Vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Örnekler veriniz.

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Örnekler veriniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Örnekler veriniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Vatandaş olarak görev ve sorumluluklarımız vergi verme vatanımızı swvmek ve korumak askerlik yapmaktır.


“Vatandaş olarak sorumluluklarımız nelerdir? Örnekler veriniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Vatandaş olarak görev ve sorumluluklarımız çok büyüktür. Vatanımızı seven bireyler olarak görev ve sorumluluklarımızı yerine getirmeliyiz.

Görev ve sorumluluklarımızdan bazıları askerlik yapmak, vatanımızı korumak, vatanımızın tarihini öğrenmek, çevremizi temiz tutmak, saygılı olmak, vatanımızı iyi yerlere gelebilmesi için çalışmaktır. Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi “Tek ihtiyacımız olan şey çok çalışmaktır.”



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 40, 41, 42, 43, 44, 45


5. Sınıf Matematik Kitabı Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45


Bir mağazadan alışveriş yapan İbrahim yanda verilen ürünlerden satın almıştır. Kasada ödeyeceği miktarın 120 TL olduğunu öğrenen İbrahim aldığı ürünlerin fiyatlarını zihninden hesaplayarak tutarın yanlış olduğunu söylemiştir.

Soru : İbrahim ödemesi gereken miktarı zihninden nasıl hesaplamış olabilir?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlayarak hesaplamış olabilir.

Soru : İbrahim’in aldığı ürünler kaç TL tutmuştur?


Cevap :

  • 28 TL + 45 TL + 42 TL = 115 TL tutmuştur.

Soru : Zihinden hesaplama yaparken kullanabileceğiniz stratejilere örnek veriniz.


Cevap : 1, 2, 3, 4 sayıları aşağıya doğru, 5, 6, 7, 8, 9 sayılarını ise yukarıya doğru en yakın onluğa çevirmemiz gerekir.


1) Aşağıda verilen işlemleri zihninizden yapınız. Kullandığınız yöntemleri belirtiniz. 


Cevap :

  • a) 49 + 31 = 80
  • b) 54 + 26 = 80
  • c) 451 – 9 = 442

2) Aşağıda verilen işlemleri zihninizden yaparak tabloları tamamlayınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 40 Cevapları”

Bunu Deneyelim? Hangisi Kolay? 


Araç – Gereç: kâğıt, kalem, hesap makinesi, saat
• Bir arkadaşınızdan iki basamaklı iki sayı söylemesini isteyiniz ve bu sayıları farklı yöntemlerle en kısa sürede zihinden toplamaya çalışınız.
• Kullandığınız yöntemlere göre işlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan işlem sonucunuzu hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.
• Arkadaşınızdan iki basamaklı iki sayı söylemesini isteyiniz ve farklı yöntemlerle bu sayılardan küçük olanı büyük olandan en kısa sürede zihinden çıkarmaya çalışınız.
• Kullandığınız yöntemlere göre işlem sürenizi ve sonucunuzu bir kâğıda not ediniz.
• Arkadaşınızdan işlem sonucunuzu hesap makinesi ile kontrol etmesini isteyiniz.


Soru : Kullandığınız yöntemleri arkadaşlarınıza anlatınız. Hangi yöntemi kullanarak işlemi daha kısa sürede yaptınız?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlayarak kısa yoldan bulduk.

Soru : Sizce en kısa ve kolay yoldan zihinden toplama ve çıkarma işlemlerini yapmayı sağlayan işlem stratejisi nedir?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlama stratejisi.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : 96 – 39 işlemini istediğiniz bir stratejiyi uygulayarak yapınız.


Cevap :

  • 96 – 39
  • 100 + 40 = 140 olarak bulabiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları


1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini uygun stratejilere göre zihinden yapınız. İşlem adımlarını ve sonuçlarını yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 40-41-42-43-44-45 MEB Yayınları”

2) Yanda verilen zihinden toplama işleminde toplananları ve uygulanan stratejiyi bulunuz. Bu işlemi siz de kendi stratejinizle yapınız.


Cevap :

  • 34 + 10 = 44
  • 44 + 10 = 54
  • 54 + 9 = 63

3) Melike 45 + 18 işlemini zihninden yaparken yandaki adımları izlemiştir. Melike’nin izlediği adımlarda hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • 3. adım: 65 – 2 = 63

4) Zihninden çıkarma işlemi yapan Halil’in işlem adımları yanda verilmiştir. Buna göre Halil hangi sayılarla çıkarma işlemi yapmıştır?


Cevap :

  • 2. adım: 72 – 48 = 24


 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39


5. Sınıf Matematik Kitabı Doğal Sayılarla Toplama ve Çıkarma İşlemleri Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39


Kan Bağışı Hayat Kurtarır

1868’den bugüne birçok savaş ve afette binlerce insana yardım eli uzatan Türk Kızılayı, gönüllü bağışçılardan alınan kanları ihtiyaç sahiplerine ulaştırmaktadır. Bağışlanan bir ünite kan, 3 kişinin hayatını kurtarmaktadır. 17 bölgede kan bağışı merkezi bulunan Kızılay’a, 2016 yılında Orta Karadeniz Bölgesi Kan Merkezi’nden 92 923, Batı Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden 79 180, Doğu Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden ise 51 874 ünite kan bağışı yapılmıştır.

