3. Sınıf Türkçe Kitabı Sahildeki Yumurtalar Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 217, 218, 219, 220, 221
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sahildeki Yumurtalar Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 217-218-219-220-221
1. Su kaplumbağaları hakkında neler biliyorsunuz?
Kısa Cevap:
Su kaplumbağalarının ülkemizde ve dünyada en çok beslenen evcil hayvanlardan olduğunu biliyorum.
Su kaplumbağaların bakımlarını zor olduğunu ve onun için gerekli ortam ve sıcaklığın oluşturulması gerektiğini de öğrendim.
Anavatanlarının Meksika ve Florida olduğunu öğrendim.
Uzun Cevap:
Su kaplumbağaları hem bitkisel hem de hayvansal gıdalar tüketebilmektedir.
Su kaplumbağaları meyve ve sıcaklığa karşı çok duyarlı olduklarında ortamlar onlara göre hazırlanmalıdır.
Küçük ve plastik fanuslarda çok çabuk olabileceklerinden onlar için ideal yaşam alanı teraryum denilen akvaryumdur.
Su kaplumbağaları birçok hayvan gibi kış uykusuna yatarlar. Evde beslenen su kaplumbağaların kuş uykusuna yatması durumunda uyanacağı çok zor olacağından ve ölme ihtimalinin olduğunda uyutmamak daha önemlidir. Su kaplumbağanın tehlikeye girmemesi ve kış uykusuna yatmaması için suyun sıcaklığının 24 derece ve üzerinde olması Hatay ideal su sıcaklığının 28 derece civarında olması fayda sağlayacaktır.
2. Kaplumbağaların üzerindeki kabuk ne işe yarar?
Kısa Cevap:
Kaplumbağaların üzerinde bulunan kabuk onların düşmanlarından korur ve su üzerinde daha fazla kalmasına yardımcı olur.
Uzun Cevap:
Er canlının yaratılış şekli birbirinden farklı olduğu gibi kaplumbağanınki de çok farklı ve kendine özgüdür.
Birçok kabuklu canlı olduğu gibi kaplumbağanın da kabuğu birçok önleme sahiptir.
Kaplumbağaların kabuğu kendilerini yırtıcılardan korumaya yardımcı olur.
Birçok kara kaplumbağası bacaklarını, kuyruğunu ve başını kabuklarını içine çekebilir ve böylelikle yırtıcıların ısırıp ulaşabilecekleri bir alan oluşmaz.
Kaplumbağaların kabuklarının şekli yaşamış oldukları ortama göre değişmektedir.
Kara kaplumbağaları kabukları kubbeli bir üst bölüme sahiptir. Böylece yırtıcıların bu şekli kavrama veya ağızlarını almaları zorlaşır.
Deniz kaplumbağalarının kabukları ise suda daha hızlı yüzmelerine yardımcı olmak için daha düz ve akacak kabuklardır.
Kara kaplumbağalarının kabukları ağırdır ve yavaş yürümelerine sebep olur.
3. Hangi hayvanlar hem suda hem karada yaşayabilir?
Kısa Cevap:
Kaplumbağa, kurbağa, yılan, timsah, kaz, ördek, penguen, yengeç, semender, fok, samur hem karada hem de suda yaşayabilir.
Uzun Cevap:
Hem karada hem de suda yaşayan canlılar amfibi canlılar denilen canlılardır.
Su kaplumbağası, kurbağa, sayılanı, timsah, kasgül martı, pelikan, karabatak, penguen bu canlılara örnek olarak gösterilebilir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 218 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Görselleri inceleyelim. Metnin konusunu tahmin ederek yazalım.
Cevap:
Metnin konusu : Metin konusu Su kaplumbağaları ve yumurtaları hakkında olabilir.
2. ETKİNLİK
Soru : Sahildeki Yumurtalar” adlı metni dikkatle dinleyin. Öğretmeniniz bazı yerlerde metni dinletmeye ara verecek ve metnin devamı ile ilgili tahminlerde bulunmanızı isteyecek. Tahminlerinizi aşağıdaki boşluklara yazın.
Cevap:
Birinci soruya verdiğim cevap = kaplumbağayı düzeltmiş olabilir.
İkinci soruya verdiğim cevap = kaplumbağa denize doğru iteklenebilirse dalgalar yardımıyla belki düz hale gelebilir
Üçüncü soruya verdiğim cevap = başka bir yere veya kumsala götürmüş olabilir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 219 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tahmin edelim.
Cevap:
sahil: kara’nın Deniz, göl, Irmak boyunca uzanan bölümü; kıyı, yaka, yalı
kumsal: kumu olan yer ve Gürpınar kumlu, denize, göle ve benzeri yerlere girilebilen alan
çelme takmak: bir kişinin başka bir kişinin bacağına ayağını takması ve onu düşürmeye çalışması
kızak: kar veya buz üzerinde kayarak yol alan tekerleksiz taşıt
kuluçkaya yatmak: dişi kuş veya kümes hayvanının civciv çıkarmak üzerine yumurtalar üzerine yatmasıdır
inci: istiridye gibi bazı kavkılı deniz hayvanlarının içerisinde oluşan, değerli, küçük, sert, Sedef renginde süs tanesidir
4. ETKİNLİK
Soru : Dinledim, anladım, soruları cevaplıyorum.
Su kaplumbağası, yumurtalarını nereye bıraktı?
Cevap:
Su kaplumbağası, yumurtalarını kumsala bıraktı.
Kaplumbağa nasıl ters döndü?
Cevap:
Kaplumbağa çakal ve sansarın onu ters çevirmesi ile ters döndü.
Kaplumbağayı kim kurtardı? Nasıl?
Cevap:
Kaplumbağayı küçük bir çocuk kurtardı. Kaplumbağayı denize doğru çekti ve dalgalar yardımıyla kaplumbağa düz döndü.
Kaplumbağa çocuğa ne dedi?
Cevap:
Kaplumbağa çocuğa onu kurtardığı için teşekkür etti ve sahile bıraktı yumurtalarını da kurtarmasını istedi.
Elinde bir sepetle sahile dönen çocuk ne yaptı?
Cevap:
Elinde Bir sepette sahili dönen çocuk yumurtaları sepete doldurdu ve kayanın arkasına saklanıp çakalla sansarı bekledi.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 220 Cevapları
Sahile gelen sansarla çakal ne yaptı?
Cevap:
Sahile gelen sansarla çakal önce kaplumbağayı aradı, bulamayınca yumurtaları aramak için bütün sahili kazdı.
Çocuğun balıklarını alanlar kimlermiş?
Cevap:
Çocuğun balıklarını alanlar çakal ile sansarmı
Çocuk, yumurtaları nereye koydu?
Cevap:
Çocuk yumurtaları kuluçkaya yatmış kırlangıçların altına koydu.
Sansar ne çakal, yavruları korkutmak isteyince kırlangıçlar çakal lisansları hep birlikte gagaladılar.
Uzak denizlerden dönen anne kaplumbağa, yavrularını sapasağlam görünce ne yaptı?
Cevap:
Uzak denizlerden dönen anne kaplumbağa yavrularını Safa sağlam görünce çocuğa teşekkür edip getirdiği inci tanelerini ona verdi.
Arkadaşlar, sansarla çakalın yaptıklarını doğru buluyor musunuz? Orada olsaydınız onlara neler söylerdiniz, nasıl bir ders verirdiniz?
Cevap:
Sansar ile çakalın yaptığını asla doğru bulmuyorum.
Orada olsaydım yetkilileri çağırıp onları toplatır ve onları büyük bir ders verirdim.
Çocuğun yaptığını doğru buluyor musunuz? Çocuğun yerinde siz olsaydınız ne yapardınız? Kaplumbağaya nasıl yardım ederdiniz?
Cevap:
Çocuğun yaptığını çok doğru buluyorum. Çocuğu yerinde olsaydın ben de aynısını yapardım. Onun yardım ettiği gibi kaplumbağaya yardım eder yavrularını korurdum.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 221 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Hayvanları korumak ve onların yaşamlarını devam ettirmelerini sağlamak niçin önemlidir? Bu konudaki duygu ve düşüncelerini aşağıya yazabilir misin?
