4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıSalatalık Bile Dört Taksitle Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Salatalık Bile Dört Taksitle Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 9-10-11-12-13-14-15
Hazırlık Çalışmaları
Soru: Alışveriş yapmayı sever misiniz? Sizce alışveriş yapmak zevkli midir, sıkıcı mıdır? Bu konudaki düşüncelerinizi aşağıya kısaca yazınız.
Cevap: Ben alışveriş yapmayı çok severim. Ürünlere bakmayı değerlendirmeyi çok severim.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarını metinden bularak anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra, bu kelimeleri ilgili olduğu açıklamanın karşısına yazınız.
Cevap: (ÖZÜNE İLİŞMEK)Bir şeyi birdenbire, istemeden görmek. (AMUDA KALKMAK) İki elinin üstünde dikilerek bacaklarını havada tutmak. (KENDİNDEN GEÇMEK) Bilinci işlemez olmak, kendini kaybetmek. ( İPİN UCUNU KAÇIRMAK) Bir şeyi kullanmada gereken ölçüyü yitirmek. (ANIMSATMA) Birisinin unuttuğu bir şeyi aklına getirtmek, hatırlatmak. ( HAYKIRMAK) Telaş, korku, heyecan vb. nedenlerle bağırmak. ( AYAKLANIVERMEK ) Hızlıca ayağa kalkıp gitmeye davranmak. ( ÇARÇABUK) Pek çabuk, hemencecik. (PAZEN)Dokuması kalın, yumuşak bir tür pamuklu bez. (ŞÖMİNE) Odalarda, genellikle duvar kenarında tuğla ya da taştan yapılmış bacası olan ocak.
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki sorulara bir göz gezdirip bu soruları cevaplayacak şekilde metni bir defa daha okuyunuz. Soruları cevaplayınız.
• Metindeki ailenin AVM’ye gitme nedeni nedir?
Cevap: Bütün ürünler taksitlenmiş ve kredi kartına taksit yapıldığı için gitmişlerdir.
Soru: • Metindeki aile bireylerinin adları nedir? Yazınız. Aile bireylerinin dikkat çeken özelliklerini birkaç kelime ile ifade ediniz
Cevap:
Anne: Leyla, marketin satış tuzaklarına takılan biridir.
Baba: Rüştü, para harcamayı ve gereksiz alışveriş yapmayı sevmeyen biridir.
Kız çocuk: Damla, bisiklete binmeyi istiyor.
Erkek çocuk: Bülent, yerinde duramayan bir çocuktur.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları
3.Çalışma
Soru: Metnimizdeki aileye alışveriş konusunda bir mesaj vermek için aşağıdaki duvar yazılarından hangisini okutmak istersiniz? İşaretleyerek belirtiniz.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları”
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki hikâye haritasını metne göre doldurunuz.
Cevap:
Öykünün adı: Salatalık Bile Dört Taksitle
Kahramanlar: Anne, baba, Bülent ve Damla
Zaman: Geçmiş zaman
Olay: Alışveriş merkezi
Yer: İhtiyaçları olan salatalıktan hariç taksitten dolayı ne bulursa almaları.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları
5.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yazı ve açıklamalardan yararlanarak alışveriş merkezi görselinin verildiği alanda kendi cümlelerinizle bir haber yazısı oluşturunuz. Haberinizi yazarken farklı yazı karakterlerini kullanabilirsiniz. Hazırladığınız haberi aile büyüklerinizle paylaşmayı unutmayınız
Cevap: Alışveriş Tutsakları
Son zamanlarda insanların Alışveriş tuzaklarına düşüp gerekli gereksiz ne varsa almaları çok artmış durumdadır. Alışveriş merkezi gibi yerlerde indirim olduğu zaman gerekli olmayan ürünlere bile yönelip gereksiz harcama yaptıkları görünüyor. Bu durum hoş olmamakla beraber israfa da giriyor. Bu durumun önüne geçilmesi gerekiyor.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı4. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 84, 85, 86, 87, 88
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4.Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 84-85-86-87-88
(Aşağıda verilen ilk beş soruyu metne göre cevaplayınız.)
Soru: 1. Yazarın küçükken en tatlı eğlence kaynağı olarak gördüğü şey nedir? Aşağıya yazınız
Cevap: Resim kitaplarının sayfalarını çevirmektir.
Soru: 2. Bu parçada yazarın hangi özelliğinden söz edilmektedir?
Cevap: Çocukken aldığı en büyük zevk kitap okumakmış. O kitaplarla içindeki resimlerle hayallere dalıyormuş.
Soru: 3. Yazarın en çok istek duyduğu şey nedir?
Cevap: Kitap okumak ve kitapları okuyarak hayal kurmakmış.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 85 Cevapları
(Aşağıda verilen ilk beş soruyu metne göre cevaplayınız.)
Soru: 4. “Önümde açık bir kitap olduğu zaman, kendimi bütün masal şehzadelerinden daha mutlu sayardım.” cümlesinde yazarın kullandığı benzetme sanatını nasıl yaptığını yazınız
Cevap: Yazar kendini şehzadeler gibi zengin olmayı kitap sahibi olmaya benzetmesidir.
Soru: 5. Parçanın konusunu ve ana fikrini yazınız.
Cevap:
Konusu: Kitap okumanın önemi.
Ana fikri: Kitap okumanın insanlara verdiği zenginlik.
6. “Sanatçılar doğdukları kentin ruhunu taşırlar bana göre. Yaşar Kemal’in yazdıklarında Çukurova’daki bütün insanların suretlerini görmek mümkündür. Pek çok sinema oyuncusunun, yazarın ürettiklerinde de Çukurova âdeta dile gelir. Sanatçılarımızın eserlerinde doğudan batıya, güneyden kuzeye Anadolu’nun her yeri buram buram kokar. Şair Yaşar Miraç Trabzonlu’dur mesela. Şiirlerini okudukça kendini Karadeniz’de zannedersin, öyle güzeldir şiirinin sesi. Neşet Ertaş, bozkırın ortasındaki vaha gibidir. Sesi öyle billur, öyle dingindir ki, insan biran sussun istemez. Âşık Veysel, bütün Anadolu’yu sesine alarak söyler. Sanki acısıyla, tatlısıyla Anadolu, söze gelmiş gibidir.” Yukarıdaki parçada geçen zıt ve eş anlamlı kelimeleri belirleyerek aşağıdaki tabloya yazınız. Belirlediğiniz kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını birer cümlede kullanınız.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Soru: 7. Aşağıda verilen cümlelerdeki eş sesli kelimeleri belirleyiniz. Belirlediğiniz kelimeleri farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanarak aşağıya yazınız.
