4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37-38-39

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Ata’ya Mektup Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33, 34,35, 36, 37, 38, 39


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Ata’ya Mektup  Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 33-34-35-36-37-38-39


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıda, Millî Mücadele döneminde Türk halkının ve askerinin gösterdiği büyük fedakârlığı ve dayanışmayı ifade eden açıklamalar ve bir görsel verilmiştir. Bu açıklamalardan ve tablodan hareketle Türk milletinin özelliklerini örnekteki gibi yazınız


Cevap: Azimli, vatanını seven, korkusuz, bağımsızlığına düşkün.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki kelimeleri ve kelime grubunu, anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap:

  • Gurur: Yapılan doğru işlerle övünme.
    Cümlem: Gurur her insan için önemlidir.
  • Onur: İnsanın kendine karşı duyduğu saygı, şeref, öz saygı.
    Cümlem: Onurlu insan her zaman doğruyu seçer.
  • Işıl ışıl aydınlık saçmak: Bakışlarıyla etrafa güç, umut, enerji vermek.
    Cümlem: Geleceğe dair hedeflerimiz ışık ışık saçmalı.

2.Çalışma


Soru: Metinde geçen bazı kelimeler, harfleri eksik olarak aşağıda verilmiştir. Kelimeleri tamamlayıp alfabetik olarak tabloda sıralayınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları”

3.Çalışma


Soru: Aşağıda, “Ata’ya Mektup” adlı metinde anlatılanlara ilişkin bazı yargılar verilmiştir. Bu yargılardan doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap:
(D) Türkler onurları için savaşmışlardır.
(D) Metin, altı bölümden oluşan bir şiirdir.
(D) “Büyük Paşa” ile kastedilen Mustafa Kemal Atatürk’tür.
(D) Çocuklar Atatürk’ün ölümünü öğrendiklerinde ağlamışlardır.
(D) Millî Mücadele sürecinde Türk halkı içinden onlarca kahraman çıkmıştır.
(D) Kurtuluş Savaşı sonrasında bütün askerlerin gözlerinde gururlu bir bakış vardır.
(Y) Metin, bir mektuptan alınmıştır.
(D) Mustafa Kemal büyük zaferi, peşinden gelen binlerce kahramanla kazanmıştır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları


4.Çalışma


Soru: a. “Ata’ya Mektup” şiirinde anlatılanlar aşağıdaki tabloda karışık olarak sıralanmıştır. Bu bölümleri şiirdeki sırasına göre numaralandırıp metinden örneklendiriniz.


Cevap:
METİNDE ANLATILANLAR
(4) Millî Mücadele kahramanları
(1) Atatürk’ ün ailesi ve çocukluğu
(6) Atatürk’ün sevdiği hayvanlar
(5) Atatürk’ün ölümü
(2) Atatürk’ün dostları
(3) Atatürk’ün çocuklar üzerindeki etkisi
ÖRNEK

  • Kara Fatma’yı, Yörük Ali’yi, Şerife Bacı’yı
  • Çok sevdiğin kardeşin Makbuş’u
  • Güvercinlerden bahsettim biraz, Biraz da köpeğin Foks’tan.
  • Sıra senin ölümüne geldiğinde, Durdum anlatamadım onlara
  • Dostlarını anlattım onlara
  • Işıl ışıl aydınlık saçıyordu gözleri

Soru: Yukarıdaki tablodan yararlanarak şiirde anlatılanları sırasına uygun bir şekilde sözlü olarak özetleyiniz ve şiirin konusunu aşağıya yazınız.


Cevap: Atatürk’ün hayatı, ailesi, silah arkadaşları, mücadelesi ve ölümü anlatılmaktadır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları


5.Çalışma


Soru: a. Aşağıdaki şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okuyunuz. Şiiri ezberleyiniz, daha sonra istediğiniz kişi veya kişilere şiirdeki duyguyu yansıtarak ezbere okuyunuz.


Cevap:
ATATÜRK KURTULUŞ SAVAŞI’NDA
(…)
Dedin ki: Bir güzel savaşmalı
Kurmak için yeniden;
Bilgiyle, inançla, coşkunlukla
“Övün, çalış, güven!”
Sana borçluyuz ta derinden!
Işığısın bu yurdun.
Dilimizi, ulusallığımızı öğrettin bize,
Çünkü cumhuriyetimizi sen kurdun.
Hürriyeti sen yaydın içimize,
Halkçıyız dedin halk içinden,
İnançta hür yetiştirdin bizi,
Borçluyuz sana ta derinden!
Devrimlerle yüceltti, çok yüceltti,
Bu milleti temiz ellerin.
Sana borçluyuz ta derinden
En büyüğü Mustafa Kemallerin!
Cahit KÜLEBİ


Soru: b. Okuduğunuz ve ezberlediğiniz şiirlerden hareketle Atatürk’e bir mektup yazınız. (Mektubunuzu A4 kâğıdına yazabilirsiniz.)


Cevap: Sevgili Atam;
Sana bu mektubu teşekkür etmek için yazıyorum. Bizlere bu ülkeyi, bu toprakları  canla başla savaşarak emanet ettin. Bu vatanı düşman ellerinden alarak yükselttin. Bizlerin görevi de bu emanetine sahip çıkıp, yükseltip gelecek nesillere emanet etmemiz gerekir. Böyle güzel bir memleketi bizlere verdiğin için teşekkür ederiz.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları


6.Çalışma


Soru: a. Cümlelerdeki altı çizili deyimlerin anlamlarını yazınız. Sonra bu deyimleri farklı birer cümlede kullanınız.


Cevap:
• Millî Mücadele Dönemi kahramanlarının hepsi canını dişine takarak savaştı.
Deyimin Anlamı: Büyük sıkıntıları, tehlikeleri göze alarak bir işi başarmaya çalışmak
Örnek Cümle: Dersten geçmek için canını dişine takıp çalıştı.
• Mustafa Kemal liderliğindeki Kurtuluş Savaşı dillere destan oldu.
Deyimin Anlamı: dilden dile dolaşmak, her yerde anlatılır olmak. 
Örnek Cümle: Doğum günü partisi dillere destan oldu.
• Halkın büyük mücadelesi, düşmanın hakkından gelmek içindi.
Deyimin Anlamı: Birini yenmek ya da hak ettiği sert işlemle cezalandırmak.
Örnek Cümle: O işin hakkından geldi.


Soru: b. Siz de aşağıdaki kutulara iki deyim yazınız. 


