3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıKroki Çizmeyi Öğreniyoruz Metni CevaplarıSayfa 16
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Kroki Çizmeyi Öğreniyoruz Metni Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16 MEB Yayınları”
Soru : Can ve arkadaşlarının oynadığı “iz peşinde’’ oyununu inceleyiniz.
Cevap:
İz Peşinde
1. Öğretmenleri “BAŞARDIN” kelimesini şifre olarak belirledi.
2. “BAŞARDIN” kelimesinin her harfini ayrı kâğıtlara yazdı.
3. Kâğıtları sınıfta 8 farklı yere sakladı.
4. Sınıf krokisini çizdi. Şifrenin harflerini sakladığı yerleri, kroki üzerinde sayılarla gösterdi.
5. Öğrencileri iki gruba ayırarak krokinin birer kopyasını verdi.
6. Gruplar ellerindeki krokiye bakarak şifreyi bulmaya çalıştı.
7. Şifreyi ilk bulan grup oyunu kazandı.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16 MEB Yayınları”
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 16 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıArkadaşlık İlişkilerimiz Metni CevaplarıSayfa 15
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Arkadaşlık İlişkilerimiz Metni Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15 MEB Yayınları”
Soru : Aşağıdaki özelliklerden sizde var olduğunu düşündüklerinizi yeşile boyayınız. Soruları cevaplayınız.
Cevap:
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15 MEB Yayınları”
1. Sahip olduğunuz bu özellikler, aileniz ve arkadaşlarınızla iletişiminizi nasıl etkiliyor?
Cevap:
Sahip olduğunuz bu özellikler, aileniz ve arkadaşlarınızla iletişiminizi olumlu yönde etkilemektedir. Çünkü bu davranışlar bir insanın iyi bir birey olması açısından önemli olan özellikler olarak ifade edebiliriz.
2. Yukarıdaki özelliklerden hangilerinin arkadaşlarınızda olmasını istersiniz? Neden?
Cevap:
Hepsinin olmasını isterim. Çünkü bu özellikleri arkadaşlık için olması gereken erdemlerdendir.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 15 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıÖz Değerlendirme Yapıyoruz Metni CevaplarıSayfa 14
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Öz Değerlendirme Yapıyoruz Metni Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14 MEB Yayınları”
Soru : Siz de yapmak istediğiniz bir etkinliği seçiniz. Bu etkinlik için güçlü yönlerinizi ve güçlendirmeniz gereken yönlerinizi düşünerek aşağıdaki tabloyu doldurunuz.
Cevap:
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14 MEB Yayınları”
1. Niçin bazı yönlerinizi güçlendirmeniz gerekir?
Cevap:
Hedeflerimize ulaşabilmek için bazı yönlerimizi güçlendirmemi gerekir.
2. Bu yönlerinizi nasıl güçlendirebilirsiniz?
Cevap:
Bu yönlerimizi geliştirmek için eğitim almak, planlı olmak ve sürekli olarak çalışmamız gerekir.
3. Hangi yönlerinizin güçlü olduğunu ve hangi yönlerinizin güçlendirilmesi gerektiğini bilmek, size nasıl fayda sağlar?
Cevap:
Eksik yönlerimizi tamamlamak için bu yönlerimizi bilmemiz gerekir. Ancak eksik yönlerimizi bu şekilde geliştirerek başarılı olabiliriz.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 14 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma KitabıGüçlü Yönlerimiz Metni CevaplarıSayfa 12, 13
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Güçlü Yönlerimiz Metni Cevapları
3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 12-13
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları”
Soru : Aşağıda verilen metni okuyunuz.
Cevap:
ELİF’İN GÜÇLÜ YÖNLERİ
Beden eğitimi ve oyun dersi öğretmenimiz voleybol takımı için seçmeler yapacağını duyurdu. Seçmelere, spora ilgisi ve yeteneği olan tüm öğrenciler katılabilirmiş. Panodaki yazıyı görünce ablam:
—Elifçiğim, seçmelere sen de katılsana, dedi.
