Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiAhiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30
7. Sınıf Din Kültürü Ahiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Ahiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları, ahiret inancının insan yaşamına ve davranışlarına olan etkisini vurgulamaktadır. Ahiret inancına sahip olan bireyler, hayatlarını daha bilinçli yaşar ve yaptıkları her davranışın bir karşılığı olacağını bilirler. Bu inanç, insanı daha adaletli, merhametli ve sorumlu davranmaya teşvik eder.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 29-30 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 29-30 Cevapları öğrencilerin, ahiret inancının insan üzerindeki etkilerini anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalardaki etkinlikler, ahiret inancının günlük yaşamdaki önemini kavramalarına ve bu inanca göre davranışlarını şekillendirmelerine katkı sağlar. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, öğrencilere dinin temel kavramlarını anlamalarını sağlayacak zengin içerikler sunmaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 29, 30 Erkad Yayınları, ahiret inancının insan davranışlarına olan etkisini anlatan etkinlikler ve açıklamalar içermektedir. Bu sayfalar, öğrencilerin ahiret inancını daha derinlemesine anlamalarını ve hayatlarına bu bilinci yansıtmalarını amaçlar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 29-30
Soru : Dünyada yaptığımız şeylerin karşılığını ahirette göreceğimize inanmak hayatımızı nasıl etkiler? Düşününüz.
Kısa Cevap:
Dünyada yaptığımız şeylerin karşılığını ahirette göreceğimize inanmak, hayatımızı daha dikkatli ve sorumlu bir şekilde yaşama yönlendirir. Bu inanç, kişinin iyi ameller yapmasına, kötü davranışlardan kaçınmasına ve ahlaki değerlere sadık kalmasına katkıda bulunur.
Uzun Cevap:
Dünyada yaptığımız şeylerin karşılığını ahirette göreceğimize inanmak, hayatımızı birçok yönden etkiler. Bu inanç, bireylerin davranışlarını şekillendirir ve ahlaki değerlerin ön planda olmasını teşvik eder. Öncelikle, ahiret inancı kişinin iyi ameller yapma arzusunu artırır; çünkü yapılan iyiliklerin karşılığının ahirette alınacağına olan inanç, kişinin sürekli olarak olumlu davranışlar sergilemesini sağlar. Aynı şekilde, kötü davranışlardan kaçınmak ve günahlardan uzak durmak için motivasyon sağlar, çünkü bu davranışların ahirette cezalandırılacağına inanılır.
Bu inanç, bireylerin toplumsal ilişkilerde daha dürüst ve adil olmalarını teşvik eder. Ayrıca, kişinin kendi kendine hesap verebilme bilincini artırarak, sorumluluk duygusunu güçlendirir. Ahiret inancı, dünya hayatının geçici olduğunu ve asıl hayatın ebedi olduğunu hatırlatır, bu da kişinin dünya hırslarından ve maddi kaygılardan uzaklaşmasını sağlar.
Sonuç olarak, ahirette yaptıklarımızın karşılığını göreceğimize inanmak, hem bireysel hem de toplumsal düzeyde daha iyi bir yaşam sürmeye, ahlaki değerlere sadık kalmaya ve sorumlu davranmaya yönlendirir. Bu inanç, kişinin yaşamında derin bir anlam ve yön bulmasına yardımcı olur.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiAhiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
7. Sınıf Din Kültürü Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları, ahiret hayatının aşamaları hakkında önemli bilgiler sunmaktadır. Ahiret hayatı, İslam inancına göre dünya hayatının sona ermesiyle başlayan ve sonsuz olan bir yaşamdır. Bu aşamalar arasında kabir hayatı, diriliş, mahşer ve hesap verme, cennet ve cehennem bulunmaktadır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 22-23-24-25-26-27-28 Cevapları ile öğrenciler, ahiret hayatının aşamalarıyla ilgili etkinliklere katılarak bilgilerini test ederler. Bu etkinlikler, ahiretin her aşamasının ne anlama geldiğini ve dünya hayatındaki davranışların ahiret hayatında nasıl bir sonuç doğuracağını anlamalarına yardımcı olur. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, öğrencilerin bu kavramları öğrenmeleri için zengin bir içerik sunmaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 Erkad Yayınları, ahiret hayatının aşamaları hakkında detaylı bilgi ve etkinlikler içermektedir. Bu sayfalar, ahiret hayatının evrelerini açıklayarak öğrencilerin dini inançlarını pekiştirmelerine ve bu inançlara göre hayatlarını düzenlemelerine yardımcı olur.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28
Soru : Kıyamet denince aklınıza hangi kavramlar gelmektedir? Söyleyiniz.
Kısa Cevap:
Kıyamet denince aklıma gelen kavramlar şunlardır: mahşer, diriliş, hesap, cennet, cehennem, dünyanın sonu, kıyamet alametleri.
Uzun Cevap:
Kıyamet denince aklıma gelen kavramlar arasında şunlar yer alır:
Mahşer: Kıyamet günü, insanların toplandığı ve hesap verilecek yer.
Diriliş: Ölümden sonra insanların tekrar hayata dönmesi.
Hesap: Her bireyin dünyadaki eylemlerinin değerlendirileceği ve ödüllendirileceği ya da cezalandırılacağı süreç.
Cennet: İyi ameller işleyenlerin ödüllendirileceği ebedi mutluluk yeri.
Cehennem: Kötü ameller işleyenlerin cezalandırılacağı ebedi azap yeri.
Dünyanın Sonu: Kıyametle birlikte dünyanın mevcut düzeninin sona ermesi.
Kıyamet Alametleri: Kıyamet öncesinde meydana gelecek işaretler ve olaylar.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
Soru : Hz. Muhammed’in (sav) cennete gitmek isteyenlere tavsiyelerini düşününüz.
“Siz bana altı konuda garanti verin, ben de size cenneti garanti edeyim:
• Konuştuğunuzda doğru söyleyin.
• Söz verdiğiniz zaman sözünüzü tutun.
• Size bir şey emanet edildiğinde ona ihanet etmeyin.
• Namusunuzu koruyun.
• (Harama) bakmaktan sakının.
• Elinizi (kötü işlerden) çekin.”
Cevap:
Hz. Muhammed (sav), cennete gitmek isteyenlere şu altı konuda tavsiyede bulunmuştur:
Konuştuğunuzda doğru söyleyin: Dürüstlük, kişinin karakterinin ve ahlaki değerlerinin temelidir.
Söz verdiğiniz zaman sözünüzü tutun: Güvenilirlik, toplumsal ilişkilerde ve kişisel inançta önemlidir.
Size bir şey emanet edildiğinde ona ihanet etmeyin: Emanete riayet, güven ve sorumluluğun göstergesidir.
Namusunuzu koruyun: Ahlaki değerlere bağlı kalmak ve kişisel onuru korumak gereklidir.
(Harama) bakmaktan sakının: Kötü ve yasaklanmış şeylerden uzak durmak, kişinin manevi sağlığı için önemlidir.
Elinizi (kötü işlerden) çekin: Kötü davranışlardan kaçınmak, temiz bir yaşam sürmek anlamına gelir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Soru : Aşağıda insanın dünya ve ahiretteki yolculuğunu belirten duraklar karışık olarak verilmiştir. Bunları yaşanma sırasına göre sıralayınız.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiDünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 19, 20, 21
7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere dünya ve ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi anlamaları için rehberlik eder. Dünya hayatı, insanın Allah’a kulluk ederek sınandığı geçici bir dönemdir. Ahiret hayatı ise bu dünyadaki yaşamın sonunda başlayacak olan, ebedi bir yaşamdır. Bu kavramlar, İslam inancında büyük bir öneme sahiptir.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 19-20-21 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 19-20-21 Cevapları, öğrencilerin dünya ve ahiret hayatı ile ilgili bilgilerini etkinliklerle pekiştirmelerini sağlar. Bu etkinliklerde, dünya hayatının geçici olduğu, ahiret hayatının ise ebedi olduğu ve insanların yaptıkları her şeyin ahirette karşılık bulacağı vurgulanır. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, bu önemli konuları detaylı bir şekilde ele alarak, öğrencilere dini bilgiler kazandırmayı amaçlar.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 19, 20, 21 Erkad Yayınları, öğrencilerin dünya ve ahiret hayatı kavramlarını anlamalarına yardımcı olur. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler ve cevaplar, öğrencilerin dini inançlarını güçlendirirken, aynı zamanda ahiret bilincini geliştirmelerine katkı sağlar.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 19-20-21
Soru : Baharda tabiatın tekrar canlanması ile ahiret arasında nasıl bir benzerlik olabilir?
Kısa Cevap:
Baharda tabiatın tekrar canlanması ile ahiret arasında benzerlik, her ikisinin de ölümden sonra yeniden hayat bulma veya yeniden doğma sürecini temsil etmesidir. Bahar, kışın ölümünden sonra yeni bir hayatın başladığını, ahiret ise ölümden sonra ebedi bir hayatın var olduğunu gösterir.
Uzun Cevap:
Baharda tabiatın tekrar canlanması ile ahiret arasında bir benzerlik, ölümden sonra hayatın devam ettiğine dair bir işaret olarak görülebilir. Bahar, kışın bitiminden sonra doğanın yeniden uyanmasını ve yaşamın tekrar başlamasını simgeler. Kışın soğuk ve ölü görünümü, baharın gelişiyle birlikte yerini yeşil, canlı ve verimli bir doğaya bırakır.
Bu süreç, yeniden doğuş ve hayatın devamlılığını ifade eder. Benzer şekilde, ahiret inancı da ölümden sonra yeni ve ebedi bir yaşamın başladığını belirtir. Ölüm, dünyadaki yaşamın sona erdiği anken, ahiret, bu sona bir son vermeden sonsuz bir yaşamın başladığını gösterir. Her iki süreç de hayatın devamlılığını ve yeniden doğuşu temsil eder.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Uzun ince bir yoldayım
Gidiyorum gündüz gece
Bilmiyorum ne haldayım
Gidiyorum gündüz gece
Dünyaya geldiğim anda
Yürüdüm aynı zamanda
İki kapılı bir handa
Gidiyorum gündüz gece (Doğan Kaya, Âşık Veysel, s. 54.)
Yukarıdaki dörtlüklerde verilen mesaj, hayatın geçici ve sürekliliği olmayan doğasıyla ilgilidir. Şiir, insanın yaşam yolculuğunu ve hayatın geçiciliğini anlatır. “İki kapılı bir handa” ifadesi, dünyadaki yaşamın bir geçiş dönemi olduğunu ve herkesin bu geçiş sürecinde sürekli olarak ilerlediğini belirtir.
