3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 104-107-108-109

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Hoca’dan Mektup Var Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109


3. Sınıf Türkçe Kitabı Hoca’dan Mektup Var Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-107-108-109


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki fıkrayı okuyalım. Biz de arkadaşlarımıza bildiğimiz bir fıkrayı anlatalım.


Cevap :

Motor Arızası

Temel ve Dursun bir gün aynı uçakta yan yana seyahate çıkmışlar. Uçak gökyüzünde süzülürken birden bir ses işitmişler ve pilot: Herkes sakin olsun motor arızası yaşandı, uçağın bir motoru devre dışı kaldı ancak telaş etmeye gerek yok.

Aradan geçen bir süre sonra pilot tedirgin ve korkulu bir ses tonuyla ikinci bir anons daha yapmış: Uçağın ikinci motoru da bozuldu. Temel sonrasında Dursun’a gayet rahat, sakin ve huzurlu bir ses tonu ile:Dursun desene ha bu geceyu da burada geçirecağuz.


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Hoca’dan Mektup Var” metnini noktalama işaretlerine, vurgu ve tonlamamıza dikkat ederek okuyalım. Okuma sonrasında aşağıdaki ifadelerden metinde söz edilenleri işaretleyelim.


Cevap :

  • (B ) Nasrettin Hoca Hortu Köyü’nde doğmuştur.
  • (B ) İlk derslerini Sivrihisar’da almıştır.
  • ( ) Pek çok padişah Hoca’dan ders almıştır.
  • ( B) Hoca medreselerde ders vermiş, kadılık görevinde bulunmuştur.
  • (B ) Hazırcevap sözleri halk tarafından sevilmesini sağlamıştır.
  • ( ) Ülke ülke dolaşıp gördüğü ilginç şeyleri yazmıştır.
  • ( ) Hoca’nın yaşamıyla ilgili olağanüstü söylentiler çıkmıştır.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 107 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki tanımlardan ve ipuçlarından yararlanarak okuduğumuz metinde geçen kelimeleri bulalım.


Cevap :

  • Bazı besinlerin yapımında mayalanmayı sağlamak için kullanılan madde. : Maya
  • Eskiden davalara bakan mahkeme başkanları. : Kadı
  • Kişilik, belirgin özellik. : Şahsiyet
  • Gerektiğinde çabuk, yerinde cevaplar bulup veren kimse. : Hazırcevap

4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki sorularla cevaplarını eşleştirelim.


Cevap :

  • Nasrettin Hoca, nerede doğmuştur? ( Hortu Köyü  )
  • Nasrettin Hoca’nın yoğurt mayaladığı göl nerededir? ( Akşehir )
  • Nasrettin Hoca, ilk derslerini nerede almıştır? ( Hortu Köyü  )
  • Nasrettin Hoca, nerelerde ders vermiştir? ( Medrese )
  • Nasrettin Hoca, hangi görevde bulunmuştur? ( Kadılık )
  • Nasrettin Hoca’yı daha iyi tanımak için nereye başvurabiliriz? ( Kütüphane )

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 108 Cevapları


Soru : b. Aşağıdaki cümlelerdeki noktalı yerleri okuduğumuz metne göre tamamlayalım.


Cevap :

  • İlk derslerimi o dönemin ilim şehri olan ..Sivrihisar’da .. aldım.
  • Halkın sıkıntı çektiği günlerde onları ..birazcık neşelendirmek.. istedim.
  •  …Duygu ve incelik içeren hazır cevap… sözlerim halk tarafından sevilmemi sağladı.
  •  Sevgili çocuklar, …..iylik…. yapmaktan asla vazgeçmeyin.
  • …….Ya tutarsa…. ihtimali hayatta her zaman vardır.

5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Yapılan yazım hatalarını düzelterek ve noktalama işaretlerini koyarak aşağıdaki cümleleri tekrar yazalım.


eskişehirin sivrihisar ilçesinin hortu köyünde doğdum

Cevap :
Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinin Hortu köyünde doğdum.


yoğurt mayaladığım gölün bulunduğu akşehirde aranızdan ayrıldım

Cevap :
Yoğurt mayaladığım gölün bulunduğu Akşehir ‘ de, aranızdan ayrıldım.


ilk derslerimi o dönemin ilim şehri olan sivrihisarda aldım

Cevap :
İlk derslerimi ,o dönemin ilim şehri olan Sivrihisar’ da aldım.


Soru : b. Nasrettin Hoca ile ilgili verilen bilgi kartını dolduralım. 


Cevap :

  • Adı: Nasreddin
  • Doğum Yeri: Sivrihisar ilçesinin Hortu köyü
  • Yaşadığı Şehir: Akşehir
  • Kişilik Özellikleri: İlim öğrenmesi, öğretmesi, kadılık yapması , şakacı tutumlarıyla hakkı söylemesi
  • Mezarının Bulunduğu Şehir: Akşehir

6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Bizi en çok güldüren Nasrettin Hoca fıkrasını sınıfımızda canlandıralım.


Cevap : Bu etkinliği sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 109 Cevapları


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki resimlerde anlatılan Nasrettin Hoca fıkrasını yazalım.


Cevap :

Çocuklar, pazara gelen Nasreddin Hoca’nın etrafını sarmış. “Hoca, bana düdük al!” demiş biri. “Bana da, bana da!” demiş bir diğeri.
Diğerleri de sırayla:
– Ben de düdük isterim!
– Bir tane de bana!, demişler.
İçlerinden sadece biri Nasreddin Hoca’ya düdük parası vermiş. Hoca, parayı alıp pazara gitmiş.
Hoca, akşam pazardan dönünce çocuklar etrafını sarmış. Her biri düdüğünü istemiş. Cebinden bir düdük çıkaran hoca, parayı veren çocuğa vermiş.
Diğer çocuklar hep bir ağızdan bağırmış:
– Hani bizim düdüğümüz?
Nasrettin Hoca gülerek,
– Parayı veren düdüğü çalar, demiş


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını söyleyelim.


• Nasrettin Hoca gibi bizim değerimiz olmuş kişilerden hangilerinin adlarını biliyorsunuz?


Cevap :

Nasrettin Hoca gibi bizim değerimiz olmuş , milli Türk kahramanlarımız “Keloğlan ve Ali Baba İle Kırk Haramiler”.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 12-14-15-16-17

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Günaydın Size Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18


3. Sınıf Türkçe Kitabı Günaydın Size Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 12-14-15-16-17


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Kitabımızın ön kapağını, içindekiler, tema kapağını ve kaynakça bölümlerini inceleyelim. Bu bölümden yararlanarak aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Kitabımızın kapağında hangi renkler vardır ve hangi şekiller kullanılmıştır?


Cevap :

Yeşil tonlar ağırlıklı olsa da beyaz renklerle yazılmışlardır. Şekiller olarak da bayrak, Nasrettin Hoca ve okula giden öğrenciler kullanılmıştır.


• Sizce kapak Türkçe dersi için uygun mudur? Neden?


Cevap :

Bence kapak Türkçe dersi için uygundur. Çünkü konuların içeriği ile alakası vardır. Türkçe dersinde bayrak gibi milli değerlerimiz, Nasreddin Hoca gibi halk büyüklerimiz  ve bizler gibi okul çocukları hakkında bilgiler verilmiştir.


• 1. temada kaç metin kullanılmıştır?


Cevap :

1. temada 5 metin kullanılmıştır.


• Okuduğunuz veya dinlediğiniz metinlerin yer aldığı kitapları incelemek isterseniz nasıl bir yol izleyebilirsiniz?


Cevap :

Okuduğum veya dinlediğim metinlerin yer aldığı kitapları incelemek istersem kitapçılara veya kütüphaneye bakar bulamazsam ailemden kitaptan sipariş etmesini rica ederdim.


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Günaydın Size” şiirini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.


Cevap :

GÜNAYDIN SİZE

Günaydın doğa
Günaydın dünya
Yaşam ne güzel
Yeni bir gün
Başlarken…
Uyanınca sabahları
Günaydın, derim
Anneme, babama
Kardeşlerime
Köpeğime bile…
Sadece sözle değil
Güler yüzümle
Gülen gözlerimle
Günaydın herkese…
Yaşam ne güzel
Yeni bir gün
Başlarken…
Yeşim YÖNTER


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 14 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki kelimeleri örnekteki gibi alfabetik sıraya göre yazalım.

doğa
günaydın
göz
dünya


Cevap : Doğa–Dünya- Göz- Günaydın şeklinde olmalıdır.


b. Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin edelim. Sonra Türkçe Sözlük’ten bularak yazalım. Bu kelimeleri birer cümlede kullanalım.


