5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları Sayfa 84, 85, 86


5. Sınıf Matematik Kitabı 1. Ünite Ünite Değerlendirme Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-85


1) “Dört yüz yedi milyon dokuz yüz seksen beş bin üç” sayısının milyonlar basamağı ile yüzler basamağındaki rakam yer değiştirildiğinde oluşan sayı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) 407 985 703 B) 407 985 003 C) 400 985 703 D) 400 985 003


2) Levha sayılarına göre kullanılacak boya miktarlarını gösteren tablonun bir kısmı yanda verilmiştir.

Tabloya göre, 48 tane levha boyamak için bir boyacı kaç kilogram boya kullanır?


Cevap :

A) 8 B) 10 C) 12 D) 16


3) Yanda verilen toplama işleminin sonucunun onlar basamağı bilinmediğine göre aşağıdakilerden hangisi olamaz?


Cevap :

A) 6 B) 5 C) 4 D) 3


4) Peçete koleksiyonuna 1. hafta 5 peçete ile başlayan Burcu sonraki her hafta koleksiyonuna 4 peçete ilave etmiştir. 5. haftanın sonunda Burcu’nun peçete koleksiyonunda kaç peçete olur?


Cevap :

A) 17 B) 21 C) 25 D) 30


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları


5) Aşağıdakilerden hangisinin sonucu 27 x 8 işleminin sonucuna en yakındır? 


Cevap :

A) 40 x 5 B) 23 x 9 C) 52 x 4 D) 21 x 10


6) Kütlesi 80 kg olan bir kişi en çok 640 kg yük taşıyabilen bir asansöre her birinin kütlesi 50 kg olan kolilerden en çok kaç tanesi ile birlikte binebilir?


Cevap :

A) 9 B) 10 C) 11 D) 12


7) Bir çiftlikte 7 kümes, her kümeste 7 tavuk ve her tavuğun 7 civcivi vardır. Buna göre bu çiftlikteki civciv sayısını gösteren ifade hangisidir?


Cevap :

A) 3 x 7 x 7 B) 3 x 7 C) 3 + 7 D) 73


8) Bir kasada 35 elma vardır. Bir çuvalda ise kasadakinden 124 fazla elma vardır. Buna göre 833 çuvaldaki toplam elma sayısı aşağıdaki işlemlerden hangisi ile bulunabilir?


Cevap :

A) 35 x (833 + 124) B) 833 x (124 – 35) C) 833 x (35 + 124) D) 124 x (833 – 35)


9) 783 kilogram pirincin tamamı paketler tam dolacak şekilde 8 kilogramlık, 4 kilogramlık ve 3 kilogramlık paketlere paylaştırılacaktır. Buna göre en az kaç tane pakete ihtiyaç vardır?


Cevap :

  • 97 x 8 = 776
  • 783 – 776 = 7
  • 97 + 1 + 1 = 99

10) Sinan 10 tane lamba, 25 tane masa ve 100 tane sandalye alacaktır. Yanda verilen mağazalardan fiyat alan Sinan, alışverişini en uygun kaç TL’ye yapar?


Cevap :

1. mağaza
10 x 50 = 500 TL
25 x 100 = 2500 TL
100 x 60 = 6000 TL
500 + 2500 + 6000 = 9000 TL

2. mağaza
10 x 45 = 450 TL
25 x 75 = 1875 TL
100 x 90 = 9000 TL
450 + 1875 + 9000 = 11,325 TL


11)Tek seferde 80 adet tuğla taşıyabilen bir inşaat asansörü, 5025 adet tuğlayı taşımak için en az kaç sefer yapmalıdır? 


Cevap :

  • 5025 ÷ 80 = 62,…
  • 62 x 80 = 4960
  • 5025 – 4960 = 60
  • 62 + 1 = 63


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Parantezli İşlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83


5. Sınıf Matematik Kitabı Parantezli İşlemler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83


Bulaşık deterjanı almak isteyen Deniz ve Demir aşağıdaki tabloda verilen market ilanlarını inceliyorlar. İki markette de fiyatı 9 TL olan bulaşık deterjanıyla ilgili yapılan kampanyalar aşağıdaki tabloda verilmiştir. 

Soru : Her iki markette de yapılan indirimler sizce aynı mıdır? Bu iki durumu nasıl bir işlemle ifade edebilirsiniz?


