Mantar zehirlenmelerinin belirtileri, zehirlenmeye neden olan mantarın türüne bağlı olarak değişebilir. Ancak genel olarak, mantar zehirlenmesinin belirtileri şunlardır:
Mide ve Bağırsak Belirtileri:
Karın ağrısı
Bulantı
Kusma
İshal
Sinir Sistemi Belirtileri:
Baş dönmesi
Baş ağrısı
Bilinç bulanıklığı
Halüsinasyonlar
Uyuşukluk veya aşırı uyanıklık hali
Karaciğer ve Böbrek Fonksiyonları ile İlgili Belirtiler:
Sarılık (cilt ve gözlerde sararma)
İdrar renginde değişiklik (koyu renkli idrar)
Karaciğer ve böbrek yetmezliği belirtileri
Kalp ve Dolaşım Sistemi Belirtileri:
Düşük tansiyon
Hızlı veya düzensiz kalp atışı
Terleme
Genel Belirtiler:
Halsizlik
Kas ağrıları
Ateş
Soğuk terleme
Mantar zehirlenmesinin belirtileri, mantarın yenmesinden birkaç saat sonra başlayabilir veya bazı durumlarda daha geç (24 saat veya daha uzun süre sonra) ortaya çıkabilir. Eğer mantar zehirlenmesinden şüpheleniliyorsa, vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulması çok önemlidir.
Ortaokul 5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mikroskobik Canlılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mikroskobik Canlılar Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
Zararlı mikroskobik canlılar ise vücudumuza açık yaralardan, nefes alıp verme esnasında ağız veya burnumuzdan girebilmektedir. Bu durum, hastalanmamıza neden olabilir.
Soru : Peki, zararlı mikroskobik canlılardan kendimizi nasıl koruyabiliriz?
Zararlı mikroskobik canlılardan (bakteriler, virüsler, mantarlar ve parazitler gibi) korunmak için alabileceğimiz önlemler şunlardır:
1. Elleri Düzenli ve Doğru Yıkamak
– Elleri en az 20 saniye boyunca sabun ve su ile yıkamak.
– Özellikle yemek hazırlamadan önce, tuvaletten sonra, hapşırma veya öksürme sonrası elleri yıkamak.
2. Dezenfektan Kullanımı
– Su ve sabunun bulunmadığı durumlarda alkol bazlı el dezenfektanları kullanmak.
– Yüzeyleri düzenli olarak dezenfekte etmek, özellikle sık dokunulan yerleri (kapı kolları, ışık düğmeleri, vb.).
3. Aşı Olmak
– Bulaşıcı hastalıklara karşı koruma sağlamak için önerilen aşıları yaptırmak.
4. **Sağlıklı Beslenme ve Bağışıklık Sistemi Güçlendirme**:
– Dengeli ve sağlıklı beslenmek, yeterli vitamin ve mineral almak.
– Düzenli egzersiz yapmak ve yeterli uyku almak.
5. Kişisel Hijyen
– Günlük olarak banyo yapmak ve temiz giysiler giymek.
– Tırnakları kısa ve temiz tutmak.
6. Yiyecek ve İçecek Güvenliği
– Yiyecekleri iyi pişirmek ve uygun sıcaklıklarda saklamak.
– Güvenli su kaynakları kullanmak ve şüpheli suyu içmemek.
7. Hasta İnsanlardan Uzak Durmak
– Hastalığı olan kişilerle yakın temastan kaçınmak.
– Hasta olan kişilerin maske takması ve doğru öksürme/hapsırma tekniklerini kullanması.
8. Maske ve Kişisel Koruyucu Ekipman Kullanımı
– Salgın dönemlerinde veya enfeksiyon riski yüksek alanlarda maske takmak.
– Gerekli durumlarda eldiven ve diğer kişisel koruyucu ekipmanları kullanmak.
9. Çevre Temizliği ve Havanın İyi Havalandırılması
– Evin ve iş yerinin düzenli olarak temizlenmesi ve havalandırılması.
– Kapalı alanlarda hava filtreleri veya hava temizleyici cihazlar kullanmak.
10. Seyahat Önlemler
– Seyahat öncesi hedef yer hakkında bilgi edinmek ve gerekli aşıları yaptırmak.
