3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık 5. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim CevaplarıSayfa 139, 140
3. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 139-140
A) Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
Ay ışığı yansıttığı için fark edilir. Ancak Ay, Güneş gibi tek başına ışık saçamaz. Çünkü Dünya gibi o da ışığını Güneş’ten alır. Ay’ın gördüğümüz kısmı Güneş tarafından ışık alan bölümüdür. Diğer bölümü ise karanlıkta kalır. Ay’ın Güneş ışığı görmeyen bu yüzü o kadar karanlıktır ki Dünya’mızdan o bölümü görülemez.
Ay sabit bir noktada durmaz ve sürekli Dünya’nın çevresinde dolanır. Ay, bazen Dünya ile Güneş arasına girer. Ay’ın aydınlık yüzünü bütün olarak Dünya’ya doğru dönük olduğunda görebiliriz. Yani dolunay vaktinde…
Hanife AZAKLI (Kısaltılmıştır.)
1. Aşağıdakilerden hangisi metnin konusu olabilir?
Cevap: Ay Dünya Güneş
2. Ay’ı bütün olarak ne zaman görebiliriz?
Cevap: Dolunay vaktinde Ay’ ı bütün olarak görebiliriz.
3. Aşağıdakilerden hangisi Ay ile Dünya’nın benzer özelliği değildir?
Cevap: Işığını Güneş’ten alıyor olmaları benzer bir özellik değildir.
4. Okuduğunuz metni özetleyiniz.
Cevap:
Ay, Dünya’da olduğu gibi ışığını güneşten alır. Ayın bizim gördüğümüz yönü aydınlık diğer yönü ise çok karanlıktır ve bu yüzden Dünya’ dan görülmez. Ayı en büyük ve seçkin dolunay halindeyken görürüz.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 140 Cevapları
B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru ) Dünya, üzerinde canlıların yaşadığını bildiğimiz tek gezegendir.
( Yanlış )Dünya, Güneş’e en yakın olan gezegendir.
( Yanlış ) Ay, gökyüzünde her zaman aynı şekilde görülür.
( Doğru ) Güneş sisteminde Dünya ile birlikte sekiz gezegen vardır.
( Yanlış ) Yaz mevsiminde havalar soğur, ağaçlar yapraklarını döker.
( Doğru ) Güneş, Dünya’ya en yakın olan yıldızdır.
( Yanlış ) Ay, Dünya’mızın ısı ve ışık kaynağıdır.
( Doğru ) Ülkemizde bilimsel yollarla hava tahmini yapan kurum “Meteoroloji Genel Müdürlüğü”dür.
C) Aşağıdaki grafikte Ankara, İstanbul ve Adana illerimizin bazı aylardaki sıcaklık ortalamaları verilmiştir. Grafiği inceleyerek soruları cevaplayınız.
1) Grafiğe göre en sıcak ilimiz hangisidir?
Cevap: Adana
2) En yüksek sıcaklık hangi ayda, hangi ilimizde görülmüştür?
Cevap: Temmuz — Adana
3) İstanbul’da görülen en düşük sıcaklık kaç derecedir?
Cevap: 6 ºC
4) En düşük sıcaklık hangi ayda, hangi ilimizde görülmüştür?
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Kar Fabrikası Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 135, 136, 137
3. Sınıf Türkçe Kitabı Kar Fabrikası Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 135-136-137
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki bilmecelerle cevaplarını eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 135-136-137”
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Kar Fabrikası” hikâyesini dikkatle dinleyelim. Dinlerken aşağıdaki kişilerin yaptığı konuşmalardan birer cümlesini yazalım.
Cevap:
Sinem : Ben de onun yanındaymışım “Bir anons sesi geldi. Herkes yerini alsın diye anons yapılıyordu. mavi ceketli bir adam balkona çıkıp herkese görevlerini dağıtıyordu.”
Anne : Ne gördün kızım ? Anlat bakalım.
Baba : Kar taneleri düştüğü toprağı besleyecek, bitkileri donmaktan kurtaracakk, ilkbaharda eriyip nehirleri dolduracak ve barajları dolduracak.
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Kristal” kelimesinin anlamını önce tahmin edelim, sonra sözlükten bularak okuyalım. Aşağıdaki kar kristallerini istediğimiz renklere boyayalım.
Cevap:
Tahminim; Buz parçalarına verilmiş isim.
Sözlük Anlamı; billurdan yapılmış.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Sinem, rüyasında nereye gidiyormuş?
Cevap: Sinem rüyasında bir kar fabrikasına gidiyormuş.
2) Mutfakta çalışanların görevi neymiş?
Cevap: Bulutların arasındaki su damlacıklarını kristallerle karıştırmakmış.
3) Tasarım bölümündekiler kristallere nasıl bir şekil veriyormuş?
Cevap:Tasarım bölümündekiler buz kristallerine altı köşeli şekiller vererek hiçbiri birbirine benzetmemeye çalışıyorlarmış.
4) Dağıtım bölümündekiler ne yapıyormuş?
Cevap: Her şey hazır olduktan sonra kar tanelerini yere indirme işi ve yapışmamalarını sağlayarak nazikçe itme işi yapıyormuş.
5) Kar taneleri ne işe yarayacakmış?
Cevap: Kar taneleri düştüğü toprağı besleyecek, bitkileri donmaktan kurtaracak, ilkbaharda eriyip nehirleri dolduracak ve barajları dolduracakmış.
Soru : b. Sinem’in gördüğü rüyayı ana hatlarıyla yazalım.
Cevap:
Sinem rüyasında babasının da içinde çalıştığı bit kar fabrikasına gidiyormuş. Orada herkesin bir görevi varmış.
Mutfakta çalışanlar ve dağıtım işleri ile uğraşanlar varmış. Bu kişiler kar taneleri ve kristalleri tasarlayıp, yumuşak bir şekilde aşağı bırakıyorlarmış.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
5. ETKİNLİK: SÖZ VARLIĞIM Aşağıdaki kutucuklara gelmesi gereken noktalama işaretlerini yazalım
Cevap:
Annesi sordu :
– Ne gördün kızım ? Anlat bakalım. – Babam bir kar fabrikasında çalışıyormuş. Ben de onun yanındaymışım “Bir anons sesi geldi. Herkes yerini alsın diye anons
yapılıyordu. mavi ceketli bir adam balkona çıkıp herkese görevlerini dağıtıyordu.”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : En sevdiğimiz mevsimin hangisi olduğunu, bu mevsimde çevremizde ne tür değişikliklerin yaşandığını arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Benim en sevdiğim mevsim yaz. Yaz aylarında okullar tatil oluyor ve tatile gidiyoruz. Aile büyüklerimizi görmekte güzel kumsalda kumlarla oynamak ve suda yüzmekte çok güzel. Bu yüzden sıcak olsa da terlesem de rahatça oynayabildiğim için yaz aylarını çok seviyorum.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kutucuklara resimler çizelim. Eksik olan mevsim ve ay adlarını da yazarak mevsim şeridi hazırlayalım.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları”
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Kar kristalleri hangi geometrik şekle benziyor?
Cevap: Kar kristalleri altıgene benziyor.
• Kar yağışının toprağa ve bitkilere nasıl yararları vardır?
Cevap:
Kar yağışı sayesinde topraktaki mikroplar ölür ve başka hiçbir yerde olmayan vitamin akışı gerçekleşerek toprak çok güzel hale gelir.
Bitkiler gerekli olan nemi ve vitaminleri buradan alırlar. Bitkilerin rahat bir şekilde yeşermesi, verimin alınması için kar olmazsa olmazdır.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Arkadaşlarım Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 130, 131, 132, 133, 134
3. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlarım Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 130-132-133-134
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Sınıfta en iyi anlaştığınız arkadaşınız kimdir?
Cevap: Bunu sizin cevaplamanız gerekmektedir.
• Onunla neler yapıyorsunuz?
Cevap: Sevdiğim arkadaşımla beraber ailemizden izin alarak evlerimize gidiyor, orada oyunlar oynayarak eğleniyoruz. Beraber vakit geçiriyor ve sohbetler ediyoruz. Çok eğlendiğimizi söyleyebilirim. Gerçekten arkadaşımla beraberken vaktin nasıl geçtiğini anlamıyorum.
