5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ay’ın Hareketleri ve Evreleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37 Cevapları
1 No.lu cümleden başlayarak cümleleri okuyunuz. Cümle doğru ise mavi, yanlış ise kırmızı oku takip ederek ulaştığınız çıkışı aşağıdaki noktalı yere yazınız. Aynı işlemi, 3 No.lu cümleden başlayarak tekrarlayınız.
Cevap:
1-4-5-9 = 4 No.lu çıkış
3-2-6-9 = 4 No.lu çıkış
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 37 SDR Dikey Yayıncılık”
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları CevaplarıSayfa 33, 34, 35, 36
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35-36
A. Aşağıdaki cümleleri okuyarak doğru olanların başına “D” yanlış olanların başına “Y” yazınız.
Cevap:
( Doğru )Güneş, Dünya ve Ay’dan daha büyüktür.
( Yanlış ) Güneş, kendi ekseni etrafında dönme hareketi yapmaz.
( Yanlış )Ay yüzeyi, toprak yerine Ay taşları ile kaplıdır, Ay yüzeyinde toprak bulunmaz.
( Doğru )Ay, dolunay evresinde iken Dünya’dan görülen bütün yüzeyi, Güneş tarafından aydınlatılır.
( Doğru )Ay; kendi etrafında dönme, Dünya’nın ve Güneş’in etrafında ise dolanma hareketi yapar.
( Yanlış )Ay’ın evrelerinin oluşmasının sebebi kendi etrafında dönmesidir.
( Doğru )Her zaman, Ay’ın aynı yüzeyini görürüz.
( Doğru )Dünya kendi ekseni etrafında batıdan doğuya doğru döner.
( Doğru )Güneş, katmanlı bir yapıya sahiptir.
( Yanlış )Ay’ın hilal evresinden sonra meydana gelen ilk ana evre, dolunaydır.
B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız. (Aynı sözcük birden fazla yerde kullanılabilir.)
Cevap:
Güneş, büyüklük olarak Dünya’dan daha büyüktür.
Güneş kendi ekseni etrafında dönerken etrafına ışık yayar.
Ay, büyüklük olarak Dünya’dan daha küçüktür.
Sırasıyla Dünya, Ay ve Güneş aynı doğrultu üzerinde sıralandığında Ay, Dünya’dan yeni ay evresinde görülür.
Dünya’dan baktığımızda kendimize göre Ay’ın sağ yarısının görüldüğü evre ilk dördün evresidir.
Ay’ın evrelerinin oluşmasının sebebi Ay’ın Dünya etrafında dolanmasıdır.
Ay, kendi ekseni etrafındaki bir turunu 27 gün de/da tamamlar.
Dünya’dan Ay’a baktığımızda her zaman Ay’ın aynı yüzünü gözlemleriz.
Ay’ın ara evrelerinin isimleri şişkin ay ve hilaldır.
Gece ve gündüzün oluşmasının nedeni, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesidir.
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları
C. Aşağıdaki çoktan seçmeli sorularda doğru seçeneği işaretleyiniz.
1. Mehmet Dünya, Güneş ve Ay’ın bir modelini oluşturmak istiyor. Dünya modeli için portakal kullandığına göre Güneş ve Ay için hangi meyveleri kullanmalıdır?
A) Güneş-Erik-Ay-Şeftali
B) Güneş-Karpuz-Ay-Bal Kabağı C) Güneş-Kavun-Ay-ceviz
D) Güneş-Ceviz-Ay-Fındık
2. Güneş ve Ay’ın Dünya’dan hemen hemen aynı büyüklükte görünmesinin sebebi nedir?
A) Gerçekte de aynı büyüklükte olmaları B) Ay’ın Dünya’ya daha yakın olması
C) Güneş’in ışık kaynağı olması
D) Ay’ın Dünya etrafında dolanması
3. Fen bilimleri öğretmeni tahtadaki şekli kullanarak ders anlatmaktadır. Öğretmen, tahtaya çizdiği bu şekille öğrencilere hangi konuyu anlatıyor olabilir?
