3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 156-161-162-163-164-165-166 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Mikrobun Ettikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166


3. Sınıf Türkçe Kitabı Mikrobun Ettikleri Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 156-161-162-163-164-165-166


1. Hastalandığınızda kendinizi nasıl hissediyorsunuz? Vücudunuzda ne gibi değişiklikler oluyor?


Kısa Cevap :

Hastalandığım zaman kendimi çok yorgun ve halsiz hissediyorum.

Vücudumda ateş gibi değişiklikler oluyor

Uzun Cevap :

Hasta olduğumuz zaman kendimizi halsiz, yorgun ve stresli hissedebiliriz.

Hastalandığımız zaman hastalandığımız bölge neresi ise orası veya yakında olan bölgeler ağrır.

Hastalığı şiddetine göre büyük bir sızı veya ufak ağrılar hissedebiliriz.

Eğer enfeksiyonu bir hastalıksa muhtemelen ateşimiz çıkar,

Yediğimiz nedir yemeklerden lezzet almayabilir, iştahımız azalabilir ve daha fazla dinlenme ve uykuya ihtiyaç duyabiliriz.


2. Hastalanmamak için nelere dikkat ediyorsunuz?


Kısa Cevap :

Hastalanmamak için sağlıklı beslenmeye, terli terli soğuk su gibi gıdalar içmemeye dikkat ediyorum.

Uzun Cevap :

Hastalanmamak için sağlıklı gıdalar tüketmeye , bireysel temizliğime dikkat etmeye dikkat ediyorum.

Soğuk havalarda mutlaka üzerimi giyiniyor terlediğim zaman üzerimi değiştirmeye dikkat ediyorum.

Ev yemeklerini ve sağlıklı gıdaları tercih ediyor abur cubur gibi sağlıksız gıdaları belirli aralıklarla tüketiyorum.

Hastalandığım zaman ıhlamur çayı gibi annemin önerilerine uyuyor ve doktora giderek hemen tedavi oluyorum.

Verilen ilaçları düzenli olarak kullanıyorum.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 157 Cevapları


Soru : Arkadaşlar, mikrop, topu görünce ne yapmış olabilir?


Cevap :

Mikrop, topu görünce topa yapışmaya çalışmış olabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları


Soru : Ahmet, yemeğini yedikten sonra neler olmuş olabilir?


Cevap :

Ahmet yemeğini yedikten sonra hastalanmış olabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 159 Cevapları


Soru : Ahmet, doktora neler söylemiş olabilir?


Cevap :

Ahmet doktora ellerini yıkamadan yemek yediğini söylemiş olabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları


Soru : Mikrop, Mehmet’in ağzından içeri girdikten sonra neler olmuş olabilir?


Cevap :

Mikrop, Mehmet’in ağzından içeri girdikten sonra vücuduna yayılmış olabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metindeki görsellere bakarak aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin edelim.


Cevap :

mikrop : hastalıklara yol açan canlı hücre

aşı : hastalıklara karşı bağışıklık kazanmak için yapılan iğne

çöp : işe yaramayan ve atılan şeyler

iğne : dikiş dikme veya vücuda şırıngayla verilen ilaç için kullanılan alet

ilaç : hastalıkları tedavi etmek amacıyla kullanılan madde


2. ETKİNLİK


Soru : Görsellerdeki temizlik ve bakım malzemelerinin isimlerini altlarına yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 156-161-162-163-164-165-166 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları


Soru : Metinde neler olmuştu? Haydi, anlatalım.


Cevap :

Metinde mikrop Ahmet’in topuna oradan da eline bulaşmıştı. Ahmet çok acıktığı için ellerini yıkamadan sofraya oturmuş mikrop da ağzından içeri girerek onu hasta etmişti. Ahmet aç olmadığını ve durumu doktora anlatmıştı. Daha sonra Ahmet’in hapşırması ile mikrop Mehmet’in yüzüne oradan da ağzından içeri girdi. Ancak Mehmet’ in başlıklığı kuvvetli olduğu için hastalığı hemen geldi.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : bir mikrobun çocuğu hasta etmesi ve aşının önemi

Metnin ana fikri : aşı ve sağlık


4. ETKİNLİK


Soru : Metnin hikâye haritasını tamamlayalım.


Cevap :

Karakter : Ahmet, anne ve babası, doktor , Mehmet

Yer : çöp yığını ,Mehmet’in evi

Zaman : belirtilmemiş ellerini yıkamaya

Olay : Mehmet’in eline bulaşan mikrobunu hasta etmesin


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 163 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.


Cevap :

Mikrop ve Bağışıklık


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki tabloyu metinden yararlanarak dolduralım.


Cevap :

Gerçek hayatta  karşılaşılabilecek durumlar :

Mikrobun ele bulaşması

Elden ağza geçmesi

Mikrop sebebi ile hastalanmak

Gerçek hayatta karşılaşılamayacak durumlar :

  • Mikrobun gülümsemesi ve sevinmesi
  • Mehmet’ in vücudunda kızgın yaratıklar olması

7. ETKİNLİK


Soru : Metinde ortaya konan sorun nedir? Bu soruna önereceğin çözümler ne olurdur?


Cevap :

Metindeki sorun : mikropların vücuda hastalık bulaştırmaları

Çözüm önerilerim : ellerin yıkanması, bağışıklığın kuvvetlendirilmesi


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 164 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Haydi, Ahmet’in kişisel özellikleriyle kendi kişisel özelliklerini karşılaştır.


Cevap :

Ahmet’in özellikleri : sarı saçlı, mavi gözlü

Benim özelliklerim : kahverengi gözlü, siyah saçlı


9. ETKİNLİK


Soru : Okuduğumuz metinden çıkardığımız dersi yazalım.


Cevap :

Dışarıdan geldikten sonra mutlaka ellerimizi yıkamalıyız.


10. ETKİNLİK


Soru : a. Konuşma çizgisi ile ilgili verilen bilgiyi okuyalım. Örnek cümleleri inceleyelim.


Cevap :

Bilgiler : Metindeki konuşmalarda, konuşmanın ve konuşmacının değiştiğini belirtmek için cümlenin başında kullanılır.

Örnekler :

+ – Doktor amca, ben aşı olmadım, dedi.

+ -Şimdi anlaşıldı. Aşısız olduğun için de kolayca mikrop kapmışsın.


Soru : b. Konuşma çizgisinin kullanımından örnek cümle yazalım.


Cevap :

  • Mehmet: _ Hadi gel beraber oynayalım. dedi.
  • _Bu çayda yüzülebilir mi?
  • _Beraber berbere gidelim mi ?
  • Ayça : “_ Bence de .” diye cevap vedi.

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 165 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : Haydi, afişte gördüklerimizi yazalım. Daha sonra “temizlik” konulu bir afiş hazırlayalım.


Cevap :

Afişte çocuk ellerini sabun ve bol suyla yıkamaktadır.


“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 156-161-162-163-164-165-166 Cevapları”

Soru : Çevremizde sağlığı­mıza zarar verebile­cek neler vardır? Bun­lardan korunmak için neler yapmalıyız?


Kısa Cevap :

Çevrimde sağlığımızı zarar verecek temiz olmayan mekanlar, sağlıksız yiyecekler vardır.

Uzun Cevap :

Çevremizi sağlığımıza zararlı olabilecek kirli ve mikroplu mekanlar, kirli eşyalar olabilir.

Toplu olarak kullanılan tuvalet gibi mekanlar eğer temiz değilse bu ortamlarda bizleri hastalık bulaşabilir.

Sigara, alkol gibi gıdalar sağlığımıza zarar verir.

Paketli gıdalar sağlıksız yiyecekler ve içecekler ayrıca radyasyon sağlığımıza zarar verir.

Bu adamlardan elimizden geldiğince korunmalı, sağlıklı beslenmeli vegü sağlıklı bir hayat sürmeli ve bağışıklığımıza kuvvetlendirmeliyiz.

Ayrıca beden temizliğimize dikkat etmekte bizleri hastalıktan koruyacaktır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları


12. ETKİNLİK


Soru : Haydi, hasta olan bir arkadaşımıza geçmiş olsun dileklerimizi ileten bir mektup yazalım.


