7. Sınıf Türkçe KitabıKorku Serbest Okuma Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 33
7. Sınıf Türkçe Kitabı Korku Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 33 Cevapları
KORKU Serbest Okuma Metni
Benim sol elimde yanık yeri var,
O bana töhfedir çocukluğumdan.
Odun, odluğundan habersiz vaktlar
Elimi mangalda yandırmışım ben.
Bana “cız” dediler,
Ama korkmadım.
Elimi yandırıp tanıdım odu,
Benim hayada ilk tanıdıklığım
Oddan başladı.
Okşadı gözümü hele çocukken
Ocağın al elvan alevi, közü.
Dünyaya geleli, bilmem ki neden,
Neye vurulduksa o, yaktı bizi.
Ben oddan korkmadım yanana kadar.
Ben korku bilmedim kanana kadar.
Öyle ki yandım,
Odla oynamaktan korktum, dayandım.
Başlandı korku
Başlandı itiyat
Başlandı hayat!
Bahtiyar VAHAPZADE
Bahtiyar VAHAPZADE (1925 – 2009) Eserlerinde Azerbaycan Türkçesini özenle kullanan Vahabzade, Azerbaycan’da “Halk Şairi” adıyla anılır. Eserlerinden bazıları: Yücelikte Tenhalık, Şehitler, Ömürden Sayfalar…
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa ve Metin Etkinlik Cevapları
Değerli ziyaretçilerimiz ; Yeni eğitim öğretim yılında siz değerli öğrencilerimiz için ortaokul ve imam hatip ortaokulu “7. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” kitabı cevapları Türkçe Öğretmenimiz tarafından sizler için aşağıda hazırlanmıştır.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları”
Ortaokul “7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Cevapları” konusu hakkında cevaplara ulaşabilmek için mavi renkli olan metin etkinlik isimlerine tıklamanız veya yeşil renkli olan sayfa sayılarına tıklayarak kolay bir şekilde Türkçe ders kitabı cevaplarınızı kontrol edebilirsiniz.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Cevapları MEB Yayınları” konusu hakkında aklınıza takılan veya sormak istediğiniz soruları Türkçe ders kitabı konusunun en alt kısmında yer alan yorumlar kısmına sorarak kolay bir şekilde sorularınızı sorabilir ve Türkçe Öğretmenimizden en hızlı ve en güvenilir cevaplarınızı elde edebilirsiniz. İyi dersler dileriz.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları Sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36.‘nin cevapları aşağıdadır.
1. Tema : Duygular
7. Sınıf Türkçe KitabıBir Dünya Düşünürüm Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 10, 11, 12, 13
7. Sınıf Türkçe KitabıÇiçek Dürbünü Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 14, 15, 16, 17, 18, 19
7. Sınıf Türkçe KitabıAna İşsiz Kalınca Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27
7. Sınıf Türkçe KitabıKaradut Dinleme Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 28, 29, 30, 31, 32
Merakla sorunca o muhteşem zaferi, ihtiyar adam hüzünle gülümsedi, anlatmaya başladı:
Kut’ül Amâre, Dicle Nehri kıyısında kasabaydı o zamanlar. Basra Körfezi’nin kuzeyinde, Bağdat’ın güneyinde…
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69 Özgün Yayınları”
İngilizler göz dikmişlerdi Osmanlı topraklarındaki zenginliğe.
Bin türlü bahaneyle savaş çıkapı aldılar yanlarına Hint birliklerini. Büyük bir orduyla işgal ettiler.
Basra’yı, Kut’ül Amâre’ye dayandılar. 1914 sonbaharıydı.
Albay Nureddin Bey’le yiğit askerler Kut’ül Amâre’yi savundular ölümüne.
Ama… Bitti savaş malzemesi.
Şehit oldu Mehmetçikler.
25 Eylül 1915’te düştü Kut’ül Amâre. İngilizlere göre, nazlı Bağdat’ı artık almak kolaydı.
Mağluptu Osmanlı kuvvetleri, işi bitmişti düşmana göre.
Ama hesap edememişlerdi bizim cesaretimizi, yiğitliğimizi.
