3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 276-281-282-283-284-285 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Yanlış Adres Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285


3. Sınıf Türkçe Kitabı Yanlış Adres Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 276-281-282-283-284-285


1. Haberleşme araçları içinde en yaygın olanı hangisidir?


Kısa Cevap :

Haberleşme araçları içinde en yaygın olanı internettir.

Uzun Cevap :

Haberleşme araçları yani internet, telefon ve televizyon gibi araçlar sayesinde bilgiye ulaşmak sevdiğimiz insanlardan haber almak ve iletişim kurmak artık çok kolay.

Eskiden yakında oturan birinden bile haber almak belli bir zaman gerektiriyorken artık dünyanın herhangi bir yerinde olup biteni anında öğrenmemiz mümkün oluyor.

Bu yüzden haberleşme araçları doğru kullanıldığı zaman büyük bir bilgi edinmeye yardımcı oluyor.

Günümüzün en yaygın şekilde kullanılan kitle iletişim araçları internet ve telefon ve televizyondur.


2. Siz hangi haberleşme araçlarını kullanıyorsunuz?


Kısa Cevap :

Ben haberleşme araçlarından televizyon, telefon ve interneti kullanıyorum.

Uzun Cevap :

Ben haberleşme araçlarından interneti, telefonu ve televizyonun  kullanıyorum.

Haberleşme araçları sayesinde dünyada olup bitenlerden haberdar olabiliyor, sevdiklerimle kolay iletişim kurabiliyorum.

Teknolojinin gelişmesiyle beraber haberleşme araçlarında olan değişiklikler insanlar büyük faydalar sağlamıştır.


3. Elektronik posta ne demektir? Bu konuda neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap :

Elektronik posta belirli bir hizmet sağlayıcıları aracılığı ile internet ağı üzerinden kişilerin haberleşmesini sağlayan bir hizmettir.

Uzun Cevap :

Elektronik postanın diğer bir ismi e-maildir.

E-posta insanların birbirleriyle iletişime geçmelerini ve elektronik ortam üzerinden iletişim ile birçok işlerini halletmeye sağlayan araştır.

İnternet dünyanın neredeyse tamamında yaygın bir şekilde konuldu kullanıldığı için e-mail sayesinde daha hızlı bir şekilde dünyanın herhangi bir yerinde olan kişiye mesaj gönderebilir o kişiyle iş yapabilir ve birçok bilgilendirme yapabiliriz.

Ayrıca e-posta üzerinden resim, müzik, video gibi her türlü dosya türü de gönderilebilir.

E-posta iletilerin internet üzerinden gönderilmesini sağlayan bir araçtır.

Genel olarak e-posta a üzerinden belirli bir kişi veya belirli bir gruba gönderilebilen, bir bilgisayara depolanan bilgiler bu şekilde gönderilmek isteyen alıcıya ulaştırılır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 281 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen anlamını bilmediğimiz kelimeleri verilen alana listeleyelim. Anlamlarını tahmin edip söyleyelim. Tahminlerimizin doğruluğunu sözlükten kontrol edelim. Kelimeleri birer cümlede kullanalım.


Cevap :

Kargo Kelimesi

Tahminim : ulaşım araçları ile bir yerden bir yere gönderilen eşya

Sözlük Anlamı : uçak ,gemi ve benzeri bir taşıtla taşınan eşya, yük

Cümlem : Ayakkabım sonunda kargoya verilmiş.

Bilim Kelimesi

Tahminim : bilgi, ilim

Sözlük Anlamı : evreni veya olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneye dayanan yöntemler ve gerçeklikten yararlanarak sonuç çıkarmaya çalışan düzenli bilgi, ilim

Cümlem : Bilim insanları büyük işlere imza attılar.

Teknoloji Kelimesi

Tahminim :  gelişme

Sözlük Anlamı : bir sene ayı dalı ile ilgili yapım yönetimlerine virgül kullanılan araç, gereç ve aletleri, bunların kullanım biçimlerini kapsayan uygulama bilgisi

Cümlem : Teknolojik gelişmeler hayatımıza büyük katkılar ve kolaylıklar sağlamıştır.


2. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili üç soru hazırlayarak arkadaşlarımıza soralım.


Cevap :

  1. Babası ile adam ne konuşmuşlar? Cevap: peşinat, ön ödeme, senet, genel ağ Birgül ekonomik posta gibi kavramları konuşmuşlar.
  2. Yazar uyandığı zaman ne görüyor? Cevap: çalışma masasının üzerinde bir bilgisayar görüyor.
  3. Babası bilgisayar hakkında nasıl bir öğütte bulunuyor? Cevap: faydalı işleri çok kullanılırsa sınırsız işler yapacağında ve büyük yardımda bulunacağından bahsediyor.

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 282 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


İki kargo görevlisi, çocuğun evine ne bıraktı?


Cevap :

İki kargo görevlisi çocuğun evine bilgisayar bıraktı.


Annenin yüzü niçin endi­şeliydi?


Cevap :

Annenin yüzü bilgisayarın yanlış adrese bırakıldığını düşündüğü için endişeliydi.


Çocuk annesiyle birlikte ko­liyi nereye taşıdı?


Cevap :

Çocuk annesi ile birlikte koliyi eve taşıdı.


Bilgisayarla ilgili yanlışlığı ne zaman fark ettiler?


Cevap :

Bilgisayarla ilgili yanlışlığı babası eve geldiği zaman fark ettiler.


Çocuğun babası yanlışlığı nasıl fark etti?


Cevap :

Çocuğun babası yanlışlığı kolinin üzerindeki adrese bakınca fark etti.


Bilgisayara sahip olduğu için çok sevinen kimdi?


Cevap :

Bilgisayar sahip olduğu için çok sevilen küçük kızdı.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 283 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki hikâye haritasını “Yanlış Adres” metnine göre tamamlayalım.


Cevap :

Kahramanlar : Baba, kargo görevlisi  , anne, servis görevlisi

Yer :ev

Zaman : belirtilmemiş

Olay : bilgisayarın yanlış bir adrese gelip baba tarafından fark edilmesi ve küçük kızı üzmemek için ona bir bilgisayarın alınması


5. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.


Cevap :

Yanlış gelen bilgisayarım


Soru : Arkadaşlar, bilgisayarlar hayatımızı nasıl kolaylaştırmakta?


Kısa Cevap :

  • Bilgisayarlar sayesinde ulaşım hızlandı
  • Bilgi paylaşımı hızlandı ve kolaylaştı
  • İstenilen bilgiye elde etmek kolaylaştı
  • Farklı kitapları okumak ve
  • Yeni iş sahalarının önü açıldı
  • Bilgi depolamak daha kolay hale geldi

Uzun Cevap :

Bilgisayar bilgiye kısa bir sürede ulaşmamızı sağlayan elektronik teknolojik bir cihazdır.

Bilgisayarda bulunan işletim sistemi sayesinde internetten her bir sürü bilgiye kısaca ulaşabilir iletişim sağlayabilir ve istediğimiz bilgiye erişebiliriz.

Bilgisayarda yer alan programlar sayesinde birçok iş ve işlemleri pratik bir şekilde halledebiliriz.

Kağıtlara bilgi almak yerine bilgileri kolay bir şekilde depolayabilir uzun süre saklayabilir ve istediğimiz de kolaylıkla erişebiliriz.


Soru : Gelecekte bilgisayarlarda ne gibi gelişmeler olabilir?


Kısa Cevap :

Gelecekteki bilgisayarlar daha güçlü, daha gelişmiş bir yapay zekaya sahip olabilir.

Uzun Cevap :

Bilgisayarın hayatımızda önemli bir yer tuttu ve bilgi saklamak Duygu Bilgi gelişimi gibi çok ağda bizlere kolaylık sağladığı biliniyor.

Teknolojinin gelişmesiyle beraber bütün aletler ve teknolojik ürünler geliştiği gibi bilgisayarın da gelişeceğini düşünüyorum.

Bilgisayarın ileri daha güçlü, daha akıllı ve yapay zekaya sahip olup bilgiye ulaşımını daha kolay olacağını düşünüyorum.

Bilgisayarın internete ulaşımı ve hızı artacak 3 boyutlu veya daha gerçekçi bir şekilde bilgiye ulaşım kolaylaşabilecek diye düşünüyorum.

Sanal gerçekliği  mümkün olacağını ve bununla ilgili birçok gelişme olacağını düşünüyorum.


Soru : Eğitim ve öğretimde bilgisayarlardan nasıl yararlanılır?


Kısa Cevap :

Eğitim öğretimde bilgisayarlardan istediğimiz bilgiye ulaşabilir bilgileri saklayabilir ve maliyetsiz bir şekilde bilgi edinip ödevlerimizi yapabiliriz.

Uzun Cevap :

Bilgisayar hayatımızın birçok alanda kolaylık sağladığı gibi aynı zamanda eğitim öğret.

