Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kan Bağışı ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kan Bağışı ve Önemi Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63 MEB Yayınları”
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları
KENDİNİ DEĞERLENDİR-3
1. Kan hücrelerine ait bazı özellikler aşağıdaki tabloda verilmiştir. Bu özelliklerin alyuvar, akyuvar ve kan pulcuklarından hangisine ait olduğunu belirleyerek ilgili alana kan hücresinin adını yazınız.
Cevap:
“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları”
2. Bir iş yerinde çalışan kişiler arasında acil durum planı çerçevesinde kan alışverişi yapabileceklerin listesi aşağıda verilmiştir.
Buna göre tablodaki kişilerin kan grupları hangi seçenekteki gibi olabilir?
A) A Rh(-) A Rh(-) B Rh(-) B Rh(-) AB Rh(-) AB Rh(-) 0 Rh(-) 0 Rh(-) B) A Rh(+) AB Rh(+) B Rh(+) 0 Rh(+) A Rh(+) AB Rh(+) B Rh(+) 0 Rh(+)
C) AB Rh(+) 0 Rh(+) B Rh(+) 0 Rh(+) AB Rh(+)B Rh(+) A Rh(+) 0 Rh(+)
D) 0 Rh(+) B Rh(+) A Rh(+) AB Rh(+) 0 Rh(+) B Rh(+) AB Rh(+) A Rh(+)
Cevap: B Şıkkı
3. Aşağıdaki seçeneklerde yer alan soruların cevabı “evet” ve “hayır” şeklinde verilirse hangisinin cevabı diğerlerinden farklı olur?
A) Vücudumuzdaki tüm toplardamarlar az oksijenlenmiş kan taşır mı?
B) Kan grubu A Rh (+) olan biri, kan grubu B Rh (+) olan birine kan verebilir mi?
C) Büyük kan dolaşımının amacı, kanın akciğerlerde temizlenmesi midir? D) Atardamar, kan akış hızının en fazla olduğu damar mıdır?
Cevap: D Şıkkı
4. İnsan kalbi ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi söylenemez?
A) Kalbin üst ve alt kısımlarında ikişer odacık bulunmaktadır.
B) Kalbin sağ alt odacığında oksijen bakımından fakir kan vardır.
C) Kalbin sol üst odacığında oksijen bakımından zengin kan bulunur. D) Kalbin alt odacıklarındaki kan, kalp kaslarının kasılmasıyla üst odacıklara geçer.
Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bileşke (Net) Kuvvet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bileşke (Net) Kuvvet Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 88-89
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM BİLEŞKE KUVVETİ BULMA
NELER LAZIM?
İki adet dinamometre, kutu, küçük taşlar, ip.
HAYDİ BAŞLAYALIM
• Sınıfımızda 3-4 kişilik gruplar oluşturalım.
• Her gruba birer kutu, ikişer dinamometre ve taş parçaları verelim. Grupların taşları kutuya bırakmasını sağlayalım.
• Dinamometrelerin kancalarını ip yardımıyla görseldeki gibi kutunun aynı tarafına tutturalım. İki dinamometreyi yatay düzlemde, aynı anda ve aynı yönde çekelim. Kutuyu harekete geçirebilecek büyüklükte aynı doğrultu ve aynı yönde kuvvetler uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu not edelim.
• Aynı işlemi görselde olduğu gibi tek dinamometre kullanarak tekrarlayalım. Ölçümümüzü tekrar not edelim.
• Her iki durumda da uygulanan kuvvetleri bölmeli kısma ayrı ayrı çizerek bu kuvvetlerin büyüklüklerini ve yönlerini
karşılaştıralım (Çizimlerimiz her bölmeye 1 N gelecek şekilde olabilir.).
Not: Kutuya uyguladığımız kuvvetlerin dinamometreyi bozacak kadar fazla olmamasına dikkat edelim.
DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM
Soru : Kutunun hareket etmesi için iki dinamometre kullandığınızda ulaştığınız değerlerin toplamı ile tek dinamometre kullandığınızda ulaştığınız değer arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
Cevap:
2 tane dinamometre kullandığımızda ulaştığımız kuvvet değerlerinin toplamı, tek dinamometre ulaştığımız da ulaşılan kuvvet değeri ile aynı olması gerekmektedir.
