Yaşadığınız yerdeki el sanatlarından hangisi ya da hangileri ilginizi çekiyor? Neden?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığınız yerdeki el sanatlarından hangisi ya da hangileri ilginizi çekiyor? Neden? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yaşadığınız yerdeki el sanatlarından hangisi ya da hangileri ilginizi çekiyor? Neden?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yaşadığım yerde çömlek el sanatı çok ilgimi çekiyor. Özenle yoğrulan seramik hamurunun kurutularak ya da fırınlanarak kullanılması ilgimi çekiyor.


“Yaşadığınız yerdeki el sanatlarından hangisi ya da hangileri ilginizi çekiyor? Neden?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yaşadığım yerde ebru sanatı çok ilgimi çekiyor boyaların su üstünde durarak istediğim şeklin verilmesi su üstünde yürüyen bir böceği andırıyor. Böceğin su üstünde yürümesi gibi naif ve eğlenceli geliyor bu yüzden ebru sanatı yapmak isterdim.

Yaşadığım yerde maden işçiliği yapmak isterdim metali döverek istediğim şekli haline getirirdim. Bu da bana çok zor görünse de sabrettiğin zaman ve yapmak istediğim zaman yapamayacağım bir şey olduğunu gösteriyor. Bu yüzden maden işçiliği yapmak isterdim.



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Bölme İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71


Yaşanmış, yaşanması mümkün olayların veya insan yaşamının çeşitli yönlerinin sahnede canlandırılarak oynanmasına yönelik eserlere tiyatro denir. Tiyatro, bütün sanatları kullanıp bunları uyumlu bir biçime dönüştüren bir sanattır. Bir tiyatro yapıtının, kendine özgü kuralları ve nitelikleri vardır. Özünde hareket vardır. Sözü görünüşe, düşünceyi eyleme dönüştürür. Günümüzde tiyatro 19. yüzyıl öncesi kadar ilgi görmemesine rağmen, tiyatrolarda sergilenen eser sayısı giderek artmaktadır. 2014-2015 sezonunda Türkiye genelindeki tiyatro salonlarında 6825 eser sergilenmiştir

Soru : Hiç tiyatro oyunu izlediniz mi?


Cevap :

  • Evet 2 3 defa tiyatro oyunu izlemeye gitmiştim.

Soru : Ülkemizde 2014-2015 sezonunda gösterilen eser sayısına göre, 81 ilin her birinde yaklaşık kaç eser sergilenmiş olabilir?


Cevap :

  • 6825 ÷ 81 = 84 tane yaklaşık tiyatro gösterisi.

1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız. 


Cevap :

  • a) 24 ÷  8 = 3
  • b) 216 ÷  4 = 54
  • c) 986 ÷  58 = 17
  • ç) 543 ÷  25 = 21 Kalan 18
  • d) 435 ÷ 29 = 15

2) Aşağıdaki işlemlerde verilmeyenleri bulunuz. 


Cevap :

  • a) 52 ÷  4 = 13
  • b) 19 x 42 = 789

3) Fiyatı 968 TL olan cep telefonunu 8 taksitle ödeyecek olan Bilge’nin ödeyeceği aylık taksit miktarı kaç TL’dir?


Cevap :

  • 968 ÷ 8 = 121 TL

4) Aşağıdaki bölme işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

  • a) 37 200 ÷ 10 = 3.720
  • b) 147 000 ÷ 1000 = 147
  • c) 27 400 ÷ 100 = 274

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Bunu Deneyelim Bölme İşlemi 


Araç – Gereç: kâğıt, kalem
• Arkadaşınızdan üç basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıyı kendi belirlediğiniz iki basamaklı bir sayıya bölünüz.
• İşlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan dört basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıyı kendi belirlediğiniz iki basamaklı bir sayıya bölünüz.
• İşlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Bölme işlemi yaparken kullandığınız yöntemi arkadaşınıza anlatınız.


Kaç basamaklı sayılarla bölme işlemi yapmak daha kolaydı?


Cevap : Az basamaklı ve sıfırlı olan işlemleri yapmak daha kolaydır.


Bölme işlemini yapmadan önce bölümün kaç basamaklı olduğunu tahmin edebilir misiniz?


