6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86-87 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 84, 85, 86, 87 Cevapları”, gençlerin sağlıklı bir yaşam sürdürmelerine destek olan bilgiler içerir. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Zararlı Alışkanlıklardan Korunma Yolları Metni Etkinlik Cevapları”, zararlı alışkanlıkları önlemede önemli yöntemleri öğrencilerle paylaşır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86-87 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bilinçli bireyler yetiştirme hedefiyle hazırlanmıştır. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86-87 SDR İpekyolu Yayıncılık”, bu konuda etkili öğrenme materyalleri sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86-87


Soru : Zararlı alışkanlıklardan korunmak isteyen birine neler yapmasını önerirdiniz?


Cevap :

Maddeler Halinde Zararlı alışkanlıklardan korunmak isteyen birine şunları öneririm:

  • Sağlıklı bir yaşam tarzı benimse: Düzenli egzersiz yap, sağlıklı beslenmeye özen göster ve yeterince dinlenmeye çalış.
  • Bağımsız sosyal çevre oluştur: Kötü alışkanlıkları olan kişilerden uzak dur, sağlıklı ilişkiler kurarak destek al.
  • Kendi değerlerini bil: Kendi değerlerine sadık kal, başkalarının olumsuz etkilerinden uzak dur.
  • Stresle başa çıkmayı öğren: Meditasyon, yoga, spor gibi rahatlatıcı teknikler kullanarak olumsuz duyguları yönetmeyi öğren.
  • Profesyonel yardım al: Bağımlılık konusunda bir uzmandan yardım almayı düşün, gerekirse tedavi sürecine başla.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Soru : Zararlı alışkanlıklardan korunmak için kişiye düşen görevler nelerdir? Düşüncelerinizi maddeler hâlinde defterinize yazınız.


Cevap :

  • İyi bir rol model seçmek: Kötü alışkanlıkları olan kişilerden uzak durarak, sağlıklı alışkanlıklar edinmiş kişilere yakın olmak.
  • Kendi sınırlarını belirlemek: Zararlı alışkanlıklara karşı güçlü durmak, başkalarının baskılarına boyun eğmemek.
  • Eğitim almak ve bilinçlenmek: Zararlı alışkanlıkların zararları hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlardan korunmanın yollarını öğrenmek.
  • Sağlıklı hobiler edinmek: Boş zamanı verimli değerlendirecek, sağlıklı hobiler edinmek.
  • Duygusal destek almak: Kötü alışkanlıklarla mücadele ederken aileden, arkadaşlardan veya uzmanlardan yardım almak.
  • Olumlu düşünce yapısı oluşturmak: Zihinsel olarak sağlıklı bir bakış açısı geliştirmek, problemlerle başa çıkmanın sağlıklı yollarını benimsemek.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Soru : Devlet mallarına, kamu binalarına, yollara, çevreye vb. yerlere zarar vermek, trafik kurallarına uymamak, çevreyi kirletmek gibi davranışlar dinimize göre kul hakkı yemektir. Bunlarla birlikte başka ne gibi davranışlar kul hakkı sayılır? Aşağıdaki şemaya örnekler yazınız.


Cevap :

Madde Madde Kul hakkı sayılabilecek başka davranışlar şunlar olabilir:

  • Başkasının malını izinsiz almak veya çalmak
  • Yalan söylemek
  • İftira atmak
  • Haksız yere birinin rızkını engellemek
  • İnsanları kandırmak veya aldatmak
  • İnsanların haklarını gaspetmek (örneğin, iş yerinde başkalarının hakkını çalmak)
  • Zararlı söylentiler yaymak ve dedikodu yapmak
  • İnsanların onurunu kıracak davranışlarda bulunmak
  • Çalışırken ya da hizmet sunarken başkasına zarar vermek


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 80-81-82-83 Cevapları”, öğrencilerin zararlı alışkanlıklardan uzak durmaları için bilinçlenmelerini hedefler. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Zararlı Alışkanlıklara Başlama Sebepleri Metni Etkinlik Cevapları”, bu tür alışkanlıkların nedenleri ve önlenme yolları üzerinde durur.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırır. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80, 81, 82, 83 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilere bu konuda kapsamlı bir rehber sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 80-81-82-83


Soru : İnsanlar kötü alışkanlıklara neden yönelir? Bu konudaki gözlemleriniz nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap : İnsanlar kötü alışkanlıklara çeşitli sebeplerden dolayı yönelebilir. Hayatta karşılaşılan sorunlarla başa çıkamama, yanlış arkadaş çevresi, merak duygusu ve özenti bu nedenler arasında yer alır. Ayrıca, aile içi geçimsizlik ve anne-baba alışkanlıklarının etkisi de büyük olabilir. Bazı insanlar dışlanma korkusuyla veya aşırı öz güven nedeniyle bu tür alışkanlıklara yönelebilir. Gözlemlerimde, özellikle gençlerin bilgi eksikliği ve sosyal baskı nedeniyle kötü alışkanlıklara daha kolay yöneldiğini fark ediyorum.


Zararlı alışkanlıklara yönelmenin bazı sebepleri

  • Hayatta karşılaşılan sorunlar
  • Aşırı öz güven
  • Arkadaş çevresi
  • Merak duygusu
  • Anne baba alışkanlıkları
  • Özenti, taklit
  • Dışlanma korkusu
  • Bilgi eksikliği
  • Aile içi geçimsizlik

Soru : Sizce zararlı alışkanlıklara yönelmede başka neler etkilidir? Aşağıya bununla ilgili örnekler yazınız.


Cevap :

  • Çevresel Faktörler: Reklamlar ve medyada zararlı alışkanlıkların normalleştirilmesi.
  • Psikolojik Durumlar: Stres, yalnızlık, depresyon.
  • Toplumsal Baskılar: Kabul görmek için kötü alışkanlıkları deneme eğilimi.
  • Eğitim Eksikliği: Zararlı alışkanlıkların sonuçları hakkında yeterince bilgi sahibi olmamak.
  • Maddi Sıkıntılar: Kişilerin geçici çözümler arayarak zararlı alışkanlıklara yönelmesi.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


“Sağlığınız, Huzur ve Güveniniz Söz Konusuysa Dışlanmaktan Korkmayın! Siz Dışlayın!”

Soru : Yukarıdaki slogana katılıyor musunuz? Niçin?


Cevap : Evet, bu slogana katılıyorum. Çünkü kötü alışkanlıkları olan insanları taklit etmek yerine, sağlıklı ve huzurlu bir yaşam için bu alışkanlıkları ve bu alışkanlıkları destekleyen çevreyi reddetmek gerekir. Dışlanma korkusu, bireyleri zararlı alışkanlıklara yöneltebilir; ancak sağlığımız ve geleceğimiz her şeyden daha önemlidir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Soru : Siz, “Ben asla bağımlı olmam.” şeklindeki aşırı öz güvene dayanan bir davranışı doğru buluyor musunuz? Bu konudaki düşüncelerinizi sınıfınızda ifade ediniz.


