4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 20-21-22-23 MEB Yayınları

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi 1. Ünite Yapalım Öğrenelim Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Yapalım Öğrenelim Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 20-21-22-23


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 20-21-22-23 MEB Yayınları”

A. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


  1. ( Yanlış ) İnsanların on sekiz yaşına kadar herhangi bir hakları yoktur.
  2. ( Doğru ) Çocukların oyun oynama hakları vardır.
  3. ( Doğru ) Çocukların ücretsiz eğitim hakkı vardır.
  4. ( Yanlış ) Çocuklar ücret karşılığında işçi olarak çalıştırılabilir.
  5. ( Doğru )  Haklarımız devlet tarafından güvence altına alınır.
  6. ( Yanlış ) Zengin insanların hakları daha fazladır.
  7. ( Yanlış ) Çocukların eğitim hakları büyükler tarafından engellenebilir.
  8. ( Doğru ) Katılmadığımız öneriye “hayır” deme hakkımız vardır.
  9. ( Doğru ) İnsanlar haklarını başkalarına devredemezler.
  10. ( Yanlış ) Öğrencilerin söz almadan konuşma hakkı vardır.

B. Aşağıdaki cümleleri, verilen sözcük veya sözcük grubu ile tamamlayınız.


ifade özgürlüğüdayanışma temel haklareşitanayasaçocuk


  1. Açık fikirlilik, duyarlılık, paylaşımcılık ve dayanışma insanı insan yapan ayırt edici niteliklerdendir.
  2. Bütün insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar.
  3. Her insan on sekiz yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir.
  4. Görüş ve düşüncelerimizi özgürce dile getirmemiz ifade özgürlüğü hakkımızdır.
  5. Devletin anayasa ile güvence altına aldığı hak ve özgürlükler temel haklar olarak adlandırılır.
  6. Temel haklarımız anayasa  ile güvence altına alınmıştır.

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 21 Cevapları


C. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi insanı insan yapan özelliklerden biri değildir?


A) Sevgi ve saygı
B) Dayanışma
C) Beslenme
D) Duyarlılık


2. İnsanın temel haklara sahip olabilmesinin koşulu hangisidir?


A) Çalışkan olmak
B) Özgür olmak
C) Zengin olmak
D) İnsan olmak


3. Aşağıdakilerden hangisi çocukların sorumluluklarından birisi değildir?


A) Odasını düzenli tutmak
B) Okula zamanında gitmek
C) Bir işte çalışmak
D) Okul eşyalarını özenli kullanmak


4. Günlüğümüzün, mektuplarımızın ve özel eşyalarımızın karıştırılması hangi hakkın ihlaline örnektir?


A) Kişi dokunulmazlığı
B) Özel hayatın gizliliği
C) Konut dokunulmazlığı
D) Haberleşme özgürlüğü


5. Aşağıdakilerden hangisi temel haklarımızın özelliklerinden değildir?


A) Vazgeçilmez olması
B) Devredilmez olması
C) Dokunulmaz olması
D) Sınırlı olması


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 22 Cevapları


D. Aşağıdaki soruların cevaplarını altlarına yazınız.


1. Çocukluk ile yetişkinlik dönemlerinde sorumluluklarımız nasıl değişmektedir? Örnek vererek açıklayınız.


Kısa Cevap : “Çocukluk ile yetişkinlik dönemlerinde sorumluluklarımız nasıl değişmektedir? Örnek vererek açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Çocukluk döneminde gücümüz ve yapabileceklerimiz sınırlı olduğu için sorumluluklarımız da adil bir şekilde ona göre sınırlıdır.

Çocukken kendi odamızı düzenli tutmak veya kendi bakımımız ve temizliğimizi yapmak gibi sorumluluklarımız olmasına rağmen büyüdüğümüz zaman aile bireylerimizin sağlık durumları konusu da bizi ilgilendirmekte ve bakıma muhtaç olan aile bireyleri varsa onlara bakmamız gerekmektedir.

Eskiden sadece kendi bedenimizi ve odamızı toplamak ufakta olsa aile bireylerine yardımda bulunuyorken yetişkin olduğumuz zaman evin ütü, yemek pişirme veya temizlik gibi sürekli yapılması gereken işlemlerin üzerimizde bir sorumluluk haline gelmesi kaçınılmazdır.


