Ana Sayfa > 8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ > 8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 52-56-57-58-59 MEB Yay─▒nlar─▒

T├╝rk├že ├ľ─čretmeni
Binba┼č─▒
Konular1969
Cevaplar0

8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Ders Kitab─▒ Atat├╝rk ve M├╝zik Metni Etkinlik Cevaplar─▒ Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Atat├╝rk ve M├╝zik Metni Etkinlik Cevaplar─▒


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že Kitab─▒ Sayfa 52-56-57-58-59


Haz─▒rl─▒k ├çal─▒┼čmalar─▒


1. Kendinizi bir sanat dal─▒yla ifade etmek isteseniz hangi sanat─▒ se├žerdiniz? Ni├žin?


K─▒sa Cevap : “Kendinizi bir sanat dal─▒yla ifade etmek isteseniz hangi sanat─▒ se├žerdiniz? Ni├žin?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Ben resmi se├žerdim ├ž├╝nk├╝ resim yapmak zihnimde kurdu─čum bir├žok hayali sanki ger├žekle┼čtirmi┼čim gibi hissettiriyor.

G├Ârd├╝klerimi unutamam i├žin bana yol sunuyor. ─░nsanlar bir├žok ┼čey g├Âr├╝r ama hani insan g├Ârd├╝klerinden duyduklar─▒ndan hissettiklerinden farkl─▒ anlamlar ├ž─▒kart─▒rlar.

Sanat dallar─▒ bu g├Ârd├╝klerimizi farkl─▒ g├Âr├╝┼č ┼čekillerinin yans─▒tma ┼čeklidir Ben g├Ârd├╝klerimi kendimi g├Ârd├╝─č├╝m gibi yans─▒tmak isterim kendi hayal d├╝nyam─▒ s├╝sleyen bir├žok ┼čeyi kalemin ├žizmesine izin vererek ├žizerdim.


2. Atat├╝rkÔÇÖ├╝n sanata ve sanat├ž─▒ya ├Ânem vermesinin sebebi sizce neler olabilir?


K─▒sa Cevap : “Atat├╝rkÔÇÖ├╝n sanata ve sanat├ž─▒ya ├Ânem vermesinin sebebi sizce neler olabilir?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Atat├╝rk sanat─▒n tan─▒m─▒ hakk─▒nda ┼č├Âyle bir a├ž─▒klama yapm─▒┼čt─▒r. “Sanat g├╝zelli─čin ifadesidir. Bu anlat─▒m s├Âzl├╝ olursa ┼čiir, ezgi ile olursa m├╝zik, resim ile olursa ressaml─▒k, oyma ile olursa heykelt─▒ra┼čl─▒k, bina ile olursa mimarl─▒k olur” demi┼čtir.

Ayn─▒ zamanda “Bir millet sanata ├Ânem vermedik├že b├╝y├╝k bir felakete mahkumdur.” ifadelerini kullanm─▒┼čt─▒r. Bir milletin ya┼čad─▒klar─▒ sorunlar d├╝┼č├╝nd├╝kleri fikirler ancak sanatla var olurlar. Sana sanat├ž─▒n─▒n mesaj─▒d─▒r.

Sanat├ž─▒ anlatmak istedi─či fikri veya olay─▒ sanat─▒yla imgesel bir anlat─▒m sergiler. Sanat├ž─▒ toplumda ezilen yok say─▒lan ki┼čileri sorunlar─▒n─▒ ortaya ├ž─▒kararak onlara yeni bir yol sunar. Atat├╝rk de bunun bildi─či i├žin sanat├ž─▒ ve sanat├ž─▒ya ├Ânem vermi┼čtir.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 56 Cevaplar─▒


1. ETK─░NL─░K


Soru : Anlam─▒ verilen s├Âzc├╝k ve s├Âzc├╝k gruplar─▒n─▒ bulunuz. Bo┼čluklara uygun harfleri yerle┼čtiriniz.


