4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 51 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 51


4. Sınıf Din Kültürü 3. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı Sayfa 51


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 51 MEB Yayınları”

1. Büyüklerinize “Güzel ahlaklı insanlarda ne gibi özellikler olur?” sorusunu yönelterek cevaplarını not ediniz.


Kısa Cevap : “Büyüklerinize “Güzel ahlaklı insanlarda ne gibi özellikler olur?” sorusunu yönelterek cevaplarını not ediniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüklerinden edindiğim bilgiye göre, güzel ahlaklı insanların özellikleri; yardımsever, adil, hoşgörülü, iyiliksever, sevdiklerinin iyi ve kötü günlerinde yanında olan virgül vefalı, sır tutan, emaneti koruyan ve kollayan, söz verdiği zaman yerinde tutan güzel insan olmalarıymış.

Güzel ahlak dinimizin tavsiye ettiği ve her insanın elde etmesi gereken çok büyük bir Erdem ve insanlarda bulunduğu zaman toplumu güzelleştiren çok güzel bir yoldur.

Güzel ahlaklı insanları herkes sever ve onlara güvenir. Bu insanların iyi niyetine suistimal etmek isteyen çok kişiler olsa da bir insan güzel ahlaklı olmalı ancak kendini suistimal edecek kadar da saf olmamalıdır.

Gerektiğinde kibarca reddetmeyi bilmeli ancak bunu insanları kırmadan yerine getirmelidir.


2. Çok sevdiğiniz üç kişiyi ve onları sevme nedenlerinizi defterinize not ediniz.


Kısa Cevap : “Çok sevdiğiniz üç kişiyi ve onları sevme nedenlerinizi defterinize not ediniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Benim en çok sevdiğim 3 kişi annem, babam ve arkadaşımdır.

Anne ve babam bizleri dünyaya getiren ve mutlu olmamız için elinden gelen bütün imkanları Seren insanlardır.

Ailem benim mutlu olmam için her zaman yanımda olur ve beni destekler.

En sevdiğim arkadaşım ise onunla beraber vakit geçirmek bir şeyler paylaşmak benim için anlatılmaz bir mutluluktur.


3. Büyüklere olan saygınızı nasıl gösterirsiniz? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Büyüklere olan saygınızı nasıl gösterirsiniz? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Büyüklerin bize merhametli ve sevgiyle yaklaştıkları gibi bizlerin de ona saygıyla yaklaşmaları ilişkimizi kaliteli hale getirir.

Büyüklerimiz Bizim her ne kadar küçük olduğumuzu bilse de bizim yaptığımız kaba davranışlar onları incitebilir ve bunlara dikkat etmeliyiz.

Sinirlensem bile anne ve babama hakaret etmemek ve onlara kibar bir şekilde düşüncelerimi açıklamak onlara olan saygımın bir göstergesidir.

Bana bir şey söyledikleri zaman yerine getirmek ve onların bize söylemiş olduğu sözleri tutmak da saygımın bir göstergesidir.

Büyüklerime anne, baba gibi ifadelerle seslenmek ve onları isimleri ile veya hoşlanmadıkları şeylerle çağırmamak da saygımın bir göstergesidir.


4. Evinize en yakın komşunuzu ve onunla ilişkilerinizi yazınız.


Kısa Cevap : “Evinize en yakın komşunuzu ve onunla ilişkilerinizi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evimize en yakın olan görüştüğümüz komşumuz üst komşumuzdur.

Üst komşumuzu ve eşini çok severim onlar gerçekten çok iyi insanlar.

Bana ara ara çikolata , pasta gibi yiyeceklerle hediye verirler.

Annem onları bazen kahve içmeye bazen de yemek yemeye çağırır ve ailecek beraber otururuz.

Bazen de biz onlara gider onlara misafir oluruz. Onların çocukları ile oynamak gerçekten çok eğlenceli.


5. Arkadaşlarınızla yapmayı sevdiğiniz etkinlikler nelerdir? Not alınız.


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla yapmayı sevdiğiniz etkinlikler nelerdir? Not alınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımla en çok oyun oynamayı ve çizgi film seyretmeyi seviyorum.

Bunların bazısını kendi başıma yapsam da arkadaşlarınla beraber yapmak gerçekten çok eğlenceli.

Arkadaşlarımla bisiklet sürmek futbol, voleybol gibi top oyunları oynamak veya bilgi yarışmaları yapmak gibi beraber eğlenceler kurmak gerçekten çok heyecan verici.

Zaman zaman kavga etsek veya anlaşamazsak bile arkadaşlarla beraber olmak bence çok harika bir duygu.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 51 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 24-25 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Cevapları Sayfa 24, 25


4. Sınıf Din Kültürü Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı Sayfa 24-25


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 24-25 MEB Yayınları”

Soru : Bir arkadaşımız hastalandığında ona hangi sözlerle geçmiş olsun deriz?


Kısa Cevap : “Bir arkadaşımız hastalandığında ona hangi sözlerle geçmiş olsun deriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar hastalandıkları zaman sevdiklerinin yanında görmek isterler. Sevdikleri yanlarına gelmese bile arayıp sorulmak veya bir geçmiş olsun dileği herkese çok iyi hissettirir.

Bizler de arkadaşlarımız hastalandığı zaman onları gerek gördükten sonra gerekse de hastalandıkları zaman ya ziyaret ya da telefonla arayarak geçmiş olsun dileklerimizi sunarız.

Genellikle ” geçmiş olsun, Allah acil şifalar versin, Allah sağlığına kavuştursun, inşallah bir an önce iyileşirsin, Allah bu hastalıktan kurtarsın “kelimelerini kullanırız.

İslamiyet hasta ziyaretine çok önem vermiş ve hasta ziyareti yapan kişilere ise Büyük mükafatlar vadetmiştir. Gerçekten bu çok ince bir davranış olup hem aradaki sevgiyi artırır hem de hastalanan kişiye destek sağlar.

Bizler de yakınlarımızda hasta olan kişileri eğer ziyaret edebiliyorsak ziyaret etmeli edemiyorsak telefon açmalı telefon açamıyorsak da ya da daha sonradan duyduysak da gördüğümüz zaman halini hatırını sormalı ve geçmiş olsun dileklerinde bulunmalıyız.


Ayşe sabah gözlerini açtığında gün doğmak üzereydi. Bismillah diyerek yatağından kalktı. Lavaboya gitti. Abdestini aldı ve sabah namazını kılmak üzere namaza durdu. Namazını bitirdikten sonra, bir süredir hasta olan sınıf arkadaşı Fatma için, “Allah’ım! Fatma kardeşimin hastalığına şifa ver.” diyerek dua etti. Ayşe’nin annesi Hatice teyze kahvaltı sofrasını hazırlamıştı. Ayşe besmele çekerek kahvaltısına başladı. “Elhamdülillah. Allah’ım! Verdiğin nimetler için sana şükürler olsun.” diyerek kahvaltısını tamamladı. Ayşe, yemeğe besmele ile başlamanın ve Allah’a teşekkür ederek yemeği bitirmenin çok sevap olduğunu biliyordu. Ellerini yıkayıp dişlerini fırçaladı. Okula gitmek üzere kıyafetlerini giydi, saçlarını taradı, çantasını hazırladı ve kapıya doğru yöneldi. Annesi Ayşe’yi “Allah’a emanet ol kızım” diyerek uğurladı. Ayşe de annesine “Allah razı olsun anneciğim.” dedi ve okulun yolunu tuttu.

