Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Fen BilimleriMikroskobik Canlılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mikroskobik Canlılar Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50 MEB Yayınları”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 48-49-50
Soru : Aşağıdaki tabloda mikroskobik canlıların gerçekleştirdiği bazı durumlar verilmiştir. Tabloyu inceleyiniz. Verilen durumların karşısına “yararlı” veya “zararlı” ifadelerinden uygun olanı yazarak tabloyu doldurunuz.
Cevap :
( Zararlı )Diş çürümelerine neden olur.
( Yararlı )Atık suların arıtılmasında kullanılır.
( Zararlı )İnsanlarda çeşitli hastalıklara neden olur.
( Yararlı )Canlı atıklarının toprağa katılmasını sağlar.
( Yararlı )Sütten peynir yapılmasını sağlar.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları
ETKİNLİK ZAMANI 1: Mikroskobik Canlılar
Araç ve Gereçler
– Mikroskop
– Lam
– Lamel
– Küp şeker
– Kurumuş yaprak
– Damlalık
– Meyve kabukları
– Kavanoz
– Bir miktar durgun su (göl veya su birikintisi)
Amaç
Mikroskop yardımı ile mikroskobik canlıları gözlemlemek Hazırlayınız
Uyarı: Bu etkinliği yaparken elinize eldiven takınız ve hijyen kurallarına dikkat ediniz. Etkinlikten sonra ellerinizi su ve sabunla yıkayınız.
• Kavanozun yarısına kadar durgun su koyunuz.
• Kavanozdaki suya 1-2 tane küp şeker, kuru yaprak ve meyve kabukları ekleyiniz. Ardından kavanozun kapağını sıkıca kapatınız.
• Kavanozu, oda sıcaklığında ve güneş ışığı almayacak bir yerde bir hafta bekletiniz.
• Daha sonra damlalık yardımıyla kavanoz içerisinden aldığınız 1-2 damla suyu lam üzerine damlatınız.
• Lamın üzerini lamelle kapatarak mikroskopta inceleyiniz. (Lam ile lamel arasında hava kabarcığı kalmamasına dikkat ediniz.)
1. Etkinlik esnasında ellerinize eldiven takmanızın ve hijyen kurallarına dikkat etmenizin ne gibi bir önemi vardır? Yazınız.
Cevap :
Etkinlik esnasında ellerinize eldiven takmanızın ve hijyen kurallarına dikkat etmenizin ne gibi bir önemi ; kendimizi mikroplardan korumak için gereklidir.
Gözlemlediğiniz mikroskobik canlılar insan sağlığına hem yararlı, hem de zararlı olabilir. Örneğin, bazı maya ve bakteriler ekmek mayalanmasında ya da peynir yapımında yararlıdır. Bazı bakteri ve virüsler ise insan sağlığı için risk oluşturabilir.
İşte bu nedenle hijyene dikkat etmemiz gerekmektedir.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Fen Bilimleri Bitkiler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 53, 54, 55
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bitkiler Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54-55 MEB Yayınları”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 53-54-55
ETKİNLİK ZAMANI 2: Bitkileri İnceleme
Araç ve Gereçler
– Bitki örnekleri
– Su
– Büyüteç
– Plastik eldiven
– Kap
Amaç
Büyüteç yardımı ile bitkileri ve bitki yapılarını incelemek
Hazırlayınız
• Sınıfta üçer kişilik gruplar oluşturunuz.
• Öğretmeninizin rehberliğinde okul bahçesine çıkınız ve en az üç farklı bitki örneği toplayınız. (Bitkilere zarar vermeden köküyle birlikte topraktan çıkarınız.)
• Topraktan çıkardığınız bitkiyi köküyle birlikte su dolu kabın içine koyunuz.
• Kaptaki bitki örneklerini sınıfınıza götürünüz.
• Büyüteç yardımıyla bitkilerin kısımlarını inceleyiniz.
• Daha sonra bitkileri çıkardığınız yerlere tekrar dikiniz ve sulayınız. (Bu işlemi yaparken bitkilerin zarar görmemesine dikkat ediniz.)
1. Bitkilerin hangi kısımlarını (kök, gövde, yaprak ve çiçek) incelediniz? Söyleyiniz.
Cevap :
Bitkilerin kök, gövde, yaprak ve çiçek kısımlarını inceledik.
2. İncelediğiniz üç bitkinin ortak ve farklı kısımları nelerdir? Arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
İncelediğim üç bitkinin hepsinde kök, gövde ve yaprak kısımları ortakken,
İncelediğim üç bitkiler de farklılık çiçekler olarak görülür.
