7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 109-113-114-115-116 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Büyük Mimar Koca Sinan Metni Cevapları Sayfa 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116


7. Sınıf Türkçe Kitabı Büyük Mimar Koca Sinan Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 109-113-114-115-116


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


Soru : Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Mimar Sinan 29 Mayıs 1489 tarihinde Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 22 yaşında orduya asker yetiştiren Acemi Oğlanlar Ocağı’na alındı. Burada dülgerliği öğrenen Sinan, yapı işlerinde görev aldı. Ayrıca bu dönemde çağın önde gelen mimarlarının yanında çalışma fırsatını da elde etti.

Eserleri; Mimar Sinan 81 camii, 51 mescit, 55 medrese, 26 darül-kurra, 17 türbe, 17 imarethane, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 hamam olmak üzere 375 eser inşa etmiştir. Edirne’de yaptığı Selimiye Camisi Dünya Kültür Mirası listesindedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 113 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki sözcükleri anlamlarının başına yazınız.


(dülger-sadrazam-sefer-kervan-vezir-bent-gurbet-medrese-çırak-yeniçeri-ırgat-heybet-künk-ferman-mahzen)


  • gurbet: Doğup yaşanılmış olan yerden uzak yer.
  • künk: Pişmiş toprak ve betondan yapılmış kalın su borusu.
  • medrese: İslam ülkelerinde, genellikle İslam dini kurallarına uygun bilimlerin okutulduğu yer.
  • dülger: Yapıların kaba ağaç işlerini yapan kişi.
  • bent: Su biriktirmek için akan suyun önüne yapılan set.
  • sefer: Genellikle ülke dışına yapılan askerî harekât.
  • çırak: Zanaat öğrenmek için bir ustanın yanında çalışan kimse.
  • ferman: Osmanlı Devleti’nde padişahın verdiği, uyulması gerekli hükümleri taşıyan yazılı buyruk.
  • heybet: Büyüklük, ululuk; gösteriş, görkem.
  • ırgat: Yapı işçisi.
  • kervan: Uzak yerlere yolcu ve ticaret eşyası taşıyan yük hayvanı katarı.
  • mahzen: Yapılarda yer altı deposu.
  • yeniçeri: Osmanlılarda, devletten ödenek alan, sürekli görev yapan askerlerden oluşan
    kapı kulu teşkilatının yaya olarak savaşan asker sınıfı.
  • vezir: Osmanlılarda devletin bakanlık, valilik gibi yüksek görevlerinde bulunan ve
    paşa unvanını taşıyan kişi.
  • sadrazam: Osmanlı Devleti’nde başbakan, veziriazam.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Sinan, ne zaman ve nerede doğmuş?


Cevap : 1490 yılında Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğmuştur.


2. Sinan, dedesi öldükten sonra ne yapmış?


Cevap : Bir kervanın peşine takılarak İstanbul’a gitmiş.


3. Sinan, hangi alanlarda yetenekliymiş?


Cevap : Dülgerlikte ve yapı işlerinde iyiymiş.


4. Sinan’ın mimarbaşı olmasını sağlayan kimmiş?


Cevap : Lütfi Paşa adındaki bir vezirmiş.


5. Sinan, mimarbaşı olduktan sonra ilk iş olarak ne yapmış?


Cevap : Kentlere su imkanı sağlamak için bentler yaparak suyu İstanbul’a Getirmiştir.


6. Sinan’ın, zamanın padişahı adına yaptığı caminin adı neymiş? Bu caminin yapımı kaç yıl sürmüş?


Cevap : Yaptığı caminin adı Sinan. Yapılması da yedi yıl sürmüştür.


7. Sinan, ne zaman ve nerede ölmüş?


Cevap : 9 Nisan 1588’de İstanbul’da vefat etmiştir.


8. Mimar Sinan hangi türlerde mimari eserler yapmış?


Cevap : Cami, medrese, köprü, kervansaray, türbe, hamam, saray, su yolu, mahzen ve kemer.


3. ETKİNLİK


Soru : Metne göre Mimar Sinan’ın kişilik özellikleri nelerdir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Azimli ,çalışkan, zeki, yetenekli ve kendine güvenen birisidir.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki eserlerden Mimar Sinan’a ait olanların kutucuklarını işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 114 Soruları ve Cevapları”

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 115 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki açıklamalardan metnin türüyle ilgili olanı işaretleyiniz.


Cevap : Bilim, sanat, edebiyat gibi alanlarda tanınan kişilerin hayatı başka bir kişi tarafından anlatılmıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerden öznel olanların başına “Ö”, nesnel olanların başına “N” yazınız.


  1. ( Öznel ) Selçuklulardan kalma bu güzel eser, Kayseri yöresindeydi.
  2. ( Nesnel ) Sinan, 1490 yılında Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu.
  3. ( Öznel ) İnsan aklının, insan gücünün yapamayacağı şey yoktur.
  4. ( Nesnel ) Sinan, şehre su sağlamak için bentler yapmıştır.
  5. ( Nesnel ) Cami yapımında yüzlerce ırgat çalışmış.
  6. ( Öznel ) Süleymaniye, muhteşem görüntüsüyle herkesi selamlamaktadır.
  7. ( Öznel ) Mimar Sinan; Türk yapıcılık, çinicilik ve oymacılık sanatlarının en güzel örneklerini vermiştir.

7. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerde geçen fiillerde zaman eklerinin altını çiziniz. Bu eklerin hangi zamanı ifade ettiğini örnekteki gibi ilgili cümlelerin karşısına yazınız.


  • Sinan okuma yazmayı küçük yaşta öğreniyor. ( Şimdiki Zaman )
  • Padişah, üç ay sürecek bir sefere çıkar. ( Geniş Zaman )
  • İki ay sonra Kayseri’ye gidiyoruz. ( Şimdiki Zaman )
  • Gittiği her şehirde yolları, köprüleri, hanları inceler. ( Geniş Zaman )
  • Dedesi ölünce bir kervanın peşine takılıp İstanbul’a gider. ( Geniş Zaman )
  • Bu muhteşem eseri tam yedi yılda bitiriyor. ( Şimdiki Zaman )

b. Yukarıdaki cümlelerde yer alan fiillerde zaman ekleri kendi anlamlarıyla kullanılmış mıdır? Açıklayınız.


Cevap : Zaman ekleri cümlede belirtilen zamanın dışında kullanılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Soruları ve Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin fiillerinde zaman ve anlam kayması olup olmadığını belirleyiniz. Zaman ve anlam kayması olan cümlelerin başındaki kutucuğu işaretleyiniz. İşaretlediğiniz cümleleri, zaman ve anlam kaymasını gidererek yazınız.


[✔] Önümüzdeki hafta Ankara’da kitap fuarı düzenleniyor.

Cevap : Önümüzdeki hafta Ankara’da kitap fuarı düzenlenecek.

[✔] Babam, küçükken iki defa kolunu kırar.

Cevap : Babam, küçükken iki defa kolunu kırmış.

[ X] Her akşam düzenli olarak kitap okurum.

[✔] İşe gitmek için sabahları erkenden kalkıyorum.

Cevap : İşe gitmek için sabahları erkenden kalkarım.

[✔] Sizi, yarın yine aynı saatte burada beklerim.

Cevap : Sizi, yarın yine aynı saatte burada bekleyeceğim.


9. ETKİNLİK


Soru : Gezip gördüğünüz bir yeri anlatan kısa bir yazı yazınız.


Cevap :

Okul gezisinde öğretmenlerimiz bizi Nevşehir’e götürdü. Bu gezide peri bacalarını ve balonları gördük. Sabah erkenden kalkıp balonların gökyüzünde süzülüşünü izledik.

Ayrıca Nevşehir de Ürgüp, Göreme ve Avanos’u da gezdik. Avanos ta sallanan köprüden de geçtik. Bu gezi bana çok iyi geldi. Tarihi eserimizi görüp güzel vakit geçirdik.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Kitabımızın sonraki metni olan “Yurt Türküsü” şiirini ezberleyiniz.


Cevap :
Güzel yurdum, dağlarım
Uzaktan göresim gelir
Keskin esen yellerine
Kendimi veresim gelir.
Gözümde tüter damların,
Sakız kokulu çamların,
Türkü söyler akşamların;
Bana kendi sesim gelir.
Su içtim kaynaklarından,
Gölgelerinde uyudum,
Kuşlarının söylediği
Şen türkülerle büyüdüm.
Ninniyle salladın beni,
Şefkatle kolladın beni,
Sevginle bağladın beni;
Güzel yurdum, güzel yurdum.
Vasfi Mahir Kocatürk


2. Türkiye’nin tarihî ve doğal güzelliklerini tanıtan bir broşür hazırlayınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 109-113-114-115-116”


 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-106-107-108 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İstiklal Marşı’nın Kabulü Metni Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108


7. Sınıf Türkçe Kitabı İstiklal Marşı’nın Kabulü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 104-106-107-108


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


Soru : İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Milli Mücadele sonunda Bir milli marş yarışması yapılmıştır. Mehmet Akif bu yarışmaya katılmamıştır. Mehmet Akif Milli marşın para ile yazılmayacağını söylediği için yarışmaya katılmak istememiştir.