Soru : Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?


Kısa Cevap : “Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kan bağışı, gerek ihtiyaç sahibi olanlar için, gerekse kan bağışçısı açısından çok önemli ve hayati bir öneme sahip olan örnek bir davranış olarak kabul edebiliriz.

Kan bağışı yapan kişi vücut içerisinde kan hücrelerinin yenilenmesi sayesinde sağlık bir vücut yapısına sahip olacaktır. Elde edilen kan ise kazalarda, ameliyatlarda ve ihtiyacı olan tüm insanların hayatlarını kurtardığından dolayı kan bağısı biz insanlar için çok önemli bir davranış olarak ifade edebiliriz.


Soru : Her bölgeden az miktarda da olsa kan bağışı yapıldığında bu bağışlar nasıl bir fark oluşturur?


Cevap :

Kan bağışlarının önemli bir seviyeye gelerek ihtiyacı olan insanların iyileşmesine katkı sağlamıştır.


Soru : Bu üç bölgeden 2016 yılında tahmini kaç ünite bağış yapılmış olabilir?


Cevap : Toplam : 223.977

Karadeniz Bölgesi Kan Merkezi’nden 92 923,

Batı Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden 79 180,

Doğu Anadolu Bölgesi Kan Merkezi’nden ise 51 874


1) Aşağıda verilen işlemleri yapınız.


Cevap :

  • 1984 + 9637 = 11.621
  • 5167 + 2203 + 196 = 7.566
  • 7082 – 1453 = 5.629

2) Aşağıdaki işlemlerde şekillerin yerine gelecek rakamları bulunuz. 


Cevap :

  • a)   4833 +  9615 = 14448
  • b)  9503 – 4271 = 5232

3) Çıkanı 438, farkı 5098 olan çıkarma işleminin eksileni kaçtır? 


Cevap :

  • 5536 dır.

4) Aşağıdaki toplama ve çıkarma işlemlerinin tahmini sonuçlarını bulunuz. 


Cevap :

  • a) 3458 + 218 = 3676
  • b) 5210 + 4089 = 9299
  • c) 2704 – 362 = 2342
  • ç) 8646 – 1435 = 7211

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


Bunu Deneyelim? Eksik mi? Fazla mı? 


Araç – Gereç: kutu, eş büyüklükte kesilmiş 9 adet kâğıt, kalem, hesap makinesi
• Kâğıtlara 1’den 9’a kadar olan rakamları yazınız ve kâğıtları kutuya atınız.
• İki kez, rastgele 4 kâğıt çekerek 4 basamaklı iki sayı oluşturunuz. Sayıların toplamını 10 saniye içinde tahmin etmeye çalışınız.
• Arkadaşınızdan sayıların toplamını hesap makinesiyle kontrol etmesini isteyiniz.
Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız. Tahmininiz gerçek sonuçtan eksik mi çıktı, yoksa fazla mı? Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandınız? Arkadaşlarınıza açıklayınız.
• Kullandığınız kâğıtları tekrar kutuya atıp önce 5 tanesini seçerek 5 basamaklı bir sayı oluşturunuz sonra kullandıklarınızı kutuya geri atarak 4 tanesini seçiniz ve 4 basamaklı bir sayı oluşturunuz.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


• Oluşturduğunuz sayıların farkını tahmin etmeye çalışınız.
• Arkadaşınızdan sayıların farkını hesap makinesiyle kontrol etmesini isteyiniz.
• Tahmininizi gerçek sonuç ile karşılaştırınız.


Tahmininiz gerçek sonuçtan eksik mi çıktı, yoksa fazla mı?


Cevap : 1 sayı eksik çıktı.


Tahmin yaparken hangi yöntemi kullandınız? Arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : İlk olarak binler yüzler sonra onlar ve birler basamağını topladım.


Hangi sayılarla tahmin yapmak daha kolaydı?


Cevap : Eldesiz olan işlemler daha kolaydı.


Toplama ve çıkarma işlemlerini yaparken hangi yöntemlerden faydalandınız?


Cevap : Eldeli ve eldesiz yöntemini kullandık.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : İlk maça gelen seyirci sayısını 17 200 kişi, ikinci maça gelen seyirci sayısını 31 200 kişi olarak düşünseydik tahmini sonucumuz ile gerçek sonuç arasındaki fark nasıl değişirdi?


Cevap :

  • Toplam seyirci sayısı 17 200 + 31 200 = 48 400 kişi civarındadır.
  • 48 400- 48 397= 3 kişidir.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Soru : Yıl sonunda toplam ziyaretçi sayısının 100 000 olması için yaklaşık kaç kişinin daha müzeyi ziyaret etmesi gerekirdi?


Cevap :

  • Tahmini sonuç gerçek sonuçtan 14000 daha azdır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


Soru : Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir? 


