5. Sınıf Matematik KitabıDenk Kesirler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87
5. Sınıf Matematik Kitabı Denk Kesirler Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-87
Soru : Aynı büyüklükteki iki bahçeden birinin 1/4 ’ine biber, diğerinin 2/8 ’sine domates fideleri dikildi.
Biber ve domates fideleri dikili bölgelerin büyüklükleri ile bu bölgeleri gösteren kesirler hakkındaki düşüncenizi açıklayınız.
Cevap:
2/8 = 1/4 sade şekli
Her iki kesir birbirine eşittir.
Etkinlik Yapalım
Kesir takımından 2 tane 1/6’lik parçayı yan yana getiriniz. Bu parçaları gösteren kesri yazınız.
Kesir takımından 4 tane 1/12 ’lik parçayı yan yana getiriniz. Bu parçaları gösteren kesri yazınız.
Yazdığınız kesirlere karşılık gelen bölgeleri büyüklüklerine göre karşılaştırınız.
Yazdığınız kesirlerin pay ve paydaları arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklayınız.
Cevap:
2 tane 1/6= 2/6
4 tane 1/12 = 4/12
Her iki kesirde de payda paydanın 3 katıdır.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
1. Aşağıdaki bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren kesirlere denk olacak şekilde okların diğer ucundaki bütünleri boyayınız. Noktalı yerlere uygun kesirleri yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 84-87 ÖZGÜN Yayınları”
2. Aşağıdaki kesirlere denk olan üçer tane kesir elde ediniz.
5. Sınıf Matematik KitabıDoğal Sayılar ile Bileşik Kesirleri Karşılaştırma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 82, 83
5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılar ile Bileşik Kesirleri Karşılaştırma Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83
Yandaki tabakların birinde 3 tane yarım, diğerinde 2 tane bütün portakal vardır.
Soru : Hangi tabakta daha çok portakal vardır?
Cevap:
2 tam 4 tane yarım eder. Bu nedenle 2. tabakta daha fazla portakal vardır.
Etkinlik Yapalım
Araç gereç: kesir takımı.
Kesir takımı ile 3 doğal sayısını modelleyiniz.
Kesir takımı ile 2/7 kesrini modelleyiniz.
Modelleri karşılaştırarak 3 doğal sayısının mı 2/7 kesrinin mi büyük olduğunu belirleyiniz.
Cevap:
1/7, 5/7, 6/7 kesim takımı olarak seçelim.
1/7> 2/7 > 5/7 > 6/7 olarak modelleyebiliriz.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
1. Aşağıdaki doğal sayıları kesir biçiminde yazınız.
Cevap:
a. 5 = 5/1
b. 4 = 4/1
c. 13 = 13/1
ç. 25 = 25//1
2. Aşağıdaki eş bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren doğal sayıları ve kesirleri sembol kullanarak karşılaştırınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 82-83 ÖZGÜN Yayınları”
3. Aşağıdaki doğal sayı ve kesirlerin arasına “<”, “>” ve “=” sembollerinden uygun olanı yazınız.
5. Sınıf Matematik KitabıTam Sayılı ve Bileşik Kesri Birbirine Dönüştürme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 77, 78, 79, 80, 81
5. Sınıf Matematik Kitabı Tam Sayılı ve Bileşik Kesri Birbirine Dönüştürme Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 74-76
Yukarıdaki fotoğrafın solunda bulunan aynı büyüklükteki 3 bardak yarısına kadar portakal suyu ile doludur. Fotoğrafın sağındaki bardaklar, solundaki bardaklarla aynı büyüklükte olup birinin tamamı, diğerinin ise yarısı portakal suyu ile doludur.
Soru : Fotoğrafın solundaki ve sağındaki bardaklarda bulunan portakal sularının miktarını gösteren kesirlerin birbirine eşit olup olmadığını söyleyiniz.
Cevap:
Evet birbirine eşittir.
3/2 = 1 1/2
Etkinlik Yapalım
Aşağıdaki eş bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren tam sayılı kesri ve bileşik kesri noktalı yerlere yazınız.
