7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 Yıldırım Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı İletişimin Günlük Yaşamdaki Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


7. Sınıf Sosyal Bilgiler İletişimin Günlük Yaşamdaki Yeri Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 Yıldırım Yayınları”

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20


Soru : Bir arkadaşınız sizi kırdığında nasıl hissedersiniz ve ne yaparsınız? Bu durum arkadaşınızla olan iletişiminizi nasıl etkiler?


Kısa Cevap :

Kırıldığımda üzülürüm, ancak sorunu konuşarak çözmeye çalışırım. Bu, arkadaşlık bağımızı güçlendirebilir.

Uzun Cevap :

Bir arkadaşım beni kırdığında, bu durum beni üzüp hayal kırıklığına uğratabilir. Ancak, böyle bir durumda durumu anlayışla karşılayıp hislerimi açıkça ifade etmeye çalışırım. Duygularımı paylaşarak arkadaşımın beni anladığından emin olmak isterim. Bu süreç, sorunların çözülmesine ve arkadaşlık bağımızın güçlenmesine yardımcı olur. İletişimimiz daha açık ve sağlıklı bir hale gelir.


Etkinlik Zamanı


Soru : Aşağıdaki örnek olaylarda hangi iletişim yolunun kullanılması gerektiğini belirleyerek ilgili kutucukları işaretleyiniz.


1. Ali ve arkadaşları, okuldaki futbol topu sayısının yeterli olmadığını ve bu sorunun çözülmesini istediklerini okul yönetimine dilekçeyle bildirmek için hangi iletişim yolunu tercih etmelidir?


Sözlü iletişim Sözsüz iletişim Yazılı iletişim

Cevap :  Yazılı iletişim (Dilekçe yazmak).


2. Merve ve kuzenleri, sessiz sinema oynamaktadır. Merve sıra kendisine geldiğinde filmi kuzenlerine anlatmak için hangi iletişim yolunu tercih etmelidir?


Sözlü iletişim Sözsüz iletişim Yazılı iletişim

Cevap : Sözsüz iletişim (Sessiz sinema oyunu).


3. Ömer, sınıf arkadaşı Mehmet’le aralarındaki bir yanlış anlaşılmadan dolayı küçük bir sorun yaşamıştır. Ömer, bu sorunu çözmek için hangi iletişim yolunu tercih etmelidir?


Sözlü iletişim Sözsüz iletişim Yazılı iletişim

Cevap : Sözlü iletişim (Konuşarak sorunu çözmek).


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Yeni tanıştığınız biriyle nasıl selamlaşır ve iletişim kurarsınız? İletişim kurarken nelere dikkat edilmelidir?


Kısa Cevap :

Yeni tanıştığım biriyle güler yüzle selamlaşır, nazik ve açık bir dille konuşurum.

Uzun Cevap :

Yeni tanıştığım biriyle iletişim kurarken, güler yüzlü ve kibar olmayı öncelik haline getiririm. Selamlaşma sırasında göz teması kurarak, karşı tarafa saygı ve ilgi gösterdiğimi belli ederim. Konuşma esnasında açık ve net bir dil kullanmaya dikkat eder, karşı tarafın görüşlerine saygılı olurum. Ayrıca, dinlemeye özen gösterip karşımdaki kişinin de kendini rahatça ifade etmesine fırsat tanırım.


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : İletişimde yanlış anlamanın veya anlaşılmanın önlenmesi için nelere dikkat edilmelidir?


Kısa Cevap :

Açık, net bir dil kullanılmalı, beden dili ve ses tonu uyumlu olmalıdır.

Uzun Cevap :

İletişimde yanlış anlamaları önlemek için açık ve anlaşılır bir dil kullanmak çok önemlidir. Kullandığımız kelimeler net olmalı ve duygularımızı ifade ederken beden dilimizi doğru kullanmalıyız. Ayrıca, ses tonumuzun, beden dilimizle uyumlu olmasına dikkat etmeliyiz. Karşı tarafın sözlerini dikkatle dinleyip yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için gerektiğinde sorular sormak da önemli bir iletişim becerisidir.


Selin: Dün küçük kardeşim Arda’yla yine tartıştık. Sürekli odama girip özel eşyalarımı karıştırıyor. Onunla defalarca konuştum. Yaptığının yanlış olduğunu söyledim ama bir türlü bu davranışından vazgeçmiyor.
Ercan: Konuşarak hiçbir şeyi çözemezsin. Anne veya babana şikâyet et. Bak, bir daha odana izinsiz girebiliyor mu?
Selin: Kardeşimle sorunlarımızı kendi aramızda çözelim istiyorum. Ayrıca birini şikâyet etmenin doğru bir davranış olduğunu düşünmüyorum.
Ercan: O zaman onu cezalandır. Bu konularda hep yanlış davranıyorsun zaten. Yoksa korkuyor musun?
Selin: Hayır, korkmuyorum. Kardeşimle etkin bir iletişim kurup sorunumuzu çözmek istiyorum.

Soru : Selin’le Ercan’ın tutum ve davranışlarını iletişim becerileri bakımından yorumlayınız. Siz Selin’in yerinde olsaydınız kardeşinizle sorununuzu nasıl çözerdiniz? Ercan’ın önerilerine nasıl karşılık verirdiniz? Cevaplarınızı söyleyiniz


Cevap :

Selin, kardeşiyle olan sorununu yapıcı bir şekilde çözmek istemektedir. Sorunu kendi aralarında çözmeye çalışması ve etkin iletişim kurma çabası olumlu bir yaklaşımdır. Ercan ise daha çatışmacı bir tutum sergileyerek sorunu şikâyet ederek ya da ceza vererek çözmeyi önermektedir. Bu yaklaşım, Selin’in sorunu çözme amacına ters düşmekte ve iletişim becerilerini zayıflatmaktadır. Selin’in yerinde olsaydım, kardeşimle daha açık ve empati kurarak bir çözüm bulmaya çalışır, Ercan’ın önerilerine karşılık sakin ve yapıcı bir dil kullanarak cevap verirdim.


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Etkinlik Zamanı


A. Aşağıdaki görselleri inceleyip hangi iletişim dilinin kullanıldığını söyleyiniz. 


Cevap :

Ne yaptın da bilgisayarı bozdun? :

Bu cümlede suçlayıcı ve eleştirel bir olumsuz iletişim dili kullanılmıştır. Kişiye doğrudan bir hata atfedilerek, olumsuz bir iletişim tarzı sergilenmektedir.

Bence sen maç yapma konusunda pek iyi değilsin. :

Bu cümlede kişinin yeteneklerini küçümseyen bir olumsuz ve yargılayıcı iletişim dili kullanılmıştır. Eleştirici bir tavır sergilenmiş, kişinin başarısı sorgulanmıştır.


B. Sizinle sen dili ile iletişim kurulduğunda kendinizi nasıl hissedersiniz? Açıklayınız. 


Kısa Cevap :

Sen dili ile iletişim kurulduğunda kendimi suçlanmış ve değersiz hissedebilirim. Bu tarz bir iletişim, karşılıklı anlayışı zorlaştırır.

Uzun Cevap :

Sen dili ile kurulan iletişimde, karşı tarafın beni suçladığını ya da eleştirdiğini hissederim. Bu durum, kendimi savunmaya geçmeme ve kırgın hissetmeme neden olabilir.

Suçlayıcı bir dil kullanıldığında, sorunun çözülmesi yerine daha büyük bir tartışma ortaya çıkabilir. Kendimi değersiz ve anlaşılmamış hissetmem, iletişimin olumsuz yönde etkilenmesine yol açabilir. Bu yüzden, ben diliyle daha yapıcı ve empatiye dayalı bir iletişim kurulmasını tercih ederim.