A) Gece gündüzün oluşumunu B) Ay’ın hareketlerini
C) Güneş’in hareketlerini
D) Dünya’nın hareketlerini
4. Dünya’dan Ay’ı gözlemleyen bir öğrenci, Ay’ı aşağıdaki gibi görmektedir. Sizce öğrenci görseldeki Ay’ı, evrelerin kaçıncı haftasında gözlemlemektedir?
A) Ay’ın 3. haftası
B) Ay’ın 4. haftası C) Ay’ın ilk haftası
D) Ay’ın 2. haftası
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları
5. Ay’ın her gün farklı şekilde görülmesinin sebebi nedir?
A) Dünya’nın Güneş etrafında dolanması
B) Ay’ın her zaman, aynı yüzünün Dünya’ya dönük olması
C) Ay’ın kendi etrafında dönmesi D) Ay’ın Dünya etrafında dolanması
6. Ay, Dünya etrafında dolanmasaydı, her zaman (Ay) şekildeki konumda olduğu gibi sabit bir noktada Dünya ile birlikte Güneş’in etrafında dolansaydı, aşağıdakilerden hangisi gerçekleşirdi?
A) Ay’ı 30 gün boyunca hiç göremezdik.
B) Ay’ı her zaman dolunay olarak görürdük.
C) Ay’ı 15 gün dolunay, 15 gün yeni ay olarak görürdük. D) Ay’ı her zaman ilk dördün evresinde görürdük.
7. Astronotlar, tarihte ilk kez uzayda yetiştirilen bir bitkinin tadına baktı. Uluslararası Uzay İstasyonu’nda görevli astronotlar, yer çekiminin çok az ve radyasyonun çok fazla olduğu, LED ışıkla aydınlatılan ortamda yaklaşık iki ayda üretilen marulların oldukça lezzetli olduğunu belirtti. Yapılan bu keşif sayesinde Ay’da yaşayabilmek için gerekli besin üretimine dair önemli bir adım atılmış oldu.
Metinde yer alan bilgilere göre, uzayda bitki yetiştirilmesi ile ilgili aşağıdaki yorumlardan hangisi doğrudur?
A) Ay’da, Dünya’ya göre daha uzun sürede marul yetişir.
B) Radyasyonun fazla olduğu uzay ortamında bitki yetişmez.
C) Güneş ışığı olmadan bitki yetiştirmek imkânsızdır. D) Yer çekiminin çok az olduğu yerlerde marul yetiştirilebilir.
I. Ay’da havanın olmaması II. Ay’ın yer çekiminin olması III. Ay yüzeyinin bazı zamanlar çok sıcak olması özelliklerinden hangileri olabilir?
A) I ve III
B) I ve II
C) II ve III
D) I, II ve III
5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
9. Güneş, Dünya ve Ay’ın konumları şekildeki gibidir. Güneş’in, Dünya’nın ve Ay’ın dönüş yönleri hangi şıkta doğru belirtilmiştir?
A) 1 1 1
B) 2 2 2
C) 1 2 2
D) 2 2 1
10. Ay takvimine göre ayın 14’ünde Ay, aşağıdaki evrelerden hangisinde bulunur?
A) Yeni ay
B) İlk dördün C) Dolunay
D) Son dördün
11. Bülent, evlerinin camından Ay’ı 15 gün boyunca gözlemlemiştir. Gözlemlediği Ay’ı bazı günler kağıtlara çizmiştir. Bülent’in çizdiği kâğıtlar aşağıdaki gibidir. Bülent kâğıtları karıştırdığı için Ay’ın evrelerinin oluşum sırasını da karıştırmıştır.
Bülent görselleri doğru bir şekilde sıraladığında sizce üçüncü sıradaki görsel hangisi olur?
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33-34-35-36 SDR Dikey Yayıncılık”
12. Özge, Ay’ın ana ve ara evrelerini aşağıdaki gibi sınıflandırmıştır. Ancak sınıflandırmada hata yapmıştır.