İşte bu nedenle kuvvetin vektörel bir büyüklük olduğunu ve aynı yönde uygulanan kuvvetlerin toplamının, tek bir kuvvet ile aynı etkiyi yarattığını gösterir.
Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik Neler? Cevapları Sayfa 76, 77, 78, 79, 80, 81
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 2. Ünite Neler Öğrendik Neler? Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81
“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 76-77-78-79-80-81 MEB Yayınları “
A. Aşağıdaki ifadelerden “doğru” ya da “yanlış” olanları belirleyerek ilgili kutuyu işaretleyiniz.
Cevap:
(Doğru) 1. Kalp kası, düz kaslar gibi istemsiz çalışır. (Yanlış)2. Eklemler, hareket sırasında kemiklerin aşınmasını önler. (Yanlış) 3. Vitamin ve minerallerin sindirimi kalın bağırsakta tamamlanır. (Yanlış)4. Pankreas öz suyu, sadece yağların sindiriminde etkilidir. (Doğru) 5. Kalbin sağ tarafındaki odacıklarda az oksijenli kan bulunur. (Doğru) 6. Mikrop kaynaklı hastalıklarda kandaki akyuvar hücrelerinin sayısı artar. (Doğru) 7. Küçük kan dolaşımı kalbin sağ alt odacığından başlar, sol üst odacığında biter. (Yanlış) 8. Kan ile hava arasındaki gaz alışverişi burunda gerçekleşir. (Doğru) 9. Kalın bağırsak, su ve sindirim atıklarının vücuttan uzaklaştırılmasını sağlar. (Yanlış)10. İdrar borusu, idrarın vücuttan dışarı atılmasını sağlar.
B. Aşağıdaki ifadelerde noktalı yerlere, kutu içindeki kavramlardan uygun olanları yazınız.
Cevap:
1. Vücuttaki en uzun kemik uyluk kemiğidir.
2. İsteğe bağlı olmadan çalışan, iç organlardaki kaslara düz kas denir.
3. Karbonhidratların kimyasal sindiriminde ağız ve ince bağırsak rol oynar.
4. Besin içeriklerinin ince bağırsaktan kana geçmesi olayına emilim denir.
5. Kanın, damarların iç duvarlarına yaptığı basınca tansiyon denir.
6. Az oksijenli kanın akciğerlerde temizlenip tekrar kalbe dönmesine küçük kan dolaşımı denir.
7. Üzüm salkımına benzeyen hava keseleri alveol olarak adlandırılır.
8. Sağ ve sol akciğere giden soluk borusu kollarına bronş adı verilir.
9. Böbreklerin kan içerisinde bulunan atık maddeleri süzmesi sonucunda idrar oluşur.
10. Boşaltım yapan organlar akciğer, deri, kalın bağırsak ve böbrektir.
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
1. İnsan iskeletinde kaç çeşit kemik vardır? Bu çeşitlerin isimlerini yazınız.
İnsan vücudunu yapısını merak eden birçok insan vardır. insan vücudunda toplamda 206 kemik türü bulunuyor.
Yeni doğan bebeklerde toplamda 270 kemik bulunuyor bunlar büyüdükçe bir süre sonra birbirlerine kaynaşarak 206 kemik oluşturuyor insan vücudunda kaç adet kemik bulunur sorusunun cevabi 206 kemik var diyoruz.
Her kemiğin kendine özel farklılıkları ve görevleri vardır.
Kemiklerin zarar görmesi durumunda birçok sorun la karşılaşabiliyoruz.
Erişkin insanlarda toplamda 206 kemik bulunur.
Kemiklerin farklı bir yapıda olması vücudun farklı görünmesine bazı sorunlar yaşanmasına sebep olabiliyor.
2. Kimyasal sindirim için salgı üreten organların isimleri nelerdir?
Kimyasal sindirim için sağlıklı üreten organlarımız ağız mide ince bağırsak pankreas ve karaciğerde gerçekleşir.
karbonhidratların sindirilmesi ağızdan başlar.
İnci bağırsakta karbonhidrat yağ proteinlerin sindirimi gerçekleşmektedir bu sindirim pankreas öz suyu yardımı ile gerçekleşmektedir
Vücudumuzda sindirim sistemi organlarımız bulunur. Bunlar anüs kalın bağırsak ince bağırsak mide yemek borusu yutak ve ağızdır. Ağzımız çiğneme mekanik sindirim olur tükürük içerisinde bulunan enzimler de kimyasal sindirim gerçekleşir.
