3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 178-179-180-181 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Kenar Sayılarına Göre İsimlendirilmesi Metni Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181


3. Sınıf Matematik Kitabı Şekillerin Kenar Sayılarına Göre İsimlendirilmesi Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 178-179-180-181


Soru : Selim odasında babası ile bir uçurtma yapar. Selim’in odasındaki eşyaları inceleyelim. Eşyaların kenar sayıları ile ilgili ne söyleyebiliriz? Düşünelim.


Cevap :

  • Uçurtma altıgendir.
  • Saat daire
  • Yatak ve tablo dikdörtgen
  • Eşya kabı beşgen
  • Dolap ve resim kare

ETKİNLİK


Araç Gereç: Geometri tahtası, 5 adet paket lastiği
• Geometri tahtanızdaki her iki nokta arası 1 birimdir.
• Paket lastiklerini kullanarak kare ve dikdörtgenler oluşturunuz.
• Oluşturduğunuz kare ve dikdörtgenlerin kaçar tane kenarı vardır?


Cevap : 4 tane kenarı vardır.


• Dört kenarı olan geometrik şekilleri nasıl isimlendiririz?


Cevap : Kare ve dikdörtgen


• Tahta üzerinde yeni bir kare oluşturunuz.
• Oluşturduğunuz karenin kenar sayısını bir arttırarak yeni şekiller oluşturunuz.
• Oluşturduğunuz yeni şeklin kaç kenarı oldu? Oluşturduğunuz bu yeni şekli nasıl isimlendirebilirsiniz?


Cevap : 4 tane kenarı vardır.


• Tahta üzerinde yeni bir kare oluşturunuz.
• Oluşturduğunuz karenin kenar sayısını iki arttırarak yeni şekiller oluşturunuz.
• Oluşturduğunuz yeni şeklin kaç kenarı oldu? Oluşturduğunuz bu yeni şekli nasıl isimlendirebilirsiniz?


Cevap : Altıgen olarak isimlendirilir. 6 tane kenarı vardır.


• Tahta üzerinde yeni bir kare oluşturunuz.
• Oluşturduğunuz karenin kenar sayısını dört arttırarak yeni şekiller oluşturunuz.
• Oluşturduğunuz yeni şeklin kaç kenarı oldu? Oluşturduğunuz bu yeni şekli nasıl isimlendirebilirsiniz?


Cevap :  Sekizgen olarak isimlendirilir. 8 tane kenarı olur.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları


Soru : Aşağıdaki geometrik şekilleri kenar sayılarına göre isimlendirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları


1. Aşağıdaki geometrik cisimleri inceleyiniz. Geometrik cisimlerin köşelerini kırmızı, ayrıtlarını mavi, yüzlerini de yeşil boyayla boyayarak belirtiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 178-179-180-181 Cevapları”

2. Aşağıdaki ifadelerin önüne doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız.


Cevap :

(Doğru) Küp, dikdörtgen prizma ve kare prizmanın köşe sayıları eşittir.

(Yanlış) Küp ile kare prizmanın bütün yüzleri karedir.

(Yanlış) Dikdörtgen prizma ile kare prizmanın en az 4 yüzü dikdörtgendir.

(Doğru) Küp ile dikdörtgen prizmanın ayrıt sayısı eşittir.

(Yanlış) Kare prizma ile dikdörtgen prizmanın bütün yüzleri birbirine benzer.


3. Aşağıdaki noktalı yerlere kutu içinde verilen ifadelerden uygun olanını yazınız. 


Cevap :

• Kare ve dikdörtgen prizmanın ………8……. köşesi vardır.

• Küp ile kare prizma …….kare………… tabanlıdır.

• Küp, kare prizma ve dikdörtgen prizmanın 12 ……ayrıtı……….. vardır.

• Dikdörtgen prizma ve küp ………ayrıtlarının……….. uzunluğu bakımından birbirinden farklıdır.

• Dikdörtgen prizma ile kare prizmanın taban ……..yüzleri……….. birbirinden farklıdır.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181  Cevapları


4. Aşağıdaki kutularda verilen yönergeleri uygulayınız


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 178-179-180-181 Cevapları”

5. Aşağıdaki alana cetvel kullanarak bir kare ve bir dikdörtgen çiziniz. Bu geometrik şekillerin köşegenlerini renkli kalemle belirleyiniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları”

6. Aşağıdaki görselleri benzedikleri geometrik şekillerle eşleştiriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181  Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 175-176-177 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Kare, Dikdörtgen, Üçgen ve Köşegenler Metni Cevapları Sayfa 175, 176, 177


3. Sınıf Matematik Kitabı Kare, Dikdörtgen, Üçgen ve Köşegenler Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 175-176-177


Soru : Yukarıdaki görsellerde geometrik cisimlerden küp, kare prizma ve dikdörtgen prizmaya örnek nesneler verilmiştir. Nesneleri inceleyelim. Bu nesnelerin köşe, ayrıt ve yüzlerinin benzer ve farklı yönleri var mıdır? Düşünelim.