Kısa Cevap : “Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kan bağışının yaygınlaşması için insanlara kan bağışının ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu hakkında bilgilerin verilmesi gerekmektedir. Çünkü kan bağışı insanların hayatta kalabilmesi için acil durumlarda hayati bir önem taşımaktadır.

İşte bu nedenle Kan bağışının yaygınlaşması için şunların yapılması gerekmektedir ;

  • İnsanlara eğitim verilmesi,
  • Televizyon, radyo gibi iletişim araçlarında kamu spotları
  • Kan bağışı hakkında konferanslar,
  • Eğitimci reklamların yapılması,
  • Okullar da çocukların eğitilmesi
  • İnsanların teşvik edilmesi

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


Soru : Tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı en aza indirebilmek için nasıl bir yol izlenebilir?


Cevap :

  • En yakın onluğa yuvarlayarak tahmin ile gerçek sonuç arasındaki farkı en aza indirebiliriz.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


1) Aşağıda verilen toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

  • a) 43.781 + 51.217 = 94.998
  • b) 50.796 + 28.151 = 78.947
  • c) 85.147 – 63.121 = 22.026
    d) 37.400 – 18.643 = 18.757

2) Bir tarladan iki yılda toplam 43 215 kilogram ürün alınmıştır. Birinci yıl 25 763 kilogram ürün alındığına göre ikinci yıl kaç kilogram ürün alınmıştır?


Cevap :

  • 43.215 – 25.763 = 17.452

3) Tablolardaki toplama ve çıkarma işlemlerini yapınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


4) Erdem 76 805 ile 15 349 sayılarını topladığında sonucu 91 144 bulmuştur. Erdem’in yaptığı toplama işleminde hata var mıdır? Hata varsa düzeltiniz. 


Cevap :

  • Evet vardır.
  • 76.805 + 15.349 = 92.154

5) Hesap makinesi ile 67 348 sayısından 36 593 sayısını çıkaran Muhsin eksilen sayının binler basamağını yanlışlıkla 3 olarak yazdığını fark ediyor. Muhsin’in bulduğu sonuçla gerçek sonuç arasındaki fark kaçtır?


Cevap :

  • Basamak yazdığı rakam ile çıkan sonuç 33755 tir.
  • Gerçek sonuç : 30755 tir.
  • Aralarındaki fark 3000

6) Yanda verilen işlemin sonucunu Tuna toplananları en yakın onluğa, Ada en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İki arkadaşın tahminlerini bularak karşılaştırınız. Hangisinin sonucu gerçek sonuca daha yakın çıkmıştır?


Cevap :

  • Yanda verilen işlemin sonucuna Tuna daha çok yaklaşmıştır.

7) Kutular arasındaki toplama ve çıkarma işlemlerinin sonuçlarını uygun olan boşluklara yazınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

8) Karpuz yüklü bir kamyonun kütlesi 44 658 kilogramdır. Kamyondaki karpuzların kütlesi 32 439 kilogram olduğuna göre kamyonun karpuz yüklenmeden önceki kütlesi kaç kilogramdır?


Cevap :

  • Kamyonun karpuz yüklemeden önceki kilosu 12219 kilodur.

9) Hayriye, Fatma ve Ayşe’nin yaşları toplamı 78’dir. Hayriye grubun en büyüğüdür. Fatma 30 yaşındaki en büyük grup üyesinden 7 yaş küçüktür. Her birinin yaşlarını bulunuz.


Cevap :

  • Grubun en büyüğü olan Hayriye’nin yaşı 30 dur. Fatma’ nın yaşı 23 Ayşe’nin ki ise 25′ tir.

10) “Annem 34, ben 10 yaşındayım. Babam, annemden 8 yaş büyük olduğuna göre babam kaç yaşındadır?” problemini çözünüz. Problemin çözümünde kullanmadığınız veri oldu mu?


Cevap :

  • Çocuğun yaşı kullanılmadan babanın yaşı 42 dir.

11)7814 + 5278 işleminin sonucunu Kübra toplananları en yakın binliğe, Ersin en yakın yüzlüğe yuvarlayarak tahmin ediyor. İkisinin bulduğu sonuçları gerçek sonuçla karşılaştırınız. Kimin tahmini gerçek sonuca daha yakındır? Neden?


Cevap :

  • Toplananları en yakın binliğe yuvarlayan Kübranın işleminin sonucu 13000 dir.
  • En yakın yüzlüğe yuvarlayan Ersin in işleminin sonucu 13100 dür.
  • Gerçek sonuç 13092 olduğuna göre sonuca en çok yaklaşan Ersin dir

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


12)Mangala, bir Türk zeka ve strateji oyunudur. İki kişi ile oynanır. Oyun tahtası üzerinde karşılıklı altışar adet olmak üzere 12 küçük kuyu ve her oyuncunun taşlarını toplayacağı birer büyük hazine kuyusu bulunmaktadır.

Bir ortaokulda 64 öğrencinin katıldığı mangala turnuvası düzenlenecektir. Turnuva eleme usulüne göre yapılacaktır. Yani bir oyun kaybeden oyuncu turnuvadan elenecektir. Buna göre şampiyonu belirlemek için kaç müsabaka yapılmalıdır?


