Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma KitabıGüçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 44-45 MEB Yayınları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 44-45
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 44 Cevapları
1. Serdar, gelişmiş bitki hücresi ve hayvan hücresi arasındaki farkları belirlemek için aşağıdaki tabloyu oluşturur.
Serdar’ın hazırladığı tabloya göre aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Hayvan hücresinin şekli yanlış işaretlenmiştir. B) Tablonun tümünde doğru işaretleme yapılmıştır.
C) Sentrozomların bulunduğu hücre yanlış işaretlenmiştir.
D) Kofulların büyük ve az sayıda olduğu hücre çeşidi yanlış işaretlenmiştir.
Cevap: B ŞIKKI
2. Aşağıda hücredeki yapıların görsellerinin yer aldığı bir tablo verilmiştir.
Bu tabloda en basit ve en karmaşık olan yapıların bulunduğu bölümler boyanırsa tablonun son hâli hangisi gibi olur?
Cevap: D ŞIKKI
3. Hücre ile ilgili gelişmelerin tarihsel sıralaması aşağıda verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Mikroskop bulunmadan önce hücre kavramı bilinmiyordu.
B) 1857’de hücre organellerinin tamamı gözlemlenmiştir.
C) Günümüzde hücre ile ilgili bütün bilgilere ulaşılmıştır.
D) DNA, hücredeki organellerden önce keşfedilmiştir.
Cevap: A ŞIKKI
4. Derste öğrendiklerini pekiştirmek isteyen bir öğrenci, hücreden organizmaya doğru olan ilişkiyi göstermek için matruşka bebeklerinden faydalanmıştır.
Bu bebeklerin büyüklükleri ve iç içe geçme özellikleri düşünüldüğünde;
Cevap: B ŞIKKI
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45 Cevapları
5. Selen, organel görsellerinin bulunduğu kartların altındaki noktalı alanlara organelin adını ve özelliklerini yazar. Selen’in kartlarını inceleyen arkadaşı, kartlarda yer alan ifadelerde bazı hataların olduğunu fark eder. Daha sonra bu hataların nasıl düzeltileceğine yönelik önerilerini not eder (Bu önerilerinin doğru olduğu bilinmektedir.).
Buna göre hangisi Selen’in arkadaşının notlarından biri olabilir?
A) Birinci karttaki organelin adını “RİBOZOM” olarak değiştirmek gereklidir. B) ikinci karttaki organelin özelliği olarak “Hücrenin enerji üretim merkezidir.” bilgisi yazılmalıdır.
C) Birinci ve ikinci kartlardaki organel adları birbiri ile değiştirilmelidir.
D) Üçüncü karttaki organelin adını “KOFUL” olarak değiştirmek gereklidir.
Cevap: B ŞIKKI
6. Hücrenin keşfinden bugüne kadar gerçekleşen gelişmeler aşağıda verilmiştir. Verilen bilgiler dikkate alındığında aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
A) 1665’ten önce hücreler daha az gelişmiş bir yapıya sahipti.
B) Robert Hooke cansız hücreleri keşfetmiştir. C) insan gen haritası DNA’nın yapısı anlaşıldıktan sonra çıkarılmıştır.
D) Bitki ve hayvanların hücrelerden oluştuğu aynı yıl keşfedilmiştir.
Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma KitabıBeceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 41, 42, 43
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43 MEB Yayınları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 41-42-43
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları
Aşağıdaki görseller bitki ve hayvan hücresini temsil etmektedir. Bu görsellerdeki organel ve yapılar numaralandırılmıştır.
Soru : Organel ya da yapı numarasının bulunduğu kareyi aşağıdaki açıklamalara göre uygun renge boyayınız.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 41 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 42 Cevapları
Aşağıda, mikroskop resimieri ve hücrenin yapısıyla ilgili gelişmeler verilmiştir
1665’te Robert Hooke, icat edilen ilk mikroskobu geliştirerek mantarları incelemiş ve gördüğü boşluklara “hücre” adını vermiştir.
1674’te Anton Van Leevvenhoek, havuzdan aldığı suyun içinde bir hücreli canlıyı gözlemlemiştir.
1950’li yıllarda elektron mikroskobunun icat edilmesiyle tüm hücrelerin ayrıntılı yapısı İncelenmeye başlanmıştır
Soru : Bu bilgilere göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Teknolojiye bağlı olarak mikroskobun geliştirilmesi, hücre araştırma çalışmalarına ne gibi avantajlar sağlamıştır? Açıklayınız.
Cevap:
Teknolojinin gelişmesi ile mikroskoplar da gelişmeye başlamıştır. Böylece hücrenin yapısı daha ayrıntılı incelenerek hücre hakkında daha çok bilgi sahibi olunmuştur.
2. Günümüzde kullanılan ışın ve elektron mikroskopları, hücrenin yapısı ile ilgili çalışmalara nasıl katkıda bulunmuştur? Açıklayınız.
Cevap:
Elektron mikroskopları sayesinde hücreyi oluşturan yapılar ayrıntılı şekilde incelenmiştir.
3. Geçmişten günümüze kadar olan bu değişimler bilimsel bilginin kesinliği hakkında nasıl bir fikir verir? Açıklayınız.
Cevap:
Teknolojinin gelişmesi ile bilimsel bilgilerin sayısı artmaktadır.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 43 Cevapları
Soru : Öğretmen, aşağıdaki kavram haritasını çizmiş ve bazı alanları boş bırakmıştır. Boş bırakılan alanlara harflerle verilmiş kavramları doğru şekilde yerleştirerek şifreyi çözünüz.
Cevap:
Hayvan Hücresi
Çekirdek
Doku
Temel Kısımlar
Sistem
ŞİFRE : KOFUL
Soru : Ulaştığınız şifre sözcüğüne ait iki özelliği aşağıya yazınız.
