4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46


Öğrencilerin Romen rakamlarını öğrenmeleri için “3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Kitabı 42-43-44-45-46-47 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, Romen rakamlarının nasıl yazıldığını ve okunduğunu anlamaya yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 3. Sınıf Matematik Kitabı MEB Yayınları Cevapları”, öğrencilerin soruları doğru çözmesini ve konuyu pekiştirmesini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 42-43-44-45-46. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “3. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Romen Rakamları Metni Etkinlik Cevapları”, Romen rakamlarının günlük yaşamda ve matematik problemlerinde kullanımını öğretir. Bunun yanı sıra “3. Sınıf Matematik Kitabı 42, 43, 44, 45, 46, 47 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri eksiksiz tamamlamalarına ve öğrendiklerini kontrol etmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketlerinin Sonuçları Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44-45-46


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Soru : “Güneş doğdu.” veya “Güneş battı.” sözlerini duymuşsunuzdur. Bu sözler ile anlatılmak istenen nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu sözlerle, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesi sonucu gündüz ve gece oluştuğu anlatılmak istenir.


Soru : Görsel 1.29 ve 1.30’da aynı yer, hem aydınlık hem karanlık şekilde görülmektedir. Görseller günün hangi zaman dilimlerine ait olabilir?


Cevap : Aydınlık olan gündüz vaktine aitken, karanlık olan gece vaktine ait olduğunu ifade edebiliriz.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Şimdi gece ve gündüzün oluşumunu bir etkinlik yaparak model ile gösterelim. 

GECE VE GÜNDÜZ 

Kullanılacak Malzemeler
■ Işık kaynağı ■ Yerküre modeli
Etkinliği Yapalım
▲ Etkinlik öncesi ortamın karanlık olmasını sağlayınız.
▲ Yerküre modelini masaya koyunuz.
▲ Bir arkadaşınızdan ışık kaynağı ile yerküre modelini aydınlatmasını isteyiniz.
▲ Başka bir arkadaşınızdan yerküre modelini yavaş yavaş çevirmesini isteyiniz.
▲ Yerküre üzerinde hangi yerlerin ışık kaynağı ile aydınlandığını dikkatlice gözlemleyiniz.


● Etkinlikte kullandığımız ışık kaynağı neyi modellemektedir?


Cevap : Etkinlikte kullandığımız ışık kaynağı, Güneş’i modellemektedir.


● Sizce yerküre modelinin ışık aldığı ve almadığı bölgelerde günün hangi zaman dilimleri yaşanıyor olabilir?


Cevap : Yerküre modelinin ışık aldığı bölgelerde gündüz, ışık almayan bölgelerde gece yaşanmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru :  Aşağıdaki noktalı yerlere görselin ait olduğu mevsimin özelliklerini kısaca yazınız. 


Cevap :

İlkbahar Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava ılımandır
  • Bitkiler çiçek açar
  • Ağaçlar yapraklanır
  • Kuşlar yuva yapar
  • Yağmur yağışı artar
  • Günler uzamaya başlar

Yaz Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava sıcak olur
  • Güneşli günler fazladır
  • İnsanlar tatil yapar
  • Meyve ve sebzeler olgunlaşır
  • Denize girilir
  • Günler uzun olur

Sonbahar Mevsiminin Özellikleri :

  • Yapraklar sararır ve dökülür
  • Hava serinler
  • Hasat yapılır
  • Günler kısalmaya başlar
  • Yağmur artar
  • Hayvanlar kış hazırlığı yapar

Kış Mevsiminin Özellikleri :

  • Hava soğuk olur
  • Kar yağışı görülür
  • Bitkiler yapraksızdır
  • Hayvanlar kış uykusuna yatar
  • Günler kısa olur
  • İnsanlar kalın giyinir


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 39-40-41. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 39, 40, 41


Öğrencilerin Dünya’nın hareketlerini anlamaları için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 39-40-41 Sayfa Cevapları” önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda, Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerinin nedenlerini ve sonuçlarını keşfetmeleri için çeşitli etkinlikler yer almaktadır. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinlikleri doğru bir şekilde yapmalarına ve kavramları pekiştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 39-40-41. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 2. BÖLÜM: DÜNYA’MIZIN HAREKETLERİ : Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin Dünya’nın hareketlerini daha iyi anlamalarını sağlar. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 39, 40, 41 Sayfa Cevapları”, ders kitabındaki soruların çözümlerini göstererek öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini kontrol etmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 39-40-41


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Soru : Dünya, hangi hareketleri yapıyor olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. 


Cevap :  Dünya, kendi etrafında dönme hareketi ve Güneş’in etrafında dolanma hareketi yapmaktadır. Bu hareketler gece-gündüz ve mevsimlerin oluşmasına sebep olur.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Görsel 1.25’te yağ satarım bal satarım oyunu oynayan çocuklar görülmektedir. Çember şeklinde sıralanan çocuklar yerde otururken elinde mendil olan ebe, arkadaşlarının etrafında dolanmaktadır. Sizce oyunun devamı nasıl oynanmaktadır? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Ebe, çemberde oturan çocukların etrafında dolaşırken bir çocuğun arkasına mendili bırakır. Mendili fark eden çocuk, ebeyi yakalamak için ayağa kalkar ve koşar. Eğer ebe çocuğu yakalayamazsa, mendili bıraktığı çocuk yeni ebe olur ve oyun bu şekilde devam eder.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Çok eski zamanlardan beri gerçekleştirilen sema gösterilerinde semazenlerin yaptıkları hareketler nelerdir? Sema gösterisinin anlamı ne olabilir? Bu konuda bir araştırma yapınız. Araştırmanız sonucunda elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :  Semazenler, ellerini dua eder gibi açarak dönme hareketi yaparlar ve bu dönüş sırasında bir ayak sabit kalırken diğer ayaklarıyla dönerek sema ederler. Sema gösterisi, insanın dünyevi benliğinden uzaklaşıp Allah’a yakınlaşmasını simgeler ve manevi bir yolculuğu temsil eder.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 37-38. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 37, 38


