3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97-98-99 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99


3. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97-98-99


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97-98-99 SONUÇ Yayınları”

1. Ülkemizin hangi şehirlerini gezdiniz? Gezdiğiniz şehirlerde hangi tarihi eserler vardı?


Kısa Cevap :“Ülkemizin hangi şehirlerini gezdiniz? Gezdiğiniz şehirlerde hangi tarihi eserler vardı?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizin en gözde yeri olan İstanbul’ u gezdim. Gezdiğim bu güzel şehirde birçok tarihi eser vardı. Bazılarının isimleri:

1. Kız Kulesi

2. Çinili Köşk

3. Yerebatan Sarnıcı

4. Haseki Hürrem Sultan Hamamı

5. Sultan Ahmet Camii

6. Soğuk Çeşme Sokağı

7. Ayasofya

8. Gülhane Parkı

9. Dolmabahçe Sarayı

10. Rumeli Hisarı

11. Yedikule Zindanları

12. Beylerbeyi Sarayı

13. Çırağan Sarayı

14. Yıldız Sarayı

15. Kapalıçarşı

16. Mısır Çarşısı

17. Eyüp Sultan Camii

18. Topkapı Sarayı


2. Ülkemizi yurt dışında tanıtmak için neler yaparsınız? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Ülkemizi yurt dışında tanıtmak için neler yaparsınız? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ülkemizde yurt dışından danışmanı en iyi yolu yabancı ülkelerden öğrencilerin geleceği okullar açmak ve yabancıların çalışabileceği iş imkanları sunmaktır.

Ayrıca çok çalışıp başarılar ve icatlar yaparak ülkemizi en iyi şekilde Dünya ‘ ya tanıtabiliriz.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : “Yurt” kelimesi sana neler çağrıştırıyor? Yazabilir misin?


Kısa Cevap : ““Yurt” kelimesi sana neler çağrıştırıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Yurt” kelimesi bana üzerinde yaşamış olduğum toprak parçasını hatırlatmaktadır.

Ben yurdum olan Türkiye’yi çok seviyorum. Yurdumda mutlu, huzurlu ve güven içerisinde yaşayabiliyorum.

Bir insanın yurdunun Savaş olmadan barış içerisinde olması çok büyük bir fırsattır.

Yurdumuzun kıymetini bilmeli onu yükseltmek için çok çalışmalıyız.


2. ETKİNLİK


Soru : Verilen kelimelerin zıt anlamlarının geçtiği dizeyi şiirden bulup yazalım.


Cevap :

çirkin: Güzelim Türkiye’min

dışında: Aynı gün içinde

kapar: Güneş açar Mersin’de


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğumuz şiirin ana duygusunu yazalım.


Cevap :

Şiirin ana duygusu : Türkiye’ nin güzelliği


4. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili bir soru hazırlayıp arkadaşlarımıza soralım.


Cevap :

1.Şiire göre şair nerenin hayranıdır?

Cevap: Bursa, Edirne ve Konya’ nın hayranıdır.

2. Şiire göre neresi bembeyaz neresi şaheserdir?

Cevap: şiire göre Pamukkale bembeyaz, Ihlara şaheserdir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Türkiye haritasında şiirde adı geçen illeri bulup işaretleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97-98-99 SONUÇ Yayınları”

6. ETKİNLİK


Soru : Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum.


1. Şair nereye aşıktır?


Cevap :

Şair , Türkiye’ye aşıktır.


2. Şairin müzeye benzettiği yerler neresidir?


Cevap :

Şairin müzeye benzettiği yer Selçuk, Efes ve Bergama ‘dır.


3. Her yönüyle dünyanın incisi olan ilimiz hangisidir?


Cevap :

Her yönüyle dünyanın incisi olan ilimiz İstanbul’dur.


4. Nerede kar yağar?


Cevap :

Erzurum’da kar yağar.


5. Nerede güneş açar? 


Cevap :

Mersin’de güneş açar.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Cevapları


Soru : Haydi, yaşadığınız yöredeki tarihi, turistik ve doğal güzellikleri tanıtan bir konuşma yapın.


Kısa Cevap : “Yaşadığınız yöredeki tarihi, turistik ve doğal güzellikleri tanıtan bir konuşma yapın.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben Ankara’da yaşıyorum. Ankara’da gezilecek çok güzel yerler vardır. Bunların başında Mustafa Kemal Atatürk’ün mezarının bulunduğu Anıtkabir gelmektedir.

Ankara’da Kocatepe camisi, Hacı Bayram Veli camisi, Ankara kalesi, Hamamönü, atakule, Pembe köşk, Kuğulu Park, Augustus tapınağı, pirinçhan, Mehmet Akif Ersoy evi , Roma hamamları, Roma duvarı gibi birçok eser bulunur.

Gezilmeye değer harika bir yerdir.


7. ETKİNLİK


Soru : Haydi arkadaşlar, ülke­mizle ilgili öğrendiklerimizi hatırlayarak bir akrostiş çalışması yapalım. Sonra da yazdıklarımızla ilgili bir resim yapalım. 


Kısa Cevap : “Ülke­mizle ilgili öğrendiklerimizi hatırlayarak bir akrostiş çalışması yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Türkiye’min her yeri ne güzeldir illeri
Ülkem bir başka benim rengarenk şehirleri
Rize çaylar diyarı
Karaman, Ankara’ sı
İzmir’ in kıyıları
Yalova kaplıcası
En güzeli ülkemin, insanıdır insanı…


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kartpostallardan yararlanarak yurt dışında yaşayan ve Türkçe bilmeyen birine Türkiye’yi tanıtan bir mektup yazalım.


Kısa Cevap : “Yurt dışında yaşayan ve Türkçe bilmeyen birine Türkiye’yi tanıtan bir mektup yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sevgili arkadaşım,

Ülkemde cami, kilise gibi birçok tarihi eser ve doğal yapıt bulunmaktadır.

Mimarisi ile göz doldururken aynı zamanda Antalya , Bodrum gibi tertemiz  denizlerde yüzebilir, Uludağ’da ve birçok şehrimizde bulunan kayak merkezlerinde kayağın tadını çıkarabilirsin.

Her şehirde hatta her ilçede farklı yapılan yemek kültürleri ile eşsiz hatlar deneyimleyebilirsin.

Bence bütün fırsatlarını kullanıp ,bir an önce Türkiye’yi ziyaret etmelisin.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlar, yurdumuzla ilgili birçok şey öğrendik. Haydi, bugün yaşadıklarımızı ve öğrendiklerimizi günlüğümüze yazalım.


Cevap :

Sevgili günlük,

Türkiye’mizin bu kadar güzel olduğunu daha önce duysam da bugün bunu bir kez daha anlamış oldum.

Ülkemizin incisi olan İstanbul’u tatil ve deniz erkezi olan Mersin, Antalya ve İzmir’i dolaşmak istiyorum.

Ankara’nın güzel eserlerini görüp tarihi eserlerimizi dolaşmak ve bütün şehirleri teker teker gezmek istiyorum.

Böyle güzel bir ülkede olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : Haydi, aşağıdaki şiiri bakarak yazalım. Sonra da etrafını süsleyelim.


Cevap :

TÜRKİYEMİZ

Kokar burcu burcu güller,
Öter dallarda bülbüller,
Açar menekşe, sümbüller;
Ne güzeldir Türkiye’miz.

Sürüler yayılır kıra,
Dağlar uzar sıra sıra,
Sular can verir çayıra;
Ne güzeldir Türkiye’miz.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Aile büyüklerinizden kültürümüze ait farklı bir yemeğin yapılışını öğreniniz.


