4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 98-99. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 98-99 Sayfa Cevapları” ile kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini daha iyi kavrayabilirler. Bu sayfalarda yer alan bilgiler, öğrencilerin deney yaparak öğrenmelerine katkı sağlar. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevaplarla öğrenme sürecini destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 98-99. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 1. BÖLÜM: KUVVETİN CİSİMLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmesi için hazırlanan etkinlikleri içerir. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 98, 99 Sayfa Cevapları” ise eksik bilgilerin tamamlanmasına ve kavramların netleşmesine yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 98-99


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


1. Aşağıdaki görsellerin numaralarını kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerinin bulunduğu kutucuklardan uygun olana yazarak eşleştiriniz.


Cevap :

Hızlandırıcı : 2

Yavaşlatıcı : 5 ve 6

Yön değiştirme : 3

Şekil değiştirme :  1 ve 4


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


2. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerdeki cisimlere uygulanan kuvvet ortadan kalktığında eski hâline dönebilen cisimlerin altındaki kutucuğu maviye, eski hâline dönemeyen cisimlerin altındaki kutucuğu kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98-99 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 92-93-94-95-96-97. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Kuvvetin Cisimlere Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97


Öğrenciler “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 92-93-94-95-96-97 Sayfa Cevapları” ile kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini öğrenebilirler. Bu sayfalarda yer alan bilgiler, öğrencilerin günlük hayatta kuvvetin etkilerini gözlemlemelerine yardımcı olur. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, doğru cevaplarla öğrenmeyi pekiştirmeyi sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 92-93-94-95-96-97. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite 1. BÖLÜM: KUVVETİN CİSİMLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ : Kuvvetin Cisimlere Etkileri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin uygulamalı deneyler yaparak konuyu kavramalarına olanak tanır. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 92, 93, 94, 95, 96, 97 Sayfa Cevapları” ise eksik bilgilerin tamamlanmasına ve öğrenilenlerin pekiştirilmesine yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvetin Cisimlere Etkileri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 92-93-94-95-96-97


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Soru : Yukarıdaki görseli inceleyiniz. Görseldeki hangi varlıklara bir kuvvet etki ediyor? Kuvvet bu varlıkları nasıl etkiliyor? Açıklayınız.


Cevap : Görseldeki çocuklar kaydırak, salıncak ve bisiklet gibi oyun araçlarına kuvvet uyguluyor. Bu kuvvet sayesinde araçlar hareket ediyor, hızlanıyor ve yön değiştiriyor.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Soru : Görsel 3.1’de verilen durumlarda hangi cisimlere kuvvet etki etmektedir? Bu cisimlere etki eden kuvvet, cisimlerde ne gibi değişikliklere sebep olmaktadır? Bu soruların cevabını bulmak için “Kuvvet Cisimleri Nasıl Etkiler?” etkinliğini yapınız.


Cevap :

Oyun hamuruna bastırarak, hamuru gererek, sıkarak veya bükerek şeklini değiştirebiliyorum. = Kuvvet uygulandığında cisimlerin şekli değişir.

Arkadaşım arabayı hareket yönünde iteklediğinde daha hızlı hareket ediyorum. = Kuvvet uygulandığında cisimlerin hızı değişir.

Önümdeki otomobili kurallara uygun sollamak için direksiyonu çevirerek yön değiştirmeliyim. = Kuvvet uygulandığında cisimlerin yönü değişir.

Masayı iterek ya da çekerek masanın hareket etmesini sağlayabilirim. = Kuvvet uygulandığında cisimler hareket eder.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


KUVVET CİSİMLERİ NASIL ETKİLER? 

Kullanılacak Malzemeler
■ Oyuncak araba ■ 50 cm uzunluğunda ip (2 adet) ■ Paket lastiği
■ Sünger ■ Oyun hamuru ■ Yay
Etkinliği Yapalım
I. Aşama
▲ Oyuncak arabanın ön ve arka tarafına ip bağlayınız.
▲ Masanın üzerinde duran oyuncak arabayı önce hafif bir şekilde, sonra hızlı bir şekilde önündeki iple çekiniz. Sonra arabanın farklı yönlere dönmesini sağlayacak şekilde ipi çekiniz. Arabanın yaptığı hareketleri gözlemleyiniz.
▲ Daha sonra araba hareket ederken arabanın arkasındaki ipi çekerek harekete ters yönde kuvvet uygulayınız. Arabanın yaptığı hareketi gözlemleyiniz.
II. Aşama
▲ Paket lastiğini iki elinizle çekerek lastikte meydana gelen değişimi gözlemleyiniz. Lastiği bırakarak lastikteki değişimi gözlemleyiniz.
III. Aşama
▲ Yayı iki ucundan zıt yönlerde çekiniz. Uyguladığınız germe kuvveti sonucunda yayın şeklinin nasıl değiştiğini gözlemleyiniz.
▲ Yaya germe kuvveti uygulamayı bıraktığınızda yaydaki değişimi gözlemleyiniz.
IV. Aşama
▲ Oyun hamurlarını elinize alarak germe, bükme gibi etkilerle kuvvet uygulayıp oyun hamurunun şeklini değiştiriniz. Kuvvet ortadan kalktığında hamurun şeklinde bir değişim olup olmadığını gözlemleyiniz.