  • DAMGA┬áVURMAK┬á: ─░z b─▒rakmak.
  • EVRENSEL┬á: B├╝t├╝n insanl─▒─č─▒ ilgilendiren.
  • TASD─░KLEMEK┬á: Onaylamak.
  • ─░HT─░MAM┬á: ├ľzen
  • FASIL : Pe┼črev, nak─▒┼č, ┼čark─▒, saz semaisi vb. par├žalar─▒n belli bir s─▒raya g├Âre ├žal─▒n─▒p s├Âylenmesi.
  • AMAT├ľR┬á: Bir i┼či meslek veya alan uzman─▒ olmadan yapan.
  • MALUM : Bilinen, belli.
  • ─░┼×T─░RAK┬áETMEK┬á: Kat─▒lmak.
  • NEZD─░NDE┬á: Yan─▒nda, huzurunda, g├Âzetiminde.
  • NABIZ YOKLAMAK : Niyetini, d├╝┼č├╝ncesini, e─čilimini anlamaya ├žal─▒┼čmak.
  • ENTERESAN : ─░lgi ├žekici, ilgin├ž.
  • ─░CRA┬áETMEK : Yapmak.

8. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 57 Cevaplar─▒


2. ETK─░NL─░K


ÔÇťAtat├╝rk ve M├╝zikÔÇŁ metninden hareketle a┼ča─č─▒daki sorular─▒ yan─▒tlay─▒n─▒z.


1. Musiki ink─▒lab─▒n─▒n en b├╝y├╝k hedefi nedir?


K─▒sa Cevap : “Musiki ink─▒lab─▒n─▒n en b├╝y├╝k hedefi nedir?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Musiki ─░nk─▒lab─▒ en b├╝y├╝k hedefi d├╝nya ├žap─▒nda pop├╝ler bir m├╝zik olmakt─▒r. Klasik T├╝rk m├╝zi─činin t├╝m d├╝nyaca dinlenmesi ve sevilen bir m├╝zik t├╝r├╝ olmas─▒n─▒ sa─člamakt─▒r.

Ayn─▒ zamanda Musiki ink─▒lab─▒ T├╝rk halk─▒n─▒n kendi m├╝zi─čini sahiplenmesi ve ona sahip ├ž─▒kmas─▒ dinlemesine sa─člamak i├žin yap─▒lm─▒┼čt─▒r.


2. Atat├╝rkÔÇÖ├╝n m├╝zi─če ilgi duymas─▒nda etkili olan kimdir? Nas─▒l etkili olmu┼čtur?


K─▒sa Cevap : “Atat├╝rkÔÇÖ├╝n m├╝zi─če ilgi duymas─▒nda etkili olan kimdir? Nas─▒l etkili olmu┼čtur?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Frans─▒z d├╝┼č├╝n├╝r Montesque Atat├╝rk’├╝n m├╝zi─če ilgi duymas─▒na sa─člam─▒┼čt─▒r. Montesque Onun Kad─▒nlar─▒n─▒n Ruhu adl─▒ kitab─▒nda m├╝zikte yap─▒lacak de─či┼čikliklerin ├╝lkenin bile b├╝t├╝n seyrinde de─či┼čiklik yarataca─č─▒n─▒ s├Âylemi┼čtir.

Atat├╝rk Montesque m├╝zik ile ilgili d├╝┼č├╝ncelerinden etkilenmi┼č ve ├žok ak─▒ll─▒ca bulmu┼č. Bunu da kendisi kullanmak i├žin ├žal─▒┼čmalar ba┼člatm─▒┼čt─▒r. M├╝zi─čin sadece insan─▒n duygu ve d├╝┼č├╝ncelerini de─čil bir ├╝lkeyi bile de─či┼čtirecek kadar g├╝├žl├╝ oldu─čunu Atat├╝rk anlam─▒┼čt─▒r.