• Sadece insanlarla mı arkadaş olabiliriz? Sizce diğer canlılarla da arkadaşlık kurabilir miyiz? Niçin?
Cevap: İnsanlarla olan arkadaşlığımız farklı olsa da diğer canlılarla da arkadaş olabiliriz. Mesela bir kedi , köpek veya kuşumuz bizim arkadaşımız olabilir. Onun bakımını sağlamak anlamasa bile onla sohbet etmek ve onu sevmek gerçekten güzel bir duygu olur. Bazen bir hayvanla eğlenmenin ve onu sevmenin yerini hiçbir sevgi tutamaz.
Soru : b. Aşağıdaki renkli kutucuklara “arkadaşlık” kelimesinin bize neler çağrıştırdığını yazalım.
Cevap:
“Arkadaşlık” kelimesinin bana çağrıştırdığı kelimler;
Sevgi , sırdaşlık, güven, dostluk
Soru : c. Kutucuklara yazdığımız kelimeleri anlamlarına uygun birer cümlede kullanalım.
Cevap:
Sevgi çok güzel bir duygu.
Sırdaşlarımızla bir sırrımızı paylaşmak çok rahatlatıyor.
Güven duygusu insana huzurlu hissettirir.
Dostlarımız iyi ve kötü günlerde yanımızda olan insanlardır.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Şiiri sesimize duygu tonu katarak kurallara uygun bir şekilde okuyalım. Okuma sonrasında şairin arkadaşlarının kimler olduğunu yazalım.
Cevap:
Şairin arkadaşım dedikleri kişiler onu çağıranlar, ailesinin izin verdiği ölçüde bilgisayarda tanışılan oyun arkadaşları, yeşil otlar, yol kıyısındaki kır çiçekleri, balkonuna yaslanmış, yaşlı incir ağacı, yolda peşine takılan kedi yavrularıymış.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 132 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki tanımlardan yararlanarak bulmacayı çözelim.
Cevap:
1. Duyguları bildirmek için birine çoğunlukla posta yoluyla gönderilen zarfa konulmuş yazılı kâğıt. ( Mektup )
2. Bir yerleşme merkezinde halkın gezip hava alması amacıyla düzenlenen ağaçlı ve çiçekli büyük bahçe. ( Park )
3. Birbirlerine karşı sevgi ve anlayış gösteren kimselerden her biri. ( Arkadaş )
4. Her türlü eğitimin toplu olarak yapılığı yer. ( Okul )
5. Yaşı oldukça ilerlemiş. ( Yaşlı )
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Şairin arkadaşları neredeymiş?
Cevap: Şair arkadaşlarının okulda ve parkta olduğunu söylüyor.
2) Şair, yurt dışındaki arkadaşlarıyla nasıl haberleşiyormuş?
Cevap:Şair, yurt dışındaki arkadaşlarıyla mektuplaşarak haberleşiyormuş.
Cevap: Şairin diğer arkadaşları yeşil otlar, yol kıyısındaki kır çiçekleri, balkonuna yaslanmış, yaşlı incir ağacı, yolda peşine takılan kedi yavrularıymış.
5) Şair, mahalledeki diğer canlılardan habersiz kalmanın ne olacağını düşünüyormuş?
Cevap: Şair, mahalledeki diğer canlılardan habersiz kalmanın ayıp olacağını düşünüyor.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 133 Cevapları
Soru : b. Aşağıdakilerden hangisi okuduğumuz şiirin konusu olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyelim.
Cevap: “Arkadaş Sevgisi” okuduğumuz şiirin konusu olabilir.
Soru : c. Okuduğumuz şiire farklı bir başlık önerelim.
Cevap:
Sevgili Arkadaşlarım
Güzel Dostlarım
Canım Arkadaşlarım
Soru : ç. Biz de en sevdiğimiz arkadaşlarımızın isimlerini söyleyelim. Onlarla yapmaktan hoşlandığımız şeyleri yazalım.
Cevap: Bunu sizin yazmanız gerekmektedir.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki dizeleri okuyalım. Dizelerdeki altı çizili kelimelerin aynı anlamda kullanıldığı cümleleri örnekteki gibi işaretleyelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 130-132-133-134”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 134 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Çevremizdeki canlıları korumak, onlara zarar vermemek için neler yaptığımızı arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Çevremizdeki canlıları korumak, onlara zarar vermemek için yerlere çöp atmamak, hayvanlara karşı dikkatli olmak, hayvanları incitmeden onlara güzel davranmak, çiçekleri ve bitkileri gereksiz yere koparmamak gibi elimden gelenleri yapıyorum. Sokakta gördüğüm hayvanlara da iyi davranmayan insanları güzel bir şekilde uyarıyorum.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki afişi inceleyelim. Biz olsaydık afişte başka nelere yer verirdik? Yazalım.
Cevap:
Bu afişe ben olsam bir insan veya çocuk ve birkaç hayvan daha koyardım. Ama böylede çok anlamlı olduğunu söyleyebilirim.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını söyleyelim.
• Yaşadığınız çevrede bitki ve hayvanların olması size neler hissettiriyor?
Cevap:
Yaşadığım çevrede bitki ve hayvanların olması çok güzel bir duygu. Çevredeki hayvanlar ve bitkiler bana neşe veriyor. Bitkiler doğaya çok güzel bir renk veriyor ve havayı temizliyor. Hayvanlar ise hem doğal dengeyi sağlıyorlar hem de bizlere dost oluyorlar.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Yurt Türküsü Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 99, 100, 101, 102, 103
3. Sınıf Türkçe Kitabı Yurt Türküsü Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 99-101-102-103
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Hangi ilde yaşıyorsunuz?
Cevap: Ankara’ da yaşıyorum.
• Yaşadığınız il dışında nereleri gördünüz?
Cevap: İstanbul’ u ve Hatay’ ı ziyaret ettim.
• En çok beğendiğiniz il hangisidir?
Cevap: En çok beğendiğim il İstanbul ama Hatay’ da bir başkaydı.
Soru : b. Verilen ipuçlarından yararlanarak aşağıdaki bulmacayı çözelim.
Cevap:
Ülkemizin başkenti. = Ankara
En kalabalık ilimiz. = İstanbul
En büyük gölümüzün olduğu il. = Van Gölü
Portakal ve mandalinalarıyla ünlü ilimiz. = Hatay ve Mersin
Yüz ölçümü en büyük olan ilimiz. = Konya
Şeftalisi ve ipeğiyle ünlü ilimiz. = Bursa
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Yurt Türküsü” şiirini önce sessiz, sonra sesli, sonra da sınıfça koro hâlinde okuyalım. Okuma sonrasında şiirin en beğendiğimiz dörtlüklerini yazalım.
Cevap:
YURT TÜRKÜSÜ
Güzel yurdum, dağlarını
Uzaktan göresim gelir.
Keskin esen yellerine
Kendimi veresim gelir.
Gözümde tüter damların,
Sakız kokulu çamların,
Türkü söyler akşamların;
Bana kendi sesim gelir.
Su içtim kaynaklarından,
Gölgelerinde uyudum,
Kuşlarının söylediği
Şen türkülerle büyüdüm.
Ninniyle salladın beni,
Şefkatle kolladın beni,
Sevginle bağladın beni;
Güzel yurdum, güzel yurdum.
Vasfi Mahir KOCATÜRK
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 101 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin şiirde geçtiği dizeleri yazalım. Kelimelerin anlamlarını bu dizelerden yararlanarak tahmin edelim.
Cevap:
Kaynak Kelimesi
Kelimenin geçtiği dize : Su içtim kaynaklarından, Tahminim : Su akan dere gibi yerlerdir.
Türkü Kelimesi
Kelimenin geçtiği dize : Türkü söyler akşamların; Tahminim : genellikle üzüntülü olan halk müziği.
Ninni Kelimesi
Kelimenin geçtiği dize : Ninniyle salladın beni, Tahminim : çocuklara uyuması için söylenen şarkılar.