Kısa Cevap : “Aile büyüklerinizden kültürümüze ait farklı bir yemeğin yapılışını öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kültürümüze ait farklı yemeklerden bir tanesi “keşkek” yemeğidir. Buğday, tavuk veya kırmızı et ile yapılır. Geceden satılan buğday tavuk veya kırmızı etle pişirilir. Bazı yörelerde özel tokmaklar ile dövülür. Üzeri tereyağı veya zevke göre pul biber gibi baharatlarla süslenir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 92-94-95-96-97-98-99 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 88, 89, 90


3. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90 SONUÇ Yayınları”

ÇOCUK VE OYUN 

Sebzelerden sevdiklerim:
Havuç, domates, oyun.
Meyvelerden sevdiklerim:
Elma, şeftali, oyun.

Bence en iyi besin:
Oyun. Çünkü
Hiçbir şey yemesem bile bazen
Oynarken doyuyorum.

İsmail UY AROĞLU
Örneklerle Çocuk Edebiyatı 


(1, 2, 3, 4 ve 5. soruları metinden hareketle cevaplayınız.)


1. Şiirin konusu nedir?


Cevap :

Şiirin konusu çocukların oyuna her şeyden çok değer vermesidir.


2. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap :

Şiirin ana duygusu oyun sevgisidir.


3. Şair, en çok hangi sebzeleri seviyormuş?


Cevap :

Şair en çok havuç, domates ve oyun sebzelerini seviyormuş.


4. Şair, en çok hangi meyveleri seviyormuş?


Cevap :

Şair meyvelerden en çok elma, şeftali ve oyunu seviyormuş.


5. Sizce bir çocuk oyun oynarken doyabilir mi? Neden?


Cevap :  Bence bir çocuk oyun oynarken duyamaz. Oyun oynarken çok hareket ettiğimiz için aksine çok fazla acıkırız. Şairin burada söylemek istediği çocukların oyunu her şeyden değerli bulmasıdır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


6. Aşağıdaki cümleleri tamamlayalım.


Cevap :

Oyun oynarken kurallara uymalıyız. Çünkü ;

Taşıt yolundan uzak yerlerde ve parklarda oyun oynamalıyız. Çünkü ;


7. Aşağıdaki kelimeleri eş anlamlılarıyla eşleştirelim.


Cevap :

  • Kırmızı : Al
  • Düş : Hayal
  • Yemek : Aş

8. Aşağıdaki görseli inceleyelim. Görseldeki çocuklar hangi oyunu oynu­yor? Bu oyunun nasıl oynandığını yazalım.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90 SONUÇ Yayınları”

Cevap :

Bu resimde çocuklar “saklambaç” oyununu oynuyorlar. Bu oyun en az iki kişiyle oynanır. Oyunculardan bir kişi Ebru olarak gözlerini kapatır ve diğer çocuklar saklanırlar. Ebu olan çocuk diğer çocukları bulmaya çalışır. Saklanan çocuklar ve ebe hangisi daha önce ebenin gözlerini kapattığı yere dokunursa o kişi ebe olmaktan kurtulur.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları


“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88-89-90 Cevapları”

• Bu tabloda “Evet”leriniz çoğunlukta ise durumunuz iyi demektir.
• “Biraz”larınız çoğunlukta ise kitabınızdaki etkinlikleri tekrarlayınız.
• “Hayır”larınız çoğunlukta ise eksiklerinizi tamamlamak için öğretme­ninizle konuşunuz.


Soru : Haydi, bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım. 


Cevap :

Bu temada paylaşmanın güzelliğini, palyaço hakkında bilgileri, sınıf müzesinin nasıl kurulacağını, müzeler hakkında bilgi, büyüklerimizin eskiden oynadıkları oyunları ve tahta kaşıktan kukla yapımını öğrendik.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 88-89-90 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Aç Kapıyı Bezirgânbaşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83, 84


3. Sınıf Türkçe Kitabı Aç Kapıyı Bezirgânbaşı Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84 SONUÇ Yayınları”

1. Arkadaşlarınızla en çok hangi oyunları oynuyorsunuz?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla en çok hangi oyunları oynuyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımla en çok evcilik oynamayı seviyorum. Beraber hayaller kurup oyuncaklarımızla doktor , öğretmen olduğumuzu hayal ediyoruz.

Arkadaşlarınla en çok ip oyunları oynamayı seviyorum. İp oyunları oynamak hem çok eğlenceli hem de enerjimizi atmamız için çok güzel bir oyun. İplerle çok farklı oyunlar kurabiliyoruz. Takım halinde veya tek başımıza iken bile ip oynayabiliyoruz.


2. Oyun oynarken neler hissedersiniz?


Kısa Cevap : “Oyun oynarken neler hissedersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun oynarken kendime başka yerde hissetmediğim kadar mutlu ve neşeli hissediyorum.

Oyun oynamak beni çok eğlendiriyor ve atmak istemiş olduğum enerjiyi atmama yardımcı oluyor.

Oyun oynarken hayaller kurup istediğim şekle girebiliyorum.

Oyun oynarken çok iyi hissediyorum.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili görseli inceleyelim. Sence metinde nelerden söz ediliyor olabilir?


Cevap :

Metin ile ilgili görselleri inceledim. Bence metinde çocukların oynadığı sokak oyunlarından bahsedilmektedir.


2. ETKİNLİK


Soru : “Aç Kapıyı Bezirgânbaşı” adlı oyunun nasıl oynandığını oluş sırası içinde yazalım.


Cevap :

Önce oyuncuların arasından iki ebe seçilir. Ebelerin kendilerine birer meyve veya hayvan ismi seçmeleri istenir. Bu iki ebe yüzlerini birbirine dönerek el ele tutuşur ve kollarını havaya kaldırırlar. Diğer oyuncular ebelerin yanında geriye doğru uzanan sıra oluştururlar. Sonra oyuncular “aç kapıyı bezirgan başı “derler.

Ebeler ise “kapı hakkı ne verirsin” derler. “Arkamdaki yadigar olsun ” derler .”bir sıçan, iki sıçan üçüncüsü ise deliye kaçan “diyen ebeler o oyuncuyu yakalar. Oyuncuya ” kediyi mi seçersin köpeği mi derler. Birini seçerek bu adın sahibinin arkasındaki yerini alır. Daha sonra seçtiği ebenin arkasında durur. Bütün oyuncular bitene kadar oyun böyle devam edilir.

Bundan sonra yere iki grubun arasına gelecek şekilde iki paralel çizgi çizilir. Ebeler önde oyuncular ise onların arkasında birbirlerinin belinden tutarak zincir oluştururlar. Herkes kuvvetlice tutunduktan sonra ebeler ayaklarını çizgiye koyar ve el tutuşarak çekişmeye başlarlar. Çekerek çizgiyi geçiren takım oyunu kazanır.


Soru : Aile büyüklerinizin çocukluk çağlarında oynadığı oyunlardan hangilerini öğrendiniz? Haydi anlatın, bu oyunları birlikte oynayalım.


Kısa Cevap : “Aile büyüklerinizin çocukluk çağlarında oynadığı oyunlardan hangilerini öğrendiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüklerimizin  oynadığı oyunlardan bir tanesi “hımbıl” oyunudur.

Bu oyun grup halinde oynanır. Oyunu kaç kişi oynayacaksa o sayıda meyve, sebze ve hayvan gibi herhangi bir grup oluşturulup isimleri küçük kağıtlara kişi sayısı kadar yazılır.

Sonra bu kağıtlar karıştırılıp oyunculara dağıtılır.

Oyuncular aynı ismi biriktirmeye çalışırlar.

Aynı ismi elinde ilk tamamlayan kişi “hımbıl” yiyerek elini ortaya koyar. Diğer oyuncular da ellerine onun elinin üstüne koyarlar. Ellerin konu sırasına göre puan verilir ve en çok puan toplayan kişi kazanır.