3. Atat├╝rkÔÇÖ├╝n iyi bir m├╝zik bilgisine sahip olmas─▒nda neler etkili olmu┼čtur?


K─▒sa Cevap : “Atat├╝rkÔÇÖ├╝n iyi bir m├╝zik bilgisine sahip olmas─▒nda neler etkili olmu┼čtur?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Atat├╝rk iyi bir m├╝zik m├╝zik zevkine sahip olmas─▒nda arkada┼člar─▒n─▒n etkisi olmu┼čtur. ├çevresindeki ki┼čilerin iyi bir m├╝zik bilgisine sahip olmas─▒ Atat├╝rk onlarla bu konu hakk─▒nda konu┼čmas─▒ ve bilgi almas─▒ sayesinde Atat├╝rk’├╝n de iyi bir m├╝zik bilgisi sahibi birisine d├Ân├╝┼čt├╝rm├╝┼čt├╝r.

Atat├╝rk m├╝zik e─čitimi almam─▒┼čt─▒r ama arkada┼člar─▒n─▒n do─čru se├žerek m├╝zik hakk─▒nda bilgi sahibi olmu┼čtur. Biz de Mustafa Kemal Atat├╝rk’e ├Ârnek al─▒p arkada┼člar─▒m─▒z─▒ iyi se├žerek arkada┼člar─▒m─▒zdan bilgilerinden faydalan─▒p iyi yerlere gelebiliriz.


4. Atat├╝rkÔÇÖ├╝n sevdi─či t├╝rk├╝ler nelerdir?


K─▒sa Cevap : “Atat├╝rkÔÇÖ├╝n sevdi─či t├╝rk├╝ler nelerdir?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Atat├╝rk’├╝n sevdi─či t├╝rk├╝ler Yan─▒k ├ľmer, K─▒rm─▒z─▒ g├╝l├╝n Ali var, sobalar─▒nda guru da me┼če yan─▒yor Efem, ├ç├Âkertmeden ├ž─▒kt─▒m da Halil’im, Ata bar─▒┬á M─▒z─▒ka ├çal─▒nd─▒ D├╝─č├╝n m├╝ sand─▒m, K├Âro─člu sola─č─▒, Da─člar Da─člar Ali kimin ka┼člar─▒ kare, Sar─▒ Zeybek, Havada Bulut Yok, k─▒┼člar Doldu Bug├╝n, bayeti Taksim, Merhabad─▒r.


5. Atat├╝rk, m├╝zik ink─▒lab─▒n─▒ ger├žekle┼čtirmek i├žin hangi ├žal─▒┼čmalar─▒ yapm─▒┼čt─▒r? A├ž─▒klay─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “Atat├╝rk, m├╝zik ink─▒lab─▒n─▒ ger├žekle┼čtirmek i├žin hangi ├žal─▒┼čmalar─▒ yapm─▒┼čt─▒r? A├ž─▒klay─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Atat├╝rk m├╝zik ink─▒lab─▒n─▒n ger├žekle┼čtirmek i├žin ve T├╝rk sanat m├╝zi─činin d├╝nya ├žap─▒nda tan─▒n─▒r bilinir ve sevilen bir m├╝zik olmas─▒ i├žin b├╝y├╝k ├žaba sarf etmi┼čtir. Atat├╝rk bir ├╝lkenin m├╝zikle geli┼čebilece─čini ve sanat─▒n ├╝lkenin geli┼čmesinde ├žok ├Ânemli rol oynad─▒─č─▒n─▒ bilmektedir.

Atat├╝rk m├╝zik ink─▒lab─▒ yaparken ayn─▒ zamanda sahne sanatlar─▒ ve operaya da ├Ânem vermi┼čtir. T├╝rk sanat m├╝zi─čini geli┼čtirerek ├ža─ča uygun bir ┼čekilde d├╝nyada bilinmesi i├žin elinden gelen her ┼čeyi yapm─▒┼čt─▒r. Ayn─▒ zamanda ├╝lkemizdeki insanlar─▒n kendi m├╝zik t├╝rlerini unutmamas─▒ bilmesi, ├Â─črenmesi ve ├╝retmesi i├žin ├žaba sarf etmi┼čtir. Tabii ki Atat├╝rk’├╝n bu ├žal─▒┼čmalar─▒ sonu├žsuz kalmam─▒┼č 1934’te Ankara’da konservatuar a├ž─▒lm─▒┼čt─▒r.