Cevap:
KOFUL : Atık maddeleri depolar.
Bitki hücresinde büyük ve az sayıda, hayvan hücresinde küçük ve çok sayıda bulunur.
Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma KitabıKazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 36, 37, 38, 39, 40
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 36-37-38-39-40
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri kutucuk içinde verilen uygun ifadeler ile tamamlayınız.
Cevap:
Canlıların canlılık özelliği gösteren en küçük yapı birimi hücre olarak adlandırılır. Canlıların solunum ve boşaltım gibi yaşamsal olayları burada gerçekleşir. Hücreler çok küçük yapılı olduğu İçin mikroskop ile gözlemlenebilir. Hücreyi ilk defa Robert Hooke (Rabırt Huk), adlı bilim insanı yaptığı basit mikroskop ile keşfetmiştir. Hücre; çekirdek, sitoplazma ve hücre zarı olmak üzere üç temel kısımdan oluşmaktadır.
1 Hücre zarı,: Esnek, canlı ve seçici geçirgendir. Hücreyi dış etkenlerden korur. Bitkilerde hücreyi saran hücre zarı ile beraber hayvan hücrelerinde olmayan hücre çeperi vardır.
2 Sitoplazma: Hücre zarı ile çekirdek arasındaki yumurta akı kıvamında olan kısımdır. Yapısında su, çeşitli besin içerikleri, hormonlar ve organeller bulunur. Bu organaller mitokondri, endoplazmik retikulum, ribozom, lizozom, kloroplast, sentrozom, koful ve golgi aygıtı gibi organellerdir. Bunlar, hücrenin yaşamsal faaliyetlerini yürütmekte görevlidir. Hücre içi sindirimde görevli olan, lizozom organelidir. Mitokondri enerji üretiminde görevlidir. Kloroplast ise fotosentez ile besin ve oksijen üretir ve sadece bitki hücresinde bulunur. Hayvan hücrelerinin bölünmesinde sentrozom rol oynar. Salgı üretimi ve paketleme golgi aygıtının görevidir. Hücrede protein üretmekte görevli
olan, ribozom organelidir. Endoplazmik retikulum, hücre içi madde iletimi ile görevlidir. Su, besin ve atık madde depolanmasında görevli olan koful organelidir.
3 Çekirdek : Genellikle hücrenin orta kısmındadır. Canlıya ait kalıtsal bilgileri taşıyan kromozom burada bulunur. Yaşamsal olayları yönetir, düzenler ve denetler.
Canlıların özelliklerinin şifrelendiği gen bölgeleri birleşerek DNA’yı, DNA ve özel yapılı bir protein birleşerek kromozomları oluşturur. Kromozomlar da bazı tek hücreliler hariç hücrede çekirdek içinde bulunur. Büyüklük sıralaması, “hücre > kromozom > DNA > gen” şeklindedir.
Mikroskobun bulunuşu ve hücrenin keşfinden günümüze birçok gelişme yaşanmıştır. Mikroskop ile ilk defa ölü hücreleri Robert Hooke incelemiştir. Daha sonra 1674’te Anton Van Le- euvvenhoek (Antoni Van Lövenhuk) canlı hücreleri keşfetmiştir. 1951’de ilk elektron mikroskobu üretilmiştir. 20Q0’de insanların gen haritası çıkarılmış ve son olarak 2015’te Nobel Kimya Ödülü’ne layık görülen Türk bilim insanı Aziz Sancar DNA’ların nasıl onarıldığını haritalandırmıştır.
Bir hücre bölünerek yeni hücreleri oluşturur. Yapı ve görevleri aynı hücreler birleşerek dokuları meydana getirir. Farklı dokular bir araya gelerek organları, organlar sistemleri, sistemler ise organizmayı (canlıyı) oluşturur. Bu kavramların karmaşıktan basite doğru (büyükten küçüğe) sıralanışı şöyledir: organizma, sistem, organ, doku, hücre
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğuna karar vererek ilgili yapboz parçasını boyayınız.
Cevap:
Doğru
Yanlış
Yanlış
Doğru
Yanlış
Doğru
Doğru
Yanlış
Yanlış
Doğru
Yanlış
Yanlış
Yanlış
Doğru
Yanlış
Yanlış
Doğru
Doğru
Yanlış
Doğru
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları
Soru : Aşağıdaki görselde verilen kutucuklara ilgili organellerin isimlerini yazınız. Görseli inceleyip aşağıdaki tabloda verilen özellikler ile hücre çeşidini eşleştirerek uygun kutucukları işaretleyiniz.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları”
Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Sadece hayvan hücresinde bulunan organellerin adlarım ve görevlerini yazınız.
Cevap:
Sentriyol: Hücre bölünmesinde görevlidir.
2. Sadece gelişmiş bitki hücresinde bulunan organellerin adlarını ve görevlerini yazınız.
Cevap :
Kloroplast: Besin üretiminde görevlidir.
Hücre çeperi: Hücreye dayanıklılık ve sertlik kazandırır.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar vererek dallanmış ağaç üzerinde ilerleyiniz.
– İfadelerin tümünde hata yapmadan tercih yaparsanız hangi çıkışa ulaşırsınız?
Cevap: 2. ÇIKIŞ
– İfadelerin tümünde hatalı tercih yaparsanız hangi çıkışa ulaşırsınız?