Cevap :

  • Köşe, ayırt ve yüz sayıları birbirine eşittir.

Soru : Aşağıdaki geometrik cisimleri karşılaştırarak benzer ve farklı yönlerini ilgili kutuya yazalım.


Cevap :

Benzerlikler : Köşe, ayırt ve yüz sayıları

Farklılıklar : Tabanları ve kenar uzunlukları


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları


Soru : Yandaki ev görselini inceleyelim. Evin kapısı, pencereleri ve çatısı hangi şekillerdedir? Düşünelim.


Cevap :

Çatı = Üçgen

Kapı ve Baca = Dikdörtgen

Pencere = Kare


ETKİNLİK


Araç Gereç: 1 adet 8 metre uzunluğunda ip, 2 adet 4 metre uzunluğunda ip

• Uzun ipi iki ucundan birbirine bağlayıp halka hâline getiriniz.
• Üç arkadaşınız ile birlikte halka hâlindeki ipin içerisine giriniz.
• Birbirine eşit dört kenar oluşturacak şekilde ipi gerdiriniz.
• Her biriniz bir köşede durunuz.
• Bu durumda kare şekli oluşturduğunuzu fark ettiniz mi?


Cevap : Evet fark ettik.


• Diğer ipleri çapraz köşelerden birbirine gerdirerek tutunuz. Bu ipler oluşturduğunuz karenin köşegenleridir.
• Aynı işlemleri halka hâlindeki ip ile dikdörtgen ve üçgen oluşturarak tekrarlayınız.
• Oluşturduğunuz dikdörtgende, karede olduğu gibi çapraz köşelerden birbirine ip tutabildiniz mi? Neden?


Cevap : Evet tutabildik. Çünkü köşe ve ayrıtları vardır.


• Oluşturduğunuz üçgende, karede olduğu gibi çapraz köşelerden birbirine ip tutabildiniz mi? Neden?


Cevap : Hayır tutamadık. Çünkü ayırt köşeleri birbirine eşit değildir.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları


Soru : Aşağıdaki alana cetvel kullanarak birer kare, dikdörtgen ve üçgen çizelim. Çizdiğimiz şekillerin köşegenlerini renkli kalemle belirleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimler Metni Cevapları Sayfa 170, 171, 172, 173, 174


3. Sınıf Matematik Kitabı Geometrik Cisimler Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174


Soru : Aşağıdaki anahtar sözcükleri yandaki bulmacada bulup üzerlerini boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları”

Soru : Görseldeki eşyaları inceleyelim. Hangi eşya hangi geometrik cisme (küp, kare prizma, dikdörtgen prizma, üçgen prizma, silindir, küre) benziyor? Ön bilgilerimizi hatırlayarak düşünelim.


Cevap :

Çadır : Üçgen prizma

Top : Küre

Kitap : Kare karizma


Soru : • Arda, arkadaşına vereceği hediye paketini ponponlarla süslemiştir. Hediye paketine ponpon yapıştırılan yerler paketin köşeleridir. Paketin yüzleri nerelerdir? Gösteriniz.


Cevap :

  • Kurdelenin durduğu yer paketinin yüzlerinden biridir.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları


Soru : • Buzdolabının kurdele geçirilmiş yerleri buzdolabının ayrıtlarıdır. Buzdolabının köşe ve yüzlerini de siz
gösteriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları”

ETKİNLİK


Araç Gereç: 1 kutu kürdan, oyun hamuru, makas
• Oyun hamurlarından küçük toplar yapınız.
• Oyun hamuru toplarını kullanarak kürdanları görseldeki gibi birleştiriniz.
• Birleştirdiğiniz kürdanlarla küp, kare prizma ve üçgen prizma modelleri yapınız.
• Kare prizma ve üçgen prizma yaparken makas kullanarak kürdanların uzunluklarını ayarlayabilirsiniz.
• Yaptığınız modellerdeki oyun hamurlarının bulunduğu kısımları nasıl isimlendirebilirsiniz?
• Yaptığınız modellerdeki kürdanların bulunduğu kısımları nasıl isimlendirebilirsiniz?
• Yaptığınız modellerden yararlanarak aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 170-171-172-173-174 Cevapları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları


1. . Aşağıdaki geometrik cisimlerin adlarını yanlarına yazalım. Geometrik cisimlerle ilgili istenenleri noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları


“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları”

2. Aşağıdaki ifadelerin önlerindeki kutulara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazalım.


Cevap :

  • (Doğru) Küpün toplam 6 yüzü vardır.
  • (Yanlış) Üçgen prizmanın toplam 3 yüzü dikdörtgendir.
  • (Yanlış) Koninin toplam 1 yüzü vardır.
  • (Yanlış) Silindirin toplam 2 köşesi vardır.
  • (Doğru) Kürenin ayrıtı yoktur.
  • (Doğru) Koninin köşesi yoktur.
  • (Doğru) Dikdörtgen prizmanın 8 köşesi vardır.
  • (Yanlış) Kare prizmanın toplam 4 yüzü karedir


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 164, 165, 166, 167, 168


3. Sınıf Matematik Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Soruları Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168


1. Aşağıdaki şekilleri altlarında belirtilen ifadelere uygun şekilde boyayınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

2. Aşağıdaki tabloya, modellerle gösterilen boyalı alanların belirttiği kesirleri ve bu kesirlerin okunuşlarını yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 164-165-166-167-168 Cevapları”

3. Aşağıdaki şekiller üzerinde altlarında yazan birim kesirleri çizerek gösteriniz. 


Cevap :

“Aşağıdaki şekiller üzerinde altlarında yazan birim kesirleri çizerek gösteriniz”

4. Aşağıdaki kutularda verilen kesirlerden birim kesir olanların kutusunu maviye boyayınız. Birim kesir olmayanların kutusunu ise kırmızıya boyayınız.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları”

5. Halter Millî Takımı 100 günlük 2019 Dünya Kupası kampının 57 gününü tamamlamıştır. Aşağıdakilerden hangisi kalan günlerin belirttiği kesrin kaç birim kesirden oluştuğunu gösterir? 


Cevap :

A) 45 tane 1/100 B) 57 tane 1/100 C) 43 tane 1/100


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


6. Aşağıdaki modellerle verilen kesirlerle ilgili boşlukları tamamlayınız. 


Cevap :

Yandaki model …4…. eş parçaya bölünmüştür.
Yandaki modelin ..1….. eş parçası boyanmıştır.
Yandaki modelin belirttiği kesir ….1/4….. şeklinde yazılır.


Yandaki model …4…. eş parçaya bölünmüştür.
Yandaki modelin …2…. eş parçası boyanmıştır.
Yandaki modelin belirttiği kesir …2/4…… şeklinde yazılır.


Yandaki model …4…. eş parçaya bölünmüştür.
Yandaki modelin ..3….. eş parçası boyanmıştır.
Yandaki modelin belirttiği kesir …3/4…… şeklinde yazılır.


7. Aşağıdaki kesirleri modeller üzerinde gösteriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları”

8. 3/A sınıfı öğrencileri topladıkları 72 adet meşe palamudunun 1/3 ’ini ekti. Buna göre öğrencilerin ektiği meşe palamudu sayısı kaçtır? 


Cevap :

A) 23 meşe palamudu B) 24 meşe palamudu C) 25 meşe palamudu


9. Aşağıdaki kesirleri, yanlarında verilen sayı doğrusu üzerinde gösteriniz. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Kitabı Sayfa 165 Cevapları”

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


10. Aşağıdaki saatlerin okunuşlarını altlarına yazınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları”

11. Aşağıdaki ifadeleri karşılarındaki bilgilerle eşleştiriniz. 


Cevap :

1 yıl =  365 gün

1 dakika = 60 saniye

1 gün = 24 saat

1 hafta = 7 gün


12. Sude ile Esma, Kızılay yardım standında gönüllü olarak beklemektedirler. Sude 13.00’te beklemeye başlayıp 14.15’te stanttan ayrılır. Esma 14.15’te beklemeye başlayıp 16.00’da stanttan ayrılır.


• Sude yardım standında kaç dakika beklemiştir?


Cevap : 14.15 – 13.00= 1 saat 15 dakika


• Esma yardım standında kaç dakika beklemiştir?


Cevap : 16.00 – 14.15= 1 saat 45 dakika beklemiştir.


• Esma, Sude’den ne kadar fazla süre beklemiştir?


Cevap : 30 dakika fazla beklemiştir.


13. Cemal okuldan eve saat 16.30’da döner. Annesi akşam yemeğini 1 buçuk saat sonra yiyeceklerini söyler. Buna göre Cemal ve ailesi akşam yemeğini saat kaçta yerler?