Cevap:
1 + 3/4 = 4/4 + 3/4
Eş bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren tam sayılı kesrin ve bileşik kesrin birbirine eşit olup olmadığını söyleyiniz.
Cevap:Eşittir.
Yazdığınız bileşik kesrin payını paydasına bölünüz. Yaptığınız işlemdeki bölüm, bölen ve kalanı, yazdığınız tam sayılı kesir ile karşılaştırınız. Bölme işlemindeki hangi terimlerin, kesrin tam kısmına, payına ve paydasına eşit olduğunu söyleyiniz. Yaptığınız çalışmadan yararlanarak bileşik kesri tam sayılı kesre, tam sayılı kesri de bileşik kesre nasıl dönüştürebileceğinizi açıklayınız.
Cevap:Birleşik kesir tam sayılı kesire çevirirken payını paydasına bölmemiz gerekir. Tam sayılı kesri birleşik kesre dönüştürürken payda ile tamı çarpıp payı ekleriz ve yeni pay kısmına yazarı ve payda değişmez aynı şekilde yazılır.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
1. Aşağıdaki eş bütünlerin boyalı kısımlarını gösteren tam sayılı kesirleri yazınız. Yazdığınız kesirlerin hangi doğal sayı ile basit kesrin toplamı olduğunu belirtiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 77-81 ÖZGÜN Yayınları”
2. Aşağıdaki tam sayılı kesirlerin hangi doğal sayı ile basit kesrin toplamı olduğunu yazınız.
Cevap:
a. 5 7/11 = 5 + 7/11
b. 2 3/8 = 2 + 3/8
c. 6 1/15 = 6 + 1/15
ç. 4 1/6 = 4 + 1/6
d. 9 5/12 = 9 + 5/12
e. 16 3/5 =16 + 3/5
3. Aşağıdaki tam sayılı kesirleri bileşik kesre dönüştürünüz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları”
4. Aşağıdaki bileşik kesirleri tam sayılı kesre dönüştürünüz.
5. Sınıf Fen Bilimleri KitabıGüneşin Yapısı ve Özellikleri Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Güneşin Yapısı ve Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23-24-25
Gerekli Malzemeler
Kâğıt
Kalem
Nasıl Yapalım
■ 3-4 kişilik gruplar oluşturalım.
■ Aşağıdaki Ay fotoğraflarını inceleyelim.
■ Fotoğraflardan yola çıkarak Ay’ın yapısı ile ilgili tahminlerimizi kâğıdımıza yazalım.
■ Sınıftaki diğer grupları dolaşarak onların tahminleri ile kendi tahminlerimizi karşılaştıralım.
Soru : Siz TUA’da (Türkiye Uzay Ajansı) çalışan bir mühendis olsaydınız Güneş ile ilgili neleri araştırmak isterdiniz?
Ben Türkiye uzay ajansında çalışan bir mühendis olsaydım güneşin ne zaman öleceği hakkında bir araştırma yapardım.
Güneşin öldükten sonra dünyamızın bu durumdan nasıl etkileneceği neler olacağı hakkında araştırmalar yapardım çünkü güneşimiz bir yıldız bu dediğim olay gelecek bir zamanda meydana gelecek. Geleceğe yön veren araştırmalar olacağına eminim.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları
Gerekli Malzemeler
Yapıştırıcı
Makas
Çeşitli renklerde jelatin ya da elişi kâğıdı
İki farklı renkte oyun hamuru Büyük bir lastik top
Nasıl Yapalım
■ Farklı renklerde jelatin veya elişi kâğıdı parçalarını buruşturup lastik topun etrafına yapıştıralım. Bu şekilde lastik topun her tarafını kaplayalım.
■ Oyun hamurlarından mercimek büyüklüğünde ufak parçalar koparalım.
■ İki farklı renkteki hamuru birlikte yuvarlayarak küre şekli oluşturalım.
■ Aşağıdaki boşluğa yaptığınız modelin resmini çizelim.