Cevap : Hayır, bu tür bir aşırı öz güveni doğru bulmuyorum. Çünkü bağımlılık, kişinin kontrol edemeyeceği durumlarla karşılaşabileceği bir süreçtir. Kendi iradesine aşırı güvenmek yerine, zararlı alışkanlıklardan uzak durmak için bilinçli bir tutum sergilemek daha önemlidir. Hiçbir insan bağımlılığa tamamen bağışık değildir, bu yüzden temkinli olmak gerekir.


Soru : Sizce kötü alışkanlıklara yönelmek üzücü durumları ortadan kaldırır mı? Düşüncelerinizi yazınız.


Cevap : Hayır, kötü alışkanlıklar üzücü durumları ortadan kaldırmaz, aksine bu durumları daha da kötüleştirir. Örneğin, stresle başa çıkmak için sigara içmeye başlamak, hem fiziksel hem de maddi sorunlara yol açabilir. Sorunların üstesinden gelmek için sağlıklı yöntemler bulmak, örneğin destek almak veya spor yapmak, çok daha etkili ve kalıcı çözümler sunar.


Soru : Bir sorunla karşılaşan kişi nasıl davranmalıdır? Sorunun çözümü için neler yapmalıdır? Sınıfınızda tartışınız. Ulaştığınız sonuçları aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Sorunu sakin bir şekilde analiz etmelidir.
  • Güvendiği bir aile bireyi veya arkadaşından destek almalıdır.
  • Profesyonel yardım gerekiyorsa bir uzmana başvurmalıdır.
  • Stresle başa çıkmak için spor, sanat veya başka sağlıklı aktivitelerle ilgilenmelidir.
  • Sabırlı ve çözüm odaklı bir yaklaşım benimsemelidir.
  • Dua ve ibadet gibi manevi yöntemlerle huzur arayabilir.


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bazı Zararlı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bazı Zararlı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79 Cevapları”, öğrencilerin zararlı alışkanlıklardan uzak durmaları için farkındalık kazanmalarını amaçlar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Bazı Zararlı Alışkanlıklar Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin öğrendiklerini pratikleştirmesine yardımcı olur.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuya dair kapsamlı açıklamalar ve çözüm önerileri sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79 SDR İpekyolu Yayıncılık”, bu bilgilerin anlaşılmasını ve uygulanmasını kolaylaştıran detaylı açıklamalar içerir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79


Soru : Alkollü içkileri konu alan bir ayet ve bir hadis öğrenip bunları defterinize yazınız.


Cevap :

Ayet: “Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar ve fal okları, şeytan işi birer pisliktir; bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.” (Maide Suresi, 90. Ayet)

Hadis: “Her sarhoş edici şey içki hükmündedir ve her sarhoş edici haramdır.” (Müslim, Eşribe, 73)


Hz. Peygamber (sav) şöyle buyurur:

“Beş şey gelmeden önce beş şeyin kıymetini bilin.
➜ İhtiyarlık gelmeden önce gençliğin,
➜ Hastalanmadan önce sağlığın,
➜ Fakir hâle gelmeden önce zenginliğin,
➜ Meşguliyetten (yoğun çalışma döneminden) önce boş vaktin,
➜ Ölmeden önce hayatın.”
Buhari, Rikak, 3; Tirmizi, Zühd, 25.

Soru : Yukarıdaki hadisten sağlığı korumanın önemine dair nasıl bir sonuç çıkarılabilir? Sınıfınızda tartışınız.


Cevap : Hadis, insanın sahip olduğu nimetlerin, özellikle sağlığın kıymetini bilmesi gerektiğini vurgulamaktadır. Sağlık, kişinin hayatını verimli bir şekilde sürdürebilmesi için Allah tarafından verilen en büyük nimetlerden biridir. Sağlığı korumak, yalnızca fiziksel olarak değil, ruhsal ve ahlaki açıdan da insanın güçlü kalmasını sağlar. Sağlığa zarar veren kötü alışkanlıklardan uzak durmak ve sağlıklı bir yaşam tarzını benimsemek, bu hadisin ışığında anlaşılacak temel sonuçlardandır. Sağlıklı bir yaşam, ibadetlerin hakkıyla yapılabilmesi için de önemlidir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : Şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72-73-74-75-76-77-78-79 Cevapları”

“İçkiden sakınınız. Çünkü içki bütün kötülüklerin anasıdır.” Nesai, Eşribe, 44.

Soru : Sizce Hz. Peygamber (sav), içkiyi neden kötülüklerin anası olarak nitelendirmiş olabilir? Yukarıdaki hadisi sınıfınızda yorumlayınız.


Cevap : Hz. Peygamber (s.a.v.), içkiyi “kötülüklerin anası” olarak nitelendirerek, içkinin insan üzerinde sebep olduğu olumsuz etkilerin büyüklüğüne dikkat çekmiştir. İçki, aklı devre dışı bırakarak kişinin sağlıklı düşünme ve doğru karar verme yeteneğini zayıflatır. Bu durum, ahlaki ve dini kurallara uyulmamasına, şiddet, suç ve diğer kötülüklerin artmasına neden olabilir. Aynı zamanda içki, bireylerin hem maddi hem de manevi hayatlarını zedeler, ailelerin parçalanmasına ve toplumsal düzenin bozulmasına yol açar. Bu nedenle, içkiden uzak durmak, hem bireyin hem de toplumun huzur ve mutluluğunu korumak için gereklidir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevapları


Soru : Alkollü içki içmenin kişiye, ailesine ve topluma verdiği zararlar konusunda neler biliyorsunuz? Varsa bu konudaki bilgi ve gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Alkollü içki içmenin zararları:

Kişiye Zararları:

  • Fiziksel sağlık sorunlarına neden olur: Karaciğer hastalıkları, kalp rahatsızlıkları, beyin fonksiyonlarının bozulması.
  • Psikolojik sorunlara yol açar: Depresyon, kaygı ve bağımlılık.
  • İradeyi zayıflatarak kötü alışkanlıkların artmasına neden olabilir.

Aileye Zararları:

  • Aile içinde huzursuzluk ve tartışmalara yol açar.
  • Ekonomik sıkıntılar doğurur, aile bireylerinin refahını etkiler.
  • Aile bağlarını zayıflatarak ayrılıklara neden olabilir.

Topluma Zararları:

  • Suç oranlarının artmasına neden olur (şiddet, trafik kazaları vb.).
  • İş gücü kaybı ve ekonomik zararlara yol açar.
  • Toplumsal huzuru ve güveni zedeler.

