7. Sınıf Türkçe Kitabı Kırgızların sosyal yaşantıları ve dil özellikleri hakkında yaptığınız araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Kırgızların sosyal yaşantıları ve dil özellikleri hakkında yaptığınız araştırmadan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Kırgızistan Orta Asya’da yer alan bir ülkedir.
Başkenti Bişkek ve kullandığı para birimi Kırgızistan Somu’dur.
Bağımsızlığını 1991 yılında kazanmıştır.
Kırgızlar geçimlerini genellikle hayvancılıkla sağlar.
Kırgızlar örf adet, gelenek ve göreneklerine bağlıdır.
Devleti her şeyden üstün görürler.
Misafirperverdirler.
Aile bağları, büyüklere saygı çok önemlidir.
Yemeklerinin çoğu et, süt gibi hayvan mamullerinden oluşur.
Resmi dili Kırgızca ve Rusça’dır.
Kırgızca Türk dilinin lehçelerinden biridir. Türk yazı dillerinin Kıpçak grubunda yer alır.
Kazakça ve Altay Türkçe’sine yakındır.
Kırgız dilinde Türkçe kelimeler de yer almaktadır. Ancak bazı harfleri farklı kullanırlar. Örneğin; Kırgızca’da yağmur kelimesi camgır, yer kelimesi cer’dir
7. Sınıf Türkçe Ders KitabıNinenin Kitabı Metni CevaplarıSayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
7. Sınıf Türkçe Kitabı Ninenin Kitabı Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-23-24-25-26-27-28
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : Yardımlaşma hakkında derlediğiniz gazete ve dergi haberlerini arkadaşlarınıza okuyunuz. Haberlerde geçen olaylarla ilgili duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız. Gazete ve dergi haberlerini sınıf panosunda sergileyiniz.
Cevap :
Yardımlaşma ile ilgili gazete haberleri çok dikkatimi çekti. pek çok sorunu sıkıntısı olan insanları olduğunu gördüm. Aç, evsiz olan insanlar ve tek bekledikleri biraz yemek ve barınacak bir yer.
Bu gibi insanlara devletler veya yardım kurumlarının nasıl yardımcı oldukları anlatılmaktaydı. Bu kuruluşların olması beni sevindirdi. En azından bu insanların seslerini duyan birileri olduğunu görebildik.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Soruları ve Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki sözcüklerin metindeki anlamlarını belirleyip başındaki kutucuğu işaretleyiniz.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Soruları ve Cevapları”
2. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen ve aşağıda harfleri karışık olarak verilen deyimleri örnekteki gibi yazınız. Bu deyimlerin anlamlarını deyimler sözlüğünden bulup deyimleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Yük olmak : Beceriksiz kişiler insana yük olurlar.
Cümlem: Evde kalınca bana yük oldu.
Gözden geçirmek : Aldığı kararları gözden geçirdi.
Cümlem: Başak şehre taşınma planımı gözden geçirdim.
Elinden geleni yapmak : Takımın galip gelmesi için elinden geleni yaptı.
Cümlem: Bu sınavı kazanmak için elimden geleni yaptım.
Boğazı tıkanmak : Bu kötü sözler karşısında boğazı tıkandı.
Cümlem: Söylediği sözlere karşı boğazım tıkandı.
Gözünden yaş boşanmak : Sevinçten gözlerinden yaşlar boşaldı.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Soruları ve Cevapları
3. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Ninenin mesleği neymiş?
Cevap :Ninenin mesleği öğretmenlikmiş.
2. Nine kimlerle yaşıyormuş?
Cevap : Nine dul bir kızı ve iki torunu ile beraber yaşamaktadır.
3. Nine, kitap yazmaya nasıl karar vermiş?
Cevap : Yaşlandığını hissettiği zaman anılarını yazmak istemiş.
4. Nine niçin yapayalnız kalmış?
Cevap : Kızı hastalanmış ve başka şehirde hastaneye kaldırılmış. Torunlarını da yakın dostları bakmak için almıştır.
5. Nine, avukatın yanına neden gitmiş?
Cevap : Yazdığı kitabı bastırmak için birilerini bulmasını istediği için gitmiştir.
6. Nine, yazdığı kitaptan gelen parayla ne yapmış?
Cevap : Kendisine ve torunlarına bakmak için bakıcı tutmuştur.
7. Ninenin kızı neden avukatın yanına gitmiş?
Cevap : Kitabın sayfalarının boş olduğunu öğrenip avukata sormak için gitmiştir.
8. Avukat, niçin nineye gerçeği söylememiş?
Cevap : Ninenin paraya ihtiyacı olduğunu bildiği için ümitlerini kırmak istememiş ve gerçeği söylememiştir.
4. ETKİNLİK
Soru : “Ninenin Kitabı” metni yaşanmış ya da yaşanabilecek bir olayı anlatmaktadır. Aşağıya, metnin hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap :
Anlatıcı: 3. Kişi
Mekan: Kasaba
Şahıs Kadrosu: Nine, Ninenin kızı, İki torunu, avukat, komşu
Zaman: Geçmiş zaman
Olay Örgüsü : Öğretmenlik yapmış olan bir nine geçinmek için hatıralarını bir kitaba yazmıştır. Avukattan basılması için yardım istemiş Avukatta nineye yardım etmiş ve kitabını bastırmış. Kitaptan gelen parayı her ay nineye vermiştir. Nine ölünce kızı kitabın boş olduğunu fark etmiş ve avukata sormuş. Avukatta ninenin paraya ihtiyacı olduğunu bildiği için gerçeği söylememiştir.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Soruları ve Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki yargıları metinden hareketle sebep-sonuç ilişkisi oluşturacak şekilde eşleştiriniz.