Bundan Hamdullah Suphi para ödülünü vakıflara verileceğini söyleyerek Mehmet Akif’i ikna etmiştir. Yarışmaya katılma kararı almıştır. İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilmiştir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki balonların üzerinde yazan sözcükleri okuyunuz. Metinle ilişkili sözcüklerin bulunduğu balonu işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 106 Soruları ve Cevapları”

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Millî marş niçin önemliymiş?


Cevap : Yurdumuzun işgal edildiği dönemde halkın moralini arttırması ve bağımsızlığımız için önemliymiş.


2. Yarışma şartları halka nasıl duyurulmuş?


Cevap : Bir genelge ile duyurulmuştur.


3. Yarışmaya gelen şiirler niçin beğenilmemiş?


Cevap : Coşku, duygu, bağımsızlık ruhu taşımadıkları için beğenilmemişlerdir.


4. Hamdullah Suphi Bey, niçin Mehmet Âkif’in yarışmaya katılmasını istiyormuş.


Cevap : Çünkü Mehmet Akif’i hakkı ve layığı ile marşı yazacağını düşünüyormuş.


5. Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Âkif’i ikna etmek için ne yapmış?


Cevap : Mektup yazarak ona yarışma için olan parayı vakıflara verileceğini söyleyerek ikna etmiştir.


6. Mehmet Âkif, İstiklâl Marşı’nı yazma sürecinde neler yaşamış?


Cevap : Bir mısra için günlerce düşünmüş, uykusuz kalmış, meclis görüşmeleri sırasında bile yazacağı şiiri düşünmüştür.


7. İstiklâl Marşı’nın kabul edildiği gün Mehmet Âkif hangi duygular içindeymiş?


Cevap : Hayatının en heyecanlı günü olduğunu hissediyormuş.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: İstiklal Marşı’nın kabulü.

Metnin ana fikri: Bu marşı vatan aşkı ile yanıp tutuşan biri yazabilirdi. Bu da Mehmet Akif Ersoy oldu.


4. ETKİNLİK


Soru : Metinden hareketle Mehmet Âkif Ersoy’un kişilik özelliklerini yazınız.


Cevap : Vatan sever, azimli, çalışkan, duygusal bir kişiliği vardır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 107 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin anlam özelliklerini belirleyip uygun eşleştirmeleri yapınız.


Cevap :

  • ( Koşul – Sonuç Cümlesi ) Siz yazarsanız maddeler değişecek.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi )Para ödülü konulduğu için bütün ısrarlara rağmen yarışmaya katılmamıştı.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi ) İstiklâl Marşı, çok beğenildiğinden dört kez okundu.
  • ( Amaç – Sonuç Cümlesi ) Hamdullah Suphi, İstiklâl Marşı’nı yazması için Mehmet Âkif’i ikna etmeye çalıştı.
  • ( Koşul – Sonuç Cümlesi ) Ödül kaldırılırsa yazarım, dedi.
  • ( Amaç – Sonuç Cümlesi ) Millî marşın yazılması için Meclis yarışma açmıştı.
  • ( Neden – Sonuç Cümlesi )  Marş okunduğu sırada Mehmet Âkif, mahcubiyetinden Meclis’te kalamamıştı.

6. ETKİNLİK


a. Mehmet Âkif Ersoy hakkında hazırladığınız grup sunumunuzu gerçekleştiriniz.


Cevap : Bu sunumu arkadaş grubunuzla birlikte gerçekleştiriniz.


b. Sunumunuzu gerçekleştirirken aşağıdaki ölçütlere dikkat ediniz. Sunumunuzu gerçekleştirdikten sonra bu ölçütlere göre formu doldurup grup sunumunuzu değerlendiriniz.


Cevap : Bu formu kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 108 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı hakkında edindiğiniz bilgileri aşağıya kısaca yazınız.


Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1387 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Arapça ve İslami konularda babası tarafından eğitilmiştir.

Aynı zamanda Türkçe, Fransızca ve Arapça dillerindeki bilgileriyle dikkat çeken biri olmuştur. Mehmet Akif Milli Marşımızı yazarak tarihimizdeki değerini göstermiştir.

Eserleri; Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Asım, Gölgeler, Hatıralar.


8. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerde soru anlamı taşıyan fiillerin bulunup bulunmadığını belirleyiniz. Soru anlamı taşıyan fiillerin altını çiziniz.


Cevap :

  • Evinize bu yıl taşınacak mısınız?
  • Çorbayı sıcak içmeyi severim.
  • Sizi hiç hayal kırıklığına uğratır mı?
  • Çok geç olmadan yola çıkmışlar mı?
  • Kitapçıdan en çok sevdiğim yazarın kitabını sonunda aldım.

b. Aşağıdaki fiilleri istenilen özelliklere göre çekimleyiniz.


Cevap :
Sev- olumsuz çekimleri ;

  • Sevmiyorum.
  • Sevmiyorsun
  • Sevmiyor.
  • Sevmiyoruz.
  • Sevmiyorsunuz.
  • Sevmiyorlar

Dinle- soru çekimleri ;

  • Dinlemeli miyim
  • Dinlemeli misin
  • Dinlemeli mi
  • Dinlemeli miyiz
  • Dinlemeli misiniz
  • Dinlemeliler mi

Oku- Olumsuz Çekimleri ;

  • Okumaz mıyız
  • Okumaz mısın
  • Okumaz mı
  • Okumaz mıyız
  • Okumaz mısınız
  • Okumazlar mı

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Mimar Sinan’ın hayatı, eserleri ve kişilik özellikleri ile ilgili araştırma yapınız.


Cevap :

Mimar Sinan 29 Mayıs 1489 tarihinde Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 22 yaşında orduya asker yetiştiren Acemi Oğlanlar Ocağı’na alındı. Burada dülgerliği öğrenen Sinan, yapı işlerinde görev aldı. Ayrıca bu dönemde çağın önde gelen mimarlarının yanında çalışma fırsatını da elde etti.

Eserleri; Mimar Sinan 81 camii, 51 mescit, 55 medrese, 26 darül-kurra, 17 türbe, 17 imarethane, 3 darüşşifa (hastane), 5 su yolu, 8 köprü, 20 kervansaray, 36 saray, 8 mahzen ve 48 hamam olmak üzere 375 eser inşa etmiştir. Edirne’de yaptığı Selimiye Camisi Dünya Kültür Mirası listesindedir.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-101-102 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 100, 101, 102


7. Sınıf Türkçe Kitabı  3. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 100-101-102


A. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Yaşlı adam, kulübesinin önünde torunuyla oturmuştu. Beraber, az ötede birbiriyle boğuşup duran iki köpeği izliyorlardı. Köpeklerden biri beyaz, biri siyahtı. On iki yaşındaki çocuk kendini bildi bileli, o köpekler dedesinin kulübesi önünde boğuşup duruyorlardı. Dedesinin sürekli göz önünde tuttuğu, yanından ayırmadığı iki iri köpekti bunlar. Çocuk, kulübeyi korumak için biri yeterli görünürken niye ötekinin de olduğunu ve niye renklerinin illa da siyah ve beyaz olduğunu anlamak istiyordu artık. O merakla sordu dedesine. Yaşlı dede, bilgece bir gülümsemeyle torununun sırtını sıvazladı. “Onlar benim için iki simgedir evlat.” dedi.
— Neyin simgesi, diye sordu çocuk.
— İyilik ile kötülüğün simgesi. Aynen şu gördüğün köpekler gibi, iyilik ve kötülük içimizde sürekli mücadele eder durur. Onları seyrettikçe ben hep bunu düşünürüm. Onun için yanımda tutarım onları.
Sözün burasında çocuk, mücadele varsa kazananı da olmalı, diye düşündü ve her çocuğa has bitmeyen sorulara bir yenisini ekledi:
— Peki, sizce hangisi kazanır bu mücadeleyi?
Yaşlı adam, derin bir gülümsemeyle baktı torununa:
— Hangisi mi evlat? Ben hangisini daha iyi beslersem o!
Felsefe Diyarından Hikmet Yurduna
Bilgelik Hikâyeleri
haz.: Cevdet KILIÇ


B. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Yaşlı adamın, köpekleri kulübenin önünde tutmasının sebebi neymiş?


