3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Öğrendiklerimizi Değerlendirelim Cevapları
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 41-42
A. Aşağıdaki bilgilerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazalım.
Cevap :
( Yanlış )Dil sağlığımızı korumak için çok soğuk besinler tüketmeliyiz.
( Yanlış )Televizyonu çok yakından izlemeliyiz.
( Doğru )Cildimizi soğuktan korumalıyız.
( Doğru )Dil, tat alma organımızdır.
( Yanlış )Burun, görmemizi sağlayan organımızdır.
B. Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanları yazalım.
Cevap :
Kulak sağlığımız için gürültülü ortamlarda bulunmamalıyız.
Deri sağlığımız için sık sık banyo yapmalıyız.
Görmemizi sağlayan duyu organımız gözdür.
Çevremizdeki değişiklikleri algılamamızı sağlayan organlara duyu organları denir.
Vücudumuzun dış yüzeyini örten duyu organımız deri duyu organıdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınevi Yayınları Kitabı Sayfa 42 Cevapları
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevabını işaretleyelim.
1. Aşağıdakilerden hangisi dokunmayı ve hissetmeyi sağlayan duyu organımızdır?
A. Deri B. Göz C. Burun
2. İşitme duyu organımızla ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
A. Kulaklar ucu sivri pamuk çubuklarla karıştırılabilir. B. Kulak sağlığı için yüksek sesli ortamlarda bulunmamaya dikkat edilmelidir.
C. Kulaklarımız sadece çevremizdeki sesleri işitmemizi sağlar.
3. Aşağıdaki organlarımızdan hangisi tat alma organımızdır?
A. Deri B. Göz C. Dil
4. I. Bilgisayar ekranına uzun süre bakmamalıyız. II. Havuç, yumurta ve marul gibi besinler tüketilmelidir. III. Parlak ışığın olduğu yerlerde durulmamalıdır.
Yukarıda sözü edilen organ aşağıdakilerden hangisidir?
A. Deri B. BurunC. Göz
5. Aşağıdaki organlarımızdan hangisi hem koku alma hem de solunum organımızdır?
İlkokul 3. Sınıf Fen BilimleriAnka Yayınevi Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; “3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Anka Yayınları” konusu siz değerli velilerimizin öğrencilerimizin ve öğrencilerimizin ödevlerini kontrol etmeleri amacıyla Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için hazırlanmıştır.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Anka Yayınları”
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları Anka Yayınları” konusunda Fen Bilimleri cevaplarına ulaşabilmek amacıyla aşağıda yer alan yeşil renkli sayfa sayılarına veya mavi renkli metin isimlerine tıklayarak Fen Bilimleri cevaplarına ulaşabilirsiniz.
“3. Sınıf Fen Bilimleri Anka Yayınları Ders Kitabı Cevapları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları sormak için en aşağıda yer alan yorum kısmına sorabilirsiniz. Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından en anlaşılır ve hızlı cevapları alarak Fen Bilimleri dersinde kolaylıkla başarıya ulaşabilirsiniz.
Elimden gelen en iyi çalışmaları yapardım ve insanlara doğruyu kanıtlamak için elimden gelen şeyleri yapardım. Çalışmalarımı geliştirirdim ve daha çok gerçekçi çalışmalar yapmaya yönelirdim.
Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için en önemli konu Güneş ve Ayın şekillerini örnek verirdim.
Çok eski zamanlarda yaşayan bir bilim insanı olsaydınız insanlara Dünya’mızın küre biçiminde olduğunu kanıtlamak için ayrıca gemilerin yelkenden geliş şekilleriyle kanıtlamaya çalışırdım.
B. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına ‘’D‘’ yanlış olanların başına ‘’Y‘’ yazınız.
Cevap:
( Yanlış )Dünya’mızın şekli düzdür.
( Doğru ) Çekirdek Dünya’mızın en sıcak katmanıdır.
( Doğru )Dünyamızın alttan ve üstten basık, orta kısmından şişkin bir görüntüsü vardır.
( Yanlış )Dünya’mızın merkezinde manto bulunur.
( Yanlış )Dünya’mızın en sıcak katmanı mantodur.