Cevap:
• Oyunda kır saçlı bir adamın rolünü oynardı. → Kırda koşup oynamak çok güzel
• Bu kitaptan bin adet satıldı. → Arabaya binerek buradan uzaklaştı
• Şarkı söylerken kimse onunla alay edemezdi. → Alay komutanı geleceği söylendi.
• Yazdığı şiiri kimse beğenmeyince yüzünü astı. → Çamaşırları ipe astı.
• Atalarımız at binenin kılıç kuşananın, demişler. → Çöpleri yerlere atmamalıyız.
Soru: 8. Aşağıdaki metinde yay ayraçların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz.
Cevap:
ÜMİT ÜNAL (:)(“) BU FİLM, GÖLGESİZLER (‘) DEN ÇIKACAK FİLMLERDEN SADECE BİRİ (…) (“) Film süreci başlamadan önce hiç Hasan Ali Toptaş okumuş muydunuz (?) (“) Hasan Ali adını hep duyduğum ama okuyamadığım bir yazardı (.) İlk kez uyarlama
teklifiyle birlikte Gölgesizler (‘) i okudum (.) Daha sonra üç kitabını daha okudum ve çok sevdim (.) (-) Gölgesizler metniyle tanışmanız nasıl oldu (?) Bildiğimiz kadarıyla film fikri Hakan
Karahan (‘) a ait. Sizi Gölgesizler (‘) i beyaz perdeye aktarmaya ikna eden ne oldu (?) (-) Yapımcı Hakan Karahan bana kitabı ulaştırdı (.) Ben ilk okuyuşumda sinemaya
dönüşmesi çok zor bir metin olduğunu ayrıca kitaptan (“) ticari (“) bir film çıkamayacağını kendisine söyledim (.) Ama bir yandan da kitap bir sinemacı için çok olanaklı dramatik bir yapı sunuyordu (.) Gölgesizler bence gücünü dilinden alan bir metin ve belirsizliklerle dolu (.) Hikâyesinin bütün inceliklerini satır aralarında saklayan bir yazar Hasan Ali (.) O satır aralarını keşfetmek ve onlara sinema diline uygun bir karşılık bulmak bana çok ilgi çekici göründü (.) İmkânsız denilen yolculuklara kalkışmak her maceracı için bir tutkudur (,) ben de birçok başka sanatçı gibi, bir maceracıyım (.)
Mesut VARLIK
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları
Soru: 9.Aşağıdaki konuşma kurallarını okuyunuz. Uyduğunuz kurallar için “Evet”, bazen uyduğunuz kurallar için “Bazen”, uymadığınız kurallar için de “Hayır”ı işaretleyiniz.
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları”
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı4. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 83
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 4.Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevapları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 83 Cevapları
Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz
Soru: 1. “Her fırsatta kitap okuduğum için canım hiç sıkılmıyor.” cümlesiyle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Bir neden – sonuç cümlesidir.
B) Kitap okumaktan keyif alan bir kişi tarafından söylenmiştir. C) Kitapla ilgili bir benzetme yapılmıştır.
D) Bu cümleyi söyleyen, çok okuyan bir kişidir.
Soru: 2.Aşağıdaki cümlelerden hangisi yazım ve noktalama hatası içermemektedir?
A) Belgeseldeki yavru Aslan’ı gördünmü?
B) Belgeseldeki yavru aslanı gördünmü?
C) Belgeseldeki yavru Aslan’ı gördün mü? D) Belgeseldeki yavru aslanı gördün mü?
Soru: 3.“Değerli bir kitap gerçek bir hazine olduğu için iyi bir okuyucu ona sahip olmak ister.” cümlesinde benzeyen ve kendisine benzetilen hangi seçenekte doğru verilmiştir
Benzeyen Kendisine benzetilen
A) Hazine Kitap B) Kitap Hazine
C) Okuyucu Hazine
D) Kitap Okuyucu
Soru: 4. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde “okumak” farklı bir anlamda kullanılmıştır?
A) Onu ne kadar sevdiği bakışlarından okunuyor.
B) Tabelaları okuya okuya ilerledi.
C) Gazetedeki ilanı okudun mu?
D) Mesajımı nihayet okumuş.
Soru: 5. Kaynakçada, aşağıdaki bilgilerden hangisi yer almaz?
A) Yazar adı
B) Yayınevi C) Sayfa sayısı
D) Basım tarihi
Soru: 6. Kitap en iyi arkadaş
Bana neyi sorsam söyler.
Ne anlatsa en sonunda
Çalış, iyi, doğru ol der.
Yukarıda verilen dörtlükten hareketle hangi düşünceye ulaşılamaz?
A) Kitaplar öğreticidir.
B) Kitaplar en iyi arkadaştır. C) Kitaplar paylaşılmalıdır.
D) Kitaplar eğiticidir
Soru: 7. Aşağıdaki ifadelerin hangisinde bir deyim kullanılmıştır?
A) Otobüse ucu ucuna yetiştik.
B) Yarın erken kalkmalıyım.
C) Bugün güzel bir tatlı yedim.
D) Bu yaz denize giremeyiz.
Soru: 8. Aşağıdaki cümlelerden hangisi bir metnin “gelişme” bölümünden alınmış olabilir?
A) Zozo, kocaman bir ormanda yaşayan upuzun boylu, neşeli ve meraklı bir zürafaydı.
B) Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine.
C) Ertesi gün de sihirli taşı aramaya devam etmişler.
D) Siz hiç konuşan ağaç gördünüz mü?
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıOkumak Gibisi Yok Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Okumak Gibisi Yok Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81-82
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Nasıl bir okuyucu olduğunuzu belirlemek için aşağıdaki tabloyu doldurunuz. Tabloya bu konuda uygun gördüğünüz soruları ekleyebilirsiniz.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 76 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 77 Cevapları
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 2. Aşağıda verilen alana, “kitap, okumak, bilgi, öğrenmek, kültür, kütüphane” kavramlarının sizde uyandırdığı duygu ve düşüncelerle ilgili bir resim çiziniz.