– Seyahat sırasında hijyen kurallarına dikkat etmek ve kalabalık yerlerden kaçınmak.
Bu maddeleri uygulayarak zararlı mikroskobik canlılardan korunmak mümkündür.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
Etkinlik Mikroskobik Canlıları İnceleyelim
Gerekli Malzemeler
Kavanoz
Küçük bir su birikintisinden alınan su (Havuzdan veya gölden alınabilir.)
Birkaç tane küp şeker
Kurumuş yaprak
Havlu
Mikroskop
Lamel
Lam
Damlalık
Etkinliğin Uyarısı
Hijyen kurallarına dikkat ediniz.
Etkinliğin Yapılışı
Kavanozun yarısına birikintiden aldığımız suyu koyalım.
Sonra suyun içine şekeri, kurumuş yaprağı koyalım. Ağzını kapatıp kavanozu çalkalayalım.
Kavanozu oda sıcaklığında ve Güneş ışığı almayacak bir yerde bir hafta bekletelim. Işık almaması için kavanozun üzerine havlu kapatalım.
Daha sonra, kavanozdaki sudan lam üzerine damlatalım. Lamın üzerine lameli kapatarak örneği mikroskopta inceleyelim.
Soru : Mikroskopla incelediğimiz sıvının içinde farklı canlılar gördünüz mü? Gördüğümüz canlıları defterimize çizelim.
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları”
Ortaokul 5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 78, 79, 80
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 3. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 78-79-80
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
A. Aşağıda cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.
Cevap:
1. (Doğru)Kuvvetin birimi Newton’dır.
2. (Yanlış)Kuvvet, cisimlere her zaman yer değiştirme hareketi yaptırır
3. (Yanlış) Sürtünme kuvveti her zaman hareketi kolaylaştırır.
4. (Doğru) Sürtünme kuvveti genellikle harekete zıt yöndedir.
5. (Doğru) Dinamometreler yayların esneklik özelliğinden yararlanılarak yapılır.
6. (Yanlış)Sürtünme kuvveti her zaman yararlıdır.
7. (Doğru) Sürtünme kuvveti olmasaydı cisimler yerinde duramazdı.
8. (Yanlış)Sürtünmeyi artırmak için cisimler yağlanır.
9. (Doğru) Beton zemindeki sürtünme, kum zeminden daha az olur.
10. (Doğru) Kuvvet, bir cismi durdurabilir.
B. Aşağıdaki kutucukların içinde bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadelerden uygun olanları cümlelerdeki boşluklara yazalım.
Cevap:
1. Duran cisimleri hareket ettirebilen, hareket eden cisimleri durdurabilen, cisimleri süratlendirebilen ya da yavaşlatabilen, cisimlerde şekil veya hareket yönünün değişmesine neden olan etki kuvvet olarak adlandırılır.
2. Elmanın ağaçtan düşmesine neden olan yer çekimi kuvvetidir.
3. Kuvvet dinamometre ile ölçülür.
4. Kuvvetin birimi N ile gösterilir.
5. Kuvvet itme veya çekme şeklinde uygulanır.
6. Hareket eden cisimlerin hareketini zorlaştıran veya durmasını sağlayan etki sürtünme kuvveti olarak tanımlanır.
7. Sürtünme kuvveti pürüzsüz yüzeylerde az, pürüzlü yüzeylerde ise fazladır.
8. Metal parçalar arasındaki sürtünme kuvvetini azaltmak için yağ kullanılabilir.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevabını işaretleyelim.
1. Kuvvetle ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Cisimlerde sadece şekil değişikliğine neden olur.
B) Tamamı doğal olarak gerçekleşir.
C) İnsan etkisi olmadan kuvvet olmaz. D) Kuvvetin büyüklüğü dinamometre ile ölçülür.
Cevap: D ŞIKKI
2. Aşağıda bir bisikletin hareket yönü verilmiştir. Bu bisikletin hareketi ile ilgili
I. Hareket yönü ile aynı yönde bir kuvvet uygulanır ise bisiklet durur. II. Hareket yönü ile zıt yönde bir kuvvet uygulanır ise bisiklet yavaşlar. III. Hareket yönü ile aynı yönde bir kuvvet uygulanır ise bisiklet süratlenir.
yargılarından hangisi ya da hangileri doğru olabilir?
