8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 38-39 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Savaşın Nedenleri Metni Cevapları Sayfa 38, 39


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Savaşın Nedenleri Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 38-39


1- “Dünya Savaşı” kavramından ne anlıyorsunuz? Açıklayınız. 


Kısa Cevap : ““Dünya Savaşı” kavramından ne anlıyorsunuz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünya Savaşı sözünden dünyadaki tüm milletlerin savaş ve işgal içinde olduğunu anlıyorum. Ayrıca “Dünya Savaşı” kavramından, dünyamız içerisinde büyük bir savaşın meydana geldiğini ifade eden bir mücadele olduğunu anlarız.

“Dünya Savaşı” kavramı bizlere dünya içerisinde tüm ülkeleri etkileyen bir savaşın meydana geldiğini ifade eden bir kavram olduğunu söyleyebiliriz.


2- I. Dünya Savaşı’nın çıkmasına neden olan en önemli etken nedir? Araştırınız. 


Kısa Cevap : “I. Dünya Savaşı’nın çıkmasına neden olan en önemli etken nedir? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Avusturya-Macaristan veliahttı olan Arşidük Franz Ferdinand’ın Sırp milliyetçisi tarafından devletin başkenti Saraybosna’da suikast yapılması sonucunda öldürülmesi savaşı fitillemiştir.

1. Dünya Savaşının çıkmasına neden olan en önemli etken Fransız İhtiali ile ortaya çıkan milliyetçilik adımıdır. Milletlerin, bağımsızlık istemeleri ve İmparatorlukların içerisinde yer alan irili ufaklı devletler I. Dünya Savaşı’nın çıkmasına neden olan en önemli etkenler arasında yer almaktadır.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 39 Cevapları


 Soru : I. Dünya Savaşı sırasında taraf değiştiren devlet hangisidir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “I. Dünya Savaşı sırasında taraf değiştiren devlet hangisidir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

1. Dünya Savaşı sırasında taraf değiştiren ülke İtalya olmaktadır. I. Dünya Savaşı başlarken İttifak Devletleri içerisinde yer alan İtalya, İttifak Devletlerinden ayrılıp İtilaf Devletleri bloğunda savaşa girdi.


1- Alsas-Loren Bölgesi’nin hangi özelliği Fransa ve Almanya arasında sorun oluşturmuştur? Araştırınız.


Kısa Cevap : “Alsas-Loren Bölgesi’nin hangi özelliği Fransa ve Almanya arasında sorun oluşturmuştur? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Alsas-Loren Bölgesi’nde Maden yatağı olması Fransa ve Almanya arasında sorun oluşturmuştur.  Alsas-Loren Bölgesi’nde Maden yatağı olmasından dolayı büyük bir mücadele yaşanmıştır.

Alsas-Loren Bölgesi’nde yer alan özellikle kömür madenleri enerji açısından o dönemde hayati önem taşımaktadır. Bu kömür madenleri Fransa ile Almanya arasında büyük savaşların ve mücadelelerin yaşanmasının en temel nedenidir.


2- Uzak Doğu ülkeleri hangileridir? Araştırınız.


Kısa Cevap : “Uzak Doğu ülkeleri hangileridir? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çin, Japonya, Endonezya, Filipinler, Malezya, Brunei, Singapur, Doğu Timur, Tayland, Laos, Kamboçya, Vietnam, Myanmar, Çin Cumhuriyeti (Tayvan), Bangladeş, Pakistan, Sri Lanka, Kuzey Kore, Güney Kore ve Moğolistan uzak doğu ülkeleri arasında yer almaktadır.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 21-22-23-24 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Mahalle Mektebi ve Şemsi Efendi Okulu Metni Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Mahalle Mektebi ve Şemsi Efendi Okulu Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 21-22-23-24


“Çocukluğuma dair ilk hatırladığım şey, mektebe gitmek meselesine aittir. Bundan dolayı annemle babam arasında şiddetli bir mücadele vardı. Annem, ilahilerle mektebe başlamamı ve mahalle mektebine gitmemi istiyordu.