6. Siz olsayd─▒n─▒z insanlar─▒n sanata gereken ├Ânemi vermesi i├žin hangi ├žal─▒┼čmalar─▒ yapard─▒n─▒z?


K─▒sa Cevap : “Siz olsayd─▒n─▒z insanlar─▒n sanata gereken ├Ânemi vermesi i├žin hangi ├žal─▒┼čmalar─▒ yapard─▒n─▒z?” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Ben sanata gerekli ├Ânemi verilmesi i├žin ilk ├Ânce sanat├ž─▒y─▒ desteklerdim. Sanat├ž─▒ ekonomik alanda desteklerdim. Sanat├ž─▒ ekonomik alanda d├╝┼č├╝nmemesine kendini o y├Ânlere de─čil de daha ├žok sanat─▒na ve ├╝retmeye vermesini sa─člard─▒m.

Sanat├ž─▒ kendine ekonomik alanda rahat hissederse sanat─▒na o kadar daha iyi y├Ânelir. Ekonomik kayg─▒lardan uzak bir sanat├ž─▒ eserinden daha ├žok y├Ânelir ve g├╝zel esere meydana getirebilir. Sanat├ž─▒y─▒ devlet taraf─▒ndan desteklemek her sanat├ž─▒n─▒n hakk─▒d─▒r.


3. ETK─░NL─░K


a) A┼ča─č─▒daki yarg─▒lardan okudu─čunuz metnin t├╝r ├Âzelliklerini yans─▒tanlar─▒ i┼čaretleyiniz.


“8. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB┬á Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 57 Cevaplar─▒”


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 58 Cevaplar─▒


4. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒da Atat├╝rkÔÇÖ├╝n ├Âzdeyi┼čleri verilmi┼čtir. Bu ├Âzdeyi┼člerin konusunu ├Ârnekteki gibi yaz─▒n─▒z.


ÔÇťD├╝nyada her ┼čey i├žin, medeniyet i├žin, hayat i├žin, muvaffakiyet i├žin en hakiki m├╝r┼čit ilimdir, fendir.ÔÇŁ


Cevap┬á:┬áBilime Verdi─či ├ľnem


ÔÇťBen icap etti─či zaman en b├╝y├╝k hediyem olmak ├╝zere T├╝rk milletine can─▒m─▒ verece─čim.ÔÇŁ


Cevap : Millet Sevgisi


ÔÇťE─čitimdir ki bir milleti ya ├Âzg├╝r, ba─č─▒ms─▒z, ┼čanl─▒, y├╝ksek bir topluluk h├ólinde ya┼čat─▒r ya da esaret ve sefalete terk eder.ÔÇŁ


Cevap┬á:┬áE─čitime Verdi─či ├ľnem


ÔÇťEy y├╝kselen yeni nesil! Gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk, onu sonsuza kadar ya┼čatacak olan sizlersiniz.ÔÇŁ


Cevap┬á:┬áGen├žli─če Duydu─ču G├╝ven


ÔÇťYolunda y├╝r├╝yen bir yolcunun yaln─▒z ufku g├Ârmesi k├ófi de─čildir. Muhakkak ufkun ├Âtesini de g├Ârmesi ┼čartt─▒r.ÔÇŁ


Cevap┬á:┬á─░leri G├Âr├╝┼čl├╝l├╝─č├╝


ÔÇťHepiniz mebus olabilirsiniz, vekil olabilirsiniz, hatta cumhurba┼čkan─▒ olabilirsiniz fakat bir sanatk├ór olamazs─▒n─▒z.ÔÇŁ


Cevap : Sanat Sevgisi


5. ETK─░NL─░K


Soru : Derse haz─▒rl─▒k b├Âl├╝m├╝nde ara┼čt─▒rd─▒─č─▒n─▒z Atat├╝rkÔÇÖ├╝n T├╝rk dili ├╝zerine yapt─▒─č─▒ ├žal─▒┼čmalarla ilgili planlama tablosunu sunumunuzdan ├Ânce doldurup sunumunuzu ger├žekle┼čtiriniz.


