3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kroki Çizmeyi Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 16


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kroki Çizmeyi Öğreniyoruz Metni Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16 MEB Yayınları”

Soru : Can ve arkadaşlarının oynadığı “iz peşinde’’ oyununu inceleyiniz. 


Cevap :

İz Peşinde

1. Öğretmenleri “BAŞARDIN” kelimesini şifre olarak belirledi.
2. “BAŞARDIN” kelimesinin her harfini ayrı kâğıtlara yazdı.
3. Kâğıtları sınıfta 8 farklı yere sakladı.
4. Sınıf krokisini çizdi. Şifrenin harflerini sakladığı yerleri, kroki üzerinde sayılarla gösterdi.
5. Öğrencileri iki gruba ayırarak krokinin birer kopyasını verdi.
6. Gruplar ellerindeki krokiye bakarak şifreyi bulmaya çalıştı.
7. Şifreyi ilk bulan grup oyunu kazandı.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16 MEB Yayınları”

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Arkadaşlık İlişkilerimiz Metni Cevapları Sayfa 15


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Arkadaşlık İlişkilerimiz Metni Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15 MEB Yayınları”

Soru : Aşağıdaki özelliklerden sizde var olduğunu düşündüklerinizi yeşile boyayınız. Soruları cevaplayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15 MEB Yayınları”

1. Sahip olduğunuz bu özellikler, aileniz ve arkadaşlarınızla iletişiminizi nasıl etkiliyor? 


Cevap :

Sahip olduğunuz bu özellikler, aileniz ve arkadaşlarınızla iletişiminizi olumlu yönde etkilemektedir. Çünkü bu davranışlar bir insanın iyi bir birey olması açısından önemli olan özellikler olarak ifade edebiliriz.


2. Yukarıdaki özelliklerden hangilerinin arkadaşlarınızda olmasını istersiniz? Neden?


Cevap :

Hepsinin olmasını isterim. Çünkü bu özellikleri arkadaşlık için olması gereken erdemlerdendir.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Öz Değerlendirme Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 14


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Öz Değerlendirme Yapıyoruz Metni Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14 MEB Yayınları”

Soru : Siz de yapmak istediğiniz bir etkinliği seçiniz. Bu etkinlik için güçlü yönlerinizi ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi düşünerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz. 


Cevap :

“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14 MEB Yayınları”

1. Niçin bazı yönlerinizi güçlendirmeniz gerekir? 


Cevap :

Hedeflerimize ulaşabilmek için bazı yönlerimizi güçlendirmemi gerekir.


2. Bu yönlerinizi nasıl güçlendirebilirsiniz? 


Cevap :

Bu yönlerimizi geliştirmek için eğitim almak, planlı olmak ve sürekli olarak çalışmamız gerekir.


3. Hangi yönlerinizin güçlü olduğunu ve hangi yönlerinizin güçlendirilmesi gerektiğini bilmek, size nasıl fayda sağlar? 


Cevap :

Eksik yönlerimizi tamamlamak için bu yönlerimizi bilmemiz gerekir. Ancak eksik yönlerimizi bu şekilde geliştirerek başarılı olabiliriz.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Güçlü Yönlerimiz Metni Cevapları Sayfa 12, 13


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Güçlü Yönlerimiz Metni Cevapları


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 12-13


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları”

Soru : Aşağıda verilen metni okuyunuz. 


Cevap :

ELİF’İN GÜÇLÜ YÖNLERİ 

Beden eğitimi ve oyun dersi öğretmenimiz voleybol takımı için seçmeler yapacağını duyurdu. Seçmelere, spora ilgisi ve yeteneği olan tüm öğrenciler katılabilirmiş. Panodaki yazıyı görünce ablam:

—Elifçiğim, seçmelere sen de katılsana, dedi.
—Sence ben uygun muyum abla, dedim heyecanla. Ablam:
—Bunun için önce bir özdeğerlendirme yapman lazım, dedi.

