Ana Sayfa > 4. Sınıf Türkçe Kitabı > 4. Sınıf Türkçe Kitabı Size Saygı Duyulmasını İstiyorsanız Dürüst Olun Metni Etkinlik Cevapları

Türkçe Öğretmeni
Binbaşı
Konular1970
Cevaplar0

4. Sınıf Türkçe Kitabı Size Saygı Duyulmasını İstiyorsanız Dürüst Olun Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Sınıf Türkçe Kitabı Size Saygı Duyulmasını İstiyorsanız Dürüst Olun Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 85-87-88-89-90


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Size Saygı Duyulmasını İstiyorsanız Dürüst Olun Metni Etkinlik Cevapları”


1. Size göre kendine karşı dürüst olmak ne demektir?


Kısa Cevap : “Size göre kendine karşı dürüst olmak ne demektir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bana göre kendine karşı dürüst olmak kendini bir başkasının göreceği şekilde eleştirmektir. Yanlışları ve doğrularımızı cesurca kendimize söylemek kendine karşı dürüst olmaktır.

Kendine dürüst insanlar hayatta daha güzel şeyler başarabilmektedir çünkü eksiklerini yanlışlarını ölçebiliyorlar. Buna göre kendilerini olumlu yönde ilerletiyorlar. Bu nedenle başarılı insanların bir özelliği de kendine karşı dürüst olmak.


2. Hangi durumlarda başkalarının fikirlerinden etkilenirsiniz? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Hangi durumlarda başkalarının fikirlerinden etkilenirsiniz? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kararsız kaldığım zaman başkalarının fikirlerinden etkilenebiliyorum. Önemli bir karar aldığım zaman başkalarının benim yerimde olsalardı nasıl davranacaklarını soruyorum.

Bu durumda onların kararlarından etkilenebiliyorum. Onların kararlarını ve kendi kararlarını nedenini boylu boyunca düşünerek en doğru kararı vermeye çalışıyorum.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metni okurken önemli bulduğunuz ifadeleri kendi cümlelerinizle aşağıya not alınız. Belirlediğiniz bu ifadeleri arkadaşlarınıza okuyunuz. Onların belirlediği ifadeleri dinleyerek önemli bulduğunuz ifadelerin benzer olup olmadığı hakkında konuşunuz.


Cevap :

Bunu elde edebilmek için kendinize olabileceği tarafsız bir gözle incelemeniz gerek

Yalnız burada anlatılmak istenen “Büyüklerine yalan söyleme.” türünden bir dürüstlük değil. Daha da güçlü olanı kendine karşı dürüst olmaktır sözü edilen.

Sıradan insan olmak istemiyorsanız dürüst olun.

Kendinize karşı dürüst olmak sadece saygınlık değil, gelecekteki kararlarınıza isabet başarı ve mutluluğu getirecektir.


2. ETKİNLİK


Soru : 1. Etkinlikte aldığınız notları tablodaki ölçütlere göre değerlendiriniz.


Cevap :

(EVET) Not alırken kısa cümleler kullandım.
(EVET) Zamanı iyi değerlendirdim.
(EVET) Metni dikkatli bir şekilde okudum.
(EVET) Metnin ana fikrini notlarımda belirttim.
(EVET) Hatırlamamı kolaylaştıracak anahtar kelimeler kullandım.
(EVET) Aldığım notlar metni anlamamı kolaylaştırdı.
(EVET) Not alırken hızlı ama okunaklı yazdım.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen kelimeleri ve kelime gruplarını, sözlük anlamlarından yararlanarak bulmaca içine yerleştiriniz.


Cevap :

eleştiri : Bir insanı, bir eseri, bir konuyu doğru ve yanlış yanlarını bulup göstermek amacıyla inceleme işi, tenkit.

klişe : Özgünlüğü olmayan, değişiklik göstermeyen, bilineni tekrarlayan.

samimi : Candan, açık yüreklilikle davranan.