 

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki resimleri inceleyelim. Çocukların oynadığı oyunu anlatalım. Sonra bu oyunun nasıl oynandığını yazalım.


Cevap :

Bu resimde çocukların oynadığı oyunun adı “kutu kutu pense tırnak işareti oyunudur.

Bu oyunu oynarken oyuncular halka şeklini alarak el ele tutuşurlar. Daha sonra oyunun şarkısını söyleyerek sağa veya sola dönmeye başlarlar. “Kutu kutu pense, elmayı yerse, arkadaşım ( kimi demek istiyorlarsa onu derler) isim, arkasını dönse . ” Diyerek oyunculardan birinin ismini söylerler.

İsmi söylenen oyuncu arkasını döner ve yine el tutuşarak herkes dönünceye kadar bu devam eder.

Bütün oyuncular arkasını döndükten sonra teker teker isimler söylenerek bu sefer önüne dönse şeklinde söylenir ve oyuncular teker teker önlerine dönerler.

Bu oyunda kazanan veya kaybeden yoktur.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 82-83-84 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-78-79-80-81 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Sınıf Müzesi Kuralım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81


3. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Sınıf Müzesi Kuralım Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-78-79-80-81


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-78-79-80-81 SONUÇ Yayınları”

1. Müzede neler bulunur? Bunların özellikleri nedir?


Kısa Cevap : “Müzede neler bulunur? Bunların özellikleri nedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Müze, çeşitli sanat eserlerinin sergilendiği ve korunduğu kurumlardır. Müze çeşitleri;

  1. Etnografya ve Folklor Müzeleri: Folklor, halk sanatı ve gelenekleri, ileri kültürlere ait etnografik değerdeki koleksiyonları içeren müzelerdir.
  2. Doğa Tarihi Müzeleri: Doğada olan, özelliklerine göre sınıflandırılan, eski dönemlerden kalma fosiller, mineraller, taş vb. eserler olan müzelerdir.
  3. Bilim ve Teknoloji Müzeleri: Oyunla, deneyler yaptırarak, sevimli kılarak bilim ve onun ürünü teknolojileri her yaştan insanlara sergileyen müzelerdir.
  4. Bölge Müzeleri: Bölge, taşra, merkez müzeleri ya da kırsal, bölgesel eserleri sergiler.
  5. Sanat Müzeleri: Başta görsel sanatlar olmak üzere, her türlü sanat sergisinin gerçekleştirildiği müzedir.
  6. Modern Sanat Müzeleri: Yaşanılan dönem içerisinde üretilen eserlerin sergilendiği müzeler dir.
  7. Arkeoloji Müzeleri: Arkeolojik yöntemlerle ortaya çıkarılan tarihî yapıtların sergilendiği müze türüdür.
  8. Tarih ve Kültürel Miras Müzeleri : İnsan yapımı eserler (tablolar, çizimler, baskılar, mozaikler, heykeller), tarihi anıtlar ve binaların yanı sıra arkeolojik alanların olduğu müzelerdir.

2. Sınıfımızda bir müze oluşturmak için neler yapabiliriz?


Kısa Cevap : “Sınıfımızda bir müze oluşturmak için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Eğer tarihimizi ve kültürümüzü anlatan bir müze yapmak istiyorsak ninelerimiz veya köy evlerimizden eserler , resimler ve eşyalar getirmeliyiz. Bu konuda büyüklerimizden yardım istemeliyiz. Onlarla ilgili kısa bilgiler ile sergi , müze oluşturabiliriz.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda, metinde geçen bazı kelimeler ve bu kelimelerin anlamları verilmiştir. Haydi, anlamlarından hareketle kelimeleri örnekteki gibi bulmacaya yerleştirelim.


Cevap :

1. Sanat ve bilim ile ilgili değerli eserlerin ya da bu konuda değeri olan nesnelerin korunup sergilendiği yer. (müze)

2. Emek harcanarak ortaya çıkarılmış ürün. (eser)

3. Bütün bilim ve sanat dallarını tek tek ya da bir arada inceleyen, içindeki konuların alfabetik sıraya göre dizildiği eser ya da eserler. (ansiklopedi)

4. Bir yıldaki ayları, haftaları, günleri gösteren çizelge. (takvim)

5. Bir kimsenin yapması gereken iş. (görev)

6. Bir şeyin gerçekleştirilmesi için yapılması gerekenleri belirten tasarı. (plan)

7. Üzerine çeşitli ilan ve açıklamaların asıldığı duvara yapışık ya da ayaklı levha. (pano)


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-78-79-80-81 SONUÇ Yayınları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Resimlerdeki müzelerin konusunu noktalı yerlere yazalım.


Cevap :

  1. Kıyafet
  2. Oyuncak
  3. Sanat

3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu yazalım.


Cevap :

Metnin konusu müzeler, sınıf müzesinin nasıl yapılacağıdır.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda bir sınıf müzesi kurmak için yapılması gerekenler sırasıyla verilmiş. Haydi, eksik bırakılan yerleri metindeki sıraya göre tamamlayalım.


Cevap :

  1. Bir müzeye girmek
  2. konu belirmek
  3. Konuyla ilgili bilgi toplamak
  4. İş bölümü yapmak
  5. Müzenin planını hazırlamak
  6. Müzenin yerini belirlemek
  7. Müzenin ilanlarını asmak
  8. Müzenin açılışını yapmak

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Metinle ilgili üç soru hazırlayalım. Bu soruları arkadaşlarımıza soralım.


Cevap :

  1. Sınıf müzesi nasıl yapılır?
  2. Sınıf müzesinde sergilenecek eserleri nereden getirebiliriz?
  3. Sınıf müzesini kurmadan önce nereyi ziyaret etmemiz öneriliyor?

6. ETKİNLİK


Soru : Bir Sınıf Müzesi Kuralım” adlı metnimiz bilgilendirici bir metindir. Bilgilendirici metinlerle yeni bilgiler öğreniriz. Bu bilgileri günlük hayatımızda kullanırız. Haydi, bu metinden bize bilgi veren üç cümleyi yazalım.


Cevap :

Müzede yeni şeyler öğrenirken aynı zamanda geçmişe yolculuk yaparsınız.

Burada çeşitli eserler korumaya alınır ve sergilenir.

Müzenizde sergileyeceğiniz eserleri, büyüklerinizden izin alarak evlerinizden getirebilirsiniz .


7. ETKİNLİK


Soru : Güzel bir metin okuduk. Aşağıda, metnin bölümlerine ne ad verildiğini inceleyelim.


Cevap :

Beraber inceleyiniz.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen cümlelerdeki yanlışları belirleyelim. Bu cümleleri doğru şekliyle yazalım.


Babam bizi ankara’daki müzelere götürecek.

Cevap : Babam bizi Ankara’daki müzelere götürecek.

Yarın annem istanbula gidecek.

Cevap : Yarın annem İstanbul’a gidecek.

Dayım askerliğini Adanada yaptı.

Cevap : Dayım askerliğini Adana’da yaptı.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki özdeyişi kelimeler arasında uygun boşluklar bırakarak düzgün bir şekilde yazalım.


Cevap :

Boş alana verilen özdeyişi kelimeleri el yazınızla güzel bir şekilde yazınız.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Ailenizdeki ya da çevrenizdeki yetişkinlerden çocukluk çağlarında oynadıkları bir oyunu öğreniniz.


Kısa Cevap : “Ailenizdeki ya da çevrenizdeki yetişkinlerden çocukluk çağlarında oynadıkları bir oyunu öğreniniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüklerimizin çocukluk çağlarında oynadıkları oyunlardan bir tanesi “Dokuz taş” oyunudur.

Ebe olan grup 9 taşı üst üste düzgün bir şekilde sıralayıp 10 adım geriye gider.

