4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilere Kur’an-ı Kerim‘in önemini ve içeriğini anlamada yardımcı olan kapsamlı bir kaynaktır. Bu kitap, 4. Sınıf Din Kültürü dersinde Kur’an-ı Kerim Metni üzerine çeşitli etkinlikler sunar. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46, 47, 48, 49, 50‘de yer alan etkinlik cevapları, öğrencilere Kur’an’ın temel mesajlarını ve öğretilerini öğrenme fırsatı sunar. MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitap, çocuklara hem dini bilgileri hem de ahlaki değerleri öğretmeyi hedefler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Kur’an-ı Kerim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere Kur’an’ın anlamını ve uygulama alanlarını öğretir. Bu metinler ve etkinlikler, öğrencilerin Sayfa 46, 47, 48, 49, 50‘de yer alan konular hakkında derinlemesine bilgi edinmelerine yardımcı olur. MEB Yayınları‘nın sunduğu bu materyaller, öğrencilerin Kur’an-ı Kerim’e olan ilgilerini artırırken, dini bilgilerini pekiştirmelerine olanak sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51


Soru : Kur’an-ı Kerim hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap : Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabıdır. Hz. Muhammed’e 23 yıl boyunca Cebrail aracılığıyla indirilmiştir. 114 sureden oluşur ve ilk suresi Fatiha, son suresi ise Nas suresidir. Kur’an, insanlara doğru yolu göstermek, iyilikleri öğretmek ve kötülüklerden sakındırmak için gönderilmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Bizler de bu emre boyun eğerek mükemmel bir geometrik plan ve matematiksel oranla hareket ederiz. Önce altıgen şeklindeki bal mumu hücrelerinden oluşan mimarlık harikası peteği meydana getiririz. Sonra türlü türlü çiçeklerden yorucu çabalar sonucu elde ettiğimiz bitki öz sularını kendi gövdemizde binbir beceriyle bala dönüştürürüz. Sonra bu balı peteğin her odacığına özenle doldururuz. Bu işi diğer arı kardeşlerimizle iş bölümüyle ve hiç hata yapmadan var gücümüzle çalışarak yaparız. Rabb’imiz bize öğrettiğinden beri lezzetli mi lezzetli, aynı zamanda da şifa kaynağı olan balı yapmak için gece gündüz çalışıp didiniyoruz. Dünyanın sonuna kadar da hiç durmadan çalışacağız. …

Osman Özbağçe – Kitabımı Öğreniyorum (Kısaltılmıştır.)

Soru : Bu surenin adı nedir? Araştırınız.


 Cevap : Bu sure Nahl Suresi olarak adlandırılır. Nahl, Arapça’da “arı” anlamına gelir ve surede arıların yaratılışı ve bal yapma görevleri hikmetle anlatılır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Kur’an-ı Kerim
Zekât Vermek
Peygamberlere
İman
Meleklere İman
Kelimeişehadet
Getirmek
Allah’a (cc) İman
Oruç Tutmak
Ayet
Sure
Hacca Gitmek
Ahirete İman
Namaz Kılmak
Kader ve Kazaya
İman
Kelimeitevhit
Cüz
Kitaplara İman

Soru : Verilen soruları tablodaki kutucuklarda yer alan ifadeleri dikkate alarak cevaplandırınız. Bu kutucuklardaki numaraları uygun yerlere yazınız..


1. İslam inanç esaslarının yer aldığı kutucuklar hangileridir?


 Cevap :

İslam inanç esaslarının yer aldığı kutucuklar şunlardır:

  • Allah’a (cc) İman
  • Meleklere İman
  • Kitaplara İman
  • Peygamberlere İman
  • Ahirete İman
  • Kader ve Kazaya İman

2. İbadet ile ilgili olan ifadeler nelerdir?


 Cevap :

İbadet ile ilgili ifadeler şunlardır:

  • Namaz Kılmak
  • Oruç Tutmak
  • Zekât Vermek
  • Hacca Gitmek
  • Kelime-i Şehadet Getirmek

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


3. 2 ve 6 numaralı kutucuklardaki ifadeler arasındaki ilişkiyi kısaca açıklayınız.


 Cevap : 2 numaralı kutucukta ibadetler yer alırken, 6 numaralı kutucukta iman esasları bulunmaktadır. İbadetler, iman esaslarına uygun bir yaşam sürmek ve Allah’a bağlılığımızı göstermek için yapılan eylemlerdir. Yani ibadetler, imanın bir göstergesidir.


4. Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilişkili olan ifadeler hangileridir?


 Cevap :

Kur’an-ı Kerim’in iç düzeniyle ilgili ifadeler şunlardır:

  • Ayet
  • Sure
  • Cüz

Soru : Amentü duasını daha önce duydunuz mu?


Cevap : Evet, Amentü duasını daha önce duydum. Bu dua, İslam inancının temel esaslarını özetleyen bir metindir. Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere; hayır ve şerrin Allah’tan olduğuna iman etmeyi ifade eder. Ayrıca Kelime-i Şehadet’i de içerir. Müslümanlar için çok önemli bir inanç açıklamasıdır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin İslam’ın Şartları gibi temel konuları öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla düzenlenmiştir. 4. Sınıf Din Kültürü dersinde, çocuklar İslam’ın temel esaslarını öğrenirken, aynı zamanda günlük hayatta bu esasları nasıl uygulayacaklarını keşfederler. Özellikle MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu kitapta yer alan sorular ve etkinlikler, öğrencilerin dini bilgilerini pekiştirmelerine olanak tanır. Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45 arasında bulunan etkinlik cevapları, öğrencilere İslam’ın şartlarını daha iyi anlamaları için rehberlik eder.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı‘nda yer alan İslam’ın Şartları Metni Etkinlik Cevapları, çocukların bu temel konuları doğru bir şekilde kavramalarını amaçlar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45 arasında yer alan sorulara verilen yanıtlar, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal sorumluluklarını anlamalarına katkı sağlar. Özellikle MEB Yayınları tarafından hazırlanan bu etkinlik cevapları, çocukların din bilgilerini derinlemesine öğrenmelerini sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45


Soru : İslam’ın şartları denilince aklınıza neler geliyor?


Cevap :

İslam’ın şartları denilince şu beş temel ibadet aklıma geliyor:

  1. Kelime-i Şehadet getirmek (Allah’tan başka ilah olmadığına ve Hz. Muhammed’in peygamber olduğuna inanmak ve bunu söylemek).
  2. Namaz kılmak.
  3. Oruç tutmak.
  4. Zekat vermek.
  5. Hacca gitmek (gücü yetenler için).