Ben şaşkınlıkla:
—Nasıl yani, dedim. Ablam:
—Önce güçlü yönlerini düşünelim: Hareketli olman, hızlı koşabilmen, sağlıklı beslenmen, arkadaşlarınla iyi anlaşman. Bunlar bir sporcu için önemli özellikler, dedi. Ben de:
—Bunlar yeterli mi abla, dedim. Ablam:
—Bunlar önemli ancak yeterli değil. Okul takımında spor yapmak istiyorsan başka yönlerini de güçlendirmen gerekir, dedi. Merakla sordum:
—Hangi yönlerimi?
—Elifçiğim, okul takımında sporcu olabilmek için daha planlı, sabırlı, dikkatli ve disiplinli olmalısın, dedi. Biraz moralimin bozulduğunu görünce de ekledi:
—Biliyorsun bunlar değiştirebileceğin, geliştirebileceğin özelliklerin, Elifçiğim. Bunun için birlikte bir plan yapıp çalışabiliriz, dedi.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Soru : Metne göre Elif’in güçlü yönlerini ve güçlendirmesi gereken yönlerini belirleyiniz. Buna göre soruları cevaplayınız.


Cevap :

Elif’in Güçlü Yönleri

  1. Hareket etmeyi sevmek
  2. Hızlı koşması
  3. Sağlıklı beslenmesi
  4. Arkadaşlarıyla iyi anlaşması

Elif’in Güçlendirmesi Gereken Yönleri

  1. Planlı olmak
  2. Sabırlı olması
  3. Dikkatli olması
  4. Disiplinli olması

1. Elif, güçlendirmesi gereken yönlerini niçin geliştirmelidir? 


Cevap :

Elif, güçlendirmesi gereken yönlerini daha iyi bir sporcu olabilmesi için geliştirmelidir.


2. Elif, bu yönlerini geliştirmek için neler yapmalıdır? 


Cevap :

Elif, bu yönlerini geliştirmek için ablasıyla planlar yapıp buna göre çalışma yapmalıdır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları

İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Metin ve Sayfa Cevapları


Değerli öğrencilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında başta siz velilerimizin çocuklarımızın ve öğrencilerimizin Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cevaplarınızı kontrol etmeleri amacıyla “3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları” konusu Hayat Bilgisi Öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları”

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cevapları” konusunda siz değerli öğrencilerimizin ödevine kolayca ulaşabilmesi amacıyla Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı cevapları sayfa sayfa olarak ve metin isimleri olarak sizler için aşağıdaki kısımda hazırlanmıştır.

3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak Hayat Bilgisi Öğretmenimiz tarafından kolayca bilgilere ulaşabilirsiniz.


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


1. ÜNİTE: OKULUMUZDA HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Güçlü Yönlerimiz Metni Cevapları Sayfa 12, 13


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Öz Değerlendirme Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 14


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Arkadaşlık İlişkilerimiz Metni Cevapları Sayfa 15


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kroki Çizmeyi Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 16


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sınıfımızın Krokisi Metni Cevapları Sayfa 17


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okulumuzda Yardımlaşma ve Dayanışma Metni Cevapları Sayfa 18


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kampanyamız Metni Cevapları Sayfa 19


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Okuldaki İstek ve İhtiyaçlarımız Metni Cevapları Sayfa 20


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Dilek Kutumuz Metni Cevapları Sayfa 21, 22


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Meslekleri Tanıyoruz, Tanıtıyoruz Metni Cevapları Sayfa 23


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Meslek Bilmeceleri Metni Cevapları Sayfa 24, 25


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 26


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


2. ÜNİTE: EVİMİZDE HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Komşuluk İlişkilerimiz Metni Cevapları Sayfa 28


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Komşuluk İlişkilerinin Önemi Metni Cevapları Sayfa 29, 30


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Komşuluk Hak ve Sorumluluklarımız Metni Cevapları Sayfa 31, 32


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Evdeki Görev ve Sorumluluklarımız Metni Cevapları Sayfa 33, 34


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Evdeki Kaynakları Verimli Kullanıyoruz Metni Cevapları Sayfa 35


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı İsraf Etmiyoruz Metni Cevapları Sayfa 36


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Yiyecek İsrafını Önleyebiliriz Metni Cevapları Sayfa 37


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Elif’in Planlı Yaşamı Metni Cevapları Sayfa 38, 39


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Planlı Yaşıyoruz Metni Cevapları Sayfa 40


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Bir Günümüzü Planlıyoruz Metni Cevapları Sayfa 41


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı İstek ve İhtiyaçlarımızdaki Öncelik Metni Cevapları Sayfa 42, 43