Neredesin hayatımızın her alanına giren internet ve bilgisayar eğitim öğretim alanında da kullanılmaktadır

Bilgisayarı eğitim ve öğretim alanında kullanmak önceden hazırlanmış bir takım verileri kaydetmek ve istediğimiz zaman kullanmak açısından oldukça önemlidir.

Slayt gösterileri bilgi düzenlemeleri ve bilgi kaydetme bilgisayara yapılabilir ve istenildiği zaman kolaylıkla kullanılabilir.

Öğrenci işleri, personel işleri ve Mali işlerde bilgisayar kullanılabilir araştırma ve planlama yapılırken bilgisayar programları üzerinden kolaylıkla yapılabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 284 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Metinde anlatılanları oluş sırasına göre yazalım.


Cevap :

  • Kargo devirleri bilgisayarı yanlış adrese teslim ediyor
  • Anne ve çocuk bilgisayarı eve taşıyor ancak bilgisayarın yanlış adrese geldiğini fark ediyor
  • Eve gelen teknik elemanın bilgisayara almaları için ikna etmeye çalışması
  • Küçük kızı çok sevinmesi
  • Babanın bilgisayar hakkında kızını öğütler vermesi

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 285 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Metinden alınmış aşağıdaki bölümü, verilen alana yeniden yazalım.

Babam,
– Bilgisayar, faydalı işler için kullanılırsa bilimde ve teknolojide sınırsız işler yapar. İnsanoğlunun en büyük yardımcılarından biri olur. Onunla dünyaya binlerce kapı açarsın, dedi.
Ertesi günün akşamı bilgisayar şirketinden tekrar gelen teknik görevli, bana iki saatlik ücretsiz bir kurs verdi.
Bilgisayarımı nasıl kullanacağımı öğrendim.


Cevap :

Babam,
– Bilgisayar, faydalı işler için kullanılırsa bilimde ve teknolojide sınırsız işler yapar. İnsanoğlunun en büyük yardımcılarından biri olur. Onunla dünyaya binlerce kapı açarsın, dedi.
Ertesi günün akşamı bilgisayar şirketinden tekrar gelen teknik görevli, bana iki saatlik ücretsiz bir kurs verdi.
Bilgisayarımı nasıl kullanacağımı öğrendim.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Doğa ve evrenle ilgili merak ettiklerinizi not alınız.


Kısa Cevap :

  • Uzayı ne kadar büyük olduğunu merak ediyorum
  • Hangi gezegenlerde yaşanabileceği
  • Doğanın nasıl yaratıldığı ve meydana geldi

Uzun Cevap :

  • Bulutların oluşumu
  • Şimşeklerin oluşumu
  • Kara deliklerin içeriği
  • Yıldızların nasıl oluştuğu


330

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 270-271-272-273-274-275 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Robot Kol Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 270, 271, 272, 273, 274, 275


3. Sınıf Türkçe Kitabı Robot Kol Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 270-271-272-273-274-275


1. Bir robotunuz olsa neler yapmasını isterdiniz?


Kısa Cevap :

Bir robotum olsa ona deyip binip uçmayı ve birçok farklı şekilde benimle oynamasını isterdim.

Uzun Cevap :

Bir robotum olsaydı onun araba, oyuncak, kitap gibi birçok şekilde dönüşmesini isterdim.

Böylece ihtiyacım olan ve istediğim her şeyi onunla elde ederdim.

Bence her çocuk kendisiyle beraber böyle vakit geçirecek bir robot arkadaşı olmasını ister.


2. Robotlar insanların hayatında ne gibi kolaylıklar sağlıyor?


Kısa Cevap :

Robotlar insanların kendi güçleriyle yapmakta zorlandığı birçok işi yapmaktadır.

Birçok makinelerde hatta evimizde ve mutfağımızda bile kullandığımız birçok robot vardır.

Bunlarla beraber işlerimiz kolaylaşır.

Uzun Cevap :

Teknolojinin gelişmesi ile beraber eskiden insan ve hayvan gücüyle zorla yapılan işler daha kolay hale gelmiştir.

Günümüzde arabalarda, makinalarda ve insan gücüyle yapılması gereken birçok işin yapıldığı yerlerde robotlar kullanılmakta böylelikle daha az enerji ve hızlı zamanla büyük işler yapılabilmektedir.

Özellikle fabrikalarda robotlar sayesinde daha hızlı bir şekilde üretim yapılmaktadır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 271 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metnin görsellerini inceleyelim. Metnin konusunu tahmin edelim.


Cevap :

Metnin konusu :  Metin gözlerine baktığım zaman Metin konusunun robot kollarını tarihsel gelişimi , üretimi ve kullanma alanları hakkında olduğunu tahmin ediyorum.


2. ETKİNLİK


Soru : Kelimelerle anlamlarını eşleştirelim.


Cevap :

(1) Bir sanayi dalı ile ilgili yapım yöntemlerini, kullanılan araç, gereç ve aletleri, kapsayan bilgi.

(3) Ortaya çıkarma, meydana çıkarma. Var olduğu bilinmeyen bir şeyin ortaya çıkarılması.

(4) Yeni bir şey meydana getirme, bulma, buluş.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 272 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum.


1. Mühendisler robot kolu kontrol etmek için ne yaptılar?


Cevap :

Mühendisler robot kolu kontrol etmek için elektronik olarak bağlanabilecek bir hale getirdiler.


2. Elektrotlar beynin hangi bölümüne bağlanabiliyor?


Cevap :

Elektrotlar beynin istemli hareketlerimizden sorumlu bölümüne bağlanabiliyor.


3. Robot kolun büyüklüğü ne kadardır?


Cevap :

Robot kolun büyüklüğü yaklaşık olarak bir çocuk kolu büyüklüğündedir.


4. Robot kol, hangi alanda önemli bir gelişmedir?


Cevap :

Robot kol, takma organ alanında önemli bir gelişmedir.


5. Robot kolun elektrotları kaç ay dayanabiliyor? 


Cevap :

Robot kolun elektrotları 6 ay dayanabiliyor.


4. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.


Cevap :

Bilim ve Robot


5. ETKİNLİK


Soru : Sizce robat kola başka hangi özellikler eklenebilir?


Cevap :

Bence robot kola farklı dil öğrenme, Güneş gücüyle şarj olma ve düşünce gücüyle hareket edebilme özellikleri eklenebilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 273 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Evimizde kullandığımız teknolojik aletlerin adlarını yazalım.


Kısa Cevap :

Evimizde kullandığımız teknolojik aletler

  • Ocak
  • Fırın
  • Çamaşır makinesi
  • Bulaşık Makinesi
  • Aspiratör
  • Mutfak robotu
  • Süpürge makinesi
  • Şohpen

Uzun Cevap :

Evimizde kullandığımız teknolojik aletler

  • Tost makinesi
  • Kahve makinesi
  • Mutfak robotu
  • Milkshake makinesi
  • Kahve ve baharat öğütücü
  • Süpürge makinesi
  • Air fair
  • Blender
  • Mikser
  • Çay makinesi
  • Fritöz
  • Ütü
  • Koltuk ve halı yıkama makinesi
  • Televizyon
  • Telefon
  • Waffle makinesi
  • Klima
  • Elektrikli soba
  • Kıyma makinesi
  • Yumurta pişirme cihazı
  • Mikrodalga fırın
  • Hamur yoğurma makinesi
  • Bilgisayar
  • Oyun konsolu

7. ETKİNLİK


Soru : Metinde yer alan, önemli gördüğün bilgileri aşağıya not eder misin?


Cevap :

  • Robot kolunu elektrotları 6 ay dayanabiliyor
  • Robot kolu kontrol etmek için her biri saç kılından ince 96 elektrot kullanıldı

Soru : Geleceğin robotları sizce nasıl olacak?


Kısa Cevap :

Bence geleceğin robotları insana benzeyen ve insanın yapabildiği bütün işleri yapabilen ve uçmak gibi olağanüstü güçlere sahip olan robotlar olacak.

Uzun Cevap :

Ben de geleceğin robotları güçlü, farklı şekillere girebilen, yapay zekaya sahip okullarda, iş yerlerinde ve fabrikalarda yani hayatın her alanında kullanabilecek robotlar olacaklar.

Robot öğretmen, doktor gibi birçok alanda robotları görmek mümkün olacak.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 274 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Düğmelerin yanına görevlerini yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 270-271-272-273-274-275 Cevapları”

9. ETKİNLİK


Soru : Televizyonda gördüğümüz sembollerin anlamlarını altlarına yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 274 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 275 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlar, ben bir robot hayal ediyorum. Şimdi size robotumu tanıtacağım.


Kısa Cevap :

Sevgili arkadaşlar,

Benim hayal ettiğim robot ödev yapmama yardımcı benimle oyun oynayabilir ve aynı zamanda bisiklet gibi oyun haline dönüşebilen bir robot

Uzun Cevap :

Sevgili arkadaşlarım,

Benim hayal ettiğim robot evimizde bütün işleri yapabilen bir robottur.