—Sence ben uygun muyum abla, dedim heyecanla. Ablam:
—Bunun için önce bir özdeğerlendirme yapman lazım, dedi.
Ben şaşkınlıkla:
—Nasıl yani, dedim. Ablam:
—Önce güçlü yönlerini düşünelim: Hareketli olman, hızlı koşabilmen, sağlıklı beslenmen, arkadaşlarınla iyi anlaşman. Bunlar bir sporcu için önemli özellikler, dedi. Ben de:
—Bunlar yeterli mi abla, dedim. Ablam:
—Bunlar önemli ancak yeterli değil. Okul takımında spor yapmak istiyorsan başka yönlerini de güçlendirmen gerekir, dedi. Merakla sordum:
—Hangi yönlerimi?
—Elifçiğim, okul takımında sporcu olabilmek için daha planlı, sabırlı, dikkatli ve disiplinli olmalısın, dedi. Biraz moralimin bozulduğunu görünce de ekledi:
—Biliyorsun bunlar değiştirebileceğin, geliştirebileceğin özelliklerin, Elifçiğim. Bunun için birlikte bir plan yapıp çalışabiliriz, dedi.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları
Soru : Metne göre Elif’in güçlü yönlerini ve güçlendirmesi gereken yönlerini belirleyiniz. Buna göre soruları cevaplayınız.
Cevap:
Elif’in Güçlü Yönleri
Hareket etmeyi sevmek
Hızlı koşması
Sağlıklı beslenmesi
Arkadaşlarıyla iyi anlaşması
Elif’in Güçlendirmesi Gereken Yönleri
Planlı olmak
Sabırlı olması
Dikkatli olması
Disiplinli olması
1. Elif, güçlendirmesi gereken yönlerini niçin geliştirmelidir?
Cevap:
Elif, güçlendirmesi gereken yönlerini daha iyi bir sporcu olabilmesi için geliştirmelidir.
2. Elif, bu yönlerini geliştirmek için neler yapmalıdır?
Cevap:
Elif, bu yönlerini geliştirmek için ablasıyla planlar yapıp buna göre çalışma yapmalıdır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.
İlkokul 3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma KitabıMetin ve Sayfa Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında başta siz velilerimizin çocuklarımızın ve öğrencilerimizin Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cevaplarınızı kontrol etmeleri amacıyla “3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları” konusu Hayat Bilgisi Öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları”
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı Cevapları” konusunda siz değerli öğrencilerimizin ödevine kolayca ulaşabilmesi amacıyla Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı cevapları sayfa sayfa olarak ve metin isimleri olarak sizler için aşağıdaki kısımda hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Hayat Bilgisi Çalışma Kitabı MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak Hayat Bilgisi Öğretmenimiz tarafından kolayca bilgilere ulaşabilirsiniz.
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı
3. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26. Sayfa Cevapları için tıklayınız.
Elimden gelen en iyi çalışmaları yapardım ve insanlara doğruyu kanıtlamak için elimden gelen şeyleri yapardım. Çalışmalarımı geliştirirdim ve daha çok gerçekçi çalışmalar yapmaya yönelirdim.
Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için en önemli konu Güneş ve Ayın şekillerini örnek verirdim.
Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ayrıca gemilerin yelkenden geliş şekilleriyle kanıtlamaya çalışırdım.
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına ‘’D‘’ yanlış olanların başına ‘’Y‘’ yazınız.
Cevap:
( Yanlış )Dünya’mızın şekli düzdür.
( Doğru ) Çekirdek Dünya’mızın en sıcak katmanıdır.
( Doğru )Dünyamızın alttan ve üstten basık, orta kısmından şişkin bir görüntüsü vardır.
( Yanlış )Dünya’mızın merkezinde manto bulunur.
( Yanlış )Dünya’mızın en sıcak katmanı mantodur.
( Doğru )Çekirdek iç ve dış olmak üzere iki bölümden oluşmuştur.
( Doğru )Dünya’mızın içinde çekirdek ve manto katmanları bulunur.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Dünya’mızın katmanlarını dıştan içe doğru sıralayınız.
