İlkokul 4. Sınıf Trafik Güvenliği Ders KitabıSemih Ofset YayınlarıSayfa ve Metin Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; Yeni eğitim ve öğretim yılınızda Trafik Güvenliği dersi ile ilgili olarak sizlere yardımcı olmak için hazırlanmış bir konu hazırladık. “4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Cevapları Semih Yayınları” ile berber Trafik dersinde anlamadığınız ve cevaplarını araştırdığınız tüm konuları sizler için değerli öğretmenlerimiz tarafından hazırlanmıştır.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Cevapları Semih Yayınları”
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Cevapları Semih Yayınları” konusunda yer alan cevaplara ulaşmak için sizlere verilen Trafik Güvenliği ödevinde sayfa veya metin isimlerini aşağıda bularak tıklayarak kolay bir şekilde Trafik Güvenliği dersinizi kontrol edebilirsiniz.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Cevapları” hakkında aklınıza takılan kısımları en alt bölümde yer alan yorum kısmına sorarak değerli öğretmenlerimiz tarafından en kısa süre içerisinde Trafik Güvenliği dersinizle ilgili cevaplarınız alabilirsiniz.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Semih Yayınları Ders Kitabı
Yolcuların kurallara uyması en az sürücü yayalar ve diğer sürücülerin uyması kadar önemlidir.
Trafik neredeyse herkesin günlük olarak kullanmış olduğu can ve mal güvenliği için kurallar oluşturulan bir alandır.
Yolcuların uyması gereken bazı kurallar vardır ki yolcular bu kurallara uymazlarsa hem kendi hem de diğer yolcuların, sürücülerin ve diğer yolda bulunan kişilerin can güvenliğini tehlikeye atabilirler.
Yolcu olsak bile yapmış olduğumuz bazı hatalar kazalara sebebiyet verebilir büyük yaralanmalar ve mali kayıplar gerçekleşebilir. Bunun için trafiği şakaya almamalı yolcu olsak bile trafik kurallarına uygun hareket etmeliyiz.
Soru : Trafik güvenliğinin sağlanması için yolcular ne yapmalıdır? Tartışınız.
Maddeler Halinde Trafik güvenliğinin sağlanması için yolcuların yapması gerekenlere örnekler ;
Toplu taşıma araçları beklenirken duraklarda beklenilmeli
Toplu taşıma araçlarının önüne bir anda çıkılmamalı ve el işaretleri ile durması sağlanmalıdır
Yolcular ön kapıdan binip arka kapıdan inmelidir
İniş mi çıkışın tek kapıdan gerçekleşen araçlarda binen kişiler inen kişilere öncelik vermelidir
Gereksiz yere cep telefonu ile konuşma yapılmamalı yüksek sesle telefon konuşması, müzik dinleme gibi hareketlerle şoför ve insanlar rahatsız edilmemelidir
Gereksiz yere şoförle sohbet edilmemeli ve şoför gereksiz sorular rahatsız edilmemelidir
Aradın içerisinde el, kol, kafa çıkarılmamalı trafik levhalarına veya herhangi bir araca çarparak zarar görme riski ortadan kaldırılmalıdır
Ön koltuğa küçük çocuklar oturtulmamalı ve onların güvenlikleri için arka koltuğa veya daha küçüklerse çocuk oto koltuğuna oturularak seyahat edilmelidir
Emniyet kemerleri toplu taşıma araçlarında varsa mutlaka takılmalı
Aracın tam durması beklenmeden inip binme işlemleri yapılmamalıdır
Soru : Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Yolcular, belediye otobüsüne binmek ve otobüsten inmek için hangi kapıları kullanmaktadır? Bu kurala uyulmaması hâlinde ne gibi sorunlar yaşanabilir? Açıklayınız.
Cevap:
Buradaki resimde yolcular binmek için ön kapıyı inmek için ise orta ve arka kapıyı kullanmaktadırlar.
Bu kurala uymaması halinde inen ve bilinen kişiler birbirine çarpacak ve karışıklıklar meydana gelerek tartışmalar ve yaralanmalar olabilecektir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 44 Cevapları
Soru : Yandaki resimde gördüklerinizi anlatınız.
Cevap:
Yukarıdaki resimde görevli kişi çocuklara tek sıra halinde araç tam bir şekilde durmuşken sırayla okul taşıtına çıkarmaktadır.
Bu çocukların güvenliği için yerinde bir davranıştır.
Soru : Metroda inen yolculara öncelik verilmemesi hâlinde ne gibi sorunlar yaşanabilir? Anlatınız.
Gerek metroda gerek diğer toplu ulaşım araçlarında binen kişiler inen kişileri öncelik vermelidir.
İnan kişileri öncelik tanınmasının sebebi hem karışıklığı gidermek hem de inen kişilerin alanı boşaltarak bilen kişilerin kolayca binmesi ve kendilerine kolayca yer bulmasını sağlamaktır.
Özellikle metro gibi araçlarda inen kişilere yer verilmemesi karışıklığa, düşmelere, yaralanmalara sebep olabilecek kapıların kapanması ve betonun hareket etmesi ile de can güvenliğimiz büyük tehlike altına girebilecektir toplu olarak inip binmelerde düşmeler yaşanabilecek özellikle yaşlı, hamile gibi insanlar büyük zararlar görebilecektir.
Bunun için gerek metro gerek diğer toplu taşıma araçlarında inen kişilere öncelik tanınmalıdır.
Soru : Yandaki resmi inceleyiniz. Çocuğun sol kapıdan inmesi hâlinde ne gibi sorunlar yaşanabilir? Anlatınız.
Cevap:
Çocuğun sol kapıdan inmesi halinde yandan gelen araç çocuğa çarpabilir, aracın kapısı yolu açık olduğu için diğer araç açık olan kapıyı kırabilir ve büyük bir kaza gerçekleşebilir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 45 Cevapları
Soru : Yandaki resimde boş bırakılan konuşma balonunu doldurunuz. Sizce bu otobüste yolcular kurallara uyuyor mu? Açıklayınız.
Cevap:
Lütfen buyurun. Sizin kucağınızda seyahat edebilirim.
Soru : Traktörler yolcu taşımaya uygun değildir. Ancak ülkemizde kırsal bölgelerde tarım işçilerinin traktör ile taşındığı görülmektedir. Bu durumun yanlışlığını anlatan bir afiş hazırlayınız.
Cevap:
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 43-44-45 Semih Yayınları”
DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
1. Yolcular toplu taşıma araçlarında hangi kurallara uymalıdır?
Trafik kazalarının önlenmesi için hem trafik işaretleri ve kurallarını koyan yasaların düzenlenmesine, trafik işaret ve levhalarının konulup kontrol edilmesine, yolcuların ve sürücülerin dikkatli hareket etmesi ve trafik kurallarına uyması gerekmektedir.
