4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 107, 108, 109


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. İslamiyetin temizliğe verdiği önemi anlatınız.


Cevap :

İslamiyet hükümlerine koymuş olduğu ayet ve hadisler de temizliğin önemini vurgulamış ve temizlikle ilgili emirler ve bunları karşılığında mükafat müjdeleri vermiştir.

Müslümanların yapmış olduğu ibadetlerin bir çoğunda abdest, gusül gibi vücut temizliğine önem verilmiş ve bu sayede insanların ve bulunmuş oldukları mekanın temizliği amaçlanmıştır.


2. İbadetle temizlik arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Cevap :

İbadet Allahu Tealanın rızası için yapılmaktadır. İnsanları resmi kurum gibi yerlere gittiği zaman ki temizliği gibi aynı zamanda önem verdikleri ve yaratıcı olarak kabul etmiş oldukları Allah’ın huzuruna çıktıkları zaman da temiz olmaları gerekmektedir . Bu yüzden ibadet temiz olmayı gerektirir.


3. Temizliğin sağlık açısından önemi nedir? Açıklayınız.


Cevap :

Hastalıkları genellikle neden olan şeyler mikroplardır. Mikroplar ise temiz olmayan kirli ortamlarda bulunur. Temizliğine dikkat eden bir insan da mikroplar sevgiyle hastalanma riski de çok düşüktür. Bu yüzden genellikle bütün hastalıklarda temiz olmak tavsiye edilir. Bu yüzden temizlik sağlık açısından çok değerli ve çok önemlidir.


4. Çevreyi temiz tutmak için bireylere ne gibi görevler düşmektedir? Söyleyiniz.


Cevap :

Çevreyi temiz tutmak için bize düşen en büyük görev kullandığımız alanları temiz kullanmak, temiz bırakmak ve yerlere çöp atmamaktır.

Çevremizdeki bütün insanlar aslında bir insanlık vazifesi olan ve ede ben yapılması gereken kullanılan alanın temiz bırakılması ve kullanılması çok önemlidir. Ne yazıkki insanların yemiş oldukları gece kabuklarını yerlerde veya etrafta bıraktıklarını görmekteyiz. Bu şekilde davranan insanlar sebebiyle çevremiz rahatsız edici şekilde kirlenmektedir.


5. Evimizin temiz olması için neler yapabiliriz? Söyleyiniz.


Cevap :

Evimizi temiz olması için herkesin kullanmış olduğu eşyayı yerine bırakması, kullanmış olduğu özellikle ortak alanları temiz bırakması ve temizliğe dikkat etmesi, temizlik yapılacağı zaman herkesin kendi üzerine düşen görevi yapması gibi günlük olarak alışkanlık haline getirmemiz gereken davranışları uygulayarak evimiz temiz tutulabilir.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, doğrudan beden temizliğiyle ilgili bir durumdur?


A) Ayakkabıların temiz ve boyalı olması
B) Giysilerin temiz ve ütülü olması
C) El ve yüzün sık sık yıkanması
D) Çevrenin ağaçlandırılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, maddi temizlik kapsamında değerlendirilir?


A) Dürüstlük
B) Tırnak kesmek
C) Emaneti korumak
D) Sözünde durmak


3. “İslam dininde temizlik için …………………. kavramı kullanılır . …………………… kavramı bedenin, elbiselerin, çevrenin temiz olmasını; abdest almayı ve manevi temizliği kapsar. Yukarıdaki cümlede boş bırakılan bölümlere hangi ifade getirilmelidir?


A) Kefaret
B) Taharet
C) Rahmet
D) Merhamet


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 108 Cevapları


C. Aşağıdaki hadislerde boş bırakılan yerlere, kutucuklardaki kelimeler uygun şekilde yerleştiriniz.


1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk ………..……………, iyilik de ………..…….…… iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan ………..…….…..… götürür, kötülük de ………..…….……….. iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


(cehenneme-cennete-iyiliğe-kötülüğe-sevaba)


Cevap :

1.“Doğruluğa yapışın, ondan ayrılmayın. Çünkü doğruluk iyiliğe , iyilik de Cennet‘ e iletir. Yalandan kaçının. Çünkü yalan kötülüğe götürür, kötülük de Cehennem’e iletir…” (Müslim, Birr, 102.)


2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman ………..…….…… söyler, vadederse (söz verirse) sözünü ………..…….…… getirmez, kendisine bir şey ………..…….…… edildiği zaman ona ………..…….…… eder.” (Buhârî, İman, 25.)


(hıyanet-yerine-emanet-teslim-yalan)


Cevap :

2. “Münafığın alameti üçtür: Konuştuğu zaman yalan söyler, vadederse (söz verirse) sözünü yerine getirmez, kendisine bir şey amanet edildiği zaman ona hıyanet eder.” (Buhârî, İman, 25.)


Ç. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, “maddi, eller, kul, sabun, temizliği, misvak, abdest, ellerimi, ayaklar, manevi” kelimelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Yemekten önce ve sonra, tuvaletten çıkınca ellerimi mutlaka sabun ve suyla temizlerim.
  2. Namazdan önce abdest almak şarttır.
  3. Beden, elbise ve çevre temizliği maddi temizlik; duygu ve düşüncelerin temiz olması da manevi temizlik olarak adlandırılır.
  4. İslamiyet, temizliği bazı ibadetlerin ön şartı saymıştır.
  5. Abdest alırken ilk önce eller, en son da ayaklar yıkanır.
  6. Çevrenin kirletilmesi dinimize göre kul hakkı yemektir ve günahtır.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 109 Cevapları


D. Okulumuzun temiz ve düzenli olması için neler yapabiliriz? Aşağıdaki şemaya yazınız.


Cevap :

Okulumuzun temiz ve düzenli olması içerisinde olan bizlerin dikkati ve hassasiyeti sayesinde olur. Kullanmış olduğumuz eşyaları temiz kullanmak ve temiz olarak bırakmak, yerlere çöp atmamak ve kullanmış olduğumuz okul eşyalarını yerine bırakmak gibi aslında küçük olan işler okulumuzu temiz ve tertipli halde tutacaktır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107-108-109 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Çevremi Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : “Çevreyi temiz tutmak” denilince aklınıza neler geliyor?