● Duran oyuncak arabayı hareket ettirmek için ne yaptınız?


Cevap : Oyuncak arabayı iterek veya çekerek harekete geçirdim.


● Uyguladığınız farklı kuvvetler sonucunda oyuncak arabanın hareketinde neler gözlemlediniz?


Cevap : Arabayı hafifçe çektiğimde yavaş hareket etti, hızlı çektiğimde daha hızlı hareket etti; farklı yönlerden çektiğimde yön değiştirdi.


● Kuvvet uyguladığınızda lastik ve yayda ne gibi değişiklikler gözlemlediniz? Kuvveti ortadan kaldırdığınızda cisimler önceki şekillerine geri döndü mü?


Cevap : Lastik ve yay gerildi, esnedi; kuvvet kaldırıldığında eski şekillerine geri döndüler.


● Oyun hamuru, kuvvet ortadan kalktığında önceki şekline geri döndü mü?


Cevap : Hayır, oyun hamuru uygulanan kuvvetle şekil değiştirdi ve kuvvet kalktığında eski haline geri dönmedi.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Soru : Siz de kuvvetin yavaşlatıcı etkisine örnekler bulunuz. 


Cevap : Araba fren yaptığında durması, topa yavaş yavaş vurulduğunda hızının azalması, rüzgârın hareket eden yaprağı yavaşlatması.


Soru : Siz de kuvvetin yön değiştirici etkisine örnekler bulunuz. 


Cevap :  Topu yere vurup sekmesini sağlamak, bisikletin direksiyonunu çevirerek yön değiştirmek, salıncağı iterek ileri geri hareket ettirmek.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89


Öğrencilerin “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 86-87-88-89 Sayfa Cevapları” ile besinler ve özelliklerini pekiştirmesi oldukça faydalıdır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, bilgilerin uygulamalı olarak anlaşılmasına olanak sağlar. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin doğru cevapları görerek eksiklerini fark etmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86-87-88-89. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ünite boyunca öğrendiklerini ölçmelerini sağlar. “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 86, 87, 88, 89 Sayfa Cevapları” ise öğrencilerin etkinlikleri kontrol ederek eksiklerini tamamlamalarına ve bilgilerini sağlamlaştırmalarına olanak tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 86-87-88-89


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


A. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan kutucuğu işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin doğrularını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Proteinler vücutta yapıcı ve onarıcı olarak görev yapar. D

  • Vitaminler daha çok bitkisel besinlerde bulunur. D

  • Su ve mineraller yalnızca hayvansal besinlerde bulunur. Y
    Doğru ifade: Su ve mineraller hem bitkisel hem de hayvansal besinlerde bulunur.

  • Sigara hem kullanan kişilere hem de kişinin çevresindekilere zarar verir. D


B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Dengeli beslenmeyen insanlar ne gibi sorunlar yaşayabilir?


Cevap : Dengeli beslenmeyen kişiler kilo sorunları, vitamin ve mineral eksiklikleri, bağışıklık sisteminde zayıflama ve enerji düşüklüğü yaşayabilir.


2. Yakın çevrenizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik olarak hangi sorumlulukları üstlendiniz?


Cevap : Yakın çevremde sigara kullanımını azaltmak için uyarıcı konuşmalar yapmak, bilgilendirici afişler hazırlamak ve sigaranın zararlarını paylaşmak gibi sorumluluklar üstlendim.


C. Aşağıda verilen sözcüklerden uygun olanını kullanarak ifadelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  • Vücudumuz, enerji ihtiyacını öncelikli olarak besin içeriğinde karbonhidrat bulunan besinlerden sağlar.
  • Dondurulmuş besinler çözüldükten sonra tekrar dondurulmamalıdır.
  • Vücut yağ kütlesinin gereğinden fazla olması obezite hastalığı olarak tanımlanır.
  • Karbonhidratlar yeterli olmadığında vücudumuzun enerji ihtiyacını yağlar karşılar.
  • Vitaminler vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapar.

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Aşağıdaki soruları cevaplandırınız. 


1. • Proteinler
• Vitaminler
• Su ve mineraller

Yukarıda verilen besin içeriklerinden vücutta öncelikle düzenleyici olarak görev yapanları yazınız.


Cevap :   Vitaminler, Su ve mineraller


2. Aşağıda verilen besinler ile besin içeriklerini eşleştiriniz?


Cevap :

  • Balık = Proteinler
  • Zeytinyağı = Yağlar
  • Patates = Karbonhidrat
  • Mercimek = Vitaminler

3. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz. 


Cevap :

  • Sigara, yalnızca kullananlara değil onların çevresindeki kişilere de zarar vermektedir.

  • Alkol kullanımı geçici bilinç kaybına neden olur.

  • Sigara ve alkol gibi zararlı alışkanlıklardan uzak durmak için spor yapmalıyız.

  • Alkolün içinde bulunan nikotin maddesi bağımlılığa sebep olmaktadır.
    Doğru ifade: Alkolün içinde bulunan etil alkol bağımlılığa sebep olmaktadır; nikotin ise sigarada bulunur.