Cevap : Evet. Verilen değerlere bakarak kaç basamaklı olduğunu kolayca tahmin edebilirim.


Bölümün kaç basamaklı olduğunu tahmin etmek işlemlerinizde nasıl bir kolaylık sağlar?


Cevap : İzlememiz gerek strateji hakkında bizlere bilgi verir.


Bölme işlemi yapmak için farklı yöntemler biliyor musunuz?


Cevap : Daha uzun yöntemlerle yapılabilir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru : Yukarıdaki bölme yöntemini kullanarak 540 ÷ 45 işlemini de siz yapınız.


Cevap :

  • 540 ÷ 45 x 10 = 450
  • 540 – 450 = 90
  • 45 x 2 = 90
  • 90 – 90 = 0

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : 10, 100, 1000 ve katlarıyla zihinden bölme işlemi yapılırken neden bölenin sonundaki sıfır kadar bölünenin sonundaki sıfır silinerek işlem yapılır?


Cevap :

  • İşlemler daha hızlı ve pratik yapılabilmesi amacıyla yapılır.

Soru : 75 x 5 işleminin sonucunu zihinden hesaplayınız.


Cevap :

  • 2 x 5 = 10
  • 75 x 2 = 150
  • 150 ÷  10 = 15

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


1) Aşağıdaki işlemleri yapınız. 


Cevap :

  • a) 575 ÷ 25 = 23
  • b) 8932 ÷ 28 = 312
  • c) 4992 ÷  24 = 208
  • ç) 729 ÷  3 = 243

2) Kutular arasındaki işlemlere göre sonuçları bularak ilgili kutulara yazınız. 


Cevap :

a) 7020 ÷  45 = 156 – 123 = 33

b) 8960 ÷  35 = 256 ÷ 32 = 8


3) 9936 ÷ 48 işlemini yandaki gibi çözen bir öğrencinin işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 9936 ÷  48 = 207
  • İşlem 207 olması gerekir.

4) 1975 kilogram buğday 30 kilogramlık çuvallara doldurulacaktır. Bu iş için en az kaç tane çuval gereklidir?


Cevap :

  • 1975 ÷ 30 = 65,6 en az 66 çuvala ihtiyaç var.

5) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelmesi gereken sayıları bulunuz. 


Cevap :

  • a) 179 x 27 = 4833
  • b) 48 x 36 = 1728
  • 1728 ÷36 = 48

6) Yandaki tabloda iki marketteki aynı ürünlerin fiyatları gösterilmiştir. 12 paket peçete ve 20 litre su için en az kaç TL ödeme yapmak gerekir?


Cevap :

  • En ucuz H marketinde
  • 12 paket peçete 9 TL
  • 20 Litre su 8 TL
  • 9 + 8 = 17 TL

7) 18 elmayı 4 arkadaş eşit olarak paylaştıklarında her birinin payına ne kadar elma düşer?


Cevap :

  • 18 ÷ 4 = 4,5 elma

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizle gerçek sonuçları karşılaştırınız.


9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İşlem sonucunuzu ve izlediğiniz adımları yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71 MEB Yayınları”

10) Aşağıda verilen problemlerin çözümlerini yapınız. 


a) Melike ve ailesi bir gezi turu kapsamında günde 90 kilometre yol giderek 15 günde farklı şehirleri ziyaret ettiklerine göre kaç kilometre yol gitmişlerdir?


Cevap :

  • 15 x 90 = 1350 kilometre yol gitmiş olur.

b)Neriman ve ailesi bir gezi turu kapsamında her gün eşit mesafede yol alarak 20 günde toplam 2220 kilometre yol gitmişlerdir. Buna göre bir günde kaç kilometre yol gitmişlerdir?


Cevap :

  • 2220 ÷  20 =111 kilometre yol gitmişlerdir.

11)Mevcudu 38 olan bir sınıftaki öğrenciler 9 kişilik takımlar oluşturarak yakan top oynayacaklardır. Buna göre kaç takım oluşturulur?


Cevap :

  • 38 ÷  9 =4 takım ve kalan 2 oyuncu olacaktır.

12) 73 tane kitap sırasıyla İnci, Gonca ve Canan’a birer birer paylaştırılıyor. Paylaştırma işlemi kitaplar bitene kadar sürüyor. 