Soru : Okuduğunuz metindeki dinî ifadeleri bulunuz ve altını çiziniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Meb Yayınları Kitabı Sayfa 24-25”

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Meryem İnşallah Diyor

Yüce Allah Kur’an-ı Kerim’de “İnşallah (Allah izin verirse) demeden hiçbir şey için, ‘Şu işi yarın yapacağım’ deme!”* buyurmaktadır. Gelecekte yapacağımız işler için inşallah demek Yüce Allah’ın bizlere emridir. Yapacağımız bir iş için inşallah dediğimizde o işi yapmak için gayret göstermek gerekir. Yoksa inşallah dedikten sonra yapmamak, verilen sözü tutmamak anlamına gelir. Taha, kızı Meryem ile konuşurken “inşallah” sözünü ilk kez kullanır. Meryem:
-“Baba inşallah ne demek?” diye sorar. Babası:
-“Kızım, bir şey yapacağımızda Allah’ın (c.c.) izniyle kolaylıkla olsun diye bu ifadeyi kullanırız.” şeklinde bir cevap verir. Çocukların anne ve babalarından istekleri bitmez. Bu isteklerin hepsini karşılamak mümkün değildir. Taha, kızının isteklerinden karşılamak istedikleri için “inşallah” demeyi, istemedikleri için “bakarız” demeyi tercih etmektedir. Meryem, babasının bu ayrımını zamanla öğrenmiştir. Bir gün Meryem:
-“Baba şu oyuncakçıya gidelim mi?” diye sorar.
Babası:
-“Bakarız kızım” der. Meryem:
-“Bakarız deme baba, inşallah de. Kolaylıkla gidip oyuncak alalım.” der. Meryem’in bu cevabı babasının çok hoşuna gider ve birlikte oyuncak almaya giderler.

Soru : Yukarıdaki metinden hareketle hangi durumlarda inşallah denilmesi gerektiğini sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Yukarıdaki metinden hareketle İnşallah dediğimiz yerler;

  1. Gelecekte yapmayı planladığımız işler için
  2. Biri işe karar verdiğimiz zaman o iş hakkında konuşurken kolaylıkla olmasını istediğimiz zamanlarda kullanırız.

Metinde geçtiği üzere inşallah demek çok önemlidir ancak inşallah dedikten sonra gayret ve çaba sarf etmek gerekir ki istediklerimiz yerine gelsin.

Çünkü bize dinimizin emrettiği her konuda çabalamak, gayret etmek daha sonra işin sonucunu Allah’a ısmarlamaktır.

Çaba sarf etmeden inşallah demenin bir manası yoktur. Dünyada işlerin düzeni bu şekilde ayarlanmıştır. Elimizden geleni yapmak, yaptıktan sonra dua ederek olmasını beklemek lazımdır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 24-25 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23


4. Sınıf Din Kültürü Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23 MEB Yayınları”

Soru : Arkadaşlarınızla konuşurken dinî ifadelerden hangilerini kullanıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Arkadaşlarınızla konuşurken dinî ifadelerden hangilerini kullanıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar günlük hayatta büyüklerinden öğrendikleri ve duydukları ifadeleri fark ederek veya ağız alışkanlığı olarak kullanırlar.

Bizler de Müslüman bir kültürden geldiğimiz için günlük hayatta kullandığımız dini kelimeler çoktur.

Arkadaşlarımla konuşurken genellikle “bismillah, İnşallah , maşallah, Allah korusun , Allah nazarlardan korusun , hadi inşallah, Allah’a emanet, çok şükür, namaz, oruç, Ramazan, ezan “ifadelerini kullanırım.

Bazen bir olayı anlatırken de çevremizde sıkça bulunduğu için cami, minare veya vakitleri anlatırken sabah namazı akşam ezanı gibi ifadeleri de kullanırız.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Hz. Muhammed (s.a.v.) bir gün altı arkadaşı ile birlikte yemek yiyordu. Bu esnada dışardan bir kişi gelip yemeğe oturdu. Yemeği iki lokmada hemen bitirdi. Bunun üzerine Hz. Peygamber şöyle dedi: “Şayet o besmele çekseydi, yemek hepimize yeterdi.” (Tirmizî, Et`ime, 47.)

Soru : Yukarıdaki hadisi okuyarak besmelenin önemini yorumlayınız.


Cevap :

Yukarıdaki hadisi okuduğum zaman büyüklerimden duymuş olduğum “besmele bereket getirir” sözünü hatırladım.

Özellikle büyüklerimden gördüğüm kadarıyla bir işe başlarken besmele çekmeleri ve gerçekten besmele çekildiği zaman gelen şey bereket geldiğini şaşkınlıkla görmekteyim.

Besmele çektiğin zaman daha çabuk doyuyor ancak besmele çekmediğim zaman daha fazla yemek yediğimi fark ediyorum. Veya bir işe besmele ile başladığım zaman o işin daha kolay hallolduğunu görmekteyim.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Enes b. Malik (r.a.)* çocukluk yıllarından itibaren Hz. Muhammed’in (s.a.v.) yanında bulunmuş ve Hz. Peygamber’den özel bir terbiye almıştır. Her konuda Hz. Peygamber’i örnek alan Enes b. Malik’e (r.a.) bir gün Hz. Muhammed (s.a.v.) şu tavsiyede bulunmuştur: “Yavrucuğum! Kendi ailenin yanına girdiğinde onlara selam ver ki sana ve ev halkına bereket olsun.” (Tirmizî, İsti’zân, 10.)

Soru : Evlerin bereketli olması için Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Enes b. Malik’e (r.a.) tavsiyesi ne olmuştur? Yazınız.


Cevap :

Evlerin bereketli olması için Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellemin Enes Bin Malik radıyallahu anha tavsiyesi; evine girdiği zaman evde bulunan kimselere selam vermesi olmuştur.

Selam her ne kadar süre başlangıç konuşması olsa da mana itibariyle çok anlamlıdır ve çok güzel bir duadır.

İslamiyet selamı çok önem vermiş ve hadisi şeriflerde selam teşvik edilmiştir. Gerçekten de selam insanlar arasında bağ arttıran çok güzel bir eylemdir.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


 “Gökten suyu indiren O’dur. Ondan hem size içecek vardır, hem de hayvanlarınızı otlatacağınız bitkiler.”

“(Allah) su sayesinde sizin için ekinler, zeytinler, hurmalar, üzümler ve diğer meyvelerin hepsinden bitirir. İşte bunlarda düşünen bir toplum için büyük bir ibret vardır.”

“O, geceyi, gündüzü, güneşi ve ayı sizin hizmetinize verdi. Bütün yıldızlar da O’nun emri ile sizin hizmetinize verilmiştir. Şüphesiz bunlarda aklını kullanan bir millet için ibretler vardır.”

“O, taze et yemeniz ve takınacağınız süs eşyası çıkarmanız için denizi sizin hizmetinize verendir. Gemilerin orada suyu yara yara gittiğini görürsün. (Bütün bunlar) O’nun lütfundan nasip aramanız ve şükretmeniz içindir.”
(Nahl suresi 10, 11, 12 ve 14. ayetler.)

Soru : Yukarıdaki dört ayette anlatılan Allah’ın (c.c.) nimetlerini listeleyiniz.


Cevap :

Yukarıdaki 4 ayeti anlatılan Allah Celle celalühü’nün nimetleri şunlardır;

  1. Hem insanların içmesi hem de hayvanların otlamış olduğu bitkilerin yetişmesi için yağmur yağdırması
  2. Ekin, zeytin, hurma, üzüm ve diğer meyveler
  3. Gece, gündüz, güneş ve ayın hizmetimize verilmesi
  4. Balık eti ve içinden çıkan süs eşyaları ile deniz hizmetimize verilmiştir.

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29-30 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 27, 28, 29, 30


4. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29-30


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29-30 MEB Yayınları”

A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla anlamına gelen dinî ifadeyi yazınız.


Kısa Cevap : “Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla anlamına gelen dinî ifadeyi yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Rahman ve rahim olan Allah’ın adıyla anlamına gelen dini ifade günlük hayatta çokça kullanmış olduğumuz besmele-i şeriftir. Bu da “Bismillahirrahmanirrahim” demektir.