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Namaz ibadeti insana neler kazandırır? Listeleyiniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Namaz ibadeti insana şu kazançları sağlar:

  1. Allah’a yakın olmayı ve O’nunla bağ kurmayı öğretir.
  2. Disiplinli ve düzenli bir hayat alışkanlığı kazandırır.
  3. Ruhsal huzur ve mutluluk sağlar.
  4. Sabırlı ve sorumlu olmayı öğretir.
  5. İnsanların kötü alışkanlıklardan ve davranışlardan uzak durmasına yardımcı olur.
  6. Ahiret için sevap kazandırır ve insanın maneviyatını güçlendirir.
  7. Şükretme ve dua etme bilincini artırır.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar veriniz. Doğru cevapların sizi hangi şekle götüreceğini bulunuz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 Cevapları”


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin dini bilgilerini derinleştirmeye yardımcı olacak bir rehber niteliği taşır. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü İslam’ın İnanç Esasları Metni Etkinlik Cevapları, İslam’ın temel inanç prensiplerini anlamaya yönelik sorular içerir. Bu etkinlikler, çocukların Allah’a, meleklere, kitaplara, peygamberlere ve ahirete olan inançlarını pekiştirir. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 Cevapları ise bu temel inanç esaslarını açıklamak ve kavratmak için özel olarak hazırlanmıştır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları, çocukların yaş seviyelerine uygun olarak hazırlanan konularla, dini bilgileri kolayca öğrenmelerini sağlar. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40 MEB Yayınları bölümlerinde, inanç esaslarıyla ilgili önemli bilgiler ve etkinlikler yer alır. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, çocukların sadece teorik bilgiyi değil, aynı zamanda pratik yaşamda dini nasıl uygulayacaklarını öğrenmelerine yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39-40


Soru : İmanın şartları denilince aklınıza neler geliyor?


Cevap : İmanın şartları denilince, Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe ve kadere inanmak aklıma geliyor. Bunlar, bir Müslümanın inanması gereken temel esaslardır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları 


— Çiçekler onları sevdiğimizi anlarlar mı?
— Anlamaz mı yavrum, Allah’ın yarattığı her şey sevgiden anlar. Bak hayvanlar bile kendilerini sevene daha çok bağlanır. Babaannem, bir defa ekmek veren eli unutmazlar, derdi. Çiçekler de öyledir, her canlı öyledir.
— Allah çiçekleri sevdiği için mi hepsi rengârenk ve güzel kokuyor? Allah sevdiği için mi çiçekler bu kadar güzel?
— Tabii yavrum. Allah güzel olduğu için yarattıkları da güzel. Hepsinde ayrı bir güzellik, hikmet var.
— Ben de bu menekşe kadar güzel olmak isterdim.
— Sen ondan da güzelsin yavrum. Sen insansın. İnsan, Allah’ın yarattığı en güzel varlıktır. Allah’ın en çok sevdiği varlıktır.
— Ama benim bu kadar güzel bir rengim yok ki.
— Senin de kırmızı kırmızı yanakların var ya güzel kızım.
— … Rabia Gülcan

Beni ve Her Şeyi Yaratan Allah (Kısaltılmıştır.)

Soru : Bu hikâyeden yola çıkarak Allah’a (cc) iman etmekle sevgi arasındaki ilişkiyi yorumlayınız.


Cevap : Allah’a iman etmek, O’nun yarattığı her şeyi sevmeyi de beraberinde getirir. Allah’ın yarattığı güzellikleri görmek ve onlara sevgiyle yaklaşmak, Allah’a olan imanımızın bir göstergesidir. Çiçekler, hayvanlar ve insanlar Allah’ın sevgisiyle yaratılmıştır. Bu yüzden sevgi, iman eden bir insanın hayatında önemli bir yer tutar. Sevgi, Allah’a olan inancı derinleştirir ve O’nun yarattığı her şeye karşı saygı ve şefkat duymayı sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları 


Soru : Aşağıdaki karekoddan İmanın Şartları ilahisini dinleyiniz ve ilahinin sözlerini
noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

İmanın Şartları İlahisi Sözleri:

  1. Allah’a iman
  2. Meleklerine iman
  3. Kitaplarına iman
  4. Peygamberlerine iman
  5. Ahiret gününe iman
  6. Kadere, hayır ve şerrin Allah’tan olduğuna iman


 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Cevapları, öğrencilerin dini ve ahlaki değerleri öğrenmesine yardımcı olacak etkinlikler içerir. Özellikle 4. Sınıf Din Kültürü 2. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ünite konularını kavramasına ve sorulara doğru yanıtlar vermesine yardımcı olur. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 33 Cevapları, öğrencilerin bu süreçteki bilgilerini pekiştirmeleri için rehber niteliğindedir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü ders kitabında, MEB tarafından hazırlanan içerikler, çocukların manevi gelişimlerine katkıda bulunur. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları, üniteye hazırlık yaparken öğrencilerin etkinliklerde kendilerini sınamalarını sağlar. Bu etkinlikler sayesinde, öğrenciler hem derslerini daha iyi anlar hem de günlük hayatlarına bu bilgileri yansıtarak daha bilinçli bireyler haline gelirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : İman kavramını sözlükten bularak defterinize yazınız.


Cevap : İman, sözlük anlamı olarak “güvenmek, inanmak ve bağlanmak” demektir. Dini terim olarak ise Allah’a, O’nun peygamberlerine, kitaplarına, meleklerine, ahiret gününe ve kadere inanmayı ifade eder.


Soru : İslam dininde yer alan ibadetleri, çevrenizdeki kişilere sorarak aldığınız cevapları sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Madde Madde Çevremdeki kişilerin verdiği cevaplar:

  • Namaz kılmak
  • Oruç tutmak
  • Zekat vermek
  • Hacca gitmek
  • Kurban kesmek
  • Sadaka vermek
  • Dua etmek

Soru : https://kuran.diyanet.gov.tr/mushaf sitesini inceleyerek Kur’an-ı Kerim hakkında edindiğiniz bilgileri defterinize yazınız.


Cevap : Kur’an-ı Kerim, İslam dininin kutsal kitabıdır. 114 sure ve 6.236 ayetten oluşur. İlk suresi Fatiha, son suresi Nas suresidir. Peygamberimiz Hz. Muhammed’e 23 yıl boyunca Cebrail aracılığıyla indirilmiştir. Kur’an, insanlara doğru yolu göstermek ve onları iyiliğe davet etmek için gönderilmiştir.


Soru : Amentü duasının anlamını araştırarak defterinize yazınız.