Rüsumatta (gümrük) memur olan babam, o zaman yeni açılan Şemsi Efendi’nin mektebine devam etmeme ve yeni usul üzerine okumama taraftardı. Nihayet, babam işi ustalıkla halletti. Evvela mahalle mektebine başladım. Bu suretle annemin gönlü yapılmış oldu. Birkaç gün sonra da mahalle mektebinden çıktım. Şemsi Efendi’nin mektebine kaydedildim.” (A. Emin Yalman,“Büyük Millet Meclisi Reisi Mustafa Kemal Paşa ile Bir Mülakat” ) 


Soru : Soruları yandaki metne göre cevaplayınız.


1-Mustafa Kemal’in eğitimiyle ilgili anne ve babasının tutumu hakkındaki görüşleriniz nelerdir? Söyleyiniz.


Cevap :

Mustafa Kemal’in annesi ve babası farklı kültürlerin içinde doğup büyümüşlerdir. Kendi istekleri doğrultusunda büyütmeleri bence pek doğru değil.


2-Mustafa Kemal’in bu anısından yola çıkarak Osmanlı eğitim sistemi hakkında neler söyleyebilirsiniz? Açıklayınız.


Cevap :

Osmanlı eğitim dinle bir arada yürümüştür.


Soru : Gelecekte hangi mesleği seçeceğinize karar verdiniz mi? Verdiyseniz bu kararı almanızdaki etkenler nelerdir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Gelecekte hangi mesleği seçeceğinize karar verdiniz mi? Verdiyseniz bu kararı almanızdaki etkenler nelerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gelecekte olmak istediğim meslek mimarlık mesleğidir. Bu kararı verdiğim süreç içinde çevremdeki insanlar beni bir mesleğe zorlamaya çalışıyor olabilir. Yapmak istediğim mesleği seçtiğim zaman kendi kararlarım doğrultusunda ilerletmek çalıştım.

Gelecekte Polis veya Asker olmak isterim. Bu kararı almamda milletimi ve vatanımı sevdiğimden dolayı verdim. Gelebilecek olan tehlikelere karşı milletimi ve vatanımı koruyacak bir mesleği seçmek isterim.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 22 Cevapları


“…Makbule Hanım’ın anlattığına göre ana oğul arasında bir tartışma başlıyor. Zübeyde Hanım ‘Ben seni asker yapamam. Baban gibi tüccar yapacağım!’ diyor. Mustafa ısrarla ‘Ben mutlak asker olacağım. Omzumda basma topu taşıyamam!’ diye çıkışıyor ve ayak diriyor. Fakat fayda etmiyor, annesi resmi evrakı mühürlemeyeceğini söylüyor…” (D. Genç Acar, “Makbule Atadan’ın Atatürk’e İlişkin Anlattıkları Üzerine Bir Basın Taraması”, s. 1099)


Soru : Soruları yandaki metne göre cevaplayınız.


1-Mustafa’yla annesi arasında geçen bu konuşma, Mustafa hangi okula başlamadan önce gerçekleşmiştir? Söyleyiniz.


Cevap :

Selanik Askeri Rüştiyesine başlamadan önce gerçekleşmiştir.


2-Metinde anlatılanlar, Mustafa’nın hangi kişilik özelliklerini yansıtır? Söyleyiniz.


Cevap :

İyi bir asker olarak büyüyeceğini ve iyi sonuçlar almak ister.


Soru : Mustafa Kemal’in annesinin düşüncelere dalmasının nedenlerini, Osmanlı’nın son dönemlerini de düşünerek açıklayınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in annesinin düşüncelere dalmasının nedenlerini, Osmanlı’nın son dönemlerini de düşünerek açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal’in annesinin düşüncelere dalmasının nedenleri arasında asker olmak isteyen Mustafa Kemal Atatürk’ün ileri de çok iyi bir komutan olarak bir çok başarı elde edeceğini ön görmesinden dolayı derin düşüncelere daldığını söyleyebiliriz.

Mustafa Kemal’in annesinin düşüncelere dalmasının nedenlerini Osmanlı Devletinin son dönemlerde değerlendirdiğinde bir çok savaşta mücadele ederek zaferler kazanmıştır.

Askeri, zihinsel ve vatanseverliğiyle Kurtuluş savaşında da büyük bir mücadele vererek Türk milletini yeniden zorluklarla şahlandırmıştır. Bu durum Mustafa Kemal Atatürk’ün ne denli bir askeri zekaya sahip olan bir komutan olduğunu göstermektedir.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Okul hayatınızda sizi etkileyen öğretmenler oldu mu? Bu öğretmenlerin daha çok hangi yönlerinden etkilendiniz? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Okul hayatınızda sizi etkileyen öğretmenler oldu mu? Bu öğretmenlerin daha çok hangi yönlerinden etkilendiniz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okul hayatımda beni etkileyen bir çok öğretmen oldu. Öğretmenlerin azimli olması ve bir çok şeyde başarılı olması beni etkiledi. Bunun sonucunda ise azimli ve gücüm daha da artmış oldu.