3. Küçük kan dolaşımının amacı nedir? Kısaca açıklayınız.
Kan dolaşımı vücudumuzda oldukça önemlidir. 2 çeşit kan dolaşımı bulunmaktadır bunlardan birisi küçük diğeri büyük kan dolaşımıdır.
Kalbimizdeki temiz kanın vücutta dolaşıp daha sonra kalbimize tekrar geri döndüğü dolaşım büyük kan dolaşımı olmaktır. Vücudumuzda kirlenen kanın akciğerlere temizlenmek için gittiği kan dolaşımına ise küçük kan dolaşımı denir.
Küçük kan dolaşımı omurgalılarla sadece balıklarda görülmez bunun dışında insan da tabii ki dahil olmak üzere tüm omurgalı canlılarda görülür.
4. Solunum sistemi organlarından olan burnun görevlerini kısaca yazınız.
İnsanda solunum 3 çeşittir. Dış solunum iş solunum ve hücresel solunumdur. Dış solunum solunum organları ile dış ortam arasındaki gaz alışverişidir.
Eğer aldığı havanın içindeki oksijeni kana karıştırarak doku ve organlara götürüyorsa; Doku ve organlardaki oluşan karbondioksit de kana karıştırıp solunum organlarına taşıyorsa buna da iç solunum denir
Hücresel solunum organik besin monomerlerinin hücre içinde yıkımı ile enerji elde edilmesidir. İnsanda solunum sistemini oluşturan yapılar ağız burun yutak gırtlak soluk borusu ve akciğerlerdir ağız ya da burun ile alınan hava dallanan bronşçuklar sistemi ile akciğerlere kadar taşınır.
5. Kanın süzülmesinden başlayıp idrarın vücut dışına atılmasına kadar görev yapan boşaltım sistemi organ ve yapılarını sırasıyla yazınız.
Böbrekler kanı süzerler ve idrara oluşumunu sağlar. Üreterler böbreklerde oluşturulan idrar mesaneye taşırlar.
mesane ise idrarı geçici olarak depolar. mesanemiz yoğun olarak düz kastan oluşur belli bir basınca ulaşınca idrara dışarıya gönderir. Üretra idrarı dışarı atıldığı kısımdır
Böbreklerimiz omurgamızın iki yanında bulunmaktadır fasulye tanesine benzeyen organımız üzerinde ondan bağımsız olarak çalışan böbrek üstü bezlerimiz bulunur böbreklerden çıkan kanalın adı üreter hem sağ hem sol böbrekten çıkıp mesaneye bağlanıyor mesaneden sonra üretra yoluyla idrarı dışarı atmış oluyoruz.
Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz.
1. Aşağıdakilerden hangisi iskeletin görevleri arasında yer almaz?
A) Beyin, kalp ve akciğer gibi hayati organları korumak
B) Vücudun hareketini sağlamak
C) Vücudun dik durmasını sağlamak D) İsteğimiz dışında çalışmak
Cevap: D şıkkı
2. İnsan iskeletinde yer alan bazı eklemlere ilişkin bilgiler aşağıda veriliyor.
X eklemi: Omurgayı oluşturan kemikler arasında yer alır. Y eklemi: Kol kemikleri ve pazu kemiği arasında bulunur. Z eklemi: Kafatası kemikleri arasında bulunur.
Buna göre X, Y ve Z eklemleri ile ilgili,
l. Y türü eklemlerden bacaklarda da vardır. ll. Parmak kemikleri arasında Z türü eklemler vardır. lll. Y ekleminin hareket yeteneği, X eklemininkinden fazladır.
yargılarından hangileri doğrudur?
A) Yalnız l B) l ve lIl C) Il ve lll D) l, Il ve lll
Cevap: B şıkkı
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
3. Aşağıdakilerden hangisinde, sindirim ile ilgili doğru bir ifade yer almaktadır?
A) Ağızda sadece fiziksel sindirim gerçekleşir.
B) Midede karbonhidratların kimyasal sindirimi başlar. C) İnce bağırsakta yağların fiziksel ve kimyasal sindirimi gerçekleşir.
D) Kalın bağırsakta sadece yağların kimyasal sindirimi gerçekleşir.