Geriye gidilen yere bir çizgi çekilir ve her iki grupta çizginin olduğu yere gelir.

Ebe grubundaki kişiler topu sırasıyla taşların üstüne atarak yıkmaya çalışırlar. Ebu olan grubun 3 üyesi de taşları yıkamazsa sıra diğer gruba geçer.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-78-79-80-81 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-58-59-60-61-62-63-64-65 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Yeni Kırmızı Topum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


3. Sınıf Türkçe Kitabı Yeni Kırmızı Topum Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-58-59-60-61-62-63-64-65


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-58-59-60-61-62-63-64-65 SONUÇ Yayınları”

1. Topla hangi oyunları oynuyorsunuz?


Kısa Cevap : “Topla hangi oyunları oynuyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Top ile birlikte oynadığım oyunlar; top gezdirme, renkli istop, 10 pas, yakar top, ateş toprak hava su, futbol, basketbol, voleybol, elden ele, denge oyunu, istop, top yetiştirme, yedi taş, yirmi bir oyunu  sıçra tut topu, ismimi duy topu tut gibi oyunlardır.


2. Topla oynanan spor dallarından hangisi ile uğraşmak istersiniz? Ni­çin?


Kısa Cevap : “Topla oynanan spor dallarından hangisi ile uğraşmak istersiniz? Ni­çin?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Topla oynanan spor dallarından voleybol ile uğraşmak isterdim. Diğer spor dalları da eğlenceli. Ancak voleybol konusunda yetenekli ve başarılı olduğumu düşünüyorum.

Topla oynanan spor dallarından basketbol ile uğraşmak isterdim. Çok fazla basket atamasam da basket konusunda yetenekli olduğumu düşünüyorum. Basketbol maçlarını izlemek ve oynamak bana çok eğlenceli geliyor.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : Arkadaşlar, sizce Emre niçin çocukların kendi topuyla oynanmasını istemiyor?


Cevap :

Bence Emre topu yeni ,  patlamasın ve kirlenmesin diye çocukların kendi topuyla oynanmasını istemiyor.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Annesi Emre’ye ne cevap vermiş olabilir?


Cevap :

Annesi Emre’ ye “tabi ki istediğin zaman yiyebilirsin” demiş olabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : Emre ne yapmış olabilir?


Cevap :

Emre arkadaşları ile oynamaya gitmiş olabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57  Cevapları


Soru : Sizce annesi niçin Emre’nin arkadaşlarını çağırıyor?


Cevap :

Bence Emre’nin annesi çocukları tatlı ikram etmek için çağırıyor.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : “Yeni” ve “eski” kelimeleri arasındaki anlam ilişkisini dikkate alarak aşağıdaki kelimeleri eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-58-59-60-61-62-63-64-65 SONUÇ Yayınları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru :  Cümlelerdeki altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını aşağıdaki kelime­lerden seçelim. Cümlelerin yanına yazalım. 


Elimde kırmızı topumla dükkandan çıkarken çok mutluydum.


Cevap : Al


Topumu atarsam yerlere düşer, kirlenir sonra, dedim.


Cevap : Pis


Ama ben kırmızı, kocaman bir topu beğendim.


Cevap : İri


Ama onu arkadaşlarınla oynaman için aldık.


Cevap : dost, yaren


Pastayı yersek şekli bozulur.


Cevap : biçim


3. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı bir başlık yazalım. 


Cevap :

Kırmızı Topum

Paylaşmak Güzeldir

Topuna Kıyamayan Emre


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.


Annesi, Emre’ye ne aldı? 


Cevap :

Annesi , Emre’ ye kırmızı büyük bir top aldı.


Emre’nin arkadaşları nerede oyun oynuyorlardı? 


Cevap :

Emre’ nin arkadaşları arka bahçede top oynuyorlardı.


Emre, arkadaşlarını niçin topuyla oynatmadı? 


Cevap :

Emre, topu yeni olduğu için kirlenmesin, patlamasın diye topuyla oynatmadı.


Emre’ye kırmızı top ne zaman alındı? 


Cevap :

Emre’ ye kırmızı top annesi ile alışverişe çıktığında alındı.


Emre yaptığı hatayı nasıl anladı? 


Cevap :

Emre yaptığı hatayı annesinin tatlı için verdiği cevap ile anladı.


Emre kimlerle oyun oynadı? 


Cevap :

Emre arkadaşları ile oyun oynadı.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Metnin hikaye haritasını oluşturalım. 


Cevap :

Hikayenin Adı : Yeni Kırmızı Topum

Zaman : Güzel havalı bir gün

Kahramanlar : Emre, arkadaşları ve annesi

Varlık Kadrosu :  Emre, arkadaşları ve annesi, bahçe, oyuncakçı, kırmızı top, ev, tatlı

Yer : Emre’ nin evi, arka bahçe

Hikayede Geçen Olay : Emre’nin annesi Emre’ ye kırmızı büyük bir top alır. Emre topu arkadaşlarına göstermek için arka bahçeye götürdü. Arkadaşları topu oynamak istedi. Emre kirlenmesinden, patlamasından korktuğu için topu vermek istemedi. Annesi Emre’ ye tatlı ile minik bir ders verdi. Emre topu alıp arkadaşları ile doya doya oynadı. Annesi Emre ve arkadaşlarını tatlı yemeğe çağırdı.


6. ETKİNLİK


Soru : Metinden Emre’nin heyecan, mutluluk, sevinç, sıkıntı, üzüntü ve utanç duyduğu yerleri gösterebilir misin? Bu duygularla ilgili varsa görselleri de tespit edelim.


Cevap :

Emre annesi ” oyuncak alalım mı?” deyince heyecanlanmıştır.

Emre topu alınca mutlu olmuştur.

Topunu vermek istememiştir. Annesi ona minik bir ders verince üzülmüştür.

Odada yalnız oynamaktan sıkılmıştır.

Arkadaşları geri geldiğini görüp ona bir şeyler söyleyince utanmıştır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Sizler de mutluluk, heyecan ve üzüntü gibi duyguları yaşadığınızda neler yapıyorsunuz? Bu duygularınızı nasıl belli ediyorsunuz?


Kısa Cevap : “Sizler de mutluluk, heyecan ve üzüntü gibi duyguları yaşadığınızda neler yapıyorsunuz? Bu duygularınızı nasıl belli ediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben mutluluk ve heyecan hissettiğim zaman gülüyor bazen de zıplıyorum. Çok mutlu olursam veya heyecanlanırsam yanımdaki kişiye sarılabiliyorum.

Bugünkü istediğim zaman moralim bozuluyor ve canım sıkılıyor. Çok üzülürsem ağlıyorum.


8. ETKİNLİK


Soru : Siz Emre’nin yerinde olsaydınız böyle bir durumda ne yapardınız?


Cevap : 

Ben Emre’ nin yerinde olsaydım , topumu vermek istemiyorsam arkadaşlarıma göstermezdim. Oynamak istediğim ve vermeye hazır hissettiğim zaman arkadaşlarımla çıkarır oynardım.

Ben Emre’nin yerinde olsaydım , durumu annem ile konuşurdum. Annem böyle durumlarda her zaman bana destek olur ve fikri ile yardım eder. Bende oynamak istediğim zaman topum ile arkadaşlarımla eğlenceli vakit geçirirdim.

Ben Emre’nin yerinde olsaydım , topum ile hemen eğlenmek için düşünmeden arkadaşlarımla oyuna başlardım. Bence güzel kullanan arkadaşlar olduktan sonra oyuncakları paylaşmak ve beraber eğlenmek çok eğlenceli.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda top görselleri verilmiş. Görsellerin altına bu toplarla yapılan sporların adlarını yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-58-59-60-61-62-63-64-65 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : Metindeki olaylar karışık olarak verilmiş. Metinde anlatılanları oluş sı­rasına göre numaralandıralım.