Sunumun konusu nedir?


Cevap┬á: Atat├╝rk’├╝n T├╝rk dili ├╝zerine yapt─▒─č─▒ ├žal─▒┼čmalar.


Sunumun mesaj─▒ ne olacak?


Cevap┬á: Toplumun dilinin onu geli┼čmesiyle orant─▒l─▒ oldu─ču.


Sunumu kimlere yapacaks─▒n─▒z?


Cevap┬á: ├ľ─čretmenime ve s─▒n─▒f arkada┼člar─▒ma.


Sunumu nerede yapacaks─▒n─▒z?


Cevap┬á: S─▒n─▒f─▒mda yapaca─č─▒m.


Sunum i├žin hangi ara├žlar─▒ (etkile┼čimli tahta, projeksiyon, ses kay─▒t cihaz─▒, foto─čraflar vb.) kullanacaks─▒n─▒z?


Cevap┬á: Etkile┼čimli tahta, ses kay─▒t cihaz─▒ ve┬á foto─čraflar kullanaca─č─▒m.


Sunum i├žin hangi bilgi kaynaklar─▒ndan (kitap, internet vb.) yararlanacaks─▒n─▒z?


Cevap┬á: K├╝t├╝phanedeki kitaplardan ve internetten yararlanaca─č─▒m.


8. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 59 Cevaplar─▒


6. ETK─░NL─░K


Soru : A┼ča─č─▒daki c├╝mlelerde ge├žen fiilimsileri bulup t├╝rlerini belirleyerek uygun b├Âl├╝mleri i┼čaretleyiniz.


“8. S─▒n─▒f T├╝rk├že MEB Yay─▒nlar─▒ Ders Kitab─▒ Sayfa 59 Cevaplar─▒”


7. ETK─░NL─░K


a) A┼ča─č─▒daki matematik ve geometri terimlerini dilimize Atat├╝rk kazand─▒rm─▒┼č─▒r. Bu s├Âzc├╝kleri inceleyiniz.


haric-i k─▒smet Ôçĺ b├Âl├╝m
kabiliyet-i taksim Ôçĺ b├Âl├╝nebilme
zarb Ôçĺ ├žarp─▒
mazrupÔçĺ ├žarpan
mazrubata tefrik Ôçĺ ├žarpanlara ay─▒rma
muhit-i daire Ôçĺ ├žember
amudi Ôçĺ dikey
murabba Ôçĺ kare

b) ÔÇťVatan sevgisi konulu kitab─▒m─▒ ba┼čka bir perspektifle yazd─▒m. Objektif bir de─čerlendirme yap─▒l─▒rsa┬á trend kitaplar aras─▒nda yer alaca─č─▒na inan─▒yorum.ÔÇŁ


Yukar─▒daki c├╝mlelerde ge├žen yabanc─▒ s├Âzc├╝klerin alt─▒n─▒ ├žiziniz. Bu s├Âzc├╝kleri ve T├╝rk├že kar┼č─▒l─▒klar─▒n─▒ alttaki bo┼čluklara yaz─▒n─▒z.


Cevap :

  • Perspektif┬áÔçĺ Bak─▒┼č a├ž─▒s─▒
  • Objektif┬áÔçĺ Nesnel
  • Trend┬áÔçĺ E─čilim

Gelecek Derse Haz─▒rl─▒k


ÔÇó ├çanakkale Sava┼č─▒ konulu an─▒lar derleyip s─▒n─▒fa getiriniz.