Besmele berekettir ve hadis-i şeriflerde her işin başına söylenmesi teşvik edilmiştir.


2. Helal ve haram ne demektir? Yazınız.


Kısa Cevap : “Helal ve haram ne demektir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Helal; dini bir terim olup dinin izin verdiği yasaklanmamış olduğu mübah şeylerdir.

Haram; dini bir terim olup dinin günah olarak kabul ettiği ve izin vermediği şeylerdir.

İslamiyet bir yaşamsal tarz olduğu için günlük hayatta Allah’ u Teala hazretleri bizleri korumak ve yol göstermek için helaller ve haramlar çizmiştir.

Bu helaller ve haramların yapılması durumunda sorumluluk vardır.


3. Dilek ve dualarımızda kullandığımız dinî ifadelerden üç tanesini hangi durumlarda söylediğimizi belirterek yazınız.


Kısa Cevap : “Dilek ve dualarımızda kullandığımız dinî ifadelerden üç tanesini hangi durumlarda söylediğimizi belirterek yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlük hayatımızda birçok dua ve dilekte bulunuruz. Bunlardan bazıları ise şunlardır;

  1. Bebek hayırlamaya yani yeni bir bebeği görmeye gittiğimiz zaman “Allah bağışlasın , Allah nazarlardan korusun, Allah analı babalı büyütsün “diye dua ederiz.
  2. Yeni evlenen Bir çifti gördüğümüz veya duyduğumuz zaman “Allah bir yastıkta kocatsın” Allah mutlu mesut etsin “diye dua ederiz.
  3. Biri bizim istediğimiz bir duada bulunduğu zaman veya kendisi için olması istediği bir şeyi anlattığı zaman kabul olunmasını istediğimiz için “amin” deriz.
  4. Bizleri ürkütücü veya korkutucu bir olay anlatıldığı zaman veya bir olaydan bahsedildiğinde “Allah korusun, Allah esirgesin ” deriz.
  5. Bir şeyin olmasını çok istediğimiz zaman “dua et de olsun “diye insanlara telkinde bulunuruz.

4. Tekbir ne demektir? Yazınız.


Kısa Cevap : “Tekbir ne demektir? Yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Tekbir Arapça bir kelime olup “Allahu ekber” kelimesinin karşılığıdır. Manası “Allah en büyüktür, Allah en yücedir” demektir.

Müslümanlar namaz kıldıkları zaman günlük olarak bu sözü tekrar ederler. Yine tekbir Hac vazifesini yerine getirirken ve Kurban bayramında Müslümanların sıklıkça tekrar ettikleri bir sözdür.

Allahu Teala bütün eksik sıfatlardan uzak olup , bütün mükemmel sıfatlara sahip olduğu için en güzel övgüleri hak etmektedir. Ayrıca insan yaratıcısını bu şekilde methederken kendi içindeki kibri de bir yandan kırmış olur.


B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. “Selamün Aleyküm’’ sözünün anlamı aşağıdakilerden hangisidir?


A) Allah rahmet eylesin.
B) Allah işinizi rast getirsin.
C) Barış ve güven üzerinize olsun
D) Allah bereket versin


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


2. Allah’ın (c.c.) güzel söz ve davranışlarımıza verdiği karşılığa ………. denir.

Yukarıdaki cümlede boş bırakılan yere aşağıdaki kavramlardan hangisi gelmelidir?


A) Besmele
B) Sevap
C) Günah
D) Helal


3. Aşağıdakilerden hangisi günlük konuşmalarımızda kullandığımız selamlaşma ifadelerinden birisi değildir?


A) Selamün Aleyküm
B) Hayırlı sabahlar
C) Maşallah
D) Merhaba


4. Müslümanların Hz. Muhammed’e (s.a.v.) olan sevgilerini ve saygılarınıgöstermek için kullandıkları dua ifadelerine ne denir?


A) İnşallah
B) Tekbir
C) Besmele
D) Salavat


5. Aşağıdakilerden hangisi Allah’a (c.c.) şükür ifadelerinden biri değildir?


A) Hamdolsun
B) Salavat
C) Elhamdülillah
D) Allah’ım sana şükürler olsun


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen kelimelerden uygun onlarla doldurunuz.


  1. Yemek yemeye başlarken Bismillâhirrahmânirrahîm deriz.
  2. Hasta ziyaretine gittiğimizde hastaya Allah şifa versin diye dua ederiz.
  3. Tekbir Allahu Ekber demektir.
  4. Pazarda alışveriş yaptıktan sonra satıcıya Allah bereket versin dersek güzel bir dilekte bulunmuş oluruz.
  5. Bir hata yaptığımızda Yüce Allah’tan af dilemek için estağfirullah deriz.
  6. Günah Allah’ın (c.c.) hoşlanmadığı işleri yapmaktır.
  7. Ders çalışan bir arkadaşımızı gördüğümüzde maşaallah diyerek ona dua ederiz.

D. Aşağıdaki cümleler doğruysa başına (D), yanlışsa (Y) yazınız.


  1. ( Yanlış ) Yüce Allah’ın kesin olarak yasakladığı ve kaçınmamızı istediği söz ve davranışlara helal denir.
  2. ( Yanlış ) Yakını ölen kişiyi ziyarete gidince “Allah şifa versin” deriz.
  3. ( Yanlış ) Allah’ın (c.c.) en büyük olduğunu ifade etmeye salavat denir.
  4. ( Doğru ) Besmele her güzel işe başlarken söylenir.
  5. ( Doğru ) Dua etmek Allah’a (c.c.) olan bağlılığımızı gösterir.

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


BULALIM


Soru : Aşağıdaki kelime ve kavramları bulmaca içerisinden bulunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Meb Yayınları Kitabı Sayfa 27-28-29-30”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27-28-29-30 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 26


4. Sınıf Din Kültürü Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 MEB Yayınları”

Soru : İlk öğrendiğiniz dualar hangileridir?


Kısa Cevap : “İlk öğrendiğiniz dualar hangileridir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İlk öğrendiğim dua Fatiha suresi idi. Sureleri ezberlemek dili farklı olduğu için biraz zor olsa da büyüklerimizle beraber ezbere okuya okuya ezberlemesi çok eğlenceli ve kolay oluyor.

Ailem bu seneleri bilmem gerektiğini ve fatiha’nın hakkında gerek hastalandığımız zaman gerek namazlarda gerekse birçok şey için okunduğunu söyleyince Fatiha suresine karşı içimde ayrı bir sevgi oluştu.

Annem ve öğretmenlerim ezberlemiş olduğum surelerin anlamlarını ve içerdikleri güzel manaları anlatınca bu surelerin ne kadar güzel olduğunu farkına vardım.

Ayrıca annem ve babam güzel okuyuşa sahip olan imamların seslerinden bu süreleri açtığı Zaman hayranlıkla bu süreleri dinliyorum.

Fatiha’dan sonra Sübhaneke duası, İhlas, Felak ve Nas surelerini ezberledim. Ayetel kürsi’yi de ezberleyip daha büyük sureleri ezberlemek için heyecanlanıyorum.


SIRALAYALIM


Soru : Karışık şekilde verilen Sübhaneke duasını numaralandırarak sıralayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı Sayfa 26”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 26 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 31 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 31


4. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 31 Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 31 MEB Yayınları”

1. İslam diniyle ilgili olduğunu düşündüğünüz on kelimeyi defterinize yazınız.