4. Besinleri taze ve doğal olarak tüketmek isteyen bir kişi, aşağıda verilen mevsimler ve bu mevsimlerde yetişen sebze meyvelerin yer aldığı hangi seçeneği seçmelidir. “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :  Yaz seçeneğini işaretleyiniz.

• Kavun
• Domates
• Kiraz


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


D. Aşağıda verilen durumlarda hangi besin içeriklerinin öncelikli tüketilmesi gerektiğini belirtiniz. Bu besin içeriklerine örnekler veriniz.


1. Emirhan koşarken düşmüş ve bacağını yaralamıştır. Bacağındaki yaranın çabuk iyileşmesi için hangi besin içeriğini öncelikli tüketmesi gerekir?


Cevap :

Bacağındaki yaranın çabuk iyileşmesi için Emirhan protein içeriği yüksek besinleri öncelikli tüketmelidir. Örnek besinler;

  • Et
  • Tavuk
  • Yumurta
  • Süt ve peynir

2. Mina atletizm seçmelerinde koşu yarışmasına katılacaktır. Mina’nın daha enerjik bir yarışma geçirmesi için hangi besin içeriğini öncelikli tüketmesi gerekir?


Cevap :

Mina’nın daha enerjik bir yarışma geçirmesi için karbonhidrat içeriği yüksek besinleri öncelikli tüketmesi gerekir. Örnek besinler;

  • Ekmek
  • Pirinç
  • Makarna

Soru :  Siz de vitamin, su ve mineral besin içeriklerinin öncelikli tüketilmesinin gerektiği durumlara örnekler bulunuz. Bulduğunuz örnekleri aşağıdaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

  • Hastalık sonrası iyileşme döneminde – örnek besinler: Portakal, ıspanak, yoğurt

  • Büyüme ve gelişme döneminde – örnek besinler: Süt, peynir, yumurta

  • Spor veya fiziksel aktivite sonrasında – örnek besinler: Muz, su, ayran

  • Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi – örnek besinler: Kırmızı biber, elma, mercimek


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Dengeli beslenme Obezite Spor Zararlı alışkanlıklar

E. Aşağıdaki noktalı yerlere içinde yukarıdaki kavramların geçtiği bir hikâye yazınız.


Cevap :

Hikaye Başlık: Sağlıklı Yaşamın Sırrı

Bir zamanlar küçük bir kasabada Ahmet adında bir çocuk yaşarmış. Ahmet, dengeli beslenmeye pek dikkat etmez, genellikle abur cubur ve paketli gıdalar tüketirmiş.

Bir gün okulda beden eğitimi öğretmeni, çocuklara spor yapmanın önemini anlatmış ve Ahmet de arkadaşlarıyla birlikte oyun saatlerinde koşup zıplamaya başlamış.

Zamanla Ahmet, sürekli sağlıksız beslenmenin ve hareketsizliğin kilo almasına yol açtığını fark etmiş; yani obezite riskiyle karşı karşıya kalmış. Aynı zamanda bazı arkadaşlarının sigara gibi zararlı alışkanlıklar edinmesinin sağlığına zarar vereceğini öğrenmiş.

Bundan sonra Ahmet, dengeli beslenip düzenli spor yapmaya başlamış ve sağlıklı yaşamın keyfini çıkarmış. Sağlıklı yaşamın, zararlı alışkanlıklardan uzak durmak ve doğru beslenmekle mümkün olduğunu anlamış.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85


Sağlıklı beslenme konusunu pekiştirmek için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85 Sayfa Cevapları” oldukça önemlidir. Bu sayfalarda öğrenciler, besinlerin özelliklerini öğrenirken aynı zamanda bu bilgileri günlük yaşamlarında uygulama fırsatı bulurlar. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinliklerdeki soruları doğru yanıtlamalarına ve konuyu daha iyi anlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 78-79-80-81-82-83-84-85. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite 1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin besinleri tanıma ve özelliklerini kavrama sürecini destekler. Ayrıca “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85  Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri kontrol ederek eksiklerini görmelerini ve bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


1. Aşağıdaki numaralandırılmış besinleri hayvansal ve bitkisel oluşlarına göre ilgili kutucuklara yazarak gruplandırınız.


Cevap :

Hayvansal besinler = 2, 4, 6, 8, 11, 12 ve 14

Bitkisel besinler = 1, 3, 5, 7, 9, 10 ve 13


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


2. Aşağıda verilen besin içeriklerinin karşısındaki kutucuklara besinin vücuttaki öncelikli görevini yazınız.


Cevap :

KARBONHİDRATLAR = ENERJİ VERİCİ
PROTEİNLER = YAPICI-ONARICI
SU VE MİNERALLER = DÜZENLEYİCİ
VİTAMİNLER = DÜZENLEYİCİ
YAĞLAR = ENERJİ VERİCİ


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


3. Aşağıdaki numaralandırılmış besinleri sahip oldukları besin içeriği kutucuğuna yazarak gruplandırınız.


Cevap :

Su ve Mineral : 1

Proteinler : 4, 7 ve 8

Karbonhidratlar : 5 ve 6

Yağlar : 3 ve 4

Vitaminler : 2


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


4. Aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı tamamlayınız.


Cevap :