Cevap : Amentü duasının anlamı:

“Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kadere; hayrın ve şerrin Allah’tan olduğuna iman ettim. Ölümden sonra dirilmeye inandım. Şehadet ederim ki Allah’tan başka ilah yoktur ve Muhammed onun kulu ve peygamberidir.”



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları içerisinde yer alan 4. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları, öğrencilerin din kültürü konularındaki bilgilerini değerlendirme fırsatı sunar. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 28, 29, 30, 31 Cevapları‘nda dua ve ibadetlerle ilgili sorular yer alırken, öğrencilere İslam’ın temel ilkelerini anlamaları için rehberlik eder. Bu etkinliklerde, Allah’a şükretmek, dua etmek ve ibadetlerin hayatımızdaki yerini kavramak gibi önemli konular işlenmiştir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31 MEB Yayınları kısmında, öğrencilerin ders boyunca öğrendiklerini tekrar etmeleri ve uygulamaları istenmiştir. Bu etkinlikler, sadece teorik bilgiyi değil, aynı zamanda dini değerlerin pratiğe dökülmesini de teşvik eder. Bu bölüm, öğrencilerin manevi gelişimlerine katkıda bulunarak, onların dua ve ibadetlerle daha yakından ilgilenmelerine yardımcı olur.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 28-29-30-31


1. ÜNİTE SONU DEĞERLENDİRME


Soru : Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


Cevap :

  • (Doğru) “Sübhanallah” diyerek Allah’ın (cc) bütün eksikliklerden uzak olduğunu kabul ederiz.
  • (Doğru) Haram, Allah’ın (cc) yapılmasını kesin olarak yasakladığı söz ve davranışlardır.
  • (Yanlış) Allah’a (cc) teşekkürümüzü “Estağfirullah” ifadesiyle dile getiririz. (“Elhamdülillah” ifadesiyle teşekkür ederiz.)
  • (Yanlış) Maşallah, “Allah (cc) sizi her türlü kaza ve beladan korusun.” anlamına gelen bir duadır. (Maşallah, “Allah’ın izniyle” anlamındadır ve bir güzelliği veya başarıyı övmek için kullanılır.)
  • (Doğru) Bir yakınımız yolculuğa çıkarken ona “Allah’a (cc) emanet ol.” diyerek dua ederiz.

B. Yukarıda verilen ifadelerden uygun olanlarıyla cümleleri tamamlayınız.


Cevap :

  1. Teşrik tekbiri, Kurban Bayramı’nda farz namazların ardından okunur.
  2. Yüce Allah’ın yapılmasına veya yenilip içilmesine izin verdiği şeylere helal denir.
  3. Bir işin güzel bir şekilde sonuçlanmasını istediğimizde inşallah deriz.
  4. Hz. Peygamber’in ismi anılınca sallallahü aleyhi vesellem ifadesiyle ona selam göndeririz.
  5. Hasta bir arkadaşımızı ziyaret ettiğimizde Allah şifa versin diyerek ona dua ederiz.

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


C. Aşağıdaki soruları dikkatle okuyunuz ve doğru seçeneği işaretleyiniz.


1. Öğretmen, öğrencilere “Günlük dilde kullandığınız selamlaşma ifadeleri hangileridir?” diye sormuştur.

Esra: Hayırlı sabahlar
Halit: Estağfirullah
Fatma: Selamünaleyküm
Mehmet: İyi günler

Buna göre hangi öğrencinin verdiği cevap yanlıştır?


Cevap : B) Halit

“Estağfirullah” bir selamlaşma ifadesi değildir; günahların bağışlanmasını dilemek için kullanılan bir ifadedir.


2. Verilen bilgilerden hangileri doğrudur?

I. Alışveriş yaptığımız bakkala “Allah zihin açıklığı versin.” diyerek ona dua ederiz.
II. Bir kişiden iyilik gördüğümüzde hoşnutluğumuzu ifade etmek için “Allah razı olsun.” deriz.
III. Uyumaya giden birine “Allah rahatlık versin.” diyerek dua ederiz.
IV. Bir işle meşgul olan birine “Allah’a şükürler olsun.” dersek güzel bir dilekte bulunuruz.


Cevap : C) II. ve III.

“Allah razı olsun” iyilik karşısında kullanılır, “Allah rahatlık versin” ise uyumaya giden birine yapılacak güzel bir duadır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


3. • Allah’ın (cc) tüm varlıklardan üstün olduğunu ifade etmeye – – – – denir.

• Müslümanlar, Hz. Muhammed’e (sav) olan sevgilerini ve saygılarını göstermek için – – – – duasını okurlar.

Verilen cümlelerde noktalı yerlere sırasıyla aşağıdaki ifadelerden hangileri gelmelidir?


A) tekbir-salavat
B) hamt-şükür
C) helal-haram
D) selam-besmele

Cevap : A) tekbir-salavat

Verilen cümlelerde noktalı yerlere sırasıyla “tekbir” ve “salavat” gelmelidir.

  1. Allah’ın (cc) tüm varlıklardan üstün olduğunu ifade etmeye tekbir denir.
  2. Müslümanlar, Hz. Muhammed’e (sav) olan sevgilerini ve saygılarını göstermek için salavat duasını okurlar.

4. Günlük hayatta bir işe başlarken Allah’ın (cc) adını anmak, O’na olan inancın ve bağlılığın samimi bir ifadesidir. Bu nedenle evden çıkarken, yemeğe başlarken, elbisemizi giyerken, abdest alırken ve ders çalışırken – – – – deriz.

Verilen paragrafta noktalı yere aşağıdaki ifadelerden hangisi gelmelidir?

A) Estağfirullah
B) Sübhanallah
C) Sallallahü aleyhi vesellem
D) Bismillâhirraḥmânirraḥîm

Cevap : D) Bismillâhirraḥmânirraḥîm

Verilen paragrafta günlük hayatta bir işe başlarken Allah’ın adını anmak gerektiği ifade edildiği için noktalı yere “Bismillâhirraḥmânirraḥîm” gelmelidir.


5. I. Namazlarda başlangıç tekbirinden sonra okunur.
II. Hz. Peygamber’e ve ailesine dua içerir.
III. Cenaze namazlarında okunur.

Yukarıdaki cümlelerden hangisi/hangileri Sübhaneke duasıyla ilgilidir?


A) Yalnız I.
B) I. ve II.
C) I. ve III.
D) II. ve III.

Cevap : C) I. ve III.