Kısa Cevap:
Bence hayvanları korumak ve onların yaşamlarına devam ettirmek çok önemlidir.
Hayvanlar bu dünyadaki döngüyü sağlamakta ve bizlere farkında olmasak bile büyük katkılar sağlamaktadırlar.
Bu yüzden hayvanları da korumalı, nesli tükenmekte olan hayvanlara sahip çıkmalıyız.
Böylelikle doğaya ve gelecek nesillerimize de sahip çıkmış oluruz.
Uzun Cevap:
Hayvanları korumak sadece hayvanlar için değil doğanın bütünlüğü ve geleceğimiz için de hayati bir öneme sahiptir.
Hayvanları korumak ve onların yaşayabileceği bir çevreyi oluşturabilmek her birimizin görevidir.
İçinde yaşadığımız doğa bir döngü içerisindedir ve bu döngünün sağlıklı bir şekilde ilerleyebilmesi bizimle beraber bütün canlıların da var olmasına bağlıdır.
Bu yüzden hayvanları ve diğer canlıları korumalı yaşatmalı ve onlara zarar vermekten kaçınmalıyız.
6. ETKİNLİK
Soru : a. Konuşma çizgisinin kullanımını inceleyelim.
Cevap:
Çocuk eğilip kaplumbağayı çevirmeye çalıştı. Fakat gücü yetmedi. Ter içinde,
– Çok ağırsınız, dedi.
Su kaplumbağası:
– Beni denize doğru itebilirsen dalgaların yardımıyla dönebilirim, dedi.
Soru : b. Aşağıdaki cümlelerin uygun yerlerinde konuşma çizgisi kullanalım.
Cevap:
Bir süre sonra kaplumbağa suyun yüzeyinde göründü.
– Teşekkür ederim, size borcumu nasıl ödeyebilirim, diye sordu.
– Ne borcu? Benim yerimde kim olsa aynı şeyi yapardı, dedi çocuk.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Uzayda Yaşam Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216
3. Sınıf Türkçe Kitabı Uzayda Yaşam Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 210-213-214-215-216
1. Uzaya gitmeyi hayal ettiniz mi? Uzayda ne yapmak isterdiniz?
Kısa Cevap:
Daha önce uzaya gitmeyi çok hayal ettim.
Şu anda mümkün olmasa da uzayda yaşayabilmek veya orayı istediğim gibi inceleyebilmek isterdim.
Uzun Cevap:
Daha önce hiç uzaya gitmeyi hayal etmedim.
Uzaya gitmenin çok zor olduğunu düşünüyorum.
Ancak ileride daha çok araştırma yapıp bu konuda kendimi geliştirebilirim.
2. Sizce uzayda yaşamak eğlenceli midir? Niçin?
Kısa Cevap:
Bence uzayda yaşamak çok eğlencelidir.
Yer çekimi olmadığı için daha rahat hareket edebilmek çok eğlenceli olsa gerek.
Uzun Cevap:
Bence uzayda yaşamak hiç eğlenceli değil.
Yerçekimi olmadığı için her ne kadar yaşamak bize güzel görünse de yaptığım araştırmalar ve duyduğum bilgilere göre orada hareket etmenin zor olduğu ve oksijen olmadığı için hayati tehlike olduğuna yöneliktir.
Ayrıca orada günlük hayatımız gibi rahat bir hayat olmadığı için bence dünyada yaşamak daha eğlenceli.
3. Astronotlar hakkında neler öğrendiniz? Anlatınız.
Kısa Cevap:
Astronotlar hakkında bir başka isimlerinin kozmonot veya uzay insanı olduğunu öğrendim.
Astronotlar insanda uzay çalışmalarına katılmak amacıyla eğitilen insanlarmış.
Uzun Cevap:
Astronotlar hakkında birçok bilgi edindim.
Astronotların uzay çalışmalarına katılan insanlar olduğunu ve bunun için geniş eğitimler aldıklarını öğrendim.
Astronotun Türkçedeki manasının “uzaya giden adam” olduğunu öğrendim.
Astronotlar uzayda araştırma yaparak oradan örnekler aldıklarını ve gezegenlerden almış oldukları parçaları dünyada inceleyip insanlığa faydalı deneyler yaptıklarını öğrendim.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 213 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Kelimelerle anlamlarını eşleştirelim.
Cevap:
Kamp : Baraka veya çadırlarla oluşturulan konaklama yeri.
Uzay : Bütün varlıkların içinde bulunduğu sonsuz boşluk.
Astronot : Uzay adamı.
Fırın : İçinde ekmek ve pasta gibi yiyecekler pişirilen, kapalı ocak.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 214 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.
Cevap:
Okuduğumuz metnin konusu : astronotların uzayda yaşadıkları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz metne göre cevaplayalım.
Astronotlar niçin uzaya gitmektedir?
Cevap:
Astronotlar Gök cisimlerini incelemek ve onlara ulaşma çalışmalarını yapmak için uzaya gitmektedir.
Astronotlar uzaya gitmek için nasıl hazırlanıyorlar?
Cevap:
Astronotlar uzaya gitmek için belirli bir eğitim alıyor, birlikte yaşamayı ve çalışmayı öğrenerek hazırlanıyorlar.
Astronotlar uzayda ne kadar kalırlar?
Cevap:
Astronotlar uzayda birkaç gün veya birkaç hafta kalırlar.
Astronotlar uyumak için neden kendilerini bir yere bağlamak zorundadırlar?
Cevap:
Astronotlar yer çekimsiz ortamda uyurken bir yere çarpmamak için kendilerini bir yere bağlamak zorundadırlar.
Astronotların yiyecekleri nasıldır?
Cevap:
Astronotların yiyecekleri önceden hazırlanan ve fırında ıslanıp yenen yiyeceklerdir.
Astronotlar dinlenmek için neler yaparlar?
Cevap:
Astronotlar dinlenmek için kitap okuyabilir, film seyredebilir spor yapabilir ve çeşitli oyunlar oynayabilirler.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 215 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Tırnak işaretinin kullandığı yerlerle ilgili verilen bilgileri okuyalım.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 210-213-214-215-216 Cevapları”
Soru : Dünya dışında bir yaşam olsaydı orada nelerin olmasını isterdin? Niçin?
Kısa Cevap:
Dünya dışında bir yaşam olsaydı orada dost canlısı uzaylıların olmasını isterdim.
Uzun Cevap:
Dünya dışında bir yaşam olsaydı orada bizim yaşamamıza uygun su, oksijen gibi birçok alanın olmasını isterdim.
Oraya adapte olabilmek ve orada yaşamanın mümkün olmasını isterdim.
Orada yaşayan canlıların insanları sevmelerini onların bizim dünyada bizim de onların dünyasında rahatça yaşayabilmemizi isterdim.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 216 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, giriş bölümü verilen hikâyeyi tamamlayalım. Hikâyemize uygun bir başlık koymayı unutmayalım.
Arkadaşlar, hikâyemizde varlıkların niteliklerini bildiren kelimeleri kullanmayı, olayları oluş sırasına göre yazmayı, duygu ve düşüncelerimizi aktarmayı unutmayalım. Yazdıklarımızı düzenledikten sonra sınıfta arkadaşlarımıza okuyalım.
Cevap:
Astronot olmayı çocukluktan beri hayal ederdim. Çocukluğunda daha eğlenceli olsa da çok çalışma gerektiren ve zorlu bir iş.
Dünyayı uzaktan görebilmek ve ülkem için araştırmalar yaparak ülkemizi gururla temsil edebilmek benim için çok önemli.
Bence benim gibi sizler de bir astronot olabilir bilimsel araştırmalar yapabilir ve insanlık tarihine yazılacak çok büyük başarılara imza atabilirsiniz.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
1. Hem suda hem karada yaşayabilen hayvanları araştırınız. Mümkünse sınıfa su kaplumbağası getiriniz.
Kısa Cevap:
Hem suda hem karada yaşayabilen hayvanlar
Timsah
Penguen
Kaz
Ördek
Su yılanı
Yenge
Uzun Cevap:
Yeryüzünde yaşayan birçok canlı vardır.
