7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 32-33-34 FERMAN Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Yıldız Oluşum Süreci Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 32, 33, 34


7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yıldız Oluşum Süreci Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 32-33-34 FERMAN Yayıncılık”

7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 32-33-34


1. Gökyüzüne bakınca yıldızları ne zaman görebiliyorsunuz? 


Kısa Cevap : “Gökyüzüne bakınca yıldızları ne zaman görebiliyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gökyüzüne bakınca yıldızları görebilmek için genellikle şu koşulların sağlanması gerekir:

  1. Gece Vakti: Yıldızlar, Güneş’in parlak ışığı altında görünmezler. Bu nedenle, gece olduğunda, yani Güneş battıktan sonra ve hava karardıktan sonra yıldızlar görünür hale gelir.
  2. Açık Hava: Bulutlu havalarda veya yoğun sis olduğunda yıldızlar görünmez. Açık ve bulutsuz bir gece, yıldızları gözlemlemek için idealdir.
  3. Işık Kirliliğinin Az Olması: Şehir ışıkları, sokak lambaları, reklam panoları gibi yapay ışık kaynakları yıldızların görünürlüğünü azaltır. Bu nedenle, ışık kirliliğinin az olduğu kırsal alanlar veya karanlık gökyüzü parkları gibi yerlerde yıldızlar daha net görülebilir.
  4. Atmosferik Koşullar: Yüksek nem, toz veya hava kirliliği yıldızların görünürlüğünü olumsuz etkileyebilir. Temiz ve kuru hava koşulları, yıldızların daha net görünmesini sağlar.

Bu koşulların sağlandığı durumlarda, gökyüzüne bakınca yıldızları rahatlıkla görebilirsiniz. Özellikle Ay’ın olmadığı, yeni ay dönemleri veya Ay’ın çok az ışık verdiği ince bir hilal döneminde yıldızlar daha belirgin hale gelir.


2. Evren ne demektir? 


Kısa Cevap : “Evren ne demektir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Evren, tüm varoluşu kapsayan, zaman, uzay, madde ve enerjiyi içeren devasa bir bütündür. Bu kavram, içinde yer aldığımız fiziksel gerçekliği ve onun bütün bileşenlerini ifade eder. Evren, yıldızlar, gezegenler, galaksiler, kozmik toz, gaz bulutları ve kara delikler gibi çeşitli astronomik nesneleri ve yapılarını içerir.

Evrenin bazı temel özellikleri şunlardır:

  1. Kapsam: Evren, bilinen tüm maddi varlıkları ve enerjiyi içerir. Bunun yanı sıra, boş uzay (vakum), zaman ve hatta olası tüm alternatif boyutlar ve paralel evrenler de bu kavrama dahildir.
  2. Büyüklük ve Ölçek: Evrenin büyüklüğü muazzamdır ve tam olarak ne kadar geniş olduğu bilinmemektedir. Gözlemlenebilir evrenin çapı yaklaşık 93 milyar ışık yılıdır. Ancak, evrenin tamamının gözlemlenebilir evrenden çok daha büyük olduğu düşünülmektedir.
  3. Yapısı: Evren, büyük ölçekli yapılarla doludur. Galaksiler, galaksi kümeleri ve süper kümeler, kozmik ağ olarak bilinen büyük bir yapıda birbirine bağlıdır. Bu yapı, evrenin genişlemesiyle birlikte sürekli değişir.
  4. Köken ve Gelişim: Evrenin kökeni, Büyük Patlama (Big Bang) adı verilen yaklaşık 13.8 milyar yıl önce gerçekleşmiş bir olayla açıklanır. Bu olay, evrenin başlangıçta aşırı yoğun ve sıcak bir noktadan genişlemeye başladığını ve zamanla bugünkü haline dönüştüğünü ifade eder.
  5. Fiziksel Yasalar: Evren, fiziksel yasalar ve kurallar tarafından yönetilir. Bu yasalar, kütle çekimi, elektromanyetizma, güçlü ve zayıf nükleer kuvvetler gibi temel kuvvetleri ve bunların etkileşimlerini kapsar. Bu yasalar, evrenin evrimi ve içindeki olayların anlaşılması için kritik öneme sahiptir.
  6. Enerji ve Madde: Evren, karanlık madde, karanlık enerji ve normal madde olarak sınıflandırılan çeşitli bileşenlerden oluşur. Normal madde, yıldızlar, gezegenler ve yaşam formları gibi bildiğimiz fiziksel nesneleri oluşturur. Karanlık madde, doğrudan gözlemlenemeyen ancak kütleçekimsel etkileri aracılığıyla varlığı anlaşılan bir maddedir. Karanlık enerji ise evrenin hızlanan genişlemesinin sebebi olarak düşünülen gizemli bir enerji türüdür.

Bu karmaşık ve geniş yapısıyla evren, bilim insanları ve filozoflar için sonsuz bir araştırma ve keşif kaynağıdır. Her geçen gün yeni gözlemler ve teorilerle evrenin doğası hakkında daha fazla bilgi edinilmektedir.


3. Galaksi sözcüğünden ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : “Galaksi sözcüğünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Galaksi, kütle çekimi ile bir arada tutulan yıldızlar, yıldız kalıntıları, gaz, toz ve karanlık maddeden oluşan devasa bir sistemdir. Galaksiler, evrendeki yapı taşlarından biridir ve evrende milyarlarca galaksi bulunmaktadır.

Galaksilerin bazı temel özellikleri şunlardır:

