5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37 Meb Yayınları

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 37


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 37


1. Hicri takvimin ne olduğunu çevrenizdekilere sorarak aldığınız cevapları defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Hicri takvimin ne olduğunu çevrenizdekilere sorarak aldığınız cevapları yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Hicri takvim Peygamber efendimizin Mekke’ den Medine’ ye olan hicretini temel alan takvime verilen isimdir.

Hicri yılbaşı Muharrem ayı ile başlamakta Muharrem ayının 1 günü hicri yılbaşı olarak kabul edilmektedir.

Hicri takvimde aylar; Muharrem, Safer, Rebiülevvel, Rebiülahir, Cemayizelevvel, Cemayizelahir, Recep, Şaban, Ramazan, Şevval, Zilkade, Zilhicce’dir. Bu aylardan Zilkade, Zilhicce, Muharrem ve Recep ayları önceki dönemlerde de kullanılan haram aylarıdır.
Kameri Yıl 354 gün 8 saat 48 dakika 36 saniye olmalıdır.

Hicri Kameri takvim, miladı 16 Temmuz 622 olan ve Ay’ın Dünya etrafındaki dolanımını esas alan takvimdir. Miladi takvimle arasındaki fark sabit değildir. Bu fark yaklaşık olarak 33 yılda 1 yıl etmektedir.


2. Bakara suresi 183. ayetin mealini bularak defterinize yazınız.


Cevap :

Bakara suresi 183. ayetin meali; “Ey iman edenler! Sizden öncekilerin üzerine yazıldığı gibi sakınasınız diye sizin üzerinize de sayılı günlerde oruç yazıldı.”


3. “Oruç açmak”, “İftar vermek” ve “Sahura kalkmak” ifadelerinin anlamlarını öğreniniz.


Kısa Cevap : ““Oruç açmak”, “İftar vermek” ve “Sahura kalkmak” ifadelerinin anlamlarını öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oruç açmak; imsak vaktinden daha güneş batıncaya kadar orucun yasaklarından korunarak oruç tutma niyetiyle oruca devam eden bir Müslümanın akşam namazı vakti girdikten sonra bir şeyler yiyip içmesidir

İftar vermek; oruçlu olan Müslümanlara iftarlarını yapmaları için yiyecek ve içecek hazırlanmasıdır

Sahura kalkmak; oruç tutmak isteyen Müslümanların imsak vaktinde ne var oruca güç kuvvet bulmak için bir şeyler yiyip içmeleridir.


4. Ramazan ayını diğer aylardan ayıran özellikler nelerdir? Düşününüz.


Kısa Cevap : “Ramazan ayını diğer aylardan ayıran özellikler nelerdir? Düşününüz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Ramazan ayı Kur’an ayı, affedilme ayı ve insanın yeni bir başlangıç yapması gibi tertemiz bir sayfa açacağı aydır.

Ramazan ayında Kur’an-ı Kerim’in indirilmesi ve bu ayda orucun farz kılınmış olması bu aya verilen değeri göstermektedir çünkü saymış olduğumuz bu özellikler başka aya da verilebilecekken sadece bu aya özel kılınmıştır.

Affedilmek ve Allah’a yakınlık isteyen Müslümanlar bu ayı kıymet bilerek hem gündüzleri oruç tutar hem de akşamları teravih namazı gibi nafile ibadet ve Kur’an okuma, mukabele yapma gibi ibadetlerle Allah’a yakınlık talep ederler

Aynı zamanda bu ay günahların affedilme ayı olduğu için Müslümanlar açısından çok değerlidir. Bu özellikleri Ramazan ayını diğer aylardan ayıran en belirgin özelliklerdir.

Bu aya erişen bir kimse ibadetler hakkında bilgi sahibi olarak Ramazan orucunu hakkıyla tutmalı ve ibadetlerini elinden geldiği kadar hakkıyla yerine getirmelidir.



 

Our Score

Ramazan ayını diğer aylardan ayıran özellikler nelerdir? Düşününüz.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Ramazan ayını diğer aylardan ayıran özellikler nelerdir? Düşününüz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Ramazan ayını diğer aylardan ayıran özellikler nelerdir? Düşününüz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ramazan ayını diğer aylardan ayıran en büyük özellik u aya İslamiyet’in, Allahu Teala ve peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin kıymet vermesi, ayet ve hadislerle bu aydan haberdar etmeleridir.

