4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108, 109


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 107-108-109


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İslamiyetin temizliğe verdiği önemi anlatınız.


Cevap :

İslamiyet hükümlerine koymuş olduğu ayet ve hadisler de temizliğin önemini vurgulamış ve temizlikle ilgili emirler ve bunları karşılığında mükafat müjdeleri vermiştir.

Müslümanların yapmış olduğu ibadetlerin bir çoğunda abdest, gusül gibi vücut temizliğine önem verilmiş ve bu sayede insanların ve bulunmuş oldukları mekanın temizliği amaçlanmıştır.


2. İbadetle temizlik arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Cevap :

İbadet Allahu Tealanın rızası için yapılmaktadır. İnsanları resmi kurum gibi yerlere gittiği zaman ki temizliği gibi aynı zamanda önem verdikleri ve yaratıcı olarak kabul etmiş oldukları Allah’ın huzuruna çıktıkları zaman da temiz olmaları gerekmektedir . Bu yüzden ibadet temiz olmayı gerektirir.


3. Temizliğin sağlık açısından önemi nedir? Açıklayınız.


Cevap :

Hastalıkları genellikle neden olan şeyler mikroplardır. Mikroplar ise temiz olmayan kirli ortamlarda bulunur. Temizliğine dikkat eden bir insan da mikroplar sevgiyle hastalanma riski de çok düşüktür. Bu yüzden genellikle bütün hastalıklarda temiz olmak tavsiye edilir. Bu yüzden temizlik sağlık açısından çok değerli ve çok önemlidir.


4. Çevreyi temiz tutmak için bireylere ne gibi görevler düşmektedir? Söyleyiniz.


Cevap :

Çevreyi temiz tutmak için bize düşen en büyük görev kullandığımız alanları temiz kullanmak, temiz bırakmak ve yerlere çöp atmamaktır.

Çevremizdeki bütün insanlar aslında bir insanlık vazifesi olan ve ede ben yapılması gereken kullanılan alanın temiz bırakılması ve kullanılması çok önemlidir. Ne yazıkki insanların yemiş oldukları gece kabuklarını yerlerde veya etrafta bıraktıklarını görmekteyiz. Bu şekilde davranan insanlar sebebiyle çevremiz rahatsız edici şekilde kirlenmektedir.


5. Evimizin temiz olması için neler yapabiliriz? Söyleyiniz.


Cevap :

Evimizi temiz olması için herkesin kullanmış olduğu eşyayı yerine bırakması, kullanmış olduğu özellikle ortak alanları temiz bırakması ve temizliğe dikkat etmesi, temizlik yapılacağı zaman herkesin kendi üzerine düşen görevi yapması gibi günlük olarak alışkanlık haline getirmemiz gereken davranışları uygulayarak evimiz temiz tutulabilir.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, doğrudan beden temizliğiyle ilgili bir durumdur?


A) Ayakkabıların temiz ve boyalı olması
B) Giysilerin temiz ve ütülü olması
C) El ve yüzün sık sık yıkanması
D) Çevrenin ağaçlandırılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, maddi temizlik kapsamında değerlendirilir?


A) Dürüstlük
B) Tırnak kesmek
C) Emaneti korumak
D) Sözünde durmak


3. “İslam dininde temizlik için …………………. kavramı kullanılır . …………………… kavramı bedenin, elbiselerin, çevrenin temiz olmasını; abdest almayı ve manevi temizliği kapsar. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan bölümlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Kefaret
B) Taharet
C) Rahmet
D) Merhamet


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 108 Cevapları


C. Aşağıdaki hadislerde boş bırakılan yerlere, kutucuklardaki kelimeler uygun şekilde yerleştiriniz.


1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk ………..……………, iyilik de ………..…….…… iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan ………..…….…..… götürür, kötülük de ………..…….……….. iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


(cehenneme-cennete-iyiliğe-kötülüğe-sevaba)


Cevap :

1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk iyiliğe , iyilik de Cennet‘ e iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan kötülüğe götürür, kötülük de Cehennem’e iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman ………..…….…… söyler, vadederse (söz verirse) sözünü ………..…….…… getirmez, kendisine bir şey ………..…….…… edildiği zaman ona ………..…….…… eder.” (Buhârî, İman, 25.)


(hıyanet-yerine-emanet-teslim-yalan)


Cevap :

2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman yalan söyler, vadederse (söz verirse) sözünü yerine getirmez, kendisine bir şey amanet edildiği zaman ona hıyanet eder.” (Buhârî, İman, 25.)