Cevap : Köpeklerin iyilik ve kötülüğü temsil ettiklerini düşünüyormuş. Onların mücadelesini seyretmek için kulübenin önünde tutuyormuş.


2. Bu metne en uygun başlık sizce ne olabilir?


Cevap : İyilik ve Kötülüğün Mücadelesi


3. Metinde anlatılmak istenen nedir?


Cevap : İnsanların iyi ve kötü tarafı bulunmaktadır. Bunlardan hangisini daha çok kullanırsa o yönünün gelişeceği anlatılmaktadır.


4. Metinde hangi anlatım biçiminden yararlanılmıştır?


Cevap : Öyküleyici anlatım.


5. Metinde kaçıncı kişili anlatım yapılmıştır? Metinden vereceğiniz örneklerle açıklayınız.


Cevap : Üçüncü kişili anlatım yapılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Soruları ve Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerden noktalama yanlışlığı yapılanların başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • ( ✓ ) 1. Hazırlanınca yanıma geldi; beraber dışarı çıktık.
  • 2. Çantasında birçok şey vardı: tarak, ayna, sözlük, iki kalem…
  • 3. Şiir; özlemimizi, umutlarımızı, sevgimizi, heyecanımızı dile getirmemizi sağlar.
  • ( ✓ )  4. Tuna, Asya müzik kursuna: Özgür, Burcu ve Hilal resim kursuna gitmeye karar verdiler

Ç. Aşağıdaki cümleleri, bu cümlelerdeki söz sanatlarıyla eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 101 Soruları ve Cevapları”

D. Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarını işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki cümlelerden hangisi koşul anlamı taşımaktadır?


A) Bana yardım edersen işimi daha çabuk bitiririm.
B) Başkalarını mutlu etmek için çalışanlar var.
C) Bahar geldiği için içimizi bir sevinç kapladı.
D) Arkadaşlarım geldi diye heyecandan yerimde duramıyorum.


2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde fiil, diğerlerinden farklı bir kişi ekiyle çekimlenmiştir?


A) Umudunuzu hiçbir zaman kaybetmeyin.
B) Başarılı olan insanları takdir etmesini bilmelisiniz.
C) Son yarışmada maalesef heyecanımıza yenik düştük.
D) Sizden özür dileyenleri bağışlamaya gayret etmelisiniz.


3. Aşağıdaki sözcüklerden hangisi kip ve kişi eki almamıştır?


A) bakıyorum B) yapınca C) gülümseyin D) anlattık


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 102 Soruları ve Cevapları


4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde geniş zamanın olumsuzuyla çekimlenmiş bir fiil vardır?


A) İlkokul arkadaşlarımın adlarını bir türlü hatırlayamıyorum.
B) Engellerle karşılaşsak bile hedeflerimizden asla vazgeçmemeliyiz.
C) Başarılı insanlar hiçbir zorluk karşısında pes etmezler.
D) Yaptığınız iyilikleri ömrüm boyunca asla unutmayacağım.


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde altı çizili fiil “gelecek zaman, 2. tekil kişi” ile çekimlenmiştir?


A) Bütün gün tek başıma oturacağım burada.
B) Sana değer veren insanları asla üzmeyeceksin.
C) Biraz daha gayret edersen hedeflerine ulaşırsın.
D) Yolculuk boyunca hiçbirimizle konuşmamasına şaşırdım.


6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?


A) Birçok sorunu birlikte çalışarak çözebildik.
B) Mutluluk da mutsuzluk da hayata bakış açımıza bağlı.
C) Bizim, seninle anlaşabilmemiz için bir takım meseleleri aşmamız gerekir.
D) Bir konuyla ilgili herkes aynı şeyi söylerse ilerleme sağlanamaz.


7.  Havalara uçmak
 Bayram etmek
 Etekleri zil çalmak
 Dört gözle beklemek
Yukarıdaki deyimler anlamlarına göre gruplandırıldığında hangi sembolle gösterilen deyim dışta kalır?


A)  B)  C)  D) 


E. Defterinize “Mağlubiyete uğrayınca ümitsizliğe kapılma, başarısızlıkta bir zafer arzusu yatar.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzeltiniz. Sınıf veya okul panosunda sergileyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

İnsanlar hayalleri ve hedefleri konusunda birçok mücadele vermektedirler.

Hedeflerimize ulaşmak için de iyi çalışmamız gerekmektedir. Hedeflerimiz için çalışırken de birçok sıkıntı ve mağlubiyet yaşayabiliriz.

Bu mağlubiyetleri görüp hedefimizden vazgeçmememiz gerekmektedir. Bu sayede hedeflerimize ulaşabiliriz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Arkadaşlarınızla bir grup oluşturarak Mehmet Âkif Ersoy’un hayatı, tarihimizdeki değeri, eserleri, eserlerinde işlediği konular hakkında bir sunum hazırlayınız.


Cevap :

Mehmet Akif Ersoy 20 Aralık 1387 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Arapça ve İslami konularda babası tarafından eğitilmiştir.

Aynı zamanda Türkçe, Fransızca ve Arapça dillerindeki bilgileriyle dikkat çeken biri olmuştur. Mehmet Akif Milli Marşımızı yazarak tarihimizdeki değerini göstermiştir.

Eserleri; Safahat, Süleymaniye Kürsüsünde, Hakkın Sesleri, Fatih Kürsüsünde, Asım, Gölgeler, Hatıralar.


2. İstiklâl Marşı’mızın kabulüyle ilgili araştırma yapınız.


Cevap :

Milli Mücadele sonunda Bir milli marş yarışması yapılmıştır. Mehmet Akif bu yarışmaya katılmamıştır. Mehmet Akif Milli marşın para ile yazılmayacağını söylediği için yarışmaya katılmak istememiştir.

Bundan Hamdullah Suphi para ödülünü vakıflara verileceğini söyleyerek Mehmet Akif’i ikna etmiştir. Yarışmaya katılma kararı almıştır. İstiklal Marşı 12 Mart 1921 tarihinde kabul edilmiştir.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sözcüklerin Gücü Dinleme Metni Cevapları Sayfa 93, 94, 95, 96, 97


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sözcüklerin Gücü Dinleme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 93-94-95-96-97


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Sözcükler olmasaydı nasıl iletişim kurardınız? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Sözcükler olmasaydı beden dilini jest ve mimikleri kullanabilirdik.


2. Görme Engelliler Kamu Spotu’nu www.eba.gov.tr adresinden izleyiniz. İzledikleriniz hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Videoyu izledikten sonra görme engelli vatandaşların zor zamanlar geçirdiklerini gördüm. Ben bu durumda olmayı istemezdim. Onların hayatını zorlaştırmak yerine kolaylaştırmamız gerekmektedir.


3. Engelli insanların günlük yaşantıda karşılaştıkları zorlukları arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Günlük hayatta engelli vatandaşlar pek çok sıkıntıyla karşılaşmaktadır. Dolmuşları kullanırken, yaya geçitlerini kullanırken, toplu kullandıklarımız her ne varsa bu gibi yerlerde sıkıntı yaşamaktadırlar.


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen ve aşağıda harfleri karışık olarak verilen sözcükleri belirleyip bu sözcüklerin eş anlamlılarını örnekteki gibi yazınız.


  • k c ü z s ö Cevap : sözcük – kelime
  • g u d y u Cevap : duygu – his
  • k u l u m t u l Cevap :mutluluk – saadet
  • m i g e z Cevap :gizem – esrar
  • ı b a c n a y Cevap :yabancı – el
  • a y ü r Cevap :rüya – düş
  • e v d a t Cevap :davet – çağrı
  • r e k e d Cevap : keder – hüzün
  • a t t Cevap :tat – lezzet
  • n a t ı y Cevap :yanıt – cevap

2. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Sözcüklerin insanların duyguları üzerindeki etkisi.

Metnin ana fikri: Sözcükler insanların içindeki duyguları ortaya çıkarma gücüne sahiptir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 94 Soruları ve Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metni özetleyip aşağıya yazınız.


Cevap :

Evsiz bir adam kaldırımın üzerine oturup dilenmektedir. Oradan geçenler adama para vermemektedirler. Bir adam evsiz adamın önündeki kutuya ”Bahar geldi fakat ben göremiyorum” yazar Bunu gören insanların içindeki duyguları harekete geçirir ve insanlar para bırakmaya başlar.


4. ETKİNLİK


Soru : Siz olsaydınız evsiz adamın kartonuna ne yazardınız? Nedenini de belirterek aşağıya yazınız.


Cevap : Ben olsaydım ”Gözlerimdeki karanlık duygularınızı açar mı?” yazardım.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde noktalı virgülün (;) hangi amaçla kullanıldığını cümlelerin altına yazınız.