Cevap: Ağız aramak, Ağzını bıçak açmamak


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde verilen yay ayraçların içine gerekli noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap:
Fatma Seher Erden, bir diğer adıyla Kara Fatma (,) Millî Mücadele sırasında üç yıl boyunca teğmen olarak görev yapmanın yanı sıra cephe gerisinde hasta bakıcılık (,) aşçılık ve hemşirelik hizmetlerini de gerçekleştirmiştir (.) Savaş boyunca her cephede savaşan (,) sonra dört defa yaralanan ve on dokuz gün boyunca Yunan ordusu tarafından esir tutulan Kara Fatma (‘) ya Türk ordusu tarafından üsteğmen rütbesi verilmiştir (.) Kendisi önce çavuş (,) sonra teğmen ve en son üsteğmen rütbelerini
alarak Türk tarihine geçmiştir (.)


8.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümlelerde büyük harflerin yazımı ile ilgili bazı hatalar yapılmıştır. Hataları düzelterek cümleleri yeniden yazınız.


Cevap:
• Atatürk’ün nutuk adlı yapıtını herkes okumalı.
→ Atatürk’ün Nutuk adlı yapıtını herkes okumalı.
• Mustafa Kemal diyor ki: Yurtta barış, Dünyada barış.
→ Mustafa Kemal diyor ki: yurtta barış, Dünyada barış.
• Bir Dünya lideri olan Mustafa Kemal, herkese örnektir.
Bir dünya lideri olan Mustafa Kemal, herkese örnektir.
• Atatürk, Amerika’da yayımlanan time dergisinin kapağını iki kez fotoğrafıyla süsledi.
→ Atatürk, Amerika’da yayımlanan Time dergisinin kapağını iki kez fotoğrafıyla süsledi.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Deyimler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Deyimler Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121-122-123


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Aşağıda, halk kültürümüze ait bazı kalıp ifadelerle ilgili açıklamalar ve bunların kullanım alanlarına yönelik örnekler verilmiştir. Örneklerin yanındaki harfleri kullanarak eşleştirme yapınız.


Cevap:
Atasözü: Uzun deneme ve gözlemlere dayanılarak söylenmiş ve halka mal olmuş,
öğüt verici nitelikteki söz, deme, mesel, sav. (D)
Ninni: Annelerin çocuklarını uyutmak için ezgiyle söyledikleri sözlerdir. Bu ürünlerde, bebeklerin özelliklerini, annelerin iyi dileklerini ve sevgiyi ortaya koyan ifadeler yer alır. (A)
Deyim: Genellikle gerçek anlamından az çok ayrı, kendine özgü bir anlam taşıyan
kalıplaşmış söz öbeği, tabir. (C)
Tekerleme: Genellikle masallarda kullanılan, söz tekrarına dayanan kalıplaşmış eğlenceli sözler. (B)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıda “tezgâh” kelimesi ve “nevri dönmek” kelime grubu için açıklamalar verilmiştir. Bunlardan hangileri kelimenin ve kelime grubunun metindeki anlamıdır? Uygun olan açıklamanın yanındaki kutuyu işaretleyiniz


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 116 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 117 Cevapları


2.Çalışma


Aşağıdaki soruları “Deyimler” adlı metne göre cevaplayınız
Soru: • Çocuğun dedesinin özellikleri nelerdir?


Cevap: Gelenekçi, herkesi düşünen bir esnaftır.


Soru: • Çocuk neden armutların saplarını koparıp üzümlerin çöplerini ayıklıyor?


Cevap: Dedesinin söylediği deyimi yanlış anladığı için öyle yapmaktadır.


Soru: • Çocuğun dedesinin meyve ve sebze satmamasının nedeni nedir?


Cevap: Bakkal olduğu için meyve sebze satarsa manavlar ne kazanır diye düşündüğü için satmıyordur.


3.Çalışma


Soru: Aşağıdakilerden hangisi metnin ana düşüncesidir? İşaretleyiniz


A) İnsanlar birbirleriyle deyimler aracılığıyla iletişim kurarlar.
B) Çocuklar bildikleri deyimlerin sayısı az olduğundan hata yaparlar.
C) Deyimlerin anlamlarını öğrenmek için onunla ilgili bir yaşantımız olmalıdır.
D) Deyimlerin anlamını bilmezsek karşımızdakini anlamayıp hatalı davranabiliriz


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki deyimlerden hangisi, çocuğun dedesinin Nevriye Hanım için söylediği “armudun sapı, üzümün çöpü” deyimi ile anlamca birbirine yakındır? Aşağıya yazınız.


Cevap: Etliye sütlüye karışmamak


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen deyimlerin anlamlarını sözlükten bulunuz. Her deyimde anlatılmaya çalışılan durumu zihninizde canlandırınız. Boş çerçevelerin içine, bu durumu ifade eden bir resim yapınız. Daha sonra, deyimleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 118 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları


5.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen deyimlerin anlamlarını sözlükten bulunuz. Her deyimde anlatılmaya çalışılan durumu zihninizde canlandırınız. Boş çerçevelerin içine, bu durumu ifade eden bir resim yapınız. Daha sonra, deyimleri anlamlarına uygun olarak birer cümlede kullanınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 119 Cevapları”

6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki şiiri vurgu ve tonlamaya dikkat ederek okuyunuz. Daha sonra şiiri ezberleyiniz ve aile üyelerinizin karşısında ezbere okuyunuz.


Cevap: TÜRKÇEMİZ
Annenden öğrendiğinle yetinme
Çocuğum, Türkçeni geliştir.
Dilimiz öylesine güzel ki
Durgun göllerimizce duru,
Akarsularımızca coşkulu…
Ne var ki çocuğum,
Güzellik de bakım ister!
Önce türkülerimizi öğren,
Seni büyüten ninnilerimizi belle,
Gidenlere yakılan ağıtları…
Her sözün en güzeli Türkçemizde,
Diline takılanları ayıkla,
Yabancı sözcükleri at!
(…)
Rıfat ILGAZ


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 120 Cevapları


7.Çalışma


Aşağıdaki soruları “Türkçemiz” metnine göre cevaplayınız.
Soru: Şiirde dilimizin üretken, gelişmeye açık, yaşayan bir dil olduğu hangi benzetmeyle ifade edilmiştir?


Cevap: durgun gözlerimce duru / Akarsularımızca coşkulu


Soru: Şaire göre Türkçemizi korumak ve geliştirmek için neler yapılması gerekiyor? Bir örnek vererek açıklayınız.


Cevap: Türkileri, ninnileri öğrenmemiz gerekiyormuş. Bu sayede dilimize sahip çıkabiliriz.


Soru: Türkülerimiz, ninnilerimiz, ağıtlarımız dilimiz için neden önemlidir?