Ç. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, “maddi, eller, kul, sabun, temizliği, misvak, abdest, ellerimi, ayaklar, manevi” kelimelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Yemekten önce ve sonra, tuvaletten çıkınca ellerimi mutlaka sabun ve suyla temizlerim.
  2. Namazdan önce abdest almak şarttır.
  3. Beden, elbise ve çevre temizliği maddi temizlik; duygu ve düşüncelerin temiz olması da manevi temizlik olarak adlandırılır.
  4. İslamiyet, temizliği bazı ibadetlerin ön şartı saymıştır.
  5. Abdest alırken ilk önce eller, en son da ayaklar yıkanır.
  6. Çevrenin kirletilmesi dinimize göre kul hakkı yemektir ve günahtır.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 109 Cevapları


D. Okulumuzun temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz? Aşağıdaki şemaya yazınız.


Cevap :

Okulumuzun temiz ve düzenli olması içerisinde olan bizlerin dikkati ve hassasiyeti sayesinde olur. Kullanmış olduğumuz eşyaları temiz kullanmak ve temiz olarak bırakmak, yerlere çöp atmamak ve kullanmış olduğumuz okul eşyalarını yerine bırakmak gibi aslında küçük olan işler okulumuzu temiz ve tertipli halde tutacaktır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Subhaneke Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 26


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Subhaneke Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 26


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları”

Etkinlik


Soru : Sübhaneke duasında Allah’ın (c.c.) hangi özelliklerinden söz edilmektedir? Arkadaşlarınızla belirleyiniz.


Cevap : “Sübhaneke duasında Allah’ın (c.c.) hangi özelliklerinden söz edilmektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Subhaneke duası namazlar da Fatiha dan önce okunan bir duadır. Aynı zamanda günlük yapılacak olan işlerin kolaylaşmasını da sağlar. Bu yüzden aile büyüklerimiz ve öğretmenlerimiz zorlandığımız işlerde Sübhaneke okumamızı tavsiye ederler.

Sübhaneke duası namazda okunması sünnet bir ibadettir. Manasının güzelliği sebebiyle de gerçekten kolay ve değerlidir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 9


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Hazırlık Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 9


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları”

1. Din, ahlak ve dua kavramlarının anlamlarını araştırınız.


Cevap :

Din: Sözlükte; “hüküm, ceza (karşılık), mükâfât, hesap, itâat, teslimiyet, hizmet, ibâdet, âdet, yol, kanun, şeriat, millet, mezhep, üstün gelme” vb. anlamlara gelir.

Ahlak: Bir toplum içinde kişilerin uymak zorunda oldukları davranış biçimleri ve kuralları

Dua: Dilek, yakarış, Yaratıcıdan bir şeyler dilemek


2. Günlük hayatta söylenilen dua ifadelerine üç örnek araştırınız.


Cevap :

Maddeler halinde Günlük hayatta söylenilen dua ifadelerine örnekler şunlardır ;

  1.  Allah analı babalı büyütsün
  2. Allah korusun
  3. Allah esirgesin
  4. Allah muhafaza
  5. Allah rahmet eylesin
  6. Allah bereket versin

3. Eûzü besmelenin nasıl söylendiğini ve ne anlama geldiğini aile büyüklerinize sorunuz.


Cevap :

Arapçası : أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ

Okunuşu :Euzübillâhimineşşeytânirracîm bismillâhirrahmânirrahîm.

Anlamı :  “Kovulmuş şeytanın şerrinden Allah’a sığınırım. Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla,” anlamına gelmektedir.


4. Salavat nedir ve nasıl söylenir? Araştırınız.


Cevap :

Okunuşu : “Allâhümme Salli Alâ Seyyidina Muhammedin ve Alâ Âli Seyyidina Muhammed.”

Anlamı : Ey Allah’ım! Efendimiz, büyüğümüz Muhammed’e evladu iyaline ashabına salatu selam eyle. (Rahmet et,selametlik ver.)


5. Sevap, günah, haram ve helal kavramlarının anlamlarını araştırıp öğreniniz.


Cevap :

Sevap: İslam dininde kişinin iyi hareketleri ve farz ve nafile ibadetleri yerine getirmesinden dolayı kazandığı hayra denir. Karşılığında Allah’ u Teala kendisine Dünya’ da ve ahirette güzellikler ve mükafatlar verecektir. Bir insana yardımda bulunmak gibi. Bu iyilik karşılığında ise ahirette ödüller vardır.