Cevap: Kitap okumak insanı geliştirir, hayal gücünü genişletir. Daha kolay anlayıp yorumlayabiliriz.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 78 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki açıklamaların yanında harfleri karışık olarak verilen kelimeleri, düzelterek noktalı yerlere yazınız
Cevap: İşlev : Bir nesne veya bir kimsenin gördüğü iş, yaptığı görev. (i-ş-v-l-e) Medeniyet: Uygarlık. ( d-e-m-e-i-y-e-t-n) Arşiv: Çeşitli bilgi ve belgelerin toplanması ve toplandığı yer. (r-ş-i-a-v) Resmi: Devletin olan, devlete ait, devletle ilgili. (r-e-m-î-s) Kil: Islandığı zaman kolayca biçimlendirilebilen yumuşak ve yağlı toprak. (l-i-k) Papirüs: Eski Mısırlıların bu bitkinin saplarından yaptıkları kâğıt. (s-i-p-a-ü-r-p) Tablet: Eski medeniyetlerden kalma, pişmiş veya güneşte kurutulmuş kilden yapılmış, üzerinde çivi yazısı ile metin yazılı belge. (t-a-l-b-e-t) Antik: İlk Çağ’daki uygarlıklarla, özellikle eski Yunan ve Roma uygarlıkları ile ilgili olan. (t-i-a-n-k)
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 79 Cevapları
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki soruları “ Okumak Gibisi Yok” adlı metne göre cevaplayınız.
• Metinde söz edilen sergi kimler tarafından, nerede düzenlenmiştir?
Cevap: Okulda kitap kulübü tarafından düzenlenmketedir.
Soru: İlk kütüphanelerin nerede kurulduğunu bilmek için hangi bilgiye sahip olmak gerekir?
Cevap: Kentlerin nerelerde kurulduğuna bakmak gerekir.
Soru: Asurbanipal Kütüphanesi’nin özellikleri nelerdir?
Cevap: Mektup, yönetim ve hukukla ilgili resmi belgeler ve resmi yazışmalar olduğu bilinmektedir.
Soru: Kâğıdın henüz bulunmadığı zamanlarda ilk kitaplar ne şekilde hazırlanırmış?
Cevap: Tabletler kullanılmaktaymış. Bu tabletlerin üzerine üçgenler ve çizgilerden oluşan çivi yazısı kullanılıyormuş.
Soru: Antik Çağ kütüphanelerinin özellikleri nelerdir?
Cevap: Görkemli binalardan biri kütüphanedir. Bu kütüphanede okuma salonları, toplantı odaları, derslikler ve bahçesi ile araştırma merkezi halinde imiş.
3.Çalışma
Soru: “Okumak Gibisi Yok” metninden öğrendiğiniz farklı üç bilgiyi aşağıdaki öğrencilerin konuşma balonlarına yazınız.
Cevap:
İlk kütüphanelerin nerede kurulduklarına bakmak için ilk kentlerin nerede kurulduğuna bakmak gerekir.
Asurbanipal Kütüphanesi arşiv kütüphanesi özelliği taşımaktaymış
Görkemli binalardan biri kütüphaneye aitmiş.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları
4.Çalışma
Soru: “Okumak Gibisi Yok” metniyle ilgili aşağıdaki açıklamalara metinden birer örnek yazınız.
Cevap:
• Metinde, bazı eski ve ünlü kütüphanelerin adları geçmektedir.
ÖRNEK: Asurbanipal Kütüphanesi, İzmir’de bulunan Efes Antik Kenti’ndeki Celsus (Selsus) Kütüphanesi
• Metinde, ilk kitaplar hakkında bilgi verilmektedir.
ÖRNEK: Kağıt bulunmadan önce Mezopotamya medeniyetlerindeki tabletler kullanılmaktaymış. Bu tabletlerde çivi yazısı kullanılıyormuş.
• Metinde; yer adları, kütüphane adları, çağ adları ve devlet adları büyük harflerin kullanıldığı yerlere uygun olarak büyük harfle yazılmıştır.
ÖRNEK: İzmir’de bulunan Efes Antik Kenti’ndeki Celsus (Selsus) Kütüphanesi ve Cezayir’in Timgad Antik Kenti’ndeki Timgad Kütüphanesi mimari açıdan göz alıcıdır.
1.Çalışma
Soru: Aşağıda verilen sözde, Voltaire (Volter) daha etkili ve farklı bir anlatım kullanmak amacıyla benzetme yapmıştır. Bu benzetmeyle ilgili cümleleri uygun kelimelerle tamamlayınız.
Kitabın yaprakları, bizi aydınlığa götüren kanatlar gibidir. (Voltaire)
Cevap:
• Bu ifadede, hakkında görüş bildirilen ve başka bir şeye benzetilen, kitabın yapraklarıdır.
• Voltaire, söz ettiği varlığı kanatlara benzetmiştir.
• Bu benzetme, şu yönden yapılmıştır: Kitabın yaprakları aydınlığa götüren kanatlar gibi bizi uçurur anlamında yapılmıştır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 81 Cevapları
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki görsellerle “Okumak Gibisi Yok” adlı metin arasında nasıl bir ilişki vardır? Düşüncelerinizi aşağıda verilen alana yazınız.
Cevap: Verilen görsellerde kitabın zamanla gelişimini göstermektedir. Eskiden tablet üzerine yazılan çivi yazısı, daha sonraları kağıdın bulunması ile kitaba dönülmesi daha sonra yazma araçlarının çıkması en son ise internet ile bilgilerin yayılması gösterilmektedir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları
7.Çalışma
Soru: Aşağıda bir kitabın tanıtımı yapılmıştır. İnceleyiniz. Siz de çok sevdiğiniz bir kitabı seçip bu kitaba bir kapak hazırlayınız ve kitabınızın kimlik bilgilerini yazınız.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıKeyifle Kitap Okumak İçin Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 70, 71, 72, 73, 74, 75
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Keyifle Kitap Okumak İçin Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 70-71-72-73-74-75
Hazırlık Çalışmaları
Soru: . İnternetten (derslerde öğrendiğiniz edu, gov vb. uzantılı güvenilir genel ağ adreslerinden), dergi, kitap, broşür veya gazetelerden “kitap” temalı sözler araştırınız. Bunlardan en beğendiklerinizi aşağıda verilen görseldeki konuşma alanlarına yazınız.
Cevap:
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 70 Cevapları”
Soru: 2. Aşağıda verilen görselin etrafındaki yazma alanlarına, “Okumak bir insana neler kazandırır?” sorusuna cevap olabilecek kısa açıklama cümleleri yazınız.