Bu ayda bu aya mahsus olarak yapılan ibadetler olup bu ibadetlerin senede bir defa geliyor olması ve bu ayın affedilme ayı olması bu ayı diğer aylardan özel kılmaktadır.


“Ramazan ayını diğer aylardan ayıran özellikler nelerdir? Düşününüz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ramazan ayı Kur’an ayı, affedilme ayı ve insanın yeni bir başlangıç yapması gibi tertemiz bir sayfa açacağı aydır.

Ramazan ayında Kur’an-ı Kerim’in indirilmesi ve bu ayda orucun farz kılınmış olması bu aya verilen değeri göstermektedir çünkü saymış olduğumuz bu özellikler başka aya da verilebilecekken sadece bu aya özel kılınmıştır.

Affedilmek ve Allah’a yakınlık isteyen Müslümanlar bu ayı kıymet bilerek hem gündüzleri oruç tutar hem de akşamları teravih namazı gibi nafile ibadet ve Kur’an okuma, mukabele yapma gibi ibadetlerle Allah’a yakınlık talep ederler

Aynı zamanda bu ay günahların affedilme ayı olduğu için Müslümanlar açısından çok değerlidir. Bu özellikleri Ramazan ayını diğer aylardan ayıran en belirgin özelliklerdir.

Bu aya erişen bir kimse ibadetler hakkında bilgi sahibi olarak Ramazan orucunu hakkıyla tutmalı ve ibadetlerini elinden geldiği kadar hakkıyla yerine getirmelidir.



 

Our Score

“Oruç açmak”, “İftar vermek” ve “Sahura kalkmak” ifadelerinin anlamlarını öğreniniz.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı “Oruç açmak”, “İftar vermek” ve “Sahura kalkmak” ifadelerinin anlamlarını öğreniniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Oruç açmak”, “İftar vermek” ve “Sahura kalkmak” ifadelerinin anlamlarını öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Oruç açmak; imsak vaktinden itibaren oruç tutmaya başlayan bir Müslümanın gün batımında yani akşam namazı vaktinde orucunu tamamlamış olarak bir şeyler yemesidir.

İftar vermek; oruç tutan Müslümanlara gün batımından sonra yiyecek oldukları iftar yemeğini vermektir.

Sahura kalkmak; oruç tutmak isteyen bir Müslümanın imsak vaktinden evvel bir şeyler yiyip içmesidir.


““Oruç açmak”, “İftar vermek” ve “Sahura kalkmak” ifadelerinin anlamlarını öğreniniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Oruç açmak; imsak vaktinden daha güneş batıncaya kadar orucun yasaklarından korunarak oruç tutma niyetiyle oruca devam eden bir Müslümanın akşam namazı vakti girdikten sonra bir şeyler yiyip içmesidir

İftar vermek; oruçlu olan Müslümanlara iftarlarını yapmaları için yiyecek ve içecek hazırlanmasıdır

Sahura kalkmak; oruç tutmak isteyen Müslümanların imsak vaktinde ne var oruca güç kuvvet bulmak için bir şeyler yiyip içmeleridir.



 

Our Score

Hicri takvimin ne olduğunu çevrenizdekilere sorarak aldığınız cevapları yazınız.

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hicri takvimin ne olduğunu çevrenizdekilere sorarak aldığınız cevapları yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Hicri takvimin ne olduğunu çevrenizdekilere sorarak aldığınız cevapları yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çevremdeki kişilerin bana vermiş olduğu bilgiye göre hicri takvim peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemin mekke’den Medine’ye hicretini başlangıç olarak kabul eden takvimdir.


“Hicri takvimin ne olduğunu çevrenizdekilere sorarak aldığınız cevapları yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Hicri takvim Peygamber efendimizin Mekke’ den Medine’ ye olan hicretini temel alan takvime verilen isimdir.

Hicri yılbaşı Muharrem ayı ile başlamakta Muharrem ayının 1 günü hicri yılbaşı olarak kabul edilmektedir.