Böylelikle evde dinlenmeye ve vakit geçirmeye daha çok vaktimiz olacak.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Günlük hayatta kullandığınız haberleşme araçlarının isimlerini defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

Günlük hayatta kullandığımız haberleşme araçlarının isimleri

  • Telefon
  • İnternet
  • Gazete

Uzun Cevap :

Günlük hayatta kullandığımız haberleşme araçlarının isimleri

  • Telefon
  • Telsiz
  • Radyo
  • İnternet
  • Faks
  • Telgraf
  • Uydu


290

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-266-267-268-269 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 264, 265, 266, 267, 268, 269


3. Sınıf Türkçe Kitabı İletişim Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 264-266-267-268-269


1. Yakın zamanda duyduğunuz en önemli haber nedir?


Cevap :

Yakın zamanda duyduğum en önemli haber ülkemizin yerli Savaş uçaklarını yapmasıdır.


2. Bu haberi nasıl öğrendiniz?


Cevap :

Bu haberi haber kanallarından ve ailemden öğrendim.


3. Uzaktaki insanlarla nasıl haberleşiyorsunuz?


Kısa Cevap :

Uzaktaki insanlarla telefon, internet aracılığı ile haberleşiyoruz.

Uzun Cevap :

Teknolojinin gelişmesi ile beraber artık uzaktaki insanlarla konuşmak çok kolay.

Görüntülü arama, telefonla konuşma ve sosyal medya hesapları üzerinden uzaktaki insanlarla saniyeler içerisinde bağ kurabiliyor ve konuşabiliyoruz.

Böylelikle sevdiklerimiz uzakta olsa bile konuşmak ve dertleşmek mümkün oluyor.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 266 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : İletişim” kelimesinin çağrıştırdığı kelimeleri yazalım.


Kısa Cevap :

“İletişim” kelimesinin çağrıştırdıkları konuşmak, anlaşmak, Duygu alışverişi, birbirini anlayabilmektir

Uzun Cevap :

İletişim kişiler arasında duygu, düşünce, haber, bilgi gibi kavramların her türlü biçim ve yolla kişiden kişiye karşılıklı olarak aktarılmasıdır.

İletişimde empati, kendini ifade edebilme ve kendini anlatabilme de akla gelir.

İnsanlar arasında en yaygın olan iletişim şekli konuşmaktır.

İnsanlar sarılarak, birbirlerine bakarak da iletişim kurabilirler.

Ancak birbirini anlayabilmek ve kendini ifade edebilmek konuşmalar ve sözcüklerle mümkündür.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki resimlerde anlatılanları altına yazalım.


Cevap :

Dumanla iletişim – Güvercinle iletişim – konuşarak (sözlü) iletişim

Mektupla iletişim – Telefonla iletişim – İnternetle iletişim


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 267 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : İletişim araçlarıyla ilgili kavram haritasını tamamlayalım.


Cevap :

İşitsel : telefon, televizyon, radyo

Görsel : mektup, gazete, dergi

Görsel – İşitsel : internet, televizyon, sinema


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz şiire göre cevaplayalım.


 1. Şiir neden bahsediyor?


Cevap :

Şiir iletişimden ve iletişim araçlarından bahsediyor.


2. Şiirde kaç kıta var?


Cevap :

Şiirde 4 kıta var.


3. Şiirde kaç dize var?


Cevap :

Şiirde 16 dize var.


4. Şiirin en çok hangi kıtasından hoşlandın? Noktalı yerlere yaz.


Cevap :

Şiirin en çok

“Duygu ,düşünce, bilgi

Bence paylaşılması,

Bir yolunu bulmalı,

İletişim kurmalı ” dizesini beğendim.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 268 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Görsellerdeki iletişim araçlarının adlarını altlarına yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 264-266-267-268-269 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Şiir ile ilgili iki soru hazırlayarak arkadaşlarımıza soralım.


Cevap :

  1. Nelerle iletişim kurulabilirmiş?
  2. İnsanlar ne zaman mutlu olurmuş?

Soru : Arkadaşlar, aşağıdaki soruları sınıfta tartışalım.


Soru : Telefonla konuşurken nelere dikkat etmeliyiz?


Kısa Cevap :

Telefonla konuşurken ses tonuna dikkat etmeli , konuyu çok uzatmadan ve anlaşılır bir şekilde konuşmaya dikkat etmeliyiz.

Konuşma kurallarında olduğu gibi iyi bir dinleyici olmalı karşıdakinin sözünü kesmemeli ve birbirimizi anlamaya çalışmalıyız.

Uzun Cevap :

Telefonla konuşurken cihaz ağıza yaklaştırarak konuşulmalı ve mümkünse hoparlör yerine telefon kulağa konmalıdır. Çünkü hoparlörle konuşmak karşı tarafı rahatsız edebilir.

Konuşmamız normal bir ses tonu ile tapu karşımızdaki biriyle konuşuyormuş gibi olmalıdır.

Telefonu kim açtıysa onun kapatmasını beklemek de bir konuşma adabıdır.

Karşılıklı konuşma kurallarında olduğu gibi karşıdakinin sözünü kesmemek bir gün zamanı çok fazla almamak, anlaşılır bir şekilde konuşmak ve uygun ses tonunu kullanmak da önemlidir.


Soru : İletişim araçlarının hayatımıza getirdiği yeni­likler nelerdir? 


Kısa Cevap :

İletişim araçlarının hayatımıza getirdiği yenilikler bilgiye ulaşmada kolaylık, uzaktaki insanlardan haber alabilme ve uzak ülkelerde bile olsa anlık gelişmelere şahit olmak ve bilgi almaktır.

Uzun Cevap :

İletişim araçları hayatımıza girmiş ve her evde ve her insanda olacak şekilde yaygınlaşmıştır.

İletişim araçları hayatımıza büyük yenilikler getirmiştir.

İnsanların bilgi yarışması kolay hale gelmiş ve istenilen şey hakkında bilgi edinebilmek kolaylaşmıştır.

İnsanlar oturduğu yerden istediği kitaba, istediği alışveriş ortamına ve ürüne ulaşabiliyor istediği bilgiyi istediği zaman takip edebiliyor.

Eskiden kulaktan duyma olan bilgiler artık görseller ve yayınlar sebebiyle insanların önüne kadar gelebiliyor

Sevdiklerimizle daha rahat iletişim kurabiliyor gerekirse onları görüntülü arayarak haberdar olabiliyoruz.


Soru : Dostlukların unutulmamasında haberleşmenin önemi nedir?


Kısa Cevap :

İnsanlar birbirleriyle görüştükçe ve bağlarını koparmadıkça kuvvetli dostluklara sahip olurlar.

Uzaklaştıkça ve birbirimizle görüşmediğimiz zaman aramızdaki bağ da zayıflayabilir.

Bu yüzden dostlukları unutulmamasında haberleşmek olmazsa olmazdır.

Uzun Cevap :

Dostlukların devam etmesi için insanların birbirleriyle görüşmesi , Sevgi bağını devam ettirmesi lazımdır.

İnsanlar görüştükleri insanlarla yakınlık kurar uzaktaki insanları ne kadar severse sevsin araya bir soğukluk ve zaman girer.

Ayrıca insanlar dostlarından ve sevdikleri insanlardan haberdar olmak onlarla görüşmek ister ve birbirlerini merak ederler.

Dostluk kuvvetlendiren şey de bu görüşmek ve birbirinden haber almaktır.

Ayrıca dostluk için gerekli olan insanın bedensel olarak yanında olmasa bile ruhsal olarak yanında olduğunu hissettirmesidir.

Bunun için dostluk için haberleşmek çok önemli bir yere sahiptir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 269 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aylin ile Merve arasında geçen telefon görüşmesini tamamlayalım.


Cevap :

Aylin : Alo, ben Aylin. Merve ile görüşebilir miyim?

Merve : evet Aylin ben merve’yim.

Aylin : Geçmiş olsun Merve. Şimdi nasılsın?

Merve : aradığın için çok memnun oldum teşekkür ederim . Biraz daha iyi hissediyorum.

Aylin : Bir isteğin var mı?

Merve : Ben de sana ödevlerimizi sormak istiyordum. Ödevimiz var mı?

Aylin : Hayır, ödevimiz yok.

Merve : peki yazdığınız notları görmek için yarın defterine getirir misin?

Aylin : Tamam, yarın defterimi getiririm. Görüşmek üzere, iyi günler.

Merve : görüşmek üzere, iyi günler.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Teknofest hakkında bilgi toplayınız.


Kısa Cevap :

Teknofest, Türkiye’de milli teknolojinin geliştirilmesi konusunda hizmetlerin sunan havacılık, uzay ve teknoloji festivalidir.

Uzun Cevap :

Teknofest ilk olarak 2018’de gerçekleştirilmiştir. Uzay ve teknoloji festivalidir.

Teknoloji yarışmaları, hava gösterileri, konserler ve birçok etkinlik yapılmıştır.

Her yıl düzenlenmesi amaçlanıyor. Türkiye’deki teknoloji ve inovasyon ekosistemin desteklemek amacıyla başlatılmış ülke teknolojilerimizi göstererek ülkemiz ile gurur duymak ve gençleri teknoloji gelişmeler konusunda teşvik etmek amaçlanmıştır.