Cevap : Hayır aynı değildir. A markette 3 lira kazanırken, B markette 3 x 5 = 15 lira indirim elde ederiz.


Soru : Deniz ve Demir daha uygun fiyatla deterjan alabilmek için hangi marketi tercih etmeliler?


Cevap : B marketi tercih etmesi gereklidir.


Bunu Deneyelim Hangisi Önce?


Araç – Gereç: kâğıt, kalem
• Aşağıda verilen problemleri ve işlemleri inceleyiniz.
1) İçinde dörder adet kalem olan paketlerden önce 5 tane, sonra 3 tane alan Meryem toplam kaç kalem almıştır?
2) Meryem içinde dörder adet kalem olan paketlerden 5 paket almıştır. Sonra 3 kalem daha alan Meryem toplam kaç kalem almıştır?


Problemlerin çözümünde hangi işlemler kullanılmıştır?


Cevap :  Çıkarma ve toplama işlemleri kullanılmıştır.


Aynı sayı ve işlemler kullanılmasına rağmen sonuçlar neden farklı bulunmuş olabilir?


Cevap : Parantez içerisinde yer alan önceliklere göre işlemlerde farklılıklar meydana gelmiştir.


Problemlerin çözümünde kullanılan işlemlerden hangisinin önce yapılacağına sizce nasıl karar verilmiş olabilir?


Cevap : Kutu içerisinden işlemleri parçalayarak bütüne doğru giden bir işlem izlenmesi gibi bir yola karar verilmiş olabilir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Sayılar ile çarpma ve toplama işlemleri aynı olduğu hâlde sizce sonuçlar neden farklıdır?


Cevap :

  • Parantez içinde işlem yapıldığından sonuçlar farklı çıkmıştır.

Soru : Problemin çözümünde farklı renkte verilen kelime ile çözümde kullanılan parantez arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

  • Parantez içine alınması gerektiğini önce diyerek belirtmiş.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : 75 – 16 x 3 işleminin sonucunun 27 olması için parentezi uygun yerlere yerleştiriniz.


Cevap :

  • 75 – 16 x 3 işleminde 16 x 3 parantezi içine alıyoruz.
  • 75- (16 x 3 ) = 27

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : (4²- 10) x 12 işleminin sonucunu bulunuz.


Cevap :

  • ( 16 – 10 ) x 12 = 6 x 12 = 72

1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız. 


Cevap :

a) (146 + 24) ÷ 5 = 170 ÷ 5 = 34

b) 48 – (6 x 3) = 48 – 18 = 30

c) 42 + (75 – 36) = 42 + 39 = 81

ç) (12 x 6) ÷ 24 = 72 ÷ 24 = 3


2) Aşağıda verilen işlemleri kontrol ediniz. Hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

a) 2 x (5 + 9) = 10 + 9 =19 = Yanlış 2 x 14 = 28

b) (12 + 16) ÷ 4 = 28 ÷ 4 = 7 =  Doğru

c) 78 – (4 x 5) = 74 x 5 = 370 =  Yanlış 78 – 20 = 58 


3) Aşağıda verilen eşitliklerin doğru olması için parantezleri uygun yerlere yerleştiriniz. 


Cevap :

a) 3 x (18 – 12) = 18

b) 4 x (8 + 9) = 68

c) 60 ÷ (15 + 5) = 3


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


4) Aşağıda verilen işlemler ile sonuçlarını eşleştiriniz. 


Cevap :

a) (18 + 4) x 2  = IV) 44

b) 75 – (16 x 3) =  V) 27

c) 52 x (4 + 3) =  I) 175

ç) (9 x 6) ÷ 33 =  II) 2


5) Aşağıda verilen işlemlere uygun birer problem kurunuz. 


Cevap :

3 kişilik 4 gruba elma dağıtan bir öğretmen sınıfında herkese elma vermiş ve öğretmenin elinde 2 tane elma kalmıştır. Buna göre öğretmenin elinde kaç tane elma vardı?

2 sarı elma ve 4 kırmızı elma olacak şekilde 3 gruba elma verilmesi gerekiyor. Buna göre toplam kaç tane elma olması gerekir?


6) Hesap makinesinde aşağıdaki işlemleri yapan Fatma, aynı sayılarla bölme ve toplama işlemleri yaptığı hâlde iki farklı sonuç bulmuştur.