Bazı sözcükler bizi bir rüyaya davet eder; belli kokuları, tatları, sesleri, duyguları çağrıştırır.


Cevap : Ögeler arasın da virgül bulunan sıralı cümleleri ayırmak için   konulmaktadır.


Sözcükleri; neşe ve üzüntüleri, kederleri, umutları ve hayal kırıklıklarını, öfkeleri ve aldatılmışlıkları, aşkları ve arkadaşlıkları, yaraları ve acıları … insan duygularının gizemlerini anlatmak için kullanabiliriz.


Cevap : İkiden fazla eş değer ögeler arasında bulunan cümlelerde özneden sonra noktalı virgül kullanılmıştır.


Acısı, kederi, hüznü; heyecanı, neşesi, gülümsemesi ile hayat bir ikilemler yumağıdır.


Cevap : Cümle içinde virgüllerle ayrılmış tür veya takımları ayırmak için kullanılmaktadır.


6. ETKİNLİK


Soru : Günlük yaşantınızda aşağıdaki işaretlerle daha önce hiç karşılaştınız mı? Bu işaretlerin anlamlarını arkadaşlarınızla tartışarak belirleyiniz ve işaretlerin altına yazınız.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 95 Soruları ve Cevapları”

Cevap :


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 96 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen çekimli fiilleri bulunuz. Bu fiillerden haber anlamı taşıyanların karşısına “H”, dilek anlamı taşıyanların karşısına “D” yazınız.


  • ( Haber Anlamı )Susayan bir karga, yarısına kadar dolu bir sürahiye su içmek üzere yaklaşmış.
  • ( Haber Anlamı )Bataklığı geçtikten sonra başak tarlalarına gelinir.
  • ( Dilek Anlamı ) Sınava yetişmek için erken yatmalısın.
  • ( Dilek Anlamı )Gözlerimizi kapatıp sobamızın tüttüğü çocukluğumuza dönelim.
  • ( Haber Anlamı ) Bilge; çocuğun gözlerinin içine merhametle, sevgiyle baktı.
  • ( Dilek Anlamı )Yağmur yağsa bir kuş konsa badi parmağıma.

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillerin olumsuz çekimini örnekteki gibi yazınız.


  • • Ege’de, şeftali bahçelerinin gölgesinde büyümüş. → büyümemiş
  • • Eski mahallemi ve arkadaşlarımı çok özledim. → özlemedim
  • • Yarışmada ikinci oldukları için üzülüyorlar. → üzülmüyorlar
  • • Sabahları çok erken kalkmalısın. → kalkmamalısın
  • • Kutuları üst kata taşıyalım. → taşımayalım
  • • Her akşam aynı saatte uyur. → uyumaz

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Soruları ve Cevapları


9. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki dilekçe örneğini inceleyiniz.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Soruları ve Cevapları”

b. Aşağıya, izlediğiniz Görme Engelliler Kamu Spotu ve araştırmanızdan yola çıkarak görme engelli insanların hayatını kolaylaştırmak için yapılmasını istediğiniz çalışmalarla ilgili bir dilekçe yazınız.


Cevap :

İSKENDERUN BELEDİYESİNE HATAY

Denizciler mahallesinde oturan bir vatandaşım. Burada birçok görme engelli vatandaşlarımız bulunmaktadır. Bu vatandaşlarımıza göre park yerleri, yürüyüş alanları, belediye otobüsleri bulunmamaktadır. Bu gibi araçları ve yerleri kullanmaları için belediyemizin yardımını talep ediyorum.

Gereğini bilgilerinize arz ederim.

Adres:
Denizciler Mahallesi
Fatih Sokak
No: 15
İskenderun/ HATAY
30.04.2020
İmza:
Ayşe GÜMÜŞ



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91-92 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıkmak Kolay Metni Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yıkmak Kolay Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 86-88-89-90-91-92


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Sınıfa getirdiğiniz tahta bloklardan bir kule yapınız.


• Kuleyi yapmak ne kadar zamanınızı aldı? Şimdi kuleyi yıkınız. Kuleyi yıkmak ne kadar zamanınızı aldı?


Cevap : Bu etkinliği sınıfınızda yapmanız gerekiyor.


• Sizce yapmak mı, yoksa yıkmak mı daha kolay? Neden? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Yıkmak daha kolay çünkü bir işe başladığımız zaman onu yaparken harcadığımız zaman daha fazladır. Yaptıktan sonra ise yıkmaya harcadığımız zaman daha azdır. Bu yüzden yıkmak daha kolaydır.


2. Yaptığınız etkinlikten ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Yapılan bir binanın yıkımını anlatıyor olabilir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen sözcükleri belirleyip örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.


1. Yapıların planını yapıp bunların gerçekleşmesini sağlayan kişi.

Cevap :  MİMAR

2. Ağaç işleriyle uğraşan ve ağaçtan çeşitli eşya yapan usta. 

Cevap : MARANGOZ

3. Beceri isteyen ustalık, beceriklilik. 

Cevap : HÜNER

4. Bir üniversitenin, öğrenim alanı veya uzmanlık konusu bakımından ayrılmış kollarından her biri.

Cevap :  FAKÜLTE

5. Belli bir işte, belli bir konuda bilgi, görüş ve becerisi çok olan kişi. 

Cevap : MÜTEHASSİS

6. İstek, eğilim, arzu. 

Cevap : HEVES

7. Ustalık, hüner, uzmanlık. 

Cevap : MARİFET

8. Bir şeyi yapmaya, başarmaya gücü yeten. 

Cevap : MUKTEDİR

9. Yıkma, kırıp dökme, harap etme, bozma.

Cevap :  TAHRİP

10. Uzman, işini iyi bilen, usta. 

Cevap : MAHİR

11. Eksikliği duyulan şey, ihtiyaç. 

Cevap : GEREKSİNİM

12. Gösterişi çok olan.

Cevap :  GÖSTERİŞLİ


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki deyimleri, anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz deyimin anlamını boş kutuya yazınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Soruları ve Cevapları”

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Yazara göre iyi bir bina yapmak için neler gerekiyormuş?


Cevap : Mimar bulmak, yapılacak işin planını çizmek, binayı yapacak iyi bir usta bulmak, kullanılan malzemelerin iyi olması, sabır ve emek gerekmektedir.


2. Yazara göre yapıcı ve yıkıcı insanlar arasındaki farklar nelermiş?


Cevap : Yapıcı olan insanlar zeka ve emekleri ile iş yapmaktadırlar. Yıkıcı insanlar ise yıkmak için zekalarını kullanmalarına ihtiyaçları yoktur.


3. Yazara göre yıkmanın başarılı olabilmesi için ne gerekliymiş?


Cevap : Yıkmanın yapmak için olması gerekliymiş.


4. Yazara göre çocuklar yapıcı olmayı nasıl öğrenirmiş?


Cevap : Yıkıp bozmamaya çalışarak öğrenirlermiş.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin konusu: Yapıcı ve yıkıcı insanlardan bahsedilmektedir.

Metnin ana fikri: Yapıcı olabilmek için önce yıkıcı olmayı öğrenmek gerekir.

Metindeki yardımcı fikirler: Yapmanın zor ve zahmetli olması, yıkmanın ise kolay olması.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri anlam ilişkisi yönünden inceleyiniz. Koşul-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin başındaki kutucuğa “✔” işareti koyunuz.


  • [✔] Binanın sağlam olmasını istiyorsanız işin ustalarını bulmanız gerekir.
  • [✔] İşler düşünülüp taşınılarak yapılırsa faydalı sonuçlar alınabilir.
  • [   ] Yıkmak için sadece kazma sallamayı bilmek yeter.
  • [✔] Yıkıcı olabilirsiniz ama yerine yeni bir şeyler yaparsanız.
  • [   ] Bir eser ortaya çıkardım diye övünebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Soruları ve Cevapları


6. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki metinleri okuyunuz.


O gün hava çok sıcak olduğu için balkonda ders çalışıyordum. İçeriye göre biraz daha esintiliydi burası. Ertesi gün iki dersten sınavım vardı. Birçok arkadaşım gibi derslerime günü gününe hazırlanmadığım için sınav öncesi çok fazla çalışmak zorunda kalıyordum. Yine de yeterli olmuyordu. Her defasında pişman oluyor, dersleri biriktirmemek için kendime söz veriyordum. Sonra bu sözümü ve çektiğim sıkıntıyı unutuyor, yine günü gününe çalışmıyordum.
Bu kitap için yazılmıştır.