Cevap:
“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Soruları ve Cevapları”
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerden çıkarılabilecek diğer anlamları ilgili cümlelerin altına örnekteki gibi yazınız.
• Bazıları nineye yardım etmeye çalışıyordu.
Cevap: Demek ki nine yardıma muhtaçtı.
• Bütün bu olanlar avukatı da çok değiştirmişti.
Cevap: Demek ki avukat daha önceden daha farklıydı.
• Birkaç kişi onun bu işin üstesinden geleceğine inanmıyordu.
Cevap: Demek ki onun bu işin üstesinden geleceğine inanan kişiler de vardı.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Soruları ve Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde “da/de”nin yazımlarını inceleyiniz. Doğru yazıldığı cümlelerin başına “D”, yanlış yazıldığı cümlelerin başına “Y” yazınız.
Cevap :
( Yanlış ) Sanki fırtına karşısın da yere doğru eğilmiş bir ağaç gibi duruyordu.
( Doğru )Çok yaşlandığı için dışarı çıkması da zor oluyordu.
( Yanlış ) Madem öyle bende oturup hatıralarımı yazarım.
( Doğru ) Her gün az da olsa daktilosunun başına oturup ağır aksak yazıyordu.
( Doğru )Evine de hem kendisine hem torunlarına bakması için bakıcı bir kadın tuttu.
( Doğru )Yazdıklarını da kızı dâhil kimsenin okumasına izin vermiyordu.
( Doğru )Nine doksan dokuz yaşına bastığında kızı hastalandı.
( Yanlış )Komşusu yinede nineyi istediği yere götürdü.
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillerin mastar hâlini örnekteki gibi yazınız.
“Nine doksan dokuz yaşına bastığı sıralarda kızı hastalandı ve şehirdeki bir hastaneye kaldırıldı. İki küçük torunu da kızının yakın dostları tarafından bakılmak üzere alınınca nine yapayalnız kaldı. Fakat evi terk etmedi. Başkalarına yük olmak istemedi. Yapılan para yardımlarını geri çevirdi. Bütün kasaba ninenin yalnızlığına üzülüyordu. Bir sabah yan komşusu onu evinin kapısında öylece duruyorken buldu. Eski ama şık kıyafetlerini giymişti.”
Cevap :
Hastalanmak
Kaldırılmak
Kalmak
Terk etmek
İstememek
Geri çevirmek
Üzülmek
Bulmak
Giymek
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Soruları ve Cevapları
9. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki cümlelerde iş, oluş, durum bildiren sözcüklerin altını örneklerdeki gibi çiziniz.
Cevap :
Bağımızdaki üzümler iki haftaya kadar olgunlaşır.
Annemler, çocukken çeşmeden sürekli su taşırmış.
Her sabah saat 06.30’da alarm sesiyle uyanırım.
Kardeşim odasında tek başına oyun oynuyor.
Bebeklerin tırnakları yetişkinlerden hızlı uzuyor.
Öğrenciler teneffüste okulun bahçesinde koştu.
b. Altını çizdiğiniz; iş, oluş, durum bildiren sözcükleri örneklerdeki gibi gruplandırarak aşağıya yazınız.
Cevap :
İş Bildiren Sözcükler : yazarım, taşırmış ve oynuyor
Durum Bildiren Sözcükler : oturmazdı, uyanırım ve koştu
Oluş Bildiren Sözcükler : kızarmıştı, olgunlaşır ve uzuyor
10. ETKİNLİK
a. En son okuduğunuz kitap hangisidir? Kitabın adını, konusunu, yazarını, kahramanlarını ve kitaptaki olayı aşağıya yazınız.
Cevap :
En son Huzur Sokağı adlı kitabı okudum. Kitabın konusu sevgi, merhamet ve yardımlaşma içerisinde olan Huzur Sokağı sakinlerini anlatmaktadır. Kitabın yazarı Şule Yüksel Şenler’dir.
Kitabın kahramanları Feyza, Bilal, Hilal, Necati, Ülker’dir. Huzur sokağında yaşayan dinine bağlı Bilal adında bir genç vardır. Bu sokağa Bilal’in tam tersi karaktere sahip olan Feyza adında bir kız gelir. Feyza Bilal’e aşık olur ve kendine benzetmeye çalışır. Bilal bunun farkında olup Feyza’dan vazgeçer.
Bilal kendine bir eş bulur Feyza’da kendine bir eş bulur. Feyza eşiyle kavgalarından dolayı kızı Hilal’i alarak Huzur Sokağına taşınır. Bunun üzerine Bilal’in oğlu Nusret ve Feyza’nın kızı Hilal birbirlerine aşık olurlar. Nusret ve Hilal nişanlanıyor. Feyza’yı Selim’in adamları vuruyor. Ama Feyza kızını iyi yerlere emanet ettiğini bilerek mutlu ölüyor.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Soruları ve Cevapları
b. Bir kitap yazmış olsaydınız kitabınızın adı ve konusu ne olurdu? Aşağıya yazınız.
Cevap : Ben bir kitap yazmış olsaydım kitabımın adı Gökyüzündeki yıldızlar olurdu. Konusu ise Yıldızların insanlar için anlamının neler olduğu ve oluşumu hakkında bilgiler.
11. ETKİNLİK
a. İyi bir konuşmacıda bulunması gereken özelliklerin anlatıldığı aşağıdaki paragrafı okuyunuz.