  1. Proteinler vücudumuzda öncelikli olarak hangi görevi yerine getirir? = Yapıcı ve onarıcı

  2. Karbonhidratlar vücudumuzda öncelikli olarak hangi görevi yerine getirir? = Enerji vermek

  3. Sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunan ve vücudumuzda düzenleyici olarak görev yapan besin içeriği nedir? = Vitamin

  4. Vitaminler, su ve mineraller vücudumuzda hangi görevi yerine getirir? = Düzenleyici 


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


5. Alışveriş listesinde ambalajlı gıdalar bulunan ailenin, bu gıdaları alırken nelere dikkat etmesi gerekir? Aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Son kullanma tarihine bakmalıdır.
  • Ambalajın sağlam ve açılmamış olmasına dikkat etmelidir.
  • İçindekiler listesini kontrol etmelidir.
  • Üretim ve saklama koşullarına uygun ürünleri seçmelidir.
  • Taze ve doğal ürünler almaya özen göstermelidir.

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


6. Sigaranın zararları ile ilgili broşür, görsel, yazı veya slogan hazırlayarak aşağıdaki alana çiziniz/yazınız.


Cevap :

Sigara Kullanmanın Zararları

Sigara, akciğer başta olmak üzere vücudun birçok organına zarar verir. Solunum yolu hastalıklarına, kalp problemlerine ve kansere yol açabilir. Sigara içmek sadece içeni değil, çevresindekileri de etkiler. Sağlıklı bir yaşam için sigaradan uzak durmak gerekir.


Sigaranın zararlarıyla ilgili kısa yazı veya slogan önerileri (10 tane):

  • “Sigara içme, sağlığını kaybetme!”
  • “Dumansız hayat, sağlıklı hayat.”
  • “Sigara akciğerini değil hayatını yakar.”
  • “Temiz nefes, uzun yaşam.”
  • “Sigara sana değil, sevdiklerine zarar verir.”
  • “Her nefeste zarar, her sigara ölüme yakınlık.”
  • “Sigara bırak, sağlığını kazan.”
  • “Duman değil, temiz hava tercih et.”
  • “Sigara sadece keyif değil, hastalık getirir.”
  • “Sağlığın değerini bil, sigaraya hayır de.”

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78-79-80-81-82-83-84-85 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI – Konu: Sağlığa Zararlı Maddeler

PROBLEMİN TANIMI = Çocukların ve gençlerin sağlığa zararlı maddelere karşı bilinçlendirilmesi ve kullanımının önlenmesi.

ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA) = Sigara, alkol, uyuşturucu ve katkı maddelerinin insan sağlığına etkileri ile ilgili kitap, internet ve broşürlerden bilgi toplama; uzman görüşleri ve istatistikleri inceleme.

HAYAL ETME VE BULUŞ = Okul ve çevrede sağlığa zararlı maddelere dikkat çekecek afişler, broşürler veya bilgilendirici sunumlar hazırlama fikirleri üretme.

TASARIM YAPMA / PLANLAMA = Hangi mesajların verileceğini, afişin boyutunu, renk ve görselleri planlama; sloganları belirleme; broşür içeriğini tasarlama.

UYGULAMA = Afişleri hazırlama, broşürleri basma ve dağıtma; sınıf sunumu veya okul panolarında paylaşma.

TEST ETME VE GELİŞTİRME = Hazırlanan afiş ve broşürleri arkadaşlara gösterme; mesajın anlaşılıp anlaşılmadığını, dikkat çekip çekmediğini gözlemleme; gerekirse düzenleme yapma.

DEĞERLENDİRME = Etkinliğin başarısını tartışma; sağlığa zararlı maddeler konusunda farkındalık yaratılıp yaratılmadığını inceleme; eksik veya geliştirilecek yönleri belirleme.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız.


Cevap :

Sağlığa Zararlı Maddeler

Sigara, alkol ve uyuşturucu gibi maddeler, insan sağlığına ciddi zararlar verir. Bu maddeler hem kullanan kişinin vücudunu olumsuz etkiler hem de çevresindekiler için tehlike oluşturur. Uzun süreli kullanım, solunum, kalp ve beyin gibi hayati organlarda problemler yaratabilir.

Sağlığa zararlı maddelerden uzak durmak, güçlü ve sağlıklı bir yaşam sürmenin en önemli yoludur. Bu nedenle, bilinçli olmak, zararlı maddelerin etkilerini bilmek ve çevremizdekileri uyarmak çok önemlidir. Okullarda, ailelerde ve toplumsal alanlarda farkındalık çalışmaları yapmak, herkesin sağlığını korumaya yardımcı olur.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Sağlığa Zararlı Maddeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 73, 74, 75, 76, 77 


Öğrencilerin sağlıklı beslenme konusunu daha iyi anlamaları için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 73-74-75-76-77 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu sayfalarda, besinlerin içerdiği sağlığa zararlı maddeler ve bu maddelerin vücudumuza olumsuz etkileri üzerinde durulmaktadır. “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin soruları doğru yanıtlamaları ve konuyu pekiştirmeleri için rehberlik eder.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73-74-75-76-77. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite 1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ : Sağlığa Zararlı Maddeler Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin sağlığa zararlı maddeleri tanıyıp bu maddelerden nasıl uzak durmaları gerektiğini anlamalarına yardımcı olur. Ayrıca “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 73, 74, 75, 76, 77  Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri kontrol ederek eksiklerini görmelerini ve bilgilerini pekiştirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sağlığa Zararlı Maddeler Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 73-74-75-76-77


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : Görsel 2.26’da logosu verilen Dumansız Hava Sahası olarak adlandırılan bu projenin hayata geçirilme sebepleri neler olabilir (Görsel 2.26)? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Dumansız Hava Sahası projesi, kapalı alanlarda sigara dumanının bulunmasını engelleyerek insanların temiz hava solumasını sağlar, pasif içiciliği önler ve genel halk sağlığını korur.