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : Sizce Görsel 1.1 ve Görsel 1.2’deki bireyler nasıl iletişim kurmaktadır? Yukarıda incelediğiniz duruma başka bir örnek veriniz.


Cevap :

Görsel 1.1’de iletişim, sert ve buyurgan bir üslupla, olumsuz bir tavırla kurulmuşken; Görsel 1.2’de ise daha nazik ve yapıcı bir tutum sergileniyor. Bu iki farklı yaklaşım, iletişimin sonucunu önemli ölçüde değiştirmektedir.


Etkinlik Zamanı


Soru : Aşağıda iletişimle ilgili bazı tutum ve davranışlar verilmiştir. Bu tutum ve davranışları değerlendirerek ilgili kutucukları işaretleyiniz.


Cevap :

1. Yakınlarımı daima başkalarıyla kıyaslarım. = Hayır
2. İletişim kurarken emir verici bir tutum sergilerim. = Hayır
3. İletişim sırasında karşımdaki kişi ile göz teması kurarım. = Evet
4. İletişimde daha çok “sen dili”ni tercih ederim. = Evet
5. İnsanlara lakap takmak hoşuma gider. = Hayır
6. İletişimde daha çok “ben dili”ni tercih ederim. =  Hayır


Soru : İletişim kurarken geliştirdiğiniz olumlu tutum ve davranışlara örnekler veriniz.


Kısa Cevap :

İletişim kurarken karşımdaki kişiyi dikkatle dinler, göz teması kurar ve nazik bir dil kullanırım. Empati yaparak, doğru anlaşılmayı sağlamaya çalışırım.

Uzun Cevap :

Olumlu bir iletişim kurarken, öncelikle karşımdaki kişiyi dikkatle dinler ve sözünü kesmemeye özen gösteririm.

Göz teması kurarak, konuştuğumuz konuya olan ilgimi gösteririm. Nazik ve saygılı bir dil kullanmaya, sert ve eleştirel ifadelerden kaçınmaya çalışırım.

Empati yaparak, karşımdaki kişinin duygularını anlamaya çalışırım. Ayrıca, açık ve net ifadeler kullanarak yanlış anlaşılmaların önüne geçmeye gayret ederim. Bu şekilde iletişim daha yapıcı ve etkili hale gelir.



 

Our Score

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 14-15 Yıldırım Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15


7. Sınıf Sosyal Bilgiler 1. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 14-15 Yıldırım Yayınları”

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 14-15


A. Ünitenin Kavramlarını Buluyorum 


Soru : I. Aşağıdaki bulmacada ünitenin kavramları bazı harfleri eksik olarak verilmiştir. Bu kavramları belirleyerek kavramların eksik harflerini ilgili boşluklara yazınız.


Cevap :

1. Kavram: İLETİŞİM
2. Kavram: EMTİA
3. Kavram: TUTUM
4. Kavram: BİREY
5. Kavram: TOPLUM
6. Kavram: MEDYA


Soru : II. Bulmacadaki kavramların anlamlarını TDK (Türk Dil Kurumu) Güncel Türkçe Sözlük’ten de yararlanarak kendi ifadelerinizle ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

İLETİŞİM: Duygu, düşünce, bilgi ve haberlerin insanlar arasında karşılıklı olarak aktarılmasıdır.

EMTİA: Ticarette alınıp satılabilen mallar, genellikle ham madde veya tarım ürünleri gibi standartlaştırılmış ürünlerdir.

TUTUM: Bir kişi ya da grubun belirli bir duruma veya olaya karşı geliştirdiği davranış biçimi ya da bakış açısıdır.

BİREY: Toplum içinde kendi özellikleri ve kişiliği olan tek bir insan; fert.

TOPLUM: Ortak bir kültürü, değerleri, kuralları ve yaşam biçimini paylaşan insan topluluğudur.

MEDYA: Haber, bilgi, eğlence gibi içeriklerin geniş kitlelere ulaştırıldığı araçlar, genellikle gazete, televizyon, radyo ve internet gibi iletişim kanallarıdır.


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


B. Üniteyi Gözden Geçiriyorum 


Soru : Ünitenin kapak sayfalarındaki görselleri inceleyiniz. Ünitenin ismini, bölüm başlıklarını, kavramlarını, ünitede neler öğreneceğinizi okuyunuz. Ardından aşağıdaki soruların cevaplarını ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

Ünitede Neler Öğreneceksiniz?
Bu ünitede, “Birey, Toplum ve İletişim” ana başlığı altında şu konuları inceleyeceksiniz:

İletişimin Günlük Yaşamdaki Önemi: İletişimin hayatımızdaki yeri ve sosyal ilişkilerdeki rolü üzerinde durulacak.
Olumlu İletişim: Yapıcı ve sağlıklı iletişim yöntemleri ele alınacak.
Medyanın Topluma Etkisi: Medyanın toplumsal olaylar ve bireyler üzerindeki etkisi değerlendirilecek.
Medya Özgürlüğü: Medya özgürlüğünün önemi ve sınırları tartışılacak.
Bu konularla ilgili temel bilgiler edinecek ve iletişim ile medya alanında daha bilinçli hale geleceksiniz.

Ünite Konularıyla İlgili Neler Biliyorsunuz?
İletişimin Günlük Yaşamdaki Önemi ile ilgili, iletişimin insanların birbirleriyle duygu ve düşüncelerini paylaşmasına yardımcı olduğunu ve bu sayede sosyal bağların kurulduğunu biliyorum.
Olumlu İletişim hakkında, etkili iletişim becerilerinin karşılıklı anlayışı pekiştirdiğini ve yanlış iletişimin çatışmalara yol açabileceğini biliyorum.
Medyanın Topluma Etkisi konusunda, medyanın toplumsal olayları şekillendirdiğini ve bireylerin düşüncelerini etkilediğini farkındayım.
Medya Özgürlüğü üzerine, medya özgürlüğünün demokratik toplumlar için hayati bir önem taşıdığını ve bu özgürlüğün sınırlandırılmasının toplumun bilgiye erişimini kısıtlayabileceğini biliyorum.

Ünite Konularıyla İlgili Neleri Öğrenmek İstiyorsunuz?
İletişimin Günlük Yaşamdaki Önemi konusunda, özellikle dijital iletişim araçlarının bu alandaki etkilerini daha derinlemesine incelemek istiyorum.
Olumlu İletişim tekniklerini günlük hayatta nasıl daha iyi uygulayabileceğimi öğrenmek istiyorum.
Medyanın Topluma Etkisi konusunda, medyanın farklı toplumsal gruplar üzerindeki etkileri ve medya manipülasyonunun toplum üzerindeki zararları hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorum.
Medya Özgürlüğü üzerine, bu özgürlüğün sınırları ve olası tartışmalarla ilgili farklı bakış açılarını keşfetmek istiyorum.



 

Our Score

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Yıldırım Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı Cevapları: Başarıya Giden Yolda Yardımcı Kaynak

Ortaokul 7. sınıfta Sosyal Bilgiler dersi, öğrencilerin tarih, coğrafya, ekonomi ve vatandaşlık konularında temel bilgileri öğrenmelerini sağlar. Bu ders, sadece bilgi edinmekle kalmayıp, öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini de geliştirir. “7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları” bu anlamda öğrenciler için önemli bir kaynak sunmaktadır.


“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Yıldırım Yayınları”

“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı” içerisinde yer alan konular, tarihsel olaylardan coğrafi bilgilere, ekonomiden toplum yapısına kadar geniş bir yelpazede öğrencilerin gelişimini desteklemektedir. Öğrenciler, bu konuları öğrenirken karşılaştıkları metin etkinlikleriyle bilgilerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Bu süreçte, “7. Sınıf Sosyal Bilgiler Sayfa Cevapları” ve “7. Sınıf Sosyal Bilgiler Metin Etkinlik Cevapları” gibi kaynaklar, öğrencilerin doğru bilgiyi edinmelerine ve öğrenme sürecini daha etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı olur.