  1. Yıldızlar: Bir galaksi milyonlarca, hatta milyarlarca yıldız içerir. Bu yıldızlar, galaksinin temel bileşenleridir ve galaksi içindeki ışığın büyük bir kısmını oluştururlar.
  2. Gaz ve Toz: Galaksiler, yıldızlar arası ortamlarda yer alan gaz ve toz bulutları içerir. Bu gaz ve toz, yeni yıldızların oluşumuna katkıda bulunur.
  3. Karanlık Madde: Galaksilerin çoğunda, gözlemlenebilir maddeden çok daha fazla miktarda karanlık madde bulunur. Karanlık madde, doğrudan gözlemlenemeyen ancak kütle çekimsel etkileri aracılığıyla varlığı anlaşılan bir maddedir.
  4. Yapı ve Şekil: Galaksiler, şekil ve yapılarına göre sınıflandırılır. Başlıca galaksi türleri şunlardır:
    • Sarmal Galaksiler: Disk şeklindedirler ve genellikle merkezlerinde yoğun bir çekirdek bulunur. Bu tür galaksilerde, yıldızlar ve gaz, merkezi çekirdeğin etrafında döner. Örneğin, Samanyolu Galaksisi bir sarmal galaksidir.
    • Eliptik Galaksiler: Elips şeklinde olup, genellikle daha yaşlı yıldızlardan oluşurlar ve yeni yıldız oluşumu çok azdır.
    • Düzensiz Galaksiler: Belirgin bir şekilleri yoktur ve genellikle düzensiz bir yapıya sahiptirler. Bu galaksiler, genellikle daha küçük ve kaotik yapıda olurlar.
  5. Boyut ve Kütle: Galaksiler, oldukça geniş bir boyut ve kütle yelpazesine sahiptir. Küçük cüce galaksilerden devasa süper galaksilere kadar çeşitlilik gösterirler.
  6. Dinamikler ve Etkileşimler: Galaksiler, genellikle büyük kozmik yapılar içinde bulunurlar ve diğer galaksilerle etkileşim halinde olabilirler. Bu etkileşimler, galaksilerin birleşmesine veya çarpışmasına neden olabilir ve bu süreçler galaksilerin yapısını ve evrimini etkiler.

Galaksiler, evrenin temel yapı taşlarından biri olup, evrendeki madde ve enerjinin dağılımı ve dinamikleri hakkında önemli bilgiler sağlar. Aynı zamanda, galaksilerdeki yıldızlar ve diğer gök cisimleri, evrenin tarihi ve gelişimi hakkında önemli ipuçları sunar.


7. Sınıf Fen Bilimleri FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


Soru : Uzayda yıldızlar, gezegenler, Ay ve Güneş’ten başka gök cisimleri olabileceğini düşünüyor musunuz? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Uzayda yıldızlar, gezegenler, Ay ve Güneş’ten başka gök cisimleri olabileceğini düşünüyor musunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Ay ve Güneş’ten başka birçok gök cismi bulunmaktadır. Bunlar arasında şunlar yer alır:

  1. Kuyruklu Yıldızlar: Buz, toz ve kaya parçalarından oluşan gök cisimleridir. Güneş’e yaklaştıkça ısınarak gaz ve tozdan oluşan bir kuyruk oluştururlar.
  2. Asteroitler: Gezegenlerden daha küçük, kayalık gök cisimleridir. Genellikle asteroit kuşağında, Mars ve Jüpiter arasında bulunurlar.
  3. Cüce Gezegenler: Pluto gibi, gezegen statüsünde olmayan ama gezegen benzeri özellikler taşıyan gök cisimleridir.
  4. Uydular: Gezegenlerin etrafında dönen doğal cisimlerdir. Ay, Dünya’nın doğal uydusudur, ama diğer gezegenlerin de uyduları vardır.
  5. Kara Delikler: Büyük yıldızların ölümünden sonra oluşan, kütle çekimi o kadar güçlü olan cisimlerdir ki, ışık bile onlardan kaçamaz.
  6. Nötron Yıldızları: Süpernova patlaması sonucu oluşan, son derece yoğun yıldız kalıntılarıdır.
  7. Galaksiler: Milyarlarca yıldız, gezegen, gaz ve tozdan oluşan dev yapılar olup, evrenin yapı taşlarını oluştururlar.
  8. Nebulalar: Yıldızlar arası gaz ve toz bulutlarıdır, genellikle yeni yıldızların oluştuğu bölgelerde bulunurlar.
  9. Exoplanetler: Güneş Sistemi dışındaki yıldızların etrafında dönen gezegenlerdir.

Bu gök cisimleri, evrenin çeşitliliğini ve zenginliğini gösterir. Astronomlar, sürekli olarak yeni gök cisimleri keşfetmeye devam etmektedir.



 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58-59 FERMAN Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Mitozun Canlılar İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 58, 59


7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Mitozun Canlılar İçin Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58-59 FERMAN Yayıncılık”

7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 58-59


7. Sınıf Fen Bilimleri FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


1. Çok hücreli canlılarda hücre sayısı her yaşta aynı mıdır? Neden? 


Kısa Cevap : “Çok hücreli canlılarda hücre sayısı her yaşta aynı mıdır? Neden?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayır, çok hücreli canlılarda hücre sayısı her yaşta aynı değildir. Hücre sayısı, yaşamın farklı evrelerinde değişir. İşte nedenleri:

1.  Büyüme ve Gelişme : Çocukluk ve ergenlik döneminde, vücut büyüdükçe hücre bölünmesi artar ve hücre sayısı da buna bağlı olarak artar.

2.  Yenilenme ve Onarım :  Vücuttaki bazı hücreler sürekli olarak yenilenir (örneğin deri hücreleri, bağırsak hücreleri). Bu, hücre ölümü ve yenilenmesi döngüsünü içerir.

3.  Yaşlanma : Yaşlandıkça, bazı hücrelerin yenilenme kapasitesi azalır ve hücre kaybı artar, bu da toplam hücre sayısında azalmaya yol açar.

Dolayısıyla, çok hücreli canlılarda hücre sayısı yaşam boyunca değişkenlik gösterir.


2. Hücreler mitozla ne kazanır? Mitozda kromozomlara ne olur? 


Kısa Cevap : “Hücreler mitozla ne kazanır? Mitozda kromozomlara ne olur?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hücreler mitozla iki yeni hücre kazanır. Bu süreçte her iki yeni hücre de ana hücreyle aynı genetik bilgiye sahip olur.

Mitoz sırasında kromozomlar:

1. Çoğalır : DNA replikasyonu ile her kromozomun kopyası oluşturulur.

2. Hizalanır : Kromozomlar hücrenin ortasında sıraya dizilir.

3.  Ayrılır : Kardeş kromatitler birbirinden ayrılarak hücrenin zıt kutuplarına çekilir.

4.  Dağıtılır : Hücre bölünerek iki yeni hücre oluşturur, her birinde aynı sayıda ve aynı türde kromozom bulunur.

Sonuç olarak, mitoz hücrelerin sayısını artırır ve genetik olarak özdeş iki hücre oluşturur.