Sübhaneke duası hakkında doğru bilgiler şunlardır:

I. Namazlarda başlangıç tekbirinden sonra okunur. (Doğru, namazın başında Sübhaneke duası okunur.)

III. Cenaze namazlarında okunur. (Doğru, cenaze namazında da Sübhaneke duası okunur.)

II. Hz. Peygamber’e ve ailesine dua içerir. (Yanlış, bu ifade genellikle Salavat için geçerlidir; Sübhaneke duası, Allah’ın eksikliklerden uzak olduğunu ifade eder.)


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


D. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


Soru : Selamlaşmak insan ilişkilerine nasıl katkıda bulunur? Yorumlayınız.


Kısa Cevap :

Selamlaşmak, insanlar arasındaki bağı güçlendirir, dostluk ve saygıyı artırır. Karşılıklı selam vermek, güven ve samimiyetin oluşmasına yardımcı olur.

Uzun Cevap :

Selamlaşmak, insanlar arasında sıcak bir bağ kurarak ilişkileri olumlu yönde etkiler. Selamlaşma, dostluk ve kardeşlik duygularını pekiştirir, toplumda birlik ve beraberlik oluşturur. Selam veren kişi karşısındaki insana saygı gösterdiğini ifade ederken, selam almak da aynı şekilde karşılıklı saygı ve hoşgörüyü artırır. Böylece, toplum içinde güven ortamı oluşturulur ve insanlar arasında olumlu bir iletişim kanalı açılır.


Soru : Sevap ve günah olan davranışlara ikişer tane örnek veriniz.


Kısa Cevap :

Sevap olan davranışlar: Fakire yardım etmek, büyüklere saygı göstermek.

Günah olan davranışlar: Yalan söylemek, insanlara zarar vermek.

Uzun Cevap :

Sevap olan davranışlara örnek olarak, bir fakire yardım etmek, insanlara karşı güler yüzlü ve nazik olmak gösterilebilir. Bu tür davranışlar hem Allah’ın hoşnutluğunu kazanmayı sağlar hem de topluma faydalı olmayı amaçlar. Günah olan davranışlar ise yalan söylemek ve insanlara haksızlık yapmak gibi olumsuz tutumlardır. Bu davranışlar hem Allah’ın rızasını kaybetmeye sebep olur hem de insanlara zarar verir, toplumsal düzeni bozar.


Soru : . Allah’a (cc) şükrümüzü belirtmek için hangi ifadeleri kullanırız? Yazınız.


Kısa Cevap :

Allah’a şükrümüzü belirtmek için “Elhamdülillah”, “Şükürler olsun” gibi ifadeler kullanırız.

Uzun Cevap :

Allah’a olan şükrümüzü dile getirirken “Elhamdülillah” ifadesi, bütün övgülerin Allah’a ait olduğunu ve O’na şükrettiğimizi ifade eder. “Şükürler olsun” demek ise Allah’ın bize verdiği nimetlerden dolayı memnuniyetimizi ve minnettarlığımızı dile getirmenin bir yoludur. Bu ifadeler, hem sözlü olarak hem de kalben Allah’a olan bağlılığımızı ve şükrümüzü ifade etmenin önemli yollarındandır.


Soru : “Allah bereket versin.” ve “Hayırlı işler.” ifadeleri hangi durumlarda kullanılır? Yazınız.


Kısa Cevap :

“Allah bereket versin.” genellikle bir işin ya da kazancın bereketli olmasını dilerken kullanılır. “Hayırlı işler.” iş yapan birine iyi dileklerde bulunmak amacıyla söylenir.

Uzun Cevap :

“Allah bereket versin.” ifadesi, bir kişinin bir işi bitirdikten ya da kazanç sağladıktan sonra o işin bereketli ve faydalı olması dileğiyle kullanılır. Özellikle ticaretle uğraşan kişilere bu dua edilerek işlerinin daha bereketli olması temenni edilir. “Hayırlı işler.” ifadesi ise, genellikle çalışmakta olan kişilere veya yeni bir işe başlayanlara iyi dileklerde bulunmak amacıyla söylenir. Bu ifadeler, toplumsal dayanışmayı ve insanlar arasındaki iyi niyetin yansımasını sağlar.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 27


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları arasında en dikkat çeken bölümlerden biri, 4. Sınıf Din Kültürü Bir Dua Tanıyorum: Sübhaneke Duası ve Anlamı Metni Etkinlik Cevapları bölümüdür. Bu bölümde, çocuklara Sübhaneke duası öğretilirken, anlamı üzerinde de durulmaktadır. 4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 27 Cevabı, dua etmenin sadece bir söz değil, kalpten gelen bir yakarış olduğunu vurgular.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27 MEB Yayınları, dua eğitiminin yanı sıra, çocukların anlamlarını öğrenerek bu duaları daha bilinçli şekilde okumalarını teşvik eder. Sübhaneke duası gibi duaların sadece dil ile söylenmesi değil, anlamlarının kavranarak maneviyatın derinleştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede, çocuklar dini vecibeleri yerine getirirken daha bilinçli ve içten olabilirler.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : Sübhaneke duasıyla ilgili neler biliyorsunuz?


Kısa Cevap :

Sübhaneke duası, namazın başında okunan ve Allah’ı yücelten bir duadır. Allah’ın eksikliklerden uzak olduğunu ifade eder.

Uzun Cevap :

Sübhaneke duası, namazın başlangıcında okunan önemli bir duadır. Bu dua ile Allah’ı yüceltir, O’nun her türlü eksiklik ve kusurdan uzak olduğunu ifade ederiz. Sübhaneke duasında Allah’a hamd ve övgü sunulur, O’nun yüceliği dile getirilir. Bu dua, kulların Allah’ın büyüklüğünü idrak etmeleri ve ona yönelmeleri açısından manevi bir derinliğe sahiptir.


Soru : Sübhaneke duasının nerelerde okunduğunu noktalı yerlere yazınız.


Kısa Cevap :

Sübhaneke duası, namazın başlangıcında, sabah ve akşam dualarında okunur.

Uzun Cevap :

Sübhaneke duası, özellikle namazın başlangıcında okunan bir duadır. Namaza başlarken önce niyet edilir, ardından Sübhaneke duası okunur. Bunun dışında sabah ve akşam dualarında, Allah’ı yüceltmek ve O’nun büyüklüğünü dile getirmek için de Sübhaneke duası okunabilir. Bu dua, Allah’a olan derin bağlılığı ve yüceliği ifade eden bir niyazdır.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 25, 26


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları, dua ve dileklerin insan hayatındaki önemini anlamak için hazırlanmış etkinliklerle doludur. 4. Sınıf Din Kültürü Dilek ve Dualarda Geçen Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları, çocuklara dualarda kullanılan kelimelerin ve ifadelerin ne anlama geldiğini açıklar. Bu sayede öğrenciler, duaları bilinçli bir şekilde kullanmayı öğrenmektedir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 25, 26 Cevapları, öğrencilerin dua ederken dikkat etmeleri gereken noktaları anlatır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26 MEB Yayınları, dua etmenin huzur bulmak ve manevi güç kazanmak açısından önemli olduğunu vurgular ve çocukların bu bilinci edinmelerine katkı sağlar.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 25-26


Soru : Bir arkadaşınız size yardım ettiğinde ona neler söylersiniz?