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 79-80-81-82-83 MEB Yayınları”

İşlemleri inceleyiniz. Sonuçlar neden farklı çıkmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

İşlem önceliği olan işlemleri hatalı olduğu için farklı çıkmıştır. İlk olarak çarpma ve bölme işlemlerini yapmamız gerekir. Ardından toplama ve çıkarma işlemlerini yapmamız gerekmektedir.


7) Verilen sonuçların doğru olması için boşluklara uygun işlem işaretlerini yazınız. 


Cevap :

a) 15 * (21 * 9) = 180 = 15 x (21 – 9) = 15 x 12 = 180
b) (45 * 39) * 7 = 12 = (45 + 39) : 7 = 84 : 7 = 12


8) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. 


Cevap :

a) (72 – * ) ÷ 3 = 17 = (72 – 21) : 3 = 51 : 3 = 17

b) ▲- (12 x 2) = 4 =  28 – (12 x 2) = 28 – 24 = 4



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78


5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Sayının Karesi ve Küpü Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78


Satranç Tahtası ve Buğday Taneleri

Bugün satranç diye bildiğimiz oyunu kurgulayan bilge, oyunu Pers kralına sunduğunda bu duruma çok memnun olan kral, “Dile benden ne dilersen.” demiş. Bilge, kraldan satranç tahtasının sol alt köşesindeki kareye bir buğday tanesi koymasını ve sonra her kareye bir önceki karedeki buğday tanesinin iki katı kadar buğday tanesi koymasını ve bu şekilde 64. kareye kadar gitmesini istemiş. “Bana bu kadar buğday verseniz yeter.” demiş. Zenginliğinden gurur duyan kral, tebessümle, bilgenin alçak gönüllülüğünü övüp vezirine “Dileği yerine getirin.” diye emir vermiş.

Ancak ambardaki buğdayların bilgenin istediği miktarı karşılamadığı anlaşılmış. Sadece ambardaki değil, o yıl yetişecek buğdayların bile o miktarı karşılamaya yetmeyeceği ortaya çıkınca kral bunun nasıl mümkün olabileceğini merak etmiş.

Soru : Sizce satranç tahtasının üçüncü karesindeki buğday sayısı nasıl ifade edilir?


Cevap : Bence satranç tahtasının üçüncü karesindeki buğday sayısı olarak ifade edilir


Soru : Son kareye eklenecek buğday tanesi sayısı nasıl hesaplanabilir?


Cevap : Son kareye eklenecek buğday tanesi sayısı 2⁶⁴ olarak hesaplanabilir.


Bunu Deneyelim Çarpımları Buluyorum 


Araç – Gereç: farklı renkli kalemler
• Aşağıda kareli kâğıtta verilen adımları ve her adımdaki toplam boyalı bölgeleri inceleyiniz.
• Örneklere göre 4 ve 5. adımı boyayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


• Oluşturduğunuz karesel bölgelerden yararlanarak tabloda boş olan yerleri doldurunuz.

Soru : Boyalı bölgenin satır ve sütunundaki birimlerin çarpımı farklı şekilde nasıl gösterilebilir?


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Birim karelerin sayısı ile üslü ifadenin değeri arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

Üslü ifadenin sayısı ne kadar ise sayının değeri kadar kutu ilişkisi vardır.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Oyun Zamanı Karesini Bulalım


• Yanda verilen sayı çarkını bir kâğıda çizip kesiniz. Çarkı yandaki gibi ortasından bir kalemin ucuna takınız.
• Çarkın etrafında sabit bir nokta belirleyiniz ve sırayla çarkı çeviriniz.
• Belirlediğiniz noktaya gelen sayının karesini alınız. Oyun kâğıdı üzerinde doğru cevabın yazılı olduğu kutulardan istediğinizi seçerek kendi belirlediğiniz bir renk ile boyayınız.
• Her oyuncu çarkı yalnızca bir kere çevirir ve gelen sayının karesini alır. Sayının karesini alamadığınızda sıra diğer oyuncuya geçer.
• Yatay, dikey ya da çapraz olarak, birbirine bitişik 3 kutuyu boyamayı başaran ilk oyuncu oyunu kazanır.


Cevap :

Bu oyunu sınıfta gruplar oluşturarak arkadaşlarınızla birlikte oynamanız gerekmektedir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : Birimküplerin sayısı ile üslü ifadenin değeri arasında nasıl bir ilişki vardır?