Yukarıdaki ifadeye göre bütün bu bekleme süresi içerisinde:

•Cemal 17 dakikada ekmek alıp geldi.
• 28 dakika kitabını okudu.
•15 dakikada muhabbet kuşunu besledi ve kuşun kafesini temizledi.
•Cemal geri kalan sürede dedesi ve kardeşiyle sohbet etti.

Cemal dedesi ve kardeşiyle kaç dakika sohbet etti?


Cevap :

  • 16.30 + 01.30= 18.00

14. Eren, haftalık okul harçlıklarından tasarruf ederek para biriktiriyor. Birinci hafta 3 lira 85 kuruş, ikinci hafta 2 lira 50 kuruş ve üçüncü hafta 2 lira 65 kuruş tasarruf ediyor. Eren üç haftanın sonunda toplam kaç lira tasarruf etmiştir?


Cevap :

  • 3 lira 85 krş + 2 lira 50 krş + 2 lira 65 krş = 9 lira tasarruf etmiştir

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları


15. Aşağıdaki tabloda verilen para dönüşümlerinin doğru mu yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Yanındaki ilgili kutuyu işaretleyiniz. 


Cevap :

  • (Doğru) 475 kuruş = 4 lira 75 kuruş
  • (Yanlış) 605 kuruş = 60 lira 5 kuruş
  • (Yanlış)  840 kuruş = 8 lira 4 kuruş
  • (Doğru)  2 lira 18 kuruş = 218 kuruş
  • (Doğru)  5 lira 75 kuruş = 575 kuruş
  • (Yanlış)  4 lira 90 kuruş = 409 kuruş

16. Aşağıdaki tablolarda verilen gıdalara uygun olan ölçme birimlerini örneklerdeki gibi yazınız.


Cevap :

  • Kavun = Kilogram
  • Çikolata =  Gram
  • Karabiber = Gram
  • Karpuz = Kilogram
  • Patates = Kilogram
  • Tarçın = Gram
  • Kahve = Gram
  • Domates = Kilogram
  • Pirinç = Kilogram

17. Aşağıdaki nesnelerin kütlelerini tahmin ediniz. Tahminlerinizi uygun yere yazınız. Sonra bu nesneleri tartarak tahminlerinizi ölçüm sonuçlarınızla karşılaştırınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 167 Cevapları”

18. Buğra, Bedirhan ve Batuhan üç kardeştir. Batuhan 13 kilogramdır. Bedirhan’ın kilosu Batuhan’ın kilosundan 9 kilogram daha fazladır. Buğra’nın kilosu ise Bedirhan’ın kilosundan 8 kilogram daha fazladır.


• Bedirhan kaç kilogramdır?


Cevap : 13 + 9 = 22 kg


• Buğra kaç kilogramdır?


Cevap : 22 + 8 = 30 kg


• Üç kardeş toplam kaç kilogramdır?


Cevap : 13 + 22 + 30 = 65 kg


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları


BULMACA


1. Bir kütle ölçüsü.

Cevap : Kilogram.


2. Pay, payda ve kesir çizgisi ile yazılan matematik ifadesi.

Cevap : Kesir.


3. Kesirlerde eşit parçalardan kaç tane alındığını gösteren sayı.

Cevap : Pay.


4. Bir bütünün 1/4’i.

Cevap : Çeyrek.


5. 365 günlük zaman birimi.

Cevap : Yıl.


6. Kilogramdan küçük ölçü birimi.

Cevap : Gram.


7. Bir saatin altmışta biri.

Cevap : Dakika.


8. Altmış dakikalık zaman ölçü birimi.

Cevap : Saat.


9. Kesirlerde pay ile paydanın arasına konulan işaret.

Cevap : Kesir Çizgisi.


10. Yüz kuruştan oluşan para birimi.

Cevap : Lira.


11. Yedi günlük zaman birimi.

Cevap : Hafta.


12. Kesirlerde bütünün kaç eş parçaya bölündüğünü gösteren sayı.

Cevap : Payda.


13. Bir bütünün 1/2 ’i.

Cevap : Yarım.



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 161-162-163 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Tartmayla İlgili Problemler Metni Cevapları Sayfa 161, 162, 163


3. Sınıf Matematik Kitabı Tartmayla İlgili Problemler Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 161-162-163


Hülya Hanım, yeni bir pasta tarifi dener. Pastasının güzel olması için malzemeleri tarifte belirtildiği kadar kullanmak ister. Tarifte kullanılacak bazı malzemelerin miktarları aşağıda listelenmiştir. 