Kısa Cevap :

Ona “Teşekkür ederim” ya da “Allah razı olsun” derim.

Uzun Cevap :

Arkadaşım bana yardım ettiğinde, ona minnettarlığımı göstermek için “Teşekkür ederim” veya “Allah razı olsun” derim. Bu ifadeler hem arkadaşlığın değerini hem de Allah’a olan şükran duygumu ifade eder. Yardımlaşma, insan ilişkilerinde önemli bir yere sahiptir ve bunu güzel sözlerle takdir etmek gerekir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


Soru : Dilimizde niçin içinde “Allah (cc)” adı geçen bu kadar ifade vardır?
Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

Dilimizde Allah’ın adı geçen ifadeler, Allah’a olan inancımızı ve ona bağlılığımızı göstermek içindir.

Uzun Cevap :

Dilimizde Allah’ın (cc) adı geçen pek çok ifade kullanmamızın nedeni, Allah’a olan inancımızı, saygımızı ve bağlılığımızı her an hatırlamak ve göstermek istememizdir. “Allah’a şükür”, “Allah korusun” gibi ifadeler, günlük hayatta karşılaştığımız olaylarda, dualarımızda ve dileklerimizde Allah’ı anarak onun bize olan rahmetini ve gücünü kabul ettiğimizin bir göstergesidir. Bu tür ifadeler, inançlarımızı canlı tutar ve bize huzur verir.


Soru : Bir hafta boyunca çevrenizdeki olayları gözlemleyiniz. Bu olaylarda kullanılan
dilek ve dua cümlelerini yazınız.


Kısa Cevap :

“Allah’a emanet ol”, “Allah yardımcın olsun”, “İnşallah” gibi dilek ve dua cümleleri kullanılır.

Uzun Cevap :

Bir hafta boyunca çevremde gözlemlediğim olaylarda sıkça “Allah’a emanet ol”, “Allah yardımcın olsun”, “İnşallah” gibi dilek ve dua cümleleri kullanıldığını gördüm. İnsanlar birbirlerine iyilik dilemek, yardım istemek veya umutla bekledikleri bir şeyin olmasını temenni etmek için bu tür cümleleri kullanıyorlar. Bu dualar, hem Allah’tan yardım ve korunma talebini hem de insanların birbirine olan iyi dileklerini ifade etmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Cevapları, çocukların İslam dinine dair temel kavramları öğrenmelerine yardımcı olur. Kitabın 4. Sınıf Din Kültürü Günlük Konuşmalarda Dinî İfadeler Metni Etkinlik Cevapları kısmında, öğrencilerin günlük hayatta sıkça kullandıkları dinî ifadeler ele alınmıştır. Bu etkinlikler, öğrencilerin “Allah razı olsun”, “Allah korusun” gibi ifadeleri bilinçli şekilde kullanmalarını sağlar.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24 MEB Yayınları”

4. Sınıf Din Kültürü Sayfa 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 Cevapları, çocukların İslam dininin temel ilkelerini anlamalarına yardımcı olacak soruları içerir. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı, MEB tarafından yayımlanan güvenilir bir kaynak olup, öğrencilerin dini değerlerini geliştirir. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24 MEB Yayınları, ibadet, dua ve güzel ahlak gibi konulara odaklanarak çocuklara yol gösterir.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24


Soru : Bir arkadaşınıza selam verirken hangi ifadeleri kullanıyorsunuz? 


Kısa Cevap :

  • Selamünaleyküm
  • Merhaba
  • Hayırlı günler

Uzun Cevap :

Arkadaşlarıma selam verirken genellikle “Selamünaleyküm” diyerek karşılıklı dua ve barışı hatırlatan bir ifade kullanırım. Bunun dışında, daha günlük bir selamlaşma için “Merhaba” veya “Hayırlı günler” gibi ifadelerle de selamlaşırım. Bu tür selamlaşmalar arkadaşlık bağlarını güçlendirir ve aramızda saygı ve sevgiyi pekiştirir.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Soru : Günlük hayatınızda ne zaman besmele çektiğinizi boş bırakılan yerlere yazınız.


Kısa Cevap :

  • Yemek yemeden önce
  • Derse başlamadan önce
  • Bir işe başlarken

Uzun Cevap :

Günlük hayatımda birçok kez besmele çekerim. Yemek yemeden önce, Allah’ın verdiği nimetler için şükür niyetiyle “Bismillahirrahmanirrahim” derim. Aynı şekilde, derse başlamadan önce başarı ve bereket dilemek için besmele çekerim. Herhangi bir işe başlarken de besmele çekmek, işin Allah’ın adıyla başlamasını ve hayırlı sonuçlanmasını dilemenin bir ifadesidir.


Soru : Bir işe başlarken niçin besmele çekilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

  • Allah’tan yardım istemek için
  • İşin hayırlı ve bereketli olması için

Uzun Cevap :

Bir işe başlarken besmele çekmek, o işte Allah’tan yardım dilemenin ve O’nun rızasını kazanmanın bir ifadesidir. Besmele, işlerin hayırlı ve bereketli bir şekilde başlaması için önemlidir. Aynı zamanda, bu dua cümlesi ile Allah’ın adını anarak, işin sonunda başarıya ulaşmayı umut ederiz. Besmele ile başlanan işler, manevi bir güven sağlar ve insanın içini rahatlatır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Günlük hayatta kullanılan selam ifadelerinin yer aldığı kutucukları renkli kalemlerle boyayınız.


Cevap :

Günlük hayatta kullanılan selam ifadeleri şunlardır:

  • Selamünaleyküm
  • Aleykümselam
  • Hayırlı günler
  • Hayırlı sabahlar

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları


Hz. Peygamber, Enes b. Malik’e (ra)* verdiği bir öğütte şöyle buyurmuştur: “Yavrucuğum! Ailenin yanına girdiğin zaman selam ver. Bu, senin ve ailen için bereket olur.” (Tirmizi, İsti’zân, 10.)

Soru : Bu hadisi selamın önemi açısından yorumlayınız.