Yapılacak ilk öyle şey trafik kuralları ve trafik kazaları konusunda insanları bilinçlendirmektir.
Hangi kural ve ceza konulmuş olursa olsun trafik kuralları konusunda bilinçlendirilme sağlanmadan trafik kazalarının önlenmesi mümkün değildir.
Sürücülerin, yayaların ve yolcuların trafik kurallarına uyması trafik kazalarını engelleyen en büyük unsurdur.
Sürücüler trafik işaret ve levhalarına dikkat etmeli hız sınırına ve araç takibi konusundaki mesafeye dikkat etmeli ve yayaların güvenliğini öncelemelidir.
Trafiğin tanımış olduğu öncelik haklarını uygularken bile diğer insanların ihmali göz önünde bulundurulmalı ve dikkatli hareket edilmelidir.
Yolcular sürücü rahatsız etmemeli sürücünün dikkatini dağıtacak her türlü hareketten uzak durmalıdır
Diyorlar kendilerine ayrılmış olan alanlardan gitmeli ve kendilerini tehlikeye atacak hareketlerden kaçınmalıdır.
Trafik kuralları trafik polisleri jandarmalar ve kamera sistemleri gibi sistemlerle denetlenmelidir.
Madde Madde Trafik polisinin görevleri şunlardır ;
Trafiğin düzenini sağlamak ve yönetmek.
Trafik kazalarında tespit tutanağı tutmak
Araç ve sürücülerde belge kontrollerini sağlamak ve herhangi bir kural ihlali bulunup bulunmadığını kontrol etmek
Trafik suçunda gerekli tutanağı düzenlemek
Trafik kazaları sonucunda oluşan hastalık, yaralanma gibi vakalarda tedbir alınmasını ve yakınlarına bilgi verilmesi
Araçlarını tescil işlemlerini yapmak ,belge, plaka vermek
Sürücülere belgelerini teslim etmek
Ülke genelinde araçların ve sürücülerin sicillerini tutmak, istatistik verileri toplayıp bunları değerlendirmek.
Karayolları trafik kanunu kapsamında çıkarılmış yönetmeliklere göre hareket etmek
Pilot
Pilotaj eğitimi bölümünün bulunduğu üniversiteler şunlardır:
Okan Üniversitesi
Bahçeşehir Üniversitesi
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
Antalya Bilim Üniversitesi
Girne Üniversitesi
Girne Amerikan Üniversitesi
Eskişehir Teknik Üniversitesi
Özyeğin Üniversitesi
Atılım Üniversitesi
Pilot Olmak İçin Şartlar
Gerekli eğitimlerin tamamlanması
İngilizce bilmek
17 yaşına erişmek
Sağlık sorunun olmadığına dair belge
Ticari pilot lisansı
Boy sınırı erkeklerde 1.65 cm
Boy sınırı kadınlarda 1.57 cm
Pilot, yolcu, kargo ya da şahsi uçakları güvenle uçurmakla sorumlu olan kişiye verilen isimdir.
Pilot hava durumu, yolcular, rota ve uçak hakkındaki tüm bilgileri bilmelidir. Tüm güvenlik sistemlerini kontrol etmeli ve uçağın doğru çalıştığından emin olmalıdır. Pilot kabin ekibini uçuş öncesi koordine eder ve gerekli konularda bilgi verir. Uçağın teknik performansı ve konumu ile ilgili gerekli kontrolü sağlamalıdır.
Kayıt defterini tutar. Pilotlar harita ve raporları inceleyerek uçuş planı hazırlar. Yakıt ve yolla ilgili gerekli hesaplamaları yapar. Uçağın yüklenmesini kontrol eder. Kalkış, iniş, alçalma ve rota ile ilgili hazırladığı uygulamaya çalışır. İnişle uçağı park ederek görevini tamamlar. Pilotun haftalık çalışma süresi maksimum 56 saat olarak belirlenmiştir. Pilot ayda sadece 8 gün çalışabilir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 36 Cevapları
Trafik Polisi; görev ve yetkileri, genel anlamda trafiği düzenlemek, trafiği denetlemek ve meydana gelen trafik kazalarındaki iş ve işlemleri yürüten kişidir.
Trafik Zabıtası; Trafik zabıtası karşılaştığı acil ve zorunlu durumlarda genel zabıta görevi yapmakla yetkilidir.
Jandarma; görev yaptığı yerde düzeni sağlamak, suç işlenmesini önlemek ve toplumu korumak ile görevli kişidir
Kara Yolları Genel Müdürlüğü Türkiye’de şehir içi yollar hariç tüm karayollarından sorumlu olan kurumdur.
Trafik Genel Müdürlüğü görevi,trafik güvenliğini ve denetimini sağlamak ve trafik suçlarını önlemek için çalışmak ve suçla mücadele etmektir.
Ulaştırma Bakanlığı denizcilik, haberleşme ve posta iş ve hizmetlerinin geliştirilmesi, kurulması, kurdurulması, işletilmesi ve işlettirilmesi hususlarında, ilgili kurum ve kuruluşlarla koordinasyon içerisinde çalışmalar yürütmek
Şoför; otobüs, kamyon, otomobil gibi herhangi bir motorlu kara taşıtını kullanan kimsedir.
Kaptan; küçük bir yattan büyük bir kruvazör gemisine kadar her türlü deniz taşıtının seyrini gerçekleştirmekle sorumlu olan kişilerdir.
Makinist ; fabrika, vapur, lokomotif, basımevi makinesi gibi büyük bir makineyi işleten kimseye verilen isimdir.
Vatman; Tramvay sürücüsüne verilen isimdir.
Pilot, yolcu, kargo ya da şahsi uçakları güvenle uçurmakla sorumlu olan kişiye verilen isimdir.
Taksici; Taksi ticari aracını kullanan, araca inerken ve binerken ve bagajlarını yüklerken yardım etmek, taksimetrenin gösterdiği tutarı yolcudan alma görevleri olan kişidir.
İş makinası operatörü ; Dozer, greyder, forklift, kule vinç, mobil vinç, sondaj, ekskavatör, loder ve kamyon gibi çeşitleri bulunan iş makinelerini kullanan, bu araçları park etme ve görev yerine getirme görevleri yapan kişidir.
2. Emniyet Genel Müdürlüğünün trafik ile ilgili görevlerini anlatınız.
Trafikte can güvenliğini sağlamak için çok dikkatli davranmamız gerekir.