Soru : Hazırladığımız Güneş modeline bakarak; Güneş’in geometrik şekli hakkında ne söyleyebiliriz? Güneş ile Dünya modeli arasındaki büyüklük ilişkisi nasıldır?
Cevap:
Güneş modeline baktığımız zaman güneş sistemindeki güneşimiz diğer gezenlerden kat kat daha büyüktür. Dünya ile arasındaki fark ondan çok fazla büyük olması diyebilirim.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları
Dünya’nın katmanlardan oluştuğunu ve şeklinin küreye benzediğini önceki yıllarda öğrenmiştiniz. Güneş de tıpkı Dünya gibi katmanlardan oluşur ve şekli küreye benzer.
Yeryüzündeki yaşamın kaynağı olan Güneş, sıcak gazlardan oluşan ve çevresine ısı ve ışık yayan bir yıldızdır. Güneş’ten yayılan enerjinin çok az bir kısmı .yeryüzüne ulaşır. Bu enerji yeryüzündeki yaşamın devam etmesi için gereklidir.
Güneş’ten yayılan ısı ve ışık onun bir oteş topu gibi görünmesini sağlar. Güneş’in sıcaklığı yüzeyde 6000°C’u< içinde ise 15 milyon.°C’u bulur.
Güneş ile Dünya’nın büyüklüğünü kıyaslayacak olursak Güneş o kadar büyüktür ki, içine yaklaşık bir milyon tane dünya sığabilir. Güneş’i bir futbol topuna benzetirsek, Dünya’yı da yarım pirinç tanesine benzetebiliriz.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları
Güneş’i olduğundan çok daha küçük görürüz. Bunun sebebi uzaktaki nesnelerin gerçek boyutlarından daha küçükmüş gibi algılanmasıdır.
Evrendeki sayısız yıldız arasında Güneş orta büyüklükte bir yıldızdır. Güneş’in Dünya’ya olan uzaklığı yaklaşık 150 milyon km’dir. Güneş’ten çok daha büyük ve parlak yıldızlar da vardır. Bu yıldızlar Dünya’ya o kadar uzaktır ki onları ancak gökyüzünde birer nokta olarak görürüz.
Güneş ışınlarına doğrudan bakmak gözlerimiz için çok zararlıdır. Bu yüzden Güneş’e çıplak gözle ya da herhangi bir araç (dürbün, teleskop, mercek, kamera vb.) kullanarak bakılmamalıdır.
Güneş’e doğrulttuğumuz bir dürbünün arkasına bir parça kâğıt veya karton koyup Güneş’e tuttuğumuzda doğru açıyı yakalarsak kâğıt üzerinde Güneş’in görüntüsünün oluştuğunu görürüz. Görüntüde görülen koyu renkli lekeler Güneş lekeleridir. Bu lekeler Güneş’in yüzeyinde daha soğuk olan bölgelerdir.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
GALILEO GALILEI (Galile, 1564 -1642)
400 yıl önce kendi icadı olan teleskopla kâğıt üzerine düşürdüğü Güneş lekelerini gözlemlemiştir. Belirli zaman aralıklarıyla yaptığı gözlemlerde Güneş lekelerinin aynı yöne doğru kaydığını fark etmiştir.
Böylece Güneş’in “kendi ekseni etrafında dönme hareketi” yaptığı sonucuna ulaşmıştır. Galileo’den sonra yapılan araştırmalar Güneş’in kendi ekseni etrafında saat yönünün tersine döndüğünü kanıtlamıştır.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
■ Cetvel yardımıyla pergelin kolları arasındaki uzaklığı 10 cm’ye ayarlayalım.
■ Ayarladığımız pergeli kullanarak kâğıt üzerine bir daire çizelim.
■ Çizdiğimiz daireyi Güneş’i temsil edecek şekilde uygun renklerde boyayalım.
■ Daireyi kâğıttan kesip çıkaralım ve pipete yapıştıralım.
■ Küçük bir kâğıt parçasına keçeli kalemle bir nokta koyalım. Bu nokta Dünya’yı temsil edecektir.
