekmek, deri

Suyu emmeyen maddeler: Cam, plastik şişe, metal kaşık, taş, seramik tabak, naylon poşet, alüminyum folyo, cam bilye, lastik top, madenî para


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 122 Cevapları


Soru : Görsel 4.6’daki buzdolabı kapağı üzerindeki nesneler görülmektedir. Sizce bu nesneler, buzdolabı kapağında düşmeden nasıl duruyor olabilir? Açıklayınız.


Cevap : Buzdolabı kapağındaki süsler, arkalarında bulunan mıknatıslar sayesinde metal yüzeye tutunur. Mıknatıslar metalleri çekme özelliğine sahip olduğu için buzdolabının kapağına sıkıca yapışır ve düşmeden durabilirler.


Soru : Peki bu süsleri ahşaptan yapılmış kitaplığımıza yapıştırmak isteseydik süsteki mıknatıs ahşabı çeker miydi? Açıklayınız.


Cevap : Hayır, çekmezdi. Çünkü mıknatısların çekme özelliği sadece demir, nikel gibi metallerde etkilidir. Ahşap, cam ya da plastik gibi maddeler mıknatıs tarafından çekilmez. Bu nedenle süsler ahşap kitaplığa yapışamaz.


Soru : Siz de mıknatıs tarafından çekilebilen ve çekilemeyen nesnelere örnekler veriniz.


Cevap :

Mıknatıs tarafından çekilebilen nesneler: Toplu iğne, çivi, ataş, madenî para, anahtar, tornavida, kapı kilidi, çelik kaşık, bisiklet zinciri, vida

Mıknatıs tarafından çekilemeyen nesneler: Tahta parçası, cam bardak, plastik şişe, naylon poşet, pamuk, kâğıt, sünger, taş, lastik top, karton kutu


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 123 Cevapları


1. Aşağıdaki maddelerin numaralarını, maddeleri niteleyen temel özelliklerin bulunduğu kutucuklara yazarak eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 121-122-123 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 118-119-120. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Suda Yüzme ve Batma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 118-119-120. Sayfa Cevapları, öğrencilere maddelerin suya bırakıldığında nasıl davrandığını gözlemleme fırsatı sunar. İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayıncılık Cevapları, bu sayfalarda maddelerin yoğunluklarına bağlı olarak suda yüzme ya da batma durumlarını açıklar. Öğrenciler, basit deneylerle farklı maddeleri gözlemleyerek bilimsel düşünme becerilerini geliştirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 118-119-120. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı 4. ÜNİTE: MADDENİN ÖZELLİKLERİ : 1. BÖLÜM: MADDEYİ NİTELEYEN ÖZELLİKLER : Suda Yüzme ve Batma Metni Etkinlik Cevapları kısmında, suyun kaldırma kuvvetiyle ilgili etkinlikler yer alır. 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 118, 119, 120 Cevapları sayesinde öğrenciler, gözlem ve deney yoluyla bilgiye ulaşarak fen bilimlerini günlük yaşamla ilişkilendirme becerisi kazanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Suda Yüzme ve Batma Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 118-119-120


Soru : Yukarıdaki görselleri dikkatlice inceleyiniz. Şemsiye, havlunun yapıldığı kumaştan, havlu ise şemsiyenin yapıldığı kumaştan yapılsaydı sonuç ne olurdu? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Şemsiye havlu kumaşından olsaydı suyu emer ve ıslanırdı. Havlu şemsiye kumaşından olsaydı suyu emmez, kurulamazdık.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 119 Cevapları