Selmân-ı Pâk’ta mevzilendi Osmanlı yiğitleri.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
Hazırlandılar savunma savaşına bütün imanlarıyla. Yendiler İngilizleri. Düşman Kut’ül Amâre’ye çekilmek zorunda kaldı. Osmanlı ordusu da kuşattı burayı. İngiliz kolordusu geçti hücuma. Kuşatmayı kırmak istiyordu aklınca. 6 Ocak 1916 tarihiydi. Çok çetin bir savaş oldu.
Cesur askerlerimiz koyunca ortaya canlarını, Şeyh Saad Muharebesi’nde zafer Osmanlınındı. İngiliz durmuyordu, saldırdılar yine! Yiğitlerimiz yazdı destan! 13 Ocak’ta Vadi Muharebesi’nde yendik İngilizleri. 21 Ocak’ta Hannah’ta şanlı askerlerimiz düşmanı
püskürttü geri. Ama bıkmıyordu İngilizler. Mart başında tekrar taarruza geçtiler, Sabis’te. Miralay Ali İhsan Bey komutanıydı 13. Kolordu’nun. Mağrur İngiliz’e iyi bir ders verdi. 19 Nisan’da Osmanlı kuvvetlerinin başındaydı Mirliva Halil Kut Paşa, yiğitleriyle İngiliz’in güçlü ordusuna karşı kazandığı zafer muhteşemdi.
Çok çaresizdi İngilizler, Rusya’dan istediler yardım. Sonuçsuz kaldı Rusların da Osmanlı’ya saldırısı. Kurtuluş ümidi kalmamıştı İngiliz generalin, Halil
Paşa’ya yazıp mektup, dedi ki:
“Kut’ül Amâre’yi teslim etmeye hazırız.” Kahraman Halil Paşa cevap verdi: “Birlik, silah ve cephaneleri
teslem etmeniz şart.”
Beş aylık kuşatmanın ardından, 29 Nisan’da teslim oldu mağrur İngiliz’in komutanı Townshend,
Osmanlı’ya; 13 general, 481 subay ve 13.300 eriyle birlikte. Bu muhteşem zafer bizim tarihimize altın
harflerle yazıldı.
Git anlat arkadaşlarına, iyi öğrensinler; layık olunmalı bu destana.”
7. Sınıf Türkçe Ders KitabıGüler Yüz Okuma Metni CevaplarıSayfa 98, 99
7. Sınıf Türkçe Kitabı Güler Yüz Okuma Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99
Asık suratlı insanlardan hoşlanır mısınız, desem tabii bana gülersiniz. Zaten ben de biraz gülmeniz için söze böyle başladım. Güler yüze ve gülmeye dair olan bu konuşmayı asık suratla dinlemenizi istemem tabii. Konuşurken söze başladığınız sırada karşınızdakinin kaşlarını çattığını, asık bir suratla sizi dinlediğini görürseniz konuşmak hevesiniz kırılır. Lafı kısa kesip bu tatsız sohbeti bir an önce bitirmeye bakarsınız. Bir de karşınızdakinin sizi güler yüzle dinlediğini, hatta araya biraz da tatlı söz karıştırarak sohbete renk verdiğini görecek olsanız konuştukça konuşacağınız gelir.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-99 Özgün Yayınları”
Zaten öyledir. Güler yüz her şeyden önce insana cesaret verir. Çünkü güler yüzlü insanlar her kusuru hoş gören, affeden insanlardır. Dünyada ilk adımlarını yeni atmaya başlamış bir çocuğa herkes güler yüzle bakar. Onun her kusuru yapabileceğini ve bütün bu kusurların affedilmeye layık olduğunu önceden kabul ettiğimiz için çocuk karşısında gülümser bir yüz takınırız. Olgun insanlar yalnız çocuklara değil, herkese affedici, kusura pek aldırmayıcı bir yüzle bakarlar. Bu dünya, öyle çatık kaşla dolaşmaya, şunun bunun kalbini kırmaya değer bir dünya değildir. Onun için güler yüzlü insanlar arasında yaşayanların hayatı daha tatlı geçer. (…)