■ Simdi bahçeye çıkarak bir arkadaşımızın elinde Güneş ile birlikte yaklaşık 40 adım uzağa gitmesini isteyelim. Bu sırada Dünya’yı temsil eden parçayı elimizde tutup Güneş’i temsil eden arkadaşımıza doğru bakalım.
Soru : Bu etkinlik sonucunda Güneş ve Dünya’nın büyüklükleri hakkında ne söyleyebiliriz?
Cevap:
Bu etkinlik sonucunda aslında güneşe kıyasla Dünyamızın ne kadar küçük olduğunu görmekteyim. Kocaman evreni düşündükçe aslında güneş bile küçücük kalır.
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
Soru : Aşağıda verilen ifadelerin doğru ya da yanlış olduğuna karar verip ilgili ok yönünde ilerlediğinizde ulaştığınız çıkışı işaretleyiniz.
Cevap:
“5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22-23-24-25 MEB Yayınları”
5. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
Soru : Güneş’e gidecek olan uzay aracını tasarlayan Türkiye Uzay Ajansı mühendislerinden biri olduğunuzu hayal ediniz. Tasarımını yaptığınız uzay aracıyla ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1) Aracınızın tasarımında hangi malzemeleri kullanırdınız?
Cevap:
Güneşe gideceğim için uzay aracımı ısıya çok fazla dayanıklı maddelerden yapmaya özen gösteririm. Güneşte olan tepkimelere bağlı olarak orada tepkime vermeyecek malzemeleri kullanırdım. Uzay aracının uzun bir yolculuğa çıkacağını düşünürsek hafif ve dayanıklı malzemeler olmasına özen gösterirdim.
2) Neden bu malzemeleri seçerdiniz?
Cevap:
Bu malzemeleri seçiyorum çünkü uzayda güvenliğimi sağlamam gerekmekte. Binlerce ışık yılı uzaklıkta kim bana yardım edebilir ki bu yüzden işimi sağlama almalıyım.
3) Yakıt olarak ne kullanırdınız?
Cevap:
Yakıt olarak Türkiye’de bolca bulan bor madenini kullanmak isterdim.
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Güneş’e gidecek olan uzay aracını tasarlayan Türkiye Uzay Ajansı mühendislerinden biri olduğunuzu hayal ediniz. konusunu kısaca ele alacağız.
“Güneş’e gidecek olan uzay aracını tasarlayan Türkiye Uzay Ajansı mühendislerinden biri olduğunuzu hayal ediniz.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
1) Aracınızın tasarımında hangi malzemeleri kullanırdınız?
Cevap:
Güneşe gideceğim için uzay aracımı ısıya çok fazla dayanıklı maddelerden yapmaya özen gösteririm. Güneşte olan tepkimelere bağlı olarak orada tepkime vermeyecek malzemeleri kullanırdım. Uzay aracının uzun bir yolculuğa çıkacağını düşünürsek hafif ve dayanıklı malzemeler olmasına özen gösterirdim.
2) Neden bu malzemeleri seçerdiniz?
Cevap:
Bu malzemeleri seçiyorum çünkü uzayda güvenliğimi sağlamam gerekmekte. Binlerce ışık yılı uzaklıkta kim bana yardım edebilir ki bu yüzden işimi sağlama almalıyım.
3) Yakıt olarak ne kullanırdınız?
Cevap:
Yakıt olarak Türkiye’de bolca bulan bor madenini kullanmak isterdim.
5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Siz TUA’da (Türkiye Uzay Ajansı) çalışan bir mühendis olsaydınız Güneş ile ilgili neleri araştırmak isterdiniz? konusunu kısaca ele alacağız.
“Siz TUA’da (Türkiye Uzay Ajansı) çalışan bir mühendis olsaydınız Güneş ile ilgili neleri araştırmak isterdiniz?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Ben Türkiye uzay ajansında çalışan bir mühendis olsaydım. Güneşin neden bu kadar sıcak ve parlak olduğunu hangi tepkimenin bunu sağladığını öğrenmek için çalışmalar yapardım.