Hicri takvimde aylar; Muharrem, Safer, Rebiülevvel, Rebiülahir, Cemayizelevvel, Cemayizelahir, Recep, Şaban, Ramazan, Şevval, Zilkade, Zilhicce’dir. Bu aylardan Zilkade, Zilhicce, Muharrem ve Recep ayları önceki dönemlerde de kullanılan haram aylarıdır.
Kameri Yıl 354 gün 8 saat 48 dakika 36 saniye olmalıdır.

Hicri Kameri takvim, miladı 16 Temmuz 622 olan ve Ay’ın Dünya etrafındaki dolanımını esas alan takvimdir. Miladi takvimle arasındaki fark sabit değildir. Bu fark yaklaşık olarak 33 yılda 1 yıl etmektedir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları Meb Yayınları

Ortaokul 5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları


Eğitim öğretim yılında siz Ortaokul öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri  amacıyla “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” konusu değerli öğretmen ekibimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.


“5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları Meb Yayınları”

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları Meb Yayınları” konusunda siz değerli öğrencilerimiz aşağıda yer alan mavi renkli konu isimlerine veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde ödevlerinizi yapabilirsiniz. “5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları Meb Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan tüm soruları en alt tarafta yer alan yorum kısmına sorabilir ve öğretmenlerimizden en kısa süre içerisinde bilgileri alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36. Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE : ALLAH İNANCI 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 11


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Allah (c.c.) Vardır ve Birdir Metni Cevapları Sayfa 12, 13, 14


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Allah (c.c.) Yaradandır Metni Cevapları Sayfa 15, 16


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Allah (c.c.) Rahman ve Rahimdir Metni Cevapları Sayfa 17, 18


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Allah (c.c.) Görür ve İşitir Metni Cevapları Sayfa 19, 20


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Allah’ın (c.c.) Her Şeye Gücü Yeter Metni Cevapları Sayfa 21


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Allah (c.c.) İle İrtibat: Dua. Metni Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İbrahim (a.s.) Metni Cevapları Sayfa 29, 30, 31


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Sure Tanıyorum: İhlâs Suresi ve Anlamı  Metni Cevapları Sayfa 32


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 33, 34, 35, 36


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52,
53, 54, 55, 56, 57, 58. Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE : RAMAZAN VE ORUÇ


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 37


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Ramazan Orucu ve Önemi Metni Cevapları Sayfa 38, 39, 40 ,41, 42


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Ramazan ve Oruçla ilgili Kavramlar Metni Cevapları Sayfa 43, 44, 45


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Kültürümüzde Ramazan ve Oruç Metni Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Davud (a.s.) Metni Cevapları Sayfa 51, 52, 53


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Dua Tanıyorum: Rabbena Duaları ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 54, 55


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 56, 57, 58


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Cevapları Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78. Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE : ADAP VE NEZAKET 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 59


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Nezaket Kuralları Metni Cevapları Sayfa 60, 61, 62


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Selamlaşma Adabı Metni Cevapları Sayfa 63, 64


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları İletişim ve Konuşma Adabı Metni Cevapları Sayfa 65, 66, 67


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Sofra Adabı Metni Cevapları Sayfa 68, 69, 70


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Hz. Lokman’dan (a.s.) Öğütler Metni Cevapları Sayfa 71, 72, 73


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Dua Tanıyorum: Tahiyyat Duası ve Anlamı Metni Cevapları Sayfa 74, 75


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 76, 77, 78


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100. Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE : HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI 


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 79


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Evliliği ve Çocukları Metni Cevapları Sayfa 80, 81


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Eş Olarak Hz. Muhammed (s.a.v.) Metni Cevapları Sayfa 82


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Baba Olarak Hz. Muhammed (s.a.v.) Metni Cevapları Sayfa 83, 84


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Dede Olarak Hz. Muhammed (s.a.v.) Metni Cevapları Sayfa 85, 86, 87


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Ailesinin Örnek Davranışları Metni Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) Metni Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 4. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 98, 99, 100


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Cevapları Sayfa 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125. Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE : ÇEVREMİZDE DİNİN İZLERİ


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 101


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Mimarimizde Dinin İzleri Metni Cevapları Sayfa 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Musikimizde Dinin İzleri Metni Cevapları Sayfa 109, 110, 111


