5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Evliliği ve Çocukları Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 84, 85, 86


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Evliliği ve Çocukları Metni Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 84-85-86


Soru : Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Hz. Hatice (r.a.) ile evliliği hakkında neler biliyoruz?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Hz. Hatice (r.a.) ile evliliği hakkında neler biliyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hz Hatice radıyallahu anh Peygamber efendimizden önce iki evlilik yapmış ve daha sonra dul kalmıştır.

Zengin ve soylu bir kadın olduğu için Mekke’nin ileri gelenlerinden kendisine sıkça evlilik teklifi yapılmış fakat kendisi bu teklifleri kabul etmemiştir.

Babası tüccar olduğu için kendisi de ticaretle uğraşmış mal varlığı yerinde olan güzel bir kadındı.

Zekası ve ticari aklıyla beraber aynı zamanda ahlaksızlığın normal olduğu bir toplumda bile “tahire” ismi ile anılan çok namuslu ve temiz bir kadındı.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem de ticaretle uğraşıp , Hatice’nin mallarını da Şam’a götürüp elde ettiği karı kendisine gönderdikten sonra Hz Hatice hem yapmış olduğu kar ile ticaret ahlakına hem de malı eksiksiz olarak teslim etmesine hayran kalmış ve peygamber efendimize evlilik teklifi göndermiştir.

Peygamber Efendimiz de istişare ettikten sonra evlilik teklifini kabul etmiş ve evlilikleri gerçekleşmiştir.

Peygamber efendimiz Hz Hatice’yi her zaman hayırla yad etmiş ve onu her ismi geçtiğinde överek anlatmıştır.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 86 Cevabı


Soru : Hz. Muhammed (s.a.v.) ve Hz. Hatice’nin (r.a.) çocuklarının adlarını kutucuklara yazalım.


Cevap :

  • Hz. Fatma r.a
  • Hz. Zeynep
  • Hz. Ümmü Gülsüm r.a
  • Hz. Rukiyye r.a
  • Hz. Kasım r.a
  • Hz. Abdullah  r.a


 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 121 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Anadolu Türk Edebiyatı’nda Dinin İzleri Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 121


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Anadolu Türk Edebiyatı’nda Dinin İzleri Metni Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Bir Kez Gönül Yıktın İse

Bir kez gönül yıktın ise,
Bu kıldığın namaz değil.
Yetmiş iki millet dahi,
Elin yüzün yumaz değil.

Yunus Emre (M. Efdal Emre, Yunus Emre Divanı ve Şerhi, s. 568.)


Soru : Şiirde anlatılmak istenen ana fikir nedir? Arkadaşlarımızla konuşalım.


Cevap :

Şiirde anlatılmak istenen ana fikir kalp kırmanın kötülüğüdür.

İnsan kalbi kırıldığı zaman her ne kadar özün sonucunda o kişi diğer kişiyi affetse de arada bir kırgınlık ve üzüntü oluşmaktadır.

Hele ki bu insan için çok büyük bir şey olup karşı tarafta olan özür dilemedi ise bu diğer insan için büyük bir kırgınlık ve acı verici bir durumdur.

Bunun için bilerek hiçbir insanın kalbini kırmamalı ve bilmeden yaptığımız kart kırıklarında da o insandan özür dileyerek gönlünü almaya gayret etmeliyiz.

Böylece herkes bu hassasiyete sahip olursa incitici davranışlardan uzak durulmuş ve böyle bir şey yanlışlıkla yapıldığı zaman affedilenerek bir barış ortamı sağlanmış olur.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 1. Ünite Allah İnancı Soruları ve Cevapları Sayfa 9


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 1. Ünite Allah İnancı Ünitemize Hazırlanalım Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 9 Cevapları


1. Evrendeki mükemmel düzenle ilgili üç tane örnek bulup defterimize yazalım.


Kısa Cevap : “Evrendeki mükemmel düzenle ilgili üç tane örnek bulup defterimize yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Allahu Teala yeryüzünde mükemmel bir düzen yaratmış ve bu yarattığı düzenden kendisinin ne kadar büyük olduğunu anlamamızı istemiştir.

Teknoloji her ne kadar gelişmiş olursa olsun bir meyve ve sebze klonlansa hatta aynısı yapılsa bile ilk olarak yaratılmış hali gibi olmamaktadır. Bu ürünler büyük çalışmaların sonucunda meydana gelmiş olsa da bir domates çekirdeğinden toprak altında belirli işlemlerden sonra kendiliğinden büyümektedir.