Hayatı iyi karşılamanın sırrını bulabilmek için her şeyden önce gülümsemeyi öğrenmeli. Belki siz de bilirsiniz: Her hadiseyi güler yüzle karşılayan bir adama, “Eh… Hayatta muvaffak olduğun için sen tabii daima gülersin. Ama biz öyle miyiz ya?” demişler. Adam, bir kere daha gülmüş, “Yanılıyorsunuz hem de çok yanılıyorsunuz. Ben hayatta muvaffak olduğum için gülmüyorum. Tam tersine! Güldüğüm için hayatta muvaffak oluyorum.” demiş. Bu söz, boşuna söylenmiş bir söz değildir. İçinde bilinmesi gereken bir hakikat saklı.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları
Soğuğa dayanmanın en emin çaresi soğuğu sevmektir, derler. Gerçekten insan soğuğu aradığı zaman, ne kadar şiddetli olursa olsun, soğuktan etkilenmez. Sıcacık şehir dururken karlı dağlara çıkanlar, vaktinden önce kışı arayanlar vardır. (…)
Soğuk, sıfırın çok altında olduğu hâlde onları üşütmez. Soğuğu sevdikleri için ona seve seve dayanırlar. Hayata dayanmanın en emin çaresi de hayatı sevmektir. İnsan bir kere hayatı sevince onun bütün külfetlerine katlanır, hiçbiri ağır gelmez. Sizi çok seven anneniz nasıl sizin yüzünüze hep gülerek bakarsa siz de hayata öyle güler yüzle bakar, etrafınızdaki insanlara da neşe verir, hayatın bir kat daha güzelleşmesine hizmet edersiniz.
“Güleriz ağlanacak hâlimize.” diyen şair, emin olunuz ki, hata ediyor. Ağlanacak bir hâl karşısında ağlamaya kalkan adamdan hiçbir fayda gelmez. Fakat gülümseyen adamda ümit vardır. Bu hâlin bir çaresini bulacak demektir.
Güler yüzün çözemeyeceği hiçbir mesele yoktur. Buzlar güneş karşısında nasıl erirse çetin meseleler de işe güler yüzle başlayan ve öylece devam eden insanların elinde çözülür. Asık surata kapanan kapılar, güler yüzle açılır.
Bektaşi’nin hikâyesini bilirsiniz: Seksen yaşında öldüğü hâlde mezar taşına “Beş sene yaşadı” diye yazdırmış. Bu beş sene onun hayatta gülerek neşe içinde yaşadığı, gam kasavet nedir bilmeden hoşça geçirdiği senelermiş. Hayatınızı, yaşadığınız yıllar boyunca uzatabilmek için her anınızı gülerek geçirmeniz lazımdır.
Gene bizim bir şairimiz, bir dostuna hediye ettiği resminin altına, “Ağlarım hatıra geldikçe gülüştüklerimiz!” diye yazmıştır. Bu da güzel bir sözdür. Çünkü en iyi hatıra, gülerek geçen günlerin hatırasıdır. Hayatta o günlerin sayısı az olursa insan bir gün gelir, “Ne etmişim de gülmemişim!” diye ağlayabilir. Yüzünüzden tebessüm eksik olmasın.
7. Sınıf Türkçe Ders KitabıAnkara Okuma Metni CevaplarıSayfa 126, 127
7. Sınıf Türkçe Kitabı Ankara Okuma Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127
Söz yumağının düğümünü Ankara’da açalım ve Ankara’yı konuşalım. Ankara ve çevresinin tarihi, zamanımızdan üç bin yıl ötelere, tarih öncesi çağlara kadar uzanır. Hititler, Frigler, Galatlar, Bizanslılar, sonunda da Selçuklu ve Osmanlı Türkleri ile Ankara, devir devir yüzyılları kucaklar. Ankara adı üzerine söylenen efsane ve hikâyeler pek çok. Biz birkaçını sıralayalım: Önce Ankara adının “Anker” yani “gemi çapası”ndan geldiği söylenir ve denir ki…
Bir zamanların bu bölgeye hâkim Frigya Kralı Midas’a rüyasında bir ses “Durma, kalk! Topraklarında bir gemi çapası ara! Onu bulduğun yerde bir şehir kur. Bu şehir sana mutluluk getirecek…” der. Sevinçle uyanan Midas, ülkesinin her yönüne adamlar salar, gemi çapasını aramalarını emreder, sonunda bir gün Ankara Kalesi’nin olduğu tepelerde çapa bulunur. Kısa zamanda burada bir şehir kurarak adını “Anker” yahut “Ankira” kor. Gemi çapası da uzun yıllar bu şehrin tapınağında saklanır.