Bu dörtlük, hayatın ne kadar geçici ve belirsiz olduğunu, her şeyin sürekli bir değişim ve hareket içinde olduğunu vurgular. Aynı zamanda, insanın hayat yolculuğunda bilinmezlik ve değişimle karşılaşacağını ifade eder.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiMelekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17, 18
7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 15-16-17-18
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin İslam inancındaki melek kavramını daha iyi anlamalarına yardımcı olmaktadır. Melekler, Allah’ın emirlerini yerine getiren, nurdan yaratılmış varlıklardır. Onlar, insanlar gibi özgür iradeye sahip değillerdir ve sadece Allah’ın emirlerini eksiksiz olarak yerine getirirler.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 15-16-17-18 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 15-16-17-18 Cevapları, meleklerin görevleri ve özellikleriyle ilgili çeşitli etkinlikler içerir. Bu etkinliklerde meleklerin insanlarla olan ilişkileri, görevleri ve İslam inancındaki rolleri hakkında sorular bulunmaktadır. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, bu konuyu detaylı bir şekilde işleyerek öğrencilerin melek kavramını daha iyi kavramalarını sağlamaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 15, 16, 17, 18 Erkad Yayınları, meleklerle ilgili bilgilerin etkinliklerle pekiştirilmesini hedefler. Bu sayfalarda yer alan sorular ve cevaplar, öğrencilerin bu önemli inanç konusunu anlamalarına ve dini bilgilerini güçlendirmelerine yardımcı olur.
Soru : Toplumumuzda “Melek gibi insan” ifadesi kimler için kullanılır? Açıklayınız.
Kısa Cevap:
Toplumumuzda “Melek gibi insan” ifadesi, çok iyi, temiz ve dürüst karaktere sahip, yardımsever ve fedakar kişileri tanımlamak için kullanılır.
Uzun Cevap:
“Melek gibi insan” ifadesi, toplumumuzda genellikle çok yüksek ahlaki değerlere sahip, temiz kalpli ve yardımsever kişileri tanımlamak için kullanılır. Bu kişiler, başkalarına yardım etmekte, samimi ve dürüst davranmakta ön plandadırlar.
Karakterleriyle çevrelerine örnek olan bu kişiler, insanların manevi ve ahlaki anlamda idealize ettikleri özellikleri taşırlar. Bu ifade, bir kişinin insanlık değerlerini en yüksek seviyede yaşadığını ve her yönüyle pozitif bir etki yarattığını anlatmak için kullanılır.
“… Allah’ın kendilerine verdiği emirlere karşı gelmeyen ve kendilerine emredilen şeyi yapan melekler vardır.” (Tahrim suresi, 6. ayet)
Soru : Yukarıdaki ayet bize hangi mesajı vermektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap:
Bu ayet, meleklerin Allah’ın emirlerine tam bir itaatle uydiklerini ve kendilerine verilen görevleri eksiksiz yerine getirdiklerini ifade eder. Melekler, Allah’ın emirlerini sorgulamadan yerine getiren ve bu emirlerin dışına çıkmayan varlıklar olarak tasvir edilir.
Ayet, insanların da bu tür bir itaatkarlık ve sorumluluk bilinci içinde olmalarını teşvik eder. Ayrıca, bu mesaj, Allah’ın emirlerine uymanın ve verilen görevleri yerine getirmenin önemini vurgular ve bu tutumun ideal bir davranış biçimi olduğunu gösterir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları
Soru : Aşağıda görevleri verilen meleklerin adlarını noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Azrail: Eceli gelen insanın hayatını sonlandırır.
Kiramen Katibin: İnsanların işlediği iyilik ve kötülükleri kaydeder.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak BilgisiGörülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14
7. Sınıf Din Kültürü Görülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü Görülen ve Görülemeyen Varlıklar Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin İslam inancında yer alan varlıklar hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olur. İslam’a göre varlıklar iki ana gruba ayrılır: görülen ve görülemeyen varlıklar. Görülen varlıklar insanlar, hayvanlar ve bitkiler gibi dünyada fiziksel olarak var olan varlıklardır. Görülemeyen varlıklar ise melekler, cinler ve ruhani varlıklardır.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 12-13-14 Cevapları, bu kavramların daha iyi anlaşılması için öğrencilerin yaptığı etkinlikleri içerir. Bu sayfalarda, İslam inancında meleklerin ve cinlerin özellikleri, görevleri ve bu varlıkların insan yaşamıyla ilişkileri ele alınmaktadır. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, bu konulara detaylıca yer vererek öğrencilerin derse daha iyi odaklanmalarını sağlamaktadır.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 12, 13, 14 Erkad Yayınları, bu etkinliklerle öğrencilerin bilgi ve anlayış seviyelerini ölçmekte önemli bir rol oynar. Kitap, öğrencilerin din kültürü dersindeki temel inanç konularını daha derinlemesine kavramalarına yardımcı olmak için hazırlanmıştır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14
Soru : Bir varlığı göremiyorsak onun var olmadığını söyleyebilir miyiz? Niçin?
Kısa Cevap:
Hayır, bir varlığı görememek onun var olmadığı anlamına gelmez. Görülmeyen birçok varlık ve fenomen vardır; bunlar genellikle teknoloji veya bilimsel araçlarla tespit edilebilir.
Uzun Cevap:
Bir varlığı görememek, onun var olmadığı anlamına gelmez çünkü gözle görülemeyen birçok varlık ve fenomen vardır. Örneğin, mikroskopla görebileceğimiz mikroorganizmalar veya radyo dalgaları gibi şeyler, çıplak gözle görülmezler ancak özel araçlar kullanılarak tespit edilebilirler.
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, gözle göremediğimiz varlıkları veya olayları incelememize olanak sağlar. Ayrıca, bazı varlıklar manevi ya da soyut nitelik taşıyabilir ve bunlar fiziksel gözle görülemezler. Dolayısıyla, varlıkların var olup olmadığını sadece gözle görmekle değerlendirmek yeterli değildir.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Soru : Varlıklar âlemi hangi özelliklerine göre sınıflandırılmıştır? İnceleyiniz.
Cevap:
Görülen ve görülmeyen varlıklar olarak sınıflandırılmıştır.
Varlıklar âlemi, görülen ve görülmeyen varlıklar olarak iki ana kategoriye ayrılır. Görülen varlıklar, gözle görülüp algılanabilen fiziksel varlıklardır. Görülmeyen varlıklar ise, gözle görülemeyen ancak varlıkları kabul edilen, genellikle manevi veya soyut nitelikteki varlıklardır.
7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları
Soru : Batıl inançlardan uzaklaşmada Hz. Peygamber’in sünnetini* öğrenmenin önemini sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Kısa Cevap:
Hz. Peygamber’in sünnetini öğrenmek, batıl inançlardan uzaklaşmada önemli bir rol oynar çünkü sünnet, doğru ve geçerli dini bilgileri ve uygulamaları içerir. Bu bilgiler, kişinin dini inançlarını sağlam bir temele oturtmasına ve yanlış inanışlardan korunmasına yardımcı olur.
Uzun Cevap:
Hz. Peygamber’in sünnetini öğrenmek, batıl inançlardan uzaklaşmada kritik bir öneme sahiptir. Sünnet, Peygamber Efendimizin yaşam tarzını, öğütlerini ve uygulamalarını içerir. Bu bilgileri öğrenmek, kişilere doğru dini bilgi sağlar ve batıl inançlardan korunmalarına yardımcı olur.
Hz. Peygamber’in sünneti, İslam’ın gerçek öğretisini ve uygulama biçimlerini yansıttığı için, bu öğretiler doğrultusunda yaşamak, bireylerin dini inançlarını sağlam temellere dayandırmalarına ve yanlış inanışlardan kaçınmalarına olanak tanır. Sünneti öğrenmek, dini uygulamalarda doğru yolu bulmak ve toplumsal ahlakı güçlendirmek açısından önemlidir.
Soru : Aşağıdaki varlıkları, özeliklerine uygun olan sütunlara yazınız.
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 11
7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Etkinlik Cevapları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde yer alan 7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite öncesinde bilgi seviyelerini ölçmek ve konuya hazırlık yapmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Bu etkinliklerde, İslam dininin temel kavramları ve inanç esasları üzerine sorular yer alır. Öğrenciler, bu soruları çözerek üniteye daha iyi bir başlangıç yapabilirler.
“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 Erkad Yayıncılık”
7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 11 Cevapları, özellikle üniteye hazırlık sorularının yer aldığı önemli bir bölümdür. Bu sayfadaki sorular, öğrencilerin konulara ne kadar hakim olduklarını test eder ve daha iyi öğrenmelerine yardımcı olur. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık, öğrencilerin farklı seviyelerde düşünmelerini sağlayan etkinliklerle dolu bir kitap hazırlamıştır.
7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 11 Erkad Yayınları ise öğrencilerin temel İslami bilgilerini ölçen ve ünitenin başlangıcını oluşturan önemli bir kaynaktır. Bu sayfalardaki etkinlikler, öğrencilerin konuya hazırlıklı başlamalarını sağlar ve öğrenme süreçlerini destekler.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11
1. “Âlem, gayb ve ahiret” kavramlarını sözlükten araştırıp öğreniniz.
Kısa Cevap:
Âlem: Evren, dünya ve içindeki her şeyin toplamı. Genellikle tüm varlıkların toplamı anlamında kullanılır.
Gayb: Görülmeyen, bilinmeyen veya bilinmesi mümkün olmayan şeyler. Manevi ve metafizik gerçeklikleri ifade eder.
Ahiret: Dünya yaşamından sonra gelen yaşam. Ölümden sonraki hayatı ve bu hayatın ebedi olduğunu ifade eder.
Uzun Cevap:
Âlem: Âlem, evrenin tamamını ifade eden bir terimdir. Dünya, gökler ve içindeki her şey bu kapsama girer. Hem fiziksel hem de metafizik yönleriyle varlıkları ifade eder. Âlem kelimesi, genellikle tüm varlıkların ve yaratılmışların toplamını anlatmak için kullanılır.
Gayb: Gayb, doğrudan gözlemlenemeyen ve deneyimlenemeyen şeylerin tümünü ifade eder. Bu terim, Allah’ın bilmediğimiz sıfatları, gelecekteki olaylar, ölümden sonraki yaşam ve diğer manevi gerçeklikleri kapsar. Gayb, dinî inançlarda, özellikle de İslam’da önemli bir kavramdır.