Alkollü içkiler, hem bireysel hem de toplumsal düzeyde büyük yıkımlara yol açabileceğinden, bu kötü alışkanlıktan uzak durulması önemlidir. Gözlemlerimde de, içkinin çoğu zaman bireylerin ve ailelerin hayatını olumsuz etkilediğini görmekteyim.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


Soru : Yukarıdaki şemayı inceleyiniz. Sizce bu şemadan ne gibi sonuçlar çıkarılabilir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Bu şemadan, bağımlılığın genellikle bir döngü içinde ilerlediği anlaşılabilir. Kişi, başlangıçta merak veya çevresel etkilerle bu zararlı alışkanlığı deneyebilir. Ancak, zamanla çeşitli gerekçelerle kullanımı sürdürebilir. Bağımlı birey her ne kadar bırakma niyeti taşısa da, çoğu zaman tekrar başlayarak bu kısır döngünün içine hapsolur. Bağımlılıktan kurtulmanın en önemli adımı, bu döngüyü fark etmek ve kararlı bir şekilde onu kırmayı başarmaktır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Soru : KOAH hastalığı hakkında bir araştırma yapınız.


Cevap : KOAH (Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı), akciğerlerdeki hava yollarının tıkanmasına neden olan ve solunum güçlüğüyle kendini gösteren bir hastalıktır. En yaygın nedenleri sigara içmek, hava kirliliği, toz ve kimyasal maddelere uzun süre maruz kalmaktır. KOAH’ın belirtileri arasında öksürük, balgam, nefes darlığı ve fiziksel aktivitelerde zorlanma yer alır. Tedavi edilmediğinde, hastanın yaşam kalitesini ciddi şekilde düşürür. KOAH’tan korunmanın en etkili yolu sigara kullanmamak ve temiz hava ortamlarını tercih etmektir.


Soru : Çevrenizde sigara nedeniyle sağlık sorunu yaşayan kimseler var mıdır? Bu konudaki gözlemlerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Çevremde sigara kullanımı nedeniyle nefes darlığı çeken, öksürük şikayeti olan ve kronik bronşit gibi rahatsızlıklarla mücadele eden kişiler bulunuyor. Özellikle sigara içen bireylerin, hem kendi sağlıklarına zarar verdiğini hem de çevresindeki insanları pasif içicilik yoluyla etkilediğini gözlemliyorum. Bu durum, sigaranın birey ve toplum sağlığı üzerindeki ciddi olumsuz etkilerini açıkça ortaya koyuyor.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 58. maddesinde şu ilke yer alır:

“…Devlet, gençleri alkol düşkünlüğünden, uyuşturucu maddelerden, suçluluk, kumar ve benzeri kötü alışkanlıklardan ve cehaletten korumak için gerekli tedbirleri alır.”

Soru : Yukarıdaki anayasa maddesinden, devletimizin kötü alışkanlıklara bakışı ve bu alışkanlıklardan uzak durmanın önemi konusunda ne gibi sonuçlar çıkarılabilir? Sınıfınızda arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’nın 58. maddesi, devletin gençlerin kötü alışkanlıklardan korunması için aktif bir sorumluluk taşıdığını ifade etmektedir. Devletin, alkol, uyuşturucu, kumar gibi alışkanlıkları önlemek ve cehaletle mücadele etmek için gerekli tedbirleri alması, gençlerin sağlıklı bireyler olarak yetişmesini sağlamayı amaçlar. Bu madde, gençleri koruma bilincini artırırken toplumda kötü alışkanlıkların yayılmasının da önüne geçmeyi hedefler. Bu nedenle, kötü alışkanlıklardan uzak durmak sadece bireysel değil, toplumsal bir görevdir.


Soru : Siz yetkili olsanız çocukları ve gençleri kötü alışkanlıklardan korumak için ne gibi önlemler alırdınız? Önerilerinizi maddeler hâlinde aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Okullarda kötü alışkanlıkların zararlarına ilişkin kapsamlı eğitim programları düzenlemek.
  • Spor, sanat ve bilim gibi alanlarda gençleri teşvik ederek olumlu uğraşlar edinmelerini sağlamak.
  • Zararlı alışkanlıklarla ilgili farkındalık kampanyaları ve seminerler düzenlemek.
  • Uyuşturucu, alkol ve sigara gibi maddelerin teminini zorlaştıracak yasal düzenlemeler yapmak.
  • Rehabilitasyon merkezlerini yaygınlaştırarak bağımlılıktan kurtulmak isteyenlere destek sağlamak.
  • Ailelere yönelik bilinçlendirme programları düzenleyerek çocuklarını koruma konusunda eğitim vermek.
  • Medya ve sosyal medya aracılığıyla zararlı alışkanlıklardan uzak durmayı teşvik eden içerikler oluşturmak.


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları”, 3. üniteye başlamadan önce öğrencilerin temel kavramları kavraması için önemlidir. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Hazırlık Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, etkinlik bazlı bir öğrenme yaklaşımı sunar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu çalışmaların açıklayıcı ve kolay anlaşılır bir şekilde yapılmasına imkan verir. Ayrıca, “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilere ders sürecinde rehberlik eder.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Peygamberimizin (sav) alkollü içkinin zararını ifade eden bir hadisini bulup defterinize yazınız.


Cevap : “Her sarhoş edici şey haramdır. Çok içildiğinde sarhoş edenin azı da haramdır.” (Buhari, Eşribe, 4)


Soru : Alkollü içki içmenin zararları nelerdir? Araştırınız. Edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Alkollü içki içmenin zararları:

  1. Sağlık Zararları:
    • Beyin fonksiyonlarını zayıflatır, hafıza kaybına neden olabilir.
    • Karaciğer hastalıkları (siroz gibi) ve sindirim sistemi sorunlarına yol açar.
    • Kalp hastalıkları ve kanser riskini artırır.
  2. Psikolojik Zararlar:
    • Depresyon, kaygı bozukluğu gibi psikolojik rahatsızlıklara neden olabilir.
    • Kişinin iradesini zayıflatır ve kötü alışkanlıkları tetikleyebilir.
  3. Sosyal ve Ailevi Zararlar:
    • Aile içi şiddet, huzursuzluk ve boşanmalara yol açabilir.
    • Trafik kazalarına ve diğer toplumsal sorunlara sebep olabilir.
  4. Ekonomik Zararlar:
    • Kişinin ve ailesinin maddi durumunu sarsar, ekonomik sorunlara neden olur.