Soru : Görsel 2.27’de sigara içilmeyeceğine dair uyarı yazısı yer almaktadır. Bazı alanlarda sigara kullanımına dair yasaklar getirilmesinin nedenleri neler olabilir? Bu yasaklar ile toplum sağlığının korunması arasında nasıl bir ilişki olabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap Sigara yasakları, sigara içenlerin ve çevresindekilerin sağlık risklerini azaltmak için getirilir; bu sayede toplumda solunum yolu hastalıkları, kalp hastalıkları ve kanser gibi hastalıkların görülme olasılığı düşer, halk sağlığı korunmuş olur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Şimdi yakın çevremizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik olarak neler yapabileceğimizi belirlemek için aşağıdaki etkinliği yapalım.

Kullanılacak Malzemeler
■ Renkli karton ■ Boya kalemleri
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla altışar kişilik gruplara ayrılınız.
▲ Yakın çevrenizde sigara kullanımını azaltmaya yönelik olarak neler yapabileceğinizi arkadaşlarınızla tartışınız.
▲ Arkadaşlarınızla sigaranın zararları konusunda çevrenizdeki kişileri uyarıcı ve bilgilendirici nitelikte sloganlar belirleyiniz.
▲ Belirlediğiniz sloganları kullanarak kartonlardan afişler hazırlayınız.
▲ Hazırladığınız afişleri yakın çevrenizde sigara kullanan kişilerin görebileceği yerlerde sergileyiniz.


● Yakın çevrenizde sigara kullanımını azaltmak amacıyla neler yapılabilir?


Cevap : Sigara içilmeyen alanlar oluşturulabilir, sigaranın zararlarını anlatan afiş ve broşürler hazırlanabilir, arkadaş ve aile bilinçlendirilebilir, gençlere sigaranın zararlarını anlatan seminerler düzenlenebilir, sigara bağımlılığı konusunda rehberlik ve destek sağlanabilir.


● Hazırladığınız afişlerden hangisini daha çok beğendiniz? Cevabınızın nedenini arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : “Sağlığın İçin Sigara İçme!” afişini beğendim çünkü kısa, anlaşılır ve mesajı güçlü bir şekilde veriyor; gören herkesin dikkatini çekiyor.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Dengeli ve Sağlıklı Beslenme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 67, 68, 69, 70, 71, 72


Öğrencilerin sağlıklı beslenme alışkanlıklarını öğrenmeleri için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 67-68-69-70-71-72 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu sayfalardaki etkinlikler, besinlerin dengeli ve sağlıklı bir şekilde tüketilmesinin vücudumuz üzerindeki olumlu etkilerini açıklar. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin konuyu anlamalarını ve soruları doğru yanıtlamalarını destekler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 67-68-69-70-71-72. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite 1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ : Dengeli ve Sağlıklı Beslenme Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin günlük yaşamlarında dengeli ve sağlıklı beslenmenin önemini kavramalarına yardımcı olur. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 67, 68, 69, 70, 71, 72 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki soruları kontrol ederek eksiklerini görmelerine ve öğrenmelerini pekiştirmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dengeli ve Sağlıklı Beslenme Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 67-68-69-70-71-72


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Sağlıklı bir yaşam için tükettiğimiz besinlerin doğal ve taze olmasının önemi ne olabilir? Şimdi bu sorunun cevabını bulabilmek için aşağıdaki etkinliği yapalım.


Cevap : Sağlıklı bir yaşam için tükettiğimiz besinlerin doğal ve taze olması, vücudumuzun ihtiyacı olan vitamin, mineral ve besin öğelerini yeterli ve kaliteli bir şekilde almasını sağlar.


BESİNLERİMİZ

Kullanılacak Malzemeler
■ Paket makarna ■ Hazır çorba ■ Dondurulmuş gıda
ÖN HAZIRLIK: Genel ağ (internet), dergi, kitap gibi kaynaklardan besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemini, paketlenmiş ve dondurulmuş gıdaların sağlık açısından olumlu ve olumsuz yönlerini araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı bir rapor hâline getiriniz.
Etkinliği Yapalım
▲ Arkadaşlarınızla gruplara ayrılınız.
▲ Sınıfa getirilen paketlenmiş gıdaların içeriklerini, üretim ve son kullanma tarihlerini inceleyiniz. Paketlerde yer alan bu bilgilerin önemini arkadaşlarınızla tartışınız.
▲ Araştırma verilerinize dayalı olarak besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemini arkadaşlarınızla tartışınız.
▲ Araştırmanızın sonucunda hazırladığınız raporları arkadaşlarınızla paylaşınız. Ulaştığınız sonuçların ortak ve farklı yönlerini tartışınız.