Hepimiz eleştirilmekten kaçarız. Oysa tam tersine bunu kendiliğimizden istememiz, gelin bizi eleştirin dememiz gerekir. Hele eleştirme bir ders değil de bir karşılıklı konuşma gibi olursa… Biri çıkıp bizim düşüncemizin tersini söyledi mi onun doğru söyleyip söylemediğine değil, doğru yanlış kendi düşüncemizi savunmaya bakarız. Bizi düzeltmek isteyene kollarımızı açacak yerde yumruklarımızı gösteririz.
M.E. MONTAIGNE (Monteyn) Denemeler


Antibiyotikler, bakteriyel enfeksiyonların tedavisinde kullanılan ilaçlardır. Antibiyotikler güçlü ilaçlardır ancak her hastalığı tedavi edemez. Antibiyotiklerin virüs ya da mantar enfeksiyonlarının tedavisinde yeri yoktur. Bununla birlikte çoğu kişi soğuk algınlığı ya da nezle gibi virüslerin neden olduğu enfeksiyonlarda da antibiyotik içmeden iyileşemeyeceğini düşünür, antibiyotik kullanmak ister. Bu durumda antibiyotikler gereksiz olarak kullanılmış olur. Gereksiz antibiyotik kullanımında hem vücutta bulunması gereken bakteri toplulukları ortadan kalktığından kişi zarar görür hem de virüsler bakterilere karşı direnç kazanır.
Bu kitap için yazılmıştır.


Karanlık koridor… Kapalı kapıların, dikdörtgen, buzlu camlarından gelen soğuk ışıkların buğusu yüksek ve çıplak duvarlara vurarak donuyor. Koridorun sonlarında görünmeden açılıp kapanan bir kapının gıcırtısı… Muşambalara sürtünen bir ayak sesi… Köpüklenerek uçan ve uzaklarda kaybolan bir beyaz gömlek ve iyot, eter, yağ vesaire kokularından oluşan, içeriği anlaşılmayan hastane kokusu…
Sıralarda hiç düzgün oturan yoktur. Hastalar sarılı bir kol veya bacağın bozduğu denge ile yumru yumru duruyorlar ve büyükler küçüklere doğru eğilmişler.
Peyami SAFA Dokuzuncu Hariciye Koğuşu


b. Hangi metnin ya da metinlerin anlatım biçimi “Yıkmak Kolay” metninin anlatım biçimine benzemektedir? İşaretleyiniz. “Yıkmak Kolay” metninde hangi anlatım biçiminin kullanıldığını belirtiniz.


Cevap :

M.E. MONTAIGNE (Monteyn) Denemeler metnini işaretlemeniz gerekmektedir.

Yıkmak Kolay metninde “tartışmacı anlatım” biçimi kullanılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerden yazım yanlışı yapılanların karşısına “X” işareti koyunuz.


  • Binanın gösterişli ve sağlam olmasını istiyorsanız bunların da iyilerini bulmalısınız.
  • [X] Yıkmak yanlız binada değil, her kurulu düzende kolaydır.
  • [X] Ne yazıkki yapmanın zor olduğunu düşünen insanlar yıkıcı olmaya çalışıyor.
  • Bir şey düşünülerek yapılırsa başarıya ulaşılır.
  • Bunun içindir ki yıkıcı olan insanların başarılı olması mümkün değildir.
  • [X] Dünyaya hiç bir şey bilmeden geldikleri için yıkmak ve kırmakta mahir olurlar.
  • Senelerce çalışarak meydana getirilmiş eseri birkaç haftada yerle bir ederler.

b. Cümlelerde yazımı yanlış olan sözcüklerin doğrularını aşağıya yazınız.


Cevap :  Yalnız, yazık ki, hiçbir


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillerin bildirdiği kipi uygun kutucuğu işaretleyerek gösteriniz.


  • ( Haber Kipi ) Güzel bir bina ne kadar zor yapılıyor
  • ( Haber Kipi ) Önce bir mimar bulacaksınız.
  • ( Dilek Kipi ) Malzeme de iyi cinsten olmalı.
  • ( Dilek Kipi ) Bir de böyle bir binayı yıkmayı düşününüz.
  • ( Haber Kipi )Eseri birkaç haftada yerle bir ederler.
  • ( Dilek Kipi ) Yıktığımız şeyin yerine yenisini yapalım.
  • ( Haber Kipi )İnsanları mutlu etmek için çalıştı.
  • ( Dilek Kipi ) Bilse bize her şeyi anlatırdı.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Engelli insanların yaşadıkları sıkıntıları araştırınız.


Cevap :

Engelli insanlar doğuştan  ya da sonradan bir olay yüzünden engelli kalmaktadırlar. Engelli bir birey organlarından birini kullanmayan kişilerdir. Engelli insanlar birçok sıkıntı yaşamaktadırlar.

Elleri olmayan, ayakları olmayan, göremeyen, duyamayan pek çok insan vardır. Bunlar hayatta sosyalleşmede sıkıntı yaşarlar. Yaşadıkları en büyük sıkıntı toplum tarafından dışlanmak, rahatsız edici söz ve bakışlar olmaktadır. Bunun yanında pek çok insanın yaptığı, araba kullanmak veya otobüse binmek gibi fiziksel hareketleri kolay yapamazlar.

Çoğu engelli vatandaş bu engelini görmeyerek yaşama devam etmeye ve ellerinden geleni yapmaya çalışmaktadırlar. Bizde onlara bu yaşamlarında biraz da olsa katkıda bulunmamız gerekmektedir.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-83-84-85 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Küçük Çocuk Metni Cevapları Sayfa 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85


7. Sınıf Türkçe Kitabı Küçük Çocuk Metni Cevapları 


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 79-83-84-85


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Yetenekli olduğunuz bir alan var mı? Yeteneklerinizi geliştirmek için neler yapıyorsunuz? Arkadaşlarınıza açıklayınız.


Cevap : Ben gitar çalmayı çok seviyorum. Bu alanda ders alıyorum belli saatler çalışıyorum.


2. Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilere göre öğretmenlerin, öğrencilerinin kişisel ve sosyal gelişimlerine etkilerini açıklayınız.


Cevap :

Çocuklar okul yaşına gelene kadar ailesinden aldığı eğitim ile büyürler. Okul yaşına geldiklerin de ise öğretmen ile bir eğitimleri başlar. Çocuklar kendilerini bu okul zamanında öğretmenlerinin yardımları ile tanırlar.

Kendilerinin iyi oldukları alanlara yönlendirmeleri ve kendilerini tanımalarını sağlarlar. Öğretmenler öğrenciler ile ne kadar yakın, ne kadar samimi olursa o öğrenci öğretmene kendini daha çok açar.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki sözcüklerden hangilerinin metinde geçtiğini belirleyip işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 79-83-84-85”

b. İşaretlemediğiniz sözcüklerin metinle ilişkisini kurunuz.


Cevap : Bu sözcükler metnin ana fikri ve konusu ile ilgilidir.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamlılarını ilgili kutucuklara yazarak bulmacayı çözünüz.


(1. küçük-2. mutlu-3. çirkin-4. sonra-5. yeni-6. az-7. sığ-8. dışarı-9. son-10. arka)


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Soruları ve Cevapları”

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Soruları ve Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin türü hikâyedir. Aşağıdaki cümlelerden hangileri metnin ana fikri olabilir? İşaretleyiniz.


  • [X] Öğrencileri sınırlandırmak onların öz güvenlerini yok eder.
  • [   ] Başkasının izinden giden, kendi izini bırakamaz.
  • [   ] Taklit etmek bizi başarılı kılar.
  • [   ] Öğrencilerin yeteneklerinin geliştirilmesinde öğretmenler kılavuz olmalıdır.
  • [   ] Öğretmenler, öğrencilerine aynı şekilde düşünmeyi öğretmelidir.

4. ETKİNLİK


Soru : Metindeki öğretmenlerden hangisinin öğrencilerine yaklaşımını doğru buldunuz? Nedenini belirterek aşağıya yazınız.


Cevap :

Çocuğun yeni okulundaki öğretmeninin yaklaşımını doğru buldum. Çünkü çocuklara emir vererek onlara yapmaları gereken şeyi kendi belirleyerek hayal güçlerini ve çocukları geliştiremez.

Fakat yeni öğretmenin yaptığı yapacağı işi belirleyip gerisini öğrencilere bırakması çok doğru bir davranıştır. Bu sayede çocuklar hayal güçlerini geliştirir ve yapmak istediklerini çizime dökebilirler.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde iki nokta (:) işaretinin hangi amaçla kullanıldığını cümlelerin altlarına yazınız.


1. Hamurdan çeşitli şeyler yapabilirmiş: yılanlar, kardan adamlar, filler, fareler, arabalar, kamyonetler…

Cevap : Örnek vermek için iki nokta kullanılmıştır.