K─▒sa Cevap : “├çanakkale Sava┼č─▒ konulu an─▒lar derleyip s─▒n─▒fa getiriniz.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

Bekir ├çavu┼č, Re┼čit Pa┼ča vapuruna getirilen yaral─▒lardan birisiydi ve sava┼č─▒n ├Ân cephelerinde bulunmu┼čtu. Ayaklar─▒ndan birisi kangren olan Bekir ├çavu┼č vapurda hemen ameliyat edildi.

Kangreninin ├žok ilerlemi┼č olmas─▒ndan dolay─▒, hayati riski vard─▒. Kangrenin yan─▒nda ├žok fazla kan kaybetmesi nedeni ile de ya┼čamas─▒ bir mucize olacakt─▒. Ayn─▒ g├╝n├╝n gecesinde bir Alman hasta bak─▒c─▒s─▒ acele ile ba┼čhem┼čirenin yan─▒na gitti. Ona Bekir ├çavu┼č’un ameliyat oldu─ču halde yata─č─▒na yatmad─▒─č─▒n─▒ ve s├╝rekli dola┼čmaya ├žal─▒┼čt─▒─č─▒n─▒ s├Âyledi.

Ba┼čhem┼čire Bekir ├çavu┼č’un yan─▒na gitti─činde ├žavu┼čun ├žok fazla ate┼či oldu─čunu fark etti. Ancak Bekir ├çavu┼č “Emir geldi” diyor ve yata─č─▒na yatmak istemiyordu. Bulundu─ču durumda bile ├žavu┼čun akl─▒ndan ge├žen tek ┼čey sava┼č ve komutanlar─▒ndan gelmi┼č emirlerdi. Sabaha kar┼č─▒ Bekir ├çavu┼č ┼čehit oldu. A─čz─▒ndan ├ž─▒kan s├Âz s├Âzc├╝kler ise “Emri yapamad─▒m.” Oldu.


ÔÇó ├çanakkale Sava┼č─▒ÔÇÖn─▒n T├╝rk tarihindeki ├Ânemi ile ilgili ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.


K─▒sa Cevap : “├çanakkale Sava┼č─▒ÔÇÖn─▒n T├╝rk tarihindeki ├Ânemi ile ilgili ara┼čt─▒rma yap─▒n─▒z.” ile ilgili k─▒sa cevab─▒ i├žin t─▒klay─▒n─▒z.

Uzun Cevap :

├çanakkale Sava┼č─▒ Osmanl─▒ Devleti’nin ├žok zarf ┼čartlar alt─▒nda girdi─či Balkan sava┼člar─▒nda olan yenilgiden sonra askerlerin olumsuz duygular besledi─či bir anda olmu┼čtur. ├çanakkale Sava┼č─▒’nda pek ├žok ┼čehidimiz pek ├žok kayb─▒m─▒z pek ├žok gazimiz bulunmaktad─▒r.

Yaln─▒zca askerler de─čil milli halk─▒n deste─či ├žok b├╝y├╝kt├╝r. Bat─▒ ├╝lkelerin ├Âzellikle ─░ngiltere’nin pis emellerine kar┼č─▒ b├╝y├╝k bir zaferdir. ├çarl─▒k Rusya’n─▒n ├ž├Âk├╝┼č├╝n├╝ h─▒zland─▒rm─▒┼čt─▒r. Ayn─▒ zamanda Anadolu topraklar─▒ ve bo─čazlar─▒n T├╝rkler hakimiyetinde kalmas─▒n─▒ sa─člam─▒┼čt─▒r. Atalar─▒m─▒z─▒n verdi─či bu onurlu m├╝cadeleyi gururla an─▒yor ve onlara rahmet diliyoruz.



 

Our Score
Yorum S─▒rala
Profile Photo
Binba┼č─▒

E-posta adresiniz yay─▒nlanmayacak. Gerekli alanlar * ile i┼čaretlenmi┼člerdir

error: Content is protected !!