Ahiret: Ahiret, dünyanın sona ermesinin ardından gelen ebedi yaşamı ifade eder. Bu kavram, dinlerde ölümden sonra yaşanacak hayatı ve bu hayatın sonsuzluğunu belirtir. Ahiret inancı, insanların dünyadaki davranışlarını ve ahlaki tutumlarını etkileyen bir inançtır.
2. Çevrenizde var olduğunu bildiğiniz ancak görülemeyen varlıkları defterinize listeleyiniz.
Rüzgar: Havanın hareketi olarak bilinen rüzgar, gözle doğrudan görülemez ancak etkileri hissedilir.
Elektrik: Elektrik akımı, gözle görülemeyen bir enerji formudur, ancak çeşitli elektrikli cihazlar aracılığıyla etkilerini gözlemleyebiliriz.
Manyetik Alan: Bir mıknatısın çevresinde oluşan manyetik alan, çıplak gözle görülemez, ama metal parçacıklarının hareketleriyle veya bir pusula ile tespit edilebilir.
Gözle Görülmeyen Mikroorganizmalar: Virüsler, bakteriler gibi mikroorganizmalar çıplak gözle görülmezler ancak mikroskoplar yardımıyla gözlemlenebilirler.
Bakara Suresi, 97: “De ki: ‘Cebrail’i düşman sayan kimse, bilsin ki, Allah, Cebrail’i ve diğer melekleri, sadece Allah’ın emirlerini uygulayan elçiler olarak gönderir.’”
Müminun Suresi, 8-10: “Melekler, Allah’ın emirleri doğrultusunda görev yapar ve onun bilgisi dışında hareket etmezler.”
Uzun Cevap:
Bakara Suresi, 97: Bu ayette, Cebrail’in Allah’ın bir elçisi olarak görev yaptığı belirtilmiştir. Cebrail, vahiy getiren melek olarak tanımlanır ve diğer meleklerin de Allah’ın emirlerini uygulayan elçiler olduğu ifade edilir. Bu, meleklerin Allah’ın iradesine tamamen bağlı olduklarını ve O’nun emirlerini harfiyen yerine getirdiklerini gösterir.
Müminun Suresi, 8-10: Bu ayetlerde meleklerin Allah’ın emirlerine tam bir bağlılık içinde oldukları ve Allah’ın bilgisi dışında hiçbir hareket etmedikleri belirtilir. Melekler, verilen görevleri eksiksiz yerine getirirler ve kendi iradeleriyle hareket etmezler. Bu ayetler, meleklerin Allah’ın emirlerine olan bağlılıklarını ve onların yüce bir görev bilinciyle hareket ettiklerini gösterir.
4. Ahirete iman etmek, kişinin dünyadaki davranışlarını etkiler mi? Sınıfta arkadaşlarınızla tartışınız.
Kısa Cevap:
Evet, ahirete iman etmek kişinin dünyadaki davranışlarını etkiler. Ahiret inancı, bireyleri iyi davranışlar sergilemeye, sorumluluk sahibi olmaya ve ahlaki değerlere bağlı kalmaya teşvik eder.
Uzun Cevap:
Ahirete iman etmek, kişinin dünyadaki davranışlarını önemli ölçüde etkiler. Ahiret inancı, bireylerin bu dünyadaki eylemlerinin sonucunun ahirette karşılığını bulacağı inancını getirir. Bu inanç, insanların daha iyi ve erdemli yaşamaya, doğru ve adil davranışlarda bulunmaya, ahlaki değerlere sahip çıkmaya ve başkalarına karşı sorumlu olmaya yönlendirir.
Ayrıca, kötü davranışlardan kaçınmak ve toplumsal normlara uygun hareket etmek, ahiret hayatındaki sorumluluklar ve hesap verme düşüncesi ile desteklenir. Bu nedenle, ahirete iman eden kişiler genellikle daha dikkatli, sorumlu ve ahlaki değerlere bağlı bireyler olur.
5. Hz. İsa (as) hakkında araştırma yapınız. Araştırma sonucunu özet olarak defterinize not ediniz.
Kısa Cevap:
Hz. İsa (as), İslam’da bir peygamber olarak kabul edilir. Meryem Ana’dan mucizevi bir şekilde doğmuş, Allah’ın vahyini tebliğ etmiştir. Hristiyanlıkta Tanrı’nın Oğlu olarak kabul edilse de, İslam’da O’nun sadece bir peygamber olduğu belirtilir. Hz. İsa’nın ölmediğine ve kıyamet öncesi tekrar dünyaya döneceğine inanılır.
Uzun Cevap:
Hz. İsa (as), İslam inancına göre büyük bir peygamberdir ve Meryem Ana’dan mucizevi bir şekilde doğmuştur. Kuran-ı Kerim’de birçok ayetle adı geçer ve mucizeleri ile tanınır. İslam’a göre, Hz. İsa, Allah’ın vahyini insanlara iletmiş, iyi ahlakı ve adaleti öğretmiştir.
Hristiyanlıkta Tanrı’nın Oğlu olarak kabul edilen Hz. İsa, İslam’da sadece bir peygamber olarak değerlendirilir. İslam’a göre, Hz. İsa çarmıha gerilmemiştir; aksine, Allah tarafından göğe kaldırılmıştır ve kıyamet öncesinde tekrar dünyaya dönecektir. Hz. İsa’nın hayatı ve öğretisi, hem Hristiyanlıkta hem de İslam’da önemli bir yer tutar, ancak iki din arasında bu konudaki görüşler farklılık göstermektedir.
Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43
7. Sınıf Sosyal Bilgiler 1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 40-41-42-43 Yıldırım Yayınları”
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 40-41-42-43
A. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.
1. Olumlu iletişimi etkileyen tutum ve davranışlar nelerdir?
Kısa Cevap:
Olumlu iletişimi etkileyen tutum ve davranışlar arasında saygı, empati, aktif dinleme, açık ve dürüst iletişim, sabır ve anlayış yer alır.
Uzun Cevap:
Olumlu iletişim, karşılıklı anlayış ve saygıyı gerektirir. Saygı, karşınızdaki kişiye değer vermeyi ve onun görüşlerini dikkate almayı ifade eder. Empati, başkalarının duygularını ve perspektiflerini anlama yeteneğidir ve etkili iletişimi destekler.
Aktif dinleme, konuşmacının söylediklerini dikkatle dinlemeyi ve anlamayı içerir, bu da doğru yanıtlar vermeyi sağlar. Açık ve dürüst iletişim, yanlış anlamaların önüne geçer ve güven oluşturur. Sabır, karşılıklı anlayışı ve etkili iletişimi teşvik eder. Anlayış ise farklı bakış açılarına açık olmayı ve karşılıklı çözümler bulmayı sağlar.
2. Toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yolları nelerdir?
Kısa Cevap:
Toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yolları arasında açık ve net konuşma, aktif dinleme, empati, saygılı davranış ve geri bildirim verme bulunur.
Uzun Cevap:
Toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim, sağlıklı ve etkili etkileşimler için temel bir unsurdur. Açık ve net konuşma, düşünceleri ve duyguları doğru ve anlaşılır bir şekilde ifade etmeyi içerir. Aktif dinleme, karşınızdaki kişinin söylediklerine dikkatlice odaklanmayı ve onları anlamayı sağlar.
Empati, diğer insanların duygularını ve bakış açılarını anlamaya çalışmak ve onlara destek olmaktır. Saygılı davranışlar, karşılıklı güven ve anlayış geliştirmeye yardımcı olur. Geri bildirim verme, yapılan davranışların olumlu ya da olumsuz etkilerini ifade ederek gelişimi teşvik eder.
3. Sosyal medya, iletişimi nasıl etkilemektedir?
Kısa Cevap:
Sosyal medya, iletişimi hızlı ve geniş bir kitleye ulaştırma imkanı sunar, ancak yüz yüze iletişimin yerini alarak kişisel bağlantıları zayıflatabilir.
Uzun Cevap:
Sosyal medya, iletişimi büyük ölçüde dönüştürmüştür. İletişim hızla ve geniş bir kitleye ulaşabilir, bu da bilgi paylaşımını ve toplumsal etkileşimi kolaylaştırır. Ancak, sosyal medya aynı zamanda yüz yüze etkileşimlerin yerini alabilir ve bu durum kişisel bağlantıları zayıflatabilir.
Ayrıca, sosyal medya platformlarında iletilen mesajlar bazen yanlış anlaşılabilir veya yüzeysel kalabilir. Sosyal medyanın sunduğu anonimlik, bazen kişisel sorumluluk eksikliğine ve olumsuz davranışlara yol açabilir. Kısaca, sosyal medya iletişimi hızlandırırken, iletişim kalitesini ve derinliğini etkileyebilir.
4. İletişim araçları yoluyla hangi haklar kullanılmaktadır? Bu haklar kullanılırken nelere dikkat edilmelidir?
Kısa Cevap:
İletişim araçları yoluyla bilgi edinme hakkı, düşünce ve ifade özgürlüğü kullanılır. Bu haklar kullanılırken doğru bilgi paylaşımına, gizlilik kurallarına ve etik standartlara dikkat edilmelidir.
Uzun Cevap:
İletişim araçları yoluyla kullanılan haklar arasında bilgi edinme hakkı ve düşünce ve ifade özgürlüğü bulunur. Bilgi edinme hakkı, bireylerin çeşitli kaynaklardan bilgi alma ve bu bilgileri paylaşma hakkını içerir.
Düşünce ve ifade özgürlüğü, bireylerin kendi düşüncelerini serbestçe ifade etme hakkını sağlar. Bu hakların kullanımı sırasında, doğru ve güvenilir bilgi paylaşımına dikkat edilmelidir. Ayrıca, kişisel gizlilik ve güvenlik konularına özen gösterilmeli, yanlış bilgi yaymaktan veya başkalarının özel bilgilerini izinsiz paylaşmaktan kaçınılmalıdır. Etik standartlara ve yasal düzenlemelere uyum da önemlidir.
5. Kitle iletişim özgürlüğü neden önemlidir?
Kısa Cevap:
Kitle iletişim özgürlüğü, toplumun doğru bilgi almasını ve farklı görüşlerin ifade edilmesini sağlar, bu da demokratik süreçlerin sağlıklı işlemesi için önemlidir.