Cevap:
Yeni bilgiler öğrenmesini sağlar
Kedini geliştirir
Ufku aydınlatır
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 71 Cevapları
1.Çalışma
Soru: a. Aşağıda, metinden alınan üç cümle ile bu cümlelerin biraz değiştirilmiş şekilleri verilmiştir. Bu ikili cümlelerden her birinde anlatımı daha etkili olanı işaretleyiniz.
Cevap:
• 1. cümle: Babamın şehir dışı seyahatlerini dört gözle bekler oldum. ()
2. cümle: Babamın şehir dışı seyahatlerini sabırsızlıkla bekliyordum. (X)
• 1. cümle: Kitap okumak sana yeni kapılar açar. ()
2. cümle: Kitap okumak hayatında yeni şeyler başlatır. (X)
• 1. cümle: Kitap okuyanlar hayata farklı pencerelerden bakabilir. (X)
2. cümle: Kitap okuyanlar hayatı farklı yönleriyle görebilir. ()
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 72 Cevapları
Soru: b. Önceki çalışmada cümlelerin farklı olmasına neden olan durumu belirleyip aşağıda verilen açıklamayı tamamlayınız.
Cevap: Metinden alınan birinci cümlelerde yazar, anlatıma kuvvet katmak amacıyla atasözleri ve deyimlerini kullanmıştır.
2.Çalışma
Soru: Aşağıdaki soruları “Keyifle Kitap Okumak İçin” adlı metne göre cevaplayınız.
• Metnin konusu nedir?
Cevap: Kitap okumanın önemi
Soru: Yazar, babasının seyahatten dönmesini neden sabırsızlıkla bekliyor?
Cevap: Babası seyahatten her döndüğünde yazara kitap getirdiği için sabırsızlıkla bekliyordur.
Soru: Yazarın babası, getirdiği kitapların ilk sayfalarına neler yazıyor? Sizce bunları yazma nedeni nedir?
Cevap: Biricik kızıma gibi sevgi sözcükleri yazmaktadır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 73 Cevapları
3.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yazma alanını, okuduğunuz metinden hareketle “Okumak bir insana neler kazandırır?” sorusuna cevap verecek şekilde doldurunuz. Daha sonra, hazırlık bölümünde yaptığınız ikinci çalışmada aynı soruya verdiğiniz cevaplarla bu tablodaki cevaplarınızı karşılaştırınız. Ortak olanlara işaret koyunuz.
Cevap: OKUMAK BİR İNSANA NELER KAZANDIRIR?
• Okumak insanın hayal gücünü geliştirir. ()
• Okumak yeni dünyaların keşfini sağlar (X)
• Okumak insanın ufkunu aydınlatır. (X)
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız.
1. EBA’dan “Okuma Kitaplarım” adlı videoyu açınız. Bu videoyu, notlar alarak birkaç defa izleyiniz
Cevap: Videoyu izleyiniz.
Soru: 2. Aşağıda, “Okuma Kitaplarım” videosuna ve “Keyifle Kitap Okumak İçin” metnine yönelik cümleler verilmiştir. Bu cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız
Cevap: (D)Hem videonun hem de metnin konusu kitaptır. (D)Hem videoda hem de metinde yazarlar çocukluk dönemlerinden söz etmektedir. (Y)Her ikisi de yazılı metin olarak hazırlanmıştır. (D)Videoda yazılı metin yoktur, yazarın düşünceleri seslendirilmiştir. (D)Videoda yazarın anlattıkları, görsel unsurlar kullanılarak zenginleştirilmiştir. (D)Metindeki yazar daha çok okumanın faydaları üzerinde dururken videodaki
yazar ise çocukluğundaki okuma kitaplarında neler olduğunu ve kitaplarla ilgili duygularını anlatmaktadır.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 74 Cevapları
5.Çalışma
Soru: Okuduğunuz kitapları düşünerek bu kitaplardan en sevdiğiniz ve en sevmediğiniz birer kahramanı belirleyiniz. Kahramanlarla ilgili aşağıdaki etkinliği yapınız.
Cevap: Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki tabloda, 5 arkadaşın aylara göre okudukları kitap sayısı verilmiştir. Bu tabloya göre, aşağıdaki çıkarımlardan hangileri doğrudur? Doğru olanlara “X” işareti koyunuz.
Cevap:
Ozan ve Bilge, ağustos ayında hiç kitap okumamıştır. (X)
Bilge’nin dört ayda okuduğu kitap sayısı, Melek’in okuduğu kitap sayısından fazladır. (Y)
Melek, her ay aynı sayıda kitap okumuştur. (X)
En az sayıda kitap okuyan kişi, Ozan’dır. (Y)
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 75 Cevapları
7.Çalışma
Soru: Aşağıda bazı kitaplara ait farklı bölümlerden örnekler verilmiştir. Bu bölümlerin adlarını altlarına yazınız. Siz de bu bölümlere birer örnek ekleyiniz.
Cevap:
OKUMA KÜLTÜRÜ TEMASI s. 45
Neden Okumalıyız? s. 46 – 50 Cevap: İçindekiler
A
algı: Bir şeye dikkati yönelterek o şeyin bilincine varma, idrak. Cevap: Sözlük
Falih Rıfkı ATAY, Tuna Kıyıları, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1938.
ERGİN, Muharrem, Dede Korkut Kitabı, Ankara, 1958. Cevap: Kaynakça
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı3. Tema Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 63, 64, 65, 66, 67
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 3. Tema Değerlendirme Çalışmaları Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 63-64-65-66-67
(İlk beş soruyu metne göre cevaplayınız.)
Soru: 1. Metinde hangi erdemlerden söz edilmektedir?
Cevap: Yardımsever olma, sevgi ile yaklaşma erdemlerinden söz edilmektedir.
Soru: 2. Annesinin Enrico’ya kızmasının nedeni nedir? Annesinin, oğluna kızmasını haklı buluyor musunuz? Yanıtınızı nedenleriyle birlikte aşağıya yazınız.
Cevap: Dilenci kadına cebinde para olmasına rağmen vermediği için kızmıştır. Ben buna katılıyorum çünkü ihtiyacı olan insanlara yardım etmemiz gerekir.
Soru: 3. Enrico’nun annesi zor durumdaki insanlara neden yardım edilmesi gerektiğini söylüyor?
Cevap: O insanların karnı aç evde yemek bekleyen çocukları olabilir.
Soru: 4. Metnin ana fikri nedir?