Soru : Aşağıda bazı bitkilerin isimleri verilmiştir. Bitkileri çiçekli ve çiçeksiz olarak sınıflandırıp numaralarını uygun alanlara yazınız.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Fen BilimleriMantarlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 51, 52, 53
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mantarlar Canlılar Metni Etkinlik Cevapları
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53 MEB Yayınları”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 51-52-53
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Soru : Aşağıda mantarlarla ilgili bazı özellikler verilmiştir. Verilen özelliklerin numarasını ilgili yuvarlağın içine yazınız.
Özellikler:
1. Zehirli olmayan ve kültür mantarı adı verilen çeşidi, besin olarak tüketilir.
2. Uzun süre açıkta bırakılan besinlerin üzerinde mavi-yeşilimsi görüntü oluşturur.
3. İnsan, hayvan ve bitkilerde çeşitli hastalıklara sebep olur.
4. Hamurun kabarmasını sağlar.
Cevap :
“5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Fen Bilimleri MEB YayınlarıDers Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli öğrencilerimiz, Yeni Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimize 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı dersinde yardımcı olabilmek amacıyla kurulmuş olarak ödev sitemizde “5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları” konusu Öğretmenlerimizden Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için özenle hazırlanmıştır.
“5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Değerli öğrencilerimiz, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alam mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz.
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak değerli Fen Bilimleri öğretmenimiz tarafından hızlı ve güvenilir cevaplara ulaşabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Canlıları Tanıyalım Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 52-53-54-54-55-56-57
Öğretmenleri bu canlıların toprak altında yaşadıklarını fakat yağmurdan dolayı evlerini su bastığı için toprak üstüne çıktıklarını anlattı. Büyüteçlerini kullanarak ağaçların gövdesindeki küçük yeşil adacıkları incelediler. Bu adacıklar ağacın üzerindeydi, yeşil renkliydi ama onun parçası değildi. Bunların kara yosunu denen basit yapılı bitkiler olduğunu öğrendiler.
Soru : Alp’in çalışması sırasında keşfettiği bu iki canlının aşağıdaki görsellerden hangileri olduğunu bulabilir misiniz?
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Cevapları”
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
Gerekli Malzemeler
Fon kartonu
Kâğıt
Kalem
Nasıl Yapalım
■ Sınıf arkadaşlarımızla beşer kişilik gruplar oluşturalım.
■ Grubumuzla okul içerisinde gördüğümüz 25 farklı nesneyi kâğıda yazarak listeleyelim.
■ Listelediğimiz nesneleri gözlemlediğimiz ortak özelliklerine göre gruplandıralım.
■ Yaptığımız grupları fon kartonu üzerinde şema ile gösterelim.
■ Hazırladığımız şemaları sınıf arkadaşlarımıza sunalım.
■ Diğer grupların hazırladığı şemalar ile karşılaştıralım ve değerlendirmelerimizi rapor hâline getirelim.
Soru : Gruplandırmaları yaparken nesnelerin hangi özelliklerini dikkate aldık? Nesneleri bu şekilde gruplandırmak onları tanımlamamızı ve hatırlamamızı kolaylaştırdı mı?
Cevap:
Gruplandırma yaparken nesneleri nasıl daha iyi sınıfları ayıracağımız hakkında düşündük. Buna göre sıraladık en belirgin özelliklerinden yararlandık. Nesnelere bakarak onların şekli, ağırlığı ve renklerine göre gruplara ayırdık. Nesneleri bu şekilde gruplandırıp sınıflandırdık.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları
Gerekli Malzemeler
1 yemek kaşığı yoğurt Cam veya plastik çukur kap
Su
Işık mikroskobu
Lam
Lamel
Plastik eldiven Damlalık
Nasıl Yapalım
■ Çukur kapta yoğurt ve suyu karıştırıp kıvamlı bir karışım yapalım.
■ Damlalık yardımıyla hazırladığımız karışımdan bir miktar alıp lam üzerine yayalım.
■ Lameli lam üzerine hava kabarcığı oluşturmayacak şekilde kapatalım.
■ Hazırladığımız örneği öğretmenimizle mikroskopta inceleyelim. Mikroskoptaki görüntüyü deftere çizelim.
Soru : Gördüklerimiz nedir?
Cevap:
Gördüğümüz gözle görülemeyecek olan mikroskobik canlılardır.
Soru : Yoğurdun içinde bulunma sebepleri neler olabilir?