Cevap : ““Çevreyi temiz tutmak” denilince aklınıza neler geliyor?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar çevreyi temiz tutma konusunda çok dikkatli olmalıdırlar. Çevre ortak kullanım alanı olduğu için insanların hepsi aynı duyarlılıkta olmalıdır. Bir insanın veya bir kesimin ihmali diğer insanları mağdur edebilir ve insanlar kirli bir evde kalmak zorunda kalabilirler.

Aslında çevreyi tutmak temiz tutmak zor gibi görünse de küçük şeylere dikkat edilmesi durumunda oldukça kolaydır. İnsanların kullanmış oldukları alanları temizlemeleri çöplerini çok kutularını atmaları gibi alışkanlık haline gelmesi gereken bazı şeylerin yapılması durumunda zaten temiz kalacaktır.

Çevre hem insanların hem de hayvanların yaşam yeri olduğun için bu bir insani vazifedir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 105 Cevapları


Etkinlik


Soru : Aşağıya, akrostiş tekniğini kullanarak bir şiir yazınız.


Cevap :

İman inanmak demek
Sevgiyle bağlanmak demek
Lisan ile şehadet, kalp ile tasdik etmek
Allah’ a teslim olup,
Mutluluğu bulmak demek

Allah yaratan Allah
Layık olan ibadete
Layık olan en güzele
Allah bizi en çok seven
Himmetle yardımla donatan, Dünya’ yı hizmetimize sunan Allah

İman ettim ben İslama
Mana verdim ben hayata
Allah dedim huzur buldum
Namaz ve ibadet yurdunda


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 106 Cevapları


Etkinlik


Soru : Yaşadığınız yerdeki insanlar, çevrenin temizliği ve korunması hususunda yeterince duyarlı davranıyorlar mı? Gözlem ve düşüncelerinizi aşağıdaki satırlara yazınız.


Cevap : “Yaşadığınız yerdeki insanlar, çevrenin temizliği ve korunması hususunda yeterince duyarlı davranıyorlar mı?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Yaşadığım yerdeki insanlar, çevrenin temizliği ve koruması hususunda bence yeter lice duyarlı davranmıyorlar.

Sadece küçük çocuklar ve bilemeyenler değil maalesef büyük olan insanlar yerlere çöp atıyor ve bulmuş oldukları alanları temiz bırakmıyorlar.

Bu da hem çevreyi kirletiyor hem de büyüklerini örnek alan çocuklar için çok kötü bir örnek oluyor. Bence çevre konusunda büyük küçük demeden herkes bilinçlenmeli ve çevresini temiz tutmalıdır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 104-105-106 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 102, 103


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Evimi ve Okulumu Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103 ANKA Yayınları”

Etkinlik


Soru : Siz, bedeninizi ve elbiselerinizi temiz tutmak için nelere özen gösteriyor, neler yapıyorsunuz? Aşağıya yazınız.


Cevap : “Siz, bedeninizi ve elbiselerinizi temiz tutmak için nelere özen gösteriyor, neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ben elbiselerimi ve bedenimi temiz tutmaya çok dikkat ediyorum. O elbiselerini ve kendi bedenine dikkat etmeyen insanlar bence tiksindirici olabiliyorlar.

Toplum içerisinde yaşadığımız için insanları rahatsız edecek kadar kirli olmak ben de insanlara yapılmış olan bir haksızlıktır. Kimsenin insanları tek sindirmeye hakkı yoktur.

Ben de elbiselerimi temiz tutmaya ve gerekmedikçe elbiselerimi kirletmemeye çok özen gösteririm. Böylece elbiselerim hem uzun süre temiz kalır hem de lekeleri lekelenerek çok çabuk eskimez. Ayrıca elbiselerin kirlendi zaman veya gelemese de ter kokusu gibi kokular oluştuğu zaman veya belli bir süre girdikten sonra onları değiştirir, temiz kıyafetler giymeye özen gösteririm gösteririm.

Beden temizliğine gelince ise vücudundaki bütün organların temizliğine dikkat eder, tırnaklarımı uzatmadan zamanında keserek aralarındaki ulaşmasını engellerim. Evet, lüks ve ayaklarimi sık sıfır kıyarak koku vekil oluşmasını engellerim. Saçlarımı düzenli bir şekilde tarayıp temizleyerek saçlarımın güzel görünmesine dikkat ederim.


Düşünelim


Soru : “Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözü bize neyi anlatmaktadır?


Cevap : ““Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözü bize neyi anlatmaktadır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Büyüklerimden sık sık “Aslan yattığı yerden belli olur.” atasözünü kullanmış olduğum eşya ve yer ile ilgili temiz bırakmam hususundaki öğütlerinden duymaktayım. Temiz olan insan odasını, yatağını, piknik için gitmiş olduğu alanı veya dışarıda kullanmış olduğu bir tuvaleti bile temiz bırakan insandır.

Bizler kullanmış olduğumuz alanları temiz bırakmalıyız ki başkası da gelip bu alanı kullandıklarında temiz bir ortam bulabilsinler. Eğer bütün insanlar bu bilince sahip olurlarsa ortak kullanılan tuvalet piknik alanları gibi alanlar her zaman tertemiz olur. İnsanlar piknik alanları gibi ortak kullanım alanı olan yerlerin kirli olmasından yakınsalar da kendileri de eğer bu alanları temiz bırakmıyorlarsa böyle söylemeye hakları yoktur. Çünkü herkesin atmış oldu ufak bir pislik ortamı çok kirli hale getirecektir.