Bu tür kaynaklar, ders çalışırken zorlanan ya da konuları tekrar etmek isteyen öğrenciler için ideal bir rehberdir. “7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Yıldırım Yayınları” sayesinde öğrenciler, sorulara verilen doğru cevapları inceleyerek kendi bilgilerini test edebilir ve eksik oldukları konuları yeniden gözden geçirebilirler. Böylece, sınavlara hazırlık süreci daha verimli ve etkili hale gelir.

Sonuç olarak, 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde başarıyı hedefleyen öğrenciler için doğru kaynakları kullanmak büyük önem taşır. Yıldırım Yayınları‘nın sunduğu bu cevaplar ve rehberler, öğrencilerin derslerdeki başarılarını artırmalarına katkı sağlar.


“7. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yıldırım Yayınları”


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı  Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


1. ÜNİTE : BİREY, TOPLUM VE İLETİŞİM 


1. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15


İletişimin Günlük Yaşamdaki Yeri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


Olumlu İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25


Medyanın Toplum Hayatına Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29, 30


Medya Özgürlüğü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


1. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı  Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


2. ÜNİTE : OSMANLI DEVLETİ VE KÜLTÜR


2. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47


Osmanlı Devleti Tarih Sahnesinde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


Osmanlı Devleti’nde Fetihler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75


Avrupa’daki Gelişmeler ve Osmanlı Devleti Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87


Osmanlı Devleti’nde Değişim Yılları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93


Seyahatnamelerde Osmanlı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105


2. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 106, 107, 108, 109


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı  Sayfa 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


3. ÜNİTE : ÜLKEMİZDE YERLEŞME, NÜFUS VE GÖÇ 


3. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113


Geçmişten Günümüze Yerleşme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119


Türkiye’de Nüfus Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131


Ülkemizde Göç Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138


Bir Özgürlük Olarak Yerleşme ve Seyahat Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 139, 140, 141, 142, 143


3. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı  Sayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


4. ÜNİTE : GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE BİLİM


4. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151


Yazının ve Bilginin Yolculuğu Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 152, 153, 154, 155, 156, 157


Doğu’nun Bilgi Birikimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164


Avrupa’da Yaşanan Gelişmeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 165, 166, 167, 168, 169


Özgür Düşünce ve Bilim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174, 175


4. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 176, 177, 178, 179


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı  Sayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


5. ÜNİTE : . ÜRETİM VE SOSYAL HAYAT


5. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 182, 183


Üretimde ve Yönetimde Toprak Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 184, 185, 186, 187, 188


Teknolojinin Sosyal ve Ekonomik Hayata Etkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 189, 190, 191, 192, 193


Bizim İçin Çalışanlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197


Ahilikten Meslek Odalarına Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 198, 199, 200, 201


Mesleki Tercihlerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 202, 203, 204, 205


Dijital Teknolojiler ve Ticaret Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 206, 207, 208, 209


5. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 210, 211, 212, 213


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı  Sayfa 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


6. ÜNİTE : DEMOKRASİ VE VATANDAŞLIK


6. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 216, 217


Geçmişten Bugüne Demokrasi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226


Atatürk ve Türk Demokrasisinin Gelişimi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 227, 228, 229, 230


Türkiye Cumhuriyeti’nin Nitelikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 231, 232, 233


Demokratik Süreçler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 234, 235, 236, 237, 238, 239


6. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240, 241, 242, 243


7. Sınıf Sosyal Bilgiler Yıldırım Yayınları Ders Kitabı  Sayfa 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280. Sayfa cevapları aşağıda yer almaktadır. 


7. ÜNİTE : TÜRKİYE VE DÜNYA


7. Ünite Üniteye Başlarken Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247


Uluslararası Kuruluşlar ve Türkiye Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 248, 249, 250, 251, 252, 253


Türkiye’nin Uluslararası Ekonomik İlişkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257, 258


Kalıp Yargıları Sorguluyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 259, 260, 261


Küresel Sorunlara Çözüm Üretiyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271


7. Ünite Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 272, 273, 274, 275



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39


7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39 Cevapları” öğrencilerin Din Kültürü dersinde edindikleri bilgileri pekiştirmelerine yardımcı olan önemli bir kaynaktır. Bu sayfalarda yer alan “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları” ile birlikte, öğrenciler dinin temel ilkelerini, ahlaki değerleri ve peygamberlerin hayatlarını daha iyi anlayabilirler. Ayrıca, “Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” gibi kaynaklar da, ders içeriğiyle ilgili farklı bakış açıları sunarak öğrenmeyi destekler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

Bu sayfalarda, “7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Soruları Metni Etkinlik Cevapları” da yer almaktadır. Bu sorular, öğrencilerin konuya hakimiyetini ölçmekte ve onların kendilerini değerlendirmelerine imkan tanımaktadır. Öğrenciler, bu kaynakları kullanarak din kültürü bilgilerini pekiştirebilir ve sınavlarda daha başarılı olabilirler.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39


Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • Melek, cin, şeytan gibi duyuların algısı dışında kalan varlık alanına gayb denir.
  • Dünyada yapılan güzel iş ve davranışlar karşılığında mükâfat elde edilecek yere cennet denir.
  • Hz. İsa’nın on iki arkadaşına havari denir.
  • Nâs suresine adını veren nâs kelimesi insanlar anlamına gelir.
  • Kabirde insanları sorguya çekecek olan Münker ve Nekir melekleridir.

Aşağıda II. sütunda ünitede geçen bazı kavramlar, I. sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini getirerek eşleştiriniz.


Cevap :

  • Ölümden sonra yeniden dirilme: Ahiret
  • Doğa olaylarını yöneten melek: Mikail (veya Mikâil)
  • Ateşten yaratılmış varlık: Şeytan (veya İblis)
  • İncil verilen peygamber: Hz. İsa (veya İsa)
  • “Muavvizeteyn” adı verilen surelerden biri: Nâs (diğeri Fâlâk)

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” harfi yazınız. “Y” harfi koyduğunuz cümlelerin doğrusunu altındaki boşluğa yazınız.


Cevap :

  • (Y) Hz. Peygamber’e inen ilk ayetler Nâs suresinde yer alır.
    Doğru Cümle: Hz. Peygamber’e inen ilk ayetler Alak Suresi’nin ilk beş ayetidir.
  • (D) Hz. İsa’nın bebekken konuşması mucizelerinden biridir.
  • (D) İnsan, dünyada yaptığı iyi ya da kötü seçimler nedeniyle sorumlu tutulmuştur.
  • (Y) Cinler, gaybı bilir ve gelecekten haber verirler.
    Doğru Cümle: Cinler gaybı bilmezler ve gelecekteki olayları haber veremezler.
  • (D) Ahirete iman, insanın dünyaya amaçsız gelmediğinin farkına varıp hayatı anlamlandırmasını sağlar.
  • (D) Müslümanlar, Hz. İsa’nın Allah’ın (cc) gönderdiği bir peygamber olduğuna iman ederler.

Aşağıda verilen tablodaki kutucuklarda ahiretle ilgili bazı temel kavramlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız. Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.


Cevap :

 

17. İnsanın ölümünden yeniden dirilene kadar geçirdiği sürece ait kavramlar:

  • 3 (Ecel) – Ölüm anı.
  • 9 (Berzah) – Ölüm ile kıyamet arasındaki dönem.
  • 8 (Kıyamet) – Dünya hayatının son bulup, ahiret hayatının başladığı gün.
  • 2 (Haşr) – İnsanların yeniden diriltilip toplandığı dönem.

