7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-106-107-108 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İstiklal Marşı’nın Kabulü Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


7. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklal Marşı’nın Kabulü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-106-107-108


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


Soru : İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Milli Mücadele sonunda Bir milli marş yarışması yapılmıştır. Mehmet Akif bu yarışmaya katılmamıştır. Mehmet Akif Milli marşın para ile yazılmayacağını söylediği için yarışmaya katılmak istememiştir.

Bundan Hamdullah Suphi para ödülünü vakıflara verileceğini söyleyerek Mehmet Akif’i ikna etmiştir. Yarışmaya katılma kararı almıştır. İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilmiştir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki balonların üzerinde yazan sözcükleri okuyunuz. Metinle ilişkili sözcüklerin bulunduğu balonu işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Soruları ve Cevapları”

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Millî marş niçin önemliymiş?


Cevap : Yurdumuzun işgal edildiği dönemde halkın moralini arttırması ve bağımsızlığımız için önemliymiş.


2. Yarışma şartları halka nasıl duyurulmuş?


Cevap : Bir genelge ile duyurulmuştur.


3. Yarışmaya gelen şiirler niçin beğenilmemiş?


Cevap : Coşku, duygu, bağımsızlık ruhu taşımadıkları için beğenilmemişlerdir.


4. Hamdullah Suphi Bey, niçin Mehmet Âkif’in yarışmaya katılmasını istiyormuş.


Cevap : Çünkü Mehmet Akif’i hakkı ve layığı ile marşı yazacağını düşünüyormuş.


5. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Âkif’i ikna etmek için ne yapmış?


Cevap : Mektup yazarak ona yarışma için olan parayı vakıflara verileceğini söyleyerek ikna etmiştir.


6. Mehmet Âkif, İstiklâl Marşı’nı yazma sürecinde neler yaşamış?


Cevap : Bir mısra için günlerce düşünmüş, uykusuz kalmış, meclis görüşmeleri sırasında bile yazacağı şiiri düşünmüştür.


7. İstiklâl Marşı’nın kabul edildiği gün Mehmet Âkif hangi duygular içindeymiş?


Cevap : Hayatının en heyecanlı günü olduğunu hissediyormuş.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: İstiklal Marşı’nın kabulü.

Metnin ana fikri: Bu marşı vatan aşkı ile yanıp tutuşan biri yazabilirdi. Bu da Mehmet Akif Ersoy oldu.


4. ETKİNLİK


Soru : Metinden hareketle Mehmet Âkif Ersoy’un kişilik özelliklerini yazınız.


Cevap : Vatan sever, azimli, çalışkan, duygusal bir kişiliği vardır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin anlam özelliklerini belirleyip uygun eşleştirmeleri yapınız.


Cevap :

  • ( Koşul – Sonuç Cümlesi ) Siz yazarsanız maddeler değişecek.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi )Para ödülü konulduğu için bütün ısrarlara rağmen yarışmaya katılmamıştı.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi ) İstiklâl Marşı, çok beğenildiğinden dört kez okundu.
  • ( Amaç – Sonuç Cümlesi ) Hamdullah Suphi, İstiklâl Marşı’nı yazması için Mehmet Âkif’i ikna etmeye çalıştı.
  • ( Koşul – Sonuç Cümlesi ) Ödül kaldırılırsa yazarım, dedi.
  • ( Amaç – Sonuç Cümlesi ) Millî marşın yazılması için Meclis yarışma açmıştı.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi )  Marş okunduğu sırada Mehmet Âkif, mahcubiyetinden Meclis’te kalamamıştı.

6. ETKİNLİK


a. Mehmet Âkif Ersoy hakkında hazırladığınız grup sunumunuzu gerçekleştiriniz.


Cevap : Bu sunumu arkadaş grubunuzla birlikte gerçekleştiriniz.


b. Sunumunuzu gerçekleştirirken aşağıdaki ölçütlere dikkat ediniz. Sunumunuzu gerçekleştirdikten sonra bu ölçütlere göre formu doldurup grup sunumunuzu değerlendiriniz.


Cevap : Bu formu kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı hakkında edindiğiniz bilgileri aşağıya kısaca yazınız.


Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1387 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Arapça ve İslami konularda babası tarafından eğitilmiştir.