Trafikte yaya olarak yani yürüyerek bir yere ulaşım sağlıyorsam ele kaldırımını kullanır, araçların kırmızı ışıkta durmasını bekler ve trafik ışığı olmayan yerlerde sağma, soluma ve yine sarma bakarak bakarak arabanın gelmediğinden emin olduğum zaman karşıya geçerim.
Eğer arabada veya otobüste yolculuk ediyorsam şoförün dikkatini dağıtacak hareketlerden kaçınır ve emniyet kemerimi bağlayarak gideceğim yere ulaşırım.
Özellikle işlek ve hızlı olabilecek caddelerde arabaların önünden geçmez ve arabaların durduğundan emin olduktan sonra geçerim.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 11 Cevapları
Soru : Trafik kazalarının neden olduğu yaralanma ve ölümlerin azaltılıp önlenmesi için neler yapılabileceğini tartışınız.
Günümüzde trafik birçok insana maddi ve manevi kayıplar yaşatmaktadır.
Trafiksiz bir hayat düşünemeyeceği için yapmamız gereken trafik kurallarına uymak ve bu konuda bilgilenerek can ve mal kayıplarını en aza indirmektir.
Trafikte gerek sürücülere gerek yayalara bazı görev ve sorumluluklar vardır ki bunlar yasalarla belirlenmiştir.
Sürücülerin ve yayaların bu kurallara uyması trafikte can ve mal kayıplarını en aza indirecek en etkili yöntemdir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 12 Cevapları
Soru : Yandaki şemayı incelediğimizde sürücü, yaya ve yolcu olarak insanların trafik kazalarındaki payının yaklaşık % 99 olduğunu görüyoruz. Bunun sebebini araştırınız.
Kaza nadiren yoldaki aksaklıklar ve o sebepleri ile veya araçta beklenmeyen bir arıza sebebiyle olsa da genel olarak insanların dikkatsizliği ve kurallara uymaması sebebiyle olur.
Kırmızı ışıkta geçmek sürücüyü meşgul etmek kullanırken dikkat dağıtacak eylemlerde bulunmak, sarhoşken araç kullanmak kullanmaya mani olacak ilaçlar kullanmak, trafik kurallarına uymamak kazanın en başlıca sebeplerindendir.
Trafik neredeyse bütün insanların istisnalar dışında her gün kullandıkları alanlardır.
Bu kadar insanın bir arada olduğu ve birçok aracın aynı anda çalıştığı yerde trafik kazaları da büyük ihtimaldir.
Trafik kazalarından korunmak için kurallara uyulması ve bazı önlemlerin alınması lazımdır.
Bu önlemlerin devlet yani belediye tarafından yapılması gerekenler onarım, kazı veya çalışmanın olduğu yerlerde uyarılar olması gibi yapılacak önlemlerdir.
İnsanlara düşen görevler ise trafikte dikkatli olmak, aşırı hız yapmaktan kaçınmak, araç kullanırken aşırı yorgun veya aşırı uykusuz olmamaya dikkat etmek, dikkat dağıtacak ilaçlar kullanıp veya sarhoş bir şekilde trafiğe çıkmamak, aceleci olmamak, kuralları öğrenmek ve insanları bu konuda bilgilendirmektir.
3. Trafikte kendimizin ve başkalarının can güvenliğini sağlamak için neler yapmalıyız? Örnekler vererek anlatınız.
Trafikte kendimizin can güvenliğini sağlamak için eğer yayaysak yayaların uyması gereken kurallara eğer sürücü isek sürücülerin uyması gereken kurallara uymalıyız.
Trafik kurallarına uymak dikkatimizi dağıtmamak ve aşırı yorgunluk ve uykusuzluk gibi hallerde araç kullanmamaya özen göstermek, acele etmemek bizim ve çevremizdekilerin can sağlığını korumak için gereklidir.
SONRAKİ KONUYA HAZIRLIK
Soru : Yakın çevrenizde bulunan trafikle ilgili yol yapıları, trafik işaretleri, trafik işaret levhaları ve ışıklı trafik işaret cihazları hakkında bilgi edininiz.
Trafik ışıkları kavşaklarda, yaya geçitlerinde ve trafiğin kontrol edilmesi gereken alanlarda bulur.
Işıklı trafik cihazları özellikle puslu ve karanlık zamanlarda ayrıca insanların özellikle dikkat etmesi gereken ve trafiğin yoğun olduğu yerlerde çok önemlidir.
Yeşil ışık: Trafiğin ilerlemesini bildirir.
Sarı ışık: Işığın yeşilden kırmızıya değişmek üzere olduğunu bildirir.
Kırmızı ışık: Trafiğin durması gerektiğini bildirir.
Trafik işaretleri 6 bölüme ayrılır. Bunlar; Tehlike Uyarı İşaretleri, Trafik Tanzim İşaretleri, Bilgi İşaretleri, Durma ve Park etme İşaretleri, Yatay İşaretleme, Yeni Standart Trafik İşaretleridir.
Okul, hayvan, yaya çıkmasının yoğun olduğu yerlerde, hız ayarının kaç olması gerektiği yerlerde, viraj gibi tehlikeli ve dikkat edilmesi gereken yerlerde, park alanın yasak olduğu yerlerde veya şehir giriş ve çıkışına ne kadar kaldığını belirtmek ve daha birçok güvenlik manasına gelen işaretlerdir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği KitabıGüvenli Yol Metni Cevapları Sayfa 23, 24
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Güvenli Yol Metni Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 23-24
Soru : Evinizden okula, markete ya da parka gideceğinizde yol tercihinizi nasıl yapıyorsunuz?
Cevap:
Evden okula, markete ya da parka gideceğim zaman kısa ama en güvenli yolları tercih ediyorum. Araçların en az olduğu, trafik işaretlerinin veya kaldırımlarının olduğu yerlerden gitmeyi tercih ediyorum.
Soru : Bir yaya olarak aşağıdaki yollardan hangisini tercih edersiniz? Nedenlerini anlatınız.
Cevap:
Bir yaya olarak tabii ki İlk resimdeki trafiğin az olduğu yolu tercih ederim. Çünkü bu yolda hem daha kısa sürede gideceğim yere ulaşır hem de daha güvende olurum.
Soru : Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Siz olsaydınız nasıl davranırdınız? Anlatınız.
Cevap:
Ben olsaydım güvenli olan üst geçidi tercih ederdim. Çünkü araçlar üst geçit olduğu için yayaların geçeceğini düşünemeyebilir ve büyük kazalar olabilir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 24 Cevapları
Soru : Öğrencinin evinden okula gidebileceği yolu çizerek belirleyiniz. Neden bu yolların tercih edilmesi gerektiğini yazarak açıklayınız.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 23-24 Semih Yayınları”
Cevap:
Öğrenci evinden çıktıktan sonraki yaya geçidini daha sonra üst geçitte kullanarak yine okula giden yaya geçidini kullanmalıdır. Bunun için daha güvenli olur.
DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
1. Kara yollarını güvenli yapan unsurlar nelerdir? Yazınız.
Karayollarını güvenli yapan birçok unsuru vardır. Karayolları hayatımızı neredeyse her gün kullandığımız yollar olduğu için güvenliğini sağlanması lazımdır. Karayollarının güvenli olması can ve mal kayıplarını en aza indirecek en önemli etkendir. Bu sebeple belediyelere düşen büyük görevler vardır. Trafik kazalarının büyük bir bölümü insanlar sebebiyle olsa da yolların güvenli olması da bir etkili unsurdur.
Maddeler Halinde Karayollarını güvenli yapan unsurlar şunlardır;
Yaya geçitlerinin olması
Alt ve üst geçitlerinin olması
Trafik lambalarının olması
Trafik levhalarının olması
Trafik işaretlerinin bozuk olduğu yerlerde trafik polislerinin olması
Trafik kurallarının olması
Kamera radar gibi sistemlerle trafik kurallarının denetlenmesi
Sokaklarda aydınlatmanın bulunması
Bariyer ve kaldırımların bulunması
Emniyet şeridinin bulunması
SONRAKİ KONUYA HAZIRLIK
Soru : Yakın çevrenizde bulunan oyun alanlarını inceleyiniz. Buraları çocukların oynaması için güvenli yapan sebepleri öğreniniz.
Oyun alanları küçük çocuklardan büyüklere kadar herkesin zevkle hayatının belli bir bölümünde sürekli gittiği alanlardır.
Park alanlarında çocuklar tehlikeyi tam olarak kestiremedikleri için belirli kurallara dikkat edilmesi onlar için çok önemlidir.
Çocukların aşağıya sarkma, salıncaktan düşme gibi durumları göz önünde bulundurulmalı ve buna göre güvenlik önlemleri alınmalıdır.
Park alanların etrafı Demir veya duvar gibi şeylerle çevrilmeli veya bahçe gibi yoldan bir miktar uzak olacak seviyede olmalıdır çocukların kaydırağa giderken düşmemeleri için korkuluklar yapılmalıdır
Salıncaklarda güvenlik sistemi olmalı ve bunlar rahat kullanılmalıdır
Oyun alanlarında çukur gibi çocukların düşmesi muhtemel olan yerler kapatılmalı ve oyun araçları sık sık kontrol edilmelidir
Oyun alanlarını sık sık temizlemesi ve kesici aletlerin bulunmaması gerekmektedir.
Ben oyun oynamayı çok seviyorum. Evde veya evin bahçesinde oyun oynasak da genel olarak park, bahçe, piknik alanları veya belediyelerin oturma ve oyun için tahsis etmiş olduğu alanlara gitmek daha eğlenceli oluyor.
Bu alanlar geniş olduğu için arkadaşlarımla beraber rahatça oynayabiliyor ve basketbol sahası gibi etkinlik alanlarında kendimi geliştirme imkanı bulabiliyorum.
Evde oyun oynamak her ne kadar eğlenceli olsa da açık alanda oyun oynamanın ve stres atmanın tadı bir başka oluyor.
Soru : Kara yollarında oyun oynamanın sakıncalarını tartışınız.
Karayolları oyun alanları değil trafik akışının olduğu alanlardır.
Belediyeler çocukların rahatça oynayabilmesi için oyun alanları ve bal göbeği alanlar inşa eder.
Karayollarının olduğu bir yerde çocukların oyun oynaması, yanılarak yola gitmeleri veya top gibi oynamış oldukları araçların sokağa fırlaması durumunda hem yayalar hem de sürücüler tehlikeye girebilir.
Bir çocuk oyuncağını almak için yola fırlayabilir ya da atmış oldukları bir oyuncak veya araç sürücüye çarpabilir.
Bu da ciddi yaralanmalara ve büyük kazalara sebep olabilir.
Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Tercih edilen oyun alanlarının özelliklerini söyleyiniz.
Cevap:
İlk resim : İlk resimde paten, scooter ve kaykay gibi aletleri sürmek için geniş alanlar, bisiklet sürmek içinse bisiklet yolları tercih edilmiştir.
İkinci resim : İkinci resimde çocuklar yayaların geçmiş olduğu kaldırımda oyuncak motor sürmekte ve oyun oynamaktadırlar.
Üçüncüresim : 3. resimde çizilen alan kar alanıdır ki çocuk uygun bir yerde kazak ile kaymaktadır.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 30 Cevapları
Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyerek çocukların almış olduğu güvenlik önlemlerini anlatınız.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 29-30 Semih Yayınları”
Cevap:
Scooter kaykay, paten ve bisiklet süren çocuklar dizlik, dirseklik, kask gibi koruyucu önlemler almış ancak kızak süren çocuk hiçbir güvenlik önlemi almamıştır.
Bu gibi motorsuz araçları kullanan kimseler kask, dizlik ve dirseklik takması gerekmektedir. Eğer mümkünse oyun alanları gibi bu araçların kullanıldığı alanlarda ve trafik akışının olmadığı alanlarda kullanmaları gerekir.
SONRAKİ KONUYA HAZIRLIK
Soru : Yolcu taşımak ve yük taşımak için yapılmış araçların farklarını araştırınız.
Yolcu taşımak için yapılmış olan araçlarda koltuklar veya yolcuların durabileceği alanlar tasarlanır. Yük taşıma haznesi yük taşıyan araçlara göre çok büyük değildir.
Arabalar, otobüsler ve minibüsler veya yolcu uçakları bunlara örnek olarak gösterilebilir.
Bu araçlarda yük yerine mekan ayrılsa da en çok mekan yayalar için ayrılan kısımdır.
Yük taşımak için yapılan araçlar ise sürücü ve sürücünün yanında birkaç koltuk dışında genellikle bagajı büyük olan araçlardır. Bu araçlarda amaç kişi değil yük taşımaktır.
4. Sınıf Trafik Güvenliği KitabıUlaşım Araçlarının Özellikleri Metni Cevapları Sayfa 31, 32
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Ulaşım Araçlarının Özellikleri Metni Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 31-32
Soru : Aşağıdaki fotoğraflarda gördüğünüz ulaşım araçlarının adlarını söyleyiniz. Bu ulaşım araçlarının benzer ve farklı yönleri nelerdir? Açıklayınız.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 31-32 Semih Yayınları”
Cevap:
Birinci resimdeki araç bir yolcu otobüsü 2 resimdeki araç ise bir tırdır. Bu işe aracın ortak özelliği bir şeyler taşımaları ve bir yerden bir yere ulaşım sağlamalarıdır.