Cevap :

(6) Yemek saatine değin kendi kendime oynamaya çalıştım. Böyle tek başına oynamak hiç eğlenceli değildi.

(8) Sonra topa öyle bir vurdum ki top yükseklere çıktı. Coşkuyla oyuna daldık.

(3) Topumu arkadaşlarıma göstermek istiyordum.

(1) Annemle alışverişe çıkmıştık.

(5) Eski, patlak toplarıyla neşe içinde oynamayı sürdürdüler.

(2) Elimde kırmızı topumla dükkândan çıkarken çok mutluydum.

(4) Eve döndüğümüzde arkadaşlarım arka bahçede top oynuyorlardı.

(7) Uyku saatim bitince topumu alıp doğru bahçeye çıktım.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : Arkadaşlar, oyun oynarken nelere dikkat etmemiz gerekir? Arkadaşlarımıza nasıl davranmalıyız?


Kısa Cevap : “Oyun oynarken nelere dikkat etmemiz gerekir? Arkadaşlarımıza nasıl davranmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Oyun oynarken birbirimize incitmemeli, asıl amacın eğlenmek olduğunu unutmamalıyız.

Arkadaşımızın sırasını almaya çalışmamalı , haksızlık , hile gibi kötü davranışlardan uzak durmalıyız.

Oyuna katılmak isteyen arkadaşlarımıza fırsat vermeli yenilen arkadaşlarımız üzülürse onları teselli etmeliyiz.

Başarılı olan arkadaşlarımızın başarılarını takdir etmeli ve onlara tebrik etmeliyiz.


11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin kelimeleri karışmış. Kelimeleri sıraya koyarak düzgün cümleler yazalım.


bahçeye – ben de – alıp – topumu – çıktım

Cevap : Ben de topumu alıp bahçeye çıktım.

oynamayı – oyun – sürdürdüler – toplarıyla – patlak

Cevap : Patlak toplarıyla oyun oynamayı sürdürdüler.

havaya – topumu – tuttum – atıp

Cevap : Topumu havaya atıp tuttum.

tatlı – annemin – bizi – bekliyordu – çilekli – yaptığı

Cevap : Annemin yaptığı çilekli tatlı bizi bekliyordu.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


12. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kutularda verilen kelime ve kelime gruplarından birer tane seçelim. Bunları kullanarak kısa bir hikâye yazalım.

Kahramanlar Olaylar Yer
  • Yeşim ve arkadaşları
  • Selim ve arkadaşları
  • Ahmet ve kardeşi
  • Ders çalışmak
  • Oyun oynamak
  • Tartışmak
  • Ev
  • Bahçe
  • Sokak

Cevap :

Ahmet ve kardeşi oyun oynamak için evlerinin bahçesine çıkmışlardı.

Bir de orada farklı bir hayvanın olduğunu fark ettiler. Annelerini çağırdıklarında anneleri onlara bu hayvanın bir tırtıl olduğunu söyledi.

Tırtılın hareket etmemesi onları şaşırtmıştı. Anneleri zamanla bu tırtılın güzel bir kelebeğe dönüşeceğini söyledi.

Sürekli gelip gidip tırtıla bakıyor ve ne zaman kelebeğe dönüşeceğini merakla bekliyorlardı.

Ümitlerini kesmişlerdi ki Ahmet’in kardeşi abisine heyecanla çağırarak tırtılın hareket ettiğini gösterdi.

Tırtıl çok güzel bir kelebeğe dönüşüyor ve bir mucize gerçekleşiyordu.

Anneleri bu güzel anı videoya çekti ve güzel bir anı olarak telefonunda sakladı.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 52-58-59-60-61-62-63-64-65 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 122-123-124 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 122, 123, 124


3. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 122-123-124


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 122-123-124 SONUÇ Yayınları”

1. Aşağıdaki Nasrettin Hoca fıkrasını kendinize göre tamamlayınız.


YORGAN GİTTİ

Gecenin bir yarısında Hoca’nın evinin önünde iki kişi kavgaya tutuşunca Hoca meraklanmış. Karısının itirazını dinlemeden dışarı çıkmış. Üstüne de serinlikte üşümemek için yorganını almış.


Cevap : 

Hoca ne olduğunu sormuş. Adamlar hırsız vardı demişler. Hoca”ben birşey duymadım” demiş. Adamlar ” yorganın altından konuşmak kolay gelde burda ara” demişler. Hoca ” yorganın altında daha zor isterseniz gelde deneyin, bana müsade ” demiş. Adamlar “Sen hocasın bilirsin, hırsızı bul “demişler. Hoca da” alın yorgan siz bulun, madem kolay” demiş, eve geçmiş. Adamlar şaşkınlık içinde kalakalmış.


2. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların önüne “D”, yanlış olanların önü­ne “Y” yazınız. 


Cevap : 

( Doğru ) Bayrağımızın rengi kırmızı, ay ve yıldızı beyazdır.

( Yanlış ) Türkiye’nin başkenti İstanbul’dur.

( Doğru ) Karagöz, bir gölge oyunudur .


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Cevapları


3. Aşağıda verilen eş anlamlı kelimeleri örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 122-123-124 Cevapları”

4. Görselleri inceleyiniz. Görsellerden yararlanarak verilen kelimelerin zıt anlamlılarını noktalı yerlere yazınız. 


Cevap :

Yeni = Eski

Dolu = Boş

Uzun = Kısa


5. Cümlelerdeki boşlukları aşağıdaki kelimelerden uygun olanıyla doldu­runuz. 


Cevap :

Arkadaşım bana komik bir fıkra anlattı.

Mimar Sinan, birçok cami yapmıştır.

Karagöz , Hacivat’ın arkadaşıdır.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Cevapları


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 122-123-124 SONUÇ Yayınları”

• Bu tabloda “Evet”leriniz çoğunlukta ise durumunuz iyi demektir.
• “Biraz”larınız çoğunlukta ise kitabınızdaki etkinlikleri tekrarlayınız.
• “Hayır”larınız çoğunlukta ise eksiklerinizi tamamlamak için öğretme­ninizle konuşunuz.


Soru : Haydi, bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım. 


Cevap :

Bu temada Türkiye’ mizin ne kadar güzel olduğunu, gölge oyunu hakkında bilgileri, Nasreddin hoca ve komik fıkralarını, Bayrağımızın değerini ve ninniler hakkında bilgiler edindik.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 122-123-124 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-49-50 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 48, 49, 50


3. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-49-50


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-49-50 SONUÇ Yayınları”

KÜÇÜK KIRMIZI BALIK

( … )
Başımdan geçenleri size anlatmam gerek. Annem ve kardeşlerimle bir göl­de yaşıyorduk. Göl, masmavi ve kocamandı. Kenarlarında su çiçekleri ve saz­lar vardı. Biz, bir taşın kovuğunda büyüyorduk. Ara sıra oradan çıkar, tekrar dönerdik. Aramıza başka balık yavruları da katılırdı. Onlarla oyunlar oynardık.

Bir gün hava çok güzeldi. Annemiz yuvadan ayrılmıştı. Yalnızdık. Kardeşle­rimle birlikte kovalamaca oynuyorduk. Su çiçekleri çok hoşuma gitmişti. Onları seyretmeye daldım. Farkında olmadan yuvadan ayrılmış, uzaklara gitmiştim. Birden başımın üzerinde bir gürültü duydum. Biraz sonra etrafımda ipler­den örülmüş bir duvar belirdi. Kaçamadım. Bir anda kendimi sudan çıkmış, havada çırpınırken buldum. Suyun dışın­da olmak ne kadar zormuş! Ama uzun sürmedi. Yeniden suyun içine düştüm. içine düştüğüm su, hiç de göl kadar büyük değildi.

