7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-66-67 MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğacak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67


7. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğacak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 65-66-67


Küçük Çoban : (Yemekten kalkar. Gene taşın üzerine oturur, gözleri bir noktada.) Tutsaklık bana zor geliyor diyorum ana. Ben köyümde özgür, dilediğimce yaşayayım istiyorum. Bu yolda ölmem gerekli ise bırak öleyim. Yeter ki benden sonra bu yamaçlarda koyun otlatacak küçük çobanlar, tarlalarda çalışacak gelinler, kızlar, ak sakallı dedeler tutsaklık nedir bilmesinler, özgür yaşasınlar

Fatma Kadın : Büyük adamlar gibi konuşuyorsun. Büyümüş de küçülmüş gibisin.

Küçük Çoban : Düşünüyorum ana… Düşündükçe de büyüyorum. Tüm düşünen insanlar böyledir. Sessizce, kimse farkında olmadan büyürler.

Fatma Kadın : Anaların yüreğindeki çocuk büyümez oğul.

Küçük Çoban : Bırak ben büyüyeyim ana. Yarın sürüyü Gökçepınar’a götüreceğim. Çocuk olmadığımı, büyüdüğümü anlayacaksın. (Silah sesleri duyulur. Fatma Kadın, Çoban’ın kolundan tutarak ayağa fırlar.)

Fatma Kadın : Onlar… Silah atıyorlar. Bir şeyler oldu herhâlde… Kalk!.. Topla sürüyü köye dönelim. Yarından tezi yok muhtarı göreyim. Sürüyü kime verecekse versin. Seni salamam buralara. Haydi çabuk ol! Topla sürüyü…

Küçük Çoban : (Kolunu kurtarmaya çalışarak) Bırak ana! Tasalanma, bize göre bir şey yok. Silah sesleri uzaklardan geliyor.

Fatma Kadın : (Heyecanla soluyarak) Bilmem ben onun orasını, sana sürüyü topla gidelim diyorum. Bir şeyler olacak, biliyorum. Bunu bana yüreğim söylüyor.

Küçük Çoban : Hem sürüyü topla diyorsun hem de kolumu bırakmıyorsun. Beni serbest bırakmazsan nasıl toplarım sürüyü?


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 66 Cevapları


(Çoban’ın kolunu bırakır.) Üzüntüden akıl mı kaldı bende? Haydi koş.
(Kolunu ovuşturur.) Kolumu amma da sıkmışsın. Ortada ne üzülecek ne de korkacak bir şey var. Her zaman olağan şeyler bunlar… Bak silah sesleri de durdu.
(Bu sırada bir inilti duyulur.)
Duydun mu?
Neyi?
Bir ses… Bir inilti… (İnleme daha yakından duyulur.) Dinle bak.
(Heyecanla sesten yana döner.) Birisi inliyor. (Parmağı ile gösterir.) İnilti şuradan geliyor. Gidip bir bakayım.
(Koşup önleyerek) Dur! Gitme sakın! (İnleme devam eder.)
Bir hasta, belki de bir yaralıdır. Bırak ana, gidip bakayım.
Ya onlardan biri ise…
Ne fark eder?
Sana kötülükleri dokunur.
Yakınımızda, burnumuzun dibinde yardım bekleyen bir insan var. İster dost ister düşman olsun. Onu orada göz göre göre ölüme bırakmak bize yakışmaz
ana. Ben iyilik için gidiyorum. Karşılığında kötülük de görsem tasa değil benim
için. Ben bize yakışanı yapacağım.
(Bırakır.) Git. Kendini kolla.
Üzülme sen… (Koşarak iniltinin geldiği yönde kaybolur.)
(Dua eder.) Allah’ım, sen onu koru…
(Seslenir.) Ana… Ana… Çabuk buraya gel! Yaralı yaban değil. Bizden. Gel de yardım et. (Fatma Kadın da aynı yöne gider. Bir süre sonra kucaklarında bir yaralı
ile girerler. Yaralıyı oturdukları taşın yanına yatırırlar.)
(…)
(…) Tutsaklığa kafa tutan… Tutsak yaşamaktansa seve seve ölmeyi seçen büyük insan… (Su testisini anasına uzatarak) Yaralarını yıkayalım. Bayılmış. Belki
kendisine gelir. Yarası nasıl, ağır mı acaba?
(Yaralının göğsünü iyice açmıştır.) Omuz başından başka yerinde yarası görünmüyor. Kurşun omuz kemiğini sıyırıp geçmiş. Koşmaktan fazla kan yitirmiş olmalı. (Koynundan çıkarttığı bir çevre ile silip yıkadığı yarayı sarmaya çalışır.)
(Gözlerini açar, başını hafifçe doğrultarak) Neredeyim ben?
Burada, bizim yanımızdasınız öğretmenim. Korkacak bir şey yok.
Sen… Sen… Küçük Çoban, sen misin?
Benim öğretmenim. Anamla sizi buraya getirdik. Yaralarınızı yıkadık, sardık.
Size teşekkür ederim.
Önemi yok öğretmenim. Sesini duyduk, seni alıp buraya getirdik.
(Doğrulmaya çalışarak) Beni şimdi arıyorlar. İzlerler, buraya da gelirler. Yardım
edin de ayağa kalkıp gideyim buradan.
Bu yara ile bir yere gidemezsin oğlum. Seni köye götüreyim.
Fakat…
Fakatı yok bu işin. Hem çabuk olmamız gerekli. Seni izlerler.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Hayır, gitmeliyim. Çok önemli bir işim var. (Doğrulup kalkmak ister. Kalkamaz,
omzunu tutar.) Off! Omzum…
Ben demedim mi sana. Yaran oldukça derin. Sonra bir hayli de kan yitirmişsin.
Köye gitmekten başka çare yok. Bir kez köye varalım, seni arasalar da bulamazlar.
Görevim var ana. (Küçük Çoban’la göz göze gelir.) Küçük Çoban!
Buyur öğretmenim.
(Hâlsiz) Sana okulda hep Küçük Çoban derdik. Şimdi daha büyümüş, yiğit bir
çocuk olmuşsun. Bana yardım edeceksin.
Siz emredin öğretmenim.
Anan haklı, ben bu yara ile bir yere gidemem. Gitsem de yakalanırım. Ceketimin
iç cebinde bir zarf olacak.
Evet öğretmenim.
Onu oradan al. Doğru Köse köye git. Oradaki karargâhımıza zarfı ver. Bu iş çok
önemli. Sakın düşman eline geçmesin. Zorda kalırsan zarfı yok et. Sakın düşmana verme. Zarfı yok etmek zorunda kalsan bile birliğe gitmeyi unutma. Onlara sadece şu sözleri söylersen yeter: Gün doğacak. Anlaşıldı mı?
Anlaşıldı öğretmenim. Zarfı yok etmek zorunda kalırsam birliğe gidip “Gün doğacak!” diyeceğim.
Aferin Küçük Çoban! Sen tam bir askersin. Zarfı al cebimden.
Aldım öğretmenim.
(İyice bitkinleşmiştir, zayıf bir sesle) Çok iyi… Haydi koş… Durma yetiş! (Doğrulur, eliyle omzunu tutar, yüzü buruşur ve bir ah çekerek yıkılır.)
Bayıldı. Çabuk yardım et, sırtıma alıp köye götüreyim. Şimdi gelirler belki. Sen
de koş, zarfı yerine ilet. Asker olayım derdin, oldun işte. Bir zamanlar asker karısıydım, şimdi asker anası oldum. (İç çeker.) Bu bizim yazgımız oğul. Tüm Türk
anaları ya asker karısıdır ya da asker anası. Ne diyeyim, seni Allah’ım korusun!
(Küçük Çoban yardım edip öğretmeni anasının sırtına bindirir.)
(Sevinç içinde) Allah’a ısmarladık ana! Tasalanma, gün doğacak! (Çevik adımlarla uzaklaşır.)
(Sırtındaki öğretmenle Çoban’ın kaybolduğu yöne dönerek) Gün doğacak! Elbette doğacak oğul. Her gecenin bir sabahı var. Güle güle git. Seni, bir gün batarken uğurladım. Gün doğunca kapımda bulacağım. Tutsaklık zor oğul. Anan
bilmez sanma bu acıyı. Sen benim biricik oğlumdun; bu yurdun, bu toprakların
da çocuğusun. Sen gittin, öğretmenin kaldı bana. O da benim bir oğlum. Yarın
doğacak bebeler de benim çocuklarım. Git oğul, git! Tutsak yaşama, yaşatma!
Git, kömür gözlüm git!
(Sırtında yaralı öğretmenle uzaklaşırken perde kapanır.)
(…)