Günah: Allah’ın yasak ettiği söz ve davranışları yapmak sonucunda elde edilen şeydir. İnsanların arkasından konuşmak gibi. Ahirette tövbe edilmezse cezası vardır.

Haram: Dinimizde yapılması yasak olan söz ve davranışlara verilen isimdir ki Kuranı Kerim’ de açıkça belirtilmiştir.  İnsanların arkasından konuşmak gibi. Ahirette tövbe edilmezse cezası vardır.

Helal: Dinimizde yapılmasında bir sakınca olmayan şeylerdir. Yemek yemek ve çalışmak, evlenmek gibi şeylerdir. Bunlar hem helaldir hem de dine uygun yapılırsa mükafatı vardır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 93, 94


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 93-94


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hazreti Muhammed (sav) in Doğduğu çevrede her ne kadar güzel ahlaklı İnsanlar olsa da genel olarak kötü bir ahlak hakimdi. Güçlünün zayıfı ezdi, zayıf olan kişilerin aş alandı ve haksızlığın had safada olduğu bir ortam vardı. Kadınların ve çocukların neredeyse hiç değer görmediği bir ortam hakimdi. Doğru söylemek, emanete riayet etmek gibi ahlaki ilkeler neredeyse yoktu.


2. Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimizin çocukken bile diğer çocuklara nazaran aile büyüklerine çok daha saygılı oldu, aile büyükleri gelmeden sofraya oturmadı ve kibar davranışları büyükleri tarafından anlatılmaktadır. Bu saygısı sebebiyle çocukken bile çok sevilir ve değerli bir insan olacağı anlaşılırdı.


3. Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamber efendimiz haksızlıklar karşısında dik duruşluydu. Kendisine yapılan bir eziyeti affetmesine karşın dine veya bir mazluma bir zarar verildiği zaman o bir daha gibi dimdik dururdu.

Yahudilerden bir kadın hırsızlık yapmış ancak zengin ve soylu bir kadın olduğu için kendisine ceza verilmesi istenmiştir. Yahudiler arasında bu gelenek her gün olmasa rağmen peygamber efendimiz zengin ve güçlü de olsa hak ettiği cezayı aynı şekilde vermiştir.


4. Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.


Cevap : “Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

İlk vahiy ,610 yılında peygamber efendimiz ramazan ayında cebrail aleyhisselam tarafından getirilmiştir. Cebrail Aleyhisselam
Yaratan Rabb’inin adıyla oku.
O, insanı bir kan pıhtısından yarattı.
Oku, rabbin sonsuz kerem sahibidir.
Kalemle yazmayı öğreten O’dur.

İnsana bilmediğini O öğretti. Mealindeki Alak suresinin ilk beş ayetini getirdi.  Peygamberimiz bunun üzerine ben okuma bilmem demiş ve Cebrail aleyhisselam İle aralarında konuşma geçmiştir . Böylece Peygamberlik verilmiş oldu.


5. Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.


Cevap : “Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimiz Medine de İslam toplumunu oluştururken ilk önce Müslümanları birbirine ikişer ikişer olacak şekilde kardeş yapmış ve böylece herkesin birbirine sahip çıkmasını sağlamıştır. Böylece herkes kendi kardeşiyle beraber tıpkı kan bağı varmış gibi sahip çıkmış böylece hiç kimse açıkta kalmamıştır.

Medine de hemen bir İslam ilimler öğrenilecek medrese ve cami kurularak bilgilendirme çalışmaları hızlandırılmıştır. İslamiyet için tehlikeli olabilecek olan şeyler karar verilmiş ve gerekli tedbirler alınmıştır. Böylece İslâmiyet hızla yayılmaya başlamıştır.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) çocukluk dönemine ait bir olaydır?


A) Kâbe’nin tamiri sırasında hakem olması
B) Ficar savaşlarına katılması
C) Sütanneye verilmesi
D) Hılfu’l-Fudûl cemiyetine katılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed (s.a.v.) için söylenemez?


A) Haksızlıklar kendisini ilgilendirmiyorsa sessiz kalırdı.
B) Emanetleri koruma konusunda titiz davranırdı.
C) Aile büyüklerini sever ve sayardı.
D) Her zaman doğruyu söylerdi.