Okul hayatımızda bizler etkileyen öğretmenler bizlere verdikleri sevgi ön planda olan bir durumdur. Verdiği eğitimle bizlere yeni yollar açarak gelecekte başarılı olmamız için bilgi hazinesi vermişlerdir.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Manastır, Makedonya’da önemli bir ticaret ve konsolosluklar şehridir. Bu özellikler şehirde kültürel bir zenginliğin oluşmasına katkı sağlamıştı. Fakat konsolosluklar Balkanlarda ayrılıkçı fikirlerin yayılmasında önemli rol oynadı. Aralarında çekişme bulunan çeşitli din ve milliyetten insanların bir arada yaşadığı Manastır’da özellikle Sırplar, Bulgarlar ve Yunanlar kiliseleri aracılığıyla bölgeye hâkim olmak istiyordu.

(T. Faik Ertan, “Çoklu Zekâ Kuramı ve Askeri Okul Hayatının Atatürk’ün Liderliğine Etkileri”, s. 68 ) (Düzenlenmiştir.)


Soru : Soruları yandaki metne göre cevaplayınız.


1-Manastır’daki yabancı konsoloslukların ayrılıkçı isyanlara ne gibi etkileri olmuştur? Açıklayınız.


Cevap :

Manastır’daki yabancı konsoloslukların ayrılıkçı isyanlara karşı fikirlerin yayılmasına ve isyanların artmasına sebep olmuştur.


2-Makedonya’daki gelişmeler Mustafa Kemal’de hangi kişilik özelliklerinin oluşmasına katkı sağlamıştır? Açıklayınız.


Cevap :

Milliyetçilik ve devletçilik ilkelerinin temelini oluşturmuştur.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 28 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı İlk Askeri Başarı: Trablusgarp Savaşı Metni Cevapları Sayfa 28


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı İlk Askeri Başarı: Trablusgarp Savaşı Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 28 Cevapları


Soru : 31 Mart Olayı’nın bastırılması Osmanlı Devleti’ni nasıl etkilemiştir? Tartışınız.


Kısa Cevap : “31 Mart Olayı’nın bastırılması Osmanlı Devleti’ni nasıl etkilemiştir? Tartışınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

II. Meşrutiyet’in ilan edildikten sonra İstanbul’da yönetime karşı yapılan bir ayaklanma ve darbe teşebbüsü olarak ifade edilen 31 Mart olayı olarak adlandırılır.

31 Mart Olayı yönetime karşı yapılmış olan bir olaydır. 31 Mart Olayı sonucunda Osmanlı Devleti hem maddi hem de manevi olarak kötü etkilenmiştir.


Soru : Mustafa Kemal’in inkılapçı kişiliğiyle 31 Mart Olayı’nın bastırılmasında görev alması arasında nasıl bir bağlantı kurabilirsiniz? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in inkılapçı kişiliğiyle 31 Mart Olayı’nın bastırılmasında görev alması arasında nasıl bir bağlantı kurabilirsiniz? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal’in inkılapçı kişiliğiyle 31 Mart Olayının bastırılmasında görev almasını askeri disiplin içerisinde bir lider olduğunu göstermektedir.

Bu olay dini isyana dönüşmüştür. Atatürk yenilikleri destekleyerek dini isyanları bastırmaya çalışmışlardır.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 15-16 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Avrupa’daki Gelişmelerin Osmanlı Devleti’ne Etkileri Metni Cevapları Sayfa 15, 16


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Avrupa’daki Gelişmelerin Osmanlı Devleti’ne Etkileri Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 15-16


1- Ham madde ve pazar nedir? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Ham madde ve pazar nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ham madde bir madde ve kaynağın olmadan önce haline denmektedir. Pazar ise maddelerin ve eşyaların yapılıp satıldığı yer anlamında kullanılmaktadır.