Kısa Cevap :

Canım arkadaşım Selin,

Birkaç gündür hasta olup okula gelemediğin için çok üzüldüm. Geçmiş olsun. İnşallah daha iyisindir. Bir öncesini aramızda görmeyi çok istiyorum.

Uzun Cevap :

Sevgili arkadaşım Mehmet,

Ateşlenip okula gelemediğin için çok üzüldüm ve seni çok özledim. İyi olup bir an önce seninle buluşabilmeyi ve okula tekrar dönmeni dört gözle bekliyorum. Geçmiş olsun.  Ahmet


13. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki güzel sözleri yazalım. Güzel sözlerin kenarlarını istediğimiz şe­kilde süsleyelim.


Cevap :

Hasta olmayan sağlığın değerini bilemez.

Sağlıktan büyük zenginlik yoktur.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


1. Takım sporlarını ve bireysel sporları anlatan resim ve fotoğraflar getiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 166 Cevapları”

2. Genel ağdan ülkemizi dünya çapında temsil eden başarılı sporcular hakkında bilgiler toplayıp notlar alınız.


Kısa Cevap :

Ülkemizi dünya çapında temsil eden başarılı sporculardan bir tanesi de Sibel özkan’dır.

Sibel Özkan 2008 Pekin olimpiyatlarında gümüş madalya kazanmıştır.

Uzun Cevap :

Ülkemizi dünya çapında temsil eden başarılı sporculardan bir tanesi de Servet Tazegül’ dür.

Servet Türk tekvandocudur. Olimpiyat üçüncüsü olmuş bronz madalya kazanmıştır.



460

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 152-153-154 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 152, 153, 154


3. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 152-153-154


BURCUNUN RÜYASI

Burcu, üçüncü sınıfa gidiyordu. Burcu’nun kitaplarının kapakları yırtık, sayfaları kırışık­tı. O, kitaplarını çok kötü kullanıyordu.
Burcu okuldan döndüğünde kendini çok yorgun hissetti.

O gece erkenden uyudu. Rü­yasında, kitabındaki yazıların hepsi gitmeye hazırlanıyordu. Yazılar kendi aralarında şöy­le konuşuyorlardı:

– Bu çocuk kitabına hiç iyi davranmıyor. Onun kitabını bomboş bırakalım, hiçbir şey öğrenmesin de görsün.
Burcu, rüyasında yazılara, “Durun gitmeyin!” diye bağırdı. Fakat yazılar durmadılar.

Burcu üzüntüyle uyandı ve hemen yatağından kalktı. Kitabının yırtılan yer­lerini yapıştırdı. Sayfalarını düzeltip ataş taktı.

Burcu o günden sonra eşyalarını iyi kullanmaya karar verdi.

Rüya Güzel ÖZMEN
İyi Bir Öğrenci Olmak İstiyorum


(1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metinden hareketle cevaplayınız.)


1. Yukarıdaki metnin hikaye haritasını oluşturalım.


Cevap :

Kahramanlar : Burcu ve kitaptaki yazılar

Yer : Burcunun odası

Zaman : Herhangi bir gece

Olay : Kitaplarını çok kötü kullan Burcunun gördüğü rüya sonucunda eşyalarını güzel bir şekilde kullanmaya karar vermesi


2. Burcu rüyasında ne görüyor?


Cevap : Burcu rüyasında kitaplarının gitmeye hazırlandıklarını görüyor.


3. Burcu uyanınca neler yapıyor?


Cevap : Kitaplarında yırtılan yerleri yaptırıyor ve ardından sayfaları düzenleyerek ataş takıyor.


4. Hikayenin ana fikri nedir?


Cevap : Sahip olduğumuz eşyaları güzel ve temiz bir şekilde kullanarak sahip çıkmalıyız.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 153 Cevapları


5. Hikayedeki gerçek ve hayal unsurlarını ilgili yerlere yazınız.


Cevap :

Hikayedeki gerçek unsurlar : Burcunun evine gelmesi, rüyasından uyanıp kitaplarının yırtılan sayfalarını yapıştırması, onlara ataş takması

Hikayedeki  hayal unsurlar : Rüyasında kitaplarla konuşması, kitapların gitmeye hazırlanmaları.


6. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların önüne “D”, yanlış olanların önüne “Y” yazınız.


Cevap :

( Doğru ) Ekmek, undan elde edilen bir besindir.

( Doğru ) Doktorlar insanları tedavi eder.

( Yanlış ) Sağlıklı beslenmek için bol bol şeker ve çikolata yememiz gerekir.

( Yanlış ) Tutumlu kişiler gördükleri her şeyi satın alırlar.


7. Aşağıdaki kişilerin mesleklerini görsellerin altına yazınız.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 152-153-154 Cevapları”

8. Aşağıda, bir hikayenin ilk cümlesi verilmiştir. Bu hikayeyi tamamlayınız.

Babam bana doğum günümde kumbara hediye etti. …………………… . 


Cevap :

Babamın hediye ettiği kumbaraya her hafta para attı. Kumbaram dolduktan sonra anne ve babama hediyeler aldım. Ailem hem sorumluluk sahibi olduğum hem de hediye aldığım için çok sevindiler.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları


“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 154 Cevapları”

Soru : Haydi, bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım . 


Cevap :

Çiçeklerin adlarını, nasıl bakılması gerektiğini, tasarruflu bir birey olmayı ve önemini, kitaplarımızın iyi ve temiz bir şekilde kullanarak eşyalarımıza sahip çıkmamız gerektiğini bu ünite de öğrendik.



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Karınca ve Çocuk Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 151


3. Sınıf Türkçe Kitabı Karınca ve Çocuk Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 151 Cevapları


KARINCA VE COCUK

( … )
Ne zaman görsem seni
Sırtında kocaman bir yük Senin azmin
Benim boyumdan büyük.

Sıcakta boncuk boncuk
Terliyor musun?
Yel kopmasın, sel almasın
Dikkat et, ne olursun.

Ne başıma güneş geçer, diyorsun
Ne de kırılır bacağım.
Milletim için and olsun
Seni örnek alacağım



 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-148-149-150 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Mor Menekşe Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 147, 148, 149, 150


3. Sınıf Türkçe Kitabı Mor Menekşe Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-148-149-150


1. Evinizde nasıl bir iş bölümü var? Kim hangi işleri yapıyor?


Kısa Cevap :

Evimizde genel olarak ev işlerini annem yapıyor.

Babam ben ve kardeşim yataklarımızı düzeltmek kıyafetlerimizi dizmek gibi bireysel işlerimizi yapıyoruz.

Babam dışarıda çalışarak evin geçimini sağlıyor.

Evde tamir gibi işleri babam yapıyor.

Uzun Cevap :

Anne ve babam çalıştığı için evimize haftada bir de olsa düzenli olarak yardımcı geliyor.

Annem ve babam günlük temizlik ve yemek işlerinde birbirlerine yardımcı oluyorlar.

Ben de sofra kurmak bir gün kaldırmak çamaşır asmak gibi yapabileceğim işlerde mutlaka onlara yardım etmeye çalışıyorum.


2. Hangi çiçeklerin isimlerini öğrendiniz? Bu çiçekler ne renkti?


Kısa Cevap :

Orkide, barış çiçeği , antoryum, kaktüs, bonsai ve şeflera isimli çiçekler olduğunu öğrendim.

Uzun Cevap :

Karanfil, orkide, Beyaz beton, beyaz spatifilyum, diefen bachia, kırmızı guzmania, kırmızı antoryum, mor çiftli orkide, starliçe çiçeklerin ismini öğrendim.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Resimleri verilen çiçeklerin adlarını altlarına yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 147-148-149-150 Cevapları”

2. ETKİNLİK


Soru : Bir önceki sayfada, “Mor Menekşe” adlı dinleme metnine ait görsel verilmiştir. Bu görseli inceleyelim. Sence bu metnin konusu nedir?


Cevap :

Bence bu metnin konusu bir menekşenin hikayesidir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin anlamlarını cümleden hareketle tahmin edelim. Tahminlerimizi verilen alana yazalım.

• Sema’nın babasının getirdiği çiçek saksıdaydı.
• Sema hediyeye çok sevindi.
• Toprağı kuru ise dibine biraz su dökmelisin.
• Bu çiçeğin sorumluluğu sana ait.