Cevap :

  • 32+16+8+4+2+1= 63

13)Çocuk odası için dolap, yatak ve masa almak isteyen Şahin ailesi, bu iş için 4000 TL bütçe ayırmıştır. Almak istedikleri ürünlerin fiyatları yandaki tabloda verilmiştir


a)Yanda verilen ürünlerin toplam fiyatının yaklaşık kaç TL olduğunu tahmin ediniz. 


Cevap :

  • Yanda verilen ürünlerin yaklaşık toplam fiyatı 4780.
  • 4800 TL (2350+1800+650)

b)Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli midir?


Cevap :

  • Ailenin ayırdığı bütçe bu ürünleri almak için yeterli değildir.

14)Aşağıdaki tabloda verilen işlemlerin sonuçlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi gerçek sonuçlarla karşılaştırınız.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 Cevapları”

15)Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı yanda verilen tabloda gösterilmiştir.

Buna göre Marmaray istasyonlarını kullanan toplam ortalama yolcu sayısını tahmin ediniz.


Cevap :

  • Aralık 2016 istatistiklerine göre Marmaray istasyonlarındaki günlük ortalama yolcu sayısı 181000.
  • 47 + 35 + 24 + 54 + 21 = 181.000


 

Our Score

Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir?

5. Sınıf Matematik Kitabı Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kan bağışının yaygınlaşması için, insanların eğitilmesi, bilinçlendirilmesi, kamu spotlarının yapılması ve kan bağışının ne kadar önemli olduğu hakkında konferanslar verilmesi gerekir.


“Kan bağışının yaygınlaşması için neler yapılabilir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kan bağışının yaygınlaşması için insanlara kan bağışının ne kadar büyük bir öneme sahip olduğu hakkında bilgilerin verilmesi gerekmektedir. Çünkü kan bağışı insanların hayatta kalabilmesi için acil durumlarda hayati bir önem taşımaktadır.

İşte bu nedenle Kan bağışının yaygınlaşması için şunların yapılması gerekmektedir ;

  • İnsanlara eğitim verilmesi,
  • Televizyon, radyo gibi iletişim araçlarında kamu spotları
  • Kan bağışı hakkında konferanslar,
  • Eğitimci reklamların yapılması,
  • Okullar da çocukların eğitilmesi
  • İnsanların teşvik edilmesi


 

Our Score

Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?

5. Sınıf Matematik Kitabı Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kan bağışı insanların yaralanmalarda ve iyileşme sürecinde ihtiyacı olan en önemli unsur olan kanın elde edilmesi açısından biz insanlar için hayati bir önem taşımaktadır.


“Kan bağışının önemi hakkında ne düşünüyorsunuz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kan bağışı, gerek ihtiyaç sahibi olanlar için, gerekse kan bağışçısı açısından çok önemli ve hayati bir öneme sahip olan örnek bir davranış olarak kabul edebiliriz.

Kan bağışı yapan kişi vücut içerisinde kan hücrelerinin yenilenmesi sayesinde sağlık bir vücut yapısına sahip olacaktır. Elde edilen kan ise kazalarda, ameliyatlarda ve ihtiyacı olan tüm insanların hayatlarını kurtardığından dolayı kan bağısı biz insanlar için çok önemli bir davranış olarak ifade edebiliriz.



 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Haklarımı ve Sorumluluklarımı Biliyorum Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 18, 19, 20, 21, 22


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Haklarımı ve Sorumluluklarımı Biliyorum Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak yanındaki soruları cevaplayınız.


Küçük Çivi Kocaman bir gemide küçük mü küçük bir çivi varmış. Bu çivi gemi tahtalarını birbirine bağlayan çivilerden biriymiş. Çivi her gün gemidekileri incelermiş. Tahtaların, çeliklerin, halatların büyük görevler yaptıklarını görürmüş. Kendi kendine,

– Bu gemide herkes çok önemli işler yapıyor. Ama ben küçücüğüm. Bu gemide hiçbir işe yaramıyorum. Bari buradan çıkıp gideyim, demiş. Diğer çiviler bu konuşmayı duymuşlar. Ona, Çivilerin konuşmasını tahta ve çelik levhalar işitmiş “Siz ne diyorsunuz?” demişler. Yerinizden ayrılmayı asla düşünmeyin.

Yoksa hepimiz birden düşeriz. Bu konuşmaları gemide duymayan kalmamış. Bütün levhalar, tahtalar, çiviler, halatlar, lastikler hep bir ağızdan küçük çiviye seslenmişler,

– Sakın ha, yerinden ayrılma! Yoksa gemi paramparça olur. Hepimiz denizde kayboluruz.

İşte o zaman küçük çivi yaptığı görevin ne kadar önemli olduğunu anlamış. Bu kadar önemli bir görev yaptığı için çok mutlu olmuş. Gemidekilere yerinden ayrılmayacağına söz vermiş.


1. Küçük çivinin görevi nedir?


Cevap :

Küçük çivi aslında gözümüzde çok büyütmesek de bütünün bir parçası olduğu için çok önemlidir. Aynı yapbozun bir parçası gibidir yapboz küçük olsa da parçaları birleştirdikçe anlamlı hale gelir.