18. Ahiretteki ceza ve mükâfat yerleri:

  • 5 (Cennet) – Mükâfat yeri.
  • 7 (Cehennem) – Ceza yeri.

19. Ahiret hayatının aşamalarını kutucuk numaralarını kullanarak sıralayınız:

  1. 3 (Ecel) – Ölüm anı.
  2. 9 (Berzah) – Ölüm ile kıyamet arasındaki dönem.
  3. 8 (Kıyamet) – Dünya hayatının son bulup, ahiret hayatının başladığı gün.
  4. 2 (Haşr) – İnsanların yeniden diriltilip toplandığı dönem.
  5. 6 (Mahşer) – Kıyamet gününde insanların yargılandığı yer.
  6. 1 (Mizan) – Amellerin tartıldığı ve değerlendirildiği terazi.
  7. 5 (Cennet) ve 7 (Cehennem) – Ahiretteki mükâfat ve ceza yerleri.

 


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Aşağıdaki soruların cevabını boş bırakılan alanlara yazınız. 


20. Dört büyük meleğin isimlerini ve görevlerini yazınız.


Kısa Cevap :

  • Cebrail (Gabriel): Allah’ın vahyini peygamberlere ileten melek.
  • Mikail (Mikhael): Doğa olaylarını yöneten, rızkı dağıtan melek.
  • İsrafil (Seraphiel): Kıyamet günü Sûr’a üfleyen melek.
  • Azrail (Azrael): Ruhları teslim alan, ölüm meleği.

Uzun Cevap :

  • Cebrail (Gabriel): Cebrail, Allah’ın vahyini peygamberlere ulaştıran en önemli melektir. Kuran’da birçok peygamberle, özellikle Hz. Muhammed (sav) ile konuşarak, Allah’ın emirlerini insanlara iletmiştir. Cebrail, peygamberlerin Allah’ın mesajlarını insanlara doğru bir şekilde iletmelerini sağlar.
  • Mikail (Mikhael): Mikail, doğa olaylarını düzenleyen ve rızkı, yani insanların ihtiyaç duyduğu şeyleri sağlayan melek olarak bilinir. O, yağmuru ve bitkilerin büyümesini yöneten, böylece yaşamın sürdürülebilmesini sağlayan bir rol üstlenir.
  • İsrafil (Seraphiel): İsrafil, kıyamet gününde Sûr’a üfleyecek olan melek olarak tanınır. Sûr’a üfleme, kıyametin başlaması ve tüm yaratılmışların yeniden diriltilmesi için bir işarettir. İsrafil’in görevi, bu büyük evrensel olayın başlamasını haber vermektir.
  • Azrail (Azrael): Azrail, ölüm meleğidir ve ruhları bedenlerden ayırarak Allah’a teslim eden melek olarak bilinir. Her canlının ölüm zamanını tayin eder ve ruhlarını bu dünyadan ahirete geçirecek şekilde alır.

21. Meleklere imanın davranışlara etkisini örnekler üzerinden açıklayınız.


Kısa Cevap :

Meleklere iman, kişinin davranışlarını olumlu yönde etkiler. Meleklerin varlığına inanmak, kişinin Allah’a karşı sorumluluk hissini artırır ve kötü davranışlardan kaçınmasına, iyi amellere yönelmesine yardımcı olur. Örneğin, meleklerin her şeyi gördüğüne ve kaydettiklerine inanmak, dürüstlük ve adalet duygusunu pekiştirebilir.

Uzun Cevap :

Meleklere inanmak, kişinin ahlaki ve manevi hayatında önemli değişiklikler yapmasına yardımcı olabilir. Öncelikle, meleklerin varlığına olan inanç, kişiyi kötü davranışlardan kaçınmaya teşvik eder çünkü meleklerin her şeyi gözlemlediğine ve yazdığına inanılır. Bu, bireyleri dürüst, adil ve sorumlu davranışlar sergilemeye yönlendirir.

Örneğin, bir kişi başkalarını kandırmayı düşündüğünde, meleklerin her hareketini ve düşünceyi kaydettiğine inanarak bu davranışından vazgeçebilir. Ayrıca, iyilik yapma ve yardım etme isteği de artar çünkü kişi, bu olumlu davranışların melekler tarafından kaydedildiğini ve ödüllendirileceğini düşünür. Böylece, meleklerin varlığına olan inanç, bireylerin hem ahlaki hem de manevi olarak kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur.


22. “Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse onun mükâfatını görecektir. Kim de zerre ağırlığınca bir kötülük işlerse onun cezasını görecektir.” (Zilzâl suresi, 7-8. ayetler.)


Cevap :

Ayetler, insanların dünyada yaptıkları her şeyin, ne kadar küçük olursa olsun, ahirette karşılık bulacağını bildirir. Zerre kadar iyi veya kötü amelin mükâfatı ya da cezası kesinlikle verilecektir. Bu, adaletin ve ilahi düzenin işlediğini ve hiçbir eylemin görmezden gelinmeyeceğini ifade eder.


23. Kıyamet, sûr, ba’s ve mizan kavramlarını kendi cümlelerinizle kısaca açıklayınız.


Kısa Cevap :

  • Kıyamet: Dünya hayatının son bulup ahiret hayatının başladığı gün.
  • Sûr: Kıyamet gününde İsrafil’in üfleyeceği boru.
  • Ba’s: Ölümden sonra yeniden dirilme.
  • Mizan: Amellerin tartıldığı terazi.

Uzun Cevap :

  • Kıyamet: Kıyamet, dünya hayatının sona erdiği, tüm varlıkların yeniden diriltilip hesap vereceği, ahiret hayatının başladığı gündür. Bu gün, evrendeki tüm düzenin değiştiği ve insanlara nihai yargının verildiği gündür.
  • Sûr: Sûr, kıyamet gününde İsrafil tarafından üflenecek borudur. Sûr’a üfleme, kıyametin başlamasını ve tüm yaratılmışların yeniden diriltilmesini işaret eder.
  • Ba’s: Ba’s, ölümden sonra yeniden dirilme anlamına gelir. Bu kavram, insanların öldükten sonra Allah tarafından tekrar hayata döndürüleceği ve ahirette yargılanacağı anlamına gelir.
  • Mizan: Mizan, insanların dünyada yaptıkları amellerin tartıldığı terazi olarak bilinir. Bu terazi, her kişinin iyi ve kötü amellerinin dengelendiği, adaletin sağlandığı bir ölçü aracıdır.

24. “Ama yaptıklarının ardından tövbe edip kendilerini düzeltenler başka, çünkü Allah çok bağışlayıcı ve merhametlidir.” (Al-i İmran suresi, 89. ayet.)

Bu ayete göre ahiret inancı ile Allah’ın (cc) merhametli ve affedici oluşu arasındaki ilişkiyi açıklayınız.


Cevap :

Ahiret inancı, insanların dünyada yaptıkları eylemler için hesap vereceklerini bilmesini sağlar ve bu da insanların daha iyi bir hayat sürmelerini teşvik eder. Bu inanç, Allah’ın (cc) merhametli ve affedici olduğunu hatırlamakla dengelenir. Ayet, insanlar hata yaptıklarında tövbe edip kendilerini düzelttiklerinde Allah’ın (cc) çok bağışlayıcı ve merhametli olduğunu belirtir. Bu ilişki, insanların Allah’ın (cc) merhametini ve affını umarak, hatalarını telafi etme ve doğru yolda ilerleme isteği taşımalarını sağlar.