Öğrencilerin yer kabuğu konusunu pekiştirmesi için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 37-38 Sayfa Cevapları” büyük bir öneme sahiptir. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin kara tabakası, kayaçlar, madenler ve fosiller hakkında öğrendiklerini uygulamalarına olanak tanır. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları”, öğrencilerin etkinliklerde doğru çözümler bulmalarına ve bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37-38 Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI : 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin ders kitabındaki etkinlikleri uygulayarak konuyu daha iyi anlamalarını sağlar. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 37, 38 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin kendi çözümlerini kontrol etmelerine ve eksiklerini görerek öğrenme sürecini güçlendirmelerine imkân tanır.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Çalışma Etkinlikleri Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37-38


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1. Aşağıdaki bulmacada karışık olarak verilen kavramları soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğru ilerleyerek bulunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


2. Aşağıda verilen görsellerin numaralarını ait oldukları madenin bulunduğu kutucuğa yazınız.


Cevap :

Mermer = 3 ve 6

Altın = 1, 5 ve 8

Gümüş = 2 ve 4

Taş kömürü = 7



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 34-35-36. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Fosiller Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36


Fen bilimleri dersinde yer kabuğunun sırlarını öğrenmek isteyen öğrenciler için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 34-35-36 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu bölümde, fosillerin nasıl oluştuğu ve geçmiş yaşam biçimleri hakkında hangi bilgileri sunduğu üzerinde durulur. Öğrenciler, “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları” yardımıyla hem etkinlikleri doğru bir şekilde çözer hem de bilgilerini pekiştirirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 34-35-36. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Ayrıca “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI : Fosiller Metni Etkinlik Cevapları”, fosillerin yer kabuğunun yapısını anlamada ne kadar önemli olduğunu ortaya koyar. Öğrenciler için hazırlanan “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 34, 35, 36 Sayfa Cevapları”, etkinliklerde karşılaştıkları soruları çözmelerine destek olur ve fosillerin bilimsel araştırmalardaki yerini daha iyi anlamalarını sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Fosiller Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 34-35-36 


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru :  Geçmişte yaşamış bazı canlılara günümüzde rastlanmamaktadır. Nesli tükenen bu canlıların varlığını nasıl biliyor olabiliriz? Bilim insanları nesli tükenen bu canlılar hakkında nasıl bilgi topluyor olabilir? Bu soruların cevaplarını arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Nesli tükenen canlıların varlığını fosiller sayesinde biliyoruz. Bilim insanları bu canlılar hakkında bilgileri, kazılar yaparak buldukları fosilleri inceleyip onların yaşadığı dönem, özellikleri ve yaşam biçimleri hakkında araştırma yaparak topluyor.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Şimdi fosillerin nasıl oluştuğunu keşfetmek için aşağıdaki etkinliği yapalım.

FOSİL YAPALIM 

Kullanılacak Malzemeler
■ İmkânlar dâhilinde canlı kalıntısı veya parçası (Ağaç dalı veya yaprağı, deniz kabuğu, midye, çam kozalağı vb.) ■ Leğen ■ Oyun hamuru ■ Su ■ Alçı ■ Büyüteç ■ Kürek ■ Fırça

UYARI: Etkinliği öğretmeninizin yardımı ve gözetiminde gerçekleştiriniz.

Etkinliği Yapalım
▲ Oyun hamurunu düz bir hâle getiriniz. Canlı kalıntısını veya parçasını oyun hamurunun üzerine iz bırakacak şekilde hafifçe bastırıp geri çekiniz.
▲ Bu işlemi, getirdiğiniz tüm canlı kalıntıları veya parçaları için farklı oyun hamurları ile tekrar ediniz.
▲ Leğenin içerisine iki avuç kadar alçı koyunuz. Alçının üzerine su döküp karıştırınız.
▲ Hazırladığınız alçıyı oyun hamuru üzerindeki izin olduğu yerlere dökünüz. Alçının bir gün boyunca kurumasını bekleyiniz.
▲ Donan alçıyı oyun hamurundan çıkarınız.
▲ Çıkan alçıyı okul bahçesinde kürek ile kazdığınız (fazla derin olmayacak) yere gömünüz ve bir işaret ile bu alanın yerini belli ediniz.
▲ On beş gün bekledikten sonra toprağı kürek ile kazarak yaptığınız fosili dikkatlice çıkarınız.
▲ Fırça ile temizlediğiniz fosili büyüteç ile inceleyiniz.


● Yaptığınız fosil ile ilgili hangi bilgilere ulaşabilirsiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız. 


Cevap : Yaptığımız fosilden, izini bırakan canlının şekli, büyüklüğü ve bazı dış özellikleri hakkında bilgi edinebiliriz. Canlının o dönemde yaşadığını, yaprak, kabuk veya dal gibi hangi parçaya ait olduğunu da öğrenebiliriz.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 27-28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Kayaç Maden ilişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33


Fen Bilimleri dersinde öğrencilerin yer kabuğunun yapısını öğrenmeleri için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 27-28-29-30-31-32-33 Sayfa Cevapları” büyük önem taşır. Bu sayfalardaki etkinlikler, kayaçların ve madenlerin özelliklerini keşfetmeye yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları” sayesinde öğrenciler, konuları doğru bir şekilde öğrenip kavrayarak günlük yaşamda doğa ile bağlantı kurabilirler.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 27-28-29-30-31-32-33. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI : Kayaç Maden ilişkisi Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin kayaç ve madenlerin nasıl ilişkili olduğunu kavramalarına yardımcı olur. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabında karşılaştıkları etkinlikleri doğru çözümlerle tamamlamalarını ve konuyu pekiştirmelerini sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaç Maden ilişkisi Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Altın, bor, mermer, linyit, bakır, taş kömürü ve gümüş önemli madenlere örnek olarak verilebilir (Görsel 1.4).

Soru : Yukarıdaki örneklerin dışında farklı maden türleri biliyor musunuz? Örnekler veriniz. 


Cevap :  Altın, gümüş, kömür, demir, bakır, krom, bor, mermer gibi madenler vardır.


Soru : Madenler ham madde olarak neden önemlidir? Arkadaşlarınızla tartışınız. 


Cevap :  Madenler ham madde olarak sanayide eşya, araç-gereç, enerji ve teknoloji üretiminde kullanıldığı için çok önemlidir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru :  Bazı maden örneklerini incelemek için aşağıdaki etkinliği yapınız. 

Kullanılacak Malzemeler
■ Maden örnekleri (İmkânlar dâhilinde alüminyum, gümüş, bakır, taş kömürü, linyit, mermer vb. maden örnekleri sınıfa getirilebilir.)
■ Büyüteç

Etkinliği Yapalım
▲ Sınıfa getirilen maden örneklerini büyüteç yardımıyla dikkatlice inceleyiniz.