Bu yüzden ister kendi şahsımıza ait olan yerleri isterse de ortak kullanım alanlarını temiz bırakmak ve temiz olarak kullanmak bir insanlık vazifesidir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Etkinlik


Soru : Eviniz ve okulunuz temiz olmadığında ne gibi sorun ve sıkıntılarla karşılaşabilirsiniz? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : “Eviniz ve okulunuz temiz olmadığında ne gibi sorun ve sıkıntılarla karşılaşabilirsiniz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Her insan yaşamış olduğu alanın temiz olmasını ister. Çünkü temiz olan alanlar hem fizyolojik açıdan hem de psikolojik açıdan insanı rahatlatır.

İnsanlar kirli ortamlarda her ne kadar hayatlarını devam ettirebilseler de ruhları bu pislikten rahatsız olur ve bir çok psikolojik hastalıklara kapı aralarlar.

Ayrıca mikroplar ve hastalıklar pis olan ortamlarda daha çok ilerleyebildiği için bir çok fizyolojik hastalıkta orada bulunan insan ve canlıların yakasını da bırakmaz. İnsanlar kendileri bu hastalıklara yakalandıkları gibi aynı zamanda diğer canlılara da bunları bulaştırabilirler.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 102-103 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Cevapları Sayfa 99, 100, 101


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bedenimi ve Giysilerimi Temiz Tutarım Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : Beden temizliği neleri kapsar? Düşününüz.


Cevap : “Beden temizliği neleri kapsar? Düşününüz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Beden temizliği insanlar için çok önemlidir. İnsanlar toplum içerisinde yaşayan varlıklardır. Bu yüzden yanlarında bulunan insanların temiz olmamasından ve ter ve kötü kokularla kokması gibi insanlara rahatsızlık verecek olan şeylerden hoşlanmazlar. Bu yüzden hem dinsel açıdan hem de toplumsal açıdan insana vücut temizliklerine çok dikkat etmelidirler.

Vücut temizliği mevsimine göre gerektikçe banyo yapılması, telefon kuşu gibi vücutta oluşan kokuların giderilmesi, kıyafetlerin sık sık değiştirilmesi ve temiz tutulmasına özen gösterilmesi, tırnakların kesilerek aralarında kirlerin oluşmasının önlenmesi vücuttaki istenmeyen tüylerin giderilmesi, el, yüz ve ayak yıkama gibi davranışların alışkanlık haline getirilerek temiz olması ve ayak kokusunun giderilmesi gibi davranışlardır.

Bu temizliklere dikkat etmeyen insanlar toplum tarafından Dışlanır ve tiksinti uyandırırlar. Her birimizin burada temizliğine dikkat etmesi hem bir Müslüman olarak yakışandır hem de toplumsal açıdan internet bir görevdir. Bu yüzden yukarıda ifade edilen temizliklere dikkat etmek ve bunu nesilden nesille aktarmak çok değerlidir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 99-100-101 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı İslam Dini ve Temizlik Metni Cevapları Sayfa 96, 97, 98


4. Sınıf Din Kültürü İslam Dini ve Temizlik Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : “Temizlik imandan gelir.” sözünü daha önce duydunuz mu? Bu sözün ne anlama geldiğini düşününüz.


Cevap : ““Temizlik imandan gelir.” sözünü daha önce duydunuz mu? Bu sözün ne anlama geldiğini düşününüz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

“Temizlik imandan gelir.” Sözünü daha önce duymuştum. Aslında temizlik ile ilgili başka hadisi şerifleri de duymuştum. Sık sık aile büyüklerimden ve bazı insanlardan bu sözü duyuyordum.

Dinimiz temizliğe çok önem vermiş ve temizliği de bir ibare sayarak insanları daima temiz olmaya teşvik etmiştir. Bu yönden İslamiyet gerçekten yaşanıldığı zaman insanların kirli olması veya bu sebeple mikrop kapması mümkün değildir. Hem sevap alma bakımından hem de sağlık bakımından gerçekten temizlik çok değerlidir.

İslamiyet namaz ve Kur’an okumak gibi ibadetlerin öncesinde gerekiyorsa abdeste şart koşmuş, bunlarla ilgili bir çok mükafat ve sevabı müjdeleyerek insanları temizliğe teşvik etmiştir. Bu yüzden İslamiyet’i hakkıyla yaşayan bir insan aslında her zaman temiz, tertipli ve düzenlidir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 97 Cevapları


Etkinlik


Soru : Günde beş vakit namaz kılan bir Müslüman, temizlikle ilgili ne gibi alışkanlıklar kazanır? Namaz için gerekli olan diğer temizlik şartlarını düşünerek arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : “Günde beş vakit namaz kılan bir Müslüman, temizlikle ilgili ne gibi alışkanlıklar kazanır? Namaz için gerekli olan diğer temizlik şartlarını düşünerek arkadaşlarınızla konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Günde beş vakit namaz kılan bir insan, taharet abdest ve diş temizliği gibi bedensel ve ruhsal temizliğine de dikkat eder.

Günde beş vakit abdest alarak bütün azalarını daima temiz tutmuş olur. Gerektiğindegus ettiği için de sık sık banyo yapmış ve vücut  temizliğini de elde etmiş olur.

Dişleri temiz tutmak ile ilgili hadisi şeriflere de dikkat ediyorsa dişleri, tırnakları ve bütün bedeni tertemiz olur. Namazla ilgili diğer temizlik şartlarına da baktığımız zaman bir insana kıyafetleri de namaz kıl demekten de temiz olması gerektiği için bu insan gerçekten bütün insanlar istediği gibi tertemiz olacaktır.

Dişleri temiz tutmak ile ilgili hadisi şeriflere de dikkat ediyorsa dişleri, tırnakları ve bütün bedeni tertemiz olur. Namazla ilgili diğer temizlik şartlarına da baktığımız zaman bir insana kıyafetleri de namaz kıl demekten daha temiz olması gerektiği için bu insan gerçekten bütün insanlar istediği gibi tertemiz olacaktır.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 98 Cevapları


Yorumlayalım


Soru : “Bir kimse abdest alır ve güzelce abdest almaya özen gösterir, ardından da namaz kılarsa, bu abdestle namaz arasında işlediği (günahlar), o namazı kılıncaya kadar mutlaka bağışlanır.” Buhârî, Vudû, 24.