Cevap: Yardım etmenin önemi
Soru: 5. Metnin hikâye unsurlarını aşağıdaki kavram haritasına yazınız.
Cevap:
Metnin adı: Fakirler
Yer: Sokak
Kişiler: Anne, çocuk ve dilenci kadın
Olay: Annenin çocuğuna cebinde para olmasına rağmen dilenciye vermemesine kızması.
Zaman: Geçmiş zaman
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 65 Cevapları
Soru: 6. Metinde geçen gerçek, mecaz ve terim anlamlı kelimelere birer örnek veriniz.
Cevap:
Gerçek anlamlı: evlat
Mecaz anlamlı: elleri uzatan sefalet
Terim anlamlı: para
Soru: 7. Aşağıdaki ifadeler doğruysa “D”yi, yanlışsa “Y”yi işaretleyiniz
Cevap: D Y “Onun kalbini kırmak istemezdim.” cümlesinde mecaz anlamıyla kullanılan kelime yoktur. D Y “Masmavi denizi görünce içimi bir huzur kapladı.” cümlesinde hem pekiştirmeli
kelime hem de mecaz anlamıyla kullanılan kelime vardır. D Y “İkibinonyılında doğmuşum.” cümlesinde sayısal ifadeler yanlış yazılmıştır. D Y “Prof. Dr. Pakize Deniz, doğayı korumamız hakkında bizi bilgilendirdi.” cümlesinde kısaltmalar doğru şekilde kullanılmıştır. D Y “İkinizi de bu cumartesi evimizde ağırlamak istiyorum.” cümlesinde bağlaç olan
“de” ile ek olan “-de”nin yazımı doğrudur.
Soru: 8. Aşağıda verilen atasözlerini tablodaki kelimelerden uygun olanla tamamlayınız
Cevap:
* Atılan ok geri dönmez .
* El elin eşeğini türkü çağırarak arar.
* Balık baştan kokar.
* Üzüm üzüme baka baka kararır.
* İki dinle bir söyle.
* Mum dibine ışık vermez.
* Ayağını yorganına göre uzat.
* Gül dikensiz olmaz.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 66 Cevapları
Soru: . Aşağıdaki paragrafta yer alan eş sesli kelimeleri belirleyiniz. Bu kelimeleri, metindeki anlamları dışında farklı cümlelerde kullanınız
Annem, bana bahçede kurumak üzere olan ağacı gösterdi. “Ona, biraz baksan iyi olur.” dedi. “Yoksa zavallı ölüp gidecek.” Ben, o sırada bahçeye şöyle bir göz attım. Ağaç, gerçekten de pek iyi durumda değildi. Elime kazmayı alıp bahçeye çıktım. Ağacın etrafını güzelce kazdım. Çukura biraz su koydum. Sonra da az ötedeki gülü koklayarak anneme koştum.
Cevap: Kelime: Göz Cümlem: Dolabın gözünü aç
Kelime: Kuru Cümlem: Kuruyan çamaşırları sepete topla
Kelime: Gül Cümlem: Güler yüzlü insanları çok severim
Soru: 10. Erdemler temasındaki okuma becerilerinizi aşağıdaki ölçütlere göre cevaplayınız
Cevap: (Evet)Heceleme, geri dönüşler ve kelime tekrarları yapmadan okudum. (Evet)Kelimeleri doğru telaffuz ettim. (Evet)Okumamda vurgu ve tonlamalara dikkat ettim. (Evet)Şiirleri ve düzyazıyı birbirinden ayırt ederek okudum. (Evet)Okumamı uygun hızda yaptım. (Evet)Noktalama işaretlerine dikkat ederek okudum. (Evet)Hikâye edici metinlerde karşılıklı konuşmaları, kahramanları canlandırarak okudum. (Evet)Okuduklarımı anladım
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı7. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 156
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 7. Tema Çoktan Seçmeli Sorular Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 156 Cevapları
Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz.
Soru: 1. “Her çocuğun barış ortamında yaşama ve savaşlardan korunma hakkı vardır.” ifadesi, öncelikle aşağıdakilerden hangisiyle ilgilidir?
A) Çocuk hakları
B) İnsan hakları
C) Kanunlar
D) Toplum kuralları
Soru: 2. “Açılın açılın tekrar
Çocuk dizlerimdeki yaralar,
Hepiniz benimsiniz:
Mektebim, sınıflarım, oturduğum sıralar…” dizelerine hâkim olan duygu nedir?
A) Pişmanlık B) Çocukluğa duyulan özlem
C) Umutsuzluk
D) Endişe
Soru: 3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde eş anlamlı bir kelime yanlış yazılmıştır?
A) Espiri yapmanın zamanı değil.
B) Kipritle odunları tutuşturdu.
C) Kitaplar bana kılavuz oldu. D) Tabiyatta tüm canlıların önemli bir yeri vardır
Soru: 4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde altı çizili kelime mecaz anlamda kullanılmıştır?
A) Onun keskin bakışları vardı.
B) Sıcacık çorba boğazıma iyi geldi.
C) Suyuma bir parça buz attım.
D) Çiçeğin dalı kırılmasın.
Soru: 5. Aşağıdakilerin hangisinde anlamı güçlendiren bir kelime kullanılmıştır?
A) Tatlı çocuk
B) Büyük uçurtma
C) Sevimli hayalet D) Koskocaman dünya
Soru: 6. Aşağıdakilerden hangisinde eğik çizgi işareti hatalı kullanılmıştır?
A) Korkma! Sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak / Sönmeden yurdumun
üstünde tüten en son ocak.
B) 25 / 07 / 2020
C) http://tdk.gov.tr D) Şenkaya Mahallesi / Düş Sokak/ Dikmen/Ankara
Soru: 7. “Rüyamda büyük, beyaz, güçlü, güzel bir atın sırtında geziyordum.” cümlesinde hangi kelime atın özelliğini belirtmemektedir?
A) Büyük
B) Güzel
C) Güçlü D) Rüya
Soru: 8. “Hey, hey günaydın çocuklar!
Siz hiç kırmızı bir ağaç gördünüz mü?
Hey, hey günaydın çocuklar!
Gökyüzü neden mavi düşündünüz mü?”
dizelerinde hayal ürünü olan şey nedir?
A) Gökyüzünün mavi olması
B) Çocuklara seslenilmesi
C) Çocuklara soru sorulması D) Kırmızı bir ağaçtan söz edilmesi
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı3. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve CevaplarıSayfa 62
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 3. Tema Çoktan Seçmeli Sorular ve Cevaplar Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 62 Cevapları
Aşağıda verilen sorularda, doğru seçeneği işaretleyiniz
Soru: 1. Yukarıdaki görselde hangi güzel davranış ön plana çıkmaktadır?