Cevap :

Doğa Kelimesi

Tahminim : Çevre , tabiat demektir.
Sözlükteki Anlamı : Kendiliğinden var olan ve insan etkinliğinin dışında kendini sürekli olarak yeniden yaratan ve değiştiren, canlı ve cansız nesnelerden oluşan varlığın tümü.
Cümlem : Doğadaki olayların hepsi bir düzen içindedir.

Yaşam Kelimesi

Tahminim : Hayat demektir.
Sözlükteki Anlamı : Canlılarda, doğumdan ölüme değin, etkinliği sağlayan olgular bütünü.
Cümlem : Yaşamımda çok güzel insanlar var.


c. Aşağıdaki yönergeleri uygulayarak kendimiz için bir sözlük hazırlayalım.


Cevap :

  • Çizgili boş bir defter temin edelim.
  • Defterin her bir sayfasının başına alfabemizdeki harfleri sırasıyla yazalım.
  • Her metin sonunda bilmediğimiz kelimeler ve anlamlarını Türkçe Sözlük’ten bularak sözlüğümüze yazalım.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 15 Cevapları


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Okuduğumuz şiirde bulunan özellikleri işaretleyelim.


Cevap :

  • ( ) Uzun cümleler kullanılmıştır.
  • ( X ) Dizeler hâlinde yazılmıştır.
  • ( X ) Dize sonlarında ses benzerlikleri bulunmaktadır.

Soru : b. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Şair, sabahları uyanınca ne yaparmış?

Cevap : Şair, sabahları uyanınca annesine, babasına, kardeşlerine ve köpeğine günaydın dermiş.


2) Şair, Kimlere “Günaydın!” dermiş?

Cevap : Şair, annesine, babasına, kardeşlerine ve köpeğine günaydın dermiş.


3) Şair, “Günaydın!” derken nelere dikkat edermiş?

Cevap : Şair, “Günaydın!” derken sadece sözle değil, güler yüzü ve gözleriyle de günaydın demeye dikkat edermiş


4) Şair, yaşamı sevdiğini hangi dizelerle anlatmış?

Cevap : Şair, yaşamı sevdiğini “Yaşam ne güzel, Yeni bir güne başlarken” dizeleriyle anlamıştır.


Soru : c. Şiirin konusunu ve ana duygusunu belirleyelim. Şiire farklı bir başlık önerelim.


Cevap :

Şiirin Konusu : Şiirin konusu “sabahları günaydın diyen kızın yaşam sevinci” dir.

Şiirin Ana Duygusu : Şiirin ana duygusu “yaşamın mutluluk verici oluşu” dur.

Şiire Önerdiğim Başlık : Yaşamak Ne Güzel ve Hayat Sevinci


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 16 Cevapları


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki şiiri inceleyelim. Şiirin özellikleri hakkında hangi bilgilerin verildiğini arkadaşlarımızla konuşalım.


Cevap : Verilen bilgileri arkadaşlarınızla konuşunuz.


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki olayları sınıfımızda canlandıralım.


Cevap : Sınıf arkadaşlarınızla canlandırmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 17 Cevapları


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Uyandıktan sonra gün içerisinde neler yaptığımızı, hangi sorumluluklarımızı yerine getirdiğimizi aşağıdaki saatlere göre yazalım.


Cevap :

08:00 = Eğer tatil günleri değilse uyanır, elimi yüzümü yıkar, kahvaltı yaptıktan sonra hazırlanıp okula giderim.

03:00 = Okuldan eve gelir, kıyafetlerimi değiştirir, yemeğimi yer ve biraz oyun oynamak için dışarı çıkarım.

18:00 = Ödevlerimi yapar, kitap okur ve vaktim varsa ailemle biraz oturur tv izler yada oyun oynarım.

21:00 = Yatmak için hazırlık yapar, dişlerimi fırçalar ve pijamalarımı giyerek yatağa geçerim.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Güzel sözler kullanmak arkadaşlık ilişkilerimizi nasıl etkiler?


Cevap :

Güzel sözler kullanmak arkadaşlık ilişkilerimiz çok büyük yönde etkiler.

İnsanlar kendilerine iyi davranılmasını ve güzel sözler kullanılmasını önemser ve çok severler. Arkadaşlar birbirlerine güzel sözler söyledikleri zaman arkadaşlık ilişkileri kuvvetlenir ve bağları sağlamlaşır.

Herkes kendisine güzel sözler söyleyen ve iyi davranan insanlarla beraber olmak ister. Bu yüzden arkadaşlarımıza iyi davranmalı ve güzel sözler söylemeyi ihmal etmemeliyiz.


• Güler yüzlü insanlar niçin çevresindekiler tarafından daha çok sevilir?


Cevap :

Her insan güler yüz görmekten mutlu olur. Sözlerden anlamadığını sandığımız küçük bebekler bile güler yüz görmekten mutlu olurlar. İnsanlar bu insanların yanında enerjik ve huzurlu hissederler.

Bu yüzden böyle insanların yanında olmak her insanın seçimidir. Asık suratlı insanlar çok iyi insanlar olsa bile çevrelerine kötü enerji yayarlar. Bu yüzden güler yüzlü insanlar çevredekiler tarafından sevilirler.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 63-64

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık 2. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 63, 64


3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Temada Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 63-64 Cevapları


A) Aşağıdaki metni okuyarak soruları cevaplayalım.


Zübeyde Hanım, bir arkadaşını ziyarete gidiyordu. Yanında Mustafa da vardı. Pazarın içinden geçiyorlardı. Zübeyde Hanım, bir ara Mustafa’nın yanında olmadığını gördü. Onu aramaya başladı. Mustafa, ağaçların altında saka kuşu satan bir kuşçunun yanındaydı.
—— Oğlum, evde kafesimiz de yok. Ne yapacaksın bu kuşları, diye sordu.
—— Meraklanma anneciğim! Ben onları salıvermek için aldım. Kuşlar da bizim gibi kafese kapatılmak istemezler, dedi.
Salih OTORAN


1) Zübeyde Hanım, nereye gidiyormuş?


Cevap : Zübeyde hanım bir arkadaşını ziyarete gidiyormuş.


2) Mustafa, nereye kaybolmuş?


Cevap : Mustafa ,ağaçların altında saka kuşu satan bir satıcının yanına giderek annesinin yanından kaybolmuş.


3) Mustafa kuşları ne yapmak için almış?


Cevap : Mustafa kuşları salıvermek için satın almış. Çünkü kuşların da özgür olmasını istemiş.


B) Aşağıdaki kelimelerin eş anlamlılarını yazalım.


Cevap :

  • hekim→ doktor
  • esir→ tutsak
  • okul→ mektep
  • sene→ yıl
  • kolay→ basit
  • öğrenci→ talebe
  • öykü→ hikâye
  • fayda→ yarar
  • düş→ rüya
  • konut→ ev

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 64 Cevapları


C) Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.


Cevap :

  • ( Yanlış ) Atatürk, Çanakkale Savaşı’na katılmamıştır.
  • ( Doğru ) Atatürk, hayvanları ve doğayı çok severdi.
  • ( Doğru ) Atatürk’ün gittiği ilk okul mahalle mektebidir.
  • ( Yanlış ) Atatürk, Dolmabahçe Sarayı’nda doğmuştur.
  • ( Doğru ) Atatürk, yaşamı boyunca pek çok güçlükle karşılaşmıştır.

Ç) Aşağıdaki cümleleri uygun ifadelerle tamamlayalım.


Atatürk, asker olmak istiyordu. Bu nedenle ;

Cevap : Atatürk , asker olmak istiyordu. Bu nedenle de okumuş okuduğu okulu bırakarak askeri okula kaydoldu. Bu onun hayallerini gerçekleştirmek ve vatanını kurtarmak adına yakından müdahale etme açısından çok kolaylıklar getirdi.


Atatürk, 23 Nisan’ı çocuklara armağan etmiştir. Çünkü ;

Cevap : Atatürk, 23 Nisan’ı çocuklara armağan etmiştir. Çünkü ; geleceğin çocukların ellerinde şekilleneceğini bildi. Çocuklar geleceğin büyükleridir. Onlar çok kıymetlidir. Bu yüzden armağan etmiştir.


Atatürk, yaşamı boyunca pek çok güçlükle karşılaştı. Buna rağmen ;

Cevap :Atatürk, yaşamı boyunca pek çok güçlükle karşılaştı. Buna rağmen ; ideallerinden ve fikirlerinden asla vazgeçmedi. Devletini düşmanlardan kurtarmak ve yenilikleri yaparak uygulamak onun ne  kadar kararlı olduğunu göstermektedir.


D) Zıt anlamlı olan kelimeleri eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 63-64”


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 54-56-57-58

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58


3. Sınıf Türkçe Kitabı Cumhuriyet Bayramı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 54-56-57-58


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Okulumuzda ekim ayında hangi bayram için hazırlık yapılıyor?


