5. Sınıf Matematik KitabıÇarpma ve Bölme İşlemleri Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59
5. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme İşlemleri Arasındaki İlişki Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-58-59
Soru : Öğretmenin yazı tahtasına yazdığı işlemi inceleyiniz. “25, hangi sayıyla çarpılırsa 150 eder?” sorusunu nasıl cevaplayabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
150 ÷ 25 = 6
Etkinlik Yapalım
Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
Grupların, yandaki işlemlerden birini seçmesini sağlayınız.
Çarpma işlemini seçen gruptaysanız verilmeyen çarpanı; bölme işlemini seçen gruptaysanız verilmeyen bölüneni bulunuz.
Gruplar olarak, verilmeyenleri bulurken izlediğiniz yolları açıklayınız.
Açıklamaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.
Cevap:
180 ÷ 12 = 15
14 x 7 = 98
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları
1. Aşağıdaki problemlere uygun işlemleri yazıp verilmeyeni bulunuz.
a. Hanife Hanım, her gün 40 dakika yürüyüş yapmaktadır. Hanife Hanım, 12 günde kaç dakika yürüyüş yapmış olur?
Cevap:
40 x 12 = 480 dakika yürüyüş yapar.
b. Kâzım Bey, 480 dakikalık yürüyüşü her gün aynı sürede yürüyerek 12 günde yapmıştır. Kâzım Bey, her gün kaç dakika yürümüştür?
Cevap:
480 ÷ 12 = 40 dakika yürümüştür.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları
c. Bir anne, 257 TL’yi çocuklarına eşit olarak paylaştırdı. Çocukların her birine 85 TL düştü, geriye 2 TL arttı. Bu annenin kaç tane çocuğu vardır?
Cevap:
257 – 2 = 255
255 ÷ 85 = 3 çocuğu vardır.
ç. Üniversite sınavlarına hazırlanan Yasemin, 360 test sorusunu her gün eşit sayıda soru çözerek 9 günde bitirdi. Yasemin, her gün kaç tane soru çözmüştür?
Cevap:
360 ÷ 9 = 40 soru çözmüştür.
d. Bir buzdolabı 5 eşit taksitle ödenmek üzere 2655 TL’ye alındı. Bu buzdolabı için ödenecek her bir taksit kaç Türk lirasıdır?
Cevap:
2655 ÷ 5 = 531 TL’dir.
e. Bir bakkal, 347 kg kuru fasulyeyi 86 poşete eşit miktarlarda paylaştırınca geriye 3 kg kuru fasulye artmıştır. Bakkal, her bir poşete kaç kilogram kuru fasulye koymuştur?
Cevap:
347 – 3 = 344
344 ÷ 86 = 4 kilogram koymuştur.
2. Aşağıdaki işlemlerde verilmeyenleri bulunuz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 56-58-59 ÖZGÜN Yayınları”
5. Sınıf Matematik KitabıBölme İşleminde Kalanı Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55
5. Sınıf Matematik Kitabı Bölme İşleminde Kalanı Yorumlama Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 54-55
35 kişinin katıldığı bir satranç turnuvasının başlangıcında ilk maçlar aynı anda yapılacaktır. Turnuvanın başlangıcında;
Soru : Kaç maç yapılacağını,
Cevap: 35 ÷ 2 = 17,5 dolayısla aynı anda 17 maç yapılır.
Soru : Kaç kişinin, niçin maç yapamayacağını söyleyiniz.
Cevap: 1 kişi açıkta kaldığı için maç yapamaz.
Etkinlik Yapalım
Araç gereç: sayma çubukları.
25 tane sayma çubuğunu 2 arkadaşınıza eşit olarak paylaştırınız.
Her arkadaşınıza kaçar tane sayma çubuğu düştüğünü ve kaç çubuk arttığını söyleyiniz.
Artan çubukları niçin paylaştıramadığınızı açıklayınız.
Cevap:
25 ÷ 2 = 12 ve kalan 1 olacaktır.