Cevap: C
4. Aynı ortamda bulunan özdeş kapların içine eşit miktarda tereyağı konuluyor. Daha sonra bu kapların içine X, Y ve Z sıvıları ekleniyor. Bir süre beklendikten sonra I. kapta sadece fiziksel, II. kapta sadece kimyasal sindirim gerçekleşirken III. kapta herhangi bir sindirim gerçekleşmiyor.
Buna göre X, Y ve Z sıvılarının salgılandığı organlar aşağıdakilerden hangisindeki gibi olabilir?
A) Karaciğer Mide Ağız B) Karaciğer Pankreas Ağız
C) Pankreas Karaciğer Mide
D) Ağız Karaciğer Mide
Cevap: B
5. Dolaşım sistemindeki yapılar ve burada gerçekleşen olaylar ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
A) Alyuvarlar, hücrelere besin ve oksijen taşır.
B) Kanda sayısı en fazla olan hücreler akyuvarlardır.
C) Kan grubu A Rh (+) olan biri, kan grubu B Rh (+) olan birine kan verebilir. D) Büyük kan dolaşımı ile mide ve beyin gibi organlara besin ve oksijen gönderilir.
Cevap: D
6. Bilim uygulamaları dersinde solunum sistemi modeli yapan Elif, modelindeki yapı ve organları şekildeki gibi numaralandır- mıştır. Elif, arkadaşlarından yaptığı modelle ilgili yorum yapmalarını istemiş Bu modelle ilgili,
I. Soluk alma sırasında 5 numaralı yapının hacmi artar. II. Soluk alırken hava 1,2, 3, 4, 6 ve 7 numaralı yapıların içinden geçer. III. Bulundurduğu kaslar gevşediğinde soluk vermeyi sağlayan yapı, 7 numara ile gösterilmiştir.
yorumlarından hangileri doğrudur?
A) Yalnız I B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III
Cevap: B
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
7. Aşağıdaki tabloda solunum sistemine ait bazı yapı ve organlar ile bunlarla ilgili bazı ifadeler verilmiştir. Bu tablodaki yapı ve organlar ile ilgili oldukları ifadeleri “ ✓” işareti ile eşleştiren bir öğrenci, bazı bölümlerde hata yapmıştır.
Üst üste dizilmiş kıkırdak halkalardan oluşan, gırtlak ile akciğerler arasında havanın iletimini sağlayan yapıdır. Yutaktan gelen havayı soluk borusuna ileten ve içinde ses telleri yer alan yapıdır. Bronşçukların ucunda bulunan, etrafı kılcal damarlarla çevrili hava keseleridir. Soluk borusunun sağ ve sol akciğere giden kollarıdır.
Bu eşleştirme ile ilgili aşağıdaki yorumlardan hangisi yanlıştır?
A) “Gırtlak” ile ilgili eşleştirme doğru yapılmıştır. B) Sadece “bronş” ile ilgili işaretleme hatalıdır.
C) “Alveol” doğru ifade ile eşleştirilmiştir.
D) “Soluk borusu” ile ilgili işaretleme hatalıdır.
Cevap: B
8. Boşaltım sistemine ait yapı ve organlar aşağıdaki şekilde gösterilmiştir. Bu yapılarla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Böbrekler, kandaki atık maddeleri süzer.
B) İdrar borusu, böbrekte oluşan idrarı idrar kesesine iletir.
C) İdrar kesesi idrarın biriktiği yapıdır. D) İdrar kanalının diğer adı üreterdir.
Cevap: D
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 80 Cevapları
9. Aşağıdaki tabloda K, L ve M besin içeriklerinin kimyasal sindirime uğramaya başladığı organlar verilmiştir. Buna göre K, L ve M ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) K, L ve M ağızda fiziksel sindirime uğrar.
B) M, ince bağırsakta da kimyasal sindirime uğrar.
C) K’nin fiziksel sindirimi, karaciğerin ürettiği bir sıvı sayesinde gerçekleşir. D) L’nin kimyasal sindirimi, mide dışında başka bir organda gerçekleşmez.