Cevap :

Okulumuzda ekim ayında Cumhuriyet Bayramı için hazırlık yapılıyor. Günün anlam ve önemi hakkında bilgiler ve hatırlatmalar yapılıyor. Değerlerimiz ve Cumhuriyetimizin kuruluşu , nasıl kurulduğu hakkında sohbetler ediliyor.

Böylece nasıl bir güne gireceğimizin de bilgisine sahip oluyoruz. Değerlerimize sahip çıkarak bizlere bırakılan Cumhuriyetimize saygımızı belirtmiş oluyoruz.


• 29 Ekim 1923’te hangi önemli olay yaşanmıştır? 


Cevap :
29 Ekim 1923’te Mustafa Kemal Atatürk Cumhuriyeti ilan etmiştir.


Soru : b. Aşağıdaki bayramlardan millî bayramlarımızın başındaki kutucuğa “M”, dinî bayramlarımızın başındaki kutucuğa “D” yazalım.


Cevap :

  • ( Milli Bayram ) 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
  • ( Dini Bayram ) Kurban Bayramı
  • ( Milli Bayram ) 15 Temmuz Millî Birlik ve Demokrasi Günü
  • ( Milli Bayram ) 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı
  • ( Dini Bayram ) Ramazan Bayramı
  • ( Milli Bayram ) 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
  • ( Milli Bayram ) 30 Ağustos Zafer Bayramı

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Cumhuriyet Bayramı” şiirini önce sessiz daha sonra koro hâlinde okuyalım.


Cevap : “Cumhuriyet Bayramı” şiirini bir kaç defa okuyunuz.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 56 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştirelim. 


Cevap :

a neşe : Sevinç, mutluluk.

b cumhuriyet : Halkın kendi kendini yönettiği yönetim biçimi.


Soru : b. “Cumhuriyet” ve “neşe” kelimeleriyle ilişkili kavramlar yazarak kelime haritası oluşturalım.


Cevap :

neşe : mutluluk, sevin, gülümsemek, mutlu olmak, barış, heyecan, masumiyet, eğlence, huzur

cumhuriyet : bağımsızlık, çağdaşlık, özgürlük, Milli Mücadele, devrim


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım. Şiire farklı bir başlık önerelim.


Cevap :

Şiirin Konusu : Cumhuriyet’ tir.

Şiirin Ana Duygusu : Cumhuriyet’in güzellikleri ve sevgisidir.

Şiire Önerdiğim Başlık : Yaşa Sen Cumhuriyet

İyiki Cumhuriyet


Soru : b. Şiirin en beğendiğimiz kıtasını aşağıya yazalım.


Cevap :

Yürüyün arkadaşlar
Hep ileri koşalım,
Bugün bayramımız var,
Gelin bayramlaşalım.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 57 Cevapları


Soru : c. Aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1) Şiirde hangi bayramdan bahsediliyor?

Cevap :Şiirde Cumhuriyet Bayramından bahsediliyor.


2) Okulu nelerle donatmışlar?

Cevap : Okulu bayraklarla donatmışlar.


3) Al bayrak nerelerde dalgalanıyormuş?

Cevap : Al bayrak sokaklarda, evlerde dalgalanıyormuş.


4) Şiire göre 29 Ekim’i niçin neşeyle karşılıyoruz?

Cevap :Şiire göre 29 Ekim’i Cumhuriyet ilan edildiği için karşılıyoruz.


Soru : ç. Şiirin görselini inceleyerek görselle ilgili bir paragraf yazalım.


Cevap :

Yine Ekim ayı gelmişti . Okulda farklı bir heyecan vardı. Öğretmenlerimiz aralarında birşeyler konuşuyor ve bize aktaracakları bilgiler hakkında sohbetler ediyorlardı.

Cumhuriyet Bayramı geleceği için yarışmalar düzenleneceği ilan edilmeye ve panoya asılmaya başladı. Yarışmalar için arkadaşlarımız yazılar, şiirler ve resimler yapıyor, öğretmenlerimiz ise bize gün hakkında bilgiler veriyordu. Sınıfımız ve okulumuz her zamankinden farklı olarak süslendi, bayraklar asıldı. Törenler düzenlendi ve herkes o gün coştukça coştu.


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki kelimeleri, aynı harfleri vererek eş anlamlılarıyla eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 54-56-57-58”

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 58 Cevapları


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Millî bayramlarımız yaklaşırken çevremizde hangi hazırlıkların yapıldığını arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Millî bayramlarımız yaklaşırken çevremizde yarışmalar düzenlenir ve insanlar teşvik edilir. Bilgilendirici yazılar ve afişler asılır. Haberlerde ve reklamlarda gün ile ilgili bilgiler yer alır. Bayraklar asılır ve valinin görevlendirdiği arabaları gezerek şarkı gibi kutlayıcı ifadeler söyler.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki sayfaya bir arkadaşımızın 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nı kutlamak için elektronik posta yazalım.


Cevap :

Alıcı : Mehmet

Konu: Cumhuriyet Bayramı’ mız

İleti: Sevgili Arkadaşım. Bugün her günden farklı bir gündü. Çünkü Cumhuriyet kuruldu. Bir devrin adımları atıldığı bugünde bizlerde emanetimizi sevgiyle taşımanın gururu içinde olmalıyız. Bayramımız kutlu olsun.


Soru : b. Elektronik posta gönderme sayfasındaki sembolleri inceleyelim Sembollerin hangi anlamlara geldiğini söyleyelim.


Cevap :

Alıcı : gönderdiğimiz kısmı
Konu : İçerik başlığı
Mesaj : Konu içeriği
Gönder : Metin bittikten sonra iletiyi göndermemizi sağlayan kısım


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki bayramlarla kutlandıkları günleri eşleştirelim.


Cevap :

  • Cumhuriyet Bayramı ( 29 Ekim  )
  • Millî Birlik ve Demokrasi Günü ( 15 Temmuz )
  • Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ( 23 Nisan )


 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 48-51-52-53

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Bayrağıma Sesleniş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53


3. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağıma Sesleniş Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-51-52-53


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Bayrağımızın üzerinde hangi renkler ve şekiller vardır?

Cevap : Bayrağımızın üzerinde zeminde kırmızı renk üzerine beyaz ay ve yıldız şekilleri vardır.


• Bu şekillerin anlamını biliyor musunuz?

Cevap : Bayrağımızda bulunan ay gökyüzünü yıldız ise ülkemizin kurtuluşunu sembolize eder.


• Bayrağımızı en çok nerelerde görüyorsunuz?

Cevap : Bayrağımızı en çok okulumuzda, resmi iş yerlerinde, Anıtkabir , şehitlik gibi şehitlerin mezarlarında, tabutların üzerinde, sokaklarda, bazen evlerde, askeri bölgelerde olmak üzere ülkemizde bir çok yerde görüyorum.


Soru : b. Kesik çizgilerin üzerinden giderek bayrağımızı tamamlayalım ve boyayalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 48-51-52-53”

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Bayrağıma Sesleniş” metnini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.


Cevap : Güzel bir şekilde metni okuyunuz.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 51 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Metinde geçen anlamını bilmediğimiz kelimelerle ilgili aşağıdaki gibi kelime kartları hazırlayalım.


Cevap : Bu kısmı kendinize göre anlamını bilmediğiniz kelimeleri bularak sözlükten bakınız.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Bundan yıllar önce neler olmuş?

Cevap : Bundan yıllar önce Anadolumuz, vatan topraklarımız işgal edilmiş, ordularımız dağıtılmıştı.


2) İnsanlarımız niçin gözyaşı döküyormuş?

Cevap : İnsanlarımız düşmanlar geldiği ve masum insanlara saldırdığı için gözyaşı döküyormuş.


3) Türk halkı nasıl bir mücadele vermiş?

Cevap : Türk halkı öğrencisi, öğretmeni, doktoru, terzisi, çiftçisi, marangozuyla şehit ya da gazi olmaya koşan halk, topyekün bir mücadele vermiş.


4) Türk halkı 15 Temmuz’da ne yapmış?

Cevap : Türk halkı 15 Temmuz’daki gibi bir bütün olarak var olmuş ve halkımız el ele verip canla başla çalışmaya devam etmiş.


Soru : b. Okuduğumuz metnin konusunu ve ana fikrini yazalım.


Cevap :

Metnin Konusu : Okuduğumuz metnin konusu: Milli Mücadele

Metnin Ana Fikri : Okuduğumuz metnin ana fikri: Milletimiz elele verdikçe asla yenilmeyecektir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 52 Cevapları


Soru : Bayrağımız gibi bağımsızlığımızı simgeleyen değerlerimize örnekler verelim. İstiklâl Marşı’mızın aşağıdaki bölümlerini ezberleyerek sınıfta okuyalım.