Soru : b. Bildiğimiz ninnilerden birinin sözlerini yazalım.
Cevap:
BEBEĞİM KOCAMAN
Bebeğim kocaman, onu tutamam.
Ninniler söylerim, hiç uyutamam.
Oynayıp gülüyor, bizi süzüyor.
Mamasını yemiyor, beni üzüyor.
Evcilik oynarken bana eş olur.
Hem anne hem baba hem kardeş olur.
Oynayıp gülüyor, bizi süzüyor.
Mamasını yemiyor, beni üzüyor.
UYUSUN DA BÜYÜSÜN
Uyusun da büyüsün ninni
Tıpış tıpış yürüsün ninni
Dandini dandini danalı bebek
Elleri kolları kınalı bebek
Eee Eee Eeee Eee
Uyu yavrum ninni
Elleri kolları kınalı bebek
Dandini dandini danalı bebek
Elleri kolları kınalı bebek
Benim de yavrum cicili bebek
Uyusun da büyüsün ninni…
Dandini dandini dastana
Danalar girmiş bostana
Kov bostancı danayı
Yemesin lahanayı…
Lahanayı yemez kokunu yer
Benim de kuzum lokum yer
Uyusun da büyüsün ninni
Tıpış tıpış yürüsün ninni…
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Şair yurdumuzu nasıl buluyormuş?
Cevap: Şair yurdumuzu güzel buluyor.
2) Yurdumuzun yelleri nasıl esermiş?
Cevap: Yurdumuzun yelleri keskin esermiş.
3) Çamları nasıl kokarmış?
Cevap: Çamları sakız kokarmış.
4) Şair, nerelerden su içmiş?
Cevap: Şair, kaynaklardan su içmiş.
5) Şen türküleri kim söylermiş?
Cevap: Şen türküleri kuşlar söylermiş.
6) Şair, nerelerde uyumuş?
Cevap: Şair, gölgelerde uyumuş.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 102 Cevapları
Soru : b. Aşağıdakilerden hangisi okuduğumuz şiirin konusu olabilir? İlgili kutucuğu işaretleyip nedenini yazalım.
Cevap:
Yurtsevgisiçünkü ; yurdumuz hakkında sevgi dolu ifadeler kullanmış.
Vatan hasreti çünkü ; Hasretle ilgili ifadeler kullanmış.
Soru : c. Okuduğumuz şiire uygun, farklı bir başlık yazalım.
Cevap:
Okuduğum şiire uygun, farklı başlık önerileri;
VATAN TÜRKÜSÜ
YURDUM SEVGİSİ
GÜZEL YURDUM
Soru : ç. Fotoğraflardaki yerlerin adlarını yazalım. Bu yerlerin bulunduğu illeri sınıfımızdaki haritada gösterelim.
Cevap:
Kıs Kulesi – İstanbul
TBMM – Ankara
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Okuduğumuz şiirde geçen aşağıdaki altı çizili kelimelerin hangi anlamda kullanıldığını belirleyelim. İlgili kutucukları işaretleyelim.
Cevap:
Keskin = Etkili sert. Kaynak = Suyun çıktığı yer.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 103 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Gördüğümüz tarihî güzelliklerden birini sınıf arkadaşlarımıza tanıtalım.
Cevap:
Panorama 1453 Tarih Müzesi gezilecek harika bir yer. Herkesin görmesini tavsiye ederim.
2009’da İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmıştır. İstanbul’ un fethini anlatan çok güzel bir yer. Fatih Sultan Mehmet’ i , askerleri ve kaleyi görme imkanı elde ediyorsunuz. Marşlarla ve yapılan sistemle sanki olayın içinde gibi hissediyorsunuz.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Yurdumuzla ilgili hislerimizi anlatan üç dörtlükten oluşan bir şiir yazalım. Şiirimize uygun bir başlık belirlemeyi unutmayalım.
Cevap:
YURDUM
Yurdum senin dağlarını
Mis kokan ormanını
Çiçeğini bağlarını
Sever içime katarım
Ne güzel bir yurtsun sen
İyiki sendeyim ben
Sana hasret olan kimler
Yollarını hep gözlerler
Yurdum Cennet vatanım
Kahramanlık kokar bağrın
Altında yatan canların
Yeşerdiği yersin sen.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Yaşadığınız ilde hangi doğal ve tarihî güzellikler bulunuyor?
Cevap:
Yaşadığım il olan Ankara’da gezilecek tarihi yerler;
Anıtkabir.
Ankara Kalesi.
Hamamönü
Roma Hamamı
Kurtuluş Savaşı Müzesi – Eski Meclis Binası
Cumhuriyet Müzesi – II. TBMM Binası
Jülien Sütunu
Augustus Tapınağı
• Bu doğal ve tarihî güzellikler yaşadığınız yere neler kazandırıyor?
Cevap:
Bu doğal ve tarihi güzellikler her şehirde olduğu gibi kendine has ayrı bir özellik katıyor. Özellikle Anıtkabir’ in burada olması , Ankara için ayrıcalıktır. Her yerde tarihi eserler olsa da Anıtkabir’ in ziyareti için milyonlar buraya akın etmektedir.
Diğer tarihi güzelliklerin burada olması ve meclis binasınında önemi sebebi ile Ankara değerli bir şehirdir. Bu değerler tarihimizi bilmemiz ve tarihimize sahip çıkmamız açısından oldukça önemlidir. Gelen turistlerin ülkemize ve şehrimize katkıda bulunmaları da ayrı bir kazanımdır.
BENİMLE YAŞIT DEDEM .
Benim dedem, nur dedem,
Her gün bizde dur dedem.
Sen gelince doluyor,
İçime huzur dedem.
.
Kel dedem, keltoş dedem,
Yüreciği kuş dedem.
Kucağına gömülüp
Uyuması hoş dedem.
.
Gül dedem, pamuk dedem,
Gözleri yumuk dedem.
Taşı bile güldürür,
Her şeyi komik dedem.
.
Şeker dedem, bal dedem,
Her gün bizde kal dedem.
Senin tatlı dillerin,
En güzel masal dedem.
.
Ak dedem, akbaş dedem,
Rüzgâra eşit dedem.
Dişi dökülmüş ama,
Benimle yaşıt dedem!
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 111 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını önce tahmin edelim. Sonra Türkçe Sözlük’ten bularak yazalım. Bu kelimeleri birer cümlede kullanalım.
Tahminim : olağanüstü hikayeler SözlüktekiAnlamı : halkın ortak yaratısı olarak ağızdan ağıza, kuşaktan kuşağa aktarılan, cin, peri, dev gibi olağanüstü kişileri de olan, olağanüstü olaylara yer veren, genellikle bir tekerlemeyle ya da bir varmış, bir yokmuş gibi bir sözle başlayan bir tür halk öyküsü. Cümlem :
Masallar çocuklar için çok bilgilendiricidir.
Masal yazanlar çocuk psikolojisine çok dikkat etmelidirler.
Çocuk masallarını pedagoglarda incelemelidir.
Masal kahramanlarından hangisini biliyorsun?
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Şiirle ilgili iki soru hazırlayarak sıra arkadaşımıza soralım. Soruları ve arkadaşımızın cevaplarını noktalı yerlere yazalım.
Soru :Şairin dedesi gelince içine ne doluyor?
Cevap: Şairin dedesi gelince içine huzur doluyor.
Soru : Şair kimden bahsediyor?
Cevap:Şair , çocuk ve dedesine olan sevgisinden bahsediyor.
Soru : b. Şairin dedesiyle kendi dedemizi karşılaştıralım. Benzer ve farklı yönlerini yazalım.
Cevap:
BenzerYönleri : Yaşlı olmaları, dedem gelince benle oyunlar oynaması ve beni sevmesi
FarklıYönleri : Benim dedemin dişlerinden dökülmeyenler vardır.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 112 Cevapları
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Cümlelerdeki boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle tamamlayalım.
Cevap:
Merhaba,
Benim adım ……………………………. . Annemin adı ……………………………. ,
babamın adı ……………………………., kardeşlerimin adları ………………………….
………………………………. . Biz …………………. ilinde yaşıyoruz. Sevinçleri, üzüntüleri paylaşıyoruz.