Aşağıdaki değişikliklerden hangisi yapılırsa sınıflandırma doğru olur?
A) Başlıkları yer değiştirmek B) Hilal ile son dördünün yerini değiştirmek
C) Şişkin ay ile ilk dördünün yerini değiştirmek
D) Hilal ve ilk dördünü ara evrelere almak
5. Sınıf Fen Bilimleri KitabıAyın Yapısı ve Özellikleri Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ayın Yapısı ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33
Bize en yakın yıldız olan Güneş, bilim insanları için gizemini hala korumaktadır. Bu gizemi çözmek için 11 Şubat 2010 tarihinde SDO olarak bilinen Soları Dynamics Observatory (Solır Daynemiks Ibzövıtıri) uydusu Güneş hakkında bilgi toplamak için uzaya fırlatıldı. Güneş’in enerjisinin nereden geldiği, bu enerjinin nasıl depolandığı gibi bilgileri aktaracak olan SDO, her 36 saniyede bir CD’yi dolduracak kadar bilgi toplamaktadır.
Soru : Etrafımızda yüzeyi Ay’ın yüzeyine benzeyen nesne var mıdır? Varsa örnek veriniz.
Evet, çevremde Ay’ın yüzeyine benzeyen nesneler vardır. Bu nesneler peynir, ceviz, kavun, golf topu, basketbol topu bowling topu tenis topu Çilek portakal, mandalina, hamburger köftesi, çevremde olup aya benzeyen nesnelerdir.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları
Bulutsuz bir gecede gökyüzüne baktığınızda, gökyüzünde parlayan birçok gök cismi görebiliriz. Bu gök cisimleri arasında Dünya’ya en yakın olan Ay’dır. Ay, Dünya’mızın tek doğal uydusudur. Ay bir ışık kaynağı olmadığı halde Güneş’ten aldığı ışınlar sayesinde Dünya’dan görülür.
Ay, Dünya’dan çok daha küçük bir gök cismidir. Dünya’dan gökyüzüne baktığımızda Ay’ı diğer gök cisimlerinden daha büyükmüş gibi görürüz. Hem Dünya’dan hem de Güneş’ten küçük olmasına rağmen Ay’ın Güneş’ten daha büyükmüş gibi görünmesinin sebebi Dünya’mıza Güneş’ten daha yakın olmasıdır.
Güneş’in Dünya’ya uzaklığının yaklaşık 150 milyon km olduğunu öğrenmiştiniz. Ay’ın Dünya’ya olan uzaklığı ise yaklaşık olarak 384 bin km’dir.
Ay’ın şekli bir küreye benzer. Bu kürenin yüzeyi pürüzsüz değildir. Ay’ın yüzeyinde meteor denilen gök cisimlerinin çarpması sonucunda derin çukurlar oluşmuştur. Bu çukurlara krater adı verilir. Kraterlerin yanı sıra Ay yüzeyinde kayalıklar vadiler ve yüksek dağlar da bulunur.
Ay’ın atmosferi çok ince bir tabaka halindedir. Dünya’nın atmosferiyle kıyaslanacak olursa Ay’ın atmosferi yok denecek kadar azdır. Bu yüzden rüzgar, yağış gibi hava olayları Ay’da görülmez. Gece ve gündüz arasındaki sıcaklık farkı da çok fazladır.