Bir madde yapılmadan önce saf halinde bulunduğu zaman biz ona ham madde adını vermekteyiz. Pazar ise malzemelerin ve eşyaların satıldığı yer anlamına gelmektedir.


2- Bir devletin, başka devletlerin açık pazarı haline gelmesi ne demektir? Açıklayınız. 


Kısa Cevap : “Bir devletin, başka devletlerin açık pazarı haline gelmesi ne demektir? Açıklayınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir ülkenin yaptığı ve ürettiği ürünleri başka ülkeye satması ve vermesi anlamına gelmektedir. Bir ülke işlediği maddeyi başka ülkeye sattığı zaman da bu ülke bu satıştan kazanç ve gelir elde etmiş olur.

Bir devletin, başka devletlerin açık pazarı haline gelmesi ayrıca sömürge haline getirerek o ülkenin ekonomik olarak çökeltmek anlamına gelmektedir.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 27 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Selânik’e Dönüş ve 31 Mart Olayı Metni Cevapları Sayfa 27


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Selânik’e Dönüş ve 31 Mart Olayı Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Yukarıdaki haritadan yararlanarak Mustafa Kemal’in görev yaptığı şehirleri kronolojik olarak söyleyiniz (Harita 1.2).


Cevap :

  1. Şam (5. Ordu)
  2. Selânik (3. Ordu)
  3. İstanbul (Hareket Ordusu)
  4. Trablusgarp
  5. Balkanlar (Gelibolu)
  6. Sofya

Soru : Mustafa Kemal’in Vatan ve Hürriyet Cemiyeti’ni kurması, onun hangi kişilik özelliklerini yansıtır? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in Vatan ve Hürriyet Cemiyeti’ni kurması, onun hangi kişilik özelliklerini yansıtır? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal’in Vatan ve Hürriyet Cemiyeti’ni kurması, onun vatansever bir insan olduğunu ve bağımsız olan bir insan olduğunu göstermektedir.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 19-20 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Selânik ve Mustafa Kemal Metni Cevapları Sayfa 19, 20


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Selânik ve Mustafa Kemal Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 19-20


Soru : Doğup büyüdüğümüz yer, yaşamımızı nasıl etkiler? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Doğup büyüdüğümüz yer, yaşamımızı nasıl etkiler? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Doğup büyüdüğümüz yer bizim kişiliğimizi de etkileyebilir. Doğup büyüdüğümüz yer bizim örf ve adetlerimizi de etkiler. Doğup büyüdüğümüz yer bizim davranışlarımızı ve tavrımızı da etkiler.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 20 Cevapları


1- Selânik’te ulaşımın gelişmiş olması, şehre neler kazandırmıştır? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Selânik’te ulaşımın gelişmiş olması, şehre neler kazandırmıştır? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Selânik’te ulaşımın gelişmiş olması ülkenin ticaretinin gelişmesine büyük bir katkı sağlamaktadır. Selânik’te ulaşımın gelişmiş olması ülkenin farklı kültürlerin karşıya karşıya gelmesine de katkı sağlamıştır. Kısacası Selânik’te ulaşımın gelişmiş olması ülkenin bir çok gücüne katkı sağlamıştır.


2- Selânik şehrinde geçmişten günümüze nelerin değiştiğini görsellere bakarak açıklayınız. (Görsel 1.10, 1.11)


“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 19-20 MEB Yayınları”

Cevap :

Selanik eski zamanlarda dağlık ve ormanlık bir yerdi. Daha sonra bu değişmeye başladı ve daha da çok modern bir yer olmaya devam etti.

Selânik eski zamanlarda ova, dağlık yerler ve ormanlık yerlere sahipken zamanın geçmesiyle beraber bazı değişikler meydana geldi. Selânik’te zaman geçtikçe daha da çok apartman ve bina yapılmaya başladı.


“…Selânik, dağ eteklerinden yukarıya doğru tırmanan, büyük, durgun körfezinin sularına yayılan ve çevresindeki Roma, Bizans ve Türk surlarının sınırlarını çoktan aşmış, çağdaş Batı ölçütlerindeki rıhtım ve bulvarları
boyunca iyice gelişmiş bir kent görünümündeydi. Yıkık istihkâmlarının üzerindeki karmaşık çatıların arasından minareler ve çan kuleleri yükselirdi…

Kent, 1889’da Sırbistan ve Viyana üzerinden demir yoluyla Avrupa’ya bağlanmıştır. Diğer bir demir yolu hattı da kenti, Bulgaristan üzerinden Avrupa’ya ve İstanbul’a bağlamaktaydı. Kentin elektrik ağı 1889’da kurulmuştur. Bu süreçte dokuma fabrikalarında pamuklu ve yünlü kumaş üretilmiş, yabancıların kontrolündeki Düyûn-ı Umûmiye İdaresinin bir bölümü olan ve reji olarak bilinen devlet tekelinin himayesinde önemli ölçüde tütün ihraç edilmiştir.