Farklı özellikleri ise birinci aracın insan ikinci aracın eşya taşımasıdır.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 32 Cevapları
Soru : Bir yolcu taşıtı tasarlayınız. Tasarladığınız yolcu taşıtının özelliklerini anlatınız.
Benim tasarlamış olduğum yolcu otobüsü üstü açılabilen ve kapanabilen içerisinde mini mutfaklar olan ve yolculara kısa mesafelerde bile ikramların yapıldığı bir yolcu otobüsüdür.
DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
1. Ulaşım türleri ve ulaşım araçları nasıl sınıflandırılır?
4. Sınıf Trafik Güvenliği KitabıGeçiş Üstünlüğü Olan Taşıtlar Metni Cevapları Sayfa 33, 34
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Geçiş Üstünlüğü Olan Taşıtlar Metni Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 33-34
Soru : Bir yaralıyı hastaneye yetiştirmeye çalışan ambulans veya yangına müdahale etmeye giden itfaiye gecikirse neler yaşanabilir? Arkadaşlarınız ile tartışınız.
Hayatta hepimizin başına kazalar gelebilir ve sağlık durumumuz tehlikeye girebilir.
Yaralı ve bu zor durumlarda kalan insanlara hemen müdahale edilmesi ve yardım ekiplerinin hemen onların yanına ulaşıp müdahale etmesi lazımdır.
İnsanların sağlığı söz konusu olduğu zaman yardım ekiplerinin acele etmesi ve en acil şekilde olay yerine ulaşması lazımdır.
Hasta , yaralı ve zor durumda olan insanlar eğer acil müdahale görmezlerse durumları ağırlaşabilir veya can kaybı meydana gelebilir.
Soru : Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Yayaların konuşmalarına katılıyor musunuz? Açıklayınız.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 33-34 Semih Yayınları”
Cevap:
Aşağıdaki resimdeki yayaların konuşmalarına katılıyorum. Araçlar sağa geçerek hassasiyet göstermiş ve yapmaları gerekeni yapmışlardır. Yayaların da aynı şekilde acele etmemesi ve itfaiyenin yaygın yerine ulaşması için yoldan geçmesini beklemelidirler.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 34 Cevapları
Soru : Ambulans ve itfaiye araçlarının önlerindeki yazının ters yazılma sebebini anlatınız.
Aynaları bir yazı tutulduğu zaman yazılar ters görünür. Ters göründüğü için insanlar bunu anlamakta güçlük çekebilirler.
Ambulans ve itfaiye araçlarına yol verilmesi insanların güvenliği ve can sağlığı açısından oldukça önemlidir.
İnsanlar bu araçların ambulans veya itfaiye olduğunu anladıkları zaman sağa çekilerek onlara yol verir ve olay yerine ulaşmaları için yardım ederler.
Ambulansın lütfen yazısı ters yazıldığı zaman aracın aynasına bakan sürücüler yazıyı düz olarak görür ve o aracın ambulans ve itfaiye olduğunu anlar. Böylece onlara hemen yol verir.
Soru : Geçiş üstünlüğü olan araçların duyulur ve görülür işaretlerini fark eden sürücüler ve yayalar ne yapmalıdır? Açıklayınız.
Geçiyorsun diyor olan araçlar acil durumlarda ışık ve trenlerini çalarak geçmek zorunda olduklarını bildirirler.
Buyurun uyarıları gören araçlar onlara yol vermek için hareket etmeli ve eğer yol genişse araçları kenara çekerek beklemelidirler.
Eğer yol geniş değilse araç kırmızı ışık dahi olsa güvenliği tehlikeye atmayacak şekilde hafifçe ilerleyebilir ve araca yol verebilir.
Geçiş üstünlüğü olan araca yol vermek eğer başkalarının canına ve malın tehlikeye sokacaksa dikkatli hareket edilmeli çok acele edilmemelidir
Yayalar ise müdahaleyi zorlaştırmamak için güvenli alanına geçmedi ve yolun boşalmasını fırsat bilerek karşıdan karşıya bir anda geçmeye çalışmamalıdırlar. Araçların düzene girmesini beklemeli ve geçiş üstünlüğü olan araç geçtikten sonra trafiğin akışına göre hareket etmelidirler.
Geçiş üstünlüğü; belirli bir görev için trafikte bulunan belirli araçların tanınmış bir haktır.
Bu araçlar sadece acil durumlarda olay yerine yetişmek için diğer araçlarda bulunan insanların can ve mal güvenliğini tehlikeye atmadan trafik kısıtlama ve yasaklarından muaf kabul edilir.
Bu araçların geçmesi için diğer araçların kenara çekilmesi ve bu araçlara geniş alan bırakılması bir trafik kuralıdır.
Geçiş üstünlüğü olan araçlar ancak acil durum olduğu zamanlarda geçiş üstünlüğüne sahiptirler. Bu araçlar insan can ve mal sağlığını korumakla görevlidirler. Bu yüzden diğer araçlar onlara öncelik vermeli ve olay yerine ulaşmaları için kolaylık sağlamalıdır.
Günlük trafik yollarında kırmızı ışıkta geçmek veya hareket halindeyken bir anda duraksamak yasak olsa da bu araçların geçmesi söz konusu olduğunda onlara yol vermek için yasak kalkabilir. Bu araçlar sirenlerini çaldıkları ve ışıklarını açtıkları zaman acil bir durum olduğu anlaşılır ve araçlar sağa çekerek onların geçmesini beklerler. Araçlarda olduğu gibi insanlar da bu araçlara yol vermeli ve bu araçların önünden geçmeye çalışmamalı, geçmek için trafik akışının normale dönmesini beklemelidirler.
Geçiş üstünlüğü araçlar şunlardır;
Ambulanslar hasta , yaralı taşıyan sağlık araçları
İtfaiye arabaları
Suçlu taşıyan arabalar
Sanık takip eden zabıta arabaları
Kaza veya olay yerine ulaşmaya çalışan polis arabaları
Acil ulaşması gereken kar küreme araçları
Acil durumlarda ve afetlerde olay yerine gitmeye çalışan görevli araçlar
3. Geçiş üstünlüğü olan araçlar bu üstünlüklerini ne zaman ve nasıl kullanır? Açıklayınız.
Trafik Polisi ; trafiği düzenlemek, trafiği denetlemek ve meydana gelen trafik kazalarındaki iş ve işlemleri yürütmekle görevlidir.