Ay’ın yüzeyi toz tabakası ile kaplıdır. Ay’da rüzgar ve yağmurun olmaması sebebiyle yüzeydeki toz tabakası hiç değişmeden kalır. Bu nedenle astronotların Ay’da bıraktıkları ayak izleri sonsuza dek hiç bozulmadan kalabilir.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları
Türkiye Uzay Ajansının Ay yolculugu için görevlendirilen uzay gemisinin mürettebatında yer aldığınızı düşünün. Göreviniz Ay üzerinde belirlenen bir noktaya inerek Ay yüzeyinden numuneler toplamaktır. Ancak teknik arıza nedeniyle geminiz Ay yüzeyinde farklı bir noktaya sert bir iniş yapmak zorunda kaldı ve hasar gördü. Kurtulmak için yaklaşık 50 km uzaklıktaki ana gemiye yürüyerek ulaşmanız gerekmektedir. Aşağıdaki sırasında hasar görmeyen 11 malzeme sıralanmıştır. Gemi mürettebatının yanlarına almaları için bu 11 malzemeyi önem sırasına göre belirtmeniz gerekmektedir.
Soru : En önemli maddeyi 1, en önemsiz maddeyi 11 ile numaralandırınız. Numaralandırmayı bu şekilde yapma gerekçenizi de yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33 MEB Yayınları”
Bu soruyu arkadaşlarınızın cevaplarına göre sıralama yapmanız gerekmektedir.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları
Soru : Yukarıdaki tabloda Dünya, Güneş ve Ay’ın büyüklüklerine göre model oluşturmak için verilen yiyeceklerden hangilerini seçerdiniz?
Cevap:
Güneş: Karpuz
Dünya: Ceviz
Ay: Bezelye
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları
Soru : Astronotlar uzaya gittiklerinde uzaydaki koşullarda yaşayabilmek için özel kıyafetler giyerler. Siz de bir astronot olduğunuzu, çok sevdiğiniz biriyle birlikte bir uzay yolculuğuna çıkacağınızı hayal edin.
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 27-28-29-30-31-32-33 Cevapları”
A- Metne göre aşağıda verilen soruları cevaplandırınız.
1) Bu uzay yolculuğuna çıkma amacınız nedir?
Cevap:
Bu uzay yolculuğundan çıkmamın sebebi uzayın gizemini çözmek ve bizden başka yaşayan varlıklar var mı diye araştırma yapmaktır. Uzayın sonu olup olmadığını bulmak ve nasıl olduğunu araştırmak isterdim.
2) Gittiğiniz yerde nelerle karşılaşabilirsiniz?
Cevap:
Gittiğimiz yerde daha önce görmediğimiz madenler, elementler başka varlık formları, bitkiler, bakteriler dünyada yaşamayan birçok türle karşılaşabiliriz.
B- Kendinizin ve birlikte uzay yolculuğa çıkacağınız kişinin fotoğrafını aşağıda gösterilen yerlere yapıştırınız.
Cevap:
Yukarıda yer alan çizim üzerine yapıştırmaları yapabilirsiniz.
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Etrafımızda yüzeyi Ay’ın yüzeyine benzeyen nesne var mıdır? Varsa örnek veriniz. konusunu kısaca ele alacağız.
“Etrafımızda yüzeyi Ay’ın yüzeyine benzeyen nesne var mıdır? Varsa örnek veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Evet, çevremde ayın yüzeyine ve benzeyen nesneler vardır. Bu nesneler portakal, kavun, ceviz ve peynirdir.
“Etrafımızda yüzeyi Ay’ın yüzeyine benzeyen nesne var mıdır? Varsa örnek veriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Evet, çevremde Ay’ın yüzeyine benzeyen nesneler vardır. Bu nesneler peynir, ceviz, kavun, golf topu, basketbol topu bowling topu tenis topu Çilek portakal, mandalina, hamburger köftesi, çevremde olup aya benzeyen nesnelerdir.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 5. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz, Yeni Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimize derslerinde yardımcı olmak amacıyla kurulmuş olarak ödev sitemizde “5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları SDR Dikey Yayıncılık” konusu Öğretmenlerimizden Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için özenle hazırlanmıştır.
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları SDR Dikey Yayıncılık”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları” konusunda cevaplara ulaşabilmek için aşağıda yer alam mavi renkli metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri ödevlerinizi kontrol edebilirsiniz.
