Ana Sayfa > 7. S─▒n─▒f Din K├╝lt├╝r├╝ Kitab─▒ > 7. S─▒n─▒f Din K├╝lt├╝r├╝ G├╝n Yay─▒nc─▒l─▒k Kitab─▒ Sayfa 99

Din K├╝lt├╝r├╝ ve Ahlak Bilgisi ├ľ─čretmeni
Y├╝zba┼č─▒
Konular1109
Cevaplar0

7. S─▒n─▒f Din K├╝lt├╝r├╝ Kitab─▒ G├╝n Yay─▒nc─▒l─▒k ├ťniteye Haz─▒rl─▒k Cevaplar─▒ Sayfa 99


5. ├ťnite ├ťniteye Haz─▒rl─▒k Cevaplar─▒


7. S─▒n─▒f Din K├╝lt├╝r├╝ G├╝n Yay─▒nc─▒l─▒k Sayfa 99 Cevaplar─▒


1. Mezhep, f─▒k─▒h, itikat ve tasavvuf kavramlar─▒n─▒n anlamlar─▒n─▒ ├Â─čreniniz.


K─▒sa Cevap : “Mezhep, f─▒k─▒h, itikat ve tasavvuf kavramlar─▒n─▒n anlamlar─▒n─▒ ├Â─čreniniz.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Mezhep:┬áS├Âzl├╝k manas─▒ olarak gidilen yol demektir. ─░nsanlar─▒n tutmu┼č olduklar─▒ yol manas─▒ndad─▒r. Bir m├╝├žtehidin belirlemi┼č oldu─ču ve dinden ├ž─▒kard─▒─č─▒ h├╝k├╝mlerdir.

F─▒k─▒h: ─░slam hukuku demek olup ─░slam’─▒n gerek ibadet gerekse muamelat y├Ân├╝n├╝ kapsar. Yani hem ibadetin tarifi┬á hem de devlet hukuku gibi t├╝m bilgileri i├žerir.

─░tikat: Ba─člamak, inanmak manas─▒ndad─▒r. ─░nan├ž sistemi veya insanlar─▒n inand─▒klar─▒ ┼čeyler i├žin kullan─▒l─▒r.

Tasavvuf:┬á Manevi yoldur. Kendini Allah’─▒n yoluna adamad─▒r.


2. F─▒khi mezheplerin hangileri oldu─čunu ara┼čt─▒r─▒p ├Â─čreniniz.


K─▒sa Cevap : “F─▒khi mezheplerin hangileri oldu─čunu ara┼čt─▒r─▒p ├Â─čreniniz.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.┬á

Uzun Cevap :

F─▒khi mezhepler amel bak─▒m─▒ndan ; Malik├«, Hanef├«, ┼×afi├« ve Hanbel├« mezhepleridir.

Hanefi mezhebi; ─░mam Ebu Hanife’nin ad─▒n─▒ ta┼č─▒yan , ┼×afii mezhebi; ─░mam ┼×afii’nin ad─▒n─▒ ta┼č─▒yan , Maliki mezhebi; ─░mam-─▒ Malik’nin ad─▒n─▒ ta┼č─▒yan , Hanbel├« mezhebi; ─░mam Ahmed ─░bni Hanbel’nin ad─▒n─▒ ta┼č─▒yan ve onlar─▒n ├Ânc├╝l├╝─č├╝n├╝ ettikleri mezheplerdir.

─░tikat bak─▒m─▒ndan ise Maturilik ve E┼čariliktir. Bu iki mezhep birbirinden ├žok az farklar─▒ olan mezheplerdir.


3. Nak┼čibendilik hakk─▒nda ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Nak┼čibendilik hakk─▒nda ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.┬á

Uzun Cevap :

Bu terbiye yolu ve us├╗l├╝, ┼×ah-─▒ Nak┼čibend Hz.leri ile ba┼člam─▒┼č de─čildir.┬á Bu terbiye yolunun adab─▒, silsile yolu ile Hz. Ebu Bekir S─▒dd─▒k ÔÇÖa (r.a) ve ondan Hz. Resulullah (s.a.v) Efendimiz:’ e kadar ula┼čmaktad─▒r.
─░slami emirler hem ibadetler hemde manevi yolda ilerlemek oldu─čundan dolay─▒ sadece namaz , oru├ž gibi islam─▒n be┼č temel ┼čart─▒ yapmak yeterli olmaz. Ayn─▒ zamanda Kuran─▒n emretmi┼č oldu─ču ihlas ve devaml─▒ zikirde olma halinin temini ama├žlan─▒r. Nak┼čiler sessiz zikir yaparlar.


4. Yesevili─čin Orta Asya ve AnadoluÔÇÖda ─░slamÔÇÖ─▒n yay─▒lmas─▒na katk─▒s─▒ hakk─▒nda bir ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Yesevili─čin Orta Asya ve AnadoluÔÇÖda ─░slamÔÇÖ─▒n yay─▒lmas─▒na katk─▒s─▒ hakk─▒nda bir ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.┬á

Uzun Cevap :

Hac─▒ Bekta┼č Veli Ahmed Yesevi’ nin halifesi olup, onun izinden gitmi┼č b├╝y├╝k bir velidir. Osmanl─▒n─▒n kurulu┼č s─▒ralar─▒nda gelmi┼č, yeni├žerilere b├╝y├╝k dualarda bulunmu┼čtur. Duas─▒n─▒n bereketi ile bir├žok hay─▒rlar elde edilmi┼č ve Orhan Gazi taraf─▒ndan b├╝y├╝k h├╝rmet edilmi┼čtir.

─░nsanlara ─░slam bilincini ve devletin k─▒ymeti anlat─▒lm─▒┼č , b├Âylece Anadolu’ da ─░slam─▒n yay─▒lmas─▒nda b├╝y├╝k katk─▒lar sa─članm─▒┼čt─▒r.


5. Alevilik-Bekta┼čilikte yer alan semah, musahiplik ve g├╝lbank kavramlar─▒n─▒n anlamlar─▒n─▒ s├Âzl├╝klerden bularak defterinize yaz─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Alevilik-Bekta┼čilikte yer alan semah, musahiplik ve g├╝lbank kavramlar─▒n─▒n anlamlar─▒n─▒ s├Âzl├╝klerden yaz─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.┬á

Uzun Cevap :

Semah; Alevi ve Bekta┼čiler taraf─▒ndan inan├žlar─▒ gere─či cemevlerinde yap─▒lan, hizmet sahipleri zakirlerin ├žald─▒─č─▒ saz e┼čli─činde s├Âylenen s├Âzler ve m├╝zi─čin ritmine uyarak yap─▒lan mistik ve estetik hareketler ile Tanr─▒’ya ula┼čt─▒klar─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝kleri hareketlerdir.

Musahiplik; Alevilik inanc─▒na intisap etmi┼č bir birey (talip) bu erk├óna uymak ve kendisine ‘ahretlik’ denilen bir musahip tutmas─▒ gerekir ki kelime manas─▒ da” sahiplenilen” demektir.

G├╝lbank; Mevlevilik, Bekta┼čilik, Halvetilik, Kadirilik, Rufailik gibi tarikatlarda hep bir a─č─▒zdan y├╝ksek sesle s├Âylenen alk─▒┼č, dua i├žerikli s├Âzlerdir.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!