Ben ………………………………………………………………………………………… eğitim
görüyorum. Öğretmenimin adı …………………………………………………….. .
En yakın arkadaşlarım ise …………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………….. .
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aile bireylerimizle oynadığımız oyunlardan birini tanıtalım ve arkadaşlarımızla bu oyunu oynayalım.
Cevap:
Yağ satarım balsatarım: Çember şeklinde oturulur. Bir ebe seçilir ve elindeki mendille çemberi dolaşırken hep bir ağızdan” Yağ satarım bal satarım Ustam ölmüş ben satarım Ustamın kürkü sarıdır Satsam 15 liradır Zam-bak Zum-bak Dön, arkana iyi bak!” tekerlemesi söylenir. Ebe gruptan bir kişinin arkasına mendili bırakır ve dönmeye devam eder. Mendil bıraktığı arkadaşı fark ederse ebeyi kovalamaya başlar. Diğer arkadaşları “Tavşan kaç, tazı tut!” diye bağırır. Yakalanmadan bir tam tur koşabilirse yeni ebe mendili bıraktığı kişi olur.
Mendilkapmaca: İki gruba ayrılan oyuncular karşılıklı olarak dizilirler. Kaptan ortada mendili tutar iki gruptan isimler söyler ve mendili bırakır. Mendili kapan oyuncu kaçmaya diğeri kovalamaya başlar. Mendili kapan oyuncu yakalanmadan yerine dönebilirse diğer oyuncu elenir. Yerine ulaşmadan yakalanırsa kendisi elenir. Oyun bu şekilde oynanmaya devam edilir.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aile bireylerimizden birini kısaca tanıtalım.
Cevap:
Aile bireylerimden bir tanesi babamdır. Babam uzun boylu, esmer, yakışıklı bir adamdır. Babam işten gelince onla yemek yemek tatillerde oyunlar oynamak çok eğlenceli.
Babam bizlere hikayeler anlatır ve bizi fırsat buldukça gezmeye götürür. Eğlenceli oyunları da bilir. Babamla bazen tablette oyunlar oynar, yarışlar yaparız. Bu yarışlarda kazanan ben olursam bana hediye alır. Babamla vakit geçirmek gerçekten çok güzel birşey. Baba sevgisi hiçbirşeye benzemiyor.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Evinizde kimlerle birlikte yaşıyorsunuz?
Cevap: Evimde annem , babam ve kardeşlerimle birlikte yaşıyorum.
• Onlarla neleri paylaşıyorsunuz?
Cevap:
Evimizde mutfak, yemekler gibi ortak olan şeyleri paylaşıyorum. Herkesin kendine ait özel eşyaları var ki onlara kimse dokunmuyor. Herkesin eşyası kendisinindir ve kişinin izni olmadan başkası ona dokunamaz bile. Bu bir aile içerisinde olsa bile çok önemlidir. Diğer odalar ve başkasının eşyasını yemedikçe alınan şeyler ve yemekler herkese aittir, beraber kullanılabilir.
• Ailenizi farklı ve özel yapan nedir?
Cevap:
Ailemi farklı ve özel yapan şey benim ailem olması, iyi ve kötü günlerimde yanımda olmaları, her hareketleri güzel olmasa da birbirimizi çok sevmemiz ve bağlı olmamızdır. Aile insanlar için çok değerlidir. Arkadaş ve diğer tanıdıklarda çok yakın olabilir ama aile insanın yanında çok başka bir yere sahiptir.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık 3. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim CevaplarıSayfa 88, 89, 90
3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 88-89-90
A) Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayalım.
Elektrik bir enerji türüdür. Ampulün ışık vermesini, televizyonun çalışmasını, ütünün ısı vermesini sağlayan etki enerjidir. Günlük hayatımızda evde, okulda kullandığımız araçlar ile fabrikalarda kullanılan makinelerin birçoğu elektrikle çalışır. Elektrik enerjisiyle çalışan araçların kullanım alanı çok geniştir. Aydınlatma, ısıtma, haberleşme, temizlik, ulaşım gibi alanlarda kullandığımız bu araçlar sayesinde hem işlerimiz hem de hayatımız kolaylaşır.
Elif KIRAL
1) Metinde hangi enerji türünden bahsedilmektedir?
Cevap:
Metinde enerji türlerinden olan elektrik enerjisinden bahsedilmektedir.
2) Elektrikle çalışan araçları nerelerde kullanırız?
Cevap:
Elektrikle çalışan araçları evimizde ışıklandırma, lamba ve televizyon, ütü gibi elektrikli aletlerin çalışmasında, fabrikalarda, iş yerlerinde, yol gibi ışık ve makinelerin kullanımında kullanırız.
B) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.
( Doğru ) “Almayı isteyecek o kadar çok şey var ki!” cümlesinde 14 hece vardır.
( Yanlış )“Artık bir bütçe yapmanın zamanı geldi.” cümlesinde 9 kelime vardır.
( Doğru ) “Ali ile Veli, Dede’nin yanına gitmiş.” cümlesinde yazım yanlışı yapılmıştır.
( Yanlış )“Dede oturduğu yerden doğrulmuş.” cümlesi 15 heceden oluşmaktadır.
( Doğru )) “kardeşim-mutluyum-çok” kelimeleriyle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulursa son kelime “mutluyum” olur.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 89 Cevapları
C) Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulmacaya yazalım.
SOLDAN SAĞA
Büyük = Küçük
Soğuk. = Sıcak
Çok. = Az
Zayıf. = Şişman
Çalışkan. = Tembel
Arka. = Ön
YUKARIDAN AŞAĞIYA
Uzun. = Kısa
Üst. = Alt
Sabah. = Akşam
Fakir. = Zengin
Ç) Aşağıdaki kutulara gelmesi gereken noktalama işaretlerini yazalım.
Bunu bize neden söylemedin.
Sahip olmayı istediğim bazı şeyler var: bisiklet, çikolata, kitap, giysi, paten, çanta…
Ancak para sahibi olmak zor bir iştir.
Bunu elime alsam olmaz mı?
Benim de merak ettiğim şeyler var!
Bu evde annem, babam, kardeşim ve ben yaşıyoruz.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 90 Cevapları
D) Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılan kelimelerin hangi anlamlarda kullanıldığını örnekteki gibi yazalım.
Kendisine aldığım gülleri görünce gözlerinin içi güldü. Cevap: Birinci “gül” kelimesi bitki manasında, ikinci kelime “yüz ifadesi, sevinç” manasında kullanılmaktadır.
Çayın kenarında oturup çay içtik. Cevap:Birinci “çay” kelimesi su birikintisi manasında, ikinci kelime “içecek” manasında kullanılmaktadır.
Yüzünü suyun dışında tutarak yüz. Cevap: Birinci “yüz” kelimesi organ manasında, ikinci kelime “spor ” manasında kullanılmaktadır.
E) Aşağıdaki cümleleri verilen kelimelerden uygun olanlarıyla tamamlayalım.
ihtiyaçlarımızı
severek
giderlerin kullanılamaz
mutlu
Çalışmak hem yararlıdır hem de insanı …….mutlu….. eder.
Önce …ihtiyaçlarımızı…. daha sonra isteklerimizi karşılamalıyız.
Aile bütçesindeki gelir ve ……giderlerin…. dengeli olması gerekir.
…Severek….. yapılan işler insanı mutlu eder.
Kullandığımız eşyalar zamanla …kullanılmaz… hâle gelir.
İlkokul 3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Yalnız Köstebek Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
3. Sınıf Türkçe Kitabı Yalnız Köstebek Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 18-21-22-23-24
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• En iyi anlaştığınız arkadaşınız kimdir?
Cevap: Bunu kendinizin yapması gerekmektedir.
• En iyi arkadaşınızın hangi özelliklerini seviyorsunuz?
Cevap: En iyi arkadaşımın bana olan sadakati iyi ve kötü günlerde yanımda olmasını ve onunla beraber olduğum zaman çok keyifli vakit geçirmeyi seviyorum. İnsanın arkadaş olması gerçekten harika bir duygu.