270

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 260-261-262 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 260, 261, 262


3. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 260-261-262


GÜÇLÜ PEHLİVAN

Atatürk, her günkü gibi Ankara’da dolaşıp Çankaya Köşküne dönmüştü. Erlerin, köşkün bahçesinde sağa sola kaçıştıklarını gördü.
Onları yanına çağırarak sordu:

– Ne yapıyorsunuz?
– Güreşiyorduk Paşam.
– Peki, devam edin bakalım.
Erlerden biri, öteki erleri yendi.
Herkesi yenen ere Atatürk:
– Şimdi de benimle güreşeceksin, dedi.
Er:
– Sizinle güreşemem Paşam, dedi.
Atatürk:
Korkuyor musun? deyince, er:
– Elbette korkuyorum. Siz, dünyanın sırtını yere getiren adamsınız, dedi.

Nahit Nafiz EDGÜER


(1,2, 3 ve 4. soruyu yukarıdaki metne göre cevaplayınız.)


1. Erler ne yapıyordu?


Cevap :

Erler birbirleriyle güreşiyordu.


2. Herkesi yenen ere Atatürk ne dedi?


Cevap :

Herkesi yenen ere Atatürk “Şimdi de benimle güreşeceksin” dedi.


3. Er, Atatürk’e ne cevap verdi?


Cevap :

Er, Atatürk’e “sizin de güreşemem paşam “dedi.


4. Siz olsaydınız Atatürk’le güreşir miydiniz? Niçin?


Cevap :

Ben olsaydım Atatürk’le güreşmeye çekinirdim. Çünkü o cumhuriyetin kurucusu ve o zamanki liderdi.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 261 Cevapları


6. Aşağıdaki kelimeleri anlamca en yakın bulduğunuz resimlerin altına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 260-261-262 Cevapları”

7. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların önüne “D”, yanlış olanların önüne “Y” yazınız.


Cevap :

23 Nisan 1920’de (bin dokuz yüz yirmi) Türkiye Büyük Millet Meclisi açıldı. (D)

Atatürk, 1881 (bin sekiz yüz seksen bir) yılında Selânik’te doğdu. (D)

29 Ekim 1923’te (bin dokuz yüz yirmi üç) Cumhuriyet ilan edildi. (D)

Atatürk, 10 Kasım 1940 (bin dokuz yüz kırk) yılında ölmüştür. (Y)

Atatürk, ilk olarak Şemsi Efendi Okuluna gitti. (D)

Atatürk’ün kız kardeşinin adı Zübeyde’dir. (Y)


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 262 Cevapları


Dinlediklerimin/İzlediklerimin konusunu belirlerim. (EVET)
Dinlediklerime/izlediklerime farklı başlıklar öneririm. (EVET)
Göz teması kurarak konuşurum. (EVET)
İşitilebilir ses tonuyla konuşurum. (EVET)
Kelimeleri doğru telaffuz ederek konuşurum. (EVET)
Şiir okurum. (EVET)
Görsellerden hareketle okuyacağım metnin konusunu tahmin ederim. (EVET)
Görsellerle okuduğum metnin içeriğini ilişkilendiririm. (EVET)
Mektup yazarım. (EVET)
Formları yönergelerine uygun doldururum. (EVET)

♦ Bu tabloda “Evet”leriniz çoğunlukta ise durumunuz iyi demektir.
♦ “Birazlarınız çoğunlukta ise kitabınızdaki etkinlikleri tekrarlayınız.
♦ “Hayıflarınız çoğunlukta ise eksiklerinizi tamamlamak için öğretmeninizle konuşunuz.


Soru : Haydi, bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım.


Cevap :

Bu temada Atatürk’ün hayatı hakkında bilgiler edindik. 23 Nisan bir gün İstiklal marşı e İstiklal Marşı’nın yazarı Mehmet Akif Ersoy hakkında bilgiler edindik.



300

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 258-259 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 258, 259


3. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 258-259


Atatürk Çocuk Olmuş

Çocuk Bayramı’nda,
Gelmiş katılmış aramıza,
Atatürk çocuk olmuş bakın:
Sallanıyor salıncakta!

Gülüyor gözlerinin içi,
Gülüyor,
Gökler deniz kadar mavi
Diyor ki: “Çocuklar, ben verdim size
Bayramların en güz ”


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 259Cevapları


“Dilerim, yurdumun çocukları,
Tüm çocukları dünyanın
Gülüp oynasınlar bugünkü gibi;
Acıda, sevinçte kardeş olsunlar
Çınlasın yeryüzünün barış türküleri.”

Aziz SİVASLIOĞLU 



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 253-254-255-256-257 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 253, 254, 255, 256, 257


3. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 253-254-255-256-257


1. İstiklâl Marşı’mızın şairi kimdir?


Cevap :

İstiklal marşı’mızın şairi Mehmet Akif ersoy’dur.


2. Mehmet Âkit Ersoy hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap :

Mehmet Akif Ersoy’un 1873 yılında doğduğunu 1936 yılında vefat ettiğini biliyorum.

İstiklal marşı’mızın şairi olduğunu ve bizlere birçok Eser bıraktığını biliyorum.

Asıl mesleğini veterinerlik olduğunu ancak büyük bir şair olduğunu biliyorum.

Uzun Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1873 tarihinde doğmuştur.

27 Aralık 1936 tarihinde vefat etmiştir.

Ülkemizin ve Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin ulusal marşı olan İstiklal marşı’nı yazan kişidir.

Bizleri böyle bir milli değer bıraktığı için tırnak işareti vatan şairi veya milli şair “olarak anılmaktadır.

İstiklal Marşı’nın yanı sıra birçok eseri ve kitabı, yazıları bizlere armağandır.

İstanbul’un Fatih ilçesinde dünyaya gelmiştir.

Annesinin ismi Emine hanım babasının ismi ise ipekli Tahir efendi’dir.

Babası ona “ragif” adını vermesine rağmen annesi ve arkadaşlarının ona “Akif” ismiyle seslenmesi isminin Akif olarak anılmasına sebep olmuştur.

Medis eğitimi tamamladıktan sonra veterinerlik eğitimi almış ve bu alanda görev yapmasına rağmen o dönemde bile şairliğiyle şairliğiyle tanınmıştır.

Mısır’a gittiği sıralarda bir üniversitede Türkçe öğretmenliği yapmıştır.

Safahat, hatıralar ve Gül gölgeler, halkın sesleri gibi birçok eseri bulunmaktadır.


3. İstiklâl Marşı niçin yazılmıştır?


Kısa Cevap :

Her ülkenin kendi bağımsızlığını ve milli iradesini temsil eden bir marşı vardır.

Cumhuriyet kurulunca  ruhu temsil edecek bir marşa ihtiyaç duyulmuş ve İstiklal marşı bunun için yazılmıştır.

Uzun Cevap :

İstiklal marşı milli mücadele döneminde Türk askerlerini ve halkını cesaretlendirmek moral vermek amacıyla yazılmıştır. Milli birlik ve beraberliği sağlaması açısından büyük bir öneme sahiptir.

Uzun ve büyük ayıplı savaşlardan sonra ülkemiz savaştan kurtulmuş ülkesini düşmanlardan daha tamamen temizlemiştir.

Özgürlüğün ve bağımsızlığın temsili olarak bir maaş seçilmek istenmiş, Bu yüzden İstiklal marşı yarışması yapılmıştır.

Bu şehirlerin arasında para ödülü var diye yarışmaya katılmak istemeyen yüreği güzel Mehmet Akif Ersoy’un şiiri seçilmiştir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ederek yazalım.


 Cevap :

Marş : ritmi, yürüyen bir kimsenin veya toplumun adımlarını hatırlatan müzik parçası, askerlikte yürüyüşe geçmek için verilen komut

Şair : şiir söyleyen veya yazan kimse; Ozan

Yarışma : yarışmak işe, müsabaka, Bilgi, yetenek, güzellik ve spor gibi üstünlüğünü göstermek için yapılan yarış

Ödül : bir başarı karşılığında verilen armağan, mükafat

Kahramanlık : kahramanca olan davranış

Milli : milletle ilgili, millete özgü, ulusal


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 255 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu yazalım.


 Cevap :

Metnin konusu : İstiklal Marşı’nın yazılması, yapılan yarışma ve seçilip kabul edilmesi


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin ana fikrini yazalım.


 Cevap :

Metnin ana fikri : İstiklal marşı’mızın önemi


4. ETKİNLİK


Soru : Dinledim, anladım, sorulan cevaplıyorum.


1. Türkiye Büyük Millet Meclisi, ne zaman bir millî marş yazdırılmasına karar vermişti?


 Cevap :

Türkiye Büyük millet meclisi bir gün 1920 yılında milli marş yazdırılmasına karar vermişti.


2. Marşın amacı ne olacaktı?


 Cevap :

Maaşın amacı Kurtuluş Savaşı’nın heyecanını gelecek kuşaklara hissettirmek ve kurulacak olan türkiye’mizin milli marşı olmasıdır.