3. Aşağıdakilerden hangisi, Peygamberimizin (s.a.v.) bakımını üstlenen amcasıdır?


A) Zübeyir (r.a.) B) Hamza (r.a.)a.)
C) Abbas (r.a.)a.) D) Ebu Talip


4. Kâbe’yle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Kâbe, Medine şehrindedir.
B) Kâbe, Müslümanlarca kutsal sayılır.
C) Ebrehe, Kâbe’yi yıkmak istemişti.
D) Kâbe, Cahiliye Dönemi’nde putlarla doldurulmuştu.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. Aşağıdaki tarih-olay eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?


A) 610-İlk vahyin gelişi
B) 622-Medine’ye hicret
C) 628-Mekke’nin Fethi
D) 632-Peygamberimizin (s.a.v.) vefatı


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere “Halime, ehl-i beyt (iki kez kullanılacaktır), Abdülmuttalip, Mekke’de, Medine’de, 20 Nisan 571, Veda Hutbesi, övülmesini” ifadelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Peygamberimiz (s.a.v.), miladi takvime göre 20 Nisan 571 tarihinde Mekke’ de dünyaya gelmiştir.
  2. Peygamberimiz (s.a.v.), doğumundan kısa süre sonra Halime adında bir sütanneye verilmiştir.
  3. Peygamberimiz (s.a.v.) doğunca dedesi Abdülmüttalip ona “Muhammed” ismini koymuş, bu ismi niçin koyduğunu soranlara da “Onun gökte ve yerde övülmesini istedim.” demiştir.
  4. Peygamberimizin (s.a.v.), vefatından kısa süre önce hac esnasında kalabalık bir Müslüman topluluğuna yaptığı konuşmaya Veda Hutbesi  denir.
  5. Ehli Beyt kavramı, sözlükte “ev halkı” anlamına gelir. İslami bir kavram olarak  ise ehli beyt Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertleri demektir.

Ç. Hz. Muhammed’le (s.a.v.) ilgili aşağıdaki olayları ve bu olayların meydana geldiği zamanları uygun şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 93-94”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 56-57

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık 2. Ünite Geçmişe Yolculuk Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları Sayfa 56, 57, 58


2. Ünite Geçmişe Yolculuk Ünite Sonu Değerlendirme Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevabı

A. Aşağıda verilen çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Merkezî bir krallıkla idare edilen Friglerin başkenti Gordion’dur. Temel geçim kaynakları tarım ve hayvancılık olup bu durum onların dinî yaşamlarını da etkilemiştir. Öyle ki en büyük tanrıları toprak ve bereket tanrıçası Kibele’dir.

Yukarıdaki paragrafta Friglerin hangi yönüne ait bir bilgi verilmemiştir?


A) Siyasi B) Sanat C) Ekonomik D) Dinî


2. “Merhaba. Ben Ahmet. Antalya’da çalışan bir turist rehberiyim. Dünyanın farklı bölgelerinden ülkemize gelen turistlere bölgemizdeki doğal ve tarihî güzellikleri gezdirip onlar hakkında bilgiler veriyorum.”

Buna göre, Ahmet Bey rehberliğini yaptığı turist gruplarını aşağıdaki yerlerden hangisine götürüyor olamaz?


A) Manavgat Şelalesi B) Aspendos Tiyatrosu
C) Alanya Kalesi D) Selimiye Camii


3. Selim, Karadeniz’deki kültürel özellikler ile Ege’deki kültürel özellikleri araştırıp ulaştığı bilgileri “Farklılıklar” ve “Benzerlikler” başlıkları altında toplamıştır.

Buna göre, Selim’in ulaştığı aşağıdaki kültürel unsurlardan hangisi “Benzerlikler” başlığı altında yer alır?


A) Halk oyunları B) Yöresel yemekler
C) Dinî bayramlar D) Yöresel kıyafetler


4. Görselde verilenler üzerinden aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?


A) Tarihten günümüze kullandığımız eşyalar değişebilmektedir.
B) Teknolojinin gelişmesi yaşam şartlarının değişimine neden olmaktadır.
C) İhtiyaçların karşılanmasında farklı araçlar kullanılmıştır.
D) Kültürel değerler geçmişten günümüze aynı kalmıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 57 Cevabı

5. Dinî bayramlarımızdaki;

I. küçüklerin, büyükleri ziyaret etmesi,
II. küskünlerin barışması,
III. bayrama özel yemek ve tatlıların yapılması

uygulamalarından hangileri birlik ve beraberliğimizin güçlenmesinde olumlu bir etkiye sahiptir?