MADDELERİ SINIFLANDIRALIM 

Kullanılacak Malzemeler
■ Kâğıt havlu ■ Naylon poşet ■ Madenî para ■ Toplu iğne ■ Su ■ Kürdan ■ Odun talaşı ■ Leğen ■ Mıknatıs
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla dörder kişilik gruplara ayrılınız. Gruptaki arkadaşlarınızla adil bir şekilde görev dağılımı yapınız.
▲ Odun talaşı ve toplu iğneleri karıştırınız. Mıknatısı karışıma yaklaştırarak mıknatısın hangi maddeleri çektiğini, hangi maddeleri çekmediğini gözlemleyiniz.
▲ Mıknatısı sırasıyla madenî para, kürdan ve kâğıt havluya da yaklaştırarak mıknatısın bu maddeleri çekip çekmediğini gözlemleyiniz.
▲ Leğen içerisine madenî para, kürdan ve toplu iğneleri atınız. Bu maddelerin suda yüzme ve suda batma durumlarını gözlemleyiniz.
▲ Leğeni su ile doldurunuz. Su içerisine kâğıt havlu, naylon poşet ve kürdanı batırıp çıkararak bu maddelerin suyu emip emmediklerini gözlemleyiniz. Ellerinizle dokunarak nesnelerin suyu emip emmediğini kontrol ediniz.
▲ Defterinize aşağıdaki gibi bir tablo çiziniz. Etkinlikteki gözlemleriniz doğrultusunda tabloyu “X” işareti ile doldurunuz.


Cevap :

Madde Suda Yüzme Suyu Emme Mıknatıs Tarafından Çekilme
Kâğıt havlu X X
Naylon poşet X
Madenî para X
Kürdan X
Toplu iğne X
Odun talaşı X

● Hangi maddeler suda yüzüyor, hangileri suda batıyor? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?


Cevap

  • Suda yüzen maddeler: Kâğıt havlu, naylon poşet, kürdan, odun talaşı

  • Suda batan maddeler: Madenî para, toplu iğne

Bu gözlemi görme duyumuz ile yaptık. Maddelerin batıp batmadığını suyun içinde gözlerimizle inceledik.


● Hangi maddeler suyu emmekte, hangileri suyu emmemektedir? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?


Cevap :

  • Suyu emen madde: Kâğıt havlu

  • Suyu emmeyen maddeler: Naylon poşet, madenî para, kürdan, toplu iğne, odun talaşı

Bu gözlemi dokunma duyumuz ile yaptık. Kâğıt havlunun ıslandığında suyu çektiğini elimizle hissettik.


● Hangi maddeler mıknatıs tarafından çekilmekte, hangileri mıknatıs tarafından çekilmemektedir? Buna hangi duyu organlarınızı kullanarak karar verdiniz?


Cevap :

  • Mıknatıs tarafından çekilen maddeler: Madenî para, toplu iğne

  • Mıknatıs tarafından çekilmeyen maddeler: Kâğıt havlu, naylon poşet, kürdan, odun talaşı

Bu gözlemi görme duyumuz ile yaptık. Mıknatısı maddelere yaklaştırdığımızda çekilip çekilmediğini gözlerimizle gördük.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Pasifik Yayınları Sayfa 120 Cevapları


Soru : Siz de suda yüzen ve batan maddelere örnekler veriniz.


Cevap :

Suda yüzen maddeler: Tahta parçası, naylon poşet, plastik şişe (boşken), köpük (strafor), kâğıt parçası, tüy, sünger, mantar tıpa, yaprak, teneke kutu (boş ve kapalı), top, odun talaşı, yüzme simidi, balon (şişirilmiş), hindistan cevizi

Suda batan maddeler: Madenî para, çivi, taş, cam bilye, anahtar, çatal, kaşık, çekiç, somun, altın yüzük, cep telefonu, çakıl taşı, zincir parçası, metal kapak, demir parçası



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113-114-115. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 111, 112, 113, 114, 115


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 111-112-113-114-115 Sayfa Cevapları” ile ünitenin tüm konularını pekiştirebilir ve eksik oldukları noktaları belirleyebilirler. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, öğrencilerin öğrendiklerini uygulamalı olarak test etmelerine olanak sağlar. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevapları sunarak öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111-112-113-114-115. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuları anlamalarını ve değerlendirmelerini sağlar. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 111, 112, 113, 114, 115 Sayfa Cevapları”, hem öğretici hem de sınav öncesi tekrar için faydalıdır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları


A. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan kutucuğu işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin doğrularını noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

  1. Hareket hâlindeki cisme hareketinin tersi yönünde bir kuvvet uygulanırsa cisim hızlanır.
    D Y Yanlış – Doğru: Cisim yavaşlar.