A) Çocuklara yazıldıkları için
B) Bir ezgiyle söylendikleri için
C) Dilimizin güzelliklerini ve duygularımızı ortaya koydukları için
D) Eski zamanlarda söylendikleri için


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 121 Cevapları


8.Çalışma


Soru: Aşağıdaki açıklamayı okuyunuz. Siz de dilimize giren ve yaygın olarak kullanılan bazı kelimeler belirleyiniz. Bu kelimeleri ve önereceğiniz Türkçe karşılıklarını açıklamanın altındaki panoya yazınız


Cevap:
• Fuel oil – Yakıt yağ
• Dekor – Süs
• Kampüs – Yerleşke
• Sponsor – Destekçi
• Spesiyal – Özel
• Defans – Savunma
• Detay – Ayrıntı


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 122 Cevapları


9.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Okuduğunuz metinlerden, yaptığınız çalışmalardan ve bu görsellerden hareketle dilimizin değerine ve korunması gerektiğine yönelik mesaj içeren bir söz oluşturunuz. Aşağıda verilen alanda, bu sözü kullanarak bir afiş tasarlayınız.


Cevap: Türkçemizi Yabancılaştırmaktan Kurtaralım.


10.Çalışma


Soru: Aşağıdaki ifadeler birer atasözüdür. İfadeleri inceleyerek bir ifadenin atasözü olabilmesi için taşıması gereken özelliklerden birini belirleyip aşağıya yazınız.


Cevap: Atasözleri eski zamanlardan günümüze gelen kim tarafından söylendiği belli olmayan sözlerdir. Kısa ve özlü sözlerdir. Kalıplaşmış ve herhangi bir değişikliği uğramamışlardır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları


11.Çalışma


Soru: Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız
a. Bir gün boyunca televizyonda, çevrenizde, ailenizde yapılan konuşmalara dikkat edip bu konuşmalardaki cümlelerden ilginç bulduklarınızı not alınız.
b. Not aldığınız konuşmalarda geçen Türkçemizi bozduğuna inandığınız, yanlış kullanılan ve söylenen kelimeleri belirleyiniz. Bunları aşağıdaki çalışma yaprağına yazınız.
c. Seçtiğiniz kelimeleri yazdıktan sonra çalışma yaprağındaki diğer bölümleri doldurunuz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 123 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30, 31, 32


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki görselleri inceleyip Atatürk’e ait sözü okuyunuz. Okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz


Cevap: Çocukların geleceğe umudu hakkında metin olabilir.


Soru: 2.Yukarıdaki fotoğraflardan, sözlerden ve bu zamana kadar öğrendiklerinizden hareketle Atatürk denilince aklınıza gelenleri noktalı yerlere yazınız.


Cevap: Lider, ileri görüşlü, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu, Çalışkan, Şehitlerimiz aklıma gelmektedir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 29 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Aşağıdaki soruları “Kahverengi Ayakkabıları Siyaha Boyayan Ülkü” adlı metne göre cevaplayınız.
• Metinde anlatılan olay, günün hangi saatlerinde geçiyor olabilir? Neden?


Cevap: Sabah erken saatte geçiyor olabilir. Çünkü Atatürk daha uyanmamış denmektedir.


Soru: Bekledi, bekledi, bekledi… Kapı bir türlü açılmıyordu.” ifadesinde “bekledi” kelimesinin tekrar edilmesinin anlatıma katkısı nedir?


Cevap: Okurun anı kafasında canlandırmasına ve olayın daha iyi anlaşılmasını sağlamaktadır.


Soru: Ülkü’nün, Atatürk’ü çok sevdiğini hangi ifadelerden çıkarabiliriz?


Cevap: Atatürk’ün her şeyiyle yakından ilgileniyordu zaten


Soru: Ülkü’nün, ayakkabıları siyaha boyama nedeni nedir?


Cevap: Atatürk’ün elbiseleri siyah olduğu için ayakkabısını da siyaha boyamak istemiştir.


Soru: Atatürk’ün Ülkü’ye verdiği tepki nasıldır?


Cevap: Gülümsemiş ve ona boya ve defter getirmiştir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları


2.Çalışma


Soru: Aşağıda, metinle ilgili bazı ifadeler verilmiştir. İfade doğruysa “D”yi, yanlışsa “Y”yi, ifadeye bu metinden ulaşılamıyorsa da “U”yu işaretleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 30 Cevapları”

3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümleleri, verilen örneklerden hareketle neden-sonuç ve karşılaştırma cümlesi olacak şekilde tamamlayınız. 


Cevap:
ÖRNEK: Sabah saatlerini çok sevdiği için erkenden kalkıyordu. (Neden-sonuç cümlesi)
* Atatürk, Ülkü’yü sevdiği için ayakkabısını boyayan Ülkü’ye kızmadı. ayakkabılarını boyayan Ülkü’ye kızmadı. (Neden-sonuç cümlesi)
ÖRNEK: Sen de benim gibi kitap okumayı seviyorsun. (Karşılaştırma cümlesi)
*Atatürk Ülkü’yü sevdiği gibi diğer çocukları da seviyordu. (Karşılaştırma cümlesi)


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Metinde geçen “Oturdu, kalktı, gezindi…” cümlesini üç ayrı cümle biçiminde kendi ifadelerinizle yeniden yazınız


Cevap:

  • Ülkü Atatürk’ü beklerken kanepeye oturdu.
  • Ülkü ses duyunca Atatürk’e bakmak için kalktı
  • Ülkü Atatürk’ü beklerken odanın önünde gezindi.

5.Çalışma


Soru: Aşağıdaki parçaları birleştirerek Atatürk’ün çocuklarla ilgili düşüncelerini anlatan bir paragraf oluşturunuz. Gerekli noktalama işaretlerini kullanmayı unutmayınız.


• yurt, ulus, aile ve yurttaş sevgisiyle beraber doğruya, iyiye ve güzel şeylere karşı sevgi ve ilgi uyandırmaya çalışılmalıdır
• içten inandıklarını savunmaya
• çocuklarımızı artık
• düşüncelerini hiç çekinmeden açıkça ifade etmeye
• buna karşılık da başkalarının samimi düşüncelerine saygı beslemeye alıştırmalıyız
• aynı zamanda onların temiz yüreklerinde


Cevap: Çocuklarımızı artık, düşüncelerini hiç çekinmeden açıkça ifade etmeye, içten inandıklarını savunmaya buna karşılık da başkalarının samimi düşüncelerine saygı beslemeye alıştırmalıyız. Aynı zamanda onların temiz yüreklerinde yurt, ulus, aile ve yurttaş sevgisiyle beraber doğruya, iyiye ve güzel şeylere karşı sevgi ve ilgi uyandırmaya çalışılmalıdır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki tabloda, noktanın kullanım yerlerine dair açıklamalar ve bunlarla ilişkili örnekler verilmiştir. Verilen açıklamalarla örnekleri inceleyip eşleştiriniz. Eşleştirdiğiniz cümlenin başındaki harfi, açıklamanın yanına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 107-108-109-110-111

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108, 109, 110, 111


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 107-108-109-110-111


(İlk beş soruyu “Bal Avcısı” adlı şiire göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Şiirden hareketle arılar için neler söylenebilir?