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 126-127 Özgün Yayınları”
Çapa Şehri
Tarihin kaydettiği bir başka söylentiye göre, bu bölgeye hâkim olan Galatlar, bir ara güneyde Akdeniz’e kadar uzanmış, Mısır donanması ile büyük bir savaşa girerek parlak bir zafer kazanmışlar. Bu zaferin sembolü olarak da gemilerden söktükleri çapaları tapınaklarına yerleştirmişler. Bu olaydan sonra bu şehre “çapa şehri” anlamına gelen “Ankerium” veya “Angora” demişler.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 127 Cevapları
Bir hikâye de Tufan’la ilgilidir. Tufan’da Nuh’un gemisi, bir ara Ankara tepesinde demirlemiş, çapasını burada düşürmüştür. Tufan’dan sonra kurulan şehre bu yüzden “Angora” denmiştir. Bir gerçek var ki, Galatlar zamanında Ankara’da basılan para ve madalyonların birer yüzünde, Ankara’yı temsilen gemi çapası resimleri bulunmaktadır.
Üzüm Şehri
Malazgirt Savaşı’ndan sonra Selçuklu Türkleri, Ankara’yı fetheder, şehrin adını kayıtlara “Engûrî” olarak geçirirler. Seyyah-ı âlem Evliya Çelebi’miz, Seyahatnamesi’nde Ankara ve çevresinde Anadolu’nun en güzel üzümlerinin yetiştiğini, sultan sarayına üzümlerin buradan gönderildiğini, bu yüzden şehre “üzüm şehri” demek olan “Engûrî” dendiğini yazar. Bazı tarihçilerse Hititler devrinde Ankara adının “Ankuva” olduğunu, bundan dolayı Ankara dendiğini ileri sürerler. Dediğimiz gibi, Ankara’nın adı üzerine çok efsane ve hikâye var. Tarihinin en büyük gerçek hikâyesi ise Atatürk’le başlar. Ankara adını dünyaya duyuran, yeniden, modern bir Ankara yapan Atatürk’tür. Ankara, Türkiye Cumhuriyeti’nin başkentlik tacıyla da süslenerek tarihe “mucizeler yaratan şehir” olarak tescil edilir.
7. Sınıf Türkçe Ders KitabıAtatürk ve Anıları Metni Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54
7. Sınıf Türkçe Kitabı Atatürk ve Anıları Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 48-50-51-52-53-54
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. Yaptığınız araştırmaya göre Atatürk’ün anılarından edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Kral Edward İstanbu’a geldiği zaman, yatından bir motora binerek Dolmabahçe Sarayı’na yanaşır. Atatürk de rıhtımda onu beklemektedir. Deniz dalgalı olduğundan, kralın bindiği motor, sürekli inip çıkmaktadır. İmparator rıhtıma çıkmak istediği bir sırada, eli yere değerek tozlanır.
O sırada Atatürk elini uzatmış bulunduğundan, kral da ona elini uzatmadan önce mendiline silmek ister. Ama Atatürk hemen devreye girer ve: ”Yurdumun toprağı temizdir, o elinizi kirletmez.” diyerek kralı elinden tutup rıhtıma çıkarır.
2. Atatürk’ün millet sevgisi ile ilgili sözlerini arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap :
» Milletimiz çok büyüktür. Hiç korkmayalım. O, esaret ve aşağılığı kabul etmez.
» Bu memleket tarihte Türktü, halde Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
» Ne mutlu Türk’üm diyene !
» Herkes ulusal görevini ve sorumluluğunu bilmeli, memleket meseleleri üzerinde o düşünceyle, düşünüp çalışmayı görev edinmelidir.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 50 Soruları ve Cevapları
1. ETKİNLİK
a. Aşağıda, metinde geçen bazı sözcükler ve sözcük grubu ile anlamları verilmiştir. Anlamlarından hareketle sözcükleri ve sözcük grubunu yazarak bulmacayı çözünüz.
1. Tarıma elverişli olan, sınırlı ve belirli toprak parçası.
Cevap: ARAZİ
2. Öğrenim görmemiş, okumamış.