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33 MEB Yayınları

7. Sınıf Türkçe Kitabı Korku Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33


7. Sınıf Türkçe Kitabı Korku Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33 Cevapları


KORKU Serbest Okuma Metni

Benim sol elimde yanık yeri var,
O bana töhfedir çocukluğumdan.
Odun, odluğundan habersiz vaktlar
Elimi mangalda yandırmışım ben.

Bana “cız” dediler,
Ama korkmadım.
Elimi yandırıp tanıdım odu,
Benim hayada ilk tanıdıklığım
Oddan başladı.

Okşadı gözümü hele çocukken
Ocağın al elvan alevi, közü.
Dünyaya geleli, bilmem ki neden,
Neye vurulduksa o, yaktı bizi.

Ben oddan korkmadım yanana kadar.
Ben korku bilmedim kanana kadar.
Öyle ki yandım,
Odla oynamaktan korktum, dayandım.
Başlandı korku
Başlandı itiyat
Başlandı hayat!

Bahtiyar VAHAPZADE 

Bahtiyar VAHAPZADE (1925 – 2009) Eserlerinde Azerbaycan Türkçesini özenle kullanan Vahabzade, Azerbaycan’da “Halk Şairi” adıyla anılır. Eserlerinden bazıları: Yücelikte Tenhalık, Şehitler, Ömürden Sayfalar…



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları

Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları


Değerli ziyaretçilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimiz için ortaokul ve imam hatip ortaokulu “7. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” kitabı cevapları Türkçe Öğretmenimiz tarafından sizler için aşağıda hazırlanmıştır.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları”

Ortaokul “7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları” konusu hakkında cevaplara ulaşabilmek için mavi renkli olan metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde Türkçe ders kitabı cevaplarınızı kontrol edebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan veya sormak istediğiniz soruları Türkçe ders kitabı konusunun en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde sorularınızı sorabilir ve Türkçe Öğretmenimizden en hızlı ve en güvenilir cevaplarınızı elde edebilirsiniz. İyi dersler dileriz.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36.‘nin cevapları aşağıdadır. 


1. Tema : Duygular


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Dünya Düşünürüm Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13


7. Sınıf Türkçe Kitabı Çiçek Dürbünü  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19


7. Sınıf Türkçe Kitabı Ana İşsiz Kalınca Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27


7. Sınıf Türkçe Kitabı Karadut Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32


7. Sınıf Türkçe Kitabı Korku Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 33


7. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 34, 35, 36


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70.‘nin cevapları aşağıdadır. 


2. Tema : Millî Mücadele ve Atatürk


7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk’ü Gördüm Düşümde Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 38, 39, 40, 41, 42, 43


7. Sınıf Türkçe Kitabı Mürefteli Kadınlar ve Emin Astsubay  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sığırtmaç Mustafa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59


7. Sınıf Türkçe Kitabı Penceresi Sonsuzluğa Açılan Oda Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64


7. Sınıf Türkçe Kitabı Gün Doğacak Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 65, 66, 67


7. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 68, 69, 70


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102‘nin cevapları aşağıdadır. 


3. Tema : Okuma Kültürü


7. Sınıf Türkçe Kitabı Okumanın İşlevi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79


7. Sınıf Türkçe Kitabı Kitaplarla Kurulan Dostluk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 80, 81, 82, 83, 84, 85


7. Sınıf Türkçe Kitabı Okumak Düşünmek İçindir Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91


7. Sınıf Türkçe Kitabı Anne Frank’ın Hatıra Defteri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 92, 93, 94, 95, 96, 97


7. Sınıf Türkçe Kitabı Hayat O Gün Çok Güzeldi Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99


7. Sınıf Türkçe Kitabı 3. Ünite Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 100, 101, 102


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134.‘nin cevapları aşağıdadır. 


4. Tema : Erdemler


7. Sınıf Türkçe Kitabı Tahta Bisiklet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111


7. Sınıf Türkçe Kitabı Kaplumbağayla İki Ördek  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 112, 113, 114, 115, 116, 117


7. Sınıf Türkçe Kitabı Kızgın Bir Lira Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125


7. Sınıf Türkçe Kitabı Akıllı Evlat Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 126, 127, 128, 129


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bir Adam, Bir Köy, Bir Orman Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 130, 131


7. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 132, 133, 134


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170.‘nin cevapları aşağıdadır. 


5. Tema : Kişisel Gelişim


7. Sınıf Türkçe Kitabı Adını Göklere Yazdıran Çocuk  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143


7. Sınıf Türkçe Kitabı Başarıya Gitmek mi, Başarıyı Çekmek mi? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 144, 145, 146, 147, 148, 149


7. Sınıf Türkçe Kitabı ”A” Harfi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159


7. Sınıf Türkçe Kitabı Mesele Kuyumcuyu Bulmakta Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166


7. Sınıf Türkçe Kitabı Çok Geç Diye Bir Zaman Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 167


7. Sınıf Türkçe Kitabı 5. Ünite Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 168, 169, 170


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200.‘nin cevapları aşağıdadır. 


6. Tema : Millî Kültürümüz


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yusufçuk Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 172, 173, 174, 175, 176, 177


7. Sınıf Türkçe Kitabı Karagöz Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185


7. Sınıf Türkçe Kitabı Anadolu’da Kilim Demek Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 186, 187, 188, 189, 190, 191


7. Sınıf Türkçe Kitabı Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 192, 193, 194, 195


7. Sınıf Türkçe Kitabı Nasreddin Hoca Hikâyeleri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 196, 197


7. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 198, 199, 200


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230.‘nin cevapları aşağıdadır. 


7. Tema : Sağlık ve Spor


7. Sınıf Türkçe Kitabı İki Tekerlekli Özgürlük  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 202, 203, 204, 205, 206, 207


7. Sınıf Türkçe Kitabı Futbolcu Olmaya Karar Vermiştim Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 208, 209, 210, 211, 212, 213


7. Sınıf Türkçe Kitabı Karlı Dağların Arkadaşı Ol Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 214, 215, 216, 217, 218, 219


7. Sınıf Türkçe Kitabı Broşür Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 220, 221, 222, 223, 224, 225


7. Sınıf Türkçe Kitabı Bilim İnsanı Öyküleri Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 226, 227


7. Sınıf Türkçe Kitabı 7. Ünite Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 228, 229, 230


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270.‘nin cevapları aşağıdadır. 