Cevap :

Hadiste, Peygamber Efendimiz (sav) selam vermenin aile ve toplum hayatında önemli bir yere sahip olduğunu vurgulamıştır. Selam, hem kişinin kendisine hem de ailesine bereket getirir. Selamlaşmak, sevgi ve saygıyı artıran, insanlar arasında güven bağları kuran bir ibadettir. Bu yüzden Peygamberimiz, eve girdiğimizde ailemize selam vermemizi tavsiye etmiştir. Böylece huzur, bereket ve mutluluk evimize dolacaktır.


4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Harflerinin yerleri değiştirilmiş ifadeleri, verilen tanımlardan yola çıkarak bulunuz.


Cevap :

  • Bir işe başlarken Allah’ın (cc) adını anmak için kullanılan dua cümlesidir. : Bismillahirrahmanirrahim
  • Her türlü nimetten dolayı “Şükür Allah’adır (cc), övgü ve yücelik Allah’a (cc) aittir.” anlamlarına gelen dua cümlesidir. : Elhamdülillah
  • Yüce Allah’ın bütün eksiklerden ve kusurlardan uzak olduğunu ifade eden dua cümlesidir. : Sübhânallah
  • “Allah’tan (cc) bağışlanma dilerim.” anlamına gelen dua cümlesidir. : Estağfirullah

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Karışık harfleri doğru şekilde sıralayarak tanımları verilen kelimeleri bulunuz.


Cevap :

  • “Allah en büyüktür.” anlamına gelen ifadedir. : Allahu Ekber
  • Hz. Peygamber’i anmak ve ona selam göndermek için okunan dualardır. : Salavat

4. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Bir hafta boyunca yaptığınız ve size sevap kazandırabilecek davranışlarınızı düşününüz. Aşağıdaki soruları dikkate alarak boş bırakılan yerlere yazınız.


Kısa Cevap :

  • Yolda gördüğüm çöpleri topladım.
  • Komşuma yardım ettim.
  • Yaşlı birine marketten alışveriş yapmasına yardım ettim.

Uzun Cevap :

Bu hafta boyunca sevap kazandırabilecek birçok davranış yaptım. Örneğin, sokakta gördüğüm çöpleri topladım ve çevrenin temiz kalmasına katkıda bulundum. Ayrıca, yaşlı komşuma yardım ederek marketten alışveriş yapmasına yardımcı oldum.

Bir gün de arkadaşımın yardıma ihtiyacı olduğunda ona derslerinde destek oldum. Bu tür davranışlar, hem insanlara fayda sağladığım hem de Allah’ın rızasını kazanabileceğim güzel işlerdir.



 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 MEB Yayınları

İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 11


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları


İlkokul öğrencilerinin dini eğitimine katkı sağlamak amacıyla hazırlanan İlkokul 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı, çocuklara temel dini bilgiler kazandırmayı hedeflemektedir. Kitabın 1. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları bölümünde, İslam dininin temel kavramları sade ve anlaşılır bir şekilde öğrencilere aktarılmaktadır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 MEB Yayınları”

Özellikle, 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Metni Etkinlik Cevapları öğrencilerin öğrendiklerini pekiştirmelerine yardımcı olacak sorularla zenginleştirilmiştir. Kitabın 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 Cevapları, dua ve ibadet konularında öğrencilere yol gösterici niteliktedir. MEB tarafından yayımlanan 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı, öğrencilerin İslam kültürünü anlamalarına yardımcı olmayı amaçlayan önemli bir kaynaktır. 4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 MEB Yayınları, temel dini bilgiler ile ilgili etkinlikleri içermektedir ve bu etkinlikler sayesinde çocuklar öğrendiklerini daha iyi kavramaktadır.


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 11 Cevapları


1. Arkadaşlarınızla konuşurken din ile ilgili kullandığınız ifadelerden defterinize üç örnek yazınız.


Kısa Cevap :

  • İnşallah yarın görüşürüz.
  • Allah yardımcımız olsun.
  • Elhamdülillah işler yolunda.

Uzun Cevap :

Arkadaşlarımızla günlük konuşmalarımızda din ile ilgili birçok ifade kullanırız. Örneğin, bir işin gerçekleşmesini dilerken “İnşallah” deriz, bu da Allah’ın isteğiyle olacağını belirtir.

Bir zor durumda ise “Allah yardımcımız olsun” diyerek Allah’tan destek dileriz. Mutlu bir olay yaşadığımızda ya da güzel bir sonuç aldığımızda “Elhamdülillah” diyerek Allah’a şükrederiz. Bu ifadeler, dini inancımızın konuşmalarımızda doğal bir yer tuttuğunu gösterir.


2. Ders çalışan birine nasıl dua edersiniz? Düşünerek sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

  • Allah zihin açıklığı versin.
  • Rabbim çalışmalarını başarılı kılsın.

Uzun Cevap :

Ders çalışan birine dua ederken, genellikle başarı ve kolaylık dilekleriyle Allah’a yöneliriz. Örneğin, “Allah zihin açıklığı versin” ifadesiyle kişinin bilgileri kolayca öğrenmesini dileriz.

Ayrıca, “Rabbim çalışmalarını başarılı kılsın” diyerek hem çalışmalarının verimli olmasını hem de başarıya ulaşmasını isteriz. Bu tür dualar, ders çalışan kişiye manevi bir destek sunar ve kendini daha iyi hissetmesine yardımcı olur.


3. Helal ve haram kelimelerinin anlamlarını sözlükten araştırarak defterinize yazınız.


Kısa Cevap :

  • Helal: İslam’a göre yapılmasına izin verilen, meşru olan.
  • Haram: İslam’a göre yapılması kesinlikle yasak olan.

Uzun Cevap :

Helal, İslam dininde yapılmasına izin verilen, meşru olan davranış, yiyecek ya da eylemler için kullanılır. Örneğin, helal yiyecekler, dinimize uygun şartlarda hazırlanan gıdalardır.

Haram ise İslam’a göre yapılması kesinlikle yasaklanmış olan eylemleri, yiyecekleri ya da davranışları ifade eder. Haram olan bir şey, Allah’ın emirlerine aykırı kabul edilir ve kesinlikle kaçınılması gereken bir durumdur. Helal ve haram kavramları, Müslümanların yaşamında önemli bir yer tutar.


4. Günlük konuşmalarınızda içinde “Allah (cc)” ismi geçen ifadeler oluyor mu? Düşünerek defterinize not ediniz.


Kısa Cevap :

  • Allah razı olsun.
  • İnşallah.
  • Allah korusun.

Uzun Cevap :

Günlük konuşmalarımızda “Allah (cc)” ismi geçen birçok ifade kullanırız. Örneğin, birine teşekkür etmek istediğimizde “Allah razı olsun” diyerek, Allah’ın o kişiyi sevmesini ve ödüllendirmesini dileriz.