Cevap: CAHİL
3. Saymak, saygı göstermek.
Cevap: HÜRMET ETMEK
4. Kendi ülkesinden ayrılarak yerleşmek için başka ülkeye giden kişi.
Cevap: GÖÇMEN
5. Verimsiz veya susuz toprak.
Cevap: KIRAÇ
6. Kendisiyle yakın ilişki kurulup sevilen, sayılan kimse.
Cevap: AHBAP
7. Yeni yetişen ağaç veya ağaçcık.
Cevap: FİDAN
8. Bitkisel ve hayvansal ürünlerin üretilmesi, kalite ve verimlerinin yükseltilmesi, uygun koşullarda korunması, işlenip değerlendirilmesi ve pazarlanması.
Cevap: ZİRAAT
9. Yardımcı, emir subayı.
Cevap: YAVER
10. Bir yere girip çıkmayı denetim altına almak için oluşturulan dizi.
Cevap: KORDON
11. Herhangi bir konuyu tanıtma, duyurma, propaganda yapma amacıyla üzerine yazı yazılmış bez veya karton.
Cevap: DÖVİZ
b. Bulmacadaki renkli kutucuklara yazdığınız harflerin oluşturduğu anahtar sözcüğü bulunuz.
Cevap : Bulmacadaki Anahtar Sözcük: ATATÜRK
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Soruları ve Cevapları
2. ETKİNLİK
Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Atatürk neden her gün çiftliğe gidiyormuş?
Cevap : Fidan dikme, Ankara’yı ağaçlandırma merakından dolayı çiftliğe gidiyormuş.
Cevap : İnce yüzünün altının boydan n-boya kaya olduğunu bildiği için yetişmeyeceğini düşünmektedir.
3. Atatürk, köylüye araziyle ilgili bilgiyi neden daha önce vermediğini sorduğunda köylü ne yanıt vermiş?
Cevap : ”Sen okumuşların sözüne daha çok inanırsın da ondan” demişlerdir.
4. Atatürk neden yaverlerini yanından uzaklaştırıp halkın arasına karışmış?
Cevap : Halk tarafından sevilmenin zevkini yaşamak için halkın arasına karışmıştır.
5. Atatürk yanındakilerden ne istemiş? Niçin?
Cevap : Halk tarafından sevilmenin mutluluğunu yaşamak için müsaade istemiştir.
3. ETKİNLİK
a. “Atatürk ve Köylü”, “Atatürk ve Halk” metinleri yazarın tanık olduğu bir olayı anlatmaktadır. Metinlerdeki anılarda Atatürk’ün hangi kişilik özellikleri verilmiştir? Aşağıya yazınız.
Cevap : Açık sözlü, sabırlı, millet sevgisi olan, iyi kalpli, ümitsizliğe kapılmayan, sorunlara karşı çözümcü olan özelliklerinden bahsedilmektedir.
b. İkinci anıda italik yazılan cümlede Atatürk ne anlatmak istemiştir? Aşağıya yazınız.
Cevap : Kendisinin de halktan biri olduğunu insanlar ile arasında bir fark olmadığını anlatmak istemiştir.
4. ETKİNLİK
a. Atatürk’ün millet sevgisiyle ilgili sözlerinden biri hakkında hazırladığınız konuşmayı gerçekleştiriniz.
Cevap : ”Bizim milletimiz, vatanı için, hürriyeti ve egemenliği için fedakar bir halktır.” Atatürk bu sözü ile milletine olan sevgisini ve güvenini göstermiştir. Türk milleti her daim ülkesi, vatanı için yaşayan her daim canını feda edecek bir yapısı olan bir millettir. Atatürk de bu sözü ile bunu göstermiştir.
b. Konuşmanızı gerçekleştirdikten sonra formu doldurarak belirtilen ölçütlere göre konuşmanızı değerlendiriniz.
Cevap :
”7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 51 Soruları ve Cevapları”
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Soruları ve Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Tırnak işaretinin kullanım yerleriyle ilgili aşağıdaki kuralları örnek cümleler ile eşleştiriniz.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 52 Soruları ve Cevapları”
6. ETKİNLİK
a. Aşağıdaki kitap künyesi örneğini inceleyiniz.