Cevap :

Bir sayısının üstüne yazan üs, o sayıdan o kadar tanenin çarpılacağı anlamına gelir. Yani 43 sayısı, 3 tane 4 ün çarpılacağı anlamına gelir.


Soru : 15’in karesi satırındaki boşlukları da siz doldurunuz.


Cevap :

15’in karesi  : 15 x 15 – 15²- 225


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


1) Aşağıda verilen tablodaki boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”

2) Üç katlı bir apartmanın her katında 3 daire, her dairede 3 oda vardır. Toplam oda sayısını gösteren üslü ifadeyi yazarak değerini bulunuz. 


Cevap :

  • = 3 x 3 x 3 = 27

3) “9’un küpünün değerini bulunuz.” ifadesini yanda verilen tablodaki gibi çözen Hatice’nin çözümünde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 2. adım yanlışlık yapılmıştır. Doğru cevap: 9 x 9 x 9 = 729

4) Bir at çiftliğinde 13 tane ahır ve her ahırda 13 tane at olduğuna göre bu çiftlikteki toplam at sayısını üslü ifade olarak göstererek çiftlikte kaç at olduğunu bulunuz.


Cevap :

  • 13² = 13 x 13 =  169 tane at vardır.

5) 4² ile 4 x 2 işlemlerini modelleyerek sonuçlarını karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78 Cevapları”


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41-42-43-44 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Tarihe Yolculuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Tarihe Yolculuk Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41-42-43-44


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları”

Soru : Yukarıdaki fotoğrafı inceleyiniz. Fotoğraftaki araba ile günümüz otomobilleri arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir? Açıklayınız.


Cevap :

Eskiden ulaşım için hayvan gücünden yararlanmaktaydı eşek veya atları tekerlekli tahta arabaları sürerek veya üstlerine binerek insanlar istedikleri yere ulaşmaktaydı.

Günümüzde ise arabalar, trenler, uçaklar ve gemiler kullanılmaktadır. Daha hızlı ve daha güvenli ulaşım sağlanmaktadır. Benzer yönleri ise kullanacak bir şoföre ihtiyaç duymaları, tekerleğinin olması ve ulaşım araçlarını insanların işini kolaylaştırması diyebiliriz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


Soru : Sizce yazı bulunmasaydı yaşamımız nasıl olurdu?


Kısa Cevap : “Sizce yazı bulunmasaydı yaşamımız nasıl olurdu?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap : ,

Yazı olmasaydı derslerde not alamaz aklımızda tutmaya çalışır ama kolaylıkla unuturduk. Geçmişte yaşanan olayları günümüze kadar ulaşamazdı. Ticarette alınan verilen eşyalar not alınamaz kargaşalar oluşurdu.

Devlette kanunlar not alınarak insanlar kendi hakları hakkında bilgi edinemezdi. Birçok bilimsel gelişmenin yazılarak farklı medeniyetlerine ulaşması sağlanmıştır. Böylelikle onlar da bilimsel gelişmeleri ilerleterek daha da uygar medeniyetler oluşmuştur.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


Soru : Sümerler döneminde mi günümüzde mi yaşamak istersiniz? Neden?


Kısa Cevap : “Sümerler döneminde mi günümüzde mi yaşamak istersiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günümüzde yaşamak isterdim çünkü Sümerler döneminde daha çok gelişmiş bir toplumumuz.

Sümerler tarihini günümüzde de öğrenebiliyorum ama Sümerler döneminde yaşasaydım şimdiki olan olayları bilemezdim. Sümerler döneminde birçok gelişme olmuştur ve günümüzdeki birçok gelişmeyi onlara borçluyuz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


Babil krallarından Hammurabi kendi adını taşıyan kanunları ile ünlüdür. Bu kanunlar oldukça ayrıntılıdır. İşte size kanun maddelerinden biri: “Bir kimse mısırlarını sulamak için kanal açarsa, ancak dikkatsizliği nedeniyle sular komşusunun tarlasını bozarsa o zaman komşusunun mısır kaybını öder.”

Soru : Yukarıdaki kanun maddesi bize Babillerin hangi özellikleri ile ilgili bilgi vermektedir? Söyleyiniz.