Aynı zamanda Türkçe, Fransızca ve Arapça dillerindeki bilgileriyle dikkat çeken biri olmuştur. Mehmet Akif Milli Marşımızı yazarak tarihimizdeki değerini göstermiştir.

Eserleri; Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Asım, Gölgeler, Hatıralar.


8. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerde soru anlamı taşıyan fiillerin bulunup bulunmadığını belirleyiniz. Soru anlamı taşıyan fiillerin altını çiziniz.


Cevap :

  • Evinize bu yıl taşınacak mısınız?
  • Çorbayı sıcak içmeyi severim.
  • Sizi hiç hayal kırıklığına uğratır mı?
  • Çok geç olmadan yola çıkmışlar mı?
  • Kitapçıdan en çok sevdiğim yazarın kitabını sonunda aldım.

b. Aşağıdaki fiilleri istenilen özelliklere göre çekimleyiniz.


Cevap :
Sev- olumsuz çekimleri ;

  • Sevmiyorum.
  • Sevmiyorsun
  • Sevmiyor.
  • Sevmiyoruz.
  • Sevmiyorsunuz.
  • Sevmiyorlar

Dinle- soru çekimleri ;

  • Dinlemeli miyim
  • Dinlemeli misin
  • Dinlemeli mi
  • Dinlemeli miyiz
  • Dinlemeli misiniz
  • Dinlemeliler mi

Oku- Olumsuz Çekimleri ;

  • Okumaz mıyız
  • Okumaz mısın
  • Okumaz mı
  • Okumaz mıyız
  • Okumaz mısınız
  • Okumazlar mı

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırma yapınız.


Cevap :

Mimar Sinan 29 Mayıs 1489 tarihinde Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 22 yaşında orduya asker yetiştiren Acemi Oğlanlar Ocağı’na alındı. Burada dülgerliği öğrenen Sinan, yapı işlerinde görev aldı. Ayrıca bu dönemde çağın önde gelen mimarlarının yanında çalışma fırsatını da elde etti.

Eserleri; Mimar Sinan 81 camii, 51 mescit, 55 medrese, 26 darül-kurra, 17 türbe, 17 imarethane, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 hamam olmak üzere 375 eser inşa etmiştir. Edirne’de yaptığı Selimiye Camisi Dünya Kültür Mirası listesindedir.



 

Our Score

Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırma yapınız.

7. Sınıf Türkçe Kitabı Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mimar Sinan 29 Mayıs 1489 tarihinde Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 22 yaşında orduya asker yetiştiren Acemi Oğlanlar Ocağı’na alındı. Burada dülgerliği öğrenen Sinan, yapı işlerinde görev aldı. Ayrıca bu dönemde çağın önde gelen mimarlarının yanında çalışma fırsatını da elde etti.

Eserleri; Mimar Sinan 81 camii, 51 mescit, 55 medrese, 26 darül-kurra, 17 türbe, 17 imarethane, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 hamam olmak üzere 375 eser inşa etmiştir. Edirne’de yaptığı Selimiye Camisi Dünya Kültür Mirası listesindedir.



 

Our Score

Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı hakkında edindiğiniz bilgileri aşağıya kısaca yazınız.

7. Sınıf Türkçe Kitabı Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı hakkında edindiğiniz bilgileri aşağıya kısaca yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı hakkında edindiğiniz bilgileri aşağıya kısaca yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1387 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Arapça ve İslami konularda babası tarafından eğitilmiştir.

Aynı zamanda Türkçe, Fransızca ve Arapça dillerindeki bilgileriyle dikkat çeken biri olmuştur. Mehmet Akif Milli Marşımızı yazarak tarihimizdeki değerini göstermiştir.

Eserleri; Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Asım, Gölgeler, Hatıralar.



 

Our Score

İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.

7. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Milli Mücadele sonunda Bir milli marş yarışması yapılmıştır. Mehmet Akif bu yarışmaya katılmamıştır. Mehmet Akif Milli marşın para ile yazılmayacağını söylediği için yarışmaya katılmak istememiştir.