Cevap :

Dinimiz insanların temiz olmasını ve yapmış oldukları ibadeti özenerek yapmasına çok dikkat etmiş ve samimi bir kalple bunları yapan kimseleri büyük mükafatlar vermiştir.

Allahu Teala bizlerin günahlarının af olması ve cennete girebilmemiz için ibadetlerde kat kat sevap vermiş bir hata yaptığımız zaman ise sadece bir karşılık yazmıştır. Buda Allahın bizlere karşı ne kadar merhametli olduğunun göstergesidir. Bunlara dikkat etmemiz durumunda hem kat kat sevap almış hem de fiziksel temizliğimizi elde etmiş oluruz.

Uzun Cevap:

İslamiyet ibadetler öncesi temizliğe çok önem vermiş böylelikle hem fiziksel temizliğimizi devamlı hale getirmiş hem de Allahu Taala’nın huzuruna saygılı bir şekilde çıkmamızı amaçlamıştır.

Günlük hayatta resmi bir yere gittiğimiz zaman bile temizliğimize ve kılık kıyafetimize dikkat etmek gerektiği gibi allahın huzuruna çıktığımız zaman da temizlik ve kılık kıyafetlerimize dikkat etmemiz gerekir. Bu yüzden temizlik şekilleri ve ibadetler belli başlı şartlara bağlanmıştır.

İnsanlar ibadetten önce ibadet için temizlik yaptıklarında yine kat kat sevap almakta hem de bu şekilde fiziksel sağlıklarını da korumaktadırlar.

Ayrıca buradaki sevaplar anlatılırken dikkat çeken bir başka şeyde Allahın kullarına olan rahmeti ve yapmak zorunda olduğumuz işleri yaptığımız zaman bile bizlere kat kat sevap vererek bizleri ne kadar sevdiğini göstermektedir.

Bizlere düşen ise yapmış olduğumuz bu ibadetleri samimi bir kalple yapmak ve sevabını Allah’tan umarak gelecek olan güzellikleri fark etmektir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 96-97-98 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hazırlık Çalışmaları Cevapları Sayfa 95


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Hazırlık Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 Cevapları


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları”

5. Ünite Hazırlık Çalışmaları


1. İslam dininin temizliğe verdiği önemi ilmihâl kitapları, Genel Ağ gibi kaynaklardan araştırınız.


Cevap : “İslam dininin temizliğe verdiği önemi ilmihâl kitapları, Genel Ağ gibi kaynaklardan araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

İslam dini temizliğe büyük oranda önem vermiş ve temizliği ayet ve hadislerle destekleyerek ne kadar önemli olduğunu ifade etmiştir. Ve hadis şeriflerde geçen gusül, abdest gibi bütün temizlik emirleri ibadet olmakla beraber insanın temiz olması içindir.

İnsanın beş vakit namaz kılmak için abdest alması, sünnet ve farz olan vakitlerde gusül abdesti alması ki Buda banyo yapması anlamına gelir, her hafta tırnak kesmenin temizliğinin sünnet olması, saç taramak ve vücut temizliğine önem vermek gibi hadi seferin olması İslamiyetin temizleyene kadar önem verdiğini göstermektedir.


2. Taharet, abdest ve manevi temizlik kavramlarının anlamlarını araştırınız.


Cevap : “Taharet, abdest ve manevi temizlik kavramlarının anlamlarını araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Teharet: İslam’da necaset denen maddi pisliklerle, hades denen hükmi pisliklerden temizlenmek demektir.

Abdest: Arapça’da “güzellik ve temizlik” mânasına gelen vudû’ (وضوء) kelimesinden gelmektedir. Fıkıhta, abdeste tahâret-i suğrâ (küçük temizlik), gusüle de tahâret-i kübrâ (büyük temizlik) denir.

Manevi temizlik: Manevi temizlik dendiğinde anlatılmak istenen kalp ve dil temizliğidir. Buda günahlara ve kötü düşüncelere girmeden iyi bir insan olmak demektir. Dille ve bedenen hemde kalben bile kötülükten uzak olmak demektir.


3. Temizlikle ilgili bir hadis öğreniniz. Öğrendiğiniz hadisi ve bu hadisten ne anladığınızı defterinize yazınız.


Cevap : “Temizlikle ilgili bir hadis öğreniniz. Öğrendiğiniz hadisi ve bu hadisten ne anladığınızı defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“Ümmetimi (veya insanları) zora sokmaktan endişe etmeseydim, onlara her namaz vaktinde misvakla dişlerini temizlemelerini emrederdim.” (Buhârî, Cum’a 8, Temennî 9, Savm 27; Müslim, Tahâret 42)

Bu hadistende anladığımız üzere diş fırçalamak ve diş temizliği bu şekilde namaz kılan insanın günde en az beş kere temizlik yapması demek olur ki buda tertemiz ve sağlıklı dişler demek olacaktır.


4. Temizliğe neden önem vermemiz gerektiğini aile büyüklerinizle konuşunuz.


Cevap : “Temizliğe neden önem vermemiz gerektiğini aile büyüklerinizle konuşunuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Temizlik insanlar için hatta diğer canlılar için de olmazsa olmazıdır. Hayvanlar bile kendi köylerini ve yaşadıkları ortama sık sık temizlerler. Bitkilerin bile yetişebilmesi için bile yabani otların koparılması gibi ilgilenmeler lazımdır.
İnsanlar kelime dağınık ortamlarda kendilerini edemezler. Kirli ortamlarda insanların uzun süreli mutlu olamayacağı gibi sağlıksal sorunlar da arda ardına gelecektir. Bunun için gereken temizlikler yapılmalıdır.
Aile büyüklerim temizliğin her insan için bir ihtiyaç olduğunu ve buna çok dikkat edilmesi gerektiğini ısrarla söylediler.


5. Çevrenin temiz olması için neler yapabiliriz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.