2. Küçük çivi sorumluluğunu yerine getirmezse ne gibi sonuçlar ortaya çıkar?


Cevap :

Küçük çivi sorumluluğunu yerine getirmezse gemi de dağılacaktır. Küçük çivi başka küçük çivilerle birlikte kocaman gemiyi ayakta tutmaktadır. Atalarımızın dediği gibi “Birlikten kuvvet doğar.”


3. Bu çivinin yerinde siz olsaydınız olayın sonunda nasıl hissederdiniz?


Cevap :

Ben küçük çivinin yerinde olsaydım yapacağım işin en iyisini yaparken aslında büyük bir çivi ile aramda hiçbir fark olmadığını görürdüm.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Gruplarda herkesin görevleri olur. Bunların yerine getirilmesi önemlidir. İçinde bulunduğumuz gruplarda her grup üyesinin görevleri farklılık gösterir. Bu görevleri bizim grup içinde üstlendiğimiz roller olarak ifade edebiliriz. Kendimizi düşünelim, bulunduğumuz her grupta farklı rollerimizden söz edebiliriz. Örneğin; ailemizde çocuk, okulumuzda öğrenci, basketbol takımında oyuncu olabiliriz.

Soru : A. Cihan aşağıdaki gruplarda yer almaktadır. Bu gruplarda hangi rolleri üstlenmiştir? Eşleştiriniz. Siz de üyesi olduğunuz bir grubu ve oradaki rolünüzü yazınız.


Cevap :

Aile-çocuk

Futbol takımı-kaleci

Fotoğrafçılık Kulübü-üye

Okul-öğrenci


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları


Soru : B. Aşağıdaki afiş ve broşürü inceleyiniz. Broşür ve afişte ne anlatılmak istendiğini aşağıya yazınız.


“5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 18-19-20-21-22 MEB Yayınları”

Cevap :

Broşürlerde çocuk haklarından bahsedilmektedir. Çocuklar kendi haklarını bilerek kendi haklarından daha iyi yararlanabilir ve haklarını savunabilirler. Kendi haklarını savunabilen ve haklarını bilen çocuklar ileride daha özgüvenli bireyler olarak ülkelerine daha iyi hizmet edeceklerdir.


Soru : Aşağıda verilenlerden hangileri hak, hangileri sorumluluktur? İşaretleyiniz.


Cevap :

  • ( Hak ) Düşüncelerimi söylemek
  • ( Sorumluluk ) Okul kurallarına uymak
  • ( Sorumluluk ) Evde odamı temiz ve düzenli tutmak
  • ( Hak ) Yeterli ve sağlıklı beslenmek
  • ( Sorumluluk ) Çöpleri çöp kutusuna atmak

5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


Soru : Ailenizdeki rolünüze göre (abla, ağabey, kardeş, çocuk gibi) haklarınızı ve sorumluluklarınızı yazınız.


Cevap :

Ailemde Haklarım : Eğitim, beslenme barınma ve sağlıktır.

Ailemde Rollerim : çocuk kardeş

Ailemde Sorumluluklarım : Aileme bağlı kalmak, kardeşlerime sevgi göstermek, anneme babama aile büyüklerime saygı göstermek, ev işlerinde yardım etmek, kendi eşyalarımı düzenli bir şekilde kullanmaktır.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları Sena’nın verdiği bilgilere göre cevaplandırınız.


Cevap :

Merhaba ben Sena. Çevremdeki insanlar bana farklı ifadelerle seslenir. Babam ‘‘kızım’’, dedem ‘‘torunum’’, kardeşim ‘‘abla’’, sınıf arkadaşlarım ‘‘başkan’’ diye çağırıyor beni.

Evde vaktinde yatıyorum ama odamı düzenli tutamıyorum. Arkadaşlarımla oyun oynuyorum ve çok eğleniyorum. Oyunlar sırasında arkadaşlarıma saygılı davranıyorum.

Okulda öğrenciyim. Temiz düzenli bir sınıfta eğitim almaya hakkım var. Başarılı olabilmek için ödevlerimi zamanında yapıyorum. Öğretmenimi dikkatli dinliyor ve derslerde söz almadan konuşmuyorum. Okul kurallarına uyuyorum. Ama bazen okula geç kalıyorum.


1. Sena hangi gruplarda yer almaktadır? İşaretleyiniz.


Cevap : () Akraba – () Satranç kulübü – () Aile – () Fabrika işçileri – () Okul – () Futbol takımı


2. Sena yer aldığı gruplarda hangi rolleri üstlenmiştir?


Cevap : Sena Akraba/Aile grubunda Torun ve çocuk, Okul rolünde öğrenci ve başkan rolünü üstlenmiştir.


3. Sena hangi haklarını kullanmıştır?


Cevap : Sena barınma ve eğitim alma hakkını kullanmıştır.


4. Sena bulunduğu grupların hangilerinde sorumluluklarını yerine getirmiştir?


Cevap : Sena bulunduğu grupların hepsinde sorumluluklarına kısmen tam, kısmen eksik yerine getirmiştir.