Güneşin ve diğer yıldızların bulunmuş olduğu konumların sistematik olarak belli bir düzene göre hareket etmeleri de şaşırtıcı bir olağanüstüdür.

İnsanların ve diğer canlıların kendi cinslerine benzemeleri, doğum büyüme ve ölüm gibi genel olarak aynı haklara sahip olmaları ancak bununla beraber kişiliklerinin ve parmak izleri gibi milyonlarca canlı bulunmasına rağmen kendilerine Has izlerin bulunması da mükemmel bir sistemdir.

Yağmur damlalarının gökyüzünden hızla düşmesine rağmen yumuşak olarak yeryüzüne inmesi, gezegenlerin belli bir yörünge içerisinde hareket etmeleri, mevsimlerin şaşırmadan düzenli bir şekilde art arda gelmesi de mükemmel sistemi bir örnektir .


2. Allah’ın (c.c.) Rahman ve Rahîm isimlerinin anlamlarını araştırarak defterimize yazalım.


Kısa Cevap : “Allah’ın (c.c.) Rahman ve Rahîm isimlerinin anlamlarını araştırarak defterimize yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Rahman ; dünyada hem mümin hem kafir kullarına nihayetsiz şekilde acıyan ve merhamet eden demektir.

Allahu Teala insanları imtihan olunmaları ve cennete hak etmeleri için bu dünya hayatına göndermiştir. İnsanlardan bazıları iyiliği e İslamiyet’i seçmelerine rağmen bazıları ise küfrü ve kötülükleri seçmektedir.

Burası imtihan diyarı olduğu için Allahu Teala insanları peygamberler göndermiş ancak yaptıklarını engellemeyerek onlara bir tercih hakkı sunmuştur.

Tercih haklarını nereye kullanırlarsa kullansınlar Allahu Teala kafir ve Müslüman ayırmaksızın bütün kullarına bu dünyada sayısız nimetler vermiştir. Çalışan herkese başarılar nasip etmiştir.

Rahim; ahirete sadece mümin kullarına acıyacak ve merhamet edecek olan demektir.

Dünyada “rahman”sıfatı ile mümin kafir ayırt etmeksizin merhamet eden allahû Teala artık imtihan yeri bittikten sonra ahirette sadece Müslümanlara merhamet edecektir.

Bütün insanlara hayatlarında birkaç kere dahi olsa İslamiyeti tanıştırmış ve iman alametlerini göstermiştir. Ancak insanlar una rağmen İslamiyeti seçmezlerse onlara dünyadayken müsaade etmiş ve yapmış oldukları iyiliğin karşılığını dünyada vermiştir. Bu yüzden ahireti onlara hiçbir nasip yoktur.


3. Dua ne demektir? Hangi durumlarda dua ederiz? Araştıralım.


Kısa Cevap : “Dua ne demektir? Hangi durumlarda dua ederiz? Araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dua; insanın Rabb’ inden istemesi demektir.

İnsanlar kendilerinden sürekli bir şey istenilmesinden sakınmasına rağmen Allahu Teala bizlerden dua beklediğini söylemiş ve dualarımıza karşılık vereceğini vaat etmiştir.

Bir hadis-i şerifte Peygamber Efendimiz “Dua müminin silahıdır.” buyurmaktadır.

İnsanlar bazen sıkıntılı bazen iyi dönemlerden geçer. Ancak insanın hayalleri ve olmasını istediği şeyler daima vardır. Bu yüzden insanlar Allah’a dua ederek isteklerinin olmasını isterler.

Allahu Teala kişinin duasını ya o anda kabul eder ya hayırlı bir vakitte erteler ya da ahirette karşılığını verir ki insanlar ahirete kabul olunmamış dualarını gördükleri zaman hiçbir dualarının kabul olmamasını isteyeceklerdir. Ancak bize düşen duamızda ısrarcı olmak samimi dua etmek ve takdiri Allah’a bırakmaktır.


4. Esmâ-i Hüsnâ ne demektir? Araştıralım.


Kısa Cevap : “Esmâ-i Hüsnâ ne demektir? Araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Esma kelimesi isimler manasına gelen kelimenin çoğuludur. Hüsna kelimesi ise çok güzel manası içerir. Beraber en güzel isimler manasındadır. Sözlük manası bu şekilde olsa da asıl manası Allah’ın isimleridir.

