5. Sınıf Matematik KitabıMilyonlar Sayı ve Şekil Örüntüleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21
5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Sayı ve Şekil Örüntüleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21
Soru : Yukarıdaki balonların üzerinde bulunan sayılar bir kurala göre yazılmıştır.
Oluşturulan örüntünün kuralından yararlanarak en sağdaki balonun üzerine hangi sayının yazılması gerektiğini söyleyiniz.
Cevap:
5’er bir örüntü vardır.
23 + 5 = 28 yazılması gerekir.
Etkinlik Yapalım
Araç gereç: kareli kâğıt.
Dörder kişilik gruplar oluşturunuz.
Grup olarak, kareli kâğıtta birim karelerle oluşturacağınız örüntünün kuralını belirleyiniz.
Örneğin; bir birim kare ile başlanmışsa her adımda bir birim kare üste ve bir
birim kare sağ tarafa koymak gibi. Bu kurala göre örüntünün ilk dört adımı aşağıdaki gibidir (Oluşturulan örüntü: 1, 3, 5, 7, … biçiminde olur.).
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları”
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
1. Aşağıdaki örüntünün kuralı, 7’den başlayarak sayıların her adımda beşer beşer artmasıdır. Örüntünün kuralından yararlanarak 5 ve 6. adımlardaki sayıları bulup yazınız.
Cevap:
1. adım 7
2. adım 12
3. adım 17
4. adım 22
5. adım 27
6. adım 32
2. Aşağıdaki örüntünün kuralı, 2’den başlayarak sayıların her adımda on ikişer on ikişer artmasıdır. Buna göre örüntünün 3 ve 5. adımlarındaki sayıları bulup yazınız.
Cevap:
1. adım 2
2. adım 14
3. adım 26
4. adım 38
5. adım 50
3. Aşağıdaki örüntünün kuralı, bir dairenin her adımda adım sayısının 2 katı kadar eş parçaya ayrılmasıdır. Buna göre 5. adımdaki dairenin kaç eş parçaya ayrılması gerektiğini bulunuz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 18-19-20-21 ÖZGÜN Yayınları”
4. Emine’nin pul defterinde 32 pulu vardır. Emine, her ay 12 pul alarak pul defterine koymaktadır. Buna göre;
a. 6 ay sonunda Emine’nin defterinde kaç pul olur?
Cevap: 32 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12 + 12 = 92
b. Kaç ay sonunda Emine’nin defterinde 128 pul olur?
5. Sınıf Matematik KitabıMilyonlar Yedi, Sekiz ve Dokuz Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17
5. Sınıf Matematik Kitabı Milyonlar Yedi, Sekiz ve Dokuz Basamaklı Doğal Sayılar Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17
• Türkiye’nin en uzun akarsuyu olan Kızılırmak’ın yaklaşık 1355 km uzunluğunda olduğunu,
• Yetişkin bir insanın günde ortalama 17 280 – 28 880 kez nefes aldığını,
• Işığın saniyede yaklaşık 300 000 km yol aldığını,
• Başkentimiz Ankara’nın 2021 yıl sonu verilerine göre nüfusunun 5 747 325 kişi olduğunu biliyor muydunuz?
Soru : Yukarıdaki ifadelerde geçen doğal sayıların kaçar basamaklı olduğunu belirleyiniz. Bu sayıların tamamını okuyabilmek için hangi bilgilere ihtiyacınız olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
4 basamaklı, 5 basamaklı, 6 basamaklı ve 7 basamaklı değerli bilmemiz gerekir.
Bölük ve Basamak isimlerini bilmemiz gerekir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları
1. Aşağıdaki doğal sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
4 375 986 : Dört milyon üç yüz yetmiş bin dokuz yüz seksen altı.
5 032 009 : Beş milyon otuz iki bin dokuz.
18 000 018 : On sekiz milyon on sekiz.
204 300 687: İki yüz dört milyon üç yüz bin altı yüz seksen yedi.