5. Sena haklarını kullanmış ama bazı sorumluluklarını yerine getirmemiştir. Bunlar nelerdir? İşaretleyiniz.


Cevap :

okul eşyalarını unutmamak
odasını temiz ve düzenli tutmak
öğretmenin sözünü kesmemek
(✓)  okula geç kalmamak



 

Our Score

5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları

5. Sınıf Matematik Kitabı Örüntüler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29


5. Sınıf Matematik Kitabı Örüntüler Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29


Tarihi binalarda, kilim desenlerinde, kaldırım taşlarında ve çinilerde genellikle geometrik şekiller belli düzende ve sayıda kullanılır. Özellikle tarihi eserlerde bu şekillerin varlığı açıkça görülmektedir. 

Soru : Evinizde kullandığınız halı ya da kilim desenlerinde dikkatinizi çeken geometrik şekiller nelerdir?


Cevap :

Masa, televizyon, sehpa gibi örnekler geometrik şekillere örnek olarak verebiliriz.


1) Aşağıda verilen örüntülerin kuralını belirleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 MEB Yayınları”

2) Aşağıda verilen sayı örüntülerine göre boş bırakılan adımları tamamlayınız. 


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları”

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


Soru : Aşağıda adımları arasındaki farkı sabit olan sayı örüntüleri verilmiştir. Örüntülerin ilk beş
adımını bulunuz ve verilen alanda seçtiğiniz bir şekil ile modelleyiniz. 


Cevap :

  • a) 1’den başlayan ve dörder artan sayı örüntüsü: 1-5-9-13-17
  • b) 3’ten başlayan ve ikişer artan sayı örüntüsü: 3-5-7-9-1
  • 1 c) 2’den başlayan ve üçer artan sayı örüntüsü: 2-5-8-11-14

Örüntüler için tercih ettiğiniz şekilleri neye göre seçtiniz?

Cevap : Anlaşılabilir düzgün bir şekil olarak seçtim.


Yukarıda verilen örüntülerin hepsi aynı şekil ile modellenebilir mi?

Cevap :  Evet bu örüntüler aynı şekil ile modellenebilir.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


Soru : Emine 19. sayıyı söylediğinde Sezgin hangi günü söyleyecektir?


Cevap :

  • Cuma günü söyleyecektir.

Soru : Canan’ın almak istediği elbise 55 TL olsaydı kaç hafta daha para biriktirmesi gerekirdi?


Cevap :

  • 4 Hafta daha para biriktirmesi gerekecekti.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


Soru : Verilen örüntünün bir sonraki adımının modelini çiziniz.


Cevap :

  • 16 kare çiziniz ve 4 tanesini boyayınız.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Soru : 12. adımı oluşturmak için kaç tane çini işlemeli altıgen karo gereklidir?


Cevap :

  • 12. adım, 23 tane çini işlemeli altıgen karodan oluşacaktır.

5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


1) Aşağıda adımları arasındaki farkı sabit olan sayı örüntüleri verilmiştir. Örüntülerin sonraki üç adımını yazınız.


Cevap :

a) 3, 11, 19, 27, 35, 43

b) 15, 24, 33, 42, 51, 60


2) Adımları arasındaki farkı sabit olan ve 5, 9, 13, … şeklinde devam eden sayı örüntüsünün sonraki iki adımını bularak örüntünün ilk beş adımını uygun bir şekil ile modelleyiniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları”

3) Yukarıda dikdörtgen şeklindeki tuğlalardan oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Örüntünün bir sonraki adımını çiziniz.


Cevap :

  • 9 tane kare çiziniz.

b) Örüntünün adım sayısı ile adımları oluşturan dikdörtgen şeklindeki tuğla sayısını bir tablo ile gösteriniz.


Cevap :

  • 3 – 5 – 7 – 9

c) Bu örüntüyü farklı bir şekil ile modelleyiniz. 


Cevap :

  • Yuvarlaklar çizerek örüntüyü farklı bir şekil ile modelleyebiliriz.

4) Yukarıda üçgen ve dairelerden oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Bu örüntünün 4. ve 5. adımını çiziniz.


Cevap :

“5. Sınıf Matematik Kitabı Sayfa 22-23-24-25-26-27-28-29 Cevapları”

b) Örüntünün 10. adımının kaç tane üçgen, kaç tane daireden oluştuğunu bulunuz.


Cevap :

Örüntünün 10. adımında 21 tane üçgen ve 19 tane daire oluşur.


5. Sınıf Matematik MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


5) Yukarıda çubuklarla oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir. 34 adet çubuk ile bu örüntü kaç adım daha devam ettirilebilir?


Cevap :

  • Çubuklarla oluşturulan şekil 34 adet çubuk ile 2 adım daha ilerleyebilir.

6) Yukarıda dairelerden oluşturulmuş şekil örüntüsü verilmiştir.


a) Verilen tablodaki boşlukları şekil örüntüsüne göre doldurunuz. 