XIX. yüzyılın son kırk yılında, Selânik’in nüfusu yetmiş binden yüz binin üzerine çıkmıştır. Bu süreçte Teselya’dan ve diğer yerlerden gelen göçmenler kentin Müslüman nüfusunu artırmıştır.”

(T. Faik Ertan, “Çoklu Zekâ Kuramı ve Askeri Okul Hayatının Atatürk’ün Liderliğine Etkileri”, s. 8-9)(Düzenlenmiştir.)


Soru : Yukarıdaki metne göre soruların cevaplarını boşluklara yazınız.


1-Selânik’in göç alma nedenleri nelerdir? 


Cevap :

Selânik hem bir çok kültür ve insan barındırdığı için ve ticareti gelişmiş düzeyde olduğu için göç almıştır.


2-Selânik’teki inanç özgürlüğü konusunda düşünceleriniz nelerdir? 


Cevap :

Selânik’te yaşayan insanlar bir çok inanca sahiptirler. Selânik’te yaşayan insanlar birbirlerine karşı saygılı olmuşlardır. Selânik’te inanç özgürlüğü bulunmaktadır.


3-Avrupa’daki yeniliklerin Selânik’e kısa bir sürede ulaşmasının nedenleri nelerdir?


Cevap :

Avrupa’daki yenilikler kısa bir sürede Selânik’e ulaşmıştır. Bunun sebebi ise Selânik coğrafi alan olarak gelişmiş bir şehirdir.


4-Selânik’te başlıca hangi ekonomik faaliyetler görülmektedir? 


Cevap :

Selânik’te başlıca  ekonomik faaliyetler pamuklu yünlü kumaş ve tütündür.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 14-15 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı XIX. Yüzyılda Avrupa’daki Gelişmeler Metni Cevapları Sayfa 14, 15


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı XIX. Yüzyılda Avrupa’daki Gelişmeler Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 14-15


Soru : Osmanlı Devleti’nin dağılma sürecine girmesinde milliyetçilik akımının etkisini araştırınız.


Kısa Cevap : “Osmanlı Devleti’nin dağılma sürecine girmesinde milliyetçilik akımının etkisini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Milliyetçilik akımı ile beraber Osmanlı Devleti’nde yaşayan farklı milletten yaşayan insanlar ayrılmak istemişlerdir ve isyan çıkarmışlardır.

Bunun sonucunda ise Osmanlı Devleti’nin dağılma hızı da hızlanmış olmuştur. Osmanlı Devleti’nin dağılma sürecine girmesinde milliyetçilik akımının etkili olduğunu ifade edebiliriz.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru : Osmanlı Devleti’nin XIX. yüzyılda izlediği denge politikasını araştırınız.


Kısa Cevap : “Osmanlı Devleti’nin XIX. yüzyılda izlediği denge politikasını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dağılma sürecinde olan Osmanlı Devleti Avrupa’dan yardım almıştır. Dağılma sürecinde olan Osmanlı Devleti Avrupa’dan destek alarak dağılmamaya çalışmıştır.

Devletler arasında var olan anlaşmazlıklardan çıkar sağlayarak denge politikası yürütmeye çalışmışalardır.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 43-44 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Kafkas Cephesi Metni Cevapları Sayfa 43, 44


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Kafkas Cephesi Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 43-44


Soru : Osmanlı Devleti’nin Sevk ve İskân Kanunu’nu çıkarmasında Ermenilerin hangi eylemleri etkili olmuştur? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Osmanlı Devleti’nin Sevk ve İskân Kanunu’nu çıkarmasında Ermenilerin hangi eylemleri etkili olmuştur? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Rusların Ermenileri kışkırtarak Osmanlı Devleti insanlarını katletmeye başlamışlardır.

Bunu engellemek istemişlerdir ama başarıya ulaşamamışlardır.