Cevap : “Çevrenin temiz olması için neler yapabiliriz? Bu konudaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap:

Çevremiz içinde yaşamış olduğumuz ikinci bir ev gibidir. Çevrenin temiz olması orada yaşayan canlıların da sağlıklı olması ve mutlu olması demektir. Kirli bir ortamda insanlar biraz sabretseler de genel olarak huzurlu ve mutlu olmazlar. Ayrıca bu pis durum hastalıkları da beraberinde getirebilir.

Çevremizi temiz tutmak için çöplerimizi mutlaka çöp kutusuna atmalı, plastik cam gibi attıkları eğer varsa ayrı bir şekilde toplama yerlerine götürmeli, herkese çevre konusunda bilinçlendirmeli ve doğada çözülmesi zor olan naylon gibi atıkların kullanımı elinden geldiği kadar azaltılmalıdır.

Fabrika gibi kuruluşlara da gerekli önlemler alınması konusunda takipler olmalı ve denetimler yapılmalıdır.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 95 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 93, 94


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları”

A. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu çevrede ahlaki durum nasıldı? Bilgi veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hazreti Muhammed (sav) in Doğduğu çevrede her ne kadar güzel ahlaklı İnsanlar olsa da genel olarak kötü bir ahlak hakimdi. Güçlünün zayıfı ezdi, zayıf olan kişilerin aş alandı ve haksızlığın had safada olduğu bir ortam vardı. Kadınların ve çocukların neredeyse hiç değer görmediği bir ortam hakimdi. Doğru söylemek, emanete riayet etmek gibi ahlaki ilkeler neredeyse yoktu.


2. Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) aile büyüklerine nasıl davranırdı? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimizin çocukken bile diğer çocuklara nazaran aile büyüklerine çok daha saygılı oldu, aile büyükleri gelmeden sofraya oturmadı ve kibar davranışları büyükleri tarafından anlatılmaktadır. Bu saygısı sebebiyle çocukken bile çok sevilir ve değerli bir insan olacağı anlaşılırdı.


3. Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) haksızlıklar karşısında nasıl bir tutum sergilerdi? Bir örnekle açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamber efendimiz haksızlıklar karşısında dik duruşluydu. Kendisine yapılan bir eziyeti affetmesine karşın dine veya bir mazluma bir zarar verildiği zaman o bir daha gibi dimdik dururdu.

Yahudilerden bir kadın hırsızlık yapmış ancak zengin ve soylu bir kadın olduğu için kendisine ceza verilmesi istenmiştir. Yahudiler arasında bu gelenek her gün olmasa rağmen peygamber efendimiz zengin ve güçlü de olsa hak ettiği cezayı aynı şekilde vermiştir.


4. Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.


Cevap : “Peygamberimize (s.a.v.) ilk vahyin gelişini ve peygamberlik verilişini kısaca anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

İlk vahiy ,610 yılında peygamber efendimiz ramazan ayında cebrail aleyhisselam tarafından getirilmiştir. Cebrail Aleyhisselam
Yaratan Rabb’inin adıyla oku.
O, insanı bir kan pıhtısından yarattı.
Oku, rabbin sonsuz kerem sahibidir.
Kalemle yazmayı öğreten O’dur.

İnsana bilmediğini O öğretti. Mealindeki Alak suresinin ilk beş ayetini getirdi.  Peygamberimiz bunun üzerine ben okuma bilmem demiş ve Cebrail aleyhisselam İle aralarında konuşma geçmiştir . Böylece Peygamberlik verilmiş oldu.


5. Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.


Cevap : “Peygamberimiz (s.a.v.) Medine’de İslam toplumunu oluştururken neler yapmıştır Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimiz Medine de İslam toplumunu oluştururken ilk önce Müslümanları birbirine ikişer ikişer olacak şekilde kardeş yapmış ve böylece herkesin birbirine sahip çıkmasını sağlamıştır. Böylece herkes kendi kardeşiyle beraber tıpkı kan bağı varmış gibi sahip çıkmış böylece hiç kimse açıkta kalmamıştır.

Medine de hemen bir İslam ilimler öğrenilecek medrese ve cami kurularak bilgilendirme çalışmaları hızlandırılmıştır. İslamiyet için tehlikeli olabilecek olan şeyler karar verilmiş ve gerekli tedbirler alınmıştır. Böylece İslâmiyet hızla yayılmaya başlamıştır.


B. Aşağıdaki sorularda doğru seçeneği bularak işaretleyiniz.


1. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed’in (s.a.v.) çocukluk dönemine ait bir olaydır?


A) Kâbe’nin tamiri sırasında hakem olması
B) Ficar savaşlarına katılması
C) Sütanneye verilmesi
D) Hılfu’l-Fudûl cemiyetine katılması


2. Aşağıdakilerden hangisi, Hz. Muhammed (s.a.v.) için söylenemez?


A) Haksızlıklar kendisini ilgilendirmiyorsa sessiz kalırdı.
B) Emanetleri koruma konusunda titiz davranırdı.
C) Aile büyüklerini sever ve sayardı.
D) Her zaman doğruyu söylerdi.


3. Aşağıdakilerden hangisi, Peygamberimizin (s.a.v.) bakımını üstlenen amcasıdır?


A) Zübeyir (r.a.) B) Hamza (r.a.)a.)
C) Abbas (r.a.)a.) D) Ebu Talip


4. Kâbe’yle ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


A) Kâbe, Medine şehrindedir.
B) Kâbe, Müslümanlarca kutsal sayılır.
C) Ebrehe, Kâbe’yi yıkmak istemişti.
D) Kâbe, Cahiliye Dönemi’nde putlarla doldurulmuştu.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 94 Cevapları


5. Aşağıdaki tarih-olay eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?


A) 610-İlk vahyin gelişi
B) 622-Medine’ye hicret
C) 628-Mekke’nin Fethi
D) 632-Peygamberimizin (s.a.v.) vefatı


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere “Halime, ehl-i beyt (iki kez kullanılacaktır), Abdülmuttalip, Mekke’de, Medine’de, 20 Nisan 571, Veda Hutbesi, övülmesini” ifadelerini uygun şekilde yerleştiriniz.