Cevap :

Yukarıdaki kanun maddesine göre Babil’iler tarımla geçimini sağlarlar. Babillerin yaşamında kanun önemli bir yer tutmaktadır. Kanunlara uyarak düzenli bir bir hayat sürmektedirler.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları


Soru : Aşağıdaki duvar panosunu inceleyerek yanında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40-41-42-43-44 MEB Yayınları”

1. Mezopotamya’daki ekonomik faaliyetlerle ilgili hangi bilgilere ulaşabiliriz?


Cevap :

Mezopotamya’daki ekonomik faaliyetler hayvancılık yün dokuma ve birlikte çalışarak birçok işin üstesinden gelme gibi faaliyetler vardır.


2. Üst sırada oturanlar kimler olabilir? Sizce bu kişiler neden üst sıradadır?


Cevap :

Üst sırada oturan insanlar devleti yöneten üst düzey yöneticiler, kraliçe  askerler ve din adamları olabilir. Bu insanlar ülkenin önemli İnsanları olduğu için üst sırada oturmuşlardır.


3. Üst sırada sağdan ikinci kişi elinde ne taşıyor olabilir?


Cevap :

Oradaki insanları eğlendirmek için müzik çalmaktadır. Tuttuğu müzik aletinin ismi lirdir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


Soru : Urartu kralları yaptırdıkları eserleri dikili taşlara yazdırarak halka duyurmuşlardır. Aşağıdaki yazıtı okuyarak altında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Cevap :

“…Menua, Tanrı Haldi’nin gücü sayesinde bu kanalı açtı. Adı Menua Kanalı’dır. Menua der ki, kim bu yazıyı silerse, kim onu tahrip ederse, kim bunu görürse, kim başkasına ‘bu kanalı ben açtım’ derse o, Tanrı Haldi, Tanrı Teişaba, Tanrı Şivini ve bütün tanrılar tarafından mahvedilsin.”

Gülay Sert, Keşfedin Anadolu Uygarlıkları, s. 51.


1. Kanal halkın hangi ihtiyacı için yapılmış olabilir?


Cevap :

Kanal halkın kolaylıkla suya ulaşmasını sağlamaktadır. Tarımla uğraşan çiftçilerin kolaylıkla ekimlerini sulayarak daha verimli ve kolay bir şekilde ekinlerini elde etmelerini sağlamaktadır.


2. Urartular eserlerin korunmasına önem vermişler midir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Urartular eserlerin korunmasına önem vermişler midir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Urartuların eserleri birçoğu günümüzde kalmaktadır. Urartular eserlerinin gelecek dönemlerin kalmasını istemektedirler. Onları tanımamızı bilmemizi istemektedirler.

Bu yüzden eserlerini sağlam yapmışlar ve yazıya dökmüşlerdir. Eserlerini günümüze kadar kalması için dua bile etmişlerdir. Dualarında “Kim bu eserleri yıkmaya yazıları silmeye kalkarsa Tanrıların gazabına uğrasın.” diye dua edip eserlerin günümüze kalmasını Tanrıdan istemişlerdir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


Soru : Aşağıdaki haberi okuyarak haberin altında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


Cevap :

Çengelli İğne, Kiremit ve Midas’ın Vatanı 

Dünyanın ilk Frig Sergisi açıldı. Sergide mobilyacılıktan madenciliğe kadar birçok alanda ilklere imza atan görkemli bir medeniyetle karşılaşacaksınız. Mozaiği ilk kez mimaride kullanan Friglerin en özgün sanat dalı ise mobilyacılık.

Günümüze kadar özelliğini kaybetmeden gelebilen estetik güzelliğe sahip eserlerden biri de kiremit. Fibula, iki parça kumaşı birbirine tutturmaya yarayan bir takı ve modern çengelli iğnelerin atası. Frigler Anadolu’da fibula kullanan ilk halk topluluğu. Başkent Gordion’da çok miktarda fibula bulunmuştur.

Sergi sorumlusu Şennur Şentürk, Friglerdeki eşyayı sahiplenmeye vurgu yapıyor. “Onlar kullandıkları eşyaları korumuşlar. Günümüzde ise anısı olan eşyalar düşünmeden atılıyor. Oysa Frigler kepçenin bile kendi kültürünün bir yansıması olduğunun bilincindeydi.” şeklinde konuşan Şentürk, herkesi sergiye beklediklerini söyledi.


1. Frigler hangi sanat dallarında eserler vermişlerdir?


Cevap :

Frigler birçok sanat dalından eserler vermiştir. Frigler Anadolu’da bulunan fibula kulanan ilk halk topluluğudur. Fibula iki parça kumaşı birbirine tutmaya yarayan bir takı yani çengelli iğneyi bulmuşlardır.