Cevap :

saksı: içine bitki veya çiçek ekmek için toprak konulan kap

hediye: mutlu etmek veya herhangi bir amaçla verilen armağan

kuru: ıslak , sulu olmayan

sorumluluk: kişinin yapması gereken ve yapmadığı zaman sorumlu tutulacağı görevleri


4. ETKİNLİK


Soru : Haydi, metnin hikâye haritasını oluşturalım.


Cevap :

Karakter : sema’nın babası, Sema ve menekşe çiçeği

Yer : sema’nın evi

Zaman : bir akşam vakti

Olay : sema’ya babasının mor menekşe çiçeği hediye etmesi. Hediyenin ardından sema’nın babasına çiçekle ilgili sorular sorması ve Semanur çiçeği ile konuşarak ona çok iyi bakacağını söylemesi ve sevinci


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplayalım.


1. Menekşe çiçeğinin hangi renkleri varmış?


Cevap :

Menekşe çiçeğinin mor, pembe ve beyaz renkleri varmış.


2. Çiçeğin susadığı nasıl anlaşılırmış?


Cevap :

Çiçeğin susadığı toprağına parmakla dokunulup kuru ise susamış olduğu anlaşılırmış.


3. Babası, Sema’dan çiçeğe neden güzel sözler söylemesini istedi? 


Cevap :

Babası bir gün semadan çiçeğe daha çok çiçek açması ve daha uzun yaşaması için güzel sözler söylemesini istedi.


6. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.


Cevap :

Sema’nın Mor Menekşesi


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimeleri, bulmacadaki yerlerine yerleştirelim. Boyalı alanda yeni bir kelime oluşacak. Bakalım, ne çıkacak?


Cevap :

Şifre : SORUMLULUK



210

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı İsraf Etme Mutlu Ol Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 141, 142, 143, 144, 145, 146


3. Sınıf Türkçe Kitabı İsraf Etme Mutlu Ol Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146


1. Tutumlu olmak deyince aklınıza neler geliyor?


Kısa Cevap :

Tutumlu olmak deyince aklıma israftan kaçınan, her şeyi yerli yerince harcayan ve dökmek yerine dönüştürebilen kişiler geliyor.

Uzun Cevap :

Tutumlu olmak gıda, para veya zaman gibi kaynakları yerli yerinde israf etmeden kullanan ve sabırganlıktan uzak duran kişiler ve bu eylemler geliyor.

Tutumlu olan kişiler öncelikle ihtiyaçlarını alır daha sonra isteklerine para ve zaman ayırırlar.

Bir şeyleri atmak ve israf etmek yerine dönüştürebilir, geri dönüşüme gönderebilirler.

Elde edilen şey ne olursa olsun dikkatli, ölçülü ve tasarruflu olurlar.

Elektrik su gibi şeyler bize her ne kadar bol gelse de kaynakların sonsuz olmadığını düşünüp işleri bitince mutlaka kapatır tasarruflu ampuller ve sistemler kullanırlar.


2. Tutumlu bir insan hangi davranışlarda bulunur?


Kısa Cevap :

Tutumlu bir insan israftan kaçınır ve her şeyi yerli yerinde satın almaya dikkat eder.

Elektrik, su ve gıda gibi şeyleri yetene miktarda kullanır ve atmamaya gayret eder.

Uzun Cevap :

Tutumlu olmak insanların dikkatli, ölçülü ve tasarruflu davranmalarıdır.

Tutumlu insanlar gelir gider hesabını düzgün yaptıkları için harcamalarını dikkatli bir şekilde yönetir, israftan kaçınır ve gereksiz harcamalardan kaçınırlar.

Tutumlu olmak asla cimri olmak demek değildir ve eleştirilmek yerine takdir edilmelidir.

Tutumlu insanlar ihtiyaçlarını aldıkları gibi isteklerine ve eğlencelerine de para ayırmasını bilirler.

Bunlara dikkat eden insanlar sadece kendi geleceklerini güvence altına almayıp çevrelerine ve topluma karşıda yararlı olmuş olurlar.

Bu insanlar ihtiyaç ve isteklerini alabildikleri, borçtan uzak durdukları gibi aynı zamanda birikim yapabilir geleceğe yatırım yapabilirler.

Enerji kaynaklarını korudukları ve israf etmedikleri için doğaya da faydalı olurlar.


3. Siz tutumlu olduğunuzu düşünüyor musunuz? Neden?


Kısa Cevap :

Ben tutumlu olduğumu düşünüyorum.

Bir param olduğu zaman öncelikle ihtiyaçlarımı daha sonra isteklerimi alıyorum. Zamanım iyi değerlendirmeye çalışıyorum.

Bence bunlar benim tutumlu olduğumu gösteriyor.

Uzun Cevap :

Ben tutumlu bir çocuk olduğumu düşünüyorum.

İhtiyaçlarımı ve isteklerimi yazar mutlaka ona göre alışveriş yaparım.

Harçlıklarımı nasıl değerlendireceğimi ve ne kadar birikim yapacağıma karar verdikten sonra harcamalarımı yaparım.

Böylelikle hem harçlıklarımı arttırabiliyor hem de annem ve babam bu gayretimi gördükleri için alacağım şey konusunda bana yardımcı oluyorlar.

Böylelikle istediğim şeyleri, oyuncakları ve aletleri alabiliyor eğlenceli zaman geçirebiliyorum.

Ayrıca israftan kaçındığım ve işim bittiği zaman mutlaka elektrik su gibi kaynakları kapattığım için dua ya da faydalı olduğumu düşünüyorum.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metnin görsellerini inceleyelim. Sence metinde nelerden söz ediliyor olabilir?


Cevap :

Metnin görsellerini inceledim . Bence Bu metinde çocukların hayvan ve doğa sevgisi, ayrıca kaynakların korunması ve israf edilmesi anlatılıyor.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarını bulmak için metni okuyalım. Zıt anlamlısı olan kelimenin bulunduğu cümleyi yazalım.


Cevap :

  • kaybeder: kazanır
  • yarar: zarar
  • boşaltmak: doldurmak
  • tok: aç
  • soğuk: sıcak

3. ETKİNLİK


Soru : Yandaki görsel sana ne anlatıyor? Yazabilir misin?


Cevap :

Yandaki görsel duyarlı bir kızın kedileri süt alarak onları beslemesini ve ne kadar güzel bir yüreği olduğunu anlatıyor.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazalım.


Cevap :

Metnin konusu : Yeşilcan ve efe’nin tutumlu olmaları, canlılara yardımcı olmaya çalışmalarını anlatıyor.

Metnin ana fikri : tutumlu olmanın önemi


5. ETKİNLİK


Soru : Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum.


Efe niçin su dolduruyor?


Cevap :

Efe bahçedeki havuzunu doldurmak için su dolduruyor.


Yeşilcan ve Ece, Efe’nin kaplara doldurduğu suyu ne yapıyorlar?


Cevap :

Yeşilcan ve Ece , efe’nin kapları doldurduğu suyu ağaçlara ve hayvanlar içsin diye su kaplarına hazırlıyorlar.


Karnı doyan köpek ne yapıyor?


Cevap :

Karnı duyan köpek esnemeye başlıyor.


Tutumlu olmanın yararları nelerdir?


Kısa Cevap :

Tutumlu olmanın yararları kendimize iyi hissetmek ihtiyaçlarımızı ve isteklerimizi almak, borca girmek gibi sıkıntılardan uzak durmaktır.

Ayrıca tutumluluk sebebiyle kaynaklarımız da tükenmez.

Uzun Cevap :

Tutumlu olmak yani tasarruflu olmak hayata daha bilinçli yaşamak ve israfı engellemek amacına gelir.

Tutumlu olmanın yararlarından bir tanesi gelir gider hesabı yapıldığı için isteklerimizi ve ihtiyaçlarımıza para ayırabilmek ileride almak istediğimiz şey için para birikimi yapabilmemizdir.

Tutumluluk sayesinde elektrik, su gibi kaynakları daha dikkatli harcadığımız, geri dönüşüme katkıda bulunduğumuz için doğamız da olumlu yönde etkilenir.


İki gün boyunca israf etmemek için hangi davranışlarda bulundunuz? Neler yaptınız? Başka neler yapılabilirdi?