2. Öğretmen:
— Bekleyin! Ben size nasıl yapacağınızı göstereceğim.

Cevap : Karşılıklı konuşmada konuşan kişiyi belirtmek için kullanılmıştır.


3. Yalnız tek bir şeye ihtiyacımız vardır: Çalışkan olmak.

Cevap : Açıklama yapmak için kullanılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Soruları ve Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fiilleri istediğiniz kiplere göre çekimleyip örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Soruları ve Cevapları”

7. ETKİNLİK


a. “Heykeltıraş mermere ne ise öğretmen de çocuğa odur.” sözünden hareketle aşağıya bir yazı yazınız. Yazınızda; giriş, gelişme, sonuç bölümlerine dikkat ederek düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :

Çocuk Gelişimi

Bir insan gelişmeye bebekken başlar. Gelişiminde olduğu ortam çok önemlidir.

Çocuğun gelişimi için ilk olarak aile çok önemlidir. Çocuk okul yaşına gelene kadar aileden aldığı eğitim ile kendini hayata hazırlar. Okul çağına geldiğinde ise kendini bu hayata atmak için öğretmenlerinden yardım almaya başlarlar. Çocuk ailesinden sevgi, saygı, yardımlaşma gibi öğrenim görürler. Okul da ise öğretmenler çocukların kendi benliğini bulmalarını sağlarlar. Çocukların hayallerini, kişiliklerini, yapmak istediklerini öğretmenleri ortaya çıkarır. Yeteneklerini bu sayede öğrenirler.

Çocukların gelişiminde sosyal hayata hazırlanmalarında öğretmenlerin çok katkıları bulunmaktadır. Bundan dolayı her zaman öğretmenlerin birer iyi bir eğitimci olması gerekmektedir.


b. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyiniz. Yazınızda yazım ve noktalama açısından bir yanlışlık varsa bunları düzeltip yazınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Arkadaşlarınızla paylaşınız.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Sınıfa tahta bloklar getiriniz.


Cevap : Marangozlardan bir tahta blok getirmeniz gerekmektedir.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-76-77-78 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kita Meşe ile Saz Metni Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78


7. Sınıf Türkçe Kitabı Meşe ile Saz Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-76-77-78


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. “Jean De La Fontaine” ve “Ezop” hakkında yaptığınız araştırmalardan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Jean de la Fontaine 8 Temmuz 1621 tarihinde Fransa’da dünyaya gelmiştir. Babasının işini devralmış 1671 yılına kadar roman ve su işlerinde müdürlük yapmıştır. Ülkenin kralı dine bağlı olmadığı için Academie Française seçilmesine karşı cıktı fakat 1683 yılında akademiye seçildi. Jean de la Fontaine yazdığı fabl eserleri ile ünlenmiştir.

Bir söylentiye göre  Jean de la Fontaine Trakya’da doğmuş ve bir süre köle olarak yaşamıştır. azat edilince birçok yolculuk yapmış Delphoi’ye yaptığı yolculukta cinayete kurban gitmiştir. Bununla birlikte Ezop’un bugünkü Emirdağ yakınlarında ki Amorium kentinde doğup büyüdüğü de dile getirilmektedir.


2. La Fontaine’in bir fablını arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Karga İle Tilki
Bir dala konmuştu karga cenapları;
Ağzında bir parça peynir vardı.
Sayın tilki kokuyu almış olmalı,
Ona nağme yapmaya başladı:
“-Ooo! Karga cenapları, merhaba!
Ne kadar güzelsiniz, ne kadar şirinsiniz!
Gözüm kör olsun yalanım varsa.
Tüyleriniz gibiyse sesiniz,
Sultanı sayılırsınız bütün bu ormanın.”
Keyfinden aklı başından gitti bay karganın.
Göstermek için güzel sesini
Açınca ağzını, düşürdü nevalesini.
Tilki kapıp onu dedi ki: “Efendiciğim,
Size güzel bir ders vereceğim:
Her dalkavuk bir alığın sırtından geçinir,
Bu derse de fazla olmasa gerek bir peynir.”
Karga şaşkın, mahcup, biraz da geç ama,
Yemin etti gayrı faka basmayacağına.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


a. Aşağıda anlamları verilen sözcükleri metinden bulup noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

  • Gadir: Haksızlık, acımasızlık, merhametsizlik.
  • Ürpermek: Korku, üşüme vb. yüzünden aniden titremek.
  • Soy: Cins, tür, çeşit.
  • Haksızlık: Hak ve adalete aykırılık.
  • Bela: İçinden çıkılması güç, sakıncalı durum.

b. Aşağıdaki bulmacada, metinde adı geçen rüzgâr çeşitleri gizlenmiştir. Bunları bulup bulmaca üzerinde işaretleyerek gösteriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Soruları ve Cevapları”

c. İşaretlemediğimiz harfleri sırasıyla yazarak bu harflerin oluşturduğu atasözünü belirleyiniz.


Cevap : NE OLDUM DEMEMELİ NE OLACAĞIM DEMELİ


2. ETKİNLİK


Soru : Metnin hikâye unsurlarını ilgili kutucuklara yazınız.


Cevap :

Mekan : Nehir kenarı

Zaman :Geçmiş zaman

Varlık Kadrosu : Meşe, saz, karayel

Olay : Sazın zayıflığı ile dalga geçen meşenin çıkan bir fırtına ile yıkılması.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Soruları ve Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metne göre meşe ile sazı kişilik özellikleri yönünden karşılaştırınız.


Cevap :

Meşe kişilik özellikleri : Kibirli, kendini beğenmiş

Saz kişilik özellikleri : Alçakgönüllü


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metinde geçen cümlelerden konuşturma sanatı bulunanları yazınız.


Cevap :

Meşe, bir gün saza demiş:
— Doğrusu Tanrı size gadirlik etmiş.
(…)
— İyi yüreklisin, demiş saz meşeye,
(…)


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki karikatürde anlatılmak isteneni açıklayınız.


Cevap : Ne kadar güçlü ve büyük olsak da hiçbir zaman buna güvenip hareket etmemeliyiz. Çünkü güç fiziksel değil akıl ile de olur.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Soruları ve Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru :  Aşağıdaki cümlelerde geçen çekimli fiillerin altını çizerek özelliklerini örnekteki gibi belirtiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Soruları ve Cevapları”

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fablı kendi cümlelerinizle tamamlayınız.


ASLAN İLE FARE
Pençesi dibinde bir aslanın,
Dalgınlıkla bir fare çıkıverdi.
Bu fırsatı kullanmadı sultanı ormanın.
Fareye dokunmayıp bir büyüklük gösterdi.


Cevap :

Bu iyiliğini unutmadı fare.
Bir gün aslanın işi düştü
Aslanı kaptı bir ağ
Fare hemen koştu yardıma
Dişledi hemen ağı
Çıktı aslan ağdan


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Öğretmenlerin, öğrencilerinin kişisel ve sosyal gelişimlerine etkilerini araştırınız.


Cevap :

Çocuklar okul yaşına gelene kadar ailesinden aldığı eğitim ile büyürler. Okul yaşına geldiklerin de ise öğretmen ile bir eğitimleri başlar. Çocuklar kendilerini bu okul zamanında öğretmenlerinin yardımları ile tanırlar.

Kendilerinin iyi oldukları alanlara yönlendirmeleri ve kendilerini tanımalarını sağlarlar. Öğretmenler öğrenciler ile ne kadar yakın, ne kadar samimi olursa o öğrenci öğretmene kendini daha çok açar.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71-72 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 70, 71, 72


7. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71-72


A. Aşağıdaki metni okuyunuz.


Düğün, onun varlığı ile son sınırına ulaşan bir neşe içinde. Ata, ayrılmak üzere ayağa kalkınca kendisini uğurlamak için halk sıra ile diziliverdi. Sevecen bakışlarını sağa sola yönelterek yavaş yavaş ilerlerken bir yerde durakladı, sonra durdu. Elini yedi sekiz yaşlarında bir kız çocuğunun başına uzattı.
Çocuğun arkasında yer alan ve annesi ile babası olduğu belli olan çifte yavaşça seslendi:
— Öpeyim mi?
Herkesi derinden duygulandıran bu isteği anne ve babanın nasıl yerinde bir saygı ile karşıladıkları kestirilebilir.
Atatürk, çocuğu iki eli ile kaldırdı. Öptü ve yere bıraktı. Fakat sahne bununla kapanmış olmadı.
Uyanık ve duygulu çocuk,
— Ben de öpeyim. Ne olursunuz Atatürk, ben de sizi öpeyim, diye direndi.
Atatürk, belki de hiç ummadığı hâlde kendisine babalık mutluluğu tattıran bu içten davranışı, çocuğu bir daha yerden alarak yüzüne yaklaştırmakla karşıladı.
Bilmiyorum, halk bu dokunaklı sahneyi, yaşlı gözlerle, alkışlarla kutlarken o çelik iradeli insanın da iki damla gözyaşını tutmadığını görebilmiş miydi?
Mehmet Ali AĞAKAY Anılarla Atatürk haz.: Mevlüt KAPLAN


B. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Metnin türü nedir? Niçin?