Soru : b. Arkadaşlarımızda bulunmasını istediğimiz özellikleri işaretleyelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 18-21-22-23-24”
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Yalnız Köstebek” metnini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.
Cevap: Metni bir iki defa kitabınızdan okumanız gerekmektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 21 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu sözlükteki gibi sıralayalım. Metinde geçtiği cümleleri yazarak bunların sözlükteki anlamlarını tahmin edelim.
Cevap:
Girişken Kelimesi
Metinde Geçtiği Cümle : başkalarıyla kolaylıkla ilişki, yakınlık kurabilen
Yabancı Kelimesi
Metinde Geçtiği Cümle : başka bir ülkeden, başka bir ulustan olan (kimse) ya da başka bir ülkeyle, başka bir ulusla ilgili, ona özgü olan (şey).
Cana Yakın Kelimesi
Metinde Geçtiği Cümle : sokulgan ve sevimli.
Soru : b. Kelimelerin anlamlarını Türkçe Sözlük’ten bularak okuyalım. Daha sonra bu kelimelerin içinde geçtiği, konusunu kendimizin belirleyeceği bir paragraf yazalım.
Cevap:
Ali, cana yakın , yabancı insanlarla kolay ilişki kurabilen çok ılımlı bir insandı. Girdiği ortamlarda hemen havayı değiştirebilecek kadar sempatiktir.
Ali bu tavrını iyi yönlerde kullanır ve ilişkilerinde hem seviyeli hem de sempatikliği bir arada tutabilirdi. İnsanları kırmadan ve incitmeden uyarabilirdi. Bu özelliği Ali’yi zamanla sevilen biri haline getirdi.
Bu cana yakınlığı sayesinde hayatı boyunca genel olarak aranan bir insan oldu. Bazı özelliklerimiz vardır ki, bizleri sevilir yapar, bazıları vardır ki uzaklaştırır. Ahlakı ile sevilebilenlere ne mutlu.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki özelliklerden okuduğumuz hikâyeye uygun olanları işaretleyelim.
Cevap:
( X ) Hikâyede karakterler, yer ve zaman unsurlarına yer verilmiştir.
( X ) Hikâyede karakterlerin başından geçen olaylar anlatılmıştır.
( X ) Hikâyede bir sorun ve onun nasıl çözüldüğü anlatılmıştır.
(X ) Hikâyede okuyucular hikâyeden bir ders çıkarabilmektedir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 22 Cevapları
Soru : b. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Köstebek nerede yaşıyormuş?
Cevap: Köstebek , ormanda yaşıyormuş.
2) Köstebek ilk gün kaplumbağa ile buluşmaya niçin gelmemiş?
Cevap: Köstebek ilk gün kaplumbağa ile buluşmaya, kirpiye yardım ettiği için buluşmaya gelmemiş.
3) Köstebek ikinci gün buluşmaya neden gelmemiş?
Cevap: Köstebek ikinci gün kaplumbağa ile buluşmaya, hava çok sıcak olduğu için gelmemiş.
4) Hayvanlar köstebekten niçin uzaklaşıyormuş?
Cevap: Hayvanlar köstebekten verdiği sözleri tutmadığı için uzaklaşıyormuş.
5) Köstebek hatasını nasıl anlamış?
Cevap: Köstebek hatasını kaplumbağa sayesinde anlamış.
Soru : c. “Köstebek” ile “Kaplumbağa” arasında geçen konuşmayı tamamlayalım.
Kaplumbağa : Şimdi anlıyorum senin neden hiç arkadaşının olmadığını. Verdiği sözü tutmayan birine kim güvenir?
Cevap:
Köstebek : Tam senin yanına gelmek için hazırlanmıştım. Ancak hava sıcak olduğu için hastalanacağımı düşündüm. Özür dilerim. Bir daha aynı hatayı yapmayacağım.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 23 Cevapları
Soru : ç. Metindeki hikâye unsurlarını yazalım.
Cevap: Karakterler : Köstebek ve kaplumbağa
Olay : Köstebeğin sözünde durmadığı için yalnız kalması ve kaplumbağanın ona ders vermesi
Zaman : Öğle vakti
Yer : Orman
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümleleri ifade ettikleri anlamlarla eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 23 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 24 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Sınıf arkadaşlarımızla ikişer kişilik gruplar oluşturalım. Köstebek ve kaplumbağa rollerini paylaşarak metni sınıfımızda canlandıralım.
Cevap: Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Arkadaşlarımızla iyi ilişkiler kurmak için neler yaptığımızı yazalım.
Cevap:
Arkadaşlarımızla iyi ilişkiler kurmak için kendimize davranılmasını istediğimiz gibi onlara davranmalıyız. Kendimize nasıl saygılı, sevgi dolu, anlayışlı bir insan olunmasını, sırrımızın saklanması ve hatalarımızın örtülmesini istiyorsak bizlerde öyle yapmalıyız.
Bizler empati yapmayı öğrenerek hareket edersek ilişkilerimiz daha sağlam olacaktır. Her ne kadar kıymet bilmeyen insanlar olsa da onlar hayatımızdan uzaklaşacak sadece kaliteli insanlar kalacaktır.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Bir söz verdiğimizde nasıl davranmalıyız?
Cevap:
Bir söz verdiğimiz zaman onu tutmaya çok dikkat etmeliyiz. Eğer bir sıkıntı oluştu veya tutamayacak isek hemen karşıdaki söz verdiğimiz kişiyi aramalı ve durumdan haberdar etmeliyiz.
Ondan özür dilemeli ve yanlış anlamaya fırsat vermemeliyiz. Böylece insanların güvenlerini yıkmamış oluruz. İnsanlar arasında güvenilen ve saygı değer bir insan olarak biliniriz.
• Güvenilir bir insan nasıl davranır?
Cevap:
Güvenilir bir insan yalan söylemez. Yalan söyleyen bir insan güvenilir değildir. Çünkü doğruyu söyleyip söylemediğini anlamak zordur . Bu kimse yalancı şahitlik yapmaz ve söz verdiği zaman sözünde durur.
Güvenilir bir insan, emanete hıyanet etmez ve onu gözü gibi korur. Asla bir zarar gelmesini istemez. Söz verdiği zaman sözünde durur. Eğer bir aksilik olduysa hemen arayarak durumu haber eder. Sözünde duran bir insana güvenilir ve yanında huzurlu hissedilir.
Böyle bir insanla herkes beraber olmak ister. Çünkü bu tür insanlarla kaliteli birliktelikler meydana gelebilir .
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Bayram Armağanları Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98
3. Sınıf Türkçe Kitabı Bayram Armağanları Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 92-96-97-98
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Bayram sabahı neden erkenden kalkarsınız?
Cevap:
Bayram sabahı çok heyecanlı olduğum için erken kalkarım. Bayram günleri diğer günlerden çok farklı geçer. Bayram sabahı herkes en güzel elbiselerini giyerek birbirleri ile bayramlaşır.
Büyüklerimin elinden öperek onlardan harçlık alırım. Evde ve gittiğimiz yerlerde bizlere harçlık ve şeker ikram edilir. Bayram sabahları bu kadar güzel yaşandığı için uykum kaçar ve erken kalkarım.
• Uyandıktan sonra neler yaparsınız?
Cevap:
Bayram sabahı uyandıktan sonra hemen evde kimlerin uyandığını kontrol etmek için odaları gezerim. Hemen elimi ve yüzümü yıkayıp bayramlık elbiselerimi giyerim. Bazen babamla beraber bayram namazına giderim.
Camide bulunan büyüklerim benim başıma okşar haçlık verir ve bazen şeker ikram ederler. Aile büyüklerimin ellerinden öper şeker ve harçlık alırım . Daha sonra ailemle beraber güzel bir kahvaltı yaparım. Sonra gezmelerimiz ve ziyaretlerimiz için evden çıkarız .
• İlk bayramlaştığınız kişiler kimlerdir?
Cevap:
İlk bayramlaştım kişiler annem babam ve kardeşlerimdir. Eğer babamla camiye gidersem oradaki tanıdık amcalarla gelince de misafirliğe gittiğim diğer aile büyüklerimle bayramlaşırım.