Cevap:
Mikroskop canlılar yararlı ve zararlı olabilirler. Yoğurdun içinde bulunan canlı bakteridir. Yoğurdun içinde bulunmasının sebebi sütü fermate edip yoğurt yapmasıdır. Kısacası sütü mayalayıp yoğurt yapar.
Günün farklı saatlerde gökyüzüne baktığımızda Güneş’i farklı noktalarda görebiliriz. Akşam olduğu zaman Güneş’i hiç göremeyedebiliriz.
Güneş dünyamıza her an farklı olan açılarla ışın gönderir. Bu nedenle güneşi farklı yerlerdeymiş gibi görürüz. Bir başka nedeni de Dünya’nın Güneş etrafında dönmesidir. Aslında Güneş sabit yerinde dururken Dünya döndüğü için biz güneşin farklı yerlerdeymiş gibi görürüz.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
Gerekli Malzemeler
Fon kartonu Raptiye (3 adet)
Makas
Farklı renklerde boyalar
Analog saat
Kalem
Pergel
Nasıl Yapalım
■ Fon kartonuna farklı büyüklüklerde üç adet daire çizelim. Çizdiğimiz daire seklindeki parçaları kesip çıkaralım ve uygun renklerde boyayalım. Hazırlayacağımız daireler Dünya, Güneş ve Ay’ı temsil edecektir.
■ Fon kartonundan yeterli uzunlukta bir şerit keselim. Daha önce hazırladığımız Güneş ve Dünya modelimizi bu şerit ve raptiyeleri kullanarak birleştirelim.
Hazırladığımız Ay modelini de başka bir şerit yardımıyla Dünya modeliyle birleştirelim.
■ Tüm bu işlemleri sırasıyla yaptığımızda yandaki gibi bir sekil elde edeceğiz.
■ Hazırladığımız Güneş, Dünya ve Ay modellerini analog saatimizden faydalanarak önce saat yönünde sonra saat yönünün tersi yönünde döndürelim.
Soru : Sizce Dünya, Güneş ve Ay gerçekte hangi yöne doğru dönüyor olabilir?
Cevap:
Dünya, Güneş’in ve kendi etrafında dönmektedir. Ay’da, Dünya’nın ve kendi etrafında dönmektedir. Güneş ise kendi etrafında dönmektedir. Güneş kendi ekseni etrafında saat yönünün tersinde dönmektedir. Dünya kendi ekseni etrafında saat yönünün tersine dönmektedir. Ay ise kendi ekseninin etrafında saat yönünün tersine dönmektedir.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
Soru : Üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Üçer kişilik gruplar oluşturunuz.
■ Gruptan bir kişi Güneş, bir kişi Dünya, bir kişi de Ay’ı temsil edecek şekilde aramızda görev paylaşımı yapalım.
■ Güneş, Dünya ve Ay hakkında bilgiler içeren, karşılıklı konuşmalardan oluşan bir senaryo hazırlayalım. Hazırladığınız senaryoyu aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
■ Hazırladığımız senaryoda Güneş, Dünya ve Ay’ın hareketlerinden de bahsetmeyi unutmayalım.
Soru : Hazırladığımız senaryoyu sınıf ortamında canlandırarak arkadaşlarımıza sunalım.
Cevap:
Hazırladığımız senaryoda olması gereken Dünyanın Güneş etrafında dönmesidir. Bu dönüşü 24 saatte bir şekilde yapılması gerekmektedir.
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mikroskobik Canlılar Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58-59
A- Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların basına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin altındaki boşluğa doğrusunu yazınız.
Cevap:
(Doğru)Mikroskop gözle göremediğimiz canlıları görmemizi sağlar.
(Yanlış)Doğada tüm canlılar mikroskopla incelenir. (Doğada tüm canlılar mikroskopla incelenmez.)
(Doğru) Küf mantarları besinlerimizin bozulmasına sebep olur.
(Doğru)Dişlerimizin çürümesinin sebebi bazı zararlı bakterilerdir.
(Doğru) Canlılar; hayvanlar, bitkiler, mantarlar ve mikroskobik canlılar olmak üzere dört grupta incelenir.
B- Aşağıda verilen soruları cevaplandırınız.
1) Mikroskobik canlıların insanlara sağladığı yararları yazınız.
Sütten yoğurt ve peynir yapanlar. Üzümden sirke ve şarap yapılmasını mikroskobik canlılar sağlar. Mayalama işlemlerini bakteriler sağlar diyebiliriz. Bağırsaklarımızda yaşayan bakteriler vardır.