3. Kazanana ne kadar ödül verilecekti?


 Cevap :

Kazanana 500 lira ödül verilecekti.


4. Mehmet Âkif niçin bu yarışmaya katılmadı?


 Cevap :

Mehmet Akif verilecek olan ödül sebebiyle yarışmaya katılmadı. Çünkü o vatanını armağan edeceği bir şehirin karşılığında para alamayacak kadar gururluydu.


5. Yarışmaya kaç tane şiir gönderildi?


 Cevap :

Yarışmaya 700’e yakın şiir gönderilmiştir.


6. Yarışmayı kim kazandı? 


 Cevap :

Yarışmayı Mehmet Akif Ersoy kazanmıştır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 256 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Mehmet Akif Ersoy’un davranışını doğru buluyor musunuz? Niçin? Siz olsanız ne yapardınız?


Kısa Cevap :

Evet, Mehmet Akif Ersoy’un davranışını doğru buluyorum. O Zorlu milli mücadele yıllarını yaşayan insanlar bu marşın ne kadar  değerli olduğunu daha iyi bilirler.

Bu yüzden para almak istememesinin çok yerinde ve doğru buluyorum.

Uzun Cevap :

Evet, şairimizi yapmış olduğu bu davranışa çok takdir ediyorum ve doğru buluyorum.

O Zorlu Savaş yıllarını atlatmış olan insanlar vatanları için milleti ile beraber tek yürek olmuşlardı.

O yüzden bunun karşılığında para almak istememek ve bunu sırf vatanı için yapmak çok takdir edilecek güzel bir davranıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.


 Cevap :

Milli marşımız yazılıyor


7. ETKİNLİK


Soru : Mehmet Âkif Ersoy’a İstiklâl Marşı’mız için bir teşekkür mektubu yazalım.


Kısa Cevap :

Saygıdeğer şairimiz Mehmet Akif Ersoy,

Bizleri bu kadar anlamlı ve güzel bir milli marş bıraktığın için çok teşekkür ederim.

Uzun Cevap :

Milli şairimize,

Değerli şairimiz Mehmet Akif Ersoy. Bizlere ay kelimesinde büyük anlamlar içeren ve yüzyıllar boyunca saygı ve gururla anacağımız büyük hatıralar ve bu kadar güzel bir milli marş bıraktığın için çok teşekkür ederim.



200

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 243-249-250-251-252 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Saka Eri Hüseyin Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252


3. Sınıf Türkçe Kitabı Saka Eri Hüseyin Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 243-249-250-251-252


1. Çanakkale Savaşı hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap :

Çanakkale savaşı Osmanlı imparatorluğu ile itilaf Devletleri arasında gerçekleşmiştir. 18 Mart 1915 tarihinde başlayan savaş 9 Ocak 1916 yılında son bulmuştur.

1. Dünya Savaşı’nın en kritik savaşları arasındadır ve büyük kayıplar vermişizdir.

Uzun Cevap :

Çanakkale savaşı seyrini değiştirmesi açısından büyük bir öneme sahiptir.

Dünya tarihine geçmiş en önemli savaşlardan bir tanesidir.

Bizim için zaferle sonuçlanan ancak en büyük kaybı verdiğimiz hüzünlü bir gurur yaşatan savaştır.

Çanakkale savaşı 18 Mart 1915 yılından 9 Ocak 1916 tarihine kadar devam etmiştir.

Bu savaşın çıkma sebebi İngiliz ve Fransızların İstanbul ele geçirme isteği ve çarlık Rusya’ya yardım ulaştırmaktır.

Ayrıca Osmanlı devleti’nde bulunan petrol yataklarını ele geçirmek ve Osmanlı Devleti’nin tamamen bitirmek amaçlanıyordu.

Farklı bölgelerde olsa da Gelibolu yarımadası’nda gerçekleşmiştir.

Savaşın sonunda itilaf devletlerinden 250.000 Osmanlı devleti’nden ise 253.000 asker şehit olmuştur.

Çarlık Rusya’ya ihtiyaç duyduğu yardım ulaşamadığı için Sovyetler birliği’nin kurulmasına zemin hazırlanmıştır.

Mustafa Kemal Atatürk’e olan güven artmıştır.

Yenilmezsen ulan İngiliz ordusu yenilgiye uğratılmıştır.

Bu sefer Türk halkına büyük bir motivasyon ve diğer ülkeler gözündeki playstation’ın artmasına sebep olmuştur.


2. Çanakkale ile ilgili şiirleri sınıfta okuyunuz.


Kısa Cevap :

Kuva-yi Milliye

Sonra, 3 deniz,
6 kol tren hattı,
sonra, göz alabildiğine yol :
sılaya gittiğimiz,
gurbette göründüğümüz
ve neden
ve niçin olduğunu sormadan
çöle, Çanakkale’ye,
ölüme gittiğimiz yol
ve sonra toprak
ve o toprağın insanları :
Uşak tezgahlarının halı dokuyanları,
klaptan işlemeli eğerleriyle meşhur
Manisalı saraçlar,
yol kıyılarında ve istasyonlarda açlar
ve kurnaz
ve cesur
ve ağırbaşlı ve çapkın
ve kütleleriyle delikanlı
İstanbul ve İzmir işçileri
ve zahire ve kantariye tacirleriyle eşraf ve ayan,
kıl çadırlı yürükleri Aydın’ın,
ve sonra, ırgat,
ortakçı,
maraba,
davarlı ve davarsız,
yarım meşin çizmeli
ve ham çarıklı köylüler.
15 vilayet ve sancak
ve 9 büyük şehir
düşman elindedir.

Nazım Hikmet

Uzun Cevap :

Bir Yolcuya

Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tümsek Anadolu’nda,
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren Mehmed’in yattığı yerdir.

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son vatan parçası geçerken ele,
Mehmed’in düşmanı boğdugu sele
Mübarek kanını kattığı yerdir.

Düşün ki, haşrolan kan, kemik, etin
Yaptığı bu tümsek, amansız, çetin
Bir harbin sonunda bütün milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.

Necmettin Halil Onan


Bir Bayrak Rüzgar Bekliyor!

Şehitler tepesi boş değil,
Biri var bekliyor.
Ve bir göğüs, nefes almak için;
Rüzgar bekliyor.
Türbesi yakışmış bu kutlu tepeye;
Yattığı toprak belli,
Tuttuğu bayrak belli,
Kim demiş meçhul asker diye?

Destanını yapmış, kasideye kanmış.
Bir el ki; ahretten uzanmış,
Edeple gelip birer birer öpsün diye fâniler!
Öpelim temizse dudaklarımız,
Fakat basmasın toprağa temiz değilse ayaklarımız.
Rüzgarını kesmesin gövdeler
Sesinden yüksek çıkmasın nutuklar, kasîdeler.

Geri gitsin alkışlar geri,
Geri gitsin ellerin yapma çiçekleri!
Ona oğullardan, analardan dilekler yeter,
Yazın sarı, kışın beyaz çiçekler yeter!
Söyledi söyleyenler demin,
Gel süngülü yiğit alkışlasınlar
Şimdi sen söyle, söz senin.

Şehitler tepesi boş değil,
Toprağını kahramanlar bekliyor!
Ve bir bayrak dalgalanmak için;
Rüzgar bekliyor!
Destanı öksüz, sükûtu derin meçhul askerin;
Türbesi yakışmış bu kutlu tepeye
Yattığı toprak belli,
Tuttuğu bayrak belli,
Kim demiş meçhul asker diye? …

Arif Nihat Asya


1. ETKİNLİK


Soru : Metnin görsellerini inceleyelim. Sizce metnin konusu nedir?


Cevap :

Bence Metin konusu bir çocuk askerin başından geçenlerdir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerle görselleri eşleştirelim. Bu kelimelerle birer cümle kuralım.


Cevap :

matara : Matatanın içerisindeki soğuk ayrandan bana da ikram etmişti.

çeşme : Çeşme başında kadınlar şu sırası bekliyordu.

er : Kahraman er büyük bir başarıya imza atmıştı.

patika : Bizler bu patika yolları alıştığımız için zorlanmayız.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 243-249-250-251-252 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metnin görsellerine bakarak cevaplayalım.


1. İlk resimdeki askerin adı ne olabilir?


Cevap :

İlk resimdeki askerin adı Mehmet olabilir.


2. Bu asker nereye gidiyor olabilir?


Cevap :

Bu asker askerlere su dağıtmaya gidiyor olabilir.


3. İkinci resimde neler görüyorsunuz?


Cevap :

2 resimde düşman askerlerinin çocuğa silah uzattığını görüyorum.


4. Üçüncü resimde askerimiz neden su içiyor olabilir?


Cevap :

3 resimde askerimiz suyun güzel olduğunu ve güvenilir olduğunu göstermek için içiyor olabilir.


5. Dördüncü resimde komutan, askerlerine ne tür bir emir vermiş olabilir?


Cevap :

4 resimde komutan, askerlerine çocuğu doyurmalarına dair emir vermiş olabilir.