Cevap: 5. ÇIKIŞ
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40 Cevapları
Soru : Aşağıdaki geometrik şekiller; hücre, doku, organ, sistem ve organizmayı temsil etmektedir. Geometrik şekillerin sayıları ile sözü edilen kavramların büyüklükleri orantılıdır. Kavramların temsil ettiği geometrik şekilleri noktalı yerlere çiziniz.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 40 Cevapları”
Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı1. Ünite Becerikli Sorular Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı . Ünite Becerikli Sorular Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 28 Cevapları
1. Rasathaneler uzayın gözlemlenmesi, verilerin toplanması ve incelenmesi için inşa edilen gözlem merkezleridir. Rasathaneler; gözlemleri olumsuz yönde etkileyebilecek çeşitli ışık kaynaklarından uzak ve rakımı yüksek yerlerde olmalıdır. Ayrıca rasathaneler kurulurken bulutsuz gece sayısının fazla olduğu ve nem oranının düşük olduğu bölgeler tercih edilmelidir. Öğretmen, yukarıdaki bilgileri verdikten sonra dört öğrencisinden rasathane kurumu için uygun bir bölge araştırmalarını istiyor. Öğrenciler araştırmaları sonucu buldukları bölgeleri aşağıdaki Türkiye haritasına işaretliyor.
Bu bölgelerin coğrafi iklim koşullarını da not alarak harita üzerine sabitliyor. Buna göre aşağıdaki ifadelerden hangisine ulaşılabilir?
A) Serdar’ın araştırma yaptığı bölge, rasathane kurulması için uygun bir bölgedir çünkü yıl genelinde hava açık ve bulutsuzdur. B) Mustafa’nın araştırma yaptığı bölge, nem oranının düşük olmasından dolayı rasathane kurmak için aralarındaki en uygun bölgedir.
C) Rakımı düşük olduğu için Nuran’ın araştırma yaptığı bölgeye rasathane kurulması uygundur.
D) Tüiay’ın araştırma yaptığı bölgeye rasathane kurulması uygun değildir çünkü bölgenin rakımı yeterince yüksek değildir.
Cevap: B ŞIKKI
2. GÖKTÜRK Projesi, Dünya üzerinde herhangi bir bölgeden askerî istihbarat amaçlı yüksek çözünürlüklü görüntü elde edilmesine imkân tanıyacak bir uydu sistemi olarak tasarlanmıştır. Bu sistem, aynı zamanda diğer gözlem ihtiyaçlarını karşılamak için de kullanılacaktır.
Bu projenin amaçları arasında hangisi gösterilemez?
A) Orman alanlarının kontrolü
B) Yeryüzünün haritalandırılması
C) Doğal afet sonrası hasar tespiti D) Telefon görüşmelerini gerçekleştirme
Cevap: D ŞIKKI
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları
3. Asaf, verilen malzemeleri kullanarak aşağıdaki modeli yapar. Modeldeki rulo kartonların etrafını dürbün ve büyüteç kapanmayacak şekilde alüminyum folyo ile kaplar. Asaf, büyük çaplı rulo kartonu bir eliyle sabit tutup diğer eliyle de küçük çaplı rulo kartonu ileri-geri hareket ettiriyor. Bu sırada kapı dürbününden bakarak görüntüdeki değişimleri arkadaşlarına gösteriyor. Bu modelin düzgün çalıştığına arkadaşları ile birlikte karar veriyor.
Buna göre Asaf ın yaptığı modelle ilgili yargılardan hangisi yanlıştır?
A) Model, uzaktaki cisimleri yakınlaştırmaya yarayan mercekli birteleskobu temsil etmektedir.
B) Etraftaki ışıkların gözlemi bozmasını engellemek için alüminyum folyo kullanılmıştır. C) Modelde hem büyüteç hem kapı dürbünü görüntü büyüklüğünü değiştirmek için kullanılmıştır.
D) Asaf, küçük çaplı ruloyu görüntünün büyüklüğünü değiştirmek ve netleştirmek için ileri-geri hareket ettirmektedir.
Cevap: C ŞIKKI
4. Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğunu belirleyerek ilgili sayıyı çember içine alınız. Çember içine alman sayılar yandaki mantar panoda çizgilerle birleştirildiğinde oluşan şekil, hangi takımyıldızına aittir?
A) Büyükayı B) Küçükayı
C) Yılan
D) Orion
Cevap: B ŞIKKI
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları
5. Mars yüzeyine inen “Curiosity” isimli uzay aracının şekli ve sahip olduğu bazı aygıtların görevi aşağıda verilmiştir.
ChemCam: Yapısındaki lazer, kaya gibi hedefleri vurup ısıtarak buhar çıkmasını sağlar.
REM S: Keşif aracı çevresel gözleme istasyonudur; sıcaklığı, hava basıncını ve rüzgâr hızını ölçer.
SAM: Numune analizi aygıtıdır, kaya ve toprak örneklerinde yaşamın kimyasal yapı taşını araştırır.
CheMin: Mars minerallerini analiz eder.
DAN: Yüzeyi yoğun nötron ateşine tutarak buz ya da su tespit etmeye çalışır.
Belirtilen aygıtlar ve özellikleri dikkate alındığında aşağıdakilerden hangisi, bu uzay aracının Mars’a gönderilme amaçlarından biri değildir?
A) Gezegende bulunan elementleri belirlemek
B) Gezegenin canlı yaşamına uygunluğunu araştırmak C) Gezegende yetişen bitki türlerini belirlemek
D) Gezegenin yüzey yapısı hakkında bilgi toplamak
Cevap: C ŞIKKI
6. Uzaya gönderilen insan yapımı cisimler bir süre sonra işlevlerini yitirip uzay kirliliğine neden olmaktadır. Aşağıdaki grafikte uzay kirliliğine neden olan parça sayısının yıllara göre değişimi verilmiştir. Grafikteki verilen bilgilere göre aşağıdakilerden hangisine ulaşılabilir?
A) 1950-1960 yılları arasında uzay çalışmaları gelişmiştir.