Cevap : Agâh Sırrı Levend, Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, TDK Yayınları, Ankara, 1960.
b. Siz de aşağıda karışık olarak verilen bilgileri örneğe uygun olarak düzenleyiniz.
Tuna Kıyıları, 1938, İstanbul, Remzi Kitabevi, Falih Rıfkı Atay
Cevap: Falih Rıfkı Atay, Tuna Kıyıları, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1938.
Mehmet Nuri Conker, Ankara, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1981, Zabit ve Kumandan
Cevap: Mehmet Nuri Conker, Zabit ve Kumandan, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1981.
Türkiye İş Bankası Yayınları, Atatürk’ün Bana Anlattıkları, 1998, İstanbul, Falih Rıfkı Atay
Cevap: Falih Rıfkı Atay, Atatürk’ün Bana Anlattıkları, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 1998
c. Araştırmalarınızı yazılı olarak düzenlerken yukarıdaki örneğe uygun olarak kaynak gösterimi yapınız.
Cevap : Bu çalışmayı siz yapmanız gerekmektedir.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Soruları ve Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillere zaman anlamı katan ekleri, örnekteki gibi belirtip bu eklerin hangi zamanı ifade ettiğini yazınız.
Cevap :
“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 53 Soruları ve Cevapları”
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki fiillere kip eklerini getirerek cümleler yazınız.
Cevap :
Yavru kedileri çok severim.
Şiirleri akşam okumaya başlayacağım.
Sabahlara kadar ders çalışınca çok yorulduk.
Bahçede biber ekmeye çalışıyor.
Sokak hayvanlarına yiyecek bakmış.
Sınavı kazandıktan sonra gezeceğim.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 54 Soruları ve Cevapları
9. ETKİNLİK
a. Okulda başınızdan geçen ya da tanık olduğunuz bir olayı aşağıya yazınız.
Cevap :
Yaz tatilini bitmişti. Okullar açıldı. Okula gittiğimiz zaman ilk olarak öğretmenlerimiz tatilde neler yaptığımızı sordular. Bizler de gittiğimiz yerleri gördüğümüz farklılıkları söyledik. Herkes gittiği şehri anlattı. Bana sıra gelince bende bu yaz Isparta’ya gittim. Orada gördüklerimi güllerin güzelliğini, Gölünü anlattım.
b. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzelterek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap : Bu kısmı sınıfınızda yapmanız gerekmektedir.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Çanakkale Zaferi ve Seyit Onbaşı hakkında internetten araştırma yapınız. Araştırmalarınızı “edu” ve “gov” uzantılı sitelerden yapmaya dikkat ediniz.
Cevap :
Seyit Ali Çabuk veya bilinen adıyla Seyit Onbaşı (Eylül 1889 – 1 Aralık 1939), I. Dünya Savaşı’nda Çanakkale Cephesi’nde çarpışan Türk asker.
I. Dünya Savaşı sırasında Çanakkale cephesinde Rumeli Mecidiye Tabyası görev yaptığı sırada 215 kilogram ağırlığındaki top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayarak top kundağına yerleştirmeyi başarmış ve Birleşik Krallık’a ait Ocean Zırhlısını dümenden vurarak kontrolden çıkmasına ve bir mayına çarpıp batmasına sebep olmuştur. Seyit Onbaşı’nın yaşadığı bu gerçek olayın anlatısı, halk muhayilesi içinde efsanevi bir anlatıya dönüşmüştür.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Zaferi ve Seyit Onbaşı hakkında internetten araştırma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Çanakkale Zaferi ve Seyit Onbaşı hakkında internetten araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Seyit Ali Çabuk veya bilinen adıyla Seyit Onbaşı (Eylül 1889 – 1 Aralık 1939), I. Dünya Savaşı’nda Çanakkale Cephesi’nde çarpışan Türk asker.