“Siz TUA’da (Türkiye Uzay Ajansı) çalışan bir mühendis olsaydınız Güneş ile ilgili neleri araştırmak isterdiniz?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Ben Türkiye uzay ajansında çalışan bir mühendis olsaydım güneşin ne zaman öleceği hakkında bir araştırma yapardım.
Güneşin öldükten sonra dünyamızın bu durumdan nasıl etkileneceği neler olacağı hakkında araştırmalar yapardım çünkü güneşimiz bir yıldız bu dediğim olay gelecek bir zamanda meydana gelecek. Geleceğe yön veren araştırmalar olacağına eminim.
5. Sınıf Matematik KitabıBirim Kesirleri Sayı Doğrusunda Gösterme ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76
5. Sınıf Matematik Kitabı Birim Kesirleri Sayı Doğrusunda Gösterme ve Sıralama Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 74-76
Soru : Aynı büyüklükteki iki tepside bulunan böreklerden soldaki 8, sağdaki 12 eş dilime ayrılmıştır. Hangi tepsiden bir dilim yiyen kişi, daha çok börek yemiş olur?
Cevap:
Daha az dilimlenen tepside bulunan börekten yiyen daha çok börek yemiş olur.
Etkinlik Yapalım
Araç gereç: kesir takımı.
Kesir takımındaki 1/2 , 1/3 , 1/4 ve 1/6 parçalarını alt alta sıralayınız.
Parçaların büyüklüklerinden yararlanarak 1/2 , 1/3, 1/4 ve 1/6 kesirlerini büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Yaptığınız sıralamadan yararlanarak birim kesirleri sıralama ile ilgili bir kural geliştiriniz.
Cevap:
1/2 > 1/3 > 1/4 > 1/6
Paydası küçük olan kesir daha büyüktür.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları
1. Aşağıdaki kesirlerin birim kesirlerini bulup birim kesirleri sayı doğrularında gösteriniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 74-76 ÖZGÜN Yayınları”
2. Her biri eş aralıklara ayrılmış aşağıdaki sayı doğrularında işaretlenen noktaların altlarına uygun kesirleri yazınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Cevapları”
3. Aşağıdaki birim kesirleri büyükten küçüğe doğru sembol kullanarak sıralayınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 74-76 Cevapları”
10. (122 – 8) ÷ 4 işleminin sonucu aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap:
A. 142 B. 38 C. 34D. 32
11. Hasan ile annesinin yaşlarının toplamı 60’tır. Annesinin yaşı, Hasan’ın yaşının 4 katıdır. Buna göre Hasan kaç yaşındadır?
Cevap:
A. 12B. 13 C. 14 D. 15
12. Zekiye Hanım, 2348 TL’ye çamaşır makinesi aldı, peşinat olarak 700 TL ödedi. Geriye kalan borcunu 8 eşit taksitte ödemek üzere satıcıyla anlaştı. Zekiye Hanım aylık kaç Türk lirası taksit ödeyecektir?
Cevap:
A. 206B. 216 C. 224 D. 226
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
B. Aşağıdaki çalışmaları yapınız.
1. Aşağıda rakamlarla verilen doğal sayıların okunuşlarını ve okunuşları verilen doğal sayıları rakamlarla yazınız.
Cevap:
a. 38 508 340: Otuz sekiz milyon beş yüz sekiz bin üç yüz kırk.
b. 7 010 372: Yedi milyon on bin üç yüz yetmiş iki.
c. 809 240 856: Sekiz yüz dokuz milyon iki yüz kırk bin sekiz yüz elli altı.
ç. Üç yüz on altı milyon iki bin kırk beş: 316 002 045
d. Altı milyon iki yüz bin yetmiş dokuz: 6 200 079
e. Elli yedi milyon sekiz yüz on bir: 57 000 811
2. Kuralı, 11’den başlayarak sayıların her adımda dokuzar dokuzar artması olan aşağıdaki örüntünün 5. adımında bulunması gereken sayıyı yazınız.