B) Uzay kirliliğil980-1990 yılları arasında sürekli artmıştır. C) Uzay kirliliği 1990-2000 yılları arasında sürekli artmıştır.
D) Verilen zaman aralıklarının tümünde uzay kirliliği artmıştır.
Cevap: C ŞIKKI
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları
7. Ülkemize ait Dünya yörüngesinde bulunan uydular;
• Haberleşme uyduları:
• Ömrü tamamlanan haberleşme uyduları:
• Keşif ve gözlem uyduları:
• Ömrü tamamlanan keşif ve gözlem uyduları:
• ihbar ve ikaz uyduları: şeklinde sembollerle eşleştirilmiştir.
Bu sembollerden oluşan bir örüntü ile aşağıdaki çerçeve oluşturulmuştur. İlk olarak fotoğraftaki uyduya ait sembol belirlenecek ve çerçevenin içine, tam ortaya çizilecektir. Sonra örüntüdeki semboller arasında ortadaki bu sembol ile aynı olanlar belirlenecek ve her biri ile ortadaki sembol çizgilerle birleştirilecektir.
Buna göre işlem sonunda hangi şekil ortaya çıkar?
Cevap: A ŞIKKI
8. Ege, arkadaşına yapacakları ödevle ilgili soru sormak için cep telefonunu kullanıyor. Görsel ve verilen bilgiler ile ilgili,
I. Ege, arkadaşı ile telefonda doğal uydu sayesinde iletişim kurabilmektedir. II. Ege’nin başka bir ülkedeki arkadaşı ile verici ve uydu sayesinde görüşmesi mümkündür. III. Vericiler uydudan aldığı sinyalleri Ege’nin telefonuna iletir.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
A) I ve II
B) I ve III C) II ve III
D) I, II ve III
Cevap: C ŞIKKI
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
9. Yıldızlar da canlılar gibi doğar, büyür ve ölür. Aşağıda Güneş’in yaşam çizgisi şematik olarak gösterilmiştir. Verilen şemaya göre,
I. Güneş yaklaşık 4,5 milyar yıl yaşındadır. II. Güneş’in ömrü sona erdiğinde beyaz cüce oluşur. III. Güneş, günümüzden yaklaşık 5,5 milyar yıl sonra kırmızı deve dönüşecektir.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III D) I, II ve III
Cevap: D ŞIKKI
10. “Yıldızlar ısı ve ışık kaynağı olan sıcak gaz kütleleridir.” Gizem, bir yıldızın yapısında bulunan elementlerin oranlarını gösteren aşağıdaki grafiği incelemiştir. Hidrojen elementlerinin birleşerek helyuma dönüştüğünü, bunun sonucunda enerji açığa çıktığını ve dönüşümün tamamlandığını görmüştür.
Elementlerin arasında gerçekleşen bu dönüşümü incelemiştir. Verilen bilgiler ve grafiği dikkate aldığında Gizem, aşağıdaki çıkarımlardan hangisine ulaşamaz?
A) Zamanla helyum elementi artmaktadır. B) Yıldızların toplam kütleleri zamanla artmaktadır.
C) Yıldızların faaliyetleri sonucu enerji açığa çıkmaktadır.
D) Elementlerin birleşmesi sonucu hidrojen elementi azalmaktadır.
Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma KitabıGüçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 26-27 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 26-27
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 26 Cevapları
1. Evrenin oluşumu ile ilgili iki farklı görüş aşağıda verilmiştir. – Evren sürekli genişlemekte, gökcisimleri birbirinden uzaklaşmaktadır. – Evrenin bir başlangıç ve sonu yoktur. Evren hareketsizdir ve şimdiki hâlini sonsuza kadar koruyacaktır.
Beyza ve Ahmet, evrenin büyüklüğünü temsil eden bir daire ve içine de gök cisimlerini temsil eden semboller yerleştirir. Ardından ikisi de destekledikleri görüşe göre ikinci modellerini çizer. Buna göre hangisi söylenebilir?
A) Beyza, gök cisimlerinin birbirinden uzaklaşmakta olduğunu belirten görüşü çizmiştir.
B) Ahmet, evrenin hareketsiz olduğunu belirten görüşü çizmiştir. C) Beyza, “Evrenin bir başlangıç ve sonu yoktur.” görüşünü çizmiştir.
D) Beyza ve Ahmet “Evren şimdiki hâlini sonsuza kadar koruyacaktır.” görüşünü çizmiştir.
Cevap: C Şıkkı
2. Aşağıda bazı gök cisimleri numaralandırılarak verilmiştir. Bu gök cisimleri ile ilgili,
1 ve 7 galaksidir. 2 ve 6 kuyruklu yıldızdır. 5 ve 8 yıldızdır. 3 ve 4 bulutsudur.
ifadelerinden kaç tanesi doğrudur?
A) 1
B) 2 C) 3
D) 4
Cevap: C Şıkkı
3. Aşağıda bazı yıldızların isim, renk, büyüklük ve sıcaklıkları ile ilgili bir tablo verilmiştir. Bu bilgilere göre,
I. Yıldızların büyüklükleri İle sıcaklıkları arasında doğru orantı vardır. II. Verilen yıldızlar içinde en sıcak olan beyaz renkli Rigel’dir. III. Güneş bazı yıldızlardan daha küçük olmasına rağmen daha sıcak olabilir.
ifadelerinden hangilerine ulaşılabilir?