2. Aşağıda okunuşları verilen doğal sayıları rakamlarla yazınız.
Cevap:
Yedi milyon on iki bin iki yüz on altı: 7.012.216
Yirmi sekiz milyon yüz on dokuz bin iki yüz kırk dokuz: 780.119.249
Elli milyon on dört bin altı yüz elli iki: 50.014.652
Dokuz yüz on iki milyon yedi bin üç yüz beş: 912.007.302
3. 984 747 123 doğal sayısının basamaklarındaki rakamları tablodaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-16-17 ÖZGÜN Yayınları”
4. Aşağıdaki doğal sayıların bölüklerindeki sayıları ilgili tablolara yazınız.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları
5. Aşağıda, bölüklerindeki sayıları verilen doğal sayıları ve bu sayıların okunuşlarını yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17 Cevapları”
6. Aşağıdaki doğal sayının basamak adlarını ve basamaklarındaki rakamların basamak değerlerini yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16-17 Cevapları”
7. Aşağıdaki doğal sayılarda koyu yazılmış rakamların basamak değerlerini altlarına yazınız.
Cevap:
a. 124 376 436 = 4.000.000
b. 743 198 643 = 7.000.000 – 100.000
c. 902 495 392 = 0 – 90.000 – 5000
8. On milyonlar basamağında 4, milyonlar basamağında 0 (sıfır), binler basamağında 8, onlar basamağında 3 ve diğer basamaklarında 0 (sıfır) bulunan doğal sayıyı yazıp okuyunuz.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim ve öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin eğitim hayatında başarılı olabilmesi amacıyla Matematik Öğretmenimiz tarafından “5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları ÖZGÜN Yayınları” konusu açılarak Matematik ödevlerinizi kontrol ederek doğru cevaplara ulaşabilmeniz hedeflenmektedir.
“5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları ÖZGÜN Yayınları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “5. Sınıf Matematik Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmeniz amacıyla mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklayarak cevaplara ulaşabilir veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Matematik sayfa cevaplarından ödevleriniz kolay bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Cevapları ÖZGÜN Yayınları” konusunda aklınıza takılan Matematik konularını sitemizin en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde Matematik Öğretmenimizden hızlı ve güvenilir bütün cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Sosyal BilgilerE-Kare Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim ve öğretim yılında siz değerli öğrencilerimizin eğitim hayatında başarılı olabilmesi amacıyla Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz tarafından “5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları E-Kare Yayınları” konusu açılarak Sosyal Bilgiler ödevlerinizi kontrol ederek doğru cevaplara ulaşabilmeniz hedeflenmektedir.
“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları E-Kare Yayınları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmeniz amacıyla mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklayarak cevaplara ulaşabilir veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Sosyal Bilgiler sayfa cevaplarından ödevleriniz kolay bir şekilde kontrol edebilirsiniz.
“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Cevapları E-Kare Yayınları” konusunda aklınıza takılan Sosyal Bilgiler konularını sitemizin en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde Sosyal Bilgiler Öğretmenimizden hızlı ve güvenilir bütün cevaplarınızı alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı E-Kare Yayınları
5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı E-Kare Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır.
1. ÜNİTE: HEP BİRLİKTE YAŞIYORUZ
5. Sınıf Sosyal Bilgiler KitabıDersimiz: Sosyal Bilgiler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15
5. Sınıf Sosyal Bilgiler KitabıÇok Boyutlu Bir İş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20
5. Sınıf Sosyal Bilgiler KitabıHaklarımız ve Sorumluluklarımız Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25, 26
5. Sınıf Sosyal Bilgiler KitabıÇocuk Hakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 74-75-76-77
A- Aşağıda verilen ifadelerden doğru olanların başına “D“, yanlış olanların başına “Y” yazınız. Yanlış olduğunu düşündüğünüz ifadelerin altındaki boşluğa doğrusunu yazınız.
Cevap:
(Yanlış)Mantarlar kendi besinlerini üretir. (Mantarlar, kendi besinlerini üretemez.)
(Doğru)Maya mantarları sütün peynire dönüşmesinde kullanılır.
(Doğru)Bitkiler güneş ışığını, su ve mineralleri kullanarak kendi besinlerini üretir.
(Yanlış)Bitkilerin hepsinin çiçekleri vardır ve tohum oluşturur. (Bitkilerin bazılarının çiçekleri vardır ve bazı bitkiler tohum oluşturur.)
(Doğru)Memeli hayvanlar yavrularını doğurarak dünyaya getirir ve sütle besler.
(Yanlış)Toprak solucanı, kene, ahtapot, denizanası gibi hayvanlar omurgalı hayvanlar grubundadır. (Toprak solucanı, kene, ahtapot, denizanası gibi hayvanlar omurgasız hayvanlar grubundadır.)
B- Aşağıda verilen kelimeleri kullanarak boşlukları uygun şekilde doldurunuz.