çifte standart : Kişiye veya duruma göre farklı davranışlarda bulunma, tutarlı olmama.

dürüstlük : Doğruluk. 

portre : Bir kimsenin yağlı boya, sulu boya, kara kalem vb. bir yolla yapılmış resmi.

gözlem : Bir olayın veya gerçeğin, dikkatlice ve planlı bir şekilde ele alınıp incelenmesi.

iç çatışma : İnsanın bir kavram, konu ya da fikir konusunda çelişkiye düşmesi.

tutarlı : Aralarında çelişki bulunmayan, her bakımdan uyumlu.

yansıtmak : Işık, ses, görüntü vb.ni geri göndermek, yansımasını sağlamak.


Soru : Anlamını öğrendiğiniz bu kelimelerden dördünü birer cümlede kullanınız.


Cevap :

eleştiri : Kendini tarafsız gözle eleştirildi.

klişe : Konuştuğumuz konuya klişe laflarla cevap veriyordu.

samimi : Samimi olduğu arkadaşı ile yarın buluşacak.

çifte standart : Kendinize eleştirirken kendinize karşı çifte standart uygulamayın.

dürüstlük : Dürüstlük bir insanın olmazsa olmaz özelliğidir.

portre : Duvardaki portre göz alıcıydı.

gözlem : Jafta sonu doğada gözlem yapmaya ormana gidecekti.

iç çatışma : Alacağı karar nedeniyle kendisiyle iç çatışma yaşıyordu.

tutarlı : Yaptıklarıyla söyledikleri tutarlı değildi.

yansıtmak : Davranışları onun neleri sevdiğini yansıtıyordu.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : a. Metinden alınan aşağıdaki cümleleri okuyarak “-ki” ve “-de” ekleriyle “ki” ve “de” bağlaçlarının yazılışlarına dikkat ediniz. Bunlardan bazılarının kendinden önceki kelimeye bitişik yazıldığı hâlde bazılarının neden ayrı yazıldığı konusunda düşününüz.


Cevap :

“Ayşe’ninkine, Mehmet’inkine uymasa da fikrinizi söyleyin.”

“Diyelim ki bir konu tartışılıyor, size de fikriniz soruldu.”
“Sonra da kendinize gülün yani çok da ciddiye almayın kendinizi.”
“Bundan sonra sıra geliyor, fikrinde, sözünde ve davranışlarında da dürüst olmaya.”

Cümledeki eş görevli kelimeleri veya önermeleri birbirine bağlayan “ki” ve “de” bağlaçları, kendisinden önce gelen kelimeden her zaman ayrı yazılır.

“-de” ve “-ki”nin ek olduğu durumlarda bu ekler kendilerinden önce gelen kelimelere bitişik yazılır.

“de” ve “ki”nin bağlaç mı yoksa ek mi olduğunu ayırt etmek için aşağıdaki yöntemleri kullanabiliriz:

Birinci Yöntem

“ki”nin olduğu kelimeye ”–ler” veya ”-lar” ekini ekleyin. Kelimenin anlamı bozulmazsa bu ek olan -ki’dir ve bitişik yazılır. Kelimenin anlamı bozulursa bu bağlaç olan ki’dir ve ayrı yazılır.

İkinci Yöntem

Cümleden “de” yi çıkarttığımızda cümlenin yapısında bir bozukluk olmuyorsa “de” bağlaçtır ve ayrı yazılır. Cümlenin yapısı bozuluyorsa “-de” burada ek olarak kullanılmaktadır. Bu nedenle kendisinden önceki kelimeye bitişik yazılır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


Soru : b. Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılan “de” ve “ki”leri tespit ediniz. Cümleleri doğru olacak şekilde altlarındaki yazma alanlarına yazınız.


Ahmet’in ki pek güzel olmamış.


Cevap :  Ahmet’in ki pek güzel olmamış.


İrem’lede seninlede bu iş olmayacak.


Cevap : İrem’le de seninle de bu iş olmayacak.


Bu iş öyle bir işki başarmak çok zor.


Cevap : Bu iş öyle bir iş ki başarmak çok zor.


Kitabın biz de kalmış.


Cevap : Kitabın bizde kalmış.