Dünyanın dıştan içe doğru katmanları şu şekilde olmaktadır. Hava Küre, Taş Küre, Su Küre, Ateş Küre, Ağır Küre’dir. Dünyamıza her zaman sahip çıkmalıyız. Dünyamızda olan kaynakları düzgün ve bilinçli bir şekilde kullanmamız gerekmektedir.
2. Dünya’mızı haşlanmış bir yumurtaya benzetecek olursak yumurtanın kabuğu, beyazı ve sarısı hangi katmanlara karşılık gelir?
Dünyamızın şekli bu gibi şeylere sebep vermektedir. Dünyamız bizim için çok önemli ve değerlidir. Dünyamız sayesinde yaşamımızı gerçekleştiriyoruz. Dünyamıza sahip çıkmalıyız ve kaynaklarımızı düzgün bir şekilde kullanmamız gerekmektedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıDünya’mızın Şekli Neye Benzer? Metni CevaplarıSayfa 14, 15, 16
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16
Dünya’mızın bir öküzün boynuzları veya fillerin hortumları üzerinde durduğunu düşünen insanlar varmış.
Eskiden insanların çoğu Dünya’mızın düz bir tepsiye benzediğini düşünmüşlerdir. Hatta gemilerle çok ilerlediklerinde Dünya’nın kenarından aşağıya düşeceklerine inanan insanlar varmış.
Pisagor, Birûnî, Macellan gibi bilim insanları gözlem ve araştırmalarına dayanarak Dünya’mızın şeklinin küreye benzediğini savunmuşlardır.
Soru : Yukarıdaki çocuklar Dünya’mızın şekliyle ilgili ileriye sürülen bazı fikirleri tartışıyorlar.
Sizce Dünya’mızın şekliyle ilgili neden farklı fikirler ortaya atılmıştır?
Dünyamızın şekliyle ilgili farklı fikirler ve düşünceler ortaya atılmasının sebepleri bulunmaktadır.
Dünyamızın şekli için her birim insanı farklı düşünceler belirtebilir. Dünyamızın şekli için bilim insanları farklı düşüncelere sahiptir. Bu yüzden de farklı düşünceler ve fikirler ortaya atılmaktadır.
Dünya’mızın şekli hakkında siz neler düşünüyorsunuz?
Dünyamızın şekli yassılaşmış ve küremsi şekildedir. Dünyamızın şekli bir yumrugaua benzer. Ekvatordan şişkin ve kendine has bir şekine sahiptir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Birlikte Yapalım 1.1. Dünya’mızın Şekli Nasıldır?
Gerekli Malzemeler
✓ Ek 1’deki Dünya haritası
✓ Kitap
✓ Kâğıttan yapılmış bir gemi modeli
✓ Makas ve yapıştırıcı
● Ek 1’de verilen Dünya haritasını noktalı yerlerinden keserek birleştirelim. Dünya modelimizi oluşturalım.
● Dünya modelini inceleyelim. Dünya’mıza farklı açılardan bakarak şeklinin yuvarlak olduğunu gözlemleyelim.
● Kâğıttan gemimizi yukarıdaki verilen aşamalara uygun olarak yapalım.
● Gemimizi kitabımızın üzerinde aynı yöne doğru hareket ettirelim.
Kitabın kenarına geldiğimizde ne oldu? Yazalım.
Cevap:
Gemimizi bu defa Dünya modelinin üzerinde bir nokta belirleyerek aynı yöne doğru hareket ettirelim. Başlangıç noktasına ulaşabildiniz mi?
Cevap: Evet, dünyanın şeklinden dolayı başlangıç noktasına tekrardan ulaşabildik.
Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım
1. Dünya’mız bir kitabın yüzeyi gibi düz olsaydı neler olurdu? Yazınız.
Dünyamız şeklinden dolayı kendine has özelliklere sahip olurdu. Kendine has özelliklere sahip olduğu içinde dünya yüzeyinde gemi hareket ettiğinde tekrar aynı noktaya ulaşmış olurdu.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıDünya’mızın Katmanları Metni CevaplarıSayfa 17, 18
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18
Birlikte Yapalım 1.2. Dünya Modelimi Yapıyorum
Gerekli Malzemeler
✓ Beyaz, sarı, kırmızı, kahverengi, mavi ve yeşil renklerde oyun hamuru
✓ Diş ipi ya da benzeri bir ip
✓ Dünya haritası ya da Dünya modeli
Nasıl Yapalım?