Cevap : Bayrağımız gibi bağımsızlığımızı simgeleyen değerlerimiz Atamız, İstiklal Marşımız, Gençliğe Hitabemiz ve Milli Mücadelemiz’ dir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 53 Cevapları


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki kelimeleri, aynı numaraları vererek zıt anlamlılarıyla eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 53 Cevapları”

6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Bayrağımızı her zaman gönderde tutarken niçin 10 Kasım günlerinde yarıya indiririz? Bunun nedenini araştırarak arkadaşlarımızla konuşalım.


Cevap :

10 Kasım günü ülkemizin temsillerinden sayılan Mustafa Kemal vefat etmiştir. Bu üzgün günümüzde yasımızı belirtmek için bayrağı yarıya indiririz. Büyük yas günlerinde böyle yapılarak bir nevi saygı ifade edilmek istenir.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aile büyüklerimizden birini belirleyelim. Ona aşağıdaki soruları sorarak röportaj yapalım. Edindiğimiz bilgileri defterimize yazalım.


• 15 Temmuz gecesi neredeydiniz?

Cevap : 15 Temmuz gecesi evdeydim, duyunca hemen sokağa koştum.


• O gece, ülkemize ne yapılmak istendi?

Cevap : O gece, ülkemize darbe yapılmak istendi.


• Bu olaydan nasıl haberdar oldunuz?

Cevap : Bu olaydan ailem ve televizyon sayesinde haberdar oldum.


• Yaşanan olayları öğrenince neler hissettiniz?

Cevap : Yaşanan olayları öğrenince çok şaşırdım ve korktum. İçimde bir mücadele hissi oluştu. Dayanamadım ve ülkemi savunmak istedim.


• Halkımız o gece nasıl bir kahramanlık gösterdi?

Cevap : Halkımız o gece kadın erkek demeden silahsız bir şekilde kendi canlarını ortaya koyarak meydanlara koştu. Bu büyük bir mücadele örneğidir. Dedelerimizde bulunan o asil kanın göstergesidir.

Eğer milletimiz bu asil kana ve cesarete sahip olmasa bizler bugün buralarda olamazdık. Kendi canını ortaya koyan askerlerimiz ve halkımız , şehit ve gazilik şereflerine ermişler ve bizleri huzurda tutmak için kendilerini feda etmişlerdir.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Bayrağımızı neden hep yükseklerde görmek isteriz?


Cevap :

Bayrağımız sadece bir bayrak değil bizim bağımsızlığımızın ve değerlerimizinde sembolüdür.

Verilen mücadelenin resmidir. Bu yüzden bayrağımızın hep yükseklerde olması bizimde bağımsız ve özgür olmamız demektir. Bayrağımızın yükseklerde olması canımızın emniyette olması , güvende olmamız ve rahatça yaşamamız demektir. Düşman işgali olmadan asker ve polisimizle adaletin sağlanması ve adil bir vatan demektir.


• Hangi davranışlarımız bayrağımıza verdiğimiz değeri gösterir? 


Cevap :

Bayrağımızı yükseklerde tutmalı, kendisinden bahsederken saygı ile bahsetmeli, nasıl meydana geldiğini bilmeli, tarihini okuyarak hakkında bilgi sahibi olmalı, kendine yapılan eleştirilere karşı çıkmalı ve bu konuda bilinçlenmeliyiz.

Düşen ve yerde olan bayrakları yerden kaldırmalı ve yerde kalmasına müsaade etmeyerek saygımızı göstermeliyiz. Bayrağa olan saygımız oluştuğu Milli Mücadele’ ye olan saygıdandır.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 25-28-29-30-31

İlkokul 3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Mimar Sinan’ın Sular Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31


3. Sınıf Türkçe Kitabı Mimar Sinan’ın Sular Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 25-28-29-30-31


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Sizce dürüst bir insan hangi davranışları gösterir?


Cevap :

Bence dürüst bir insan her şeyden önce yalan söylemez. Yalancı şahitlik yapmaz, şakada olsa yalan söylemez, kimseyi kandırmaz, hile yapmaz, sır verildiği zaman tutar, kimsenin sırrını yaymaz. Böyle bir insan işine sadık olur ve sağlam olur. İnsanlar tarafından güvenilir. Kendisine sır verilebilir ve bir şey söylediği zaman şüphelenmeden inanılabilir.


• Dürüst olmayan insanlara güvenir misiniz? Neden?


Cevap :

Dürüst olmayan insanlara güvenmem. Yalan çok kötü bir şey. Yalandan nefret ederim. Yalan söyleyen insanlar bir gün gelir sana da yalan söyleyebilir, seni kandırabilirler.

Ne kadar çirkinleştiklerini tahmin bile edemezsiniz bazen. Yalan söyleyen insana sır söylenmez çünkü gizleyeceğim der ve başkasına söyleyebilir. Bir şey anlattığı zaman yalan söyleyip söylemediğini bilemediğin için ona yine güvenemezsin. Malını da emanet edemezsin çünkü doğruyu söylemeyebilir.


Soru : Dürüstlükleriyle çevresindekilere örnek olmuş aşağıdaki kişilerin adlarını yazalım.


Cevap :

  1. Mustafa Kemal Atatürk
  2. Mehmet Akif Ersoy
  3. Mimar Sinan

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Mimar Sinan’ın Suları” metninin resimlerini inceleyelim. Metinde nelerin anlatılıyor olabileceğini tahmin edip yazalım.


Cevap :

Okumadan Önce

Bence bu metinde Mimar Sinan’ın eserlerden ve hayatını anlatılıyor.

Okuduktan Sonra

Tahminimle metinde anlatılanlar aynı şekilde tahminleri doğru çıktı.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 28 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Verilen kelimelerin metinde kullanıldığı anlamı işaretleyelim.


Cevap :

mimar :  Yapıların planını hazırlayıp bunların gerçekleşmesini sağlayan kimse.

kaynak : Bir suyun çıktığı yer.

şadırvan :  Genel olarak cami avlularında bulunan abdest alma yeri.

kemer : Bele dolayarak toka ile tutturulan bel bağı.


Soru : b. İçinde “mimar”, “kaynak”, “şadırvan” ve “kemer” kelimelerinin geçtiği bir paragraf yazalım.


Cevap :

Mimar yapmış olduğu camiyle herkesi kendine hayran bıraktı. Denizin yanında yapılan o güzel cami ışıklandırması ve motifleriyle baş döndürmeye yeterdi. Su kaynaklarından yararlanarak yapılan havuz suyunun denizden alınması ayrı bir kolaylık oldu.

Yapmış olduğu şadrıvandaki o motifler gerçekten görülmeye değerdi. Camiye girerken uzun sütunlarla yapılan kemerler gerçekten dikkat çekiciydi. Mimarı en içten samimiyetimle kutluyorum, başarılarının devamını diliyorum.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Verilen kelimelerin metinde kullanıldığı anlamı işaretleyelim.


1) Mimar Sinan, kaç tane yapı inşa etmiş?

Cevap : Mimar Sinan beş yüze yakın yapı inşa etmiştir.


2) Mimar Sinan’dan nasıl söz ediliyormuş?

Cevap : Mimar Sinan’dan sevgiyle, saygıyla söz ediliyormuş.


3) Mimar Sinan’ın başarılarını çekemeyenler ne yapmışlar?

Cevap : Mimar Sinan’ın başarılarını çekemeyenler Onu kötülemek için hakkında dedikodu çıkarmışlar.


4) Kadı, şikâyetler üzerine ne yapmış?

Cevap :Kadı, şikâyetler üzerine yargı yerine çağırıp Mimar Sinan’ı sorgulamış.


5) Yargılanma sonucunda neler olmuş?

Cevap : Yargılanma sonucunda gerçek ortaya çıkmış, Kadı ise Mimar Sinan’dan özür dilemiş.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 29 Cevapları


Soru : b. Metne göre doğru olan ifadeleri işaretleyelim.


Cevap :

  • ( X ) Mimar Sinan beş yüze yakın yapı inşa etmiştir.
  • ( ) Mimar Sinan’ın yapıtları günümüzde kullanılamaz durumdadır.
  • ( X ) Mimar Sinan, mimarbaşı olarak görev yapmıştır.
  • ( ) Kadı, padişahtan korktuğu için Mimar Sinan’ı sorgulamamıştır.
  • (X ) Padişah, Sinan’ı su kaynakları bulması için görevlendirmiştır.
  • (X ) Mimar Sinan, kemerler kurarak İstanbul’a su getirmiştir.
  • ( ) Sinan, kendisine yapılan kötülük sonrasında görevini bırakmıştır.

Soru : c. Aşağıdaki ifadeleri kullanarak resimlerdeki yerlerin adlarını yazalım.