Soru : Genel ağdan, sigaranın zararlarıyla ilgili bir araştırma yapınız. Araştırma sonucu öğrendiklerinizi sunu hâline getirerek sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Madde MAdde Sigaranın zararları:

  1. Fiziksel Sağlık:
    • Akciğer kanseri, bronşit ve KOAH gibi hastalıklara neden olur.
    • Kalp ve damar hastalıklarına yol açar.
  2. Çevre:
    • Sigara izmaritleri çevre kirliliğine neden olur.
    • Pasif içicilik, çevredeki insanlara zarar verir.
  3. Ekonomik:
    • Sigara tüketimi hem bireylerin hem de ülkelerin sağlık harcamalarını artırır.

Soru : Kumar oynamanın kişiye ve topluma zararları nelerdir? Araştırınız.


Cevap :

Kişiye Zararları:

  • Maddi kayıplara yol açarak kişinin ekonomik durumunu zora sokar.
  • Aile içi huzursuzluklara ve ilişkilerin bozulmasına neden olur.
  • Psikolojik sorunlara (stres, depresyon) sebep olabilir.

Topluma Zararları:

  • İnsanları tembelliğe ve borç batağına sürükler.
  • Suç oranlarını artırabilir (hırsızlık, dolandırıcılık vb.).
  • Toplumda güven ve huzur ortamını zedeler.

Soru :   Zararlı alışkanlıkların birey ve toplum üzerindeki etkilerini konu alan karikatür, resim, afiş vb. dokümanlar bularak bunları sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

Zararlı alışkanlıklarla ilgili bulabileceğiniz afişler ve karikatürlerde şu konular yer alabilir:

  • Sigara ve alkolün sağlığa verdiği zararlar.
  • Kumarın birey ve aile üzerindeki yıkıcı etkileri.
  • Sağlıklı yaşamın önemi ve spor yapmanın teşvik edilmesi.

Soru : İslam dininde kul hakkı neden önemlidir? Araştırınız.


Cevap :

Kul hakkı, İslam dininde son derece önemlidir çünkü insanlar arasındaki hakların ihlal edilmesi, Allah katında affedilmesi zor olan büyük günahlardandır. Allah, kendi haklarını affedebilir, ancak kul haklarının affı, hakkı yenen kişinin rızasına bağlıdır. Kul hakkı:

  • İnsanlar arasında adaletin korunmasını sağlar.
  • Toplumda barış ve huzuru tesis eder.
  • İnsanın ahirette sorumlu tutulacağı en önemli haklardan biridir.
    Bu nedenle, başkalarının haklarını gözetmek ve onlara zarar vermemek bir Müslümanın temel görevlerindendir.


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 69, 70


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 69, 70 Cevapları” ve “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin konuya hakimiyetini ölçen önemli bir kaynaktır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, doğru bilgi ve açıklamalarla öğrencilerin anlamasını destekler. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70 SDR İpekyolu Yayıncılık”, değerlendirme çalışmaları için kapsamlı ve etkili bir rehber sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 69-70


1 : Namaz kılmak neden önemlidir? Açıklayınız.


Cevap : Namaz, İslam’ın beş temel şartından biri olup, Müslümanların Allah’a olan kulluk görevini yerine getirmelerini sağlar. Namaz kılmak, insanın Allah ile olan bağlantısını güçlendirir, ona huzur ve manevi derinlik kazandırır. Ayrıca namaz, bireyi kötü alışkanlıklardan korur, sabır, şükür ve tevazu gibi ahlaki değerleri pekiştirir. Namaz, hem ruhsal hem de bedensel temizlik anlamına gelir ve bir Müslümanın Allah’a olan teslimiyetini gösterir. Günlük yaşamda bir denge sağlayarak, insanı hem bireysel hem de toplumsal sorumlulukları konusunda bilinçlendirir.


2 : Namaz insanın ahlaki gelişimine nasıl katkı sağlar? Anlatınız.


Cevap : Namaz, insanın ahlaki gelişimine pek çok şekilde katkı sağlar. Öncelikle, namazda yer alan süreklilik ve disiplin, insanın özdenetimini artırır. Namaz kılan kişi, Allah’a karşı sorumluluklarını yerine getirirken, aynı zamanda sabır, dürüstlük, hoşgörü ve alçakgönüllülük gibi ahlaki değerleri de içselleştirir. Namaz, insanın öfkesini kontrol etmesine, nefisle mücadelesine yardımcı olur ve toplumsal ilişkilerde daha sağduyulu olmasına olanak tanır. Ayrıca namazda yapılan dua ve zikrler, insanın kalbini temizler ve kötü düşüncelerden uzaklaştırır.


3 : Namaz çeşitleri nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap :

Namaz çeşitleri genel olarak farz, sünnet, nafile ve vacip namazları olarak sınıflandırılabilir:

  1. Farz Namazları: İslam’da yerine getirilmesi zorunlu olan namazlardır. Beş vakit namaz (sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı) farz namazlarıdır.
  2. Sünnet Namazları: Peygamber Efendimiz’in (s.a.v.) örnek olarak kıldığı ve Müslümanların da teşvik edildiği namazlardır. Farz namazların öncesinde ve sonrasında kılınan sünnet namazlar vardır.
  3. Nafile Namazlar: İsteğe bağlı olarak kılınan fazladan ibadetlerdir. Müslümanlar gönüllü olarak kılarlar ve sevap kazanmak için yapılır.
  4. Vacip Namazlar: Farz kadar önemli olan, ancak terk edilmesi halinde ceza gerektiren namazlardır. Örneğin, bayram namazları ve vitir namazı vacip namazlar arasında yer alır.

4 : Ezan ve kamet arasındaki fark nedir? Bilgi veriniz.


Cevap :

Ezan ve kamet, namaz için çağrıda bulunan seslenişlerdir, ancak aralarındaki farklar şunlardır:

Ezan: Namazın vakti geldiğinde, camilerde veya açık alanlarda duyurulan çağrıdır. Ezan, namazın farz olduğunun hatırlatılması amacıyla okunur ve genellikle cami minaresinden okunur.

Kamet: Namazın başlaması için yapılan son çağrıdır. Cemaatin namaza başlamadan önce hazır olduğunu bildirir ve ezana göre daha kısa ve hızlı bir şekilde okunur. Kamet, özellikle cemaatle kılınacak namazlarda yapılır.


5 : Sabah namazının iki rekâtlık sünnetinin kılınışı nasıldır? Anlatınız


Cevap : Sabah namazının sünneti, farzdan önce kılınan iki rekâtlık sünnet namazıdır. Bu namazda, her rekâtta Fatiha suresi ve başka bir sure okunur. İlk rekâtta Fatiha’dan sonra herhangi bir kısa sure okunur ve rükûya gidilir. Aynı şekilde ikinci rekâtta da Fatiha ve başka bir sure okunur, ardından secde yapılarak dua edilir. Sabah namazının sünneti çok faziletli olup, Peygamber Efendimiz (s.a.v.) tarafından çok tavsiye edilmiştir. Namaz, sessiz ve huzurlu bir ortamda Allah’a yakınlaşma amacıyla kılınır.