▲ İncelediğiniz maden örneklerinin ekonomik değerinin olmasının nedenini arkadaşlarınızla tartışınız.

Cevap : Madenlerin ekonomik değerinin olmasının nedeni, günlük yaşamda ve sanayide birçok alanda kullanılmasıdır.


● Maden örneklerinden hangilerini tanıdınız?


Cevap : Kömür, mermer, bakır ve alüminyumu tanıdım.


● İncelediğiniz maden örnekleri ham madde olarak hangi alanlarda kullanılıyor?


Cevap : Kömür enerji üretiminde, mermer inşaat ve süsleme işlerinde, bakır elektrik kablolarında, alüminyum ise mutfak eşyaları ve ulaşım araçlarında kullanılıyor.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Soru :  Sizler de mermer kullanılan yerlere çevrenizden örnekler veriniz. 


Cevap : Mermer kullanılan yerlere örnek olarak evlerde mutfak tezgâhları, banyolar, cami ve okul zeminleri, anıtlar ve mezar taşları verilebilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Siz de bakırın farklı kullanım alanlarına örnekler veriniz. 


Cevap :  Bakır; elektrik kablolarında, tencere ve tava gibi mutfak eşyalarında, süs eşyalarında ve sanayi makinelerinde kullanılır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : Sizler de çevrenizden gümüş madeninin kullanım alanlarına örnekler veriniz.


Cevap :  Gümüş; takı ve süs eşyalarında, para ve madalya yapımında, aynalarda ve bazı elektronik eşyalarda kullanılır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 24-25-26. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Kitabı Kara Tabakası Nelerden Oluşur? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26


Öğrencilerin yer kabuğunun yapısı konusunu kavramaları için “4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Kitabı 24-25-26 Sayfa Cevapları” oldukça faydalıdır. Bu bölümde yer alan etkinlikler, doğadaki kara tabakasının hangi unsurlardan meydana geldiğini anlamaya yardımcı olur. Ayrıca “İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Pasifik Yayınları Cevapları” ile öğrenciler, kitapta verilen soruların doğru çözümlerine ulaşarak bilgilerini pekiştirme imkânı bulur.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 24-25-26. Sayfa Cevapları Pasifik Yayınları”

Özellikle “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite 1. BÖLÜM: YER KABUĞUNUN YAPISI : Kara Tabakası Nelerden Oluşur? Metni Etkinlik Cevapları”, konunun daha iyi anlaşılması için yol gösterici bir kaynaktır. Bunun yanında “4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 24, 25, 26 Sayfa Cevapları”, öğrencilerin ders kitabında yer alan etkinlikleri doğru şekilde tamamlamasına ve konuyu kalıcı şekilde öğrenmesine katkı sağlar.


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kara Tabakası Nelerden Oluşur? Metni”


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 24-25-26


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Yukarıdaki fotoğrafta yer kabuğunun iç kısımlarından değerli kayaçların çıkarıldığı bir maden ocağı görülmektedir. Yer kabuğu kazılarak ne elde edilmeye çalışılıyor olabilir? Bu soruyu arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :  Yer kabuğu kazılarak kömür, demir, bakır, altın, gümüş gibi madenler veya mermer gibi değerli kayaçlar elde edilmeye çalışılıyor olabilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Pasifik Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : 3. sınıfta fen bilimleri dersinde yer alan “Gezegenimizi Tanıyalım” ünitesini hatırlayınız. Dünya’mızın kara, su ve hava katmanı olmak üzere gözlemlenebilir üç katmanı vardır (Görsel 1.1). Bu katmanlardan kara katmanında neler bulunur? Çevrenizi gözlemleyerek bu soruyu cevaplayınız.


Cevap :  Kara katmanında dağlar, ovalar, platolar, ormanlar, tarlalar, yollar, evler, kayaçlar ve toprak bulunur.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81 ATA Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Proje Vakti Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 77-78-79-80-81


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse neler olabilir?


1. Problemin Belirlenmesi:


Cevap :

Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse, araçlar arasında yeterli boşluk olmaması kazalara neden olabilir. Bu durum, ani frenlemelerde zincirleme kazalara yol açabilir ve trafik akışını olumsuz yönde etkileyebilir.


2. Araştırmanın Yapılması:


Cevap :

Takip mesafesine dikkat etmemenin sonuçlarını ve bu problemin ne kadar yaygın olduğunu araştırmak için trafik kazaları istatistikleri, güvenlik raporları ve uzman görüşleri incelenebilir. Ayrıca, takip mesafesi ihlallerinin sebepleri ve sürücü davranışları hakkında bilgi toplanabilir.


3. Çözüm Alternatiflerinin Oluşturulması:


Cevap :

  • Sürücüler için eğitim programları düzenlemek
  • Trafik cezalarının artırılması ve daha sıkı denetim yapılması
  • Araçlarda takip mesafesi uyarı sistemleri kullanmak
  • Takip mesafesini korumaya yönelik kamu spotları ve bilgilendirme kampanyaları düzenlemek

4. En İyi Çözümün Belirlenmesi:


Cevap :

Çözüm alternatifleri değerlendirilirken, uygulanabilirlik, maliyet, etkisi ve sürücülerin bu çözümlere uyum sağlaması gibi faktörler göz önünde bulundurulmalıdır. Örneğin, eğitim programlarının ve kamu spotlarının hem maliyeti düşüktür hem de uzun vadede sürücü davranışlarını olumlu yönde değiştirebilir.


5. Ürünün Test Edilmesi ve Geliştirilmesi:


Cevap :

Seçilen çözümün etkili olup olmadığını değerlendirmek için pilot programlar düzenlenebilir. Örneğin, belirli bir bölgede sürücü eğitim programları başlatılabilir ve bu bölgedeki takip mesafesi ihlalleri ve kaza oranları izlenebilir. Elde edilen sonuçlara göre program geliştirilebilir ve yaygınlaştırılabilir.