Kısa Cevap : “İslam diniyle ilgili olduğunu düşündüğünüz on kelimeyi defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Günlük hayatta gerek farkında olarak gerek farkında olmadan ni bazen İslami bazen de öfke olarak kullanmış olduğumuz birçok İslami kelime bulunmaktadır. Bu kelimelerden birkaç tanesi şunlardır;

  1. Dua
  2. Beddua
  3. Abdest
  4. Tavaf
  5. Beytullah
  6. Hac
  7. İman
  8. Müslüman
  9. Kafir
  10. Dindar
  11. Cami
  12. Ezan
  13. Tesbih
  14. Haram
  15. Vacip
  16. Müstehap
  17. İftar
  18. Sahur
  19. Kefaret
  20. Oruç

2. Kur’an-ı Kerim ile ilgili bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Kur’an-ı Kerim ile ilgili bildiklerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kur’an-ı Kerim cüzlerden oluşan ilahi kitapların sonuncusudur. İçerisinde 114 sure ve 6236 ayet bulunmaktadır.

Diğer ilahi kitapların hükmü bitmesine ve değiştirilmesine rağmen, kur’an-ı Kerim kıyamete kadar değiştirilmeyecektir ki bu ayeti kerime ile sabittir.

Diğer kitaplar evrensel olarak herkese hitap etmese de kur’an-ı Kerim bütün Dünya’ ya hitap etmektedir.

Kur’an-ı Kerim Peygamber Efendimiz Hz Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem indirilmeye başlanmış ve indirildikten sonra sahabeler tarafından yazı ile nakşedilmiştir.

Kur’an-ı Kerim Peygamber efendimizin vefatından sonra Hz Ebubekir radıyallahu anh’ın halifeliğinde büyük bir heyet kurularak kitap haline getirilmiş ve şahitler huzurunda tasdik edilmiştir.

Hz Osman radıyallahu anh zamanında ise çoğaltılmıştır. Sahabelerin ve neslimizin büyük bir muhafazası ile bugüne kadar gelmiştir ve aslını korumaktadır.

Özellikle bizim kültürümüzde kur’an-ı Kerim çok saygı duyulan el üstünde tutulan, öpülen ve hürmet edilen bir kitaptır. Sadece okunmakla kalmayıp büyük bir hürmet ile hürmet edilen kutsal bir emanettir.


3. “Amentü duası hakkında neler biliyorsunuz?” sorusunu çevrenizden beş kişiye sorup aldığınız cevapları defterinize yazınız.


Kısa Cevap : ““Amentü duası hakkında neler biliyorsunuz?” sorusunu çevrenizden beş kişiye sorup aldığınız cevapları defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Amentü duasının okunuşu; Amentü billahi ve melaiketihi ve kütübihi ve rasulihi vel yevmil ahiri ve bil kaderi hayrihi ve şerrihi minallahi Teala vel ba subadel mevt Hakkun Eşhedü en la ilahe illallah ve Eşhedü enne muhammeden abdühü ve rasulühü.

Amentü duasının anlamı şöyledir; ben inandım Allahu Teala’nın meleklerine, kitaplarına peygamberlerine, ahiret gününe, kadere, hayır ve şerrin Allah’tan geldiğine iman ettim. Öldükten sonra dirilmek haktır, gerçektir. Ben şahadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur. Ve yine şahadet ederim ki Muhammed Aleyhisselam onun kulu ve peygamberidir.

Burada geçtiği gibi amentü duası imanın esaslarını kapsamaktadır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 31 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 74, 75, 76


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76 MEB Yayınları”

A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. Güzel ahlaka örnek olarak beş davranış yazınız.


Kısa Cevap : “Güzel ahlaka örnek olarak beş davranış yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Güzel ahlaka örnek olabilecek olan çok davranış olmakla beraber birkaçını şöyle sıralayabiliriz;

  1. Kendisine bir şey konusunda hüküm verilmesi istendiği zaman adil olmak
  2. Sıkıntılı zamanlarda arkadaşlarının derdini dinlemek
  3. Arkadaşlarının başarılarını takdir ve tebrik etmek
  4. Bir hata yaptığı zaman özür dilemek
  5. Lakap takmak ve kırıcı hareketlerden uzak durmak
  6. Laf taşımaktan veya insanlar hakkında ileri geri konuşmaktan uzak durmak
  7. Büyüklere karşı saygılı küçüklere karşı ise sevgi dolu yaklaşmak
  8. Hayvanlara ve doğaya karşı merhametli olmak ve onlara zarar vermemek
  9. Özür dileyen kişiyi affetmek
  10. Emanet aldığı şeyi korumak ve onu zamanında yerine ulaştırmak

2. Sınıf ortamında birbirinize saygınızı gösteren üç davranış yazınız.


Kısa Cevap : “Sınıf ortamında birbirinize saygınızı gösteren üç davranış yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf ortamında birbirimize saygımızı göstereceğimiz birçok davranış olsa da birkaç tanesini şöyle sıralayabiliriz;

  1. Arkadaşlarımıza bir söz verdiğimiz zaman o sözü yerine getirmek
  2. Arkadaşlarımızın yerini izinsiz oturmamak
  3. Arkadaşlarımızın eşyalarını izinsiz almamak
  4. Arkadaşlarımızın önemsediği şeyler hakkında dalga geçmemek

3. Aile büyüklerimiz ve kardeşlerimizle ilişkilerimiz nasıl olmalıdır? Örneklerle açıklayınız.


Kısa Cevap : “Aile büyüklerimiz ve kardeşlerimizle ilişkilerimiz nasıl olmalıdır? Örneklerle açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Aile insanın beraber yaşadığı ve aslında hayatının büyük bir bölümünü beraber geçirdiği için en çok saygıyı ve sevgiyi hak eden bireyleridir.

Aile içerisinde aslında en rahat halimizle davransak da aile bireylerimiz bizim en yakın olduğumuz için en çok sevgi ve saygıyı göstermemiz gereken insanlardır.

Aile büyüklerimize saygılı davranmak, bizden bir şey istedikleri zaman yerine getirmek ve onlarla olan konuşmamızda saygısız kelimelerden kaçınmak gerekir.

Kardeşimiz de küçük olduğu için ona Sevgi duymak, bizden bir şey istediği zaman elimizden geldiği kadar yardım etmek ve yol göstermek bizlerin görevidir.


4. Arkadaşlarımıza nasıl davranmalıyız? Kısaca açıklayınız.


Kısa Cevap : “Arkadaşlarımıza nasıl davranmalıyız? Kısaca açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımızla olan ilişkilerimizde sevgi ve saygı ön planda olmalıdır. Arkadaşlarımız bizden bir şey istediği zaman eğer o şeyi elimizden geliyorsa yardım etmeli ve ona destek olmalıyız.

Eşyalarımızı gerektiği ölçüde onlarla paylaşmalı ve onlarla beraber oynamalıyız.

Arkadaşlarımız eğer sıkıntılı günler geçiriyorsa onlara destek olmalı ve dertlerine çareler aramalı en azından gözyaşlarını silmeliyiz.

Arkadaşlarımız bir başarı sergiledikleri zaman onları takdir etmeli ve başarıları adına mutlu olmalıyız.

Arkadaşlarımızla sinirlendiğimiz zaman bile dövüşmemeli kavga etmemeli ve tartışma esnasında kötü sözler söylemekten sakınmalıyız.


B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. İslam dini insanlara karşı alçak gönüllü, iyi, dürüst, adaletli ve güvenilir olmayı öğütler. Anne babaya iyi davranılmasını, komşu, dost ve akrabalarla iyi ve kardeşçe geçinilmesini ister. Yoksullara yardım etmeyi, insanlara saygılı olmayı, başkalarının haklarını gözetmeyi buyurur.

Verilen paragrafa göre Müslümanın en önemli özelliği aşağıdakilerden hangisidir?


A) Güzel ahlaklı olmak
B) Kültürel faaliyetlerde bulunmak
C) Sürekli ibadet etmek
D) Çok çalışmak


2. “Mümin kendisiyle dostluk kurulabilen kişidir…” (Ahmed b. Hanbel, Müsned, II, 400.)