Cevap:
5. adım : 47
3. Kuralı, 7’den başlayarak sayıların her adımda on üçer on üçer artması olan aşağıdaki örüntünün 6. adımında olması gereken sayıyı yazınız.
Cevap:
6. adım : 72
4. Aşağıdaki işlemleri, sonuçları ile eşleştiriniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 69-70-71-72 Cevapları”
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları
5. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız.
Cevap:
a. 62 + 9 = 60 + 10 = 70
b. 43 + 16 = 40 + 20 = 60
c. 15 + 13 + 25 = 20 + 10 + 30 = 60
ç. 96 – 24 = 100 – 20 = 80
d. 65 – 43 = 70 – 40 = 30
e. 72 – 38 = 70 – 40 = 30
6. Aşağıdaki işlemleri yapınız. İşlemleri, sonuçlarıyla eşleştiriniz.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69-70-71-72 Cevapları”
7. Aşağıdaki işlemleri zihinden yapınız.
Cevap:
a. 168 x 1000 = 168000
b. 1500 x 40 = 60000
c. 76 x 9 = 684
ç. 65 300 ÷ 100 = 653
d. 48 000 ÷ 300 = 160
e. 380 ÷ 5 = 76
8. Aşağıdaki işlemlerin sonuçlarını önce tahmin ediniz. Sonra işlemleri yaparak bulduğunuz sonuçlarla tahminlerinizi karşılaştırınız.
Cevap:
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 69-70-71-72 ÖZGÜN Yayınları”
5. Sınıf Matematik KitabıDört İşlem İçeren Problemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68
5. Sınıf Matematik Kitabı Dört İşlem İçeren Problemler Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 67-68
1. Okul basketbol takımının oyuncularından Ayça’nın, maçların birinde 2 sayılık atışlarından 9’u; 3 sayılık atışlarından ise 5’i basket oldu. Ayça, bu maçta takımına kaç sayı kazandırmıştır?
Cevap:
(2 x 9) + (3 x 5) = 18 + 15 = 33
2. Bursa’da üretilen 1464 otomobil, tırlarla çeşitli illere götürülecektir. Bir tır 6 otomobil taşıyabildiğine göre bu iş için kaç tır kullanılacaktır?
Cevap:
1464 ÷ 6 = 244 tır kullanılacak.
3. Ergün, okul kütüphanesinden ödünç aldığı 248 sayfalık bir romanı 7 günde iade edecektir. İlk dört günün her birinde romanın 32 sayfasını okuyan Ergün, kitabı zamanında iade edebilmek için geriye kalan günlerde eşit sayıda sayfa okumayı planladı. Geriye kalan günlerde Ergün, romanın kaçar sayfasını okumalıdır?
Cevap:
32 x 4 = 128 ilk dört günde okuduğu sayfa sayısı.
248 – 128 = 120 kalan sayfa sayısı
120 ÷ 3 = 40 sayfa okumalıdır.
4. Vildan’ın yaşı, 5 yıl önceki yaşı 45 olan babasının yaşından 37 yaş eksiktir. Vildan’ın şimdiki yaşı kaçtır?
Cevap:
45 + 5 = 50 Vildan’ın babasının şimdiki yaşı.
50 – 37 = 13 yaşındadır.
5. Ailesiyle kırtasiyeye giden iki kardeşten Gamze, tanesi 2 TL olan kalemlerden 6 tane ve fiyatı 24 TL olan pastel boya aldı. Ağabeyi Hayati ise fiyatı 18 TL olan bir öykü kitabı aldı. İki kardeş, kırtasiyeden toplam kaç Türk liralık alışveriş yaptı?
Cevap:
2 x 6 = 12 TL kalemler
18 + 24 + 12 = 54 TL’lik alışveriş yapmışlar.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları
6. Bir çiftlikten bir haftada elde edilen yumurtalar, her biri 30 yumurta alan kolilere konulduğunda 48 koli doldu ve 14 yumurta arttı. Bu çiftlikte, bir haftada kaç tane yumurta elde edilmiştir?