3. Hücre bölünmelerinin adı “mitoz bölünme ve mayoz bölünme” midir yoksa “mitoz ve mayoz” mudur? Nedenini araştırınız.


Kısa Cevap : “Hücre bölünmelerinin adı “mitoz bölünme ve mayoz bölünme” midir yoksa “mitoz ve mayoz” mudur? Nedenini araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hücre bölünmelerinin isimleri “mitoz” ve “mayoz” olarak kullanılır. Bu kullanım hem doğru hem de yaygındır, çünkü her iki terim de belirli bir hücre bölünme sürecini tanımlamaktadır. “Mitoz bölünme” ve “mayoz bölünme” ifadeleri ise genellikle sürecin tam adını belirtmek için kullanılır, ancak günlük dilde daha kısa olan “mitoz” ve “mayoz” terimleri tercih edilir.

Mitoz, bir hücreden iki genetik olarak özdeş diploid hücre oluştuğu hücre bölünmesidir ve somatik hücrelerde gerçekleşir. Mayoz ise, gamet hücrelerinin oluştuğu ve genetik çeşitlilik sağlayan iki aşamalı bir bölünmedir, sonucunda dört genetik olarak farklı haploid hücre oluşur.


7. Sınıf Fen Bilimleri FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 59 Cevapları


Soru : Parmağınız kesildiğinde ya da bacağınız yaralandığında iyileşinceye kadar yarada ne gibi değişiklikler olduğunu düşünüyorsunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : “Parmağınız kesildiğinde ya da bacağınız yaralandığında iyileşinceye kadar yarada ne gibi değişiklikler olduğunu düşünüyorsunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Parmağınız kesildiğinde ya da bacağınız yaralandığında iyileşme sürecinde yarada çeşitli değişiklikler olur. Bu süreç birkaç aşamada gerçekleşir:

1. Hemostaz (Kanamanın Durdurulması): Yaralanmadan hemen sonra, kan damarları büzülür ve kanama durdurulmaya çalışılır. Trombositler (kan pulcukları) yaralı bölgeye toplanarak pıhtı oluşturur ve kanamayı durdurur.

2. İnflamasyon (İltihaplanma): Yaralanmadan sonraki ilk birkaç gün boyunca iltihaplanma aşaması başlar. Bu süreçte bağışıklık hücreleri yaralı bölgeye gelir, bakteri ve ölü hücreleri temizler. Bu aşamada yara kırmızı, sıcak ve şişmiş olabilir.

3. Proliferasyon (Yeniden Oluşum): Bu aşama birkaç gün ila birkaç hafta sürebilir. Yeni doku oluşumu başlar. Fibroblastlar (bağ dokusu hücreleri) kollajen üretir, yeni kan damarları oluşur ve granülasyon dokusu denilen geçici bir yapı ortaya çıkar. Epitel hücreleri yara yüzeyini kaplamaya başlar.

4. Remodeling (Yeniden Şekillenme): Bu son aşama birkaç hafta ila birkaç ay sürebilir. Kollajen lifleri yeniden düzenlenir ve güçlendirilir, yara dokusu olgunlaşır ve skar (iz) dokusu oluşur. Skar dokusu başlangıçta kalın ve kırmızı olabilir, ancak zamanla daha ince ve soluk hale gelir.

Bu iyileşme süreci, vücudun kendini onarma ve eski haline döndürme kapasitesinin bir sonucudur. Hücrelerin bölünmesi, büyümesi ve farklılaşması, yaralı bölgenin yeniden yapılanmasını sağlar.


Soru : Peki, hücreler neden ve ne zaman bölünür? Hücreler bölünmezse ne olur?


Cevap :

Hücreler, büyümeyi, onarımı ve yenilenmeyi sağlamak için bölünürler. Normal bir hücre yaşam döngüsünü tamamladığında, bölünerek iki yeni hücre oluşturur. Bu süreç, “hücre döngüsü” olarak adlandırılır ve mitoz ve mayoz gibi farklı evreleri içerir.

Hücrelerin bölünmemesi durumunda birçok olumsuz sonuç meydana gelebilir. Örneğin, doku ve organların yenilenmesi engellenebilir, yaralanmaların iyileşmesi yavaşlayabilir veya durabilir.

Ayrıca, hücrelerin bölünmemesi kanser gibi hastalıklara yol açabilir çünkü kontrolsüz hücre büyümesi ve çoğalması söz konusu olabilir. Bu nedenle, hücre bölünmesi, organizmaların sağlığı ve fonksiyonu için önemlidir.



 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57 FERMAN Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Hücre-Doku-Organ-Sistem-Organizma İlişkileri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 56, 57


7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Hücre-Doku-Organ-Sistem-Organizma İlişkileri Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57 FERMAN Yayıncılık”

7. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 56-57


7. Sınıf Fen Bilimleri FERMAN Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : Sizce insan vücudundaki organların hepsi aynı özelliklere sahip hücrelerden mi oluşmuştur? Düşüncelerinizi söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Sizce insan vücudundaki organların hepsi aynı özelliklere sahip hücrelerden mi oluşmuştur?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Hayır, insan vücudundaki organların hepsi aynı özelliklere sahip hücrelerden oluşmaz. İnsan vücudu, çok sayıda farklı hücre tipinden oluşur ve her hücre tipi, belirli bir işlevi yerine getirmek üzere özelleşmiştir. Bu hücrelerin özellikleri ve yapılarına göre farklılık gösterirler. İşte bazı örnekler:

1. Kas Hücreleri : Kas hücreleri, kasların kasılmasını sağlayan özel protein yapıları içerir. Bu hücreler uzun ve lifli bir yapıya sahiptir.

2. Sinir Hücreleri (Nöronlar) : Sinir hücreleri, elektriksel sinyalleri iletme yeteneğine sahiptir. Uzun uzantıları (akson ve dendritler) sayesinde vücudun farklı bölgeleri arasında iletişim sağlarlar.

3.  Epitelyal Hücreler : Bu hücreler, vücudun iç ve dış yüzeylerini kaplar. Deri, iç organların yüzeyleri ve salgı bezlerini oluşturan hücreler bu gruba girer.

4.  Kan Hücreleri : Kan hücreleri, oksijen taşıyan kırmızı kan hücreleri (eritrositler), bağışıklık sistemiyle ilgili beyaz kan hücreleri (lökositler) ve kanın pıhtılaşmasını sağlayan trombositler gibi farklı hücre tiplerini içerir.

5.  Bağ Doku Hücreleri:  Bu hücreler, vücudun yapısını destekleyen ve bağ dokuları oluşturan hücrelerdir. Fibroblastlar, kıkırdak hücreleri (kondrositler) ve kemik hücreleri (osteositler) bu gruba girer.