Bu canlılardan bir kısmı karada bir kısmı suda yaşarken bir kısmı da hem suda hem de karada yaşayabilmektedir. Bu canlılara “amfibi canlılar” adı verilir.
Bu canlılara fok, kaz, ördek, pelikan, su kaplumbağası ,su yılanı, karabatak, su samuru, yengeç ve timsah örnek olarak gösterilebilir.
2. Su kaplumbağalarının yaşamıyla ilgili bir araştırma yapınız.
Kısa Cevap:
Su kaplumbağalarının anavatanı Kuzey Amerika’nın Güney bölümleridir. Kafalarının yanında kırmızı çizgiler bulunur. Bu hayvanlar amfibi yani hem karada hem de suda yaşama özelliğine sahiptir ve evcil hayvan olarak beslenebilir.
Uzun Cevap:
Su kaplumbağaları kırmızı yanaklı su kaplumbağası veya Singapur kaplumbağası olarak bilinirler.
Bu kaplumbağalar hem karada hem de suda yaşayabilen canlılar olup evcil hayvan olarak beslenmesi yaygındır.
Kafalarını yan kısmında kırmızı, turuncu renkte şeritler vardır.
Ana vatanları Florida ve Meksika’ dır.
Yanaklarında bulunan kırmızı, turuncu veya sarı tonlardaki lekelerden ayırt edilirler.
Bu kaplumbağalar her ne kadar su içerisinde yaşayabilseler de egzersiz ihtiyaçlarını giderdikten sonra kuru bir zeminde dinlenme ve uyuma ihtiyaçları vardır.
Bu yüzden buna uygun ortamlarda bakılmalıdırlar. Kuru ve soğuk havalarda kolayca hastalanabilirler.
Küçük fanuslarda veya plastik kaplarda beslenmeye çalışıldığında kısa sürede öleceğinden özenli ortamların sağlanması kendileri için gereklidir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Yeşil İlkbahar Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209
3. Sınıf Türkçe Kitabı Yeşil İlkbahar Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 203-205-206-207-208-209
1. “İlkbahar” mevsimi size neleri çağrıştırıyor?
Kısa Cevap:
“İlkbahar” mevsimi bana duanın canlanmasını, gezmeyi, havaların ısınmasını ve daha çok eğlenebileceğimiz alanların olmasını çağrıştırıyor.
Uzun Cevap:
“İlkbahar” mevsimi yeniden doğmayı, gençleşmeyi, yeni adımlar atmayı ve hayatın yeniden başlamayı çağrıştırıyor.
İlkbahar geldiği zaman havalar ısındığı için artık kış geride kalmış ve dışarıda geçeceğimiz zaman da çoğalmıştır.
Arkadaşlarımızla daha çok buluşabilecek daha çok piknik yapabilecek ve dışarıda daha çok oyun oynayabileceğiniz.
Dışarıda ve parkta daha çok oyun oynayabileceğimiz için Bahar ayını çok seviyorum.
2. Doğada vakit geçirmeyi sever misiniz? En son ne zaman doğada vakit geçirdiniz? Anlatınız.
Kısa Cevap:
Doğada vakit geçirmeyi çok seviyorum. Hava çok soğuk olmadığı sürece mutlaka az bir yürüyüşe de olsa ailemle beraber yürüyüşe çıkar veya arkadaşlarımla beraber kısa süreli de olsa mutlaka oyun oynarım.
Uzun Cevap:
Doğada vakit geçirmekten çok hoşlanıyorum.
Doğayı incelemek, bitkilere bakmak, parkta oynamak veya arkadaşlarımla beraber hoş vakit geçirmek için bile duayı çok seviyorum.
Denize gitmek Birgül piknik yapmak, kartopu oynamak gibi bence doğada yapılan her şey çok güzel.
Özellikle insan sevdikleriyle beraber olduğu zaman doğada vakit geçirmek daha da eğlenceli hale geliyor.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki resimlerde elma ağacında meydana gelen değişimleri inceleyelim. Resimlerin altına ilgili mevsimin adını yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 203-205-206-207-208-209 Cevapları”
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda “gül” kelimesinin farklı anlamlarıyla ilgili resimler verilmiştir. Kelimenin farklı anlamlarıyla cümleler kurup resimlerin altına yazalım.
Cevap:
Gül : Sana kırmızı güllerin en güzelini getireceğim anneciğim.
Gül : bütün çocuklar bence her zaman gülmelidir.
Soru : Haydi, biz de “dal” kelimesinin farklı anlamlarıyla ilgili resimler yapıp cümleler yazalım.
Cevap:
Dal : Denize dalıp yüzmeyi çok seviyorum.
Dal : Ağacın dallarını zamanı gelince budamak ağacı gençleştirir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 206 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarının geçtiği dizeleri karşılarına yazalım.
Bence görseller metninin anlaşılmasını sağlıyor ve metne güzel bir hava katıyor.
5. ETKİNLİK
Soru : Okuduğumuz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım.
Cevap:
Okuduğumuz şiirin konusu : ilkbahar mevsimi
Okuduğumuz şiirin ana duygusu : Bahar Bahar sevgisi ve bahar’ın gelişinden dolayı duyulan mutluluk
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 207 Cevapları
Soru : Arkadaşlar, hep aynı mevsimi yaşasaydık hayatımız bundan nasıl etkilenirdi? Örneklerle açıklayalım.
Kısa Cevap:
Hep aynı mevsimi yaşasaydık hayatımız çok sıkıcı olurdu ve birçok yapacağımız şeyler kısıtlanırdı.
Mevsimlerin değişmesi insanlar ve bütün canlılar için gereklidir.
Ayrıca mevsimler doğanın döngüsü içinde olmazsa olmazdır.
Uzun Cevap:
Hep aynı mevsimi yaşasaydık bunun hayatımız açısından sıkıcı olması ile beraber doğamızda da birçok değişim ve olumsuzluklar baş gösterildi.
Her mevsimde yetişen sebzeler ve meyveler farklı olduğu için bir mevsimde olsaydı sadece bir mevsime uygun meyve ve sebze yiyebilecektik.
Hayatımızı sadece o mevsime göre düzenleyecek ve farklı bir mevsimle tanışamayacaktık.
Ayrıca doğanın dengesi içinde mevsimler çok önemlidir.
Dünyanın dengesinin oluşması sürekli soğuması veya sürekli ısınmasının önüne geçilmesi için mevsimler çok önemlidir.
Böylelikle birçok tüm tükenecek birçok hayvan yaşayamayacak ve doğanın düzeni alt üst olacaktı.
6. ETKİNLİK
Soru : İki noktanın kullanıldığı yerlerle ilgili verilen bilgileri okuyalım. Bu bilgileri örnek cümlelerle eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Kitabı Sayfa 203-205-206-207-208-209 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 208 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, yaşadığınız yere ait 5 günlük hava tahmin raporu verilmiştir. Tabloyu inceleyelim.Aşağıdaki soruları tabloya göre cevaplayalım.
1. Hangi günler hava yağışlıdır?
Cevap: 8 Nisan Pazartesi, 11 Nisan Perşembe.
2. “Ben bulutlu günlerde dolaşmayı severim.” diyen birisi hangi gün dolaşmaya çıkmalıdır?
Cevap: 9 Nisan Salı
3. 12 Nisan Cuma günü havanın nasıl olması bekleniyor?
Cevap: Sıcak.
4. Ailenizle birlikte hangi günler parka gitmek isterdiniz? Niçin?
Cevap: 12 Nisan Cuma günü gitmek isterdim. O gün hem yağmur yok hem de hava daha sıcak.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 209 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Elektronik postayı okuyunuz. Elektronik postanın içeriğini konu bölümüne yazarak belirtiniz.