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 44


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


3. ÜNİTE: SAĞLIKLI HAYAT 


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kişisel Bakım Metni Cevapları Sayfa 46


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kişisel Bakım Kaynaklarımız Metni Cevapları Sayfa 47


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Bilinçli Kişisel Bakım Metni Cevapları Sayfa 48


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Bilinçli Tüketici Bilgi Çantamız Metni Cevapları Sayfa 49


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ambalaj İnceliyoruz Metni Cevapları Sayfa 50


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Beslenme Davranışlarımız Metni Cevapları Sayfa 51


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sağlığımızı Koruyoruz Metni Cevapları Sayfa 52


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Yeterli ve Dengeli Besleniyoruz Metni Cevapları Sayfa 53


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı İsraf Etmemeliyiz Metni Cevapları Sayfa 54


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ortak Kullanım Alanlarındaki Sorumluluklarımız Metni Cevapları Sayfa 55


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ortak Kullanım Alanlarında Dikkatliyiz Metni Cevapları Sayfa 56, 57


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 58


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


4. ÜNİTE: GÜVENLİ HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Trafik İşaretlerini Tanıyoruz Metni Cevapları Sayfa 60


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kroki ve Trafik İşaret Levhalarımız Metni Cevapları Sayfa 61


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Trafik Bulmacası Metni Cevapları Sayfa 62


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Trafik Kurallarımız  Metni Cevapları Sayfa 63


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Önlem Almalıyız Metni Cevapları Sayfa 64, 65


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Dikkatli Olmalıyız Metni Cevapları Sayfa 66


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Önleyici Faaliyetler Metni Cevapları Sayfa 67


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Güvenliğimizi Tehdit Eden Durumlar Metni Cevapları Sayfa 68, 69


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 70


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


5. ÜNİTE: ÜLKEMİZDE HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Yönetim Birimlerimiz Metni Cevapları Sayfa 72


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Gezi Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 73


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Yönetim Şeklimiz Metni Cevapları Sayfa 74


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cumhuriyetimizin İlanı Metni Cevapları Sayfa 75


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kolaj Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 76


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ülkemiz İçin Metni Cevapları Sayfa 77


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Geleceğin Meslekleri  Metni Cevapları Sayfa 78, 79


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ortak Kullanım Alanlarımız Metni Cevapları Sayfa 80


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ortak Kullanım Alanlarımızı Koruyoruz Metni Cevapları Sayfa 81


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sorun Çözüyoruz Metni Cevapları Sayfa 82


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı 15 Temmuz Metni Cevapları Sayfa 83


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı 15 Temmuz Maketi Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 84


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Atatürk’ün Kişisel Özellikleri Metni Cevapları Sayfa 85


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Atatürk’ün Kişisel Özelliklerini Buluyoruz Metni Cevapları Sayfa 86


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Ülkemize Katkıda Bulunanlar Metni Cevapları Sayfa 87


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 88


3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104. Sayfa Cevapları için tıklayınız.


6. ÜNİTE: DOĞADA HAYAT


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Yön Bulma Kartımız Metni Cevapları Sayfa 90


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Pusulamızı Yapıyoruz Metni Cevapları Sayfa 91


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Biz ve Doğamız Metni Cevapları Sayfa 92, 93


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Nesli Tükenmekte Olan Canlılar Metni Cevapları Sayfa 94, 95


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Doğamızı Koruyoruz Metni Cevapları Sayfa 96


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Doğayı Koruma Davranışlarımız Metni Cevapları Sayfa 97


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Çevre Koruma Metni Cevapları Sayfa 98


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Atıklarımızı Azaltalım Metni Cevapları Sayfa 99


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Geri Dönüşümü Önemsiyoruz Metni Cevapları Sayfa 100, 101


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Atma Tasarla  Metni Cevapları Sayfa 102


3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Eğlenirken Öğreniyoruz Metni Cevapları Sayfa 103, 104


“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları Sayfa 60, 61


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61


A. Duyu organlarımızı görevleriyle eşleştirelim.


Cevap :

  • Koklama: Burun
  • Duyma: Kulak
  • Görme: Göz
  • Tatma: Dil
  • Dokunma: Deri

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 60-61 MEB Yayınları”

B. Hangi iki duyu organı beraber çalışır? 


Cevap :

  • Dil ve burun.