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Örf ve Âdetlerimizde Dinin İzleri  Metni Cevapları Sayfa 117


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Süleyman (a.s.). Metni Cevapları Sayfa 118, 119, 120


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Meb Yayınları 5. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 121, 122, 123, 124



 

Our Score

5. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları

Ortaokul 5. Sınıf Ders Kitabı Sayfa ve Metin Cevapları


İlkokul 5. Sınıf Ders ve Çalışma kitapları cevaplarınız kolay bir şekilde kontrol etmeniz ve araştırma ödevlerinizi yaparak kontrol etmeniz ve anlamadığınız konuları sormanız açısında siz değerli öğrencilerimize yardım etmemiz açısın “5. Sınıf Ders Kitabı Cevapları” konusu siz değerli öğrencilerimize Forum Sınıf Kitabı olarak sizler için sunulmaktadır.

“5. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları” konusu ile ilgili olarak aşağıda yer alan ders cevaplarını ve çalışma kitabı linklerine tıklayarak kolay bir şekilde ödevlerinizi yapabilirsiniz. 5. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevaplarında;

  • Almanca
  • Beden Eğitimi ve Spor
  • Bilim Uygulamaları
  • Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
  • Okuma Becerileri
  • Çince
  • Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
  • Peygamberimizin Hayatı
  • Rehberlik
  • Fen Bilimleri
  • Fransızca
  • Sosyal Bilgiler
  • Fransızca (Seçmeli)
  • Spor ve Fiziki Etkinlikler
  • Görsel Sanatlar
  • İngilizce
  • İngilizce (Seçmeli)
  • Kur’an-ı Kerim (Orta- İHO)
  • Matematik
  • Matematik Uygulamaları
  • Temel Dinî Bilgiler (İslam 1)
  • Müzik
  • Türkçe

Ders konularını “5. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları” konusunda bulabilirsiniz. Sizler de aklınıza takılan tüm soruları aşağıda yer alan yorum kısmına sorabilir ve gerekli olan tüm cevapları alabilirsiniz. Forum Sınıf Kitabı olarak iyi dersler dileriz.


5. Sınıf Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları


5. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anıttepe Yayıncılık Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Matematik Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Özgün Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Fen Bilimler Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık (2. Kitap) Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları (2. Kitap) Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf İngilizce Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Başak Yayıncılık Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf İngilizce Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Sosyal Bilgileri Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı E-Kare Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Din Kültürü Ders ve Çalışma Kitabı Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Lisans Yayıncılık Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.


5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Meb Yayınları Sayfa ve Metin Cevapları için tıklayınız.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 56-57

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık 2. Ünite Geçmişe Yolculuk Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 56, 57, 58


2. Ünite Geçmişe Yolculuk Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevabı

A. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Merkezî bir krallıkla idare edilen Friglerin başkenti Gordion’dur. Temel geçim kaynakları tarım ve hayvancılık olup bu durum onların dinî yaşamlarını da etkilemiştir. Öyle ki en büyük tanrıları toprak ve bereket tanrıçası Kibele’dir.

Yukarıdaki paragrafta Friglerin hangi yönüne ait bir bilgi verilmemiştir?


A) Siyasi B) Sanat C) Ekonomik D) Dinî


2. “Merhaba. Ben Ahmet. Antalya’da çalışan bir turist rehberiyim. Dünyanın farklı bölgelerinden ülkemize gelen turistlere bölgemizdeki doğal ve tarihî güzellikleri gezdirip onlar hakkında bilgiler veriyorum.”

Buna göre, Ahmet Bey rehberliğini yaptığı turist gruplarını aşağıdaki yerlerden hangisine götürüyor olamaz?


A) Manavgat Şelalesi B) Aspendos Tiyatrosu
C) Alanya Kalesi D) Selimiye Camii


3. Selim, Karadeniz’deki kültürel özellikler ile Ege’deki kültürel özellikleri araştırıp ulaştığı bilgileri “Farklılıklar” ve “Benzerlikler” başlıkları altında toplamıştır.

Buna göre, Selim’in ulaştığı aşağıdaki kültürel unsurlardan hangisi “Benzerlikler” başlığı altında yer alır?