Cevap: D
10. Destek ve hareket sisteminin bir parçası olan iskelet; kemikler, eklemler ve kıkırdaklardan oluşur. Yetişkin bir insan iskeletinde yaklaşık 206 kemik bulunur. Bu kemikler eklemlerle birbirine bağlanır ve bazı kemiklerin ucunda kıkırdak bulunur. Bir dergiden iskelete ait görsel parçalarını kesen Aydan; ip, pipet ve yapıştırıcı kullanarak bir iskelet kuklası yapmıştır. Kuklada bazı kemiklerin arasını iple bağlarken bazı kemikleri birbirine yapıştırmıştır.
Aydan’ın yaptığı kukla ile ilgili,
I. K bölgesindeki yassı kemikler arasında eklem bulunmadığı için bu kemikleri birbirine yapıştırmıştır. II. L bölgesinde bulunan kemikleri bağlayan eklemler, M bölgesinde bulunan eklemden farklıdır. III. M bölgesindeki kemikler arasında bulunan eklem yarı oynar olduğu için bu kemikleri birbirine iple bağlamıştır.
yorumlarından hangileri doğrudur?
A) Yalnız II
B) I ve II
C) I ve III
D) II ve III
Cevap: A
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 81 Cevapları
11. Bir öğrenci su motoru, kalın ve ince su borularını kullanarak dolaşım sistemini temsil eden aşağıdaki modeli tasarlamıştır. Bu modelde su motoru, suyu büyük bir kuvvetle itmektedir. Su, sırasıyla I numaralı boru, ince boru ve II numaralı borudan geçerek hareketini tamamlamaktadır.
Tasarlanan modelle ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi yanlıştır?
A) Su motoru, vücuda kan pompalayan organı temsil eder.
B) I numaralı boru, kan akış hızının en fazla olduğu damarları temsil eder.
C) İnce borular, kan ile hücreler arasında besin alışverişini sağlayan damarları temsil eder. D) II numaralı borunun temsil ettiği damar çeşidi (akciğerdeki hariç), diğer organlara oksijence zengin kan taşır.
Cevap: D
Üretim hatları gibi uzun süre ayakta çalışılan yerlerde ya da sandalye koymanın uygun olmadığı yerlerde bireylerin zaman zaman dinlenmesini sağlamak için giyilebilir sandalyeler tasarlanmıştır. Bu sandalyeler, bireyin iş yerindeki çalışma konforunu artırırken günlük yaşamda da otobüs beklemek, bankamatik önünde sıra beklemek gibi durumlarda bireye avantaj sağlamaktadır.
Siz de çevrenizdeki bireylerin iş yerlerinde çalışırken karşılaşabileceği zorluklara yönelik bir araştırma yapınız. Araştırmanız sonunda ulaştığınız zorluklardan birini seçiniz. Bu durumun çözümüne ilişkin bir model oluşturunuz. Oluşturduğunuz modeli okulunuzun yıl sonu bilim şenliğinde sununuz.
Bence çevremizdeki bireylerin iş yerlerinde çalışırken karşılaşabileceği zorluklara örnek vermek gerekirse solunum yollarında var olan solunum sıkıntıları ayakta durmaktan kaynaklanan ayak ve bel ağrısı ve genel vücutta yol açabilecek ağrılar örnek olarak verilebilir.
Bunun yanı sıra ağır işlerde çalışan insanlarda bel ağrıları görülmektedir.
Aşırı tozlu alanlarda çalışan bireylerin ise akciğerlerinde hastalıklar görülmekle beraber ilerleyen zamanlarda kansere yol açabilecek hastalıklar da türeyebilir.
Sonuç olarak çevremizde bireylerin iş yerinde çalışırken karşılaşabileceği zorluklar genel olarak vücut fonksiyonlarını etkileyecek hastalıklar olmakla beraber ayak bel solunum yolları baş ağrısı gibi temel hastalıklar en üst safhada olduğunu ifade edebiliriz.
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Güneş Tutulması Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 26, 27
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Güneş Tutulması Metni Etkinlik Cevapları
“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27 MEB Yayınları”
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 26-27
Ezgi, annesinin “Bir insanın yaşamı boyunca nadiren rastlayacağı ilginç bir doğa olayınolan Güneş tutulmasına tanık oldum. Kendimi çok şanslı hissediyorum.” dediğini duyduğu an meraklandı. Annesine “Güneş nasıl tutuluyor? Kim tutuyor? Güneş’i tutan ne zaman bıraktı? Bırakmasaydı bize ne olurdu?” sorularını heyecanla peş peşe sıraladı.