A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II D) II ve III
Cevap: D Şıkkı
4. Fen bilimleri dersinde öğrenciler karton, raptiye ve ip kullanarak takımyıldızlarını aşağıdaki gibi modellemişilrdir (Modellemeye mavi raptiyeden başlanmıştır.). Öğrencilerin hazırladığı modeller ile ilgili,
I. Büyükayı takımyıldızının başlangıç noktasında bulunan raptiye, Kutup Yıldızı’nı temsil etmektedir. II. Yıldızlar arası bağlantıyı sağlayan ipler, yıldızlar arası yolları temsil etmektedir. III. Raptiye ve iplerle oluşturulan modeller gök cisimlerinin yerinin tespit edilmesinde önemlidir. IV. Oluşturulan modellerde raptiye, yıldızı temsil etmektedir.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
A) I ve II
B) II ve III
C) II ve IV D) III ve IV
Cevap: D Şıkkı
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27 Cevapları
5. Bulutsu, galaksi, uzay ve evren kavramları bazı geometrik şekiller ile eşleştirilmiştir. Bu şekiller temsil ettikleri kavramlara göre en küçük olanı en altta olacak şekilde üst üste dizilerek yandaki şekil elde edilmiştir.
Buna göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Cevap: A Şıkkı
6. Aşağıda yıldızların yaşam evrelerini gösteren bir şema verilmiştir. Buna göre aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
A) Büyük kütleli yıldızlardan oluşan kara delik ve nötron yıldızının uzayda yerleri kolaylıkla belirlenir. B) Gezegenimsi bulutsuya dönüşen yıldız başlangıçta küçük kütleli bir yıldızdır.
C) Kara delik, nötron yıldızı ve beyaz cüce büyük kütleli yıldızların ömrünü tamamlaması ile oluşur.
D) Beyaz cüce, büyük kütleli bir yıldızın dönüşümünün son aşamasıdır.
Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma KitabıBeceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 24-25 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 24-25
Beren Öğretmen öğrencilerine galaksi ile evren hakkında bir oyun hazırlar. Bu oyun, galaksi ve evren ile ilgili çeşitli ifadelerin doğruluk durumunun belirlenmesine dayanmaktadır. Oyunda kullanılan ifadeler ve sınıftan iki öğrencinin bu ifadelerin doğruluğuna dair verdikleri cevaplar şu şekildedir:
Gök ada, evrenden daha geniş bir yapıya sahiptir.
Dünya, galaksi çeşitlerinden çubuklu sarmal galaksinin içinde yer alır.
Galaksinin diğer adı gök adadır.
Hubble; sınıflandırmasında galaksileri eliptik, sarmal, çubuklu sarmal ve düzensiz olmak üzere dörde ayırmıştır.
Dünya, Samanyolu galaksisinde bulunur.
Andromeda, Samanyolu’na en yakın diğer galaksidir.
Evrenin oluşumu ile ilgili en çok kabul gören teori Big Bang (Big Beng) Teorisi’dir.
Evrende birbirine kütle çekimi ile bağlı yıldızlar, gaz ve toz bulutları, bulutsular ve gezegenlerden oluşan sisteme galaksi denir.
Beren Öğretmen’in hazırladığı oyun alanı yanda verilmiştir. Siyah boyalı başlangıç noktasında bulunan Aslı ve Kerem ifadelere hatasız cevap vermeleri hâlinde bir birim yukarı, hatalı cevap vermeleri hâlinde ise bir birim sağa hareket edecektir.
Soru : Buna göre verilen cevaplan dikkate alarak izlenecek yollan Aslı için kırmızı ve Kerem için maviye boyayarak gösteriniz.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Soru : Yukarıda bir bulutsuya ait resim verilmiştir. Aşağıda verilen küçük karelerin yerlerini büyük resimde bulunuz. Bulduğunuz yerin harf tablosundaki karşılığı olan harfi bulmaca karesindeki resmin altına yazınız. Bulmacayı tamamladığınızda resimdeki bulutsuya ait bir özelliğe ulaşacaksınız. Özelliğin ait olduğu bulutsunun ismini yazınız.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 25 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma KitabıKazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23 Cevapları MEB Yayınları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23
Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri kutucuk içinde verilen uygun ifadeler ile tamamlayınız.
Cevap:
Uzayın derinliklerine yayılmış gaz ve toz bulutlarına bulutsu denir. Bu yapılar uzayda yıldızların oluştuğu alanlardır. Karanlık, gezegenimsi, sarmal, küresel gibi çeşitleri vardır. Gaz ve toz bulutları, kütle çekiminin etkisi ile zaman içinde bir araya gelir. Burada meydana gelen patlama ile birlikte yıldızlar meydana gelir. Bu gök cisimleri etrafına ısı ve ışık yayar.
Yıldızlar, canlı değildir ama canlılar gibi doğar, büyür ve ölür. Enerjisi iyice azalan büyük kütleli yıldızlar; bir süre sonra hacimleri genişlediği ve sıcaklıkları azaldığı için kırmızı renkte görünür. Bu hâldeki büyük kütleli yıldızlar kırmızı üstdev, küçük kütleli yıldızlar kırmızı dev, olarak adlandırılır. Bu aşamadan sonra büyük kütleli yıldız bir patlamayla nötron yıldızı ya da kara deliğe, dönüşür. Küçük kütleli yıldızlar ise beyaz cüce adı verilen yeni bir yapıya dönüşür.
Yeryüzünden bakıldığında tüm yıldızlar aynıymış gibi görünse de yıldızların sahip oldukları sıcaklık değerleri yıldızların farklı renklerde olmasına sebep olur. Bilim insanları yıldızları sıcaklıklarına göre sınıflandırmıştır. Çok sıcak olan yıldızlar beyaz ve mavi renktedir. Orta düzeyde sıcak olanlar sarı sıcaklığı en düşük olanlar ise kırmızı renktedir. Dünya’mızı aydınlatan Güneş, sarı renkli bir yıldızdır. Güneş’in yüzey sıcaklığı yaklaşık 5.500 °C’tur.