I. Dünya Savaşı sırasında Çanakkale cephesinde Rumeli Mecidiye Tabyası görev yaptığı sırada 215 kilogram ağırlığındaki top mermilerini insanüstü bir güçle sırtlayarak top kundağına yerleştirmeyi başarmış ve Birleşik Krallık’a ait Ocean Zırhlısını dümenden vurarak kontrolden çıkmasına ve bir mayına çarpıp batmasına sebep olmuştur. Seyit Onbaşı’nın yaşadığı bu gerçek olayın anlatısı, halk muhayilesi içinde efsanevi bir anlatıya dönüşmüştür.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Okulda başınızdan geçen ya da tanık olduğunuz bir olayı aşağıya yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Okulda başınızdan geçen ya da tanık olduğunuz bir olayı aşağıya yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Yaz tatilini bitmişti. Okullar açıldı. Okula gittiğimiz zaman ilk olarak öğretmenlerimiz tatilde neler yaptığımızı sordular. Bizler de gittiğimiz yerleri gördüğümüz farklılıkları söyledik.
Herkes gittiği şehri anlattı. Bana sıra gelince bende bu yaz Isparta’ya gittim. Orada gördüklerimi güllerin güzelliğini, Gölünü anlattım.
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı4. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve CevaplarıSayfa 128, 129, 130
7. Sınıf Türkçe Kitabı 4. Ünite Tema Değerlendirme Çalışmaları Soruları ve Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 128-129-130
A. Aşağıdaki metni okuyunuz.
VATAN
Ben varım vatan varsa, Özgürce işlerim toprağı,
Dalından kopmuş yaprak gibi Sofram bereket dolar.
Sürüklenirim rüzgârda Uçurtmam süzülür göklerinde,
Vatanım yoksa. İçim sevinçle dolar.
(…)
Özgürse vatan Vatan, en yüce değer
Dağlar benimdir. Ekmek gibi, su gibi,
Benimdir yaylalar, ovalar. Soluduğum hava gibi
Benimdir gürül gürül akan sular. En vazgeçilmez değer.
(…) (…)
Yüksel İSAK Atatürk ve Yurt Şiirleri (Kısaltılmıştır.)
B. Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.
1. Şiirin ana duygusu nedir?
Cevap : Şiirin Ana Duygusu : Vatanın önemi
2. Şair, vatanı nelere benzetmiş?
Cevap : Ekmeğe, suya ve soluduğu havaya benzetmiştir.
3. Şiirde ses benzerlikleri var mıdır? Altlarını çizerek gösteriniz.
Cevap :
…. varsa
…. benimdir
…. dolar
…. değer
…. yoksa
…. ovalar
…. dolar
…. su gibi
…. sular
… hava gibi
…. değer
C. Aşağıdaki resimde tabelaları inceleyiniz. Tabelalardaki sözcüklerin kullanımı doğru mudur? sorusundan hareketle “Türkçesi Varken” başlıklı bir yazı yazınız.
Cevap : Hayır uygun değildir.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 129 Soruları ve Cevapları
Ç. Aşağıdaki metinleri, bu metinlerde kullanılan düşünceyi geliştirme yollarıyla eşleştiriniz.
1. Tiyatro, sinemaya göre daha gerçekçi. Oyuncular canlı bir şekilde karşınızda duruyor. Kendinizi olayların içinde bulmanız an meselesi. Sinemada öyle mi? Her şey yapay. Oyuncuların canlı performanslarını göremiyorsunuz.
Cevap : Karşılaştırma
2. Bir işi tek başınıza yapabilmeniz mümkün ama çok yorucudur. İnsan kendisine destek olacak, yardım edecek birine ihtiyaç duyar. Başkalarının yardımıyla işlerimiz daha çabuk biter. Atalarımız, “Bir elin nesi var, iki elin sesi var.” diye boşuna dememişler.
Cevap : Örneklendirme
3. Türkiye’de kitap endüstrisi hızla büyüyor. Türkiye 2 milyar 100 milyon doları aşan hacmiyle dünya sıralamasında 11. sırada. Yıllık baskı sayısının 660 milyonu aştığı belirtiliyor. 2016’da 56 bin yeni kitap çıkmış. Eğitimle ilgili yayınların oranı yüzde 63.
Cevap : Sayısal verilerden yararlanma
D. Aşağıdaki cümlelerden “neden-sonuç” anlamı taşıyanların başına “N”, “amaç-sonuç” anlamı taşıyanların başına “A” yazınız.
( Amaç Sonuç )1. Kültürümüzü diğer milletlere tanıtmak için çalışmalar yapıyorum.