6. Sonuçların Raporlaştırılması:


Cevap :

Çözümün uygulanması ve elde edilen sonuçlar hakkında ayrıntılı bir rapor hazırlanmalıdır. Bu raporda, başlangıçtaki problem, yapılan araştırmalar, uygulanan çözümler, elde edilen sonuçlar ve gelecekte yapılması gereken geliştirmeler yer almalıdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


3. Çözüm Alternatiflerinin Üretilmesi ve En İyisinin Seçilmesi


Cevap :

Takip mesafesi ihlallerini önlemek için çeşitli çözüm alternatifleri üretilmeli ve bu çözümler arasından en etkili olanı seçilmelidir. Bu seçim sürecinde, her çözümün avantajları, dezavantajları ve uygulanabilirliği dikkate alınmalıdır.


Muhtemel Çözümler


Cevap :

  • Eğitim Programları:
    • Avantaj: Sürücülerin bilinçlenmesini sağlar, uzun vadeli çözüm sunar.
    • Dezavantaj: Uygulaması zaman alabilir, tüm sürücülere ulaşmak zor olabilir.
  • Trafik Cezalarının Artırılması:
    • Avantaj: Hızlı ve caydırıcı bir çözüm sunar.
    • Dezavantaj: Sadece cezalar yeterli olmayabilir, denetim gerektirir.
  • Araç İçi Takip Mesafesi Uyarı Sistemleri:
    • Avantaj: Teknoloji kullanımı ile anlık uyarılar sağlar, kazaları önler.
    • Dezavantaj: Maliyetli olabilir, tüm araçlarda bulunmayabilir.
  • Kamu Spotları ve Bilgilendirme Kampanyaları:
    • Avantaj: Geniş kitlelere ulaşabilir, farkındalık yaratır.
    • Dezavantaj: Etkinliği zaman alabilir, sürekli yenilenmesi gerekebilir.

4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Üretimini yaptığımız Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi’ni üretip, otomobiline taktırmak isteyenlere satmak istesek reklamını nasıl yapardık? Tahmin edelim. Ardından aşağıdaki bölüme bu ürün için reklam panosuna asacağımız bir afiş yapalım. Ayrıca radyoda okunması için aşağıdaki bölüme bir reklam metni yazalım.


1. Problemin Belirlenmesi


Cevap :

Sürücüler, araçlar arasındaki takip mesafesine dikkat etmezlerse, ani frenlemeler sonucunda zincirleme kazalar meydana gelebilir. Bu durum, hem maddi zarar hem de yaralanma veya can kaybı riski taşır. Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi, bu sorunu çözmeyi hedefler.


2. Araştırmanın Yapılması


Cevap :

Mıknatıslı Kaza Önleme Sistemi’ne ihtiyaç duyabilecek potansiyel müşterilerin belirlenmesi için pazar araştırması yapılmalıdır. Ayrıca, benzer güvenlik sistemleri ve bunların pazardaki durumu incelenmelidir. Bu araştırma, hedef kitlenin kimler olduğunu, bu kitlenin ihtiyaç ve beklentilerini anlamaya yardımcı olur.


3. Çözüm Alternatiflerinin Oluşturulması


Cevap :

Reklam kampanyası için farklı çözüm alternatifleri oluşturulabilir:

  • Sosyal medya reklamları
  • Televizyon ve radyo reklamları
  • Online ve offline basın ilanları
  • Fuar ve otomobil etkinliklerine katılım
  • Influencer ve blog iş birlikleri
  • Test sürüşü ve demo günleri düzenlemek

4. En İyi Çözümün Belirlenmesi


Cevap :

Hedef kitlenin alışkanlıkları ve medya tüketim davranışları göz önüne alınarak, en etkili reklam stratejisi belirlenmelidir. Örneğin, sosyal medya reklamları ve influencer iş birlikleri, geniş kitlelere ulaşmak ve hızlı geri dönüş almak için etkili olabilir. Ayrıca, demo günleri düzenlemek, potansiyel müşterilere ürünün işlevselliğini doğrudan deneyimleme fırsatı sunar.


5. Ürünün Test Edilmesi ve Geliştirilmesi


Cevap :

Reklam kampanyasının küçük bir bölgede veya belirli bir hedef kitlede pilot uygulaması yapılabilir. Bu uygulama sırasında elde edilen geri bildirimler doğrultusunda kampanya geliştirilir ve genişletilir. Ayrıca, ürünü satın alan müşterilerden geri bildirim toplanarak, ürün ve pazarlama stratejisi sürekli iyileştirilir.


6. Sonuçların Raporlaştırılması 


Cevap :

Reklam kampanyasının başarısını ölçmek için çeşitli metrikler kullanılır: satış rakamları, müşteri geri bildirimleri, kampanya etkileşim oranları vb. Bu veriler ışığında, kampanyanın genel başarısı ve gelecekteki pazarlama stratejileri hakkında kapsamlı bir rapor hazırlanır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısın Yeni Kullanım Alanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mıknatısın Yeni Kullanım Alanlar Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88 MEB Yayınları”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 85-86-87-88


Soru : Aşağıda günlük hayatta kullanılan bazı araçlar verilmiştir. Bu araçların verilen alanlardan hangisinde kullanıldığını altlarına yazınız.


Cevap :

Sağlık : Ateş ölçer, MR cihazı ve Elektronik tansiyon aleti,

Eğitim : Yazıcı, Tablet, Akullı tahta ve Bilgisayar

Ulaşım : Maglev treni, Pusula ve Uçak

İletişim : Mikrofon, Cep telefonu, Radyo ve Televizyon

Ev Aletleri : Saç kurutma makinesi, Bulaşık makinesi, Çamaşır makinesi, Elektrikli süpürge, Buzdolabı ve Vantilatör


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


UYGULAYALIM Benim Hızlı Trenim


Amaç: Mıknatıslarla kendi hızlı trenimizi yapmak.

MALZEMELER

1 adet en az 30 cm x40 cm boyutlarında atık karton
1 adet tuvalet kâğıdı rulosu
2 adet çubuk mıknatıs
Boya kalemleri

UYGULAMA BASAMAKLARI 

• Boya kalemleri ile kartonun üzerine tuvalet kâğıdı rulosunun genişliğinde tren rayları çiziniz.
• Tren yapacağınız tuvalet kâğıdı rulosunu boya kalemleriyle istediğiniz şekilde süsleyiniz.
• Çubuk mıknatıslardan birini tuvalet kâğıdı rulosunun iç kısmına gelecek şekilde yapıştırınız.
• Treni mıknatıslı kısmı alta gelecek şekilde rayların üzerine yerleştiriniz.
• Diğer çubuk mıknatısı da treni raylarda hareket ettirecek şekilde kartonun altında ilerletiniz.