6 : Cuma namazı nasıl kılınır? Söyleyiniz.


Cevap : Cuma namazı, haftada bir yapılan özel bir namazdır ve cemaatle kılınır. İki rekât farz namazdan önce, bir vaaz verilir ve bu vaaz, cemaate öğütler verir. Vaaz sonrasında cemaate Cuma namazının vakti geldiği duyurulur. Cuma namazı, öğle namazı yerine kılınır ve farz olarak iki rekât olarak yapılır. Cuma namazı öncesinde ve sonrasında sünnet namazları kılınır. Cuma namazının kılınması, Müslümanların birbirleriyle kaynaşmalarına, toplumsal dayanışmanın güçlenmesine ve Allah’a yakınlaşmalarına yardımcı olur.


8 : Cemaatle namaz kılmanın toplumsal açıdan faydaları nelerdir? Açıklayınız


Cevap :

Cemaatle namaz kılmak, toplumsal dayanışma ve birlikteliği artıran çok önemli bir ibadettir. Cemaatle namaz kılmanın toplumsal açıdan faydaları şunlardır:

  1. Birlik ve beraberlik: Cemaatle namaz, Müslümanları bir araya getirir, böylece toplumda güçlü bir birlik duygusu oluşur.
  2. Sosyal dayanışma: Namaz sonrası yapılan sohbetler, yardımlaşmalar ve ziyaretler, toplumsal bağları güçlendirir.
  3. Toplumsal huzur ve barış: Namaz, bireyleri Allah’a kullukta birleştirirken, toplumu barışçıl ve düzenli hale getirir.
  4. Kardeşlik duygusu: Cemaatle namaz, insanların birbirlerine karşı sevgi ve saygı beslemelerine yardımcı olur, toplumsal uyumu artırır.
  5. Manevi destek: Birlikte namaz kılmak, bireylere manevi huzur verir ve toplumu daha güçlü kılar.

8. Aşağıdakilerden hangisi abdestin farzlarından biri değildir?


A) Yüzü yıkamak B) Burna su vermek C) Başı mesh etmek D) Ayakları yıkamak

Cevap : B Şıkkı


9. Aşağıdakilerden hangisi namazın hazırlık şartlarından biridir?


A) Başlama tekbiri B) Kıraat C) Rükû D) Abdest almak

Cevap : D Şıkkı


10. Namazların çeşitleri düşünüldüğünde aşağıdakilerden hangisi dışarıda kalır?


A) Sabah namazı B) Yatsı namazı C) Teravih namazı D) Cuma namazı

Cevap : C Şıkkı


11. Aşağıdakilerden hangisi ezanda geçen ifadelerden biri değildir?


A) Sübhânallah B) Lâ ilâhe illallah C) Allahüekber D) Hayye ale’l-felâh

Cevap : A Şıkkı


12. Aşağıdakilerden hangisi cemaatle kılınması zorunlu olan bir namazdır?


A) Teravih namazı B) Vitir namazı C) Cuma namazı D) Sabah namazı

Cevap : C Şıkkı


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


13. I. Cuma namazı
II. Öğle namazı
III. Teravih namazı
IV. Bayram namazı
V. Cenaze namazı

Yukarıda sıralanan namaz çeşitlerinden hangi ikisinde hutbe okunur?


A) I-II B) II-V C) IV-V D) I-IV

Cevap : D Şıkkı


14. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Zekeriyya’nın (as) oğludur?


A) Hz. İsa (as) B) Hz. Elyesa (as) C) Hz. Yahya (as) D) Hz. Yakub (as)

Cevap : C Şıkkı


15. Fil suresi hakkında aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?


A) Kur’an’ın son suresidir.
B) İbadet etmenin önemini anlatır.
C) İslam’ın şartlarını konu edinir.
D) Bir ordunun paramparça oluşunu anlatır.

Cevap : C Şıkkı


16. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, kutucuklarda verilen kavram veya isimlerle doğru bir şekilde tamamlayınız.


Cevap :

a. Namaz için kıbleye dönmeye istikbalikıble denir.

b. Bütün vücudu, baştan ayağa hiç kuru yer kalmayacak şekilde yıkamaya gusül denir.

c. Akşam namazı, üç farz ve iki sünnet olmak üzere toplam beş rekâttır.

ç. Cenaze namazı ayakta kılınır. Bu namaz kılınırken rükü ve secde yapılmaz.

d. Müslümanlara namaz vaktinin geldiğini bildirmek için yapılan çağrıya ezan denir.

e. Su bulunmadığı veya suyu kullanma imkânı olmadığı zaman, abdest ya da boy abdesti yerine teyemmüm yapılır.

f. Namaz kılmaya başlarken Allahüekber diyerek tekbir alınır.

g. Fil suresi toplam beş ayetten meydana gelir.

ğ. Yemen Valisi Ebrehe, içerisinde fil de olan ordusuyla Kâbe’yi yıkmak istemiştir.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları”, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Sure Tanıyorum: Fil Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları” ile Fil Suresi’nin tarihî ve dini bağlamını öğrenmek mümkündür.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, bu sureyi anlamak için doğru bilgiler sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilerin Fil Suresi hakkında derinlemesine bilgi edinmelerini sağlar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Fil suresi Kur’an-ı Kerim’in yüz beşinci suresidir. Hz. Peygamber’e (sav) Mekke’de vahyedilen surelerden biridir. Beş ayetten meydana gelen bu surede, İslamiyetten önce gerçekleşen Fil Olayı hatırlatılmaktadır. Bu nedenle sure, Fil suresi olarak adlandırılmıştır.

Fil Olayı Yemen Valisi Ebrehe zamanında yaşanmıştır. Buna göre Habeşistan kralı, Yemen’e vali olarak Ebrehe’yi görevlendirmiştir. Ebrehe, göreve başladıktan bir süre sonra o dönem Yemen’in en büyük şehirlerinden olan San’a’ya büyük ve gösterişli bir kilise yaptırmıştır. Esasen Ebrehe’nin amacı, Kâbe’ye hac için gelen kimseleri bu kiliseye çekerek Kâbe’nin ve Mekke’nin etkisini azaltmaktı. Ancak durum Ebrehe’nin beklediği gibi olmamış, onun yaptırdığı kiliseye kimse gelmemiştir. Bunun üzerine Ebrehe, içerisinde fil de bulunan bir orduyla Kâbe’yi yıkmak amacıyla Mekke üzerine yürümüştür. Ancak Ebrehe, her ne kadar Kâbe’yi yıkmak için saldırı düzenlese de bunda başarılı olamamıştır. Yüce Allah (cc) Kâbe’nin yıkılmasına izin vermemiştir. Deniz tarafından gelen ebabil adı verilen kuşlar, fil ordusu üzerine taşlar yağdırmıştır. Bu taşların isabet ettiği askerlerin çoğu ölmüştür. Ordusu yanmış, çiğnenmiş ekin gibi helak olan Ebrehe, kalan askerleriyle hızlıca Yemen’e dönmüştür.