A) I ve II B) I ve III C) II ve III D) I, II ve III


B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, verilen kavramlardan uygun olanı ile tamamlayınız.


(zigguratdoğal varlıklarPazırıklokumçiniciliksüreklilik-tarihî eser)


  1. Türk kültürü tarih boyunca değişim ile birlikte süreklilik göstermiştir.
  2. Doğal varlıklar insan müdahalesi olmadan kendiliğinden oluşur.
  3. Sümer şehir devletlerinin ortasında ziggurat adı verilen çok katlı binalar bulunurdu.
  4. Çinicilik İznik ile özdeşleşen geleneksel bir el sanatımızdır.
  5. Pazırık Halısı, Türk dokuma sanatının en eski örneğidir.
  6. Geleneksel tatlılarımızdan biri de lokumdur.

C. Aşağıdaki tabloyu örnekteki gibi tamamlayınız.


Cevap :

“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 56-57”

Ç. Aşağıdaki soruların cevaplarını defterinize yazınız.


1. Yazının icadı insanların yaşamına hangi alanlarda katkı sağlamıştır?


Cevap :
Yazının icadı ile birlikte insanlar birbirleri ile daha rahat iletişim durmuşlardır.
Öyle özellikle bilim ve teknik gelişmiş İnsanlar yeni şeyler icat ederek günlük yaşamlara kolaylaştırmış dardır. Ayrıca tarih boyunca yaşadıkları olayları yazarak günümüze kadar bilgi olarak gelmesini sağlamışlardır.


2. Şehrinizde bulunan tarihî eser ve doğal varlıklara örnekler veriniz.


Cevap :
Şehrimizde bulunan tarihi eserler doğal varlıklara örnek verecek olursak ;
Pierre Loti Haydarpaşa fulorya Laleli Taşhan alata Köprüsü Anadolu Kavağı Sultan Ahmet meydanı Taksim İstiklal Caddesi Vefa Tatlıses’i Nişantaşı moda Eminönü Kapalıçarşı mısırçarşısı Ayasofya Topkapı Sarayı Yerebatan Sarnıcı Dolmabahçe Sarayı Yıldız Sarayı Beylerbeyi Sarayı Kız Kulesi Eyüp Sultan Camii Süleymaniye Camii Sultan Ahmet Camii Boğazdaki Yalılar


3. Ülkemizdeki kültürel çeşitliliğin zengin olmasında etkili olan unsurlar nelerdir?


Cevap :
Ülkemizdeki kültürel çeşitliliğin zengin olmasında etkili olan unsurlar farklı değil vatan millet ve uluslararası insanların hoşgörülü bir şekilde bir arada yaşamalıdır.
Ayrıca ülkemiz bir Medeniyetler beşiği iyidir birçok medeniyet ve uygarlık bizim topraklarımız üzerinde kurulmuştur. Tarihin ilk yazısı ilk parası ilk İmparatorluğu ilk Devleti ilk anlaşma bu topraklarda yapılmıştır.


4. Dinî ve millî bayramların sosyal yaşam üzerindeki etkileri nelerdir?


Cevap :
Dini ve milli bayramlar sayesinde toplumdaki birlik ve beraberlik sağlanır. Bu bayramlar sayesinde insanlar birbirleriyle paylaşarak birbirlerine daha hoşgörülü ve sevgi ile hareket ederler daha güçlü bir millet ve toplum oluşturmuş oluruz.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 123-124-125-126

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Üretimin Serüveni ve Tüketim Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126


Üretimin Serüveni ve Tüketim Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 123 Cevabı

Soru : Sofranızdaki ekmek size ulaşıncaya kadar hangi aşamalardan geçmiş olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız?