1. Trenin hareket etmesini sağlayan nedir? 


Cevap :

Trenin hareket etmesini, mıknatısların birbirini itme ve çekme kuvvetleri sağlar.


2. Treninizi hareket ettirmek için kullandığınız yöntem günlük hayatta nerelerde karşınıza çıkar?


Cevap :

Treninizi hareket ettirmek için kullanılan yöntem, genellikle elektrik motorları veya içten yanmalı motorlar ile sağlanır. Bu yöntemler, günlük hayatta birçok farklı alanda karşımıza çıkar.

1. Elektrik Motorları:

  • Ev Aletleri: Elektrik motorları, çamaşır makineleri, bulaşık makineleri, mikserler, elektrik süpürgeleri gibi birçok ev aletinde kullanılır.
  • Taşıtlar: Elektrikli arabalar, elektrikli bisikletler ve scooterlar elektrik motorları ile çalışır.
  • Sanayi ve Üretim: Fabrikalarda kullanılan makinelerde, üretim hatlarında ve robotik sistemlerde elektrik motorları bulunur.
  • Havalandırma Sistemleri: Fanlar, klima üniteleri ve havalandırma sistemleri elektrik motorları ile çalışır.
  • Ofis Ekipmanları: Fotokopi makineleri, yazıcılar ve bilgisayar soğutucuları gibi ofis ekipmanlarında da elektrik motorları kullanılır.

2. İçten Yanmalı Motorlar:

  • Otomobiller ve Kamyonlar: İçten yanmalı motorlar, benzinli ve dizel araçlarda yaygın olarak kullanılır.
  • Motosikletler: Çoğu motosiklet içten yanmalı motorlarla çalışır.
  • Deniz Araçları: Motorlu tekneler ve gemilerde de içten yanmalı motorlar bulunur.
  • Tarım Makineleri: Traktörler, biçerdöverler ve diğer tarım makineleri içten yanmalı motorlar ile çalışır.
  • Jeneratörler: Elektrik kesintilerinde kullanılan taşınabilir jeneratörler genellikle içten yanmalı motorlara sahiptir.

3. Hibrit ve Diğer Sistemler:

  • Hibrit Araçlar: Hem elektrik motoru hem de içten yanmalı motor kullanan hibrit araçlar, enerji verimliliğini artırır ve günlük hayatta sıkça karşımıza çıkar.
  • Yenilenebilir Enerji Sistemleri: Rüzgar türbinleri gibi yenilenebilir enerji kaynakları, elektrik motorları ve jeneratörlerin bir kombinasyonunu kullanır.

Bu yöntemler, trenin hareketini sağlamak için kullanılan teknolojilerin ne kadar yaygın ve çeşitli olduğunu gösterir. Elektrik motorları ve içten yanmalı motorlar, modern yaşamın birçok alanında temel bileşenler olarak karşımıza çıkmaktadır.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


UYGULAYALIM Benim Hızlı Trenim


Bu ünitede kuvvetin etkilerini, mıknatısı ve mıknatısın kutuplarını, mıknatısın kullanım alanlarını öğrendiniz. Öğrendiğiniz kavramlardan yola çıkarak grupça bir poster çalışması yapmanız istenmektedir. Poster çalışması için öncelikle araştırma yapmalı, posterinizde yer vereceğiniz özelliklere karar vermeli, posteriniz için uygun görsel ve malzemeyi seçmelisiniz. Posterinizin bilgilendirici olmasının yanında uygun görsellerle desteklenerek dikkat çekici olması da gerekmektedir. En az üçer kişilik gruplar oluşturarak aşağıda verilen konulardan birini seçebilirsiniz. Seçtiğiniz konuyla ilgili oluşturacağınız çalışma planını aşağıda verilen noktalı alana yazınız.


Soru : Kuvvetin cisimler üzerindeki etkilerini gösteren bir poster hazırlama. Çalışma planınız:


Cevap :

  • Arabanın hareket etmesi

Soru : Mıknatısın etki ettiği maddeleri anlatan bir poster hazırlama. Çalışma planınız:


Cevap :

  • Çekiciler

Soru : Mıknatısın günlük yaşamdaki kullanım alanlarını anlatan bir poster hazırlama. Çalışma planınız:


Cevap :

Mıknatıslar günlük yaşamda birçok alanda kullanılır:

  • Ev aletleri: Buzdolabı kapakları, hoparlörler.
  • Elektronik cihazlar: Bilgisayarlar, telefonlar.
  • Sağlık sektörü: MRI cihazları.
  • Eğitim: Okul deney setleri.
  • Endüstri: Motorlar, jeneratörler, manyetik ayırıcılar.
  • Giyim: Çantalar, takılar.
  • Güvenlik: Manyetik kapı kilitleri.

Mıknatıslar bu alanlarda çeşitli işlevler ve faydalar sağlar.


Soru : Mıknatısın yeni kullanım alanlarını anlatan bir poster hazırlama. Çalışma planınız:


Cevap :

Mıknatısların yeni kullanım alanları:

  • Yenilenebilir Enerji: Rüzgar türbinleri, manyetik levitasyonlu enerji depolama sistemleri.
  • Tıp: İlaç teslim sistemleri, manyetik nanoteknoloji.
  • Ulaşım: Manyetik levitasyonlu (maglev) trenler.
  • Robotik: Hassas konumlandırma, manyetik tutucular.
  • Giyilebilir Teknoloji: Akıllı tekstiller, sağlık izleme cihazları.
  • Bilgisayar Depolama: Gelişmiş manyetik bellek sistemleri (MRAM).

Bu yeni alanlar, mıknatısların teknolojik ve endüstriyel gelişmelerdeki önemini artırmaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 ATA Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvet ve Kuvvetin Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvet ve Kuvvetin Etkileri Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64-65-66-67


Soru : Görsellerden ve okuduklarımızdan Ayşe’nin gün içinde yaptıklarını öğrendik. Ayşe’nin gün içinde kuvvet uyguladığı durumlar nelerdir?


Cevap :

Ayşe’nin gün içinde kuvvet uyguladığı durumlar şunlar olabilir:

  1. Sabah kalkarken yataktan doğrulmak için kuvvet uygulaması.
  2. Kahvaltı yaparken bardağı kaldırmak veya ekmeği kesmek.
  3. Okula giderken kapıyı açmak ve kapatmak.
  4. Okulda kalemi tutarak yazı yazmak.
  5. Spor yaparken topa vurmak veya ip atlamak.
  6. Eve dönerken çantasını taşımak.