Annesi, “Sakin ol Ezgi, korkma! Güneş’i kimse tutmuyor. Sadece başka bir gök cismi, kısa bir süre Güneş’i görmemize engel oluyor. 29 Mart 2006’da gerçekleşen Güneş tutulması ülkemizden net olarak gözlemlenmişti. Uzmanlar, göz sağlığımız için Güneş’e özel gözlüklerle bakmamız gerektiğini günler öncesinden söylemişti. Hazırlıklarımızı yapıp gökyüzünü gözlemlemeye başladık. Güneş, öğle vakti bir karartı ile kapandı. O an, gökyüzünde yıldızları bile görebildik!
Birkaç dakika sonra Güneş üzerindeki karartı ortadan kalktı ve Güneş ışıl ışıl parlamaya devam etti.” dedi. Ezgi, “Güneş’i görmemizi engelleyen gök cismi hangisidir? Bu olay ne zaman gerçekleşir? Başka tutulmalar da var mı?” gibi aklındaki diğer soruların cevaplarını araştırarak bulmaya karar verdi.
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Fen BilimleriMEB Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimiz için “6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için sayfa sayfa olarak metin etkinlikleri aşağıda listelenmektedir.
“6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları” konusunda sizler için aşağıda yeşil renklerde sayfa sayılarından cevaplara ulaşabilirsiniz. Ayrıca Fen Bilimleri Ders Kitabı cevaplarına ulaşmak için mavi renkli olan metin etkinlik isimlerine de tıklayarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri ödevinizi de kontrol edebilirsiniz.
“6. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri Öğretmenimize sorularınızı sorarak ödevleriniz hakkında aklınıza takılan kısımlar hakkında en hızlı ve güvenilir bilgileri alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ay Tutulması Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 35, 36, 37
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Ay Tutulması Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36-37
Sıra Sizde Güneş Tutulması Oluşturalım
ARAÇ GEREÇLER
1- Yapıştırıcı
2- Silindir boru şeklinde mukavva (tuvalet kağıdı rulosu)
3- Bükülebilir bir tel (35-50 cm uzunluğunda)
4- Strafor top (büyük portakal büyüklüğünde)
5- Pinpon topu
6- Karton mukavva
7- Işık kaynağı veya el feneri
8- Makas
Güneş Tutulması Oluşturalım Amaç: Güneş tutulmasını model oluşturarak gözlemlemek Yapılışı:
1. Sınıfta 5-6 kişilik gruplara ayrılınız.
2. Mukavva rulonun iki ucu boyunca, 2 cm derinliğinde küçük, dikey kesikler oluşturunuz. Kesik parçaları dışa doğru kıvırarak karton mukavva üzerine yapıştırınız.
3. Mukavva rulonun üzerine strafor topu yapıştırınız. Bu top, Dünya’yı; pinpon topu, Ay’ı temsil etmektedir.
4. Dünya ve Ay’ın bağlantısını bükülebilir teli kullanarak şekilde görüldüğü gibi yapınız.
5. Gerekli ise odadaki ışıkları kapatınız. Işık kaynağını açınız. Işık kaynağından gelen ışığı Dünya’nın tam ortasına gelecek şekilde görseldeki gibi hizalayınız.
6. Ay’ın gölgesi Dünya üzerine düşünceye kadar teli döndürünüz.
7. Gölgenin nasıl değiştiğini görmek için teli yavaşça döndürebilirsiniz.
1. Güneş tutulması sırasında Güneş ışığını hangi cisim engellemektedir?
Cevap: Ay engellemektedir.
2. Güneş tutulması Dünya’nın her yerinde aynı anda gözlemlenebilir mi?
Cevap: Güneş tutulması Dünya’nın her yerinde aynı anda görülmez. Sadece Güneş tutulması olan yarım kürede görülür.
3. Güneş tutulması gece mi, gündüz mü görülür?
Cevap: Gündüz görülmektedir. Çünkü güneş geceleri görünmez.
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları
Sıra Sizde Ay Tutulması Oluşturalım
Amaç: Ay tutulmasını model oluşturarak gözlemlemek Yapılışı:
1. Sınıfta 5-6 kişilik gruplara ayrılınız.
2. Güneş tutulması etkinliğinde oluşturduğunuz modeli kullanınız.
3. Işık kaynağının karşısında durunuz. Ay, Dünya’nın arkasında kalacak şekilde teli döndürünüz. Ay üzerine hiç ışık düşmemesi gerekir.