Buna göre aşağıdaki boşlukları doldurunuz. 


Cevap :

a) En çok kitabı İnci almıştır.
b) Canan 24 tane kitap almıştır.
c) Eşit sayıda kitap alabilmeleri için en az 2 tane daha kitap dağıtılmalıdır.


 

Our Score

Yaşadığınız yerde hangi el sanatları yapılmaktadır? Bunlardan hangileri evinizde bulunmaktadır?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yaşadığınız yerde hangi el sanatları yapılmaktadır? Bunlardan hangileri evinizde bulunmaktadır? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yaşadığınız yerde hangi el sanatları yapılmaktadır? Bunlardan hangileri evinizde bulunmaktadır?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yaşadığım yerde halıcılık, kilimcilik, kumaş dokumacılığı, seramik ve çömlek yapılmaktadır. Evimizde hem çömlek hem de el emeği halılar bulunmaktadır.


“Yaşadığınız yerde hangi el sanatları yapılmaktadır? Bunlardan hangileri evinizde bulunmaktadır?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Yaşadığım yerde sepetçilik, semercilik, keçe yapımcılığı, Halıcılık, kilimcilik, kumaş dokumacılığı, Ebru, işlemecilik, oya yapmacılığı, deri işçiliği, taş işçiliği ve bakırcılık yapılmaktadır. Evimizde annemin işlediği oyalar ve elde yapılmış bakır tabaklar ve bardaklar bulunmaktadır.



 

Our Score

Sizin yaşadığınız yerdeki gelenekler nelerdir? Açıklayınız.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sizin yaşadığınız yerdeki gelenekler nelerdir? Açıklayınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sizin yaşadığınız yerdeki gelenekler nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bizim yaşadığımız yerde gelenekler kendimizden büyük kişiye saygı göstermek. Küçük kişilere ise sevgi göstermektir. Askere giden kişi için davul zurna ile kutlamada yapılmaktadır.


“Sizin yaşadığınız yerdeki gelenekler nelerdir? Açıklayınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bizim yaşadığımız yerde iki birey evleneceksen kız isteme töreni yapılır. Kız istemeye giderken kız evine gidilerek tatlı ve çiçek alınır.

Düğünlerde ise bütün komşular birbirine yardım ederek lezzetli yemekler yaparlar. Davullu zurnalı kutlamalar yapılmaktadır. Aynı zamanda büyüklerimize saygı göstermek küçüklerimize Sevgi göstermek geleneklerimizin arasındadır.



 

Our Score

Siz dinî bayramlarda neler yapıyorsunuz?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Siz dinî bayramlarda neler yapıyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Siz dinî bayramlarda neler yapıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Ben de yeni bayramlarda en güzel kıyafetimi giyerek sabah heyecanla uyanıyorum. Aile büyüklerin ellerini öperek bayramlarını kutluyorum.


“Siz dinî bayramlarda neler yapıyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Ben dini bayramlarda çok heyecanlı oluyorum çünkü bütün bir aile bir araya geliyoruz. Bayram günü en güzel kıyafetimi giyiyorum. Özenle hazırlanıyorum uyandığımda aile büyüklerimi ellerini öperek bayramlarını kutluyorum.

Arkadaşlarımla beraber komşularımızın evlerine gidip onların da bayramını kutluyor ve şeker topluyoruz. Hem ailemle hem arkadaşlarımla çok güzel vakit geçiriyoruz.



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57


Napier Çubukları

Günümüzde teknolojinin de yardımı ile büyük sayılarla çarpma işlemi daha kolay yapılabiliyor. 17. yüzyılda teknoloji şimdiki kadar gelişmediği hâlde büyük sayıların çarpımı kolaylıkla yapılabiliyordu.

1550-1617 yılları arasında yaşamış İskoç Matematikçi John Napier (Con Neypiyır) büyük sayılarla çarpma işlemini kolayca hesaplamak için bir yöntem geliştirdi.

Napier’ın geliştirdiği yöntemi uygulamak için dikdörtgen bir pano ve 9 adet dar uzun tahta çubuk gerekliydi.1600’lü yıllarda tahta yerine bazen metal, fildişi veya kemik kullanıldığından bu tahtalara Napier’in Kemikleri denirdi. Napier’in Çubukları, matematik dünyasında modern abaküs olarak nitelendirilir.