A) İş birliği yapmak B) Yaşlılara yardımcı olmak
C) Paylaşmak
D) Alçakgönüllü olmak
Soru: 2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “düşmek” kelimesi mecaz anlamda kullanılmıştır?
A) Korkunca elimdekini yere düşürdüm.
B) Mandal mı düşmüş? C) Yalancı biri olduğunu fark edince gözümden düştü.
D) Birden iri iri damlalar düşmesin mi!
Soru: 3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “de, da” bağlacı yanlış yazılmıştır?
A) Onunla tatilde de karşılaştık. B) O kitabı ikimizde okumalıyız.
C) Kedilerimi de çok seviyorum.
D) O kadarını da sen düşünmelisin
Soru: 4. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde “sıcak” kelimesi gerçek anlamıyla kullanılmıştır?
A) Kardeşini çok sıcak buldum.
B) Sıcakkanlı insanları severim. C) Bu kadar sıcakken çorbayı içemem ki.
D) Annen bana çok sıcak davrandı.
Soru: 5. Daha bir ballanır uyku
Çocuklar kardeş oldu mu
Barışır artık kurt kuzu
Çocuklar kardeş oldu mu
Yukarıdaki dizelerin vermek istediği mesaj nedir?
A) Bence kış mevsimi yaz kadar güzel değil.
B) Otobüs yolculuğu, uçak yolculuğu gibi rahat değil. C) Annem bir melek gibiydi o kıyafetle.
D) Aşağı yukarı aynı kilodayız seninle.
Soru: 7. Aşağıdaki kelimelerden hangisi “Ona verilen bu görevi başarıyla tamamladı.” cümlesindeki altı çizili kelimenin eş anlamlısıdır?
A) Yetki B) Vazife
C) Hak
D) Ödev
Soru: 8. Hangi cümlede nokta işareti gereksiz kullanılmıştır?
A) 5. inci blokta oturuyoruz.
B) Dr. Alev Hanım’ı görecektim.
C) Tren, 9.15’te kalktı.
D) Kısa sürede 1. sıraya yükseldi
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıGüzel Bulut Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Güzel Bulut Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 148-149-150-151-152-153-154-155
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Verilen görseli inceleyiniz ve aşağıya, bu görselle ilgili istenilen cümleleri kurup yazınız
Cevap:
DUYGU BELİRTEN CÜMLE: Kardeşimle beraber mutlu bir şekilde uçurtmamızı uçuruyoruz.
DÜŞÜNCE BELİRTEN CÜMLE: Uçurtma uçuran insanların mutlu olduğunu düşünüyorum.
İSTEK BELİRTEN CÜMLE: Uçurtmayı çok yüksekte uçurmak istiyorum.
Soru: 2. Aşağıdaki görselin etrafındaki yazma alanlarına, kurduğunuz hayalleri yazınız.
Cevap:
Yıldızların gerçek boyutunu görmek istiyorum
Her zaman arkadaşlarım ile oyun oynamak istiyorum
Çocukların hiç üzülmemesini istiyorum
Savaşların olmadığı bir dünya istiyorum.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 150 Cevapları
1.Çalışma
Soru: a. Şiirde geçen iki pekiştirme sözcüğünü bulup cümlede kullanınız
Soru: b. Şiirde “yüz -” kelimesi geçmektedir. Aşağıda bu kelimenin şiirdeki anlamı verilmiştir. Bu anlamıyla kelimeyi bir cümlede kullanınız.
Cevap:
yüz – : Kol, bacak, yüzgeç vb. organların özel hareketleriyle su yüzeyinde veya su içinde
ilerlemek
Cümlem: Havuza girdiği an yüzmeye başladı.
Soru: c. Şimdi de aşağıdaki örnek cümleden yola çıkarak “yüz” kelimesinin farklı anlamını yazınız
Cevap:
Cümle: Çocuğun güzel yüzü hep gülüyor
Sözcüğün anlamı: kol, bacak, yüzgeç gibi organların özel devinimleriyle su yüzeyinde ya da su içinde ilerlemek, durmak, dalıp çıkmak
2.Çalışma
Aşağıdaki soruları “Güzel Bulut” adlı şiire göre cevaplayınız. Soru: a. Aşağıdakilerden hangisi şiirin konusudur?
A) Gezmeyi seven bir kişinin geziye çıkması B) Şiir kişisinin bir buluttan onu gezdirmesini istemesi
C) Bulutun şiir kişisini uzak yerlerde bırakmaması
D) Çocukluğun güzellikleri
Soru: b. Sizce şiirdeki kişi kimdir? Bir çocuk mu, bir yetişkin mi yoksa yaşlı biri mi? Nedeniyle birlikte cevaplayınız.
Cevap: Şiirde geçen kişi bence bir çocuktur. Bulutların kendisini gezdirmesini istemektedir. Buda haya kuran bir çocuk olabilir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 151 Cevapları
Soru: c. Şiirdeki kişi, buluttan ne istiyor? Bu istek gerçekleştirilebilecek bir istek midir? Neden?
Cevap: Buluttan kendisini gezdirmesini istiyor. Bu istek gerçekleştirilebilecek bir istek değildir.
Soru: ç. Şiirdeki kişinin istekleri nelerdir? Sırasıyla maddeler hâlinde yazınız
Cevap:
Yağmur olup yağmasını bırakmasını
Görmediği yerlere götürmesini
Ülkelerin nehirlerinin geldiği yeri söylemesini
İnsanların nasıl bir evde yaşadıklarını ve neye güldüklerini söylemesini
Soru: d. Şiirdeki bulut sizi gezdirecek olsa neleri görmek isterdiniz? Gökyüzünden aşağıya baktığınızı hayal ederek soruyu cevaplayınız
Cevap: Ben gitmediği ülkelere götürmesini isterdim.
Soru: e. Aşağıdaki bulut görselinin üzerine, şiirdeki bulutun özelliklerini yazınız
Cevap:
yorulmayan, bembeyaz, çocuğu gezdirebilen, çocuğa bir şeyler anlatıp öğretebilendir.