Her hücre tipi, kendine özgü gen ekspresyonu ve fonksiyonel özelliklere sahiptir. Hücrelerin bu farklılaşması, organizmanın karmaşık yapısını ve işlevselliğini sağlar. Hücrelerin farklılaşması, embriyonik gelişim sırasında başlayan ve yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Bu süreç, hücrelerin belirli bir görevi yerine getirmek üzere özelleşmesini ve belirli yapısal özellikler kazanmasını içerir.



 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100 MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 3. Ünite Becerikli Sorular Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99, 100


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı 3. Ünite Becerikli Sorular Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 96-97-98-99-100


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 96 Cevapları


1. Aşağıda K ve L cisimlerinin Dünya ve Ay’daki kütle-ağırlık tablosu verilmiştir.

Tabloya göre “x, y, z, t” harflerinin sayı değerleri düşünüldüğünde seçeneklerdeki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) “y” değeri, “x” değerine eşittir.
B) “z” değeri, “t” değerine eşittir.
C) “z” değeri, “y” değerinden büyüktür.
D) “x” değeri, “t” değerinden küçüktür.

Cevap : B ŞIKKI


2. Dünya üzerinde farklı konumlardaki üç ülkede deneyler yapılıyor ve aşağıdaki gözlemler elde ediliyor (Ölçümler aynı yükseklikte yapılmıştır.). Bu gözlemler dikkate alındığında,

I. Türkiye’deki yer çekimi kuvveti, Peru’daki yer çekimi kuvvetinden azdır.
II. “Kütle, değişmeyen madde miktarıdır.” hipotezini test etmek için birinci gözlem kullanılabilir.
III. Kutuplardan Ekvator’a doğru aynı yükseklikte ilerledikçe yer çekimi kuvveti azalır.

ifadelerinden hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : C ŞIKKI


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 97 Cevapları


3. Aşağıdaki görseller, K cismi ile yapılan deneylere aittir.

1. Deney: K cisminin hem eşit kollu terazi ile hem de dinamometre ile I, II ve III noktalarında değeri ölçülüyor.
2. Deney: K cisminin hem eşit kollu terazi ile hem de dinamometre ile X, Y, Z noktalarında değeri ölçülüyor.
3. Deney: K cisminin Dünya ve Ay’da eşit kollu terazi ve dinamometre kullanılarak değeri ölçülüyor.

Yapılan deneyler sonucunda,

I. Ay’da eşit kollu terazi ile yapılan ölçüm, ikinci deneydeki Y noktasında eşit kollu terazi ile yapılan ölçümden azdır.
II. Birinci deneyde dinamometre ölçümünün en fazla olduğu değer ile ikinci deneyde dinamometre ölçümünün en az olduğu değer aynı olabilir.
III. Üçüncü deneyde Ay’da yapılan eşit kollu terazi ölçümü ile birinci deneyde II numaralı konumda yapılan eşit kollu terazi ölçümü aynıdır.

yorumlarından hangileri yapılabilir?


A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : C ŞIKKI


4. Cisme etki eden kuvvet ve alınan yol arttıkça yapılan iş artar. K, L, M ve N cisimlerine etki eden kuvvet ve cisimlerin alınan yol grafikleri aşağıda verilmiştir (Sürtünmeler önemsizdir.).

Grafikteki bilgilere göre yapılan yorumlardan hangisi kesinlikle doğrudur?


A) L cismine uygulanan kuvvetin yaptığı iş, N cismine uygulanan kuvvetin yaptığı işten fazladır.
B) L cismine uygulanan kuvvet ile M cismine uygulanan kuvvet aynı değildir.
C) L ve M cisimleri karşılaştırıldığında “Alınan yol arttıkça yapılan iş artar.” sonucuna ulaşılır.
D) K ve L cisimlerine uygulanan kuvvetlerin yaptığı işler karşılaştırıldığında K>L sonucuna ulaşılır.

Cevap : C ŞIKKI


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 98 Cevapları


5. X ve Y cisimlerinin sahip oldukları kinetik ve potansiyel enerjilerine ait grafikler aşağıda verilmiştir. Grafiklere göre,

I. X cisminin yerden yüksekliği, Y cisminin yerden yüksekliğinden fazladır.
II. X ve Y aynı yükseklikte bulunuyor ise X cisminin kütlesi Y cisminin kütlesinden fazladır.
III. Y cisminin sürati, X cisminin süratinden azdır.

ifadelerinden hangileri kesinlikle doğrudur?


A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II
D) II ve III

Cevap : B ŞIKKI


6. Sürtünmenin ihmal edildiği bir ortamda hareket eden bir cisme ait potansiyel ve kinetik enerji konum grafikleri aşağıda verilmiştir.

Buna göre cismin hareketi ile ilgili aşağıda verilen çizimlerden hangisi doğru olabilir?


Cevap : A ŞIKKI


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 99 Cevapları


7. Aşağıdaki görsel, K noktasından serbest bırakılan cismin sürtünmesiz K-0 yolundaki hareketine aittir.

Bu hareket ile ilgili seçeneklerdeki ifadelerden hangisi doğrudur?


A) Cisim, L noktasında hem kinetik hem potansiyel enerjiye, K noktasında ise sadece kinetik enerjiye sahiptir.
B) Cismin L ve M noktalarındaki potansiyel enerjisinin toplamı, M noktasındaki kinetik enerjisine eşittir.
C) Cismin M noktasındaki kinetik enerjisi ile O noktasındaki potansiyel enerjisi birbirine eşittir.
D) Cismin L noktasındaki kinetik enerjisi, N noktasındaki kinetik enerjisinden fazladır.

Cevap : C ŞIKKI


8. Ahsen, evde kolaylıkla ulaşabileceği malzemelerle bir araç maketi yapar. Maketinde arka teker görevi yapan kapakları saat yönünün tersine çevirir. Silikona bağlı ipin teker miline Şekil-2’deki gibi sarılmasını sağlar. Aracı bıraktığında araç hareket ederken gerilmiş olan silikonun Şekil-3’teki gibi gevşediğini, aracın süratinin azaldığını ve bir süre sonra durduğunu görür.

Ahsen’in yaptığı maket ve gözlemleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Aracın bir süre sonra durmasının sebebi sürtünme kuvvetidir.
B) Araç serbest bırakıldığında esneklik potansiyel enerjisi kinetik enerjiye dönüşür.
C) Arka teker miline sarılan ip, silikonun esneklik potansiyel enerjisi depolamasını sağlar.
D) Esneklik potansiyel enerjisi; kinetik, ısı enerjisine dönüşür ve aracın toplam enerjisi azalır.