A) Halk oyunları B) Yöresel yemekler
C) Dinî bayramlar D) Yöresel kıyafetler


4. Görselde verilenler üzerinden aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?


A) Tarihten günümüze kullandığımız eşyalar değişebilmektedir.
B) Teknolojinin gelişmesi yaşam şartlarının değişimine neden olmaktadır.
C) İhtiyaçların karşılanmasında farklı araçlar kullanılmıştır.
D) Kültürel değerler geçmişten günümüze aynı kalmıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevabı

5. Dinî bayramlarımızdaki;

I. küçüklerin, büyükleri ziyaret etmesi,
II. küskünlerin barışması,
III. bayrama özel yemek ve tatlıların yapılması

uygulamalarından hangileri birlik ve beraberliğimizin güçlenmesinde olumlu bir etkiye sahiptir?


A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III


B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, verilen kavramlardan uygun olanı ile tamamlayınız.


(zigguratdoğal varlıklarPazırıklokumçiniciliksüreklilik-tarihî eser)


  1. Türk kültürü tarih boyunca değişim ile birlikte süreklilik göstermiştir.
  2. Doğal varlıklar insan müdahalesi olmadan kendiliğinden oluşur.
  3. Sümer şehir devletlerinin ortasında ziggurat adı verilen çok katlı binalar bulunurdu.
  4. Çinicilik İznik ile özdeşleşen geleneksel bir el sanatımızdır.
  5. Pazırık Halısı, Türk dokuma sanatının en eski örneğidir.
  6. Geleneksel tatlılarımızdan biri de lokumdur.

C. Aşağıdaki tabloyu örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 56-57”

Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Yazının icadı insanların yaşamına hangi alanlarda katkı sağlamıştır?


Cevap :
Yazının icadı ile birlikte insanlar birbirleri ile daha rahat iletişim durmuşlardır.
Öyle özellikle bilim ve teknik gelişmiş İnsanlar yeni şeyler icat ederek günlük yaşamlara kolaylaştırmış dardır. Ayrıca tarih boyunca yaşadıkları olayları yazarak günümüze kadar bilgi olarak gelmesini sağlamışlardır.


2. Şehrinizde bulunan tarihî eser ve doğal varlıklara örnekler veriniz.


Cevap :
Şehrimizde bulunan tarihi eserler doğal varlıklara örnek verecek olursak ;
Pierre Loti Haydarpaşa fulorya Laleli Taşhan alata Köprüsü Anadolu Kavağı Sultan Ahmet meydanı Taksim İstiklal Caddesi Vefa Tatlıses’i Nişantaşı moda Eminönü Kapalıçarşı mısırçarşısı Ayasofya Topkapı Sarayı Yerebatan Sarnıcı Dolmabahçe Sarayı Yıldız Sarayı Beylerbeyi Sarayı Kız Kulesi Eyüp Sultan Camii Süleymaniye Camii Sultan Ahmet Camii Boğazdaki Yalılar


3. Ülkemizdeki kültürel çeşitliliğin zengin olmasında etkili olan unsurlar nelerdir?


Cevap :
Ülkemizdeki kültürel çeşitliliğin zengin olmasında etkili olan unsurlar farklı değil vatan millet ve uluslararası insanların hoşgörülü bir şekilde bir arada yaşamalıdır.
Ayrıca ülkemiz bir Medeniyetler beşiği iyidir birçok medeniyet ve uygarlık bizim topraklarımız üzerinde kurulmuştur. Tarihin ilk yazısı ilk parası ilk İmparatorluğu ilk Devleti ilk anlaşma bu topraklarda yapılmıştır.


4. Dinî ve millî bayramların sosyal yaşam üzerindeki etkileri nelerdir?


Cevap :
Dini ve milli bayramlar sayesinde toplumdaki birlik ve beraberlik sağlanır. Bu bayramlar sayesinde insanlar birbirleriyle paylaşarak birbirlerine daha hoşgörülü ve sevgi ile hareket ederler daha güçlü bir millet ve toplum oluşturmuş oluruz.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 123-124-125-126

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Üretimin Serüveni ve Tüketim Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126


Üretimin Serüveni ve Tüketim Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevabı

Soru : Sofranızdaki ekmek size ulaşıncaya kadar hangi aşamalardan geçmiş olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız?