Cevap: Arılar, çiçeklerden polenler toplayarak bal yaparlarmış.


Soru: 2. Şiirde geçen çiçekleri işaretleyiniz. 


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 108 Cevapları”


Soru: 3. Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız. 


Cevap:
Konusu: Arıların uçarak çiçeklerden polen toplaması
Ana duygusu: Arıların doğada uçarak bal yapması.


Soru: 4. Aşağıdaki dizelerin hangisinde gerçekte olamayacak bir durum ifade edilmiştir?


A) Gördüm bir bal arısı
B) Bin bir renkli çiçekler
C) Gez, dolaş leylakları
D) Koş ey kanatlı arı


Soru: 5. Şiirde geçen eş sesli kelimeleri belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap: Aç, yol, gül


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları


Soru: 6. Yay ayraç işareti ( ) aşağıdakilerin hangisinde diğerlerinden farklı bir amaçla kullanılmıştır?


A) Kelimenin anlamını (manasını) öğrenmiş.
B) Hasan’ı dün orada (okulun bahçesinde) gördüm.
C) İnternet (genel ağ) günümüzde önemli bir bilgi kaynağıdır.
D) Kozasından yeni çıkan kelebek (tırtıl) bile uçmaya hazırdır.


Soru: 7. Aşağıda yer alan üç paragrafı okuyunuz. Paragraflara ait ana fikirleri belirleyerek eşleştiriniz


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 109 Cevapları”

Soru: 8. Aşağıda verilen cümlelerdeki neden – sonuç ilişkisini belirleyerek yazınız.


Cevap:
• Sürekli betonlaşma olmasaydı dünya daha güzel bir yer olabilirdi.
→ Yaşadığımız dünyanın güzel olmaması betonlaşmaktan kaynaklıdır.
• Kışın hayvanlar açlıktan ölmediyse onun sokaklara koyduğu mamalar sayesindedir.
→ Onun sokakta koyduğu mamalar sayesinde kışın hayvanlar açlıktan ölmemiştir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları


Soru: 9. Aşağıda verilen cümlelerdeki yay ayraçların içine uygun olan noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap:
N Bir şey söyleyeceğim (“) Hayat her zaman acımasız değildir (“)
N Dün (() öğleye doğru ()) senin dediğin gibi kar yağdı (.)
N Biraz daha gidelim (,) dedi (.)
N Sevdiği dersler (:) Türkçe (,) matematik (,) müzik ve görsel sanatlar dersleridir (.)
N Başında fötr şapka (,) gözünde güneş gözlüğü (,) üzerinde kırmızı bir penye (…)
N Buradaki öğrenciler kimlerdi (;) niçin gelmişlerdi (;) kimi arıyorlardı (;) Bu konuda
hiçbirimizin bir bilgisi yoktu (.)
N Benim hayatta değer verdiğim üç kişi var (:) annem (,) eşim (,) çocuklarım (…)


Soru: 10. Aşağıdaki söz öbeklerinden deyim olanları işaretleyiniz. 


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 110 Cevapları”

Soru: 11. Aşağıdaki kelimeleri pekiştirmeli hâlleriyle yazınız. 


Cevap:
mor → mosmor
yalnız → yapayalnız
sarı → sapsarı
bütün → büsbütün



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 22-23-24

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 1. Tema Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 22, 23, 24


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 22-23-24


Ben, Berber Hasip’in kedisiyim. Kendisi beni, minicik bir yavruyken sokakta bulmuştu. Birbirimizi pek sevdik. Evlenirken beni baba evinde bırakmadı. Kendi evine götürdü. Ne var ki Güler yenge bana bir türlü ısınamadı. Evden gitmemi istedi. Hasip Usta beni sokağa atabilir mi? Omzuna atıp dükkâna getirdi. Yedi yıldır berber dükkânında yaşıyorum. Önceleri evden kovulduğuma çok üzülmüştüm. Meğer boşa dertlenmişim. Dükkânda öyle bir eğleniyorum ki! Eğlenmek bir yana saç sakal tıraşına gelenlerden, neler öğreniyorum bir bilseniz! Ancak, bunca bilgiye karşın hâlâ insanlarla ilgili olarak zihnimde oluşan kör düğümleri, çözemedim gitti.
Bu duruma üzülüyorum. Ama elimden bir şey gelmiyor. “Eh, ne de olsa ben kediyim!” diyerek kendimi avutup yaşamımı sürdürüyorum.


(Aşağıdaki ilk yedi soruyu metne göre cevaplayınız.)


Soru: 1. Kediyi sokakta bulup evine götüren kimdir?


Cevap: Berber Hasip kedi minicik bir yavru iken sokakta bulup evine götürüyor.


Soru: 2. Kedinin kaderi hangi olaylarla ve nasıl değişiyor?


Cevap: Berber Hasip evleniyor ve eşi Güler kediyi evde istemeyince dükkanına getiriyor.


Soru: 3. Kedi, neden evden kovulduğuna üzülmüyor?


Cevap: Çünkü Berber Hasib’in dükkanında yeni insanlar görerek onlardan çok şey öğrendiği için üzülmüyor.


Soru: 4. Kedi, hangi duruma üzülüyor?


Cevap: İnsanlar ile ilgili oluşan zihindeki kör düğümleri çözemediği için üzülüyor.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru: 5. Kedi, yaşamını sürdürmek için kendini nasıl avutuyor?


Cevap: Dükkanda eğlenerek ve yeni insanlardan bir şeyler öğrenerek kendini avutuyor.


Soru: 6. Okuduğunuz parçaya göre kedi hangi duygular içerisindedir?


Cevap: Hem üzülüyor hem de mutludur. Kovulduğu için üzgün ama yeni insanlar tanıdığı için de mutlu.


Soru: 7. Metne bir başlık belirleyiniz. Bu başlığı belirleme nedeninizi de yazınız.


Cevap: Dükkandaki Kedi


Soru: 8. Aşağıdaki tabloda yer alan ölçütleri okuyarak size uygun olanı işaretleyiniz. “Hayır” cevaplarınız için büyüklerinizden yardım alarak kurallarla ilgili çalışmalar yapınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru: 9. Aşağıdaki paragrafı okuyarak eş sesli kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimeleri farklı iki anlamıyla birer cümlede kullanınız.