2. Aşağıda verilen temel haklarla ilgili kavramları bu kavramlara uygun görsellerle eşleştiriniz. Bu haklardan birini seçerek önemini açıklayınız.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 20-21-22-23 Cevapları”

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 23 Cevapları


E. Aşağıdaki kelimeleri bulmacadan bularak boyayınız. Boyamadan kalan harfleri sırasıyla yazarak şifreyi bulunuz.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 20-21-22-23 MEB Yayınları”

Cevap :

İNSAN DOĞDUĞU ANDAN İTİBAREN TEMEL HAKLARA SAHİPTİR İNSANIN TEMEL HAKLARI DOKUNULAMAZ DEVREDİLEMEZ ERTELENEMEZ BİR BÜTÜNDÜR VE EVRENSELDİR.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 20-21-22-23 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19 MEB Yayınları

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Çocukluk ve Yetişkinlik Cevapları Sayfa 18, 19


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Çocukluk ve Yetişkinlik Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Ailenizde bir karar alınırken nasıl katkı sağlıyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Ailenizde bir karar alınırken nasıl katkı sağlıyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailemizde karar alınırken çocuk olsan bile eğer aklında bilmiş olduğum bir bilgi varsa veya herhangi bir fikrin varsa bunu söylüyor ve alınan kararlara katkı sağlıyorum.


Etkinlik


1. Şiirin her dörtlüğüne uygun başlık yazınız.


2. Dörtlükler ile ilgili resimleri eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19. Cevapları MEB Yayınları”

3. Şiirde bebeğin, çocuğun ve yetişkinin sorumlulukları nasıl anlatılmıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Şiirde bebeklerin herhangi bir gücü olmadığı için bir sorumluluğu olmadığını ve bakım ve beslenmesi için büyüklerine ihtiyaç duyduğu ifade edilmiştir.

Çocuğun görevleri okul derslerine iyi çalışmak, ailesine gücüne yetiyorsa yardımda bulunmaktır

Yetişkinin görevleri ise kendi temizliğini ve bakımını yapamayan çocuklarla ilgilenmek onların ihtiyaçlarını gidermek çocuklarının eğitim ile ilgilenmek ve onların haklarını yerine getirmeye çalışmaktır.


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 19 Cevapları


Etkinlik


1. Aşağıdaki tabloyu inceleyerek çocuklara ait sorumlulukları karşılarına işaretleyiniz.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19 Cevapları”

2. Siz de çocuklara ait sorumluluklara örnekler yazınız.


Kısa Cevap : “Siz de çocuklara ait sorumluluklara örnekler yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde  Çocuklara ait sorumluluklar

  • Odamızı düzenli tutmak
  • Oyun oynadıktan veya ders yaptıktan sonra eşyalarımızı toparlamak
  • Ev içerisinde bizden bir şey istediği zaman yerine getirmek
  • Trafik kurallarına uymak
  • Üzerimize giyinmek ve kendi temizliklerimizi kendimiz yapmak
  • Ev işlerinde ailemize yardımcı olmak
  • Kıyafetlerimizi yerine yerleştirmek ve dolabımızın düzenini sağlamak
  • Gerektiğinde kardeşimizin bakımında ailemize yardımcı olmak

Değerlendirme Çalışmaları


Soru : Çocukluk ve yetişkinlik dönemlerine ilişkin görev ve sorumluluklara örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Çocukluk ve yetişkinlik dönemlerine ilişkin görev ve sorumluluklara örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Çocukluk dönemlerindeki sorumluluklar

  • Evde mi okulda veya sokakta olan araç gereçleri zarar vermemek
  • Trafik kurallarına uymak
  • Anne ve babamızın bizden istemiş olduğu herhangi bir şeyi almak veya yapmak
  • Ev işlerinde elimizden geldiği kadar ailemize yardımcı olmak
  • Banyo, tırnak resmi gibi beden temizliğimizi yerine getirmek
  • Gerektiğinde vaktimiz olduğunda kardeşimizin bakımı konusunda ailemize yardımda bulunmak
  • Evde ve okulda belirlenmiş olan kurallara uymak
  • Kullanmış olduğumuz alanları temiz bırakmak
  • Kullandıktan sonra suyu ve elektriği kapatarak israftan kaçınmak