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve III D) II ve III
Cevap: D ŞIKKI
3. Aşağıdakilerden hangisinde sürtünme kuvveti ile ilgili yanlış bilgi verilmiştir?
A) Sürtünme kuvvetinin yararları vardır.
B) Sürtünme kuvvetinin zararları vardır.
C) Cisimlerin hareketini engeller. D) Metal parçaların aşınmasını engeller.
Cevap: D ŞIKKI
4. I. Hava, cisimlere sürtünme kuvveti uygular. II. Sıvılar, cisimlere sürtünme kuvveti uygulamaz. III. Tahta bir yüzey yağlanırsa sürtünme kuvveti artar.
Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II
D) I, II ve III
Cevap: A ŞIKKI
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları
5. Aşağıda verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Pürüzlü yüzeylerde sürtünme kuvveti fazladır.
B) Kapı menteşelerini yağlamak sürtünmeyi azaltır. C) Gemilerin burnunun sivri olması sürtünmeyi artırmak içindir.
D) Araçların tekerleklerine zincir takılması sürtünmeyi artırmak içindir.
Cevap: C ŞIKKI
6. I. Kuvvetin büyüklüğü dinamometre ile ölçülür. II. Dinamometre içinde yay bulunur. III. Dinamometrenin ucuna cisim asıldığında yay sıkışır.
Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
A) Yalnız I B) I ve II
C) II ve III
D) I, II ve III
Cevap: B ŞIKKI
7. Aşağıda verilen sütün grafiğinde bir dinamometreye ayrı ayrı asılan A, B ve C cisimlerinin dinamometrede meydana getirdiği uzama miktarları gösterilmiştir. Bu grafiğe göre aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?
A) C cisminin uyguladığı kuvvet en fazladır. B) A cisminin uyguladığı kuvvet en azdır.
C) Kuvvet arttıkça uzama miktarı azalır.
D) Cisimlerin uyguladığı kuvvetler arasında B > A > C ilişkisi vardır.
Cevap: B ŞIKKI
8. Kaykay kullanan Ceren, asfalt yolda süratle gidebilmekte ancak asfalt yolun bitimindeki çakıllı yola geldiğinde kaykayını kullanmakta zorlanmaktadır. Buna göre Ceren’in çakıllı yolda kaykayı kullanmakta zorlanmasının sebebi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sürtünme kuvvetinin çakıllı yolda az olması
B) Sürtünme kuvvetinin asfalt yolda fazla olması C) Pürüzlü yüzeyde sürtünme kuvvetinin fazla olması
D) Ceren’in kaykaya uyguladığı kuvvetin artması
Cevap: C ŞIKKI
9. Aşağıdakilerden hangisi sürtünme kuvvetinin hayatımıza olumlu etkilerine örnektir.
A) Metal parçaların aşınması
B) Ayakkabıların eskimesi
C) Kıyafetlerin yıpranması D) Kalemle yazı yazılabilmesi
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kendimizi Değerlendirelim 3 Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 75-76-77 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 75-76-77
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
Soru : Eşit yükseklikte bulunan özdeş toplar farklı zeminlerden kuvvet uygulanmaksızın bırakılıyor. Buna göre özdeş A, B ve C toplarının özdeş yatay zeminlerde alabileceği mesafelerin nasıl olabileceğini nedenleri ile birlikte aşağıda verilen alana yazalım.
Cevap:
A, en çok mesafeyi alır çünkü sürtünmesi en azdır. B, en az mesafeyi alır çünkü sürtünme kuvveti en fazladır. C, A’ya göre az; B’ye göre çok mesafe alır çünkü cam zemine göre sürtünmesi fazla, kum zemine göre sürtünmesi daha azdır.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
Maglev Trenleri
Bir tren düşünün. Tekerlekleri yok ama neredeyse bir uçak kadar süratli gidiyor. Süratli olduğu kadar sessiz de çalışıyor. Üstelik hava kirliliğine neden olabilecek karbondioksit, metan gibi gazlar da salmıyor yani doğa dostu! “Maglev” adı verilen bu trenler şimdilik Çin, Japonya gibi birkaç ülkede kullanılıyor.