Başkent Gordion’da birçok Fibula bulunur. Mobilyacılık, madencilik gibi birçok sanat dalına eserler vermişlerdir. Mozaik ilk kez mimaride kullanarak çok güzel tarihi eserler inşa etmişlerdir bu tarihi eserler günümüze kadar gelmektedir.


2. Kültürel mirasa duyarlılık bakımından Frigler ile günümüz insanları arasında nasıl bir fark vardır?


 Cevap : “Kültürel mirasa duyarlılık bakımından Frigler ile günümüz insanları arasında nasıl bir fark vardır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Frigliler günümüzde kültürel mirasa duyarlılık açısından çok büyük bir fark vardır. Frigler kepçenin bile kendi bir kültürünün yansıması olduğunu düşünüyordu.

Böylelikle gelecek kuşaklara kendi kültürlerinden bir parça bırakmak için uğraşmışlardır. Günümüzde ise anısı olan her şey bir çöp olarak görülüp çöpe atılmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Paranın kullanılmadığı zamanları düşünelim. Acaba insanlar ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor, nasıl alışveriş yapıyorlardı? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Paranın kullanılmadığı zamanları düşünelim. Acaba insanlar ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor, nasıl alışveriş yapıyorlardı? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Paranın olmadığı dönemde takıl usulü Ticaret yapılıyordu. Kişi ekip içtiği veya beslediği hayvanı karşısındaki kişinin yetiştirdiği ama onda olmayan bir besinle değiş tokuş yapıyordu. Ama bu takaslarda bazen adil olmayan değişimler meydana geliyordu. Para bu sorunu ortadan kaldırmayı başarmıştır.


Soru :  Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni www.kultur.gov.tr adresinden sanal turla ziyaret ederek aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Müzede hangi devletlere ait eserler sergilenmektedir?


Cevap :

Müzede Urartular, Frigliler, Lidyalılar ve Hititlerden kalan eşyalar sergilenmektedir.


2. Müzede sergilenen eserlerin türleri nelerdir? 


Cevap :

Müzede sergilenen eserlerin türleri savaş eşyaları, takı, dokumacılık, hayvancılık, tarım ve madencilik günlük hayatta kullanılan kaşık, bardak ve tabak gibi eserler sergilenmektedir.


3. Bu eserlerden hangileri daha çok ilginizi çekti? Neden?


Cevap :

Bu eserlerden en çok tarım ve hayvancılıkta kullanılan eserler dikkatimi çekti çünkü insanların o zaman bile bir işi daha kolaylıkla daha az zaman ve enerji gerektirecek şekilde yapmaya çalışmak için hiçbir şey üretmeleri ilgi çekici geldi.


4. Müzelerin tarihî eserlerin korunmasındaki önemi nedir?


Kısa Cevap : “Müzelerin tarihî eserlerin korunmasındaki önemi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Müzelerde tarihi eserler korunması önemlidir çünkü geçmişten günümüze olayların nasıl geliştiği, o anki dönem insanların ne kadar gelişmiş olduğu, o anki insanların düşündükleri edebiyatları müzik türleri nasıl olduğuna dair bilgiler edininiz.

Geçmiş dönemdeki insanların nasıl bir düşünceleri olduğu nasıl bir yaşam sürdükleri hakkında bilgiler ediniriz. Bu tarihi eserler korundukça gelecekteki insanlara da bu bilgileri aktarmış oluruz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Soru : Aşağıdaki Ankara’da Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde yer alan arkeolojik buluntuları inceleyiniz. Bu buluntulara bakarak Anadolu medeniyetleriyle ilgili hangi bilgilere ulaşılabileceğini defterinize yazınız.


Cevap :

Arkeolojik bulutları incelediğim zaman Anadolu Medeniyeti nasıl geçindiklerini görebiliyorum. Günlük hayatında ne ile uğraştıklarını ne ile vakit geçirdiklerini. Sanat eserlerini ve sanata verdikleri önemi, hayvancılıkla uğraştıklarını görebiliyorum.


Soru : Aşağıdaki tarih şeridini inceleyerek altında yer alan soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Devletler içinde ilk kurulan hangisidir?