Cevap : D ŞIKKI


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 100 Cevapları


9. Oyuncak araba, görseldeki düzenekte sıkıştırılmış yayın önüne yerleştiriliyor. Araba, serbest bırakıldığında hareketini D noktasında durarak tamamlıyor. Düzenekteki cisimde meydana gelen enerji dönüşümü ile ilgili,

I. Yay sıkıştığında sahip olunan enerji C ve D noktaları arasında ısı enerjisine dönüşmüştür.
II. Arabanın B noktasındaki sahip olduğu toplam enerji, A noktasındaki çekim potansiyel enerjisine eşittir.
III. Yayın serbest bırakılmasıyla hem yayda biriken enerji hem de arabanın potansiyel enerjisi kinetik enerjiye dönüşmeye başlamıştır.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I
B) I ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : D ŞIKKI


10. Aşağıdaki özdeş iki şişeden birinde su, diğerinde hava bulunmaktadır. Bu şişelerin içerisine aynı mesafeden özdeş metal bilyeler aynı anda serbest bırakılıyor. Bilyelerin şişelerin zeminine ulaşma süreleri ölçülüyor. Bu deneyin sonucuna göre,

I. Hava direnci su direncinden daha fazla olduğu için hava ile dolu şişedeki metal bilye dibe daha kısa sürede ulaşır.
II. Hava dolu şişeye ağırlığı aynı kalmak koşulu ile daha geniş yüzeyli metal bir bilye atılırsa bilyenin dibe uiaşma süresi ilk duruma göre artar.
III. Her iki şişede de demir bilyelerin çekim potansiyel enerjisinin tamamı kinetik enerjiye dönüşmemiştir.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I
B) Yalnız II
C) I ve II
D) II ve III

Cevap : D ŞIKKI



 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 94-95 MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-3 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-3 Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 94-95 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 94-95


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 94 Cevapları


1. Aşağıda başlangıçta hareketsiz duran, balkonda asılı bir elbisenin yere düşerken bulunduğu konumlar verilmiştir. Buna göre,

I. Birinci konumda elbisenin sadece potansiyel enerjisi vardır.
II. Birinci konumdan ikinci konuma geçerken sahip olduğu potansiyel enerji, kinetik enerjiye dönüşmeye başlar.
III. Elbisenin toplam enerjisi üç konumda da değişmemiştir.

ifadelerinden hangileri söylenebilir?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III
D) I ve II III

Cevap : D ŞIKKI


2. Aşağıdaki görselde, bir çocuğun elindeki topu belli bir süratle yukarı doğru fırlattığı durumda topun hareketi verilmiştir.

Buna göre topun yerden yükselirken kinetik ve potansiyel enerji değişimi hangi seçenekte doğru verilmiştir?


A) Azalır. Artar.
B) Azalır. Değişmez
C) Artar. Azalır.
D) Değişmez. Artar

Cevap : A ŞIKKI


3. Sürtünme kuvvetinin büyüklüğü yüzeyin çeşidine göre değişkenlik gösterir. Buna göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Yüzeyin pürüzlülüğü arttıkça sürtünme kuvveti de artar.
B) Sürtünme kuvvetinin birinci zeminde etkisi daha azdır.
C) Oyuncak arabalar eşit kuvvetle itilirse zeminlerin birinde daha kısa yol alır.
D) Pürüzlü yüzeyler hareketi zorlaştırıcı etki yapar.

Cevap : B  ŞIKKI


4. Günlük hayatımızda hava direncinin faydaları ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Cevap : D ŞIKKI


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 95 Cevapları


5. “Gök cisimleri, üzerlerinde bulunan cisimlere çekim kuvveti uygular. Gök cisminin büyüklüğü arttıkça kütle çekim kuvveti de artar.” Aşağıdaki tabloda özdeş bir cisme gezegenlerin uyguladığı çekim kuvvetleri verilmiştir.

Bu bilgilere göre aynı cismin farklı gezegenlerde ölçülen değerleri ile ilgili aşağıdaki yorumlardan hangisi yapılabilir?


A) Cismin ağırlık değerinin en az olduğu gezegen Satürn’dür.
B) Cismin kütle değerinin en fazla olduğu gezegen Jüpiter’dir.
C) Cismin Venüs’te dinamometre ile ölçülen değeri, Jüpiter’de ölçülen değerinden azdır.
D) Cismin Dünya’da eşit kollu terazi ile ölçülen değeri, Satürn’de ölçülen değerinden fazladır.

Cevap : C ŞIKKI


6. Öğretmen İsmail, hava ve su direncinden az etkilenen bir araç maketi tasarlamaları için uç kısmı olmayan özdeş parçaları öğrencilerine vermiştir. Öğrencilerinden maket parçasının uç kısmını eşit kütleli malzemelerle tamamlamalarını istemiş ve öğrenciler de aşağıdaki maketleri tasarlayıp yapmışlardır. Öğrencilerin hazırladığı maketler incelendiğinde,

I. Maketler yerden yukarı doğru aynı şartlarda atıldığında Melek’in maketi, Sevgi’nin maketine göre hava direncinden daha az etkilenir.
II. Eşit güçteki motorlar maketlerin mavi noktalı kısımlarına bağlanıp maketler suya bırakıldığında Tamer’in maketi, Sevgi’nin maketine göre su direncinden daha fazla etkilenir.
mi. Bu maketler aynı yükseklikten uç kısımları aşağıda olacak şekilde, dikey olarak serbest bırakılırsa Hatem’in maketi Tamer’in maketinden sonra yere çarpar.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : B  ŞIKKI



 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 92-93 MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 92-93 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 92-93


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92 Cevapları


Arkadaşları ile parka giden Arat, kaykayı ile A noktasından kendini serbest bırakmıştır. Rampanın diğer tarafında E noktasına kadar çıkmıştır (Sürtünmeler ihmal edilmiştir.).

1. Arat’ın bu hareketi boyunca görseldeki noktalarda sahip olduğu kinetik ve potansiyel enerjilerini örnekteki gibi boyayınız ve büyüklük ilişkisini gösteriniz (Kinetik enerji: EK, Potansiyel Enerji: Ep). 


Cevap :

“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları”

2. D noktasından sonra Arat’ın E noktasına kadar yükselebilmesinin nedenini kısaca açıklayınız.


Cevap :

Hareket sürtünmesiz ortamda gerçekleştiği için başlangıç noktasındaki yüksekliğe ulaşabilmiştir.