Kısa Cevap :

İki gün boyunca israf etmemek için işim bitince hemen elektriği ve suyu kapattım.

Suyu gerektiği kadar açtım.

Harçlıklarımı gelir gider hesaba yaparak dikkatli bir şekilde harcadım.

Uzun Cevap :

İki gün boyunca israf etmemek için tabağıma yiyebileceğim kadar yemek aldım ve aldığım yemeği mutlaka bitirdim.

Zaman israfını engellemek için programıma uygun hareket ettim.

Suyu ve elektriği gerektiği kadar kullandıktan sonra hemen kapattım.

Harçlıklarımla önce ihtiyaçlarımı daha sonra eğer param kaldıysa isteklerimi aldım.

Abur cubur yerine doyacağım şeyleri tercih ettikten sonra  belirli aralıklarla kendimi abur cubur aldım.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlar, yandaki afiş size neler çağrıştırıyor? Haydi bununla ilgili bir yazı yazalım.


Cevap :

Yandaki afiş bana eğer su israf edilirse kuraklık olacağını ve zor duruma düşeceğimizi çağrıştırıyor.


7. ETKİNLİK


Soru : Haydi, tutumlulukla ilgili kendi afişimizi oluşturalım. Afişimize güzel bir slogan yazmayı unutmayalım.


Cevap :

 


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 141-143-144-145-146 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Şiirde bazı yazım hataları yapılmış, bu hataları düzeltip şiiri yeniden yazalım.


Cevap :

Tembellikten sakınalım,

Çalışmanın zamanıdır.

İnsanlığı takınalım,

İş insanın bir canıdır.

 

Cennet gibi her yerimiz,

Sevinç ile dolmalıdır.

Bunun için her birimiz,

İş sahibi olmalıdır.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


1. Evinizde nasıl bir iş bölümü olduğunu gözlemleyin ve bunları not edin.


Kısa Cevap :

Evimizde yemek, bulaşık çamaşır gibi bütün ev işleri anneme ait.

Babam çalıştığı için iş saatlerini dışarıda oluyor ve evin ihtiyaçlarını beraber alıyoruz.

Evimizde herkes bireysel olarak kendi kirlettiği ve kullandığı alanı temizliyor.

Uzun Cevap :

Annem ve babam çalıştığı için eve geldikten sonra yemek yapmak, bulaşık yıkamak gibi işleri beraber yapmaya çalışıyorlar.

Sofra kurmak, kaldırmak gibi yapabileceğim işlerde Ben de onlara yardımcı oluyorum.

Herkes kendi yatağını düzeltiyor ve kullanmış olduğu alanı temiz bırakmaya çalışıyor.


2. Çevrenizdeki çiçeklerin adlarını öğrenmeye çalışın.


Kısa Cevap :

Çevremde Açelya, ağlayan gelin, Akasya, akşam sefası, aslanağzı, Ateş çiçeği ve begonya gibi çiçekler bulunmaktadır.

Uzun Cevap :

Çevremde gerek sokakta gerek saksıda yetişen birçok çiçek vardır.

İsmini bildiklerim, orkide, kırmızı antoryum, lavanta, şimşir, süpürge çalısı vegül gardenya, Çin gölü, ağaç minesienesi, Zakkum, ateş dikeni vegül, papatya , biberiye, keçisi sakalı , kar topu ve porsuk gibi çiçeklerdir.



280

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-137-138-139-140 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Büyüyünce Ne Olsam? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140


3. Sınıf Türkçe Kitabı Büyüyünce Ne Olsam? Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-137-138-139-140


1. Meslek denince ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap :

Meslek denince bir kimsenin yapmış olduğu ve para kazandığı işi anlıyorum.

Uzun Cevap :

Meslek insanların eğitim alarak planlı bir şekilde edindiği veya doğuştan yetenek olarak sahip olduğu ve belirli bir menfaat veya para kazandığı şeydir.

Meslek yararlı mal üretmek, hizmet vermek ve karşı karşılığında para kazanmak için yapılan işe denir.

İnsanlar hayatlarını devam ettirebilmek ve para kazanabilmek için güçlerinin yettiği ve yapabildikleri mesleklerde çalışırlar.

Bu mesleklerden bazıları memurluk gibi okuma yoluyla elde edildiği gibi bazıları da kişinin bir işe girerek sanat öğrenmesi, tamircilik gibi bir ustanın yanında çalışmaya başlayarak öğrenmesi gibi yollarla edinebilir.


2. Bildiğiniz meslekler hangileridir?


Kısa Cevap :

Bildiğim meslekler doktor , hemşire, avukat, pilot , bilgisayar mühendisi , polis, esnaftır.

Uzun Cevap :

Bildiğim meslekler

  • Polis
  • Avukat
  • Doktor
  • Hemşire
  • Ebe
  • Ev hanımı
  • Esnaf
  • Kasap
  • Özel Güvenlik görevlisi
  • Temizlik görevlisi
  • Aşçı
  • Bekçi
  • Jandarma
  • Asker
  • Kitapçı
  • Kırtasiyeci
  • Kuaför
  • Antrenör
  • Sporcu
  • Kumaşçı
  • Elektrik ustası
  • Avcı
  • Kameralı
  • Spiker
  • Sunucu
  • Şarkıcı
  • Milletvekili
  • Mimar
  • Basketbolcu
  • Fotoğrafçı
  • Oyuncu
  • Derici
  • Diplomat
  • Noter
  • Pilot
  • Habeci
  • Gazeteci
  • Sütçü

3. Hangi meslekleri beğeniyorsunuz? Niçin?


Kısa Cevap :

Ben en çok öğretmenlik ve avukatlık mesleklerini beğeniyorum.

İnsanlara bir şeyler öğretebilmek ve haksızlıklar karşısında doğruları savunmayı çok büyük bir iş olarak görüyorum.

Uzun Cevap :

Ben en çok doktorluk mesleğini beğeniyorum.

İnsanların hayatını kurtarabilmek, hastalıklara çare olabilmek ve araştırmalar yapmak bence çok zevkli.

İleride hayatımı bu şekilde geçirmek ve büyük başarılara imza atmak istiyorum.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 137 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Konuşma balonlarındaki ifadeleri kim söylemiştir? Görsellerle eşleştirelim.


Cevap :

Kumaşlardan giysiler dikerim. (terzi)

Hastalara bakar, ilaç verir ve onları iyileştiririm. (doktor)

Öğrencilere her gün yeni bir konuyu öğretirim. Bütün öğrencilerimi severim. (öğretmen)

Uçakları uçururum. Ülkeden ülkeye, kentten kente yolcu taşırım. (pilot)

Fırçalarla boyaları çok severim. Sayfaları resimlerle donatırım. (ressam)

Tahtalardan masalar, dolaplar ve mobilyalar yaparım. Testere, çekiç ve vidalarla çalışırım. (marangoz)


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 134-137-138-139-140 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen mesleklerden on iki tanesini yazalım.


Cevap :

Doktor, Elektrikçi, Futbolcu, Hemşire, Yazar, Mühendis, Pilot, Fırıncı, Dalgıç, Öğretmen, Tüccar, Fotoğrafçı


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğumuz metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Okuduğumuz metnin konusu : meslek tanıtımı ve mesleklerin önemi


4. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili üç soru hazırlayarak arkadaşlarımıza soralım. Arkadaşlarımızın verdiği cevapları yazalım.


Cevap :

  1. Siz metinde geçen hangi meslekleri olmak istersiniz?
  2. Sizce ileride yapılacak en yaygın meslekler hangisi?
  3. Sizce anıtlar mesleklerden hangisi kolay hangisi zordur?

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Grafikte, bir sınıftaki öğrencilerin, seçtikleri mesleklere göre sayıları verilmiştir. Aşağıdaki soruları bu grafiğe göre cevaplayın.


1. Kaç kişi doktor olmak istiyor?


Cevap :  5 Kişi.


2. En çok tercih edilen meslek hangisidir?


Cevap : Polislik.


3. En az tercih edilen meslek hangisidir?


Cevap :  Ressamlık.


4. Sınıf mevcudu kaçtır?


Cevap : 24.