Vücudumuza yararlı olan B ve K vitamini üretirler. Bu bakteriler mutualiz yani karışıklı yarar sağlayan bakterilerdir. Biz onlara yaşama yeri ve yemek verirken onlarla bize vitamin üretirler.
Çeşitli antibiyotikler ve aşılara konularak ilaç dünyasında hastalıklarımızın tedavisi için kullanılır. Toprakta yaşayan çürükçül bakteriler bitki veya bir hayvan öldüğü zaman cesedini parçalayarak oluşan mineralleri toprağa kazandırır. Bu sayede doğada bir döngü oluşur.
2) Mikroskobik canlılar insanlara nasıl zarar verir?
Zararlı mikroskobik canlılar dişlerimize yerleşerek çürümesine neden olurlar. Dişlerimizi fırçalayarak bu bakterileri ağzımızdan kovabiliriz. Bitki ve hayvanlara hastalığına neden olup onlara zarar verebilirler.
Bu hastalıklardan bazıları verem, zatürre, kolera, çocuk felci, dizanteri gibi bulaşıcı hastalıklarda olabilir. İnsanların geliştirdiği aşılar bu durumu azaltmak için çözümler üretmektedir. Besinlerin çürümesine ve bozulmasına neden olurlar.
C- Sütten yoğurt yapmak için süt kaynatılır. Belirli bir sıcaklığa kadar soğutulduktan sonra içine biraz yoğurt ilave edilir. Birkaç saat bekletildikten sonra süt yoğurda dönüşür. Kaynar süte hemen yoğurt karıştırılırsa yoğurt mayalanır mıydı? Neden?
Cevap:
Kaynamış da hemen yoğurt eklenirse yoğurt mayalanmaz. Çünkü bakteriler o sıcaklıkta ölürler. Sütü birazcık bekletilmesinin sebebi bakterilere uygun sıcaklığının gelmesini istenilmektedir.
Süt biraz bekledikten sonra bakteriler yaşama alanı sunmuş oluruz. Yoğurdu ekleyerek süt ile mayalanmasını sağlarız.
5. Sınıf Fen Bilimleri KitabıAyın Hareketleri ve Evreleri Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ayın Hareketleri ve Evreleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41
Soru : Resimleri inceleyiniz. İki resim arasındaki fark nedir? Siz de farklı gecelerde gökyüzüne baktığınızda Ay’ın görüntüsünün değiştiğini fark ettiniz mi? Sizce Ay neden farklı günlerde farklı şekillerde görülmektedir?
Cevap:
İki resimdeki fark bir resimde ay hilal şeklinde görünürken diğer resimde ise yarım ay şeklinde görünür.
Bunun sebebi Ay’ın kendi ışık kaynağı olmamasıdır. Ay güneşten aldığı ışık kaynağını bize yansıtarak gecelerimiz aydınlatır. Dünyanın yüzeyinden bakıldığı zaman ay farklı şekillerde gözükebilmektedir. Eğer ayın kendi ışık kaynağı olsaydı tıpkı güneş gibi ayı görebilirdik.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Gerekli Malzemeler
Kapalı ayakkabı kutusu
El feneri
İp
Pinpon topu
Bant
Makas
Cetvel
Nasıl Yapalım
■ Ayakkabı kutusunun bir yüzüne el fenerinin geçebileceği büyüklükte bir delik açalım. El fenerini oraya sabitleyelim.
■ İpin bir ucunu pinpon topuna bantlayalım. Kutunun kapağını tam ortadan delerek ipin diğer ucunu bu delikten geçirip bağlayalım. Bu sayede top kutunun içinde havada asılı duracaktır.
■ Astığımız topla aynı hizada olacak şekilde kutunun her bir yan yüzüne 2cm x 2cm boyutunda dört adet delik açalım.
■ Sırayla her bir delikten topu gözlemleyelim.
■ Bir delikten bakarken diğer delikleri kapatalım.
Soru : Bu etkinlikteki pinpon topu ve el feneri neyi temsil etmektedir?
Cevap:
Bu resimde el feneri ışık yaydığı için güneşe benzetilebilir. Güneşten gelen ışıklar dünyamızı aydınlatır yani pinpon topu da dünya olmaktadır.
Soru : Pinpon topuna farklı deliklerden baktığımızda topun aydınlık tarafı her seferinde aynı mıdır? Neden?