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları SDR Dikey Yayıncılık” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak değerli Fen Bilimleri öğretmenimiz tarafından hızlı ve güvenilir cevaplara ulaşabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık
3. 24/14 kesrinin en sade biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
A Şıkkı
4. 5/18, 7/18, 3/18 kesirlerinin büyükten küçüğe sıralanışı hangi seçenekte doğru verilmiştir?
Cevap:
B Şıkkı
5. 7/29, 7/18 ve 7/25 kesirlerinin küçükten büyüğe sıralanışı hangi seçenekte doğru verilmiştir?
Cevap:
C Şıkkı
6. Zeynep’in pul koleksiyonunda 248 pulu vardı. Zeynep, pullarının 3/8’ünü arkadaşına verdi. Zeynep, arkadaşına kaç tane pul vermiştir?
Cevap:
A. 31
B. 62 C. 93
D. 124
7. Erkan, parasının 4/9 ’ü ile mont aldı. Montun fiyatı 360 TL olduğuna göre montu almadan önce Erkan’ın kaç Türk lirası vardı?
Cevap:
A. 460
B. 520
C. 710 D. 810
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Cevapları
8. Yukarıda modellenen işlem hangi seçenekte doğru verilmiştir?
Cevap:
A Şıkkı
9. Aşağıda modellenen işlem hangi seçenekte doğru verilmiştir?
Cevap:
B Şıkkı
10. 2 4/9 + 7/9 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
D Şıkkı
11. 3 7/15 + 1 3/5 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
A Şıkkı
12. 3 7/9 + 9 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
B Şıkkı
13. 8 – 3 8/11 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
C Şıkkı
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları
14. 6 3/8 – 1 3/16 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
A Şıkkı
15. Derya Hanım’ın 800 TL’si vardı. Parasının 5/8’ine manto, 5/16’ine bir çift ayakkabı aldı. Derya Hanım’ın geriye kaç Türk lirası kalmıştır?
Cevap:
A. 100
B. 75 C. 50
D.40
B. Aşağıdaki çalışmaları yapınız.
1. Eş aralıklara ayrımış aşağıdaki sayı doğrusunda, birim aralıklardan yararlanarak birim kesri belirleyip sayı doğrusunda gösterilen yerlere karşılık gelen kesirleri yazınız.
Cevap:
0 – 1/6 – 2/6 – 3/6 – 4/6 – 5/6 – 1
2. Aşağıdaki kesirlerden birbirine eşit olanları eşleştiriniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 106-107-108 ÖZGÜN Yayınları”
3. Aşağıdaki doğal sayılar ile bileşik kesirlerin arasına sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106-107-108 Cevapları”
4. Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğunu belirleyiniz. Doğru olanların kutucuğunu işaretleyiniz.
Cevap:
( ✓ ) a. Bir tam sayılı kesir, 0’dan farklı bir doğal sayı ile bir basit kesrin toplamına eşittir. ( ) b. Bir tam sayılı kesri bileşik kesre çevirirken tam kısmı kesrin payı ile çarpar, çarpıma paydayı ekleriz. Bulduğumuz sayıyı bileşik kesrin payına yazarız. Tam sayılı kesrin paydasını da bileşik kesrin paydası olarak yazarız.
( ✓ ) c. Bir kesri sadeleştirmemiz veya genişletmemiz bu kesrin değerini değiştirmez.
( ✓ ) ç. Basit kesir kadarı verilen bir çokluğun tamamını bulurken verilen sayıyı kesrin payına böler, bölümü kesrin paydası ile çarparız.
5. Özgül Hanım, giysi alışverişi için ayırdığı paranın 1/5 ’i ile etek, 7/20 ’si ile tişört, kalanıyla da gömlek aldı. Özgül Hanım, giysi alışverişi için ayırdığı paranın kaçta kaçı ile gömlek almıştır?