8. Tema : Sanat


7. Sınıf Türkçe Kitabı Âşık Veysel Şatıroğlu  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239


7. Sınıf Türkçe Kitabı Geleneksel Türk Sanatlarından Ebru  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 240, 241, 242, 243, 244, 245


7. Sınıf Türkçe Kitabı Ağaçtan Oyma Su Tası Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yaşayan İnsan Hazineleri Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260


7. Sınıf Türkçe Kitabı Gize Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 261


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 8. Ünite Tema Değerlendirme Soruları Cevapları Sayfa 262, 263



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Muhteşem Kut’ül Amare Zaferi Okuma Metni Cevapları Sayfa 68, 69


7. Sınıf Türkçe Kitabı Muhteşem Kut’ül Amare Zaferi Okuma Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69


Heyecanlıydı Ali,
Öğretmeni ödev vermişti, Kut’ül Amâre Zaferi’ni anlatacaktı.
Salih Dede’yi buldu kütüphanesinde.

Merakla sorunca o muhteşem zaferi, ihtiyar adam hüzünle gülümsedi, anlatmaya başladı:
Kut’ül Amâre, Dicle Nehri kıyısında kasabaydı o zamanlar. Basra Körfezi’nin kuzeyinde, Bağdat’ın güneyinde…


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69 Özgün Yayınları”

İngilizler göz dikmişlerdi Osmanlı topraklarındaki zenginliğe.
Bin türlü bahaneyle savaş çıkapı aldılar yanlarına Hint birliklerini. Büyük bir orduyla işgal ettiler.
Basra’yı, Kut’ül Amâre’ye dayandılar. 1914 sonbaharıydı.
Albay Nureddin Bey’le yiğit askerler Kut’ül Amâre’yi savundular ölümüne.

Ama… Bitti savaş malzemesi.
Şehit oldu Mehmetçikler.
25 Eylül 1915’te düştü Kut’ül Amâre. İngilizlere göre, nazlı Bağdat’ı artık almak kolaydı.
Mağluptu Osmanlı kuvvetleri, işi bitmişti düşmana göre.
Ama hesap edememişlerdi bizim cesaretimizi, yiğitliğimizi.
Selmân-ı Pâk’ta mevzilendi Osmanlı yiğitleri.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Hazırlandılar savunma savaşına bütün imanlarıyla. Yendiler İngilizleri. Düşman Kut’ül Amâre’ye çekilmek zorunda kaldı. Osmanlı ordusu da kuşattı burayı. İngiliz kolordusu geçti hücuma. Kuşatmayı kırmak istiyordu aklınca. 6 Ocak 1916 tarihiydi. Çok çetin bir savaş oldu.

Cesur askerlerimiz koyunca ortaya canlarını, Şeyh Saad Muharebesi’nde zafer Osmanlınındı. İngiliz durmuyordu, saldırdılar yine! Yiğitlerimiz yazdı destan! 13 Ocak’ta Vadi Muharebesi’nde yendik İngilizleri. 21 Ocak’ta Hannah’ta şanlı askerlerimiz düşmanı
püskürttü geri. Ama bıkmıyordu İngilizler. Mart başında tekrar taarruza geçtiler, Sabis’te. Miralay Ali İhsan Bey komutanıydı 13. Kolordu’nun. Mağrur İngiliz’e iyi bir ders verdi. 19 Nisan’da Osmanlı kuvvetlerinin başındaydı Mirliva Halil Kut Paşa, yiğitleriyle İngiliz’in güçlü ordusuna karşı kazandığı zafer muhteşemdi.

Çok çaresizdi İngilizler, Rusya’dan istediler yardım. Sonuçsuz kaldı Rusların da Osmanlı’ya saldırısı. Kurtuluş ümidi kalmamıştı İngiliz generalin, Halil

Paşa’ya yazıp mektup, dedi ki:
“Kut’ül Amâre’yi teslim etmeye hazırız.” Kahraman Halil Paşa cevap verdi: “Birlik, silah ve cephaneleri
teslem etmeniz şart.”
Beş aylık kuşatmanın ardından, 29 Nisan’da teslim oldu mağrur İngiliz’in komutanı Townshend,
Osmanlı’ya; 13 general, 481 subay ve 13.300 eriyle birlikte. Bu muhteşem zafer bizim tarihimize altın
harflerle yazıldı.
Git anlat arkadaşlarına, iyi öğrensinler; layık olunmalı bu destana.”

Suzan ÇATALOLUK
Diyanet Çocuk dergisi



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Güler Yüz Okuma Metni Cevapları Sayfa 98, 99


7. Sınıf Türkçe Kitabı  Güler Yüz Okuma Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99


Asık suratlı insanlardan hoşlanır mısınız, desem tabii bana gülersiniz. Zaten ben de biraz gülmeniz için söze böyle başladım. Güler yüze ve gülmeye dair olan bu konuşmayı asık suratla dinlemenizi istemem tabii. Konuşurken söze başladığınız sırada karşınızdakinin kaşlarını çattığını, asık bir suratla sizi dinlediğini görürseniz konuşmak hevesiniz kırılır. Lafı kısa kesip bu tatsız sohbeti bir an önce bitirmeye bakarsınız. Bir de karşınızdakinin sizi güler yüzle dinlediğini, hatta araya biraz da tatlı söz karıştırarak sohbete renk verdiğini görecek olsanız konuştukça konuşacağınız gelir.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99 Özgün Yayınları”

Zaten öyledir. Güler yüz her şeyden önce insana cesaret verir. Çünkü güler yüzlü insanlar her kusuru hoş gören, affeden insanlardır. Dünyada ilk adımlarını yeni atmaya başlamış bir çocuğa herkes güler yüzle bakar. Onun her kusuru yapabileceğini ve bütün bu kusurların affedilmeye layık olduğunu önceden kabul ettiğimiz için çocuk karşısında gülümser bir yüz takınırız. Olgun insanlar yalnız çocuklara değil, herkese affedici, kusura pek aldırmayıcı bir yüzle bakarlar. Bu dünya, öyle çatık kaşla dolaşmaya, şunun bunun kalbini kırmaya değer bir dünya değildir. Onun için güler yüzlü insanlar arasında yaşayanların hayatı daha tatlı geçer. (…)

Hayatı iyi karşılamanın sırrını bulabilmek için her şeyden önce gülümsemeyi öğrenmeli. Belki siz de bilirsiniz: Her hadiseyi güler yüzle karşılayan bir adama, “Eh… Hayatta muvaffak olduğun için sen tabii daima gülersin. Ama biz öyle miyiz ya?” demişler. Adam, bir kere daha gülmüş, “Yanılıyorsunuz hem de çok yanılıyorsunuz. Ben hayatta muvaffak olduğum için gülmüyorum. Tam tersine! Güldüğüm için hayatta muvaffak oluyorum.” demiş. Bu söz, boşuna söylenmiş bir söz değildir. İçinde bilinmesi gereken bir hakikat saklı.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


Soğuğa dayanmanın en emin çaresi soğuğu sevmektir, derler. Gerçekten insan soğuğu aradığı zaman, ne kadar şiddetli olursa olsun, soğuktan etkilenmez. Sıcacık şehir dururken karlı dağlara çıkanlar, vaktinden önce kışı arayanlar vardır. (…)

Soğuk, sıfırın çok altında olduğu hâlde onları üşütmez. Soğuğu sevdikleri için ona seve seve dayanırlar. Hayata dayanmanın en emin çaresi de hayatı sevmektir. İnsan bir kere hayatı sevince onun bütün külfetlerine katlanır, hiçbiri ağır gelmez. Sizi çok seven anneniz nasıl sizin yüzünüze hep gülerek bakarsa siz de hayata öyle güler yüzle bakar, etrafınızdaki insanlara da neşe verir, hayatın bir kat daha güzelleşmesine hizmet edersiniz.