Cevap : Türü anıdır. Yazar yaşadığı veya tanık olduğu bir olayı anlatmıştır.


2. Metnin konusu ve ana fikri nedir?


Cevap :

Metnin konusu : Mustafa Kemal’in çocuk sevgisi

Metnin ana fikri : Çocuklara her zaman sevgi göstermeliyiz.


3. Metne uygun başlık ne olabilir?


Cevap : Atatürk ve Çocuk Sevgisi


4. Metinde Atatürk’ün hangi kişilik özelliklerine değinilmiştir?


Cevap : Çocuk sevgisine, millet sevgisine ve alçak gönüllülüğüne değinilmiştir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Soruları ve Cevapları


C. Atatürk’ün aşağıdaki sözlerini ilgili olduğu konularla eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Soruları ve Cevapları”

Ç. Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız.


  • ( Doğru ) 1. Dilek kipleri eklendikleri fiillere zaman anlamı katmaz.
  • ( Doğru ) 2. Bağlaç olan ki “sanki, oysaki, mademki, belki, hâlbuki, çünkü, meğerki” sözcüklerinde kalıplaşmış olduğu için bitişik yazılır.
  • ( Yanlış ) 3. Bir kişinin başından geçen ya da tanık olduğu olayların anlatıldığı yazı türüne hikâye (öykü) denir.
  • ( Yanlış ) 4. “Okuduğumuz her kitap hayatımıza ışık tutar.” cümlesinde “ışık” sözcüğü gerçek anlamda kullanılmıştır.
  • ( Doğru ) 5. “1919 yılı Mayıs’ının 19’uncu günü Samsun’a çıktım.” cümlesinde altı çizili fiil haber kipiyle çekimlenmiştir.
  • ( Doğru ) 6. Bir cümlede özel olarak vurgulanmak istenen sözler tırnak içine alınır.

D. Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarını işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “ki”nin yazımında yanlışlık yapılmıştır?


A) Tam oturacaktım ki kapı çaldı.
B) Her şeyi anlatsın ki ona yardımcı olabilelim.
C) Önümüzde ki hafta Ankara’da kitap fuarı açılacak.
D) Dilimizdeki yozlaşmanın en temel sebebi yanlış kullanımlardır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 72 Soruları ve Cevapları


2. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde benzetme yapılmıştır?


A) Bayrağımız gururlu bir şekilde dalgalanıyor.
B) Kut’ül Amâre’de askerlerimiz aslan gibi mücadele etmiştir.
C) Türkiye gibi şanlı bir tarihi olan başka ülke yoktur.
D) Vatan toprağı dile gelse nasıl anlatırdı Çanakkale Zaferi’ni?


3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde altı çizili fiil haber kipiyle çekimlenmemiştir?


A) Bir an olsun yanımızdan ayrılmadı.
B) Yarışmada dereceye girenlere ödülleri verilecek.
C) Yaşlı adam her gün bu parka gelip kuşlara yem verir.
D) Başarılı olmak istiyorsanız düzenli çalışmalısınız.


4. Aşağıdaki cümlelerin hangisi amaç-sonuç anlamı taşımaktadır?


A) Aradan uzun yıllar geçtiği için komşumuzu tanıyamadım.
B) Cumhuriyet Bayramı’nda konuşma yapmak için hazırlanıyor.
C) Düzenli olarak spor yaptığından sağlık sorunları yaşamadığını söyledi.
D) Kalp çarpıntılarının nedeni kahveyi fazla tüketmesiymiş.


5. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili fiillerden hangisi farklı kişi ile çekimlenmiştir?


A) Farklılıkların hayatımıza renk kattığını öğrendik.
B) Konuklarımızı bahçe kapısının önünde karşılayalım.
C) Öğretmeninizden izin alarak konuşmaya başlamalısınız.
D) Dalgaların kıyıya hırçınca vuruşunu dinliyoruz.


6. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde dilek anlamı taşıyan bir fiil kullanılmıştır?


A) Sonbaharda göçmen kuşlar başka diyarlara uçuyor.
B) Zamanın hızla geçtiğini takvim yapraklarından anlarız.
C) Ne mücadelelerle kazanıldı bu vatan toprağı.
D) Engeller karşısında umutsuzluğa kapılmadan ilerleyelim.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru  : “Jean De La Fontaine (Jan Dö La Fonten)” ve “Ezop” hakkında araştırma yapınız. La Fontaine’in bir fablını, arkadaşlarınıza anlatmak üzere okuyunuz.


Cevap :

Jean de la Fontaine 8 Temmuz 1621 tarihinde Fransa’da dünyaya gelmiştir. Babasının işini devralmış 1671 yılına kadar roman ve su işlerinde müdürlük yapmıştır. Ülkenin kralı dine bağlı olmadığı için Academie Française seçilmesine karşı cıktı fakat 1683 yılında akademiye seçildi. Jean de la Fontaine yazdığı fabl eserleri ile ünlenmiştir.

Bir söylentiye göre  Jean de la Fontaine Trakya’da doğmuş ve bir süre köle olarak yaşamıştır. azat edilince birçok yolculuk yapmış Delphoi’ye yaptığı yolculukta cinayete kurban gitmiştir. Bununla birlikte Ezop’un bugünkü Emirdağ yakınlarında ki Amorium kentinde doğup büyüdüğü de dile getirilmektedir.

Karga İle Tilki
Bir dala konmuştu karga cenapları;
Ağzında bir parça peynir vardı.
Sayın tilki kokuyu almış olmalı,
Ona nağme yapmaya başladı:
“-Ooo! Karga cenapları, merhaba!
Ne kadar güzelsiniz, ne kadar şirinsiniz!
Gözüm kör olsun yalanım varsa.
Tüyleriniz gibiyse sesiniz,
Sultanı sayılırsınız bütün bu ormanın.”
Keyfinden aklı başından gitti bay karganın.
Göstermek için güzel sesini
Açınca ağzını, düşürdü nevalesini.
Tilki kapıp onu dedi ki: “Efendiciğim,
Size güzel bir ders vereceğim:
Her dalkavuk bir alığın sırtından geçinir,
Bu derse de fazla olmasa gerek bir peynir.”
Karga şaşkın, mahcup, biraz da geç ama,
Yemin etti gayrı faka basmayacağına.


 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-66-67 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bayrağımızın Altında Dinleme Metni Cevapları Sayfa 65, 66, 67


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bayrağımızın Altında Dinleme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-66-67


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


Soru : Arif Nihat Asya’nın “Bayrak” şiirini, türünün özelliklerine uygun olarak arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

BAYRAK

Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.
Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazacağım.
Seni selâmlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım.
Dalgalandığın yerde ne korku, ne keder…
Gölgende bana da, bana da yer ver.
Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar:
Yurda ay yıldızının ışığı yeter.
Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün
Kızıllığında ısındık;
Dağlardan çöllere düştüğümüz gün
Gölgene sığındık.
Ey şimdi süzgün, rüzgârlarda dalgalı;
Barışın güvercini, savaşın kartalı
Yüksek yerlerde açan çiçeğim.
Senin altında doğdum.
Senin altında öleceğim.
Tarihim, şerefim, şiirim, her şeyim:
Yer yüzünde yer beğen!
Nereye dikilmek istersen,
Söyle, seni oraya dikeyim!


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen anlamını bilmediğiniz sözcüklerden dördünü aşağıya yazınız. Yazdığınız sözcüklerin anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Sonra bu sözcüklerin anlamını sözlükten bulup yazınız. Daha sonra tahminleriniz ile sözlük anlamlarını karşılaştırınız.


Cevap :

  • Muhacir: Göçmen
  • Murat: İstek, dilek
  • Bandıra: Bir geminin hangi devlete ait olduğunu gösteren bayrak
  • Kösele: Ayakkabı tabanı, bavul, çanta yapımında kullanılan, büyükbaş hayvanların işlenmiş derisi.

2. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki cümlelerden benzetme sanatı yapılanları “X” ile işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 65 Soruları ve Cevapları”

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Soruları ve Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Metni, Arif Nihat Asya’nın “Bayrak” şiiri ile içerik yönünden karşılaştırınız.