İyi bir konuşmacı, dinleyicilerle göz teması kurar. Jest (el, kol ve baş hareketleri) ve mimikler (yüzde beliren hareketler) ile konuşmasını açıklamaya, duygu ve düşüncelerini anlatmaya çalışır. Sözcükleri, anlamlarına uygun kullanır. Ses tonunu dinleyicilerin duyabileceği şekilde ayarlar. Konu dışına çıkmadan konuşmasını tamamlar.
b. Yardımlaşmanın önemi ile ilgili hazırladığınız konuşmayı sınıfta arkadaşlarınıza sununuz. Konuşmanızı, aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap :
”7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Soruları ve Cevapları”
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : “Bana Bir Masal Anlat Baba” isimli şarkıyı dinleyiniz. Şarkının sözlerini defterinize yazınız.
Şarkı Sözü
Bana bir masal anlat baba
İçinde denizler balıklar
Yağmurla kar olsun
Güneşle ay
Baba bir masal anlat bana
İçinde bütün oyunlarım
Kurtla kuzu olsun
Şekerle bal
Anlatırken tut elimi
Uykuya dalıp gitsem bile
Bırakıp gitme sakın beni
Bana bir masal anlat baba
İçinde tüm sevdiklerim
İçinde İSTANBUL olsun
7. Sınıf Türkçe Kitabı En son okuduğunuz kitap hangisidir? Kitabın adını, konusunu, yazarını, kahramanlarını ve kitaptaki olayı aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“En son okuduğunuz kitap hangisidir? Kitabın adını, konusunu, yazarını, kahramanlarını ve kitaptaki olayı aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
En son Huzur Sokağı adlı kitabı okudum. Kitabın konusu sevgi, merhamet ve yardımlaşma içerisinde olan Huzur Sokağı sakinlerini anlatmaktadır. Kitabın yazarı Şule Yüksel Şenler’dir.
Kitabın kahramanları Feyza, Bilal, Hilal, Necati, Ülker’dir. Huzur sokağında yaşayan dinine bağlı Bilal adında bir genç vardır. Bu sokağa Bilal’in tam tersi karaktere sahip olan Feyza adında bir kız gelir. Feyza Bilal’e aşık olur ve kendine benzetmeye çalışır. Bilal bunun farkında olup Feyza’dan vazgeçer.
Bilal kendine bir eş bulur Feyza’da kendine bir eş bulur. Feyza eşiyle kavgalarından dolayı kızı Hilal’i alarak Huzur Sokağına taşınır. Bunun üzerine Bilal’in oğlu Nusret ve Feyza’nın kızı Hilal birbirlerine aşık olurlar. Nusret ve Hilal nişanlanıyor. Feyza’yı Selim’in adamları vuruyor. Ama Feyza kızını iyi yerlere emanet ettiğini bilerek mutlu ölüyor.
7. Sınıf Türkçe Ders KitabıKaranfiller ve Domates Suyu Metni Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
7. Sınıf Türkçe Kitabı Karanfiller ve Domates Suyu Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 10-14-15-16-17-18-19
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Çalışkanlığıyla tanıdığınız hayvanlar var mı? Bu hayvanların özelliklerini anlatınız.
Cevap :
Karıncaları ve arıları çalışkan olarak biliyorum. Karıncalar kendi ağırlığının on katı kadar ağırlığı kaldırabilirler. Karıncalar kendi içlerinde işçi, üreme, asker olarak sınıflara ayrılırlar.
Bütün karıncalar kraliçe karıncayı korumak üzere çalışırlar. Yaz aylarında yuvalarından çıkarak yuvaya yiyecek getirmek için çalışırlar.
2. Okuyacağınız metnin başlığının ve görsellerinin size hatırlattıklarını söyleyiniz.
Cevap : Metnin görseli bana köyümüzü hatırlatıyor.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 14 Soruları ve Cevapları
1. ETKİNLİK
a. Metinde geçen bilmediğiniz sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını tahmin ediniz. Sözlük, atasözleri, deyimler sözlüğü vb. kaynaklardan bu sözcüklerin ve sözcük gruplarının anlamlarını öğrenip tahminlerinizle karşılaştırınız.
Hâlet: Durum
Sarnıç: Yağmur sularının biriktirildiği üstü kapalı yapı
Gayrimeskûn: Boş, ıssız, şenliksiz olan
Dundalık: Süpürge otu kaplı yer
Mucibince: Gereğince
Evlek: Tarlanın, tohum ekmek için saban iziyle bölünen bölümlerinden her biri
Saye: Gölge
b. Yıl boyunca, anlamlarını öğreneceğiniz sözcük ve sözcük gruplarını bir deftere yazarak sözlük oluşturunuz.
Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.
c. Aşağıdaki sözcüklerin metinde geçen eş anlamlılarını bulmacaya yerleştiriniz.
Doğa → tabiat
Gölge → saye
Neşeli → şen
Zaman → vakit
Tanık → şahit
Utangaç → mahcup
Mutlu → mesut
Irak → uzak
Kenar → kıyı
Uçurum → yar
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Soruları ve Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin gerçek anlamda mı, mecaz anlamda mı kullanıldığını belirleyiniz. Gerçek anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına “G”, mecaz anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına ”M” yazınız.
Gerçek AnlamŞimdi artık kimi sevdiğimi, kime saygı duyduğumu biliyorum.
Mecaz Anlam Günlerden beri kafamı bir adam kaplıyor.
Gerçek Anlam Bir gözü sola doğru biraz kaymıştı.
Mecaz Anlam İşte Kör Mustafa’nın bu gözü de bir kambur insanın ruh hâletini içine sindirmiş.
Mecaz Anlam Parmakları kalın geldiği zaman tırnakları ile toprağı tırmalardı.