6. Beşinci resimde eşeğe neler yüklenmiştir?


Cevap :

5 resimde eşeğe birçok yiyecek ve meyve eklenmiştir.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


1. Saka Hüseyin’in görevi nedir?


Cevap :

Saka Hüseyin’in görevi cephede ise çarpışan askerleri su götürmektir.


2. Hüseyin, nasıl bir askerdir?


Cevap :

Hüseyin, cesur ve zeki bir askerdir.


3. Hüseyin, düşman askerlerine nasıl yakalanmıştır?


Cevap :

Hüseyin , düşman askerlerine cepheye su götürürken yakalanmıştır.


4. Hüseyin’in suyu önce kendisinin içmesinin sebebi nedir? 


Cevap :

Hüseyin’in suyu önce kendisinin içmesinin sebebi düşman askerlerine suyun zehirli olmadığını kanıtlamak içindir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Metnin hikâye haritasını tamamlayalım.


Cevap :

Ana Karakterler : Hüseyin, düşman komutanı bir gül düşman askerleri ve askerler

Yer : büyük anafarta köyü

Zaman : savaş yılları

Olay : askerlere su götürmekle görevli Bir askerin yolda düşman askerlerine yakalanması. Ardından askeri zekasını yürüterek düşmanlardan kurtulması.


6. ETKİNLİK


Soru : Hüseyin’in davranışını doğru buluyor musun? Sen olsaydın düşman askerlerinin elinden kurtulmak için ne yapardın?


Cevap :

Hüseyin’in bu davranışını çok doğru ve zekice buluyorum. Ben olsaydım düşman askerlerinden kurtulmak için onun yaptığı gibi yapardım.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları


Soru : Arkadaşlar, öğretmeniniz size “Çanakkale Geçilmez” adlı güzel bir çizgi film izletecek. Filmi dikkatlice izleyin. İzledikten sonra duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşın.


Cevap :

Büyüklerimizin bu kadar büyük savaşlar ve mücadeleler verdiğini bilmek bana bir yandan gurur verirken bir yandan da çektikleri zorluklar beni özlüyor.


7. ETKİNLİK


Soru : Çanakkale ile ilgili bir şiir yazalım. Sonra şiirimizle ilgili güzel bir resim yapalım.


Kısa Cevap :

Çanakkale Geçilmez

Tüm topu tüfeği ile toplanmış tüm düşmanlar

Çanakkale içinde İstanbul’a varacaklar

Benim askerim cesur yüreği bin mermi eder

Allah Allah deyince düşmanı yerle bir eder

Kadın çocuk demeden herkes bir asker oldu

Vatan kurtarmak için herkes seferber oldu

Geri dur sen düşman burayı geçemezsin

Çanakkale geçilmez bunu bilmelisin

Uzun Cevap :

Çanakkale

Çanakkale Türklerin kahramanlık destanı

Türkü kürdü arabı tek yürek oldu

Çünkü millet deyince herkes seferber oldu

Öyle bir savaştı ki

Çocukların adı bile oldu Mehmetçik

Kadın çoluk çocuk demeden herkes seferber oldu

Canını mı ve malını herkes ortaya koydu

Büyük kayıplar verse de şanlı Türk’ün ordusu

Adı tarihe geçti ülke geçirmez oldu


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Mehmet Âkif Ersoy’un hayatını araştırınız.


Kısa Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 1873 yılında İstanbul’da doğmuştur.

Annesinin adı Emine hanım babasının ise ismi Tahir efendi’dir.

Birçok şiir ve eser yazmıştır. En büyük eseri ülkemizin temsili olan “İstiklal Marşı” dır.

27 Aralık 1936 yılında vefat etmiştir.

Uzun Cevap :

İstiklal marşı’mızın yazarı olan Mehmet Akif Ersoy 1873 yılında İstanbul Fatih’te dünyaya gelmiştir.

Babasına da Tahir efendi annesinin ismi ise Emine Cemile hanım’dır.

Babası İmam olup annesi ev hanımıdır.

Medrese eğitimi aldıktan sonra babasının vefatının ardından baytar mektebi olan veterinerlik fakültesine girer ve birincilikle bitirir.

Veterinerlik yaptığı yıllarda bile şairiyle tanınmış eserler yazmaya başlamıştır.

Mısır’a giden milli şairimiz oradaki bir üniversitede Türkçe öğretmeni olarak görev yapmıştır.

27 Aralık 1936 yılında vefat etmiştir. Kabri Edirnekapı mezarlığındadır.



270

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-240-241-242 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Gülümsedi Kırmızı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 237, 238, 239, 240, 241, 242


3. Sınıf Türkçe Kitabı Gülümsedi Kırmızı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 237-240-241-242


1. Bu yılki kutlamalar için sınıfınızda ve okulunuzda ne gibi hazırlıklar yapılıyor?


Kısa Cevap :

Bu yılki kutlamalar için sınıfımız ve okulumuz süslendi.

Her yere bayraklar astık ve kutlamalarımız güzel geçsin diye provalar yaparak şiir okumaları ve tiyatro gibi güzel bir program hazırladım.

Uzun Cevap :

Bu yılki kutlamalar geçen yıllarda olduğu gibi okulumuzda Neşe ve heyecanla beklendi ve hazırlıklar yapıldı.

Öğretmenimiz hepimizin ailesinden bayrak ve okulu süslemek için süslemeler istedi.

Bütün öğrenciler grup çalışması içerisinde güzel süslemeler yaptılar sınıflarını süslediler ve okulumuzda bayraklarla süsledik.

Şiir okuyacak olan öğrenciler, konuşma yapacak olan öğretmenlerimiz ve hazırladığımız küçük piyeslerle kutlamalara harika bir şekilde hazırlandık.

Ders dışında farklı bir heyecan olduğu için hepimiz çok heyecanlandık ve günümüz çok güzel geçti.


2. Bu kutlamalarda siz de herhangi bir görev aldınız mı? Neler yaptınız? Anlatınız.


Cevap :

Bu kutlamalarda Ben de görev aldım. Yapılacak olan kısa tiyatro gösterisinde Ben de oynayacağım.


3. Sınıfa getirdiğiniz şiir, düzyazı ve görsel gereçleri sınıf panosunda sergileyiniz.


Cevap :

Bu kısımda yer alan etkinliği sizin yapmanız gerekiyor.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki resimlerde anlatılan bayramların adlarını yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237-240-241-242 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Şiirin bulunduğu sayfadaki görselleri inceleyelim. Aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1. Görsellerdeki çocuklar hangi renk kıyafetler giymiş? Sizce bunun sebebi nedir?


Cevap :

Görsellerdeki çocuklar kırmızı beyaz, mavi sarı beyaz, mor turuncu gibi farklı farklı renklerde giyinmişlerdir. Bence bunun sebebi Türk bayrağının renginin kırmızı beyaz olması, yöresel kıyafetlerinin rengini de bu şekilde olmasıdır.


2. Siz olsanız şiir için ne tür resimler çizerdiniz? 


Cevap :

Ben olsaydım şiir için her ülkeden olan çocukların resimlerini çizerdim.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki yönergelerde istenenleri, “Gülümsedi Kırmızı” şiirine göre yazalım.


1. Şiirin ilk dizesini yazınız.


Cevap :

Çocuklarla geldi bahar:


2. Şiirin son dizesindeki kelimelerden harf sayısı fazla olanı yazınız.


Cevap :

Kalplerindeki


3. Şiirin başlığını yazınız. 


Cevap :

Şiirin başlığı “gülümsedi kırmızı” dır.


4. ETKİNLİK


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım.


Cevap :

Şiirin konusu : 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk Bayramı

Şiirin ana duygusu : Bayram sevinci ve çocuk sevgisi


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Şiire farklı bir başlık yazalım.


Cevap :

23 Nisan coşkusu


6. ETKİNLİK


Soru : Metindeki hangi olaylar ve durumlar hayal ürünüdür?


Cevap :

Metindeki “gün, karanfil gibi kokmuş nokta beyazı da almış yanına bayrak olmuş “dizeleri hayal ürünüdür.


7. ETKİNLİK


Soru : Yurtdışında yaşayan birini 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlamaya davet etmek için bir e-posta yazınız.


Kısa Cevap :

Sevgili arkadaşım Josef,

23 Nisan yaklaşıyor. Bu bayram sadece bizim değil bütün dünyadaki çocukların bayramıdır. Ailemden izin aldım. Eğer senin ailen de izin verirse seni ve imkanı varsa aileni 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk Bayramı’nda ülkeme davet etmek istiyorum.

Uzun Cevap :

Sevgili arkadaşım Sehra,

Aynı milletten geldiğimiz canım Türkmen kardeşim. Biliyorsun ki Mustafa Kemal Atatürk’ün tüm dünya çocuklarına hediye ettiği 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk Bayramı gelmek üzere.

Eğer gelebilirsen bu güzel günde seni de aramızda görmeyi çok isterim.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


1. Çanakkale Savaşı hakkında araştırma yapınız.