● Sağlıklı bir yaşam için tükettiğimiz besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemi nedir?


Cevap : Taze ve doğal besinler, vitamin, mineral ve diğer besin değerlerini kaybetmeden vücuda sağlıklı şekilde enerji sağlar, hastalıklardan korunmaya yardımcı olur ve sindirimi kolaydır.


● Paketlenmiş gıdalarda son kullanma tarihine neden dikkat etmeliyiz?


Cevap : Son kullanma tarihi geçmiş gıdalar, bozulma ve mikrop riskini artırarak sağlığımızı olumsuz etkileyebilir; bu nedenle tarihine dikkat etmek gerekir.


● Dondurulmuş gıdaların tüketilmesinde nelere dikkat etmeliyiz? Araştırınız.


Cevap :  Dondurulmuş gıdaları çözdükten sonra tekrar dondurmamalı, paket üzerindeki saklama ve tüketim talimatlarına uymalı ve uygun sıcaklıkta muhafaza etmeliyiz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Besinlerin temizliği neden önemlidir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Besinlerin temizliği, üzerlerinde bulunan toz, mikrop ve zararlı maddelerin vücuda girmesini önler; hastalıklardan korunmamıza yardımcı olur ve besinlerin sağlıklı şekilde tüketilmesini sağlar.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 61-62-63-64-65-66. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Besin İçerikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66


Öğrencilerin besinlerin içeriğini öğrenmeleri için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 61-62-63-64-65-66 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu sayfalardaki etkinlikler, protein, karbonhidrat, yağ gibi besin ögelerinin görevlerini ve vücudumuzdaki etkilerini kavramalarını sağlar. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 61-62-63-64-65-66. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite 1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ : Besin İçerikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin besin içeriklerini anlamalarını ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarını geliştirmelerini sağlar. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 61, 62, 63, 64, 65, 66 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki soruları kontrol etmelerine ve öğrenmelerini pekiştirmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besin İçerikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63-64-65-66 


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Soru : Siz de hayvansal ve bitkisel besinlere örnekler veriniz. 


Cevap :

Hayvansal besinler: Et, tavuk, balık, süt, yoğurt, peynir, yumurta, tereyağı, bal, kaymak

Bitkisel besinler: Buğday, mısır, pirinç, mercimek, nohut, fasulye, elma, havuç, domates, patates


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru : Siz de protein içerikli besinlere örnekler veriniz (Görsel 2.10). 


Cevap Protein içerikli besinler: Et, tavuk, balık, yumurta, süt, yoğurt, peynir, mercimek, nohut, fasulye


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Siz de karbonhidrat içerikli besinlere örnekler veriniz.


Cevap : Karbonhidrat içerikli besinler: Ekmek, pirinç, makarna, patates, mısır, bulgur, yulaf, tatlı patates, muz, kuruyemiş


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Siz de yağ içeren besinlere örnekler veriniz.


Cevap : Yağ içeren besinler: Tereyağı, zeytinyağı, ayçiçek yağı, fındık, ceviz, badem, süt, yoğurt, avokado, peynir



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 58-59-60. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Neden Besleniriz? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60


Öğrencilerin beslenme konusunu anlamaları için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 58-59-60 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu sayfalardaki etkinlikler, beslenmenin neden gerekli olduğunu ve vücudumuzun ihtiyaç duyduğu enerjiyi nasıl sağladığını öğretir. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin soruları doğru çözmelerine ve konuyu pekiştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 58-59-60. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite 1. BÖLÜM: BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ : Neden Besleniriz? Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin beslenmenin sağlığımız için önemini kavramalarını sağlar. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 58, 59, 60 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki soruları kontrol ederek eksiklerini görmelerine ve öğrenmelerini güçlendirmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Neden Besleniriz? Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58-59-60


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Yukarıdaki görselde, beslenen çeşitli canlılar görülmektedir. Canlılar neden beslenir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Canlılar, büyümek, enerji sağlamak, vücutlarını onarmak ve hayatta kalmak için beslenir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : Beslenme listeniz nelere dikkat edilerek hazırlanmış olabilir? 


Cevap :  Beslenme listesi, sağlıklı ve dengeli beslenmeyi sağlamak için; protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve minerallerin yeterli miktarda bulunmasına dikkat edilerek hazırlanmış olabilir.


Soru : Motorlu bir taşıtın yakıtı biterse çalışır mı? Nedenini açıklayınız (Görsel 2.2).


Cevap : Motorlu bir taşıtın yakıtı biterse çalışmaz; çünkü hareket etmesi için gerekli enerji yakıttan sağlanır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Soru : Görsel 2.3’te televizyon ve cep telefonu görülmektedir. Bu araçlar çalışırken hangi enerji kaynağını kullanır?