  2. Paket lastiği esnek bir cisimdir.
    D Y Doğru.

  3. Kuvvetin etkisiyle cisimlerin şekilleri değişmez.
    D Y Yanlış – Doğru: Kuvvetin etkisiyle cisimlerin şekilleri değişebilir.

  4. Mıknatıs; cam, tahta ve kâğıt gibi maddeleri çekmez.
    D Y Doğru.

  5. Mıknatısların N ve S olmak üzere iki kutbu vardır.
    D Y Doğru.

  6. Hareket hâlindeki bir cismi kuvvet uygulayarak durduramayız.
    D Y Yanlış – Doğru: Hareket hâlindeki bir cismi kuvvet uygulayarak durdurabiliriz.


B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız


1. Kuvvetin cisimleri üzerine etkileri nelerdir? Örneklerle açıklayınız.


Cevap :

Madde Madde Kuvvetin cisimler üzerine etkileri:

  1. Hareket ettirme: Duran bir cismi hareket ettirebilir.
    Örnek: Masayı iterek hareket ettirmek.

  2. Hızlandırma: Hareket hâlindeki cismi daha hızlı hareket ettirebilir.
    Örnek: Arabanın gaz pedalına basmak.

  3. Yavaşlatma: Hareket hâlindeki cismi yavaşlatabilir.
    Örnek: Bisikletin frenine basmak.

  4. Durdurma: Hareket hâlindeki cismi tamamen durdurabilir.
    Örnek: Topu yakalayarak durdurmak.

  5. Yönünü değiştirme: Cismi farklı bir yöne çevirebilir.
    Örnek: Direksiyonu çevirerek arabayı yönlendirmek.

  6. Şekil değiştirme: Cisimlerin şeklini değiştirebilir.
    Örnek: Oyun hamurunu bükmek, lastiği germek.


2. Mıknatıslar günlük hayatta nerelerde kullanılır? Beş tane örnek veriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Mıknatısların Günlük Hayattaki Kullanım Alanları:

  1. Buzdolabı kapaklarına not veya fotoğraf asmak.
  2. Uzaktan kumandalı oyuncak arabaların motorlarında.
  3. Elektrikli motor ve jeneratörlerde.
  4. Hoparlör ve kulaklıklarda ses üretiminde.
  5. Pusula ve navigasyon cihazlarında yön bulmak için.

C. Aşağıda verilen sözcüklerden uygun olanını kullanarak ifadelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  1. Mıknatıslar temas gerektirmeyen kuvvet uygular.
  2. Mıknatısların zıt kutupları birbirine çekme kuvveti uygular.
  3. Mıknatıslar demir, nikel, kobalt gibi maddeleri çeker.
  4. Mıknatısın iki kutbu vardır.
  5. Hareketsiz cisme kuvvet uygulayarak cismi hareket ettirebiliriz.
  6. Kuvvet, cisimlerde şekil değişikliğine neden olabilir.
  7. Yaydan çıkan oka etki eden durum kuvvetin hızlandırıcı etkisidir.

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Uygulanan kuvvet ortadan kalktığında eski hâline dönebilen cisimlerin altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap : 2. görseli işaretleyiniz.


2. Kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini yazınız. 


Cevap :

  1. Cismi hareket ettirir.
  2. Cismi durdurur.
  3. Cismi yavaşlatır.
  4. Cismi hızlandırır.
  5. Cismi yön değiştirir.
  6. Cisimlerin şeklini değiştirir.

3. Aşağıdaki görsellerden kuvvetin yavaşlatıcı etkisine örnek olanların altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap : 2. görseli işaretleyiniz.


4. Mıknatıslarla ilgili verilen ifadelerden doğru olanların yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Zıt kutuplar birbirini iter. ❌ (Yanlış – Zıt kutuplar birbirini çeker.)