Cevap:
Bir zamanlar gül yüz genç bir köylü, evin kapısını çaldı. Kapıyı saçları kınalı, pırıl
pırıl gözleriyle bakan yaşlı bir kadıntı. Köylüye sevgiyle baktı.
“Hoş geldin, sefalar getirdin çocuğum.” dedi.
“Hoş bulduk.” dedi genç, “Sana, kendi bağımın üzümünü getirdim. Baldan tatlıdır,
sana şifa olur.”
Kadın gülerek, sevgiyle baktı gence.
“Teşekkür ederim evladım, neden zahmet ettin.”
“Zahmet olur mu hiç? Başımızın tacısın sen.”


Soru: 10. Aşağıdaki ifadeleri okuyunuz. İfadeler doğruysa başlarındaki “D”yi, yanlışsa “Y”yi işaretleyiniz. 


Cevap:
D Y  “Mahallemizde işlerini çok iyi yapan değerli ustalar…” ifadesinde eş anlamlı
kelime yoktur.
D Y  “Biraz daha orada kalsaydık, çaya yetişemeyecektik.” cümlesinde sadece
bir eş sesli kelime vardır.
D Y  “Türkiye’nin en büyük dağı, Ağrı dağıdır.” cümlesinde “dağıdır” kelimesi yanlış yazılmıştır.
D Y  Şiirin okuyucuda veya dinleyicide uyandırdığı duyguya “şiirin ana duygusu”
denir.
D Hikâye edici metinler iki bölümden oluşur. Bunlar serim ve çözümdür.
D Y  “Yer, zaman, olay ve kişiler” hikâye türündeki metinlerin unsurlarıdır



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 106-107

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 5. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 106, 107


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 5. Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 106-107


Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.


Soru: 1. Yukarıdaki afişin konusu nedir?


A) Su tüketimi
B) Çevre kirliliği
C) Küresel ısınma
D) Geri dönüşüm


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi, çizgi romanla ilgili bir unsur değildir?


A) Konuşma balonu
B) Karikatür
C) Olay
D) Tekerleme


Soru: 3. Aşağıda verilen cümlelerden hangisinde noktalama işaretleri doğru kullanılmıştır?


A) Teyzem “Küçük Prens’i okumalısın.” dedi.
B) Teyzem “Küçük Prensi” okumalısın, dedi.
C) Teyzem “Küçük Prens’i okumalısın” dedi.
D) Teyzem: Küçük Prens’i okumalısın, dedi.


Soru: 4. Aşağıda yay ayracın kullanımıyla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Alıntıların aktarıldığı eseri, yazarı veya künye bilgilerini göstermek için kullanılır.
B) Cümledeki anlamı tamamlayan ve cümlenin dışında kalan ek bilgiler için kullanılır.
C) Yazıda satır başına alınan konuşmaları göstermek için kullanılır.
D) Tiyatro eserlerinde ve senaryolarda konuşanın hareketlerini göstermek için kullanılır.


Soru: 5. Aşağıdaki ifadelerin hangisinde pekiştirilmiş sözcük kullanılmıştır?


A) Ben seni öyle aradım öyle aradım ki…
B) Kedisinin çok güzel tüyleri vardı.
C) Ufak tefek bir çocuk çıkageldi.
D) Yüzü bir anda sapsarı kesildi.


Soru: 6. Aşağıdakilerden hangisi duygu bildiren bir cümle değildir?


A) Vah, vah ne kadar da savunmasız!
B) Onu görünce öyle heyecanlandım ki!
C) Sevgi, paylaşıldıkça artan bir duygudur.
D) Seni çok özlüyorum


Soru: 7. Hangi cümlede “açmak” kelimesi mecaz anlamda kullanılmıştır?


A) Ağaçlar yine çiçek açtı.
B) Kapıyı sonuna kadar açmış.
C) Esra, en sevdiğim arkadaşımla aramı açtı.
D) Gözlerini yavaşça açtı.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 107 Cevapları


Soru: 8. Aşağıdakilerden hangisi bir çevre kuruluşunun kısaltması değildir?


A) TÜÇEV
B) TEMA
C) ÇEKÜL
D) LÖSEV


Soru: 9. Aşağıda verilen kelime çiftlerinden hangisindeki anlam ilişkisi diğerlerinden farklıdır?


A) Yanıt – cevap
B) Fikir – düşünce
C) Endişe – kaygı
D) Pahalı – ucuz


Soru: 10. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde kısaltmanın yazımında hata yapılmıştır?


A) Tarih, MÖ ve MS olmak üzere ikiye ayrılıyor.
B) TÜBİTAK’ın çalışmaları devam ediyor.
C) Kar kalınlığı 5 cm. yi buldu.
D) Beş No.lu masaya oturduk.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 21

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı 1. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Sayfa 21


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 1.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 21 Cevapları


“Tüm insanların hiçbir ayrım gözetmeksizin yalnızca insan oluşlarından dolayı eşit, özgür ve onurlu yaşama hakkına sahip olmasıdır. Herkes cinsiyet, ırk, renk, dil, yaş, düşünce farkı, ulusal veya toplumsal köken, zenginlik gibi fark olmaksızın kanun karşısında eşittir.”


İlk iki soruyu yukarıdaki metne göre cevaplayınız.


Soru: 1. Metinde üzerinde durulan konu nedir?


A) İnsan hakları
B) Adalet
C) Barış
D) Demokrasi


Soru: 2. Aşağıdakilerden hangisi bu metinde anlatılanlar için bir slogan olabilir?


A) Dünya, tüm canlılara aittir.
B) Savaşın kazananı yoktur.
C) Tüm insanlar eşittir.
D) Sevelim, sevilelim


Soru: 3. “Ertesi gün bir konak davetine çağrılan Nasrettin Hoca, zaman kaybetmemek için üzerindeki kıyafetlerle gider davete.” cümlesi bir metnin hangi bölümünden alınmış olabilir?


A) Ön söz
B) Serim (giriş)
C) Düğüm (gelişme)
D) Çözüm (sonuç)


Soru: 4. “Birbiriyle ters düşen insanlar hemen kavgaya tutuşmamalı, önce sakin olup düşünmelidir. Çünkü o anki sinirle yapılan davranış sadece karşıdakine değil, kendine de zarar verebilir. Hem unutulmamalıdır ki konuşarak hâlledilemeyecek hiçbir şey yoktur.”
Bu parçadan hareketle aşağıdaki atasözlerinden hangisine ulaşılamaz? 


A) İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar koklaşa koklaşa anlaşır.
B) Keskin sirke küpüne zarar.
C) Açma sırrını dostuna, o da söyler dostuna.
D) Öfkeyle kalkan zararla oturur.


Soru: 5. Aşağıdaki ifadelerden hangisi yukarıdaki görsellerle ilişkilendirilemez?