Okunuşu : Bismillâhirrahmânirrahîm.

Elem terâ keyfe feale rabbüke biesḥâbilfîl. Elem yec’al keydehüm fîtadlîl. Ve ersele
aleyhim tayran ebâbîl. Termîhim biḥicâratim min siccîl. Fecealehüm keasfim me’kûl.

Anlamı : Rahman ve Rahîm olan Allah’ın adıyla (başlarım).

Rabbin, fil ordusuna neler yaptı bilmez misin? Onların kötü planlarını boşa çıkarmadı
mı? Onların üstüne sürü sürü kuşlar gönderdi. O kuşlar, onların üzerine pişkin
tuğladan yapılmış taşlar yağdırıyordu. Böylece Allah, onları yenilip çiğnenmiş ekin
yapraklarına çevirdi.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 66, 67 Cevapları“, “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Zekeriya (as) Metni Etkinlik Cevapları” etkinlikleri ile Hz. Zekeriya’nın (as) hayatı ve mücadelesi hakkında bilgi ediniriz.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Hz. Zekeriya’nın hayatındaki önemli olayları anlatan bölüme detaylı cevaplar sunar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67 SDR İpekyolu Yayıncılık”, öğrencilerin peygamberlerin hayatını daha iyi anlamaları için rehberlik eder.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 66-67


Soru : Sizce Hz. Zekeriyya (as) niçin böyle dua etmiş olabilir?


Cevap : Hz. Zekeriyya (as), Allah’a olan derin inancı ve teslimiyeti nedeniyle duasını içtenlikle yapmıştır. Zekeriya Peygamber, Allah’ın gücüne ve kudretine olan güvenini ifade etmek için bu dua edilmiştir. Aynı zamanda, yaşının ilerlemiş olması ve çocuk sahibi olma arzusunun gerçekleşmemesi, onun sabır ve teslimiyetini artırmıştır. Bu dua, aynı zamanda Allah’ın iradesine olan güvenini ve ümidi simgeler. Hz. Zekeriyya (as), Allah’tan yalnızca çocuk istemiyor, aynı zamanda bu çocuğun hayırlı bir evlat olmasını ve Allah’ın kendisine ihsan ettiği lütufları devam ettirmesini talep etmektedir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Hz. Zekeriyya (as) ne gibi özelliklere sahiptir? Söyleyiniz.


Cevap :

Hz. Zekeriyya (as), Allah’a olan derin bağlılığı ve samimiyeti ile bilinir. Öne çıkan özellikleri şunlardır:

  1. Sabır ve Azim: Hz. Zekeriyya (as), Allah’ın emirlerine sadık kalmış, zorluklarla karşılaştığında sabırla mücadele etmiştir.
  2. Sadakat ve Tevazu: Allah’a olan sadakati ve tevazusu, onun peygamberliğini pekiştiren önemli özelliklerindendir.
  3. İnanç ve Güven: Allah’ın gücüne olan tam inancı, dua ederken O’na güvenmesini sağlamıştır.
  4. Evrensel Şefkat: Hz. Zekeriyya (as), halkını doğru yola çağırarak onlara doğruyu anlatmaya çalışan bir liderdir.
  5. İlahi İrade Karşısında Teslimiyet: Allah’ın her türlü takdirine itaat etmekte bir örnektir.

Soru : Hz. Zekeriyya (as) hangi topluma peygamber olarak gönderilmiş ve gönderildiği toplumu hak yola çağırmak için neler yapmıştır? Belirtiniz


Cevap :

Hz. Zekeriyya (as), İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir. Görevi, onları Allah’a kulluğa davet etmek ve doğru yolda olmalarını sağlamak olmuştur.

  • Tevhid inancını öğretmiştir: Hz. Zekeriyya (as), toplumu tek bir Allah’a inanmaya ve O’na ibadet etmeye çağırmıştır.
  • İnsanları kötü alışkanlıklardan sakındırmıştır: O, halkını ahlaki bozulmalardan ve günahlardan uzak durmaya davet etmiştir.
  • Örnek bir lider olmuştur: Kendisi örnek bir insan olarak halka doğru yolu gösterip, sabır, adalet ve merhametle onlara rehberlik etmiştir.
  • Allah’ın emirlerine teslim olmayı öğretmiştir: Hz. Zekeriyya (as), Allah’a olan güvenini ve itaatini halka göstererek, onlara da teslimiyetin önemini anlatmıştır.


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları“, namazın farzlarından sünnetlerine kadar her aşamayı detaylandırır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin etkinlikler üzerinden doğru bilgiye ulaşmasını sağlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, açıklayıcı cevaplarıyla konunun anlaşılmasını kolaylaştırırken, “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık”, namazın kılınışını öğrenmek isteyenlere rehberlik eder.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65


“De ki: (Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler O’nundur. Namazında sesini pek yükseltme, çok da kısma. İkisi arasında bir yol tut.” İsra suresi, 110. ayet.

Soru : Yukarıdaki ayetten namazın kılınışı konusunda nasıl bir sonuç çıkarabiliriz?


Cevap :

Bu ayetten namazın kılınışı ile ilgili şu sonuçlar çıkarılabilir:

  1. Namazda denge gözetilmelidir: Ayette, namazda sesin ne çok yüksek ne de çok alçak olması gerektiği belirtilmiştir. Bu, namazın huşu içinde ve dikkatle kılınmasını, orta bir yol izlenmesini öğütler.
  2. Samimiyet ve tevazu esastır: Allah’a dua ederken veya namaz kılarken abartıya kaçmamak, samimi ve ölçülü olmak önemlidir.
  3. Allah’ın isimleriyle O’na yönelmek: Ayet, Allah’ın en güzel isimlerinin olduğunu hatırlatır ve O’na Rahman veya başka güzel isimleriyle seslenebileceğimizi ifade eder. Bu da Allah’a olan kulluğun derin anlamını ve özgürlüğünü gösterir.
  4. Huşu ve odaklanma: Sesin denetimi, kişinin namazda zihinsel ve ruhsal odaklanmasını sağlar, Allah’a yönelişi güçlendirir.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Öğle namazının dört rekâtlık ilk sünneti ile ikindi namazının sünnetinin kılınışı arasındaki farklılıklar nelerdir? 