Bir şey ne kadar güzelse ona verilecek olan sıfatlar da o kadar büyük ve güzel olur. Kendisinde hiçbir eksiklik bulunmayan Allahu Teala’nın isimleri de isimlerini verilen başlık da böyle güzel olmalıdır ki yerinde olsun.

Bu yüzden ayeti kerimede de geçtiği gibi en güzel isimler Allahü Teala’ ya mahsustur.


5. Hz. İbrahim (a.s.), tevhid inancına nasıl ulaşmıştır? Araştırarak defterimize yazalım.


Kısa Cevap : “Hz. İbrahim (a.s.), tevhid inancına nasıl ulaşmıştır? Araştırarak defterimize yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İbrahim Aleyhisselam’ın tevhid inancına ulaşması akla ve mantığa dayanmaktadır.

İbrahim Aleyhisselam putların konuşmadığını ve insanlar tarafından yapıldığını görünce onların ilah olmadığını anlamış ve onlara tapmak istememiştir.

İbrahim Aleyhisselam daha sonra yıldızlara aya ve güneşe bakarak kendisine ilah olup olamayacaklarını düşünmüş ancak onların da battığını görünce bu düşüncesini doğru olmadığını ve bunlara benzemeyen bir ilah olması gerektiğini akıl yoluyla bulmuştur.

İbrahim Aleyhisselam akıl yolu ile bu yöntemleri kullanarak tevhid inancına sahip olmuştur.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 83 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ve Aile Hayatı Soruları ve Cevapları Sayfa 83


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 83 Cevapları


1. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Hz. Hatice (r.a.) ile nasıl evlendiğini araştırıp defterimize yazalım.


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) Hz. Hatice (r.a.) ile nasıl evlendiğini araştırıp defterimize yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hz Hatice radıyallahu an cahiliye devrinde iki evlilik yapmış o sıralarda dul olan ve iffeti ve temizliği ile halk arasında “tahire” ile bilinen namuslu bir hanımdı.

Kendisine çok evlilik teklifi gelen Hz Hatice hiçbirini kabul etmediği halde kendi ticaret kervanlarını şam’a götüren Peygamber efendimizi uygulamış olduğu ticaret zekası ve ahlakını çok beğenmiş bu yüzden onu evlilik teklifi göndermiştir.

Evlilik teklifi geldi esnada Hz Hatice 40 Peygamber Efendimiz ise 25 yaşındaydı. Peygamber Efendimiz büyükleriyle istişare ettikten sonra evlilik teklifini kabul etmiştir.

Teklifi getiren Hz. Hatice’nin yakın arkadaşı Münye kızı Nefise ile Peygamberimiz (s.a.v.) arasında şu konuşma geçti:

“Ey Muhammed, seni evlenmekten alıkoyan şey nedir?”
“Elimde evlenecek kadar param yok.”
“Eğer bu temîn edilse ve sen, mala, güzelliğe, şeref ve denkliğe dâvet edilsen icâbet eder misin?”
“Kimdir bu?”
“Hüveylid’in kızı Hatice.”
“Ama, bu nasıl olabilir?”
“Orasını ben bilirim.”
“O hâlde, ben de kabul ediyorum.”2


2. Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) hakkında bilgi toplayıp defterimize yazalım.


Kısa Cevap : “Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) hakkında bilgi toplayıp defterimize yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber Efendimiz torunlarına çok düşkündü ve onları, “Siz Allâh’ın reyhânlarısınız.” diye severdi.[3] İsteklerini hemen yerine getirir, onlarla oyun oynar, sırtına bindirip gezdirir, hatta secdede iken sırtına çıktıklarında onlar ininceye kadar bekler, rahatsız etmek istemezdi.

Hz Hasan radıyallahu anh Medine’de 624 yılında bir ramazan gününde dünyaya gelmiştir.

Babası ona Savaş Harb ismini koymak istese de peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem ona “Hasan” ismini vermiştir.

Hz Hasan radıyallahu anh küçüklüğünden beri savaşmayı sevmeyen ,barışçıl ve çok yumuşak huylu bir insandı.