Soru : Bu çarpma yöntemine neden ihtiyaç duyulmuş olabilir?


Cevap : Bu çarpma yöntemine büyük sayıları çarpmak için ihtiyaç duyulmuş olabilir.


Soru : Abaküste 9 çubuk kullanılmasının sebebi nedir?


Cevap : İşlemleri daha kolay yapmak için 9 çubuk kullanılmasının sebebidir.


1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız. 


Cevap :

  • 57 x 23 = 1.311
  • 756 x 3 = 2.268
  • 507 x 68 = 34.476

2) Bir mağazada tanesi 45 TL olan gömleklerden 125 tane satılmıştır. Mağaza bu satıştan yaklaşık kaç TL gelir elde etmiştir? Tahmin ediniz. Bulduğunuz sonucu mağazanın elde ettiği gelir ile karşılaştırınız. 


Cevap :

  • 12 x 45 =5.625

3) Aşağıdaki çarpma işlemlerinde şekillerin yerine gelmesi gereken rakamları bulunuz. 


Cevap :

  • Yıldız: 3
  • Daire: 3
  • Kare: 2
  • Beşgen: 6
  • Altıgen:5

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


4) Aşağıda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. İşlemleri yaparak tahminlerinizle karşılaştırınız.


Cevap :

  • a) 52 x 7 = 364
  • b) 78 x 4 = 312

5) Aşağıdaki çarpma işlemlerini kısa yoldan yapınız. 


Cevap :

a) 159 x 10 = 1.590

b) 508 x 100 = 50.800

c) 23 x 1000 = 23.000


Bunu Deneyelim? Zihinden Çarpma 


Araç – Gereç: kâğıt, kalem, hesap makinesi, saat
• Bir arkadaşınızdan iki basamaklı bir sayı söylemesini isteyiniz.
• Bu sayıyı zihninizden 5, 8, 9 ve 10 ile çarpmaya çalışınız. Bu sırada arkadaşınızın süre tutmasını isteyiniz.
• Bulduğunuz sonuçları ve süreyi kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan çarpma işlemi sonuçlarını hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.


Bulduğunuz sonuçlar ile hesap makinesindeki sonuçlar arasında fark var mıdır?


Cevap : Evet. Vardır.


Zihninizden işlem yaparken nasıl bir strateji izlediniz?


Cevap : En yakın onluğa yuvarlayarak strateji izledik.


Zihninizden işlem yaparken ne gibi zorluklarla karşılaştınız?


Cevap : Çarpanlar büyüktü.


Sayıları 5, 8, 9 ve 10 ile daha kolay ve hızlı çarpmanın farklı yöntemleri var mıdır?


Cevap : Onluğa yuvarlama yöntemi olabilir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Soru : Mehmet Usta, 432 tane koliyi yaklaşık 400 koli ve her kolinin içindeki 65 şapkayı yaklaşık 60 şapka olarak düşünseydi gerçek sonuç ile tahmin arasındaki fark nasıl değişirdi? 


Cevap :

  • 400 x 60 = 24000
  • 432 x 65 = 28080
  • 28080 – 24000 = 4080 fark oluşur.

Soru : Yuvarlayarak işlem yapılırken, yuvarlama yapılan basamak büyüdükçe tahminle gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişir?


Cevap :

  • Basamak değerinin katında fark oluşur.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Soru : Siz olsaydınız sıfırları yazarak işlem yapar mıydınız? Sıfır olan basamağı atlayarak işlem yapmanın bir avantajı var mıdır?


Cevap :

  • Sıfırları yazarak işlem yapmazdım. Sonra eklemek daha avantajlıdır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Cevapları


Soru : • Bir sayıyı 5 ile zihinden çarpmak için farklı yollar var mıdır?


Cevap :

  • 10 ile çarparak 2’ye bölebiliriz. Ya da yarısı alarak 0 ekleriz.

Soru : • 79 x 5 işlemini zihninizden yapınız.


Cevap :

  •  79 x 5 = 80  x 5 = 400 olarak zihinden buluruz.