İşlemde bir tane sayfa çubuğu fazla kalacaktır. Kişi başı 12 tane düşer.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları
1. 15 öğrenci, bir etkinlik için ikişer kişilik gruplara ayrılacaktır. Tüm öğrencilerin bu etkinliğe katılabilmesi için ne yapılmalıdır?
Cevap:
Eşit olarak ayrılmaları içim üçer kişilik gruplara ayrılmaları gerekir.
2. Bir sınıftaki 27 öğrenci ikişer kişilik sıralara oturacaklardır. Tüm öğrencilerin oturabilmesi için kaç tane sıraya ihtiyaç olduğunu bulunuz.
Cevap:
27 ÷ 2 = 13
Kalan 1 kişi içinde bir sıra daha olmalıdır.
13 + 1 = 14 sıraya ihtiyaç vardır.
3. 17 tane el işi kâğıdı 2 arkadaş tarafından eşit olarak paylaşılmıştır. Her birine düşen el işi kâğıdı sayısını bulunuz.
Cevap:
17 ÷ 2 = 8 el işi kağıdı düşmüştür.
Bir el işi kağıdı fazla kalmıştır.
4. 62 öğrenci, 14 kişilik gruplar hâlinde minibüslerle tiyatroya götürülecektir. Bu öğrencileri taşımak için kaç tane minibüse ihtiyaç olduğunu bulunuz.
Cevap:
62 ÷ 14 = 4 minibüs ve kalan 6 kişi içinde bir minibüs
5. Sınıf Matematik KitabıZihinden Çarpma ve Bölme İşlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51, 52, 53
5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Çarpma ve Bölme İşlemler Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 49-53
Soru : Fotoğraftaki öğretmenin yazı tahtasına yazdığı işlemleri zihinden nasıl yapabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
8 x 100 = 8 x 1 = 8 = 800
90 ÷ 10 = 9 ÷1 = 9
Çarpma işleminde sıfırlar sonra eklenir.
Bölme işleminde ise sıfırlar birbirini götürmektedir.
Etkinlik Yapalım
Yandaki çarpma işlemlerini yapınız.
Bulduğunuz çarpımlardaki 0’ların sayıları ile çarpanlardaki 0’ların sayılarını karşılaştırınız.
Yaptığınız karşılaştırmalardan yararlanarak bu
işlemleri zihinden nasıl yapabileceğinizi açıklayınız.
Yandaki bölme işlemlerini yapınız.
Bulduğunuz sonuçlardan yararlanarak bu işlemleri zihinden nasıl yapabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
Çarpma işleminde sıfırlar sonra eklenir.
7 x 10 = 70
7 x 100 = 700
7 x 1000 = 7000
20 x 30 = 600
Bölme işleminde ise sıfırlar birbirini götürmektedir.
60 ÷ 10 = 6
600 ÷ 100 = 6
6000 ÷ 1000 = 6
180 ÷ 20 = 9
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları
1. Aşağıdaki problemleri zihinden çözünüz.
a. Bir ataş kutusunda 100 tane ataş vardır. Bu kutulardan;
• 10 tanesinde,
• 60 tanesinde,
• 125 tanesinde,
• 1200 tanesinde kaçar tane ataş olduğunu bulunuz.
Cevap:
10 x 100 = 1000
60 x 100 = 6000
125 x 100 = 12 500
1200 x 100 = 120 000
b. Bir satıcıda 36 000 tane balon vardır. Satıcıdaki balonlar;
• Her birinde 10 balon,
• Her birinde 30 balon,
• Her birinde 100 balon,
• Her birinde 120 balon olan poşetlere konulursa bu paylaştırmalar için kaçar tane poşet kullanılacağını bulunuz.