Cevap : Sümerler


2. Varlığını en uzun süre devam ettiren ve varlığı en kısa süren devletler hangileridir?


Cevap : Sümerler ve İyonyalılar


3. Hangi devlet günümüze daha yakın bir tarihte kurulmuştur?


Cevap : Lidyalılar


4. Anadolu medeniyetlerinden hangisi daha uzun süre yaşamıştır? 


Cevap : Sümerler


Soru : Aşağıdaki tabloda Mezopotamya ve Anadolu medeniyetlerinin insanlığa katkıları yer almaktadır. Bu katkılar olmasaydı yaşamımızda hangi zorluklarla karşılaşırdık? Karşılarına yazınız.


Cevap :

Yazı: Bilim adamları birbirlerine bilgilerine ulaşamaz. Bu nedenle birbirlerinin bilgilerinin üstüne bir şey koyamaz. Yaptıkları buluşları not edemez ve geleceğe aktaramazlardı.

Tekerlek: Tekerlek olmasaydı ulaşım zorlaşır atların üzerinde tek kişilik yolculuklarla zorlu bir yaşam sürerdik.

Baraj: Barajlar olmasaydı enerji üretemez, su depolayamazdık.

Kütüphane: Kütüphane olmasaydı kitap okuyacak araştıracak yerimiz olmazdı. Değerli bilgilere ulaşmak daha da zorlu olacaktı.

Okul: Okul olmasaydı edindiğimiz bilgileri alamaz başıboş bile yaşam sürerdik.

Para: Para olmasaydı insanlar aldıkları verdikleri nesnelerin değerini bilmez. Adaletsizlikler ortaya çıkardı.

Seramik: Seramik olmasaydı yediğimiz tabaklar olmayacaktı. Bu da her şey elimizde yiyeceğimiz ve pişiremeyeceğimiz anlamına gelirdi.

Kanunlar: Kanunlar olmasaydı insanlar istediği gibi hareket eder bir düzensizlik bir kaas ortamı olurdu.

Madencilik: Madencilik olmasaydı ham madde için sıkıntılar çekerdik.

Takvim: Takvim olmasaydı zamanı ölçemeyerek kafamıza göre hareket eder. Birisiyle buluşmak istediğimiz zaman neye göre diyeceğimize tam emin olamazdık.



 

Our Score

Müzelerin tarihî eserlerin korunmasındaki önemi nedir?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Müzelerin tarihî eserlerin korunmasındaki önemi nedir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Müzelerin tarihî eserlerin korunmasındaki önemi nedir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Müzelerde tarihi eserlerin korunması önemlidir çünkü onlar geçmişimizden bir parça. Onlar hakkında geçmişimizde olan olaylar hakkında bilgiler ediniriz.


“Müzelerin tarihî eserlerin korunmasındaki önemi nedir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Müzelerde tarihi eserler korunması önemlidir çünkü geçmişten günümüze olayların nasıl geliştiği, o anki dönem insanların ne kadar gelişmiş olduğu, o anki insanların düşündükleri edebiyatları müzik türleri nasıl olduğuna dair bilgiler edininiz.

Geçmiş dönemdeki insanların nasıl bir düşünceleri olduğu nasıl bir yaşam sürdükleri hakkında bilgiler ediniriz. Bu tarihi eserler korundukça gelecekteki insanlara da bu bilgileri aktarmış oluruz.



 

Our Score

Paranın kullanılmadığı zamanları düşünelim. Acaba insanlar ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor, nasıl alışveriş yapıyorlardı? Açıklayınız.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Paranın kullanılmadığı zamanları düşünelim. Acaba insanlar ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor, nasıl alışveriş yapıyorlardı? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Paranın kullanılmadığı zamanları düşünelim. Acaba insanlar ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor, nasıl alışveriş yapıyorlardı? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Takas usulü ticaret yapılıyordu. buğday yetiştiren birisi bir miktar buğday verip nohut yetiştiren birisinden bir miktar nohut alıyordu.


“Paranın kullanılmadığı zamanları düşünelim. Acaba insanlar ihtiyaçlarını nasıl karşılıyor, nasıl alışveriş yapıyorlardı? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Paranın olmadığı dönemde takıl usulü Ticaret yapılıyordu. Kişi ekip içtiği veya beslediği hayvanı karşısındaki kişinin yetiştirdiği ama onda olmayan bir besinle değiş tokuş yapıyordu ama bu takaslarda bazen adil olmayan değişimler meydana geliyordu. Para bu sorunu ortadan kaldırmayı başarmıştır.