5. ETKİNLİK


Soru : Sınıfa getirdiğiniz karikatürleri arkadaşlarınıza göstererek bunlarda verilen mesajlar hakkında arkadaşlarınızla tartışınız. Karikatürlerden en beğendiklerinizi sınıf panosunda sergileyiniz. Bunları beğenmenizin nedenleri üzerinde düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Sınıfa getirdiğim karikatür verdiği mesaj insanların aşırı kentleşmesi sonucu ağaçların bilinçsizce kesmesi ormanlarımız azalıyor ve bunun tam olarak farkında değiliz. Bu nedenle ağaçlarımızı kesmemeliyiz ormanlarımıza sahip çıkmalıyız. Getirdiğim karikatür bu mesajı veriyor.


6. ETKİNLİK


Soru : Defterinize hayalî unsurlara da yer vererek dürüstlüğün önemini anlatan bir hikâye yazınız. Yazınızda serim, düğüm ve çözüm bölümlerine dikkat ediniz.


Kısa Cevap : “Defterinize hayalî unsurlara da yer vererek dürüstlüğün önemini anlatan bir hikâye yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ağaçların yüksekliğinden gökyüzünün görünmediği yüzlerce çiçek ve meyvenin olduğu koskocaman bir orman varmış. Bu ormanda hayvanlar mutlu mesut yaşarmış. Günlerden bir gün Çocuk Tilki okula giderken birden ödevini yapmadığını fark etmiş. Bu ödev çok önemliymiş çünkü fil öğretmen ödevleri kontrol edeceğini söylemiş.

Tilki “Eyvah! ödevimi unuttum. Şimdi ne yapacağım dersim birazdan başlayacak ancak okula yetişebilirim.” demiş. Okulda ders başlayınca fil öğretmen “Herkes ödevlerini çıkarsın çocuklar ödevleri kontrol edeceğim.” demiş. Herkes teker teker ödevlerini çıkarmış. Sıra Çocuk Tilki gelince “Öğretmenim ben ödevimi evde unuttum ama yapmıştım.” demiş. Fil öğretmende “Sorun değil, herkes bazen unutabilir.” demiş. Tilki öğretmene bir şey demediğine çok şaşırmış.

Demek ki yalan işe yarıyormuş. Hayatının bir çok yerinde artık yalanı kullanabileceğini düşünmüş. Günler günleri kovalamış aylar ayları. Çocuk Tilki artık yalan söylemeye alışmış. Yalan söyledikçe böbürleniyor kendinde olmayan özellikler düşünceler ve birçok şeyi kendini havalı göstermek için söylüyordu. Fil öğretmen “Arkadaşlar ormanımızda koşu yarışması düzenlenecek. kim katılmak ister?” demiş. Kendini yalan söylemekten artık farklı bir de hisseden Çocuk Tilki “Ben hızlı koşuyorum öğretmenim.

Ben yarışmaya katılmak istiyorum.” demiş. Öğretmen bu duruma çok sevinmiş. Sınıfını bir kişi temsil edeceği için çok mutluymuş. Yarışma günü geldiğinde bütün yarışmacılar yerine almış hepsi çok hırslı gözüküyormuş. Düdük çalmış ve herkes koşmaya başlamış. Ne yaparsa yapsın tilki onları geçemiyormuş. En sonundaymış olan gücünün hepsini kullanarak koşmaya çalışıyordu ama bir türlü hiç kimseyi geçemiyordu.

Yarışmadaki rakipleri o kadar ilerlemiştir ki Çocuk Tilki artık onları göremiyordu. Bir anda yaptıkları aklına gelmişti. Çocuk Tilki koşamamayı hem sevmiyor hem de beceremiyordu ama o kadar çok yalan söylüyordu ki artık kendini her şeyde en mükemmel en iyi hissediyordu. Söylediği yalanlara Kendi bile inanıyordu. Artık bunun böyle olmadığını farkına vardı. Bu yarışma ona ders olmuştu. Kendini eleştiriyor eksikliklerini iyi olduğu yönlerini farkına varıyordu. Artık yalan söylemiyordu.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Sınıfınıza sevdiğiniz 3 kişiye ait fotoğraf getiriniz.


Cevap :

Bu etkinliği sizin yapmanız gerekmektedir. Bu konuda ailenizden yardım alabilirsiniz.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 85-87-88-89-90 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
Profile Photo
Binbaşı

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

error: Content is protected !!