Cevap :
Soframızdaki ekmek bize ulaşıncaya kadar birçok yoldan geçmektedir. Öncelikle köyde buğday işleyen çiftçiden çıkarak değirmenlerde öğütülerek un haline gelir un haline gelen buğday un fabrikalarında gönderilir.
Bu fabrikalarından satın alınan unlar fırıncıya giderek burada hamur haline gelir hamur teknesinde un tuz maya ve su ile karıştırılarak mayalanması sağlanır. Ekmek ustaları sayesinde ekmek haline gelir ve fırında pişirmek için fırına verilir ve biz de bunu gider satın alırız.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevabı

Soru : Üretim aşamasında yaşanan bir sorun tüketicileri nasıl etkiler? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Ürün eğer gıda ise insanlar söylenebilir. Teknolojik alet ise çalışma insanlar zor durumda kalabilir ise yırtılabilir veya alıcıya zarara sokabilir. Bu bakımdan üretim aşamasını sağlıklı olması gerekmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru :Kumaşın üretim aşamalarını anlatan metinden yola çıkarak aşağıda karışık olarak verilen resimleri üretim, dağıtım, tüketim ağına uygun bir şekilde alttaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. Tüketim
  2. Dağıtım
  3. Üretim
  4. Tüketim
  5. Üretim
  6. Dağıtım


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 121-122

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Ekonomik Faaliyetler ve Sosyal Hayat Cevapları Sayfa 121, 122


Ekonomik Faaliyetler ve Sosyal Hayat Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevabı

Soru : Yaşadığınız çevrede yoğun olarak yapılan ekonomik faaliyetler insanların yaşamlarını nasıl etkilemektedir?


Cevap :
Yaşadığımız çevrede yoğun olarak yapılan faaliyetler fabrika ve sanayi alanında yapılan faaliyetlerdir. Çalışan insanlar kazançlarını bu alanlardan kazanmaktadırlar.
Bu sayede ailelerinin geçimlerini sağlamaktadırlar. Bu ekonomik faaliyetler sonucunda insanlar hafta içleri çalışırken hafta sonları tatil yapmakta aileleri ile vakit geçirmektedir vardiya sistemi ile çalışan bu ailelerin hayatları aile reisinin çalışma saatlerine göre ayarlanmaktadır.


Soru : Karadeniz Ereğlisi’nde Demir-Çelik Fabrikasının açılmış olması yöre insanının yaşantısını nasıl etkilemiştir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Nuray insanlarına birçok iş imkanı sağlamıştır. Böyle şey göre maddi anlamda az olursa zengin demeye başlamış esnaf da gelir elde etmiştir. Bunun yanındayken gelişmiş ve üniversite açılmıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


1. Festival, Erzurum’un ve ülkemizin uluslararası tanınırlığını nasıl etkilemiştir? Bunun önemi nedir?


Cevap :
Festivale dünyanın birçok üniversitesinden gelen sporcular sayesinde kent dünyaya tanıtılmıştır. Yapılan yatırımlar ve tesisler ekonomik olarak zenginlik katmıştır.


2. Sizce, Universiade’ın Erzurum’da yapılması bölge insanını başka hangi alanlarda etkilemiştir?


Cevap :
Üniversitenin Erzurum’da yapılmasıyla gelecek kişilerin konaklayacağı yerler yemek alanları ile ilgili yenileme çalışmaları da yapılmıştır.
Bunun dışında birçok Deniz Spor Tesisleri açılmış şehir ekonomik alanında güçlendirilmiştir Turizm’den hizmet sektöründen sağlıktan spor alanlarına birçok alanda gelişim görülmüştür.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık İklimin Yaşamımıza Etkisi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


İklimin Yaşamımıza Etkisi Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevabı

Soru : İnsanların televizyon, gazete ya da genel ağdan hava durumu tahminlerine bakmalarının nedenleri ne olabilir?