C. Aşağıdaki soruları açıklayalım. 


1. Dilimizle hangi tatları alırız?


Kısa Cevap : “Dilimizle hangi tatları alırız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler halinde dilimizin aldığı tatlar şunlardır :

  • Tatlı
  • Acı
  • Tuzlu
  • Ekşi

Bu tatlar dilimizin almış olduğu ana tatlıları olarak ifade ederek listelenmiştir.


2. Çok parlak veya loş ışıkta ders çalışmak hangi duyu organımıza zarar verir? Açıklayalım.


Kısa Cevap : “Çok parlak veya loş ışıkta ders çalışmak hangi duyu organımıza zarar verir? Açıklayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir insanın çok parlak veya loş ışıkta ders çalışarak göz duyu organına zarar verdiğini ifade edebiliriz.

Göze zarar vermemesinin sebebi ise ortamda karanlıksa göz bebekleri daha iyi görmek için büyür ve bu nedenle gözler zarar görür.

Ayrıca çok parlak ışıkta ise göz bebeklerinin küçüldüğünü göze gelen ışınlarının azaldığı nedeniyle baş ağrısı ve gözlerin görme duyusuna zarar verir.


3. Deri sağlığımız için neler yapmalıyız?


Kısa Cevap : “Deri sağlığımız için neler yapmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Deri sağlığımız için yapılması gerekenler şunlardır ;

  1. Dengeli ve düzenli beslenmeye dikkat etmeliyiz.
  2. Kimyasal maddelerin deriye teması engellenmelidir.
  3. Güneşe hassas derilerde güneş kremi kullanmalıdır.
  4. Mevsimlere uygun elbiseler seçilmelidir.
  5. Derimizi nemli olmasını sağlamalıyız.
  6. Deri temizliğine dikkat etmeliyiz.
  7. Güneşin zararlı ışınlarına dikkat etmeliyiz.
  8. Kozmetik ürünleri vücudumuzdan uzak

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


D. Aşağıdaki durumları algılamak için hangi duyu organımızdan yararlandığımızı işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60-61 Cevapları”

E. Boşlukları aşağıdakilerden uygun olan ifadeyle dolduralım. 


Cevap :

  1. Suyun sıcak ya da soğuk olduğunu ile anlarız. Derimiz
  2. Burnumuz tıkalıyken yemeğin anlayamayız. Tadını
  3. Bir yiyeceğin kötü olduğunu burnumuzla anlarız.  Kokusunun
  4. Dil, deri, burun, ve duyu organlarımızdır. Göz ve kulak
  5. koku alma organımızdır. Burun

F. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına ‘’D‘’ yanlış olanların başına ‘’Y‘’ yazınız.


Cevap :

  1. ( Yanlış ) Kulak sağlığımız için yüksek sesli müzik dinlemeliyiz.
  2. ( Doğru ) Göz sağlığımız için yakından televizyon izlememeliyiz.
  3. ( Yanlış ) Burun sağlığımız için burun kıllarını koparmalıyız.
  4. ( Doğru ) Deri sağlığımız için düzenli banyo yapmalıyız.
  5. ( Yanlış ) Dil sağlığımız için asitli içecekler içmeliyiz.


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19-20 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları Sayfa 19, 20


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sıra Sizde Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19-20 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 19-20


A. Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ne gibi örnekler verirdiniz?


Kısa Cevap : “Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ne gibi örnekler verirdiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Elimden gelen en iyi çalışmaları yapardım ve insanlara doğruyu kanıtlamak için elimden gelen şeyleri yapardım. Çalışmalarımı geliştirirdim ve daha çok gerçekçi çalışmalar yapmaya yönelirdim.

Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için en önemli konu Güneş ve Ayın şekillerini örnek verirdim.

Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ayrıca gemilerin yelkenden geliş şekilleriyle kanıtlamaya çalışırdım.


B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına ‘’D‘’ yanlış olanların başına ‘’Y‘’ yazınız. 