Cevap :

  1. Kanuni Sultan Süleyman Köprüsü
  2. Selimiye Camii
  3. Yavuz Sultan Selim Türbesi
  4. Gazi Mehmet Paşa Hamamı

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 30 Cevapları


Soru : ç. Metinle ilgili iki soru hazırlayalım. Arkadaşlarımızdan bu soruları cevaplamalarını isteyelim


Soru : Padişah Mimar Sinan’a mimarlık dışında ne görev vermiştir?

Cevap : Padişah Mimar Sinan’a mimarlık dışında su bulma ve İstanbul’ a getirme görevi vermiştir


Soru : Mimar Sinan İstanbul’ a suyu getirmek için ne yapmıştır?

Cevap : Mimar Sinan İstanbul’ a suyu getirmek için kemerler inşa etmiştir.


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki kelimeleri kullanarak anlamlı ve kurallı cümleler yazalım.


inşa etmiş – yapı – yakın – beş yüze – Sinan – Mimar

Cevap : Mimar Sinan beş yüze yakın yapı inşa etmiş.


söz – ediyoruz – saygıyla – ondan – hepimiz

Cevap : Ondan hepimiz saygı ile söz ediyoruz.


dolaşmış – atla – günlerce – Sinan

Cevap : Sinan günlerce atla dolaşmış.


varmış – başarılarını – kıskananlar – Sinan’ın

Cevap : Sinan’ın başarılarını kıskananlar varmış.


ayrılmamış – doğruluktan – Sinan – hiçbir – zaman

Cevap : Sinan hiç bir zaman doğruluktan ayrılmamış.


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : İki kişilik gruplar oluşturalım. “Mimar Sinan” ve “kadı” rollerini üstlenerek mahkemede neler yaşanmış olabileceğini sınıfımızda canlandıralım.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte sınıfta canlandırmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 31 Cevapları


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Eren’in hikâyesini verilen durumlara göre tamamlayalım.


Eren üçüncü sınıfa gidiyordu. Herkes tarafından çok sevilen bir çocuktu. Eren, anne ve babasının işe gittiği bir gün evde yalnız oturuyordu. Yalnızlıktan canı epey sıkılmıştı. Salonda top oynamaya başladı. Top önce duvara sonra masanın üzerindeki vazoya çarptı. Vazo kırıldı. Eren kırılan parçaları hemen toplayarak çöpe attı. Yaptığının hata olduğunu biliyordu. Annesi ve babası geldiğinde vazoyu yerinde göremeyince Eren’e neler olduğunu sordular.


✓ Eren, dürüst davranırsa neler söyler?

Cevap : Top oynadığını ve dikkatsiz davranarak vazoyu kırdığını , daha sonra parçalarını toplayarak çöpe attığını ve pişman olduğunu söyleyerek özür diler. Daha sonra ailesiyle bu konu hakkında konuşarak sorunu çözerler.


✓ Eren, dürüst davranmazsa neler söyler?

Cevap : Arkadaşının kırdığını veya görmediğini söyler. Ancak ailesinin ona karşı olan güveni azalır ve buda hiç iyi olmaz. Onun yerine doğruluğu tercih etmeli ve bu hatasını bir daha tekrarlamamalıdır.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Dürüst davranmak insanlarla olan ilişkilerimizi nasıl etkiler?


Cevap :

Dürüst insanları herkes sever. Herkes bu insanlarla beraber olmak ve yakınlık kurmak ister. Dürüst bir insan herşeyden önce yalan söylemez. Yalancı şahitlik yapmaz, şakada olsa yalan söylemez, kimseyi kandırmaz, hile yapmaz, sır verildiği zaman tutar, kimsenin sırrını yaymaz.

Böyle bir insan işine sadık olur ve sağlam olur. İnsanlar tarafından güvenilir. Kendisine sır verilebilir ve birşey söylediği zaman şüphelenmeden inanılabilir. Böyle bir insanla da çok samimi bir dostluk kurulur ve herkesçe güvenilen bir insan olur.


• Dürüst olmayan bir kişiyle arkadaşlığınızı sürdürür müsünüz? Niçin?


Cevap :

Hayır, dürüst olmayan bir kişiyle arkadaşlığınızı sürdürmem. Dürüst olmayan insanlar yalan söyleyebilir ve ona paylaştığım şeyleri söz verdiği halde başkasına anlatabilir.

Bu insanlar bir şey kaybolduğunda veya bir olay anlatılacağı zaman bile yalan söyleyebilirler. Onun için onun anlattığı şeylere güvenmem. Buda arkadaşlığımızın bitmesine neden olur. Dürüst bir insanla ise arkadaşlık yapmak çok güzeldir. Ona güvenebildiğin için huzurlu hissedersin.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 42-45-46-47

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Atatürk’ün Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44, 45, 46, 47


3. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün Yaşamı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 42-45-46-47


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Atatürk kaç yılında, nerede doğmuştur?


Cevap :  Atatürk, 1881 yılında Selanik’te doğmuştur.


• Atatürk’ün annesinin, babasının ve kız kardeşinin adı nedir?


Cevap : Atatürk’ün Annesi Zübeyde Hanım, Babası Ali Rıza Hanım, Kız kardeşi Makbule Hanım’dır.


• Atatürk kaç yılında, nerede vefat etmiştir?


Cevap :Atatürk, 1938 Yılında Dolmabahçe Sarayı’nda İstanbul’da vefat etmiştir.


• Atatürk’ün anıt mezarının adı nedir?


Cevap : Atatürk’ün anıt mezarının adı Anıtkabir’dir.


• Atatürk’ün anıt mezarı nerededir?


Cevap : Atatürk’ün anıt mezarı Ankara’ dadır.


Soru : Atatürk’ün ailesindeki kişilerin adlarını yazalım.


Cevap :

  1. Zübeyde Hanım
  2. Ali Rıza Bey
  3. Makbule Hanım

2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Atatürk’ün Yaşamı” metnini sesli ve sessiz olarak okuyalım.


Cevap : Metni bir iki defa okuyunuz.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 45 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin sözlükteki anlamlarını metinde geçtiği cümlelerden yararlanarak tahmin edelim.


Cevap :

mektep : Okul demektir.

çağdaş : uygar, çağa uygun hareket eden demektir.


Soru : b. Yukarıdaki kelimelerin kullanıldığı birer cümle yazalım.


Cevap :

mektep : Eskiden okullara mektep deniyordu.

çağdaş : “Çağdaş” çağa uyan kişilere verilen isimdir.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Atatürk, nerede dünyaya gelmiş?

Cevap : Atatürk, Selanik’te üç katlı pembe bir evde dünyaya gelmiştir.


2) Annesi, Atatürk’e ne zaman doğduğunu söylermiş?

Cevap : Annesi, Atatürk’e baharda Mayıs ayının herhangi bir gününde doğduğunu söylermiş.


3) Atatürk ve ailesi niçin dayısının çiftliğine yerleşmiş?

Cevap : Atatürk ve ailesi babası öldüğü  için dayısının çiftliğine yerleşmiş.


4) Atatürk’ün Çanakkale Savaşı’nda görevi neymiş?

Cevap : Atatürk’ün Çanakkale Savaşı’nda görevi Tümen komutanlığı yapmakmış.


5) Çanakkale Savaşı nasıl kazanılmış?

Cevap :Çanakkale Savaşı askerlerin inancı sayesinde kazanılmış.


6) Atatürk, yaptığı yeniliklerde kimden destek almış?

Cevap : Atatürk, yaptığı yeniliklerde halktan destek almış.


Soru : b. Okuduğumuz metinde bulunan özellikleri işaretleyelim.


Cevap :

  • ( X ) Kişi, yer ve zaman unsurları bulunmamaktadır.
  • ( X ) Bilgi vermek amacıyla yazılmıştır.
  • ( ) Metinde olay örgüsü bulunmamaktadır.
  • ( X ) Yazım şekli şiirden farklıdır.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 46 Cevapları


Soru : c. Aşağıdaki olayları, oluş sırasına göre numaralandıralım.


Cevap :

  • ( 1 ) Atatürk, mayıs ayının bir gününde Selânik’te doğdu.
  • ( 4 ) Atatürk, annesinin haberi olmadan askerî okul sınavına girdi.
  • ( 6 ) Atatürk, Trablusgarp ve Çanakkale Savaşlarına katıldı.
  • ( 8 ) Türk Milleti, Kurtuluş Savaşı’ndan büyük bir zaferle ayrıldı.
  • ( 3 ) Atatürk, önce mahalle mektebine yazıldı.
  • ( 7 ) Atatürk, halkın desteğiyle Kurtuluş Savaşı’nı başlattı.
  • ( 5 ) Atatürk, askerî okulları bitirince asker oldu.
  • (2  ) Atatürk, babası ölünce ailesiyle birlikte dayısının çiftliğine yerleşti.