Bundan Hamdullah Suphi para ödülünü vakıflara verileceğini söyleyerek Mehmet Akif’i ikna etmiştir. Yarışmaya katılma kararı almıştır. İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilmiştir.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-101-102 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 100, 101, 102


7. Sınıf Türkçe Kitabı  3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-101-102


A. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Yaşlı adam, kulübesinin önünde torunuyla oturmuştu. Beraber, az ötede birbiriyle boğuşup duran iki köpeği izliyorlardı. Köpeklerden biri beyaz, biri siyahtı. On iki yaşındaki çocuk kendini bildi bileli, o köpekler dedesinin kulübesi önünde boğuşup duruyorlardı. Dedesinin sürekli göz önünde tuttuğu, yanından ayırmadığı iki iri köpekti bunlar. Çocuk, kulübeyi korumak için biri yeterli görünürken niye ötekinin de olduğunu ve niye renklerinin illa da siyah ve beyaz olduğunu anlamak istiyordu artık. O merakla sordu dedesine. Yaşlı dede, bilgece bir gülümsemeyle torununun sırtını sıvazladı. “Onlar benim için iki simgedir evlat.” dedi.
— Neyin simgesi, diye sordu çocuk.
— İyilik ile kötülüğün simgesi. Aynen şu gördüğün köpekler gibi, iyilik ve kötülük içimizde sürekli mücadele eder durur. Onları seyrettikçe ben hep bunu düşünürüm. Onun için yanımda tutarım onları.
Sözün burasında çocuk, mücadele varsa kazananı da olmalı, diye düşündü ve her çocuğa has bitmeyen sorulara bir yenisini ekledi:
— Peki, sizce hangisi kazanır bu mücadeleyi?
Yaşlı adam, derin bir gülümsemeyle baktı torununa:
— Hangisi mi evlat? Ben hangisini daha iyi beslersem o!
Felsefe Diyarından Hikmet Yurduna
Bilgelik Hikâyeleri
haz.: Cevdet KILIÇ


B. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Yaşlı adamın, köpekleri kulübenin önünde tutmasının sebebi neymiş?


Cevap : Köpeklerin iyilik ve kötülüğü temsil ettiklerini düşünüyormuş. Onların mücadelesini seyretmek için kulübenin önünde tutuyormuş.


2. Bu metne en uygun başlık sizce ne olabilir?


Cevap : İyilik ve Kötülüğün Mücadelesi


3. Metinde anlatılmak istenen nedir?


Cevap : İnsanların iyi ve kötü tarafı bulunmaktadır. Bunlardan hangisini daha çok kullanırsa o yönünün gelişeceği anlatılmaktadır.


4. Metinde hangi anlatım biçiminden yararlanılmıştır?


Cevap : Öyküleyici anlatım.


5. Metinde kaçıncı kişili anlatım yapılmıştır? Metinden vereceğiniz örneklerle açıklayınız.


Cevap : Üçüncü kişili anlatım yapılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Soruları ve Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerden noktalama yanlışlığı yapılanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • ( ✓ ) 1. Hazırlanınca yanıma geldi; beraber dışarı çıktık.
  • 2. Çantasında birçok şey vardı: tarak, ayna, sözlük, iki kalem…
  • 3. Şiir; özlemimizi, umutlarımızı, sevgimizi, heyecanımızı dile getirmemizi sağlar.
  • ( ✓ )  4. Tuna, Asya müzik kursuna: Özgür, Burcu ve Hilal resim kursuna gitmeye karar verdiler

Ç. Aşağıdaki cümleleri, bu cümlelerdeki söz sanatlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Soruları ve Cevapları”

D. Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarını işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki cümlelerden hangisi koşul anlamı taşımaktadır?


A) Bana yardım edersen işimi daha çabuk bitiririm.
B) Başkalarını mutlu etmek için çalışanlar var.
C) Bahar geldiği için içimizi bir sevinç kapladı.
D) Arkadaşlarım geldi diye heyecandan yerimde duramıyorum.


2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiil, diğerlerinden farklı bir kişi ekiyle çekimlenmiştir?


A) Umudunuzu hiçbir zaman kaybetmeyin.
B) Başarılı olan insanları takdir etmesini bilmelisiniz.
C) Son yarışmada maalesef heyecanımıza yenik düştük.
D) Sizden özür dileyenleri bağışlamaya gayret etmelisiniz.


3. Aşağıdaki sözcüklerden hangisi kip ve kişi eki almamıştır?


A) bakıyorum B) yapınca C) gülümseyin D) anlattık


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Soruları ve Cevapları


4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geniş zamanın olumsuzuyla çekimlenmiş bir fiil vardır?