5. Hangi meslekler eşit sayıda tercih edilmiş? 


Cevap : Öğretmenlik ve doktorluk 5 kez tercih edilmiştir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Şimdi de cümlelerde boş bırakılan yerleri istenen yönergeler doğrultusunda dolduralım.


Cevap :

.Ben öğretmen olmak istiyorum. Bu mesleği seçmekteki amacım geleceğin ahlaklı ve mesleğinde başarılı olan meslek gruplarını yetiştirmektir.

. Bu mesleğe sahip olmak için çok okumam , sabırlı olma eğitimin nasıl verileceği konusunda deneyimler kazanmam ve çocukların ruhlarına hitap edebilmem gereklidir.

. Öğrencilerle komik menekşeler anlarımızı kaydedecek bir ses kayıt cihazı.

. Buluşum, öğrencilerime motive etmeye ve daha sıcak bir ders ortamı geçirmemize yardımcı olacak.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Tutumlu bir insanın hangi davranışlarda bulunduğunu çevrenizden gözlemleyerek notlar alınız.


Kısa Cevap :

Tutumlu insanlar ihtiyaçları olan şeyleri alır ve israftan kaçınırlar.

Kullandıktan sonra mutlaka elektrik ve suyu kapatırlar.

Kalan yemekleri dönüştürebilmeyi bilirler.

Paralarını nereye ne kadar harcayacaklarını önceden hesaplarlar.

Uzun Cevap :

Tutumlu bir insan olmak hepimizin hayatında olması gereken ve neyi nereye ne kadar harcayacağımızı konusunda bize yardımcı olan bir özelliktir.

Tutumlu insan eşyasını güzel kullanan vaktini değerlendiren ve kazancını gerekli ve doğru yerlere Taksim eden kişidir.

Tutumlu insanlar gelir gider hesapları yaptıkları için boş batağına düşmez ve kimseye muhtaç olmazlar.

Tutumlu insanlar kendi ihtiyaçlarını gördükleri gibi eğlenceye de zaman ayırır ayrıca para biriktirerek birikim de yapabilirler.

Tutumlu olmak sanıldığı gibi cimrilik yapmak değildir.

Tutumlu insanlar önce ihtiyaçlarını daha sonra isteklerini alırlar.

Kalan yemekleri atmayıp değerlendirmesini bilirler.

İsraftan kaçınırlar.



280

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-128-129-130-131-132-133 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Buğday Masalı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133


3. Sınıf Türkçe Kitabı Buğday Masalı Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-128-129-130-131-132-133


1. Yediğimiz yiyecekler ve kullandığımız eşyalar sizce hangi malzemelerden üretilmektedir?


Kısa Cevap :

Yediğimiz yiyecekler genel olarak bitki fidelerinde ve ağaçların dallarında yetişmektedir.

Kullanmış olduğumuz eşyalar ise genel olarak ham maddesi ağaç veya çelikten yapılan araç ve gereçleri kullandığımızı ifade edebiliriz.

Uzun Cevap :

Yemiş olduğumuz yiyecekler ağaçlarda yetişmekte ve insanların bunları yetiştirilmesi ve toplaması sonucunda biz de onları tüketmekteyiz.

Kullanmış olduğumuz eşyalar ise hammadde olarak Demir ağaç Çelik ve plastik olarak çeşitli ham maddelerden yapıldığını ifade edebiliriz.


2. Bir büyüğünüze sorarak kekin nasıl yapıldığını öğreniniz.


Cevap :

Annem kekin yapımı için yumurta ve şekerin iyice çırpılması gerektiğini söyledi.

Daha sonra süt sıvı yağ un kabartma tozu ve vanilya katılarak karıştırılır gerekli kıvama gelince yağlanmış fırın tepsisine dökülürmüş.

Keki 180 derece ısıtılmış fırına koyup en az yarım saat pişmesini beklememiz gerekiyormuş.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 128 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metnin görsellerini inceleyelim. Sizce bu metinde nelerden bahsediliyor olabilir?


Cevap :

Metin görsellerine baktığımda bence bu Metin çiftçilikten, buğdaydan ve buğdaydan yapılan un, ekmek gibi gıdalardan bahsediyor.


2. ETKİNLİK


Soru : “Buğday” ve “ekmek” kelimeleri arasındaki ilişki aşağıdaki varlıkların hangileri arasında bulunur? Eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-128-129-130-131-132-133 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde renkli yazılmış kelimelerin zıt anlamlılarını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  • Gece gündüz sallanırım.= (gece)
  • Yaprak verir dolanırım.= (alır)
  • Sakın beni erken biçme.= (geç)
  • Sonra götürün harmana.= (önce)
  • Çok fazla da yeme sakın.= (az)
  • Ramazan’da beyaz pide.=  (siyah)
  • Fırınlardan çok taze al.=  (bayat)

4. ETKİNLİK


Soru : Buğdaydan üretilen ürünlerden hangileri şiirde geçmektedir? İşaretleyelim.


Cevap :

  • Un, simit, pide ve börek şiirde geçmektedir.

5. ETKİNLİK


Soru : Şiirin başlığını, konusunu ve ana duygusunu yazalım.


Cevap :

Şiirin başlığı: Buğday Masalı

Şiirin konusu: bugdayin üretimi, un haline gelmesi

Şiirin ana duygusu: buğdayin sevinci


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum.


1. Buğdaylar niçin değirmene götürülür?


Cevap :

Buğdaylar un yapılmak için değirmene götürülür.


2. Buğday ne zaman biçilmelidir?


Cevap :

Buğday başakları sarardıktan sonra biçilmelidir.


3. Çiftçi, buğdayı neden tekrar ekmelidir? 


Cevap :

Çiftçi, buğdayı insanların açlıktan ölmemesi için tekrar etmelidir.


7. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili iki soru hazırlayıp cevaplarını yazalım. Daha sonra bu soruları arkadaşlarımıza soralım.


Soru : Buğday un yapıldıktan sonra ne yapılmasını söylüyor?

Cevap : Su katıp yorulduktan sonra fırınlarda ekmek yapılmasını söylüyor.

Soru : Buğdaydan neler olur?

Cevap : ekmek , simit, börek ve pide buğdaydan yapılmış undan olur


8. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.


Cevap :

Buğdayın Yolculuğu


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde renkli yazılmış kelimelerin zıt anlamlılarını noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

Buğdayın konuşması hayal ürünüdür. Çünkü bitkiler konuşamaz.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 131 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : Sence şiirin görselleri şiirle uyumlu mu? Şiirde anlatılanları, görsellerde görebiliyor musun? Sen olsan bu şiirle ilgili nasıl bir resim çizerdin? Haydi, çizelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-128-129-130-131-132-133”

11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruların cevaplarını yazalım.


Buğdayı kim üretir?


Cevap :

Buğdayı çiftçi üretir.


Buğday nerede un hâline getirilir?


Cevap :

Buğday değirmende un haline getirilir.


Undan neler yapılır?


Cevap :

Bundan ekmek, pide, börek, pasta, simit ve her türlü hamur işiyle tatlı yapılabilir.


Yediğimiz ekmeği, içtiğimiz suyu bilinçli tüketmezsek hangi sorunlarla karşılaşabiliriz?


Kısa Cevap :

Yediğimiz ekmeği, içtiğimiz suyu bilinçli tüketmezsek ve itiraf edersek kaynaklarımız tükenebilir.

Ürünlerde büyük bir pahalılık ve ulaşımda zorluk yaşanabilir.

Uzun Cevap :

Yediğimiz ekmek ve içtiğimiz su bizleri hayata bağlayan en temel faktörlerdendir.

İnsan yaşaması için sağlıklı beslenmesine ve düzenli olarak temiz suya ulaşmasına ihtiyacı vardır.

İnsanlar yaşamları için gerekli olan bu iki temel ana maddeyi dikkatli kullanmalı ve ham maddelerin sınırsız olmadığını bilerek hareket etmelidir.

İsraf etmeden yemeli ve içmeli boşaltmaktan ve akıtmaktan mutlaka korunmalıyız.

Eğer böyle yaparsak büyük bir pahalılık meydana gelecek ve ihtiyaç duyduğumuz ekmek ve suya ulaşmakta zorluk yaşayabileceğiz.