Soru :  Siz de 92 x 8 işlemini farklı yöntemler kullanarak yapınız. 


Cevap :

  • 92 x 4 = 368
  • 368 x 2 = 736
  • 92 x 8 = 736

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : 9 ile zihinden çarpma işleminin farklı yolları var mıdır? Bu yollardan birini kullanarak 76 x 9 işlemini de siz yapınız.


Cevap :

  • 76 x 9 = 117
  • (70 x 9) + (6 x 9) = 117

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


1) Aşağıda verilen çarpma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

a) 492 x 22  = 10.824

b) 671 x 365 = 244.915

c) 768 x 305 = 234.240

ç)  256 x 149 = 38.144


2) Aşağıda verilen çarpma işlemlerinin sonuçlarını uygun boşluklara yazınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

3) Her gün düzenli olarak 11 kilometre yürüyen Hatice 4 haftada toplam kaç kilometre yol yürümüş olur?


Cevap :

  • 11 x 4=44 km yürümüş olur.

4) Kutular arasındaki işlemlere uygun olarak sonuçları bulunuz. İlgili kutulara yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 57 Cevapları


5) Bir kalem fabrikasında hazırlanan her bir kolide 12 kutu vardır. Her bir kutunun içinde 36 adet kalem bulunmaktadır. Bu fabrikadan 32 koli satın alan bir kişi kaç adet kalem satın almıştır?


Cevap :

  • 1 koli kalem sayısı: 12 x 36 = 432
  • 32 koli toplam kalem sayısı: 32 x 432 = 13 824

6) Her bir satış sorumlusunun 8 farklı üründen sorumlu olduğu bir mağazada toplam 63 satış sorumlusu bulunduğuna göre bu mağazada en çok kaç farklı ürün vardır?


Cevap :

  • 63 x 8 = 504 farklı ürün vardır.

7) Veysel 748 x 109 işlemini yandaki gibi yapmıştır. Veysel’in yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz.


Cevap :

  • 748’i bir basamak sola kaydırarak yazması gerekiyordu. Doğru sonuç:81 532

8) Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahmininizi gerçek sonuçla karşılaştırınız.


9) Aşağıda verilen işlemleri uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İzlediğiniz adımları yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 46-47-48-49-50-51-52-53-54-55-56-57 Cevapları”

10) İki yolcu otobüsü firmasının bilet fiyatları ve yolcu kapasiteleri yandaki tabloda verilmiştir. Otobüsler tam dolu şekilde sekizer sefer yaptıklarında hangi otobüs firmasının geliri daha fazla olur?


Cevap :

  • A firması için : 32 x 25 x 8=6400
  • B firması için: 45 x 18 x 8=6480
  • B firması daha fazla kazanmıştır.

11) Sami 43 x 12 işlemini yanda verilen tablodaki gibi zihninden yapmıştır. Sami’nin yaptığı işlemde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • 43 x 10 = 430
  • 43 x 2 = 86
  • 430 + 86 = 516


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 32-33 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları Sayfa 32, 33


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı 1. Ünite Kendimi Değerlendiriyorum Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 32-33


A. Aşağıdaki cümlelerin başına cümlede verilen ifadeler doğruysa “D”, yanlışsa “Y” yazınız. Yanlış olan cümlelerin doğrularını altlarına yazınız.


Cevap :

  1. (Doğru) Sosyal Bilgiler dersi ile haklarımı öğrenebilirim.
  2. (Doğru) Yakın çevremizde yaşanan bir olay herkesi etkileyebilir.
  3. (Yanlış) Katıldığımız gruplarda haklarımız olabilir fakat sorumluluklarımızı yerine getirmeyebiliriz.
  4. (Yanlış) İstediğimiz mesleği seçmek sorumluluklarımızdan biridir.
  5. (Doğru) Her çocuğun yaşama hakkı vardır.
  6. (Yanlış) Çocuklar hem işçi olarak çalışıp hem de okula devam edebilirler.
  7. (Doğru) Dünyada çocukların hakları devletler tarafından korunmaktadır.
  8. (Doğru) Tüm çocuklar eşit haklara sahiptir.

B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere ilgili kelimeleri yazınız. 