Cevap :
Soframızdaki ekmek bize ulaşıncaya kadar birçok yoldan geçmektedir. Öncelikle köyde buğday işleyen çiftçiden çıkarak değirmenlerde öğütülerek un haline gelir un haline gelen buğday un fabrikalarında gönderilir.
Bu fabrikalarından satın alınan unlar fırıncıya giderek burada hamur haline gelir hamur teknesinde un tuz maya ve su ile karıştırılarak mayalanması sağlanır. Ekmek ustaları sayesinde ekmek haline gelir ve fırında pişirmek için fırına verilir ve biz de bunu gider satın alırız.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 125 Cevabı

Soru : Üretim aşamasında yaşanan bir sorun tüketicileri nasıl etkiler? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Ürün eğer gıda ise insanlar söylenebilir. Teknolojik alet ise çalışma insanlar zor durumda kalabilir ise yırtılabilir veya alıcıya zarara sokabilir. Bu bakımdan üretim aşamasını sağlıklı olması gerekmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru :Kumaşın üretim aşamalarını anlatan metinden yola çıkarak aşağıda karışık olarak verilen resimleri üretim, dağıtım, tüketim ağına uygun bir şekilde alttaki kutucuklara yazınız.


Cevap :

  1. Tüketim
  2. Dağıtım
  3. Üretim
  4. Tüketim
  5. Üretim
  6. Dağıtım


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 121-122

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Ekonomik Faaliyetler ve Sosyal Hayat Cevapları Sayfa 121, 122


Ekonomik Faaliyetler ve Sosyal Hayat Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 121 Cevabı

Soru : Yaşadığınız çevrede yoğun olarak yapılan ekonomik faaliyetler insanların yaşamlarını nasıl etkilemektedir?


Cevap :
Yaşadığımız çevrede yoğun olarak yapılan faaliyetler fabrika ve sanayi alanında yapılan faaliyetlerdir. Çalışan insanlar kazançlarını bu alanlardan kazanmaktadırlar.
Bu sayede ailelerinin geçimlerini sağlamaktadırlar. Bu ekonomik faaliyetler sonucunda insanlar hafta içleri çalışırken hafta sonları tatil yapmakta aileleri ile vakit geçirmektedir vardiya sistemi ile çalışan bu ailelerin hayatları aile reisinin çalışma saatlerine göre ayarlanmaktadır.


Soru : Karadeniz Ereğlisi’nde Demir-Çelik Fabrikasının açılmış olması yöre insanının yaşantısını nasıl etkilemiştir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Nuray insanlarına birçok iş imkanı sağlamıştır. Böyle şey göre maddi anlamda az olursa zengin demeye başlamış esnaf da gelir elde etmiştir. Bunun yanındayken gelişmiş ve üniversite açılmıştır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 122 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


1. Festival, Erzurum’un ve ülkemizin uluslararası tanınırlığını nasıl etkilemiştir? Bunun önemi nedir?


Cevap :
Festivale dünyanın birçok üniversitesinden gelen sporcular sayesinde kent dünyaya tanıtılmıştır. Yapılan yatırımlar ve tesisler ekonomik olarak zenginlik katmıştır.


2. Sizce, Universiade’ın Erzurum’da yapılması bölge insanını başka hangi alanlarda etkilemiştir?


Cevap :
Üniversitenin Erzurum’da yapılmasıyla gelecek kişilerin konaklayacağı yerler yemek alanları ile ilgili yenileme çalışmaları da yapılmıştır.
Bunun dışında birçok Deniz Spor Tesisleri açılmış şehir ekonomik alanında güçlendirilmiştir Turizm’den hizmet sektöründen sağlıktan spor alanlarına birçok alanda gelişim görülmüştür.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık İklimin Yaşamımıza Etkisi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


İklimin Yaşamımıza Etkisi Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevabı

Soru : İnsanların televizyon, gazete ya da genel ağdan hava durumu tahminlerine bakmalarının nedenleri ne olabilir?


Cevap :
İnsanlar günlük hayatları ve yaşamları içerisinde planlama yapmaktadırlar. Tarımsal üretimde veya yolculukta mutlaka hava durumunu takip etmeleri gerekir hava durumunu öğrendiğimizde sosyal hayatımızın bazı değişiklikler yapmamız gerekebilir mesela hava yağmurlu ise o gün yanımıza şemsiye almamız gerekir veya soğuk karlı bir hava geliyorsa üzerimizde kalın kıyafetler giymemiz gerekebilir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevabı

Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metnin altındaki soruyu cevaplayınız.