  • Aynı kutuplar birbirini iter. ✅

  • Hepsi çubuk şeklindedir. ❌ (Yanlış – Mıknatıslar farklı şekil ve boyutlarda olabilir.)

  • Mıknatısın iki kutbu vardır. ✅


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


5. Mıknatıs tarafından çekilen maddelerden üç tanesini yazınız. 


Cevap : Demir, Çivi Nikel, Kobalt ve Toplu iğne


6. Aşağıdaki araçlardan yapısında mıknatıs bulunmayanların altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap : 2. görseli işaretleyiniz.


7. Hareket hâlindeki otomobilin gaz pedalına basıldığında kuvvet, cisim üzerinde hangi etkiyi yapar? Yazınız.


Cevap : Otomobilin hızlanmasını sağlar.


8. Aşağıdaki mıknatıslar birbirlerini çektiğine göre 1, 2 ve 3 ile numaralandırılmış kutupların neler olabileceğini uygun yerlere yazınız. 


Cevap : N-S-N sıralanak şekilde kutucukları doldurunuz.


9. Aşağıdaki mıknatıs çiftlerinden birbirini çekenlerin yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


D. Kutucuklarda verilen durumlara uygun örnek olaylar bularak yanlarındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Kuvvet cisimleri hızlandırabilir =

  1. Araba gaz pedalına basıldığında hızlanır.
  2. Bisiklet sürücüsü pedalı hızla çevirdiğinde bisiklet hızlanır.
  3. Rüzgârla yelkenli tekne daha hızlı hareket eder.
  4. Futbol topuna tekme atıldığında top hızlanır.
  5. Kaykaycı iterek kaykayı hızlandırır.

Kuvvet cisimleri yavaşlatabilir =

  1. Araba fren yaptığında yavaşlar.
  2. Bisiklet sürücüsü pedalı bırakınca bisiklet yavaşlar.
  3. Kaykaydaki kişi freni kullanınca yavaşlar.
  4. Topa elle dokunarak hızını azaltmak.
  5. Rüzgârla hareket eden balon yavaşlayan bir engelle karşılaşınca durur.

Kuvvet cisimleri durdurabilir =

  1. Araba fren ile tamamen durdurulur.
  2. Topa elle müdahale ederek durdurmak.
  3. Salıncağı tutarak durdurmak.
  4. Bisikleti ayağımızla durdurmak.
  5. Kaykayı engel önünde durdurmak.

Kuvvet cisimlerin yönünü değiştirebilir =

  1. Futbol topuna yandan tekme atmak yönünü değiştirir.
  2. Araba direksiyonu çevirince yön değiştirir.
  3. Kaykaycı kaykayı sağa veya sola iter.
  4. Topu rakibe pas vermek için yönünü değiştirmek.
  5. Salıncağı yan itmek yön değiştirir.

Kuvvet cisimlerin şekillerini değiştirebilir =

  1. Oyun hamurunu sıkmak.
  2. Lastiği çekmek.
  3. Süngeri bastırmak.
  4. Yayı germek.
  5. Alüminyum folyoyu bükmek.

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


E. İki çubuk mıknatıs düzenekteki gibi ip yardımıyla durmaktadır. Buna göre


A. Mıknatısların birbirini çekebilmesi için 1, 2, 3 ve 4 nolu kısımların hangi kutuplar olabileceğini aşağıya çizerek gösteriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 111-112-113-114-115 Cevapları”

B. Mıknatısların birbirini itmesi için 1, 2, 3 ve 4 nolu kısımların hangi kutuplar olabileceğini aşağıya çizerek gösteriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Sayfa 115 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109, 110


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 106-107-108-109-110 Sayfa Cevapları” ile mıknatısların uyguladığı kuvveti daha iyi anlayabilirler. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin mıknatısların yönlerini ve etkilerini gözlemlemelerini sağlar. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevaplarla öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106-107-108-109-110. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 2. BÖLÜM: MIKNATISLARIN UYGULADIĞI KUVVET : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin uygulamalı olarak mıknatıs kuvvetlerini deneyimlemesini sağlar. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 106, 107, 108, 109, 110 Sayfa Cevapları”, konunun pekişmesine ve anlaşılmasına katkı sunar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