3.Çalışma
Soru: Aşağıda, metinde geçen bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin eş ve zıt anlamlarını yazınız
Cevap:
EŞ ANLAM
beyaz: ak
süre: zaman
ev: konut
ZIT ANLAM
yüksek: alçak
doğru: yanlış
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 152 Cevapları
4.Çalışma
Soru: Aşağıdaki yönergeleri sırasıyla uygulayınız.
a. Sevdiğiniz bir enstrümantal müzik (sözsüz, çalgısal müzik) eseri belirleyiniz. b. Evde veya yakın çevrenizde (park, bahçe vb.) sakin, tek başınıza olabileceğiniz bir yere gidiniz. c. Belirlediğiniz müziği açınız. ç. Bu müzik eşliğinde, “Güzel Bulut” adlı şiiri yüksek ve duygusal bir ses tonuyla okuyunuz. d. Müzik eşliğinde okuduğunuz şiirin sizde uyandırdığı duyguları, resimle anlatmaya çalışınız. Resminizi aşağıda verilen alana yapabilirsiniz
Cevap: Bu kısmı sizin yapmanız gerekmektedir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 153 Cevapları
5.Çalışma
a. Aşağıda, eğlenceli bir türkümüzün bazı sözleri verilmiştir. Türküyü okuduktan sonra ilgili soruları cevaplayınız. Soru: Sizce türküyü eğlenceli yapan sözler hangileridir? Niçin?
Cevap: Bence bu sözler eğlenceli yapmaktadır.
Tiridine tiridine bandım
Bedava mı sandın para verip aldım
Soru: Türküde, hayal ürünü anlatımlar içeren ifadeler hangileridir? Yazınız.
Cevap: Öküzüm torbadan düştü, manda yuva yapmış söğüt dalına, yavrusunu sinek kapmış sözleri hayal ürünüdür.
Soru: b. Siz de yukarıdaki gibi hayal ürünü ve komik ögeler içeren yazılar yazabilir misiniz Aşağıdaki yönergeleri takip ederek hayal ürünü ve komik ögeler içeren bir yazı yazmaya çalışınız. 1. Önce anlatacağınız bir ya da birkaç varlık (kuş, aslan vb.) belirleyiniz.
Cevap: yıldızlar, ay ve ben.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 154 Cevapları
5.Çalışma
Soru: . Belirlediğiniz varlıkların gerçekte olabilecek özelliklerini düşünüp birkaç kelimeyle ifade ediniz.
Cevap: yıldızların ve ayın gökyüzünde olması ve parıl parıl parlamaları çocukların ışığı olmaları.
Soru: 3. Belirlediğiniz varlık veya varlıklarla ilgili gerçekte olamayacak ancak hayal ürünü olabilecek yeni özellikler belirleyiniz.
Cevap: yıldızlar ile yolculuk yapıp ayın üzerinde uyumak.
Soru: 4. Kahramanlarınızı gerçek dışı özellikleriyle anlattığınız kısa ve komik bir öykü oluşturunuz.
Cevap: KUTUP YILDIZIM
Bir gün gece vakti kutup yıldızı odamın penceresine geldi. Annem ile babamı uyandırmadan kutup yıldızının üzerine binip gökyüzünde dolaşmaya başladım. Bütün yıldızların yanına gidip onlar ile beraber gökyüzünde yolculuğa çıktık. Bütün evlerin şehirlerin üstünden uçarak geçtik. En son uykum geldi ve ay dedenin yanına gittik o da bana uyumam için izin verdi. Orada biraz uyuduktan sonra arkadaşım kutup yıldızı beni geri odama götürdü.
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere gelebilecek kelimeleri yuvarlak içine alınız
Cevap: Çocukların hayal dünyaları çok geniştir ama/ancak çocuklar büyüdükçe hayallerini kaybederler.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 155 Cevapları
7.Çalışma
Soru: Aşağıdaki noktalama işaretleri, gidebilecekleri cümleleri unutmuş gibi görünüyor. Onlara yardımcı olmak için konuşma balonlarına, noktalama işaretlerinin görevlerinden birer tanesini yazınız. (Bu konuda, TDK Yazım Kılavuzu’ndan yararlanabilirsiniz.)
Cevap:
“4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 155 Cevapları”
8.Çalışma
Soru: Daha önce hiç gitmediğiniz bir yer hakkında araştırma yapıp bu yere yaptığınız hayalî bir geziyi anlatan bir mektup yazınız. Bu yer; çok uzak bir ada, kalabalık bir şehir veya başka bir gezegen olabilir. Mektubunuzu, gerçek ya da hayalî bir arkadaşınıza yazabilirsiniz. Mektubunuzu yazmadan önce, aşağıdaki kutulara notlar alınız ve mektubunuzu
yazarken bu notlardan faydalanınız
Cevap: Sevgili arkadaşlar,
Ben geçen yaz ailemle beraber Mersin’i gezmeye gittim. Orada gezerken kendi aracımızı kullandık. Havası sıcak ve nemliydi yaz mevsimi olduğu için. Orada cennet ve cehennem mağaralarına gittik, Kız kalesine gittik. Ayrıca orada ki plajda denize girdik. Hem tarihi yerleri gezdik hem de deniz plaj havası almış olduk. Böyle zenginlikleri o9lan bir şehre gitmenizi tavsiye ederim. Kendinize çok iyi bakın Sevgilerle…
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma KitabıÜç Öğüt Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Üç Öğüt Metni Cevapları
4.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58-59-60-61
Hazırlık Çalışmaları
Soru: 1. Aşağıda verilen görseller, insanların hayvanlara göstermesi gereken hangi duygu ve davranışları çağrıştırıyor? Yazınız.
Cevap: Hayvanları korumalı, onları sevmeli ve bakmalıyız.
Soru: . Çevrenizde kimlerin sözlerine inanır ve değer verirsiniz? Sözüne güvendiğiniz bu insanların karakter özellikleri nelerdir? Yazınız.
Cevap: Ben çevremde en çok anne babamın, öğretmenimin sözüne inanıp güvenirim. Anne ve babam her zaman iyi biri olup sorumluluk sahibi insanlardır.
Soru: 3. Verdiğiniz sözleri tutmak için neler yaparsınız? Açıklayınız.
Cevap: Tutamayacağım sözleri vermem. Verdiğim sözleri de elimden geldiği kadar tutarım.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları
1.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümleleri, olay akışına uygun bir şekilde metnin son kısmında boş bırakılan yere yazarak metni tamamlayınız.
Cevap: Serçe ağaçtaydı artık
Avcı’nın aklı başına gelmişti. Serçe kendisiyle alay ediyordu besbelli.