Madde Madde Yetişkinlik dönemlerindeki sorumluluklar

  • Devletine karşı üzerine düşen görevleri yerine getirmek
  • Trafik kuralları konusunda hassas davranmak
  • Aile içerisinde bakıma muhtaç kişiler varsa onların bakımı ile ilgilenmek
  • Harcamaları aile bireylerini gözeterek yapmak
  • Eğer evliyse eşinin haklarını bilmek ve yerine getirmek
  • Eğer çocuğu varsa çocukları ile psikolojik ve fizyolojik anlamda ilgilenmek
  • Kullanmış olduğu alanları temiz bırakmak
  • Beden temizliğini kendi başına yerine getirmek
  • İsraftan kaçınmak

“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 18-19 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17 MEB Yayınları

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Haklarım Cevapları Sayfa 16, 17


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Haklarım Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


Soru : Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Siz hangi haklardan nasıl yararlanıyorsunuz? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Aşağıdaki örneği inceleyiniz. Siz hangi haklardan nasıl yararlanıyorsunuz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

…Ben kendi haklarımdan olan psikolojik ve psikolojik baskı veya dayak gibi kötü olumsuz davranışlardan uzak tutularak ailem içerisinde saygın bir şekilde büyüyorum

… Benim haklarımdan bir tanesi de barınma hakkıdır ki ailemle beraber güven içerisinde sıcaktan ve soğuktan korunarak evimizde kalabiliyorum

… Haklarımdan biri olan yaşama hakkımı kullanabiliyorum. Kimse benim canıma kastetmiyor ve can güvenliğini tehlikede olmadan yaşamımı sürdürüyorum

… Katılım hakkı benim haklarımdan bir tanesidir. Yaşıma uygun olan ve gidip gelme gibi sorunları bulunmayan yerlere katılım sağlayabiliyor ve farklı kültür etkinlikleri ile günlerimi değerlendiriyorum.


Etkinlik


Soru : Balonlar üzerindeki çocuk haklarını inceleyiniz. Siz de boş balona olmasını istediğiniz bir hak yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17 MEB Yayınları”

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 17 Cevapları


Etkinlik


1. Aşağıdaki şiirde hangi çocuk haklarına dikkat çekilmiştir? Anlatınız.


ÖZGE’NİN HİKÂYESİ

Benim bir hikâyem var,
Hikâyemde haklarım.
On sekiz yaşından küçüğüm,
Çocuğum ben canlarım.
Çocuk hakları önemli,
Üzerinde dur, düşün.
Yaşam, sağlık, eğitim,
Bunlar vazgeçilmezim.
Vücudum bana özel,
Yalnızca bana ait.
Bedenim çok değerli,
Sadece benim sahip.
Çocuktur deyip geçme,
Haklarımı bilirim.
Beslenme, oyun, dinlenme,
Ben bunlarla büyürüm.


Cevap :

Şiirde dikkat çekilen çocuk hakları

  • 18 yaşından küçük olan her birey çocuk olarak sayılır
  • Yaşam hakkı
  • Sağlık hakkı
  • Eğitim hakkı
  • Cinsel istismardan korunma hakkı
  • Beslenme hakkı
  • Oyun ve eğlenme hakkı
  • Dinlenme hakkı

2. Arkadaşlarınızla birlikte “Özge’nin Hikâyesi” şiirini ritim eşliğinde okuyunuz.


Cevap :

Bunu sizin okumanız gerekmektedir


3. Aşağıdaki tabloyu kendi yaşantınızdan örnekler vererek doldurunuz.


Cevap :

Seçme ve seçilme hakkı : sınıfta başkanlık seçimlerinde ben de katılabiliyor ve arkadaşlarımın oylamasıyla ve benim oy vemmemle isteğimiz kişiler başkan olabiliyor

Sağlık hakkı : hastalandığım zaman ailem, sağlık kuruluşları tarafından iyileşene kadar destek alabiliyorum

Eğitim hakkı : okulda istediğin ve yeteneğim olan mesleği kazanmak için okuyabiliyor ve devlet kurumlarında bana sunulan eğitim hakkında yararlanabiliyorum.


Değerlendirme Çalışmaları


Soru : Yandaki görsel hangi hakkımızı ifade etmektedir? Yazınız.