Etrafım dümdüzdü. Ne yosun vardı ne de su çiçekleri. .. Nerede olduğumu merak ediyordum. Ah, neden yuvamdan uzaklara gitmiştim?

Biraz sonra beni bir eve getirdiler. Bir cam kavanoza koydular. Etrafıma toplanıp “Ne güzel balık!” dediler. Bana gölde bulamadığım yemler verdiler. Ama ben bunları yemek iste­medim. Çünkü kardeşlerimi ve annemi özlemiştim. Şimdi, bu cam kavanozun içinde dolaşıp duruyorum. Aklımda annem ve kardeşlerim … Su çiçeklerini, sazları, yosunlu kayamızı bir türlü unutamıyorum.

İşte böyle …
Bir gün, göle dönebilirsem bir daha uzaklara gitmeyeceğim. ( … )

Adnan ARDAĞI 


(1, 2 ve 3. soruları metinden hareketle cevaplayınız.)


1. Kim küçük kavanozda yaşamaktan bıkmış?


Cevap :  

Küçük kırmızı balık kavanozda yaşamaktan bıkmış.


2. Küçük kırmızı balık nereyi özlüyor?


Cevap : 

Küçük kırmızı balık kardeşlerini ve annesini özlüyor.


3. Metinde anlatılan olay nedir?


Cevap : 

Metinde anlatılan olay küçük kırmızı bir balığın ağlara yakalanması ve yakalanarak kavanozda beslenmesidir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


4. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Ailenizden uzak kaldığınızda neler hissedersiniz? 


Kısa Cevap : “Ailenizden uzak kaldığınızda neler hissedersiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailemden uzak kaldığımda eğer bu kısa bir ayrılıksa kendimi çok kötü hissetmem. Çünkü onlar veya ben bir yere gittiğimde belirli bir süre sonra buluşacağımı ve onlara kavuşacağımı bilirim.

Ancak bu ayrılık uzak sürecekse kendimi yalnız, korunaksız hissederim.

Ailem beni korur kollar. Beni karşılıksız severler. Bu yüzden ailemi çok seviyorum.


Ailenizin haberi olmadan bir yere gitmenin ne gibi sakıncaları olabilir? 


Kısa Cevap : “Ailenizin haberi olmadan bir yere gitmenin ne gibi sakıncaları olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bazen üzülsek bazen onaylasak da ailemiz bizim için en doğru kararı alır.

Ailemize haber vermeden onların izin vermediği yerlere gitmemeliyiz.

Ailemizin haberi olmadan bir yere gittiğimiz zaman başımıza hoş olmayan durumlar gelebilir. Ailemiz bize kayboldu sanarak merak edebilir veya izinsiz gittiğimizi öğrenirlerse size güvenleri sarsılabilir.

Ailemiz bu hareketimizden dolayı üzülüp tedirgin olabilir.


5. Görsellerde “saz” kelimesinin iki farklı anlamı yer almaktadır. “Saz” kelimesini, bu anlamları ile birer cümle içinde kullanınız.


Cevap :

Saz : Sazlığın kenarından geçerken en çok kurbağaların sesini severdim.

Saz : Dedem hem saz çalar hemde çok türkü söylerdi.


6. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerde gördüklerinizi anlatınız.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-49-50 SONUÇ Yayınları”

Cevap :

Görselleri incelediğim zaman balıkların asıl evi olan suda çok mutlu olduklarını, kavanozun içerisine girdikleri zaman ise çok mutsuz olduğunu görmekteyim.


7. Aşağıdaki cümlelerde, kutucuklara uygun noktalama işaretlerini yazınız.


Cevap :

Yarın kütüphaneye gelecek misin ?

Ahmet, olayı uzun uzun anlattı .

Bahçemizde domates , biber ve salatalık yetiştirdik.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


“3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 48-49-50 Cevapları”

♦ Bu tabloda “Evet”leriniz çoğunlukta ise durumunuz iyi demektir.
♦ “Biraz”larınız çoğunlukta ise kitabınızdaki etkinlikleri tekrarlayınız.
♦ “Hayır”larınız çoğunlukta ise eksiklerinizi tamamlamak için öğretmeninizle konuşunuz. 


Soru : Haydi, bu temada öğrendiklerimizi kısaca yazalım. 


Cevap :

Bu temada arkadaş olmanın kıymetini, anne sevgisini, hediye seçimini, kibar olup insanları terslemememiz gerektiğini ve sözlerin insan üzerindeki tesirini öğrendim.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-49-50 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Ihlamur Ağacının Kokusu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44


3. Sınıf Türkçe Kitabı Ihlamur Ağacının Kokusu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 SONUÇ Yayınları”

1. Çevrenizdeki insanlar, kendilerine kötü davranıldığında neler his­sediyor olabilirler?


Kısa Cevap : “Çevrenizdeki insanlar, kendilerine kötü davranıldığında neler his­sediyor olabilirler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çevremizdeki insanlar, kendilerine kötü davranıldığında kendilerine mutsuz ve çok kötü hissediyor olabilirler.

Bazı durumlarda çaresizlik , bazı kere değersizlik hissedebilirler.

Ama kim olursa olsun dereceleri farklı olsa da kendisine kötü davranıldığında herkes üzülür ve kendini kötü hisseder.


2. Biri sizi terslediğinde neler hissediyorsunuz?


Kısa Cevap : “Biri sizi terslediğinde neler hissediyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Biri beni terslediğinde kendimi değersiz, kötü ve üzgün hissediyorum.

Terslenmekten hoşlanmadığım için bende kimseyi terslemeye çalışıyorum.

Kibarlıkla ve sakinlikle bence aramızdaki sorunları çözebiliriz.

Ve kimsenin tersletilmekten, kötü davranmaktan hoşlandığını sanmıyorum.


3. Defterinize ağaç resimleri çizip bu resimleri boyayınız. Getirdiğiniz ıhlamurları ağaçların üzerine yapıştırınız. 


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta arkadaşlarınızla bir arada yapmanız gerekmektedir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 41 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metnin başlığını okuyalım. Metinle ilgili görseli inceleyelim. Sence metinde nelerden söz ediliyor?


Cevap :

Metnin başlığından ve resimlerinden anlaşılan bu metnin ağaçlar ve ağaç sevgisi hakkında olduğudur.


2. ETKİNLİK


Soru : Kelime ve kelime gruplarıyla anlamlarını eşleştirelim.


Cevap :

İncitmek : Kötü sözler veya davranışlar yüzünden bir kimsenin üzülmesine sebep olmak

Pişman olmak : Yaptığı bir işin yanlış veya uygunsuz sonuç verdiğini anlamak

Ihlamur : Gölgesi geniş olan bir tür ağaç


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 42 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Şimdi de öğrendiğimiz kelimelerle cümle yazalım.


Cevap :

Zengin : Zengin adam kalabalıklar arasında kendini çok yalnız hissediyordu

İncitmek : Niyetim aslında seni incitmek değildi.

Pişman olmak : Bu kadar hatayı yaptıktan sonra pişman olmanın bir manası yok.

Ihlamur : Kışın annem sık sık bize ıhlamur çayı demler ,içirir.


4. ETKİNLİK


Soru : Sence bu metnin ana fikri nedir?


Cevap :

Bence bu metnin ana fikri, sevgi ve merhamettir.


5. ETKİNLİK


Soru : Metne farklı bir başlık yazalım.


Cevap :

Zerka ve Ihlamur Ağacı

Gerçek Sevgi Ihlamur Mu Kokar?


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Dinledim, anladım, soruları cevaplıyorum.


1. Kim çok zengin olmak istiyormuş?


Cevap :

Zerka çok zengin olmak istiyorum.