Gerçek Anlam Akşam olunca çalıların arasına sakladığı kazmasını alıyor.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki atasözlerinden hangileri metnin ana fikri ile uyumludur? İşaretleyiniz.
(İşleyen demir ışıldar.-Lafla peynir gemisi yürümez.-Sakla samanı, gelir zamanı.-Akan su, yosun tutmaz.-Emek olmadan yemek olmaz.-Ayağını yorganına göre uzat.)
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Soruları ve Cevapları”
4. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Kitaplar bir zamanlar yazara neler öğretmiş?
Cevap : İnsanları sevmemiz gerektiğini ve insanları sevince tabiatı, tabiatı sevince dünyanın sevileceğini bundan dolayı da yaşama sevinci duyulacağını öğretmiş.
2. Kör Mustafa’nın fiziksel özellikleri nasılmış?
Cevap : Sağ gözünün beyazı ile göz kapağı arasında bir et parçası vardır, bir gözü de sola doğru kayıktır.
3. Kör Mustafa’nın görmeyen gözü yazara neyi hatırlatmış?
Cevap : Kamburu hatırlatmıştır.
4. Kör Mustafa hangi işlerde çalıyormuş?
Cevap : Gündeliğe gider, bahçelerde çalışır, dam aktarır, sarnıç sıvar ve kuyu kazarmış.
5. Yazarın köyünde hangi ağaçlar yetişirmiş?
Cevap : Yabani meşe palamutları, koca yemişler, çalı süpürgeleri ve fundalar yetiştirmiştir.
6. Mustafa, toprakla nasıl bir mücadeleye girişmiş?
Cevap : Topraktan çalılıkları, taşları, kökleri, dikenleri el ve tırnaklarına zarar verme pahasına temizlemiştir.
7. Mustafa’nın taşlık yerle mücadelesi nasıl sonuçlanmış?
Cevap : Ayıklamış ve oraya yerleşmiştir. Daha sonra da tarım yapmaya başlamıştır.
8. Yazarın, Mustafa’yı takdir etmesinin nedeni nedir?
Cevap : Kimsenin göze alamayacağı engelleri tek tek çalışarak, azim ile aştığı için takdir etmiştir.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Soruları ve Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Metinden, birinci kişili anlatımın yapıldığı örnek cümleler bulup aşağıya yazınız.
Cevap :
Şimdi artık kimi sevdiğimi, kime saygı duyduğumu biliyorum.
Bizim köyün lodos tarafı gayrimeskûndur.
Bendeniz bu mücadeleye şahidim.
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metni, “Karanfiller ve Domates Suyu” metni ile biçim ve içerik yönünden karşılaştırınız.
ÇALIŞKAN OLMAK
İşleyen demir pas tutmaz,
Bunu böyle bil unutma!
Çalışmak gibi var mıdır?
Hep ilke o mutlulukta.
“Vakit nakittir.” demişler,
Boş geçirme zamanını.
Çalış, çabala, üret ki,
Aydınlat hep yarınını.
Çalışmakla kazanılır,
Bil ki büyük başarılar.
Sağlıklı ve mutlu olur,
Azim ile çalışanlar.
Tembellik hiç hoş değildir,
Sakın kaptırma kendini.
Çalışmalısın her zaman
Yüceltmek için ülkeni.
Atilâ ÇAKIROĞLU
Şiir Bahçesi
KARANFİLLER VE DOMATES SUYU
Biçim: Hikaye
İçerik: Yazar hikayede çalışkanlık ve azmi konu etmiş.
ÇALIŞKAN OLMAK
Biçim: Şiir
İçerik: Yazar şiirinde çalışkanlığı konu almış.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Soruları ve Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki tabloya metinde geçen ikilemeleri bulup yazınız. Bu ikilemeleri birer cümlede kullanınız.
Şıkır şıkır : Elbisesi ile düğüne şıkır şıkır gelmiş.
Pırıl pırıl : Camları yeni temizlediği için pırıl pırıl görünüyordu.
Doğru dürüst: Doğru dürüst yemeden sınava girme
Tatsız tuzsuz : Yemekler bir tatsız tuzsuzdu.
Üç beş : Eve gelen misafir üç beş kişiydi.
Çalı çırpı: Ormana gidince çalı çırpıda topladık
8. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen aşağıdaki cümlelerde altı çizili sözcüklerin yazımını inceleyiniz. Bu cümlelerdeki altı çizili sözcüklerin yazımından hareketle ilgili açıklamaları örnekteki gibi tamamlayınız.
• Yer yer esmer, pembe, kül rengi toprağa saye salar.
Cevap : İkileme oluşturan sözcükler birbirinden ayrı yazılır.
• Su buldun mu, su?
Cevap : “Mi” soru eki, kendisinden önceki ve sonraki sözcükten ayrı yazılır.
• Yoksa çocukken bir şey mi batmıştır?
Cevap : “Şey” sözcüğü, kendisinden önceki sözcükten ayrı yazılır.
• Göğün kendi renginden biraz daha koyu kıyılara giden hudutlu bir deniz…
Cevap : “Biraz” sözcüğü her zaman bitişik yazılır.
• Üç çocuk garip birtakım taşlar, tahtalar, saclarla bir şeyler yaparlar.
Cevap : “Birtakım” sözcüğü, “bazı” anlamında kullanılırsa bitişik yazılır.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Soruları ve Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili sözcükleri inceleyiniz. Fiil olanları sarı, isim olanları yeşil yaprağa örnekteki gibi yazınız.
• Bizi iş yapmaktan kim kurtaracak?
• Bir gece aniden aklıma çok parlak bir fikir geldi.
• Bir elin nesi var, iki ele ne gerek var?