Cevap :

  • Niyet: Öğle namazının ilk sünnetine “Niyet ettim Allah rızası için öğle namazının sünnetini kılmaya” diyerek başlanırken, ikindi namazının sünnetine “Niyet ettim Allah rızası için ikindi namazının sünnetini kılmaya” denir.
  • Kılınış Şekli: Öğle namazının ilk sünneti dört rekâtlık bir sünnettir ve her iki rekâtta da oturularak tahiyyat duası okunur (ilk oturuş). İkindi namazının sünneti ise kılınış açısından farklı değildir, ancak daha çok “zevalden sonra kılınan sünnet” olarak bilinir.

2. Akşam namazının üç rekâtlık farzının kılınışıyla vitir namazının kılınışı arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir? 


Cevap :

Benzerlikler:

  • Her ikisi de üç rekât olarak kılınır.
  • İlk iki rekâtta Fatiha ve zamm-ı sure okunur.
  • Her iki namazda da ilk oturuş ikinci rekâtta yapılır.

Farklılıklar:

  • Niyet: Akşam namazının farzına “Akşam namazının farzını kılmaya” diye niyet edilirken, vitir namazına “Vitir vacip namazını kılmaya” şeklinde niyet edilir.
  • Üçüncü Rekât: Akşam namazının farzında üçüncü rekât, diğer farz namazlar gibi kılınır. Vitir namazının üçüncü rekâtında ise Fatiha ve zamm-ı sureden sonra eller kaldırılarak kunut duaları okunur.

3. Vakit namazlarında kılınışı birbirinin aynı olan farz ve sünnetler hangileridir? Örnekler veriniz.


Cevap :

İki rekâtlık namazlar: Sabah namazının farzı ile sabah namazının sünneti kılınış açısından aynıdır. Her ikisinde de iki rekât kılınır, Fatiha ve zamm-ı sure okunur.

Dört rekâtlık namazlar: Öğle namazının farzı ile öğle namazının son sünneti kılınış açısından aynıdır. Dört rekâtlık namazlarda Fatiha ve zamm-ı sure okunur, ikinci rekâtta oturulur ve üçüncü ile dördüncü rekâtlar aynı şekilde devam eder.

 


Soru : Yukarıda verilenler dışında namazların kılınışındaki benzerlik ve farklılıklar konusunda sizler de çeşitli sorular belirleyip arkadaşlarınıza yöneltiniz. Böylece namazın kılınışıyla ilgili bilgilerinizi pekiştiriniz.


Cevap :

  • İkindi ve öğle namazının farzlarının kılınışındaki farklar nelerdir?
  • Sabah namazının farzı ile sünneti arasında niyet dışında başka fark var mıdır?
  • Vitir namazında kunut dualarını unutan bir kişi ne yapmalıdır?
  • Akşam ve yatsı namazlarının farzlarının kılınışı neden farklıdır?

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Cemaatle namaz ve camiler

  • İnsanların tanışmasına katkıda bulunur.
  • İnsanların birbiriyle kaynaşmasını sağlar.
  • Sevgi ve saygı duygularını güçlendirir.

Soru : Yukarıdaki şemaya başka neler eklenebilir? Verilen örnekleri de dikkate alarak şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

Yukarıdaki şemaya şu maddeler eklenebilir:

  • Toplumsal dayanışmayı artırır.
  • Birlik ve beraberlik duygularını güçlendirir.
  • Dini bilgilerin paylaşılmasına ve yayılmasına vesile olur.
  • Kardeşlik bağlarını kuvvetlendirir.
  • İbadet bilincini ve düzenini geliştirir.
  • Sorunların çözümü için fikir alışverişi yapılmasını sağlar.
  • Manevi huzur ve topluluk bilinci kazandırır.
  • Gençlerin dini eğitimi için örnek teşkil eder.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru : Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı çevrenizde nasıl kutlanmaktadır? Bu bayramlarda toplumda ne gibi etkinlikler yapılmaktadır? Gözlem ve düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :

Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı, çevremde büyük bir coşku ve birlik içinde kutlanmaktadır.

Ramazan Bayramı: Bu bayramda insanlar sabah erkenden bayram namazına gider, bayramlaşarak birbirlerinin bayramını kutlarlar. Evlerde büyük bir hazırlık yapılır; tatlılar, börekler ve özel yemekler hazırlanır. Bayramda büyükler ziyaret edilir, çocuklara harçlık verilir ve insanlar sevdiklerine hediye alır. Ayrıca, Ramazan boyunca yapılan yardımların geri dönüşü olan sadaka ve zekâtlar, bayramda dağıtılır.

Kurban Bayramı: Kurban Bayramı, kurbanlıkların kesilmesi, etlerin dağıtılması ve ihtiyaç sahiplerine yardım edilmesiyle kutlanır. Camilerde bayram namazı kılındıktan sonra, insanlar akrabalarını ziyaret eder ve bayramlaşırlar. Aynı zamanda, kurban etleri genellikle aile üyeleri, komşular ve fakirlere dağıtılır. Bayramda dayanışma ve yardımlaşma duygusu güçlüdür.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Akrostiş tekniğini kullanarak aşağıya bayram konulu bir şiir yazınız. (BAYRAM)


Cevap :

Birlik ve beraberlik, yüce duygudur,
Aile, dostlar bir arada, sevinçle doludur,
Yürekler sevgiyle atar, gözler güler,
Rahmet ve bereket, her tarafta söner,
Aynı sofrada buluşur, gönüller kaynaşır,
Mutluluk ve huzur, bayramda birleşir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : Cenaze namazı kılındıktan sonra imam, cemaate katılan kişilere “Ölen Müslüman’a haklarınızı helal ediyor musunuz?” diye sorar. Sizce imam bunu niçin yapar? Cemaatten niçin böyle bir istekte bulunur? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : İmam, cenaze namazı sonrasında cemaatten bu soruyu sorar çünkü bir kişinin vefatından sonra, o kişinin geride bıraktığı haklar ve borçlar kalabilir. Müslümanlar, aralarındaki kırgınlıkları ve yanlış anlaşılmaları çözmelidir. Bu soruyla, ölen kişinin hakkına riayet edilip edilmediği ve aralarındaki ilişkiyi düzeltme amaçlanır. Cemaatin “helal ediyorum” demesi, ölenin ruhunun huzur içinde olması ve bu dünyadaki yüklerinin hafifletilmesi için bir anlam taşır. Aynı zamanda bu davranış, İslam’daki kardeşlik, birlik ve hoşgörü anlayışının bir yansımasıdır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


“Bir kimse evinde güzelce temizlenir de sonra Allah’ın farzlarından birini yerine getirmek için (O’nun) mescitlerinden birine giderse attığı adımlardan biri günahlarını silip yok eder, diğer adımı da onu bir derece yükseltir.” Müslim, Mesacid, 51.