Sevgili Arkadaşım Enver ve Tülay,
Doğanın korunması için başlattığınız çalışmayı yürekten destekliyoruz. Ayrıca yangından sonra yok olan ağaçların yerine yeni fidanlar diktiğinizi öğrendik. Çevrenin korunması ve yeşillendirilmesi için başlattığınız mücadele, hepimize ilham kaynağı oldu. Doğal ortamın azaldığı ve betonlaşmanın arttığı dünyamızda bu tür faaliyetlerin ne kadar önemli olduğunu fark etmemizi sağladınız.
Duyarlı çalışmalarınız için size teşekkür ediyoruz.
Cevap:
Doğanın Korunması.
9. ETKİNLİK
Soru : İlkbahar ile ilgili bir şiir yazalım.
Kısa Cevap:
İlkbahar
Sanki doğa yeniden yeniden hayat bulmuş
Ağaçlar gülüşüyor kuşlar cıvıldaşıyor
Yeryüzü pırıl pırıl sanki yeniden doğuyor
Ne de güzel ilkbahar Çetin bir kıştan sonra
Her yer çiçek açıyor neşe içinde doğa
Uzun Cevap:
İlkbahar
Soğuk havadan sonra geldi ılık rüzgarlar
Saçlarını okşadı ılık tatlı rüzgarlar
Nemli bulutlar geldi yağmurunu akıttı
Bereketli yağmurlar yere bereket saçtı
Doğal yeşillendi ağaçlar çiçeklendi
Yepyeni bir mevsim bize merhaba dedi
Ne güzel de ilkbahar Ben onu çok severim
Sanki yeniden doğmuş doğa yeni bir yaşam gibi
Kışın Çetin havası artık geride kaldı
Gülen yüzler dışarıda Neşe ile
Kuşlarla beraber çocuklar cıvıldaştı.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Astronotlar hakkında bir araştırma yapınız.
Kısa Cevap:
Astronot, kozmonot veya uzay insanı uzay çalışmalarına katılmak amacıyla eğitilen, insanlı uzay araştırmalarında görev yapan kişilerdir.
Uzun Cevap:
Astronot uzay çalışmalarına katılan katılmak için yetiştirilen kişiye verilen isimdir.
Astronot Türkçede “uzaya giden adam” anlamını taşır.
Astronot da aynı zamanda cosmur ot veya uzay insanı denmektedir.
Astronotlar uzayda araştırma yapar , uzay hakkında bilgiler toplarlar.
Gidilen gezegenlerden örnekler alarak dünyaya getirir ve onun üzerinde hayal olup olmadığına veya toprağının verimli olup olmadığına dair araştırmalar yaparlar.
Astronotlar bilimsel araştırma yaparak uzay şartlarını inceler ve insanlığa faydası olacak birçok keşifler yapabilirler.
Astronot olmak için gereken şartlar ülkeden ülkeye değişmekle beraber astronot olmak için mühendislik, temel bilimler olan birimleri ve bilgi teknolojileri alanında en az lisans derecesi yapmak gereklidir.
Ayrıca astronot olmak isteyen kişi uzayda karşılaşacağı zorlayıcı ve olumsuz koşulları yani ağırlıksız ortam koşullarını, ani basıncı ve buna karşıda ne yapacağını bilmelidir.
Astronot olmak isteyen kişi uzay istasyonlarından herhangi birine başvuru yapabilir.
En çok başvuru yapılan yer NASA’ dır.
Burada gerekli eğitimi alıp onaylandıktan sonra kişi astronot olabilir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Canpatlı Dedenin Domatesi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202
3. Sınıf Türkçe Kitabı Canpatlı Dedenin Domatesi Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 192-197-198-199-200-201-202
1. Tohum nedir?
Kısa Cevap:
Tohum, bitkilerde döllenme sonucunda yeni bir bitki oluşmasını sağlayan taneye denir.
Uzun Cevap:
Tohum koruyucu bir dış kaplama içerisinde bulunan ve kendisine bitkinin çıkacağı bir yapıdır.
Tohum bitkilerde üreme sürecinin bir parçasıdır.
Tohum bitkilerin yetişmesi için gerekli olan tane şeklindeki yapılardır.
Bu sözcük mecazi anlamda insanların soyu ve çocukları için de kullanılabilir.
2. Domates ve patlıcan nerede yetişir? Hiç bu sebzelerden topladınız mı?
Kısa Cevap:
Domates Akdeniz, Marmara ve Ege bölgesi’nde yetiştirilir. Domates sıcak iklimleri bol Güneş ve bol suyu sever.
Patlıcan ülkemizden fazla Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgesi’nde yetişir.
Uzun Cevap:
Domates Türkiye’de genellikle Ege, Akdeniz ve Marmara kıyılarına dağılmış olarak yetiştirilir.
Bu bölgeler dışında Tokat ve Şanlıurfa illerinde de domates yetiştiriciliği yapılmaktadır.
Ülkemizde domates yetiştirildiğinde ilk sırayı Antalya almaktadır. Daha sonra sırayla Bursa ve İzmir gelmektedir.
Domates sıcak ve ılıman iklimleri sever.
Domates yetiştirildiği sırada sıcaklık -2 ve -3’e düştüğü zaman bitki tamamen ölür.
Domates fidelerinin ekilmesi için ilkbaharın genç donlarının bitmesi ve sıcaklıkların artması gerekmektedir.
Domatesin yetiştirildiği Toprak pH 5.5-7 olan topraklar olursa daha yetişmektedir.
Patlıcan ülkemizle beraber neredeyse bütün dünyada yetiştirilen bir sebzedir. Çin dünyada en çok patlıcan üreten ülkedir. Çin’den sonra Hindistan, İran, Mısır ve Türkiye’ye gelir.
Patlıcanın geçeceği Toprak bitki seçici olduğundan kil içeriği yüksek, sıkışmış ve uzun süre ıslak kalmış toprak ise kök gelişimi olumsuz etkilenir.
Patlıcan yetiştirilecek olan toprağın derin, yumuşak, geçirgen, organik madde ve besin değeri zengin olan bir toprak olmalıdır.
Patlıcanın en çok yetiştirildiği bölge Akdeniz bölgesidir. Akdeniz bölgesi’nden sonra Batı Karadeniz ve Ege bölgesi’nde de yetiştirilmektedir.
Patlıcan açık tarlada yetiştirilebildiği gibi serada da yetiştirilebilmektedir.
3. Öğretmeninizin size dağıttığı domates tohumlarını getirdiğiniz saksıya ekin ve sulayın. Saksınızı güneş alan bir yere koyun ve iki günde bir sulayın. Üç ay sonra ektiğiniz domatesleri sınıfa getirin.
Cevap:
Bu etkinliği sizin yapmanız ve aşamaları not alarak sınıfa getirmeniz gerekiyor.
4. Evinizde hangi sebze yemekleri pişiriliyor?
Kısa Cevap:
Evimizde patlıcan, fasulye brokoli, karnabahar, biber ıspanak, lahana gibi birçok sebze yemekleri pişiriliyor.
Uzun Cevap:
Evimizde hepimiz sebzeyi çok sevdiğimiz için sebzenin birçok farklı şekli pişirilmektedir.
Mevsimine göre kabak, mantar karnabahar, patlıcan, ıspanak, pırasa gibi birçok yemek pişirilmektedir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 194 Cevapları
Arkadaş Canpatlı dede bilmediğimiz tohumları tarlamıza ekemeyeceğimize ve şanı büyük patlıcanın neyimize yetmediğini söylemiş olabilir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları
Soru : Tohumun başına neler gelmiş olabilir?
Cevap:
Tohumları Rüzgar savurmuş olabilir. Kimisi bir tava yem olurken kimi de toprakla buluşabilmiş filiz vermiş ve suyunu da alınca çok güzel bir sebze olarak çıkabilmiş olabilir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
Soru : Arkadaşlar bundan sonra ne olmuş olabilir?
Cevap:
Domates Filiz verince onu sebzesini görenler önce onu koparıp koklamış ve tadına bakmışlardır.
Tadını çok beğenince yemeklerde kullanmışlar ve çok farklı şekillerini ve farklı şekillerde lezzetlerini denemiş olabilirler.