• Onlarla nasıl bayramlaşırsınız?
Cevap:
Büyüklerimin ellerinden küçüklerimin yüzünden öperim. Bayramınız kutlu olsun derim ve onlara sarılırım. Büyüklerden biriyse bana harçlık verir ve ona teşekkür ederim.
Soru : b. “Bayram Armağanları” hikâyesinin resimlerini inceleyerek metinde neler anlatılıyor olabileceğini tahmin edelim. Okuma sonrasında metinde anlatılanlarla yaptığımız tahminleri karşılaştıralım.
Cevap:
Okumadan Önce
Bayram armağanları hikayesini resimlerine baktığım zaman aklıma şunlar geldi. İki tane sevimli kız çocuğu camdan dışarı bakarak eğleniyorlar ve anneleri de içeri girerek onlara bir şeyler söylüyor.
Bu iki kız çocuğu annesi ve babası ile beraber arabaya binerek bir yere gidiyorlar. Gittikleri kişi anneanneleri ,babaanneleri, teyzeleri veya yaşlı bir akrabaları olabilir. Yaşlı teyze onlara ikramlarda bulunuyor.
Okuduktan Sonra
“Bayram Armağanları” metnini okuduktan sonra o gördüğüm kızların iki kardeş olduğunu ,bayram günlerini çok sevdiklerini, o gün kar yağdığı için çok mutlu olduklarını, kahvaltı yapıp babaannelerine gittiklerini , orada şerbet ve kahve içip , kadife mendillerde özel şeker aldıklarını ve bu güzel günü yaşadıklarını anladım.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Bayram Armağanları” metnini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.
Cevap: Noktalama işaretlerine dikkat ederek güzel bir şekilde metni okuyunuz.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 96 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin edelim. Ardından kelimelerle anlamlarını eşleştirelim.
Cevap:
Koruk : Üzümün ham hâli.
Miras : İnsana ölen bir yakınından kalan şeyler.
Kadife : Parlak, yumuşak bir kumaş.
Cumba : Eski yapıların üst katında bulunan balkon.
Şerbet : Meyve suyu ve şekerli su ile yapılan içecek.
Soru : b. Anlamını öğrendiğimiz kelimelerden birini seçerek kırmızı kutucuğa yazalım. Mavi kutucuklara, kırmızı kutucuğa yazdığımız kelimelerle ilgili farklı kelimeler yazalım. Yeşil kutucuklara da mavi kutucuklara yazdığımız kelimelerle ilgili kelimeler yazarak kelime ağacı oluşturalım.
Cevap: Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapınız.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru :a. Aşağıdaki bayramlardan hangileri okuduğumuz metne konu olabilir? İşaretleyelim.
Cevap:
( ) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
( B) Ramazan Bayramı
( ) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 97 Cevapları
Soru : b. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
2) İpek ve ailesi bayramlaşmak için kimin evine gitmişler?
Cevap:
İpek ve ailesi bayramlaşmak için babaannesinin evine gitmişler.
3) Babaannenin nasıl bir evi varmış?
Cevap:
Babaannenin evi, Beykoz’ da sıra evler denilen birbirinin aynısı evlerin biriymiş . Annesi iç mimar, babası mimar olduğu için bu evi restore etmiş, doğal gaz gibi teknolojilerle donatmış ve eski halinden çok daha iyi hale getirmişlerdir.
4) Babaanne, Dilara ve İpek’e ne hediye etmiş?
Cevap:
Babaanne, Dilara ve İpek’ e kenarı oyalı, içi şeker dolu, kırmızı kadife keselerde şeker hediye etmiş.
Soru : c. Aşağıdaki olayları oluş sırasına göre numaralandıralım.
Cevap:
( 3) Kapı açılınca hep birlikte içeri girdiler.
(1 ) Dilara ile İpek kahvaltılarını yaptılar.
( 5) Babaanne, torunlarına kadife keselerde şeker verdi.
(2 ) Arabaya binerek babaannelerine gittiler.
( 6) Dilara ile İpek neşe içinde şekerleri yediler.
( 4) Babaannelerinin ellerinden öpüp onunla bayramlaştılar.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıda verilen cümlelerdeki altı çizili kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştirelim.
Cevap:
neşeyle = sevinç
Yaşlı = ihtiyar
anılarını = hatıra
yıl = sene
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 98 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Bayram günlerinde yaptıklarımızı, çevremizdekilerle nasıl bayramlaştığımızı sınıfımızda canlandıralım.
Cevap: Sınıfta arkadaşlarınız ve öğretmeninizle birlikte bayramlaşınız.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Ramazan veya Kurban Bayramı ile ilgili bir anımızı yazalım.
Cevap:
Ramazan Bayramı’nda babam bize o bayram farklı bir bayram yaşatmaya kararlıydı. O gün bizi lunaparka götürdü. Her zaman gitsek de bu sefer istediğimiz her araca binmek için bize izin verdi babam. O gün doyasıya eğlendik .
“Dondurmalardan da sizden ” diyerek bize espri yaptı. Kaç top dondurma yediğimizi hatırlamıyorum ama çok yediğim için karnımın ağrıdığını hatırlıyorum. Çok harika bir gündü.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Bayram günlerinde kimleri ziyaret edersiniz?
Cevap:
Bayram günlerinde anneannem ,dedem ,babaannem ,büyükbabam ,teyzelerim, halalarım ,dayılarım , amcalarım , yakın akrabalarımız ve aile dostlarımızı ziyaret ederim. Hepsini ziyaret etmek çok eğlenceli oluyor. Bizlere şeker , harçlık ve ikramlar hazırlıyorlar.
• Gittiğiniz yerlerde size neler ikram edilir?
Cevap:
Gittiğim yerlerde öncelikle herkes bize kolonya gül suyu ve şeker ikram eder. Daha sonra eğer yemek vaktiyse yemek eğer yemek vakti değilse yöresel lezzetler ikram edilir. O yörede hangi tatlı veya ikramlık meşhur ise genelde o yapılır.
Bunun için şehirler arası yolculuğu çok seviyorum. Böylece çok farklı tatlılar ve yemekler yeme imkanı buluyorum. Ayrıca bayramlarda tatlının yanına çay ,meyve suyu veya şerbetler gibi içecek ikramları da oluyor. Onlar gerçekten çok sağlıklı ve çok lezzetli yiyecekler.
• Bayram günlerinin diğer günlerden farkı nedir?
Cevap:
Bayram günlerinin diğer günlerden farkı ortak bir heyecan ve ortak olarak herkesin aşağı yukarı aynı şeyi yapıyor olmasıdır. Diğer günlerde herkes yeni elbiseler giyerek bayramlaşmaz ve şeker ikramı gibi başka ikramlar kendilerine adet olarak sunulmaz.
Her zaman büyüklerin eli öpülmez ve büyüklerde o kişilere harçlık vermez. O gün diğer günlerde olmadığı kadar sık aile ve akraba ziyaretleri yapılır. Halbuki diğer günlerde bu kadar yapılmaz. İşte bunlar bayram günlerinin diğer günlerden farkı budur.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Oktay, Atatürk’ü Öğreniyor Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 59, 60, 61
3. Sınıf Türkçe Kitabı Oktay, Atatürk’ü Öğreniyor Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 59-60-61
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Atatürk’ü hangi özellikleriyle tanıyorsunuz?
Cevap:
Atatürk’ ü , Cumhuriyetimizi kurması ve savaşın kazanılmasında öncülük etmesiyle tanıyorum. Kahraman ordumuzla beraber mücadele etmiş harika bir askerdir.
Atatürk yokluk zamanlarında ülkemizin kurtulması için canını feda ederek savaşmış ve mücadelede en ön saflarda olmuştur. Asker olduğu için stratejik taktikler geliştirmiş ve başarıyı elde etmede öncülük etmiştir. Atatürk’ ün ilergörüşlü , cesaretli, idealist, vatansever, çağdaş bir insandı.
Atatürk’ün resimlerini okulda resmi kurumlarda eczane gibi iş yerlerinde ve resmi törenlerde görmekteyim. Atatürk kurtuluşumuzun ve ülkemizin sembolü haline geldiği için resmi ortak değerimizdir ve bunun için her yere asılır.