Cevap:
1/5 x (4 ) = 4/20
7/20 + 4/20 = 11/20
20/20 – 11/20 = 9/20
6. Bir aile, otomobil ile aralarında 450 km uzaklık olan şehirlerin birinden diğerine doğru yola çıktı. Yolun 1/5 ’ini gidince ilk molayı, moladan sonra yolun 7/15 ’sini gidince ikinci molayı veren bu aile kaç kilometre daha yol gidince diğer şehre varır?
Cevap:
450 ÷ 5 = 90 km ilk molada gitti.
450 ÷ 15 = 30
30 x 7 = 210 km ikinci mola gitti.
210 + 90 = 300 km ilk ve ikinci molada gittiği yol toplamı
5. Sınıf Matematik KitabıKesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101
5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirlerle Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-100-101
Bir tepsideki börek 16 eş dilime ayrılmıştır. Tepsideki dilimlerden önce 3’ü, sonra 5’i satılmıştır.
Soru : Satılan dilimlerin, tüm böreğin kaçta kaçı olduğunu nasıl bulabileceğinizi söyleyiniz.
Cevap:
3/16 + 5/16 = 8/16 satılmıştır. Bu böreklerin yarısı yani 1/2 etmektedir.
Etkinlik Yapalım
Yandaki kareli kâğıda uzun kenarı
8 birim, kısa kenarı 5 birim olan bir dikdörtgen çiziniz.
Dikdörtgenin içindeki birim karelerden istediğiniz kadarını pembeye, istediğiniz kadarını yeşile boyayınız.
Pembe birim karelerin ve yeşil birim karelerin, bütünün kaçta kaçı olduğunu gösteren kesirleri söyleyiniz.
Boyadığınız tüm birim karelerin, bütünün kaçta kaçı olduğunu gösteren kesri söyleyiniz.
Yaptığınız işlemi yazınız. Paydaları eşit kesirlerle toplama işlemini nasıl yapacağınızla ilgili bir kural geliştiriniz.
Yandaki kareli kâğıda uzun kenarı
10 birim, kısa kenarı 6 birim olan bir dikdörtgen çiziniz.
Dikdörtgenin içindeki birim karelerden istediğiniz kadarını pembeye boyayınız.
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 94-100-101 ÖZGÜN Yayınları”
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları
1. Bir kasa portakalın önce 9/20’u, sonra 7/20’si satıldı. Satılan portakal miktarı, bir kasa portakalın kaçta kaçıdır?
Cevap:
9/20 + 7/20 = 16/20
2. Zuhal Hanım, parasının 5/8’i ile giysi, 9/16’u ile ayakkabı aldı. Zuhal Hanım’ın giysiye ödediği para miktarı, ayakkabıya ödediği para miktarından ne kadar fazladır?
Cevap:
5/8 x(2) = 10/16
10/16 – 9/16 = 1/16
3. Bir bahçenin 7/15’sine patates, 2/5’sine soğan ekildi. Buna göre;
a. Patates ve soğan ekili kısım, bahçenin kaçta kaçıdır?
Cevap:
2/5 (3) = 6/15
7/15 + 6/15 = 13/15
b. Patates ekilen kısım, soğan ekilen kısımdan ne kadar fazladır?
Cevap:
2/5 (3) = 6/15
7/15 – 6/15 = 1/15
c. Patates ve soğan ekildikten sonra bahçenin ne kadarı boş kalmıştır?
Cevap:
15/15 – 13/ 15 = 2/15
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
4. Aşağıda modellenen işlemleri yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 100-101 Cevapları”
5. Sınıf Matematik KitabıBir Çokluğun Basit Kesir Kadarını ve Basit Kesir Kadarı Verilen Bir Çokluğun Tamamını Bulma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 91, 92, 93
5. Sınıf Matematik Kitabı Bir Çokluğun Basit Kesir Kadarını ve Basit Kesir Kadarı Verilen Bir Çokluğun Tamamını Bulma Metni Etkinlik Cevapları
Soru : Eylül’ün kumbarasına atarak tasarruf ettiği para miktarını nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
60 ÷ 1/5 = 12 lira tasarruf etmiştir.