Uzun Cevap:
Kitle iletişim özgürlüğü, bireylerin ve toplumun çeşitli bilgi kaynaklarına erişimini ve farklı görüşlerin ifade edilmesini sağlar. Bu özgürlük, demokratik bir toplumda şeffaflığı ve hesap verebilirliği teşvik eder, çünkü halkın haberler ve bilgiler hakkında bilinçlenmesi, kamu politikalarının ve liderlerin davranışlarının denetlenmesini mümkün kılar.
Ayrıca, kitle iletişim özgürlüğü, çeşitli bakış açıları ve düşünce akımlarının ortaya çıkmasını sağlar, bu da toplumsal çeşitliliği ve yenilikçiliği destekler. Medyanın özgür ve bağımsız olması, toplumun bilgi edinme hakkını korur ve demokratik süreçlerin sağlıklı işlemesini garanti eder.
B. Aşağıdaki ifadeleri verilen kavramlardan uygun olanlarla tamamlayınız (Gerekli yerlerde kavramlara uygun ekler getirebilirsiniz.).
Cevap:
Bireysel ve toplumsal ilişkilerde olumlu iletişim yolları kullanılmalıdır.
Karşımızdaki kişiyle empati kurarak kendimizi onun yerine koyarız.
Dinlerken karşımızdakini anladığımızı belirten kısa cümleler kurarak etkin dinleme becerisi gerçekleştirmiş oluruz.
Düşünceyi açıklama özgürlüğünden söz edebilmek için kitle iletişim özgürlüğü olması gerekir.
İnsanların duygu ve düşüncelerini birbirlerine aktarması iletişim olarak adlandırılır.
C. Aşağıdaki ifadeler doğru ise ifadelerin başındaki kutucuklara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Cevap:
Yanlış – İnsanları yargılamak genellikle sorunların çözümüne katkıda bulunmaz; aksine sorunları derinleştirebilir ve iletişimi olumsuz etkileyebilir.
Doğru – Empati, başkalarının duygularını ve perspektiflerini anlama ve paylaşma yeteneği, iletişimi olumlu etkileyen bir davranıştır.
Doğru – Genel ağ teknolojileri sayesinde insanlar, olaylar hakkında kısa zamanda bilgi edinebilir.
Yanlış – Kitle iletişim özgürlüğü, özel hayatın gizliliğini ihlal edemez. Ancak, bu özgürlük bazı durumlarda kişisel gizlilikle ilgili sınırlamalara tabi olabilir.
Doğru – Kitle iletişim özgürlüğüne bazı durumlarda sınırlama getirilebilir, örneğin, kamu güvenliği, suç öncesi veya sonrası durumlar gibi sebeplerle.
Yanlış – “Benimle hiç ilgilenmiyorsun.” ifadesi “ben dili”ne örnek değildir. “Ben dili” örneği daha çok kişinin kendi duygularını ve ihtiyaçlarını ifade eden cümleler içerir, örneğin: “Ben kendimi ihmal edilmiş hissediyorum.”
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları
Ç. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.
1. Merve, arkadaşlarıyla iletişim kurmakta zorlanır. Kendini rahat ifade edemez. Çekingen biridir. Zeynep ise arkadaşlarıyla yakın ilişkiler kuran ve arkadaşları tarafından sevilen biridir. Ancak Merve’nin soğuk biri olduğunu düşünmekte ve ondan uzak durmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi Merve ve Zeynep arasındaki iletişim kopukluğunu gidermede daha etkili olabilir?
A) Zeynep’in Merve’yi anlamaya çalışması
B) Zeynep’in Merve’yi görmezden gelmesi
C) Zeynep’in Merve’nin davranışını eleştirmesi
D) Merve’nin ortak arkadaşlarına konuyu açması
Cevap: A) Zeynep’in Merve’yi anlamaya çalışması
2. Efe, arkadaşlarıyla iyi ilişkileri olan biridir. Bu ilişkilerinin bozulmasından çekindiği için bazen istemediği şeyleri yapmaktadır. Bu durum Efe’nin canını sıkmaktadır. Efe bu sorunu çözmek için
I. arkadaşlarını anlamaya çalışma,
II. konuyu kardeşiyle paylaşma,
III. etkili reddetme becerisini kullanma,
IV. arkadaşlarını memnun etmeye çalışma
yöntemlerinden hangilerini kullanmalıdır?
A) Yalnız I B) Yalnız III C) II ve IV D) III ve IV
Cevap: D) III ve IV
3. Aşağıdakilerden hangisi “ben dili” ile ifade edilmiştir?
A) Sürekli yanlış yapıyorsun.
B) Çok anlayışsız birisin.
C) Her buluşmaya geç kalırsın zaten. D) Yaptıkların beni üzüyor.
Cevap: D) Yaptıkların beni üzüyor.
4. Aşağıdakilerden hangisi akıllı telefonların kültürel değişime etkisine örnek olarak gösterilebilir?
A) Uzaktaki insanlarla hızlı bir şekilde haberleşilebilmesi
B) Özel gün kutlamalarının kısa mesajla yapılabilmesi
C) Bilgiye kolay yoldan ulaşılabilmesi
D) Dünyada olup bitenler hakkında anında haberdar olunabilmesi
Cevap: A) Uzaktaki insanlarla hızlı bir şekilde haberleşilebilmesi
5. Kitle iletişim özgürlüğü Anayasa ile garanti altına alınmış olsa da bu özgürlük bazen sınırlandırılabilir. Buna göre
I. sanat alanındaki çalışmaları geliştirme,
II. kamu düzenini sağlama,
III. devlet sınırlarını koruma
durumlarından hangilerinde kitle iletişim özgürlüğü sınırlandırılabilir?
A) I ve II B) I ve III C) II ve IIID) I, II ve III
Cevap: C) II ve III
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları
6. Aşağıdaki Nasreddin Hoca fıkralarının hangisinde empati kavramı ile ilgili bir mesaj verilmiştir?
A) Nasreddin Hoca bir gün pazara gitmek üzere eşeğiyle yola çıkmış. Yolda giderken eşek birden hızlanmış. Bir süre sonra Nasreddin Hoca dengesini kaybetmiş ve eşeğinden düşmüş. Onu düşerken gören çocuklar,
— Nasreddin Hoca eşekten düştü, diye alaya almışlar. Nasreddin Hoca, hiçbir şey olmamış gibi:
— Önemi yok çocuklar, demiş. Düşmesem de zaten inecektim. B) Nasreddin Hoca bir gün evin damından aşağı düşmüş. Acı içinde kıvranmaya başlamış. Onu gören komşuları Hoca’nın yanına gelmişler. Hoca acı içinde kıvranırken komşuları “Hocam nasıl düştün?”, “Hocam neden dikkat etmedin?” diye sorular sormaya başlamışlar. Hoca komşularına “Siz hiç damdan düştünüz mü?” diye sormuş. Komşuları hep bir ağızdan “Hayır.” demişler. Bunun üzerine Hoca, — Siz gidin. Bana damdan düşen birini getirin, demiş.
C) Nasreddin Hoca’yı yemeğe davet etmişler. Hoca davete günlük kıyafetiyle katılmış. Katılmış ama ne hoş geldin ne sefa getirdin diyen var. Hoca evine gitmiş, kürkünü giyip yemeğe geri dönmüş. Bu sefer Hoca’yı başköşeye oturtmuşlar. Hoca “Ye kürküm ye, ye kürküm ye!” demeye başlamış. “İlahi Hoca!” demişler, “Kürkün yemek yediğini kim görmüş?” Hoca taşı gediğine koymakta gecikmemiş: — Kürksüzken kimse ilgilenmedi. İtibarı kürk gördü, yemeği de o yesin.
D) Nasreddin Hoca bir konuda nasihat verebilmek için göl kenarına yoğurt mayasıyla gitmiş. Eline kaşığı almış ve başlamış mayayı göle dökmeye. Hoca’yı görenler “Hoca, sen ne yapıyorsun?” demişler hayretle. Hoca bir göle bakmış, bir şaşkınlıkla kendisini izleyenlere ve gülerek “Göle yoğurt mayası çalıyorum.” demiş. Birisi Hoca’nın yanına yaklaşıp “Olur mu Hocam, göl yoğurt mayası tutar mı hiç?” deyince Nasreddin Hoca cevaplamış: “Ya tutarsa?” Nasreddin Hoca Fıkraları, s. 29, 55, 104, 107 (Kısaltılmıştır.).
Cevap: B) Nasreddin Hoca bir gün evin damından aşağı düşmüş. Acı içinde kıvranmaya başlamış. Onu gören komşuları Hoca’nın yanına gelmişler. Hoca acı içinde kıvranırken komşuları “Hocam nasıl düştün?”, “Hocam neden dikkat etmedin?” diye sorular sormaya başlamışlar. Hoca komşularına “Siz hiç damdan düştünüz mü?” diye sormuş. Komşuları hep bir ağızdan “Hayır.” demişler. Bunun üzerine Hoca, — Siz gidin. Bana damdan düşen birini getirin, demiş.
7. Aşağıdakilerden hangisi kitle iletişim özgürlüğü kapsamında değildir?
A) Kişisel verilerin izinsiz açıklanması
B) Tanınmış kişilerin eleştirilmesi
C) Medyada farklı düşüncelere yer verilmesi
D) Gerçek haberlerin yayımlanması
Cevap: A) Kişisel verilerin izinsiz açıklanması
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları
8. Kübra, cumartesi sabah erkenden uyandı. Elini yüzünü yıkadıktan sonra mutfağa gitti. Mutfakta babası ve annesi kahvaltı hazırlıyordu. Onlara neşeyle,
— Günaydın anneciğim. Günaydın babacığım, dedi. Kübra’nın anne ve babası gülümseyerek ona “Günaydın!” dediler. Kübra’nın annesi ona site içindeki bakkaldan alışveriş yapması gerektiğini söyledi ve alışveriş listesini verdi. Kübra alışveriş listesini alarak bakkala gitmek üzere evden çıktı. Yolda giderken balkonda Ayşe teyzesini gördü. Ayşe teyzesine başıyla selam verdi. Ayşe teyzesi de Kübra’ya el salladı. Kübra bakkala geldi, görevliye alışveriş listesini ve alışveriş filesini uzattı. Görevli alışveriş listesine göre gerekli malzemeleri fileye koydu ve fileyi Kübra’ya verdi. Kübra, görevliye teşekkür etti ve eve döndü. Eve geldiğinde kahvaltı hazırdı. Ailecek güzel bir kahvaltı yaptılar. Bu metinde
I. sözlü,
II. yazılı,
III. sözsüz
iletişim yollarından hangileri kullanılmıştır?