. Atatürk’ü bu kadar çok sevmemizin neden nedir?
Cevap:
Atatürk Kurtuluş Savaşında bağımsızlığını elde edebilmemiz için savaşan kahraman askerlerden bir tanesidir. Yüksek başarıları ve devrimleri sebebiyle Kurtuluş Savaşı’mızın bir sembolü haline gelmiş “ülkemizi kurtaran kişi” olarak anılmaya başlanmıştır. Atatürk’ü bize bu devrimleri yaptığı ve ülkemizi kurtaran başkomutan olduğu için çok seviyorum
Soru : b. Aşağıdaki görseli inceleyerek metinde neler anlatılıyor olabileceğini tahmin edelim. Tahminlerimizi yazalım.
Cevap:
Bu resimlerde gördüğüm kadarıyla tahminimce bu metinde Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı ,mücadelesi, eğitim hayatı anlatıyor.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : “Oktay, Atatürk’ü Öğreniyor” metnini dinleyelim. Dinleme sonrasında aşağıdaki yönergeleri uygulayalım.
• Metnin ilk cümlesini yazalım.
Cevap: Oktay, Almanya’da yaşıyor.
• Oktay’ın söylediği cümlelerden birini yazalım.
Cevap: Sadık Amca, Atatürk’ün adı Mustafa değil miydi? Kemal adını nasıl aldı?
• Sadık amcanın söylediği cümlelerden birini yazalım.
Cevap: Sadık amcanın söylediği cümlelerden biri “Söyleyeyim, çünkü Kemal mükemmel anlamına geliyor.”
• Metnin son cümlesini yazalım.
Cevap: Atatürk’ü andığımız için sanki yemekler daha bir lezzetliydi bugün.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 60 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimelerin sözlükteki anlamlarını metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin edelim. Bu kelimeleri birer cümlede kullanalım.
Cevap:
Rüştiye Kelimesi
Tahminim : Orta okul
Cümlem : Bugün Atatürk’ ün Selanik Mülkiye Rüştiyesi’ nde okuduğunu öğrendim.
Kanun Kelimesi
Tahminim : Yasa, devlet kuralları
Cümlem : Dün konuştuğumuz kanun oylamaya sunulacak.
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Oktay nerede yaşıyormuş?
Cevap: Oktay, Almanya’da yaşıyormuş.
2) Oktay ile Sadık amca sık sık ne hakkında konuşuyormuş?
Cevap: Oktay ile Sadık Amca sık sık Atatürk hakkında konuşuyorlarmış.
3) Atatürk’e Kemal adını kim vermiş?
Cevap: Atatürk’e Kemal adını Matematik öğretmeni vermiştir.
4) Öğretmeni, Mustafa’ya niçin ödül vermek istemiş?
Cevap:Öğretmeni, Mustafa’ya çok sevdiği ve zekasını çok beğendiği için ödül vermek istemiştir.
5) Mustafa Kemal’e Atatürk soyadını kim vermiş?
Cevap:Mustafa Kemal’e Atatürk soyadını TBMM vermiştir.
Soru : b. Dinlediğimiz metni ana hatlarıyla arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Oktay Almanya’da yaşayan genç bir çocuktur. Sadık Amca, Oktay’ı sürekli ziyaret eder ve onla sohbet edermiş. Sadık Amca ve Oktay Atatürk hakkında sohbetler ediyormuş. Sadık Amca, Atatürk’ün hayatının milletimiz için yaptıkları devrimleri anlatıyordu.
Bir gün Oktay sohbet ederken “Atatürk’ün adı Mustafa değil miydi ? Kemal adını nasıl aldı “diye sormuş. Sadık Amca, “Atatürk’ün Selanik Askeri Rüştiyesinde olduğunda Matematik öğretmeni tarafından fazla zeki olduğunu gördüğü için Kemal adını verdiği ” söylemiştir.
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yazalım.
Cevap:
Yaşam : Hayat
Okul : mektep
Zekâ : akıl
Millet : ulus
Öğrenci : talebe
Sebep : neden
Konut : ev
Soru : sual
Ad : us
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Dinlediğimiz metinden Atatürk hakkında hangi bilgileri öğrendiğimizi arkadaşlarımıza anlatalım.
Cevap:
Atatürk ‘ ün askeri okulda Mustafa adında bir matematik öğretmeni olduğunu,
Zekasından ve sevgisinden ötürü öğretmeninin O’ na “Mustafa” ismini verdiğini,
Atatürk’ün milletimiz için bir çok zorluklara karşı koyduğunu,
Devrimler yaptığını öğrendik.
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki görsellerden yararlanarak Atatürk’ün getirdiği yeniliklerle ilgili bir paragraf yazalım.
Cevap:
Mustafa Kemal Atatürk savaş kazanıldıktan sonra yepyeni bir devlet oluşturmak için elinden geleni yaptı. Bunun için devrimler yapılması gerekiyordu. Bu devrimlerden iki tanesi resimlerde görüldüğü üzere “harf inkılabı ve soyadı kanunu” dur.
Harf inkılabı yerine Latin harfleri denilen Türkçe alfabesi getirilmiş ve kitaplar ona göre basılmıştır. Soyadı Kanunu’ ndan sonra ise herkes bir soyadına sahip olmuştur.
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Metinde anlatılanlara göre Atatürk nasıl bir öğrencidir?
Cevap:
Metinde anlatılanlara göre Atatürk, zeki ve çalışkan bir öğrencidir.
• “Atatürk öyle bir günde anlatılmaz.” sözüyle ne anlatılmak istenmiştir?
Cevap:
“Atatürk öyle bir günde anlatılmaz.” sözüyle anlatılmak istenen Atatürk ‘ ün çok büyük bir insan olduğu ve çok büyük başarılara imza attığı için anlata anlata bitirilemeyeceğidir. Tarih boyunca birçok kahraman ve büyük insanlar gelmiştir.
Büyük bir yıkımdan ve savaşlardan sonra ölüm kalım savaşı veren milletimizin yeniden doğması ve hayat bulması , devrimlerle yepyeni bir Türkiye doğması için öncülük eden insanda pek şanlıdır. Bu güzel insanın yaptıkları farklıdır ve temsilimiz haline geldiği için gerekli saygı gösterilmelidir.
3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Kumbara, İçi Dolu Para Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 66, 67, 68, 69, 70
3. Sınıf Türkçe Kitabı Kumbara, İçi Dolu Para Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 66-68-69-70
1. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. “Kumbara, İçi Dolu Para” metninin resmini 30 saniye inceleyelim. Resimden yararlanarak aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• Kumbaraya para atan kızın kazağı ne renktir?
Cevap: Kumbaraya para atan kızın kazağı mavi renktir.
• Kumbaranın şekli hangi hayvana benziyor?
Cevap: Kumbaranın şekli file benziyor.
• Küçük kızın odasındaki masanın üstünde neler var?
Cevap:Küçük kızın odasındaki masanın üstünde cüzdan ,not defteri ,kumbara, defter, kalem , kalemtıraş ve lamba var.
Soru : b. Kumbaramızda biriktirdiğimiz paralarla almak istediklerimizi balık kılçığına yazalım
Cevap: Scooter, bisiklet, kaydırak, tablet, şeker ve çikolatalar, boya kalemleri , not defterleri.
2. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Metni kurallara uygun bir şekilde okuyalım. Numaralı yerlere geldiğimizde okumamıza ara vererek aşağıdaki soruların cevaplarını tahmin edelim.
1 Kumbaranız ağzına kadar dolduğunda ne yaparsınız?
Cevap:
Kumbaram ağzına kadar dolu olduğu zaman hemen açar ve paralarımı sayarım. Saydığım paraları ailemden izin alarak ben veya ailemle beraber markete götürerek tümletirim.
Marketlerde bozuk paralara çok ihtiyaç olduğu için memnun bile olurlar. Daha sonra kağıt haline getirdiğim parayı cüzdanıma koyarım. Ne alacağıma ve paranın nelere yeteceğine karar verir ve bu konuda aile büyüklerimden yardım alırım. Daha sonra karar verdiğimiz şeyi almaya giderim.