1. Aşağıda balonların içinde verilen maddeleri inceleyiniz. Bunlardan mıknatıs tarafından çekilenleri kırmızıya, çekilmeyenleri maviye boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


2. Aşağıdaki mıknatısların kutuplarını dikkate alarak her bir durumda “itme” ya da “çekme” sözcüklerinden uygun olanını yazarak noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  1. Mıknatıslar birbirine çekme kuvveti uygular.
  2. Mıknatıslar birbirine itme kuvveti uygular
  3. Mıknatıslar birbirine çekme kuvveti uygular.
  4. Mıknatıslar birbirine itme kuvveti uygular.

3. Aşağıdaki mıknatıslar birbirini ittiğine göre 1, 2 ve 3 ile numaralandırılmış kutuplara hangi harfler yazılmalıdır? Arkadaşlarınıza sözlü olarak açıklayınız.


Cevap :  Birinci görsel ; 1N – S ikinci görsel 2N – S3 olarak ifade edilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları


4. Aşağıda verilen görsellerde mıknatısların kullanıldığı alet ve eşyaların altındaki kutucukları “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106-107-108-109-110 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları


Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI
Konu: Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları

PROBLEMİN TANIMI = Günlük yaşamda mıknatısın hangi alanlarda işe yarayacağını ve kullanım kolaylığı sağlayacağını belirlemek.

ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA) = Mıknatısın özellikleri, çeşitleri ve farklı cihazlarda kullanım örnekleri hakkında kitap, internet ve görsellerden bilgi toplamak.

HAYAL ETME VE BULUŞ = Mıknatısın çeşitli cihazlarda ve günlük eşyalarımızda nasıl kullanılabileceğini hayal etmek ve farklı fikirler üretmek.

TASARIM YAPMA / PLANLAMA = Toplanan bilgilere göre mıknatısın kullanılacağı bir günlük yaşam uygulaması veya basit bir cihaz tasarlamak.

UYGULAMA = Tasarlanan uygulamayı model veya çizim ile somut hâle getirmek, mıknatısın etkilerini göstermek.

TEST ETME VE GELİŞTİRME = Tasarlanan modeli deneyerek mıknatısın işlevselliğini test etmek, eksiklikleri belirleyip geliştirmek.

DEĞERLENDİRME = Tasarımın günlük yaşamda pratikliğini ve mıknatıs kullanımının verimliliğini değerlendirmek, sonuçları arkadaşlarla veya öğretmenle paylaşmak.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.


Cevap :

Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları – Tanıtım Metni

Mıknatıslar, günlük yaşamımızda birçok alanda karşımıza çıkar. Evlerimizde buzdolabı kapaklarını kapalı tutmak, elektronik cihazların çalışmasını sağlamak ve uzaktan kumandalı oyuncakları hareket ettirmek için mıknatıs kullanılır.

Ayrıca bilgisayarlar, hoparlörler, manyetik kilitler ve saatlerde de mıknatısların işlevi vardır. Mıknatıslar, dokunmadan cisimleri çekebilme özelliği sayesinde kolaylık ve güvenlik sağlar.

Farklı şekil ve büyüklüklerde üretilen mıknatıslar, hem günlük yaşamda hem de teknolojik cihazlarda önemli bir rol oynar. Kullanımı basit, etkisi güçlü olan mıknatıslar, hayatımızı daha pratik ve güvenli hâle getirir.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104-105. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 104-105 Sayfa Cevapları” ile mıknatısların günlük yaşamda nasıl kullanıldığını öğrenebilirler. Bu sayfalar, mıknatısların kullanım alanlarını göstererek öğrencilerin kavramları somut örneklerle anlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevaplarla öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104-105. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 2. BÖLÜM: MIKNATISLARIN UYGULADIĞI KUVVET : Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin günlük hayatta mıknatısları tanımasını ve deneyimlemesini sağlar. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 104, 105 Sayfa Cevapları”, eksik bilgilerin tamamlanmasına ve konunun daha iyi anlaşılmasına katkı sunar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısların Günlük Yaşamdaki Kullanım Alanları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 104-105


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


Soru : Birçoğunuzun oynamaktan keyif aldığı uzaktan kumandalı oyuncak arabaların içinde mıknatıs olduğunu biliyor musunuz? Acaba mıknatıslar günlük yaşamda nerelerde kullanılır (Görsel 3.11)?