“Güleriz ağlanacak hâlimize.” diyen şair, emin olunuz ki, hata ediyor. Ağlanacak bir hâl karşısında ağlamaya kalkan adamdan hiçbir fayda gelmez. Fakat gülümseyen adamda ümit vardır. Bu hâlin bir çaresini bulacak demektir.

Güler yüzün çözemeyeceği hiçbir mesele yoktur. Buzlar güneş karşısında nasıl erirse çetin meseleler de işe güler yüzle başlayan ve öylece devam eden insanların elinde çözülür. Asık surata kapanan kapılar, güler yüzle açılır.

Bektaşi’nin hikâyesini bilirsiniz: Seksen yaşında öldüğü hâlde mezar taşına “Beş sene yaşadı” diye yazdırmış. Bu beş sene onun hayatta gülerek neşe içinde yaşadığı, gam kasavet nedir bilmeden hoşça geçirdiği senelermiş. Hayatınızı, yaşadığınız yıllar boyunca uzatabilmek için her anınızı gülerek geçirmeniz lazımdır.

Gene bizim bir şairimiz, bir dostuna hediye ettiği resminin altına, “Ağlarım hatıra geldikçe gülüştüklerimiz!” diye yazmıştır. Bu da güzel bir sözdür. Çünkü en iyi hatıra, gülerek geçen günlerin hatırasıdır. Hayatta o günlerin sayısı az olursa insan bir gün gelir, “Ne etmişim de gülmemişim!” diye ağlayabilir. Yüzünüzden tebessüm eksik olmasın.

Şevket RADO
Eşref Saat
(Kısaltılmıştır.)



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ankara Okuma Metni Cevapları Sayfa 126, 127


7. Sınıf Türkçe Kitabı Ankara Okuma Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127


Söz yumağının düğümünü Ankara’da açalım ve Ankara’yı konuşalım. Ankara ve çevresinin tarihi, zamanımızdan üç bin yıl ötelere, tarih öncesi çağlara kadar uzanır. Hititler, Frigler, Galatlar, Bizanslılar, sonunda da Selçuklu ve Osmanlı Türkleri ile Ankara, devir devir yüzyılları kucaklar. Ankara adı üzerine söylenen efsane ve hikâyeler pek çok. Biz birkaçını sıralayalım: Önce Ankara adının “Anker” yani “gemi çapası”ndan geldiği söylenir ve denir ki…

Bir zamanların bu bölgeye hâkim Frigya Kralı Midas’a rüyasında bir ses “Durma, kalk! Topraklarında bir gemi çapası ara! Onu bulduğun yerde bir şehir kur. Bu şehir sana mutluluk getirecek…” der. Sevinçle uyanan Midas, ülkesinin her yönüne adamlar salar, gemi çapasını aramalarını emreder, sonunda bir gün Ankara Kalesi’nin olduğu tepelerde çapa bulunur. Kısa zamanda burada bir şehir kurarak adını “Anker” yahut “Ankira” kor. Gemi çapası da uzun yıllar bu şehrin tapınağında saklanır.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127 Özgün Yayınları”

Çapa Şehri

Tarihin kaydettiği bir başka söylentiye göre, bu bölgeye hâkim olan Galatlar, bir ara güneyde Akdeniz’e kadar uzanmış, Mısır donanması ile büyük bir savaşa girerek parlak bir zafer kazanmışlar. Bu zaferin sembolü olarak da gemilerden söktükleri çapaları tapınaklarına yerleştirmişler. Bu olaydan sonra bu şehre “çapa şehri” anlamına gelen “Ankerium” veya “Angora” demişler.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları


Bir hikâye de Tufan’la ilgilidir. Tufan’da Nuh’un gemisi, bir ara Ankara tepesinde demirlemiş, çapasını burada düşürmüştür. Tufan’dan sonra kurulan şehre bu yüzden “Angora” denmiştir. Bir gerçek var ki, Galatlar zamanında Ankara’da basılan para ve madalyonların birer yüzünde, Ankara’yı temsilen gemi çapası resimleri bulunmaktadır.

Üzüm Şehri

Malazgirt Savaşı’ndan sonra Selçuklu Türkleri, Ankara’yı fetheder, şehrin adını kayıtlara “Engûrî” olarak geçirirler. Seyyah-ı âlem Evliya Çelebi’miz, Seyahatnamesi’nde Ankara ve çevresinde Anadolu’nun en güzel üzümlerinin yetiştiğini, sultan sarayına üzümlerin buradan gönderildiğini, bu yüzden şehre “üzüm şehri” demek olan “Engûrî” dendiğini yazar. Bazı tarihçilerse Hititler devrinde Ankara adının “Ankuva” olduğunu, bundan dolayı Ankara dendiğini ileri sürerler. Dediğimiz gibi, Ankara’nın adı üzerine çok efsane ve hikâye var. Tarihinin en büyük gerçek hikâyesi ise Atatürk’le başlar. Ankara adını dünyaya duyuran, yeniden, modern bir Ankara yapan Atatürk’tür. Ankara, Türkiye Cumhuriyeti’nin başkentlik tacıyla da süslenerek tarihe “mucizeler yaratan şehir” olarak tescil edilir.

Mehmet ÖNDER
Şehirden Şehire Anadolu



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53-54 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Atatürk ve Anıları Metni Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54


7. Sınıf Türkçe Kitabı  Atatürk ve Anıları Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53-54


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Yaptığınız araştırmaya göre Atatürk’ün anılarından edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Kral Edward İstanbu’a geldiği zaman, yatından bir motora binerek Dolmabahçe Sarayı’na yanaşır. Atatürk de rıhtımda onu beklemektedir. Deniz dalgalı olduğundan, kralın bindiği motor, sürekli inip çıkmaktadır. İmparator rıhtıma çıkmak istediği bir sırada, eli yere değerek tozlanır.

O sırada Atatürk elini uzatmış bulunduğundan, kral da ona elini uzatmadan önce mendiline silmek ister. Ama Atatürk hemen devreye girer ve: ”Yurdumun toprağı temizdir, o elinizi kirletmez.” diyerek kralı elinden tutup rıhtıma çıkarır.


2. Atatürk’ün millet sevgisi ile ilgili sözlerini arkadaşlarınıza okuyunuz.


Cevap :

» Milletimiz çok büyüktür. Hiç korkmayalım. O, esaret ve aşağılığı kabul etmez.
» Bu memleket tarihte Türktü, halde Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
» Ne mutlu Türk’üm diyene !
» Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri üzerinde o düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


a. Aşağıda, metinde geçen bazı sözcükler ve sözcük grubu ile anlamları verilmiştir. Anlamlarından hareketle sözcükleri ve sözcük grubunu yazarak bulmacayı çözünüz.


(ahbap-döviz-göçmen-ziraat-hürmet etmek-fidan-arazi-kıraç-cahil-yaver-kordon)


1. Tarıma elverişli olan, sınırlı ve belirli toprak parçası.

Cevap: ARAZİ


2. Öğrenim görmemiş, okumamış.

Cevap: CAHİL


3. Saymak, saygı göstermek.

Cevap: HÜRMET ETMEK


4. Kendi ülkesinden ayrılarak yerleşmek için başka ülkeye giden kişi.

Cevap: GÖÇMEN


5. Verimsiz veya susuz toprak.

Cevap: KIRAÇ


6. Kendisiyle yakın ilişki kurulup sevilen, sayılan kimse.

Cevap: AHBAP


7. Yeni yetişen ağaç veya ağaçcık.

Cevap: FİDAN


8. Bitkisel ve hayvansal ürünlerin üretilmesi, kalite ve verimlerinin yükseltilmesi, uygun koşullarda korunması, işlenip değerlendirilmesi ve pazarlanması.