Cevap :

1. Adım : 5

2. Adım : 7

3. Adım : 9

4. Adım : 11


b) 6. adım kaç tane daireden oluşur? Çizerek gösteriniz.


Cevap :

6. Adım : 15 tane daire çiziniz.


c) Adımlar devam ettirildiğinde 12. adımın kaç tane daireden oluşacağını daireleri çizmeden bulunuz.


Cevap :

  • Adımlar devam ettiğinde 12. adım da 27 tane daire bulunur.
  • 2n+3
  • 2 x 12+3=27

7) Bir alışveriş merkezinin giriş katında 5 mağaza, 1. ve diğer katlarında ise sekizer mağaza vardır. Mağazalar 1’den başlayarak numaralandırıldığına göre 24 numaralı mağazaya gidecek Neşe kaçıncı kata çıkmalıdır?


Cevap :

  • Neşe 24 numaralı mağazaya gitmek için 3. kata çıkması gerekmektedir.

8) Kış Olimpiyatları 4 yılda bir yapılmaktadır. Buna göre: 


a) İlk Kış Olimpiyatı 1924 yılında yapıldığına göre 1940 yılında kaçıncısı yapılmıştır? 


Cevap :

  • 2018-2022-2026-2030-2034-2038-2042 (+4)

b) 22. Kış Olimpiyatı 2014 yılında yapıldığına göre 27. Kış Olimpiyatı hangi yıl yapılacaktır?


Cevap :

  • 1924-1928-1932-1936-1940 (+4)


 

Our Score

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 14-15-16-17 MEB Yayınları

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Olaylar ve Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Olaylar ve Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Sayfa 14-15-16-17


Soru : Aşağıdaki metni okuyarak yandaki soruları cevaplayınız.


Cevap :

“Sizlere bir zamanlar yaşadığımız yerdeki hayatı ve bu hayatın nasıl değiştiğini anlatmak istiyorum. Köyümüz küçük bir göl kenarında yer alıyordu. Bu göl köyümüze hayat veriyordu. Çiftçiler tarlalarını bu gölün suyu ile sulayarak ürün elde ediyor, balıkçılık yapanlar sazan, yayın, kefal gibi balıkları tutuyorlardı. Gölümüz aynı zamanda çok sayıda kuş türüne ev sahipliği yapıyordu. Pelikan, karabatak, balıkçıl bu kuş türlerinden yalnızca bir kaçıydı. Köyümüze bu kuş türlerini görmek için yerli ve yabancı turistler geliyordu.

Bu turistler köyümüzdeki pansiyonlarda kalıyor ve ihtiyaçlarını bizimle alışveriş yaparak karşılıyorlardı. Tüm bu anlattıklarım gölün kurumaya başlamasıyla değişti. Kurak geçen birkaç yıl ve çiftçilerin tarlalarını sulamak için gölden fazla su çekmeleri ile gölümüz giderek küçüldü (Görsel 1.6). Gölümüzü mesken tutmuş olan kuşlar
yavaş yavaş başka yerlere göç ettiler. Kuşların göçüyle birlikte köyümüze turistler de gelmez oldu. Pansiyonların boş kalması ile ekonomik olarak zor duruma düştük.

Gölün kurumasıyla balık sayısı azaldı, artık balıkçılık yapılamaz hâle geldi. Göl tarlaları sulamayacak kadar küçüldüğünden çiftçiler tarlaları ekmeyi bıraktı. Köyümüzdeki insanlar da gölü terk eden kuşlar gibi göç etmeye başladı. Burada artık çok az insan yaşıyor, göl eski hâline dönmediği için ne kuşlar ne de turistler geliyor”.


1. Gölün kuruması insanları ve diğer canlıları nasıl etkilemiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Gönül kuruması balıkçılık yapan insanların zor durumda kalmasına sebep olmuştur. Gölün etrafında ve gölde yaşayan hayvanlar ve kuşlar başka yere göç etmek zorunda kalmış ve göldeki balıkların sayısı azalmıştır.


2. Köylünün yerinde olsaydınız doğal çevreyi korumak için nasıl bir çözüm bulurdunuz? Açıklayınız.


Cevap :

Ben köylünün yerinde olsaydım doğal çevreyi korumak için çevremi temiz tutar. Su kaynaklarını tasarruf etmeye çalışır ve çevremdeki nehirler ve göllere temiz bırakmaya çalışırdım. Bunlara dikkat etmeyen insanları güzel bir dille uyarırdım.