2. Kapıda, kolunda çiçeklerle kim bekliyormuş?


Cevap :

Kapıda, kolunda çiçeklerle bekleyen sakallı bir dede varmış.


3. Zerka, dedeye nasıl davranmış?


Cevap :

Zerka, dedeye ters davranmış ve kapıyı yüzüne kapatmış.


4. Zerka’nın davranışı karşısında dede ne yapmış?


Cevap :

Zerka’nın davranışı karşısında dede ıhlamurlarını okşayarak “üzülmeyin Ben size hep seveceğim” demiş.


5. Zerka, arkadaşlarıyla nerede dolaşmış?


Cevap :

Zerka, arkadaşlarıyla bahçede dolaşmış.


6. Zerka, ıhlamur çiçeğinin kokusunu nasıl almaya başlamış?


Cevap :

Zerka, ıhlamur çiçeğinin kokusunu ağaçtan özür diledikten sonra almaya başlamış.


7. Zerka, neyi anlamış?


Cevap :

Zerka, gerçek zenginliğin insanın içindeki sevgi olduğunu anlamış.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Zerka’ya bir mektup yazmaya ne dersin? Ona yaşadığı bu olayla ilgili duygu ve düşüncelerimizi dile getiren bir mektup yazalım.


Cevap :

Sevgili Zerka,

Hepimiz hayatımızda bazı hatalarda bulunabilir ve bunlardan pişmanlık duyabiliriz.

Önemli olan bu pişmanlıklardan ders çıkarmak ve özür dilemeyi bilmektir.

Sen yaptığın bir hata karşısında pişman ve hasta olarak ne kadar samimi ve güzel bir kalbe sahip olduğunu göstermiş oldun.

Keşke bütün insanlar senin gibi yapmış oldukları hatalardan ders çıkarabilseler.

Nice mutlu güzel günlerin olsun. Sevgilerimle.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Annelerin En Güzeli Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


3. Sınıf Türkçe Kitabı Annelerin En Güzeli Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29 SONUÇ Yayınları”

1. Evde görevlerinizi yerine getirirken en çok kimden yardım alıyor­sunuz?


Kısa Cevap : “Evde görevlerinizi yerine getirirken en çok kimden yardım alıyor­sunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evde görevlerimi yerine getirirken en çok ablamdan yardım alıyorum.

Ablamı çok seviyorum. İhtiyaç duyduğum zamanlarda bana her zaman seve seve yardım ediyor.

Ablamın olmadığı veya işlerinin olduğu zamanlarda ise annemden yardım istiyorum.

Annem de bana yardım ediyor ve destek oluyor.


2. Anneniz evde bir gün içinde neler yapıyor?


Kısa Cevap : “Anneniz evde bir gün içinde neler yapıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Annem erkenden kalkıp hızlıca bir kahvaltı yaptıktan sonra bizleri okula bırakıyor. Daha sonra kendi işe gidiyor.

İş dönüşünde hazırlamış olduğu bir yemek varsa onu yapıyor veya dışarıdan yemek söylüyoruz.

Akşam yemeğimizi yedikten sonra beraber bir şeyler izliyor , dersimizi yapıyoruz.

Hafta içi böyle yoğun bir tempoyla geçiyor. Hafta sonları ise genellikle ailece beraber gezi ve ziyaret yaparak vakit geçiriyoruz.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : “Anne” denince aklımıza gelenleri yazalım.


Kısa Cevap : “”Anne” denince aklımıza gelenleri yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Anne” denince aklımıza Sevgi, koşulsuz korumak ve kollamak, karşılıksız sınırsız bir sevgi, şefkat ve acıma, merhamet, fedakarlık, aile, güven, huzur, azim, cesaret geliyor.

Annemiz bizi her zaman koruyup kollayarak bizi karşılıksız sever. Bu dünyada annemizin yerini kimse dolduramaz. Annelerin insana verdiği huzuru başka hiçbir şey vermez. Belki de bizi biz olduğumuz için ve bu kadar karşılıksız sadece annemiz sevebilir.


2. ETKİNLİK


Soru : Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum. 


1. Şaire göre annelerin en güzeli kimmiş?


Cevap :  Şaire göre annelerin en güzeli kendi annesiymiş.


2. Şair, annesini neye benzetiyor?


Cevap : Şair annesinin ılık Esen Bahar yerine, aşağı bir gül rüyaya bir gülbahara, sevgiye, güneş yüzlü, altın kalpli, meleklere, açan çiçeğe, çağlayan suya, gülümseyen engin duyguya benzetiyor.


3. Şair, annesi için neden “Güneş yüzlü, altın kalpli” ifadesini kullanmış olabilir?


Cevap : Şair, annesini çok sevdiği, güzel buldu ve iyi olduğunu düşündüğü için “Güneş yüzlü, altın kalpli “ifadesini kullanmış olabilir.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Merhaba, ben resim yapmayı çok severim. Haydi, sen de annenle veya sevdiğin biriyle ilgili bir resim yap. 


Cevap :

Bu etkinliği kendinize göre yapmanız gerekmektedir.


4. ETKİNLİK


Soru : Virgülün kullanıldığı yerlerle ilgili verilen bilgileri okuyalım. Bu bilgileri örnek cümlelerle eşleştirelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29 SONUÇ Yayınları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Okuduğumuz şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım.


Cevap :

Şiirin konusu : Şiirin konusu şairin annesine duyduğu sevgidir.

Şiirin ana duygusu : Anne sevgisi


6. ETKİNLİK


Soru : Merhaba, ben anneme ev işlerinde her zaman yardım ederim. Sen annene yardım ediyor musun? Hangi işleri yaparak annemize yardım edebiliriz? Haydi yazalım. 


Cevap :

  1. Tabakları sofraya taşırım.
  2. Odamı toplarım.
  3. Çamaşırlarımı düzenlerim.
  4. Kardeşimle ilgilenirim.
  5. Çamaşırları toplarım.
  6. Kahvaltı hazırlarım.
  7. Bulaşıkları dizerim.
  8. Banyomu yaparım.
  9. Annemin istediklerini veririm.
  10. Annemin söylediği işleri hemen yaparım.

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Yüz, ben ve gül kelimelerini farklı cümlelerde iki değişik anlamı ile kullanalım.


Cevap :

Yüz : Bu yaz bol bol denize giderek yüzdüm.

Yüz : Ne kadar da masum bir yüzü var değil mi?


Ben : Benle beraber gelmek ister misin ?

Ben : En çok yüzündeki benden rahatsız oluyordu.


Gül : Sana gülmek çok yakışıyor, biliyor musun ?

Gül : Ben en çok kırmızı gülleri severim.


Soru : Kendinizi annenizin yerine koyunuz. Çocuklarınızın size nasıl davranmasını isterdiniz?


Cevap :

Kendimi annemin yerine koyduğum zaman çocuklarımın bana sevgi ve saygı ile yaklaşmalarını isterdim. Bir şey istediğin zaman hemen yapmalarını ve kendi ihtiyaçlarını kendilerinin karşılamasını isterdim.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : “Annelerin En Güzeli” adlı bir şiir okuduk. Şiirin bölümlerine ne ad ve­rildiğini inceleyelim.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29 Cevapları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru :  Haydi, verilen sözcüklerden hareketle biz de bir şiir yazalım. Şiirimize bir başlık yazmayı da unutmayalım. 

Anne, sevgi, ışık ve mutluluk


Cevap :

Anne Demek

Bence anne ışık demek

Yüreklere sular serpmek

Sevgisiyle ısınır kışlar

Sıcak mutluluk demek

Anne demek emek demek

Bizi karşılıksız seven

Fedakarca verir emek


10. ETKİNLİK


Soru : Yazınızın daha güzel ve okunaklı olmasını ister misiniz? Haydi, birlikte aşağıdaki ikilemeleri yazalım. Sonra da yazıların etrafını süsleyelim.