A) Seni kırdıysam özür dilerim.
B) Merhaba, ben Ali.
C) Sosyal mesafeyi koruyalım, maske takalım.
D) Kutlarım, oyunu sen kazandın.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 97-8-99-100-101-102-103-104-105

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim insanı Öyküleri  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Simit ve Peynir’le Bilim insanı Öyküleri Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 97-8-99-100-101-102-103-104-105


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Aşağıdaki karikatürleri inceleyiniz. Bu karikatürlerden biri, okuyacağınız metinde de kullanılan bir doğa kanununu ifade etmektedir. Anlatılmak istenen doğa kanununu, ilgili karikatürün altına yazınız.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları”

Soru: 2. “Doğa” kavramıyla başlayan aşağıdaki çağrışım zincirine yeni kavramlar ekleyiniz.


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 101 Cevapları


1.Çalışma


Soru: a. Okuduğunuz çizgi romanın özelliklerinden hareketle “çizgi roman”ı tanımlayınız. Bu kavramı, anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız


Cevap: Karikatür, öykü biçiminde yazılan bir dergi türüdür. Çizgi roman sanatından oluşan konuşma şeklinde yazılan bir dergidir.

  • Okuduğum karikatür çok hoşuma gitti

Soru: b. Okuduğunuz çizgi romanda anlatılanlardan hareketle “çevre bilinci” kavramını açıklayınız. Bu kavramı anlamına uygun olarak bir cümlede kullanınız.


Cevap: Çevre bilinci, bireylerin ve toplumların çevre ile dengeli bir şekilde ilişkilerde bulunabilmesi için sahip olması gereken davranış, tutum ve düşünce şeklidir.


2.Çalışma


Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
Soru: a. Okuduğunuz metinde anlatılanlar aşağıda karışık bir sırayla verilmiştir. Bu cümleleri metnin akışına uygun olarak numaralandırınız.


Cevap:
(4) Rachel (Reyçıl), zooloji eğitimi görür.
(6) Zararlı böcekler için kullanılan maddeler yabani hayvanlara da zarar verir.
(1) Rachel ve babası gezintiye çıkar.
(7) Rachel gece gündüz çalışır ve doğanın dengesini bozan şeyin kimyasallar olduğunu anlar.
(3) Baba, kızına doğanın kanunundan söz eder.
(5) O çalışmalardan sonra “çevre bilinci” kavramı ortaya çıkar .
(2) Kartalın tavşanı avlamış olduğunu görürler.
(8) Rachel Carson’ın (Karsın) “Sessiz Bahar” adlı kitabı amacına ulaşır.
(9) Rachel, toplumu bilinçlendirmek için yazılar yazar.


Soru: b. Okuduğunuz çizgi romanı, hem konusu hem de anlatımı açısından değerlendirip (beğenip beğenmediğiniz, ilginizi çekip çekmediği vb. bu konulardaki) düşüncelerinizi aşağıya yazınız.


Cevap: Ben çizgi romanı çok beğendim. Çevre bilincini anlatan ve destekleyen bir çizgi roman olmuştur.


Soru: c. Seçtiğiniz bir kişiye veya kişilere, üstteki maddelerde yaptığınız çalışmalardan hareketle okuduğunuz çizgi romanı ana hatlarıyla anlatınız ve çizgi romanla ilgili görüşlerinizi ifade ediniz.


Cevap: Çizgi romanda baba ile kızı doğa yürüyüşüne çıkarlar. Kartalın pençelerinde olan tavşanı gezdirmeye çıkardığını sanan kız babasının doğanın kanunu olduğunu ve tavşanın havuç yediği gibi kartalında tavşanı yediğini söyler. Doğa ile ilgili eğitim gördüğü zaman kimyasal ilaçların canlılara zarar verdiğini bu yönde insanları bilinçlendirmeyi amaçlamaktadır.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 102 Cevapları


3.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görsel, metnin hangi bölümünde (giriş, gelişme, sonuç) yer almaktadır? İşaretleyiniz. Boş bırakılan konuşma balonlarını doldurunuz.


A) Giriş B) Gelişme C) Sonuç


4.Çalışma


Soru: Aşağıdaki neden – sonuç cümlelerini çizgi romana göre tamamlayınız


Cevap:
• Rachel doğayı ve hayvanları çok sevdiği için onlara zarar veren her türlü olayın karşısında yer alır.
• Rachel insanları bilinçlendirmek ve harekete geçirmek için gazetelerde yazılar kaleme alır.
• Rachel doğada gördüklerini defterine not ettiği için onun tuttuğu notlar kitaplaştırılarak çevre bilinci kavramı ortaya çıkarılıyor.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 103 Cevapları


5.Çalışma


Soru: a. “Talimatname” kelimesinin anlamını öğrenip aşağıdaki talimatnameyi okuyunuz.


ORMANDA UYMAMIZ GEREKEN KURALLAR TALİMATNAMESİ
1. Çöplerimizi ormanda bırakmamalıyız. Bunları yanımıza almalıyız.
2. Karınca yuvalarına zarar vermemeliyiz.
3. Yüksek sesle bağırarak konuşup canlıları rahatsız etmemeliyiz.
4. Gereksiz yere bitki ve çiçekleri koparmamalıyız.
5. Ormanda ateş yakıp ızgara yapmamalıyız. Sadece ızgara alanlarını
kullanmalıyız.
6. Köpekle ormanda dolaşırsak köpeğimizi ipe bağlı şekilde gezdirmeliyiz. Onu başıboş bırakmamalıyız.
7. Sadece yiyebileceğimiz kadar böğürtlen ve mantar toplamalıyız.


Soru: b. Orman gezintisi yapan kişilerin yukarıdaki talimatnamede verilen yönergelere uyması neyi sağlayacaktır? Açıklayınız


Cevap: Ormanda oluşabilecek kazaların önüne geçilerek çevre korunmuş olurnur.


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümlede “Pekiştirmek, bir kelimenin anlamını güçlendirmek demektir. O hâlde pekiştirilmiş kelime, anlamca güçlendirilmiş kelime demektir.” bilgisine örnek olabilecek kelimenin altını çiziniz


Cevap: Masmaviydi kelimesi mavi rengini pekiştirdiği için pekiştirilmiştir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 104 Cevapları


7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki metinde sayıların yazımıyla ilgili yanlışları metnin üzerinde düzeltiniz


Cevap: Dünya, Güneş’e en yakın 3’üncü gezegendir. Kanıtlara göre 4 buçuk milyar yıl
önce oluşmuştur. Dünya, Güneş etrafındaki dönüşünü üç yüz altmış beş gün, altı saatte tamamlar. Dünya’nın kendi ekseni etrafındaki dönüşü ise 24 saat sürer. Bu süre 1
gün olarak adlandırılır. Dünya’nın%70’i  su, %30’u ise karadır.