Bu yüzden elimizden geldiği kadar dikkat etmeli israftan kaçınmalıyız.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


12. ETKİNLİK


Soru : Buğdayın ekmek olana kadar geçirdiği aşamalar resimlerle verilmiş. Ekmeğin üretim aşamalarını resimlere bakarak yazalım.


Cevap :

Çiftçiler buğdayları Eker.

Zamanı gelince buğdaylar hasat edilir.

Değirmenleri getirilen buğdaylar un haline getirilir.

Un haline getirilen buğdaylar fırınlara ve evlere gönderilir.

Fırıncılar bu hamurları ekmek yapıp pişirirler.

Daha sonra fırınlardan soframıza gelir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 133 Cevapları


13. ETKİNLİK


Soru : Haydi, aşağıya öğrendiğimiz kek tarifini yazalım.


Kısa Cevap :

İlk önce 3 yumurta ve bir su bardağı şekeri güzelce çırpıyoruz.

Güzelce çırpıldıktan sonra üzerine bir su bardağı süt veya yoğurt ardından bir su bardağı yağı ekliyoruz.

Üzerine kıvamı gelinceye kadar un, vanilya ve kabartma tozunu da ekleyerek fırınımızı önceden yağlamış tepsiye döküyoruz.

Daha önce 180 derecede ısıtılmış olan fırına kekimizi atıyor ve en az yarım saat pişene kadar bekliyoruz.

Uzun Cevap :

Benim öğrendiğim kek tarifi kuru meyveli.

Annem normal kek tarifinde olduğu gibi öncelikle yumurta ve şekeri çırpmam gerektiğini söyledi.

Yumurta ve şekeri çıktıktan sonra bir su bardağı süt ve 1 su bardağı yağ ekleyip biraz daha çırpmamız.

Ardından bir buçuk sene 2 bardak kadar unu ekleyerek, bana da bak abartma tozunu da ekledikten sonra çırpıyoruz.

Kuru meyveleri Küçük küçük doğrayıp unlayarak karışımımızın içine katıyor ve karıştırıyoruz.

Kuru meyveleri unlamamızın sebebi deve çökmesini engellemek içinmiş.

Önceden yağlanmış ve bulanmış fırın tepsisine döküyor önceden ısıtılmış fırına atarak pişmesini bekliyoruz.

Dilerseniz içine limon kabuğu veya portakal kabuğu rendesi de koyabilirsiniz.


14. ETKİNLİK


Soru : Çiftçiye veya fırıncıya emeklerinden dolayı bir teşekkür mektubu yazalım.


Kısa Cevap :

Emektar çiftçilerimiz ve fırıncılarımız,

Sizin yaptığınız o lezzetli ekmekleri gerek sabahları gerek akşamları soframızda gerek yapmış olduğunuz o lezzeti simitleri ve poğaçaları okula giderken yemek gerçekten çok lezzetli ve keyifli.

Eminizden dolayı hepinize çok teşekkür ederim.

Uzun Cevap :

Kıymetli çiftçilerimiz ve fırıncılarımız,

Yaz kış demeden o ateşi ve sıcağın bayanı başında lezzetli simitler, ekmekler, poğaçalar ve pideler yaptığınız için çok teşekkür ederiz.

Gerçekten emeğinizin hakkını veriyorsunuz.

Yaptıklarınız her zaman soframızı süslüyor.

Emeğinize sağlık.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Gelecekte seçmeyi düşündüğünüz meslekle ilgili bir araştırma yapınız. Bu mesleği tanıtan bir sunu hazırlayınız.


Kısa Cevap :

Ben ileride doktor olmak istiyorum.

Doktor hastalıkları önlemek ve tedavi etmek için tıp eğitimi almış olan kişidir.

Doktorlar hastaların muayene eder, tansiyon ölçer hastalıkları teşhis etmeye çalışır.

Doktorlar sağlık ocaklarında, sağlık merkezlerinde hastanelerde ve sağlık birimlerinde çalışırlar.

Doktor olabilmek için 6 yıllık tıp eğitimini almak ve fakülteden mezun olduktan sonra eğer istenirse istediğin bölümü okumak gerekiyormuş.

Uzun Cevap :

Ben ileride öğretmen olmak istiyorum.

Öğretmen olmak için üniversitelerin ilgili fakültelerinden eğitim almak gerekiyormuş.

İlk olarak hangi alanda öğretmenlik yapacağımı belirlemeli ve buna karar verdikten sonra seçmem gerekiyormuş.

Liseden mezun olduktan sonra yeterli ve puan almak ve sonrası üniversitede öğretmen olmak için eğitim alacak bölümleri seçmem gerekiyor.

Eğer okuduğum üniversiteyi başarılı bir şekilde bitirirsem öğretmen olabilirmişim.

Öğretmenler eğitim sektörlerinde çalışırlar.

Ben de ileride işini iyi yapan bir öğretmen olmak istiyorum.



400

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağımın Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 116, 117, 118, 119


3. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağımın Türküsü Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119 SONUÇ Yayınları”

1. Bayrağımızın üzerindeki ay ve yıldız neyi temsil ediyor?


Kısa Cevap : “Bayrağımızın üzerindeki ay ve yıldız neyi temsil ediyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bayrağımız çok anlamlıdır.

Bayrağımız kırmızı rengi üzerine beyaz olan ay ve yıldız şeklindedir. Rivayete göre üzerinde bulunan 5 köşeli Yıldız insanın temsil etmektedir.

Bir görüşe göre bayramınızdaki Hilal İslamiyet’i, Yıldız ise Türklüğü simgelemektedir.

Bayrağımızın rengi olan kırmızı ise savaşlarda bu vatan için dökülen kanları simgelemektedir.


2. Bayrağımızda hangi renkler bulunmaktadır?


Kısa Cevap : “Bayrağımızda hangi renkler bulunmaktadır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bayrağımız kırmızı bir rengin üzerine beyaz olarak çizilen Hilal ve yıldız şeklindedir.

Bence ülkeler arasında en güzel bayrak bize aittir.


3. Bayrağımızın rengi neyi temsil ediyor?


Kısa Cevap :  “Bayrağımızın rengi neyi temsil ediyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gerek Kurtuluş Savaşı’nda gerek şimdiye kadar Bu vatanın özgür ve birlik içerisinde kalabilmesi için kadın, erkek ve çocuklardan birçok şehidin kanları feda olmuştur.

Türk bayrağında bulunan bu kırmızı renk onların değerli kanlarını temsil etmektedir.


4. Sınıfa getirdiğiniz “Bayrağımız” konulu şiirleri okuyunuz.


Kısa Cevap : ““Bayrağımız” konulu şiirleri okuyunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bir Bayrak Rüzgar Bekliyor!

Şehitler tepesi boş değil,
Biri var bekliyor.
Ve bir göğüs, nefes almak için;
Rüzgar bekliyor.
Türbesi yakışmış bu kutlu tepeye;
Yattığı toprak belli,
Tuttuğu bayrak belli,
Kim demiş meçhul asker diye?

Destanını yapmış, kasideye kanmış.
Bir el ki; ahretten uzanmış,
Edeple gelip birer birer öpsün diye fâniler!
Öpelim temizse dudaklarımız,
Fakat basmasın toprağa temiz değilse ayaklarımız.
Rüzgarını kesmesin gövdeler
Sesinden yüksek çıkmasın nutuklar, kasîdeler.

Geri gitsin alkışlar geri,
Geri gitsin ellerin yapma çiçekleri!
Ona oğullardan, analardan dilekler yeter,
Yazın sarı, kışın beyaz çiçekler yeter!
Söyledi söyleyenler demin,
Gel süngülü yiğit alkışlasınlar
Şimdi sen söyle, söz senin.

Şehitler tepesi boş değil,
Toprağını kahramanlar bekliyor!
Ve bir bayrak dalgalanmak için;
Rüzgar bekliyor!
Destanı öksüz, sükûtu derin meçhul askerin;
Türbesi yakışmış bu kutlu tepeye
Yattığı toprak belli,
Tuttuğu bayrak belli,
Kim demiş meçhul asker diye? …

Arif Nihat Asya


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 117 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Dinleyeceğimiz şiirin konusu sizce ne olabilir?


Cevap :

Bence dinleyeceğimiz şiirin konusu bayrağımızın rengi ve önemi hakkındadır.


2. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen aşağıdaki kelimeleri, anlamları ile eşleştirelim.