Babasından sonra halife olmuş ve 669 tarihinde zehirlenerek şehit edilmiştir.

Hz Hüseyin radıyallahu anh 625 yılında Medine’de doğmuştur.

Hz Hüseyin çok cömert ve mütevazi idi.

Hz Hüseyin 680 yılında küpe yakınlarındaki Kerbela’da şehit edilmiştir.


3. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesine karşı gösterdiği örnek davranışlar nelerdir?


Kısa Cevap : “Hz. Muhammed’in (s.a.v.) ailesine karşı gösterdiği örnek davranışlar nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem bir peygamber olmakla beraber hayatın her alanında bizlere örnek bir davranış sergilemiş ve kişinin ailesine de nasıl davranması gerektiğini bizlere yaşayarak göstermiştir.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem kendi söküğünü kendi dikmek ve kendi işlerini kendisi yapmak gibi bir alaka sahipti.

Gerekmedikçe kimseden bir şey istemez işlerini kendi görmeye çalışırdı.

Ailesine bulunduğu vakitte ailesiyle şakalaşır ve onları memnun ederdi.

Bir iş yapacağı zaman mutlaka ailesiyle istişare eder onların da rızasını alırdı.


4. Kevser ne demektir? Anlamını sözlüklerden araştırıp defterimize yazalım.


Kısa Cevap : “Kevser ne demektir? Anlamını sözlüklerden araştırıp defterimize yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kevser; haydi kelimede vadisi şeriflerde geçen cennette bulunan ırmağın adıdır.

Kur’an’ın en kısa süresi olarak bilinen Kevser suresinde geçmektedir.

Peygamber efendim sallallahu aleyhi ve sellemin erkek çocukları öldüğü için kendisine “soyu kesik” denmiş , bu söze üzüldüğü için bu olayın üzerine bu sure inmiştir.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem kız çocuklarının hor görüldüğü bir çağda “ben kız babasıyım” diyerek büyük bir cesaret örneği göstermiştir.

Peygamber Efendimiz -sallâllâhu aleyhi ve sellem- bir hadîs-i şerîfinde Havz’ı Kevseri şöyle târif etmistir:

“Benim havzım, bir aylık yürüyüş mesafesi kadar büyüktür. Suyu sütten daha beyaz, kokusu miskten daha hoştur. Bardakları da semânın yıldızları gibi çoktur. Kim on­dan içerse, bir daha ebediyyen susamaz.” (Buhârî, Rikāk, 53; Müslim, Fedâil, 27)



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 101-102 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 101, 102


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 101-102


Soru : Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) hakkında neler biliyoruz?


Kısa Cevap : “Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) hakkında neler biliyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Peygamber Efendimiz torunlarını çok sever, isteklerini hemen yerine getirir, onlarla oyun oynar, sırtına bindirip gezdirir, hatta secdede iken sırtına çıktıklarında onlar ininceye kadar bekler, rahatsız etmek istemezdi.

Hz Hasan radıyallahu anh Medine’de 625 yılında bir ramazan gününde dünyaya gelmiştir.

Babası ona Savaş Harb ismini koymak istese de peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem ona “Hasan” ismini vermiştir.

Hz Hasan radıyallahu anh barışçıl ve çok yumuşak huylu bir insandı.

Babası Hz Ali’ den  sonra halife olmuş ve 669 tarihinde zehirlenerek şehit edilmiştir.

Hz Hüseyin radıyallahu anh 626 yılında Medine’de doğmuştur.

Hz Hüseyin çok cömert ve mütevazi idi.

Hz Hüseyin 680 yılında küpe yakınlarındaki Kerbela’da şehit edilmiştir.


Sahabeden Üsame b. Zeyd (r.a.) şöyle bir olay anlatmaktadır: “Bir gece, bir iş için Peygamberimizin evine giderek kapısını çaldım. Dışarıya çıktığında hırkasının altında iki kişi daha vardı. Bunların kimler olduğunu sorduğumda, hırkasını açarak Hz. Hasan (r.a.) ile Hz. Hüseyin’i (r.a.) gösterdi ve şöyle buyurdu: Bunlar benim oğullarım, benim kızımın oğulları! Ey Allah’ım! Ben onları seviyorum. Senin de onları ve onları sevenleri sevmeni niyaz ediyorum.” (Buhari, Menakib, 27.)