• İlk kez insanlara yardımcı olacağım için sevindim.
• Çizimlerimi meydandaki çınar ağacının gövdesine asarak sergiledim.
• Ömür boyu, bildiklerimizin esiri oluruz.
• Günlerce çalışarak planlar çizdim.
• Sonunda çalışmalarım belli bir olgunluğa ulaştı.
• Herkes, yetenekli olduğu alanda fikirler geliştirmeye başladı.
• Hep birlikte çalışmaya koyulduk.
• Su gücüyle çalışan makinelerle iplik ürettiler.
• Köylüler, bütün bu düzeneği kurarken çalışmayı çok sever oldular.
• Edindikleri bilgileri başka alanlara da uygulamak istediler.
• Çalışmanın, aslında tembellikten çok daha zevkli olduğunu keşfettiler.
Cevap :
Sarı Yaprak:
kurtaracak
geldi
sevindim
çizdim
ulaştı
koyulduk
istediler
Yeşil Yaprak:
elin
çınar
ömür
fikirler
iplik
düzeneği
tembellikten
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Soruları ve Cevapları
10. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki fiilleri anlam özelliklerine göre uygun kutucuklara yazınız.
İş fiilleri : geçmek sürmek düşünmek pişirmek sermek toplamak
Durum fiilleri : çıkmak oturmak gelmek yaşamak ağlamak
Oluşfiilleri : yeşermek kızarmak çürümek
11. ETKİNLİK
Soru : “Karanfiller ve Domates Suyu” metninden hareketle “çalışmanın önemi” ile ilgili bir afiş hazırlayınız. Hazırlayacağınız afişin taslağını aşağıda oluşturunuz.
Cevap :
”7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Soruları ve Cevapları”
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : “Yardımlaşma” hakkında gazete ve dergi haberleri derleyiniz. Yardımlaşmanın önemiyle ilgili bir konuşma hazırlayınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar;
Yaşantımız boyunca pek çok sorun yaşarız. Bu sıkıntı ve sorunlardan bazen kendimiz kurtulmaya çalışırız bazen de yanımız da destek olan biri olur. İlla büyük sorunlar değil küçük sorunlar için bile yardıma ihtiyacımız olabilir.
Toplumda yardımlaşma ve dayanışma çok önemlidir. Her zaman yardıma ihtiyacı olan birini gördüğümüz de yardım etmeyi teklif etmeliyiz. Böylelikle toplumda güve n ve huzur ortamı oluştururmuş oluruz. Hem yardım ettiğimiz insan sevinir hem de bizler seviniriz. Bu yüzden yardımlaşma çok önemlidir.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Yardımlaşmanın önemiyle ilgili bir konuşma hazırlayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Yardımlaşmanın önemiyle ilgili bir konuşma hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Sevgili arkadaşlar;
Yaşantımız boyunca pek çok sorun yaşarız. Bu sıkıntı ve sorunlardan bazen kendimiz kurtulmaya çalışırız bazen de yanımız da destek olan biri olur. İlla büyük sorunlar değil küçük sorunlar için bile yardıma ihtiyacımız olabilir.
Toplumda yardımlaşma ve dayanışma çok önemlidir. Her zaman yardıma ihtiyacı olan birini gördüğümüz de yardım etmeyi teklif etmeliyiz. Böylelikle toplumda güve n ve huzur ortamı oluştururmuş oluruz. Hem yardım ettiğimiz insan sevinir hem de bizler seviniriz. Bu yüzden yardımlaşma çok önemlidir.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Çalışkanlığıyla tanıdığınız hayvanlar var mı? Bu hayvanların özelliklerini anlatınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Çalışkanlığıyla tanıdığınız hayvanlar var mı? Bu hayvanların özelliklerini anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Karıncaları ve arıları çalışkan olarak biliyorum. Karıncalar kendi ağırlığının on katı kadar ağırlığı kaldırabilirler. Karıncalar kendi içlerinde işçi, üreme, asker olarak sınıflara ayrılırlar.
Bütün karıncalar kraliçe karıncayı korumak üzere çalışırlar. Yaz aylarında yuvalarından çıkarak yuvaya yiyecek getirmek için çalışırlar.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve CevaplarıSayfa 44, 45, 46
7. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45-46
A. Aşağıdaki metni okuyunuz.
KÜÇÜK İSTAVRİT
Küçük istavrit, yiyecek bir şey sanıp hızla atıldı çapariye. Önce müthiş bir acı duydu dudağında, gümbür gümbür oldu yüreği. Sonra hızla çekildi yukarıya. Aslında hep merak etmişti denizlerin üstünü, neye benzerdi acaba gökyüzü?
Bir yanda büyük bir merak, bir yanda ölüm korkusu… “Dudağı yarıklar” denir, şanslıdır onlar; hani görüp de gökyüzünü ve insanı, oltadan son anda kurtulanlar. Ne çare, balıkçının parmakları acımasızca kavradı onu; küçük istavrit anladı, yolun sonu. Koca denizlere sığmazdı yüreği oysa şimdi yüzerken küçücük yeşil leğende, cansız uzanıvermiş dostlarına değiyordu minik yüzgeci.
İnsanlar gelip geçtiler önünden, bir kedi yalanarak baktı gözünün içine. Yavaşça karardı dünya, başı da dönüyordu. Son bir kez düşündü derin maviyi, beyaz mercanı, bir de yeşil yosunu.
İşte tam o anda eğilip aldım onu; yürüdüm deniz kenarına, bir öpücük kondurdum başına. İki damla gözyaşından ibaret sade bir törenle saldım denizin sularına. Bir an öylece bakakaldı, sonra sevinçle daldı gitti. Tüm kederimi söküp atarak teşekkürü de ihmal etmemişti; birkaç değerli pulunu elime, avuçlarıma bırakarak.