Bir dilekte bulunurken “İnşallah” deriz, bu da Allah’ın isteğiyle olmasını umduğumuz anlamına gelir. Tehlikeli bir durum karşısında ise “Allah korusun” diyerek, Allah’tan koruma talep ederiz. Bu ifadeler, Allah’a olan inancımızın günlük hayatımıza yansımasını gösterir.



 

Our Score

8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228 Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228


8. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228


OLİMPİYATLARIN ÖYKÜSÜ

Olimpiyat oyunlarının kökeninin eski Yunan uygarlığına dayandığını biliyor muydunuz? Olimpiyat oyunları, eski Yunan döneminde Elis kenti yakınlarındaki Olimpia (Olimpiya) vadisinde düzenlenen bir festivalle başlamıştı. Bu, eski Yunan uygarlığının en önemli spor olaylarından biriydi! Müzik, şiir, tiyatro ya da spor yarışmaları yapılırdı. Bunlardan biri de Olimpia’da, Zeus’un onuruna düzenlenen festivaldi. Bu festivaldeki olimpiyat oyunları için öteki Yunan kentlerinden Olimpia’ya çok sayıda atlet gelirdi. Atletler, beş gün süren festival boyunca çeşitli yarışmalara katılırlardı.

Olimpiyat oyunlarında başarılı olmak, bir atlet için büyük bir gurur kaynağıydı. Olimpiyat oyunlarında zafer kazanan atletler armağanlara boğulur, ömürlerinin geri kalanı boyunca çeşitli ayrıcalıklara sahip olurlardı… (…) Olimpiyat Oyunlarında Hangi Spor Dalları Vardı? Eski Yunan döneminde gerçekleştirilen olimpiyat oyunlarında at arabası yarışları, at yarışları, güreş, boks, koşu, güreşle boks karışımı bir spor dalı olan “pankrasyon” ve “pentatlon” dallarında yarışlar düzenleniyordu. Pentatlon, disk atma, cirit atma, yüksek atlama, koşu ve güreş dallarını içeren beş aşamalı bir yarışmaydı. (…)

Olimpiyatlara 1503 Yıl Ara Veriliyor!.. Eski Yunan uygarlığında olimpiyat oyunları, MÖ 776 yılından MS 393 yılına kadar düzenlendi. Oyunların yeniden düzenlenmeye başlaması için aradan 1503 yıl geçmesi gerekti. Çağdaş olimpiyat oyunlarının birincisi 1896 yılında Atina’da gerçekleştirildi. Olimpiyatları yeniden düzenleme fikri, Baron Pierre Coubertin (Piyer Kobertin) adlı bir Fransız’a aitti. Coubertin, 1894 yılında Fransa’da “Uluslararası Olimpiyat Komitesi’ni kurdu. Komite, olimpiyatların her dört yılda bir dünyanın farklı bir kentinde yapılmasına karar verdi. “Olimpiyat Meşalesi” ilk kez 1928 yılında, Amsterdam’daki olimpiyat oyunlarında kullanıldı. Olimpiyat bayrağıysa 1920 yılından beri kullanılıyor. Bayrağın ortasındaki mavi, sarı, siyah, yeşil ve kırmızı halkalar, yeryüzündeki beş kıtayı simgeliyor. Bu renklerin seçilmesinin nedeni, yeryüzündeki tüm ülkelerin bayraklarında içlerinden en az birinin bulunması.

Aslı ZÜLAL Bilim Çocuk dergisi (Kısaltılmıştır.)


A. Aşağıdaki soruları “Olimpiyatların Öyküsü” adlı metne göre cevaplayınız.


1. Olimpiyat Oyunları ne zaman ve nasıl başlamıştır?


Cevap :

Olimpiyat oyunları eski Yunan döneminde elit kenti yakınlarındaki Olimpia vadisi’nde başlamıştır.

Bu festival Zeus’un onuruna düzenlenmiştir.


2. Olimpiyat bayrağındaki renkler neyi temsil ediyor? Bu renklerin kullanılma nedenini açıklayınız.


Cevap :

Olimpiyat bayrağındaki renkler yeryüzündeki ışık ayrı temsil ediyor. Bu renklerini kullanılma amacı yeryüzündeki tüm ülkelerin bayraklarında en az birisinin bulunmasıdır.


3. Metinde geçen spor dalları dışında bugün hangi spor dalları olimpiyat oyunlarında yer almaktadır? 


Cevap :

Metinde geçen spor dalları dışında atletizm, kürek, basketbol, badminton, boks, kano, bisiklet, binicilik, eskrim, futbol, jimnastik, halter, hentbol, hokey, judo, su sporları, tekvando, tenis, masa tenisi, atıcılık, okçuluk, triatlon, yelken ve voleybol yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


B. Aşağıdaki cümleleri, harf ile verilen deyimlerle eşleştirerek harfleri yay ayraçların içine yazınız. 


(a) Taş kesilmek-b) Çam devirmek-c) Kuyruğuna basmak-ç) Tadını kaçırmak-d) Fırsat kollamak-e) Tadında bırakmak)


Cevap :

(….b.) 1. Karşısındakine dokunacak ya da kötü bir sonuç doğuracak söz söylemek.
(…d..) 2. Yapmak istediği bir iş için uygun zaman veya bir durum beklemek.
(…a..) 3. Çok şaşırıp ne yapacağını, ne söyleyeceğini bilememek, sesini çıkaramaz olmak.
(..c…) 4. Birini incitip saldırıda bulunmasına yol açmak, tahrik etmek.
(…ç..) 5. Güzel giden bir şeyi tatsız bir duruma sokacak ölçüsüzlüğe vardırmak.


C. Aşağıda Erben’in kumbarasında bir yılda biriktirdiği para miktarının grafiği verilmiştir. Verilen cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap :(…D..) 1. Ocak ayında şubat ayından daha çok para biriktirmiştir.
(….Y.) 2. En çok parayı temmuz ayında biriktirmiştir.
(..D…) 3. En az parayı eylül ayında biriktirmiştir.
(..Y…) 4. Aralık ayında kasım ayından daha çok para biriktirmiştir.
(…D..) 5. Erben’in mart ve aralık aylarında biriktirdiği para eşittir.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. Nefes almak, içten içe, derin derin Taze, ılık, serin Duymak havayı bağrında Nefes almak, her sabah uyanık Yukarıdaki dörtlüğün teması, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Havayı duymak B) Nefes almak
C) Uyanmak D) Yaşama sevinci


2. Hafız Nuri Efendi, kapının arkasından şemsiyesini aldı, yavaşça sokağa çıktı. Neden? Bir işi mi var? Birini mi görecekti? Hiçbir işi yok. Hiç çıkmasa da olabilirdi. Ancak çıkmış bulundu. Ayakları onu dört yol ağzına doğru götürdü. Bir yanında bakkal, bir yanında tekkenin mezarlık duvarı, karşısında iki evin arasında bir boş arsadan demir yolu görünüyordu. Bu parçada hikâyenin yapı unsurlarından hangisi yoktur?