Cevap :

  1. ( Yanlış ) Dünya’mızın şekli düzdür.
  2. ( Doğru ) Çekirdek Dünya’mızın en sıcak katmanıdır.
  3. ( Doğru ) Dünyamızın alttan ve üstten basık, orta kısmından şişkin bir görüntüsü vardır.
  4. ( Yanlış ) Dünya’mızın merkezinde manto bulunur.
  5. ( Yanlış ) Dünya’mızın en sıcak katmanı mantodur.
  6. ( Doğru ) Çekirdek iç ve dış olmak üzere iki bölümden oluşmuştur.
  7. ( Doğru ) Dünya’mızın içinde çekirdek ve manto katmanları bulunur.

3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız. 


1. Dünya’mızın katmanlarını dıştan içe doğru sıralayınız.


Kısa Cevap : “Dünya’mızın katmanlarını dıştan içe doğru sıralayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyanın dıştan içe doğru katmanları şu şekilde olmaktadır. Hava Küre, Taş Küre, Su Küre, Ateş Küre, Ağır Küre’dir. Dünyamıza her zaman sahip çıkmalıyız. Dünyamızda olan kaynakları düzgün ve bilinçli bir şekilde kullanmamız gerekmektedir.


2. Dünya’mızı haşlanmış bir yumurtaya benzetecek olursak yumurtanın kabuğu, beyazı ve sarısı hangi katmanlara karşılık gelir?


Kısa Cevap : “Dünya’mızı haşlanmış bir yumurtaya benzetecek olursak yumurtanın kabuğu, beyazı ve sarısı hangi katmanlara karşılık gelir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızı bir çok nesneye benzetebiliriz. Örneğin mandalina, kavun, saat ve elma gibi nesneler dünyamıza benzeyen nesneler olarak örnek verilebilir.

Maddeler Halinde Eğer bir haşlanmış yumurtaya benzetecek olursak şu şekilde sıralayabiliriz. ;

  • Yer kabuğu yumurta kabuğuna,
  • Ateş Küre katmanı yumurta beyazına,
  • Çekirdek katmanı da yumurta sarısına

3. Dünya’nın katmanlarından canlıların yaşadığı yere en uzak olan katman hangisidir?


Kısa Cevap : “Dünya’nın katmanlarından canlıların yaşadığı yere en uzak olan katman hangisidir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çekirdek katmanı dünyadan insanlara en uzak olan katman olarak bilinir. Çekirdek katmanı biz insanlara en uzak olan katmandır.


4. “Aynı yön ve yükseklikte uçan bir uçak belli bir süre sonra başlangıç noktasına geri dönebilir.” Sizce bunun sebebi nedir?


Kısa Cevap : “”Aynı yön ve yükseklikte uçan bir uçak belli bir süre sonra başlangıç noktasına geri dönebilir.” Sizce bunun sebebi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın şekli bu gibi şeylere sebep vermektedir. Dünyamız bizim için çok önemli ve değerlidir. Dünyamız sayesinde yaşamımızı gerçekleştiriyoruz. Dünyamıza sahip çıkmalıyız ve kaynaklarımızı düzgün bir şekilde kullanmamız gerekmektedir.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dünya’mızın Şekli Neye Benzer? Metni Cevapları Sayfa 14, 15, 16


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16


Dünya’mızın bir öküzün boynuzları veya fillerin hortumları üzerinde durduğunu düşünen insanlar varmış.

Eskiden insanların çoğu Dünya’mızın düz bir tepsiye benzediğini düşünmüşlerdir. Hatta gemilerle çok ilerlediklerinde Dünya’nın kenarından aşağıya düşeceklerine inanan insanlar varmış.

Pisagor, Birûnî, Macellan gibi bilim insanları gözlem ve araştırmalarına dayanarak Dünya’mızın şeklinin küreye benzediğini savunmuşlardır.

Soru : Yukarıdaki çocuklar Dünya’mızın şekliyle ilgili ileriye sürülen bazı fikirleri tartışıyorlar. 


Sizce Dünya’mızın şekliyle ilgili neden farklı fikirler ortaya atılmıştır?


Kısa Cevap : “Sizce Dünya’mızın şekliyle ilgili neden farklı fikirler ortaya atılmıştır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın şekliyle ilgili farklı fikirler ve düşünceler ortaya atılmasının sebepleri bulunmaktadır.