Cevap :

(Dalga) Deniz veya göl gibi geniş su yüzeylerinde genellikle rüzgârın etkisiyle oluşan kıvrımlı hareket.

(Kundak) Yeni doğmuş çocuğu ilk aylarda sıkıca sarıp sarmalamaya yarayan geniş bez.

(Nazlı) Bir teklifi hemen kabul etmeyen ısrar bekleyen.

(Zafer)Savaşta ya da yarışta kazanılan başarı.


3. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğimiz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım.


Cevap :

Dinlediğimiz şiirin konusu = Türk bayrağı

Dinlediğimiz ana duygusu = Bayrak sevgisi


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Şiirle ilgili iki soru hazırlayarak arkadaşlarınıza sorunuz. Arkadaşlarınızın verdiği cevapları noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  1. Bayrağımıza kimler selam duruyor?
  2. Bayrağımızda neresi zaferlerin gök süsüdür?

Soru : Bayrağımızı nerelerde görüyorsunuz?


Kısa Cevap :  “Bayrağımızı nerelerde görüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bayrağımızı birçok resmi kurumda gördüğümüz gibi evlerde veya özel kurumlarda da görmemiz mümkündür.

Bayrağımızı en çok okulumuzda , sınıflarda, belediye merkezlerinde, ders kitaplarında, adliyelerde ve törenlerde görmekteyim.

Bayrağımız ülkemizin sembolü olduğu için özellikle resmi törenlerde ve devlet kurumlarında mutlaka bulunmalıdır.


Soru : Bayrak törenlerinde nasıl davranmamız gerekir?


Kısa Cevap :  “Bayrak törenlerinde nasıl davranmamız gerekir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bayrak törenlerinde saygılı ve ciddi bir şekilde durulmalıdır.

Gösteri sırasında dik ve ayakta durmalıyız.

Konuşmacıyı dikkatle dinlemeli başka şeylerle ilgilenmemeliyiz.


Soru : Bayrağımızı niçin çok severiz?


Kısa Cevap : “Bayrağımızı niçin çok severiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bayrağımız değerli kılan taşıdığı anlamdır. Bayrağımız ülkemizin özgürlüğümüzün simgesidir.

Bayrağımızın rahatça dalgalanıyor olması sömürge altında olmadan özgür bir şekilde yaşadığımızın kanıtıdır.

Özgürlüğümüzün simgesi ve burada şehit olan atalarımızın yadigarı olduğu için bayrağımızı çok sevmeli, kıymet vermeliyiz.


5. ETKİNLİK


Soru : Bayrağımızı renklerine uygun boyayalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119 SONUÇ Yayınları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Bayrağımızla ilgili duygu ve düşüncelerimizi aşağıdaki noktalı yerlere yazalım.


Kısa Cevap : “Bayrağımızla ilgili duygu ve düşüncelerimizi yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben bayrağımızı çok seviyorum. Bence bayraklar içerisinde en anlamlı ve güzel olan Bayrak bizim Türk bayrağımızdır.

Ülkemiz çok uzun zamanlardan beri var oluş mücadelesi vermiş ve Bu vatanın özgür olması için genç ,yaşlı, kadın çocuk demeden birçok kişi canını feda etmiştir.

Bayrağımız bu şehitlerin kanını temsil ettiği , büyüklerimizin yadigarı ve özgürlüğümüzün sembolü olduğu için çok değerlidir.


Soru : Haydi, “Bayrak” şiirine bir bölüm de sen yaz.


Cevap :

Senin rengindir benim atamın şanlı kanı

Özgürlük meşalesi ancak seninle yandı

Bu vatan özgür kaldı geçmişten şimdiye dek

Elbet özgür kalacak kıyamet kopana dek


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 116-117-118-119 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Yıldızla Isınmış Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115


3. Sınıf Türkçe Kitabı Yıldızla Isınmış Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115 SONUÇ Yayınları”

Soru : Nasrettin Hoca hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap :  “Nasrettin Hoca hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin hoca Eskişehir’in orta yöresinde doğmuştur. Babası köyün imamı olan Abdullah Efendi , annesi ise Sıdıka Hatun’dur.

İlk eğitimi tamamladıktan sonra Sivrihisar’da medrese eğitimi görmüş 1237’de Akşehir’e yerleşmiştir. Hem Melis eğitimi vermiş hem de kadılık görevinde bulunmuştur.

Nasrettin hoca çok zeki bir alemdi. Söyleyeceği sözleri mizah ile söyler, böylelikle gülerken düşündürürdü.

1200 84 yılında Akşehir’de vefat etmiş oradaki türbesine gömülmüştür.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki sözcükleri anlamları ile eşleştirelim.


Cevap :

(3) Ortasında bir fitil bulunan, genellikle silindir biçimindeki aydınlatma aracı

(1) Yemekli eğlence, şölen

(2) Yerleşim yerlerinin dışında kalan boş ve geniş yer

(4) Güneşin doğuşundan az önce beliren aydınlık


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz metinden hareketle cevaplayalım.


1. Arkadaşları Hoca’dan ne istemişler?


Cevap :

Arkadaşları hocadan ziyafet koparabilmek için geceyi kırda geçirmesini istemişler.


2. Arkadaşlarına göre Hoca nasıl ısındı?


Cevap :

Arkadaşlarına göre Hoca yıldızlarla nasılmıştır.


3. Hoca, eve gelen komşularını nerede ağırladı?


Cevap :

Hoca bir gün eve gelen komşularını misafir odasında ağırlamıştır.


4. Komşular, yemek için neden sabırsızlandılar?


Cevap :

Komşular, yemek bir türlü sofraya gelmediği için sabırsızlandılar.


5. Hoca, kuzuyu neyle kızartıyordu?


Cevap :

Hoca, kuzuyu mum ışığıyla kızartıyordu.


6. Hoca, dostlarına nasıl bir ders veriyor? 


Cevap :

Hoca bir gün dostlarına kendisini kandırdıkları için yıldızla ısınılamayacağı dersini veriyordu.


3. ETKİNLİK


Soru : Ünlem işaretinin kullanıldığı yerlerle ilgili verilen bilgileri okuyalım. Bu bilgileri örnek cümlelerle eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115 SONUÇ Yayınları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlar, metinde neler olmuştu? Haydi olayları oluş sırasına göre anlatalım.


Cevap :

Arkadaşları Nasrettin Hoca’ ya geceyi kırda geçirirlerse ziyafete davet edeceklerini söylerler.

Nasrettin Hoca gece çok soğuk olmasına rağmen dayanır ve arkadaşların yanına gider.

Arkadaşları yıldızla ısındığına iddia ederek kabul etmez akşama ona ziyafete geleceklerini ve kuzu kızartmasını isterler.

Hocam en sonunda kabul eder ve onları misafir odasına davet eder.

Yemek gecikince misafirler sabırsızlanır. Kuzunun olmadığını iddia edince Hoca mum ışığında kızartmaya çalıştığı eti gösterir.

Mum ışığında etin kızarmayacağını söyleyince de , “yıldız ışığında ısınılan şehirde bu ateş bunu yakar bile “diyerek onlara güzel bir ders verir.


5. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili üç soru yazıp arkadaşlarımıza soralım.


Cevap :

  1. Yemeğin olmadığını söyleyen misafirlere Nasrettin Hoca nereyi göstermiştir?
  2. Nasrettin Hoca bütün geceyi kırda geçirince arkadaşlarının tepkisi olmuştur?
  3. Hocanın arkadaşları, Hoca’dan akşam ne yapmasını istemişlerdir?

6. ETKİNLİK


Soru : Metinde, Nasrettin Hoca’nın karşılaştığı sorunlar nelerdir? Hoca bunlara nasıl çözümler buldu? Sen olsan nasıl çözümler bulurdun?


Cevap :

Metindeki sorunlar: Gecenin çok soğuk olması, arkadaşların söyledikleri sözü yerine getirmeyerek ziyafeti ona yığmaya çalışmaları.

Nasrettin Hoca’nın Çözümleri: soğuğa sabretmiş Birgül sözlerini tutmayan arkadaşlarının ziyafet isteklerini kabul ederek onlara bir ders vermiştir.