Yağışların yüzde 50 azaldığı Trakya’da, çiftçilerin kuraklık endişesi


Trakya’da son yılların en kurak mevsimi yaşanıyor. Meriç Nehri’nde kuraklık nedeniyle adacıklar oluşurken endişe içerisinde olan çiftçiler yağış bekliyor. Edirne Meteoroloji Mühendisleri Odası İl Temsilcisi geçen yıla oranla Edirne, Tekirdağ ve Kırklareli’de yağışların yüzde 50 azaldığına dikkat çekti.
Türkiye’nin önemli bir tarım bölgesi olan Trakya’da yaşanan kuraklık, çiftçileri kaygılandırıyor. Çiftçilerin sulamada kullandığı Meriç ve Tunca nehirleri kuruma noktasına geldi. Meriç Nehri’nde kuraklık nedeniyle kum adacıkları oluşurken (Görsel 3.11 ) su çekilmesi nedeniyle Tunca Nehri’nin yatağının genişlediği görüldü. Aynı şekilde komşu iller olan Kırklareli ve Tekirdağ’da da aynı ölçümler yapıldı. Yine 2019’un son üç ayında Kırklareli’de bu azalmanın yüzde 35 olduğunu, Tekirdağ’da ise yüzde 61 olduğunu görüyoruz.
Genel ağdan düzenlenerek alınmıştır (25 Ocak 2020).


Soru : Trakya’da yaşanan iklim olayları, ekonomik faaliyetleri ne şekilde etkileyebilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Trakya’da yaşanan iklim olayları yaşlar az olduğu için sulamada problem ortaya çıkarmaktadır. Bu durumda da tarımı olumsuz etkiler üretim azalır. Çiftçiler zor durumla karşı karşıya kalırlar aynı zamanda önemli nehirler sularının azalması bu alandan sulama yapılması bu alanların sularının tamamen yok almaya ile karşı karşıya kalması sonucunda burada yaşayan canlıların da yok olmasına sebep olacaktır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Karasal iklimin hayvancılık faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :
Karasal iklim özellikleri yazları yağışlı ve serin geçen bölgelerde bulunan çayırların büyükbaş hayvanları beslenmesini sağlar. Bu hayvancılık faaliyetlerinin en geliştiği yer Erzurum Kars bölümüdür Doğu Karadeniz bölümü de karasal yani yarı kurak iklim den dolayı bozkırların bulunması küçükbaş hayvancılığın yaygın olarak gelişmesini sağlamıştır.
Ayrıca karasal iklim hayvancılık sektöründeki etkilisi olumlu yönde diyebiliriz. Çünkü karasal iklim denizden ve sulak bölgelerden uzaktır. Bu nedenle hayvanlar besin ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabilmektedir.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Akdeniz ikliminin tarım faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız. Yazınızı görsellerle destekleyiniz.


Cevap :
Çiçekli bitkilerin yaygın olduğu bölgelerde arıcılık kışların ılık ve güneşli geçtiği bölgelerde seracılık yaygındır. Bundan dolayı Akdeniz Bölgesi iklimi nedeniyle arıcılık seracılık yaygın olarak yapılmaktadır. Yağışın yeterli olması özellikle narenciye yetişmesine ayakların sıcak olması da pamuk üretiminin arttırmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Karadeniz ikliminin turizm faaliyetleri üzerindeki etkisini araştırarak ulaştığınız bilgileri aşağıdaki boşluğa yazınız. Yazınızı görsellerle destekleyiniz.


Cevap :

Yazın yağışlı olması ve serin ikliminden dolayı yayla turizmi gelişmiştir. Bahar’daki yağışlar ve karların erimesi akarsuları üzerinde rafting turizmin gelişmesini sağlamaktadır. Onun yanında eklenilen kaynakları olan yeşil ormanlar zengin duası turistlerin doğa için bölgeye gelmesini sağlamaktadır.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71”


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 133-134-135

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Bilinçli Tüketici Cevapları Sayfa 133, 134, 135


Bilinçli Tüketici Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 133 Cevabı

Soru : Görselde yaşanan olaylardan herhangi biri sizin ya da bir yakınınızın başına geldi mi? Bu sorunu nasıl çözdünüz?


Cevap :

Yukarıdaki görsellerdeki olaylar günlük insanların başına gelen herkesin karşılaşabileceği durumlardır. Benim de başıma otobüsün geç kalması gibi bir durum gelmişti. Bunun sonucunda okuluma geç kalmıştım Ayrıca alışveriş yaptığımız marketten son kullanma tarihi geçmiş ürün aldığımızı fark ederek yeniden ürünü İade etmeye gitmiştik.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 134 Cevabı

Soru : Aşağıda T.C. Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan “Güncel Tüketici Uyuşmazlıklarında Sıkça Sorulan Sorular” kitapçığında geçen bazı soruları ve cevapları göreceksiniz. Soru ve cevapları inceleyiniz. Çevrenizde buna benzer sorunlar yaşayan oldu mu?