Dünyamızın şekli için her birim insanı farklı düşünceler belirtebilir. Dünyamızın şekli için bilim insanları farklı düşüncelere sahiptir. Bu yüzden de farklı düşünceler ve fikirler ortaya atılmaktadır.


Dünya’mızın şekli hakkında siz neler düşünüyorsunuz?


Kısa Cevap  “Dünya’mızın şekli hakkında siz neler düşünüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın şekli yassılaşmış ve küremsi şekildedir. Dünyamızın şekli bir yumrugaua benzer. Ekvatordan şişkin ve kendine has bir şekine sahiptir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Birlikte Yapalım 1.1. Dünya’mızın Şekli Nasıldır? 


Gerekli Malzemeler
✓ Ek 1’deki Dünya haritası
✓ Kitap
✓ Kâğıttan yapılmış bir gemi modeli
✓ Makas ve yapıştırıcı

● Ek 1’de verilen Dünya haritasını noktalı yerlerinden keserek birleştirelim. Dünya modelimizi oluşturalım.
● Dünya modelini inceleyelim. Dünya’mıza farklı açılardan bakarak şeklinin yuvarlak olduğunu gözlemleyelim.
● Kâğıttan gemimizi yukarıdaki verilen aşamalara uygun olarak yapalım.
● Gemimizi kitabımızın üzerinde aynı yöne doğru hareket ettirelim.

Kitabın kenarına geldiğimizde ne oldu? Yazalım. 


Cevap :


Gemimizi bu defa Dünya modelinin üzerinde bir nokta belirleyerek aynı yöne doğru hareket ettirelim. Başlangıç noktasına ulaşabildiniz mi? 


Cevap : Evet, dünyanın şeklinden dolayı başlangıç noktasına tekrardan ulaşabildik.


Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım 


1. Dünya’mız bir kitabın yüzeyi gibi düz olsaydı neler olurdu? Yazınız. 


Kısa Cevap : “Dünya’mız bir kitabın yüzeyi gibi düz olsaydı neler olurdu? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamız eğer sadece düz olsaydı rüzgar güney ve kuzeye doğru haraket ederdi.  Bu ise kötü olan olaylara yol açar.


2. Geminizi Dünya yüzeyinde sürekli aynı yöne hareket ettirdiğinizde başlangıç noktasına ulaşmanızın sebebi nedir?


Kısa Cevap : “Geminizi Dünya yüzeyinde sürekli aynı yöne hareket ettirdiğinizde başlangıç noktasına ulaşmanızın sebebi nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamız şeklinden dolayı kendine has özelliklere sahip olurdu. Kendine has özelliklere sahip olduğu içinde dünya yüzeyinde gemi hareket ettiğinde tekrar aynı noktaya ulaşmış olurdu.



 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Dünya’mızın Katmanları Metni Cevapları Sayfa 17, 18


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18


Birlikte Yapalım 1.2. Dünya Modelimi Yapıyorum


Gerekli Malzemeler
✓ Beyaz, sarı, kırmızı, kahverengi, mavi ve yeşil renklerde oyun hamuru
✓ Diş ipi ya da benzeri bir ip
✓ Dünya haritası ya da Dünya modeli

Nasıl Yapalım?

● Beyaz renkli oyun hamurundan fındık büyüklüğünde bir parça alıp elimizde yuvarlayalım. Beyaz bir küre elde edelim.
✓ Dünya’mızın merkezindeki iç çekirdeği oluşturduk.
● Sarı renkli oyun hamuru ile iç çekirdeğin etrafını kaplayalım.
✓ Dünya’mızın dış çekirdeğini oluşturduk.
● Kırmızı renkli oyun hamurundan cevizden daha büyük bir parça alarak kalın bir şekilde çekirdeği kaplayalım.
✓ Dünya’mızın manto katmanını oluşturduk.
● Kahverengi oyun hamurundan bir parça alarak ince bir şekilde manto katmanını kaplayalım.
✓ Dünya’mızın üzerinde yaşadığımız yer kabuğunu oluşturduk.
● Dünya modelini ya da Dünya haritasını inceleyerek mavi oyun hamurundan denizleri, yeşil oyun hamurundan karaları oluşturalım.
✓ Dünya’mızın yüzeyindeki kara ve suları oluşturduk.
● Hazırladığımız Dünya modelini bir ip yardımıyla iki parçaya ayıralım.
● Dünya’mızın katmanlarını inceleyelim.