Cevap :  Mıknatıslar günlük yaşamda uzaktan kumandalı oyuncak arabalarda, buzdolabı kapaklarında, hoparlörlerde, bilgisayar ve televizyon gibi elektronik cihazlarda, manyetik kilitlerde ve bazı oyuncaklarda kullanılmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


Soru : Mıknatısların günlük yaşantımızda birçok farklı alanda kullanıldığını gördünüz. Mıknatısları, günlük yaşantımızda başka hangi alanlarda kullanabiliriz? Fikirlerinizi arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : Mıknatısları günlük yaşamda manyetik kartlarda, buzdolabı notluklarında, elektrik motorlarında, hoparlörlerde, metal dedektörlerinde ve bazı tıbbi cihazlarda kullanabiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 100-101-102-103. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Mıknatıs ve Mıknatısın Kutupları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 100-101-102-103 Sayfa Cevapları” ile mıknatısların uyguladığı kuvveti öğrenebilirler. Bu sayfalarda yer alan bilgiler, öğrencilerin mıknatısın kutuplarını ve etkilerini anlamalarına yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevaplarla öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 100-101-102-103. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 2. BÖLÜM: MIKNATISLARIN UYGULADIĞI KUVVET : Mıknatıs ve Mıknatısın Kutupları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin deney yaparak kavramları pekiştirmesini sağlar. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 100, 101, 102, 103 Sayfa Cevapları” ise eksik bilgilerin tamamlanmasına ve konunun daha iyi anlaşılmasına katkı sunar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatıs ve Mıknatısın Kutupları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 100-101-102-103


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları


Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Buzdolabının kapağını kapattığımızda kapı neden geri açılmıyor? Görseldeki çocuk yazdığı notu buzdolabının kapağına nasıl tutturuyor?


Cevap :  Buzdolabının kapağı, mıknatıs sayesinde geri açılmaz; çocuk yazdığı notu da mıknatıs yardımıyla buzdolabının kapağına tutturuyor.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları


Soru : Görsel 3.8’deki çocuk mıknatısla masaya dökülen toplu iğneleri topluyor. Siz de yere dökülen iğneleri, ataşları toplamak için ya da bunları hareket ettirebilmek için mıknatıs kullandınız mı? Sizce mıknatıs nedir? Mıknatısın özellikleri nelerdir? Bu soruların cevabını bulmak için aşağıdaki etkinliği yapınız.


Cevap :  Evet, mıknatıs yardımıyla yere dökülen iğneleri ve ataşları topladım. Mıknatıs, demir, nikel ve kobalt gibi metalleri çeken bir cisimdir.

Mıknatısın özellikleri:

  • Bazı metalleri çeker.
  • İki kutbu vardır: Kuzey (N) ve Güney (S) kutbu.
  • Kutupları birbirine yakın olduğunda çekim veya itme kuvveti gösterir.
  • Bazı cisimleri çekebilir, bazılarını çekmez.