Gökyüzündeki yıldızlardan bazıları tek başına gözlenebilirken bazıları ise bir arada ve topluluklar hâlinde gözlenebilir. Birbirlerine göre konumları her zaman aynı kalan yıldız kümelerine takımyıldızı denir. Örnek olarak “Büyükayı”, “Küçükayı” ve “Avcı” verilebilir. Dünya’dan uzaklaştığımızda gök cisimleri arasındaki mesafeler çok büyük hâle gelmektedir. Bu mesafeleri kilometre cinsinden ifade edemeyiz. Bu yüzden iki gök cismi arasındaki uzaklığı, ışığın bir yılda aldığı mesafenin katları şeklinde ifade etmekteyiz. Işığın bir yılda aldığı mesafeye ışık yılı denir. Işığın bir saniyede 300 bin kilometre yol aldığı düşünülürse bir yılda aldığı mesafe yaklaşık 10 trilyon kilometredir.
Milyonlarca yıldız, bulutsu ve gaz bulutlarından oluşmuş sistemlere galaksi (gök ada) adı verilir. Dünya’dan yapılan gözlemler sonucunda uzaydaki bu yapılar eliptik, sarmal, çubuklu sarmal ve düzensiz olarak sınıflandırılmıştır. Galaksileri, gezegenleri, yıldızları, meteorları, kuyruklu yıldızları vb. bütün gök cisimlerini içine alan yapıya evren denir. Dünya’nın dışında kalan bölümüne de uzay denir.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğuna karar vererek ilgili yapboz parçasını boyayınız.
Cevap:
(Doğru)Her yıldız bulutsu adı verilen gaz ve toz bulutlarından meydana gelir.
(Yanlış)Bütün yıldızlar ömürlerinin sonunda kara deliğe dönüşür.
(Doğru)Dünya’dan bakıldığında yıldızların ışıkları titreşimli görünür.
(Yanlış)Bulutsular, yıldızlar ve diğer bütün gök cisimlerinin bir araya gelmesiyle oluşur.
(Doğru)Dünya’ya en yakın yıldız Güneş’tir.
(Yanlış)Galaksiler; Güneş, yıldızlar ve gezegenlerden oluşmuştur.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Yıldızlar, canlı değildir fakat canlılar gibi belirli bir yaşam süresine sahiptir. Yıldızların kütlelerine göre yaşam süreleri de değişkenlik gösterir. Aşağıdaki görselde yıldız oluşumu ve yaşam basamakları verilmiştir.
Soru : Bu basamaklardan boş bırakılanları uygun kavramlar ile doldurunuz.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 20-21-22-23 Cevapları”
Soru : Uzayda çok fazla gök ada vardır. Gök adalar; biçimlerine göre eliptik, sarmal, çubuklu sarmal ve düzensiz olmak üzere dört çeşittir. Aşağıdaki görselde gök adalar ile uygun özellikleri eşleştiriniz.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 22 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları
İlayda ve ağabeyi Yağız, hedef tahtası ile küçük okları kullanarak bir oyun tasarlar. Bu oyunda oyuncu, küçük oklarda yazılı olan gök cisimleri ile ilişkili kavramı belirleyecek ve hedef tahtasında ilgili alanı vuracaktır.
Soru : Siz de bu oyuna katıldığınızı düşününüz. Gök cisimlerini ilgili oldukları kavramlar ile eşleştiriniz. Hedef tahtası üzerindeki noktalı yerlere uygun harfleri yerleştiriniz.
Cevap:
Takımyıldız: a, c, ç, f, ğ
Bulutsu: d, h, ı, i, j
Galaksi: b, g
Yıldız: e, k, I
Soru : Ayşe, ablasının verdiği kartlarda yazılı olan kavramları kapsam büyüklüklerine göre uygun tabaklara yapıştırıp büyükten küçüğe doğru üst üste koyacaktır. Buna göre tabaklara yapıştırılması gereken kavramları noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma KitabıGüçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 17, 18, 19
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-1 Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 17-18-19 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 17-18-19
Ülkemizin Dünya yörüngesine yerleştirdiği uydular aşağıdaki tabloda verilmiştir. Bu uydu isimlerinden bazılarının yazılı olduğu tangram parçalarından oluşan şekil, Görsel 1.1.11 ‘de verilmiştir. Bu şekil, 180° saat yönünde çevriliyor ve bazı parçalar şekilden çıkartılıyor. Kalan parçalar ile Görsel 1.1.12’deki canlı dostumuza ulaşılıyor.
Soru : – Çıkartılan parçaların ait olduğu uydu isimlerini yazınız.
Cevap:
BİLSAT, TÜRKSAT 1C, TÜRKSAT 1B, TÜRKSAT 2A.
Soru : – Çıkartılan parçaların ortak özelliklerini yazınız.
Cevap:
Kullanım ömrünü tamamlamış olmaları.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları
1. Teleskop, gök cisimlerinden gelen ışığı toplayıp odaklayarak gök cisimlerinin gözlemlenebileceği görüntüler elde edilmesini sağlayan alettir.
Optik teleskopların mercekli ve aynalı çeşitleri vardır. Buna göre verilen alet ve çeşitleri ile ilgili hangisi yanlıştır?
A) Ayna ve mercek optik araçlardır.
B) Galileo’nun kullandığı teleskop, mercekli teleskoptur.
C) Mercekli teleskop, aynalı teleskoptan önce keşfedilmiştir. D) Aynalı teleskop ışığı kırarak, mercekli teleskop ışığı yansıtarak görüntü elde eder.
Cevap: D ŞIKKI
2. Gök cisimlerinden gelen ışınlarla gök cisimlerinin daha büyük ve parlak görünmesini sağlayan farklı türlerde teleskoplar vardır.