Cevap:
1- Canlıların benzerlik ve farklılıklarına göre gruplandırılmasına Sınıflandırma denir.
2- Kaplumbağa, kertenkele, timsah gibi canlılar Sürüngen grubuna örnektir.
3- Pamukçuk, saçkıran gibi hastalıklar bazı mantar türleri tarafından oluşturulur.
4- Köknar, lale, elma, muz gibi bitkiler Çiçekli bitkilerdir.
5- Midye, tatlı su süngeri, denizyıldızı gibi canlılar Omurgasız hayvanlar olarak gruplandırılır.
6- Kara yosunu, su yosunu, eğrelti otu, ciğer otu, atkuyruğu gibi bitkiler Çiçeksiz bitkilerdir.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları
C- Aşağıda bitki ve hayvanlara ait bazı ifadeler verilmiştir. Bu ifadelerin numaralarını uygun boşluklara yerleştiriniz.
Cevap:
1 – Yer değiştirme hareketi yapar. (Hayvanlar)
2- Toprağa bağlı yaşar. (Bitkiler)
3- Kendi besinlerini üretir. (Bitkiler)
4- Çoğalır.(Bitkiler ve Hayvanlar)
5- Otla beslenen türleri vardır. (Hayvanlar)
6- Süngerler bu grupta yer alır. (Hayvanlar)
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
D. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları cevaplandırınız.
1. I. Mikroskobik canlılardır. II. Bazıları sütten yoğurt mayalanmasını sağlar. III. Bazıları dişlerimizin çürümesine sebep olur.
Yukarıda verilen özelliklerden hangileri bakterilere aittir?
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II D) I, II ve III
Cevap: D
2. Yukarıdaki tabloda bazı bitkilerin bölümleri gösterilmiştir. Aşağıdakilerden hangisi bu bitkilerin hepsi için ortak bir özelliktir?
A) Besin üretme
B) Tohum üretme
C) Çiçek bulundurma
D) Kurak bölgede yaşama
4. A, B, C ve D canlıları ile ilgili bazı özellikler aşağıdaki gibidir. A, B, C ve D canlıları ile ilgili bazı özellikler aşağıdaki gibidir.
A canlısı çiçekli bir bitkidir. B canlısı omurga denen yapıya sahip değildir. C canlısı yalnızca mikroskopla görülebilir. D canlısı ekmeğin mayalanmasını sağlar.
Buna göre A, B, C, D canlıları aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilenler olabilir ?
Cevap: A
5. I. Denizkestanesi II. Toprak solucanı III. Salyangoz IV. Denizanası V. Kelebek
Yukarıda verilen canlılardan hangileri omurgasız hayvanlar grubunda yer alır?
A) I, II ve IV
B) II, III ve V
C) I, II, III ve IV D) I, II, III, IV ve V
Cevap: D
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
6. Yukarıda kendisini anlatan A canlısı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Öglena
B) Mercan C) Şapkalı mantar
D) Eğrelti otu
Cevap: C
7. Yukarıda verilen canlıların ortak özelliği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kendi besinlerini üretme
B) Suda yasama C) Omurgalı hayvan olma
D) Yumurta ile çoğalma
Cevap: C
8. Aşağıdakilerden hangisi yumurta ile çoğalan omurgalı bir hayvandır?
A) Hamsi
B) Balina
C) Ahtapot
D) Bit
Cevap: A
9. Soğuk hava şartları yüzünden çiçekleri tamamen zarar görmüş bir elma ağacında aşağıdaki olaylardan hangisi gerçekleşmez?
A) Besin üretimi B) Tohum ve meyve oluşumu
C) Solunum
D) Topraktan su ve mineral madde alınması
Cevap: B
I. Yılan II. Kedi III. Balina IV. Serçe V. Yarasa VI. Yunus
10. Yukarıda verilen canlılardan hangileri doğurarak çoğalır?
A) I ve IV B) II-III-V ve VI
C) I-II-III ve IV
D) I-II-III-IV-V
Cevap: B
11. Fen bilimleri dersinde öğretmen öğrencilerine mantarların faydalarını soruyor. Aşağıda öğrencilerin verdiği cevaplar yer alıyor. Selim: Bazı mantarları besin olarak tüketebiliriz. Merve: Bazı mantarlar bebeklerin ağzında pamukçuk hastalığına sebep olur. Ali: Bazı mantarlar yoğurdun mayalanmasını sağlar.