A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III D) I, II ve III
Cevap: D) I, II ve III
9. “Genel ağ kullanıyor musunuz?” sorusuna verilen cevaplar göz önünde bulundurularak oluşturulmuş bu tabloya göre
I. Eğitim düzeyi arttıkça genel ağ kullanımı artmaktadır.
II. Erkekler kadınlara göre daha fazla genel ağ kullanmatadır.
III. Yaş ilerledikçe genel ağ kullanım oranları artmaktadır.
çıkarımlarından hangileri yapılabilir?
A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III
Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler KitabıMedya Özgürlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Medya Özgürlüğü Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39 Yıldırım Yayınları”
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 31-32-33-34-35-36-37-38-39
Soru : Bir ülkede o ülkenin vatandaşı olmayan kişilerin üniversitelere sınavsız girebildiğini bazı gazetelerden okuduğunuzu farz ediniz. Bir süre sonra bu haberin doğru olmadığını öğreniyorsunuz. Bu durumda ne düşünürsünüz?
Kısa Cevap:
Haberin yanlış olduğunu öğrenince medya kaynaklarına karşı daha temkinli yaklaşmak gerektiğini düşünürüm ve doğru bilgiye ulaşmanın önemini anlarım.
Uzun Cevap:
Bu haberin aslında yanlış olduğunu öğrendiğimde, bilgi kirliliği ve yanlış haberlerin ne kadar zararlı olabileceğini fark ederim. Bu durum, medyada yayılan bilgilerin güvenilirliğini sorgulamam gerektiğini ve doğrulanmamış haberlerin toplumda yanlış yönlendirmelere yol açabileceğini gösterir.
Ayrıca, bilgiye ulaşırken güvenilir kaynaklara başvurmanın ne kadar önemli olduğunu anlarım. Bu olay, medya okuryazarlığına ve bilinçli bir şekilde haberlere yaklaşmanın gerekliliğine işaret eder.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Etkinlik Zamanı
Soru : Günümüzde yasa ihlallerini takip edebilmek için sokak, cadde gibi kamuya açık yerlerde birçok kamera bulunmaktadır. Sizce bu kameralarla yapılan kayıtlar hangi durumlarda özel hayatın gizliliğini ihlal eder, hangi durumlarda etmez?
Kısa Cevap:
Kameralar, insanların özel alanlarına müdahale edildiğinde özel hayatın gizliliğini ihlal eder. Kamu güvenliği sağlamak amacıyla kullanıldığında ise ihlal sayılmaz.
Uzun Cevap:
Sokak ve caddelerde yerleştirilen kameralar, kamu güvenliği için önemli bir rol oynasa da, bu kayıtlar insanların özel alanlarına izinsiz girdiğinde veya kişisel yaşamlarına dair detayları ortaya çıkardığında özel hayatın gizliliğini ihlal eder.
Özellikle, bireylerin izlenmesinin gereksiz olduğu durumlarda veya kişisel verilerin izinsiz kaydedildiği durumlarda bu ihlal daha da belirginleşir. Ancak, bu kameralar suçların önlenmesi veya izlenmesi amacıyla kullanıldığında ve belirli yasal sınırlar içinde kalındığında gizliliği ihlal etmez.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
Soru : Sizce bilgi çarpıtmayla mücadele edilmesinin toplumun doğru bilgi alma hakkı açısından önemi nedir?
Kısa Cevap:
Bilgi çarpıtmayla mücadele, toplumun doğru bilgiye ulaşmasını sağlar ve yanlış yönlendirilmesini engeller.
Uzun Cevap:
Bilgi çarpıtmayla mücadele etmek, toplumun doğru bilgiye ulaşma hakkı açısından büyük bir önem taşır. Yanlış bilgi veya çarpıtılmış haberler, toplumda yanlış anlamalara, kutuplaşmalara ve güvensizliklere yol açabilir.
Bu yüzden, medyanın tarafsız ve doğru bilgi sunması, toplumun bilinçli kararlar almasını sağlar. Bilgi çarpıtmanın önlenmesi, demokratik bir toplumda halkın bilinçli bir şekilde bilgilendirilmesine ve manipülasyonlardan korunmasına yardımcı olur.
Soru : Kitle iletişim özgürlüğünün önündeki engeller nelerdir? Bu engellerin aşılması için neler? yapılmalıdır?
Kısa Cevap:
Kitle iletişim özgürlüğünün önündeki engeller sansür, baskı ve bilgiye erişim kısıtlamalarıdır. Bu engellerin aşılması için ifade özgürlüğü korunmalı ve bağımsız medya desteklenmelidir.
Uzun Cevap:
Kitle iletişim özgürlüğü, genellikle sansür, hükümet baskısı, medya sahiplerinin çıkarları ve yanlış bilgi yayılımı gibi engellerle karşılaşır. Bu engeller, halkın doğru bilgiye ulaşmasını zorlaştırır ve medya organlarının bağımsızlığını tehdit eder.
Bu engellerin aşılması için ifade özgürlüğünü koruyan yasal düzenlemeler yapılmalı, bağımsız medya kuruluşları desteklenmeli ve medya organlarının şeffaflığı artırılmalıdır. Ayrıca, medya okuryazarlığı da geliştirilerek, toplumun manipülasyona karşı bilinçlendirilmesi sağlanmalıdır.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
Etkinlik Zamanı
Soru : Aşağıdaki akıllı işaretlerin ne anlama geldiğini araştırarak ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları”
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Etkinlik Zamanı
A. Aşağıdaki örnek olayları okuyarak verilen soruları cevaplayınız.
1. Ünlü sanatçı, evinin salonunda çekilmiş fotoğraflarını izinsiz yayımlayan genel ağ sitesi hakkında açtığı tazminat davasını kazandı. Sanatçının fotoğraflarını izinsiz yayımlayan genel ağ sitesinin sorumlusu, yüklü bir tazminat ödemeye mahkûm edildi.
• Bu olay özel hayatın gizliliği ve kitle iletişim özgürlüğü bakımından nasıl değerlendirilebilir?
Cevap:
Bu olayda özel hayatın gizliliği ihlal edilmiştir. Sanatçının evinin içindeki fotoğraflar izinsiz yayımlanarak, kişisel alanına müdahale edilmiştir. Kitle iletişim özgürlüğü, haber alma hakkını korur ancak bu özgürlük, bireylerin özel hayatlarının gizliliğini ihlal edecek şekilde kullanılmamalıdır. Bu olayda medya organları, yasal sınırların dışına çıkmıştır ve sanatçının mahremiyetine saygı gösterilmemiştir.
• Sizce özel hayatın sınırları nerede başlar ve nerede biter?
Kısa Cevap:
Özel hayatın sınırları, kişinin kişisel alanına ve izinsiz yayımlanmayan bilgilere müdahale edildiği yerde başlar ve kamusal alanda gerçekleşmeyen, bireye ait olan tüm mahremiyet içeren durumlarla biter.
Uzun Cevap:
Özel hayatın sınırları, bireyin kişisel alanının, özel bilgilerin ve mahremiyetinin ihlal edilmediği yerde başlar. Bu sınırlar, kişinin rızası olmadan özel hayatına dair bilgilerin veya görüntülerin paylaşılması, ev veya aile hayatının detaylarının açıklanmasıyla ihlal edilmiş olur.
Özel hayat, kamuya açık olmayan kişisel yaşam alanlarında veya bireyin rızası olmayan durumlarda başlar ve yalnızca kişinin onayıyla aşılabilir. Bu sınırlar medya ve kamuoyunda da saygı görmelidir.
2. İki ülke arasında yaşanan savaşta aralarında çocukların da bulunduğu çok sayıda sivil, hayatını kaybeder. Savaş, dünya basınında geniş yer bulur. Hayatını kaybeden ve yaralanan insanların görüntüleri bazı televizyon kanallarında açık bir şekilde yayımlanır. Bazı kanallar ise bu görüntülerin çocukların ruh sağlığını olumsuz etkileyeceğini gerekçe göstererek görüntüleri yayımlamaz. Ancak kamuoyunda bu kanallar gerçekleri yeterince yansıtmamakla eleştirilir.
• Sizce bu olayda doğru bilgi alma hakkına aykırı bir durum var mıdır? Açıklayınız.
Cevap:
Bu olayda doğru bilgi alma hakkına aykırı bir durum yoktur. Görüntüleri yayımlamayan kanallar, çocukların ve izleyicilerin psikolojik sağlığını koruma amacıyla hareket etmişlerdir. Doğru bilgi alma hakkı, görüntülerin doğrudan verilmesiyle sınırlı değildir; bu hak, bilgiye erişimin ve gerçeklerin bildirilmesinin sağlanmasıyla korunur. Ancak, bu görüntülerin yayımlanma şekli etik değerlere uygun olmalı ve toplumun psikolojik sağlığı göz önünde bulundurulmalıdır. Kanalların bu hassasiyeti, bilgilendirme ve etik sorumluluk dengesini gözetme açısından önemlidir.
3. Gazetede bir doktorun özel hayatıyla ilgili yanlış ifadelerin yer aldığı bir haber yayımlanır. Bunun üzerine medya organları doktorun özel hayatını yakından incelemeye başlar. Doktor zor durumda kalır. Hemen yanlış haberleri yayımlayan gazeteye tekzip gönderir. Gazete, olayın önemsiz olduğu gerekçesiyle tekzibi yayımlamayacağını bildirir.
• Bu olay kitle iletişim özgürlüğü, doğru haber alma hakkı ve özel hayatın gizliliği bakımından nasıl değerlendirilebilir?
Cevap:
Bu olayda kitle iletişim özgürlüğü, doktorun özel hayatını ihlal edecek şekilde yanlış kullanılmaktadır. Medyanın haber verme hakkı vardır, ancak bu hak, yanlış veya yanıltıcı bilgiler yayarak özel hayatın gizliliğini ihlal etmemelidir. Doktorun özel hayatına dair yanlış haberlerin yayımlanması, doğru haber alma hakkına ve özel hayatın gizliliğine aykırıdır. Gazetenin tekzip yayınlamayı reddetmesi, bu hakkın korunmasını daha da zorlaştırmaktadır. Doğru ve tarafsız haber yayını yapmak, medya organlarının temel sorumluluğudur.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
B. İletişim özgürlüğü ile ilgili aşağıda verilen ifadeler doğru ise “D”, yanlış ise “Y” oklarını takip ederek ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
3. Çıkış.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
A. Aşağıda verilen altı şapkalı düşünme etkinliğiyle ilgili bilgileri ve örnek olayı okuyunuz. Ardından beyaz, kırmızı, siyah, sarı, yeşil ve mavi renkle ilgili soruların cevaplarını ilgili kutulara yazınız.