Trafik Zabıtası; inceleme ve araştırma mahallerinde durum analizi yapılacak şekilde tutanak tutmak ve konu hakkında yetkilendirildiği ölçüde gerekli dilekçeleri yazmakla görevlidir.
Jandarma; Halkın can, ırz ve malını korumak, suç işlenmesini önlemek ve kamu düzenini sağlamak için gerekli önlemleri almak, asayişi, kamunun ve kişilerin güvenliğini ve konut dokunulmazlığını korumak
Kara Yolları Genel Müdürlüğü yapım ve bakımından sorumlu olduğu karayollarında can ve mal güvenliği yönünden gerekli düzenleme ve işaretlemeleri yaparak önlem almak ve alınmasını sağlamak,, tüm karayollarındaki işaret standartlarını tespit ve kontrol etmek
Trafik Genel Müdürlüğü görevi,trafik güvenliğini ve denetimini sağlamak ve trafik suçlarını önlemek ve suçla mücadele etmektir.
Ulaştırma Bakanlığı görevi, denizcilik, haberleşme ve posta iş ve hizmetlerinin geliştirilmesi, kurulması, kurdurulması, işletilmesi ve işlettirilmesi hususlarında, ilgili kurum ve kuruluşlarla koordinasyon içerisinde, milli politika, strateji ve hedeflerin belirlenmesi amacıyla çalışmalar yapmak ve belirlenen hedefleri uygulamak.
Şoför; hizmet araçlarını trafik kuralları çerçevesinde kullanmak, aracın bakımını yapmak ve trafik kurallarına uymak
Kaptan; Geminin güvenli, verimli ve ekonomik bir biçimde seyir yapmasını sağlamak, Kargo operasyonlarını yürütmek,
Ekip yönetimi, can ve mal güvenliğini sağlayacak düzenlemeleri yapmak, geminin uluslararası kurallara göre uygunluğunu sağlamak.
Makinist ; yolcu ve yük treninin zamanında çalışıp güvenli bir şekilde yolculuk etmesini sağlamakla sorumludur.
Vatman; yalnızca kent içi ulaşım sağlayan ve yoldan herhangi bir yüksekliği bulunmayan raylı sistemlerde görev yapan kişilerdir.
Pilot; Yolcu veya yük taşıyan hava taşıtını (helikopter ve uçağı) kullanan kişidir. Kaptan uçuş sistemlerini çalıştırırken ikinci pilot hava trafik kontrolörüyle iletişimi sağlar.
Taksici; Taksiyi diğer taşıtlara ve trafik kurallarına uyarak kullanmak, araca inerken ve binerken ve bagajlarını yüklerken yardım etmek, taksimetrenin gösterdiği tutarı yolcudan almak
İş makinası operatörü ; Dozer, greyder, forklift, kule vinç, mobil vinç, sondaj, ekskavatör, loder ve kamyon gibi çeşitleri bulunan iş makinelerini kullanan kişilerdir. Araçları güvenli bir şekilde kullanmak ve kendilerine verilen işi yapmak görevleridir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği KitabıYaya Olmak Metni Cevapları Sayfa 19, 20, 21, 22
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Yaya Olmak Metni Soruları ve Cevapları
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 19-20-21-22
Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. Yayaların davranışını yorumlayınız.
Cevap:
Aşağıdaki resimlerde yayalar doğru hareket etmiştir. Kırmızı ışık yanıp, araçların durmasını beklemişlerdir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 20 Cevapları
Soru : Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Kara yollarında karşıya geçme kurallarına uyulmuş mudur? Açıklayınız.
Cevap:
Bu öğrenci kara yollarında karşıya geçme kuralına uymamıştır. Kazaya sebep olabilir veya bir araç kendine çarpabilir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 22 Cevapları
Soru : Aşağıdaki resimde yayaların uyduğu kuralları açıklayınız.
“4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Sayfa 19-20-21-22 Semih Yayınları”
Cevap:
Bu resimde yaya kaldırımı olmadığı için yayalar ve ineğini götüren kişi banketleri kullanmaktadır. Öğrenciler ve ineğini götüren kişi banketlerde tek sıra halinde yürümektedir. Bu doğru bir davranıştır.
DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
1. Kara yollarında, yayaların yolun karşısına güvenle geçebilecekleri yerleri söyleyiniz.
Türkiye’de trafik lambalarının ya da üst ve alt geçitlerinin olmadığı yerde yayalarının yoldan karşıya rahat geçebilmeleri için yollara yaya geçidi yapılmıştır.
Karayolunda bulunan trafik işaretlerine, alt ve üst geçitlere, yaya geçitlerini kullanarak hem kendimizi hemde diğer insanların canını tehlikeye atmamış oluruz.
Yaya geçitleri kesikli çizgilerle yolda belirlenmiş ve amacı yayaların güvenlikli bir şekilde karşıya geçmesini sağlamaktadır.Buralarda karşıya geçmeden yolun güvenliğinden emin olmalısınız.
Özellikle çift şeritli yollarda iki tarafı da kontrol etmek gerekmektedir.
Yayalar karşıya geçmeden önce sağa sonra sola tekrar sağa bakarak yolun güvenli olduğuna emin olduktan sonra karşıya geçmeye çalışmalıdır. Üst ve alt geçir olan yerlerde bu alanlar tercih edilmelidir. Yaya kaldırımı ve geçit olmayan yerlerde banketler tercih edilmelidir.
2. Bankette yürüyen yayalar hangi kurallara uymalıdır? Açıklayınız.
Karayolları Trafik Kanununa göre banket, yaya yolu ayrılmamış karayolunda; taşıt yolu kenarı ile şev başı veya hendek iç üst kenarı arasında kalan, olağan olarak yayaların ve hayvanların kullanacağı, zorunlu hallerde ise araçların kullanabileceği alanlardır.
Yaya kaldırımı bulunmayan cadde ve sokaklarda yürümek zorunda kaldığınızda, ülkemizde trafik akışı sağ taraftan olduğu için yolun sol kenarından yürümeliyiz.
Bankette yürüyen yayalar için kurallar;
Bankette grup halinde olan yayalar tek sıra halinde yürümelidirler. Böylece caddeye taşmaz , hem araçlar için hemde kişinin can güvenliği için tehlike oluşmaz. Banketler dar alanlardır.
Bankette yürüyen yayalar gidiş yönlerine göre sol taraftaki banketi kullanmalıdır. Böylece karşıdan gelen araçları daha rahat görebilecek ve ona göre kendimizi korumamız mümkün olacaktır.
Taşıt yolunu kullanmamalı, çizgiye dikkat etmelidirler. Çizgi ile ayrılmış olan yerlerin banketler olduğunu bilmeli ve taşıt yollarını işgal etmemeliyiz.