Canpatlı dede ismi ne domatese vermiş olabilir ve farklı bitkileri de ülkemize getirerek yetiştirilmiş olabilir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek kelimelerin anlamlarını tahmin edelim.
Cevap:
Turşu : sirkeli tuzlu suda veya belirli bir sürede özel yöntemlerle belirli bir kıvama tadı getirilmiş olan sebze ve meyvelerdir.
Tohum : bitkilerde döllenme sonunda yumurtacıktan oluşan ve yeni bitki oluşmasını sağlayan taneye verilen isimdir.
Kese : içine para, tütün veya başka şeyler konulan kumaştan veya örgüden yapılan, ağzı bağlanabilen küçük torbadır.
Fide : tohumdan yetiştirilen yetişkin duruma getirilmek üzere oradan alınarak başka yerlere dikilebilen körpe sebze veya çiçeğe verilen isimdir.
2. ETKİNLİK
Soru : Metinde geçen sebzelerin adını yazalım.
Cevap:
Metinde geçen sebzelerin adları
Patlıcan
Domates
3. ETKİNLİK
Soru : Yeşil yazılı kelimelerin zıt anlamlılarını, patlıcanların üzerindeki kelimeler arasından bulalım. Sonra kelimelerin yanlarındaki boşluklara yazalım.
Cevap:
Şehirlerin arasında yüksek (alçak) dağlar, coşkun nehirler varmış.
Sebzeler ülkesinde ulaşım pek kolay (zor) değilmiş.
Elinde dolu (boş) bir kese vardı.
Patpat da keseyi aldığı gibi dışarı (içeri)
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Kırmızı yazılı kelimelerin eş anlamlılarını domateslerin üzerindeki kelimeler arasından bulalım. Sonra kelimelerin yanlarındaki boşluklara yazalım.
Cevap:
Kırmızı (al) domatesler hem göz zevkinizi hem de yemeklerin lezzetini zenginleştirir.
Patlıcan ülkesinde bulunan insanlar, domates, patlıcan ve Canpatlı dede
Olaylar nerede geçmektedir?
Cevap:
Olaylar patlıcan ülkesinde geçmektedir.
Masalda hangi olay anlatılmaktadır?
Cevap:
Masalda domates fidesinden gelen ve patlıcan ülkesinde yaşayanlara domates tohumlarının verilmesi domates leri çok sevilmesi anlatılmaktadır.
Olay ne zaman gerçekleşmiştir?
Cevap:
Zaman tam olarak belirtilmemiştir.
8. ETKİNLİK
Soru : Metindeki hangi olaylar ve durumlar hayal ürünüdür?
Cevap:
Domates ve patlıcanı konuşması
Patlıcan ve domatesin böğürtesinin olması
Patlıcan ülkesinde insanların sadece patlıcan yiyerek yaşaması
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları
9. ETKİNLİK
Soru : Sen olsan masalı nasıl sonuçlandırırdın? Haydi masala yeni bir son yazalım.
Cevap:
Ben olsam masalı Canpatlı dedenin domates sirkesinden gelip de tohum veren kişilerden özür dileyerek domatesin farklı şekillerini ve lezzetlerini öğrenmeye gitmesi veya öğrenerek insanları aktarması şeklinde bitirirdim.
10. ETKİNLİK
Soru : Kesme işaretinin kullanıldığı yerlerle ilgili verilen bilgileri okuyalım. Bu bilgileri örnek cümlelerle eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192-197-198-199-200-201-202 Cevapları”
Soru : Arkadaşlar, okuduğumuz masal Bestami Yazgan’ın ‘‘Masal Salıncağı” adlı kitabından alınmıştır. Kitabın kapağını inceleyelim.
Canpatlı Dede: Neyin nesi olduğunu bilmediğimiz bu tohumları tarlamıza ekemeyiz! Anlı şanlı patlıcan bizim neyimize yetmiyor?” diyor. Bu sözlerden onun kişiliği hakkında nasıl bir sonuca varıyorsunuz?
Cevap:
Bu sözelden onun kişiliği hakkında çok ön yargılı ve alıştıklarına bağlı olduğunu anlıyorum.
Canpatlı Dede’nin bu davranışını doğru buluyor musunuz?
Cevap:
Canpatlı dedenin bu davranışını doğru bulmuyorum. Çünkü ön yargılı olmak doğru bir şey değildir
Siz olsaydınız nasıl davranırdınız?
Cevap:
Ben olsam Bir tane de olsa veya küçük bir alana da olsa denemek için o da size omotisleri ekerdim ve sonucuna bakardım.
Böyle davranan insanlara neler söylemek isterdiniz?
Cevap:
Böyle davranan insanlara önyargının doğru bir şey olmadığını söylemek isterdim.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları
11. ETKİNLİK
Soru : Bir çiftçi serada sebze yetiştirmektedir. Aşağıda bu sebzeler ve kaçar saksıda yetiştirildikleri, grafikle belirtilmiş. Grafiği inceleyerek ilgili soruları cevaplayalım.
1. En çok yetiştirilen sebze hangisidir?
Cevap: Domates
2. En az yetiştirilen sebze hangisidir?
Cevap: Havuç
3. Patlıcan ve biber yetiştirilen saksı sayılarının toplamı kaçtır?
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları
12. ETKİNLİK
Soru : Canpatlı Dede’nin yetiştirdiği domateslerden fabrikada domates sosu üretilmiştir. Sos kavanozunun üzerinde ürünle ilgili bilgiler verilmiştir. Bu bilgileri okuyarak soruları cevaplayalım.
Ürünün içindekiler nelerdir?
Cevap: Domates, tuz, şeker.
Ürün ne zaman üretilmiştir?
Cevap: 12.10.2018
Bu ürünü hangi tarihten sonra kullanmamalıyız?
Cevap: 12.10.2019
Ürünün saklama koşulları ile ilgili verilen bilgiler nelerdir?
Cevap: Serin ve kuru yerde saklanmalı, güneş ışığından korunmalı, kapak açıldıktan sonra buzdolabında saklanmalıdır.
13. ETKİNLİK
Soru : Metnin en beğendiğin bölümünü aşağıya yaz.
Cevap:
Metin en beğendiğim bölümü son bölümü olan domates tohumunu veren gezginin de boş durmaması ve her gittiği yere patlıcan ve domates tohumlarını götürerek hediye etmesidir.
(1, 2 ve 3. soruları metinden hareketle cevaplayalım.)
1. Şair, nasıl bir kuş ağacı istiyor?
Cevap:
Şair dallarında kül rengi güvercinlerin gezdiği bir kuş ağacı istiyor.
2. Şair, güvercinlerin niçin yastığına konmasını istiyor?
Cevap:
Şair kendisini uyutmak için güvercinlerin yastığına konmasını istiyor
3. Şiirin konusu nedir?
Cevap:
Şiirin konusu şairin kendisine bir kuş ağacı gönderilmesini istemesidir. Şiirde anlatılmak istenen özgürlüktür.
4.Çevrenizde veya okulunuzda düzenlenen herhangi bir etkinlikle ilgili haber metni hazırlayınız. Daha sonra etkinlik ile ilgili bir resim çiziniz.
Kısa Cevap:
Okulumuzda 3. sınıflar arası futbol yarışması düzenlendi.
Sınıftaki bütün erkekler maça katılırken öğretmenlerimiz kimin kaleci kimin ise farklı yerlerde yer alacağına karar verdi.
Kızlar ise kendi sınıfını desteklemek için tezahürat yaptılar.
Uzun Cevap:
Okulumuzda 3. Sınıflar arası satranç yarışması düzenlendi.
Yarışmaya satranç konusunda iyi olan, meraklı olan veya kendini denemek isteyen herkes katılabildi.