Cevap : Televizyon ve cep telefonu çalışırken elektrik enerjisini kullanır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 52-53-54-55. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55


Öğrencilerin öğrendikleri bilgileri pekiştirmesi için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 52-53-54-55 Sayfa Cevapları” büyük önem taşır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin önceki konularda edindikleri bilgileri uygulamalarına ve anlamalarını derinleştirmelerine yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin soruları doğru ve eksiksiz bir şekilde çözmelerini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 52-53-54-55. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri tamamlayarak kendi öğrenme süreçlerini kontrol etmelerine imkân tanır. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 52, 53, 54, 55 Sayfa Cevapları”, eksiklerini görmelerini ve konuları pekiştirmelerini sağlayarak öğrenmeyi güçlendirir.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 52-53-54-55


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları


A. Aşağıdaki ifadeleri dikkatlice okuyunuz. İfade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazan kutucuğu işaretleyiniz. Yanlış olan ifadelerin doğrularını noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Dünya, kendi etrafında dönme hareketi yapar. Doğru.

  • Yer kabuğunun kara tabakası kayaçlardan oluşur. Doğru.

  • Değersiz kayaçlara maden denir. Yanlış

  • Doğru ifade: Değerli kayaçlara maden denir.

  • Fosiller yalnızca kayaçların içerisinde oluşur. Yanlış

  • Doğru ifade: Fosiller genellikle kayaçların içerisinde oluşur, ama bazı durumlarda tortul ve alçı benzeri malzemelerde de bulunabilir.


B. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Günlük yaşamımızda hangi madenleri kullanıyoruz? Beş tane örnek veriniz.


Cevap : Günlük yaşamımızda kullandığımız bazı madenler şunlardır: altın, bakır, demir, alüminyum, gümüş.


2. Dünya’mız dönme ve dolanma hareketi yapmasaydı bunun sonucunda neler olabilirdi? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Dünya dönme ve dolanma hareketi yapmasaydı gece ve gündüz oluşmaz, mevsimler yaşanmaz ve iklim dengesi bozulurdu; yaşam çok zorlaşırdı.


C. Aşağıda verilen sözcüklerden uygun olanı kullanarak ifadelerdeki noktalı yerleri doldurunuz.


Cevap :

  1. Dünya kendi etrafında dönme hareketini yirmi dört saatte tamamlar.

  2. Dünya bor rezervinin yaklaşık dörtte üçü ülkemizde bulunur.

  3. Dünya’nın Güneş’in etrafında dolanması sonucunda mevsimler oluşur.

  4. Fosil bilimi ile uğraşan bilim insanlarına paleontolog denir.

  5. Dünya, kendi etrafında dönme hareketi, Güneş’in etrafında ise dolanma hareketi yapar.

  6. Kömür fosil yakıtlara örnek olarak verilebilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Ç. Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Dünya, Güneş’in etrafında dolanımını ne kadar sürede tamamlar? Yazınız.


Cevap : Dünya, Güneş’in etrafında dolanımını 1 yılda tamamlar.


2. Aşağıdakilerden hangisi ya da hangileri madendir? Maden olanların yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :  Taş kömürü, Altın ve Linyit


3. Mevsimler ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden doğru olan ifadelerin yanındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

  • Mevsimler, Dünya’nın Güneş etrafında dolanması sonucu oluşur. ✅ X

  • Bir mevsim, dört aydan oluşur. ✅ X


4. Aşağıdaki görsellerden hangisi bir fosile aittir? Altındaki kutucuğu “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları”

5. Dünya’nın Güneş’in etrafında dolanması ile hangi olaylar oluşur? Yazınız. 


Cevap :  Dünya’nın Güneş’in etrafında dolanması ile mevsimler oluşur ve günlerin uzunluğu yıl boyunca değişir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


D. Aşağıdaki kavramları açıklayınız.


Cevap :

Yer Kabuğu : Dünya’nın en dışta bulunan sert ve katı tabakasıdır; üzerinde kara ve okyanuslar bulunur.

Kayaç : Doğal olarak oluşmuş taş parçalarıdır; yer kabuğunun temel yapı taşlarıdır.

Maden : Yer kabuğunda bulunan ve ekonomik değeri olan doğal maddelerdir; altın, bakır, demir gibi örnekleri vardır.

Fosil : Geçmişte yaşamış canlıların taşlaşmış kalıntıları veya izleridir; bilim insanlarına geçmiş yaşam hakkında bilgi verir.

Gece – Gündüz : Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesi sonucu bazı bölgelerin güneş ışığı alması (gündüz), diğer bölgelerin karanlıkta kalması (gece) durumudur.

Mevsimler : Dünya’nın Güneş etrafında dolanması sonucu oluşan, yıl boyunca farklı iklim ve hava koşullarının yaşandığı zaman dilimleridir: ilkbahar, yaz, sonbahar, kış.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


E. Dünya ve Güneş görselleri çizerek Dünya’nın yaptığı hareketleri aşağıdaki alanda çizim ile gösteriniz. Noktalı yerlere Dünya’nın yaptığı hareketleri kısaca açıklayınız.


Cevap :

  • Dönme hareketi: Kendi ekseni etrafında dönerek gece ve gündüzü oluşturur.