Cevap: ZİRAAT


9. Yardımcı, emir subayı.

Cevap: YAVER


10. Bir yere girip çıkmayı denetim altına almak için oluşturulan dizi.

Cevap: KORDON


11. Herhangi bir konuyu tanıtma, duyurma, propaganda yapma amacıyla üzerine yazı yazılmış bez veya karton.

Cevap: DÖVİZ


b. Bulmacadaki renkli kutucuklara yazdığınız harflerin oluşturduğu anahtar sözcüğü bulunuz.


Cevap : Bulmacadaki Anahtar Sözcük: ATATÜRK


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Atatürk neden her gün çiftliğe gidiyormuş?


Cevap :  Fidan dikme, Ankara’yı ağaçlandırma merakından dolayı çiftliğe gidiyormuş.


2. Etimesgutlu köylü, Atatürk’ün inceleme yaptırdığı toprakta niçin ağaç yetişmeyeceğini düşünüyormuş?


Cevap : İnce yüzünün altının boydan n-boya kaya olduğunu bildiği için yetişmeyeceğini düşünmektedir.


3. Atatürk, köylüye araziyle ilgili bilgiyi neden daha önce vermediğini sorduğunda köylü ne yanıt vermiş?


Cevap : ”Sen okumuşların sözüne daha çok inanırsın da ondan” demişlerdir.


4. Atatürk neden yaverlerini yanından uzaklaştırıp halkın arasına karışmış?


Cevap : Halk tarafından sevilmenin zevkini yaşamak için halkın arasına karışmıştır.


5. Atatürk yanındakilerden ne istemiş? Niçin?


Cevap : Halk tarafından sevilmenin mutluluğunu yaşamak için müsaade istemiştir.


3. ETKİNLİK


a. “Atatürk ve Köylü”, “Atatürk ve Halk” metinleri yazarın tanık olduğu bir olayı anlatmaktadır. Metinlerdeki anılarda Atatürk’ün hangi kişilik özellikleri verilmiştir? Aşağıya yazınız.


Cevap :  Açık sözlü, sabırlı, millet sevgisi olan, iyi kalpli, ümitsizliğe kapılmayan, sorunlara karşı çözümcü olan özelliklerinden bahsedilmektedir.


b. İkinci anıda italik yazılan cümlede Atatürk ne anlatmak istemiştir? Aşağıya yazınız.


Cevap : Kendisinin de halktan biri olduğunu insanlar ile arasında bir fark olmadığını anlatmak istemiştir.


4. ETKİNLİK


a. Atatürk’ün millet sevgisiyle ilgili sözlerinden biri hakkında hazırladığınız konuşmayı gerçekleştiriniz.


Cevap : ”Bizim milletimiz, vatanı için, hürriyeti ve egemenliği için fedakar bir halktır.” Atatürk bu sözü ile milletine olan sevgisini ve güvenini göstermiştir. Türk milleti her daim ülkesi, vatanı için yaşayan her daim canını feda edecek bir yapısı olan bir millettir. Atatürk de bu sözü ile bunu göstermiştir.


b. Konuşmanızı gerçekleştirdikten sonra formu doldurarak belirtilen ölçütlere göre konuşmanızı değerlendiriniz.


Cevap :

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Soruları ve Cevapları
”7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Soruları ve Cevapları”

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Tırnak işaretinin kullanım yerleriyle ilgili aşağıdaki kuralları örnek cümleler ile eşleştiriniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Soruları ve Cevapları”

6. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki kitap künyesi örneğini inceleyiniz.


Cevap : Agâh Sırrı Levend, Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, TDK Yayınları, Ankara, 1960.


b. Siz de aşağıda karışık olarak verilen bilgileri örneğe uygun olarak düzenleyiniz.


Tuna Kıyıları, 1938, İstanbul, Remzi Kitabevi, Falih Rıfkı Atay

CevapFalih Rıfkı Atay, Tuna Kıyıları, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1938.


Mehmet Nuri Conker, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1981, Zabit ve Kumandan

CevapMehmet Nuri Conker, Zabit ve Kumandan, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1981.


Türkiye İş Bankası Yayınları, Atatürk’ün Bana Anlattıkları, 1998, İstanbul, Falih Rıfkı Atay

CevapFalih Rıfkı Atay, Atatürk’ün Bana Anlattıkları, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 1998


c. Araştırmalarınızı yazılı olarak düzenlerken yukarıdaki örneğe uygun olarak kaynak gösterimi yapınız.


Cevap : Bu çalışmayı siz yapmanız gerekmektedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillere zaman anlamı katan ekleri, örnekteki gibi belirtip bu eklerin hangi zamanı ifade ettiğini yazınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Soruları ve Cevapları”

8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki fiillere kip eklerini getirerek cümleler yazınız.


Cevap :

  • Yavru kedileri çok severim.
  • Şiirleri akşam okumaya başlayacağım.
  • Sabahlara kadar ders çalışınca çok yorulduk.
  • Bahçede biber ekmeye çalışıyor.
  • Sokak hayvanlarına yiyecek bakmış.
  • Sınavı kazandıktan sonra gezeceğim.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Soruları ve Cevapları


9. ETKİNLİK


a. Okulda başınızdan geçen ya da tanık olduğunuz bir olayı aşağıya yazınız.


Cevap :

Yaz tatilini bitmişti. Okullar açıldı. Okula gittiğimiz zaman ilk olarak öğretmenlerimiz tatilde neler yaptığımızı sordular. Bizler de gittiğimiz yerleri gördüğümüz farklılıkları söyledik.  Herkes gittiği şehri anlattı. Bana sıra gelince bende bu yaz Isparta’ya gittim. Orada gördüklerimi güllerin güzelliğini, Gölünü anlattım.


b. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzelterek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Bu kısmı sınıfınızda yapmanız gerekmektedir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Çanakkale Zaferi ve Seyit Onbaşı hakkında internetten araştırma yapınız. Araştırmalarınızı “edu” ve “gov” uzantılı sitelerden yapmaya dikkat ediniz.


Cevap :

Seyit Ali Çabuk veya bilinen adıyla Seyit Onbaşı (Eylül 1889 – 1 Aralık 1939), I. Dünya Savaşı’nda Çanakkale Cephesi’nde çarpışan Türk asker.

I. Dünya Savaşı sırasında Çanakkale cephesinde Rumeli Mecidiye Tabyası görev yaptığı sırada 215 kilogram ağırlığındaki top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayarak top kundağına yerleştirmeyi başarmış ve Birleşik Krallık’a ait Ocean Zırhlısını dümenden vurarak kontrolden çıkmasına ve bir mayına çarpıp batmasına sebep olmuştur. Seyit Onbaşı’nın yaşadığı bu gerçek olayın anlatısı, halk muhayilesi içinde efsanevi bir anlatıya dönüşmüştür.



 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 4. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları Sayfa 128, 129, 130


7. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130


A. Aşağıdaki metni okuyunuz.


VATAN


Ben varım vatan varsa,                                                                                  Özgürce işlerim toprağı,
Dalından kopmuş yaprak gibi                                                                     Sofram bereket dolar.
Sürüklenirim rüzgârda                                                                                 Uçurtmam süzülür göklerinde,
Vatanım yoksa.                                                                                               İçim sevinçle dolar.
(…)
Özgürse vatan                                                                                                 Vatan, en yüce değer
Dağlar benimdir.                                                                                           Ekmek gibi, su gibi,
Benimdir yaylalar, ovalar.                                                                           Soluduğum hava gibi
Benimdir gürül gürül akan sular.                                                              En vazgeçilmez değer.
(…)                                                                                                                    (…)

Yüksel İSAK Atatürk ve Yurt Şiirleri (Kısaltılmıştır.)


B. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Şiirin ana duygusu nedir?


Cevap :
Şiirin Ana Duygusu : Vatanın önemi


2. Şair, vatanı nelere benzetmiş?


Cevap : Ekmeğe, suya ve soluduğu havaya benzetmiştir.


3. Şiirde ses benzerlikleri var mıdır? Altlarını çizerek gösteriniz.


Cevap :

  • …. varsa
  • …. benimdir
  • …. dolar
  • …. değer
  • …. yoksa
  • …. ovalar
  • …. dolar
  • …. su gibi
  • …. sular
  • … hava gibi
  • …. değer

C. Aşağıdaki resimde tabelaları inceleyiniz. Tabelalardaki sözcüklerin kullanımı doğru mudur? sorusundan hareketle “Türkçesi Varken” başlıklı bir yazı yazınız.


Cevap : Hayır uygun değildir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Soruları ve Cevapları


Ç. Aşağıdaki metinleri, bu metinlerde kullanılan düşünceyi geliştirme yollarıyla eşleştiriniz.


1. Tiyatro, sinemaya göre daha gerçekçi. Oyuncular canlı bir şekilde karşınızda duruyor. Kendinizi olayların içinde bulmanız an meselesi. Sinemada öyle mi? Her şey yapay. Oyuncuların canlı performanslarını göremiyorsunuz.


Cevap : Karşılaştırma


2. Bir işi tek başınıza yapabilmeniz mümkün ama çok yorucudur. İnsan kendisine destek olacak, yardım edecek birine ihtiyaç duyar. Başkalarının yardımıyla işlerimiz daha çabuk biter. Atalarımız, “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” diye boşuna dememişler.


Cevap : Örneklendirme


3. Türkiye’de kitap endüstrisi hızla büyüyor. Türkiye 2 milyar 100 milyon doları aşan hacmiyle dünya sıralamasında 11. sırada. Yıllık baskı sayısının 660 milyonu aştığı belirtiliyor. 2016’da 56 bin yeni kitap çıkmış. Eğitimle ilgili yayınların oranı yüzde 63.


Cevap : Sayısal verilerden yararlanma


D. Aşağıdaki cümlelerden “neden-sonuç” anlamı taşıyanların başına “N”, “amaç-sonuç” anlamı taşıyanların başına “A” yazınız.


  • ( Amaç Sonuç ) 1. Kültürümüzü diğer milletlere tanıtmak için çalışmalar yapıyorum.
  • ( Neden Sonuç )  2. Mehmet Âkif Ersoy, vefalı bir insan olduğundan dostları onu çok severdi.
  • ( Neden  Sonuç )  3. Anadolu, binlerce yıllık bir geçmişe sahip olduğu için birçok tarihî eserle doludur.
  • ( Amaç Sonuç )  4. Selimiye Camisi’ni görmek üzere Edirne’ye gidiyorum.

E. Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarınızı işaretleyiniz.


1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım ya da noktalama yanlışlığı yoktur?


A) Ankaraya taşınacağımızdan dolayı gerçekten çok mutluyum.
B) Okuduğunuz kitaplar arasında en beğendiğinizi anlatırmısınız?
C) Yaşamımızda ki güzelliklerin farkına varalım.
D) 1901’de doğan şair, ortaokula Erzurum’da başlamıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Soruları ve Cevapları


2. Aşağıdaki cümlelerden hangisi kanıtlanabilirlik açısından diğerlerinden farklıdır?


A) Mimar Sinan’ın birçok eseri hâlâ sapasağlam ayakta duruyor.
B) Son kitabında ele aldığı konu oldukça ilginç ve tartışmaya açık.
C) Tarihî eserlerimizi korumak için çalışmalar yapan kurumlarımız var.
D) Kültürel miraslarımız arasında yemeklerimiz, türkülerimiz ve geleneksel sanatlarımız sayılabilir.


3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde çekimli fiil, farklı bir kip eki almıştır?


A) Masallarda, kötüler kaybederken iyiler kazanır.
B) Anadolu birçok medeniyete ev sahipliği yapmış.
C) Tarihî eserlerimize her zaman sahip çıkmalıyız.
D) Binlerce insan bizim huzurumuz ve güvenliğimiz için çalışıyor.


4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlam (zaman) kayması vardır?


A) Arkadaşlarımla buluşmak üzere evden çıktım.
B) Türkçe dersimiz iki dakika sonra sona erecek.
C) Her akşam, gün içinde yaptıklarını not defterine yazar.
D) Fatih Sultan Mehmet, 1453 yılında İstanbul’u fethediyor.


5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yargı bildiren sözcük ek fiil almıştır?


A) Babamlar, araba arızalandığı için köye bir saat geç varmışlar.
B) Her fırsatta kitap okumaya çalışıyorum.
C) Türkiye, her yönüyle eşsiz bir ülkedir.
D) Yaşadığınız şehri tanıtan bir broşür hazırlamalısınız.


F. Defterinize “Vatan, çalışkan insanların omuzları üstünde yükselir.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzelterek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Ülkemizi geliştirmek için iyi bir çalışma yürütmemiz ve yeni bilgiler öğrenip uygulamamız gerekir.

Bir devletin gelişimini o ülkedeki okur yazar oranı belirlemektedir. İlk olarak ülkemiz için iyi birer birey olmamız gerekir. Daha sonra yaptığımız işte en iyi olmaya çalışmamız gerekir. Bu sayede bir vatan yükselebilir.


SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Çevre kirliliğinin sebepleri ile ilgili araştırma yapınız.


Cevap :

Çevre kirliliği günümüz de artmış durumdadır. Teknolojinin gelişmesi ile çevre kirliliği sorunu artmıştır.

Fabrikaların yapılması, ağaçların kesilmesi, uçak otomobil gibi araçlardan çıkan zararlı gazlar ve insanların yeni şehir için doğal alanları işgal etmesi gibi nedenlerden dolayı çevre kirliliği oluşmaktadır.


2. Çevreyi korumak için çalışan sivil toplum kuruluşlarını araştırınız. Bu kuruluşların adlarını, hangi amaçla kurulduklarını ve hangi çalışmaları gerçekleştirdiklerini öğreniniz.


Cevap :

  • Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD)
  • ÇEVKO (Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı)
  • Doğa Derneği
  • TÜRÇEK (Türkiye Çevre Koruma Ve Yeşillendirme Kurumu)
  • ÇEKÜL (Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı)
  • Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF)
  • WWF-Türkiye
  • Greenpeace (Yeşilbarış)
  • Greenpeace-Akdeniz
  • Deniztemiz / Turmepa Derneği


 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 122-123-124-125 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Anadolu Üstüne Dinleme Metni Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125


7. Sınıf Türkçe Kitabı  Anadolu Üstüne Dinleme Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Araştırmanızdan edindiğiniz bilgilere göre doğduğunuz şehrin adının nereden geldiğini arkadaşlarınıza anlatınız. Anlatılanlar arasından en çok ilginizi çeken hangisiydi? Nedenini belirterek açıklayınız.


Cevap :

“Hıtaylar” ismini taşıyan yarı göçebe Türk kabileleri 10. yüzyılda Mançurya’yı ve Çin’in kuzeyini işgal etmişler ve burasının ismi “Hıtay” kalmıştı. Atatürk Hıtaylar’ın Anadolu’ya da gelmiş olduklarına inanıyordu. “40 asırlık Türk yurdu” saydığı Antakya’ya Hatay ismini bu yüzden vermişti.


2. Çevrenizdeki tarihî eserler hakkında arkadaşlarınıza bilgi veriniz.