Kazanan kişiler diğer okuldaki 3 sınıf arkadaşlarımızla yarışacak ve okullar arası bir satranç turnuvası düzenlenecek.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 189 Cevapları
5. Görselleri verilen sporları takım sporu ve bireysel spor olarak sınıflandıralım.
Cevap:
Takım sporları : Basketbol, Futbol ve Voleybol
Bireyselsporlar : Golf, Yüzme, Koşu, Paten ve Jimnastik
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları
Dinlediğim/izlediğim hikâye edici metinleri canlandırırım. (evet)
Dinlediklerimle/izlediklerimle ilgili görüşlerimi ifade ederim. (evet)
Konuşmalarımda yeni öğrendiğim kelimeleri kullanırım. (evet)
Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşurum. (evet)
Arkadaşlarımın sözünü kesmem ve konuşmasının bitmesini beklerim. (evet)
Kısa ve basit dijital metinlerdeki mesajı kavrarım. (evet)
Yazılı yönergeleri kavrarım. (evet)
Tablo ve grafiklerde yer alan bilgilere ilişkin soruları cevaplarım. (evet)
Anı yazarım. (evet)
Yazdıklarımı düzenlerim. (evet)
Bu tabloda “Evetleriniz çoğunlukta ise durumunuz iyi demektir.
Cevap: Evetlerim çok durumum iyidir.
“Birazlarınız çoğunlukta ise kitabınızdaki etkinlikleri tekrarlayınız.
Cevap: Birazım yok.
“Hayır”larınız çoğunlukta ise eksiklerinizi tamamlamak için öğretmeninizle konuşunuz.
Cevap: Hayırım yok.
Soru : Haydi bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım.
Cevap:
Bu temada bireysel ve takım sporları hakkında bilgiler öğrendik.
Ayrıca sporun ve dişlerimizi temiz tutmanın ne kadar önemli olduğunu da öğrenmiş olduk.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sabunun Öyküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 186, 187
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sabunun Öyküsü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 186-187
Yağ ve kiri ustalıkla temizleyen sabunun kendisinin de yağlardan yapıldığını biliyor muydunuz? Bu eşsiz maddeyle ilgili öğrenecek başka şeyler de var…
Sabunun yaklaşık üç bin yıl önce Romalılarca keşfedildiği söylenir bun” adı da Roma’da bulunan Sapo Dağı’ndan gelir. O dönemlerde Sapo Dağı’nda yemek pişirilirken açığa çıkan yağlar ve odun külleri nehre karışırmış.
Nehirde çamaşırlarını yıkayan Romalı kadınlar, bu kül ve yağ karışımını içeren suyun çamaşırları daha iyi temizlediğini fark etmişler. Sabundan önce, temizlik malzemesi olarak kül ve kil kullanılırmış.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları
Elimizi yalnızca suyla yıkadığımızda, derimizin üzerindeki yağ katmanı, suyun doğrudan derimize değmesini engeller. Bu yüzden yalnızca suyla yıkadığımızda elimiz temizlenmez. Ancak sabun, yağları ve kirleri elimizden uzaklaştırarak temizlenmemizi sağlar. İlk sabunlar insanların derisini tahriş edermiş.
Bu nedenle o dönemlerde sabun yalnızca giysileri yıkamak amacıyla kullanılırmış. Vücudu temizlemek için de süt, kum, yağ ve bazı bitkiler kullanılırmış.
Şampuan, diş macunu ve deterjanlar da sabun gibi işlev görür ancak farklı maddelerden üretilir.
Örneğin, deterjanlar petrolden üretilir. Defne, fındık, çay, tarçın, papatya ve zeytin gibi birçok bitkisel üründen sabun yapılabilir. Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde, “menengiç” denen yabani Antep fıstığından üretilen sabuna “bittim” denir.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan ile Kaplumbağa Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 180, 181, 182, 183, 184, 185
3. Sınıf Türkçe Kitabı Tavşan ile Kaplumbağa Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185
1. Spor denince aklınıza neler geliyor?
Kısa Cevap:
Spor denince aklıma sağlık, hareket Birgül daha kaliteli bir yaşam ve kilo kontrollü geliyor.
Uzun Cevap:
Spor denince aklıma vücudu hareket ettirmek yapılan birçok spor dalı geliyor.
Spor yapmak vücudu hareket ettirdiği için kemiklerin gelişmesi boy uzaması ve güçlenmesi açısından önemlidir.
Güzellik spor yapan kişilerin kemik ve ekran rahatsızlıkları daha az olduğu için sağlıklı bir yaşam için düzenli spor yapmanın önemli olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca istediğimiz bir spor dalı ile ilgilenmek efendimiz bu konuda geliştirmek bence hoşça vakit geçirmeye ve belki de ileride uzmanlaşacağımız bir alana yardımcı olacaktır.
2. Arkadaşlarınızla futbol, basketbol, tenis, koşu, voleybol gibi sporların canlandırmasını yapın. İsterseniz bununla ilgili sessiz sinema oyununu oynayınız.
Cevap:
Bunu sınıfta arkadaşlarınızla beraber yapabilirsiniz.
3. Koşu sporu ile ilgili yaptığınız araştırmayı sınıfta sunun.
Kısa Cevap:
Koşu sporu belli bir kitle veya alanda atlet denilen koşucuların koşu yarışı düzenlemeleriyle gerçekleşir
Uzun Cevap:
Koşu sporu belirli bir alanda engelli veya engelsiz yapılabilen ve rakibini geride bırakıp birinci olmayı amaçlayan spor dalıdır.
Sporcular birbirleriyle yarışarak sınırlarını zorlar ve rekorlar ortaya çıkarabilirler.
Kısa mesafe, orta mesafe, uzun mesafe, bayrak koşusu ve engelli koşular gibi farklı kategorilerde yarışmalar düzenlenir.
En iyi dereceyi alan oyuncu yarışmayı kazanır.
1. ETKİNLİK
Soru : Metin ile ilgili görselleri inceleyelim. Sence metinde nelerden söz ediliyor olabilir?
Cevap:
Metin ile ilgili görselleri incelediğim zaman metnin kaplumbağa ve Tavşan arasında geçen bir yarıştan bahsettiğini anlatıyor olabilir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 181 Cevapları
Soru : Metinde neler oldu? Anlatabilir misin?
Cevap:
Metinde hızına çok güvenen bir tavşan varmış. Kendisini kaplumbağadan daha hızlı gördüğü için hayvanlara hava atıyormuş.
Kaplumbağa tavşanı kendine çok beğendiğini duyunca onunla yarışmak istemiş.
Tavşan onu rakip bile görmediği için geleceğini düşünmüş.
Tavşan o kadar çok fark açmış ki herhalde yukarıda ineceğini düşünmüş ve sıcak havanın da etkisiyle ağacın altına dinlenmeye karar vermiş.
Tavşan uyuyunca kaplumbağa yarışı bitirmiş.
Tavşan uyanınca gördüklerine inanamamış.
2. ETKİNLİK
Soru : Metni bir kez daha dinleyelim. Metinden hareketle kelimelerin anlamlarını tahmin edelim.
Cevap:
övünmek : bir özelliği ile kendini üstünü saymak
yarışma : bir konuda kazanmak ve üstünde ortaya koymak için yarışma
alay etmek : biz herhangi bir özelliği ile küçük görerek aşağılayan
gayretli : Çalışkan, azimli
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 182 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazalım.
Cevap:
Metnin konusu : kendi ile böbürlerini gücüne güvenen Tavşan ile kaplumbağanın Azmi
Bence tavşan yarışmayı kazanabilirdi. Çünkü tavşanlar kaplumbağalardan daha hızlıdır
• Tavşanın davranışını doğru buluyor musunuz? Neden?
Cevap:
Tavşan kibirli hareket ettiği için onu davranışlarını doğru bulmuyorum.
• Yarışı niçin kaplumbağa kazandı?
Cevap:
Tavşan kendini üstün tutup gevşeklik gösterdiği için yarışı kaplumbağa kazandı.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Tavşan ile kaplumbağanın kişilik özelliklerini karşılaştıralım.
Cevap:
Tavşan : kibirli, kendine guvenen
Kaplumbağa : azimli, çalışkan
Soru : Tavşanın sözleri ve davranışları hakkında neler düşünüyorsunuz? Bunları doğru buluyor musunuz? Neden?