 

Our Score

Kültürel mirasa duyarlılık bakımından Frigler ile günümüz insanları arasında nasıl bir fark vardır?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Kültürel mirasa duyarlılık bakımından Frigler ile günümüz insanları arasında nasıl bir fark vardır? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kültürel mirasa duyarlılık bakımından Frigler ile günümüz insanları arasında nasıl bir fark vardır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Frigliler ile günümüzde çok büyük bir fark vardır. Frigler kültürel mirasa saygı duyarken günümüzde bir önemi olmadığını düşünülmektedir.


“Kültürel mirasa duyarlılık bakımından Frigler ile günümüz insanları arasında nasıl bir fark vardır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Frigliler günümüzde kültürel mirasa duyarlılık açısından çok büyük bir fark vardır. Frigler kepçenin bile kendi bir kültürünün yansıması olduğunu düşünüyordu.

Böylelikle gelecek kuşaklara kendi kültürlerinden bir parça bırakmak için uğraşmışlardır. Günümüzde ise anısı olan her şey bir çöp olarak görülüp çöpe atılmaktadır.



 

Our Score

Urartular eserlerin korunmasına önem vermişler midir? Açıklayınız.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Urartular eserlerin korunmasına önem vermişler midir? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Urartular eserlerin korunmasına önem vermişler midir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Urartular eserlerini korumasına önem vermişlerdir. Eserlerinin korunması için dua bile etmişlerdir. Dualarında “Kim bu eserleri yıkmaya yazıları silmeye kalkarsak Tanrıların gazabına uğrasın.” diye dua etmişlerdir.


“Urartular eserlerin korunmasına önem vermişler midir? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Urartuların eserleri birçoğu günümüzde kalmaktadır. Urartular eserlerinin gelecek dönemlerin kalmasını istemektedirler. Onları tanımamızı bilmemizi istemektedirler.

Bu yüzden eserlerini sağlam yapmışlar ve yazıya dökmüşlerdir. Eserlerini günümüze kadar kalması için dua bile etmişlerdir. Dualarında “Kim bu eserleri yıkmaya yazıları silmeye kalkarsa Tanrıların gazabına uğrasın.” diye dua edip eserlerin günümüze kalmasını Tanrıdan istemişlerdir.



 

Our Score

Sümerler döneminde mi günümüzde mi yaşamak istersiniz? Neden?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sümerler döneminde mi günümüzde mi yaşamak istersiniz? Neden? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sümerler döneminde mi günümüzde mi yaşamak istersiniz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sümerler döneminde yaşamak isterdim oradaki gelişmeleri yakından takip ederek ben de bir şeyler katmak isterdim.


“Sümerler döneminde mi günümüzde mi yaşamak istersiniz? Neden?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Günümüzde yaşamak isterdim çünkü Sümerler döneminde daha çok gelişmiş bir toplumumuz.

Sümerler tarihini günümüzde de öğrenebiliyorum ama Sümerler döneminde yaşasaydım şimdiki olan olayları bilemezdim. Sümerler döneminde birçok gelişme olmuştur ve günümüzdeki birçok gelişmeyi onlara borçluyuz.



 

Our Score

Sizce yazı bulunmasaydı yaşamımız nasıl olurdu?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sizce yazı bulunmasaydı yaşamımız nasıl olurdu? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sizce yazı bulunmasaydı yaşamımız nasıl olurdu?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yazı olmasaydı tarihimizde oluşan olayları önemli bilgileri not alamazdık ve bunları kolaylıkla unuturduk ve gelecek toplumlara bırakamazdık. Atalarımızın dediği gibi “Söz uçar yazı kalır.”


“Sizce yazı bulunmasaydı yaşamımız nasıl olurdu?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yazı olmasaydı derslerde not alamaz aklımızda tutmaya çalışır ama kolaylıkla unuturduk. Geçmişte yaşanan olayları günümüze kadar ulaşamazdı. Ticarette alınan verilen eşyalar not alınamaz kargaşalar oluşurdu.

Devlette kanunlar not alınarak insanlar kendi hakları hakkında bilgi edinemezdi. Birçok bilimsel gelişmenin yazılarak farklı medeniyetlerine ulaşması sağlanmıştır. Böylelikle onlar da bilimsel gelişmeleri ilerleterek daha da uygar medeniyetler oluşmuştur.



 

Our Score
error: Content is protected !!