Benim Çözümlerim: Ben olsam sözünde durmadıkları için onlara darılır veya kendilerinin de benim gibi bir gece dışarıda beklemelerini şart koşardım.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Cevapları


Soru : Metnin görsellerini inceleyelim. Bu görsellerin metne uygun olduğunu düşünüyor musunuz? Niçin? 


Cevap :

Metin görselleri bence metne uygundur. Çünkü metinde anlatılan olaylar resmedilmiştir.


Soru : Haydi, Nasrettin Hoca fıkraları anlatalım. 


Kısa Cevap : “Nasrettin Hoca fıkraları anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin Hoca’nın fıkralarından bir tanesi de “Ya tutarsa ” fıkrasıdır.

Nasrettin Hoca bir gün gölün kıyısına giderek bir kaşık yoğurdu göle sokar.

Onu gören bir köylü ne yaptığını sorar ve Hoca “gölü mayalıyorum” der.

Köylü kahkaha atarak “koskoca göl hiç maya tutar mı ?” diye sorar. Hoca ” Ya tutarsa “der.


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki özdeyişi okunaklı ve düzgün bir şekilde yazalım.


Cevap :

Başkalarının başaramadığını yapmak ustalıktır, ustalığın başaramadığını ise deha tamamlar.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Bayrağımız konulu şiirler araştırıp defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “Bayrağımız konulu şiirler araştırıp defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

BAYRAK

Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.

Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazacağım.
Seni selâmlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım.

Dalgalandığın yerde ne korku, ne keder…
Gölgende bana da, bana da yer ver.
Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar:
Yurda ay yıldızının ışığı yeter.

Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün
Kızıllığında ısındık;
Dağlardan çöllere düştüğümüz gün
Gölgene sığındık.

Ey şimdi süzgün, rüzgârlarda dalgalı;
Barışın güvercini, savaşın kartalı
Yüksek yerlerde açan çiçeğim.
Senin altında doğdum.
Senin altında öleceğim.

Tarihim, şerefim, şiirim, her şeyim:
Yer yüzünde yer beğen!
Nereye dikilmek istersen,
Söyle, seni oraya dikeyim!

Arif Nihat Asya


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 108-112-113-114-115 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-104-105-106-107 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Misafir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107


3. Sınıf Türkçe Kitabı Misafir Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-104-105-106-107


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-104-105-106-107 SONUÇ Yayınları”

1. Daha önce Karagöz oyunu izlediniz mi?


Cevap :

Daha önce hiç Karagöz oyunu izlemedim.


2. Karagöz oyunu hakkında neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap : “Karagöz oyunu hakkında neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz oyunu hakkında bunun bir perde oyunu olduğunu perde ve ışıklandırma ile yapılıp oynatıldığını biliyorum.

Daha önce yazılmış olan oyun sözleri ezberlenir ve perdeye yansıyan gölgeler hareket ettirilerek oyun canlandırılır.

Karagöz oyununda başrol Karagöz ve Hacivat adlı iki kişidir.

Oyunda bazı kere evler, kedi, komşular gibi başka kişiler de katılarak oyun çeşitlendirilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştirelim.


Cevap :

misafir = konuk

yemek =  aş

kase =  tas

tabak =  kap


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğumuz metinden hareketle cevaplayalım.


1. Karagöz ve Hacivat’ın kişilik özellikleri nelerdir? İlgili boşluklara yazalım.


Cevap :

Hacivat aklı başında Karagöz ise her şeyi yanlış anlayan şaşkın bir yapıdadır.


2. Karagöz, Hacivat’a nasıl davranıyor?


Cevap :

Karagöz ,Hacivat’a ters ve anlamadan, dinlemeden yaklaşıyor.


3. Karagöz ve Hacivat’ın konuşmalarındaki sorun nedir?


Cevap :

Karagöz ve Hacivat’ın konuşmalarındaki sorun, Karagöz ‘ ün Hacivat’ ı anlamamasıdır.


4. Yukarıda özelliklerini yazdığınız kahramanlardan hangisinin yerine geçmek isterdiniz? Niçin? 


Cevap :

Ben bu kahramanlardan Hacivat’ın yerine geçmek isterdim. Çünkü çok akıllı biri.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : “Misafir” metninin hikâye haritasını çıkaralım.


Cevap :

Ana Karakter : Hacivat, Karagöz

Yer : Mahalle

Olay : Hacivat’ a gelecek olan misafirleri , Karagöz ‘ ün kendine geldiğini sanması ve evde bir şey bulunmadığı için ortalığı birbirine katmasıdır.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerin zıt anlamlılarıyla birer cümle kuralım.


Cevap :

Kara: ak

Cümlem : Daha erken yaşta saçlarına aklar düşmüştü.

Gelmek: gitmek

Cümlem : Gitmek istemiyorum ama gitmem gerekiyor.

Vermek: almak

Cümlem : Almak istediğin her şeyi listene yazar misin ?

Sevinmek: üzülmek

Cümlem : Üzülmeni istemiyorum ama bunları duymalısın .

İyi: kötü

Cümlem : Kötü olan şeyler moralini bu kadar bozmasın.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Cevapları


Soru : Arkadaşlar, Karagöz gölge oyunu nasıl oynatılır? Kısaca anlatalım.


Kısa Cevap : “Karagöz gölge oyunu nasıl oynatılır? Kısaca anlatalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Karagöz oyunu gölge oyunudur. Bu oyunda deriden yapılmış figürler kullanılır.

Figürleri net olarak görülebilmesi için karanlık veya en azından loş bir ortam olmalıdır.

Figürler perdeye yansıtılır. Işık tutulduğu için figürler net olarak görülür. Figürler hareket edilerek aynı zamanda konuşmacı olan kişi konuşmaları yapar ve oyun oynanır.


Soru : Söylenenleri doğru anlamak için nelere dikkat etmeliyiz?


Kısa Cevap : “Söylenenleri doğru anlamak için nelere dikkat etmeliyiz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Söylenenleri doğru anlamak için dikkatimizi vererek ve başka bir şeyle uğraşmayarak konuşan kişiyi dinlemeliyiz.

Çok sesli olmayan bir ortamda konuşmalı ve anlamadığımız yerleri kişiye sorarak yanlış anlamaları engellemeliyiz.


5. ETKİNLİK


Soru : Aile büyüklerinizden kültürümüze ait farklı bir yemeğin yapılışını öğrenmiştiniz. Haydi, bu yemeğin nasıl yapıldığını yazıp resmini yapın.


Cevap :

Aile büyüklerinden öğrenmiş olduğum kültürümüze ait farklı bir yemek “kitler” tır. Bu yemeğimiz Mardin yöresine aittir ve içli köfteye benzemektedir.

Beyaz rengini elde etmek için bulgura salça katılmaz ve içli köfte harcı hazırlanarak doldurulur.

Orijinal şekli olan üçgeni elde etmek için parmakla açılır, şekillendirilir ve haşlanarak sıcak servis edilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni, kelimeler arasında uygun boşluklar bırakarak özenli ve düzgün bir şekilde yazalım.


Cevap :

Karagöz’le Hacivat’ın herkesi güldüren atışmalarını yüzyıllardır oyun olarak oynatırlar. Bu oyunlarda Karagöz zeki, hazırcevap ve kurnaz bir kişiyi temsil eder. Hacivat ise okumuş, kültürlü bir kişi olarak karşımıza çıkar.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


1. Nasrettin Hoca hakkında bir araştırma yapınız.


Kısa Cevap : “Nasrettin Hoca hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Nasrettin hoca Anadolu Selçuklu dönemlerinde Akşehir ile Hortu çevresinde yaşamış biridir. Aslında kendisi hoca ve alim olup konuşmaları mizahi olduğu için dilden dile dolaşmıştır.

1208 yılında doğmuştur. Temel eğitimine aldıktan sonra Sivrihisar’da medrese eğitimi almıştır. Babasının ölmesi üzerine köyüne dönmüş ve imamlık yapmıştır. Bir süre sonra Akşehir’e göç etmiştir. 1284 yılında Akşehir’de vefat etmiş ve oradaki türbeye gömülmüştür.


2. Araştırmalarınız doğrultusunda bir konuşma hazırlayınız.


Cevap :

Bu kısmı araştırma eşliğinde sizin yapmanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-104-105-106-107 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!