Cevap :

Yandaki görsel bedenin dokunulmazlığı hakkımızı ifade etmektedir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 16-17 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 14-15 MEB Yayınları

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Doğuştan Gelen Haklarımız Cevapları Sayfa 14, 15


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Doğuştan Gelen Haklarımız Soruları ve Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 14-15


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 14-15 MEB Yayınları”

Hazırlık Çalışmaları


1. Kimlik kartı kimlere verilir?


Cevap :

Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının doğan her çocuğuna ve yeni Türk vatandaşlığı alan kişilere belirlenmiş kurumlar tarafından kimlik kartı verilir.


3. Kimlik kartında hangi bilgilere yer verilmiştir? Söyleyiniz.


Cevap :

Madde Madde Kimlik kartında yer alan bilgiler

  • Kişinin adı ve soyadı
  • Vatandaşlık numarası
  • Kişinin annesinin ve babasının adı
  • Doğum yeri
  • Doğum yılı
  • T.c kimlik numarası
  • Cinsiyeti
  • Medeni hali

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 15 Cevapları


Etkinlik


Soru : Aşağıda verilen tanımlar ile tanımlara karşılık gelen hakları eşleştiriniz.


  1. Herkes özel hayatına ve aile hayatına saygı gösterilmesini isteme hakkına sahiptir.
  2. Herkes düşünce ve kanaatlerini açıklama hakkına sahiptir.
  3. Herkes din ve vicdan özgürlüğüne sahiptir.
  4. Herkes sağlık hizmetlerinden eşit bir şekilde yararlanma hakkına sahiptir.
  5. Herkesin yaşama ve varlığını geliştirme hakkı vardır. Hiç kimseye insan onuruyla bağdaşmayacak kötü davranışta bulunulamaz.

Cevap :

“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 14-15 MEB Yayınları”

Değerlendirme Çalışmaları


Soru : Temel haklarımızın özelliklerini noktalı yerlere yazınız.


Kısa Cevap : “Temel haklarımızın özelliklerini noktalı yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Temel haklarımızın özellikleri şunlardır ;

  • Evrenseldir yani dünyanın her yerinde geçerlidir. Nerede yaşamış olduğumuz, nerede dünyada geldiğimiz eğitim durumumuz veya sosyal hayattaki statümüz gibi hiçbir özelliğimiz temel haklarımızın elinizden alınmasına sebep olamaz. İster gelişmiş bir ülkede ister çok gelişmemiş bir ülkede olalım insanların temel hakları kendilerine aittir ve hassasiyetle onlara verilmesi lazımdır
  • İnsanların temel hakları dokunulmazdır, devredilemez ve vazgeçilmezdir. Yani insanların hak etmiş olduğu temel haklar kimse tarafından kaldırılamaz.
  • İnsanların temel hakları bir bütündür. Bütün hakları birbirine bağlı ve insanın Üstün menfaatini gözetmek için olduğu için biri olmadan diğerinin sağlıklı bir şekilde olması düşünülemez
  • Temel haklar uluslararası belgelerle ve kuruluşlar tarafından koruma altına alınmıştır.

Sonraki Konuya Hazırlık


Soru : Çocuk Haklarına Dair Sözleşme hakkında bilgi edininiz.


Kısa Cevap : “Çocuk Haklarına Dair Sözleşme hakkında bilgi edininiz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çocuk Hakları Sözleşmesi Maddelerini Buradan Okuyabilirsiniz

1- Her birey on sekiz yaşına kadar çocuk olarak kabul edilir. Her çocuk vazgeçilmez haklara sahiptir.

2- Çocuk Hakları, bütün çocuklar içindir. Doğum yerleri, konuştukları dil ne olursa olsun fark etmez. Büyüklerinin inançları ya da görüşleri nedeniyle hiçbir çocuğa ayrım yapılmaz.

3- Çocuklarla ilgili bütün yasa ve uygulamaları oluşturanlar, önce çocukların yararını düşünmek zorundadır. Devlet, çocukların koruma ve bakımını üstlenenlerin sorumluluklarını yerine getirmeleri için önlemleri alır ve onların sorumluluklarını yerine getirip getirmediklerine bakar.

4- ÇHS’de yazılı olan hakların uygulanması için gereken her türlü çabanın gösterilmesi gerekir. Devlet çocukların bu haklardan yararlanmasını sağlar.

5- Devlet, hakların uygulanması konusunda çaba gösterirken başta anne baba olmak üzere çocuktan sorumlu olan kişilerin haklarına karşı saygılı olur.