Altı şapkalı düşünme; bir konuyu görüşme, problemi çözme, karar verme gibi durumlarda kullanılır. Altı şapkalı düşünme ile görüş ve düşünceler farklı bakış açılarıyla ortaya konabilir. Her şapka, rengine göre yandaki tabloda belirtildiği gibi farklı bir bakış açısını simgeler. Sorular cevaplanırken şapkanın simgelediği bakış açısı göz önünde bulun durulmalıdır.
Not: Bu etkinliği imkânlarınız ölçüsünde beyaz, kırmızı, siyah, sarı, yeşil ve mavi şapkaları giyerek ya da aynı renklerdeki kartları kullanarak yapabilirsiniz.
Aşağıda verilen örnek olayı okuyunuz. Verilen soruları altı şapkalı düşünme yöntemini kullanarak örnek olaya göre cevaplayınız.
Bir kentte sahile yapılacak otellere ulaşımı kolaylaştırmak için yol genişletme çalışmaları başlatılır. Çünkü hem otel yapımı sırasında hem de sonraki süreçte otelde konaklayacaklar için kentteki yollar dar ve yetersizdir. Ancak kısa zamanda yolun geçtiği yerde tarihî bir ören yeriyle karşılaşılır. Bunun üzerine inceleme yapması için müzeden bir arkeolog çağrılır. Arkeoloğun yaptığı incelemeler sonucu ören yerinin çok eski ve önemli olduğu anlaşılır. Yolu yapanlar haberin duyulmaması için çaba harcarlar. Ören yerine zarar vermek pahasına yolun yapımının devam etmesini isterler. Tarihî ören yerini inceleyen arkeoloğu bu bilgiyi paylaşmaması konusunda ikna etmeye çalışırlar. Olayı öğrenen bir gazeteci, hemen tarihî ören yerinin bulunduğu yere gelir. Fotoğraflar çeker ve arkeologdan bilgi almaya çalışır. Ancak arkeolog bilgi veremeyeceğini söyler. Bunun üzerine gazeteci elindeki fotoğrafları kullanarak bir haber yazısı hazırlar. Gazete yönetimine gönderir. Gazete yönetimi bu haberi yayımlamaya yanaşmaz. Gerekçe olarak yolu yapan şirketten her yıl büyük miktarda reklam geliri elde ettiklerini söylerler. Bunun üzerine gazeteci, hazırladığı haberi sosyal medya hesabından yayımlar. Kısa zamanda binlerce insan olaydan haberdar olur.
Örnek olayda belirtilen konularda sahip olduğunuz net bilgiler nelerdir?
Cevap:
Ören yerinin tarihi ve önemi.
Yol genişletme çalışmaları sırasında ören yerinin zarar görebileceği.
Arkeologun ören yerini koruma yönündeki görüşleri.
Gazetecinin sosyal medya aracılığıyla bu bilgileri yayma çabası.
Ören yerinin zarar görmesi karşısında ne hissediyorsunuz?
Cevap: Üzüntü, öfke ve endişe. Tarihî ve kültürel değerlerin korunması gerektiğini düşünüyorum.
Ören yerinin zarar görmesinin neden olacağı sorunlar neler olabilir?
Cevap:
Tarihî ve kültürel mirasın kaybolması.
Toplumun tarihî ve kültürel bilgiden mahrum kalması.
Gelecek nesillere tarihî değerlerin aktarılamaması.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
Yolun tamamlanmasının olumlu sonuçları neler olabilir?
Cevap:
Sahil otellerinin ulaşımının kolaylaşması.
Ekonomik faydalar, turizm sektörünün canlanması.
Örnek olaydaki sorunun çözümüne sizin öneriniz nedir?
Cevap:
Yolun alternatifi rotalarından geçmesi sağlanarak ören yerinin korunması.
Kamuoyunu bilgilendirme ve ilgili kurumlarla iş birliği yaparak tarihi alanların korunması için gerekli önlemlerin alınması.
Sorun neydi? Nasıl çözülmek istendi? Gelecekte nasıl çözülür?
Cevap:Sorun, yol genişletme çalışmaları sırasında ören yerinin zarar görmesiydi. Çözüm olarak yol yapımcıları ören yerine zarar vermemeyi hedeflediler, ancak bu etik ve hukuki açıdan sorunlu bir yaklaşım. Gelecekte, bu tür durumlar için önceden ayrıntılı tarihî incelemeler yapılmalı ve kültürel mirasların korunmasını sağlayacak alternatif çözümler üretilmelidir.
Soru : Örnek olayda gazeteci ve gazete yönetiminin tutumlarını düşünceyi açıklama özgürlüğü, doğru bilgi alma hakkı ve kitle iletişim özgürlüğü bakımından yorumlayınız. Yorumlarınızı aşağıdaki noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
Gazetecinin Tutumu:
Gazeteci, doğru bilgiye erişim ve kamuoyunu bilgilendirme sorumluluğuyla hareket etmiştir. Ören yerinin zarar gördüğünü ve yol yapımcılarının bu durumu gizlemeye çalıştığını öğrenen gazeteci, bu bilgiyi sosyal medyada paylaşarak kitle iletişim özgürlüğünü kullanmıştır. Gazetecinin bu tutumu, düşünceyi açıklama özgürlüğü ve doğru bilgi alma hakkını destekler. Kamuoyunun, özellikle tarihî ve kültürel miraslar konusunda bilgilendirilmesi, toplumun bilinçlenmesi ve sorunun çözümü açısından önemlidir.
Gazete Yönetiminin Tutumu:
Gazete yönetimi, reklam gelirleri nedeniyle haberi yayımlamaktan kaçınmıştır. Bu tutum, düşünceyi açıklama özgürlüğü ve doğru bilgi alma hakkı açısından olumsuz bir durumu yansıtır. Gazete yönetiminin bu kararı, ticari çıkarlar ile kamuoyunun bilgi edinme hakkı arasında bir çatışma olduğunu gösterir. Ayrıca, bu tutum, medya özgürlüğünün ve bağımsızlığının zayıfladığını ve ticari baskıların gazeteciliği etkileyebileceğini ortaya koyar. Gazete yönetiminin bu kararı, kitle iletişim özgürlüğünü sınırlayan bir yaklaşımı temsil eder.
Soru : B. Aşağıdaki karşılıklı konuşmayı okuyunuz ve konuşmada kullanılan iletişim becerilerini belirleyiniz. Kullanılan becerilerin olduğu kutucuklara denk gelen yüz ifadelerini boyayınız.
Arda: Günaydın Fatma. Sınavdan çok iyi not aldım. Sen kaç aldın? Fatma: Seni kutlarım. Ben heyecanlıydım, bu sebeple zayıf aldım. Arda: Heyecanlanman sınav sonucunu olumsuz etkilemiş. Fatma: Evet, öyle oldu. Diğer sınavlarım iyi ama bu dersimin notu kötü. Derse katılmama rağmen zayıf alıyorum. Arda: Aslında derste başarılı olduğunu, sadece sınavda sorun yaşadığını düşünüyorum. Fatma: Sanırım sınavdan zayıf alma korkusu beni olumsuz etkiliyor. Arda: Sınava daha iyi hazırlanırsan olumlu sonuç alacağına inanıyorum. Fatma: Evet, fazla heyecanlanmadan ve sakin bir şekilde sınava hazırlanmam gerekiyor.
Cevap:
Etkili Reddetme:
Bu beceri konuşmada yer almıyor. Konuşmanın tüm parçaları destekleyici ve anlayışlı bir şekilde ilerliyor.
Empati:
Arda: Fatma’nın sınav sonucundan dolayı yaşadığı duyguları anlıyor ve destekleyici bir yaklaşım sergiliyor. Fatma’nın heyecanını ve sonuçlarıyla ilgili hissettiği rahatsızlığı anlıyor ve ona uygun şekilde yanıt veriyor.
Ben Dili:
Arda: “Aslında derste başarılı olduğunu, sadece sınavda sorun yaşadığını düşünüyorum.” Bu ifade, Arda’nın kendi düşüncelerini ve gözlemlerini belirttiği bir örnektir.
Etkin Dinleme:
Arda: Fatma’nın duygularını ve sıkıntılarını dikkatlice dinliyor, ona uygun yanıtlar vererek etkin dinleme becerisini sergiliyor.
Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler KitabıMedyanın Toplum Hayatına Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Medyanın Toplum Hayatına Etkileri Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30 Yıldırım Yayınları”
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 26-27-28-29-30
Soru : Genel ağ, XX. yüzyılda kullanılmaya başlanmıştır. Bu teknolojinin kullanılmaya başlanması insanların hayatını nasıl etkilemiş olabilir?
Kısa Cevap:
Genel ağın kullanılmaya başlanması, bilgiye erişimi hızlandırmış, iletişim yollarını çeşitlendirmiş ve globalleşmeyi hızlandırmıştır.
Uzun Cevap:
Genel ağın (internet) XX. yüzyılda kullanılmaya başlanması, bilgiye ulaşmayı kolaylaştırarak eğitim, ticaret, sağlık ve eğlence gibi birçok alanda büyük bir devrim yaratmıştır. İnsanlar artık dünyanın her yerinden bilgiye anında ulaşabilir, uzaktan eğitim alabilir ve çevrimiçi alışveriş yapabilir hale gelmiştir.
İletişim, anlık mesajlaşma ve video görüşmeleri gibi araçlarla hızlanmış, dünya daha küçük bir yer haline gelmiştir. Aynı zamanda, globalleşme sürecini hızlandırarak kültürel etkileşimleri de artırmıştır.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Soru : Televizyondan Önceki Dönemde Toplum Hayatı Nasıldı?
Kısa Cevap:
Televizyondan önce insanlar bilgi ve eğlenceyi genellikle radyo, gazete ve topluluk etkinliklerinden elde ediyorlardı.
Uzun Cevap:
Televizyondan önceki dönemde toplum, bilgi ve haberleri gazete ve radyodan alırdı. Eğlence ve sosyalleşme genellikle topluluk etkinlikleri, aile sohbetleri veya radyo programları aracılığıyla sağlanırdı.