Yukarıdaki hadiste bahsedilen dostluk bağını kurabilmek için aşağıdaki davranışların hangisinden uzak durulmalıdır?


A) Lakap takmak B) Hediye vermek C) Selam vermek D) Gülümsemek


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


3. “Hiçbir anne baba, çocuğuna güzel terbiyeden daha kıymetli bir bağışta bulunmamıştır.” (Tirmizî, Birr, 33.)

Yukarıdaki hadise göre anne babanın evladına vereceği en değerli şey aşağıdakilerden hangisidir?


A) Güzel ahlak B) Yeni kıyafet C) Maddi destek D) Teknolojik cihaz


4. Aşağıdakilerden hangisi aile içi görevlerimizden değildir?


A) Anne ve babamıza karşı saygılı davranmak
B) Kardeşlerimize yardımcı olmak
C) Aile büyüklerimizi ziyaret etmek
D) Arkadaşlarımızı ziyaret etmek


5. “Kusursuz dost arayan dostsuz kalır.” atasözünde aşağıdakilerden hangisi anlatılmaktadır?


A) Dost bulmaya gerek yok B) Kusursuz insanlar olabilir.
C) Her insanın kusuru olabilir. D) Dostlarımız kusursuz olmalıdır.


6. Aşağıdakilerden hangisi akrabalarımızla ilişkilerimizde dikkat etmemiz gereken kurallardan biri değildir?


A) Maddi ve manevi olarak destek olmak
B) Hataları ve kusurları affetmek
C) Ziyaretlerde bulunmak
D) Her gün görüşmek


7. Fâtiha suresiyle ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?


A) Dokuz ayetten oluşur.
B) Surede Hz. Peygamberin güzel ahlakından bahsedilir.
C) Namazın her rekâtında okunan bir suredir.
D) Medine döneminde indirilmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri verilen kelimelerden uygun olanlarla doldurunuz.


(saygı, sevgi, aile, akraba, öğretmen, arkadaş, komşu, ahlak)


  1. Güzel davranışlı ve iyi huylu kimselere güzel ahlak denir.
  2.  Akraba ya yardım etmek Allah’ın (c.c.) emirlerindendir.
  3. Aile içindeki bireyler birbirlerine destek olmalıdır.
  4. Evleri birbirine yakın yaşayan insanlara komşu denir.

BULALIM


Soru : Aşağıdaki kelime avını çözüp, kalan harflerle gizli olarak verilen mesajı bulunuz.


Cevap : ŞİFRE : GÜZEL AHLAKLI OLMALIYIZ.


“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı Sayfa 74-75-76”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları Sayfa 48, 49, 50


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50 MEB Yayınları”

A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız.


1. İslam’ın inanç esaslarını yazınız.


Kısa Cevap : “İslam’ın inanç esaslarını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İslam’ın inanç esasları demek aslında ismi farklı olsa da imanın şartları demektir ki bunlar da 6 tanedir.

Bu esaslar şu şekildedir; Allah’ın (c.c.) varlığına ve birliğine inanma, Allah’ın meleklerine inanma, Allah’ın kitaplarına inanma, Allah’ın peygamberlerine inanma, Ahiret gününe inanma, kader ve kazaya inanma şeklindedir.

Müslümanın bu şartlara içerisinde hiçbir şüphe olmadan inanması demektir ki asıl iman denen şey budur.

Her bir Müslümanın imanını bu noktaya getirecek kadar itikadi bilgiler bilmesi ve dininin sağlamlaştırılması üzerine bir borçtur.


2. İslam’ın şartlarını yazınız.


Kısa Cevap : “İslam’ın şartlarını yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İslam’ın temel şartları 5 şarttan meydana gelen ibadetlerden oluşmaktadır.

Kelime-i Şehadet, namaz ve oruç bütün müslümanlara farzken zekat ve hac mali ibadet olduğu için gerekli şartlar yerine gelen kimseler için farzdır.

Müslümanlığın ön şartı ve bir kimseye Müslüman denmesi için ilk önce kelime-i şehadet getirmesi lazımdır.

Kelime-i şehadetten sonra kişinin şehadetten sonra en önemli olan namazı bilmesi ve kılması da çok önemlidir.

Namaz günde beş vakit oruç ise Ramazan ayında kişinin üzerine farz kılınmıştır.

Her Müslümanın islam’ın şartını bilmesi ve üzerine farz olan bilgileri öğrenmesi üzerine farzdır.


3. Ayet, sure ve cüz kavramlarını açıklayınız.


Kısa Cevap : “Ayet, sure ve cüz kavramlarını açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ayet; Müslümanların kutsal kitabı olan kur’an-ı Kerim’de geçen tümcelerin her birine verilen addır.

Allahü Teala tarafından Cebrail Aleyhisselam vasıtası ile Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’e gönderilmiştir.

Peygamber Efendimiz kendisinde indirilmiş olan Allahu Teala’nın sözleri olan ayeti kerimeleri vahiy katiplerine yazdırmış ve Kur’an bu şekilde muhafaza edilmiştir.

Sure; Kur’an’ın 114 bölümünden oluşan her birine verilen isimdir. Kur’an-ı Kerim’de uzun süreler bulunduğu gibi kısa sürelerde bulunmaktadır.

Her bir süreye verilmiş olan konu içeriği ile ilgili özel isimler bulunmaktadır. Bu isimler allahü Teala’nın emriyle Peygamber Efendimiz tarafından yazdırılmıştır.

Cüz; kur’an-ı Kerim’de 20 sayfadan meydana gelen 30 cüzden her birine verilen isimdir.

Kur’an-ı Kerim’de 30 cüz bulunmaktadır ki bu cüzlerin her biri 20 sayfadır.


4. Amentü duasında nelerden bahsedilmektedir. Açıklayınız.


Kısa Cevap : “Amentü duasında nelerden bahsedilmektedir. Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Amentü duası imanın temel şartlarını içerisine kapsayan çok güzel bir duadır.

Müslümanım diyen herkesin üzerine bu alta şartı bilmesi ve gerçek olan ve inanması istenen itikadi boyutunu bilerek bu inanışlara sahip olması gerekmektedir.

Allah’ın zati ve subuti sıfatlarını bilmek, melekleri ve peygamberleri dinimizde anlatıldığı şekilde öğrenmek ve inanmak imanın şartlarını sadece bilmekle olmayıp itikadımızı boyuta getirmek her Müslümanın üzerine düşen bir borçtur.


B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. I. Namaz kılmak
II. Meleklere inanmak
III. Oruç tutmak
IV. Hacca gitmek
V. Peygamberlere inanmak

Yukarıda verilenlerden hangileri İslam’ın inanç esaslarındadır?


A) II ve V B) I, III ve IV C) I, II ve V D) III ve IV


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


2. İnsanın ölümüyle başlayıp sonsuza kadar sürecek olan hayatın varlığına iman etmektir. Bu inanç esası sayesinde insan, yaptıkları tüm iyi ve kötü davranışların karşılığını alacağını bilir.

Yukarıda bahsedilen İslam’ın inanç esası aşağıdakilerden hangisidir?


A) Allah’a iman
B) Ahirete iman
C) Kitaplara iman
D) Kaza ve Kadere iman


3. I – Dua etmek
II – Kurban kesmek
III – Namaz kılmak
IV – Sadaka vermek
V – Zekât vermek

Yukarıda verilen ibadetlerden hangileri İslam’ın şartlarındandır?


A) I-II B) II-III C) III-V D) IV-V


4. Yılın belli günlerinde Mekke’de bulunan Kâbe’yi ve etrafındaki kutsal yerleri ibadet amacıyla ziyaret etmektir. Akıllı, sorumluluk çağına gelmiş, sağlıklı ve maddi durumu iyi olan Müslümanların ömründe bir kez bu ibadeti yerine getirmesi Allah (c.c.) tarafından emredilmiştir.