Cevap :

  • 1. Beşikli Mağara
  • 2. Titus Kaya Tüneli
  • 3. Aziz Simon Manastırı
  • 4. Cehennem Kayıkçısı
  • 5. Payas Kalesi
  • 6. Bakras Kalesi
  • 7. Darb-I Sak Kalesi
  • 8. Habib-I Neccar Camii
  • 9. Hatay Ulu Cami
  • 10. Sarı Selim Camii
  • 11. St. Pierre Kilisesi
  • 12. Aziz Pavlus Ortodoks Kilisesi
  • 13. Antakya Arkeoloji Müzesi
  • 14. İlk Kurşun Müzesi
  • 15. Affan Kahvesi

1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki sözcüklerin anlamını önce metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Sonra bu sözcüklerin anlamını sözlükten bulup yazınız. Daha sonra tahminleriniz ile sözlük anlamlarını karşılaştırınız.


Cevap :

  • Hökelekli: Çalımlı, kurumlu, gösterişli
  • Oluk: Yağmur sularını damların kenarlarına toplayıp akıtan yatay konumlu, genellikle çinko boru
  • Medeniyet: Bir ülkenin, bir toplumun, maddi ve manevi varlıklarının, fikir, sanat çalışmalarıyla ilgili niteliklerinin tümü, uygarlık
  • Arkeolog: Kazı bilimci
  • Höyük: Tarih boyunca türlü nedenlerle yıkılan yerleşme bölgelerinde, yıkıntıların üst üste birikmesiyle oluşan ve çoğu kez içinde yapı kalıntılarının gömülü bulunduğu yayvan tepe
  • Bakraç: Çoğunlukla bakırdan yapılan küçük kova

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 123 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Yazar, yurdumuzu nelere benzetmiş?


Cevap : Çınara, tüten ocağa, anaya, bacıya, acıya ve sevince benzetmiştir.


2. Metinde, Anadolu’da yaşamış hangi medeniyetlerden söz edilmiş?


Cevap : Roma, Bizans, Yunan, Hititler


3. Türklere Anadolu’nun kapıları hangi devlet döneminde, ne zaman açılmış?


Cevap : Selçuklular döneminde 1071 Malazgirt Zaferi ile açılmıştır.


4. Selçuklular zamanında Anadolu hangi mimari eserlerle süslenmiş?


Cevap : Cami, mescit, medrese, han, kütüphane, hamam, kervansaray gibi mimari eserler ile süslenmiştir.


5. Ülkemiz, hangi kültürel özellikleriyle yeniden keşfedilmeye hazırmış?


Cevap : Tarihi eserleri ve doğal güzellikleri ayrıca folklor yönünden zenginlikleri ile keşfedilmeye hazırdır.


6. Metne göre “Anadolu” ismi nereden gelmiş?


Cevap :   Yaşlı bir nine askerlere ayran verir. O ”Ayranı tasına doldur oğul” der. Askerler ”Ana dolu” derler. Anadolu ismi de buradan gelmiştir.


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, metne yönelik farklı başlıklar yazınız.


Cevap : Anadolu’nun Güzellikleri


4. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Öznel yargılı olanların başına “Ö”, nesnel yargılı olanların başına “N” yazınız.


  • [ Öznel Yargı ] İstanbul’u, Ankara’sı, Edirne’si, Kars’ıyla taşına toprağına vurgun olduğumuz güzel vatan…
  • [ Öznel Yargı ]  Bin yılların, beş bin yılların az geldiği bir medeniyet beşiği Anadolu.
  • [ Nesnel Yargı ] Tarih öncesi dediğimiz yazısız çağların ardından, dört bin yıl öncesi Hititlerin adı duyulur Anadolu’da.
  • [ Öznel Yargı ]  İslam âleminin dört köşesinden bilginler Anadolu’ya üşüşür, sanatkârlar Anadolu’da kümeleşir.
  • [ Öznel Yargı ]  Açılmamış sayfaları, duyulmamış sözleri, derlenmemiş türküleri, hikâyeleri, masalları, destanları, bilinmeyen ozanları ile bitmez tükenmez bir söz yumağıdır Anadolu.[
  • [ Nesnel Yargı ] Bu sırada, boz bulanık tepelerden, ak saçlı bir ana, omzunda ayran bakracıyla görünür.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 124 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki paragrafta, düşünceyi geliştirme yollarından hangilerinin kullanıldığını açıklayınız.


Selçuklulardan sonra Anadolu Beylikleri kökleşen millî kültürün hasadını yapar. Aralarından bir beylik, koca bir devlet olur; açıldıkça açılır, kolları Viyana’ya kadar uzanır. Bu ulu çınara Osmanlı derler. Kökü ve gövdesi Anadolu’da, üç kıta, üç iklime hükmeden yeryüzünün en ömürlü devleti, Osmanlı Devleti. Sonrası, Trakya’yı da içine alan bir Türkiye’dir Anadolu. Köklü bir kültürün kaynaştığı bölünmez bir bütünlüktür artık.


Cevap : Benzetme ve  karşılaştırma gibi düşünceyi geliştirme yolları kullanılmıştır.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde kesme işaretinin hangi amaçla kullanıldığını ilgili cümlelerin altına yazınız.


  • Sonrası, Trakya’yı da içine alan bir Türkiye’dir Anadolu.

Cevap : İyelik, durum ve bildirme eklerini özel adlardan ayırmak için kullanılmıştır.

  • Anadolu’nun kapıları 1071’de açılmıştır.

Cevap : Sayıya gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.

  • Ayşe Hanım’ın Anadolu’nun kültürel miraslarıyla ilgili yaptığı sunum çok beğenildi.

Cevap : Kişi adından sonra gelen unvan sözüne getirilen eki ayırmak için kullanılmıştır.

  • 1931 yılı TTK’nin kuruluş yılıdır.

Cevap : Kısaltmaya gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.

  • Atatürk, 19 Mayıs’ı doğum günü olarak kabul etmiştir.

Cevap : Belirli bir tarih bildiren ay adına gelen eki ayırmak için kullanılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 125 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümleleri inceleyiniz. Cümlelerde yargı bildiren sözcüğün isim soylu olduğu cümlelerin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


Cevap :

  • [   ] Başarının ilk şartı kendine güvenmiş.
  • [X] Anadolu bir kültür coğrafyasıdır.
  • [   ] Sabahları gün ışığı pencereme vuruyor.
  • [X] Kemal, sınıfın en çalışkan öğrencisiydi.
  • [   ] Bütün işleri vaktinde yapmayı sever.
  • [X] Sağlık varsa huzur da vardır.

b. Aşağıdaki isimleri istenilen ek fiil zamanlarına göre çekimleyerek birer cümlede kullanınız.


Cevap :

  • yalnız / Ek fiilin geniş zamanı

Cevap :  Hasan hep yalnızdır.

  • güzel / Ek fiilin duyulan geçmiş zamanı

Cevap : Yeni aldığı kalem tıraş çok güzelmiş.

  • mutlu / Ek fiilin öğrenilen geçmiş zamanı

Cevap : Bekar olduğu zamanlar çok mutluymuş.

  • tatlı / Ek fiilin şartı (koşulu)

Cevap : Kirazlar tatlıysa beş kilo alacağım.


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıya, kültürel değerlerin gelecek nesillere aktarılmasında üzerimize düşen görevlerin neler olduğunu belirten bir metin yazınız.


Cevap :

Geçmişten bugüne pek çok tarihi eserler, doğal güzellikler bizlere miras kalmıştır. Bizlerden de gelecek nesillere miras kalacaktır. Bu gibi eserleri korumak için bizlere düşen görevler;

  • Tarihimizi, kültürümüzü iyi bilmemiz gerekir
  • Kültürümüzü unutturmamamız gerekir
  • Dilimizi doğru kullanmamız gerekir
  • Tarihi eserlere zarar vermememiz gerekir.
  • Kültürel özelliklerimizi, tarihi eserlerimizin tanıtımını yapmamız gerekir.