Cevap :

Verilen kelimeleri boş alanlara güzel bir şekilde yazınız.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Sınıfta bir kura çekimi yapınız. Kurada ismini çektiğiniz arkadaşınıza küçük bir hediye getiriniz. 


Cevap :

Bu etkinliği sınıfta kurayla arkadaşlarınızla yapmanız gerekmektedir.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 23-24-25-26-27-28-29 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-68-69-70-71-72-73 SONUÇ Yayınları

3. Sınıf Türkçe Kitabı Palyaço Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


3. Sınıf Türkçe Kitabı Palyaço Metni Etkinlik Cevapları


3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-68-69-70-71-72-73


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-68-69-70-71-72-73 SONUÇ Yayınları”

1. Palyaço kimdir?


Kısa Cevap : “Palyaço kimdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Palyaço, renkli ve farklı kıyafetler giyerek yüzünü boyayan, burnuna bir ponpon takıp ınsanları güldürmek ve eğlendirmek için farklı hareketler yapan kişiye denir.

Ben palyaçoları izlerken çok eğleniyorum ve çok gülüyorum. Palyaçolar bazen balon gibi çocukların seveceği şeyler satıyorlar. Ailemiz bize onlardan alarak hem gülüyor bir gün hem eğleniyor hem de aldığımız oyuncaklarla oynuyoruz.


2. Daha önce palyaço gösterisi izlediniz mi? Neler gördünüz?


Kısa Cevap : “Daha önce palyaço gösterisi izlediniz mi? Neler gördünüz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Daha önce bir palyaço gösterisi izlemedim. Ancak oyuncak ve balon satan birinin palyaço kıyafeti giyerek çocukları komik hareketlerle az da olsa ilerlediğini görmüştüm.

İleride bir palyaço gösterisine katılmayı çok isterim. Bence çok eğlencelidir.


3. Palyaço, insanları güldürmek için neler yapar?


Kısa Cevap : “Palyaço, insanları güldürmek için neler yapar?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Palyaço, insanları güldürmek için komik hareketler yapar.

Düşmüş gibi, sekiyormuş gibi güldürücü hareketler yapar ve komik sesler çıkarır.

Bu hareketleri izleyen kişiler gülüp eğlenirler.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Palyaço kelimesi sana neler çağrıştırıyor? Haydi, kutuların içine yaz.


Kısa Cevap : “Palyaço kelimesi sana neler çağrıştırıyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

Palyaço kelimesinin çağrıştırdıkları şunlardır ;

  • Gülmek
  • Eğlenmek
  • Komik sesler ve hareketler
  • Farklı , renkli, komik kıyafetler

2. ETKİNLİK


Soru : Kelimelerle anlamlarını eşleştirelim.


Cevap :

  • (3) = Işıklanmak, aydınlanmak, ışık saçmak
  • (2) = Kalp
  • (1) = Delik ve yırtığı uygun bir parça ile onarma, kapatma

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Eş sesli kelimeleri iki farklı anlamıyla cümlede kullanalım.


Kısa Cevap : “Yüz ve Gül eş sesli kelimeleri iki farklı anlamıyla cümlede kullanalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yüz : Yüzümde büyük bir sivilce çıkmıştı.

Yüz : Yüze kadar saymayı bu yıl öğreneceğiz.

Gül : Sen gülünce ben de mutlu oluyorum.

Gül : Ben güllerin içerisinde en çok pembe olanları severim.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki dizelerde “kalp”, “arkadaş”, “al”, “küçük” kelimelerinin eş anlamlılarını bulup altını çizelim.


Cevap :

♦ Sevgi dolu yüreğim. = KALP

♦ Haydi gelin dostlar. = ARKADAŞ

Kırmızı takma burnum = AL

Minik yürekleriniz = UFAK 


5. ETKİNLİK


Soru : Palyaço resminde oklarla gösterilen bölümlerin şiirin hangi dizelerini gösterdiğini yazalım.


Cevap :

“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-68-69-70-71-72-73 SONUÇ Yayınları”

3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazalım.


Cevap :

Şiirin konusu : Palyaçonun kim olduğu, çocuklara olan güzel dilekleridir

Şiirin ana duygusu : Palyaço ve çocuk sevinci


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki noktalı yerleri okuduğumuz şiire göre tamamlayalım.


Cevap :

Şiirin adı: Palyaço

Şiirin şairi: Tekin Özertem

Şiirin en beğendiğim bölümü:


Soru : Palyaço gördüğünüzde neler hissediyorsunuz? Palyaçoları komik buluyor musunuz? Neden?


Kısa Cevap : “Palyaço gördüğünüzde neler hissediyorsunuz? Palyaçoları komik buluyor musunuz? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Palyaço gördüğümde çok heyecanlanıyor  ve  mutlu hissediyorum.

Palyaço gösterisini en iyi bir şekilde görebilmek için en ön sıralarda izlemek istiyorum.

Palyaçolar herkesi güldürebilecek kadar komik hareketler yapıyor, komik sesler çıkarıyorlar.

Bence palyaço gösterileri herkesin eğlenebileceği komik gösteriler yapıyorlar.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki palyaçoların benzerlik ve farklılıklarını yazalım.


Cevap :

Benzerlik = Kırmızı yuvarlak burunları

Yüzlerinin boyalı olması

Farklılıkları = Kıyafetlerinin rengi farklı

Şapkaları farklı


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimeleri kullanarak anlamlı ve kurallı cümleler oluşturalım.


güldürdü – palyaçonun – hepimizi – hareketleri – çok

Cevap : Palyaçonun hareketleri hepimizi güldürdü.

tiyatroya – akşam – birlikte – annemle – gittik – dün

Cevap : Dün akşam annemle birlikte tiyatroya gittik.

vardı – palyaçolar – caddedeki – açılışından – marketin

Cevap : Caddedeki marketin açılışında palyaçolar vardı.


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


10. ETKİNLİK


Soru : Arkadaşlar, biz de palyaço konulu bir şiir yazalım. Ne dersiniz? Yazdığımız şiir ile ilgili bir resim yapalım. Dizelerin ilk harflerini büyük yazmayı unutmayalım.


Kısa Cevap : “Palyaço konulu bir şiir yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

PALYAÇO

Palyaçolar ne komik

Güldürürler bizleri

Eğlendirirken düşündürür sözleri

Bazen koşar bazen düşer

Ne komiktir yüzleri

Kırmızı burunları

Rengarenktir yüzleri

Bazen balonlar verir

Mutlu ederler bizi

Bazen de gösterisiyle

Anılar verir

Neşe doldurur yürekler


3. Sınıf Türkçe SONUÇ Yayınları Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki atasözlerini satır çizgilerine özenli bir şekilde yazalım. Sonra da sayfamızın kenarlarını süsleyelim.


Cevap :

Verilen atasözleri özenli ve güzel bir şekilde boş alanlara el yazınızla yazınız.


GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : Sınıfta sunmak üzere müzelerle ilgili bir araştırma yapalım. Kitap, ansiklopedi, genel ağ ve dergi gibi kaynaklardan yararlanabiliriz.


Kısa Cevap : “Müzelerle ilgili bir araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Müzeleri gezmek, bir ülkenin ya da bir bölgenin tarihini ve kültürünü daha iyi anlamamızı sağlar. Müzelerde farklı kültürlerde olan tarihi eserleri veya eşyaları görerek hem yazınsal hem de görsel olarak bilgiler ediniriz.

Ülkemizin hemen hemen her şehrinde müzeler bulunmaktadır. Bu müzeler hem bizlere bilgi kaynağı verir hem de turist getirerek ekonomiye katkı sağlar.


“3. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 66-68-69-70-71-72-73 SONUÇ Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!