A) Mekân B) Olay örgüsü
C) Şahıs kadrosu D) Zaman


3. İngiltere’de yapılan araştırmada, haftada 75 dakika egzersiz yapmanın depresyona yakalanma olasılığını beşte bir oranında azalttığı açıklandı. Cambridge (Kemric) Üniversitesinde yapılan çalışmada Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) önerdiği haftada 2.5 saatlik sporu yapanların ise yüzde 25 daha az depresyona yakalandıkları belirtildi. Yukarıdaki metnin türü, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Deneme B) Haber metni
C) Hikâye D) Sohbet


4. Aşağıdaki sorulardan hangisi 5N1K sorularından biri değildir?


A) Kaç? B) Kim?
C) Neden? D) Ne zaman?


5. Aşağıdakilerin hangisinde abartma vardır?


A) Ders çalışmayı seviyor.
B) Yeni çıkan filmi izlerken çok güldük.
C) Çantayı taşımakta zorlandım.
D) Televizyonda deniz görse boğulur.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


6. Aşağıdaki dizelerden hangisinde abartma yoktur?


A) Bir ah çeksem dağı taşı eritir.
B) Gözüm yaşı değirmeni yürütür.
C) Bak o zaman topraktaki sevince.
D) Gözümdeki yaşlardan bir deniz olur.


7. Aşağıdakilerden hangisinde deyim yanlış kullanılmıştır?


A) Müfettişin geleceğini duyunca etekleri zil çaldı.
B) Öğretmenini can kulağı ile dinledi.
C) Olanları anlattıkça kendini ele veriyordu.
D) İlk konuları gözden geçireceğiz.


8. Ateş püskürtmek-Pot kırmak-Kılı kırk yarmak-İdaresini bilmek-Yalnızca o an için geçerli olan bir durumu anlatan ve söyleyişe akıcılık katan deyimler başka deyimlerle yakın anlamlılık ilgisi kurabilir. Aşağıdaki deyimlerden hangisi verilen deyimlerden biriyle yakın anlamlılık ilişkisi kurmaz?


A) Göz kulak olmak
B) Burnundan solumak
C) Çam devirmek
D) İnce eleyip sık dokumak


9. Yüzde ısrar etme doksan da olur-İnsan dediğinde noksan da olur-Sakın büyüklenme elde neler var-Bir ben varım deme, yoksan da olur.Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî Aşağıdaki atasözlerinden hangisi şiirde verilen altı çizili kelimeyle aynı anlamdadır?


A) Bir el bir eli yıkar, iki el bir yüzü yıkar.
B) Kanaat gibi devlet (mutluluk) olmaz.
C) Bir çöplükte iki horoz ötmez.
D) Gençliğinin kıymeti, ihtiyarlıkta bilinir.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


10. • Şiirin anlatmak istediği temel duyguya “ana duygu” denir. Şiirin ana duygusunu belirlemek için:
• “Şiirde anlatılmak istenen nedir?” ya da
• “Şiirde verilmek istenen ileti nedir?” sorularına yanıt bulmak gerekir.
Bir şiir dinletisi hazırlamak isteyen öğrenciler, okuyacakları şiirlerin ana duygusunu belirlemek istemişlerdir. Hangi öğrenci okuyacağı şiirin ana duygusunu yanlış belirlemiştir?


1. Şimdi sen kalkıp gidiyorsun, git.
Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar, gitsinler.
Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin
Oysa Allah bilir bugün iyi uyanmıştık
Cemal SÜREYA


2. Ne hasta bekler sabahı
Ne taze ölüyü mezar
Ne de şeytan günahı
Seni beklediğim kadar
Necip Fazıl KISAKÜREK


3. Okulda, anladıkça başaracaksın.
Yaşamda, başardıkça anlayacaksın.
Gelecek mutlu-mutsuz, inanmasan da;
Gözlerin yaşardıkça anlayacaksın.
Özdemir Asaf


4. Dağlar var karanlık, dağlar var beyaz.
Korka korka eteğinden öper yaz;
Ağrıdağ, Babadağ, Gâvurdağ, Ilgaz
Kubbelerdir… dolaşır, aşılmaz.
Arif Nihat ASYA


A) Mustafa: 1-Ayrılık
B) Bilge: 2-Umut
C) Hikmet: 3- Tecrübe
D) Özgül: 4-Dostluk


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


Soru : Kanuni Sultan Süleyman’ın “Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi / Olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi” dizelerinden ve bu temada edindiğiniz bilgilerden yararlanarak sağlığın önemini anlatan bir yazı yazınız.


Kısa Cevap :

Sağlığın Önemi

Sağlık bir insanın yaşamını kaliteli ve güzel bir şekilde sürdürebilmesi için çok önemli bir yere sahiptir.

İnsanlar sağlıklı olduğu zaman yediklerinden, gezdiklerinden almış oldukları eğitimden ve hayatın her alanından zevk alır ve kolayca odaklanabilirler.

Hastalıklar ve ağrılar hayatımızın her alanında bizleri olumsuz etkiler.

Bu yüzden sağlık korunması gereken ve olmazsa olmaz Bir parçamızdır.

Uzun Cevap :

Sağlığın Önemi

Sağlık insanın hayatını mutlu bir şekilde geçirmesi için çok önemli bir yere sahiptir.

Sağlık genellikle her zaman var olan bir durum olarak algılansa da sağlıklı olmak için ve bunu korumak için büyük çaba göstermek gerekir.

Sağlıklı bir yaşam yapacağımız her alanda bizlerin işlerini kolaylaştıracak hayatımıza adapte olmamızı kolaylaştıracaktır.

Sağlıklı olan insanlar işlerini daha rahat ve kaliteli yapabildikleri gibi hayattan zevk almasını ve mutlu olmayı da daha kolay elde ederler.

Hastalıklar ve arılar ne kadar iyi bir hayatımız olursa olsun bizleri az veya çok mutlaka etkileyecek ve yapmış olduğumuz işleri az veya çok engel olacaktır.

Bu yüzden sağlığımızı korumalı ve sağlıklı yaşamak için elimizden geleni yapmalıyız.



 

Our Score
error: Content is protected !!