25. Nâs suresinden çıkarılabilecek mesajlar nelerdir?


Kısa Cevap :

Nâs Suresi, insanları her türlü kötülükten, vesveseden ve şüphelerden Allah’a sığınmaya teşvik eder. Allah’ın mutlak hâkimiyetini ve koruyuculuğunu vurgular.

Uzun Cevap :

Nâs Suresi, insanlara kötülüklerden ve şüphelerden korunmak için Allah’a sığınmalarını öğütler. Bu surede, Allah’ın (cc) her şeyin sahibi ve hâkimi olduğu, insanların her türlü kötülükten, vesveseden ve şüphelerden O’na sığınarak korunabilecekleri vurgulanır. Ayrıca, meleklerin ve şeytanların insan hayatındaki etkileri hakkında bilgi verir, bu nedenle kişi Allah’a olan güvenini artırarak manevi güvenliğini sağlamaya çalışmalıdır. Nâs Suresi, manevi olarak güçlü kalmak ve Allah’ın korumasını almak için O’na yönelmenin önemini anlatır.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


26. Görseller size ahiret hayatının aşamalarından hangilerini çağrıştırmaktadır? Nedenini açıklayınız.


Cevap :

Gençlik ve yaşlılığı hatırlatmaktadır.


Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz. 


27. Aşağıdaki listelerde melekler ve cinlerin özellikleri verilmiştir.

I. Ateşten yaratılmışlardır.
II. Allah’ın emirlerine itaat ederler.
III. İnsanların iyiliği için dua ederler.
I. İradeleri vardır.
II. İman edenleri ve etmeyenleri vardır.
III. Yiyip içmezler.

Bu listelerin doğru olması için hangi numaralı cümleler değiştirilmelidir?


A) I II
B) I III
C) II I
D) III II

Cevap : B) I III

Açıklama: Melekler ateşten yaratılmamıştır, nurdan yaratılmışlardır. Ayrıca, melekler yemek yemezler. Cinler ise ateşten yaratılmıştır ve yemeyi içmeyi bilmezler.


28. Dünya hayatının bir sonu olacaktır. Ölüm, bu hayatın sonuyken ahiret hayatının da başlangıcıdır. Dolayısıyla ölüm vakti anlamına gelen —- hem son hem başlangıç olarak kabul edilir. İnsanlar, İsrafil’in —- denen bir tür boruya üflemesiyle tekrar dirileceklerdir. Ardından —- meydanında toplanarak dünyada yaptıkları ile ilgili sorguya çekileceklerdir.

Bu paragraftaki boşluklara sırasıyla hangi kavramlar getirilmelidir?


A) Ecel – Sûr – Mahşer
B) Kıyamet – Sûr – Ba’s
C) Ecel – Sûr – Mizan
D) Kıyamet – Sûr – Haşr

Cevap: A) Ecel – Sûr – Mahşer

Açıklama:

  • Ecel: Ölüm anı.
  • Sûr: İsrafil’in üfleyeceği boru.
  • Mahşer: İnsanların toplandığı yer.

7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


29-31. soruları aşağıda verilen metne göre cevaplayınız. 


Ayşe öğretmen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde o gün meleklerin özellikleri ve görevlerini öğrencilere anlatmayı planlamaktadır. Bunun için öncelikle öğrencilerin “melek” kelimesi hakkında neler bildiklerini öğrenmek istemiştir. Derste öğrencilere “melek” dendiği zaman akıllarına nelerin geldiğini sorar. Bazı öğrenciler bu soruya şu şekilde cevap vermişlerdir:

Mehmet: Öğretmenim, benim yeni bir kardeşim doğdu. Annem onun için “melek gibi yavrum” diyor.
Hatice: Öğretmenim, benim aklıma melekler deyince bizi kötülüklerden koruyan varlıklar geliyor.
Sümeyye: Öğretmenim, benim önceki okulumda Melek adında arkadaşım vardı. O da adının hakkını verir ve arkadaşlarına sürekli yardımcı olurdu.
Ali: Öğretmenim, ben dört büyük melek olduğunu biliyorum. Vahiy getiren; kar, yağmur gibi doğa olaylarını yöneten ve can alan. Görevlerinde de hiç aksama olmuyor.


29. Bu metinde meleklerin özelliklerinden hangisine değinilmemiştir?


A) Günahsız olmaları
B) Yemez içmez olmaları
C) Sürekli iyilik yapmaları
D) Allah’ın (cc) emirlerini yerine getirmeleri

Cevap: A) Günahsız olmaları

Açıklama: Metinde meleklerin günahsız olmaları hakkında bilgi verilmemiştir. Diğer özellikler (yemez içmez olmaları, sürekli iyilik yapmaları, Allah’ın emirlerini yerine getirmeleri) belirtilmiştir.


30. Ali, dört büyük meleğin görevini sayarken bir tanesini eksik bırakmıştır.
Görevinden bahsedilmeyen melek aşağıdakilerden hangisidir?


A) Azrail
B) Cebrail
C) İsrafil
D) Mikâil

Cevap: D) Mikâil

Açıklama: Ali, dört büyük meleğin görevlerinden bahsederken Mikâil’in görevini eksik bırakmıştır. Mikâil, doğa olaylarını ve rızkı yöneten melek olarak bilinir.


31. Mehmet’in açıklaması meleklerin hangi özelliğiyle ilişkilidir?


A) Tüm görevlerini yapma
B) Güzel olma
C) Günahsız olma
D) İnsanlara iyilik yapma

Cevap: B) Güzel olma

Açıklama: Mehmet’in “melek gibi yavrum” şeklindeki açıklaması, meleklerin güzel ve hoş olmalarıyla ilişkilidir.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


32 ve 33. soruları aşağıdaki kutucuklarda verilen bilgilere göre cevaplayınız. 


32. Aşağıdaki cümlelerden hangisi sarı kutucuğa yazılabilir?


A) Kendisine verilen kutsal kitabın adı Tevrat’tır.
B) İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.
C) 571 senesinde dünyaya gelmiştir.
D) Mekke şehrinde yaşamıştır.

Cevap: B) İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.

Açıklama: Sarı kutucukta Hz. Musa ile ilgili bilgi olmalıdır. Hz. Musa, İsrailoğulları’na peygamber olarak gönderilmiştir.


33. Buna göre hangi renkli kutucuktaki bilgi yanlıştır?


A) Turuncu
B) Gri
C) Mavi
D) Yeşil

Cevap: B) Gri

Açıklama: Gri kutucuktaki bilgi yanlıştır. Diğer renkli kutucuklarda doğru bilgiler verilmiş olmalıdır.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33


7. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30, 31, 32, 33’da, Nâs Suresi’nin derin anlamı ve önemi üzerinde durulmaktadır. Bu sure, insanın içindeki kötü düşüncelere karşı nasıl korunması gerektiği konusunda önemli öğütler içermektedir. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları arasında, bu surede yer alan bilgilerin öğrencilerin manevi gelişimlerine katkıda bulunması amaçlanmaktadır. Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları da, Nâs Suresi’nin dua olarak okunmasının getirdiği huzur ve güven hissini vurgulamaktadır.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları”

Bu bağlamda, öğrenciler, 7. Sınıf Din Kültürü Bir Sure Tanıyorum: Nâs Suresi ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları üzerinden, surenin her bir ayetinin anlamını derinlemesine inceleyebilirler. 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33 MEB Yayınları’nda sunulan bilgiler, hem bireysel hem de toplumsal olarak ruhsal bir savunma mekanizması oluşturmanın önemini aktarmaktadır. Bu sure, insanları kötü niyetlerden ve olumsuz düşüncelerden korumaya yönelik bir rehber niteliği taşımaktadır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 30-31-32-33


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen Nâs suresinden çıkarılabilecek ilkeleri okuyunuz. Bu ilkeleri günlük hayattan örneklerle ilişkilendirerek bulgularınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.