6- Yaşamak, her çocuğun temel hakkıdır ve herkesin ilk görevi çocukların yaşamını korumaktır.

7- Her çocuğun bir isme ve vatandaşlığa sahip olma hakkı vardır. Devlet, çocuk doğduğunda bu ismi kaydeder ve çocuğa bir kimlik verir.

8- Çocuklara verilen isim, vatandaşlık hakkı ve aile bağları korunmalıdır. Tüm bunlar zorla değiştirilemez ve alınamaz, değiştirilmek istenir ya da çocuğun elinden bu haklar alınırsa devlet bu duruma karşı çıkmalıdır.

9- Her çocuğun ailesiyle birlikte yaşama hakkı vardır. Anne baba çocuğa bakamıyorsa, çocuk bu durumdan zarar görmesin diye ona başka bir bakım sağlanmalıdır. Bu durumda da her çocuğun, anne ve babasıyla düzenli olarak görüşebilme hakkı vardır.

10- Anne babası ayrı ülkelerde yaşayan çocukların aileleriyle birlikte olabilmeleri için devletler kolaylık gösterir.

11- Anne ve babalarının izni olmadan hiçbir çocuk başka bir ülkeye götürülemez. Çocukları bu şekilde başka yerlere götüren kişilere karşı mücadele edilmesi gerekir.

12- Her çocuk, görüşlerini serbestçe ifade etme, kendisini ilgilendiren her konuda görüşlerinin dikkate alınmasını isteme hakkına sahiptir. Herkesin çocukları dinleme, onların fikirlerini öğrenme ve onlara saygı gösterme sorumluluğu vardır.

13- Her çocuğun duygu ve düşüncelerini istediği şekilde açıklama hakkı vardır. Çocukların da başka kişilerin zarar görmemesi için gerekeni yapmaları gerekir.

14- Her çocuğun, kendi düşüncesini geliştirme ve istediği dini seçme hakkı vardır. Bu konularda çocukları büyüten yetişkinlerin de onlara yol gösterme hakkı ve sorumluluğu vardır.

15- Çocukların arkadaşlarıyla barış içinde toplanabilme, dernek kurabilme ya da derneklere üye olma hakkı vardır.

16- Hiç kimse çocukların onurunu kıramaz, onları küçük düşüremez, özel hayatına karışamaz. Çocukların bu hakkı yasalarla korunur.

17- Devlet, kitle iletişim araçlarının, çocuğun gelişimi açısından önemini kabul eder. Çocuğun bunlarla çeşitli bilgi ve belgelere ulaşmasını sağlar, kendi kültürü ve dili bakımından bu araçlarla alabileceği gereksinimleri karşılar. Ayrıca kitle iletişim araçlarının verebileceği her türlü zarardan çocukları korur.

18- Çocukların yetişmesinden ve gelişmesinden sorumlu olan büyükler, bu sorumluluklarını en iyi biçimde yerine getirirler.

19- Hiç kimse, çocuklara karşı olan sorumluluklarını onlara zarar verecek şekilde kullanamaz. Devlet çocukların hiçbir zarara uğramaması için her türlü önlemi almakla yükümlüdür.

20- Her çocuğun ailesinden yoksun kaldığında ya da aile ortamı onun için uygun olmadığında devletten özel koruma ve yardım alma hakkı vardır. Anne babasıyla birlikte yaşayamayacak çocuklar için özenli bir araştırmayla iyi aileler bulunur.

21–22- Yaşadığı ülkenin dışında bir başka ülkeye gitmek zorunda kalan her çocuğun, gittiği ülke tarafından korunma hakkı vardır.

23- Engelli çocukların özel olarak korunma ve saygı görme hakkı vardır. Devlet engelli çocukların bakımını, eğitimini sağlayacak kurumları oluşturma sorumluluğuna sahiptir. Engelli çocukların ailelerine her türlü yardım yapılır.

24- Her çocuğun sağlık hizmetinden yararlanma hakkı vardır. Hastalıklardan korunması devletin ve toplumun güvencesi altında olup çocukların beslenmesine, aşılanmasına, çevrenin temizliğine ve diğer sağlık koşullarına dikkat edilir. Hastalanan çocuklar tedavi edilir.

25- Çocuk haklarına uygun olarak kreşler, çocuk yuvaları, yurtlar, okullar, çocuk hastaneleri oluşturulur, bunlar düzenli olarak kontrol edilir.