Cevap :

1. Kültürümüzün, tarihimizin öğrenilmesi ulusal bilincimizin gelişimine katkı sağlar.

2. Haklarımızı kullanırken başkalarının haklarına saygı göstermeliyiz.

3. Bir olayın çok sayıda etkileri olabilir.

4. Sorumluluk üyesi olduğumuz grupta üstlendiğimiz rollerin gereklerini yerine getirmektedir.

5. Her çocuğun yeterli beslenme hakkı vardır.

6. Üyesi olduğumuz gruplarda fikirlerimizi söyleyebiliriz.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


C. Aşağıdaki haklar ile ilgili sorumlulukları eşleştiriniz. 


Cevap :

Okulda eğitim görmek = Okula zamanında gitmek

Oyun oynamakOyuncakları zarar vermeden kullanmak

Evde kendime ait odamın olmasıOdamı temiz ve düzenli tutmak


D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. I. Geçmişte yaşananalar ile günümüz arasın da bağlar kurabilirim.
II. Haklarımı öğrenebilirim.
III. Çevremi ve dünyayı daha iyi tanıyabilirim.

Yukarıdakilerden hangileri Sosyal Bilgiler dersinin bize sağladığı yararlardandır?


Cevap :

A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III


2. Mahallemize yeni bir çocuk parkı yapıldı. Çevresinde yürüyüş alanları da var. Ayrıca içinde bir basketbol sahası da yer alıyor.

Küçük çocuklar parkta oynarken büyükler de spor yapma imkanı buluyorlar. Yukarıdaki bilgilere göre aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?


Cevap :

A) Parka sadece çocuklar gelmelidir.
B) Parkın yapılmasıyla insanlar spor yapma imkanı bulmuştur.
C) Park çok eskidir.
D) Parkın çevresinde spor alanları yoktur.


3. Aşağıdakilerden hangisi yaşadığımız toplumda sahip olduğumuz roller arasında yer almaz?


Cevap :

A) Öğrenci olmak
B) Kısa saçlı olmak
C) Üye olmak
D) Torun olmak


4. Çevremizde katılabileceğimiz çok sayıda grup vardır.

I. Kulüp üyesi
II. Fabrika işçileri
III. Market müşterisi

Yukarıdaki gruplardan hangilerinde yer alabiliriz?


Cevap :

A) I
B) I,II
C) I, II ve III
D) I, III


5. Aşağıdakilerden hangisi evdeki sorumluluklarımızdandır?


Cevap :

A) İş bölümüne katılmak
B) İşte çalışmak
C) Camları silmek
D) Dersleri dikkatli dinlemek


6. Dünyanın birçok yerinde çocuklar salgın hastalıklar ve kötü beslenme nedeniyle hayatını kaybetmektedir. Yukarıda verilen bilgiye göre çocuklar hangi haklarını kullanamamışlardır?


Cevap :

A) Yeterli beslenme-sağlık hizmetlerinden yararlanma
B) Oyun oynama-yeterli beslenme
C) Sağlık hizmetlerinden yararlanma-eğitim alma
D) Düşüncelerini söyleme-oyun oynama


D. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.


1. Vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Vatandaş olarak görev ve sorumluluklarımız çok büyüktür. Vatanımızı seven bireyler olarak görev ve sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz.

Görev ve sorumluluklarımızdan bazıları askerlik yapmak, vatanımızı korumak, vatanımızın tarihini öğrenmek, çevremizi temiz tutmak, saygılı olmak, vatanımızı iyi yerlere gelebilmesi için çalışmaktır. Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi “Tek ihtiyacımız olan şey çok çalışmaktır.”


2. Okulda üye olduğumuz kulüplerde hangi haklarımızı kullanabiliriz?


Kısa Cevap : “Okulda üye olduğumuz kulüplerde hangi haklarımızı kullanabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Okulda iyi olduğun kulüplerde kulübün daha yönde ilerlemesi için fikirlerimi sunabilir. Arkadaşlarımın da fikirlerini alarak kulübümüzü daha iyi yapabiliriz. Kulüpte istersen başkanlığa adaylığımı koyabilirim istediğim adaya oy verme hakkına sahibim.


3. Çocuklar hangi haklarını kullanmakta güçlük çekiyorlar? Örnekler veriniz.