3. Sürtünme kuvveti ihmal edilmeseydi Arat, E noktasına kadar çıkabilir miydi? Açıklayınız.


Cevap :

Sürtünme ihmal edilmeseydi başlangıçtaki potansiyel enerjinin bir kısmı sürtünme ile ısı enerjisine dönüşürdü ve E noktasına ulaşamazdı.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları


Biyomimetik bilimi doğadaki canlıları ve işleyişi inceler. Doğanın sunduğu tasarımlardan ilham alarak ya da bire bir modelleyerek problemlere çözüm bulmak için yeni teknolojiler ve araçlar üreten bilim dalıdır. Bilim, sanat, mimari, ulaşım, askerî teknoloji gibi pek çok alanda biyomimetik bilimi kullanılır.

Bilim insanları; balıkların burun kısmının sivri ve yüzeylerinin pullarla kaplı olmasının su direncini azalttığını ve suda rahat hareket etmelerini sağladığını fark etmiş, böylece gemileri yapıp geliştirebilmiştir. Ayrıca dalgıç kıyafetleri de balıklardan esinlenerek tasarlanmıştır. Kuşların burun yapısı ve kanat yapılarının hava direncini azaltarak hareket kolaylığı sağladığı görülmüş ve bundan esinlenilerek hava taşıtları yapılıp geliştirilmiştir.

Yolcu uçakları akbaba, helikopter ve uçak kanatları yusufçuk, jet uçakları da göçmen kuşlarının uçuş şekillerinden etkilenilerek tasarlanmıştır. Hızlı trenlerde trenin burnu, ön farları da dâhil olmak üzere tıpatıp yalıçapkını kuşunun gagası taklit edilerek yapılmıştır. Böylece sürtünme kuvveti azaltılarak trenin daha hızlı gitmesi sağlanmıştır.

1. Aşağıda verilen araçları ilham alınan canlılarla eşleştiriniz ve araçların yanlarındaki kutucuklara tasarım amacını yazınız. 


Cevap :

“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 92-93 Cevapları”

2. Biyomimetik mühendisi olduğunuzu hayal ediniz. Doğayı gözlemleyerek ilham aldığınız ya da taklit ettiğiniz tasarımı aşağıdaki alana çiziniz ve tasarımınızın özellikleri ile amacını yazınız.


Cevap :

Balina kuyruğuna benzeyen ve iki ayağı birleştiren bir palet tasarlardım. Bu palet sayesinde balina gibi aşağıdan yukarıya, yukarıdan aşağıya kıvrılarak hızla su içinde hareket edebilirim.


“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 93 Cevapları”


 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 88-89-90-91 MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89, 90, 91


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 88-89-90-91 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 88-89-90-91


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 88 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri kutucuk içinde verilen uygun ifadeler ile tamamlayınız.


Cevap :

Enerji yoktan var olmaz, varken de yok olmaz. Ancak bir türden başka bir türe dönüşür. Günlük yaşamda birçok alanda enerji dönüşümlerine rastlarız. En sık karşılaştığımız enerji dönüşümü kinetik ve potansiyel  enerjinin birbirine dönüşmesidir. Meyvelerin dalından düşmesi, eşyaların yukarı taşınması, yayın sıkışması gibi olaylar bu dönüşümlere örnek olarak verilebilir.

Birtopu yukarı doğru attığımızda, top yükselirken sürati ve kinetik enerjisi azalır. Bununla birlikte yüksekliği ve çekim potansiyel enerjisi artar. Topun bu hareketi sırasında enerji kaybı olmaz, bir türden başka bir türe dönüşür.

Birbirine temas eden hareketli iki yüzey arasında etkileşim olur. Bu etkileşimden cismin hareketine karşı bir tepki ortaya çıkar. Temas eden yüzeyler arasında ortaya çıkan bu etkiye sürtünme kuvveti denir. Pürüzlü yüzeylerde bu etki daha fazla, kaygan yüzeylerde ise daha azdır. Kinetik enerjide azalmaya sebep olan bu etki ile birlikte ısı, ses ve ışık enerjisine dönüşüm gözlenebilir.

Hava ve su, içinde hareket eden cisimlere sürtünme kuvveti uygular. Havanın içinde hareket eden bir cisme hareketini engelleyici yönde etki eden sürtünme kuvvetine hava direnci denir. Su içinde hareket eden bir cisme etki eden sürtünme kuvvetine ise su direnci denir. Genellikle hava ve suda hareket eden taşıtlar bu dirençlerden en az etkilenecek şekilde tasarlanır. Bu sayede araçların harcayacağı enerji miktarı azalacağından yakıt tasarrufu sağlanır. Öte yandan paraşüt gibi araçlarda ise havadaki sürtünme kuvvetinin hareketi yavaşlatıcı etkisinden yararlanılarak paraşütçülerin güvenli bir şekilde yere inmesi sağlanır.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 89 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğuna karar vererek ilgili yapboz parçasını boyayınız.


Cevap :

  1. DOĞRU
  2. DOĞRU
  3. YANLIŞ
  4. YANLIŞ
  5. YANLIŞ
  6. DOĞRU
  7. DOĞRU
  8. YANLIŞ
  9. DOĞRU
  10. YANLIŞ
  11. DOĞRU
  12. DOĞRU
  13. YANLIŞ
  14. YANLIŞ
  15. DOĞRU

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 90 Cevapları


Belirtilen konumlardan pedal çevirmeksizin kendini serbest bırakan bisikletlinin farklı yüzeylerde, eşit uzaklık ve yükseklikteki A, B, C noktalarından geçerek ilerlediği görselde verilmiştir (Hava direncinin önemsiz olduğu düşünülecektir.).


1. Yüzeylerdeki sürtünme kuvvetlerini karşılaştırınız.


Cevap : Çakıllı Yüzey > Asfalt Yüzey > Buzlu Yüzey


2. Bisikletlilerin A, B, C noktalarındaki kinetik enerjilerini karşılaştırınız.


Cevap : A > C > B


3. Bisikletlilerin A, B, C noktalarındaki süratlerini karşılaştırınız.


Cevap : A > C > B


Hareketli cismin hareket ettiği yüzey ile arasında oluşan ve cismin hareketini zorlaştıran kuvvete sürtünme kuvveti denir. Yukarıdaki görselleri inceleyiniz. Hava ve su direncinin etkisini azaltmaya yönelik olanları belirleyiniz ve tablodaki yerine göre o görsele karşılık gelen kutudaki heceyi işaretleyiniz.