3. Bulduğunuz çözümün ne gibi sonuçları olabileceğini tahmin ediniz.


Cevap :

Bulduğum çözüm ile turistlerin köyümüze daha çok fazla gelmesini sağlar. Hayvanların ve kuşların göç etmemesini sağlardım aynı zamanda su kaynaklarını temiz bırakarak gelecekte daha güzel bir dünya olmasını sağlayabilirdim.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları


Her gün çevremizde (evde, okulda, sokakta) birçok olayla karşılaşıyoruz. Bu olaylardan bazıları bizi doğrudan etkileyebilir. Önceki sayfadaki örnekte olduğu gibi bir olayın birden fazla sebebi ve sonucu olabilir. Aynı olay birçok insanı farklı biçimde etkileyebilir. Etkileri zaman içinde birçok alanda görülebilir. Bunları yaşadığımız yerdeki değişimlere bakarak da fark edebiliriz. Örneğin yaşadığım kente geçen yıl üniversite yerleşkesi için birçok bina yapıldı. Okulun açılmasıyla birlikte çok sayıda öğrenci farklı yerlerden eğitim almak için buraya geldi. Onların kalabileceği yurtlar yapıldı. Şehrimiz öğrencilerin gelmesiyle birlikte kalabalıklaştı. Yaşadığımız mahalleye otobüs seferleri arttı. Ulaşımda güçlükler olmaması için tramvay da yapılacakmış.

Semtimizde alışveriş yapanlar çoğaldı. Çarşıda yeni lokanta ve kafeler açıldığını gördüm. Ayrıca bizim mahalleye büyük bir alışveriş merkezi yapılıyor. Bahçesinde geniş bir park da yer alıyor. Bu hafta öğretmenimizle üniversitenin kütüphanesine gideceğiz. Heyecanla bekliyorum ve merak ediyorum. Görenler, çok sayıda kitabın bulunduğu kütüphanenin harika bir yer olduğunu söylüyor. Resimleri inceleyerek de bu değişimleri fark edebiliriz.

Soru : Aşağıdaki resimlerde yukarıda anlatılan değişimlerden hangilerini görüyorsunuz? Siz de meydana gelen değişimlerden birini aşağıdaki alana çiziniz.


Cevap :

Aşağıdaki resimde gördüklerim ders anlatan bir öğretmen ve onu dikkatle dinleyen öğrenciler görüyorum. Eğlenmek ve arkadaşlarıyla buluşmak için kafeye giden insanlar görüyorum. Araştırma yapmak için kütüphaneye giden insanlar görüyorum. Bir alışveriş merkezindeki elbise vitrini görüyorum.


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları


Soru : Aşağıdaki haberi okuyarak ilgili çalışmaları yapınız.


Cevap :

Ümmiye Koçak, köy kadınlarının yaşadıklarını tüm dünyaya göstermek için 2001 yılında “Arslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğu”nu kurdu (Görsel 1.11). Kendisinin yazıp yönettiği ve köyde yaşayan kadınların sahnelediği tiyatro oyunlarıyla gerek bölge halkından gerekse sanat dünyasından olumlu tepkiler aldı. “Ben tiyatroya, tiyatronun ne olduğunu bilmeden başladım. Tarsus’tan gelen öğrenciler okulda gösteri yapmıştı. Ben bundan çok etkilendim. Kadınların sesini duyurabilmek, dertlerini, sıkıntılarını anlatabilmek için farklı karakterlerle tiyatro yapalım istedim.

Mersin Arslanköy’de ev kadınlarından bir tiyatro grubu kurdum. Provalarımızı çalışırken, bağda, bahçede yaptık”.  Topluluk belgesele konu olurken çeşitli ödüllerin de sahibi oldu. Yaptıkları film Ümmiye Koçak’a New York (Niv York) Avrasya Film Festivali’nde “Sinemada En İyi Avrasyalı Kadın Sanatçı” ödülünü kazandırdı. Genel Ağ haberi, 10 Nisan 2017 (Düzenlenmiştir.)


5. Sınıf Sosyal Bilgiler MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


A. Arslanköy Kadınlar Tiyatro Topluluğu ile ilgili aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


Topluluğun kuruluş sebepleri neler?


Cevap :

Topluluğun kuruluş nedeni kadınlara destek çıkmak onların dertlerini dinlemek ve dertlere bir çözüm yolu bulmaktır.


Arslanköy’deki yaşam nasıl etkilenmiş olabilir? 


Cevap :

Arslanköy’deki yaşam olumlu etkilenmiştir. Kadınlar daha iyi bir girişimde bulunarak hayata hem daha olumlu hem de sıkıntıları azalmış bir şekilde bir yaşam sürmektedir.


Topluluğun üyeleri kimler?


Cevap :

Arslanköy kadınlarıdır.


Topluluğun kurulmasının sonuçları nelerdir?


Cevap :

Kadınlar daha çok sanata yönelerek çevrelerinden de destek alarak. Sanat dünyasında olumlu tepkiler almışlardır.


B. Yaşadığınız yerde fark ettiğiniz bir gelişmeyi yazınız. 


Cevap :

Kadınların sanata yönelmesi için resim kursları, dikiş kursları ve ahşap boyama kursları açılmıştır. Aynı zamanda okuma yazma bilmeyen kadınlar için okuma yazma kursları da açılmıştır.


Bundan kimler etkilendi?


Cevap :

Çevremde gördüğüm kadınlar olumlu yönden bu durumdan etkilendiler. Hem de sosyal hem de bir hobi edindiler.


Bu durum sizin yaşamınızda hangi değişimlere sebep oldu?


Cevap :

Annem dikiş kursuna gittiği için ben ve kardeşime çok güzel bir elbise dikti.



 

Our Score
error: Content is protected !!