Yukarıda İslam’ın şartlarından hangisi hakkında bilgi verilmektedir?


A) Kelime-i Şehadet getirmek
B) Oruç tutmak
C) Zekât vermek
D) Hacca gitmek


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


5. Kur’an-ı Kerim hakkında aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Kur’an-ı Kerim son ilahi kitaptır.
B) Kur’an-ı Kerim Hz. Muhammed’e (s.a.v.) gönderilmiştir.
C) Kur’an-ı Kerim’in her bir cümlesine cüz denir.
D) Kur’an-ı Kerim’in tek harfi dahi değişmemiştir.


6. Kur’an-ı Kerim’in her bir cümlesidir.

Yukarıda verilen bilgi Kur’an-ı Kerim ile ilgili kavramlardan hangisidir?


A) Mushaf
B) Ayet
C) Sure
D) Cüz


BULALIM


Aşağıdaki kelimeleri tabloda bulunuz.

ORUÇ, İNANÇ, ALLAH, PEYGAMBER, TEVHİD, KADER, SURE, İMAN, AYET, KURAN


“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı Sayfa 48-49-50”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı  Cevapları Sayfa 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İnsani İlişkilerin Temeli: Sevgi ve Saygı Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

Soru : Evden okula gelene kadar yapabileceğiniz güzel davranışları kutulara yazarak yolu tamamlayınız.


Kısa Cevap : “Evden okula gelene kadar yapabileceğiniz güzel davranışları kutulara yazarak yolu tamamlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Evden okula gelene kadar yapabileceğimiz birçok güzel davranış vardır ki bunlardan bazılarını şöyle sıralayabiliriz;

  • Eğer kendimize girecek bir şey alacaksak israftan kaçırmak ve sağlıklı yiyecekleri tercih etmek
  • Tanıdığımız sevdiklerimize selam vermek ve vakit varsa kısa da olsa nasılsınız diye hallerini sormak
  • Elimizde simit gibi bir yiyecek varsa orada bir aç hayvan gördüysek onunla paylaşmak
  • Aşura zarar vermemek veya yolda görmüş olduğunuz canlılara zarar vermekten kaçınmak
  • Elimizdeki yiyecek ve şişe kabuklarını çöp kutusuna kadar taşımak ve çöp kutusuna atmak
  • Yere tükürmek sümkürmek gibi insanlarda tiksinti uyandıracak şeylerden kaçınmak
  • Karşılaştığımız insanlara güler yüzle sevinç içinde yaklaşmak

Soru : Sizce insanlar birbirleriyle neden kavga ederler?


Kısa Cevap : “Sizce insanlar birbirleriyle neden kavga ederler?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bence insanlar bir konuda uzlaşamadıkları ve fikirlere saygı duymayı bilmeyip güzel bir şekilde konuşmayı beceremedikleri için kavga ederler.

Aslında insanlar birbirlerinden farklı düşünebileceklerini ve bu düşünceleri saygı duymakla beraber katılmasalar bile kibarca fikirlerini söyleyebilecek ortamlar oluşturabilmeyi bilselerdi bence bu kadar kavga etmezlerdi.

Hepimiz farklı ortamlarda yetişmiş insanlarız ki bunlar düşünce biçimimizi farklılaştırmaktadır. Bizlere düşen kavga etmek yerine kibar insanlar gibi düşüncelerimizi paylaşmaktır.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Sevgi ve saygının olmadığı bir dünya düşününüz! Böyle bir dünyanın nasıl olacağı hakkındaki düşüncelerinizi sunum olarak hazırlayınız ve arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : “Sevgi ve saygının olmadığı bir dünya düşününüz! Böyle bir dünyanın nasıl olacağı hakkındaki düşüncelerinizi sunum olarak hazırlayınız ve arkadaşlarınızla paylaşınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanların içerisinde bulunan sevgi ve saygı onları hayata bağlayan ve dünyayı çekilir kılan bence en önemli özelliklerdir.

Sevgi ve saygının olmadığı bir dünyada kimse kimseyi çekmek istemez ve güçlü olan daima zayıfı ezmek ister.

Böyle bir dünyada huzursuzluk, güvensizlik ve adalet ortamı sağlanamayacağı için böyle bir dünyada ancak kaos ortamı oluşur ve yaşanılmaz.

Sevgi ve saygı bence Dünya’ yı koruyan ve düzen içerisinde tutan iki büyük temel taştır.

Adil güvenli ve huzurlu bir dünya istiyorsak sevgi ve saygımızı kaybetmemeli aksine arttırarak hayatımıza yerleştirmeliyiz.


Soru : Aşağıda gündelik hayatımızda bulunduğumuz bazı mekanlar verilmiştir. Bu mekanlarda saygımızı gösterecek ne tür davranışlar sergileriz? Yazınız.


Cevap :

Sınıfta: öğretmenimiz girdiği zaman ayağa kalkmak

Kantinde: arkadaşlarımızla sıra halinde beklemek ve kimsenin önüne girmeye çalışmamak

Bahçede: arkadaşlarımızın da aynı bahçede olduğunu düşünerek onların alanlarına girmeden oyun

Parkta: sürekli aynı salıncağa ve aynı kaydırağı işgal etmeden başka çocukların da oynamasına izin vermek

Camide: özellikle eğer namaz esnasında ise yüksek sesle konuşup veya koşup insanların dikkatini dağıtmamak

Misafirlikte: büyüklerimiz bizden bir şey istediği zaman bunu hemen yerine getirmek


Soru : Aşağıdaki kutularda insanlara sevginizi ve saygınızı gösterebileceğiniz bazı davranışlar bulunmaktadır. Bu davranışların her birini bir hafta içerisinde yerine getiriniz. Yerine getirdiğiniz davranışların altındaki yuvarlakları boyayınız.


Cevap : Bu tabloyu her hafta işaretleyiniz.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


“Rabbin, kendisinden başkasına asla ibadet etmemenizi, anaya babaya iyi davranmanızı kesin olarak emretti. Eğer onlardan biri, ya da her ikisi senin yanında ihtiyarlık çağına ulaşırsa, sakın onlara ‘Öf!’ bile deme, onları azarlama, onlara tatlı ve güzel söz söyle.”

(İsrâ suresi, 23. ayet.)

“Rabbin hoşnutluğu anne babanın hoşnutluğuna bağlıdır. Rabbin öfkesi ise, anne babanın öfkesine bağlıdır.”

(Tirmizî, Birr, 3.)

Soru : Yukarıdaki ayet ve hadise göre anne ve babamıza nasıl davranmamız gerekiyor? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla konuşunuz.


Kısa Cevap : “Yukarıdaki ayet ve hadise göre anne ve babamıza nasıl davranmamız gerekiyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Yukarıdaki ayet ve hadise göre anne ve babamıza kibar davranmak, güzel sözler söylemek, onları kıracak hareketlerden uzak durmak, onlara üfleyip pöhlememek ve kaba sözler de bulunmamak, onların rızasını almak lazımdır.

Zaman zaman ailemizle birlikte birbirimize karşı bazı kırgınlıklar olsa da ailemiz daima  bizim iyiliğimizi ister ve bizlerin en güzel yere gelmesini ister.

Babamız ve annemiz bizler için çalışır ve bizim isteklerimizi almak için ellerinden geleni yaparlar.

Bizlerin de onların bu çabalarına karşılık olarak onlara kibar ve saygılı davranmalı bizlerin de anne baba olduğumuz zaman da bu şekilde evlatlarımız olması için onlara güzel davranışlar da bulunmalıyız.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 60 Cevapları


Soru : Aşağıda anne babamızın bizden isteklerine bazı örnekler verilmiştir. Bu isteklerin sebepleri neler olabilir? Düşüncelerinizi boş bırakılan yerlere yazınız.