Kısa Cevap :

Çanakkale savaşı 1915’te 1916 yıllarında smanlı Devleti’nin itilaf devletlerine karşı almış olduğu zaferdir.

18 Mart Çanakkale zaferi le İngilizler büyük bir yenilgi yaşamıştır.

Uzun Cevap :

18 Mart 1915 tarihinde ülkemizin topraklarında Büyük bir savaş yaşanmıştır.

Bu büyük savaş birinci Dünya savaşı sırasında 1915 ve 1916 yılları arasında r olarak Gelibolu yarımadası’nda Osmanlı imparatorluğu ile itilaf Devletleri arasında yapılan deniz ve kara savaşıdır.

Bu büyük mücadeleden sonra ve Rusların sıcak denize inme hayalleri iptal olmuştur.

Bu savaş sırasında en fazla şehit Çanakkale’de verilmiştir.

1. Dünya Savaşı’nın uzamasına sebep olmuştur.


2. Çanakkale ile ilgili şiirler bulup sınıfa getiriniz.


Kısa Cevap :

Çanakkale

Çanakkale dört devlete,
Galebeye sen çevirdin!
Çar kölesi yüz millete,
İstiklali sen getirdin!

Senden ötürü bilsen daha,
Kurtulacak nice ülke…
Ne Afrika, ne Asya’da,
Kalmayacak müstemleke…

Çünki nasıl karalarda,
Artık yoksa Rus zorbası;
Gezemeyecek deryalarda,
İngiliz’in donanması…

Ziya Gökalp

Uzun Cevap :

Çanakkale Geçilmez 

Gürleyen top sesleri Mehmetçiğin sesidir.
Çanakkale ulusun bütünleştiği yerdir.
Denizde Nusrat’ımız, karada bataryalar,
Hamidiye atışta, birde Mesudiye var.

Düşmana yok verecek bir karış toprağımız,
Anadolu bizimdir dalgalan bayrağımız.

Conkbayırı, Kilitbahir, hele Anafartalar,
Tarih sayfalarına yeni bir destan yazar.
Korkumuz yok, birleşsin gelsin yeni ordular,
Atatürk’ün izinde yenilmez Mehmetçik var…

Düşmana yok verecek bir karış toprağımız,
Anadolu bizimdir dalgalan bayrağımız.

Çanakkale köpürür düşmana geçit vermez.
Bu toprağın üstüne başka bayrak dikilmez.
Öyle bir zafer ki bu asırlarca silinmez.
Haykırır tüm ulusum Çanakkale geçilmez

Fazıl Hüsnü Dağlarca

Çanakkale Şehitlerine

Vurulup tertemiz alnından, uzanmış yatıyor,
Bir hilâl uğruna, yâ Rab, ne güneşler batıyor!
Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş asker!
Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer.
Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor tevhidi…
Bedr’in arslanları ancak, bu kadar şanlı idi.
Sana dar gelmeyecek makberi kimler kazsın?
‘Gömelim gel seni tarihe’ desem, sığmazsın.
Herc ü merc ettiğin edvâra da yetmez o kitâb…
Seni ancak ebediyyetler eder istiâb.
‘Bu, taşındır’ diyerek Kâ’be’yi diksem başına;
Ruhumun vahyini duysam da geçirsem taşına;
Sonra gök kubbeyi alsam da, ridâ namıyle,
Kanayan lâhdine çeksem bütün ecrâmıyle;
Mor bulutlarla açık türbene çatsam da tavan,
Yedi kandilli Süreyyâ’yı uzatsam oradan;
Sen bu âvizenin altında, bürünmüş kanına,
Uzanırken, gece mehtâbı getirsem yanına,
Türbedârın gibi tâ fecre kadar bekletsem;
Gündüzün fecr ile âvizeni lebriz etsem;
Tüllenen mağribi, akşamları sarsam yarana…
Yine bir şey yapabildim diyemem hâtırana.

Mehmet Akif Ersoy



240

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-231-232-233-234-235-236 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün Hayatı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236


3. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ün Hayatı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 228-231-232-233-234-235-236


1. Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatı ile ilgili neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün 1881 yılında selanik’te doğduğunu biliyorum. Annesinin adı Zübeyde hanım babasının adı ise Ali Rıza efendi’dir.

29 Ekim 1923 tarihinde Cumhuriyeti ilan ettiğini ve kendisine Atatürk soyadının verildiğini biliyorum.

Birçok inkılaplar yaptığını 10 Kasım 1938 yılında vefat ettiğini öğrendim.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk’ün 1881 yılında selanik’te doğduğunu biliyorum.

Babasının adı Ali Rıza efendi annesinin adı ise Zübeyde hanım’dır.

Makbule adında bir kız kardeşi vardır.

İlk önce mahalle mektebinde okuduğunu ardından Şemsi efendi okuluna oradan da askeri eğitim aldığını biliyorum.

Askeri rüştiyede okurken matematik öğretmeninin ona Kemal ismini verdiğini böylece ismini Mustafa Kemal olduğunu da biliyor.

Ülkemiz için büyük devrimler yapmış ve Cumhuriyeti ilan etmiştir.

10 Kasım 1938 tarihinde Dolmabahçe sarayı’nda vefat etmiştir. Ancak bizim kalbimizde sonsuza kadar yaşayacaktır.


2. Atatürk’ün fotoğraflarını nerelerde görüyorsunuz?


Cevap :

Atatürk’ün fotoğraflarını sınıflarımızda, resmi dairelerde okul koridorlarında bulunan panolarda görüyorum.


3. Atatürk’ü üç kelimeyle ifade etmeniz istenseydi bu kelimeler neler olurdu? Niçin?


Kısa Cevap :

Atatürk’ü 3 kelime ile ifade etseydim lider, büyük asker ve atamız olarak ifade ederdim. Çünkü bence bu kelimeler onun başarısını ve büyüklüğünü ifade ediyor.

Uzun Cevap :

Atatürk’ü 3 kelime ile ifade etseydim başkomutan, devrimci ve liderimiz olarak ifade ederdim.

Çünkü Atatürk bir asker olarak büyük mücadeleler vermiş daha sonra ülkemiz için büyük devrimler yapmıştır.

O bizim hem liderimiz hem de kıymetli atamızdır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 231 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Atatürk’ün adını duyduğunda aklına neler geliyor? Noktalı yerlere yaz.


Kısa Cevap :

Atatürk’ün adını duyduğunda aklıma yapılan mücadeleler, savaşlar ve devrimler geliyor.

Uzun Cevap :

Atatürk’ün adını duyduğunda aklıma mücadele, komutan, devrim, başarı ve kahraman bir hayat hikayesi geliyor.


2. ETKİNLİK


Soru : Resimdeki kişilerin adlarını ve Atatürk’e yakınlık derecesini yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 217-218-219-220-221 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 232 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını yay ayraç içine yazalım.


Cevap :

  • Yıl : Sene
  • Ad : İsim
  • Ulus : Millet
  • Zafer : Galibiyet

4. ETKİNLİK


Soru : Atatürk’ün gittiği okulların adlarını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

Maddeler Halinde Atatürk’ün Okuduğu Okullar Şunlardır ;

  1. Mahalle Mektebi
  2. Şemsi Efendi İlkokulu.
  3. Selanik Mülkiye Rüştiyesi
  4. Selanik Askeri Rüştiyesi
  5. Manastır Askeri İdadisi
  6. İstanbul Harp Okulu
  7. İstanbul Harp Akademisi

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 233 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1. Atatürk, nasıl bir komutandı?


Cevap :

Atatürk zeki , cesaretli ve mücadeleci bir komutandı. Silah arkadaşları gibi her zaman ulusumuzun özgürlüğü için çalıştı. Büyük başarılar gösterdi ve kahraman halkımızla beraber düşmanları ülkemizden silip attı.


2. Atatürk’ün babasının adı nedir?


Cevap :

Atatürk’ün babasının adı Ali Rıza bey’dir.


3. Atatürk, Kurtuluş Savaşı’nı niçin başlattı?


Cevap :

Atatürk, Kurtuluş savaşı’nı yurdumuzu düşman işgallerinden kurtarmak ve vatanımızı bağımsızlığa kavuşturmak için başlattı.


4. Kurtuluş Savaşı’mızın başkomutanı kimdir?


Cevap :

Kurtuluş savaşı’mızın başkomutanı Mustafa Kemal atatürk’tür.


5. Ülkemizin yönetim şekli nedir?


Cevap :

Ülkemizin yönetim şekli cumhuriyettir.


6. Türkiye Cumhuriyeti’ni kim kurdu?


Cevap :

Türkiye cumhuriyetini Mustafa Kemal Atatürk kurdu.


7. Atatürk nerede öldü? 


Cevap :

Atatürk 1938’de Dolmabahçe sarayı’nda öldü.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri okuyarak şehir adlarının nasıl yazıldığını ve bunlara getirilen eklerin nasıl ayrıldığını söyleyelim.