A) İlkokul arkadaşlarımın adlarını bir türlü hatırlayamıyorum.
B) Engellerle karşılaşsak bile hedeflerimizden asla vazgeçmemeliyiz.
C) Başarılı insanlar hiçbir zorluk karşısında pes etmezler.
D) Yaptığınız iyilikleri ömrüm boyunca asla unutmayacağım.


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde altı çizili fiil “gelecek zaman, 2. tekil kişi” ile çekimlenmiştir?


A) Bütün gün tek başıma oturacağım burada.
B) Sana değer veren insanları asla üzmeyeceksin.
C) Biraz daha gayret edersen hedeflerine ulaşırsın.
D) Yolculuk boyunca hiçbirimizle konuşmamasına şaşırdım.


6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?


A) Birçok sorunu birlikte çalışarak çözebildik.
B) Mutluluk da mutsuzluk da hayata bakış açımıza bağlı.
C) Bizim, seninle anlaşabilmemiz için bir takım meseleleri aşmamız gerekir.
D) Bir konuyla ilgili herkes aynı şeyi söylerse ilerleme sağlanamaz.


7.  Havalara uçmak
 Bayram etmek
 Etekleri zil çalmak
 Dört gözle beklemek
Yukarıdaki deyimler anlamlarına göre gruplandırıldığında hangi sembolle gösterilen deyim dışta kalır?


A)  B)  C)  D) 


E. Defterinize “Mağlubiyete uğrayınca ümitsizliğe kapılma, başarısızlıkta bir zafer arzusu yatar.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzeltiniz. Sınıf veya okul panosunda sergileyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

İnsanlar hayalleri ve hedefleri konusunda birçok mücadele vermektedirler.

Hedeflerimize ulaşmak için de iyi çalışmamız gerekmektedir. Hedeflerimiz için çalışırken de birçok sıkıntı ve mağlubiyet yaşayabiliriz.

Bu mağlubiyetleri görüp hedefimizden vazgeçmememiz gerekmektedir. Bu sayede hedeflerimize ulaşabiliriz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Arkadaşlarınızla bir grup oluşturarak Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı, tarihimizdeki değeri, eserleri, eserlerinde işlediği konular hakkında bir sunum hazırlayınız.


Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1387 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Arapça ve İslami konularda babası tarafından eğitilmiştir.

Aynı zamanda Türkçe, Fransızca ve Arapça dillerindeki bilgileriyle dikkat çeken biri olmuştur. Mehmet Akif Milli Marşımızı yazarak tarihimizdeki değerini göstermiştir.

Eserleri; Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Asım, Gölgeler, Hatıralar.


2. İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırma yapınız.


Cevap :

Milli Mücadele sonunda Bir milli marş yarışması yapılmıştır. Mehmet Akif bu yarışmaya katılmamıştır. Mehmet Akif Milli marşın para ile yazılmayacağını söylediği için yarışmaya katılmak istememiştir.

Bundan Hamdullah Suphi para ödülünü vakıflara verileceğini söyleyerek Mehmet Akif’i ikna etmiştir. Yarışmaya katılma kararı almıştır. İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilmiştir.



 

Our Score

İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırma yapınız.

7. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Milli Mücadele sonunda Bir milli marş yarışması yapılmıştır. Mehmet Akif bu yarışmaya katılmamıştır. Mehmet Akif Milli marşın para ile yazılmayacağını söylediği için yarışmaya katılmak istememiştir.

Bundan Hamdullah Suphi para ödülünü vakıflara verileceğini söyleyerek Mehmet Akif’i ikna etmiştir. Yarışmaya katılma kararı almıştır. İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilmiştir.



 

Our Score

Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı, tarihimizdeki değeri, eserleri, eserlerinde işlediği konular hakkında bir sunum hazırlayınız.

7. Sınıf Türkçe Kitabı Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı, tarihimizdeki değeri, eserleri, eserlerinde işlediği konular hakkında bir sunum hazırlayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı, tarihimizdeki değeri, eserleri, eserlerinde işlediği konular hakkında bir sunum hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1387 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Arapça ve İslami konularda babası tarafından eğitilmiştir.

Aynı zamanda Türkçe, Fransızca ve Arapça dillerindeki bilgileriyle dikkat çeken biri olmuştur. Mehmet Akif Milli Marşımızı yazarak tarihimizdeki değerini göstermiştir.

Eserleri; Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Asım, Gölgeler, Hatıralar.