Akşam vakti yürüyeceksek fosforlu kıyafetler ve el feneri ile görünür olmaya çalışmalıyız.
Yola en uzak yerden yürümeliyiz. Bu bizim güvenliğimiz açısından en güzel olandır. Böylece araçların sınırdan geçmesi durumunda zarar görmemiş oluruz.
SONRAKİ KONUYA HAZIRLIK
Soru : Kara yollarını güvenli yapan unsurları araştırınız.
Trafik işaretleri: Trafik işaretleri; araçlar, yayalar ve bisikletliler gibi diğer kullanıcılar arasındaki trafik akışını düzenler. Çeşitleri ve özelliklerine göre sınıflara ayrılır.
Trafik levhaları: : Yolu kullananlara yol ve çevresinin genel karakteristikleri hakkında gerekli görülen uyarı ve önerilerin yazı ve semboller halinde bilgi veren levhalardır.
Yaya kaldırımı: sokaklarda ve caddelerde yayaların rahat ve güvenli hareket etmesi için ayrılmış yoldur.
Karayolları: Karayollarının iki yanında bulunan ve yayaların yürümesine, gerektiğinde taşıtların trafiğe engel olmadan durabilmesine yarayan toprak ya da çakıl döşeli bölümdür.
Alt Geçitler: trafik akışını kesmemek için bir yolun altından geçirilen, bisikletçiler ve yayaların diğer tarafa güvenli bir şekilde ulaşmaları için yapılmış bölümdür.
Üst geçitler: Bir yolun iki yanını, basamaklarla yükseltilmiş bir bağlantı ile birleştiren ve yayaların yoldaki taşıt trafiğini kesmeden yayaların güvenle geçmesi için yapılmış olan bölümdür
Banketler: Karayollarının iki yanında bulunan ve yayaların yürümesine, gerektiğinde taşıtların trafiğe engel olmadan durabilmesine yarayan toprak ya da çakıl döşeli bölümdür.
Trafik Polisleri: genel anlamda trafiği düzenlemek, trafiği denetlemek ve meydana gelen trafik kazalarındaki iş ve işlemleri yürütmek görevini üstlenirler.
Radar: radyo dalgalarının yansıması yardımıyla uzaktaki nesneleri ve bu nesnelerin hız, kerteriz ve mesafesini tespit eden cihazdır. Araçların hızını kontrol etmek için çok etkilidir.
Trafik Kameraları: Uygun alt yapının oluşturulması kaydı ile mobese kavşak noktalarından geçen tüm araçların kaydını görüntü olarak tutar ve hatta plaka tanıma sistemi sayesinde kavşak noktasından geçen tüm araçların plakalarını okuyarak veri tabanına yazar. Böylece oluşan kazaları ve uyulmayan trafik kuralları kolaylıkla tespit edilir.
Trafik neredeyse bütün insanların kullanmış olduğu ortak alandır. Borsa kalanın güvenli bir şekilde kullanabilmesi için yetkililer gerekli trafik kurallarını koymuşlardır.
Hiç tartışmasız trafik kuralları bizlerin ve trafikte olan diğer insanların can ve mal güvenliği içindir.
Trafik kurallarına uyulması halinde trafikte olan insanlar can ve mal güvenliklerini sağlayabilecek ve huzurlu bir yolculuk yapabileceklerdir.
Trafik kurallarına uymaması halinde ise insanların can ve mal güvenliği tehlikeye sokulacak ve birçok insanın hem can hem de mal kayıplarına sebep olabileceği alanlar oluşabilecektir.
Bu gibi durumlara sebep olmamak ve kimsenin canını yakmamak için trafik kurallarına uyulmalı ve hiçbir trafik kuralı küçük görülmemelidir.
Soru : Trafik kazalarının bireye, topluma ve çevreye verdiği zararın önlenebilmesi için neler yapılabilir? Tartışınız.
Trafik kazaları büyük oranda sürücülerin ve yayaların hatalarından kaynaklanır.
Trafik kazaları levhalar, ışıklandırmalar, alt ve üst geçitler gibi belediyelerin alması gereken önlemleri almaması sebebiyle bazı kere gerçekleşse de trafik kazalarına en büyük sebep insanlardır.
Trafik kazaları bireyler ve toplum üzerinde hem psikolojik , fizyolojik ve mali olarak büyük kayıplar yaşatmaktadır.
Trafik kazası sonucundaki yaralanmalar, sakatlanmalar ve ölümler bireylerin ve yakınlarının hem psikolojik olarak hem de mali olarak büyük kayıplara uğraması demektir.
Bu konuda reklamlarda ve TV kanallarında, insanlara ulaşabilecek olan mecralarda yayınlamalar ve uyarılar yapılmalı ve bu şekilde insanlara bu konuda daha dikkatli olması telkin edilmelidir.
İnsanlar bu konuda bilinçlendirilmeli ve caydırıcı cezalar ile trafik denetlenmesi sık sık yapılarak insanlar dikkatli olmaya teşvik edilmelidir.
4. Sınıf Trafik Güvenliği Kitabı Semih Ofset Yayınları Sayfa 56 Cevapları
Soru : Trafik kazalarının önlenebilmesi için yapılması gerekenleri maddeler hâlinde yazınız.
Madde Madde Trafik kazalarını önlemek için yapılması gerekenler;
Uykulu halde araç kullanmaktan kaçınmak. Uykulu halde insanlar bir anda almaktan kendilerini koruyamaz ve böylece ufak bir dikkatsizlik sonucunda büyük kazalara ve çarpmalara sebep olabilirler. Böyle durumlarda aracı köşeye çekerek biraz dinlenmek ve biraz uyumak kişiye yardımcı olacaktır
Çok yorgun olduğumuz durumlarda araç kullanmak veya yaca olarak dışarıya çıkmaktan sakınmak. İnsanlar çok yorgunken sağlıklı düşünemez ve uykuya yenik düşebilirler. Yorgunluğun vermiş olduğu zihin bulanıklığı tabelaları ve ışıkları fark edememize sebep olabilir.
Hız tutkusunu bir kenara bırakmak ve bunu teşvik eden yayınların kaldırılması ve yasaklar getirilmesi. Hız tutkusu her ne kadar özellikle gençler için güzel görünse de kazaların en başta sebeplerinden bir tanesi budur. İnsanları film gibi mecralarda ısıt kutusuna özendirilmesi yasaklanmalıdır. İnsanların izlemiş olduğu şeylerden etkilenmesi mümkün olduğu için bunlar göz önünde bulundurulmalıdır.