Cevap : Evet bu tür sorunlar sürekli olarak yaşanmaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 135 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Kendinizin ya da bir yakınınızın yaşadığı tüketici uyuşmazlığı ile ilgili bir sorunu çözmeye yönelik aşağıdaki dilekçe örneğini doldurunuz.


Cevap : Gerekli bilgileri yazarak dilekçeyi sizin doldurmanız gerekmektedir.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Sayfa 72-73-74-75

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Ata Yayıncılık Nüfus ve Yerleşme Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75


Nüfus ve Yerleşme Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevabı

Soru : İnsanlar, hangi özelliklere sahip alanlara yerleşmeyi tercih eder?


Cevap :
İnsanlar yerleşim yaparken üç şeye çok dikkat ederler barınma beslenme ve güvenlik bu üç koşunun olduğu yerlere yerleşmek ister insanoğlu…
İnsanların bir yeri yerleşme alanı olarak belirlenmesinde yeryüzü şekilleri toprak özellikleri iklim bitki örtüsü ve doğal kaynaklar ve su kaynaklarının varlığı etkili olmaktadır. Bunların alışverişte olduğu bölgede insan yerleşim alanları belirleyerek yaşamlarını burada sürdürmeye başlarlar insanlar tarih boyunca ihtiyaçlarını kolayca karşılayabilecekleri alanları yerleşim yeri olarak seçmişlerdir..
Bu tercihlerinde doğal ve beşeri unsurlar etkili olmuştur. Dünya nüfusunun dağılımını incelediğiniz zaman iklimi yeryüzü şekilleri ve su kaynaklarının doğal unsurlar ve ulaşım tarım turizm eğitim ve ticaret gibi beşeri unsurlara bağlı olarak farklılık gösterdiğini görürsünüz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 74 Cevabı

Öğrendiklerimi Uyguluyorum


Soru : Yukarıda ülkemizdeki farklı iki şehir yerleşimi gösterilmiştir. İki şehir arasındaki bu farklılığın oluşma nedenleri nelerdir? Aşağıdaki boşluğa yazınız.


Cevap :
Birinci resimde ; geniş Gözlüklerin olduğu bir ovaya sahip olan alanda kurulan şehir insanların daha kalabalık şekilde daha yüksek binalar yaparak yerleşmesini sağlamıştır
İkinci resimde ; dağların kıyıya paralel uzanmasının dan dolayı sıkışık bir alan olan kıyı bölgesindeki yerleşim yerine sıkıştırılmış bir yerleşim alanı görülmektedir


2. Aşağıdaki soruları, Türkiye’nin illere göre nüfus dağılımı tablosuna göre (Görsel 3.33) cevaplayınız.


Cevap : Görseli inceleyiniz.


1. Ülkemizde nüfusu 500.000’den fazla olan şehirlerin genel özellikleri neler olabilir?


Cevap : Sağlık, eğitim, iş imkanı, sportif ve kültürel faaliyetler, turizm imkanları diğer illere göre daha fazla gelişmiştir.


2. Yaşadığınız şehrin nüfus aralığını tablodan bularak aşağıya yazınız.


Cevap : Ben İstanbul’da yaşıyorum. İstanbul nüfus aralığı olarak 15.000.000-1.000.000 aralığında yer almaktadır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ata Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 75 Cevabı

Soru : Doğal ortamı çevreye zarar vermeden değiştirmek mümkün müdür? Düşüncelerinizi örneklendirerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Doğal ortamı çevreye zarar vermeden değiştirmem mümkün olduğunu düşünmemekteyim. Biz insanlar doğal ortamı bencilce kendisine uygun şekilde şekillendirmekteyiz.
Oysaki nehirler kirletilmişler ormanlar yok edilmeden evler yollar yapabiliriz ne yazık ki bizler sadece yok ederek kendimizi yaşam alanları inşa etmeyi bilmekteyiz. Son yıllarda yapılan çalışmalarla doğaya uygun şekilde çevreye dost şehirler ve binalar yapmak için projeler yetiştirilmektedir. Fakat her her türlü yapmış olduğunuz doğadaki bir değişiklik doğayı tahrip etmiş anlamına gelmektedir.



 

Our Score
error: Content is protected !!