• Her şeyin sahibi ve hâkimi Allah’tır (cc).
• Tüm kötülüklerden, vesvese ve şüphelerden Allah’a (cc) sığınılmalıdır.


Cevap :

Nâs Suresinden Çıkarılabilecek İlkeler ve Günlük Hayatla İlişkilendirme:

1. Her şeyin sahibi ve hâkimi Allah’tır (cc).

İlke: Nâs Suresi, Allah’ın (cc) her şeyin sahibi ve hâkimi olduğunu vurgular. Bu, Allah’ın evrendeki her şey üzerinde mutlak bir egemenliğe sahip olduğu anlamına gelir.

Günlük Hayattan Örnekler:

  • Karar Verme: Günlük hayatımızda, önemli kararlar alırken, Allah’a (cc) dua ederek ve O’nun yönlendirmelerini arayarak hareket edebiliriz. Örneğin, okul veya iş seçimlerinde Allah’ın (cc) yardımını istemek, bize huzur ve doğru yönlendirme sağlayabilir.
  • Zorluklarla Baş Etme: Hayatın zorlukları ve problemleri karşısında, Allah’ın (cc) her şeyin hâkimi olduğunu hatırlayarak, sabır ve güvenle bu durumlarla baş edebiliriz. Örneğin, hastalık veya kişisel sıkıntılar yaşadığımızda, Allah’a (cc) güvenerek ve dua ederek bu süreçleri daha kolay geçirebiliriz.

2. Tüm kötülüklerden, vesvese ve şüphelerden Allah’a (cc) sığınılmalıdır.

İlke: Nâs Suresi, her türlü kötülükten, şüphelerden ve vesveselerden Allah’a (cc) sığınmanın önemini belirtir. Bu, insanın ruhsal ve manevi güvenliğinin Allah’a (cc) bağlı olduğunu ifade eder.

Günlük Hayattan Örnekler:

  • Endişe ve Korkular: Hayatta karşılaştığımız endişe ve korkular karşısında, Allah’a (cc) sığınarak manevi bir destek bulabiliriz. Örneğin, sınavlar veya önemli yaşam olayları sırasında yaşadığımız stresleri, dua ve ibadetlerle hafifletebiliriz.
  • Kötü Düşünceler ve Vesveseler: Zihnimizde olumsuz düşünceler ve vesveseler oluştuğunda, Allah’a (cc) dua ederek ve O’na sığınarak bu olumsuz düşünceleri uzaklaştırabiliriz. Örneğin, sosyal ilişkilerde yaşadığımız güvensizlik duygularını, dua ederek ve güven arayarak aşabiliriz.

Bu ilkeleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşarak, hem manevi yönden güçlenmeye hem de günlük yaşamda Allah’ın (cc) koruyucu ve yönlendirici özelliklerinden nasıl yararlanabileceğimiz hakkında bilgi verebilirsiniz.


1. Nâs suresini okuyunuz. 


Cevap :

Bismillâhir-Rahmânir-Rahîm 1. Kul a’ûzu birabbinnâs 2. Melikin-nâs 3. İlhâsin-nâs 4. Min şerril vasvâsil-hannâs 5. Allâzî yüvesvisü fî sudûrin-nâs 6. Minel-cinneti vennâs


2. Nâs suresinin anlamında Allah’ın (cc) hangi isimlerine yer verilmiştir? 


Cevap :

Nâs Suresinde Allah’ın (cc) birkaç ismi geçmektedir:

  • Rabb: Yani Allah’ın insanlar üzerindeki her şeyin sahibi ve yöneticisi olarak tanımlandığı isimdir.
  • Melik: Allah’ın tüm evrenin hükümdarı ve egemeni olduğu anlamına gelir.
  • İlâh: Allah’ın, tüm varlıkların ibadet ettiği tek ve gerçek Tanrı olduğu anlamına gelir.

Surenin amacı, Allah’ın (cc) tüm kötülüklerden ve vesveselerden koruyan yegâne varlık olduğunu vurgulamaktır. Bu bağlamda, Allah’ın bu isimleri, O’nun yüceliğini ve koruyuculuğunu ifade eder.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Bu bulmaca ipuçlarını kullanarak aşağıdaki gibi cevapları yerleştirebilirsiniz:

Cevap :

Soldan Sağa

  1. Mizan (Sevap ve günahların tartılması.)
  2. Nas (Kur’an’ın son suresi.)
  3. Cebrail (Vahiy getiren melek.)
  4. Mikail (Doğa olaylarını düzenleyen melek.)
  5. Melekler (Nurdan yaratılmış varlıklar.)
  6. Ba’s (Öldükten sonra yeniden dirilmek.)

Yukarıdan Aşağıya
2. Azrail (Ölüm meleği.)
3. Cinler (Ateşten yaratılmış varlıklar.)
4. İsrafil (Sûra üfleyen melek.)
5. Meryem (Hz. İsa’nın annesi.)
7. Cennet (Sonsuz mükâfat yeri.)
8. Ecel (Ölüm kelimesinin eş anlamlısı.)
11. İsa (Kendisine İncil verilen peygamber.)



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsa (as) Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29


7. Sınıf Din Kültürü Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. İsa (as) Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27, 28, 29‘da yer alan bilgiler, Hz. İsa (as)’nın yaşamı ve öğretilerini ele almaktadır. Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları arasında, Hz. İsa’nın insanlara karşı gösterdiği merhamet ve adalet vurgusu, onun peygamberlik misyonunun temelini oluşturmaktadır. Onun hayatı, bireyler için ilham kaynağı olurken, sevgi, hoşgörü ve affedicilik gibi değerlerin önemini de gözler önüne sermektedir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29 MEB Yayınları”

Öğrenciler, Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları içerisinde yer alan metinler aracılığıyla, Hz. İsa’nın gerçekleştirdiği mucizeleri ve insanlarla olan ilişkisini öğrenerek, bu öğretileri kendi yaşamlarında nasıl uygulayabileceklerini düşünmelidir. Bu nedenle, 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29‘daki bilgilerin, toplumsal barış ve kardeşlik duygularını pekiştirmekte önemli bir rol oynadığı unutulmamalıdır. Onun hayatı, hem bireysel hem de toplumsal olarak örnek alınması gereken bir model sunmaktadır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimelerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

  • Hz. İsa’ya İncil adında kutsal kitap verilmiştir.
  • İsa (as) İsrailoğulları topluluğuna peygamber olarak gönderilmiştir.
  • Hz. İsa’nın annesinin adı Meryem, aynı zamanda Kur’an’da bir surenin ismidir.
  • İsa (as) bir mucize olarak babasız dünyaya gelmiştir.
  • Hz. İsa’ya inanıp yardımcı olan on iki kişiye havari adı verilmiştir.