26–27- Her çocuğun gelişme hakkı ve sağlığı güvence altında olmalıdır. Bu konuda çocukların daha iyi bir yaşam sürdürmeleri için gerektiğinde yardım edilir.

28- Her çocuk eğitimini tam yapabilmek için desteklenir ve korunur. İlköğretim parasız ve hiçbir ayrım gözetmeksizin tüm çocuklar için hak ve zorunludur.

29–30- Çocuklara verilen eğitim onların gelişimlerini en fazla ölçüde sağlayacak düzeyde olmalıdır. Eğitim, çocukların hoşgörüsünü, kendi kültürüne ve farklı kültürlere saygısını, ayrımcılığa karşıtlığını, doğaya saygısını arttıracak biçimde düzenlenir. Çocuğun kendi kültürü, bulunduğu ülkedekinden farklıysa gelişim ve eğitim hakkının her aşamasında buna gereken özen gösterilir.

31- Çocukların boş zamanlarını değerlendirebilmeleri, kendilerini geliştirebilmeleri için oyun bahçeleri, çocuk kulüpleri, kütüphaneler, spor ve kültür merkezleri açılmalıdır. Her çocuğun bu tür etkinliklere katılma hakkı vardır.

32- Çocukların okula gitme, oyun oynama hakkı vardır. Onlar yetişkinler gibi çalıştırılamazlar. Çalışmak zorunda kalırlarsa yapacakları iş onların sağlığı ve eğitimleri için sorun oluşturmamalıdır.

33- Bütün çocuklar her türlü zararlı maddelere karşı korunur. Bu tür maddeleri üretip çocuklara veren kişiler cezalandırılır.

34- Çocukları bedensel ve ruhsal yönden örseleyecek hiçbir yaklaşıma izin verilemez.

35- Devlet, çocukları koruma ve çocukları kaçırıp onları satan, onları çalıştırmak isteyen kişilerle mücadele etme sorumluluğuna sahiptir.

36- Hiçbir kişi kendi çıkarları için çocukları kullanamaz. Devlet böyle bir duruma karşı her çocuğu korur.

37- Çocuklar hiçbir şekilde insanlık dışı yöntemlerle ya da aşağılanarak cezalandırılamaz. Bir çocuk suça itilmişse ona uygulanacak ceza yaşına ve gelişimine uygun, onun eğitimini engellemeyecek şekilde olmalıdır.

38- Her çocuğun barış ortamında yaşama ve savaşlardan korunma hakkı vardır. Çocukların askere alınmaması gerekir. Devlet, çocukları silahlı çatışmalardan ve sonuçlarından korumakla sorumludur.

39- Çocuklar çeşitli nedenlerle zarar görmüşlerse onların iyileştirilmeleri için çalışmalar yapılır, bir daha aynı şekilde zarar görmemeleri için önlemler alınır.

40- Yasalarla sorunu olan çocuklar bu durumdan tek başlarına sorumlu değildir. Çocuklar farkında olarak kimseye zarar vermez. Suça itilen çocuklar, yetişkinler gibi cezalandırılamaz, özel yasalarla yeniden topluma kazandırılırlar.

41- Bir devletin yasaları burada belirtilen hükümlerden daha iyiyse, bunlar hiçbir şekilde değiştirilemez.

42- Devlet, ÇHS’nin herkes tarafından öğrenilmesini sağlar.

43- ÇHS’nın uygulanmasını değerlendirmek üzere Çocuk Hakları Komitesi kurulmuştur.

44- Devlet ve o ülkede yaşayan insanlar Çocuk Hakları Komitesine, çocuk haklarıyla ilgili durum hakkında bilgileri vermekle sorumludur.

45-İlgili kuruluşlar Çocuk Hakları Komitesinin çalışmalarına kolaylık ve yardım sağlar.

NOT: Çocuk Hakları Sözleşmesi 54 maddeden oluşmaktadır. Sözleşmenin bundan sonra 54’e kadar devam eden maddeleri, sözleşmenin devletler tarafından nasıl imzalanacağı, onaylanacağı ve yürütüleceği ile ilgilidir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 14-15 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları

4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi İnsan Olmak Cevapları Sayfa 12, 13


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsan Olmak Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları”

Soru : “Hacivat ile Karagöz” metninde insanın hangi özelliklerine dikkat çekilmiştir? Anlatınız.