2 Sahip olduğunuz parayla ne yapmayı düşünürsünüz?
Cevap:
Sahip olduğum parayla hayalini kurduğum şeyleri almayı düşünüyorum. Ailem benim ihtiyaçlarımı karşılıyor ancak bazen almak istediğimiz şeyler ihtiyaç fazlası oluyor. Gerçekten almak istediğim şeyleri almak için para biriktirmeyi seviyorum.
3 Bu durumda hangisinin öncelikli alınması gerekiyor?
Cevap:
Alınması öncelikli olan şey ihtiyaçlardır. İstediğimiz şeylerin alınması bizi çok mutlu eder. Bazen bazı şeylerin hayalini kurar ve hasretle o şeyi isteriz. Bazen görüp hayran olduğumuz bir oyuncak ve tablet bunun içinde olabilir.
Onları aldığımız zamanda ise dünyalar bizim olur. Ancak onlar olmazsa da çok zorlanmayız. Ama bazı ihtiyaçlarımız vardır ki onlar olmazsa olmazdır. Bu ihtiyaçlar alınmazsa zor durumda kalırız.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 68 Cevapları
3. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin edelim. Sonra Türkçe Sözlük’ten bularak yazalım.
Cevap:
Tahminim; İstek Anlamı : Birşeyin olması için heyecan duymak. İhtiyaç Anlamı : Eskikliği olan ve giderilmesi gereken şey. Plan Anlamı : Yapılacaklar listesi. Bütçe Anlamı : Gelir demektir.
—— İstek Sözlükteki Anlamı : kişinin bir şeye karşı duyduğu, yerine gelmesi durumunda mutlu olduğu yönseme. İhtiyaç Sözlükteki Anlamı : 1.gerekseme,gereksinim,gereksinme. 2. güçlü istek. Plan Sözlükteki Anlamı :1. bir yapının, bir kentin, bir makinenin vb. çeşitli bölümlerini gösteren ölçekli çizim. 2. bir işin, bir yapıtın gerçekleştirilmesi, bir konunun yolunda yürümesi için uyulması tasarlanan düzen. Bütçe Sözlükteki Anlamı : devletin, bir kuruluşun, bir ailenin ya da bir kimsenin ileriye dönük olarak bir süre için tasarladığı gelir ve giderlerini tür ve ayrıntılarıyla gösteren çizelge.
Soru : b. İsteklerimize ve ihtiyaçlarımıza örnekler yazalım.
Cevap:
İsteklerimize Örnekler : 5 Tane
Paten
Scooter
Yeni bir tablet
Son model cep telefonu
Evde birkaç tane varken yeni giysiler ve ayakkabılar
İhtiyaçlarımızaÖrnekler : 5 Tane
İhtiyaç duyulan kıyafet ve ayakkabılar
Boya kalemleri
Test kitapları ve kaynak kitaplar
Okumak için kitaplar
Okul gereçleri
4. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
1) Para sahibi olmak niçin zor bir iştir?
Cevap:
Para sahibi olmak için çalışmak lazımdır. Çok paralar kazanmak içinse çok çalışmak lazımdır. Çok çalışmak ise uzun süren zahmetli bir iştir. Bu yüzden para kazanmak zor bir iştir.
Çalışmayan kimseler para kazanamaz ve ihtiyaçlarını karşılayamazlar. Çok mağdur olurlar. Bu yüzden meslek olarak iyi yerlere gelmeli ve daha sonra rahat edebilmek için çok çalışmalıyız.
2) Para harcamaya karar verirken kendinize hangi soruları soruyorsunuz?
Cevap:
Para harcamaya karar verirken kendime nelere ihtiyaç duyduğumu ve hayalini kurduğum isteklerimi soruyorum. Paramın ne kadar olduğunu ve bunlarla neler alabileceğimi soruyor ve fiyat araştırması yapıyorum .
3) Metinde para biriktirmek için nasıl bir yöntem öneriliyor?
Cevap:
Metinde biriktirmek istediği miktarı “gider” olarak ayırmayı veya bankaya yatırmayı öneriyor. Böylece ihtiyaçlarımız için yeterli miktar para olacak ve kalan para ile istediklerimizi alma imkanımız olacak.
4) Metinde söz edilenin dışında para biriktirme yöntemi söyler misiniz?
Cevap:
Metinde söz edilenin dışında para biriktirme yöntemi olarak ailemizin izni olarak bir aile büyüğümüzün yada ailemizin tanıdığı birinin yanında tatil zamanlarında çalışmak güzel bir fikir olabilir . Böylece günlerimiz değerlenmiş ve elimize istediğimiz kadar para geçmiş olur.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 69 Cevapları
Soru : b. Sahip olmayı istediğimiz bir eşyayı almak için para biriktirme planı yapalım
Cevap:
Eşya : Tablet Fiyatı : 700 Günlükharçlığım :15 tl Harçlığımdan ayırabileceğim miktar : 10 tl Biriktirmem gereken gün sayısı : 70
5. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen eş sesli kelimelerin hangi anlamlarda kullanıldığını belirleyelim ve örnekteki gibi eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 66-68-69-70”
6. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Tasarruf yapmanın bize ve ülkemize neler kazandıracağı hakkında arkadaşlarımızla konuşalım.
Cevap:
Tasarruf yapmak bizim adımıza sorumluluk almak ve daha düşük bir fatura ödemek demektir. Yaptığımız israflar her ne kadar farkında olmasakta faturalarımızı kabartan en büyük etkenlerdir.
Diş fırçalarken bile musluğu açık bırakmak gereksiz bir sürü su israfına ve gereksiz bir kabarık faturaya sebep olmaktadır. Ülkemiz açısından ise bizi de ilgilendiren yanı kaynaklarımızın tükenmesi ve zor durumda kalacak olamamızdır. Rahat günlerimizin sürmesini istiyorsak bunlara dikkat etmek hepimizin görevidir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları
7. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki yönergeleri uygulayarak tasarrufla ilgili bir afiş hazırlayalım.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 70 Cevapları”
8. Etkinlik Soruları ve Cevapları
Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.
• İhtiyaçlarımızı mı yoksa isteklerimizi mi öncelikli karşılamalıyız?
Cevap:
Öncelikle ihtiyaçlarımızı karşılamalıyız. İhtiyaçlarımız olmazsa olmaz olan , olmadıkları zaman zor duruma düştüğümüz şeylerdir. Mesela okul kaynak kitaplarımız, dersler için gerekli olan araç ve gereçlerin hepsi bir ihtiyaçtır.
Kışlık ve yazlık kıyafetler, okul formaları yazlık ve kışlık ayakkabılarımızın hepsi ihtiyaçtır. Bunlar olmasa olmazdır. Ancak isteklerimiz hayalini kurduğumuz güzel şeyler ise olsa çok mutlu eder ama olmazsa olmaz değildir.
Mesela bir paten çok eğlencelidir ama ayakkabı gibi olmaması bizleri eksik bırakmaz . Bunları düşünerek istek ve ihtiyaçlarımızı belirlemeli, önce ihtiyaçlarımızı daha sonra isteklerimizi almaya gayret etmeliyiz.
• İhtiyaç ve isteklerimizi karşılarken paramızı nasıl harcamalıyız?
Cevap:
İhtiyaç ve isteklerimizi karşılarken ilk önce para hesaplaması yapmalıyız. Elimizdeki paranın ne kadar olduğunu ve alacağımız şeylerin fiyat araştırmasını yapmalı ve gücümüzün neye yeteceğini hesaplamalıyız.
Daha sonra bu hesaplar doğrultusunda ilk önce en acil ihtiyaçlar ve daha sonra diğer ihtiyaçlarımızı karşılamalıyız. Bunları yaparken ailemizden de fikir almalı onların karşılayacakları şeyleri listeden çıkarmalıyız.
İhtiyaçlarımız bittikten sonrada isteklerimiz belirlemeli ve paramıza göre araştırma yaparak hangi şeyi daha çok istediğimize ve alabileceğimize karar vermeliyiz.