ARAÇ GEREÇLER
1- Güneş tutulması modeli
1. Ay tutulması sırasında hangi cisim gölgededir, hangi cisim gölge oluşturmaktadır?
Cevap:
Ay tutulması sırasında Ay gölde kalır.
Ay tutulması sırasında Dünya gölge oluşturmaktadır.
2. Ay tutulması gece mi, gündüz mü görülür?
Cevap: Ay tutulması gece görülür.
3. Dünya’nın her yerinde aynı anda Ay tutulması gözlemlenebilir mi?
Cevap:
Ay tutulması Dünya’nın her yerinde aynı anda görülmez. Sadece Ay tutulması olan yarım kürede görülür.
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Güneş Tutulması Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 34-35
Ay ‘ın dönme ve dolanma hareketlerini ve bunun sonucunda oluşan Ay’ın evrelerini daha önce öğrenmiştik. Ay’ın Güneş’ten gelen ışığı yansıttığını; Güneş, Dünya ve Ay’ın birbirlerine göre konumlarındaki değişmeler sonucu Ay’ın Dünya’dan farklı biçimlerde görüldüğünü de öğrenmiştik. Ancak gökyüzüyle ilgili hâlâ merak ettiğimiz birçok şey var.
Soru : Mesela gündüz vakti havanın aniden karardığını veya gece vakti Ay ışığının azaldığını hiç fark ettiniz mi?
Cevap:
Evet. Gündüz vakti havanın aniden karardığını veya gece vakti Ay ışığının azaldığını hiç fark ettim.
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı1. Ünite Güneş Sistemi Neler Öğrendik CevaplarıSayfa 33
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Ünite Güneş Sistemi Neler Öğrendik Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33 Cevapları
1) Aşağıda gezegenler ve özellikleri verilmiştir. Hangi özelliğin hangi gezegene ait olduğunu bularak açıklamaların başındaki kutucuklara uygun eşleştirmeyi yapınız.
Cevap:
(7) a. Halkası en belirgin olan gezegendir.
(5) b. Güneş sisteminin en uzak gezegenidir.
(6) c. “Kızıl Gezegen” adı ile bilinir.
(1) d. Dünya ile yaklaşık aynı büyüklükte olan gezegendir.
(4) e. Güneş sisteminin en büyük gezegenidir.
(3) f. Güneş sisteminin en küçük gezegenidir.
2) Uydusu olmayan gezegenler hangileridir?
Cevap:
Uydusu olmayan gezegenler = Merkür ve Venüs
3) Halkası olan gezegenler hangileridir?
Cevap:
Halkası olan gezegenler = Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün
4) Bir gök cisminin uydu olduğunu nasıl anlarsınız?
Cevap:
Bir gök cisminin uydu olduğunu; belli bir yörüngesinin olması ve bir gezegenin etrafında hareket etmesi gerekmektedir.
5) Ayşe Öğretmen, Fen Bilimleri dersinde gezegenleri anlatmak istiyor. Bunun için aşağıda verilen görseli kullanıyor. Ayşe Öğretmen, yandaki görsele dayanarak bazı sorular sormuştur. Öğrencilerin yanıtları aşağıdaki tabloda verilmiştir. Buna göre öğrencilerin verdiği cevaplardan kaç tanesi doğrudur?
Cevap:
“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 6. Sınıf Fen BilimleriMEB Yayınları Ders KitabıSayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli öğrencilerimiz ; Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimiz için “6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu Fen Bilimleri Öğretmenimiz tarafından sizler için sayfa sayfa olarak metin etkinlikleri aşağıda listelenmektedir.
“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu “6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları” konusunda sizler için aşağıda yeşil renklerde sayfa sayılarından cevaplara ulaşabilirsiniz. Ayrıca Fen Bilimleri Ders Kitabı cevaplarına ulaşmak için mavi renkli olan metin etkinlik isimlerine de tıklayarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri ödevinizi de kontrol edebilirsiniz.
“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan kısımları en aşağıda yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde Fen Bilimleri Öğretmenimize sorularınızı sorarak ödevleriniz hakkında aklınıza takılan kısımlar hakkında en hızlı ve güvenilir bilgileri alabilirsiniz. İyi dersler dileriz.