Cevap:
Tavşanın sözlerini ve davranışlarını kesinlikle doğru bulmuyorum. Çünkü rakibine saygı göstermemiş ve ona hafife almıştır. Bu çok kaba ve kırıcı hareketlerdir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Kısa çizgi ile ilgili verilen bilgileri okuyalım. Bu bilgileri örnek cümlelerle eşleştirelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 180-181-182-183-184-185 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Kaplumbağaya, yarışmada gösterdiği başarıdan dolayı tebrik etmek için bir kart hazırlayın. Daha sonra bir tebrik mesajı yazın.
Cevap:
Sevgili kaplumbağa,
Sen azmin ve becerinin bizde bulunan yeteneklerden çok çalışmaya bağlı olduğunu bizlere gösterdin.
Bunun için sana çok teşekkür ederim. Senin bu güzel davranışın hayatım boyunca benim İlkem olacak ve bana destek olacaktır.
9. ETKİNLİK
Soru : Oynadığınız bir oyunla veya katıldığınız bir yarışmayla ilgili anınızı yazın.
Kısa Cevap:
Ben arkadaşlarımla beraber saklambaç oynamayı çok severim.
Çok hızlı koşamadığım için her zaman başarısız oluyor Ve çok sevdiğim halde saklambaç oyunu oynamak istemiyordum.
Annem benim durumu fark edince benimle konuştu ve oyun oynama nasıl amacının eğlenmek olduğunu bana anlattı.
Bende eğlenmeye odaklaninca artık eskisi gibi üzülmeyi bıraktım. Eğlenmeye odaklanınca daha iyi oynamaya ve kazanmaya da başladım.
Herkese bunu tavsiye ederim.
Uzun Cevap:
Ben ailemle beraber oyun oynamayı çok seviyorum.
Bu da zeka oyunları oynamak çok eğlenceli olsa da babama yeniliyorum.
Annem beni kırmamak için bana yeniliyormus , bunu da sonradan fark ettim.
Babam benden büyük olduğu için bunu normal olduğunu ve aslında ne kadar zeki olup oyunun ne kadar güzel . oynadığımdan bahsetti.
Bende babamı bilgisayar oyunlarında yemiyorum. Böylelikle ikimizinde yeneceği oyunlar olduğunu fark ediyorum.
Asıl olan yeteneklerimizi keşfetmek ve eğlenmek olduğunu artık biliyorum.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Çiğneme Makinesi Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 174, 175, 176, 177, 178, 179
3. Sınıf Türkçe Kitabı Çiğneme Makinesi Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179
1. Dişlerinizi ne zaman fırçalıyorsunuz?
Kısa Cevap:
Dişlerimi sabah ve akşam mutlaka fırçalıyorum.
Uzun Cevap:
Dişlerimizi düzenli olarak fırçalamak çok önemlidir.
Dişlerimizi düzenli olarak fırçalamak birçok sağlık sorununu önlemeye yardımcı olur.
Güzellik fırçalamak dış taraflarını engellediği gibi çürüklerimizi de engelleyecek ve böylelikle sağlıklı dişlere sahip olacağız.
Sağlıklı dişler ile hem beslenmemiz normal devam edecek hem de ağrısız bir şekilde yeni dişlerimize kavuşacağız.
Bu yüzden dişlerimizi mutlaka düzenli bir şekilde fırçalamalıyız.
2. Dişlerinizi fırçalamadığınız zaman neler olur?
Kısa Cevap:
Dişlerimizi fırçalamadığımız zaman dış yüzeyinde bulunan yemek artıkları dişlerimize zarar verir.
Dişlerimiz zamanla çürür.
Uzun Cevap:
Gün içerisinde tüketmiş olduğumuz gıdalar ağız içinde kalırsa ve işlerimizi fırçalamazsak dişlerimiz olumsuz etkilenir.
Her ne kadar başarılıdır senin dişlerimi sürmese de zamanla dişlerimize kulak oluşacak ve dişlerimizi çürütecektir.
Günlük olarak 2 veya 3 kere dişlerimizi fırçalamamız gerekir.
Dişlerimizin çürümesi diş kayıplarına sebep olacak ve büyük Arda çekmemize sebep olabilecektir.
3. Hiç diş doktoruna gittiniz mi? Niçin gitmiştiniz?
Kısa Cevap:
Evet daha önce dişimi çektirmek için diş doktoruna gittim.
Uzun Cevap:
Daha önce diş kontrolünü Ve dişimi çektirmek için diş doktoruna gitmiştim.
Diş doktoru çok tatlıydı ve bana çok iyi davrandı.
Bence çocuklar diş çektirmekten ve diş doktoruna gitmekten korkmamalı diş sağlığına önem vermelidir.
1. ETKİNLİK
Soru : Metnin görsellerine bakarak metnin konusunu tahmin edelim.
Cevap:
Metin görsellerine baktığım zaman Metin konusu bence dışarı fırçalamanın önemi ve dişlerimizin fırçalamazsak nasıl çürüyeceği hakkındadır.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metnin görsellerini dikkatlice inceleyelim. Daha sonra aşağıdaki soruları cevaplayalım.
• Görseller gerçeğe uygun çizilmiş midir? Niçin?
Cevap:
Bence görseller gerçeğe uygun çizilmemiştir ancak bizlere eğlenceli bir şekilde gerçekleri anlatmıştır.
• Metnin görsellerinden size ilginç gelen hangisidir? Neden?
Cevap:
Metin görsellerinden bana ilginç gelen makinanın elmayı öğütme şeklidir
• Görselleri inceledikten sonra neler düşündünüz?
Cevap:
Görselleri inceledikten sonra dişlerimizin ne kadar güçlü ve harika bir sisteme sahip olduğunu düşündüm.
• Yiyeceği ısırıp koparmak için hangi dişlere ihtiyacımız var?
Cevap:
Yiyeceği ısırıp koparmak için ön dişlerimize ihtiyacımız vardır.
• Azı dişlerimizin görevi nedir?
Cevap:
Azı dişlerimizin görevi dilimizin taşıdığı yiyecekleri öğütmek bir lafın önüne getirmek ve yutulur şekle getirmektir.
• Azı dişlerimizi niçin dikkatlice temizlemeliyiz?
Cevap:
Azı dişlerimizi çiğneneceklerin suyu yapıştığı ve dişlerimizi çürümesine sebep olacağı için dikkatlice temizlemeliyiz.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metnimizin konusu neydi?
Cevap:
Metin konusu dişlerimizi fırçalamak ve diş sağlığıdır.
4. ETKİNLİK
Soru : Arkadaşlarımıza sormak için metinle ilgili üç soru hazırlayalım.
Cevap:
Dişlerimizi kaç kere fırçalamalıyız?
Aziz işlerimiz ne işe yarar
Dişlerimizi düzenli fırçalamazsak neler olur?
5. ETKİNLİK
Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.
Cevap:
Diş Sağlığımız
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 178 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki afişi inceleyelim. Afişle ilgili duygu ve düşüncelerimizi yazalım.
Cevap:
Afiş çok sevimli ve güzel hazırlanmış.
Soru : Diş çürüklerine neler sebep olmaktadır? Dişlerimizi korumak için neler yapmamız gerekir?
Kısa Cevap:
Perde oluşan plaklar diş yükleme sebep olurlar. Bu yüzden kendi düzenli olarak fırçalamalıyız.
Çok fazla şekerli ve nişastalı gıdalar tüketmek, asiti içecekler içmek ve ardından dişleri fırçalamamak, plak oluşumuna dolayısıyla güç yüklerine sebep olur.
Uzun Cevap:
Seni fırçalanmaması, şekerli gıdaları tüketmek, ağız hijyeni tam olarak yapmamak, ağız kuruluğu, florür eksikliği, genetik faktör ve diş eti çekilmesi gibi durumlar diş çürüklerine sebep olur.
Dışarıda oluşan taraflar dişlerin çürümesi sebep olacağı için dişlerimizi düzenli olarak fırçalamak ve diş kontrolünün üzerine olarak yaptırmak önemlidir.
Diş bakımımızı ve kontrollerimizi yaptırmak dış yüklerin önüne geçmeye ve daha büyük hasarlara engel olacaktır.