5. Sınıf Matematik KitabıÇarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47, 48
5. Sınıf Matematik Kitabı Çarpma ve Bölme İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 45-46-47-48
Atatürk İlkokulu öğrencileri yıl sonunda bir gösteri yapacaklardır. Bu gösterinin biletlerini, ailelerine ve çevredeki insanlara satıp topladıkları parayı Çocuk Esirgeme Kurumuna bağışlayacaklardır. Okul müdürü, 136 kişilik salonda gerçekleşecek gösterinin biletlerini 11 TL’den satarlarsa Çocuk Esirgeme Kurumuna yaklaşık 1400 TL bağış yapabileceklerini söylemiştir.
Soru : Okul müdürünün, tahminde bulunurken nasıl bir yol izlemiş olabileceğini açıklayınız.
Cevap:
İşlem en yakın onluğa yuvarlayarak yapılmıştır.
140 x 10 = 1.400
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları
Etkinlik Yapalım
Yandaki işlemlerin sonuçlarını tahmin edip tahminlerinizi not ediniz.
Yandaki işlemleri yapıp bulduğunuz sonuçlar ile tahminlerinizi karşılaştırınız.
Tahminde bulunurken izlediğiniz yolları sınıfa açıklayınız. İzlenen yolların geçerliliğine sınıfça karar veriniz.
Cevap:
9 x 643 = 10 x 640 = 6.400
36 x 52 = 40 x 50 = 2.000
322 ÷ 8 = 320 ÷ 10 = 32
4615 ÷ 28 = 4620 ÷ 30 = 154
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48 Cevapları
1. Önce aşağıdaki problemlerin çözümü için yapılması gereken işlemleri belirleyip bu işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Sonra işlemleri yapıp bulduğunuz sonuçlar ile tahminlerinizi karşılaştırınız.
a. Zehra, bir romanı günde 42 sayfa okuyarak 24 günde bitirmiştir. Zehra’nın okuduğu roman kaç sayfadır?
Cevap:
Tahminim: 40 x 20 = 800
Sonuç: 42 x 24 = 1008 sayfadır.
b. Bir okulun futbol takımı için tanesi 84 TL olan toplardan 12 tane alınmıştır. Alınan futbol toplarına kaç Türk lirası ödenmiştir?
Cevap:
Tahminim: 80 x 10 = 800
Sonuç: 84 x 12 = 1008 Türk lirası ödemiştir.
c. Bir mağazada fiyatı 69 TL olan kazaklardan 75 tane satılmıştır. Bu kazakların satışından kaç Türk lirası elde edilmiştir?
Cevap:
Tahminim: 70 x 75 = 5250
Sonuç: 69 x 75 = 5175 Türk lirası elde edilmiştir.
ç. Bir pazarcı, her birinde 24 kg elma bulunan kasalardan 48 tane almıştır. Pazarcının aldığı elmaların kütlesi kaç kilogramdır?
Cevap:
Tahminim: 20 x 50 = 1000
Sonuç: 24 x 48 = 1152 kg’dır.
d. Bir mağazada fiyatı 79 TL olan tişörtlerin satışından 1817 TL elde edilmiştir. Bu tişörtlerden kaç tane satılmıştır?
Cevap:
Tahminim: 1820 ÷ 80 = 22,75
Sonuç: 1817 ÷ 79 = 23 tane satılmıştır.
e. Bir üretici, tarlasından elde ettiği 1944 kg pirinci, her biri 36 kg pirinç alan çuvallara doldurmuştur. Çiftçi, bu iş için kaç tane çuval kullanmıştır?
Cevap:
Tahminim: 1940 ÷ 40 = 48,5
Sonuç: 1944 ÷ 36 = 54 tane çuval kullanmıştır.
f. Bir tarladan elde edilen 4480 kg buğday, her biri 40 kg buğday alan çuvallara doldurulmuştur. Bu iş için kaç tane çuval kullanılmıştır?
Cevap:
Tahminim: 4500 ÷ 40 = 112,5
Sonuç: 4480 ÷ 40 = 112 tane çuval kullanılmıştır.
2. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Sonra işlemleri yaparak bulduğunuz sonuçlar ile tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 45-47-48 ÖZGÜN Yayınları”
5. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44
5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44
Soru : Semih, her gün sabah kalktığında ve gece yatmadan önce 1 küçük kutu süt içer. Semih’in, ailesinin aldığı 36 küçük kutu sütü kaç günde bitireceğini nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
36 ÷ 2 = 18 günde bitirir.
Bölme işlemi yaparak sonucu bulabiliriz.
Etkinlik Yapalım
Araç gereç: ataşlar.
50 ataşı, her birine eşit sayıda ataş düşecek şekilde 3 arkadaşınıza paylaştırınız.
Paylaştırma sonucunda arkadaşlarınızdan her birine kaç ataş düştüğünü ve kaç ataş arttığını söyleyiniz.
Yaptığınız işlemi yazınız.
Yazdığınız işlemdeki bölünen, bölen, bölüm ve kalanı söyleyiniz.
Cevap:
50 ÷ 3 = 16 kalan 2
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
1. Bir tiyatro salonundaki koltuk sayısı 384’tür. Bu salonda her birinde eşit sayıda koltuk olan 24 sıra vardır. Salondaki her sırada kaç tane koltuk olduğunu bulunuz.
Cevap:
84 ÷ 24 = 16 koltuk vardır.
2. Bir üretici, bahçesinden topladığı 2808 kg portakalı, her biri 36 kg portakal alan kasalara koydu. Bu üreticinin, portakallarını koymak için kaç tane kasa kullandığını bulunuz.
Cevap:
2808 ÷ 36 = 78 kasa kullanır.
3. 9744 tane raptiye, her biri 48 tane raptiye alan kutulara konulmuştur. Bu iş için kaç tane kutu kullanıldığını bulunuz.
Cevap:
9744 ÷ 48 = 203 kutu kullanılmıştır.
4. Aşağıdaki işlemleri yapınız. Yaptığınız işlemlerin doğruluğunu kontrol ediniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 42-43-44 ÖZGÜN Yayınları”
5. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41
5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-41
Mehmet Bey, fiyatı aynı olan kazaklardan 2 çocuğuna birer tane aldı.
Soru : Mehmet Bey’in 2 kazağa toplam kaç Türk lirası ödediğini nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
79 + 79 = 158
79 x 2 = 158
Toplama ve çarpma işlemi olarak iki farklı yöntemle ödeyeceği miktarı bulabiliriz.
Etkinlik Yapalım
Birim karelerle oluşturulan aşağıdaki şekillerin her satırında ve her sütununda kaçar tane birim kare olduğunu noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”
Her şekildeki birim kare sayısını, satır ve sütunlardaki birim kare sayılarından yararlanarak hangi işlemle bulabileceğinize karar veriniz.
Karar verdiğiniz işlemi yaparak her şekildeki birim kare sayısını bulunuz.
Yaptığınız işlemi sınıfa açıklayınız.
Açıklamaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.
Cevap:
16 x 5 = 80
24 x 17 = 408
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
1. Bir mağazada tanesi 348 TL olan montlardan 39 tane satıldı. Montların satışından kaç Türk lirası elde edilmiştir?
Cevap:
348 x 39 = 13 572 Türk lirası elde edilmiştir.
2. Ev aletleri satan bir mağazada fiyatı 357 TL olan mini fırınlardan bir yılda 219 tane satıldı. Mini fırınların satışından kaç Türk lirası elde edilmiştir?
Cevap:
357 x 219 = Türk lirası elde edilmiştir.
3. Bir İngilizce kursuna katılan kişilerden 340 TL aylık ücret alınmaktadır. Kursa katılan 205 kişi olduğuna göre kursu düzenleyen eğitim kurumu bir ayda kaç Türk lirası elde etmiş olur?
Cevap:
340 x 205 = 69 700 Türk lirası elde etmiş olur.