Kısa Cevap : “Çocuklar hangi haklarını kullanmakta güçlük çekiyorlar? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Savaş ve yoksulluğun olduğu ülkelerde çocuklar haklarını kullanamamaktadır. Sağlık, eğitim ve  beslenme bu gibi haklara erişememektedir.

Hatta en önemli hakları olan yaşam hakları bazen ellerinden alınmaktadır. Çocuklar oyun oynamak ve eğlenmek gibi aktiviteleri geride bırakıp erken yaşta iş hayatına atılmak zorunda kalmaktadır.


4. Sınıf başkanı seçimlerine aday olduğumuzda hangi haklarımızı kullanabiliriz?


Kısa Cevap : “Sınıf başkanı seçimlerine aday olduğumuzda hangi haklarımızı kullanabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sınıf başkanı seçimlerinde aday olduğum zaman seçme ve seçilme haklarını kullanırım.

Bu hakları eğer sınıfımızı yöneteceğimize dair inancımız, yeteneğimiz ve bilgi birikimiz  varsa kullanmalıyız.

Sınıf başkanı seçimlerinde oy verdiğimiz zaman sınıfı en iyi yönetecek kişiye oyumuzu vermemiz gerekmektedir.



 

Our Score

Sınıf başkanı seçimlerine aday olduğumuzda hangi haklarımızı kullanabiliriz?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sınıf başkanı seçimlerine aday olduğumuzda hangi haklarımızı kullanabiliriz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sınıf başkanı seçimlerine aday olduğumuzda hangi haklarımızı kullanabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sınıf başkanı seçimlerinde aday olduğum zaman seçme ve seçilme hakkını kullanmış olurum.


“Sınıf başkanı seçimlerine aday olduğumuzda hangi haklarımızı kullanabiliriz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sınıf başkanı seçimlerinde aday olduğum zaman seçme ve seçilme haklarını kullanırım.

Bu hakları eğer sınıfımızı yöneteceğimize dair inancımız, yeteneğimiz ve bilgi birikimiz  varsa kullanmalıyız.

Sınıf başkanı seçimlerinde oy verdiğimiz zaman sınıfı en iyi yönetecek kişiye oyumuzu vermemiz gerekmektedir.



 

Our Score

Çocuklar hangi haklarını kullanmakta güçlük çekiyorlar? Örnekler veriniz.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Çocuklar hangi haklarını kullanmakta güçlük çekiyorlar? Örnekler veriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çocuklar hangi haklarını kullanmakta güçlük çekiyorlar? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Savaş ve yoksulluğun olduğu ülkelerde çocuklar haklarını kullanmakta güçlük çekmektedir. Bu haklardan bazıları sağlık, eğitim ve beslenmedir.


“Çocuklar hangi haklarını kullanmakta güçlük çekiyorlar? Örnekler veriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Savaş ve yoksulluğun olduğu ülkelerde çocuklar haklarını kullanamamaktadır. Sağlık, eğitim ve  beslenme bu gibi haklara erişememektedir.

Hatta en önemli hakları olan yaşam hakları bazen ellerinden alınmaktadır. Çocuklar oyun oynamak ve eğlenmek gibi aktiviteleri geride bırakıp erken yaşta iş hayatına atılmak zorunda kalmaktadır.



 

Our Score

Okulda üye olduğumuz kulüplerde hangi haklarımızı kullanabiliriz?

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Okulda üye olduğumuz kulüplerde hangi haklarımızı kullanabiliriz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Okulda üye olduğumuz kulüplerde hangi haklarımızı kullanabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Okulda üye olduğumuz kulüplerde seçme seçilme hakkımızı kullanabilir istersek Başkan olabilir ve yöneticilerden en iyi yönetecek olan kişiyi seçebiliriz.


“Okulda üye olduğumuz kulüplerde hangi haklarımızı kullanabiliriz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Okulda iyi olduğun kulüplerde kulübün daha yönde ilerlemesi için fikirlerimi sunabilir. Arkadaşlarımın da fikirlerini alarak kulübümüzü daha iyi yapabiliriz. Kulüpte istersen başkanlığa adaylığımı koyabilirim istediğim adaya oy verme hakkına sahibim.



 

Our Score
error: Content is protected !!