5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını yazalım.


Cevap :

  • ilk = son
  • önce = sonra
  • git = gel
  • üzüntü = sevinç
  • gir = çık
  • büyük = küçük
  • zafer = yenilgi
  • yeni = eski
  • genç = ihtiyar
  • barış = savaş
  • sonra = önce
  • başla = bitir

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 47 Cevapları


Soru : b. Yazdığımız kelimelerden üç tanesini seçelim. Bunların da kullanıldığı birer cümle yazalım.


Cevap :

  • Küçük kuş o kadar minik ve sevimliydi ki!
  • Yeni eski demeden defterleri çöpe attı.
  • Genç ihtiyar demeden herkes görev için cepheye koşuyordu.

6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Sınıfımızın Şeref Köşesi’nde nelerin bulunduğunu söyleyelim. Niçin orada bulundukları hakkında arkadaşlarımızla konuşalım.


Cevap :

Sınıfımızda şeref köşesinde Türk bayrağı ,Mustafa Kemal Atatürk’ ün portesi ,İstiklal Marşı ve Gençliğe hitabe yer almaktadır. Milli Mücadele Dönemi’nde kahramanlık yapan ve bizi bugünlere getiren kişilerim simgesi olarak Atamız, bayrağımız , marşımız ve hitabemiz vardır. Bunlar devletimiz için olmazsa olmazdır. Her millet için kendine has bayrağı, marşı bulunur. Bizimde değerlerimiz onlardır.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : İlk harflerinden “Atatürk” kelimesinin oluştuğu bir şiir yazalım. Yazdığımız şiiri arkadaşlarımıza okuyalım.


Cevap :

Atam anıyoruz seni her 10 Kasım’ da
Türklerin gururusun sen kanımızda
Aslında varlığın armağan bana
Türklerin gurur canım Atam’ a
Ülkem için ne de değerlisin sen
Resmin hep baş köşede gönlümdesin sen
Kahraman ordumla baş tacısın sen.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Atatürk, asker olmak için neler yapmıştır?


Cevap : Atatürk, asker olmak için okuduğu okulu bırakarak askeri okula geçmiş, okumuş ve burada başarılı olarak cephede görev yapmıştır. Vatanı işgal edince duramamış ve asker olmaya karar vermiştir. Bu isabetli kararla başarılar elde etmiş ve ülkemizin temsili haline gelmiştir.


• Asker olduktan sonra hangi savaşlara katılmıştır?


Cevap : Atatürk, asker olduktan sonra Trablusgarp ,Çanakkale ,ve Kurtuluş Savaşı’na katılmış.


• Yaptığı yenilikleri kimlere emanet etmiştir?


Cevap : Atatürk, yaptığı yenilikleri Türk gençliğine emanet etmiştir. Çünkü geleceğin büyükleri şimdilerin gençleri ve çocuklarıdır. Onlardaki güç bunları omuzlamaya yeter.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 32-33-34-35-36

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Gelin Kardeş Olalım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34, 35, 36


Gelin Kardeş Olalım Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 32-33-34-35-36


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki cümleleri uygun akrabalık adlarıyla tamamlayalım.


Cevap :

  • Annemizin kız kardeşine teyze deriz.
  • Annemizin erkek kardeşine dayı deriz.
  • Babamızın kız kardeşine hala deriz.
  • Babamızın erkek kardeşine amca deriz.

Soru : b. Aşağıdaki fotoğraflardan “kardeş olmak” ifadesini anlatanları işaretleyelim


Cevap :

Sırasıyla 1, 3 ve 4. resimleri işaretlemeniz gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 33 Cevapları


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Noktalı yerleri “Gelin Kardeş Olalım” şiirini dinlerken tamamlayalım. 


Cevap :

Bırakalım inadı
Gelin kardeş olalım.
Bütün millet evladı
Gelin kardeş olalım.
Savaş yasak olsun,
Düşmanlık uzak olsun,
Yürek bir olsun,
Gelin kardeş olalım.
El ele vermek için
Gülü dermek için
Murada varmak için
Gelin kardeş olalım.
Küslükleri atalım.
Düşmanlıkları unutalım.
Gönülde sevgi tutalım.
Gelin kardeş olalım.
Bu ne güzel bir…
Dünyaya olsun örnek,
Kardeş gibi severek
Gelin kardeş olalım.


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki bulmacayı çözelim.


Cevap :

1) İstek, temenni. = Dilek
2) Dost olmayan. = Düşman
3) Ulus. = Millet
4) Bir konuda direnme. = İnat
5) Bir kimsenin kötülüğünü isteyen duygu. = Nefret


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 34 Cevapları


Soru : b. Dinlediğimiz şiirde geçen aşağıdaki kelimeleri birer cümlede kullanalım. 


Cevap :

dilek = Senin için bir dilek dileyeceğim.
Kabul olacağını düşünerek bir dilek söyler misin?

millet = Türk milleti çok büyük kahramanlıklara imza atmıştır.
Her millet kendi vatanı içerisinde özeldir.

inat = Çocuklarda gelişimsel inatçılık normal bir şey.
İnat etti de benle gelmedi.

nefret = Yalan söyenilmesinden nefret ederim.
Nefret yerine sevgi ekmeliyiz yüreğimize.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim. 


1) Şair, ne olmamızı istiyor?

Cevap : Şair , kardeş olmamızı istiyor.


2) Şair, neyin yasak olması gerektiğini söylüyor?

Cevap :Şair, düşmanlığın yasak olması gerektiğini söylüyor.


3) Şairin uzak olmasını istediği duygu nedir?

Cevap : Şairin uzak olmasını istediği duygu düşmanlıktır


4) Şairin “Yunus gibi sevelim.” derken söz ettiği kişi kimdir?

Cevap : Şairin “Yunus gibi sevelim.” derken söz ettiği kişi Yunus Emre’dir.


5) “Yunus” gibi bizlere örnek olan başka kimleri tanıyorsunuz?

Cevap : “Yunus” gibi bizlere örnek olan Atamızı, Aşık Veysel, Peygamberimizi, Mevlana’yı tanıyorum.


Soru : b. Şiirle ilgili bir soru hazırlayarak sıra arkadaşımıza soralım. Soruyu ve arkadaşımızın verdiği cevabı yazalım.


Cevap :

Soru : Şair neden el ele vermemizi istiyor?

Cevap :El ele vermek için, gülü dermek için, murada varmak için el ele vermemizi istiyor.


Soru :Şair gönülde ne tutmamızı istiyor.

Cevap : Şair gönülde sevgi tutmamızı istiyor.


Soru : c. Şiirin en beğendiğimiz kıtasını tekrar okuyalım. Bu kıtada neler anlatıldığını arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Şiirin en beğendiğim kıtası

“Savaş yasak olsun,
Düşmanlık uzak olsun,
Yürek bir olsun,
Gelin kardeş olalım.” budur. Bu kıtada savaştan uzak durulması gerektiği anlatılmaktadır. Gerçekten de savaşta kadın , çocuklarda olmak üzere milyonlarca insan mağdur olur, hayatları tehlikeye girer ve kötü şeylere maruz kalırlar. Savaşların bitmesi ve çıkar ilişkisi için insanların hayatları ile böyle oynanmaması gerekmektedir. “Yürekler bir olsun” dizesi de çok hoşuma gitti. Herkesin yüreği keşke bir olsa ve kardeşlik için çarpsa.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 35 Cevapları


Soru : ç. Dinlediğimiz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım. Şiire farklı bir başlık önerelim.


Cevap :

Şiirin Konusu : Şiirin konusu “Kardeşlik”tir.

Şiirin Ana Duygusu :Şiirin Ana Duygusu Kardeş olmanın önemi, barışın güzelliğidir.

Şiire Önerdiğim Başlık : Artık Gelin Kardeş Olalım
İnadı Bırakalım Gelin Kardeş Olalım


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki cümlelerin kaç kelimeden oluştuğunu başındaki kutucuklara yazalım.


Cevap :

  • Korkular bizden uzak olsun. (4)
  • Nefreti unutalım. (2)
  • Birlik ve beraberliğimizle tüm dünyaya örnek olalım. (7)
  • Gelin kardeş olalım. (3)
  • Bırakalım. (1)

Soru : b. Noktalı yerlere istediğimiz konuda, verilen sayıda kelimeden oluşan cümleler yazalım.


Cevap :

  • 3 Kelime : Benimle gelir misin?
  • 5 Kelime : Eve kadar bana eşlik etti.
  • 2 Kelime : Kalemi ver.
  • 4 Kelime : Elimdeki gülleri ister misin?

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 36 Cevapları


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Yurdumuzda huzur ve güven içinde yaşamanın bize neler hissettirdiğini arkadaşlarımıza anlatalım.