Aşağıdaki teleskop çeşitlerinden hangisi, diğerlerine göre daha geniş bir alanı daha net gözlemleme imkânı sağlar?
Cevap: D ŞIKKI
3. Aşağıda Türkiye’ye ait haberleşme uydularının, gözlem uydularının ve görevini tamamlamış olan uyduların isimleri karışık olarak verilmiştir.
Bu uydulardan aktif haberleşme uyduları maviye, gözlem uyduları yeşile ve görevini tamamlamış uydular ise turuncuya boyandığında aşağıdaki görsellerden hangisi oluşur?
Cevap: C ŞIKKI
4. Gelişen teknoloji sayesinde uzaya; uzay sondaları, uzay mekikleri, yapay uydular gönderilmiş ve uzay istasyonları kurulmuştur. Bu uzay çalışmaları ile günlük hayatımızı kolaylaştıran birçok araç geliştirilmiştir.
Buna göre hangi seçenekte yazılı olan araçların tamamı, metinde sözü edilen araçlardandır?
Cevap: BŞIKKI
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları
5. James Webb Uzay Teleskobu (JVVST), Hubble Uzay leleskobu’nun göremediği gök cisimlerini görmek için tasarlanan kızılötesi uzay teleskobudur. 2021’de fırlatılan JWST, Dünya’dan yaklaşık 1,600.000 km uzaklıkta yörüngeye yerleştirildi. Böylece gezegenlerin ve gezegen sistemlerinin yaşlarını ve kütlelerini belirleme imkânına sahip olundu. JVVST ile Güneş sisteminin nasıl oluştuğunu araştıran gök bilimciler için önemli veriler toplanması beklenmektedir. Ayrıca bu verilerle Güneş sistemi dışındaki gezegenlerin atmosfer yapısının canlı yaşamına uygunluğu da belirlenebilecektir.
Bu bilgilere göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) JVVST, Hubble Uzay Teleskobu’na göre daha fazla veri toplayabilir.
B) Hubble Uzay Teleskobu uzay çöpü olarak yörüngede kalıp uzay kirliliğine sebep olmuştur.
C) JVVST devreye girdiği için Hubble Uzay Teleskobu’nun görevi bitmiştir.
D) JVVST mercekli teleskoptur, Hubble Uzay Teieskobu ise aynalı teleskoptur.
Cevap: A ŞIKKI
6. Tasarımı ve üretimi ülkemizde yapılan ilk yerli gözlem uydumuz RASAT’tır. RASAT, 17 Ağustos 2011’de Rusya’nın Kazakistan sınırındaki Orenburg bölgesinde bulunan Yansy Fırlatma Üssü’nden uzaya gönderilmiştir. 18 Ekim 2011’de bu uydunun çektiği fotoğraflar, TÜBİTAK’ın yer istasyonu tarafından indirilmeye başlanmıştır. RASAT, tasarım ömrü 3 yıl olarak belirlenmesine rağmen yörüngede 8 yıldır tam kapasite ile görevine devam etmektedir. Yörüngesinde 42 bin tur atarak Dünya üzerinde 15 milyon kilometreden fazla bir alanı da görüntülemiştir.
Metne göre RASAT ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?
A) Haberleşme uydusu olarak aktif görevine devam etmektedir.
B) Dünya’da üretilen ilk gözlem uydusudur. C) Çektiği fotoğraflar; haritacılık, tarım vb. ile ilgili çalışmalarda kullanılmaktadır.
D) Sadece Türkiye ile ilgili görüntüleri kaydetmektedir.
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma KitabıKazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 12, 13, 14, 15, 16
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları
Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri kutucuk içinde verilen uygun ifadeler ile tamamlayınız.
Cevap:
Uzay uçuşu, uydular ve uzay araştırmalarında kullanılmak üzere uzay bilimleri veya havacılık endüstrisi tarafından geliştirilen teknolojilere uzay teknolojisi, denir. Uzaya, uydu ve uzay aracı göndermek için kullanılan tek kullanımlık insansız uzay aracına denir. Uzayda gök cisimlerinin fotoğrafını çekerek toprak ve atmosfer analizi yapan, uzaktan yönetilen insansız uzay aracına ise uzay roketi, denmektedir. Uzay istasyonu; içinde astronotların deney ve gözlem yaptığı, Dünya yörüngesinde dolanan uzay aracıdır. Astronotların uzay istasyonuna gönderilmesini ve uyduların yörüngeye ulaşmasını uzay sondası, sağlar. Yörüngeye yerleştirilen uzay mekiği, uzak mesafeleri incelemeyi sağlayan gözlem araçlarıdır. Çeşitli amaçlar için Dünya yörüngesine yerleştirilen uydulara uzay teleskopları, denir.
BİLSAT ülkemizin ilk gözlem uydusudur. İlk millî tasarım ve üretim uydumuz olan yapay uydu, haritacılık ve şehir planlamada kullanılmaktadır. Göktürk-1 ve yüksek çözünürlüklü ilk gözlem uydumuz olan RASAT keşif ve gözlem için kullanılmaktadır. Haberleşmede ise Türksat 3A Göktürk-2 Türksat 4A ve Türksat 4B uyduları kullanılmaktadır.
Dünya’nın çevresinde bulunan roket parçaları, işlevi biten yapay uydular gibi uzay araçlarının atıklarından oluşan kirliliğe uzay kirliliği, denir. Tedbir alınmaz ise önümüzdeki yıllarda artan kirlilik, uzay araştırmalarını olumsuz yönde etkileyecektir.