( Doğru )Çekirdek iç ve dış olmak üzere iki bölümden oluşmuştur.
( Doğru )Dünya’mızın içinde çekirdek ve manto katmanları bulunur.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. Dünya’mızın katmanlarını dıştan içe doğru sıralayınız.
Dünyanın dıştan içe doğru katmanları şu şekilde olmaktadır. Hava Küre, Taş Küre, Su Küre, Ateş Küre, Ağır Küre’dir. Dünyamıza her zaman sahip çıkmalıyız. Dünyamızda olan kaynakları düzgün ve bilinçli bir şekilde kullanmamız gerekmektedir.
2. Dünya’mızı haşlanmış bir yumurtaya benzetecek olursak yumurtanın kabuğu, beyazı ve sarısı hangi katmanlara karşılık gelir?
Dünyamızın şekli bu gibi şeylere sebep vermektedir. Dünyamız bizim için çok önemli ve değerlidir. Dünyamız sayesinde yaşamımızı gerçekleştiriyoruz. Dünyamıza sahip çıkmalıyız ve kaynaklarımızı düzgün bir şekilde kullanmamız gerekmektedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıDünya’mızın Şekli Neye Benzer? Metni CevaplarıSayfa 14, 15, 16
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Şekli Neye Benzer? Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 14-15-16
Dünya’mızın bir öküzün boynuzları veya fillerin hortumları üzerinde durduğunu düşünen insanlar varmış.
Eskiden insanların çoğu Dünya’mızın düz bir tepsiye benzediğini düşünmüşlerdir. Hatta gemilerle çok ilerlediklerinde Dünya’nın kenarından aşağıya düşeceklerine inanan insanlar varmış.
Pisagor, Birûnî, Macellan gibi bilim insanları gözlem ve araştırmalarına dayanarak Dünya’mızın şeklinin küreye benzediğini savunmuşlardır.
Soru : Yukarıdaki çocuklar Dünya’mızın şekliyle ilgili ileriye sürülen bazı fikirleri tartışıyorlar.
Sizce Dünya’mızın şekliyle ilgili neden farklı fikirler ortaya atılmıştır?
Dünyamızın şekliyle ilgili farklı fikirler ve düşünceler ortaya atılmasının sebepleri bulunmaktadır.
Dünyamızın şekli için her birim insanı farklı düşünceler belirtebilir. Dünyamızın şekli için bilim insanları farklı düşüncelere sahiptir. Bu yüzden de farklı düşünceler ve fikirler ortaya atılmaktadır.
Dünya’mızın şekli hakkında siz neler düşünüyorsunuz?
Dünyamızın şekli yassılaşmış ve küremsi şekildedir. Dünyamızın şekli bir yumrugaua benzer. Ekvatordan şişkin ve kendine has bir şekine sahiptir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları
Birlikte Yapalım 1.1. Dünya’mızın Şekli Nasıldır?
Gerekli Malzemeler
✓ Ek 1’deki Dünya haritası
✓ Kitap
✓ Kâğıttan yapılmış bir gemi modeli
✓ Makas ve yapıştırıcı
● Ek 1’de verilen Dünya haritasını noktalı yerlerinden keserek birleştirelim. Dünya modelimizi oluşturalım.
● Dünya modelini inceleyelim. Dünya’mıza farklı açılardan bakarak şeklinin yuvarlak olduğunu gözlemleyelim.
● Kâğıttan gemimizi yukarıdaki verilen aşamalara uygun olarak yapalım.
● Gemimizi kitabımızın üzerinde aynı yöne doğru hareket ettirelim.
Kitabın kenarına geldiğimizde ne oldu? Yazalım.
Cevap:
Gemimizi bu defa Dünya modelinin üzerinde bir nokta belirleyerek aynı yöne doğru hareket ettirelim. Başlangıç noktasına ulaşabildiniz mi?
Cevap: Evet, dünyanın şeklinden dolayı başlangıç noktasına tekrardan ulaşabildik.
Düşünelim – Yazalım – Paylaşalım
1. Dünya’mız bir kitabın yüzeyi gibi düz olsaydı neler olurdu? Yazınız.
Dünyamız şeklinden dolayı kendine has özelliklere sahip olurdu. Kendine has özelliklere sahip olduğu içinde dünya yüzeyinde gemi hareket ettiğinde tekrar aynı noktaya ulaşmış olurdu.