8.Çalışma


Aşağıdaki çalışmayı aşama aşama gerçekleştiriniz.
Soru: b. “Çevre, canlılar, doğa vb.” konularından birini seçiniz.


Cevap: Canlılar konusunu seçtim.


Soru: c. Aşağıya, seçtiğiniz konudaki düşüncelerinizi özetleyen ve mesaj içeren bir cümle yazınız


Cevap: Canlılara zarar verecek her türlü davranışlardan kaçınmalıyız.


Soru: ç. Bir A4 kâğıdının üst kısmına istediğiniz bir yazı stilini (tarzı) kullanarak sloganınızı yazınız


Cevap:  Canlılara zarar verme onları yaşat.


Soru: d. Kâğıdınızı, incelediğiniz görsellerdeki gibi çizimlerle ve görsellerle zenginleştiriniz.


Cevap: Bu kısmı kendiniz yapmalısınız.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 105 Cevapları


9.Çalışma


Soru: Aşağıdaki şiiri okuyup bu şiirde anlatılanlardan hareketle kısa bir hikâye yazınız.


Cevap: Bir Bahar Günü
Bir bahar günü havanın güzel olduğunu görerek uçurtmamı uçurmak için ailemle beraber kırlara gittik. Uçurtmamın ipini çözüp yere bıraktım. Babamda uçurtmayı tuttu. Bende ipinden tutarak koşmaya başladım. Babam uçurtmayı bıraktığında uçurtmam kuşlar ile beraber gökyüzünde havalandı. Uçurtmamı uçarken görünce bende onun gibi özgür olduğumu hissederek sevinçle doldum. Ailem ile beraber piknik yaparak akşam eve mutlu bir şekilde geri döndük.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Şair “Bir Gül Çocuk” Diyor Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 16, 17, 18, 19, 20


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Şair ”Bir Gül Çocuk” Diyor Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 16-17-18-19-20


Hazırlık Çalışmaları


Soru: Bir şair olsanız çocuklarla ilgili hangi konularda şiir yazarsınız? Seçtiğiniz konuları örnekteki gibi listeye yazınız.


Cevap:

  • Çocukların hayalleri
  • Çocukların oyunları
  •  Çocukların Hedefleri

Soru: Şiiri vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek sesli okuyunuz. Daha sonra aşağıda verilen alana şiirde anlatılan şairin resmini çiziniz.


Cevap: Resmi kendiniz çizebilirsiniz.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları


1.Çalışma


Soru: Okuduğunuz şiirde geçen bazı kelimeler aşağıda verilmiştir. Bu kelimeleri çağrıştırdıkları kavramlarla eşleştiriniz. (Kavramlardan biri eşleşmeyecektir.)


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları”

2.Çalışma


Soru: Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruların cevaplarını aşağıda verilen yazma alanlarına yazınız.
• Şiirde, betonlaşmış bir şehir ile anlatılmak istenen nedir? Açıklayınız.


Cevap: Her yerin apartmanlar ve evlerle dolduğu anlatılmaktadır.


Soru: • Şairin, “Sevgi ipliğinden kazak örüyor şiirde” ifadesi ile anlatmak istediği ne olabilir? Aile büyüklerinizden de fikir alarak düşüncelerinizi aşağıya yazınız


Cevap: Sevgiyi büyüterek çocuklar için sevgi dolu bir hayat sunmaktan bahsedilmek istenmiştir.


Soru: Şiirin ana duygusu nedir? Yazınız.


Cevap: Çocuklar için istenilen sevgi dolu dünya


3.Çalışma


Soru: Şairin ve çocukların birbirlerini sevmesinin ortak nedeni nedir? İşaretleyiniz


A) Sevgiyle beslenmeleri
B) Aynı şiirleri sevmeleri
C) Sürekli gülmeleri
D) Şehirde yaşamayı sevmeleri


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları


4.Çalışma


Soru: Aşağıda verilen açıklamayı okuyup örnekleri inceleyiniz. Daha önce okuduğunuz şiirde bu açıklamaya ve örneklere uygun kelimeler varsa altlarını çiziniz.


Cevap:
Betonlaşmış bir şehirde
Elinde kır çiçekleri
Taşıyan bir şair yaşar
Bir elinde uçurtması
Ötekinde kitaplar var
Sevgilerin ipliğinden
Kazak örüyor şiirde
Para almaz çocuklardan
Onlar üşüdüklerinde
Çocuklar gülmeli der hep
Çocuklar güle benzerler
Şair bütün çocukları
Çocuklar şairi sever
Bunun için “Bir Gül Çocuk”
Adını koymuş kitaba
En çok çocuklar sevindi
Kuşlardan ödül alınca


5.Çalışma


Soru: Şair, şiirde sözünü ettiği kitabına “Bir Gül Çocuk” adını vermiş. Bu şiir için aşağıda belirtilen özelliklere uygun olarak iki başlık da siz öneriniz


Cevap:
TEK KELİMELİK BİR BAŞLIK: ÇOÇUKLAR
İÇİNDE “SEVGİ” KELİMESİ GEÇEN BİR BAŞLIK: ÇOCUKLARA SEVGİ


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıdaki görselde çocuklar, Şair “Bir Gül Çocuk” Diyor şiiriyle ilgili konuşuyorlar. Verilen bilgilerden hareketle düşüncelerine katıldığınız çocuğun konuşma balonunu maviye boyayınız


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları”

7.Çalışma


Soru: “Hatırlayalım” bölümünden sonra verilen şiirin ilk bölümünü, bir hikâyenin başlangıç (serim) bölümü olacak şekilde düzyazı olarak yeniden yazınız. Bu bölümü yazarken kendi cümlelerinizi de ekleyebilirsiniz.


HATIRLAYALIM
Hikâye edici metinler üç bölümden oluşur:
1) Serim: Hikâyenin giriş bölümüdür. Bu bölümde olayın geçtiği çevre, kişiler vb. tanıtılarak anlatılacak olaya giriş yapılır.
2) Düğüm: Hikâyenin (olayın) bütün yönleriyle anlatıldığı en geniş bölümdür.
3) Çözüm: Hikâyenin sonuç bölümüdür. Olay akışının ve merakın bir sonuca bağlanarak giderildiği bölümdür.