Bilgi akışı daha yavaştı ve toplumlar daha yerel bağlantılara dayanıyordu. Ayrıca, iletişim daha sınırlı olduğundan, insanlar yüz yüze etkileşimlere ve aile içi ilişkilere daha fazla zaman ayırırlardı.
Soru : Televizyondan Sonraki Dönemde Toplum Hayatı Nasıldır?
Kısa Cevap:
Televizyonun yaygınlaşmasıyla insanlar bilgiye ve eğlenceye daha kolay ulaşmaya başladı; ev içi yaşam merkezileşti.
Uzun Cevap:
Televizyonun yaygınlaşması, toplum yaşamında önemli değişikliklere yol açtı. Televizyon, bilgi ve eğlence kaynağı haline geldi ve ev yaşamı bu etrafında organize edilmeye başladı. İnsanlar artık dünya genelindeki gelişmeleri anında öğrenebilir, çeşitli eğlence programlarına erişebilir hale geldiler.
Televizyon, toplumsal farkındalığı artırdı ve kültürel değerlerin yayılmasını sağladı. Aynı zamanda aile içi iletişim azalabilirken, bireyler arasında ortak izleme deneyimleri paylaşıldı.
Genel ağda oluşturulan sosyal ağlar üzerinden görsel ve işitsel materyal paylaşımını, bilgi aktarımını ve haberleşmeyi sağlayan iletişim ortamına sosyal medya denir.
Soru : Sosyal medya kullanımının olumlu ve olumsuz yönleri neler olabilir? Tartışınız.
Kısa Cevap:
Olumlu yönleri arasında bilgi paylaşımı, iletişim kolaylığı ve topluluklar arası bağlar yer alırken, olumsuz yönleri arasında ise bağımlılık, yanlış bilgi yayılımı ve mahremiyet sorunları bulunur.
Uzun Cevap:
Sosyal medyanın olumlu yönleri arasında hızlı bilgi paylaşımı, küresel iletişim ağları ve toplulukların bir araya gelmesi sayılabilir. İnsanlar farklı kültürler ve fikirlerle etkileşim kurabilir, düşüncelerini paylaşabilir ve geniş kitlelere ulaşabilir.
Ancak, sosyal medyanın olumsuz yönleri de vardır. Yanlış bilgilendirme, kişisel gizlilik ihlalleri, siber zorbalık ve bağımlılık gibi sorunlar, bireyler ve toplumlar üzerinde olumsuz etkiler yaratabilir. Ayrıca, gerçek sosyal ilişkilerin azalmasına ve yüz yüze iletişimin zayıflamasına da yol açabilir.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
A. Teknolojinin gelişimiyle birlikte son 60 yılda ülkemizde iletişim alanında ne gibi değişimler yaşandığını araştırınız. Araştırma sonuçlarınızı ilgili görsellerin yanına kısaca yazınız.
Kısa Cevap:
Radyo: İlk yaygın iletişim aracı olan radyo, haber ve eğlence kaynağı olarak büyük öneme sahipti.
Televizyon: 1970’lerden itibaren yaygınlaşan televizyon, ev içi eğlencede devrim yarattı ve bilgiye hızlı erişimi sağladı.
Cep Telefonu: 1990’ların sonlarından itibaren hayatımıza giren cep telefonları, iletişimi hızlandırdı ve günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası oldu.
Bilgisayar: 2000’li yıllarda internetin yaygınlaşmasıyla bilgisayarlar, iş, eğitim ve eğlencede merkezi bir rol oynamaya başladı.
Uzun Cevap:
Radyo: 20. yüzyılın ilk yarısında radyo, Türkiye’deki ilk kitlesel iletişim araçlarından biri oldu. Haberleşme, eğlence ve eğitim radyo üzerinden sağlanıyordu. İnsanlar, özellikle köylerde ve kırsal alanlarda önemli olayları ve haberleri radyodan öğreniyordu.
Televizyon: Türkiye’de 1970’lerde televizyon yaygınlaşmaya başladı. Başlangıçta tek kanal olan TRT, toplumun bilgiye erişimini büyük ölçüde değiştirdi. Ev içi eğlence ve bilgilendirme aracı haline gelen televizyon, sosyal hayatı dönüştürdü. Toplumsal olaylar, diziler, haberler ve kültürel programlar sayesinde bilgi akışı hızlandı.
Cep Telefonu: 1990’ların sonlarından itibaren cep telefonlarının kullanımı yaygınlaştı. Cep telefonları başlangıçta sadece iletişim amaçlı kullanılırken, zamanla mesajlaşma, fotoğraf çekme ve internet erişimi gibi özelliklerle gelişti. Günümüzde cep telefonları, internet ve sosyal medya ile birleşerek hayatın her alanında kullanılmaya başlandı.
Bilgisayar: Bilgisayarlar, 1980’lerin sonlarına doğru kullanılmaya başlandı ve internetin yaygınlaşmasıyla hayatımızın merkezine yerleşti. Eğitim, iş ve eğlence alanlarında büyük bir devrim yaratmış olan bilgisayarlar, bilgiye ulaşımı hızlandırdı ve özellikle çalışma hayatını dönüştürdü.
B. Aşağıdaki çalışmayı yapınız.
• Sınıfınızda 3-4 kişilik çalışma grupları oluşturunuz.
• Grup arkadaşlarınızla medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolüyle ilgili konuşunuz.
• Tartışma sonuçlarınıza göre medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolünü ifade eden
sloganlar hazırlayınız.
• Sınıfça en güzel sloganları belirleyerek sınıf panosunda sergileyiniz
Kısa Cevap:
Medyanın sosyal değişimdeki etkisini gösteren sloganlar, topluma bilgi yayılımı ve kültürel bağları güçlendirmek üzerine olmalıdır.
Uzun Cevap:
Grup çalışmasında medyanın sosyal değişim ve etkileşimdeki rolü üzerine tartışmalar sonucunda şu sloganlar öne çıktı:
“Medya, toplumun aynasıdır!”
“Bağlantılar güçleniyor, dünya küçülüyor!”
“Medya, kültürleri buluşturur!”
“Bilgi, medya ile her yerde!”
“Etkileşimle gelişen bir dünya!”
Bu sloganlar, medyanın toplumda bilgi yayılımı, kültürel çeşitliliğin tanıtılması ve bireyler arası etkileşimin hızlandırılmasındaki önemini vurguluyor. Sınıfta yapılan oylama ile en etkili sloganlar seçilip sınıf panosunda sergilendi.
Soru : Bireyler arasındaki iletişim, geçmişten günümüze nasıl değişmiştir?
Kısa Cevap:
Geçmişte yüz yüze ve yazılı iletişim yaygınken, günümüzde teknoloji sayesinde anlık ve dijital iletişim öne çıkmaktadır.
Uzun Cevap:
Geçmişte bireyler arasındaki iletişim çoğunlukla yüz yüze, mektup ve telefon gibi araçlarla sağlanırken, günümüzde internetin gelişimiyle birlikte dijital iletişim araçları, sosyal medya ve anlık mesajlaşma uygulamaları ön plana çıkmıştır.
Geçmişte bilgi ve haberleşme daha yavaş ve sınırlı olurken, günümüzde medya ve teknoloji sayesinde dünyanın bir ucundaki bilgi anında herkesin erişimine sunulabilmektedir. Bu da bireylerin iletişimde hız ve kolaylık kazanmalarına, aynı zamanda küresel bir etkileşim içinde olmalarına olanak sağlamıştır.
Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler KitabıOlumlu İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Olumlu İletişim Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 Yıldırım Yayınları”
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25
Soru : Sabah okula gittiğinizde bir arkadaşınız gülümseyen bir yüzle sizi selamladığında ne hissedersiniz?
Kısa Cevap:
Arkadaşımın gülümseyerek beni selamlaması, kendimi mutlu ve değerli hissettirir. Günümün güzel başlamasını sağlar.
Uzun Cevap:
Sabah okula gittiğimde bir arkadaşımın gülümseyerek beni selamlaması, beni mutlu eder ve pozitif bir enerjiyle günümün başlamasına katkı sağlar. Bu davranış, bana değer verildiğini hissettirir ve arkadaşımın benimle olumlu bir ilişki kurma isteğini gösterir. Ayrıca, bu sıcak selamlaşma sayesinde o gün karşılaştığım diğer insanlarla da daha olumlu bir iletişim kurma eğiliminde olurum.
Etkinlik Zamanı
Soru : Olumlu iletişim yollarının kullanıldığı davranışların başındaki kutucuklara “✓” işareti koyunuz.
Cevap:
Metin, arkadaşı başından geçenleri anlatırken başka bir yere bakıyordu. Cevap: (Olumsuz, işaret konulmaz)
Aysel konuşmasını bitirince Batuhan ona “Yaşadıklarına çok üzüldüm. Sana nasıl yardımcı olabilirim?” dedi. Cevap: ✓ (Olumlu iletişim)
Sabah arkadaşıyla karşılaşan Emrah, onu gülümseyerek selamladı. Cevap: ✓ (Olumlu iletişim)
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
Soru : Sizce Görsel 1.5’teki bireylerin beden dilleri, aralarındaki iletişimi nasıl etkiler?
Cevap:
Doğru bir iletişim kurdukları için olumlu etkilemiştir.
Soru : Etkin dinlemenin iletişime etkisini daha iyi anlamak için aşağıdaki örnek olayı okuyunuz. Örnek olay ile ilgili soruların cevaplarını defterinize yazınız.
Mustafa: Bir topluluğa hitap ederken sanki dilim tutuluyor. Terliyorum, ellerim titriyor. Konuşmaktan utanıyorum. Yeliz: Topluluk önünde konuşmaktan çekiniyorsun. Bu durum senin moralini bozuyor. Mustafa: Evet, çekiniyorum. Okuldaki notlarım yüksek. Üstelik çok kitap okuyorum. Anlatacağım konuyu da çok iyi biliyorum. Bu konudaki bilgilerimi bir arkadaşımla paylaşırken sorun yaşamadan rahatlıkla anlatıyorum. Ama bir topluluğa hitap ederken zorlanıyorum. Yeliz: Bilgi olarak yeterlisin. Sadece bunu topluluk önünde ifade etmede sorun yaşıyorsun. Mustafa: Sanırım yanlış yapma korkusu bu sorunu yaşamama neden oluyor. Bir de herkesin bende bir kusur aradığını düşünüyorum. Konuşma sırasında bütün bunlar aklıma geldikçe terliyorum, kızarıyorum. Yeliz: Peki, bu durumun üstesinden nasıl gelmeyi düşünüyorsun? Mustafa: Sanırım başkalarının düşüncelerine değil, anlatacaklarıma odaklanmam ve doğal davranmam gerekiyor.