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıDünya’mızın Katmanları Metni CevaplarıSayfa 17, 18
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’mızın Katmanları Metni Etkinlik Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 17-18
Birlikte Yapalım 1.2. Dünya Modelimi Yapıyorum
Gerekli Malzemeler
✓ Beyaz, sarı, kırmızı, kahverengi, mavi ve yeşil renklerde oyun hamuru
✓ Diş ipi ya da benzeri bir ip
✓ Dünya haritası ya da Dünya modeli
Nasıl Yapalım?
● Beyaz renkli oyun hamurundan fındık büyüklüğünde bir parça alıp elimizde yuvarlayalım. Beyaz bir küre elde edelim.
✓ Dünya’mızın merkezindeki iç çekirdeği oluşturduk.
● Sarı renkli oyun hamuru ile iç çekirdeğin etrafını kaplayalım.
✓ Dünya’mızın dış çekirdeğini oluşturduk.
● Kırmızı renkli oyun hamurundan cevizden daha büyük bir parça alarak kalın bir şekilde çekirdeği kaplayalım.
✓ Dünya’mızın manto katmanını oluşturduk.
● Kahverengi oyun hamurundan bir parça alarak ince bir şekilde manto katmanını kaplayalım.
✓ Dünya’mızın üzerinde yaşadığımız yer kabuğunu oluşturduk.
● Dünya modelini ya da Dünya haritasını inceleyerek mavi oyun hamurundan denizleri, yeşil oyun hamurundan karaları oluşturalım.
✓ Dünya’mızın yüzeyindeki kara ve suları oluşturduk.
● Hazırladığımız Dünya modelini bir ip yardımıyla iki parçaya ayıralım.
● Dünya’mızın katmanlarını inceleyelim.
1. Dünya’mızın içinde hangi katmanlar vardır? Yazınız.
Rüzgar gülü, yapılan kağıtların içe bükümü sayesinde gelen havayı içerisinden geçmesiyle beraber rüzgar ile dönmesi sağlanmaktadır.
Rüzgâr gülünün dönmesini sağlayan rüzgarkuvvetienerjisi olarak adlandırılabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Birlikte Yapalım 1.4. Hava Her Yerde Var
Gerekli Malzemeler
✓ Boş bir bardak
✓ Su dolu bir kap
✓ Peçete
● Boş bir bardağın dibine peçeteyi koyalım.
● Bardağı ters çevirelim ve su dolu bir kaba daldıralım.
Peçete ıslandı mı?
Cevap: Hayır ıslanmadı.
Aynı işlemi bardağı hafifçe yana eğerek yapalım. Şimdi ne oldu? Kabarcıkları gördünüz mü? Su, bardağa dolmaya başladı mı?
Cevap: Evet dolmaya başladı.
Peçete ıslandı mı?
Cevap: Evet ıslandı.
Soru : İlk aşamada peçetenin ıslanmamasının sebebi ne olabilir? Yazınız.
Cevap:
Çünkü bardağın içinde bulunan hava suyu emmektedir. Bu da suyun peçeteye geçmesini engellemektedir. Biz görmesek de hava her yerdedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Birlikte Yapalım 1.5. Karalarla Suları Kıyaslıyorum
Gerekli Malzemeler
✓ Ek 2’deki Dünya haritası
✓ Makas
● Ek 2’de verilen haritayı noktalı yerlerden keserek sayfadan ayıralım.
● Haritanın üzerindeki çizgileri takip ederek dikkatli bir şekilde altmış eşit parçaya bölelim.
● Mavi ve beyaz renkli parçaları sayalım, not edelim. Burası su katmanının parçalarıdır.
● Diğer renkli parçaları sayalım, not edelim. Burası da kara katmanının parçalarıdır.
● Su ve kara parçaları aynı karede yer aldığında hangisi fazla yer kaplıyorsa oraya dahil edelim.
● Sonuçlarımızı grafik üzerinde gösterelim. Karaların ve suların kapladıkları yerleri karşılaştıralım.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27-28-29 MEB Yayınları”
Soru : Yeryüzünde karalar mı yoksa sular mı daha fazla yer kaplamaktadır?