Cevap :

Yurdumuzda huzur ve güven olması bana çok iyi hissettiriyor. Kendimi güvende hissediyorum. Böylece sürekli birşeyler olmasından tasalanmıyorum. Polislerimiz ve askerlerimiz bizi korumak için varlar.

Onlar bizi koruduğu için kötü insanlardan da korkmuyorum. Devletin huzurda olması halkın güven ve huzurda olması için şart bence. Okuluma gidiyor ve eğitim alıyorum. Dilediğim zaman dışarı çıkabiliyor ve arkadaş ve sevdiklerimle dilediğim kadar vakit geçirebiliyorum. Dilediğim yerlere seyahat edebiliyorum.


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Yunus Emre’nin şiirlerinden birini öğrenerek yazalım. Bu şiiri ezberleyerek arkadaşlarımıza okuyalım.


Cevap :

Gel Gör Beni Aşk Neyledi

Beni sev, sev de anlama
Dokun, hisset
Ne olur sorgulama
Sakın beni yargılama
Yapma, değiştirmeye çalışma
Ah vazgeçme
Arzula, sev, okşa beni
Üzme, ne olur üzme
Ele geçirmeye çalışma hiç böyle beni
Sen bana, ben sana benzersek ne olur?
Nasıl dayanır ki aşk bu kadar aynılığa?
Beni neden sevdiğini hatırla ne olur
O ilk günler nasıl da aşkla sevişirdik
Aşk incelik ister canım, hoyrat olma
Beni böyle sev, değiştirme, boşver anlama
Bir güç savaşı değil bu, kendi haline bırak
Galibi yoktur ki hiç, aşk bu unutma
Aşk bu aşk olacak
Sen izin verirsen yaşanacak YUNUS EMRE



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 83-84-85-86

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Suyumuz Tükenirse Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 83, 84, 85, 86


3. Sınıf Türkçe Kitabı Suyumuz Tükenirse Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 83-84-85-86


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Evinizdeki eşyalardan hangileri elektrikle çalışıyor?


Cevap :

Evimde birçok eşya elektrikle çalışıyor. Bunlar lambalar, ütü, elektrikli soba, klima ,bilgisayar, televizyon, şarj aletleri, mutfak robotu, fırın, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi, mikrodalga, elektrikli süpürge, blender, mikserdir.


• Elektriklerin kesildiği zamanlarda ne tür sorunlar yaşıyorsunuz?


Cevap :

Elektrikler kesildiği zaman en çok ışıkta zorlanıyorum. Karanlıkta yaşamak gerçekten çok zor oluyor. Önümü görmekte zorlanıyorum. Çamaşır, bulaşık makinesi, ütü gibi aletler çalışmadığı için hayatımızda aksaklıklar çıkıyor. Sıcak ve soğuk olduğu günlerde klima çalışmadığı için üşüyor veya terliyoruz. Elektrikli bir hayata gerçekten çok alışmışız.


• Evinizde elektrik gibi başka hangi kaynakları kullanıyorsunuz?


Cevap :

Evimizde elektrik gibi kullandığımız diğer kaynak, güneş enerjisi varsa doğal gaz veya kalorifer sistemidir. Elektrik kadar olmasa da bunlar da önemli işler görüyor. Güneş enerjisinden ısınan su ile yemek yapma, banyo gibi ihtiyaçlarımızı rahatça karşılarız. Aslında güneş enerjisi ile elektrik üretimi gibi birçok şey yapılabiliyor ancak daha o teknoloji her evde bulunmuyor.


Soru : b. Günlük yaşantımızda suyu nerelerde kullandığımızı yazalım.


Cevap :

Günlük yaşamımızda suyu, el yıkama , banyo yapma, diş fırçalama gibi vücut temizliğinde, çamaşır ve bulaşık yıkarken, evi silerken , tuvalette  , içmek ve yemek yapmak için, meyve sebzelerimizi yıkamak için kullanmaktayız.


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Suyumuz Tükenirse” metnini dikkatle dinleyelim. Dinleme sonrasında aşağıdaki ifadelerden metinde geçenleri işaretleyelim.


Cevap :

  • ( B) Günlerdir suyumuz akmıyor.
  • ( ) Mahalle çeşmesinden getirdiğimiz suları kullanıyoruz.
  • ( ) Aylardır şehrimize yağmur yağmıyor.
  • (B) Bir gün suyumuzun tükenebileceği hiç aklıma gelmezdi.
  • (B ) Balıklarımın bile suyu kirlendi, değiştiremiyorum.
  • ( ) Lütfen, barajlarımız yeniden suyla dolsun.

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 84 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. “Baraj”, “aziz” ve “bidon” kelimelerinin geçtiği cümleleri bulalım. Bu kelimelerin metindekiyle aynı anlamda kullanıldığı cümleleri metinde işaretleyelim.


Cevap :

Baraj: Suyu toplayan ve elektrik üretmek için akarsuların üzerine yapılan set.

Aziz: Çok sevilen, üstün tutulan

Bidon: İçine su, benzin gibi sıvılar konulan, genellikle plastikten yapılan kap.


Soru : b. Verilen kelimenin son harfiyle başlayan kelimeler yazarak kelime zinciri oluşturalım.


Cevap :

Baraj— Jale- Elektrik- Kask- Kale- Enerji- İnsan

Aziz—– Zorluk- Kase- Ender- Raf- Fare- Esinti

Bidon— Nazan- Nimet- Terlik- Kilo- Oyuk, Kafes


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 85 Cevapları


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Yazarın günlerdir yaşadığı sorun neymiş?

Cevap :  Yazarın günlerdir yaşadığı sorun suların akmamasıymış.


2) Yazar, dişini fırçalarken suyu nasıl kullanıyormuş?

Cevap : Yazar dişini fırçalarken bitirene kadar suyu akıtıyormuş.


3) Yazar, neden pişmanlık duyuyormuş?

Cevap : Yazar, suyu boşuna akıttığı için pişmanlık duyuyormuş.


4) Yazarın dedesi “Su gibi aziz ol!” derken ne anlatmak istiyor?

Cevap : Yazarın dedesi “Su gibi aziz ol!” derken  “Su gibi değerli ol ” demek istiyor.


Soru : b. Suyumuzun tükenmemesi için nasıl davranmalıyız? İki tane örnek yazalım.


Cevap :

  1. İşimiz bittikten sonra hemen muslukları kapatmalıyız.
  2. Tasarruflu makineleri tercih etmeliyiz.

5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıda verilen cümlelerdeki altı çizili kelimelerin yerine aynı anlama gelen kelimeler yazalım.


Cevap :

Görev : Vazife
Misafir : Konuk
Armağan : Hediye


6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Yazarın davranışlarıyla kendi davranışlarımızı karşılaştıralım. Tutumlu bir insan olup olmadığımızı değerlendirelim.


Cevap :

Yazara bakıldığı zaman bende bazen tutumlu bazen dikkatsiz bir insan olabiliyorum. Gerçekten bazen ışıklara ve sulara dikkat etmediğimi fark ettim. Ama bu nadiren oluyor.

Genelde işim bittiği zaman hemen ışıkları söndürürüm. Dişlerimi fırçalarken veya banyoda suyu kullanır saç köpükleme ve diş fırçalama esnasında suyu kapatarak boşa akmasını engellerim.

Yediğim şeyleri bitirir yemediklerimi bozulmaması için dolaba koyarım. Gereksiz yemeyeceğim kadar yiyecekler almam , daha küçük olanları tercih ederim.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 86 Cevapları


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyelim. Suyun gökyüzü ve yeryüzü arasında yaptığı yolculuğu yazalım.


Cevap :

Su güneş ısısı sayesinde belli bir sıcaklık oluşunca ısınır ve en sonunda buharlaşıp gökyüzüne çıkar. Buharlaşan su daha sonra yağmur haline gelir ve bulutlardan yine buharlaştığı sulara dönüşerek aralarına katılır. İşte bu döngü sayesinde su seviyemiz tekrar yerine gelmiş, yenilenmiş ve daha sağlıklı hale gelmiş olur.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki sorunun cevabını söyleyelim.


• Elektriği, suyu ve diğer kaynakları tüketirken nelere dikkat etmeliyiz? 


Cevap :

Elektriği, suyu ve diğer kaynakları tüketirken ihtiyacımız kadarını kullanmaya, işimiz bittiği zaman makinelerin fişini çekmeye veya su kullanıyorsak çeşmeleri kapatmaya, bozuk muslukları tamir ederek gereksiz su kullanımını azaltmaya, tasarruflu programları tercih ederek elektrik ve sudan tasarruf etmeye dikkat etmeliyiz.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 71-74-75-76

3. Sınıf Türkçe Gizem Yayıncılık Mutluluk Pınarı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76


3. Sınıf Türkçe Kitabı Mutluluk Pınarı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 71-74-75-76


1. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• “Çalışmak” denince aklınıza neler geliyor?