MIKNATISIN KUTUPLARINI BELİRLEYELİM 

Kullanılacak Malzemeler
■ Üçayak ■ Pusula ■ 75 cm’lik statif çubuk ■ 50 cm’lik statif çubuk
■ İkili bağlama parçası ■ Yeteri kadar naylon iplik ■ 2 adet çubuk mıknatıs
Etkinliği Yapalım
▲ Yandaki düzeneği öğretmeninizin yardımıyla kurunuz. Çubuk mıknatısı yatay durumdaki 50 cm’lik statif çubuğa ip yardımıyla bağlayınız. Çubuk mıknatıs hareketsiz hâle geldiğinde mıknatıs ile pusulayı, aralarında 50 cm mesafe olacak şekilde yan yana getiriniz. Pusula ibresinin doğrultusu ile mıknatısın doğrultusunu gözlemleyiniz.
▲ Mıknatısın kırmızı renkli ucunu, diğer mıknatısın mavi renkli ucuna yaklaştırınız. Daha sonra mıknatısın mavi renkli ucunu, diğer mıknatısın mavi renkli ucuna yaklaştırınız. Mıknatısların hareketlerini gözlemleyiniz.


● Pusula ibresinin doğrultusu ile mıknatısın doğrultusu aynı mıdır? Mıknatısın uçları hangi yönleri gösterdi?


Cevap : Pusula ibresi, mıknatısın doğrultusunu gösterir ve mıknatısın kırmızı ucu kuzeyi, mavi ucu güneyi işaret eder.


● Mıknatıslar hangi durumlarda birbirini çekti, hangi durumlarda birbirini itti?


Cevap : Zıt kutuplar (kırmızı ve mavi) birbirini çeker, aynı kutuplar (kırmızı-kırmızı veya mavi-mavi) birbirini iter.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları


Soru : Görsel 3.10’daki görselleri inceleyiniz. Günlük hayatınızda bu mıknatıslardan hangilerini gördünüz?


Cevap :  Günlük hayatta buzdolabı süslerinde çubuk mıknatısları, hoparlörlerde halka mıknatısları, bazı oyuncaklarda U ve at nalı mıknatıslarını gördüm.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Soru : Mıknatıslar farklı şekil ve büyüklüklerde olabilir. Mıknatıslar şekillerine göre isimlendirilir. Sizce hangi maddeler mıknatıs tarafından çekilir? Toplu iğneler, bir mıknatısa yaklaştırıldığında mıknatısın en çok hangi kısmında toplanır? Bu soruların cevabını bulmak için aşağıdaki etkinliği yapınız.


Cevap :  Mıknatıs, demir, nikel ve kobalt gibi metalleri çeker. Toplu iğneler mıknatısın uç kısımlarında (N ve S kutuplarında) en çok toplanır.


MIKNATIS HANGİ MADDELERİ ÇEKER? 

Kullanılacak Malzemeler
■ Mıknatıs ■ Madenî para ■ Silgi
■ Kalem ■ Toplu iğne (15-20 adet) ■ Ataş
■ Bakır tel ■ Alüminyum tel ■ Çivi
Etkinliği Yapalım
▲ Etkinlikte kullanılacak malzemelerden mıknatıs dışındaki tüm cisimleri masanın üzerine yerleştiriniz.
▲ Mıknatısı cisimlerin üzerine sırayla ve yavaş yavaş yaklaştırarak cisimleri gözlemleyiniz.
▲ Daha sonra mıknatısı toplu iğnelere yaklaştırınız. Toplu iğnelerin mıknatısın en çok hangi bölümlerinde toplandığını gözlemleyiniz.


● Mıknatıs hangi cisimleri çekti, hangi cisimleri çekmedi?


Cevap : Mıknatıs, demir, çivi ve toplu iğne gibi cisimleri çekti; silgi, kalem, bakır tel, alüminyum tel ve madeni parayı çekmedi.


● Mıknatıs, dokunmadığı hâlde bazı cisimleri hareket ettirebildi mi? Bu durumu nasıl açıklayabilirsiniz?


Cevap : Evet, mıknatıs dokunmadığı hâlde demir ve çivi gibi cisimleri hareket ettirebildi; çünkü mıknatıs çevresinde manyetik alan oluşturarak temas olmadan kuvvet uygulayabilir.


● Toplu iğneler, mıknatısın en çok hangi bölümlerinde toplandı?


Cevap :  Toplu iğneler, mıknatısın uç kısımları olan N ve S kutuplarında en çok toplandı.



 

Our Score
error: Content is protected !!