Cevap:
Hayır, her zaman farklı yerler aydınlıktır. Bunun nedeni açıların farklı gelmesidir. Bunu dünyamızda bir yerin geceyken bir yerin gündüz olmasına benzetebiliriz Çünkü güneşin ışıkları her zaman farklı bir açığıyla dünyamıza gelmektedir.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Gerekli Malzemeler
Beyaz fon kartonu
Çeşitli renklerde boyalar
Makas
Paket lastiği (2 adet)
Nasıl Yapalım
■ İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
■ Fon kartonundan yüzünüzü kaplayacak büyüklükte daireler keserek Dünya ve Ay şeklinde maske yapalım. Maskelerimizi Dünya ve Ay renklerine uygun olacak şekilde boyayarak renklendirelim.
■ Maskemizin iki yanına şekildeki gibi iki delik açalım.
Paket lastiğini bu deliklerden geçirerek bağlayalım.
Bu işlem maskeyi yüzünüze taktığınızda sabit kalmasını sağlayacak.
■ Maskemizi taktığınızda etrafı görebilmek için, maske
■ Grup arkadaşımızla birlikte okul bahçesine çıkalım. Birimiz Ay maskesini, diğerimiz Dünya maskesini yüzümüze takalım.
■ Dünya maskesini takan öğrenci kendi etrafında dönme hareketi yapmalı.
■ Ay maskesini takan öğrenci kendi etrafında dönerken aynı anda Dünya etrafında da dolanmalı.
■ Dünya maskesini takan öğrenci ile Ay maskesini takan öğrenci, aynı anda dönmeye başlayarak aynı anda hareketlerini tamamlamalıdır.
Soru : Dünya maskesini takan öğrenci ile Ay maskesini takan öğrenci aynı hızla ve aynı yöne dönmektedir. Bu durum hangi sonucun ortaya çıkmasına neden olur?
Cevap:
Bu durum ay maskesi takan ve dünya maskesi takan öğrencilerin bazen yüzlerinin karşı karşıya gelmesine bazen bir de yüzü dönükken diğerinin de aynı yöne dönük olduğunu fark ettirmekteyiz.
Bu bize ayın bazen dünyadan görünmesine bazen görünmemesine Bazen de yarım ay hilal şeklinde gözükmesinin nedenini açıklamaktadır.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
Gerekli Malzemeler
1 Paket kremalı bisküvi
Kaşık
Kalem
Fon kartonu
Pergel
Nasıl Yapalım
■ İkişer kişilik gruplar oluşturalım.
■ Kremalı bisküvilerin arasını açalım. Bu işlemi yaparken bisküvileri kırmamaya özen gösterelim.
■ Bisküvilerin kremasını kaşıkla sıyırarak şekildeki gibi Ay’ın evrelerini oluşturalım.
■ Fon kartonu üzerine pergelle şekildeki gibi 8 adet daire çizelim. Her bir dairenin altına Ay’ın evrelerinin isimlerini sırasıyla yazalım.
■ Hazırladığımız bisküvileri fon kartonunda doğru yerlere yerleştirelim.
■ Etkinlikte kullandığımız bisküviler temiz değildir. Bu sebeple bisküvileri yemeyelim. İsraf edilmemeleri için bisküvileri kuşlara veya sokak hayvanlarına verelim.
Cevap:
Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte gruplar oluşturarak yapmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
Soru : 29 gün boyunca her gece Ay’ı gözlemleyiniz. Gözlemlerinizi yaparken Ayı her gece aynı saatte gözlemlemeye dikkat ediniz.
Gözlem yaptığınız tarihleri aşağıdaki tabloya her gün kaydederek Ay’ın gözlemlediğiniz şeklini tablodaki dairesel alanlara çizip boyayınız.
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40-41 MEB Yayınları”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ay’ın Hareketleri ve Evreleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55 Cevapları
Soru : Aşağıdaki kavramları bulmaca kutusunda bularak bu kavramların üzerini çiziniz. Kalan harfleri soldan sağa birleştirerek aşağıdaki şifreyi bulunuz.
Cevap:
Şifre : Fen Bilimleri Dersini Çok Seviyorum Çünkü Hem Öğreniyorum Hem De Eğleniyorum.
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 55 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 52, 53, 54
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 52-53-54
A. Aşağıdaki cümleleri okuyarak doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru )Çiçekli bitkilerde bulunan çiçek, bitkinin üreme organıdır.
( Yanlış )Kuşlar, yavrularını doğurur.
( Yanlış ) Mikroskobik canlıların tamamı zararlıdır.
( Doğru ) Bazı şapkalı mantarlar zehirlidir.