Soru : Başka hangi durumlarda kuvvet uygularız? Kuvvet uygulayarak cisimlerin yerini ve şekillerini değiştirebilir miyiz?


Cevap :

Başka hangi durumlarda kuvvet uygularız:

  1. Alışveriş yaparken poşetleri taşırken.
  2. Yemek yaparken malzemeleri karıştırırken veya keserken.
  3. Bir müzik aleti çalarken (piyano tuşlarına basmak, gitarın tellerine vurmak).
  4. Temizlik yaparken (süpürgeyi iterken, toz alırken).
  5. Taşıma sırasında ağır bir eşyayı kaldırırken veya iterken.

Kuvvet uygulayarak cisimlerin yerini ve şekillerini değiştirebilir miyiz?

  • Evet, kuvvet uygulayarak cisimlerin yerini ve şekillerini değiştirebiliriz. Örneğin, bir kitabı raftan alıp masaya koymak cismi hareket ettirir (yerini değiştirir). Hamuru yoğurarak şekil vermek ise cismin şeklini değiştirir. Kuvvet, cisimlerin hareketini başlatabilir, durdurabilir veya yönünü değiştirebilir ve aynı zamanda cisimlerin üzerindeki deformasyonlara neden olabilir.

4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Deney Yapalım Kuvvetin Etkileri 


Nelere İhtiyacımız Var?
• Uzaktan kumandalı oyuncak araba
• 30 cm uzunluğunda cetvel
• Tebeşir

Nelere İhtiyacımız Var?

Düz bir zemine tebeşirle yaklaşık 3 metrelik bir doğru parçası çizelim. Doğru parçasının başlangıç noktasını tebeşirle işaretleyelim.

1. Aşama: Arabamızı başlangıç noktasına yerleştirelim. Uzaktan kumanda ile arabayı çalıştıralım ve
arabanın hareketini gözlemleyelim.

2. Aşama: Arabayı başlangıç noktasından tekrar
hareket ettirelim. Bir arkadaşımızdan hareket eden arabayı, arkasından hareket yönünde cetvelle itmesini isteyelim. Arabanın hareketini gözlemleyelim.

3. Aşama: Arabayı başlangıç noktasından hareket ettirelim. Bir arkadaşımızdan arabayı
ön tarafından, harekete ters yönde cetvelle itmesini isteyelim. Arabanın hareketini gözlemleyelim.

4. Aşama: Arabayı başlangıç noktasından tekrar hareket ettirelim. Bir arkadaşımızdan
arabayı, yan tarafından harekete dik şekilde cetvelle itmesini isteyelim. Arabanın hareketini gözlemleyelim.


Soru : • Deneyin 1. aşamasında arabanın hareketi nasıldır?


Cevap :

Araba sabit hızla ilerler.


Soru : • Deneyin 2. aşamasında arabanın hareketi nasıldır?


Cevap :

Arabanın hızı cetvelin kuvvetiyle artar.


Soru : • Deneyin 3. aşamasında arabanın hareketi nasıldır?


Cevap :

Arabanın hızı cetvelin uyguladığı kuvvet ile azalır.


Soru : • Deneyin 4. aşamasında arabanın hareketi nasıldır?


Cevap :

Cetvelin uyguladığı kuvvet ile yön değiştirir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : Yandaki görselde teneke kutunun şeklinin değişmesinin sebebi nedir?


Cevap :

Teneke kutuya kuvvet uygulandığı için şekli değişmiştir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : Çocuk kaykay sürerken abisi, kaykaya hareketi yönünde kuvvet uyguluyor. Peki, bu kuvvetin etkisi nasıldır?


Cevap :

Bu kuvvetin etkisi, kaykayın hızlanmasını sağlar. Abisi, kaykaya hareket yönünde bir kuvvet uyguladığında, kaykayın ivmesi artar ve dolayısıyla kaykay daha hızlı hareket eder.


Soru : Kuvvetin cisimler üzerinde hızlandırıcı, yavaşlatıcı ve yön değiştirici etkisi olduğunu öğrendik. Peki, kuvvetin cisimler üzerinde başka hangi etkileri vardır? Tahmin edelim.


Kısa Cevap : “Peki, kuvvetin cisimler üzerinde başka hangi etkileri vardır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kuvvetin cisimler üzerindeki diğer etkileri şunlardır:

  1. Şekil Değiştirici Etki: Kuvvet, cisimlerin şeklini değiştirebilir. Örneğin, bir hamuru yoğurduğumuzda veya bir esnek yayı sıkıştırdığımızda, kuvvetin etkisiyle cisimlerin şekilleri değişir. Bu durum, elastik deformasyon ve plastik deformasyon olarak ikiye ayrılabilir. Elastik deformasyonda cisim, kuvvet kaldırıldığında eski haline dönerken, plastik deformasyonda kalıcı şekil değişikliği olur.
  2. Dönme Hareketi Oluşturucu Etki: Kuvvet, cisimlerde dönme hareketi de oluşturabilir. Bir kapı koluna kuvvet uyguladığımızda kapının menteşe etrafında dönmesi gibi, kuvvet uygulandığında cisimler bir eksen etrafında dönebilir. Bu etki, tork veya moment kavramıyla açıklanır. Tork, bir kuvvetin dönme etkisini ifade eder ve kuvvetin uygulama noktasının dönme eksenine uzaklığıyla doğru orantılıdır.
  3. Gerilme ve Sıkışma: Kuvvet, cisimlerde gerilme (çekme) veya sıkışma (basma) etkileri yaratabilir. Örneğin, bir ipi çektiğimizde ipte gerilme oluşur, bir kutuyu sıkıştırdığımızda ise kutuda basınç etkisi ortaya çıkar.

Bu etkiler, kuvvetin cisimler üzerindeki çeşitli değişimlere yol açabileceğini ve sadece hızlanma, yavaşlama veya yön değiştirme ile sınırlı olmadığını göstermektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Deney Yapalım Kuvvetin Şekil Değiştirici Etkisi


Nelere İhtiyacımız Var?
• Küçük bir yay
• Paket lastiği
• Bakır tel
• Oyun hamuru
• Kâğıt
• Bulaşık süngeri
• Madenî para
• Metal kaşık

• Deney malzemelerini sırasıyla elimize alalım. Elimizdeki malzemeye sıkma, bükme, katlama, germe gibi kuvvetleri ayrı ayrı uygulayalım.
• Cisimlere aynı büyüklükte kuvvet uyguladığımızda ve kuvvet uygulamayı bıraktığımızda cisimlerdeki değişiklikleri gözlemleyelim.