Kısa Cevap : ““Hacivat ile Karagöz” metninde insanın hangi özelliklerine dikkat çekilmiştir? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Hacivat ile Karagöz” metninde insanların birbirleriyle olan ilişkileri, vurdumduymazlığı, anlayış farklılıkları insanlarla baş etme mücadelesi, tartışmaları ve anlaşamadığı zaman başvurmuş olduğu çözüm yolları gibi özelliklere dikkat çekilmiştir.

Hacivat ile Karagöz metninde her ne kadar insanları güldürse de büyük dersler verilmekte ile insanlara mesajlar verilmeye çalışılmıştır.


4. Sınıf İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 13 Cevapları


Soru : İnsanı diğer canlılardan ayıran başka hangi özellikler biliyorsunuz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “İnsanı diğer canlılardan ayıran başka hangi özellikler biliyorsunuz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanın diğer canlılardan ayıran en büyük özelliği aklıdır. İnsan kendinde bulunan akıl sayesinde hayvanlar gibi sadece belli bir noktada Durmaz ve gelişim kat ederek her şeyi öğrenebilir.

İnsanlar bu akıl sayesinde devrimler yapabilir kötü durumlara düşebilir veya en iyi noktalara kendi aklı ve tercihleri sayesinde gelebilir

İnsanda bulunan akıl insanın konuşması, sorgulaması fikir üretmesi yeni teknolojiler yapması ve hayata farklılık getirmesi açısından çok önemlidir.


Değerlendirme Çalışmaları


1. İnsanın diğer canlılarla ortak özellikleri nelerdir?


Kısa Cevap : “İnsanın diğer canlılarla ortak özellikleri nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Madde Madde İnsanın diğer canlılarla ortak özellikleri şunlardır ;

  • hücre ve hücre yapıları: insanlar diğer bütün canlılar gibi hücrelerde meydana gelir ve diğer insanların hücrelerinde bulunan özellikler kendi hücrelerinde bulunur
  • Beslenmesi: insanlar da diğer bütün canlılar yani hayvan ve bitkiler gibi besine ihtiyaç duyarlar. Bu beslenme sayesinde hayatta kalır beslenme bozuklukları veya eksiklikleri sebebiyle hastalanabilir veya ölebilirler
  • Metabolizma: vücudumuzun dışarıdan almış olduğu bütün enerji kaynaklarını yaşamamız için gerekli maddeleri dönüştüren şeydir. Solunum, sindirim, dolaşım, yağ depolama, protein oluşturma gibi yaşamsal bütün işlemler metabolizma sayesinde gerçekleşir
  • Doğma büyüme ve ölme evrelerinin olması: bütün insanlar ve bütün canlılar ortak bir özellik olarak doğar, büyür ve ölürler
  • Hareket etmesi: canların ortak özelliklerinden bir tanesi de hareket etmeleridir
  • Çevresel uyarılara karşı tepki vermesi: insanlar da diğer bütün canlılar gibi çevresel uyarılara karşı tepki verirler
  • Üreyerek çoğalması: farklı şekillerde olsa da yani yumurtlama veya doğurma gibi işlemlerle olsa da insanlar ve bütün canlılar üreyerek çoğalırlar
  • Adaptasyon yani bulunmuş olduğu yere uyum göstermesi: insanlar da tıpkı hayvanlar gibi bulmuş oldukları iklim, çevre koşullarından etkilenerek adaptasyon sağlarlar

2. İnsanı insan yapan nitelikleri açıklayınız.


Kısa Cevap : “İnsanı insan yapan nitelikleri açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanı insan yapan nitelikler insanlığa yarası olarak kabul edilen ahlaki nitelikler ve özelliklerdir.

İnsanoğlu akıl gücü ve becerisi sayesinde birçok iyiliğe ve güzelliğe imza atabildiği gibi birçok şerri ve kötülüğü işlemeye de müsait bir yapıdadır.

Bunun için insanı insan yapan temel ahlaki ilkeler ve nitelikler vardır ki bunlar çok geniş çaplı olsa da özet olarak veya ana başlık olarak şu şekilde özetlenebilir.

Acıma, şefkat, sevgi , saygı, merhamet, adalet, vefa, hoşgörü, Barış, Adalet, dayanışma, dostluk, yardımlaşma gibi bütün evrensel insani değerlerdir.