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 103 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Kevser Suresi ve Anlamı Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 103


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Bir Sure Tanıyorum: Kevser Suresi ve Anlamı Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 103 Cevapları


Soru : Sizce Kevser Suresi’ne bu isim niçin verilmiş olabilir?


Kısa Cevap : “Sizce Kevser Suresi’ne bu isim niçin verilmiş olabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız. 

Uzun Cevap :

KEVSER SURESİNİN TÜRKÇE ANLAMI

“Ey Muhammed!” Doğrusu sana pek çok nimet vermişizdir. Öyleyse Rabbin için namaz kıl, kurban kes. Doğrusu adı, sanı ortadan kalkacak olan, sana kin tutan kimsedir.

Yukarıda geçmekte olan Kevser Suresi’ ne baktığımız zaman ilk ayetin sonunda Kevser lafzı geçmektedir. Bu sureye bence bunun için Kevser Suresi denmiştir. 


Kevser Suresi, Kur’an-ı Kerim’in en kısa suresi olup üç ayetten meydana gelmektedir. Kevser; bolluk, bereket ve neslin çoğalması anlamlarına gelir. Allah (c.c.), Peygamberimize vahiy ve peygamberlik gibi pek çok nimet vermiştir. Bu nimetlerden biri de Peygamberimizin neslinin devam etmesidir. Cahiliye Araplarına göre bir kişinin soyu sadece oğulları tarafından devam ederdi. Müşrikler, iki oğlunun da vefat etmesi üzerine Hz. Muhammed’i (s.a.v.) “ebter” yani soyu devam etmeyen birisi olarak görmeye başladılar. Hz. Muhammed’in (s.a.v.) iki oğlu da küçük yaşta vefat ettiğine göre onun soyu devam etmeyecekti. Kendisi vefat edince de adı sanı unutulacaktı. Ancak Peygamberimizin soyu, kızı Hz. Fatıma’nın (r.a.) çocukları olan Hz. Hasan (r.a.) ve Hz. Hüseyin (r.a.) ile devam etmiştir. Hz. Fatıma’nın (r.a.) Zeynep ve Ümmü Gülsüm adında iki kızı olmuştur.1 Kevser Suresi’nin indirilmesiyle, Peygamberimizin soyunun devam etmediği şeklinde cahiliye dönemine ait olan yanlış inanç ortadan kaldırılmıştır. Kevser, aynı zamanda cennette bulunan bir ırmağın adıdır. Sure, hem bu ırmaktan hem de Peygamberimize verilen ilim, saadet ve hayır gibi diğer nimetlerden bahsettiği için “Kevser” adını almıştır.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Çevremizde Dinin İzleri Soruları ve Cevapları Sayfa 107


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Soruları ve Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 107 Cevapları


1. Kubbe, minare, minber, mescit ve mihrap kavramlarının anlamlarını sözlüklerden bularak defterimize yazalım.


Cevap : “Kubbe, minare, minber, mescit ve mihrap kavramlarının anlamlarını sözlüklerden bularak defterimize yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Kubbe : Genellikle yarımküre biçiminde olan yapı örtüsü.

Minare : Camilerde, namaz zamanının geldiğini bildirmek için müezzinin çıkıp ezan okuduğu, çoğunlukla taştan, tuğladan yapılmış, içinde dolanarak çıkan bir merdiveni olan, bir ya da birkaç şerefeli, yüksek ve ince yapı.

Minber : Camilerin içinde, hatibin çıkıp hutbe okuduğu, merdivenli ve yüksekçe, özel yer.

Mescit : Genellikle minaresiz ve mimbersiz küçük cami. , cami

Mihrap : Cami ve mescitlerin içinde Kâbe yönünü belirten, yapının o yönündeki duvarında bulunan ve imama ayrılmış olan oyuk ya da girintili yer.


2. Cami musikisi ne demektir? Araştıralım.


Kısa Cevap : “Cami musikisi ne demektir? Araştıralım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Cami musikisi; namazdan önce ve sonra okunmakta olan ezan, ikamet, imamın cemaatle namaz kılarken selam verinceye kadar okumuş olduğu süreler , yapmış olduğu kıraat şekli, namazdan sonra müezzin tarafından okunan ibareler, tesbihat ve dualara verilen isimdir.

Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem Kur’an’ı başkasından dinlemeyi sever ve özellikle sesi güzel olan ve insanlara hitap edebilen kişileri ezan okumaya veya kendilerinden Kur’an dinlemeye davet ederdi.

Güzel sesli olan kişilerin Kur’an-ı Kerim okuması gerçekten de Kur’an-ı Kerim’e olan iştiyakı artırmakta ve insanların dikkatini daha çok celp etmektedir.

Bu yüzden günümüze kadar gelen bir aşır okuma yani belirli şekillerde Kur’an-ı Kerim ayetlerinin okuma geleneği vardır ki insanlar tarafından rağbet edilen bir şeydir.


3. Örf ve âdetlerimizde dinin ne gibi etkileri vardır? Araştırıp defterimize yazalım.


Kısa Cevap : “Örf ve âdetlerimizde dinin ne gibi etkileri vardır? Araştırıp defterimize yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Örf ve adetlerimiz milli kültürümüz ve mirasımız olarak değerlendirilmeli bu adetleri kaybetmenin ve nesilden nesille aktarmalıyız.

Bizler ve atalarımız İslam coğrafyasında yaşayan ve doğan insanlar olduğu için ve din insanın her alanda bir yaşam biçimi olması gerektiği için örf ve adetlerimiz üzerinde neredeyse tamamen etki etmiştir.

Sadece din sayılan ve aslında dinle alakası olmayan bidat gelenekler vardır ki bunlar aslında dinle alakası olmayıp tamamen kültürümüzle alakalıdır.


4. Hz. Süleyman’ın (a.s.) hayatı hakkında bilgi toplayalım.


Kısa Cevap : “Hz. Süleyman’ın (a.s.) hayatı hakkında bilgi toplayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Süleyman Aleyhisselam Davut Aleyhisselam’ın oğlu olup İsrailoğullarına gönderilmiş olan bir peygamberdir.

Kur’an-ı Kerim’de 16 yerde ismi geçmektedir.

Hayatı boyunca Allah’ın zikrinden hiç gafil olmamış ve insanları tevhid inancına davet etmiştir.

Süleyman Aleyhisselam tıpkı babası Davut Aleyhisselam gibi kendisine peygamberlik hükümdarlık ve hikmet verilen peygamberlerden bir tanesidir.

Süleyman Aleyhisselam Kur’an’da geçtiği üzere kendisine cinlerden, insanlardan ve kuşlardan oluşan ordulara sahip olduğunu ve hayvanlara hükmederek dilinden anladığı söylenmiştir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Musikimizde Dinin İzleri Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 115


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Musikimizde Dinin İzleri Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 115 Cevapları


Soru : Musiki hakkında neler biliyoruz? Sınıfta arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Musiki hakkında neler biliyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Musiki, sesin ve sessizliğin belirli bir zaman aralığında ifade edildiği sanatsal bir faaliyettir.

Musikinin amacının seçimlerle insanların dikkatini çekmek, Allah’ın bahşetmiş olduğu bu güzel beceriyi göstermek ve ruhumuzu dinlendirmektir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Örf ve Âdetlerimizde Dinin İzleri Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 122, 123, 124


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Örf ve Âdetlerimizde Dinin İzleri Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 122-123-124


Soru : Örf ve âdet denilince ne anlıyoruz?


Kısa Cevap : “Örf ve âdet denilince ne anlıyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Örfler ve adetler yani bizlerin gelenek ve görenek dediğimiz şeyler yüzyıllar boyunca büyüklerimizden gelmiş ve nesilden nesile aktarılmış olan eylemlerdir.

Örf ve adetlerimiz bazı kere insani, alımlı ve güzel olsa da bazı kere incitici ve değiştirilmesi gereken uygulamalar olabilir.

Mesela düğün, sünnet merasimi, taziye gibi insanların iyi ve kötü günlerinde yanında olmak güzel bir adet bu şekilde insanların birbirleriyle gerek maddi gerek manevi şekilde dayanışma içinde olmaları ise toplumsal dayanışma için çok değerlidir. Ancak alışılagelmiş olsa da bazı uygulamalar insanın kırılmasına sebep olur ki bunlar genellikle töre olarak adlandırılır.

Örfler ve adetler yüzyıllar boyunca devam edip gelse de Çağlar değiştikçe içindeki uygulamalar farklılık kazanmıştır. Mesela düğün merasimleri her ne kadar eskisi gibi devam etse de gerek insanların kılık kıyafetleri gerekse yeni çıkan uygulamaların yaşanmak istemesi örf ve adetlerimiz devam ettiği halde onlara farklılık katmaktadır.