Cevap :
İnsanlar günlük hayatları ve yaşamları içerisinde planlama yapmaktadırlar. Tarımsal üretimde veya yolculukta mutlaka hava durumunu takip etmeleri gerekir hava durumunu öğrendiğimizde sosyal hayatımızın bazı değişiklikler yapmamız gerekebilir mesela hava yağmurlu ise o gün yanımıza şemsiye almamız gerekir veya soğuk karlı bir hava geliyorsa üzerimizde kalın kıyafetler giymemiz gerekebilir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevabı

Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruyu cevaplayınız.


Yağışların yüzde 50 azaldığı Trakya’da, çiftçilerin kuraklık endişesi


Trakya’da son yılların en kurak mevsimi yaşanıyor. Meriç Nehri’nde kuraklık nedeniyle adacıklar oluşurken endişe içerisinde olan çiftçiler yağış bekliyor. Edirne Meteoroloji Mühendisleri Odası İl Temsilcisi geçen yıla oranla Edirne, Tekirdağ ve Kırklareli’de yağışların yüzde 50 azaldığına dikkat çekti.
Türkiye’nin önemli bir tarım bölgesi olan Trakya’da yaşanan kuraklık, çiftçileri kaygılandırıyor. Çiftçilerin sulamada kullandığı Meriç ve Tunca nehirleri kuruma noktasına geldi. Meriç Nehri’nde kuraklık nedeniyle kum adacıkları oluşurken (Görsel 3.11 ) su çekilmesi nedeniyle Tunca Nehri’nin yatağının genişlediği görüldü. Aynı şekilde komşu iller olan Kırklareli ve Tekirdağ’da da aynı ölçümler yapıldı. Yine 2019’un son üç ayında Kırklareli’de bu azalmanın yüzde 35 olduğunu, Tekirdağ’da ise yüzde 61 olduğunu görüyoruz.
Genel ağdan düzenlenerek alınmıştır (25 Ocak 2020).


Soru : Trakya’da yaşanan iklim olayları, ekonomik faaliyetleri ne şekilde etkileyebilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Trakya’da yaşanan iklim olayları yaşlar az olduğu için sulamada problem ortaya çıkarmaktadır. Bu durumda da tarımı olumsuz etkiler üretim azalır. Çiftçiler zor durumla karşı karşıya kalırlar aynı zamanda önemli nehirler sularının azalması bu alandan sulama yapılması bu alanların sularının tamamen yok almaya ile karşı karşıya kalması sonucunda burada yaşayan canlıların da yok olmasına sebep olacaktır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Karasal iklimin hayvancılık faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :
Karasal iklim özellikleri yazları yağışlı ve serin geçen bölgelerde bulunan çayırların büyükbaş hayvanları beslenmesini sağlar. Bu hayvancılık faaliyetlerinin en geliştiği yer Erzurum Kars bölümüdür Doğu Karadeniz bölümü de karasal yani yarı kurak iklim den dolayı bozkırların bulunması küçükbaş hayvancılığın yaygın olarak gelişmesini sağlamıştır.
Ayrıca karasal iklim hayvancılık sektöründeki etkilisi olumlu yönde diyebiliriz. Çünkü karasal iklim denizden ve sulak bölgelerden uzaktır. Bu nedenle hayvanlar besin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Akdeniz ikliminin tarım faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız. Yazınızı görsellerle destekleyiniz.


Cevap :
Çiçekli bitkilerin yaygın olduğu bölgelerde arıcılık kışların ılık ve güneşli geçtiği bölgelerde seracılık yaygındır. Bundan dolayı Akdeniz Bölgesi iklimi nedeniyle arıcılık seracılık yaygın olarak yapılmaktadır. Yağışın yeterli olması özellikle narenciye yetişmesine ayakların sıcak olması da pamuk üretiminin arttırmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Karadeniz ikliminin turizm faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız. Yazınızı görsellerle destekleyiniz.


Cevap :

Yazın yağışlı olması ve serin ikliminden dolayı yayla turizmi gelişmiştir. Bahar’daki yağışlar ve karların erimesi akarsuları üzerinde rafting turizmin gelişmesini sağlamaktadır. Onun yanında eklenilen kaynakları olan yeşil ormanlar zengin duası turistlerin doğa için bölgeye gelmesini sağlamaktadır.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71”


 

Our Score
error: Content is protected !!