Soru : Bu listeye göre Hülya Hanım’ın toplam kaç kg, kaç g malzeme kullanması gerekir? Düşünelim.


Cevap :

  • Ne kadar malzeme kullandığını öğrenmek için bütün değerleri toplamamız gerekir.
  • 1 kg un + 500 g şeker + 10 g kabartma tozu + 10 g vanilya + 300 g ceviz içi = 1820 gram

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


Soru : Engin, kuruyemişçiden 200 g üzüm, 150 g leblebi almıştır. Engin’in aldıkları 500 g’dan ne kadar eksiktir?


Cevap :

  • 200 + 150= 350
  • 500 – 300= 150 gram gereklidir.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


1. Aşağıdaki nesneleri ölçmek için gram veya kilogram birimlerinden hangisi kullanılır? Karşılarına yazınız. 


Cevap :

  • Ekmek = Gram
  • 1 adet kivi =  Gram
  • 1 salkım muz = Gram
  • Kolye =  Gram
  • 1 çuval soğan = Kilogram
  • 1 adet lahana = Kilogram

2. Aşağıdaki tablolarda verilen nesnelerin kütlelerini tahmin ediniz. Kütle ölçme birimlerinden uygun olanı ile eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları”

3. Kilosu 5 TL’den bir kasa incir 60 TL’ye satılmıştır. Buna göre bir kasa incir kaç kg gelmiştir?


Cevap :

  • 60 ÷ 5= 12 kg gelmiştir.

4. Ece ile kardeşi Ege’nin kiloları toplamı 53 kg 800 g’dır. Ece 37 kg 500 g ise kardeşi Ege kaç kg kaç g’dır?


Cevap :

  • 53 kg 800 – 37 kg 500 = 16 kg 300 gram

5. 1 kg limonun 500 gramı ile limonata yapılmıştır. Geriye kaç g limon kalmıştır?


Cevap :

  • 1000 gr – 500 gr= 500 limon kalmıştır.

6. 5 kg’lık bir paket bulgurun fiyatı 9 TL’dir. Markete 54 TL ödeyen Aysel Hanım kaç kg bulgur almıştır?


Cevap :

  • 54 ÷ 9 = 6 paket
  • 6 x 5= 30 kg bulgur almıştır.

7. Görsellerle ilgili verilerden yararlanarak problemler kurunuz. Kurduğunuz problemleri defterinize yazıp çözünüz.


Cevap :

Problem : Bir çiftlikte İnek 600 kg, Koyun  70 kg ve  Keçi  50 kg ağırlıklı hayvanlardır. Bu hayvanların toplam ağırlıkları ne kadardır ?

Çözüm :

  • 600 kg, Koyun  70 kg ve  Keçi  50 kg = 720 kg


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 160-161 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Kütleleri Tahmin Etme Metni Cevapları Sayfa 160, 161


3. Sınıf Matematik Kitabı Kütleleri Tahmin Etme Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 160-161


Yandaki görselde farklı türlerde çiftlik hayvanları vardır. Görseldeki hayvanları inceleyelim. Hayvanların kütlelerini tahmin edelim.

Soru : • En hafif hayvan hangisidir? Düşünelim.


Cevap : Kaz.


Soru : • En ağır hayvan hangisidir? Düşünelim.


Cevap : İnek.


ETKİNLİK


Araç Gereç : Silgi, kitap, okul çantası, eşit kollu terazi
• Masanın üzerine silgi, kitap ve okul çantasını koyunuz.
• Tahtaya nesnelerin adını yazınız.
• Nesnelerin her birinin kütlelerini tahmin ediniz.
• Kütle tahminlerinizi nesnelerin adlarının karşısına yazınız.
• Terazi ile nesnelerin kütlelerini ölçünüz.
• Tahminleriniz ile ölçüm sonuçlarınızı karşılaştırınız.


Cevap : Okul çantası, kitap ve son olarak silgi ağırdır.


• Tahminleriniz ile ölçüm sonuçlarınız arasında ne kadar fark var?


Cevap : Tahmini olarak 200 – 300 gram fark vardır.


• Bu etkinliği sınıfta bulunan farklı nesneler ile de yapabilirsiniz.