Cevap:
(30 x 48) +14 = 1440 + 14 = 1454
7. Bir bahçedeki kiraz ağaçlarından 2250 kg kiraz toplandı. Toplanan kirazlar, on beşer kilogramlık kasalara konuldu. Bir kasa kiraz 60 TL’ye satıldığına göre tüm kirazların satışından kaç Türk lirası elde edilmiştir?
Cevap:
2250 ÷ 15 = 150 kasa
150 x 60 = 9000 TL elde edilmiştir.
8. Özden ailesi 3 420 TL’ye fırın aldı, peşinat olarak 920 TL ödedi. Geriye kalan borcunu her ay eşit miktarda ve 5 ayda ödemek üzere satıcı ile anlaştı. Özden ailesi 5 ayın her birinde kaç Türk lirası ödeyecektir?
Cevap:
3.420 – 920 = 2500
2.500 ÷ 5 = 500 TL ödeyecekler.
9. Can, Seda ve Emre isimli üç kardeşin birikimlerinin toplamı 190 TL’dir. Seda’nın parası, Can’ın parasının 2 katı kadardır. Emre’nin parası ise Seda’nın parasından 10 TL eksiktir. Seda’nın parası kaç Türk lirasıdır?
Cevap:
Can: x
Seda: 2x
Emre: 2x – 10
x + 2x + 2x -10 = 190
5x -10 = 190
5x = 200
x = 40
Seda: 2x = 2 x 40 = 80 TL dir.
10. Aşağıda verilen tablodaki verilerden yararlanarak en çok üç işlem ile çözülebilecek bir problem kurunuz. Kurduğunuz problemi çözünüz.
“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 67-68 ÖZGÜN Yayınları”
Cevap:
Problem: Bir mağazada 2 hafta boyunca satılan ürün yandaki tabloda verilmiştir. 2 Hafta boyunca satılan ürünlerin ne kadar olduğunu, kalan ürünün kaç olduğunu hesaplayınız.
Çözüm:
Satılan ürünler
Kazak = 16 x 45 = 720 TL
Etek = 24 x 89 = 2136 TL
Gömlek = 33 x 69 = 2277 TL
Pantolon = 22 x 126 = 2772 TL
720 + 2136 + 2277 + 2772 = 7905 TL kazanmıştır.
5. Sınıf Matematik Kitabıİçinde Parantez Olan İşlemler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 62, 63
5. Sınıf Matematik Kitabı İçinde Parantez Olan İşlemler Metni Etkinlik Cevapları
5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 62-63
Soru : 5/A sınıfının matematik öğretmeni, yazı tahtasına 18, 2 ve 4 sayılarını kullanarak işlemler yazmıştır. Bu işlemleri yapan Merve ve Aslı’nın sonuçlarının farklı çıkmasının nedenini açıklayınız.
Cevap:
Merve ve Aslı’nın sonuçlarının farklı çıkmasının nedeni işlem önceliğinden kaynaklanmaktadır.
Doğru işlem sonucu için ilk olarak parantez içerisinde yer alan işlemlerin yapılması gerekmektedir.
İşlem önceliğine uyulması gereken kurallara uyulmadığında işlemler yanlış çıkabilir.
5. Sınıf Matematik ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları
Etkinlik Yapalım
Sınıfınızda iki grup oluşturunuz.
1 ve 2. grup olarak, ikişer tane iki işlem içeren parantezli ifadeler yazınız.
1 ve 2. gruplar olarak yazdığınız işlemlerin sonucunu bulunuz.
1 ve 2. grup olarak işlemleri nasıl yaptığınızı açıklayınız.
Açıklamaların doğruluğuna sınıfça karar veriniz.
Cevap:
1. Grup : (5×4) ÷ 2 2. Grup = 3 x (10+5)
1. Grup = (5×4) ÷ 2 = 20 ÷ 2 = 10 2. Grup = 3 x (10+5) = 3 x 15 = 45
İlk olarak parantezli işlemler yapılır. Bulduğumuz sonuç yerine yazarak işlem devam edilir.