Soru : • Gözlemlediğimiz değişikliklere göre sonuç bölümünde verilen tabloyu dolduralım.


Cevap :

Bu bölümü gözlemleriniz sonucunda doldurunuz.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Numaralandırılmış görsellerdeki durumlarda kuvvetin hangi etkisinin olduğunu belirleyelim. Ardından görsellerin numaralarını aşağıdaki uygun yerlere yazalım.


Cevap :

a) Kuvvetin hızlandırıcı etkisine örnektir  : 2, 4

b) Kuvvetin yavaşlatıcı etkisine örnektir? : 3, 5

c) Kuvvetin şekil değiştirici etkisine örnektir? : 1, 7

ç) Kuvvetin yön değiştirici etkisine örnektir? : 8, 9



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23 SÖZCÜ Yayıncılık

İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dünya’mızın Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22, 23


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19-20-21-22-23 SÖZCÜ Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Sayfa 19-20-21-22-23


Soru : Gece ve gündüz nasıl oluşur? Mevsimler nasıl oluşur? Düşünelim.


Kısa Cevap :

Gece ve gündüz, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle oluşur. Bu dönüş, Güneş’in sadece Dünya’nın bir tarafını aydınlatmasını sağlar. Aydınlanan taraf gündüzü, karanlıkta kalan taraf ise geceyi yaşar.

Mevsimler ise Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi ve eksen eğikliği nedeniyle oluşur. Bu eğiklik, yıl boyunca Güneş ışınlarının Dünya’ya düşme açısını değiştirir. Bu değişim, farklı bölgelerde farklı sıcaklık ve hava koşullarına yol açar ve böylece mevsimler oluşur.

Uzun Cevap :

Gece ve gündüzün oluşumu, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle (yani kendi etrafında dönmesiyle) açıklanır. Dünya, yaklaşık 24 saatlik bir süre içinde tam bir dönüş yapar. Bu dönüş sırasında, Dünya’nın bir yarısı Güneş ışınlarını alırken diğer yarısı karanlıkta kalır. Güneş ışığını alan yarıda gündüz yaşanırken, karanlıkta kalan yarıda gece yaşanır. Bu sürekli döngü, gece ve gündüzün düzenli olarak değişmesini sağlar.

Mevsimlerin oluşumu ise Dünya’nın Güneş etrafındaki yörüngesi ve eksen eğikliğiyle ilgilidir. Dünya’nın ekseni, yörünge düzlemine dik değil, yaklaşık 23.5 derece eğiktir. Bu eğiklik, yıl boyunca Güneş ışınlarının Dünya’ya düşme açısını değiştirir. Kuzey Yarımküre’nin Güneş’e daha fazla eğik olduğu zamanlar yaz mevsimi yaşanırken, daha az eğik olduğu zamanlar kış mevsimi yaşanır. Güney Yarımküre’de ise tam tersi geçerlidir. İlkbahar ve sonbahar mevsimleri ise bu iki ekstrem durum arasında geçiş dönemleridir.

Bu süreçler, Dünya’nın yörüngesi boyunca sürekli değişir ve bu nedenle belirli bölgelerde yıl boyunca sıcaklık, gün uzunluğu ve hava koşulları değişir. Mevsimler, bu değişimlerin sonucudur ve bitkilerin büyümesi, hayvanların davranışları ve insanların tarım faaliyetleri üzerinde önemli etkileri vardır.


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 20 Cevapları


Soru : Peki, gece ve gündüz nasıl oluşuyor? Gece ve gündüzü yaşamamızın nedeni nedir? Düşünelim.


Kısa Cevap :

Gece ve gündüz, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle oluşur. Dünya döndükçe, bir tarafı Güneş ışığı alırken diğer tarafı karanlıkta kalır. Böylece, aydınlanan kısım gündüzü, karanlıkta kalan kısım ise geceyi yaşar.

Uzun Cevap :

Gece ve gündüzün oluşumu, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle açıklanır. Dünya, 24 saatte bir tam dönüş yapar. Bu dönüş sırasında, Güneş ışıkları Dünya’nın sadece bir yarısını aydınlatır.

Aydınlanan kısmı gündüz yaşarken, karanlıkta kalan kısmı gece yaşar. Dünya sürekli döndüğü için, bir bölgede gündüz olan yer zamanla geceye, gece olan yer de gündüze dönüşür. Bu düzenli dönüş hareketi, gece ve gündüzün sürekli olarak değişmesini sağlar.


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 21 Cevapları


3. Etkinlik Gece Gündüz Oluşumu


Etkinliğin Amacı
Gece gündüz oluşumunu fark etmek.
Neler Kullanacağız?
El feneri, Dünya modeli ya da top.
Nasıl Yapacağız?
1. İki kişilik gruplara ayrılalım.
2. Grup üyelerinden biri el fenerini açıp sabit olarak tutsun.
3. Diğer grup üyesi Dünya modelini veya topu kendi etrafında yavaşça batıdan doğuya doğru döndürsün.
4. Feneri tutan kişi Dünya modeli veya top üzerinde aydınlanan bölgeleri gözlemlesin.
5. Daha sonra grup üyeleri yer değiştirsin ve aynı işlemleri tekrarlayalım.


1. Dünya modeli veya topun el feneri tarafına gelen kısmında ne gördük? 


Cevap :

Dünya modeli veya topun el feneri tarafına gelen kısmında aydınlık olduğunu gördük.


2. Dünya modeli veya topun el feneri tarafına gelmeyen kısmında ne gördük? 


Cevap :

Dünya modeli veya topun el feneri tarafına gelmeyen kısmında karalık olduğunu gördük.