 

Our Score

Defterinize “Mağlubiyete uğrayınca ümitsizliğe kapılma, başarısızlıkta bir zafer arzusu yatar.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız.

7. Sınıf Türkçe Kitabı Defterinize “Mağlubiyete uğrayınca ümitsizliğe kapılma, başarısızlıkta bir zafer arzusu yatar.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Defterinize “Mağlubiyete uğrayınca ümitsizliğe kapılma, başarısızlıkta bir zafer arzusu yatar.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İnsanlar hayalleri ve hedefleri konusunda birçok mücadele vermektedirler.

Hedeflerimize ulaşmak için de iyi çalışmamız gerekmektedir. Hedeflerimiz için çalışırken de birçok sıkıntı ve mağlubiyet yaşayabiliriz.

Bu mağlubiyetleri görüp hedefimizden vazgeçmememiz gerekmektedir. Bu sayede hedeflerimize ulaşabiliriz.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sözcüklerin Gücü Dinleme Metni Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sözcüklerin Gücü Dinleme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Sözcükler olmasaydı nasıl iletişim kurardınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Sözcükler olmasaydı beden dilini jest ve mimikleri kullanabilirdik.


2. Görme Engelliler Kamu Spotu’nu www.eba.gov.tr adresinden izleyiniz. İzledikleriniz hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Videoyu izledikten sonra görme engelli vatandaşların zor zamanlar geçirdiklerini gördüm. Ben bu durumda olmayı istemezdim. Onların hayatını zorlaştırmak yerine kolaylaştırmamız gerekmektedir.


3. Engelli insanların günlük yaşantıda karşılaştıkları zorlukları arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Günlük hayatta engelli vatandaşlar pek çok sıkıntıyla karşılaşmaktadır. Dolmuşları kullanırken, yaya geçitlerini kullanırken, toplu kullandıklarımız her ne varsa bu gibi yerlerde sıkıntı yaşamaktadırlar.


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen ve aşağıda harfleri karışık olarak verilen sözcükleri belirleyip bu sözcüklerin eş anlamlılarını örnekteki gibi yazınız.


  • k c ü z s ö Cevap : sözcük – kelime
  • g u d y u Cevap : duygu – his
  • k u l u m t u l Cevap :mutluluk – saadet
  • m i g e z Cevap :gizem – esrar
  • ı b a c n a y Cevap :yabancı – el
  • a y ü r Cevap :rüya – düş
  • e v d a t Cevap :davet – çağrı
  • r e k e d Cevap : keder – hüzün
  • a t t Cevap :tat – lezzet
  • n a t ı y Cevap :yanıt – cevap

2. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Sözcüklerin insanların duyguları üzerindeki etkisi.

Metnin ana fikri: Sözcükler insanların içindeki duyguları ortaya çıkarma gücüne sahiptir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Soruları ve Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metni özetleyip aşağıya yazınız.


Cevap :

Evsiz bir adam kaldırımın üzerine oturup dilenmektedir. Oradan geçenler adama para vermemektedirler. Bir adam evsiz adamın önündeki kutuya ”Bahar geldi fakat ben göremiyorum” yazar Bunu gören insanların içindeki duyguları harekete geçirir ve insanlar para bırakmaya başlar.


4. ETKİNLİK


Soru : Siz olsaydınız evsiz adamın kartonuna ne yazardınız? Nedenini de belirterek aşağıya yazınız.


Cevap : Ben olsaydım ”Gözlerimdeki karanlık duygularınızı açar mı?” yazardım.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde noktalı virgülün (;) hangi amaçla kullanıldığını cümlelerin altına yazınız.


Bazı sözcükler bizi bir rüyaya davet eder; belli kokuları, tatları, sesleri, duyguları çağrıştırır.


Cevap : Ögeler arasın da virgül bulunan sıralı cümleleri ayırmak için   konulmaktadır.


Sözcükleri; neşe ve üzüntüleri, kederleri, umutları ve hayal kırıklıklarını, öfkeleri ve aldatılmışlıkları, aşkları ve arkadaşlıkları, yaraları ve acıları … insan duygularının gizemlerini anlatmak için kullanabiliriz.


Cevap : İkiden fazla eş değer ögeler arasında bulunan cümlelerde özneden sonra noktalı virgül kullanılmıştır.