Balıkçı ve kedi şaşkın baktılar yüzüme. Sorar gibiydiler: “Neden yaptın bunu, niye?”
“Bir gün…” dedim. “Bulursam kendimi yeşil leğendeki küçük istavrit kadar çaresiz, son ana kadar hep bir umudum olsun diye.”
Felsefe Diyarından Hikmet Yurduna Bilgelik Hikâyeleri haz.: Cevdet KILIÇ
B. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Küçük istavrit neleri merak edermiş?
Cevap : Denizlerin üstünü ve gökyüzünün neye benzediğini merak edermiş.
2. Yazar, küçük istavrite hangi duygularla yardım etmiş olabilir?
Cevap : Merhamet ve umut duygusu ile yardım etmiş olabilir.
3. Metnin ana fikri nedir?
Cevap : Her zaman iyilik yapmalı ve umudunuzu yitirmemelisiniz .
4. Yazarın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?
Cevap : Yazarın yerinde ben de olsam aynı şeyi yapardım. Onu kurtarma şansım varken kullanırdım.
5. Metinde kaçıncı kişili anlatım yapılmıştır? Metinden örnekler vererek açıklayınız.
Cevap : Birinci kişinin ağzından anlatılmıştır.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Soruları ve Cevapları
C. Aşağıdaki sözcükleri zıt anlamlıları ile eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz sözcüğün zıt anlamlısını noktalı kutucuğa yazınız.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Soruları ve Cevapları”
Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
( Doğru ) 1. “Başarı için kişinin kendisine ve bilgisine güvenmesi yeterlidir.” cümlesi öznel anlatımlıdır.
( Yanlış ) 2. Öznenin iradesi dışında kendiliğinden gerçekleşen “kızarmak, çimlenmek” gibi fiiller durum fiilidir.
( Doğru ) 3. Tarihlerin yazımında gün, ay, yıl arasına eğik çizgi konulabilir.
( Doğru ) 4. “Pek çok, pek çoğu” sözcükleri ayrı yazılırken “birçok, birçoğu” sözcükleri bitişik yazılır.
( Yanlış ) 5. Bir yargının gerçekleşmesinin başka bir yargıya bağlandığı cümlelere “neden-sonuç cümlesi” denir.
( Yanlış ) 6. Deyimler ve atasözlerinin söyleyeni bellidir.
D. Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarını işaretleyiniz.
1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde virgül (,) farklı bir amaçla kullanılmıştır?
A) Açlık, susuzluk ve yorgunluk onu bu hâle getirdi.
B) Kadın, seyirciye yerine geçmesini söyledi.
C) Heyecanlı, duyarlı, çalışkan bir öğrenciymiş. D) Rüzgârın uğultusu, yaprakları sararmış ağaçlar, sessizliğe bürünmüş sokaklar vardı.
2. Aşağıdaki atasözlerinden hangisinin konusu diğerlerinden farklıdır?
A) Birlikten kuvvet doğar.
B) Yalnız taş, duvar olmaz. C) Ev alma, komşu al.
D) Bir elin nesi var, iki elin sesi var.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Soruları ve Cevapları
3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde örtülü bir anlam yoktur?
A) Bütün mahalleli, onun sıkıntılarını çözmeye çalışıyordu.
B) Sokaktaki bazı çöp kutuları mavi renge boyanmış. C) En yakın arkadaşım bugün de okula gelmedi.
D) Proje görevimin bir kısmını bu akşam bitiririm.
4. H Dolaptaki meyveler bozulmuş.
● Babasının gelmesini dört gözle beklerdi.
n Mutluluğun şarkısını söylüyordu nehirler.
s Yıllardır hiç bu kadar gülmemiştim. Sembollerle gösterilen yukarıdaki cümlelerden hangilerindeki altı çizili fiiller iş (kılış) anlamı taşımaktadır?
A) H ve s B) ● ve s C) n ve H D) ● ve n
5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde oluş anlamı taşıyan bir fiil bulunmaktadır?
A) Zor durumda kalanlara hepimiz yardım etmeliyiz.
B) İşçiler, dinlenmek için parktaki banklara oturdu.
C) Birlikte hareket edersek sorunlarımızı daha rahat çözeriz. D) Kardeşim, dolabın kapağını açık bıraktığı için peynir küflenmiş.
6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde altı çizili fiil durum anlamı taşımaktadır?
A) Babaannem her geçen gün biraz daha yaşlanıyordu.
B) Tüm kapalı kapıları sevginin gücü açar. C) Öğretmenin anlattığı fıkraya sınıfça güldük.
D) Ne yağan yağmur ne kopan fırtınalar ayırabilir bizi.
E. Defterinize, “Durmadan devam ettiğin sürece, ne kadar yavaş gittiğinin önemi yoktur.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
İnsan çalışarak gelişme gösterir. Bir yola çıktığımız zaman hedefimiz uğruna çalışmayı bırakmamamız gerekir. Hedefimizi belirledikten sonra ne olursa olsun yavaş adımlarla bile gitsek durmadan sadece o hedef için çabalamamız gerekir.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
1. Atatürk’ün anılarını araştırıp okuyunuz. Okuduğunuz anılardan edindiğiniz bilgileri not alınız.
Cevap :
Kral Edward İstanbu’a geldiği zaman, yatından bir motora binerek Dolmabahçe Sarayı’na yanaşır. Atatürk de rıhtımda onu beklemektedir. Deniz dalgalı olduğundan, kralın bindiği motor, sürekli inip çıkmaktadır. İmparator rıhtıma çıkmak istediği bir sırada, eli yere değerek tozlanır.