Cevap :

Çalışmak denildiği zaman aklıma ders çalışmak ve herhangi bir işte çalışmak geliyor. Çalışmak en güzel şeylerden bir tanesidir.

İnsanlar çalıştıkça gereksiz işlere vakit bulamazlar. Başarılar elde edebilmek için çalışmak ve düzenli olarak çalışmaya devam etmek gerekmektedir. Çalışmanın değeri çok büyüktür.


• Sizce çalışmak insanı mutlu eder mi? Niçin?


Cevap :

Bence çalışmak insanı mutlu eder. Çalışmak insana hem psikolojik hemde fizyolojik olarak kuvvet verir. İnsanlar çalışmakla kendilerini iyi hissederler. Çalışmak birşeyi kazanmak ve başarmak için çok önemlidir.


Soru : b. Aşağıdaki atasözlerinin anlamlarını atasözleri ve deyimler sözlüğünden bularak yazalım.


Cevap :

İşleyen demir pas tutmaz = Çalışan insanların her zaman güçlü ve sağlıklı olacağını anlatmaktadır. Özellikle hantal şekilde ve tembelce oturan insanlar, bir zaman içerisinde yeteneklerini kaybederler.

Emek olmadan yemek olmaz. = Geçinmek için çalışıp kazanmak gerekir.

Yazın başı pişenin kışın aşı pişer = 1.yazın güneş altında çalışan kişi, ailesinin kışlık tahılını kazanır.

2. gençliğinde çok çalışıp varlık edinen kimse, hastalığında ve yaşlılığında sıkıntı çekmez

Yazın gölge hoş, kışın çuval boş =1. yazın gölgelerde tembel tembel oturan, çalışmayan kışın yiyecek bulamaz.

2. gençliğinde çalışıp kazanmayan, hastalığında ve yaşlılığında güçlük çeker.


Soru : • Yukarıdaki atasözleriyle bizlere hangi öğütlerin verildiğini arkadaşlarımızla tartışalım.


Cevap :

Yukarıdaki atasözleriyle bizlere verilen öğütler, çalışmanın değeri ve başarmak için çalışmak gerektiğidir. İnsanlar hayatlarında başarılar elde etmek için çalışmaları ve gayret etmeleri lazımdır. Gayret olmadan başarılar elde edilemez.


2. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : “Mutluluk Pınarı” hikâyesini önce sessiz sonra sesli olarak okuyalım.


Cevap : Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 74 Cevapları


3. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki kelimelerle anlamlarını eşleştirelim.


Cevap :

Pınar = Yerden kaynayarak çıkan su.

Kulübe = Kerpiç, saman ya da ağaçtan yapılmış küçük ev.

Orak = Yarım çember biçimindeki ekin biçme aracı.

Tomruk = Ağacın silindir biçimindeki gövde kısmı.


4. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : a. Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


1) Ali ve Veli neden hep mutsuzmuş?

Cevap : Ali ve Veli boş boş gezip çalışmadıkları için mutsuzlarmış.


2) Babaları Ali ve Veli’ yi çağırarak onlara neler söylemiş?

Cevap :Babaları Ali ve Veli’ yi çağırarak mutluluk pınarını bulup içerlerse mutlu olacaklarını söylemiş.


3) Ali ve Veli ne aramaya çıkmışlar?

Cevap :Ali ve Veli mutlu olmak için mutluluk pınarını aramaya çıkmışlar.


4) Dede ile nerede karşılaşmışlar?

Cevap : Dede ile Kentten uzak küçük bir kulübenin önünde otururken karşılaşmışlar.


5) Dede, mutluluk pınarının yerini göstermek için nasıl bir şart ortaya koymuş?


Cevap :

Ali’yi bir buğday tarlasına getirmiş.
Eline bir orak tutuşturup “Akşam, gün batımına kadar bu tarlayı biçeceksin.
Ekinleri demet yapacaksın. Ama ağzına bir damla su koymayacaksın.” demiş.
Veli’yi de kocaman, dağ gibi tomrukların olduğu bir düzlüğe getirmiş. “Bu
tomrukları akşama kadar kıracaksın. Ama ağzına bir damla su koymayacaksın.” demiş


6) Ali ve Veli hangi işlerde çalışmışlar?


Cevap : Ali  buğday tarlasında tarla biçmiş, Veli ise dağ tomruklarını kırmış. Öylece çalışmışlar.


7) Ali ve Veli’yi mutlu hissettiren olay nedir?


Cevap : Ali ve Veli’yi mutlu hissettiren olay çok susadıkları için pınardan içtikleri su içmeleri ve bunu mutluluk pınarı sanmalarıdır.


Soru : b. Metindeki hikâye unsurlarını yazalım.


Cevap :

Karakterler : Ali, Veli, babaları ve yaşlı dede.

Olay : Ali ve Veli tembellikten mutsuz oldukları için babaları onlara bir ders vermek istemesi ve onları mutluluk pınarını aramaya göndermeleridir.

Mekân : Köyleri ve çalıştıkları kentten uzak yerdeki tarladır.

Zaman : Çok eski zamanlar


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 75 Cevapları


Soru : c. Hikâyenin resimlerini inceleyelim. Resimlerin metne uygun olup olmadığını arkadaşlarımızla değerlendirelim.


Cevap :

Hikayenin resimleri hikayeye çok uygundur. Ali ile Veli babaları ve çalıştıkları yerler resmedilmiş ve çok anlamlı olmuş. Dedenin kendilerine vermiş oldukları ders içinde uygun bir resim olmuş.


5. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen eş sesli kelimelerin altını çizelim.


Cevap :

  • Bir süre düşündükten sonra gözlerinin içi gülmüş.
  • Annemin en sevdiği çiçek güldür.
  • İkisi birden sarılmış dedenin ellerine.
  • Çalışmayan insan ele muhtaç olur.
  • Bu suyunu içtiğiniz binlerce pınardan biridir.
  • Atlarımıza binip köye doğru yola koyulduk.

6. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Hikâyedeki kişilerin rollerini arkadaşlarımızla aramızda paylaşarak metni sınıfımızda canlandıralım.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gizem Yayıncılık Sayfa 76 Cevapları


7. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Çalışmayı sevmeyen, sürekli bilgisayar oyunları oynayan bir öğrencinin okulda yaşayabileceği sorunları anlatan bir hikâye yazalım.


Cevap :

Selen çalışmaktan pek hoşlanmıyordu. Sürekli bilgisayar oyunları oynamak istiyor ve okula gitmeden oyuna devam etmek istiyordu. Bir gün öğretmenin eve onlara ziyarete geleceğini öğrendi .

Bunu anlamlı bulmamış bir yandan da korkmuştu. Öğretmeni ile beraber oturup sohbet ettiler. Daha sonra kendisi odasına gitti ve ailedeki kişiler konuşmaya başladılar. Öğretmeni gidince Selen onu uğurladı. O gün klasik bir gün gibi uyudu ve kalktı. Ailesi bu konuyu aralarında konuştular ve bilgisayarı satmaya karar verdiler. Selen bilgisayarın satılacağını öğrenince gerçekten çok üzüldü.

Babası ona oynamak için başka oyunlar almış ve onu okul sonrasında gitmesi için binicilik kursuna yazdırmıştı. Selen bu eğlencelerin daha güzel olduğunu fark etti . Artık sınırlı saatlerde oyun oynuyor ve geri kalan zamanlarda ailesi ve arkadaşlarıyla vakit geçiriyordu. Selen ve öğretmeni memnundu. Çünkü dersleri iyileşiyor ve Selen sınıfta birinciliğe yükseliyordu.


8. Etkinlik Soruları ve Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını söyleyelim.


• Sizin için “çalışmak” ne anlama geliyor?


Cevap :

Benim için “çalışmak” ders çalışmak ve aileme yardım etmektir. Birşeyi öğrenmek istediğim zaman veya derslerimde başarılı olup öğrenmek istediğim zaman çok çalışır ve gayret ederim. Bu çalışmanın sonucunda kendime güvenir ve sonuna kadar çalışmayı ihmal etmem. Çalışmak gerçekten çok güzel bir duygu. İnsana çok başarılı ve güvende hissettiriyor.


• Çalışmak ve başarılı olmak size neler hissettiriyor?


Cevap :

Çalışmak ve başarılı olmak bana işe yarar ve mutlu hissettiriyor. Başarılı olmayı her insan ister. Başarılı olma yolunda sürekli ve düzenli çalışmak zor olsa da başarıya ulaşmak için şart olan budur. Çalışmak bana aynı zamanda boş zamanım kalmadığı için bilgili hissettiriyor. Çünkü bilgi edinecek çok vakit bulabiliyorum.



 

Our Score
error: Content is protected !!