  • Dolanma hareketi: Güneş’in etrafında dolanarak mevsimlerin oluşmasını sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52-53-54-55 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 47, 48, 49, 50, 51


Öğrencilerin Dünya’nın hareketlerini pekiştirmesi için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 47-48-49-50-51 Sayfa Cevapları” oldukça önemlidir. Bu sayfalardaki etkinlikler, Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerini anlamalarına yardımcı olur ve kavramların günlük yaşamla bağlantısını kurmalarını sağlar. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru ve eksiksiz bir şekilde tamamlamasına destek olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 47-48-49-50-51. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 2. BÖLÜM: DÜNYA’MIZIN HAREKETLERİ : 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki soruları çözerek öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlar. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 47, 48, 49, 50, 51 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kendi çözümlerini kontrol etmelerine ve eksiklerini görerek öğrenme süreçlerini güçlendirmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


1. Aşağıda verilen görsellerdeki varlıkların dönme hareketi yapanların altındaki kutucuğu kırmızıya, dolanma hareketi yapanların altındaki kutucuğu ise maviye boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları


2. Aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.


Cevap :

  1. Dünya’nın kendi etrafında yaptığı hareket ile ne meydana gelir? = Gece ve gündüz

  2. Dünya’nın kendi etrafındaki bir tam dönüşü ile geçen süreye ne ad verilir? = gün

  3. Dünya’nın Güneş etrafındaki hareketi ile ne meydana gelir? = Mevsimler

  4. Dünya’nın Güneş etrafında yaptığı hareket nedir? = Dolanma

  5. Dünya’nın kendi etrafında yaptığı hareket nedir? = Dönme 

  6. Dünya’nın, Güneş’in etrafını bir kere dolanması ile geçen süreye ne ad verilir? = Yıl


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


3. Aşağıdaki kutucuklara, belirtilen mevsimleri anlatan görseller çiziniz. Mevsimlerin nasıl oluştuğunu aşağıdaki noktalı yerlere kısaca yazınız.


Cevap :

İlkbahar Oluşumu: Dünya, Güneş etrafında dolanırken Kuzey Yarımküre, Güneş ışınlarını daha dik alır ve hava ılımanlaşır.

Yaz Oluşumu: Dünya, Güneş etrafında dolanırken Kuzey Yarımküre, Güneş ışınlarını en dik alır; sıcaklık artar ve yaz mevsimi başlar.

Sonbahar Oluşumu: Dünya, Güneş etrafında dolanırken Güneş ışınları daha eğik gelir; sıcaklık azalır ve yapraklar dökülür.

Kış Oluşumu: Dünya, Güneş etrafında dolanırken Kuzey Yarımküre, Güneş ışınlarını en eğik alır; hava soğur ve kış mevsimi oluşur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Kitabınızın 20. sayfasındaki “Mühendislik Tasarım Basamakları” örneğini inceleyiniz. Siz de ünite konuları ile ilgili bir tasarım belirleyerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

MÜHENDİSLİK TASARIM BASAMAKLARI – Konu: Fosiller

PROBLEMİN TANIMI = Geçmişte yaşamış canlıların izlerini günümüzde gözlemleyebilmek için fosil örnekleri oluşturmak.

ARAŞTIRMA (BİLGİ TOPLAMA) = Fosillerin nasıl oluştuğunu ve hangi malzemelerle model fosil yapılabileceğini araştırmak; kitap, internet ve ders notlarından bilgi toplamak.

HAYAL ETME VE BULUŞ = Fosil oluşturmak için kullanılacak yöntemleri ve malzemeleri hayal etmek; canlı kalıntısının izini alacak bir yöntem geliştirmek.

TASARIM YAPMA / PLANLAMA = Oyun hamuru ve alçı kullanarak fosil hazırlama adımlarını planlamak; hangi sırayla işlemleri yapacağını belirlemek.

UYGULAMA = Planlanan adımları izleyerek canlı kalıntısının izini oyun hamuruna bastırmak, alçı dökerek fosil elde etmek.

TEST ETME VE GELİŞTİRME = Oluşan fosili inceleyip, izlerin netliğini ve fosilin dayanıklılığını test etmek; gerekirse yöntemi geliştirmek.

DEĞERLENDİRME = Hazırlanan fosil örneğinin kalitesini ve elde edilen bilgileri değerlendirmek; deneyimlerden çıkarımlar yapmak.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alanda buluşunuz ile ilgili görselleri de kullanarak afiş, poster, çizim, tanıtım metni vb. hazırlayınız. 


Cevap :

Fosiller Hakkında Tanıtım Metni

Fosiller, geçmişte yaşamış canlıların taşlaşmış kalıntıları veya izleridir. Bitkiler, hayvanlar ve deniz canlılarının kalıntıları milyonlarca yıl boyunca toprak ve kaya katmanları arasında korunarak günümüze ulaşır. Fosiller, bilim insanlarına geçmiş canlılar, yaşam ortamları ve iklim koşulları hakkında önemli bilgiler sunar.

Fosiller, doğada genellikle kayaçlar içinde bulunur ve büyüteç gibi araçlarla incelenir. Çeşitli fosil türleri vardır; örneğin kemik fosilleri, kabuk fosilleri veya yaprak izleri gibi. Fosil çalışmaları, paleontoloji biliminin temelini oluşturur ve geçmiş yaşamı anlamamıza yardımcı olur.

Fosiller, sadece bilimsel araştırmalar için değil, aynı zamanda eğitim ve müzecilik alanlarında da büyük öneme sahiptir. Geçmişi öğrenmek ve canlıların evrimini anlamak için fosiller vazgeçilmez kaynaklardır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47-48-49-50-51 Cevapları”


 

Our Score
error: Content is protected !!