O sırada Atatürk elini uzatmış bulunduğundan, kral da ona elini uzatmadan önce mendiline silmek ister. Ama Atatürk hemen devreye girer ve: ”Yurdumun toprağı temizdir, o elinizi kirletmez.” diyerek kralı elinden tutup rıhtıma çıkarır.
2. Atatürk’ün millet sevgisi ile ilgili sözlerini derleyiniz. Bu sözlerden biri hakkında bir konuşma hazırlayınız.
Cevap :
”Bizim milletimiz, vatanı için, hürriyeti ve egemenliği için fedakar bir halktır.” Atatürk bu sözü ile milletine olan sevgisini ve güvenini göstermiştir. Türk milleti her daim ülkesi, vatanı için yaşayan her daim canını feda edecek bir yapısı olan bir millettir. Atatürk de bu sözü ile bunu göstermiştir.
Atatürk’ün millet sevgisi ile ilgili sözleri şunlardır ;
» Milletimiz çok büyüktür. Hiç korkmayalım. O, esaret ve aşağılığı kabul etmez.
» Bu memleket tarihte Türktü, halde Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
» Ne mutlu Türk’üm diyene !
» Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri üzerinde o düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir.
» Ben,Türk ufuklarından bir gün mutlaka bir güneş doğacağına, bunun hararet ve kuvvetinin bizi ısıtacağına, bundan bize bir güç çıkacağına o kadar emindim ki, bunu âdeta gözlerimle görüyordum.
» Kendiniz için değil, bağlı bulunduğunuz ulus için elbirliği ile çalışınız. Çalışmaların en yükseği budur.
» Bu memleketin sahibi ve toplumumuzun asil unsuru köylüdür.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün millet sevgisi ile ilgili sözlerini derleyiniz. Bu sözlerden biri hakkında bir konuşma hazırlayınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Atatürk’ün millet sevgisi ile ilgili sözlerini derleyiniz. Bu sözlerden biri hakkında bir konuşma hazırlayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
”Bizim milletimiz, vatanı için, hürriyeti ve egemenliği için fedakar bir halktır.” Atatürk bu sözü ile milletine olan sevgisini ve güvenini göstermiştir. Türk milleti her daim ülkesi, vatanı için yaşayan her daim canını feda edecek bir yapısı olan bir millettir. Atatürk de bu sözü ile bunu göstermiştir.
Atatürk’ün millet sevgisi ile ilgili sözleri şunlardır ;
» Milletimiz çok büyüktür. Hiç korkmayalım. O, esaret ve aşağılığı kabul etmez.
» Bu memleket tarihte Türktü, halde Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
» Ne mutlu Türk’üm diyene !
» Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri üzerinde o düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir.
» Ben,Türk ufuklarından bir gün mutlaka bir güneş doğacağına, bunun hararet ve kuvvetinin bizi ısıtacağına, bundan bize bir güç çıkacağına o kadar emindim ki, bunu âdeta gözlerimle görüyordum.
» Kendiniz için değil, bağlı bulunduğunuz ulus için elbirliği ile çalışınız. Çalışmaların en yükseği budur.
» Bu memleketin sahibi ve toplumumuzun asil unsuru köylüdür.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün anılarını araştırıp okuyunuz. Okuduğunuz anılardan edindiğiniz bilgileri not alınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Atatürk’ün anılarını araştırıp okuyunuz. Okuduğunuz anılardan edindiğiniz bilgileri not alınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Kral Edward İstanbu’a geldiği zaman, yatından bir motora binerek Dolmabahçe Sarayı’na yanaşır. Atatürk de rıhtımda onu beklemektedir. Deniz dalgalı olduğundan, kralın bindiği motor, sürekli inip çıkmaktadır. İmparator rıhtıma çıkmak istediği bir sırada, eli yere değerek tozlanır.
O sırada Atatürk elini uzatmış bulunduğundan, kral da ona elini uzatmadan önce mendiline silmek ister. Ama Atatürk hemen devreye girer ve: ”Yurdumun toprağı temizdir, o elinizi kirletmez.” diyerek kralı elinden tutup rıhtıma çıkarır.
7. Sınıf Türkçe Ders KitabıKoca Seyit Metni CevaplarıSayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60
7. Sınıf Türkçe Kitabı Koca Seyit Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 55-57-58-59-60
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Yaptığınız araştırmaya göre Çanakkale Zaferi hakkında edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
İtilaf karşısında Osmanlı Devleti’nin savunma yaptığı bir savaştır. Kasım 1914 – 18 Mart 1915 tarihleri arasında deniz savaşları yapılmıştır. 25 Nisan 1915 ile 9 Ocak 1916 tarihleri arası ise Gelibolu yarımadasında kara savaşları olarak yapılmıştır.
Zorlu bir savaş olan Türk tarihinde destan olarak görülmektedir. Güçlü donanmalara sahip olan itilaf devletlerine karşı daha zayıf bir ordu ve teçhizat ile büyük bir zafer elde edilmiştir. Türk milletinim kazandığı zafer olarak tarihe geçmiştir.
2. Seyit Onbaşı ile ilgili internetten edindiğiniz bilgiler hakkında konuşunuz.
Cevap :
Seyit Ali Çabuk veya bilinen adıyla Seyit Onbaşı (Eylül 1889 – 1 Aralık 1939), I. Dünya Savaşı’nda Çanakkale Cephesi’nde çarpışan Türk asker.