Cevap : Sınıf içerisinde farklı nesnelerle etkinliği devam ettirmeniz gerekmektedir.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


Soru : Aşağıdaki varlıkların kütlelerini “kg” ve “g” cinsinden tahmin edelim. Tahminlerimizi tablodaki uygun yerlere yazalım. Daha sonra bu varlıkları tartalım. Elde ettiğimiz ölçme sonuçlarıyla tahminlerimizi karşılaştıralım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 160-161 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 158-159 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Gram ve Kilogram Metni Cevapları Sayfa 158, 159


3. Sınıf Matematik Kitabı Gram ve Kilogram Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 158-159


Uras, babası Ekrem Bey ile markete gider. Ekrem Bey manav reyonundaki görevliye:

– 2 kg (kilogram) elma, 3 kg portakal, 1 kg havuç alabilir miyim, der.

Uras ile Ekrem Bey bu defa kuruyemiş reyonuna gider. Ekrem Bey kuruyemiş reyonundaki görevliye:

– 500 g (gram) fındık, 250 g badem alabilir miyim, der.

Ekrem Bey alacaklarının miktarını:

Soru : • Manav reyonunda neden “kilogram” olarak söyledi? Düşünelim.


Cevap : Kütlesi fazla olduğu için kilogram olarak söyledi.


Soru : • Kuruyemiş reyonunda neden “gram” olarak söyledi? Düşünelim.


Cevap : Kütlesi az olduğu için gram olarak söyledi.


ETKİNLİK


Araç Gereç: 40 cm uzunluğunda çubuk, 2 adet kâğıt bardak, 25 cm uzunluğunda 6 adet ip, cetvel
• Kâğıt bardaklarınızın üst kısmından 3 küçük delik açınız.
• Bu deliklerin her birine 25 cm uzunluğunda ipler geçirerek bağlayınız.
• İplerin boşta kalan uçlarını bir araya getirerek çubuğun bir ucuna bağlayınız.
• Bu işlemi diğer bardak için de tekrarlayınız.
• Çubuğun orta noktasını cetvel yardımıyla bulup işaretleyiniz.
• Terazinizin her iki tarafına da içine sığabilecek farklı nesneler koyunuz.
• Teraziye koyduğunuz nesnelerin kütlelerini karşılaştırınız.


Cevap : Bu etkinliği getirdiğiniz nesnelerle sınıfta arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


• Teraziler günlük hayatta nerelerde kullanılır?


Cevap : Ürünleri tartmamızda ağırlıklarını belirlememizde yardımcı olmaktadır.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


1. Aşağıdaki nesneleri ölçmek için “gram” veya “kilogram” birimlerinden hangisi kullanılır? Karşılarına yazalım.


Cevap :

  • Bilezik = Gram
  • 1 kasa elma = Kilogram
  • Yüzük = Gram
  • Karpuz = Kilogram
  • 1 adet armut = Gram
  • 1 çuval patates = Kilogram

2. Aşağıdaki görsellerde verilen nesneleri altlarında yazan kütle ölçme birimlerinden uygun olanı ile eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları”

3. Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere “gram” veya “kilogram” ifadelerinden uygun olanını yazalım. 


Cevap :

• 1 kasa limon  Kilogram ile ölçülür.

• 1 tane portakal  Gram ile ölçülür.

• 1 adet elma Gram ile ölçülür.

• 1 çuval un  Kilogram ile ölçülür.

• Kavun  Kilogram ile ölçülür.



 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 155-156-157 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Paralarımızla İlgili Problemler Metni Cevapları Sayfa 155, 156, 157


3. Sınıf Matematik Kitabı Paralarımızla İlgili Problemler Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 155-156-157


Soru : Ece ile Mete kardeşlerin almak istedikleri kitaplar vardır. Bunun için harçlıklarından arttırarak her gün kumbaralarına para atarlar. Ay sonunda kumbaralarını açarlar. Ece’nin kumbarasında 47 lira 25 kuruş, Mete’nin kumbarasında ise 30 lira 25 kuruş vardır. Alacakları kitapların fiyatı toplam 80 lira 75 kuruştur.

Buna göre paraları kitapları almaya yeter mi? Nasıl bulabiliriz? Düşünelim.


Cevap :

  • 47 lira 25 kuruş + 30 lira 25 kuruş = 77 lira 25 kuruş.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156 Cevapları


Soru : Elif, Anneler Günü için bir vazo almak ister. Vazonun fiyatı 10 lira 50 kuruştur. Elif’in biriktirdiği para 7 lira 25 kuruştur. Buna göre Elif ’ in kaç liraya ihtiyacı vardır?


Cevap :

  • 10 lira 50krş – 7 lira 25krş = 3 lira 25 krş ihtiyacı vardır.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


1. Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere uygun sayıları yazınız. 