Emniyet kemerinin gerek sürücünün gerek önde veya arkada oturan kişilerin mutlaka takmış olması. Emniyet kemeri sadece sürücünün değil araç içinde oturan diğer kişilerin de güvenliğini sağlar. Emniyet kemeri takmayan kişiler kaza durumunda en az sürücü kadar yaralanabilirler.
Önümüzde olan araçlarla aramızda takip mesafesini korumak. Önümüzdeki araçlarla takip mesafesini korumak öndeki aracın bir anda istop etme veya durma durumunda ona çarpmamızı engelleyecektir.
Saatlerce direksiyon başında kalmaktan sakınmak ve eğer mümkünse bir yere çekilip biraz dinlenmek. Bu da anlık uyuma gibi durumlardan kişiyi kurtarmaktadır.
Araç sollarken dikkatli olmak ve hatalı sollamadan kaçınmak. Hatalı sollama araç kazalarının en başı sebeplerinden bir tanesidir.
Alkollü iken direksiyon başına geçmemek. Alkol miktarı bizleri az gelse de insanın düşün me gücünü azaldığı için kazaları sebep olabilmektedir.
Küçük çocukları çocuk koltuğunda oturtmak. Çocuklar ufak çarpmalarda bile Küçük oldukları için bizden daha çok savrulabilir ve yararlanabilirler. Bu yüzden çocuklar ön koltuğa oturtulmamalı çocuk koltuğunda arka kısma yerleştirilmelidir.
Kavşak, tünel, dar yollar, tepe ve köprülerde sollama yapmamak. Bu gibi yerlerde sollama yapmak uçurumdan düşmeye çok tehlikeli durumlara sebep olabilir
Sürücüyü meşgul etmemek ve dikkatini dağıtmamak. Sürücülerin dikkatini dağılması anlık kazalara sebep olabilir.
Direksiyon kullanırken cep telefonu ile konuşmamak ve telefondan bir şeyler bakmamak. Cep telefonu ile konuşmak veya telefondan bir şeye bakmak insanların dikkatini dağıtabilir gelen yayıyı veya aracı görmemesine sebep olabilir.
Toplu taşıma araçlarının belirli oranlardan fazla kişiyi alması durumunda şikayet etmek. Ne yazık ki toplu taşıma araçları yayaları bekletmemek veya daha çok para kazanabilmek için izin verilen ölçüden fazla sayıda kişiyi taşıta almakta ve yolcuların canlarını tehlikeye sokmaktadırlar.
Karayollarına poşet, çöp gibi şeyler atıp kazaları sebep olmamak. Karayollarını atmış olduğumuz şeyler sürücülerin önünü kapatmasına ve bir anda karşısına gelerek kazaya sebep olabilmektedir.
Trafik işaret ve levhalarına çok dikkat etmek. Trafik işaret ve levhaları bize nasıl davranmamız ve nasıl hareket etmemiz konusunda yol göstermektedir. Trafik işaret ve levhalarına uymak trafik kazalarının önlenmesinde çok önemli bir yere sahiptir
Soru : Trafik kazalarının önlenmesinin ülke ekonomisine etkilerini tartışınız.
Trafik kazaları hem kaza yapan insanların can ve mal güvenliğini tehlikeye sokar hem de ülke ekonomisine olumsuz yönde etkiler.
Amaç insanların canını korumak ve onları tehlikeden uzak tutmak olsa da kaza durumlarında mali kayıplar da gerçeklerden bir tanesidir.
Polislerin ilgilenmesi, evrak çıkarması kaza durumunda yolların hasar görülen yerlerinin onarılması ve yaralanan kişilerin tedavilerin yapılması maliyet gerektirir.
Bunlar genellikle devlet tarafından karşılandığı için ülke ekonomisini zarara uğratır.
DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
1. Trafik kurallarına uyma bilincinin gelişmesi toplumsal hayatı nasıl etkiler?
Trafik kurallarına uyma bilincinin gelişmesi insanları hem psikolojik olarak rahatlatır hem de kazaların azalması sebebiyle maddi zararları en aza indirir.
İnsanlar güven içerisinde gerek iş gerek eğitim almaya rahatça gider trafik kazalarının azalması sebebiyle insanlara gidecekleri yere çabucak varabilirler.
2. Trafik kazalarının azaltılması ve önlenmesi ülke ekonomisini nasıl etkiler? Örnek vererek açıklayınız.
Trafik kazalarının önlenmesi ve azaltılması ülke ekonomisi açısından da oldukça önemlidir.
Trafik kazaları insanların şahıs olarak maddi ve Mali kayıtlara sebep olduğu gibi aynı zamanda ülkeyi de maddi olarak kaybı uğratır.
Kaza sırasında araçların çektirilmesi, hastaların tedavi edilmesi için gereken süreçler, trafik polislerin tutmuş olduğu evraklar, kaza sebebiyle bozulan yollar ın imar edilmesi hep mali bir gücü gerektirir.
Bunların hepsi hem şahsi hem de ülke açısından mali bir kayba sebep olmaktadır.
Kazaların önlenmesi veya azaltılması hem ülke ekonomisi açısından önemlidir.
SONRAKİ KONUYA HAZIRLIK
Soru : İnsanların trafik kurallarına uyması için neler yapılabileceğini araştırınız.
İnsanların trafik kurallarına uyması için yapılacak işlerden en önemli olanı insanları bu konuda bilinçlendirmektir.
İnsanlar bilinçlendiği zaman kendi iradeleri ile cezadan korkmadan sırf trafik güvenliği için kurallara uyacak ve bunlara kendi istekleriyle dikkat edeceklerdir.
İnsanların bu konuda hassasiyet göstermeleri trafik cezalarından Daha çok caydırıcı ve daha çok fayda sağlayıcıdır.
Bilindiği gibi insanlar film, reklam ve sosyal medyada görmüş oldukları yazı ve videolardan etkilenmektedirler. Bu sebeple insanların dikkatini çekecek şekilde bu mecralara videolar ve gerekirse film karelerinde bunlara dikkat çekilmeli ve insanlar bu konuda teşvik edilmelidir.
Trafik polislerinin sıklıkla devriye gezmesi ve insanları denetlemesi de trafik kazalarının önlenmesi ve insanların daha çok dikkatli olması konusunda büyük bir yardımcıdır.
Özellikle trafik yoğunluğunun olduğu yerlerde kararlandırma sistemi yapılarak araçlar ve yayalar kontrol edilmeli ve bu şekilde insanların uyarılarak trafik olsa daha dikkatli olmaları sağlanmalıdır.
Alınacak olan bu önlemler eğer dikkat edilirse trafik kazalarını en aza indirmek için oldukça etkili yöntemlerdir.