Etkinlik Yapalım
Araç gereç: fındıklar.
48 fındığı her birinde eşit sayıda fındık olacak şekilde üç gruba ayırınız.
Her bir grupta kaçar tane fındık olduğunu belirleyiniz.
Bir gruptaki fındık sayısını hangi işlemi yaparak bulabileceğinizi söyleyiniz.
İki grupta kaç tane fındık olduğunu belirleyiniz.
İki gruptaki fındık sayısını hangi işlemleri yaparak bulabileceğinizi söyleyiniz.
Bir çokluğun belirtilen basit kesir kadarını nasıl bulabileceğinizi açıklayınız.
Cevap:
48 ÷ 3 = 16 grup başıma tane düşer.
İşlemi bölme işlemi yaparak bulabilir.
16/48 olarak ifade edilebilir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 93 Cevapları
1. Bir kutuda 24 balon vardı. Balonların 1/6’i satıldı. Kaç tane balon satılmıştır?
Cevap:
24 ÷ 6 = 4 tane balon satılmıştır
2. Ali, 36 TL olan parasının 2/9’sini Kızılaya bağışladı. Ali’nin Kızılaya bağışladığı para kaç Türk lirasıdır?
Cevap:
36 ÷ 9 = 4
4 × 2 = 8 Türk lirasıdır.
3. Fatma Hanım, 150 TL ile alışverişe çıktı. Parasının 3/5 ’ü ile giysi aldı. Fatma Hanım’ın geriye kaç Türk lirası kalmıştır?
Cevap:
150 ÷ 5 = 30
30 x 3 = 90
150 – 90 = 60 Türk lirası kalmıştır.
4. Hakan, parasının 2/3 ’si ile bir öykü kitabı aldı. Öykü kitabına 16 TL ödeyen Hakan’ın harcama yapmadan önce kaç Türk lirası vardı?
Cevap:
16 ÷ 2 = 8
8 x 3 = 24 Türk lirası vardı.
5. Bir paket dosya kâğıdının 5/8 ’i fotokopi çekiminde kullanıldı. Fotokopi çekiminde kullanılan dosya kâğıtlarının sayısı 250 olduğuna göre fotokopi çekilmeden önce pakette kaç tane dosya kâğıdı vardı?
5. Sınıf Matematik KitabıKesirleri Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90
5. Sınıf Matematik Kitabı Kesirleri Sıralama Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-90
Bir tepsi börek 12 eş dilime ayrılmıştır. Dilimlerden 2’si bir tabağa, 3’ü başka bir tabağa konulmuştur.
Soru : Tabaklardaki börek miktarını gösteren kesirleri ve bu kesirlerden hangisinin büyük olduğunu söyleyiniz.
Cevap:
3/12 > 2/12 olarak gösterilir.
2. tabak daha büyük olarak ifade edilir.
Etkinlik Yapalım
Araç gereç: kesir takımı.
Kesir takımındaki parçalarla 3/8 , 2/8 ve 5/8 kesirlerini modelleyiniz.
Modellerin büyüklüklerinden yararlanarak 3/8 , 2/8 ve 5/8 kesirlerini büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Yaptığınız sıralamaya göre paydaları eşit olan kesirleri sıralarken izlenmesi gereken yolu açıklayınız.
Cevap:
5/8> 3/8 > 2/8 olarak büyükten küçüğe sıralanır.
Payı büyük olan her zaman en büyüktür.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Cevapları
1. Aşağıdaki bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren kesirleri yazınız. Yazdığınız kesirlerin arasında “>”, “<” sembollerinden uygun olanı kullanınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 88-90 ÖZGÜN Yayınları”
2. Aşağıdaki kesirler arasında “=”, “>” ve “<” sembollerinden uygun olanı yazınız.
Cevap:
a. 17/25 > 9/25
b. 3/14 < 11/14
c. 5/12 < 5/36
3. Aşağıdaki kesirleri sembol kullanarak büyükten küçüğe doğru sıralayınız.