I. Dünya Savaşı sırasında Çanakkale cephesinde Rumeli Mecidiye Tabyası görev yaptığı sırada 215 kilogram ağırlığındaki top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayarak top kundağına yerleştirmeyi başarmış ve Birleşik Krallık’a ait Ocean Zırhlısını dümenden vurarak kontrolden çıkmasına ve bir mayına çarpıp batmasına sebep olmuştur. Seyit Onbaşı’nın yaşadığı bu gerçek olayın anlatısı, halk muhayilesi içinde efsanevi bir anlatıya dönüşmüştür.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Soruları ve Cevapları
1. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki sözcükleri metinden bularak altlarını çiziniz. Yer aldıkları cümlelerin bağlamından hareketle bu sözcüklerin anlamını tahmin ediniz. Daha sonra sözcüklerin anlamını sözlükten bulunuz. Tahminlerinizi ve sözlük anlamlarını karşılaştırınız.
Cevap :
Onbaşı: On ere kumanda eden asker, erin üstündeki ilk rütbe
Rütbe: Subay, astsubay ve polislerin sahip olduğu derece, mevki
Tabya: Bir bölgeyi savunmak için yapılan ve silahlarla güçlendirilen yapı
Mazur: Mazereti olan, mazeretli
b. Yukarıdaki kelimeleri kullanarak defterinize birer cümle yazınız.
Cevap :
Onbaşı: Amcam askerliğini onbaşı olarak yapmıştır.
Rütbe: Askeriye ‘de rütbe çok önemlidir.
Tabya: Bütün askerler tabya yapmak amacıyla hızla tepeye tırmandılar.
Mazur: Bu hatamı maruz görün.
2. ETKİNLİK
Soru : Metinle ilgili iki soru hazırlayınız. Bu soruları arkadaşlarınıza sorunuz. Soruları ve arkadaşlarınızın yanıtlarını aşağıya yazınız.
Soru : Seyit Onbaşı Mermiyi kaldıramayınca ne cevap vermiştir?
Cevap :
Mermiyi kaldırırken Allah’a ettiği dua sayesinde olduğunu söyler ve kaldıramayacağını dile getirir. Fakat o düşmanlar tekrar gelirse mermiyi nasıl kaldırdığını görebileceklerini söyler.
Soru : Mükâfatlandırmak amacıyla kendisine ne istediği sorulduğunda ne cevap verdi ?
Cevap : ‘
‘Ben pehlivan yapılıyım. Bir tayınla (ekmek) karnım doymuyor kumandanım. Emretseniz de bana iki tayın verseler.” der.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Soruları ve Cevapları
3. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki cümleyi anlam ilişkisi yönünden inceleyiniz.
Cevap :
Cümlede bir amaç uğruna yapılan iş söylenmiştir.
b. Siz de amaç-sonuç ilişkisi içeren üç cümle yazınız.
Cevap :
Tatile gitmek için biraz para biriktirdim.
Annemi görmek için bunca yolu geldim.
Alışveriş yapmak için evden çıktım.
4. ETKİNLİK
Soru : Büyük harflerin kullanım yerleriyle ilgili aşağıdaki açıklamaları örnek cümlelerden uygun olanıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz açıklamaya uygun örneği noktalı kutucuğa yazınız.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Soruları ve Cevapları”
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Soruları ve Cevapları
5. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kip eklerinin fiile hangi anlamı kattığını inceleyiniz.
Cevap :
• Kumandanım, öyleyse isteyeceğim.
Kip ekinin fiile kattığı anlam: Fiil söylendikten sonraki bir zamanda gerçekleşecektir.
• Her gün bir ekmek veriyorlar, doymuyorum.
Kip ekinin fiile kattığı anlam: Fiilin söylenme zamanı ile gerçekleşme zamanı aynıdır.
• Zaferden sonra Koca Seyit’e onbaşı rütbesi verildi.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Soruları ve Cevapları
6. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki, Çanakkale Savaşı ile ilgili görselleri inceleyiniz. Bu görsellerden hareketle duygu ve düşüncelerinizi anlatan bir kompozisyon yazınız. Yazınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız.
Cevap :
Çanakkale Zaferi
İtilaf karşısında Osmanlı Devleti’nin savunma yaptığı bir savaştır. Kasım 1914 – 18 Mart 1915 tarihleri arasında deniz savaşları yapılmıştır. 25 Nisan 1915 ile 9 Ocak 1916 tarihleri arası ise Gelibolu yarımadasında kara savaşları olarak yapılmıştır.
Çanakkale savaşında birçok atamız orada şehit olmuştur.
Türk halkı ülkesini korumak pahasına düşman askerlerine karşı canlarını hiçe sayarak savaşmışlardır. Genç, yaşlı, erkek, kadın, çocuk demeden herkes cephelere koşmuştur.
Kimi askerlere mermi taşımış, kimi cephede düşmanlara karşı silah tutmuşlardır. Çanakkale Savaşı bu sayede zafer ile sonuçlanmıştır. Bundan dolayı bizlerde atamızdan emanet olan bu vatanı elimizden geldiği kadar korumalı ve geliştirmeliyiz.
b. Yazdığınız kompozisyonu sosyal medya ortamlarında arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Atatürk ile ilgili şiirler araştırınız. Bu şiirlerden hoşunuza giden birini ezberleyiniz.
Cevap :
ATATÜRK ÖLMEDİ
Atatürk ölmedi, yüreğimde yaşıyor,
Uygarlık savaşında
Bayrağı o taşıyor,
Her gücü o aşıyor.
Türklüğü güç veren devrimler senin,
Yurduma çizdiğin aydın yol senin,
Gençlik senin,
Sen gençliğimsin,
Ölmedin ölemezsin,
Ölmedin ölemezsin.