Cevap :

a) 4 tane 25 kr. = ..100… kr.

b) 6 tane ..10… TL = 60 TL

c) ..4.. tane 50 kr. = 2 TL

ç) 2 tane 100 TL = ….200… TL


2. Aşağıdaki ifadeleri kontrol ediniz. Önlerindeki kutulara doğru olanlar için “D”, yanlış olanlar için “Y” yazınız.


Cevap :

(Doğru) 7 tane 10 TL = 70 TL

(Yanlış) 6 tane 50 kr. = 3 lira 50 kr.

(Doğru) 3 tane 20 TL = 60 TL

(Yanlış) 50 tane 1 kr. = 500 kr.


3. Aşağıdaki paraların kaç lira kaç kuruş ettiklerini karşılarındaki noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

1. resimde = 26 lira 50 krş

2. resimde = 81 lira 0 krş


4. Ayça’nın 20 TL’si vardı. Ayça tanesi 3 lira 50 kuruş olan kalemlerden 2 tane aldı. Buna göre Ayça’nın geriye kaç lirası kaldı?


Cevap :

  • 2 x 3 lira 50 kuruş= 7 TL
  • 20 – 7= 13 TL kaldı.

5. Aysel Hanım bakkaldan kilosu 5 lira 25 kuruş olan pirinçten 3 kg alır. Buna göre Aysel Hanım bakkala kaç TL öder?


Cevap :

  • 5 lira 25 krş x 3= 15 lira 75 krş

6. Enes’in aşağıdaki görsellerde verilen kadar birikmiş parası vardır. Enes parasının 8 TL’si ile kalemlik, 23 TL’si ile çanta almıştır. Enes’in geriye kaç TL’si kalmıştır?


Cevap :

  • 8 + 23= 31 TL
  • 34 – 31= 3 TL

7. Sercan 5 tanesi 35 TL olan kitaplardan 7 tane almıştır. Kitapçıya 80 TL verdiğine göre Sercan’ın geriye kaç TL’si kalmıştır?


Cevap :

  • 35 ÷ 5= 7 TL tanesi2 x 7= 14 TL
  • 35 + 14= 4980 – 49= 31 TL kalmıştır.

8. Yandaki işlemlerden yararlanarak bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi defterinize yazıp çözünüz. 


Cevap :

Problem : Ahmet’in cebinde 100 lirası vardır. Tanesi 8 lira olan 6 tane çikolata alıyor. Ahmet’in geriye ne kadar parası kalıyor?

Çözüm :

  • 6 x 8 = 48 TL
  • 100 – 48 = 52 TL


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 153-154-155 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Lira ve Kuruş Metni Cevapları Sayfa 153, 154


3. Sınıf Matematik Kitabı Lira ve Kuruş Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 153-154-155


Soru : Sinan, cebindeki 4 lira 50 kuruşun tamamı ile kendisine ve arkadaşlarına çikolata almak ister. Çikolataların tanesi 1 liradır.

Bu durumda Sinan, cebindeki para ile kaç tane çikolata alabilir? Düşünelim.


Cevap :

  • 4 tane çikolata alabilir ve elinde 50 krş kalır.

ETKİNLİK


Araç Gereç: Sayfa 240’taki para görselleri, 20 adet A4 kâğıdı, makas, boya kalemleri
• Sayfa 240’taki para görsellerini fotokopi ile çoğaltınız.
• Çoğalttığınız para görsellerini makasla kesiniz.
• 5 adet A4 kâğıdına manavda satılan bazı sebze ve meyve görsellerini çizerek boyayınız.
• 5 adet A4 kâğıdına kırtasiyede satılan bazı ürünlerin görsellerini çizerek boyayınız.
• 5 adet A4 kâğıdına bakkalda satılan bazı ürünlerin görsellerini çizerek boyayınız.
• 5 adet A4 kâğıdına oyuncakçıda satılan bazı oyuncakların görsellerini çizerek boyayınız.
• Boyadığınız bütün görselleri kesiniz.
• Tahtanın önüne 4 masa çekiniz.
• Her bir masayı elinizdeki ürün görselleriyle bir dükkân hâline getiriniz.
• Her dükkânın başına bir arkadaşınızı dükkân sahibi olarak seçiniz.
• Dükkân sahiplerine bir miktar para veriniz.
• Hazırladığınız paralardan bir miktar alarak alışverişe çıkınız.
• Her dükkânı sırayla gezerek ihtiyacınız olan malzemeleri alınız.


Cevap : Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yaparak eğlenebilirsiniz.


• Alışveriş sırasında verdiğiniz para fazla geldiğinde ne yaptınız?


Cevap : Para üstü alırız.