Sizce Yeliz nasıl bir dinleyicidir?
Cevap:
Yeliz, etkin bir dinleyicidir. Mustafa’yı dikkatle dinleyip, onun duygularını anladığını göstererek doğru geri bildirimler vermiştir. Empati kurarak, Mustafa’nın duygularını anlamaya çalışmış ve çözüm odaklı bir yaklaşımla ona yardımcı olmuştur.
Yeliz’in yerinde olsaydınız Mustafa’ya hangi tavsiyeleri verirdiniz?
Cevap:
Mustafa’ya, topluluk önünde konuşma yaparken nefes egzersizleri yapmasını ve rahatlamaya çalışmasını önerirdim. Ayrıca, topluluğa hitap etmeden önce küçük gruplarla pratik yaparak kendine olan güvenini artırmasını tavsiye ederdim. Hatalar yapmanın normal olduğunu ve herkesin kusur aramaktan çok, söylediklerine odaklanacağını hatırlatarak, doğal davranması gerektiğini vurgulardım.
Sizce konuşmanın sonunda Mustafa kendini nasıl hissetmiştir?
Cevap:Konuşmanın sonunda Mustafa, daha rahat ve anlaşıldığını hissediyor olabilir. Yeliz’in onu dinleyip doğru geri bildirimler vermesi, Mustafa’nın sorunu üzerine düşünmesine ve çözüm yolları bulmasına yardımcı olmuştur. Bu da onun kendine olan güvenini bir nebze artırmış olabilir.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
Etkinlik Zamanı
Soru : Aşağıda verilen örnek olayda Elif’in vereceği hangi cevap, onun Gül ile empati kurduğunu gösterir? İlgili kutucuğu işaretleyiniz.
Elif, arkadaşı Gül ile sözleştikleri saatte parka geldi. Ancak yarım saat beklemesine rağmen Gül hâlâ gelmemişti. Hava oldukça soğuktu ve Elif çok üşüdü. Tam bir saat sonra Gül parka geldi.
Gül: Elifçiğim, çok özür dilerim. Kardeşim aniden rahatsızlandı. Onu o hâlde bırakıp gelemedim.
Biraz kendini toplayınca hemen evden çıktım.
A) Soğukta bir saat beklediğim için kızgınım ama kardeşinin şu an iyi olmasına sevindim.
B) Kendini benim yerime koysana! Sen olsan ne yapardın? C) Kardeşin için çok endişelenmişsin. Bu çok normal bir durum. Senin yerinde olsam ben de aynı şekilde davranırdım.
D) Gülcüğüm buluşmalarımıza hep geç kalıyorsun. Seni böyle kabul ettim artık.
Cevap:
C) Kardeşin için çok endişelenmişsin. Bu çok normal bir durum. Senin yerinde olsam ben de aynı şekilde davranırdım.
Bu cevap, Elif’in Gül’ün durumunu anladığını ve onun duygularını paylaşarak empati kurduğunu gösterir.
Etkinlik Zamanı
Soru : Aşağıdaki örnek olayı okuyunuz. Örnek olaydaki sorunu nasıl çözebileceğinizi ve sorunun çözümünde hangi iletişim becerilerini kullanacağınızı ilgili yerlere yazınız.
Ayça ve Aylin iki yakın arkadaştır. Genellikle birlikte zaman geçirirler. Bir sabah Ayça, Aylin’e selam vermeden sınıfa geçer. Aylin bu duruma şaşırır. Gün boyunca Ayça bu tutumunu sürdürür. Çıkış zili çaldığında Ayça dışarı çıkar. Bu sırada Aylin, Ayça’nın yanına gider. Ayça’nın suratı asıktır. Aylin, konuşmak istediğini ifade eder.
Cevap:
Sorunu nasıl çözersiniz?:
Ayça’yla sakin bir ortamda yüz yüze konuşur, davranışının nedenini öğrenir ve duygularımı açıkça ifade ederim.
Sorunun çözümünde kullanacağınız iletişim becerileri:
Aktif dinleme
Empati
Açık ve net iletişim
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : İletişimde insanlara sevgi ve saygı göstermenin, güler yüzlü olmanın, onlarla selamlaşmanın ve yardımlaşmanın önemi nedir?
Kısa Cevap:
Bu davranışlar, insanlar arasında güven ve yakınlık oluşturur, ilişkileri güçlendirir ve olumlu bir atmosfer yaratır.
Uzun Cevap:
İletişimde insanlara sevgi ve saygı göstermek, güler yüzlü olmak, selamlaşmak ve yardımlaşmak, güven ve olumlu bir ilişki ortamı oluşturur. Bu davranışlar, karşılıklı saygıyı ve anlayışı artırarak, iletişimdeki engelleri azaltır. İnsanlar arasında pozitif bir atmosfer yaratır ve ilişkilerin güçlenmesine katkıda bulunur. Ayrıca, bu tür davranışlar, toplumsal uyumu destekler ve herkesin kendini değerli hissetmesini sağlar.
Soru : Etkili reddetme becerisi hangi durumlarda kullanılabilir? Günlük hayattan iki örnek veriniz.
Kısa Cevap:
Etkili reddetme becerisi, zaman yönetimi gerektiren durumlarda ve kişisel sınırların korunması gereken anlarda kullanılır. Örneğin, iş yerinde ek projeleri kabul etmemek veya sosyal etkinlikler için davetleri nazikçe reddetmek gibi.
Uzun Cevap:
Etkili reddetme becerisi, kişisel sınırların korunması gereken ve zaman yönetimi gerektiren durumlarda kullanılır. Örneğin:
İş Yerinde Ek Projeler: İş yerinde mevcut görevlerinizi tamamlamakta zorlanıyorsanız, ek projeleri kabul etmemeniz gerekebilir. Bu durumda, nazik bir dille mevcut yükünüzü ifade ederek, ek projeleri kabul etmediğinizi belirtebilirsiniz.
Sosyal Etkinlikler: Sosyal etkinliklerde davetler aldığınızda, bazılarına katılmak istemeyebilirsiniz. Bu durumda, diğer planlarınız olduğunu ya da kişisel zamanınıza ihtiyaç duyduğunuzu belirterek daveti kibarca reddedebilirsiniz.
7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Etkinlik Zamanı
A. Aşağıdaki örnek olayla ilgili konuşmaları, iletişim becerilerini kullanarak tamamlayınız. Hangi iletişim becerilerini kullandığınızı ilgili yerlere yazınız.
Özbağ Ortaokulu, okullar arası halk oyunları yarışmasında dereceye girememiştir. Halk oyunları ekibinde olan Mustafa, gösteri sırasında yaptığı hata sebebiyle bu sonuçtan kendisini sorumlu tutmaktadır. İyi bir halk oyunu oyuncusu olmadığını düşünüp kendisine kızmaktadır. Mustafa’nın bu durumunu fark eden Selma onun yanına gelir.
Cevap:
Selma: Mustafa, seni çok iyi anlıyorum. Gösteride yaşadığın hatalar seni üzmüş olabilir ama bu, yeteneğini veya çabanı yansıtmaz. Hepimiz hata yapabiliriz.
Mustafa: Evet, ama bu durumdan ben sorumluymuşum gibi hissediyorum. Gösteriyi mahvettim sanki.
Selma: Bunu kişisel bir başarısızlık olarak görme. Hepimiz öğrenme sürecindeyiz ve bu deneyim, seni daha iyi bir oyuncu yapacak. Bunu birlikte aşabiliriz.
Mustafa: Belki de dediğin gibi. Bir dahaki sefere daha iyi olabilirim.
Kullanılan iletişim becerileri:
Empati: Selma, Mustafa’nın duygularını anladığını gösterir.
Destekleyici İletişim: Selma, Mustafa’ya cesaret ve moral verir.
Pozitif Geribildirim: Selma, Mustafa’nın yeteneklerine ve çabasına değer verir.
B. Aşağıdaki örnek olaylarla ilgili konuşmaları, iletişim becerilerini kullanarak tamamlayınız. Tamamladığınız diyalogda yanlış anlamaya dayalı durumu ifade ediniz. Hangi iletişim becerilerini kullandığınızı ilgili yerlere yazınız.
Cevap:
Arya: Meltem, zamanın varsa biraz konuşabilir miyiz? Meltem: Elbette Arya. Seni dinliyorum.
Arya: Son zamanlarda okuldaki bazı olaylarla ilgili sıkıntılarım var ve bunu seninle konuşmak istiyorum. Meltem: Tabii, anlat bana. Ne oldu?
Arya: Öğretmenimle ilgili bazı problemler yaşadım ve bu durum beni gerçekten çok etkiledi. Meltem: Anlıyorum, öğretmenle ilgili yaşadıkların seni üzmüş olabilir. Belki bu durumu öğretmeninle doğrudan konuşmak iyi olabilir.
Arya: Aslında öğretmenle konuşmak istemiyorum. Seninle konuşmak, bana biraz rahatlama sağladı. Meltem: Bu tür durumlarda konuşmak her zaman yardımcı olabilir. Sorunlarını paylaşmak iyi bir adım.
Kullanılan iletişim becerileri:
Aktif Dinleme: Meltem, Arya’yı dikkatle dinler ve ona destek olur.
Empati: Meltem, Arya’nın duygularını anlamaya çalışır.
Açık İletişim: Arya, duygularını açıkça ifade eder ve Meltem de yanıtlarını net bir şekilde verir.
Soru : İnsanların birbirleriyle ilişkilerinde olumlu iletişim yollarını tercih etmeleri neden önemlidir?
Kısa Cevap:
Olumlu iletişim yolları, güven ve saygıyı artırır, ilişkileri güçlendirir ve çatışmaları azaltır.
Uzun Cevap:
Olumlu iletişim yollarını tercih etmek, insanlar arasındaki ilişkileri güçlendirir ve karşılıklı güven ile saygıyı artırır. Bu tür iletişim, anlaşmazlıkları ve çatışmaları minimize eder, empati ve anlayış geliştirir.
Ayrıca, pozitif bir atmosfer yaratır ve her iki tarafın da kendini değerli ve anlaşılmış hissetmesini sağlar. Bu, uzun vadede ilişkilerin daha sağlıklı ve sürdürülebilir olmasına katkıda bulunur.