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 22 Cevapları


4. Etkinlik Mevsimlerin Oluşumu 


Etkinliğin Amacı
Mevsimlerin oluşumunu fark etmek.
Neler Kullanacağız?
Dünya modeli, A4 kâğıdı, el feneri, üçayak, bağlama parçası ya da tel, metre.
Nasıl Yapacağız?
1. İki kişilik gruplara ayrılalım.
2. El fenerini bağlama parçası ya da tel yardımıyla üçayağa bağlayalım. El fenerinin hareket etmediğinden emin olalım.
3. A4 kâğıdının tam ortasına bir daire çizelim. Daha sonra kâğıdı el fenerinin karşısına, 1 metre uzağa yerleştirelim.
4. Grup üyelerinden biri, Dünya modelini çizilen daire üzerinde hareket ettirsin. Bu sırada diğer grup üyesi model üzerindeki aydınlanmayı gözlemlesin.
5. Dünya modeline bir tam tur attırana kadar gözlem yapmaya devam edelim.
6. Daha sonra grup üyeleri yer değiştirsin ve aynı işlemleri tekrarlayalım.


1. Dünya modelinin hareket etmesi el fenerinin aydınlattığı bölgeyi değiştirdi mi? Nedenleriyle açıklayınız. 


Cevap :

  • Hareket ettikçe diğer bölgeler aydınlanmaya başladı. Dünyanın güneş etrafındaki hareketi, ve gece gündüz örnek olarak verilebilir.

2. El fenerinin ışığı Dünya modelini en çok hangi konumda aydınlattı? 


Cevap :

  • El fenerinin ışığı Dünya modelini en çok ön konumda aydınlattı.

3. El fenerinin ışığı Dünya modelini en az hangi konumda aydınlattı? 


Cevap :

  • El fenerinin ışığı Dünya modelini en az arkada konumda aydınlattı.

Yaptığımız etkinlik sonucunda, Dünya bir merkez etrafında dolandığında, Dünya’nın Güneş’e olan uzaklığının nasıl değiştiğini gözlemledik. 

Soru : Peki, bu değişimin nasıl sonuçları olabilir?


Cevap :

Dünya, Güneş etrafında dönerken Güneş’e yaklaşır veya Güneş’ten uzaklaşır. Bu nedenle Güneş ışınları Dünya’ya farklı açılardan gelir. Bu durum, mevsimlerin oluşmasına neden olur.


4. Sınıf Fen Bilimleri SÖZCÜ Yayıncılık Kitabı Cevapları Sayfa 23 Cevapları


5. Etkinlik Ya Dünya Hareket Etmeseydi? 


Soru : Dünya’nın günlük ve yıllık hareketlerinin önemi nedir? Dünya’nın bu hareketleri olmasaydı bizim yaşamımız bundan nasıl etkilenirdi? Düşündüklerimizi aşağıda verilen boşluğa maddeler hâlinde yazalım.


Kısa Cevap :

Dünya’nın günlük ve yıllık hareketleri, gece-gündüz döngüsü ve mevsimlerin oluşmasını sağlar. Eğer bu hareketler olmasaydı, sürekli gündüz veya sürekli gece yaşanır, mevsimler oluşmazdı. Bu durum, yaşamı olumsuz yönde etkilerdi.

Uzun Cevap :

Dünya’nın günlük ve yıllık hareketleri, yaşamın düzenli bir şekilde devam etmesi için büyük öneme sahiptir. Bu hareketlerin olmaması durumunda, yaşamımızda büyük değişiklikler ve zorluklar meydana gelirdi. İşte bu hareketlerin önemi ve yokluğunda karşılaşabileceğimiz durumlar:

  1. Gece ve Gündüz Döngüsü:
    • Günlük Hareketin Önemi: Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesiyle gece ve gündüz oluşur. Bu döngü, canlıların biyolojik ritmini düzenler.
    • Olmaması Durumunda: Dünya dönmeseydi, bir tarafı sürekli gündüz, diğer tarafı sürekli gece yaşardı. Sürekli gündüz olan yerler aşırı ısınırken, sürekli gece olan yerler aşırı soğurdu. Bu durum, bitki ve hayvanların yaşamsal faaliyetlerini ciddi şekilde bozardı.
  2. Mevsimlerin Oluşumu:
    • Yıllık Hareketin Önemi: Dünya’nın Güneş etrafında dönmesi ve eksen eğikliği, mevsimlerin oluşmasını sağlar. Mevsimler, tarım, ekosistem dengesi ve insan faaliyetleri için önemlidir.
    • Olmaması Durumunda: Mevsimler oluşmazdı ve yıl boyunca iklim koşulları sabit kalırdı. Bu durum, tarımın sürdürülebilirliğini zorlaştırır ve ekosistemlerde büyük dengesizliklere yol açardı.
  3. İklim ve Hava Durumu:
    • Düzenli Değişimlerin Önemi: Dünya’nın hareketleri, iklim ve hava durumunda düzenli değişikliklere neden olur. Bu değişiklikler, canlıların adaptasyon süreçlerini destekler.
    • Olmaması Durumunda: İklim ve hava durumu sabit kalırdı. Bu, belirli bölgelerin sürekli olarak aşırı sıcak veya soğuk olmasına yol açar ve biyolojik çeşitliliği olumsuz etkilerdi.
  4. Biyolojik Ritimler:
    • Dönüşlerin Önemi: Canlıların biyolojik saatleri, gece-gündüz döngüsüne ve mevsimsel değişimlere göre ayarlanmıştır. Bu ritimler, uyku, üreme, göç ve diğer yaşamsal faaliyetleri düzenler.
    • Olmaması Durumunda: Biyolojik ritimler bozulur ve canlıların doğal davranışları etkilenir. Bu, uyku düzeninden göç yollarına kadar pek çok süreci olumsuz yönde etkilerdi.
  5. Enerji ve Kaynak Yönetimi:
    • Enerji Kullanımı: Gece ve gündüz döngüsü, enerji tüketimini dengeler. Mevsimsel değişiklikler, enerji ve su kaynaklarının kullanımını düzenler.
    • Olmaması Durumunda: Enerji tüketimi sürekli yüksek olurdu ve kaynaklar hızla tükenirdi. Bu, sürdürülebilirliği zorlaştırır ve kaynak krizlerine yol açardı.

Dünya’nın günlük ve yıllık hareketleri, ekosistemlerin dengesi, tarımsal faaliyetler, biyolojik ritimler ve genel yaşam koşulları için hayati öneme sahiptir. Bu hareketlerin olmaması durumunda, yaşamın sürdürülebilirliği ciddi şekilde tehlikeye girerdi.



 

Our Score
error: Content is protected !!