Maglev treni, hareket ettiği sürece rayların üzerinde havada asılı durur. Bu özellik, maglev trenlerinin çok süratli gitmesini de sağlar çünkü tren raylara dokunmadığından sürtünme kuvveti oluşmaz. Biliyorsunuz; sürtünme kuvveti, hareket eden nesnelerin süratini azaltır. Örneğin tren ilerlerken hava, sürtünme kuvveti uygulayarak trenin yavaşlamasına neden olur. Maglev trenlerinin şekli havayla sürtünmeyi de en aza indirecek şekilde tasarlanır. Sürtünme kuvvetinin oluşmamasının Maglev trenlerine bir yararı daha var: Sürtünme olmayınca trenin ilerlemesini sağlayan mıknatıslı parçalar kolay kolay eskimiyor!
3. (Doğru) Mantar zehirlenmeleri hakkında 114 nolu telefondan bilgi alınabilir.
4. (Doğru) Genel olarak bitkilerin üreme organı çiçektir.
5. (Doğru) Amip, mikroskobik bir canlıdır.
6. (Doğru) Besinleri dondurarak mikroskobik canlılardan uzun süre koruyabiliriz.
7. (Yanlış) Tüm mantarlar zararlıdır.
8. (Yanlış)Kuşlarda yavru bakımı görülmez.
9. (Yanlış)Ayılar, solungaç solunumu yapar.
10. (Doğru) Memeliler, yavrularını sütle besler.
B. Aşağıdaki kutucukların içinde bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadelerden uygun olanları cümlelerdeki boşluklara yazalım.
Cevap:
1. Yapraklar, bitkinin terleme yapan ve besin üreten organıdır.
2. Memeliler genellikle doğurarak çoğalır.
3. Köpekler yavrularını süt ile besler.
4. Hayvanlar omurgalı ve omurgasız olmak üzere iki grupta incelenir.
5. Balıklar yumurta ile çoğalır.
6. Mikroskobik canlıları mikroskop denilen aletlerle görebiliriz.
7. Bitkiler kökleri yardımı ile toprağa tutunur.
8. Çiçeksiz bitkilere eğrelti otu örnek verilebilir.
9. Omurgasız hayvanlara sinek, karınca ve midye örnek verilebilir.
10. Maya mantarlarından yoğurt yapımında yararlanılır.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevabını işaretleyelim.
1. Aşağıdaki hayvanlardan hangisi omurgalıdır?
Cevap: B ŞIKKI
2. Aşağıda verilen bitkilerden hangisi çiçeksiz bitkilere örnektir?
A) Bezelye
B) Mısır C) Ciğer otu
D) Menekşe
Cevap: C ŞIKKI
3. Aşağıdaki bitkilerden hangisi çiçekli bir bitkidir?
Cevap: B ŞIKKI
4. Yandaki görselde çiçekli bir bitkinin kısımları görülmektedir. Bu kısımlardan hangisi bitkinin besin üreten kısmıdır?
A) 1
B) 2
C) 3 D) 4
Cevap: D ŞIKKI
5. Aşağıda görselleri verilen canlılardan hangisi omurgasız hayvanlara örnektir?
Cevap: B ŞIKKI
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
6. Bazı canlılar ve bu canlılara ait özellikler aşağıdaki tabloda verilmiştir. Verilen özellikler, düşey sütundaki canlılarda görülüyor ise “✓”, görülmüyor ise “X” işareti konularak tablo dolduruluyor.
Her doğru işaretleme 1 puan olduğuna göre toplam 5 puan alan bir öğrencinin yanıtları aşağıda verilenlerden hangisi gibi olabilir?
Cevap: B ŞIKKI
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
7. Aşağıda bazı mantar çeşitleri ve bu mantarların açıklamaları karışık olarak verilmiştir.
Mantar çeşitlerini ve açıklamaları oklar kullanarak doğru bir şekilde eşleştiren bir öğrencinin çizdiği okların görünümü nasıl olur?
Cevap: C ŞIKKI
8. Memeli canlılar ile ilgili aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Kuluçkaya yatarlar.
B) Vücutları tüyler ile örtülüdür.
C) Yavrularına bakmazlar. D) Akciğer solunumu yaparlar.
Ortaokul 5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Fen ve Mühendislik Tasarımları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Fen ve Mühendislik Tasarımları Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Kendimizi Değerlendirelim 1
Soru : Aşağıda verilen ifadeler, yukarıdaki canlılardan hangisine ya da hangilerine ait ise ifadenin karşısındaki noktalı yere, görselin üzerindeki numarayı yazalım.