 

Our Score

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121 Özgün Yayınları

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yurt Türküsü Metni Cevapları Sayfa 117, 118, 119, 120, 121


7. Sınıf Türkçe Kitabı Yurt Türküsü Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 117-118-119-120-121


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Türkiye’nin tarihî ve doğal güzelliklerini tanıtan broşürünüzü sınıf panosunda sergileyip arkadaşlarınıza inceletiniz. Broşürlerden edindiğiniz bilgiler hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Bu broşürden edindiğim bilgiler İllerde olan tarihi eserler hakkında bilgilerdir. Hangi şehir de hangi tarihi eser bulunur bunları öğrendim.


2. “Türkiye Tanıtım” adlı videoyu www.eba.gov.tr adresinden izleyiniz. İzledikleriniz hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi açıklayınız.


Cevap :  Videoda Türkiye’de bulunan doğal ve tarihi güzellikleri bulunan yerlerimizin görsellerini şarkı eşliğinde oluşturmuşlardır. Bu videoyu izlerken ülkemizde bulunan güzelliklerin ne kadar değerli olduklarını ve güzel olduklarını gördüm.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki görsellerden metnin içeriği ile ilgili olanları işaretleyiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 118 Soruları ve Cevapları”

b. Şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap :
Şiirin ana duygusu: Yurt Sevgisi


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


a. Şiirde insana ait özelliklerin aktarıldığı kavramlar var mı? Bu kavramları yazınız.


Cevap :

  1. Türkü söyler akşamların
  2. Kuşlarının söylediği
  3. Ninniyle salladın beni
  4. Şefkatle kolladın beni
  5. Sevginle bağladın beni

b. Şiirde dize sonlarındaki uyumu sağlayan ses benzerliklerini aşağıya yazınız.


Cevap :
1. dörtlük
……… göresim gelir.
………veresim gelir.
2. dörtlük
………damların,
………çamların,
………akşamların,
3. dörtlük
………uyudum.
………büyüdüm.
4. dörtlük
………salladın beni,
………kolladın beni
……… bağladın beni


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metni, “Yurt Türküsü” metni ile içerik yönünden karşılaştırınız.


BİR BAŞKADIR BENİM MEMLEKETİM


Havasına, suyuna, taşına, toprağına,                             Mecnun’a, Leyla’sına, erişilmez sırrına
Bin can feda bir tek dostuma.                                          Sen dost ararsan koş Mevlânâ’ya.
Her köşesi cennetim, ezilir yanar içim,                         Yeniden doğdum dersin, derya olur gidersin,
Bir başkadır benim memleketim.                                   Bir başkadır benim memleketim.
Anadolu’m bir yanda, yiğit yaşar koynunda                Gözü pek, yanık bağrı, türkü söyler çobanı,
Âşıklar destan yazar dağlarda.                                       Zengin fakir hepsi de sevdalı.
Kuzusuna, kurduna, Yunus’una, Emrah’a                   Ben gönlümü eylerim, gerisi Allah kerim,
Bütün âlem kurban benim yurduma.                           Bir başkadır benim memleketim.
Fikret ŞENEŞ


Cevap :

Yurt Türküsü : Yurdumuzun doğal güzelliklerinden bahsedilmiştir.

Bir Başkadır Benim Memleketim : Türkiye’nin doğal güzelliklerinden, yurdumuzda yetişen ünlü şahsiyetlerden bahsedilmektedir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


a. Aşağıda, Ayşe’nin internet günlüğünde yayımladığı Ankara gezisiyle ilgili notları bulunmaktadır. Bu notları okuyup yazımı yanlış olan sözcüklerin altını çiziniz.


Cevap :

Ankara gezime 15 mayısta başladım. Gezimin ilk durağı tarihi Ankara evleriyle tanınan Hamamönü oldu. Bu bölge, arnavutkaldırımlı dar sokaklar ve cumbalı ahşap evleriyle sizi âdeta geçmişe götürüyor. Kültür ve sanatın iç içe olduğu bu yer de zamanın nasıl geçtiğini anlamıyor insan. Lezzetli bir sabah kahvaltısından sonra ikram edilen Osman’lı şerbetinin tadına baktım. Adımımı attığım heryerde hediyelik eşya dükkânlarıyla karşılaştım. Bu tarih kokan sokaklarda Mehmet Âkif ersoy’un evini ziyaret ederek burada ki gezime son verdim.

Gezimin sonraki durağı Ankara kalesiydiUlustaki Atatürk heykelini selamlayıp Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne ulaşan yokuşu tırmanmaya başladım. Kale bölgesindeki gezime, müze ziyaretiyle başlayacağım. Buradaki izlenimlerimi öğrenmek için biraz beklemeniz gerekiyor.


b. Ayşe’nin internet günlüğünde altını çizdiğiniz sözcüklerin doğrularını aşağıya yazınız.


Cevap :

  1. 15 Mayıs’ta
  2. yerde
  3. Osmanlı
  4. her yerde
  5. Ersoy’un
  6. Ankara Kalesi’ydi.
  7. Ulus’taki

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerde geçen fiilleri altını çizerek gösteriniz. Bu fiillerin çekimlendiği kipleri yazınız. Anlam kayması olan fiillerde hangi anlamın (zamanın) kastedildiğini örnekteki gibi belirtiniz.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Soruları ve Cevapları”

b. Aşağıdaki cümlelerde altı çizili fiilleri inceleyiniz. Anlam kayması olan fiillerin başındaki kutucuğu işaretleyiniz.


  1. [X]  Haftaya biz de İstanbul’a geliyoruz.
  2. [   ]  Hafta sonları ailece spor salonuna gideriz.
  3. [X]  Annemleri havaalanından biz alırız.
  4. [X]  Aradığınız belgeler şu dosyada olacak.
  5. [X]  Genç adam dün sabah evden çıkar, işe gider.
  6. [   ]  İki gün sonra yanıma gelecek ve bana yardım edeceksin.
  7. [   ]  Ben, sizin istediklerinizi almaya gidiyorum.
  8. [   ]  1982’de Kırşehir’de dünyaya gelmişim.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


1. Doğduğunuz şehrin adının nereden geldiğini araştırınız.


Cevap :

“Hıtaylar” ismini taşıyan yarı göçebe Türk kabileleri 10. yüzyılda Mançurya’yı ve Çin’in kuzeyini işgal etmişler ve burasının ismi “Hıtay” kalmıştı.

Atatürk Hıtaylar’ın Anadolu’ya da gelmiş olduklarına inanıyordu. “40 asırlık Türk yurdu” saydığı Antakya’ya Hatay ismini bu yüzden vermişti.


2. Çevrenizdeki tarihî eserler hakkında araştırma yapınız.


Cevap :

  • 1. Beşikli Mağara
  • 2. Titus Kaya Tüneli
  • 3. Aziz Simon Manastırı
  • 4. Cehennem Kayıkçısı
  • 5. Payas Kalesi
  • 6. Bakras Kalesi
  • 7. Darb-I Sak Kalesi
  • 8. Habib-I Neccar Camii
  • 9. Hatay Ulu Cami
  • 10. Sarı Selim Camii
  • 11. St. Pierre Kilisesi
  • 12. Aziz Pavlus Ortodoks Kilisesi
  • 13. Antakya Arkeoloji Müzesi
  • 14. İlk Kurşun Müzesi
  • 15. Affan Kahvesi


 

Our Score
error: Content is protected !!