Cevap:
Yer yüzünde sular karalardan daha fazla yer kapmaktadır. Dünyamızın 4’te 3’ü sudur.
Kara : Kara hayvanları için yaşam alanı, barınma alanı ve yiyeceklerini elde ettikleri alanlar kara alanları olarak büyük önem taşır.
Ayrıca bitkiler için gelişme büyüme ve yaşamlarının devam açısında büyük bir öneme sahip bir alan olarak ifade etmektedir.
Hava : Canlıların yaşamlarının temel kaynaklarından bir tanesi olan hava çok büyük bir önem olarak taşır. Nefes almak hayatımızın temel ihtiyacıdır. Nefes almayan bir canlı hayatını devam ettiremediğinden dolayı hava büyük bir önem taşır.
Ayrıca bazı hayvanlar da hava da yaşamları sürdürmektedir.
Su : Canlıların temel ihtiyaçlarından bir tanesi olan su hayati önem taşımaktadır. Canlılar, su olmadan hayatta kalamazlar.
Ayrıca su kaynaklarında yaşayan bir çok canlı da buralarda barınmaktadır.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : Mavinin tonlarıyla gösterilen yerler hangi katmana aittir?
Cevap: Su katmanını ifade etmektedir.
Soru : Yeşil ve kahverenginin tonlarıyla gösterilen yerler hangi katmana aittir?
Cevap: Kara katmanını ifade etmektedir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
2. Aşağıda verilen görselleri uygun katmanlarla eşleştiriniz.
Cevap:
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 21-22-23-24-25 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Ders KitabıDuyma Organımız: Kulak Metni CevaplarıSayfa 43, 44, 45, 46
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Duyma Organımız: Kulak Metni Cevapları
“3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 43-44-45-46 MEB Yayınları”
3. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 43-44-45-46
Soru : Çocuk neden kulaklık takmış olabilir?
Cevap:
Müzik dinlediği için kulaklık takmış olabilir.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları
Birlikte Yapalım 2.3. Kaşıkların Çıkardığı Sesler
Gerekli Malzemeler
✓ İki tane çelik kaşık
✓ İki tane tahta kaşık
✓ İki tane plastik kaşık
✓ Gözleri kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme
Nasıl Yapalım?
● Gözlerimizi bir tülbent yardımıyla kapatalım.
● Arkadaşımız farklı malzemeden yapılmış kaşıkları birbirine vursun.
● Sesin hangi malzemeden yapılmış kaşığa ait olduğunu tahmin edelim.
● Tahminlerimizin doğruluğunu kontrol edelim.
● Aynı işlemi bu kez arkadaşımız yapsın.
● En iyi tahmini yapan kim oldu?
1. Sesin hangi tür kaşığa ait olduğunu nasıl tahmin ettiğinizi açıklayınız.
Cevap:
Demir ve tahta gibi maddelerin farklı ses özellikleri vardır. Bu sayede farklı seslerinden ayırt edebildik.
gibi görevleriyle vücudumuzda sesleri duymamızı sağlayan organ kulağımızdır.
3. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları
Birlikte Yapalım 2.4. Ses Nereden Geliyor?
Gerekli Malzemeler
✓ Gözümüzü kapatmak için tülbent veya benzeri bir malzeme
✓ Ses çıkaran bir alet
Nasıl Yapalım?
● Bir arkadaşımızın gözünü bağlayalım.
● Bir nesne yardımıyla sınıfımızın farklı yerlerinden ses çıkaralım.
● Arkadaşımız sesin nereden geldiğini tahmin etsin.
1. Bu etkinlikten nasıl bir sonuç çıkardığınızı yazınız.
Cevap:
Bu etkinlikte gözlerimiz kapalı olsa dahi, kulaklarımızın sayesinde sesin nereden geldiğini kolay bir şekilde anlayabildik.
2. Kulağınız kapalıyken sesin nereden geldiğini anlayabilir misiniz? Açıklayınız.
Cevap:
Gelen ses düzeyi az bile olsa sesin nereden geldiğini anlayabiliriz.