Cevap :

Sofra hazırlanırken yardımcı olmamı ister. Çünkü : bütün evinin işini yapmak yalnız başına çok zordur.

Misafirlerimizle ilgilenmemi ister. Çünkü : Bizim de misafir kültürümüzü öğrenmek ve toplum içerisinde var olmamızı ister.

Bilgisayar başında fazla vakit geçirmemi istemez. Çünkü : hayattan uzaklaşarak bilgiler öğrenmeme ve bu eğlence yarışlarımı kaçırmamı istemez.


Soru : Ailenizle ilgili bir resim çiziniz.


Cevap : Kendi ailenizin resmini çiziniz.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


DEĞERLENDİRELİM


Soru : Aşağıda kardeşlerin birbirine karşı görevlerinden biri şifreli olarak verilmiştir. Bu görevin ne olduğunu bulunuz ve bu görevi yerine getirip getirmediğinizi değerlendiriniz.


Cevap : Kardeşlerimizle sevinç ve üzüntülerimizi paylaşırız.


Soru : “Kardeşlik” konulu bir akrostiş şiir yazınız.


Kısa Cevap : ““Kardeşlik” konulu bir akrostiş şiir yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kardeşim canım benim

Ah yüreğimsin sen benim

Rast geldiğim en güzel dostum

Dünyam bir başkamsın sen benim

En güzel hayallerimdesin

Şarkılarımı sözcüklerindesin

Lazım bana güzel yüzün

İsterim ki hep gülsün yüzün

Kardeşimsin çünkü benim


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


  • Ailenizle görüşerek ziyaret etme imkânınız olan bir akrabanızı belirleyiniz.
  • Ziyaret edeceğiniz akrabanızı arayarak ziyaret için müsait olacakları bir zaman belirleyiniz.
  • Eğer imkânınız varsa ziyarete gitmeden önce küçük bir hediye alabilirsiniz.
  • Ziyaretinizi güler yüzlü bir şekilde onlara sevginizi ve saygınızı göstererek gerçekleştiriniz.
  • Yaptığınız ziyaretle ilgili duygularınızı ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.

Cevap :

Öncelikle anneme böyle bir ödevim olduğunu ve bir akrabamızı ziyarete gitmek istediğimi söyledim.

Annem hediye almak istediğimi duyunca çok memnun oldu ve kendisine küçük bir ikramlık pasta hazırladık. Bu pastayı yaparken annemle beraber çok eğlendik daha sonra gitmek istediğimiz kişiyi arayıp müsait olup olmadığını sordum.

O da müsait olduğu için beraber ikramımızı alıp yanına gittik onunla beraber oturduk ve ikramımız için çok teşekkür etti.

Gerçekten güzel saatler geçirdik.


“Ey Ebu Zer! Çorba pişirdiğinde suyunu çok koy ve komşularını gözet.”

(Müslim, Birr, 142.)

Soru : Yukarıdaki hadisi komşuların birbirlerine karşı sorumlulukları açısından yorumlayınız.


Kısa Cevap : “Yukarıdaki hadisi komşuların birbirlerine karşı sorumlulukları açısından yorumlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Komşunun komşu üzerine hakkı vardır ki İslamiyet komşu hakkında çok önem vermiştir.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem “komşusu aç iken tok yatan bizden değildir” buyurarak komşunun önemini ve gözetilmesi gerektiğini vurgulamıştır.

Gerçekten herkes buna dikkat edecek olsa herkes komşusunu gözetecek olsa aradaki dayanışma ve fakir insanların gözetilmesi açısından çok büyük bir yardım olurdu.

Yemeğimizi az fazla yaparak komşuda ikramda bulunmak hem aramızdaki muhabbeti arttırır hem de komşuluk hakkını yerine getirmemize sebep olur.

Bizler de bu küçük şeylere dikkat ederek komşularımızın gönlünü almalı ve aramızdaki bağı.

Çünkü en yakın akrabalarımızın bile yetişemediği zor acil durumlarımızda komşumuz yakında olduğu için o yetişecektir.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


Soru : Ev ziyaretlerinde dikkat etmemiz gerekenler nelerdir? Tamamlayınız.


Kısa Cevap : “Ev ziyaretlerinde dikkat etmemiz gerekenler nelerdir? Tamamlayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ev ziyaretleri ve misafirlikler hem kültürümüzde hem de bağ açısından bakıldığı zaman insanların mutluluk veren buluşma anlatılır.

Ev ziyaretlerinde insanlar iyi veya kötü ne ikram ederlerse etsinler onlara burun kıvırmamak ve onu kıracak sözlerden uzak durmak gerekir ki ev sahibi kırılıp incinmesin. Aksine kişiye teşekkür etmek ve ikramı küçük olsa bile gönlünü hoş edecek sözler söylemek gerekir.

Yapmış olduğu ikramlardan ve hizmetlerde ona yardımda bulunmak ayrıca yenip içildikten sonra ona toparlamada ve dağıtılan yerlerin temizlenmesinde o kişiye yardımcı olmak da yapılması gereken şeylerdendir.

Ev sahibini kıracak sözlerden uzak durmak ve ona kibar sözlerde bulunmak hoş bir sohbet ortamı oluşturmak da üzerimize düşen görevlerdendir.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Arkadaşların birbirleriyle olan ilişkilerinde olması ve olmaması gereken davranışları düşünerek ilgili alanlara yazınız.


Kısa Cevap : “Arkadaşların birbirleriyle olan ilişkilerinde olması ve olmaması gereken davranışları düşünerek ilgili alanlara yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar toplumda mutlaka birileriyle arkadaş olur ve beraber vakit geçirmek için başka insanlara ihtiyaç duyarlar.

Arkadaşlık ilişkilerimizde dikkat edilmesi gereken yapılması gereken ve yapılması gereken bazı davranış ve sözler vardır.

Her insanın neye kırıldı ve hangi davranışlara kırılıp kırılmadığı birbirinden farklıdır. Bunun için arkadaş olunan kişiyi tanıyarak ona göre hareket etmeli onu kıracak olan söz ve davranışlardan uzak durarak onun boşanacağı şekilde davranışlarda bulunmalıyız.

Alay etmek elinde olmayan sebeplerden dolayı o kişiyle hakaret etmek gibi davranışlar istenmeyen davranışlardır. Söz taşımak, o kişinin sırrını başkasına açmak, adil olmak yerine adaletsiz davranmak gibi davranışlardan uzak durmalıyız.

Bunun yerine anlaşamadığımız konularda hakaret etmek yerine o kişiyle beraber oturup konuşmalı ve fikirlerimizi açıkça söyleyerek birbirimize saygı duymalıyız.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


“İyi arkadaşla kötü arkadaş, misk (güzel koku) taşıyan kimse ile körük üfüren (ateşi canlandırmak için üfleyen) kimse gibidir. Misk taşıyan ya sana onu ikram eder yahut sen ondan (miski) satın alırsın ya da ondan güzel bir koku duyarsın. Körük üfüren kimse ise ya elbiseni yakar ya da ondan kötü bir koku duyarsın!”

(Müslim, Birr, 146.)

Soru : Yukarıdaki hadiste geçen iyi ve kötü arkadaş benzetmesini yorumlayınız.


Cevap :

Yukarıdaki hadiste geçen iyi ve kötü arkadaş benzetmesi gerçekten çok güzel olmuş. Hadislerdeki benzetmelere hayran kalıyorum.

Gerçekten de iyi arkadaş güzel koku taşıyan bir kişi gibidir ki o insanla beraber oturup kalkıldığı zaman mutlaka güzel ahlakından ya alınır ya da kişi o kişiyle beraber çok mutlu olur.

