Ana Sayfa > 4. Sınıf Türkçe Kitabı > 4. Sınıf Türkçe Kitabı Rafadan Tayfa İle Sokak Oyunları Metni Etkinlik Cevapları

Türkçe Öğretmeni
Binbaşı
Konular1970
Cevaplar0

4. Sınıf Türkçe Kitabı Rafadan Tayfa İle Sokak Oyunları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35


4. Sınıf Türkçe Kitabı Rafadan Tayfa İle Sokak Oyunları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 29-33-34-35


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Rafadan Tayfa İle Sokak Oyunları Metni Etkinlik Cevapları”


Soru : Soğuk havalarda evde veya sınıfta oynamaktan hoşlandığınız oyunlar nelerdir? Bu oyunları neden sevdiğinizi açıklayınız.


Kısa Cevap : “Soğuk havalarda evde veya sınıfta oynamaktan hoşlandığınız oyunlar nelerdir? Bu oyunları neden sevdiğinizi açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Soğuk havalarda evde veya sınıfta arkadaşlarımla beraber öğretmencilik, doktorculuk gibi oyunlar, öğretici ve eğitici kart oyunları, isim şehir gibi arkadaşlarımızla oynayabileceğimiz basit oyunları çok seviyorum.

Boyunları oynarken hem heyecanlanıyor hem de eğlenceli vakit geçiriyoruz.

Arkadaşlarımızla olan ilişkilerimiz pekişiyor ve kendimizi çok mutlu hissediyoruz.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru :  Metinde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını, görsellerden ve içinde geçtiği cümlelerden hareketle tahmin edip aşağıya yazınız. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Pırıltı Kelimesi

Tahminlerim : parıldayan şeyin ışığı

Sözlük Anlamı: Pırıldayan şeyin yansıttığı ışık

Cümlelerim :

  1. Pırıltılı bir geceden aydınlık bir sabaha uyanmıştık.
  2. Yıldızlar parıltıları ile göz kamaştırıyordu.
  3. Pırıltılı çok güzel bir mekandan içeriye girdik.
  4. Annem doğum günü yerime pırıltılı ışıklarla süslemişti.
  5. Yeni aldığımız parıltılı elbiseyi çok seviyorum.

Puan Durumu Kelimesi

Tahminlerim : sporda atılan sayı sonucunda kazanılan sayı

Sözlük Anlamı: 

Çeşitli sporlarda kullanılan ölçüsü ve değeri değişken birim.

Genellikle test biçimindeki sınavlarda cevaplandırılacak soruların sayı olarak değeri veya cevaplayanın başarı değeri.

Cümlelerim :

  1. Oyuna son 5 dakika kala puan durumu değişmiş, herkese şaşırtmıştır.
  2. Bu saatten sonra puan durumunun değişeceğini sanmıyorum.
  3. Artık puan durumu değişmez ama daha fazla sayı yememeye bakalım.
  4. Son maçtaki puan durumu hakkında bilgin var mı?
  5. Puan durumunu öğrenince hem şaşırmış hem de büyük bir sevinç yaşamıştı.

Saka Kelimesi

Tahminlerim : bir hayvan

Sözlük Anlamı:

1. (isim) Evlere, çeşmeden su taşımayı iş edinmiş olan kimse; sucu.

2. (isim) Kırsal bölgelerde sulama işlerini düzenleyen ve denetleyen kimse.

3. Baygınlık, kendinden geçme durumlarına yol açan bir hastalık

Cümlelerim :

  1. Saka kuşunun gözün gerisindeki yanları beyaz, tepe ve boyun yanları siyahtır.
  2. Saka kuşlarının siyah kuyruk tüylerinin uçlarında da beyaz lekeler bulunur.
  3. Oyunda s harfi ile başlayan hayvanlara ” saka” yazdım.
  4. Saka kuşlarının çok güzel olduğunu düşünüyorum.
  5. Dere kenarında ilk defa bir saka kuşu görmüştüm.

2. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :

Metnin konusu : Çizgi film kahramanı olan ekibin soğuk havada evde oynadıkları oyunlar

Metnin ana fikri : Oyun oynamanın faydaları


3. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı iki başlık belirleyiniz. Bu başlıkları belirleme nedenlerinizi sözlü olarak açıklayınız.


Cevap :

Birinci başlığım : Soğuk Zaman Oyunları

İkinci başlığım : Rafadan Evde Oyunu


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız.


Çocukların oynadıkları oyunun özellikleri nedir?


Cevap :

Çocukların oynadıkları oyunun özellikleri en az iki oyuncu ile oynanması, oyuna başlamadan önce isim ve Gülşehir gibi türlerin başlıklarını belirlenmesidir.