Acısı, kederi, hüznü; heyecanı, neşesi, gülümsemesi ile hayat bir ikilemler yumağıdır.


Cevap : Cümle içinde virgüllerle ayrılmış tür veya takımları ayırmak için kullanılmaktadır.


6. ETKİNLİK


Soru : Günlük yaşantınızda aşağıdaki işaretlerle daha önce hiç karşılaştınız mı? Bu işaretlerin anlamlarını arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz ve işaretlerin altına yazınız.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Soruları ve Cevapları”

Cevap :


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen çekimli fiilleri bulunuz. Bu fiillerden haber anlamı taşıyanların karşısına “H”, dilek anlamı taşıyanların karşısına “D” yazınız.


  • ( Haber Anlamı )Susayan bir karga, yarısına kadar dolu bir sürahiye su içmek üzere yaklaşmış.
  • ( Haber Anlamı )Bataklığı geçtikten sonra başak tarlalarına gelinir.
  • ( Dilek Anlamı ) Sınava yetişmek için erken yatmalısın.
  • ( Dilek Anlamı )Gözlerimizi kapatıp sobamızın tüttüğü çocukluğumuza dönelim.
  • ( Haber Anlamı ) Bilge; çocuğun gözlerinin içine merhametle, sevgiyle baktı.
  • ( Dilek Anlamı )Yağmur yağsa bir kuş konsa badi parmağıma.

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillerin olumsuz çekimini örnekteki gibi yazınız.


  • • Ege’de, şeftali bahçelerinin gölgesinde büyümüş. → büyümemiş
  • • Eski mahallemi ve arkadaşlarımı çok özledim. → özlemedim
  • • Yarışmada ikinci oldukları için üzülüyorlar. → üzülmüyorlar
  • • Sabahları çok erken kalkmalısın. → kalkmamalısın
  • • Kutuları üst kata taşıyalım. → taşımayalım
  • • Her akşam aynı saatte uyur. → uyumaz

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Soruları ve Cevapları


9. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki dilekçe örneğini inceleyiniz.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Soruları ve Cevapları”

b. Aşağıya, izlediğiniz Görme Engelliler Kamu Spotu ve araştırmanızdan yola çıkarak görme engelli insanların hayatını kolaylaştırmak için yapılmasını istediğiniz çalışmalarla ilgili bir dilekçe yazınız.


Cevap :

İSKENDERUN BELEDİYESİNE HATAY

Denizciler mahallesinde oturan bir vatandaşım. Burada birçok görme engelli vatandaşlarımız bulunmaktadır. Bu vatandaşlarımıza göre park yerleri, yürüyüş alanları, belediye otobüsleri bulunmamaktadır. Bu gibi araçları ve yerleri kullanmaları için belediyemizin yardımını talep ediyorum.

Gereğini bilgilerinize arz ederim.

Adres:
Denizciler Mahallesi
Fatih Sokak
No: 15
İskenderun/ HATAY
30.04.2020
İmza:
Ayşe GÜMÜŞ



 

Our Score

Görme Engelliler Kamu Spotu ve araştırmanızdan yola çıkarak görme engelli insanların hayatını kolaylaştırmak için yapılmasını istediğiniz çalışmalarla ilgili bir dilekçe yazınız.

7. Sınıf Türkçe Kitabı Görme Engelliler Kamu Spotu ve araştırmanızdan yola çıkarak görme engelli insanların hayatını kolaylaştırmak için yapılmasını istediğiniz çalışmalarla ilgili bir dilekçe yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Görme Engelliler Kamu Spotu ve araştırmanızdan yola çıkarak görme engelli insanların hayatını kolaylaştırmak için yapılmasını istediğiniz çalışmalarla ilgili bir dilekçe yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

İSKENDERUN BELEDİYESİNE HATAY

Denizciler mahallesinde oturan bir vatandaşım. Burada birçok görme engelli vatandaşlarımız bulunmaktadır. Bu vatandaşlarımıza göre park yerleri, yürüyüş alanları, belediye otobüsleri bulunmamaktadır. Bu gibi araçları ve yerleri kullanmaları için belediyemizin yardımını talep ediyorum.

Gereğini bilgilerinize arz ederim.

Adres:
Denizciler Mahallesi
Fatih Sokak
No: 15
İskenderun/ HATAY
30.04.2020
İmza:
Ayşe GÜMÜŞ



 

Our Score
error: Content is protected !!