Buna göre hangi öğrencilerin verdiği yanıtlar doğrudur?
A) Selim-Merve
B) Ali-Selim
C) Merve-Ali
D) Ali-Merve-Selim
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı2. Ünite Sınavlarda Çıkmış Sorular CevaplarıSayfa 72, 73
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Sınavlarda Çıkmış Sorular Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 72-73
Tabloda I ve II ile gösterilen canlıların sahip olduğu özellikler ”✓ ” ile işaretlenmiştir.
1. Buna göre I ve II hangisinde verilen canlılar olabilir.
Cevap: B (2. canlı kendi besinini ürettiği için bitki olmalıdır. 1. canlı ise yer değiştirme hareketini yapabildiği için hayvan olmalıdır.)
2. Yaşamak için nemli ve oksijenli ortamı seçen bir mikroskobik canlı, aşağıdaki ortamların hangisinde çoğalır?
A) Açık kaptaki kuru ekmek üzerinde B) Açık kaptaki nemli ekmek üzerinde
C) Hava almayan kapalı kaptaki kuru ekmek üzerinde
D) Hava almayan kapalı kaptaki nemli ekmek üzerinde
Cevap: B (Hava almayan kapalı ortamlar oksijensizdir. Bu mikroskobik canlının yaşaması ve çoğalması için oksijene ve neme (suya) ihtiyacı vardır.)
3. Selin’e annesi sık sık aşağıdaki uyarılarda bulunur: Selin’e annesi sık sık aşağıdaki uyarılarda bulunur:
I. Yediğin elmayı iyice yıkadın mı? II. Yatarken dişlerini fırçalamayı unutma! III. Sütü içmeden önce, şişenin üzerindeki son kullanma tarihine baktın mı?
Bu uyarılardan, insanı mikroskobik canlıların zararlarından korumaya yönelik olanların tümü aşağıdakilerden hangisinde verilmiştir?
A) Yalnız I.
B) Yalnız II.
C) II. ve III. D) I. II ve III.
Cevap: D (Bu uyarıların hepsi de zararlı mikroskobik canlıların yok edilmesi veya ortamdan uzaklaştırılması için alınması gereken önlemlerdir.)
4. Şekilde iki bitki türü verilmiştir. Aşağıdakilerden hangisi bu bitkilerin köklerinin ortak özelliği değildir?
A) Bitkiyi dik tutma
B) Emici tüylere sahip olma
C) Bitkiyi toprağa bağlama
D) Su ve suda çözünmüş minareleri alma
Cevap: A (Bitkiyi dik tutma bitki gövdesinin görevidir. Topraktan su ve mineral alınmasını, emici tüylere sahip olma ve toprağa bağlama bitkinin kökü ile ilgilidir.)
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları
5. Aşağıdaki canlı gruplarının hangisinde özelliklerinin tümü görülür?
Cevap: C (Memeli hayvanlar yavrularını doğurarak dünyaya getirir ve sütle besler. Kıkırdak ve kemikten yapılmış bir omurgaya sahiptir.)
6. Bir öğrenci evlerinin bahçesinde gördüğü canlıları aşağıdaki gibi listelemiştir. Elma ağacı Kelebek Salyangoz Kara yosunu Solucan Öğrenci bu canlıları sınıflandırma şemasına yerleştirmek istiyor.
Buna göre şemadaki hangi kısma hazırladığı listesinden yazacak canlı yoktur?
A) Yalnızca bitkilere
B) Hayvanlara ve bitkilere
C) Yalnızca mikroskobik canlılara D) Mantar ve mikroskobik canlılara
Cevap: D (Öğrencilerin topladığı örnekler içeresinde mikroskobik canlılara ve mantarlara örnek yoktur.)
7. Ali, aşağıdaki tabloya bakıp eğrelti otu ve kaktüsün üreme şeklinin birbirinden farklı olduğunu düşünmüştür.
Ali, kaç numaralı özelliğe göre karar vermiştir? Ali, kaç numaralı özelliğe göre karar vermiştir?
A) 1 B) 2
C) 3
D) 4
Cevap: B (Çiçek, bitkilerde üreme (çoğalma) organlarını taşıyan bölümdür. Çiçeğin bulunup bulunmaması üremedeki farklılığı gösterir.)
8. Bir öğrenci yaptığı şemada, omurgalı hayvan sınıflarının her birine örnek olarak birer canlı ismi yazıyor.
Buna göre boş kalan yerlere aşağıdakilerin hangisinde verilenlerin yazılması uygun olur?