Cevap:
1. Sütle beslenir. = (3-9)
2. Hem karada hem suda yaşar. = (5-7)
3. Solungaç solunumu yapar. = (4)
4. Sürünerek hareket eder. = (6)
5. Doğum yapar. = (3-9)
6. Omurgası yoktur. = (1-7-8)
7. Omurgası vardır. = (2-3-4-5-6-9)
8. Sadece suda yaşar. = (4)
9. Yavru bakımı görülür. = (2-3-9)
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
Fen ve Mühendislik Tasarımları
Yunusların Öyküsü
Yunusları bilmeyen ve onları sevmeyen hemen hemen yoktur. Yunuslar gülümsedikleri izlenimi yaratan gagaya benzer ağızları, sevimli gözleri, kendilerine özgü baş biçimleri ve çevik gövde yapıları ile insanları her zaman etkilemiştir. Yunuslar gerek fiziksel yapıları gerekse çıkardıkları sesler ile insanlara ilham kaynağı olmuştur. Birçok teknolojik aracın geliştirilmesinde yunuslar model alınmıştır.
1969 yılında ilk uçuş denemesi yapılan Concorde (Konkort) uçaklarının tasarımında mühendisler yunuslardan esinlenmişlerdir. Sonar sistemleri de yine yunusların iletişim kurmak ve balık sürülerini bulmak için çıkardığı seslerden ilham alınarak üretilmiştir. Adını İngilizcede “sound navigation and ranging (saunt navigeşın ent rengink)” sözcüklerinin ilk harflerinden alan bu aygıt, dilimizde “deniz radarı” olarak da bilinir. İkinci Dünya Savaşı yıllarında denizaltıların yerlerini belirleyebilmek amacıyla geliştirilen sonarlar, günümüzde batık gemilerin bulunması, denizdeki derinliklerin ölçülmesi, balık sürülerinin yerinin belirlenmesi ve su altı haritalarının çıkarılması gibi pek çok alanda işimize yaramaktadır.
Kaynak: Meraklı Minik, Bilim ve Teknik dergileri (Düzenlenmiştir.)
Ortaokul 5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hayvanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hayvanlar Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 49-50-51-52-53
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Kendimizi Değerlendirelim 1
Soru : Aşağıda verilen ifadeler, yukarıdaki canlılardan hangisine ya da hangilerine ait ise ifadenin karşısındaki noktalı yere, görselin üzerindeki numarayı yazalım.
Ortaokul 5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Öğrendiklerimizi Ölçelim Cevapları Sayfa 36, 37, 38
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Fen ve Mühendislik Tasarımları Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 36-37-38
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
A. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.
Cevap:
1. (Doğru)Güneş bir yıldızdır.
2. (Yanlış)Dünya’nın Güneş’e uzaklığı hep sabittir.
3. (Yanlış) Dünya’nın katmanları varken Güneş’in katmanları yoktur.
4. (Doğru) Güneş’e çıplak gözle bakmamalıyız.
5. (Yanlış)Güneş, Dünya’nın uydusudur.
6. (Yanlış) Ay’ın Dünya’ya uzaklığı, Güneş’in Dünya’ya uzaklığından daha fazladır.
7. (Yanlış) Ay’ın atmosferi yoktur.
8. (Doğru) Ay’ın ana evreleri arasında yedi gün vardır.
9. (Doğru)Güneş kendi etrafında dönme hareketi yapar.
10. (Doğru) Ay, kendi etrafında yaklaşık 27 gün 8 saatte döner.
B. Aşağıdaki kutucukların içinde bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadelerden uygun olanları cümlelerdeki boşluklara yazalım.
Cevap:
1. Güneş’in geometrik şekli küreye benzer.
2. Çekirdek, ışık küre, renk küre ve taç küre Güneş’in katmanlarındandır.