Örf ve adetlerimiz milli kültürümüz ve mirasımız olarak değerlendirilmeli bu adetleri kaybetmenin ve nesilden nesile aktarmanın tarihimizi bilime açısından değerli olduğunu farkına varmalıyız.


Geleneğimizde kız isteme merasiminden gelin getirmeye kadar birçok âdetimizde dinin izleri açıkça görülür. Örneğin kız isterken “Allah’ın emri peygamberin kavliyle…” ifadesi kullanılır. Nikâh kıyılırken evlenecek çiftlerin mutluluğu için dua edilir. Bu ve benzeri âdetlerimiz tamamen dinî anlayışımızdan kaynaklanmaktadır. Bayramlaşma törenlerimizde de dinin etkilerini açıkça görmek mümkündür. Örneğin, bayram gelmeden önce hazırlıklar başlar, evler temizlenir ve bayramlık elbiseler alınır. Bayram namazından önce veya sonra kabir ziyaretleri yapılır, daha sonra büyükler ziyaret edilir ve çocuklara harçlık verilir. Örf ve âdetlerimizde dinin izlerini taşıyan bir başka örnek de kandil kutlamalarıdır. Örneğin kandil gecelerinde camide veya evlerde mevlit ve Kur’an okunur, kandil simitleri dağıtılır, akraba ve komşular aranarak kandilleri kutlanır. Geleneklerimizde, askerlik çağına gelen gençlerimiz dua ve törenlerle askere uğurlanır. Uğurlama törenlerinde, vatanımızı ve milletimizi her türlü tehlikelerden koruyan ordumuzun başarısı için dua edilir. Bu uygulamalar milletimizin vatanseverlik duygusunun bir göstergesidir.



 

Our Score

5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119 Lisans Yayıncılık

5. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 118, 119


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Edebiyatımızda Dinin İzleri Metni Cevapları


5. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 118-119


Soru : Edebiyatımızda dinin izleri ifadesinden ne anlıyoruz?


Kısa Cevap : “Edebiyatımızda dinin izleri ifadesinden ne anlıyoruz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayatımızda değil izlediği ifadesinden edebiyatçılarımızın yazmış oldukları edebi eserlerdeki dini ifadeleri ve dini ele almalarını anlıyorum.

İnsan yaşamış olduğu coğrafyada görmüş olduğu kültürel özelliklerde ve inanmış olduğu yaşam biçiminden etkilenerek edebi eserleri meydana getirir.

Edebiyatçılarımız İslam coğrafyasında yaşayan ve genellikle Müslüman olan kimseler olduğu için yazmış olduğu eserlerde de kullanmış olduğu dini ibareler ve dine ait bilgiler de bulunmaktadır.


5. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Lisans Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 119 Cevabı


Soru : Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü bulup listeleyelim.


Kısa Cevap : “Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü bulup listeleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dinî ifadelerin geçtiği birkaç atasözü;

İyilik yap denize at, balık bilmezse Halik bilir iyilikleri açıkça yapmak gerekmez bilakis gizli yapılsa bile Allah her şeyi gördüğü için karşılığını verecektir

Para ile imanın kimde olduğu bilinmez. Kişinin dini inancı kalbinde olup Kimin ne kadar samimi Müslüman oldu her zaman

Çalışmak ibadettir. Çalışmak ve çabalamak Allah’ın emri ve Müslümanların vazifesidir

Kul sıkışmayınca hızır yetişmez. İnsan el sıkıştığı zamanlarda mutlaka bir çıkış kapısı açılır

Allah kulunu kısmetiyle yaratır. Allah bunu yarattığı zaman rızkını da yaratır

Namazda gözü olmayanın ezanda kulağı olmaz. bir işi yapmak istemeyen kişi o konu ile ilgili hiçbir şeye dikkate almasın.

Düşmez kalkmaz bir Allah. Herkes hata yapabilir ve herkes yanında bilir

Hak gelir, batıl gider. Kötü olan şey ne kadar rövanşta olursa olsun mutlaka bir gün bitecek yerine iyilik ve hak olan gelecektir.



 

Our Score
error: Content is protected !!