4. Aşağıdaki işlemleri defterinizde yapınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 38-41 ÖZGÜN Yayınları”
5. Sınıf Matematik KitabıToplama ve Çıkarma İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37
5. Sınıf Matematik Kitabı Toplama ve Çıkarma İşlemlerinin Sonuçlarını Tahmin Etme Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 34-37
Hafta sonunda Aslı ve ailesi, Aslı’nın izlemeyi çok istediği bir tiyatro oyununa gitmeye karar verdiler. Aslı, tiyatroyu telefonla arayarak oyun için bilet kalıp kalmadığını sordu. Telefondaki yetkili, 450 kişilik salonda sergilenecek oyun için 324 kişinin bilet aldığını ve yaklaşık 130 kişilik yer olduğunu söyledi. Aslı buna çok sevindi fakat görevlinin kalan yer sayısını nasıl bulduğunu anlayamadı. Görevlinin söylediklerini babasına anlattı ve ondan açıklama yapmasını rica etti. Babası da durumu şöyle açıkladı: “İşlemlerin sonuçları ile ilgili tahminde bulunmak istediğimizde işlemi doğrudan yapmak yerine sayıları yuvarlayarak işlem yaparız.”
Soru : Aslı’nın babasının açıklaması hakkındaki düşüncenizi söyleyiniz.
Cevap:
Basamakları büyük olan sayılarda yuvarlama işlemi yapılması işlem kolaylığı sağlayacağı için doğru söylemiştir.
Etkinlik Yapalım
Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
Gruplardan birinin 4, diğerinin 3 basamaklı birer doğal sayı belirlemesini sağlayınız.
Gruplardan birinden, belirlenen sayıların toplamını tahmin edip tahminlerini not etmelerini isteyiniz.
Diğer grubun ise belirlenen sayıların farkını tahmin edip tahminini not etmesini sağlayınız.
Grup olarak, tahminde bulunurken izlediğiniz yolları açıklayınız.
Belirlenen sayıların toplamını ve farkını işlem yaparak bulunuz.
Yapılan tahminler ile işlemlerin sonuçlarını karşılaştırınız.
İşlemlerin doğruluğuna ve tahminde bulunurken izlenen yolların geçerliliğine sınıfça karar veriniz.
Cevap:
Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte gruplar oluşturarak yapmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
1. Bir postanede salı günü sabah 1825, öğleden sonra 678 posta pulu satıldı. Bu postanede salı günü kaç tane posta pulu satıldığını önce tahmin ediniz. Sonra uygun işlemi yaparak bulduğunuz sonuç ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
Tahminim: 1820 + 680 = 2500
Sonuç: 1825 + 678 = 2503
2. Aslı’nın boyu 97 cm, ağabeyi Hüseyin’in boyu ise 163 cm’dir. Hüseyin’in boyunun Aslı’nın boyundan kaç santimetre daha uzun olduğunu önce tahmin ediniz. Sonra uygun işlemi yaparak bulduğunuz sonuç ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
Tahminim: 160 – 100 = 60
Sonuç: 163 – 97 = 66
3. Bir aile 5775 TL’ye salon takımı satın aldı. Salon takımı için satıcıya peşinat olarak 2250 TL ödedi. Bu ailenin salon takımı için kaç Türk lirası daha ödemesi gerektiğini önce tahmin ediniz. Sonra uygun işlemi yaparak bulduğunuz sonuç ile tahmininizi karşılaştırınız.
Cevap:
Tahminim : 5800 – 2300 = 3500
Sonuç : 5775 – 2250 = 3525
4. Yandaki kavanozlardaki bilyelerin sayıları altlarına yazılmıştır. Buna göre;
a. İki kavanozda toplam kaç bilye olduğunu tahmin ediniz.
Cevap: 350 + 300 = 650
b. Büyük kavanozdaki bilyelerin, küçük kavanozdaki bilyelerden kaç tane fazla olduğunu tahmin ediniz.
Cevap: 350 – 300 = 50
c. Uygun işlemleri yapınız. İşlemlerin sonuçları ile tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:
a. 650 – 623 = 27 fazla.
b. 73 -50 = 23 eksik.
5. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını önce tahmin ediniz. Sonra işlemleri yapınız. İşlemlerin sonuçları ile tahminlerinizi karşılaştırınız.
5. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayılarla Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33
5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-33
Soru : Mine kumbarasına bir haftada 30 TL attı. Ağabeyi ise aynı hafta kumbarasına 54 TL attı. Mine ile ağabeyinin bir haftada kumbaralarına toplam kaç Türk lirası attıklarını zihinden nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
Tahmin : 50 + 30 = 80
Sonuç : 54 + 30 = 84
Etkinlik Yapalım
Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
Gruplar olarak, 50’den küçük ve iki basamaklı olan birer doğal sayı belirleyiniz (Sayıların birbirinden farklı olmasına dikkat ediniz.).
Gruplardan birinin belirlenen sayıların toplamını zihinden bulmasını sağlayınız.
Diğer grubun ise belirlenen sayıların farkını zihinden bulmasını isteyiniz.
Grupların işlemleri yaparken izledikleri yolları açıklamalarını sağlayınız.
İşlemlerin doğruluğuna ve izlenen yolların geçerliliğine sınıfça karar veriniz.
Cevap: Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte gruplar oluşturarak yapmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
1. Ali’nin 24 TL’si vardı. Ali, bayramda büyüklerinden 62 TL harçlık topladı. Ali’nin parasının kaç Türk lirası olduğunu zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
62 + 24 = 86 TL
2. Bir balon satıcısının 78 tane balonu vardı. Balon satıcısı, balonlarının 35 tanesini sattı. Baloncunun geriye kaç tane balonunun kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
62 + 24 = 86 TL
3. Berrin Hanım, cebinde 75 TL ile pazara gitti. Pazardan 38 TL’ye meyve ve sebze aldı. Berrin Hanım’ın geriye kaç Türk lirasının kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
75 – 38 = 37
4. Meltem, Babalar Günü’nde babasına 52 TL’ye gömlek ve 24 TL’ye kravat aldı. Meltem’in aldıklarına kaç Türk lirası ödediğini zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
24 + 52 = 76 TL ödemiştir.
5. Mehmet’in 36 TL’si vardı. 14 TL’ye sulu boya aldı. Mehmet’in geriye kaç Türk lirasının kaldığını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
36 – 14 = 22 TL kalmıştır.
6. Aslı’nın babasının yaşı 53’tür. Aslı, babasından 41 yaş küçüktür. Aslı’nın yaşını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
53 – 41 = 12 yaşındadır.
7. 5/A sınıfında 28, 5/B sınıfında 26 öğrenci vardır. 5/A ve 5/B sınıflarındaki toplam öğrenci sayısını zihinden işlem yaparak bulunuz.
Cevap:
(20 + 20) + ( 8+ 6 ) = 54
8. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları”
Araç gereç: onluk taban blokları.
Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
Gruplardan birinin 2645 ve 213 sayılarını onluk taban blokları ile modellemesini ve modelleri bir araya getirip oluşturduğu sayıyı belirlemesini sağlayınız.
Aynı gruptan, yaptığı işlemi yazmasını isteyiniz.
Diğer grubun ise 2645 sayısını onluk taban blokları ile modellemesini, modelden 213 sayısının yüzlük, onluk ve birlikleri kadarını ayırıp geriye kalan onluk taban bloklarının oluşturduğu sayıyı belirlemesini sağlayınız.
Aynı gruptan, yaptığı işlemi yazmasını isteyiniz.
Grup olarak, diğer grubun yaptığı çalışmayı inceleyiniz.
Çalışmaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.
Cevap: Bu etkinliği sınıf içerisinde gruplar oluşturarak yapmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
1. Bir marketin haftanın 6 gününde satışlardan elde ettiği para miktarları yukarıdaki tabloda verilmiştir. Tabloya göre bu markette;
a. Pazartesi ve salı günleri toplam kaç Türk liralık satış yapılmıştır?