Cevap :

  1. Peygamberimiz (s.a.v.), miladi takvime göre 20 Nisan 571 tarihinde Mekke’ de dünyaya gelmiştir.
  2. Peygamberimiz (s.a.v.), doğumundan kısa süre sonra Halime adında bir sütanneye verilmiştir.
  3. Peygamberimiz (s.a.v.) doğunca dedesi Abdülmüttalip ona “Muhammed” ismini koymuş, bu ismi niçin koyduğunu soranlara da “Onun gökte ve yerde övülmesini istedim.” demiştir.
  4. Peygamberimizin (s.a.v.), vefatından kısa süre önce hac esnasında kalabalık bir Müslüman topluluğuna yaptığı konuşmaya Veda Hutbesi  denir.
  5. Ehli Beyt kavramı, sözlükte “ev halkı” anlamına gelir. İslami bir kavram olarak  ise ehli beyt Hz. Muhammed’in (s.a.v.) aile fertleri demektir.

Ç. Hz. Muhammed’le (s.a.v.) ilgili aşağıdaki olayları ve bu olayların meydana geldiği zamanları uygun şekilde eşleştiriniz.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 93-94”

“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 93-94 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Salli ve Barrik Duası ve Anlamı Cevapları Sayfa 91, 92


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Dua Tanıyorum : Salli ve Barrik Duası ve Anlamı Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları”

Soru : Ehl-i beytin kimlerden oluştuğu ve toplumumuzda ehl-i beyte verilen önem hakkında bir araştırma yapınız. Ulaştığınız bilgileri, sınıfınızda arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : “Ehl-i beytin kimlerden oluştuğu ve toplumumuzda ehl-i beyte verilen önem hakkında bir araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Zeyd bin Erkam -radıyallâhu anh- şöyle demiştir:

“Birgün Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem-, Mekke ile Medîne arasındaki Hum suyu başında ayağa kalkarak bize bir konuşma yaptı. Allâh’a hamd ü senâdan sonra bize nasîhatte bulundu. Sonra da şöyle buyurdu:

«–Ey insanlar! Ben de bir insanım. Yakında Rabbimin elçisi bana da gelecek ve ben onun dâvetine icâbet edip gideceğim. Size iki mühim şey bırakıyorum. Biri, insanı doğruya götüren bir rehber ve nûr olan Allâh’ın Kitâbı Kur’ân’dır. Ona yapışın ve sımsıkı sarılın!..»
Hazret-i Peygamber -aleyhissalâtü vesselâm- Kur’ân-ı Kerîm’e sarılma ve ona bağlanma konusunda tavsiyelerde bulundu. Sonra sözüne şöyle devâm etti:

«–Size bir de Ehl-i Beyt’imi bırakıyorum. Allâh’tan korkun da Ehl-i Beyt’ime saygılı davranın! Allâh’tan korkun ve Ehl-i Beyt’ime saygılı davranın!»”
“–Peygamber’in Ehl-i Beyt’i kimdir yâ Zeyd!? Hanımları da Ehl-i Beyt’inden değil midir?” diye sorulunca Zeyd:
“–Hanımları da Ehl-i Beyt’indendir. Fakat O’nun asıl Ehl-i Beyt’i, kendisinden sonra da sadaka almaları harâm olanlardır.” dedi.
“–Sadaka almaları harâm olanlar kimlerdir?” diye soruldu.
“–Ali, Akîl, Câfer ve Abbâs’ın âileleridir.” dedi. (Müslim, Fedâilü’s-Sahâbe, 36

Ayet-i Kerime’de şöyle buyrulmaktadır:
* النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ.. (الاخزاب33/6)
“Peygamber, müminlere kendi canlarından daha yakındır. Eşleri ise, onların analarıdır.” (Ahzab 33/6)
– عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «فَوَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ، لاَ يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى أَكُونَ أَحَبَّ إِلَيْهِ مِنْ وَالِدِهِ وَوَلَدِهِ» خ/الايمن,7


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 91-92 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları Sayfa 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Mekke ve Medine Yılları Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları”

Etkinlik


Soru : Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız. Onun güzel ahlakıyla sizin davranışlarınız arasında ne gibi fark ve benzerlikler olduğunu değerlendiriniz.


Cevap : “Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimizin çocukluk ve gençlik yıllarında ki erdemli davranışlarını gerçekten çok takdir ettim. O sadece peygamber olduktan sonra değil çocukluk ve gençlik dönemlerinde her zaman davranışları takdir toplayan birisiydi.

Bir insanın hayatının her alanında doğru savunması ve takdir edilecek davranışlar da bulunan bir insan olması kolay değildir.

Kendisine bu kadar haksızlık ve zülüm yapılmasına rağmen güçlü olduğu zamanlarda insanlardan intikam almamış ve gerek öfkeli gerek mutlu zamanlarında her zaman ahlaki kurallara dikkat etmiştir.


Düşünelim


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?


Cevap :

Hz. Muhammed (s.a.v.) 610 yılında peygamber olmuştur. Hz. Muhammed’in Mekke ve Medine dönemi 23 yıl sürmüştür. 13 yıl Mekke, 10 yıl ise Medine’ de geçmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Etkinlik


Soru : Müddessir suresinin ilk beş ayetinde Allah (c.c.), Hz. Muhammed’den (s.a.v.) neler istemektedir?


Cevap :

Müddessir Suresi ilk beş ayet

Rahmân ve Rahîm (olan) Allah’ın adıyla.
1. Ey bürünüp sarınan (Resûlüm)!
2. Kalk, ve (insanları) uyar.
3. Sadece Rabbini büyük tanı.
4. Elbiseni tertemiz tut.
5. Kötü şeyleri terket.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Düşünelim


Soru : Bir dünya haritasından Habeşistan’ın yerini belirlemeye çalışınız.