Uzay araştırmaları için geliştirilen teflon, tükenmez kalem , diş teli, streç film gibi araç ve malzemeler günlük hayatta yaygın olarak kullanılan uzay teknolojisi ürünlerindendir. Dijital termometre yıldızların sıcaklığını ölçen kızılötesi sensör teknolojisi ile üretilmiştir. Günümüzde enerji ihtiyacının karşılanması için kullanılan güneş panelleri, ilk olarak uzay araçlarının enerji ihtiyacını karşılamak için tasarlanmıştır.
Gök cisimlerinden gelen ışığı toplayıp odaklayarak görüntü elde eden cihaza teleskop, denir. Astronomide kullanılabilecek özellikteki ilk teleskobu Galileo Galilei yapmıştır. Teleskopla uzay gözlemi ve araştırmaların yapıldığı yerlere rasathane denir. Antalya Saklıkent’te bulunan TÜBİTAK Ulusal Gözlem Evi ülkemizin en büyük rasathanesidir. Uzay gözlemlerinin verimli olabilmesi için rasathaneler hava ve ışık kirliliğinin en az olduğu ve yerleşim yerine rahat ulaşımın sağlanabildiği bölgelere kurulur. Aynı zamanda bu bölgeler, televizyon ve radyo yayınları ile deprem kuşağından uzakta olmalıdır.
Uzay ve gök cisimleri her çağda insanların ilgisini çekmiştir. Geçmişten günümüze pek çok bilim insanı uzay gözlemleri yapmıştır. Türk-İslam gök bilimcilere Ali Kuşçu, Batıiı gök bilimcilere Galileo Galilei örnek verilebilir. Ali Kuşçu “er-Risâlet’ül-Fethîye” adlı eserinde gezegenlerin konumları ve dizilimleri, yerin biçimi ve iklimler, Ay’ın ve Güneş’in çapının hesaplanması gibi konulara değinmiştir.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğuna karar vererek ilgili yapboz parçasını boyayınız.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları”
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : Aşağıdaki numaralandırılmış cümleler ile ilgili oldukları ifadeleri eşleştiriniz. İfadelerin karşılığı olan harfleri kutucuklara yazarak şifreyi oluşturunuz.
Ay’a ayak basan ilk astronottur.
Türkiye’nin haberleşme uydularından biridir.
Semerkant’ta bir rasathane kuran gök bilimcidir.
Gök bilimi ile uğraşan bilim insanlarının genel adıdır.
Uzay araştırması için uzaya giden kişidir.^
Görevini tamamlamış uydular ve parçalarının
oluşturduğu kirliliktir.
Ay’ın haritasını ilk çıkartan gök bilimcidir.
Uzay’a ilk gönderilen kişidir. Uzay’a ilk gönderilen yapay uydudur.
Teleskobu astronomide kullanan ilk gök bilimcidir.
Cevap:
UZAY ARAŞTIRMALARI
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Soru : Aşağıdaki ifadeleri tamamlayan uygun kelime ya da kelime gruplarını belirleyiniz, uygun olmayanların üzerini çiziniz.
Cevap:
Astronomların gökyüzü ile ilgili araştırmalarını yürüttükleri yerlere tersane / rasathane denir.
İlk teleskobu bir gözlükçü olan Hans Lippershey (Hanz Lipır- şey) / Galileo Galiiei (Galileo Galiley) icat etmiştir
Teleskobun / Mikroskobun icadına kadar insanlar, evrenie ilgili t bir bilgiye sahip değildi.
Işık / Çevre kirliliği gökyüzü gözlemlerini engelleyen en büyük sorunlardan biridir.
Gözlemlerle elde edilen yeni bilgiler astroloji / astronomi biliminin gelişmesinde önemli rol oynamıştır.
Yansıtıcı teleskoplarda ayna / mercek sistemi kullanılır.
Teleskoplarda kullanılan mercek ne kadar büyük / küçük ise o kadar net görüntü elde edilir.
Değişimleri gözlemlemek, iletişimi kolaylaştırmak gibi amaçlarla üretilip uzaya gönderilen araçlara yapay uydu / uzay sondası denir.
Gezegenler etrafında sabit bir yörüngede dolanan gök cisimlerine uydu I uzay mekiği denir.
Ali Kuşçu / Uluğ Bey Semerkant’ta bir gözlemevi kurmuş ve “Yıldız Katoloğu”nu hazırlamıştır.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları
Soru : Uzay araştırmaları için geliştirilen teknolojik ürünler hayatımızın bir parçası hâline gelmiştir. Görseli verilen ürünlerden hangileri bu duruma örnek gösterilebilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları”
Soru : Uzay araştırmaları için geliştirilen teknolojik ürünler hayatımızın bir parçası hâline gelmiştir. Görseli verilen ürünlerden hangileri bu duruma örnek gösterilebilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
– Bulutların uzayı gözlemlemeye engel olmaması için
– Havadaki nem oranının az olması kesintisiz gözlem yapmamızı sağladığı için
– Işık kaynaklarının gereğinden fazla ve yanlış biçimde kullanılması ışık kirliliğine sebep olacağı için
– Hava kirliliği ve toz ışığın geçirgenliğini azalttığı için
– Titreşimin az olması ve sarsıntıdan etkilenmemesi için
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Fen BilimleriMEB Yayınları Çalışma KitabıSayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli öğrenciler; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulunda göreceğiniz Fen Bilimleri dersi için “7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları” konusu siz değerli öğrencilerimiz Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizlerin Fen Bilimleri dersinde başarılı olmanız amacıyla hazırlanmıştır.
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları” konusunda sizler için aşağıda metin etkinlik isimlerine tıklayarak ya da yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak Fen Bilgileri Çalışma Kitabı cevaplarına kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.
Değerli öğrencilerimiz “7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları sormak için en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak Fen Bilgileri öğretmenimizden hızlı ve güvenilir cevaplar alarak Fen Bilimleri dersinizdeki ödevinizi yapabilirsiniz.