( Neden Sonuç )2. Mehmet Âkif Ersoy, vefalı bir insan olduğundan dostları onu çok severdi.
( Neden Sonuç )3. Anadolu, binlerce yıllık bir geçmişe sahip olduğu için birçok tarihî eserle doludur.
( Amaç Sonuç )4. Selimiye Camisi’ni görmek üzere Edirne’ye gidiyorum.
E. Aşağıdaki soruların doğru yanıtlarınızı işaretleyiniz.
1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım ya da noktalama yanlışlığı yoktur?
A) Ankaraya taşınacağımızdan dolayı gerçekten çok mutluyum.
B) Okuduğunuz kitaplar arasında en beğendiğinizi anlatırmısınız?
C) Yaşamımızda ki güzelliklerin farkına varalım. D) 1901’de doğan şair, ortaokula Erzurum’da başlamıştır.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 130 Soruları ve Cevapları
2. Aşağıdaki cümlelerden hangisi kanıtlanabilirlik açısından diğerlerinden farklıdır?
A) Mimar Sinan’ın birçok eseri hâlâ sapasağlam ayakta duruyor. B) Son kitabında ele aldığı konu oldukça ilginç ve tartışmaya açık.
C) Tarihî eserlerimizi korumak için çalışmalar yapan kurumlarımız var.
D) Kültürel miraslarımız arasında yemeklerimiz, türkülerimiz ve geleneksel sanatlarımız sayılabilir.
3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde çekimli fiil, farklı bir kip eki almıştır?
A) Masallarda, kötüler kaybederken iyiler kazanır.
B) Anadolu birçok medeniyete ev sahipliği yapmış. C) Tarihî eserlerimize her zaman sahip çıkmalıyız.
D) Binlerce insan bizim huzurumuz ve güvenliğimiz için çalışıyor.
4. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde anlam (zaman) kayması vardır?
A) Arkadaşlarımla buluşmak üzere evden çıktım.
B) Türkçe dersimiz iki dakika sonra sona erecek.
C) Her akşam, gün içinde yaptıklarını not defterine yazar. D) Fatih Sultan Mehmet, 1453 yılında İstanbul’u fethediyor.
5. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yargı bildiren sözcük ek fiil almıştır?
A) Babamlar, araba arızalandığı için köye bir saat geç varmışlar.
B) Her fırsatta kitap okumaya çalışıyorum. C) Türkiye, her yönüyle eşsiz bir ülkedir.
D) Yaşadığınız şehri tanıtan bir broşür hazırlamalısınız.
F. Defterinize “Vatan, çalışkan insanların omuzları üstünde yükselir.” sözünü açıklayan bir yazı yazınız. Yazınızı yazım ve noktalama açısından inceleyip varsa yanlışlarınızı düzelterek arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Ülkemizi geliştirmek için iyi bir çalışma yürütmemiz ve yeni bilgiler öğrenip uygulamamız gerekir.
Bir devletin gelişimini o ülkedeki okur yazar oranı belirlemektedir. İlk olarak ülkemiz için iyi birer birey olmamız gerekir. Daha sonra yaptığımız işte en iyi olmaya çalışmamız gerekir. Bu sayede bir vatan yükselebilir.
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
1. Çevre kirliliğinin sebepleri ile ilgili araştırma yapınız.
Cevap :
Çevre kirliliği günümüz de artmış durumdadır. Teknolojinin gelişmesi ile çevre kirliliği sorunu artmıştır.
Fabrikaların yapılması, ağaçların kesilmesi, uçak otomobil gibi araçlardan çıkan zararlı gazlar ve insanların yeni şehir için doğal alanları işgal etmesi gibi nedenlerden dolayı çevre kirliliği oluşmaktadır.
2. Çevreyi korumak için çalışan sivil toplum kuruluşlarını araştırınız. Bu kuruluşların adlarını, hangi amaçla kurulduklarını ve hangi çalışmaları gerçekleştirdiklerini öğreniniz.
Cevap :
Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD)
ÇEVKO (Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı)
Doğa Derneği
TÜRÇEK (Türkiye Çevre Koruma Ve Yeşillendirme Kurumu)
ÇEKÜL (Çevre ve Kültür Değerlerini Koruma ve Tanıtma Vakfı)