1. Dünya’mızın içinde hangi katmanlar vardır? Yazınız. 


Kısa Cevap : “Dünya’mızın içinde hangi katmanlar vardır? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın içinde bulunan kaynaklar sayesinde yaşamımız sürmektedir. Dünyamızın içinde bulunan kaynaklar dünyamızı oluşturmaktadır.

Dünya’mızın içinde katmanlar şunlardır ;

  • BARİSFER (ÇEKİRDEK, AĞIR KÜRE)
  • PİROSFER (MAGMA TABAKASI, ATEŞ KÜRE)
  • LİTOSFER (YER KABUĞU, TAŞ KÜRE)
  • HİDROSFER (SU KATMANI, SU KÜRE)
  • ATMOSFER (GAZ KATMANI, HAVA KÜRE)

2. Dünya’mızın yüzeyinde hangi katmanlar vardır? Yazınız. 


Kısa Cevap : “Dünya’mızın yüzeyinde hangi katmanlar vardır? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyamızın yüzeyinde bulunan kaynakları şu şekilde sıralayabiliriz. Dünyamızın yüzeyinde bulunan katmanlar atmosfer, hidrosfer ve litosferdir.

Madde Madde Dünya’mızın yüzeyinde katmanlara örnekler şunlardır ;

  • Çekirdek
  • Manto
  • Kara katmanı
  • Su katmanı
  • Hava katmanı


 

Our Score

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları

3. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Hava Katmanı Metni Cevapları Sayfa 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hava Katmanı Metni Cevapları


“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29


Soru : Rüzgâr gülünün dönmesini sağlayan nedir?


Kısa Cevap : “Rüzgâr gülünün dönmesini sağlayan nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Rüzgar gülü, yapılan kağıtların içe bükümü sayesinde gelen havayı içerisinden geçmesiyle beraber rüzgar ile dönmesi sağlanmaktadır.

Rüzgâr gülünün dönmesini sağlayan rüzgar kuvveti enerjisi olarak adlandırılabilir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Birlikte Yapalım 1.4. Hava Her Yerde Var


Gerekli Malzemeler
✓ Boş bir bardak
✓ Su dolu bir kap
✓ Peçete

● Boş bir bardağın dibine peçeteyi koyalım.
● Bardağı ters çevirelim ve su dolu bir kaba daldıralım.

Peçete ıslandı mı?


Cevap : Hayır ıslanmadı.


Aynı işlemi bardağı hafifçe yana eğerek yapalım. Şimdi ne oldu? Kabarcıkları gördünüz mü? Su, bardağa dolmaya başladı mı?


Cevap : Evet dolmaya başladı.


Peçete ıslandı mı?


Cevap : Evet ıslandı.


Soru : İlk aşamada peçetenin ıslanmamasının sebebi ne olabilir? Yazınız.


Cevap :

Çünkü bardağın içinde bulunan hava suyu emmektedir. Bu da suyun peçeteye geçmesini engellemektedir. Biz görmesek de hava her yerdedir.


3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


Birlikte Yapalım 1.5. Karalarla Suları Kıyaslıyorum


Gerekli Malzemeler
✓ Ek 2’deki Dünya haritası
✓ Makas

● Ek 2’de verilen haritayı noktalı yerlerden keserek sayfadan ayıralım.
● Haritanın üzerindeki çizgileri takip ederek dikkatli bir şekilde altmış eşit parçaya bölelim.
● Mavi ve beyaz renkli parçaları sayalım, not edelim. Burası su katmanının parçalarıdır.
● Diğer renkli parçaları sayalım, not edelim. Burası da kara katmanının parçalarıdır.
● Su ve kara parçaları aynı karede yer aldığında hangisi fazla yer kaplıyorsa oraya dahil edelim.
● Sonuçlarımızı grafik üzerinde gösterelim. Karaların ve suların kapladıkları yerleri karşılaştıralım.


Cevap :

“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”

Soru : Yeryüzünde karalar mı yoksa sular mı daha fazla yer kaplamaktadır?


Cevap :

Yer yüzünde sular karalardan daha fazla yer kapmaktadır. Dünyamızın 4’te 3’ü sudur.



 

Our Score
error: Content is protected !!