Cevap: Betonlaşan bir bir şehir vardır. Bu betonlaşmış şehirde elinde kır çiçekleri ile yaşayan şair bir eline kitapları bir eline de uçurtmasını almıştır.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95-96

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Daha Yeşil Bir Dünya İçin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93, 94, 95, 96


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Daha Yeşil Bir Dünya İçin Metni Cevapları


4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 91-92-93-94-95-96


Hazırlık Çalışmaları


Soru: 1. Sizce aşağıdaki görsellerin hazırlanma amacı ve verdikleri ortak mesaj nedir? Yazınız.


Cevap:
Afişlerin hazırlanma amacı: Doğayı korumak yeşillendirmek için duyuru yapmak
Afişlerin vermek istediği mesaj: Doğayı korumak, yeşillendirmek.


Soru: 2. Aşağıda, kelimeleri karışık olan farklı iki cümle verilmiştir. Bu cümleleri anlaşılır ve kurallı bir şekilde düzenleyerek boş çerçevelerin içine yazınız.


Cevap:
1. cümle: BAZI – DEĞİL – YUVASIDIR – CANLILARIN – İNSANLARIN – DENİZLER – ÇÖPLÜĞÜ
→ Denizler bazı insanların çöplüğü değil canlıların yuvasıdır.
2. cümle: SAHİPTİR – CANLILAR – DOĞAL – TÜM – YAŞAMA – SAĞLIKLI – VE – ÇEVREDE – HAKKINA
→ Tüm canlılar doğal çevrede sağlıklı yaşama hakkına sahiptir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları


1.Çalışma


Soru: a. Metinde eğik ve koyu yazılan kelimeleri aşağıya yazınız


Cevap: Küresel ısınma, kuraklık, sel, fırtınalar, doğal afet, su kıtlığı, sera gazları, Tema Vakfı, Sivil Toplum Kuruluşları


Soru: b. Yukarıya yazdığınız kelimelerden hareketle metnin konusunu tahmin ediniz


Cevap: Metnin konusuna yönelik tahminim: Sivil toplum kuruluşlarının doğal afetlere karşı aldığı önlemler olabilir.


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları


2.Çalışma


Soru: Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin anlamları verilmiştir. Bu kelimeleri bulmacada bulup (yukarıdan aşağıya ve sağdan sola) kelimelerin üzerini çiziniz.


Cevap:
* Çalıştırılan, işletilen, bakılan bir şeyin verdiği sonuç veya bu sonucun niceliği, mahsul.
* Bir şeyi belirtmeye yarayan şey, belirti, im, işaret.
* Yıkma, kırıp dökme, harap etme, bozma.
* Yeri veya herhangi bir gök cismini saran gaz tabakası, gaz yuvarı

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları”

3.Çalışma


Soru: Aşağıda, “Daha Yeşil Bir Dünya İçin” adlı metinle ilgili cümleler verilmiştir. Cümlelerin başındaki yay ayraçların içine ifade doğru ise “D”, yanlış ise “Y” yazınız.


Cevap:
(D) Metinde silah kelimesi, “Bir konuda kullanılabilecek en etkili ve güçlü şey.” anlamında kullanılmıştır.
(Y) Metinde, terim anlamlı kelime kullanılmamıştır.
(D) Metinde geçen “sorun” kelimesi yerine, “problem veya mesele” kelimeleri kullanılırsa cümlenin anlamında bir değişme olmaz.
(D) Metinde “artış” kelimesi ve onun zıt anlamlısı aynı cümlede kullanılmıştır.
(Y) Metinde, “yarar” ve “uzak” kelimelerinin zıt anlamlıları geçmemektedir


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 94 Cevapları


4.Çalışma


Aşağıdaki soruları “Daha Yeşil Bir Dünya İçin” adlı metne göre cevaplayınız.
Soru: Metinde Dünya’mızla ilgili hangi sorunlardan söz edilmektedir?


Cevap: Küresel ısınmadan, sel baskınları, fırtınalar gibi doğal afetlerden söz edilmektedir.


Soru: Önlem alınmazsa küresel ısınmanın gelecekte Dünya üzerindeki etkileri ne olacaktır?


Cevap: Akdeniz ve Orta Doğu bölgesinde kuraklık meydana gelecektir.


Soru: Metinde, sorunların çözümü için ne yapılması öneriliyor?


Cevap: Ağaç dikiminin yapılması gerektiği söylenmektedir. Ağaçlar sera gazlarını emerek küresel ısınmayı önleyecek en büyük etken olduğu bahsedilmektedir.


Soru: Dünya’mızı tehdit eden tehlikelere karşı sizin çözüm önerileriniz nelerdir?


Cevap: İnsanlara çevre hakkında bilmesi gereken sorunların farkına vardırılması ve buna göre nasıl hareket edeceklerini anlatılması gerekilmektedir.


5.Çalışma


Soru: Okuduğunuz metne, “Daha Yeşil Bir Dünya İçin” ifadelerini de kullandığınız yeni bir başlık belirleyiniz. Başlığınızı aşağıya yazınız.


Cevap: Evimiz İçin Yeşil Dünya


4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 95 Cevapları


6.Çalışma


Soru: Aşağıda bazı semboller ve bu sembollerin anlamları verilmiştir. İfadelerin başındaki numaraları kullanarak sembollerle anlamlarını eşleştiriniz. Sembollerden birini seçerek bu sembol için bir yönerge cümlesi yazınız. 


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 94 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 94 Cevapları”

7.Çalışma


Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen kelimeleri ve kelime grubunu uygun şekilde yerleştiriniz


Cevap:

4.Sınıf Türkçe Meb yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 95 Cevapları
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 95 Cevapları”

4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 96 Cevapları


8.Çalışma


Soru: Aşağıda bazı çevre kuruluşlarının kısaltmaları verilmiştir. Bu kısaltmaların karşısına ait olduğu çevre kuruluşunun adını yazınız


Cevap:
TEMA: Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı
ÇEVKO: Çevre Korum ve Ambalaj Atıklarını Değerlendirme Vakfı
WWF: Dünya Doğayı Koruma Vakfı (World Wide Fund for Nature)
TÜÇEV: Türkiye Çevre Koruma Vakfı
ÇEKÜL: Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı
DOÇEV: Doğa Çevre Vakfı


9.Çalışma


Aşağıdaki çalışmayı, altta verilen grafiğe göre yapınız
Soru: a. Gece ve gündüz sürelerinin eşit olduğu tarihler hangileridir? 


Cevap: 21 Mart, 23 Eylül


Soru: b. Gece – gündüz sürelerinin arasındaki farkın en fazla olduğu tarihler hangileridir? 


Cevap: 21 Aralık 21 Haziran


Soru: c. Haziran ayındaki gündüz süresiyle aralık ayındaki gündüz süresini karşılaştıran bir cümle yazınız


Cevap: Haziran ayında en uzun gündüz Aralık ayında ise en uzun gece yaşanır.



 

Our Score
error: Content is protected !!