 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ahiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26


7. Sınıf Din Kültürü Ahiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26 Cevapları”, ahiret inancının insan davranışlarına olan etkilerini derinlemesine ele alır. Ahiret inancı, insanların dünya hayatındaki seçimlerini, davranışlarını ve ahlaki değerlerini şekillendiren önemli bir faktördür. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları”, bu konudaki etkinliklerle öğrencilerin ahiret inancının yaşamlarına nasıl yansıdığını anlamalarına yardımcı olur. İyi ve kötü davranışların sonuçlarıyla ilgili yapılan vurgular, öğrencilerin ahiret bilinciyle daha bilinçli bir yaşam sürmelerini teşvik eder.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26 MEB Yayınları”

“Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları”, ahiret inancının insan psikolojisi üzerindeki etkilerini inceleyerek, öğrencilerin kendilerini bu inanç üzerinden değerlendirmelerini sağlar. “7. Sınıf Din Kültürü Ahiret İnancının İnsan Davranışlarına Etkisi Metni Etkinlik Cevapları”, ahiret düşüncesinin bireylerin karakter gelişiminde oynadığı rolü vurgulayarak, öğrencilerin daha ahlaklı ve sorumlu bireyler olmalarına katkıda bulunur. MEB Yayınları tarafından hazırlanan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26”, ahiret inancının bireysel ve toplumsal davranışları nasıl etkilediğine dair kapsamlı bilgiler sunar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Üç grup oluşturunuz. Allah’ın (cc) adil, merhametli ve affedici oluşu ile ilgili konulardan birini seçiniz. Seçtiğiniz konu ile ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Allah’ın merhametli oluşu, kullarına karşı sonsuz sevgi ve şefkat göstermesidir. Bu merhamet, insanları doğru yola yönlendirir ve hata yapanların tövbe etmelerine imkân tanır.

Uzun Cevap :

Allah’ın merhametli oluşu, O’nun yarattıklarına karşı gösterdiği sınırsız sevgi ve şefkati ifade eder. Allah, merhametiyle kullarını doğru yola yönlendirmeye çalışır ve onların hata yapmalarını affetmek için fırsatlar sunar. Merhametli olması, O’nun adaletinden ödün vermeden, kullarının iyiliğini gözettiğini gösterir. Bu nedenle, her insan, Allah’ın merhametine güvenerek hatalarından dönmeli ve O’na yönelmelidir.


1. Ahirete iman insana ne gibi faydalar sağlar? Üç madde hâlinde sıralayınız.


Kısa Cevap :

  • Hayatın anlamını ve amacını kavramayı sağlar.
  • Sorumluluk bilincini artırır.
  • Sabır ve dayanıklılık kazandırır.

Uzun Cevap :

Ahirete iman, insanın bu dünyada yaşadığı her şeyin bir anlamı olduğunu ve bu hayatın geçici olduğunu hatırlatır. Bu inanç, kişiyi daha sorumlu ve adil bir yaşam sürmeye teşvik eder. Ahirete iman, aynı zamanda sıkıntı ve zorluklar karşısında sabırlı olmayı, kötülüklerden sakınmayı ve iyi işler yapmayı teşvik eder, çünkü ahirette karşılığını alacağına inanır.


2. Ahiret inancı olan insan, davranışlarında nelere dikkat etmelidir? 


Kısa Cevap :

  • Doğru ve dürüst olmaya özen göstermelidir.
  • İyilik yapmaya ve kötülükten uzak durmaya çalışmalıdır.
  • Allah’ın emir ve yasaklarına uymalıdır.

Uzun Cevap :

Ahiret inancına sahip olan bir insan, her davranışının bir karşılığı olacağını bilerek hareket eder. Bu nedenle, adaletli ve dürüst olmaya, insanlara yardım etmeye ve kötülüklerden sakınmaya özen gösterir. Aynı zamanda, Allah’ın emirlerine uyup yasaklarından kaçınarak ahirette hesap vereceği bilinciyle yaşar. Böylece, dünya hayatını da ahiret için bir hazırlık süreci olarak görür ve hayatını bu doğrultuda düzenler.


3. Ahiret hayatı ile ilgili ayetlerden bir örnek veriniz. 


Kısa Cevap :

“Her nefis ölümü tadacaktır. Ancak kıyamet günü yaptıklarınızın karşılığı size tastamam verilecektir…” (Âl-i İmrân Suresi, 185. Ayet)

Uzun Cevap :

Âl-i İmrân Suresi, 185. Ayet’te, herkesin ölümü tadacağı ve kıyamet günü yaptıklarının karşılığını alacağı vurgulanır. Bu ayet, ahiret hayatının kesinliğini ve bu dünya hayatının geçici olduğunu hatırlatır. İnsanın, bu dünyada yaptığı iyiliklerin ve kötülüklerin ahirette adaletli bir şekilde karşılık bulacağını ifade eder. Ahiret inancı, bu dünya hayatında adil ve sorumlu bir şekilde yaşamayı teşvik eder.



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21-22-23-24 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


7. Sınıf Din Kültürü Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21, 22, 23, 24 Cevapları” bölümünde ahiret hayatının aşamaları detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Ahiret hayatı, ölümle başlayan ve sonsuza kadar devam eden bir süreç olarak tanımlanır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları”, bu aşamaların her birini açıklayarak, öğrencilerin bu konuda daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. Ölümden sonra kabir hayatı, dirilme (ba’s), mahşer günü ve hesap verme gibi aşamalar, öğrencilere ahiret inancının önemini öğretir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21-22-23-24 MEB Yayınları”

“Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları”, bu aşamalara dair yapılan etkinliklerle öğrencilerin konuyu daha iyi anlamalarını amaçlar. “7. Sınıf Din Kültürü Ahiret Hayatının Aşamaları Metni Etkinlik Cevapları” ise öğrencilerin dünya hayatındaki sorumluluklarına dikkat çekerek, ahiret hayatına hazırlıklı olmaları gerektiğini vurgular. MEB Yayınları tarafından hazırlanan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21-22-23-24”, öğrencilerin ahiret inancını daha derinlemesine anlamaları için zengin içerik ve etkinliklerle desteklenmiştir.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 21-22-23-24


Soru : Aşağıdaki sağ sütunda ahiret inancı ile ilgili kavramlar, sol sütunda bu kavramların açıklamaları verilmiştir. Cümlelerin önündeki kutucuklara ilgili kavramın harfini yazarak eşleştiriniz.


Cevap :

Öldükten sonra tekrar dirilme.

Cevap: B. Ba’s

Varlıkların hayatının son bulması.

Cevap: Ç. Ecel

Ölümden sonra tekrar dirilene kadar süren hayat.

Cevap: C. Berzah âlemi

Ahirette hesap vermek için toplanılan yer.

Cevap: E. Mahşer

Ahirette hesap vermek için toplanmak.

Cevap: D. Haşr



 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21


7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20, 21 Cevapları”, dünya ve ahiret arasındaki dengeyi anlatan ders konularını işler. Dünya hayatı, insanların sorumluluklarını yerine getirdiği bir imtihan yeri olarak tanımlanırken, ahiret hayatı ise bu imtihanın sonuçlarının ortaya çıkacağı ebedi bir hayat olarak anlatılır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları”, öğrencilere ahiret inancının günlük hayatlarındaki davranışlarını nasıl şekillendirdiğini anlamalarına yardımcı olur.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21 MEB Yayınları”

“Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” ile öğrenciler, dünya hayatının geçici olduğunu ve ahiretin ebedi bir hayat olduğunu daha iyi kavrar. “7. Sınıf Din Kültürü Dünya ve Ahiret Hayatı Metni Etkinlik Cevapları”, dünya hayatının ahiret için bir hazırlık olduğunu vurgular. MEB Yayınları tarafından sunulan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21” ise dünya hayatında yapılan her iyilik ya da kötülüğün ahirette bir karşılığı olduğunu açıkça belirtir, böylece öğrencilere ahiret bilincini kazandırır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 20-21


“Ey kavmim! Bu dünya hayatı bir sürelik yararlanmadan ibarettir. Ahirete gelince ebedîlik yurdu işte orasıdır.” (Mü’min suresi, 39. ayet.)

Soru : Bu ayetten yola çıkarak dünya ve ahiret hayatı arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.