Bu da yerler insanı insan yapar ve insanlar bunlara dikkat etmediği zaman büyük zulümler meydana gelir.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Cevapları MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf İnsan Hakları MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli öğrenciler ; Yeni eğitim öğretim yılınızda ödevlerinizi kontrol etmeniz amacıyla değerli öğretmenlerimiz tarafından “4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu sizler için aşağıda hazırlanmıştır.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusunda cevaplara ulaşmak için sizlere verilen metin isimlerine veya sayfa sayılarına tıklayarak kolayca cevaplara ulaşabilirsiniz. “4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında sormak veya aklınıza takılan kısımları aşağıda yer alan yorum kısmına sorarak değerli öğretmenlerimizden hızlı ve anlaşılır cevaplar alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23. sayfa cevapları yer almaktadır.


1. ÜNİTE: İNSAN OLMAK


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsan Olmak Metni Cevapları Sayfa 12, 13


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Doğuştan Gelen Haklarımız Metni Cevapları Sayfa 14, 15


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Haklarım Metni Cevapları Sayfa 16, 17


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Çocukluk ve Yetişkinlik Metni Cevapları Sayfa 18, 19


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 1. Ünite Yapalım Öğrenelim Soruları ve Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43. sayfa cevapları yer almaktadır.


2. ÜNİTE: HAK, ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak, Özgürlük ve Sorumluluk Metni Cevapları Sayfa 26, 27


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsan Olmanın Sorumluluğu Metni Cevapları Sayfa 28, 29


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklerin Kullanılması Metni Cevapları Sayfa 30, 31


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlük İhlali Metni Cevapları Sayfa 32, 33


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak Arayışı Metni Cevapları Sayfa 34, 35


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Hak ve Özgürlüklere Saygı Metni Cevapları Sayfa 36, 37


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Birlikte Yaşama Kültürü Metni Cevapları Sayfa 38, 39


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 2. Ünite Yapalım Öğrenelim Soruları ve Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59. sayfa cevapları yer almaktadır.


3. ÜNİTE: ADALET VE EŞİTLİK


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Farklılıklara Saygı Metni Cevapları Sayfa 46, 47


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adalet ve Eşitlik Metni Cevapları Sayfa 48, 49


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsanlar Eşittir Metni Cevapları Sayfa 50, 51


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adalet ve Eşitlik Sağlanmalı Metni Cevapları Sayfa 52, 53


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Adil Davranılmazsa Metni Cevapları Sayfa 54, 55


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 3. Ünite Yapalım Öğrenelim Soruları ve Cevapları Sayfa 56, 57, 58, 59


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73. sayfa cevapları yer almaktadır.


4. ÜNİTE: UZLAŞI


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlıkların Nedenleri Metni Cevapları Sayfa 62, 63


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşı Gerektiren ve Gerektirmeyen Durumlar Metni Cevapları Sayfa 64, 65


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Uzlaşı Yolları Metni Cevapları Sayfa 66, 67


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Anlaşmazlık ve Uzlaşı Metni Cevapları Sayfa 68, 69


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 4. Ünite Yapalım Öğrenelim Soruları ve Cevapları Sayfa 70, 71, 72, 73


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87. sayfa cevapları yer almaktadır.


5. ÜNİTE: KURALLAR


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Kurallar Metni Cevapları Sayfa 76, 77


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Kurallar ve Özgürlükler Metni Cevapları Sayfa 78, 79


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Kurallar ve Toplumsal Ahenk Metni Cevapları Sayfa 80, 81


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Kurallara Uyarım Metni Cevapları Sayfa 82, 83


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 5. Ünite Yapalım Öğrenelim Soruları ve Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı MEB Yayınları Sayfa 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. sayfa cevapları yer almaktadır.


6. ÜNİTE: BİRLİKTE YAŞAMA


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Yurdumuz Metni Cevapları Sayfa 90, 91


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Düzenleyici Kurumlar Metni Cevapları Sayfa 92, 93


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Devletin Sorumlulukları Metni Cevapları Sayfa 94, 95


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Yurttaş Olmanın Sorumlulukları Metni Cevapları Sayfa 96, 97


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Birlikte Yaşama Kültürü Metni Cevapları Sayfa 98, 99


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı 6. Ünite Yapalım Öğrenelim Soruları ve Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103


“xxxx” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!