Cevap :

Şehir adları Büyük yazılmış ve yanına gelen ekler kesme işareti ile ayrılmıştır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları


Soru : Arkadaşlar, köyde yaşayıp okula gitmeseydi veya sınava girip askerî okulu kazanmasaydı Atatürk’ün hayatı nasıl gelişirdi?


Kısa Cevap :

Atatürk köyde yaşayıp okula gitmeseydi veya sınava girip askeri okulu kazanmasaydı er olarak ülkesini savunmak için savaşa katılırdı.

Uzun Cevap :

Atatürk köyde yaşayıp okula gitmeseydi veya sınava girip askeri okulu kazanmasaydı sıradan bir insan gibi hayatına devam edecekti.

Yapılan devrimleri gerçekleştiremeyecekti.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metinde yay ayraçlar ile belirtilen yerlere uygun noktalama işaretlerini yazalım.


Cevap :

Matematik öğretmeni, Mustafa ( ‘ ) ya Kemal adını vermiştir (. ) Cumhuriyet, Atatürk () ün önderliğinde kurulmuştur (.) Atatürk, çalışkan (,) başarılı ve ileri görüşlü bir liderdi (.)


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde büyük harflerin yazımı ile ilgili yanlışlıklar yapılmış. Yanlış yazılmış kelimelerin altını çizelim. Cümleleri doğru bir şekilde yazalım.


Atatürk, 19 Mayıs 1919’da (bin dokuz yüz on dokuz) samsun’a çıktı.

Cevap :  Atatürk, 19 Mayıs 1919’da (bin dokuz yüz on dokuz) Samsun’a çıktı.

23 Nisan 1920’de (bin dokuz yüz yirmi) türkiye büyük millet meclisi açılmıştır.

Cevap : 23 Nisan 1920’de (bin dokuz yüz yirmi) Türkiye Büyük Millet Meclisi açılmıştır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Haydi, Atatürk’ün çocukluk anılarından birini aşağıdaki noktalı yerlere yaz.


Kısa Cevap :

Atatürk’ün kardeşi olan Makbule hanım Atatürk’ün çiftlikte çok sıkıldığını tahtaları kesip, küçük çiviler çakıp çivilere incelik saz telleri gelerek tambura yaptığını ve çaldığını anlatmaktadır.

Uzun Cevap :

Mustafa Kemal Atatürk Şemsi paşa medresesinde düzenlenen koşu yarışmasına katılmıştır.

Yarışmayı kazanacakken yolun kenarında küçük bir kuş görmüş ve yarışı bırakarak kuşu almıştır ve bu yüzden ikinci olmuştur.

Öğretmenine durumu anlatınca öğretmeni “böyle olmasaydı eğer Mustafa Kemal 1 olacaktı” demiş Ve onu 1. ilan etmiştir.


10. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlar, Atatürk’le ilgili bir akrostiş çalışması yapalım mı? Ne dersiniz? Sonra da etrafını süsleyelim.


 Cevap :

Atam sensin bizim baş tacımız

Türk’ün gururu milli yadigarımız

Atamız canımız canım atamız

Tarihimizin şanı Türk atamız

Ülkemizin gururu atamız

Resimlerden tanısakta seni

Kalbimizde yaşıyorsun Atamız


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Gazetelerden, dergilerden veya İnternet ortamından “23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı” ile ilgili şiir, düzyazı ve görsel materyaller getiriniz.


Kısa Cevap :

Dünyayı Verelim Çocuklara

Dünyayı verelim çocuklara hiç değilse bir günlüğüne
allı pullu bir balon gibi verelim oynasınlar
oynasınlar türküler söyleyerek yıldızların arasında
dünyayı çocuklara verelim
kocaman bir elma gibi verelim sıcacık bir ekmek somunu gibi
hiç değilse bir günlüğüne doysunlar
dünyayı çocuklara verelim
bir günlük de olsa öğrensin dünya arkadaşlığı
çocuklar dünyayı alacak elimizden
ölümsüz ağaçlar dikecekler

Nazım Hikmet

Uzun Cevap :

23 Nisan

23 Nisan…
Yurdu koruyan,
Yarını kuran,
Sen çocuğum.

Eskiyi unut,
Yeni yolu tut,
Türklüğe umut,
Sen ol çocuğum.

Bizi kurtaran,
Öndere inan,
Sözünü tutan,
Sen ol çocuğum.

Küçüksün bugün,
Yarın büyürsün,
Her işte üstün
Sen ol çocuğum,

Çalışıp öğren,
Her şeyi bilen
Yurduna güven
Sen ol çocuğum.
Hasan Ali Yücel



430

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 224-225-226 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 224, 225, 226


3. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 224-225-226


İLKBAHAR

Gök yüzü mavi duru
Karlar eridi yer yer,
Sokaklar yollar kuru,
Kuşlar hep şarkı söyler.

Döndü kırlangıç, leylek,
Yeşerdi bütün kırlar.
Açtı bademler çiçek,
Boy attı hep çayırlar.

Güneşin yüzü sıcak,
Açıyor tomurcuklar.
Kurmalıyız salıncak,
Bahar geldi çocuklar.

Ali ERTAN 


(1, 2, 3 ve 4. soruları yukarıdaki şiire göre cevaplayalım.)


1. Bahar gelince çevrede ne tür değişiklikler olmaktadır?


Cevap :

Bahar gelince çevrede karlar erimekte, sokaklar ve yollar kurumakta virgül kuşlar şarkı söylemektedir.

Kırlar yeşermekte, Bademler çiçek açmakta çayırlar boy atmaktadır.

Güneşin yüzü sıcak olmakta, tomurcuklar açmaktadır.


2. Şiirin konusu ve ana duygusu nedir?


Cevap :

Şiirin konusu bahar’ın gelişi duygusu ise Bahar sevincidir.


3. Şair “Boy attı hep çayırlar.” mısrasında neden bahsetmektedir?


Cevap :

Şair “boy attı hep çayırlar.” Mısrasında yeşilliklerin büyüdüğünden bahsetmektedir. Doğanın yeşillendiğini işaret etmektedir.


4. Şiirde hangi hayvanların adı geçmektedir? 


Cevap :

Şiirde kırlangıç, kuş, leylek hayvanlarının adı geçmektedir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


5. Bir yıl dört mevsime bölünmüştür. Resimlerin altına uygun ayları yazalım.


Cevap :

  • Mart, nisan, mayıs;
  • Haziran, temmuz, ağustos;
  • Eylül, ekim, kasım;
  • Aralık ocak, şubat

6. Çevremizi ve doğayı temiz tutmak için neler yapmalıyız?


Kısa Cevap :

Çevremizi ve doğayı temiz tutmak için öncelikle bu konuda bilgi sahibi olmalıyız.

Duamızı kirletmemeli atıklarımızı ayrıştırarak geri dönüşüme atmalıyız.

Geri dönüşülebilir ürünleri kullanmalı ve tasarruf yapmalıyız.

Uzun Cevap :

Çevremizi ve doğayı temiz tutmak hepimizin görevidir ve çok önemlidir.

Çevremizi temiz tutmak hem bizim hem hayvanların hem de bitkilerin sağlıklı bir ortamda yaşama hakkına yardımcı olur.

Ayrıca çevreyi temiz tutmak gelecek nesillerin tertemiz ve sağlıklı bir doğada yaşamasına yardımcı olur.

Çevremizi ve doğamızı temiz tutmak için yerlere çöp atmamalı kirliliğe engel olmalı ve çevre konusunda bilinçlenmeliyiz.

Atıklarımızı ayrıştırarak geri dönüşüm kutularını atmalı ve buna çok önem vermeliyiz.

Naylon poşetler yerine yıkanabilir bez poşetleri kullanmalı kağıt havlu kullanımını azaltmalıyız.

Enerji bir gün su ve elektrik gibi alanlarda tasarruf yapmalıyız.

Geri dönüştürülen ürünleri kullanarak geri dönüşüme katkıda bulunmalıyız.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


Dinlediklerimde/İzlediklerimde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulunurum. (evet)
Dinlediğim/İzlediğim metni ana batlarıyla anlatırım. (evet)
Konuşurken yerinde hitap ifadeleri kullanırım. (evet)
Başkalarının sozunu kesmem, konuşmasının bitmesini beklerim. (evet)
Konuşmalarımda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanırım. (evet)
Görsellerden hareketle bilmediğim kelimelerin anlamlarını tahmin ederim. (evet)
Okuduklarım ile ilgili çıkarımlar yaparım. (evet)
Yazılı yönergeleri kavrarım. (evet)
Şiir yazarım. (evet)
Yazdıklarımı paylaşırım. (evet)


Soru : Haydi, bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım. 


Cevap :

Bu temada domatesin ve patlıcanın nerede yetiştiği gibi hakkında bilgiler edindim.

Ayrıca astronotlar ve Uzay hakkında bilgi sahibi oldu.

Çevremizi korumanın önemini ve kaplumbağaların yumurtlayarak ürediğini öğrendim.



220

Our Score
error: Content is protected !!