Bunun sonucunda Sevk Ve İskân kanunu çıkarılmıştır.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 25 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı İstanbul Harp Okulu ve Harp Akademisi Metni Cevapları Sayfa 25


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı İstanbul Harp Okulu ve Harp Akademisi Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan boşluklara verilen sözcükleri yazınız.


Cevap :

  1. Mustafa Kemal, komşularının oğlundan etkilenerek askerlik mesleğine yönelmiştir. Tarih öğretmeni sayesinde de tarih dersine olan ilgisi artmıştır. Buna göre Mustafa Kemal’in öğrenim hayatında yaşadığı çevre etkili olmuştur.
  2. Selânik Askeri Rüştiyesinde seçkin öğrencilere verilen sınıf çavuşluğu ve müzakerecilik görevlerini alması Mustafa Kemal’de kararlılık duygusunu geliştirmiştir.
  3. Diğer derslerine göre Fransızcada geri olan Mustafa Kemal, öğretmeninin uyarılarını da dikkate alarak iki üç ay kadar gizlice Frerler Okuluna gitmiş ve Fransızcasını ilerletmiştir. Bu durum, Mustafa Kemal’in öz güven özelliğine bir örnektir.
  4. Manastır bir konsolosluklar şehridir. İstanbul ise Osmanlı Devleti’nin yönetim merkezidir. Mustafa Kemal her iki şehirde de eğitim görmüştür. Bu şehirler Mustafa Kemal’in siyasi fikirlerinin gelişmesine katkı sağlamıştır.
  5. Namık Kemal İntibah romanının yazarıdır. Yazdığı eserlerle birçok Türk gencini etkileyen yazar, Mustafa Kemal’de vatan ve millet sevgisinin oluşmasında etkili olmuştur.
  6. Mustafa Kemal’in annesi, oğlunun mahalle mektebi‘ne, babası ise Şemsi Efendi Okulu‘na gitmesini istemiştir.

1- Mustafa Kemal’in öğrencilik yıllarının bir bölümünün İstanbul’da geçmesi, onun siyasi konularda gelişmesine nasıl bir katkı sağlamıştır? Açıklayınız. 


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in öğrencilik yıllarının bir bölümünün İstanbul’da geçmesi, onun siyasi konularda gelişmesine nasıl bir katkı sağlamıştır? Açıklayınız. ” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk İstanbul’da iken siyasi faaliyetlerde aktif olan bit kişiydi.

Bunun sonucunda ise siyasi konularda gelişmiş oldu ve farklı siyasi görüşleri öğrenmesine de katkı sağlamıştır.


2- Mustafa Kemal’in öğrenim hayatında onu etkileyen öğretmenler kimlerdir? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Mustafa Kemal’in öğrenim hayatında onu etkileyen öğretmenler kimlerdir? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Fransız öğretmeni olan Necip Asım Bey de onu etkileyen öğretmenler arasında yer almaktadır.

Harp okulunda ise Topçu Feriki Ahmet Muhtar Paşada onu etkileyen isimler arasında yer almaktadır.



 

Our Score

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 17-18 MEB Yayınları

8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Osmanlı Devleti’nin Dağılmasını Önlemeye Yönelik Fikir Akımları Metni Cevapları Sayfa 17, 18


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Osmanlı Devleti’nin Dağılmasını Önlemeye Yönelik Fikir Akımları Metni Cevapları


8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 17-18


Soru : Osmanlı Devleti’nin hangi özelliği, devletin dağılmasında önemli bir rol oynamıştır? Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Osmanlı Devleti’nin hangi özelliği, devletin dağılmasında önemli bir rol oynamıştır? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bürokratların iradesiz anlayışları mali gelir elde etmek istemeleri ve heveslerine bağlı harekette davranmaları devleti batırmıştır.

Osmanlı Devletinin kötüye doğru gitmesinin bir diğer sebebi ise içki, kumar ve düşkünlük gibi şeylerin artmasıdır.


8. Sınıf İnkılap Tarihi MEB Yayınları Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Soru : Aşağıda tanımları verilen fikir akımlarıyla ilgili kavramları altlarındaki boşluklara yerleştiriniz?


Cevap :

“8. Sınıf İnkılap Tarihi Kitabı Sayfa 17-18 MEB Yayınları”


 

Our Score
error: Content is protected !!