“Kim sabah akşam camiye gidip gelirse Allah Teala, o kimseye cennetteki ikramını hazırlar.” Buhari, Ezan, 37.

Soru : Yukarıdaki hadislerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Yukarıdaki hadislerde verilen mesaj, camiye giden ve Allah’ın rızası için namaz kılan kişilerin, hem ruhsal hem de ahlaki olarak ödüllendirileceğidir. Hadislerde, camiye giden kişilere cennette özel ikramlar verileceği ve attıkları her adımın sevap olduğu vurgulanmaktadır. Camiyi düzenli olarak ziyaret etmek, sadece dini sorumluluğun yerine getirilmesi değil, aynı zamanda kişinin manevi dünyasını güçlendiren, ona huzur ve mutluluk veren bir eylemdir. Ayrıca, camiye gitmenin günahları silip, dereceleri yükseltmesi, İslam’da ibadetlerin insanın kalbini temizleyip Allah’a yaklaşmasına olan katkısını gösterir. Bu hadis, camiye düzenli gitmenin, Allah’ın rahmetine ve ödüllerine erişmede önemli bir adım olduğunu belirtmektedir.



 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 46, 47 Cevapları“, namaz çeşitlerine dair bilgileri etkinliklerle destekleyen önemli bir kaynaktır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz Çeşitleri Metni Etkinlik Cevapları”, farklı namaz türlerinin ibadet hayatındaki yerini açıklayan detaylı açıklamalar içerir.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, ünite kapsamında öğrencilerin konuyu kavramasına destek olurken “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47 SDR İpekyolu Yayıncılık”, etkinliklerle öğrenmeyi kalıcı hale getirmeyi hedefler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47


Soru : Farz namaz ne demektir? Beş vakit namazın farz olduğunu biliyor musunuz? Beş vakit namazı sırasıyla söyleyebilir misiniz?


Cevap :

Farz namaz: İslam’da, Allah’ın (cc) emri ile kesin olarak kılınması gereken, terk edilmesi büyük günah olan namazlara denir.

Beş vakit namazın farz olduğunu biliyorum. Beş vakit namaz, müminlere farz olan günlük ibadetlerdendir.

Beş vakit namaz sırasıyla:

  • Sabah Namazı
  • Öğle Namazı
  • İkindi Namazı
  • Akşam Namazı
  • Yatsı Namazı

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Aşağıdaki namazların dinî açıdan hükmünü yazınız.


Cevap :

  • Cuma namazı: Farzdır.
  • Sabah namazı: Farzdır.
  • Bayram namazı: Vaciptir (Hanefî mezhebine göre).
  • Cenaze namazı: Farz-ı kifayedir (cemaatten bir grup kıldığında diğer Müslümanlar sorumluluktan kurtulur).
  • Teravih namazı: Sünnettir (müekked sünnet).
  • Yatsı namazı: Farzdır.
  • Şükür namazı: Nafile namazdır.


 

Our Score

6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namaz İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namaz İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 42, 43, 44, 45 Cevapları“, öğrencilere namaz ibadetinin önemi üzerine etkinliklerle rehberlik etmektedir. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namaz İbadeti ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları”, namazın birey ve toplum hayatındaki yerini anlamalarına yardımcı olacak detaylı içerikler sunar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, öğrencilerin etkinliklere yönelik doğru yanıtları bulmasını sağlar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45 SDR İpekyolu Yayıncılık”, namazın dini ve manevi boyutlarını keşfetmeye yönelik içeriklerle zenginleştirilmiştir.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 42-43-44-45


Soru : İnsanlar niçin namaz kılar? Bu konudaki düşüncelerinizi ifade ediniz.


Cevap :

  • Manevi huzur ve sükûnet bulmak için
  • Allah’ın rızasını kazanmak ve emrine uymak için
  • Allah’a şükretmek ve kulluk görevini yerine getirmek için
  • Günahların bağışlanmasını dilemek için
  • Dünya ve ahiret mutluluğu elde etmek için
  • Allah’a yakınlaşmak ve onunla iletişim kurmak için
  • İbadetin insanın yaratılış amacına uygun olduğu bilinciyle

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


  • Manevi açıdan huzur duymak için
  • Allah’ın (cc) rızasını kazanmak için
  • Allah’la (cc) iletişim kurmak için
  • Yüce Allah (cc), ibadete layık tek ilah olduğu için
  • Allah’a (cc) şükrümüzü ifade etmek için
  • İslam’ın şartı olduğu için
  • Allah’ın (cc) emrini yerine getirmek için
  • Kulluk borcunu ödemek için

Soru : Niçin namaz kılındığını ifade etmek için yukarıdaki şemaya sizce başka neler eklenebilir? Örnekler yazınız.


Cevap :

  • Ruhsal ve fiziksel sağlık için (Namaz beden ve ruhun huzur bulmasına yardımcı olur.)
  • Toplum içinde güzel ahlakı teşvik etmek için
  • Günlük hayatın stresinden arınmak için
  • Allah’ın huzurunda tevazu göstermek ve ona sığınmak için
  • Aile ve toplumda dini bilinci artırmak için
  • Peygamber Efendimiz’in (sav) sünnetine uymak için

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : Sizce namaz kılan insan neler yapmalı, nelerden kaçınmalıdır? Sınıfınızda arkadaşlarınızla tartışınız. Ulaştığınız sonuçları listeleyiniz


Cevap :

Namaz Kılan İnsanın Yapması Gerekenler:

  1. Abdestini düzgün bir şekilde almalı.
  2. Namaz vakitlerini düzenli takip etmeli.
  3. Namazda huşu ve samimiyet içinde olmalı.
  4. Kıraat (okuma) ve hareketleri doğru yapmalı.
  5. Namaz öncesinde helal lokma yemeye dikkat etmeli.
  6. Namazda odaklanmak için çevresel dikkat dağıtıcıları önlemeli.

Namaz Kılan İnsanın Kaçınması Gerekenler:

  1. Namazı bilerek geciktirmekten veya terk etmekten sakınmalı.
  2. Namazda düşünceyi dağıtacak şeylerle uğraşmamalı.
  3. Gösteriş (riya) amacıyla namaz kılmamalı.
  4. Temiz olmayan bir yerde namaz kılmaktan kaçınmalı.
  5. Aceleyle, huşu ve dikkat olmadan namaz kılmamalı.
  6. Namazdan önce kasten abdesti bozan durumlara düşmemeye dikkat etmeli.


 

Our Score
error: Content is protected !!