Soru : Elde ettiğiniz hecelerden anlamlı bir sözcüğe ulaştığınızda Nevvton’ın “Benim en büyük arkadaşım.” diye tarif ettiği değeri de öğrenmiş olacaksınız


Cevap :

Değerin ismi: DOĞRULU


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 91 Cevapları


“Lunapark treni sert dönüşler, dik yamaçlarla tasarlanmış bir eğlence trenidir. Dünya nın en hızlı lunapark treni Abu Dabi’de bir lunaparkta bulunmaktadır. Saatte 240 km yol alabilen tren 2 saniyede süratini saatte 60 kilometreye çıkartabilmektedir. Bu sürat karşısında şaşırdınız mı? Eğer şaşırdıysanız Sahra gümüş karıncasından haberiniz yok demektir. Dünyanın en hızlı karıncası olan bu karınca türü, saatte 540 km yol alabilmektedir.”

Karınca kolonisinde kraliçe karınca, kendisine bir odalı bir yuva yapar ve bu yuvada işçi karıncaları yetiştirir. Kraliçe karıncaya yiyecek götürmek için yola çıkan Sahra gümüş karıncası, yandaki görselde verilen lunapark treninin hareket ettiği yola benzeyen güzergâh üzerinden gitmektedir. Karınca, lunapark trenleri gibi yukarı yönde hareket ederken süratini azaltmakta, aşağı yönde hareket ederken süratini artırmaktadır.

Soru : Karıncanın hareketi sırasındaki enerji dönüşümleri ile ilgili tabloyu doldurarak soruları cevaplayınız. 


Cevap :

“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 91 Cevapları”

1. Karıncanın hareketi esnasında hangi noktalar arasında sürati azalmıştır?


Cevap : A-B, C-D, E-F aralıklarında sürati azalmıştır.


2. Sahra gümüş karıncasının hareketi sırasında toplam enerjide değişim gerçekleşmiş midir? Nedenini açıklayınız.


Cevap : Enerji varken yok olmaz, yokken var olmaz, başka bir enerji çeşidine dönüşür. Bu nedenle toplam enerji değişmemiştir.



 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 86-87 MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Güçlendiren Sorular-2 Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 86-87 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 86-87


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 86 Cevapları


1. Aysun, ağırlıkları sırasıyla 5 N ve 10 N olan K ve L kitapları ile aşağıdaki düzenekleri hazırlıyor. Buna göre,

I. Birinci düzenekte K kitabının çekim potansiyel enerjisi artmıştır.
II. İkinci düzenekte L kitabı, K kitabından daha fazla enerjiye sahip olmuştur.
III. Aysun ikinci düzenekte kitapların çekim potansiyel enerjisini artırmıştır.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : D ŞIKKI


2. Görselde ikinci kattan düşen bir saksı verilmiştir. Bu saksı ile ilgili,

I. Aynı saksı 1. kat balkonundan düşseydi yapılan iş daha az olurdu.
II. Saksının kütlesi daha büyük olsaydı yapılan iş daha fazla olurdu.
III. Saksı, yer çekimi kuvvetine karşı iş yapmıştır.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) I ve I
B) II ve III
C) II ve III
D) I, II ve III

Cevap : A ŞIKKI


3. Basamaklara şekildeki gibi yerleştirilen özdeş X, Y ve Z cisimlerinin yerleri değiştiriliyor. X cismi 3. basamağa, Z cismi 2. basamağa, Y cismi 1. basamağa yerleştiriliyor (Basamaklar arası mesafe eşittir.).

Yapılan işlerin karşılaştırılması hangisinde doğru verilmiştir?


A) Y>X>Z
B) X>Y=Z
C) Y>Z=X
D) Z>Y>X

Cevap : B ŞIKKI


4. Aşağıdaki görselde 2 kilogramlık özdeş küreler kum havuzuna verilen yüksekliklerden serbest bırakılmıştır. Buna göre,

I. K küresinin potansiyel enerjisi daha fazladır.
II. Kum zemine çarptıklarında en fazla L küresi batar.
III. Kum zemine çarptıkları anda kinetik enerjisi en fazla olan K küresidir.

yorumlarından hangileri yanlıştır?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) I ve III
D) II ve III

Cevap : C ŞIKKI


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 87 Cevapları


5. “iş, cisme uygulanan kuvvete ve cismin kuvvet doğrultusunda aldığı yola bağlıdır. ” Aşağıda kütleleri verilen K ve L cisimlerine uygulanan kuvvet ve aldıkları yollarla ilgili bazı düzenekler kurulmuştur.

Buna göre seçeneklerde verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) “Yapılan iş, alınan yola bağlıdır.” hipotezini test etmek için I ve II. düzenekler kullanılabilir.
B) IV. düzenekte I. düzeneğe göre daha fazla iş yapılmamıştır.
C) “Yapılan iş, kuvvete bağlıdır.” hipotezini test etmek için III ve IV. düzenekler kullanılmalıdır.
D) V. düzenekte cisim, uygulanan kuvvet doğrultusunda hareket etmiştir.

Cevap : D ŞIKKI


6. Serkan ve Barış’ın oynadığı futbol oyununda Serkan topu önce yavaş sonra süratli hareket ettirmiştir. Barış, her seferinde topiarı tutmuş ve ikinci seferde elinin daha fazia acıdığını söylemiştir. Buna göre,

I, İlk durumda topun sürati az olduğu için kinetik enerjisi daha azdır,
II. İkinci durumda Barış’ın elinin acımasının sebebi, eline daha fazla enerji aktarılmasıdır.
III. Serkan, ikinci durumdaki süratiyle daha hafif bir futbol topunu hareket ettirseydi topun sahip olduğu kinetik enerji azalırdı.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I
B) I ve II
C) II ve III
D) I, III ve III

Cevap : D ŞIKKI



 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 84-85 MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 84-85 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 84-85


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 84 Cevapları


Dijital bir saat içinde rakamların gösterimini sağlayan dört alan vardır. Bu alanlar, soldan sağa doğru 1’den 4’e kadar numaralandırılmıştır. Her alanda bulunan yedi bölme içinde başlangıçta yanan lambalar vardır. Örneğin 1, 2, 3 numaralı alanlarda “g” harfli, 4 numaralı alanda “b” harfli lambalar yanmadığında saat 00.09’u göstermektedir

Soru : Aşağıdaki etkinlikte sorulara verdiğiniz cevaplara ait olan harfleri daire içine alınız. İlgili konumlarda daire içine aldığınız harflere ait lambaları söndürünüz.