Bu yüzden şekerli gıdalar azaltmalı bir gülüş kontrolümüz düzenli olarak yaptırmalı ve gereken sağlık kontrollerini ihmal etmemeliyiz.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Haydi, biz de bir çiğneme makinesi tasarlayalım. Aşağıya bunun resmini çizelim.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 174-175-176-177-178-179 Cevapları”
8. ETKİNLİK
Soru : Haydi, tekerlemeyi bakarak yazalım.
Cevap: Bu etkinliği güzel bir şekilde defterinize yazmanız gerekmektedir.
DİŞ FIRÇASI
Sağlıklı olmak için,
Macun sür fırçana,
Dişlerini soldan sağa,
Yukarı aşağı fırçala.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Koşu sporu hakkında bir araştırma yapınız. Bu sporla ilgili görseller ve haber metinleri getiriniz.
Kısa Cevap:
Koş sporu, yarışmaçlı yapılabilen engelli veya engelsiz gibi farklı bölümleri olan yarışmadır.
Koşu yarışması belirli bir çizgiden başlar ve belirli bir çizgiye kadar devam eder.
Yarışı bitirenler bitirme sıralarına göre derece alırlar.
Uzun Cevap:
Maratonİzmir tamamlandı
Cumhuriyet’in 100. yılı dolayısıyla düzenlenen Maratonİzmir Avek Otomotiv’i kadınlarda Etiyopyalı Sheware Alene Amare, erkeklerde Kenya’dan Benard Kipkorir Ngeno birinci sırada tamamladı.
3. Sınıf Türkçe Kitabı Vole Vole Voleybol Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173
3. Sınıf Türkçe Kitabı Vole Vole Voleybol Metni Etkinlik Cevapları
3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 167-169-170-171-172-173
Soru : Takım sporlarını ve bireysel sporları anlatan resim ve fotoğrafları arkadaşlarınıza gösterin. Onlara aşağıdaki soruları sorun:
1. Bu görsel hangi spor dalına aittir?
Cevap:
Bu görsel voleybol spor dalına aittir.
2. Takım sporu mu yoksa bireysel bir spor mudur?
Cevap:
Voleybol takım sporudur.
3. Bu sporda başarılı olmak için sizce neler yapılması gerekir?
Cevap:
Bence bu sporda başarılı olmak için antrenman yapmak, sağlıklı ve fit olmak ve bol bol spor yaparak sağlıklı beslenme gereklidir.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 169 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki spor dallarını ilgili resmin altına yazalım.
Cevap:
“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 167-169-170-171-172-173 Cevapları”
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda, sporla ilgili kelimeler verilmiştir. Bu kelimeleri açıklamalarıyla eşleştirelim.
Cevap:
3-güreş = Kurallara uyarak birbirinin sırtını yere getirmek için yapılan uğraşmayı içeren bir spor dalıdır.
1- maç = İki taraf arasında yapılan karşılaşmadır.
4- atletik = Vücudu gelişmiş kişiye denir.
5- halter = Ağırlık kaldırma sporudur.
2- yüzme= Bir su sporudur.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki kelimeleri farklı cümlelerde iki değişik anlamda kullanarak yazalım.
Cevap:
Gül : Bahçedeki kırmızı güller o kadar güzel görünüyordu ki…
Gül : Den gülünce bende mutlu oluyorum.
El : Ellerini yemekten önce mutlaka yıkamalısın.
El : Eller ne der diye düşünmeden önce kendi duygularını düşünmelisin.
Yaş : Odunlar henüz yaş oldukları için yanmıyorlar.
Yaş : Gözlerinden akan yaşları mendille sildi.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 171 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki gazete haberlerini okuyunuz.
Cevap:
Hatice Akbaş da Dünya Şampiyonu
Dünya Kadınlar Boks Şampiyonası’nda 54 kiloda mücadele eden milli boksör Hatice Akbaş, altın madalya kazandı. Başakşehir Gençlik ve Spor Tesisleri’nde düzenlenen şampiyonanın son gününde Hatice Akbaş, 54 kiloda final maçına çıktı. Tribünlerin büyük desteğiyle maçı 3-2 kazanarak altın madalyaya uzandı.
Mete Gazoz Olimpiyat Şampiyonu
Milli okçumuz Mete Gazoz, 2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları final maçında İtalyan rakibini yenerek olimpiyat şampiyonu oldu. Okçulukta, ülkemize tarihindeki ilk olimpiyat madalyasını getirerek büyük bir gurur yaşattı.
Arkadaşlar, gazete haberleri şu özelliklere sahip olmalıdır:
• Güncel olaylarla/durumlarla ilgilidir.
• İlgi çekicidir.
• “Ne, neden, nerede, nasıl, ne zaman, kim” sorularına cevap verir.
• Tarafsız bir bakış açısıyla gerçekleri dile getirir.
• bilinç açık ve anlaşılırdır.
Soru : Haydi, şimdi de gazetelerden kesip getirdiğimiz haberleri okuyalım. Bu haberler üzerine konuşalım.
Cevap:
Amasya’da çocuklar için spor şenliği
Amasya’da Dünya Atletizm Günü etkinlikleri kapsamında çocuklar için spor şenliği düzenlendi.
Amasya 12 Haziran Şehir Stadyumu’nda 2 gün sürecek olan “atletizm şenliği” düzenlendi. Şenliğe ilk gün 4-7 yaş arasındaki yaklaşık 500 çocuk katıldı
Amasya Valiliği ile Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nün düzenlediği etkinliğe Gençlik Merkezi, Kızılay ve Yeşilay da destek veriyor. TRTSPOR
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Haydi arkadaşlar, yaşadığımız ya da gözlemlediğimiz bir olaydan hareketle haber metni yazalım.
Cevap:
Çocukların Voleybol Heyecanı
İlköğretim okullarında düzenlenen voleybol yarışmasına çocuklar büyük heyecan yaşadı.
Yeteneklerini gösteren çocuklar büyük başarılara imza attı.
3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : 3/A sınıfı öğrencilerinin yaptıkları sporlar aşağıdaki grafikte gösterilmiştir. Verilen soruları bu grafiğe göre cevaplayalım.
• Grafiğe göre öğrenciler hangi spor dallarıyla uğraşmaktadırlar?
Cevap: Yüzme, futbol, basketbol, voleybol, masa tenisi.
• Kaç öğrenci futbol oynuyor?
Cevap: 6 öğrenci.
• En az tercih edilen spor dalı hangisidir?
Cevap: 3 öğrenci ile Yüzme.
• En çok tercih edilen spor dalı hangisidir?
Cevap: 8 öğrenci ile Basketbol
• Voleybol oynayanların sayısı masa tenisi oynayanların sayısından kaç fazladır?
Cevap: 1’dir.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Diş çürüklerinin nedenlerini araştırınız.
Kısa Cevap:
Diş çürüklerinin nedenleri
Aşırı şekerli ve nişastılı gıdalar tüketmek
Asitli içecekler içmek
Aşırı çay ve kahve tüketimi
Dişlerin düzenli fırçalanmaması
Uzun Cevap:
Diş çürüklerin nedenleri düzenli olarak fırçalanmamaları, diş ipi kullanılmaması bile oluşumunu engellenmemesi şekerli vasisi gibi yiyeceklerin sık tüketilmesidir.
Anne sütü değil o ağzı biriken Bahçeli plakları zamanla dışarı çürümesine neden olur.
Bu yüzden ağaç üzerinde çok önem göstermeli sık sık doktor kontrolüne gidilmelidir.
Bazı kişiler diş minesinin yapısı sebebiyle diş çürüme riski daha fazladır.
Sigara, alkol gibi kötü alışkanlıklar düşürme etkiler.
Bakteriler özellikle şeker ve karbonhidrat içeren yiyecekler astik maddeye dönüştürdüklerinden dişlerin daha fazla çürümesine sebep olur.
Bunun için belirli aralıklarla doktor kontrolüne gidilmelidir.
Eğer diş tedavisi gerekiyorsa mutlaka gecikmeden yapılmalıdır. Çünkü geciktirilen tedavi başka dişlere de zarar verebilir.