Oyuncular alfabeden bir harf seçer ve seçilen harflerle başlayan cevaplar vermeye çalışırlar.


Cevaplarına göre oyuncuların 10 ya da 5 puan almasının sebebi nedir?


Cevap :

Herkesten farklı cevabı yapan oyuncu on, biriyle aynı cevabı yazan oyuncu beş puan alır.


Oyunu hangi oyuncu kazanıyor?


Cevap :

Oyunu Mert kazanmıştır.


“İsim-Şehir” oyununda aklımıza ilk gelen kelimeyi yazmamak neden önemlidir?


Cevap :

“İsim-şehir” oyununda herkesin yazabileceği ihtimali olan kelimeleri yazmamak için aklımıza ilk gelen kelimeyi yazmamalıyız.


“İsim-Şehir” oyunu çocuklara hangi özellikleri kazandırmaktadır?


Cevap :

“İsim-şehir” oyunu çocukların zihinsel gelişimine katkı sağlayarak odaklanma, akıl yürütme ve mantığını etkili bir şekilde kullanmayı öğretir.


Metindeki karakterlerle bu oyunu oynasaydınız, kazanır mıydınız? Neden?


Cevap :

Metindeki karakterlerle bu oyunu oynasaydım bence kazanırdım. Çünkü ben bu oyunda çok iyiyim.


5. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen oyuncuların fiziksel ve kişisel özelliklerini yanlarına yazınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 29-33-34-35 KOZA Yayınları”


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


6. ETKİNLİK


Sınıfta üçerli veya dörderli gruplara ayrılınız. Grubunuza bir ad belirleyiniz. Ad belirlerken hayvan, çiçek veya farklı bir varlık adı tercih edebilirsiniz. Bunun ardından aranızda birer sözcü ve yazıcı seçiniz. A4 büyüklüğündeki bir kâğıdın üst kısmına “İsim, Şehir, Hayvan, Bitki, Eşya, Ülke” kelimelerini yazınız (Diğer gruplarla iş birliği yaparak başka adlar da ekleyebilirsiniz.). Kâğıdın en sonuna puanların yazılması için bir alan bırakınız.

Gruplar olarak sırasıyla bir harf belirleyiniz. Bu harfle başlayan adlar bulmaya çalışırken grup üyeleri olarak görüş alışverişinde bulununuz. Bunu yaparken diğer grupların düşünemeyeceği adlar üzerinde yoğunlaşınız. Belirlediğiniz adı yazıcılar yazdıktan sonra, sözcüler diğer gruplara bildirecektir.

Oyunu öğretmeninizin gözetiminde oynarken her harf için belirli bir süre belirleyiniz. Diğer gruplardan farklı bir kelime yazmış olan grup 10 puan, aynı kelimeleri yazan gruplar ise 5’er puan alacaktır.


Soru : En çok puan alarak oyunu kazanan grubu alkışlayınız. Bu oyunu sevip sevmediğinizi nedenleriyle birlikte defterinize yazınız.


Cevap :

Ben bu oyunu çok seviyorum. Çünkü hem zekamızı geliştiriyor hem de beraber hoşça vakit geçirmemizi sağlıyor.


7. ETKİNLİK


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenen araştırma sonucunda edindiğiniz bilgilerden hareketle eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkındaki konuşmanızı yapınız.

Oyunun ortaya çıkışı, özellikleri ve kuralları hakkında arkadaşlarınızın size yöneltecekleri soruları cevaplayınız. Aynı şekilde siz de onları dinlerken sorular yöneltebilirsiniz. Konuşmanızda konu dışına çıkmamaya özen gösteriniz.


Cevap :

Benim daha önceki derste seçmiş olduğum zeka geliştirici oyun tangramdı. Bu oyun geometrik şekillerin bulunduğu bir oyundur. Hem kendi başımıza hem de grup halinde oynanabilir. Bu oyun sayesinde dikkatimizi geliştirerek, odaklanma becerimizi ilerletebiliriz.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Ülkemizde oynanan bir halk oyununun özelliklerini araştırınız. Edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizde oynanan bir halk oyununun özelliklerini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde oynanan halk oyunlarından bir tanesinin adı “Zeybek”tir.

Bu oyun tek kişi tarafından veya birkaç oyuncunun çember şekline dizilmesi ile oynanabilir.

Zeybek oynayan dansçı ,kollarını omuz hizasında, elleri başıyla aynı hizada olacak şekilde iki yana doğru açar ve bazı oyunlarda kollarını dirseklerden hafifçe kırar.

Zeybek ,halkanı düşmanlardan ve kötülüklerden koruyan kahramanı temsil eder.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 29-33-34-35 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!