● Beyaz renkli oyun hamurundan fındık büyüklüğünde bir parça alıp elimizde yuvarlayalım. Beyaz bir küre elde edelim.
✓ Dünya’mızın merkezindeki iç çekirdeği oluşturduk.
● Sarı renkli oyun hamuru ile iç çekirdeğin etrafını kaplayalım.
✓ Dünya’mızın dış çekirdeğini oluşturduk.
● Kırmızı renkli oyun hamurundan cevizden daha büyük bir parça alarak kalın bir şekilde çekirdeği kaplayalım.
✓ Dünya’mızın manto katmanını oluşturduk.
● Kahverengi oyun hamurundan bir parça alarak ince bir şekilde manto katmanını kaplayalım.
✓ Dünya’mızın üzerinde yaşadığımız yer kabuğunu oluşturduk.
● Dünya modelini ya da Dünya haritasını inceleyerek mavi oyun hamurundan denizleri, yeşil oyun hamurundan karaları oluşturalım.
✓ Dünya’mızın yüzeyindeki kara ve suları oluşturduk.
● Hazırladığımız Dünya modelini bir ip yardımıyla iki parçaya ayıralım.
● Dünya’mızın katmanlarını inceleyelim.
1. Dünya’mızın içinde hangi katmanlar vardır? Yazınız.
Rüzgar gülü, yapılan kağıtların içe bükümü sayesinde gelen havayı içerisinden geçmesiyle beraber rüzgar ile dönmesi sağlanmaktadır.
Rüzgâr gülünün dönmesini sağlayan rüzgarkuvvetienerjisi olarak adlandırılabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Birlikte Yapalım 1.4. Hava Her Yerde Var
Gerekli Malzemeler
✓ Boş bir bardak
✓ Su dolu bir kap
✓ Peçete
● Boş bir bardağın dibine peçeteyi koyalım.
● Bardağı ters çevirelim ve su dolu bir kaba daldıralım.
Peçete ıslandı mı?
Cevap: Hayır ıslanmadı.
Aynı işlemi bardağı hafifçe yana eğerek yapalım. Şimdi ne oldu? Kabarcıkları gördünüz mü? Su, bardağa dolmaya başladı mı?
Cevap: Evet dolmaya başladı.
Peçete ıslandı mı?
Cevap: Evet ıslandı.
Soru : İlk aşamada peçetenin ıslanmamasının sebebi ne olabilir? Yazınız.
Cevap:
Çünkü bardağın içinde bulunan hava suyu emmektedir. Bu da suyun peçeteye geçmesini engellemektedir. Biz görmesek de hava her yerdedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Birlikte Yapalım 1.5. Karalarla Suları Kıyaslıyorum
Gerekli Malzemeler
✓ Ek 2’deki Dünya haritası
✓ Makas
● Ek 2’de verilen haritayı noktalı yerlerden keserek sayfadan ayıralım.
● Haritanın üzerindeki çizgileri takip ederek dikkatli bir şekilde altmış eşit parçaya bölelim.
● Mavi ve beyaz renkli parçaları sayalım, not edelim. Burası su katmanının parçalarıdır.
● Diğer renkli parçaları sayalım, not edelim. Burası da kara katmanının parçalarıdır.
● Su ve kara parçaları aynı karede yer aldığında hangisi fazla yer kaplıyorsa oraya dahil edelim.
● Sonuçlarımızı grafik üzerinde gösterelim. Karaların ve suların kapladıkları yerleri karşılaştıralım.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”
Soru : Yeryüzünde karalar mı yoksa sular mı daha fazla yer kaplamaktadır?
Cevap:
Yer yüzünde sular karalardan daha fazla yer kapmaktadır. Dünyamızın 4’te 3’ü sudur.