Kötü arkadaş ise gerçekten körük üfüren bir kimse gibidir ki mutlaka o kimsenin zararı ya sana dokunur ya da onunla beraber hoşnut olmayan olaylara maruz kalırsın.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


“Kim ilim için yola çıkarsa Allah ona cennete giden yolu kolaylaştırır. Melekler, hoşnutluklarından dolayı ilim talebesine kanatlarını serer. Sudaki balıklara varıncaya kadar yer ve gök ehli âlim kişinin bağışlanması için Allah’a (c.c.) yakarır. Âlimin, âbide (ibadet edene) üstünlüğü, (parlaklık, görünürlük ve güzellik bakımından) ayın diğer yıldızlara olan üstünlüğü gibidir. Kuşkusuz âlimler peygamberlerin vârisleridir. Peygamberler miras olarak ne altın ne de gümüş bırakmışlardır; onların bıraktıkları yegâne miras ilimdir. Dolayısıyla kim onu alırsa büyük bir pay almış olur.”

(Tirmizî, İlim, 19.)

Soru : Hz. Peygamberin bu sözünü bilgiye ve onu öğretene olan saygı açısından yorumlayınız.


Cevap :

Hz Peygamberimizin bu sözü bilgiye ve onu öğretene büyük bir saygı duyulması gerektiğini çünkü en önemli şeyin ilim olduğunu vurgulamaktadır.

Dünyadaki bütün ilimler değerlidir ancak kişinin ahireti sonsuz olduğu için ayeti kazandıracak ilimler sonsuz derecede değerlidir. Dolayısıyla bunları öğreten kişiler de o derece değerlidir.


Soru : Aşağıda anlatılan olayı tamamlayınız.


Belediye otobüsü okul önündeki durakta durdu ve kalabalık bir öğrenci grubu gürültülü bir şekilde otobüse bindi. Bütün yolcuların bakışları öğrencilere yönelmişti. Öğrenciler şakalaşarak, kahkahalar atarak, itişe kakışa boş olan koltuklara oturdular. Otobüs henüz kalkmamıştı ki bir öğretmen de son anda yetişti. Otobüste oturacak yer kalmamıştı. Öğrenciler hâlâ gürültü yapıyor ve yüksek sesle konuşmaya devam ediyorlardı. Otobüse binen öğretmen, öğrencilerin sınıf öğretmeniydi…


Cevap :

Öğretmen bu duruma üzülmüştü ki öğrencilerinden biri hemen kalkarak yerine öğretmene vermek istedi.

Daha sonra diğer arkadaşları yaptıklarının yanlış olduğunu anladılar ve hepsi öğretmene yerini vermek için kalktı.

Öğretmen onlara teşekkür etti ve ilk yerini veren arkadaşın yerine oturarak ona teşekkürünü bildirdi.

Bundan sonra öğrenciler öğretmene özel olarak bir yer ayırıp bu davranışlardan dolayı öğretmenlerinden özür dileyerek pişman oldular.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : Ailenize, akrabalarınıza, arkadaşlarınıza, öğretmenlerinize, komşularınıza, hayvanlara ve doğaya olan sevginizi nasıl gösterirsiniz? Aşağıdaki ilgili baloncuklara yazınız.


Kısa Cevap : “Ailenize, akrabalarınıza, arkadaşlarınıza, öğretmenlerinize, komşularınıza, hayvanlara ve doğaya olan sevginizi nasıl gösterirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ailemize, akrabalarımıza, arkadaşlarımıza, öğretmenlerimize, komşularımıza, hayvanları ve doğaya olan sevgimizi göstermenin en güzel yolu onlara zarar vermekten kaçınmak, sorumluluklarımızı yerine getirmek ve kibar davranışlarda bulunmaktır.

Ailemize sevgimizi göstermek onlara sık sık sevdiğimizi söyleyerek, sarılarak, onların sözlerini yerine getirerek ve bize yasakladıkları şeylerden kaçınarak gösteririz.

Akrabalarıma olan sevgi mi onlara sevdiğimi söyleyerek elimden geldiği kadar minik minik hediyeler alarak bazen ziyaret ederek veya telefonla annemden izin alarak arayıp hallerini  sorarak gösteririm.

Arkadaşlarıma olan sevgi mi iyi ve kötü günlerinde yanlarında olup sırlarını paylaşarak, onlara yardımda bulunarak, derslerini dinleyerek ve onlara sevdiğimi söyleyerek gösteririm.

Öğretmenime olan sevgi mi ona saygı duyarak, ödevlerimi yaparak, geçtiği zaman ona yol vererek gösteririm.

Hayvanları olan sevgimi eğer elimde bir yem veya yiyecek varsa onlarla paylaşarak, onlara zarar verecek hareketlerden kaçarak gösteririm.

Doğaya olan sevgi mi elimden geldiği kadar aile büyüklerimle ağaç ekerek, çimlere ve yeşilliklere zarar verip onları koparmayarak gösteririm.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54 MEB Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı Din Güzel Ahlaktır Cevapları Sayfa 52, 53, 54


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Din Güzel Ahlaktır Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54 MEB Yayınları”

Soru : En çok önem verdiğiniz güzel davranışlar nelerdir?


Kısa Cevap : “En çok önem verdiğiniz güzel davranışlar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En çok önem verdiğim güzel davranışlar adil doğru sözlü ve güvenilir olmaktır.

Doğru sözlü insanlarla beraber olmak bana güven veriyor çünkü bu insanlar daima doğruyu söyledikleri için onlara büyük güven duyuyorum.

Bir arkadaşıma sarımı verdiğin zaman sırıtabilmesine çok önemlidir. Çünkü bu onun güvenilir olması ve benim de ona rahat davranabilmem için olmazsa olmazdır.

Hayatta büyük küçük hepimiz bazı olaylar yaşıyoruz ki burada da adet insanların olması ve konuya adil yaklaşmaları da gerçekten çok önemlidir.

Aynı zamanda sevdiğim özelliklerden bir tanesi de iyi ve kötü günlerimde sevdiklerimin yanında olmasıdır ki bence bu vefadır.


Ne zaman yoksul görsem
Anlarım halinden hemen.
İncitmeden hiç kalbini
Paylaşırım eldekini.
Yaptığım şaka bile olsa
Başvurmam ben yalana.
Dürüst olurum daima
Bilirim, yalan uymaz ahlaka.
Dedikodu yapmam ben
Kimsenin ayıbını söylemem.
Bunu yapanı görürsem
Uyarırım kibarca hemen.
Büyükleri say derim,
Küçükleri sev derim.
Ayrılmam ben doğrudan
Ahlak benim can evim


Soru : Şiirde verilen mesajı düşünerek yorumlayınız.


Cevap :

Şiirde verilmek istenen mesaj bence güzel ahlaklı olmaktır.

Çünkü şehirde yoksulun halinden anlamak ve ona yardımda bulunmak, şaka bile olsa yalan söylememek, dedikodu ve insanların ayıbını söylemekten kaçınmak, büyükleri saymak, küçükleri sevmek ve doğruluktan ayrılmamaktan bahsedilmektedir.


4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutulardan, güzel ahlaklı bir insanda olmaması gereken özellikleri bularak siyaha boyayınız.


Cevap :

  • Kıskançlık
  • Üstünlük taslamak
  • Yalancılık
  • Küçümsemek
  • Haksızlık yapmak
  • Alay etmek
  • Lakap takmak
  • Rahatsız etmek

Soru : Aşağıda verilen güzel ahlak örneklerini ilk ve son harflerine uygun olan kutulara yazınız. Renkli alanda ortaya çıkan gizli kelimeyi bulunuz.


• MERHAMETLİ • SORUMLU • NAZİK • FEDAKÂR • ŞEFKATLİ • GÜVENİLİR • SABIRLI • ADİL


“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Kitabı Sayfa 52-53-54”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!