3. Güneş’in kendi etrafında dönüşü, saat yönünün tersi yöndedir.
4. Güneş’in büyüklüğü Dünya’nın büyüklüğünden çok daha fazladır.
5. Dünya’nın doğal uydusu olan Ay Güneş’ten aldığı ışığı yansıtır.
6. Ay yüzeyine çarpan gök taşları krater adı verilen çukurları oluşturmuştur.
7. Ay’ın, Dünya’dan gözlemlenen farklı görünümleri Ay’ın evreleri olarak adlandırılır.
8. Ay’ın yüzeyinin Dünya’da “D” harfi şeklinde görüldüğü evre ilk dördün olarak adlandırılır.
9. Ay’ın ana evrelerin yanı sıra ara evreleri de vardır.
10. Dünya ile birlikte Ay da Güneş etrafında dolanır.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevabını işaretleyelim.
1. Güneş’in geometrik şekli aşağıda verilenlerden hangisine benzer?
Cevap: B ŞIKKI
2. Güneş’in özellikleri ile ilgili olarak
I. Dünya’ya Ay’dan daha yakındır. II. Üzerine düşen ışığı yansıtır. III. Kendi etrafında döner.
yargılarından hangisi ya da hangileri doğrudur?
A) Yalnız I
B) Yalnız II C) Yalnız III
D) I ve III
Cevap: C ŞIKKI
3. Ay’ın yapısı ile ilgili olarak aşağıda verilen ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Kraterleri su ile doludur.
B) Yüzeyi devamlı olarak çok sıcaktır. C) Küre şeklindedir.
D) Güneş’ten 109 kat daha büyüktür.
Cevap: C ŞIKKI
4. Aşağıda verilenlerden hangisi Güneş’in katmanlarından biri değildir?
A) Renk küre B) Isı küre
C) Çekirdek
D) Işık küre
Cevap: B ŞIKKI
5. I. Ay’ın Dünya’ya bakan yüzünün görünmediği evre ★ evresidir. II. Ay’ın ana evreleri arasında ▲gün vardır.
Yukarıda ★ ve A ile gösterilen yerlere aşağıda verilenlerden hangileri yazılmalıdır?
Cevap: A ŞIKKI
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
6. I. Ay, kendi etrafındaki dönüşü ile Dünya etrafındaki dolanımını aynı sürede tamamlar. II. Dünya, Güneş etrafında dolanırken kendi etrafında döner. III. Dünya’dan bakılınca Ay’ın hep aynı yüzü görülür. IV. Güneş’in de tıpkı Dünya gibi katmanları vardır.
Yukarıda verilenlerden biri neden, diğeri sonuç olarak düzenlenirse aşağıdaki seçeneklerden hangisi doğru olur?
Cevap: D ŞIKKI
7. Aşağıda 2019 Ağustos ayı içinde Ay’ın bazı evrelerinin görünümlerini gösteren takvim verilmiştir. Buna göre dolunay evresi hangi tarihte gözlemlenebilir?
Ortaokul 5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Fen ve Mühendislik Tasarımları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 35
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Fen ve Mühendislik Tasarımları Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Uzay ve Havacılık
İlki 2018’de gerçekleştirilen Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali; teknoloji yarışmaları, hava gösterileri, konserler, çeşitli konularda gerçekleştirilen söyleşi ve etkinlikler gibi birçok faaliyete ev sahipliği yaparak toplumda teknolojiye olan ilgiyi artırmayı ve Türkiye’nin teknoloji üreten ve geliştiren bir topluma dönüşmesi konusunda farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir. Yüz binlerce gencin hayallerini gerçekleştirmesi kapsamında çeşitli disiplin ve kategorilerde teknoloji yarışmaları düzenlenmektedir.
Havacılık ve uzay teknolojileri alanında yapılan çalışmalar sonucunda geliştirilmiş mühendislik harikaları olan roketler bu tür faaliyetler sonucu üretilmiştir. Bu araçlar insanlı veya insansız uzay görevlerinin yanı sıra askerî amaçlı olarak füzelerde kullanılır. Ayrıca acil durumlarda pilotun uçaktan tahliyesini sağlayan fırlatma koltuklarında da roketlerden yararlanılır.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli öğrencilerimiz, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimize derslerinde başarılı olması amacıyla kurulmuş olarak ödev sitemizde “5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları Dikey Yayıncılık” konusu Öğretmenlerimizden Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için özenle hazırlanmıştır.
“5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları SDR Dikey Yayıncılık”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alam mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz.
“5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Kitabı Cevapları ” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak değerli Fen Bilimleri öğretmenimiz tarafından hızlı ve güvenilir cevaplara ulaşabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Cevapları