“Bir de” dedi, “Şu üçüncü nasihatini görelim.”
Serçe,
“Az önce ne söyledim sana? Kaçırdığın şey için dövünmeyecek, pişmanlıkla vaktini geçirmeyeceksin. Ayrıca ilk öğüdüm neydi unuttun mu? Kim söylerse söylesin, olmayacak şeye inanma.”
“Boş ver onu.” dedi, “İlk ikisini tuttun mu ki üçüncüsünü bekliyorsun? Hadi bana
eyvallah.” Avcı şaşkınlık içinde bakakaldı arkasından.
Ve uçup yitti gözden
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları
2.Çalışma
Soru: a. Aşağıda, metinde geçen bazı kelimelerin ve bir kelime grubunun anlamı verilmiştir. Kelimeleri bulup yazınız.
Cevap: Dillenmek: Konuşma becerisi olmayan bir varlığın konuşması. Keder: Acı, üzüntü, dert, sıkıntı, ıstırap, tasa. Fırsat: Talih, kader, şans. Dövünmek: Aşırı üzüntü, çaresizlik, pişmanlık duyarak çırpınmak. Kıymet: Değer. Yitmek: Gözden kaybolmak, görünmez olmak. Nasihat: Öğüt.
Soru: . “Üç Öğüt” adlı metnin başlığında geçen kelimelerden biri eş anlamlıdır. Aşağıdaki hatırlatma bilgisini okuyup bu kelimeyi bulunuz. Başlığı, bu kelimeyle aşağıya yeniden yazınız.
Cevap: Öğütün eş anlamlısı nasihattir. Başlık bu şekilde ”Üç Nasihat” olarak yazılır.
3.Çalışma
Soru: Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri, “Üç Öğüt” adlı metne göre tamamlayınız.
Cevap:
* Metin, öyküleyici bir metindir. (öyküleyici / bilgilendirici)
* Metinde, “koşul, tasa, değer, nasip” kelimelerinin eş anlamlılarını kullanılmıştır. (eş anlamlıları / eş seslileri)
* Serçenin dile gelip avcı ile konuşması hayali bir durumdur. (hayalî / gerçek)
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları
4.Çalışma
Soru: “Üç Öğüt” metnini okuyan bir kişi, aşağıdaki fikirlerden hangilerine ulaşabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
Söyleyeni kim olursa olsun her söze inanmamalıyız. (X)
Değiştirme şansımız olmayan şeyler için üzülmemeliyiz. (X)
Her söylenene şüpheyle bakmalıyız. ()
Yaşadığımız her anın değerini bilmeliyiz. (X)
Yaşadığımız şeylerden ders almalıyız. (X)
5.Çalışma
Soru: “Yemeğin Buğusu” adlı fıkrayı okuyup fıkrayla ilgili aşağıda verilen cevaplara birer soru yazınız.
Cevap: SORU: Yemeğin Buğusu metninde geçen olay nedir? CEVAP: Olay; Nasrettin Hoca, bir aşçı ve yoksul bir adam arasında geçmektedir.
SORU: Nasrettin Hoca soruna çözüm olarak ne önermiştir? CEVAP: Nasrettin Hoca, soruna oldukça zekice ve komik bir çözüm bulmuştur
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları
6.Çalışma
Soru: Aşağıdaki çerçevelerin içine “Yemeğin Buğusu” adlı fıkrada geçen olayları özetleyen iki resim yapınız. Resimlerde olay sırasını dikkate alınız.
Cevap: Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir.
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 60 Cevapları
7.Çalışma
Soru: a. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ünlem işareti, farklı bir duyguyu dile getirmek için kullanılmıştır? İşaretleyiniz.
A) Soğuktan donmuş zavallı kedicik!
B) Bir günde bu kadar yardım toplamak inanılmaz!
C) Dün gece ne kadar çok kar yağmış! D) İnanılmaz güzellikte bir sesi varmış!
Soru: b. Siz de “şaşkınlık, korku, heyecan” ifade eden birer ünlem cümlesi yazınız. Bu duygu durumlarını ifade eden cümlelerle görselleri oklar yardımıyla eşleştiriniz.
Cevap:
Şaşkınlık: Aa! Bu eşyaları yeni mi
Korku: Ah, ne yaptım!
Heyecan: Bu işi yapmak için bir fikrim var
”4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 60 Cevapları”
4.Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları
8.Çalışma
Aşağıdaki yönergeleri uygulayınız. (Bu çalışmada veya çalışmanızı değerlendirmede, TDK Yazım Kılavuzu’ndan faydalanabilirsiniz.) Soru: 1. Hangi cümlede sayı doğru yazılmıştır? İşaretleyiniz
Cevap:
Onu görmeyeli onaltı gün oldu. ( )
Onu görmeyeli on altı gün oldu. (X)
Siz de birden fazla kelimeden oluşan bir sayıyı cümle içinde kullanınız.
Cümlem: Okullar kapanalı yirmi yedi gün oldu.
Soru: 2. Hangi cümledeki bağlaçlar doğru yazılmıştır? İşaretleyiniz.
Cevap:
Seni de onu da çok seviyorum. (X)
Senide onuda çok seviyorum. ()
Siz de içinde “de, da” bağlacı olan bir cümle yazınız.
Cümlem: O bize de gelecekmiş.
Soru: 3. Hangi cümlede “kırmak” kelimesi mecaz anlamda kullanılmıştır? İşaretleyiniz
Cevap:
Son söyledikleri beni oldukça kırdı. (X)
Öyle dikkatsiz ki elindeki bardağı kırdı. ()
Siz de “soğuk” kelimesinin mecaz anlamda kullanıldığı bir cümle yazınız.
Cümlem: Bugün bana çok soğuk davrandı.
Soru: 4. Hangi cümlede pekiştirmeli kelime doğru yazılmıştır? İşaretleyiniz
Cevap:
Gökyüzü masmavi bugün. (X)
Gökyüzü mas mavi bugün. ( )
Siz de içinde pekiştirmeli kelime bulunan bir cümle yazınız.
Cümlem: Simsiyah büyük bir arabaydı.
Soru: 5. Hangi cümledeki kısaltma doğru yazılmıştır? İşaretleyiniz.
Cevap:
TBMM’de görüşmeler başladı. (X)
Köyümüz buraya 70 Km uzakta. ( )
Siz de içinde kısaltma bulunan bir cümle yazınız.
Cümlem: Dr. Harun bey bugün izinli.