Cevap :

Bu ayet, dünya hayatının geçici olduğunu ve sadece kısa bir yararlanma süresi sunduğunu vurgular. Ahiret hayatı ise ebedi ve sonsuzdur. Dünya hayatı, insanın ahiret için hazırlık yaptığı bir süreci temsil eder. Bu nedenle, dünya nimetlerine bağlanmadan, ahireti öncelik edinmek gerekir. Ahiret hayatı, insanın nihai ve kalıcı yurdu olduğundan, bu dünyadaki davranış ve ibadetlerimizle oradaki durumumuzu şekillendirmeliyiz.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


1. “Gerçekten senin için ahiret, dünyadan daha hayırlıdır.” (Duhâ suresi, 4. ayet.)

Verilen ayette anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız. 


Cevap :

Bu ayet, ahiret hayatının dünya hayatından daha üstün ve değerli olduğunu ifade eder. Dünyadaki zorluklar ve sıkıntılar, ahiretteki ebedi mutluluk karşısında önemsizdir. Ahiret, insanın gerçek huzuru ve mutluluğu bulacağı yerdir; bu nedenle, dünya hayatında ahireti kazanmak için çaba göstermek gerekir.


2. Dünya ve ahiret hayatı arasında bir denge kurmak için neler yapılmalıdır? Örnekler vererek açıklayınız.


Kısa Cevap :

Dünya hayatında ihtiyaçlarımızı karşılarken, ibadetlerimizi aksatmadan Allah’a bağlı kalmak; ahiret için çalışmayı unutmamak gerekir.

Uzun Cevap :

Dünya ve ahiret hayatı arasında denge kurmak için şu adımlar izlenebilir:

  1. İbadetleri aksatmamak: Namaz, oruç gibi farz ibadetleri düzenli olarak yapmak, dünya meşguliyetleri arasında ahireti unutmamaya yardımcı olur.
  2. Helal kazanç peşinde olmak: Dünya nimetlerini kullanırken helal ve harama dikkat etmek, ahiret hazırlığıdır.
  3. İyilik ve yardımda bulunmak: İhtiyaç sahiplerine yardım etmek, hem dünyada hem de ahirette huzur ve mutluluğu artırır.
  4. Maneviyatı güçlendirmek: Zikir, dua ve Kur’an okumak gibi manevi aktivitelerle dünya meşguliyetleri arasında ahireti önceliklendirmek mümkündür.
  5. Dünya nimetlerini ölçülü kullanmak: Lüks ve israftan kaçınıp, sade bir hayat sürmek, hem dünya hem de ahiret için faydalıdır.


 

Our Score

7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16, 17, 18, 19, 20 Cevapları” bölümleri, öğrencilerin İslam’ın temel inançlarından biri olan meleklere dair bilgilerini genişletmeyi amaçlar. Bu sayfalarda meleklerin yaratılışı, görevleri ve insanlarla olan ilişkileri üzerine ayrıntılı bilgiler sunulmaktadır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Cevapları”, öğrencilere bu bilgileri kavramalarında ve konuyu daha derinlemesine anlamalarında yardımcı olan önemli bir kaynaktır. Öğrenciler bu sayfalarda meleklere dair soruları çözerek, meleklere olan inançlarının ne kadar önemli olduğunu öğrenirler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20 MEB Yayınları”

“Forum MEB 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları” başlığı altında sunulan bilgiler, özellikle meleklerin görevleri ve sorumluluklarına yönelik detaylı açıklamalar içerir. Melekler, Allah’ın emirlerini yerine getiren varlıklar olup, insanları kötülüklerden koruma ve dualarını Allah’a iletme gibi önemli görevleri vardır. “7. Sınıf Din Kültürü Melekler ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları” da öğrencilere meleklerin bu özelliklerini anlamalarına yardımcı olur. MEB Yayınları tarafından hazırlanan “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20” bölümleri, öğrencilerin bu kavramlar üzerinde düşünmelerini ve iman esaslarını pekiştirmelerini sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20


Soru : Aşağıda verilen melek kelimesinin ilk harflerini kullanarak “meleklere imanın önemi” ile ilgili bir şiir yazınız.


Kısa Cevap :

Melekler, nurdan yaratıldı safça,
Ebediyen Allah’a itaat, haktır onlara.
Lütuflarıyla doludur her an dünya,
En yüce huzura götürür imanla.
Kavuşuruz biz de o nurani saflara,

Uzun Cevap :

Melekler, nurdan yaratılmış saf varlıklar,
Ellerinde Allah’ın emriyle dolu dünyalar.
Lütuflarıyla bereketlenen her anımız,
En derin huzur, inancımızda saklıdır.
Kutsal görevleriyle rehberlik ederler,


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : Meleklerin özellikleri ve görevleri ile ilgili sorular hazırlayınız. Çevrenizde sorulara cevap verebilecek kişilerle sohbette bulunarak cevapları not ediniz. Elde ettiğiniz verileri düzenleyip arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

  • Meleklerin fiziksel özellikleri var mıdır?
  • Hangi melekler insanlara vahiy getirir?
  • Melekler her zaman Allah’ın emirlerini mi yerine getirir?
  • Meleklerin insan üzerindeki etkisi nedir?

Uzun Cevap :

Meleklerin fiziksel bir yapısı var mıdır?

Cevap: Hayır, melekler nurdan yaratılmış olup fiziksel bir yapıya sahip değildirler.

Hangi melekler Allah’tan vahiy getirir?

Cevap: Cebrail (a.s.) vahiy getiren melektir.

Melekler her zaman Allah’ın emirlerini mi yerine getirir?

Cevap: Evet, melekler yalnızca Allah’ın emirlerini yerine getirirler, özgür iradeleri yoktur.

Meleklerin insan hayatındaki rolü nedir?

Cevap: Melekler, insanları korur, onlara ilham verir ve Allah’ın emirlerini iletirler.

Kirâmen Kâtibîn meleklerinin görevleri nelerdir?

Cevap: Kirâmen Kâtibîn melekleri, insanların iyi ve kötü amellerini kaydederler.

Meleklerin insan üzerindeki etkisi nedir?

Cevap: Melekler, insanların manevi gelişiminde önemli bir rol oynar ve onlara rehberlik ederler.


7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


1. Görseller size hangi meleği çağrıştırmaktadır? Bu meleğin görevlerini yazınız. 


Cevap :

Mikail’in görevleri şunlardır:

  1. Doğa olaylarını yönetmek: Yağmur, rüzgâr gibi doğa olaylarını idare eder.
  2. Rızık dağıtmak: Canlıların rızıklarını taksim eder ve onların ihtiyaçlarını karşılar.
  3. Bitkilerin büyümesini sağlamak: Bitkilerin gelişim ve büyüme süreçlerinde rol oynar.
  4. Tabiat olaylarını kontrol etmek: Deprem, fırtına gibi tabiat olaylarını yönetir.

2. a. Cinsiyetleri yoktur.
c. Görülebilir varlıklardır.
d. İrade sahibidirler.
f. Farklı suretlere bürünebilirler.
b. Zaman zaman isyan ederler.
ç. Ateşten yaratılmışlardır.
e. Müminlere dua ederler.
g. Çok hızlıdırlar.

Verilen cümlelerde meleklere ait olan özelliklerin harflerini I. kutucuğa, meleklere ait olmayan özelliklerin harflerini de II. kutucuğa yazınız.


Cevap :

I. Kutucuk (Meleklere Ait Olan Özellikler)

  • a. Cinsiyetleri yoktur.
  • e. Müminlere dua ederler.
  • f. Farklı suretlere bürünebilirler.
  • g. Çok hızlıdırlar.

II. Kutucuk (Meleklere Ait Olmayan Özellikler)

  • c. Görülebilir varlıklardır.
  • d. İrade sahibidirler.
  • b. Zaman zaman isyan ederler.
  • ç. Ateşten yaratılmışlardır.


 

Our Score
error: Content is protected !!