Cevap :
Bayrak : Şiirin konusu bayrağa olan sevgi ve bağlılıktır.
 Bayrağımızın Altında : Metinde özgür ve bağımsız bir şekilde yaşamak ve Türk milletinin bayrağa olan güvenidir.


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri anlam ilişkileri yönünden inceleyiniz. Amaç-sonuç anlamı taşıyanların başına “A”, neden-sonuç anlamı taşıyanların başına “N” yazınız.


Cevap :

[Amaç-Sonuç] Yanıma gelmek için birkaç defa duvara dayandı.

[Neden-Sonuç] Atatürk Türk milleti özgür olsun diye mücadele etti.

[Neden-Sonuç] Kadın, erkek, genç, yaşlı omuz omuza olduğu için Kurtuluş Savaşı’nı kazandık.

[Amaç-Sonuç] Vatan toprağının bir karışını kaybetmemek için binlerce şehit verildi.

[Neden-Sonuç] Bütün bir ulus azmi, cesareti, vatanperverliğinden dolayı Atatürk’ü çok sevmiş ve bağrına basmıştır.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiilleri inceleyiniz. Fiillerdeki kişi eklerini, örnekteki gibi belirtiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Soruları ve Cevapları”

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Soruları ve Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fiillerden zaman anlamı taşıyanları pembe, dilek anlamı taşıyanları sarı çuvala örnekteki gibi yazınız.


Cevap :

Pembe Çuval

  • çalışıyor
  • öğrendik
  • anlatmışsınız
  • yanıtladı
  • yazıyorum
  • susacaksın
  • dinliyoruz
  • kazanmışlar

Sarı Çuval 

  • çizmeliyim
  • beklesek
  • düzenlese
  • sevseler
  • yaşlanalım
  • topla
  • buluşmalıyız
  • yapayım

7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya “vatan, bayrak, millet, bağımsızlık” temalarına uygun bir şiir yazınız.


Cevap :

Canım Vatanım

Vatan canım vatanım, varlığımın nedeni,
Ezan Bayrak sırtında şehit taşır bedeni.
Damar damar çınardır zikrediyor yaprağı,
Cihan ile elleşti, yorgun vatan toprağı.
Yıldızlar geldi dize, ağır yükü pek ağır,
Taşıdık asırlarca yine taşırız kahır.
Tanımam sağı solu tek vücuttur bu vatan,
Şemdinli’ye aldanma yoksa sonun hafakan!
Bu hainlik nedendir! Ömer derki neyin var?
Hoşgörüyle yaşadık, Mevlana’dan payın var.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62-63-64 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Bir Mustafa Kemal Vardı Metni Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Mustafa Kemal Vardı Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62-63-64


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Atatürk’le ilgili ezberlediğiniz şiiri arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

ATATÜRK ÖLMEDİ

Atatürk ölmedi, yüreğimde yaşıyor,
uygarlık savaşında
bayrağı o taşıyor,
her gücü o aşıyor.
Türklüğü güç veren devrimler senin,
yurduma çizdiğin aydın yol senin,
gençlik senin,
sen gençliğimsin,
ölmedin ölemezsin,
ölmedin ölemezsin.


2. Görsellerinden ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Mustafa Kemal Atatürk hakkında bilgi vermiş olabilir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metnin bağlamından hareketle aşağıdaki sözcükleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz sözcüğün anlamını sözlükten bulup noktalı kutucuğa yazınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Soruları ve Cevapları”

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki dizelerde geçen altı çizili sözcüklerin gerçek anlamda mı, mecaz anlamda mı kullanıldığını belirleyiniz. Gerçek anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına “G”, mecaz anlamda kullanılmışsa cümlelerin başına “M” yazınız.


Cevap :

[Mecaz Anlam] Bir bakışıyla dağlar ovalar tutuşurdu.

[Gerçek Anlam] Tanırdı bütün insanlarını yurdunun.

[Gerçek Anlam] Düşünür, bir çare bulurdu mutlaka.

[ Mecaz Anlam] Üzüntümüz öyle büyük, öyle derin!

[ Mecaz Anlam] Orada bir vatan, bir cihan konuşurdu.

[Gerçek Anlam] Koşup gelirdi derdine memleketin.

[Gerçek Anlam] Çıkardı karşısına nice dağ gibi ordunun.

[Gerçek Anlam]Ağlıyoruz şimdi o burçlara bakarak.


3. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamlılarını kullanarak birer cümle yazınız.


(var-dert-karanlık-çıkmak-konuşmak)


Cevap :

Var : Yok

Cümlem : Bugün evde kardeşim yok.


Dert : Çare

Cümlem : Bu soruna bir çare bulmamız lazım.


Karanlık : Aydınlık

Cümlem : Etraf iyice aydınlanmaya başladı.


Çıkmak : İnmek

Cümlem : Merdivenleri hızlı hızlı indim.


Konuşmak : Susmak

Cümlem : Sorduğum soru karşısında sadece sustu.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 63 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki dizeleri inceleyip kişileştirme olan mısraların altını çiziniz.


ATATÜRK’Ü DÜŞÜNÜRKEN
Ne şairane mevsimdi eskiden sonbahar
Bahçeleri talan eden bir deli rüzgârdı.
Kırılan dal, düşen yaprak, şaşkın uçan kuşlar
Eskiden sonbaharın bir güzelliği vardı.
Gel gör ki Atatürk’ün ölümünden bu yana
Sonbahar dahi bir tuhaf bir başka geliyor.
Vatan gerçeklerini hatırlatıp insana
Türk yüreklerimizi burka burka geliyor.
Cahit Sıtkı TARANCI Çocuklara Şiirler


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde “ki”nin doğru yazılıp yazılmadığını belirleyiniz. Doğru yazıldığı cümlelerin başına “D”, yanlış yazıldığı cümlelerin başına “Y” yazınız.


  • [Doğru] Biliyor ki dizginleri tutan el.
  • [Yanlış] Yarın ki sınava çalıştınız mı?
  • [Doğru] Masadaki meyveleri buzdolabına yerleştirdim.
  • [Doğru] Çok çalışmış ki tüm soruları yanıtladı.
  • [Doğru] Madem ki işin vardı niçin haber vermedin?

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 64 Soruları ve Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde dilek (tasarlama) kipiyle çekimlenmiş fiillerin altını çiziniz. Bu kiplerin cümlelere kattığı anlamları örnekteki gibi yazınız.


Kitap okumaya zaman ayırmalıyız.

  • Cevap : Gereklilik anlamı katmıştır.

Vaktinde çalışsa daha iyi olur.

  • Cevap : Dilek-koşul anlamı katmıştır.

Sözümü kesmeden beni dinle.

  • Cevap : Emir anlamı katmıştır.

Bu akşamki konsere ben de geleyim.

  • Cevap : İstek anlamı katmıştır.

7. ETKİNLİK


a. Aşağıya, Atatürk’e olan sevginizi dile getiren bir mektup yazınız.


Cevap :

Sevgili Atam,

Sana olan sevgimi anlatamam. Türk milletini bu zaman gelmesinde en büyük  payı olan sensin atam. Savaşlarda uyguladığın stratejiler, devleti tekrardan kurma ve gelişmesini sağlamak hepsi senin uyguladığın stratejiler sayesinde olmuştur. Yaptıkların için teşekkür ederim atam.

Seni seven bir Türk evladı…


b. Yazdığınız mektubu arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap : Okuyunuz.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Arif Nihat Asya’nın “Bayrak” şiirini defterinize yazınız.


Cevap :

BAYRAK

Ey mavi göklerin beyaz ve kızıl süsü,
Kız kardeşimin gelinliği, şehidimin son örtüsü,
Işık ışık, dalga dalga bayrağım!
Senin destanını okudum, senin destanını yazacağım.
Sana benim gözümle bakmayanın
Mezarını kazacağım.
Seni selâmlamadan uçan kuşun
Yuvasını bozacağım.
Dalgalandığın yerde ne korku, ne keder…
Gölgende bana da, bana da yer ver.
Sabah olmasın, günler doğmasın ne çıkar:
Yurda ay yıldızının ışığı yeter.
Savaş bizi karlı dağlara götürdüğü gün
Kızıllığında ısındık;
Dağlardan çöllere düştüğümüz gün
Gölgene sığındık.
Ey şimdi süzgün, rüzgârlarda dalgalı;
Barışın güvercini, savaşın kartalı
Yüksek yerlerde açan çiçeğim.
Senin altında doğdum.
Senin altında öleceğim.
Tarihim, şerefim, şiirim, her şeyim:
Yer yüzünde yer beğen!
Nereye dikilmek istersen,
Söyle, seni oraya dikeyim!



 

Our Score
error: Content is protected !!