( Doğru ) Yoğurt oluşumu, yararlı bakteriler tarafından gerçekleşir.
( Yanlış )Tek hücreli mantarların tamamı zararlıdır.
( Doğru )Kuşlar, yumurta ile çoğalır.
( Doğru ) Balıklar, omurgalılar sınıfında yer alır.
B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, kutucuklarda verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız.
Cevap:
Genelde kök, gövde gibi yapıların yeterince gelişmediği bitki grubuna çiçeksiz bitkiler denir.
Vücutlarında kemik ve kıkırdak gibi sert yapıların bulunduğu iskelete sahip canlılara omurgalı hayvanlar denir.
Sütten yoğurt yapımında mikroskobik canlılar yararlanılır.
Mantarlar küf, şapkalı, parazit ve maya mantarları olmak üzere dörde ayrılır.
Mikroskobik canlılara amip öglena, paramesyum ve bakteriler örnek olarak verilebilir.
İnsan sağlığı açısından, parazit mantarlarla mücadelede hijyen çok önemlidir.
Çiçekli bitkiler genelde kök, gövde, yaprak ve çiçek gibi yapılardan oluşur.
Suda veya karada yaşayabilen, vücutlarının dış kısmı pullarla kaplı ve yumurta ile çoğalan canlı grubu sürüngenlerdir.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
C. Aşağıda verilen çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Aşağıdaki bitkilerin hangisi çiçekli bitkilere örnek olarak verilebilir?
A) Eğrelti otu
B) Atkuyruğu
C) Su yosunu D) Elma
2. Bir canlının özellikleri şu şekildedir:
I. Omurgaya sahiptir. II. Yumurta ile çoğalır. III. Vücudu pullarla kaplıdır.
Yukarıda özellikleri verilen canlı aşağıdakilerden hangisi olabilir?
Cevap: B
3. Çiçekli bitkilerde kök, gövde, yaprak ve çiçek gibi organlar bulunur. Yaprağın görevi besin üretmek, terleme ve solunum yapmaktır. Emel Hanım, sarma yapmak için bahçelerinde bulunan üzüm bitkisinin yapraklarının bir kısmını toplamıştır.
Yaprakları toplanan üzüm bitkisiyle ilgili besin üretme, solunum ve terleme olayları için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Cevap: B
4. Aşağıda mantarlarla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Şapkalı mantarların tümü besin olarak tüketilebilir.
B) Bazı türleri el ve ayaklarda kaşıntı oluşturur.
C) Bazı türleri mikroskop ile görülebilir.
D) Yararlı ve zararlı çeşitleri vardır.
5. Aşağıda mikroskobik canlılar için verilen özelliklerden hangisi yanlıştır?
A) Gözle görülemeyecek kadar küçük yapıdadır.
B) Bazı türleri, insan sağlığı için tehlike oluşturur.
C) Bazı türleri, insan sağlığına yarar sağlar. D) Mikroskobik canlılar, bitkilere örnek olarak verilebilir.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları
6. Mantarlarla ilgili;
I. Besinlerin küflenmesine neden olur. II. İnsan sağlığını olumlu etkileyen türleri parazit mantarlardır. III. Şapkalı mantarların tamamı faydalıdır.
yargılarından hangisi ya da hangileri doğrudur?
A) Yalnız I
B) Yalnız III
C) I ve II
D) II ve III
7. Aşağıdaki seçeneklerde verilen hastalıklardan hangisi mantarların neden olduğu bir hastalıktır?
A) Kolera
B) Nezle C) Saçkıran
D) Verem
8. Çiçekli bir bitkide bitkinin dik durmasını ve su, besin ve minarellerin bitkinin diğer taraflarına taşınmasını sağlayan yapı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kök B) Gövde
C) Yaprak
D) Çiçek
9. Aşağıda bir canlı türüne ait bazı özellikler verilmiştir:
I. Vücutları nemli bir yapıdadır. II. Yumurta ile çoğalır. III. Gelişme aşamasında başkalaşım geçirir.
Özellikleri verilen canlı grubu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kurbağalar
B) Kuşlar
C) Memeliler
D) Sürüngenler
10. Aşağıda verilen hayvanlardan hangisi omurgasız canlılar arasında yer almaz?
A) Sinek B) Köstebek
C) Solucan
D) Kelebek
11. Yukarıda görseli verilen karayosunu gibi çiçeksiz bitkilerin yapısında aşağıdakilerden hangisi kesinlikle bulunmaz?