3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


1. Paralarımızı inceleyelim. 


Cevap :

Verilen görselleri incelemeniz yeterlidir.


2. Aşağıdaki lira ve kuruş ilişkilerini inceleyelim. 


Cevap :

  • 2 lira = 200 kr.
  • 340 kr. = 3 lira 40 kr.
  • 4 lira 25 kr. = 425 kr.
  • 565 kr. = 5 lira 65 kr.
  • 7 lira 5 kr. = 705 kr.
  • 805 kr. = 8 lira 5 kr.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 155 Cevapları


1. Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerlere uygun sayıları yazalım.


Cevap :

  • 5 lira = ……500… kr.
  • 250 kr. = ……2… lira ……50….. kr.
  • 9 lira 10 kr. = ……910……. kr.
  • 405 kr. = …4… lira …5….. kr.
  • 1 lira 75 kr. = ………175……… kr.
  • 600 kr. = …6…… lira ……0….. kr.

2. Aşağıdaki madenî paraların kaç lira kaç kuruş ettiklerini karşılarındaki noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 153-154-155 Cevapları”


 

Our Score

3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 150-151-152 MEB Yayınları

3. Sınıf Matematik Kitabı Zaman Ölçme Problemleri Metni Cevapları Sayfa 150, 151, 152


3. Sınıf Matematik Kitabı Zaman Ölçme Problemleri Metni Cevapları


3. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 150-151-152


Soru : Murat ile Merve sabah 07.00’de egzersiz yapmaya başlarlar. Saat 08.30 olduğunda egzersizlerini bitirirler. Buna göre Murat ile Merve’nin egzersiz yaparak geçirdikleri süre ne kadardır? Nasıl bulabiliriz? Düşünelim.


Cevap :

  • 08.30 – 07.00 = 1 saat 30 dakika Murat ile Merve’nin egzersiz yaparak geçirdikleri süre.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 151 Cevapları


1. Mustafa 45 saniye boyunca dişlerini fırçalar. Mustafa’nın 1 dakika boyunca dişlerini fırçalaması için kaç saniye daha dişlerini fırçalaması gerekir?


Cevap :

  • 60 – 45= 15 saniye fırçalaması gerekir.

2. 17.40’ta başlayan bir film 1 saat 30 dakika sürmüştür. Buna göre film saat kaçta bitmiştir?


Cevap :

  • 17.40 + 1.30= 19.10′ da biter.

3. Nihal ve ailesi 06.20’de Karabük’ten Adana’ya halasını ziyaret etmek için yola çıkmışlardır. Adana’ya vardıklarında saat 13.53’ü gösterir. Buna göre Nihal ve ailesi kaç saat yolculuk yapmışlardır?


Cevap :

  • 13.53 – 06.20 = 7 saat 33 dakika yolculuk yapmışlardır.

3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152  Cevapları


1. Aşağıdaki saatlerin okunuşlarını altlarına yazınız. 


Cevap :

“3. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 150-151-152 Cevapları”

2. Aşağıdaki zaman ölçülerini uygun şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 152  Cevapları”

3. Ayla saat 11.00’de annesine yardım etmeye başlamıştır. İşleri 12.15’te sona ermiştir. Ayla’nın kardeşi ise 11.00’de arkadaşları ile oyun oynamaya parka gitmiştir. Daha sonra 12.00’de eve dönmüştür. Ayla’nın annesine yardım ettiği süre ile kardeşinin parkta oynadığı süreyi karşılaştırınız.


Cevap :

  • 12:00 – 12:15 = 15 dakikalık bir fark vardır.

4. Özcan koşu bandında 5 dakika boyunca koşacaktır. Henüz 4 dakika 30 saniye koşmuştur. Buna göre Özcan’ın kaç saniye daha koşması gerekir?


Cevap :

  • 5 – 4.30 = 30 saniye daha koşası gerekir.

5. Esra 16.10’dan 17.35’e kadar kitap okumuştur. Buna göre Esra kaç dakika kitap okumuştur?


Cevap :

  • 16: 10 – 17 : 35 = 85 dakika
  • 85 dakika = 1 saat 25 dakika kitap okumuştur.

6. Ebru Hanım’ın keki piştiğinde saat 14.58’i gösteriyordu. Kekin pişmesi 45 dakika sürmüştür. Buna göre Ebru Hanım keki fırına saat kaçta koymuştur?


Cevap :

  • 14.58 – 00.45 = 14.13

7. Bir yıl 52 hafta ise 5 yıl kaç hafta eder?


Cevap :

  • 52 x 5= 110 hafta


 

Our Score
error: Content is protected !!