1. Alan: Büyükten küçüğe potansiyel enerji sıralamasında ikinci sırada yer alan hangisidir?

2. Alan: Kinetik enerjisi en büyük ve en küçük olanlar hangileridir?

3. Alan: Hangilerinde esneklik potansiyel enerjisi kullanılmaz?

4. Alan: Hangilerinde fen anlamında iş yapılmıştır?

Bu durumda dijital saatiniz kaçı göstermektedir?

Cevap :

“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 84 Cevapları”

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 85 Cevapları


Soru : Aşağıdaki görsellerde İhsan, kitaplarını kitaplığa yerleştirmektedir. İhsan’ın kitaplar üzerinde yaptığı işlerle ilgili soruları cevaplayınız (Kitaplıktaki raflar eşit aralıklıdır. K kitabı 0,5 kilogram, diğer kitaplar 1 kilogramdır.).


a- İhsan, ilk görselde sehpa üzerinde aynı konumda duran K ve L kitaplarını kitaplığın 3. rafına koyuyor. Bu durumda yapılan işlerle ilgili ne söylenebilir? Açıklayınız.


Cevap :  Her iki kitabı da aynı yüksekliğe çıkartıyor ancak kitapların kütleleri farklı olduğu için yapılan işler de farklı olur. K kitabı üzerinden yapılan iş, L kitabı üzerinden yapılan işten azdır.


b- İhsan; sehpa üzerinde aynı konumda duran N kitabını 3. rafa, M kitabını da 4. rafa sırasıyla koyuyor. Bu durumda yapılan işler ile ilgili ne söylenebilir? Açıklayınız.


Cevap : Her iki kitap da eşit kütlelidir ancak kitapların bulunduğu raf yükseklikleri farklı olduğu için yapılan işler de farklıdır. M kitabı üzerinden yapılan iş, N kitabı üzerinden yapılan işten fazladır.


c- İlk sorular göz önünde bulundurulduğunda en fazla ve en az iş yapılan durumları yazınız.


Cevap : M kitabı taşınırken en fazla iş, K kitabı taşınırken en az iş yapılmıştır.


d- İhsan; N kitabını 3. raftan alıp 1. rafa, M kitabını da 4. raftan alıp 3. rafa koyuyor. Bu durumda yapılan işler ile ilgili ne söylenebilir? Açıklayınız.


Cevap :  N kitabında yapılan iş, M kitabında yapılan işten fazladır.



 

Our Score

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 80-81-82-83 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 80-81-82-83


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 80 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri kutucuk içinde verilen uygun ifadeler ile tamamlayınız.


Cevap :

“İş” kelimesinin günlük hayatta kullanılan anlamı ile fen bilimlerindeki anlamı farklıdır. Fen anlamında iş yapılabilmesi için cisme kuvvet uygulanmalı ve cisme uygulanan kuvvet doğrultusunda yer değiştirmesi gerekir. Duvarı iten kişi kuvvet uygulamasına rağmen duvarı hareket ettiremezse fen anlamında iş yapmamış olur. Yapılan İş, alınan yol ve uygulanan kuvvet ile doğru orantılıdır. Birimi Joule (Jül)’dür ve “J” ile gösterilir.

Enerji, iş yapabilme yeteneğidir. Bu nedenle iş ve enerji birimleri aynıdır. Cismin hareketinden dolayı kazandığı enerjiye kinetik enerji denir. Cismin kütlesi  ve sürati arttıkça kinetik enerjisi de artar.

Cisimlerin konumlarından dolayı sahip oldukları enerjiye enerji potansiyel denir. Çekim potansiyel enerjisi ve esneklik potansiyel enerjisi olmak üzere ikiye ayrılır. Yer çekimi kuvvetinden dolayı belirli bir yükseklikteki cisimlerin sahip oldukları enerjiye çekim potansiyel enerjisi denir. Ağırlık ve yükseklik arttıkça çekim potansiyel enerjisi de artar.

Kuvvet etkisi ile şekil değiştiren, kuvvetin etkisi ortadan kalktığında eski hâline dönen cisimlere esnek cisim denir. Esnek cisimlerin sıkışık ya da gerginken sahip olduğu enerjiye esneklik potansiyel enerjisi denir. Kurmalı saatlerde, spor aletlerinde esneklik potansiyel enerjisinden faydalanılır.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 81 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğuna karar vererek ilgili yapboz parçasını boyayınız.


Cevap :

  1. YANLIŞ
  2. YANLIŞ
  3. YANLIŞ
  4. DOĞRU
  5. DOĞRU
  6. YANLIŞ
  7. DOĞRU
  8. DOĞRU
  9. YANLIŞ
  10. YANLIŞ
  11. DOĞRU
  12. DOĞRU
  13. YANLIŞ
  14. DOĞRU
  15. YANLIŞ
  16. YANLIŞ
  17. DOĞRU

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları


Soru : KİMLER İŞ YAPIYOR?


Cevap :

“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 82 Cevapları”

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 83 Cevapları


Aşağıda, kâğıttan uçağını uçuran bir çocuk görseli verilmiştir. Uçağın sahip olduğu kinetik enerjinin zamana bağlı değişim grafiği şu şekildedir (Hareket esnasında sürtünmeler ihmal edilmiştir.).

Soru : Buna göre numaralandırılmış ifadelerde doğru olmayan kelimelerin üzerini çiziniz.


Cevap :

I. Kâğıt uçağın 0-10 saniye zaman aralığında sürati artar / azalır.

II. Kâğıt uçak 20. saniyede durur / yavaşlar.

III. Kâğıt uçağın 20-30 saniye zaman aralığında sürati artar / azalır.

IV. Kâğıt uçağın 30-40 saniye zaman aralığında potansiyel enerjisi artar/ azalır.


Soru : Aşağıdaki tabloda bazı canlılara ait kütle ve sürat değerleri verilmiştir. Tabloyu inceleyerek soruları cevaplayınız.


a- Hangi canlının kinetik enerjisi en azdır?


Cevap :  Kartal


b- Canlıların kinetik enerjilerini büyükten küçüğe doğru sıralayınız.


Cevap : Yunus>At>İnsan>Kartal


c- İnsanın hareketi sonucu sahip olduğu enerji, hangi canlıların hareketleri sonucu oluşan enerjiden daha azdır?


Cevap : Yunus ve attan azdır.



 

Our Score
error: Content is protected !!