Cevap :

“4. Sınıf Din Kültürü Anka Kuşu Yayınevi Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90”

Etkinlik


Soru : Mekkeli müşrikler bir elçi göndererek Habeşistan kralından, ülkesine gelen Müslümanları geri göndermesini istediler. Ancak kral, onların bu isteğini kabul etmedi. Sizce Habeşistan kralı Mekkeli müşriklerin isteğini niçin kabul etmemiş olabilir? Öğretmeninizden de bilgi alarak bu konuda sınıfınızda tartışma ortamı oluşturunuz.


Cevap :

Habeşistan kralı adaleti ile bilinir. Adaletli bir insanın yapması gerekeni yapmış ve zulümden kaçan insanları zalimlere vermemiştir.
Onları isteyen müşrikleri ve kaçan kişileri teker teker dinlemiş böylece verilmesi gereken adaletle karar vermiştir. Zaten adaletinden dolayı Habeşistan tercih edilmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 86 Cevapları


Etkinlik


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v) Taif’e niçin gitmiştir? Orada nasıl karşılanmıştır?


Cevap :

Kureyş müşriklerine karşı Tâif`te oturan Sakif Kabilesinden kendisini korumalarını istemek ve imana davet etmekti. Ancak kötü karşılanmış ve taşlanmıştır.

Efendimiz Hz. Zeyd bin Hârise ile birlikte, gizlice Mekke’den ayrılarak Tâif’e gitti ancak kötü muameleden başka birşey elde edemedi. Peygamberimize hakaretlerle taş yağmuruna tuttular. O kadar ki ayaklarındaki yaralardan yürüyemez hale geldi. Ancak onlara beddua etmedi.


Düşünelim


Soru : Hangi kandillerin isimlerini biliyorsunuz?


Cevap :

İslam’da 5 kandil vardır. İsimleri;

  • Mevlid kandili,
  • Regaip Kandili,
  • Miraç Kandili,
  • Berat Kandili
  • Kadir Gecesi’ dir.

4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 87 Cevapları


Etkinlik


Soru : Miraç Gecesi, Müslümanlar için önemli bir zaman dilimidir. Bu gece, Müslüman toplumlarda Miraç Kandili olarak kutlanır. Çevrenizde kandillerde neler yapılmaktadır?


Cevap :

Çevremde kandili kandiller için camide veya evli halde sohbetler, belirli özel namazlar ve yine bugüne ait olan tezbihler çekilir.

Özellikle kandillerde kandil simidi, bisküvi veya tatlı şeyler yapılarak sevap olarak dağıtılır. Kişiler ölmüşler için Yasin ve hatim toplayarak hatim dualarını bugünlere getirmeye çalışırlar.


Düşünelim


Soru : Hicret ve muhacir kavramları hakkında neler biliyorsunuz?


Cevap :

Hicret, bir yerden bir yere bir niyet ile gitmek, genellikle peygamber efendimizin zulümden kaçarak Medine’ye gitmesi anlamında olduğunu duyuyorum.

Muhacir ise hicret eden kimseye verilen isimdir. Peygamber efendimiz zamanındaMekke’den Medine’ye hicret eden kişilere “muhacir “denmiştir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Etkinlik


Soru : Akabe biatlarının Müslümanların Mekke’den Medine’ye hicret etmesindeki rolü ve önemi nedir? Sınıfınızda tartışınız.


Cevap :

Mekke’de sırf Müslüman oldukları için eziyet çeken ve bu işkencelerden çok zor duruma düşen Müslümanlar başka bir yere gitme ihtiyacı hissetmişlerdir. Can ve mal güvenliklerinin kalmadığı bir alanda yaşamak gerçekten de çok zordur.

Medine’den gelen kişilerle “Akabe Biatları” nın yapılması ve müslümanların Medine’ye gitmeden önce tanınması, İslamiyetin yayılması ve memnuniyetle karşılamaları açısından çok değerlidir.

Akabe Biatları Yapıldıktan sonra Medine’ de İslamiyet tanınmış ve insanlar arasında sayılarak bu dinin peygamberi olan Peygamberimizi dört gözle bekleyenler olmuştur. Buda orada bir devletin kurulması ve İslâmiyetin güven içinde yayılması konusunda çok değerlidir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Düşünelim


Soru : Medine, Müslümanlar açısından neden önemlidir?


Cevap :

Medine Peygamber efendimizin hicret etmeyi tercih ettiği, İslamiyet’in devlet olarak kabul gördüğü bir yer olup, peygamberimizin mezarı burada bulunduğu için de başka bir açıdan çok değerlidir.

Medine de Mekke’den gelen Müslümanlara kol kanat açılmış ve İslamiyet devlet olarak ilk burada tanınmıştır. İslamiyet’in hızla ilerlemesi ve anlaşılabilmesi burada hız kazanmıştır ki bu yüzden Medine çok değerlidir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 82-83-84-85-86-87-88-89-90 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79-80-81 ANKA Yayınları

4. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Cevapları Sayfa 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları Metni Cevapları


4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79-80-81


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79-80-81 ANKA Yayınları”

Düşünelim


Soru : Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu yerle ilgili neler biliyorsunuz?


Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) doğduğu yerle ilgili neler biliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamber efendimiz Mekke’de doğmuştur. Mekki Hazreti İbrahim, Hazreti adem gibi bütün peygamberlerin hürmet ettiği bir nokta olup İslamiyet için de son derece önemlidir. Peygamber efendimizin doğduğu yer çöl iklimine sahip bir yer olup genel olarak inancı putperestlikti. Haksızlıklar ve ahlaksızlıkları son derece ilerlemişti.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 76 Cevapları


Etkinlik


Soru : Allah’ın Kutlu Elçisi Hz. Muhammed (s.a.v.), doğmadan önce babasını, altı yaşında da annesini kaybetmiştir. Bu durum, onun ne gibi zorluklar yaşamasına sebep olmuş olabilir? Düşüncelerinizi aşağıdaki satırlara yazınız.


Cevap : “Allah’ın Kutlu Elçisi Hz. Muhammed (s.a.v.), doğmadan önce babasını, altı yaşında da annesini kaybetmiştir. Bu durum, onun ne gibi zorluklar yaşamasına sebep olmuş olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamber efendimizin doğmadan önce babasını, altı yaşında annesini kaybetmesi gerçekten çok üzücü bir durum. Bir çocuğun anne ve babasının olmaması çok can yakıcı ve üzücüdür. Buna rağmen ahlakının bu kadar güzel olması da kendi güzelliğindendir.