Cevap: A (Şemada balıklar ve kurbağalar sınıflarından canlı örneği verilmemiştir. Bu yüzden boş kutulara Alabalık ve kurbağa yazılmalıdır.)
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hayvanlar Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70-71
A- Aşağıdaki soruların cevaplarını bularak bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz.
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”
Uçabilen, memeli tek hayvan türü. = Yarasa
Doğurarak çoğalan ve yavrularını sütle besleyen omurgalı bir hayvan grubu.= Memeliler
Gözle görülemeyecek kadar küçük canlıları görmek için kullanılan araç.= Mikroskop
Bitkinin topraktan su ve mineral madde almasını sağlayan bölümü.= Kök
Bitkinin terleme, gaz alışverişi ve besin üretimi yapan bölümü.= Yaprak
Çiçekli bitkilerin üremede görevli bölümü.= Çiçek
Çiçeksiz bir bitki türü.= At kuyruğu
Dişlerimizin çürümesine sebep olan mikroskobik canlı.= Bakteri
Karada yaşayan omurgasız, zehirli bir hayvan türü.= Yılan
Güney Kutbu’nda yaşayan ve uçamayan bir kuş türü. = Penguen
Ekmeğin mayalanmasını sağlayan ve mikroskopla görülebilen bir mantar türü.= Maya mantarı
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
B- Aşağıda verilen soruyu cevaplandırınız.
Kuzey ve Güney Kutbu yeryüzündeki en soğuk yerlerdir. Güney Kutbu’nda ortalama sıcaklık – 60°C’a kadar düşer. Kuzey Kutbu’nda ise – 30°C civarındadır. Buna rağmen kutuplarda birçok canlı türü yaşamaktadır. Kuzey ve Güney Kutbu yeryüzündeki en soğuk yerlerdir. Güney Kutbu’nda ortalama sıcaklık – 60°C’a kadar düşer. Kuzey Kutbu’nda ise – 30°C civarındadır. Buna rağmen kutuplarda birçok canlı türü yaşamaktadır.
a-Kutuplarda yaşayan bazı hayvanlar aşağıda verilmiştir.
Kutup ayısı Balina Kuzey Kutbu kırlangıcı Fok balığı Kutup tilkisi Ren geyiği Damgalı su kaplumbağası Dev yırtıcı martı Kral penguen Timsah balığı
Soru : Bu hayvanları benzerlik ve farklılıklarına göre aşağıda verilen şema üzerinde gruplandırınız.
Cevap:
Balıklar: Fok balığı Timsah balığı
Kurbağalar: Kurbağa
Sürüngenler: Damgalı su kaplumbağası
Kuşlar: Kuzey Kutbu kırlangıcı Dev yırtıcı martı Kral penguen
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bitkiler Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 62-63-64
Gerekli Malzemeler
Bitki örnekleri (maydanoz, yonca gibi)
Büyüteç
A4 kâğıdı
Naylon torba
Plastik eldiven
Nasıl Yapalım
■ Sınıf arkadaşlarımızla gruplar oluşturalım.
■ Okul bahçesine çıkalım. Grubumuzla en az üç farklı bitki örneği toplayalım. Bitkileri kökleriyle birlikte topraktan çıkarmaya dikkat edelim.
■ Topladığımız bitki örneklerini naylon torbalara türlerine göre yerleştirelim.
■ Topladığımız bitkilerin köklerindeki toprakları silkeleyerek bitkileri A4 kâğıtları üzerine yerleştirelim.
■ Her bitkiyi büyüteçlerimizle ayrı ayrı inceleyelim. İncelerken kök, gövde, yaprak ve varsa çiçek yapılarına dikkat edelim.
■ Gözlemlerimizi not alalım. Gözlem sonuçlarımızı arkadaşlarımızın sonuçlarıyla karşılaştıralım.
■ İncelediğimiz bitkilerden birinin bölümlerini defterimize çizerek gösterelim ve bu bölümlerin görevlerini belirtelim.
Soru : Arkadaşlarınızla topladığınız tüm bitkiler aynı özelliklere mi sahip? Ortak ve farklı gördüğünüz bölümler nelerdir?
Cevap: Arkadaşlarımızla birlikte topladığınız tüm bitkiler aynı özelliklere sahip değillerdir. Ortak ve farklı bölümleri vardır.