Bence peygamber efendimiz annesine kavuştuktan sonra annesini kaybetti için daima bir hüzün ve burukluk yaşamıştır. Mekke’deki çocuklar annelerine seslendikleri zaman bence çok üzülmüştür. Onu canından çok seven dedesi ve amcası ortada bir anne babanın yerini hiç kimse tutamaz. Bence peygamber efendimiz annesine kavuştuktan sonra annesini kaybetti için daima bir hüzün ve burukluk yaşamıştır. Mekke‘deki çocuklar annelerine seslendikleri zaman bence çok üzülmüştür. Onu canından çok seven dedesi ve amcası ortada bir anne babanın yerini hiç kimse tutamaz.

Peygamber efendimiz Medine zamanlarında kendi kızı Hazreti Fatima a.s onu ziyarete geldiği zaman “gel babasının annesi “ diyerek bir yandan anne boşluğunu da ifade etmiştir. Çünkü bir insan ne kadar büyüse de veya peygamberlik gibi önemli bir müessese de olsa da üzüntüler kalpte daimdir. Önemli olan bu üzüntüleri peygamber efendimiz gibi olgun karşılayarak sağlam bir kişiliğe sahip olmaktır.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 77 Cevapları


Etkinlik


Soru : Hılfu’l-Fudûl topluluğuna katılması, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) hangi ahlaki özelliklere sahip olduğunu gösterir?


Cevap : “Hılfu’l-Fudûl topluluğuna katılması, Peygamber Efendimizin (s.a.v.) hangi ahlaki özelliklere sahip olduğunu gösterir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamber efendimizin bu topluluğa katılması O’ nun adaletini ve haksızlığa olan duruşunu göstermektedir.

İyiler içerisinde iyi olmak kolay olsa da bu kadar ahlaksızlığın ve adaletsizliğin olduğu bir toplumda adaleti savunmak gerçekten yürek isteyen bir iştir.Peygamber efendimiz bunun en güzel örneğidir.

O görmüş olduğu hiçbir kötülüğe yanaşmamış ve temizliğini koruyarak bizlere büyük bir ders vermiştir. Demekki kötülükler içerisinde kalan karlar içerisinde açan bir kardelen gibi olmak mümkündür.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 78 Cevapları


Etkinlik


Soru : Yukarıdaki olay, Sevgili Peygamberimizin (s.a.v.) kişiliği ve toplumdaki konumu hakkında size nasıl bir fikir vermektedir?


Cevap : “Yukarıdaki olay, Sevgili Peygamberimizin (s.a.v.) kişiliği ve toplumdaki konumu hakkında size nasıl bir fikir vermektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Yukarıdaki olay, Sevgili Peygamberimizin kişiliğinin adaletli ve mantıklı çözüm yolları üretebilen bir kişilik olduğunu göstermektedir.

Orada bulunan insanların Peygamber efendimizin hakemliğinden razı olmaları ise peygamberimizin toplum içerisinde akıllı ve güvenilir olarak görüldüğünü bizlere göstermektedir. Çünkü ancak adaletine ve aklına güvenen bir insan hakemliğine davet edilir ve bu hakemlikten razı olunur.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Etkinlik


Soru : Peygamberimizin (s.a.v.), kendisinin üzerinde emeği olan büyüklerine karşı davranışları, onun hangi ahlaki özelliklere sahip olduğunu gösterir? Sınıfınızda  tartışınız.


Cevap : “Peygamberimizin (s.a.v.), kendisinin üzerinde emeği olan büyüklerine karşı davranışları, onun hangi ahlaki özelliklere sahip olduğunu gösterir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimiz kendisini büyüten veya kendi üzerinde emeği olan büyüklerini gerek onlarla beraber gel gerekse de peygamberlikten sonra tazim ve sevgiyle karşılamıştır.

Süt annesine veya süt kardeşlerine veya kendisi üzerinde emeği olan bütün büyüklerine daima rahmetle almış ve onlara ikram ve tazim de bulunmuştur. Bu özellikler Peygamberimizin vefakar, saygılı ve güzel bir ahlaka sahip olduğunu göstermektedir.


4. Sınıf Din Kültürü Anka Yayınları Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Etkinlik


Soru : Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız. Onun güzel ahlakıyla sizin davranışlarınız arasında ne gibi fark ve benzerlikler olduğunu değerlendiriniz.


Cevap : “Peygamberimizin (s.a.v.) çocukluk ve gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarıyla kendi davranışlarınızı karşılaştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Peygamberimiz çocukluk ve gençlik zamanlarında çevredeki insanların ifadesiyle saygılı, ağır ve yerli yerinde davranan birisiydi. Ben her ne kadar daha tam olarak bunu sağlayamasam da saygı konusunda veya başka konularda elinden geleni yaptığını düşünüyorum.

Peygamberimiz kendi üzerinde emeği geçen insanlara yıllar sonra bile vefakar davranırdı ki ben de öyle yapmaya çalışıyorum ve bana yardımda bulunan insanlara daha sonra ben de yardımda bulunmaya özen gösteriyorum.


Düşünelim


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?


Cevap : “Hz. Muhammed (s.a.v.) hangi yılda peygamber olmuştur? Onun peygamberlik hayatının kaç yılı Mekke’de, kaç yılı Medine’de geçmiştir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Hz. Muhammed’e (sav) peygamberlik 610 yılında, 40 yaşındayken Mekke yakınlarındaki Nur Dağı’nın Hira Mağarasında ilk vahiy gelmiş ve peygamber olmuştur. Mekke ve Medine dönemi 23 yıl sürmüştür. 13 yıl Mekke, 10 yıl ise Medine’ de İslamiyet için çalışmakla geçmiştir.


“4. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 75-76-77-78-79-80-81 ANKA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score
error: Content is protected !!